Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JaxTeller schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:17:
[...]
Ja, ik koop zelden wat online.
Dat is eigenlijk geen reden maar een dooddoener, je hoeft tenslotte maar één keer tot een aanschaf over te gaan (wat jij eerder ook al had gedaan). Vervolgens wil je wel via diverse email adressen proberen om onder die €3,- per maand uit te komen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 15:31
hardware-lover schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Dat is eigenlijk geen reden maar een dooddoener, je hoeft tenslotte maar één keer tot een aanschaf over te gaan (wat jij eerder ook al had gedaan). Vervolgens wil je wel via diverse email adressen proberen om onder die €3,- per maand uit te komen?
Nogmaals, ik koop zelden wat (1/2 keer per jaar), vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over het ontwijken van het beleid van Amazon mag stoppen hier. Dit kan onder fraude vallen en zien we liever niet op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

JaxTeller schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 18:17:
[...]

Ja, ik koop zelden wat online.
Gaat het dan om Prime Video? Anders is het misschien goed om te weten dat bestellen via Amazon.de met aflevering naar een afhaalpunt altijd gratis is, ook onder €29.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaxTeller
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-05 15:31
fsfikke schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 19:29:
[...]

Gaat het dan om Prime Video? Anders is het misschien goed om te weten dat bestellen via Amazon.de met aflevering naar een afhaalpunt altijd gratis is, ook onder €29.
Geen Prime Video, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23:22
Vreemd. Op 2 oktober een harde schijf besteld. Op 3 oktober “verzonden”, op 4 oktober aangekomen in Lauwin-Planque. En op 5 oktober daar vertrokken. En daarna niets..... PostNL lijkt niets te hebben ontvangen en zegt (na tot woensdag te hebben volgehouden dat het pakket die dag zou komen) “Bezorgtijd nog niet bekend”. Amazon zegt dat ik op 14 oktober mijn geld terug kan vragen. Maar de harde schijf is inmiddels 14 euro duurder.......

Deze week toch maar eens een berichtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:44

Polycom

Poes van goud

Verwachten jullie veel van prime day(s), of zullen er hoop non-aanbiedingen voorbijkomen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Polycom Dat ligt er natuurlijk maar aan, wat jouw verwachtingen zijn...

Die zijn wellicht totaal anders dan de mijne of die van menig ander. ;)

In het algemeen; aanbiedingen zijn zelden echt iets waar je wat aan hebt. Of je moet er net om verlegen zitten. Maar eerder een methode van de aanbieder om van 'oude zooi' af te komen.
En dat geldt natuurlijk niet alleen voor Amazon... O-)

Ik wacht meestal tot een paar weken na dit soort acties, dan zijn er namelijk veel meer 'Warehouse Deals'! 8)
Net zoals met kerstversiering; die moet je kopen, net na de kerst, als ze van de seizoenstroep af moeten. :+

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 12-10-2020 09:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@ehtweak zit jij nog steeds bij Duitsland? Ik krijg onderhand namelijk het gevoel dat het aardig gelijk getrokken wordt qua aanbod en prijzen. Zodra je door je winkelmandje heen bent staat er gewoon de .nl prijs en voor de artikelen die ik zoek heb ik nog niet het gevoel gehad dat ze bij .nl niet te krijgen zijn.
Wellicht als ik weer wat exotischer spul nodig heb wel, maar ik begin langzaam toch te neigen naar over stappen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gonadan Yep. Nog steeds punkt de. :Y
Blijkbaar zijn de dingen die ik bestel nog steeds niet genoeg (?) gevraagd via punt nl.

ff een opsomming van wat recente bestellingen.
  • Lima Tamari Strong (soya) via .nl meer dan 2x zo duur, plus verzendkosten
  • Specifieke fietskleding (aanbieding) niet verkrijgbaar via .nl
  • Aanbiedingen van 'Alnatura' biologische producten; niet verkrijgbaar via .nl
  • Alpen kruidenthee; niet verkrijgbaar via .nl
  • Diverse deodorant sets, 1,5 - 2x zo duur via .nl
  • Amazon's eigen Happy Belly producten; veelal niet verkrijgbaar via .nl
  • Bosch achterruitwisserblad; 2x zo duur via .nl
En dat is slechts een kleine greep van wat willekeurige producten.

En ik zie nog steeds geen warehouse deals... :N En daardoor geen toegang tot b.v. gereedschaps- en onderdelen (goede) deals.

Zoals al eerder aangegeven, ik snap nog steeds niet waarom er überhaupt onderscheid gemaakt wordt:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
:|

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 12-10-2020 10:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan70661
  • Registratie: September 2015
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 12:47:

En wat betreft grote wereldspelers op commercieel gebied... ahum... :+ wie dacht je dat er achter bol.com zit of zalando of coolblue of [noem willekeurige online grote toko] Nee, dat zijn allemaal heel maatschappelijk begane bedrijven die het beste met ons en onze aardkloot voorhebben. :Y })
Grote Toko , Bol en Coolblue :? :? :?

Omzet Amazon 2019 -280,5 miljard
Omzet BOL 2,8 miljard
Omzet Coolblue 1,5 miljard
Omzet Zalando 8,2 miljard

Het lijkt me dus niet dat amazon zich druk zal maken om deze bedrijfjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
Gonadan schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:06:
@ehtweak zit jij nog steeds bij Duitsland? Ik krijg onderhand namelijk het gevoel dat het aardig gelijk getrokken wordt qua aanbod en prijzen. Zodra je door je winkelmandje heen bent staat er gewoon de .nl prijs en voor de artikelen die ik zoek heb ik nog niet het gevoel gehad dat ze bij .nl niet te krijgen zijn.
Wellicht als ik weer wat exotischer spul nodig heb wel, maar ik begin langzaam toch te neigen naar over stappen.
Het grootste verschil is op dit moment nog de kruidenierswaren/ supermarkt producten, deze heeft de NLse nog bijna niet. Qua deals is mijn ervaring 25% is goedkoper op de NLse 25% op de Duitse en 50% is gelijk. Had bijvoorbeeld voor de zomer een serengeti zonnebril op de NLse voor €180 gekocht terwijl deze op de Duitse €320 was (adviesprijs was €350). Die paar keer dat iets goedkoper op de Duitse is en het onder de €29 is, laat ik het gratis naar een pick-up point versturen (bij de NLse kan dit niet). Bij abonnement producten is zelfs altijd gratis verzending zonder prime op .DE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1441478

Rallye schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 22:15:
Vreemd. Op 2 oktober een harde schijf besteld. Op 3 oktober “verzonden”, op 4 oktober aangekomen in Lauwin-Planque. En op 5 oktober daar vertrokken. En daarna niets..... PostNL lijkt niets te hebben ontvangen en zegt (na tot woensdag te hebben volgehouden dat het pakket die dag zou komen) “Bezorgtijd nog niet bekend”. Amazon zegt dat ik op 14 oktober mijn geld terug kan vragen. Maar de harde schijf is inmiddels 14 euro duurder.......

Deze week toch maar eens een berichtje sturen.
Geen zorgen, vraag om een prijsverschil terugbetaling. Leg uit wat er gebeurd is en het is geen enkel probleem dan. Dit is volledig buiten jouw schuld om en doen ze niet moeilijk over.

Het is dus dan zo dat je dan de volle prijs betaald en pas na aflevering moet je ze een bericht sturen en krijg je dat verschil teruggeboekt op je bank of als tegoed. Wel EERST van te voren afspreken, niet erna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 08-06 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ehtweak schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 10:19:
Bosch achterruitwisserblad; 2x zo duur via .nl
Goeie, die moest ik nog hebben. Althans, geen Bosch maar wel wisserbladen.
Bij .nl uitverkocht, bij .de staat hij er überhaupt niet op vanuit Amazon zelf. }:|

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Een van de dingen die mij het meest opvalt in de prime .de .nl keuze is de retourkosten. Zag deze nog niet zo snel terug komen hier in de discussie.

Vanuit NL naar DE retour sturen kost €13
(https://www.amazon.de/-/e...AVP&qid=1602505386&sr=1-1)

Vanuit NL naar NL retour sturen kost €0
(https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201819260)

Heb nog steeds de Prime van .DE maar let dus wel op de retourvoorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jfwiet schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 14:24:
Een van de dingen die mij het meest opvalt in de prime .de .nl keuze is de retourkosten. Zag deze nog niet zo snel terug komen hier in de discussie.

Vanuit NL naar DE retour sturen kost €13*
(https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201819260) << correctie voor juiste link

Vanuit NL naar NL retour sturen kost €0
(https://www.amazon.nl/gp/...lay.html?nodeId=201819260)

Heb nog steeds de Prime van .DE maar let dus wel op de retourvoorwaarden.
* voor Duitsland geldt: If your item was eligible for free return but you paid a shipping fee, we'll issue a refund for the shipping charges.

Voor Prime items, en binnen de gestelde voorwaarden, zou het nog steeds "gratis" moeten zijn?
Ik zie eigenlijk niet echt een verschil in de voorwaarden voor Prime artikelen tussen NL en DE?

Edit: beiden gebruiken overigens dezelfde weblink voor hun info (.nl versus .de in link)

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2020 14:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Jfwiet Ik heb nog nooit (de afgelopen 8 jaar!) retourkosten hoeven te betalen bij Amazon (punkt de, punt nl, dot co.uk, etc.).

Het ging altijd via een terugstuurprocedure op de Amazon website. Waar je vervolgens een verzendlabel kon aanmaken en je het pakket moest aanbieden via DHL of PostNL.
Wel een paar keer discussie over die kosten gehad, maar dat werd uiteindelijk altijd gecorrigeerd.

Het betrof echter wel altijd bestelling waarbij de verzending door Amazon werd uitgevoerd. En dus niet eens altijd verkocht was door Amazon.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-05 15:18
Kan er ook aan liggen wat je kiest als reden voor retour.
Tijdje terug een bestelling naar Amazon Frankrijk geretourneerd, bij de optie "ik heb me bedacht" zou ik zelf 13 euro betalen (in mindering op het retourbedrag) voor een DHL-label naar het magazijn in Nederland...
Bij de reden dat Amazon hem te laat had bezorgd was de retour gratis :)

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:13
Ja misschien is binnen Prime alles wel gratis retour, zou ik even niet weten.

Maar uit gemak shop ik dus eigenlijk altijd op Amazon.de en niet op .nl en daar is bijvoorbeeld met kleding en andere items dus soms de moeite waard om wel over te stappen naar de andere shop vanwege de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jfwiet schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 16:58:
Ja misschien is binnen Prime alles wel gratis retour, zou ik even niet weten.

Maar uit gemak shop ik dus eigenlijk altijd op Amazon.de en niet op .nl en daar is bijvoorbeeld met kleding en andere items dus soms de moeite waard om wel over te stappen naar de andere shop vanwege de kosten.
Ook voor niet Prime aanbieders zijn de retour-voorwaarden gelijk volgens mij, toch is het daarbij goed opletten wat dat betreft; https://www.amazon.nl/gp/...l?nodeId=GV38326YW5JX9V9X (.nl even wijzigen in .de).

Ik maak het mezelf niet moeilijk wat dat betreft, ik selecteer ALTIJD het "Prime" vakje bij het zoeken naar Amazon artikelen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 17:53:
Ik maak het mezelf niet moeilijk wat dat betreft, ik selecteer ALTIJD het "Prime" vakje bij het zoeken naar Amazon artikelen ;)
Dat werkt nooit goed bij mij, krijg heel vaak artikelen te zien zonder prime en met prime door elkaar.

Hier klein voorbeeldje: https://www.amazon.de/-/n...19121031&ref=sr_nr_p_76_1

Bij jou werkt dit wel goed of neem je die paar missers voor lief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 18:09:
[...]
Dat werkt nooit goed bij mij, krijg heel vaak artikelen te zien zonder prime en met prime door elkaar.

Hier klein voorbeeldje: https://www.amazon.de/-/n...19121031&ref=sr_nr_p_76_1

Bij jou werkt dit wel goed of neem je die paar missers voor lief?
Je wordt snel op het verkeerde been gezet door resultaten onderin het scherm, maar dat zijn geen zoekresultaten. Als je daar naar kijkt dan word je zeker wel eens op het verkeerde been gezet.

Zoeken doe ik trouwens zoveel als mogelijk via mijn PC, dan is het aanbod uit de zoekresultaten 100% Prime aanbod (verticaal). Ook daarbij geldt, wat onderin het scherm (horizontaal) tevoorschijn komt, is idd beslist niet altijd Prime.

Edit: via je link, geopend op mobiel, geeft de selectie "Prime" beslist niet enkel het Prime aanbod. De helderblauwe tekst Prime is echter duidelijk genoeg om daar het onderscheid in te kunnen maken 😏

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2020 19:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:53:
[...]

Je wordt snel op het verkeerde been gezet door resultaten onderin het scherm, maar dat zijn geen zoekresultaten. Als je daar naar kijkt dan word je zeker wel eens op het verkeerde been gezet.

Zoeken doe ik trouwens zoveel als mogelijk via mijn PC, dan is het aanbod uit de zoekresultaten 100% Prime aanbod (verticaal). Ook daarbij geldt, wat onderin het scherm (horizontaal) tevoorschijn komt, is idd beslist niet altijd Prime.

Edit: via je link, geopend op mobiel, geeft de selectie "Prime" beslist niet enkel het Prime aanbod. De helderblauwe tekst Prime is echter duidelijk genoeg om daar het onderscheid in te kunnen maken 😏
Ik heb dat ook via pc gedaan en je die link gestuurd, ik heb vaker geprobeerd om puur en alleen prime artikelen te vinden maar dat lijkt niet goed te werken. En nu begin jij erover en wil ik eens kijken of dit op te lossen valt. Via mijn link zie ik dat de 3e artikel (Hysagtek) geen Prime artikel is. Waarom wordt ie dan bij mij weergegeven? Zie jij hem ook staan?

Het valt nu wel mee maar in het verleden heb ik veel meer hits gehad die helemaal geen Prime artikel waren of zelfs niet eens in Nederland leverbaar waren, weet alleen helaas niet meer wat dat was zodat ik dat nu kon laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:01
Is er eigenlijk al een centraal Prime-aanbiedingen topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 20:12:
[...]
Ik heb dat ook via pc gedaan en je die link gestuurd, ik heb vaker geprobeerd om puur en alleen prime artikelen te vinden maar dat lijkt niet goed te werken. En nu begin jij erover en wil ik eens kijken of dit op te lossen valt. Via mijn link zie ik dat de 3e artikel (Hysagtek) geen Prime artikel is. Waarom wordt ie dan bij mij weergegeven? Zie jij hem ook staan?

Het valt nu wel mee maar in het verleden heb ik veel meer hits gehad die helemaal geen Prime artikel waren of zelfs niet eens in Nederland leverbaar waren, weet alleen helaas niet meer wat dat was zodat ik dat nu kon laten zien.
Nu even op mijn PC geopend, het 3e artikel lijkt wel degelijk Prime te zijn, echter wordt dit niet naar NL verzonden zie ik. Indien dit wel het geval zou zijn dan zou het door Amazon zelf verzonden gaan worden en er zit een "Prime" korting op het artikel: Je bespaart: € 1,60 (10%) als Prime-lid.

Ik zie bij enkele andere artikelen ook niet de blauwe "Prime" tekst. Open ik echter het aanbod dan blijkt dit opnieuw wel degelijk het geval te zijn. Zoals bij deze dus; https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07YZBQRCG

Het lijkt erop dat je Amazon niet helemaal op hun blauwe ogen... èh Prime tekst kunt vertrouwen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:50

g0tanks

Moderator CSA
mr.JamesBond schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:01:
Is er eigenlijk al een centraal Prime-aanbiedingen topic?
Bij dezen een aangemaakt voor de Prime Day: Amazon Prime Day 2020 (13 en 14 oktober)

[ Voor 8% gewijzigd door g0tanks op 12-10-2020 21:10 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die voor Duitsland zou dan in een apart topic horen omdat je deze niet hebt meegenomen? https://www.amazon.de/-/de/primeday

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:14:
[...]

Die voor Duitsland zou dan in een apart topic horen omdat je deze niet hebt meegenomen? https://www.amazon.de/-/de/primeday
Je link werkt niet, maar in mijn topic staat ook nergens dat het om een specifiek land gaat. :)

edit: @hardware-lover @Anoniem: 1441478 link werkt bij mij nu inmiddels ook. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door g0tanks op 12-10-2020 22:23 ]

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

g0tanks schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:18:
[...]
Je link werkt niet, maar in mijn topic staat ook nergens dat het om een specifiek land gaat. :)
Vreemd, die doet het op mijn PC Prime èh prima ;) Maar ik zie dat ze voor ander landen al zijn toegevoegd (y)

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 12-10-2020 21:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57
Even een vraagje over Prime, ik begrijp dat Prime dus per land is en je niet met NL adres/ip .de Prime kan afsluiten maar alleen .nl en dan dus niet de Prime.DE deals tellen? Of kan je daar wel gebruik van maken maar zijn de Tv/etc alleen Prime.NL? Want in tegenstelling tot gewone dagdeals is er op .NL nu weinig interessants nog te zien terwijl op .DE wel al eea te zien is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

g0tanks schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:18:
[...]

Hier werkt de link wel?

Edit: oke dan. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 12-10-2020 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

6killer schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:11:
Even een vraagje over Prime, ik begrijp dat Prime dus per land is en je niet met NL adres/ip .de Prime kan afsluiten maar alleen .nl en dan dus niet de Prime.DE deals tellen? Of kan je daar wel gebruik van maken maar zijn de Tv/etc alleen Prime.NL? Want in tegenstelling tot gewone dagdeals is er op .NL nu weinig interessants nog te zien terwijl op .DE wel al eea te zien is.
Wat er nu op .DE al te zien is via Prime Day, daarvan wordt vrijwel niets naar Nederland geleverd. Of heb jij nog wat anders gezien via DE?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het heeft mij aardig wat ontcijferwerk gekost, maar inderdaad: met een NL prime abo kan je geen gebruik maken van de Duitse Primeday aanbiedingen. Of viceversa.

Maar ga niet in zak en as zitten: ik verwacht dat amazon.nl hun best gaan doen om ook interessante Prime deals te laten zien, hooguit hebben ze iets minder deals. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks

g0tanks

Moderator CSA
Even een vraagje over Prime, ik begrijp dat Prime dus per land is en je niet met NL adres/ip .de Prime kan afsluiten maar alleen .nl en dan dus niet de Prime.DE deals tellen?
Is dat recent aangepast? Want ik heb wel echt heel lang een Duitse Prime gehad en meegedaan aan eerdere Duitse Prime Days. Of bedoel je dat je met een NL Prime niet mee kan doen aan Duitse Prime Day? Dat klopt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

g0tanks schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Is dat recent aangepast? Want ik heb wel echt heel lang een Duitse Prime gehad en meegedaan aan eerdere Duitse Prime Days. Of bedoel je dat je met een NL Prime niet mee kan doen aan Duitse Prime Day? Dat klopt wel.
Klopt, je kan geen Duitse prima abbo meer afsluiten. Als je nog een abbo hebt dan zal dat doorlopen.

Net geprobeerd want ze hadden weer een berg Alexa spullen in de aanbieding met Prime. Helaas geen account kunnen afsluiten voor het Duitse prime.

Amazon uk lukt nog wel. Kindle Paperwhite kan je daar wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1RT
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-03 20:30
Anoniem: 93986 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:27:
[...]

Klopt, je kan geen Duitse prima abbo meer afsluiten. Als je nog een abbo hebt dan zal dat doorlopen.

Net geprobeerd want ze hadden weer een berg Alexa spullen in de aanbieding met Prime. Helaas geen account kunnen afsluiten voor het Duitse prime.

Amazon uk lukt nog wel. Kindle Paperwhite kan je daar wel bestellen.
Geen van de alexa spul is leverbaar naar Nederland. Alleen Oostenrijk en Duitsland.

[ Voor 3% gewijzigd door V1RT op 12-10-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:57
hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:22:
[...]

Wat er nu op .DE al te zien is via Prime Day, daarvan wordt vrijwel niets naar Nederland geleverd. Of heb jij nog wat anders gezien via DE?
Nou daar had ik nog niet gekeken, alleen bij de upcoming deals sectie maar daar staan nog geen afprijzingen maar kan je het wel in je mand gooien.

Ik wil eigenlijk alleen even weten wat mogelijk is, ga niet heel veel moeite er in steken als het niet kan maar .DE aanbod is nu groter (gereedschap dan).
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:23:
[...]

Het heeft mij aardig wat ontcijferwerk gekost, maar inderdaad: met een NL prime abo kan je geen gebruik maken van de Duitse Primeday aanbiedingen. Of viceversa.

Maar ga niet in zak en as zitten: ik verwacht dat amazon.nl hun best gaan doen om ook interessante Prime deals te laten zien, hooguit hebben ze iets minder deals. We gaan het zien.
Zeker niet! Maar stonden wat dingetjes op mn lijstje maar bestel meestal in DE nog omdat het niet niet leverbaar is of duurder, vandaar.
g0tanks schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:24:
[...]

Nou voor Prime op .DE word je nu doorgestuurd naar .NL. Ik heb nooit eerder naar Prime voordelen of Prime days gekeken dus ik wist niet hoe het in elkaar zat maar ik begreep uit dit topic dat sinds .NL er is niet zomaar meer op .DE werkt voor nieuwe Prime members.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

V1RT schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:30:
[...]

Geen van de alexa spul is leverbaar naar Nederland.
Dat weet ik. Maar dat is het punt niet. Met een NL adres kan je geen Duits prime abbo meer afsluiten. En dus ook de Kindle Paperwhite niet bestellen met Prime voordeel. En dat kan op de UK site nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is recent aangepast? Bedoel je dat NL huisadressen geen prime abo meer kunnen afsluiten op amazon.de? Zo ja, dat is inderdaad recent aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 23:19
V1RT schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:30:
[...]

Geen van de alexa spul is leverbaar naar Nederland. Alleen Oostenrijk en Duitsland.
Wat ik mij afvraag: als ik het net over de grens in een DHL pick up point laat bezorgen, kan je het dan “gewoon” ophalen?
Grensverkeer als je niet langer dan 24 uur in Duitsland blijft is toegestaan zonder Corona test volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
*knip* Zie modbreak hierboven. Deze discussie willen we hier niet.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 12-10-2020 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickbouman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:46:
[...]

Wat ik mij afvraag: als ik het net over de grens in een DHL pick up point laat bezorgen, kan je het dan “gewoon” ophalen?
Grensverkeer als je niet langer dan 24 uur in Duitsland blijft is toegestaan zonder Corona test volgens mij.
In principe zou dat kunnen maar hoe koop je een primedeal zonder prime abo op amazon.de?

En ondanks dat je een DHL pick up point net over de grens gebruikt moet je wel een geldig Duitse huisadres ingevuld hebben op je account? Als je dat wilt bespreken vrees ik dat dat niet mag. Dat is oa te lezen in een modbreak een stukje terug in de reacties.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 12-10-2020 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 21:01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 23:19
Anoniem: 1441478 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:55:
[...]

In principe zou dat kunnen maar hoe koop je een primedeal zonder prime abo op amazon.de?

En ondanks dat je een DHL pick up point net over de grens gebruikt moet je wel een geldig Duitse huisadres ingevuld hebben op je account? Als je dat wilt bespreken vrees ik dat dat niet mag. Dit is oa te lezen een stukje terug in de reacties:

[...]
Ik probeer het beleid niet te omzeilen. Heb al meerdere jaren een Duits Prime account. Wil alleen niet switchen naar de Nederlandse.

Heb net ter test een Echo dot in het winkelmandje gedaan en een Duits Pick Up point gekozen en ik kan gewoon betalen?
In mijn account staat alleen een Nederlands adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De discussie over georestricties en het omzeilen ervan mag stoppen hier, gezien die niet de bedoeling zijn op Tweakers.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickbouman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

Ik probeer het beleid niet te omzeilen. Heb al meerdere jaren een Duits Prime account. Wil alleen niet switchen naar de Nederlandse.

Heb net ter test een Echo dot in het winkelmandje gedaan en een Duits Pick Up point gekozen en ik kan gewoon betalen?
Als je al een bestaand Prime account hebt dan is het geen punt. Je kan alleen geen nieuw Prime abbo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rickbouman schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 23:00:
[...]

O! Dan begreep ik je verkeerd :D Ik denk dat dat prima zal gaan.

Vraag het eens aan de klantenservice van amazon.de als je het zeker wilt weten en post het antwoord hier? :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 12-10-2020 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeydancer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-06 14:49
Ik heb nog de duitse prime lopen volgens de oude regelementen. Ik kan in amazon.de spullen bestellen en zonder extra kosten naar Nederland versturen. Vaak zijn de producten op amazon.de toch nog steeds beter geprijsd (btw?).

Verscheidene keren al vaak verzoek gehad om mijn prime om te zetten naar NL in mijn mailbox. maar behoudt liever mijn oude prime volgens oude voorwaarden.

Monkey business: pay peanuts, get monkeys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:50
De prijsverschillen vallen tegenwoordig volgens mij wel mee, bij het afrekenen vindt er een btw correctie plaats.
.de heeft wel meer aanbod, aanbiedingen en warehouse deals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-06 12:03
Vraagje mbt de prime dag.
Zijn de aanbiedingen die er vanaf vandaag staan vandaag en morgen geldig, of komen er morgen weer nieuwe aanbiedingen?

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 14:12
Flix20 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:34:
Zijn de aanbiedingen die er vanaf vandaag staan vandaag en morgen geldig, of komen er morgen weer nieuwe aanbiedingen?
als er day deal staat gok ik dat het alleen vandaag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Handige link van de buren

https://nl.hardware.info/...ime-day-2020-aanbiedingen

[ Voor 18% gewijzigd door Pindakaasman op 13-10-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Pindakaasman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Ik bedoel meer of dit alle deals gaan zijn, of komt er morgen weer een nieuwe batch.

Heb een redelijk bestel lijstje staan op Amazon en was de primeday deals aan het afwachten om te kijken of deze producten er toevallig onder vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasman
Flix20 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:37:
[...]

Ik bedoel meer of dit alle deals gaan zijn, of komt er morgen weer een nieuwe batch.

Heb een redelijk bestel lijstje staan op Amazon en was de primeday deals aan het afwachten om te kijken of deze producten er toevallig onder vallen.
Morgen nieuwe dag deals lijkt mij... maar dit is gevoelsmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik zie in de overzichtspagina's met aanbiedingen, onder ieder artikel, de volgende tekst:
Endet in hh:mm:ss

en vervolgens een aflopende teller...

En idd, meestal komen er op de volgende dag, nog meer aanbiedingen bij.

BTW: en de komende weken komen er nog meer Warehouse Deals beschikbaar; dat zijn al de spullen die weer teruggestuurd zijn... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloodlynx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-01 03:52
Pindakaasman schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 09:35:
[...]

Dat artikel heeft weinig nut omdat prime prijzen niet getoond worden |:(

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Ik heb even teruggelezen maar zie teveel desinformatie staan dus hierbij nog 1 keer samengevat voor diegenen die jagen op Prime Day aanbiedingen:

even een opzetje, corrigeer me gerust en vul eventueel mij aan d:)b

- Waarom stuurt amazon.de mijn prime inschrijving steeds door naar amazon.nl? Amazon.de wilt van klanten met een Nederlandse huisadres af en probeert op deze manier mensen aan te moedigen een Prime abo op Amazon.nl te nemen.

- Ik ben overgestapt van Prime DE naar Prime NL maar ik zie een hele interessante aanbieding staan op amazon.de, hoe ga ik terug naar Prime DE zodat ik dit kan kopen? Dat gaat helaas niet. Amazon.de wilt geen nieuwe (of ex) klanten meer met NLse huisadressen.

- Ik heb geen prime en wil dit afsluiten op amazon.de maar hij accepteert mijn NLse huisadres niet. Hoe krijg ik het wel voor elkaar? Dit krijg je niet legaal voor elkaar en mogen we niet bespreken op tweakers. Zie oa de modbreak van Yorinnn.

- Ik heb een NLse Prime afgesloten en zie nu een hele interessante Prime aanbieding op de Duitse Amazon, hoe kan ik dit kopen? Dat gaat niet, een prime abo is geo gebonden.

- Waarom is de aankoopbedrag bij het afrekenen ineens een stukje hoger bij amazon.de? Dit komt omdat er een NL btw correctie gedaan wordt.

- Ik zie allerlei Prime aanbiedingen staan voor de Duitse Amazon, maar ik kan er niks mee!! Waarom post men dit? De Duitse Amazon is vaak goedkoper (alhoewel dat soms met een btw correctie gelijk getrokken kan worden) en interessant zijn voor diegenen die nog steeds Prime lid zijn van Amazon.de

- Zijn het dagaanbiedingen? Komen er morgen weer andere nieuwe aanbiedingen? Ja.

- Ik snap de banner op Amazon.de niet? Amazon.de heeft geen Nederlandse vertalingen gemaakt voor de Primeday aanbiedingen. Daarom krijg je de vraag of je een alternatieve taal wilt instellen op Amazon.de. Wil je toch perse in het Nederlands shoppen, dan kan je amazon.nl kiezen. Maar jouw keuze is afhankelijk waar jij je Prime abo hebt afgesloten.

- Ik ben zakelijke gebruiker, al die leuke Prime aanbiedingen icm 0% btw, dat tikt lekker aan!! Nee, helaas is er tijdens de Primedagen geen btw voordeel. De prijs incl btw is hetzelfde als excl btw.

- Ik heb de Duitse Prime en kan dus op amazon.de shoppen, echter verstuurd de verkoper niets naar Nederland, iemand suggesties? Je kan http://www.huifkarverzendservice.nl/ proberen, dit is een tip van @Jorgen

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 14-10-2020 06:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Monkeydancer schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 00:29:
Ik heb nog de duitse prime lopen volgens de oude regelementen. Ik kan in amazon.de spullen bestellen en zonder extra kosten naar Nederland versturen. Vaak zijn de producten op amazon.de toch nog steeds beter geprijsd (btw?).
Ze zijn 5% beter geprijsd het verschil tussen 21 en 16% maar bij het afrekenen wordt het btw tarief aangepast naar het Nederlandse. Of ze het ook afdragen naar Nederland of juist in Luxemburg (15%) weet ik niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theorganiser
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:40
@Anoniem: 1441478 miss handig om ook aan te geven dat als zakelijk account met 0% btw je geen korting krijgt. de prijs incl btw is het zelfde als excl btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
bouwfraude schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:35:
[...]

Ze zijn 5% beter geprijsd het verschil tussen 21 en 16% maar bij het afrekenen wordt het btw tarief aangepast naar het Nederlandse. Of ze het ook afdragen naar Nederland of juist in Luxemburg (15%) weet ik niet.
Dat hangt ervan af hoeveel je verkoopt in een bepaald land. Zie https://www.verovereuropa.nl/2017/04/btw-verkopen-amazon/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:04

Thasaidon

If nothing goes right, go left

Als je bij een artikel kijkt wat in de aanbieding is, dan staat daar bij (iig op de normale webpagina) hoe lang deze nog geldig is.
Hoe dat op de mobiele site is of in de app weet ik niet.

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Thasaidon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:01:
[...]

Als je bij een artikel kijkt wat in de aanbieding is, dan staat daar bij (iig op de normale webpagina) hoe lang deze nog geldig is.
Hoe dat op de mobiele site is of in de app weet ik niet.
Gaat me niet zozeer om de aanbiedingen van vandaag. Maar meer of wat we vandaag zien, vandaag en morgen geldig zijn, of krijgen we morgen weer nieuwe deals waar wellicht wel wat bijzit wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Flix20 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 18:23:
[...]

Gaat me niet zozeer om de aanbiedingen van vandaag. Maar meer of wat we vandaag zien, vandaag en morgen geldig zijn, of krijgen we morgen weer nieuwe deals waar wellicht wel wat bijzit wat ik zoek.
Ik zie nu trouwens dat op de desktop site niet alleen de huidige aanbieding staan, degenen die afgelopen zijn, maar ook die nog komen.
Je kunt dus al zien wat er nog komt.

Weet iemand trouwens hoe ik mijn maandelijkse afschrijving van Prime via de credit card naar mijn gewone bankrekening kan krijgen?
Dat lijk je wel makkelijk aan te kunnen geven als je nu een nieuw account zou aan maken, maar ik kan het niet vinden voor mijn bestaande account.

---edit---
Gevonden... dit zit dus niet in de betalingsinstellingen op de normale amazon.nl site, maar in het deel van Prime Video.

[ Voor 48% gewijzigd door Thasaidon op 13-10-2020 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thasaidon schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:01:
[...]

Weet iemand trouwens hoe ik mijn maandelijkse afschrijving van Prime via de credit card naar mijn gewone bankrekening kan krijgen?
Dat lijk je wel makkelijk aan te kunnen geven als je nu een nieuw account zou aan maken, maar ik kan het niet vinden voor mijn bestaande account.
Klinkt lullig maar ik denk dat je het stukken sneller zal weten als je de klantenservice zelf vraagt? Ze hebben ook chat, mocht je telefoneren niet zo prettig vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thasaidon

Thasaidon

Dank je,
maar ik heb het inmiddels gevonden.

Inloggen op primevideo.com
Ga naar "account & instellingen"
Bij "Prime" staat betaalmethode, hier klik je op "bewerken op amazon"
Daar staat een optie "Betaalmethode bijwerken" en als je daar op klikt zie je de optie "Betaalmethode bewerken"
Daar selecteer je je iDeal (of je maakt deze eerst aan) en klikt verder.
Uiteindelijk wil Amazon 1 cent van je rekening afboeken via iDeal zodat ze je rekening hebben (en kunnen controleren).

Done.

[ Voor 77% gewijzigd door Thasaidon op 13-10-2020 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-06 10:15

DeFeCt

je wéét toch

Anoniem: 1441478 schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:33:

- Ik heb een NLse Prime afgesloten en zie nu een hele interessante Prime aanbieding op de Duitse Amazon, hoe kan ik dit kopen? Dat gaat niet, een prime abo is geo gebonden.
Prima dat we niet mogen bespreken hoe je het doet, maar wat je hier schrijft is gewoon niet waar. Ik heb Prime NL en heb nu ook Prime DE afgesloten (proef periode), dat gaat gewoon en ik kan gewoon op de DE site bestellen en naar NL laten verzenden.

.Het is Amazon wil en niet Amazon wilt ;)

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

DeFeCt schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:11:
[...]

Prima dat we niet mogen bespreken hoe je het doet, maar wat je hier schrijft is gewoon niet waar. Ik heb Prime NL en heb nu ook Prime DE afgesloten (proef periode), dat gaat gewoon en ik kan gewoon op de DE site bestellen en naar NL laten verzenden.

.Het is Amazon wil en niet Amazon wilt ;)
Wat hij bedoelt is dat je met een NL Prima abbo niet op de Duitse Amazon gebruik kan maken van Prime aanbiedingen. En vica versa. Je zal dan een Duits prima abbo moeten afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Is al vaker ter sprake gekomen; het bizarre verschil en imho zinloze onderscheid tussen de verschillende Amazon landen urls.

Nu ook weer.

Afgelopen week; diverse bestellingen via punkt de, en waar komen de producten vandaan?
Uit Duitsland (logisch), uit Spanje (¿Qué) en uit Schotland (excuse me?) 8)7

Ben toch klant van Amazon punt [whatever]? Vrijwel alles wordt via Amazon in Luxemburg afgerekend, dus... :X

Net zoals de discussies die er gaande zijn in:
Amazon Prime Day 2020 (13 en 14 oktober)
over de vreemde verschillen tussen bestellen via .de of via .nl. Terwijl er notabene helemaal GEEN warehouse van Amazon in Nederland is! :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:29
@ehtweak
Het zal wel logica zijn ofzo? Mijn bestelling kwam ook uit 3 verschillende landen en was via .nl besteld. Was overigens mijn eerste via .nl, normaal bestelde ik via.de, maar .nl was nu goedkoper.

Vind het wel grappig om te zien dat bol en coolblue prijzen aan het matchen zijn. Had gisteren eens wat artikelen vergeleken en de Amazon prijs was gematched door bol en coolblue. Hoezo geen concurrentie. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Vandaag even contact gezocht met Amazon.nl over mijn “onderweg verdwenen” bestelling. Er wordt een vervangend exemplaar gestuurd, zodat ik niet de huidige prijs (meer dan 10% hoger dan eerder) hoef te betalen.

Netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Hebben julliue ook ineens dat de SEPA bankkoppeling bij amazon.de ineens niet meer werkt?

Sinds gisterenmiddag werkt hij blijkbaar niet meer, bij mij. Iedere betaling loopt al na een paar minuten fout. Ik moet dus ineens alles direct via ideal afrekenen, in plaatd van dat het pas wordt afgeschreven op het moment dat het wordt verzonden. Best irritant :| Dat was nu juist 1 van de voordelen van amazon.de t.o.v. amazon.nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ehtweak schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 10:39:
't Is al vaker ter sprake gekomen; het bizarre verschil en imho zinloze onderscheid tussen de verschillende Amazon landen urls.
Tja, zolang Jeff Bezos het geen zinloos onderscheid vind en hij het kan onderbouwen met ietwat geld op zijn bankrekening denk ik niet dat het relevant is of jij het zinloos vind of niet...

Elke zinnige winkel die in de EU opereert zal overal in de EU verschillende prijzen hanteren, puur omdat dat is hoe de EU werkt.
Er zijn simpelweg geen eenduidige prijzen in de EU. Als je dat dan wel gaat introduceren als Amazon dan geef je gewoon omzet weg.

Daarom richten ze juist al die lokale shopjes op etc. Als ze gelijke prijzen wilden dan lanceerden ze wel Amazon.eu om naast amazon.com te gaan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ehtweak @Gomez12 Persoonlijk denk ik dat het met de belastingen te maken heeft. In Nederland hoeven zeer grote bedrijven zoals Shell geen winstbelasting te betalen, dit zal denk ik ook voor amazon.nl (gaan) gelden en dat is niet het geval bij amazon.de want dat is een Duits bedrijf. Dit is de enige logische verklaring voor mij waarom amazon perse een Nederlandse zijtak wilt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 15-10-2020 06:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 20:29

MeltedForest

Lenny-t

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:10:
@ehtweak @Gomez12 Persoonlijk denk ik dat het met de belastingen te maken heeft. In Nederland hoeven zeer grote bedrijven zoals Shell geen winstbelasting te betalen, dit zal denk ik ook voor amazon.nl (gaan) gelden en dat is niet het geval bij amazon.de want dat is een Duits bedrijf. Dit is de enige logische verklaring voor mij waarom amazon perse een Nederlandse zijtak wilt.
Amazon.nl, Amazon.de, Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.it en Amazon.es vallen juridisch allemaal onder Amazon EU S.à r.l., gevestigd in Luxemburg. Alle geld wordt dus eigenlijk in Luxemburg verdiend, maar waarschijnlijk hoeft Jeff in Luxemburg ook geen belasting te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 15 oktober 2020 @ 06:10:In Nederland hoeven zeer grote bedrijven zoals Shell geen winstbelasting te betalen,
Dat klopt natuurlijk niet, Nederland heeft ooit de regel bedacht dat elk bedrijf verliezen uit het buitenland in Nederland kan verrekenen. Met als doel meer bedrijven naar Nederland te lokken. Het is dus niet zo dat grote bedrijven per definitie niets hoeven te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gomez12 Het gaat mij niet zozeer om precies dezelfde prijsstellingen. Want we hebben nu eenmaal andersluidende BTW tarieven in ons 'uniforme' Europa. :X

30 jaar geleden bestelde ik ook al zaken per post uit Duitsland. En ja, toen waren er ook verschillen tussen de Duitse MwSt en de Nederlandse BTW. En moest ik gewoon de internationale verzendtarieven betalen.

Maar toen ik jaren geleden spullen bestelde via amazon.co.uk en amazon.de waren er wel wat verschillen tussen het productaanbod. En dat vond ik niet zo gek gezien het feit dat Amazon zowel Warehouses in de UK heeft alsmede in Duitsland. Ook, s'-lands wijs, 's-lands eer, zijn bepaalde producten in het ene land populairder dan in het andere land. So far, so good.

Toen voerde Amazon de wijziging door dat het bestellen vanuit .co.uk een stuk minder makkelijk ging. Geen 'gratis' verzenden meer voor Prime klanten.
En daarna wilde .de geen zaken meer als wijnpakketten meer versturen naar Nederland. Terwijl dat in de jaren daarvoor geen enkel probleem was. :?

Vervolgens kwam de eerste poging van amazon.nl met wat vertaalpagina's en boeken. Waarbij nog steeds de Nederlandse eindklanten, vanuit hoofdzakelijk Duitse Warehouses werden beleverd.

En nu is amazon.nl compleet (nou ja; niet echt compleet) gelanceerd. Waarbij nog steeds het grootste deel vanuit Duitse magazijnen geleverd wordt, zijn er nog steeds grote assortimentsverschillen tussen wat je als .de Kunde besteld, en laat afleveren in NL, tussen een .nl klant, verstuurd vanuit Duitsland en in Nederland laat afleveren.
Ik bedoel maar... 8)7
Zo kun je b.v. als Kunde in Duitsland en Oostenrijk wel gebruik maken van Amazon Pantry producten, terwijl dat in Nederland niet mogelijk is.
Ook hier ontgaat me de logika; want er zijn b.v. in NRW, vlak over de Nederlandse grens, diverse Amazon Warehouses. Die zijn vaak dichterbij de eindklant, dan die in Oostenrijk.
En pas sinds eind 2018 heeft Amazon z'n eerste Warehouse in Oostenrijk geopend.
Daarbovenop is het voor het andere duitstalige gebied, Zwitserland, weer anders. Vanwege de non-EU status en de gewijzigde belastingregels aldaar.
https://www.blick.ch/wirt...-blockade-id15053177.html

In Nederland hebben we 3 BTW tarieven; 0%, 9% en 21%
In Duitsland hebben ze 0%, 7%, 19%. Waarbij die laatste twee tijdelijk verlaagd zijn naar 5 en 16%.

En dat staat nog helemaal los van de financiële belastingontwijkende constructies op de achtergrond.

Dit waren producten, die ik als .de Kunde, wel kon bestellen, maar het uit een niet-Duits Warehouse kwam. En als .nl klant waren die producten niet eens vindbaar. Waarbij vervolgens Amazon.de het wel gratis bij mij, in Nederland aflevert! |:(

Volgens mij is het enige 'zinnige' van meneer Bezos dat 'ie verkoopt, hetzij rechtsom, hetzij linksom. Toch? :+

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 15-10-2020 09:16 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-06 20:27

KDL

Problemen met Prime in NL,

ik kies een product voor 12 euro en klik 'probeer prime voor 1 maand gratis' aan bij het bestellen, hierdoor zouden er geen verzendkosten bij moeten komen onder de 20 euro toch?

toch komt er 2,99 bij voor porto, is er een workaround hiervoor?

Bovendien vind ik de layout van de website echt niet klantvriendelijk, pas nadat je verder etc klikt zie je het totale bedrag wat je moet betalen, een van de weinige dingen die bol dan beter doet imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

KDL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:45:

ik kies een product voor 12 euro en klik 'probeer prime voor 1 maand gratis' aan bij het bestellen, hierdoor zouden er geen verzendkosten bij moeten komen onder de 20 euro toch?
Voor Prime producten, dingen die door een andere partij verkocht worden niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

fsfikke schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:48:
[...]

Voor Prime producten, dingen die door een andere partij verkocht worden niet.
"Ja, ik wil GRATIS Express-verzending met Amazon Prime" ik klikte nog eerst op dit, hierdoor verwacht ik wel dat het een prime product is, wordt verzonden door amazon zelf, wel andere verkoper

alleen kon ik niet verder klikken in popup scherm, zeker gaan een aantal zaken nog niet soepel bij amazon.nl

Ik heb een andere vraag over Prime, hoe zit het met het delen van je bankgegevens met amazon, kunnen ze alles inzien via psd2 of is het alleen een machtiging om 3 euro per maand te innen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KDL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 14:45:

toch komt er 2,99 bij voor porto, is er een workaround hiervoor?

Bovendien vind ik de layout van de website echt niet klantvriendelijk, pas nadat je verder etc klikt zie je het totale bedrag wat je moet betalen, een van de weinige dingen die bol dan beter doet imo.
Als je het aandurft zou ik de URL graag krijgen zodat ik kan meekijken wat het probleem precies is met die 3 euro verzendkosten? In DM mag ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 16:21:
[...]

Als je het aandurft zou ik de URL graag krijgen zodat ik kan meekijken wat het probleem precies is met die 3 euro verzendkosten? In DM mag ook.
Ik had deze link gekregen:

https://amzn.to/2STaYJo

rechts op het scherm kan het in de winkelwagen geplaatst worden, eronder ook prime aangeklikt, maar dat werkte dus al niet goed (geen accepteren knopje) verder kwam er gewoon 2,99 bij, bij een ander product kwam er 2,49 bij, die link heb ik niet op het moment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@KDL ik zie het al, je hebt dan wel Prime aangeklikt maar deze aanbieding is geen Prime artikel, je moet dus iets selecteren waar wel letterlijk Prime bij staat (dus niet aanklikbaar). dan werkt kosteloos verzenden wel.

Hier is ie wel een Prime artikel (kijk maar onder de prijs rechts in beeld op pc) maar dit is amazon.de. Ken je iemand die een Duitse Prime abo heeft? Vraag hem of haar heel lief of hij of zij jou een plezier wilt doen? https://www.amazon.de/Lif...b18306371d4fba26fc2d69d88

Of koop nog iets anders op amazon.nl en je zit boven de 20 euro en zodoende krijg je gratis verzending. :Y)

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 16-10-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL

KDL

Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 17:34:
@KDL ik zie het al, je hebt dan wel Prime aangeklikt maar deze aanbieding is geen Prime artikel, je moet dus iets selecteren waar wel letterlijk Prime bij staat (dus niet aanklikbaar). dan werkt kosteloos verzenden wel.

Hier is ie wel een Prime artikel (kijk maar onder de prijs rechts in beeld op pc) maar dit is amazon.de. Ken je iemand die een Duitse Prime abo heeft?
Ik zie juist geen prime bij jouw link, wel dit:
Dieser Artikel kann nicht an den von Ihnen ausgewählten Lieferort versendet werden. Wählen Sie einen anderen Lieferort.

Bovendien is bij mijn link ondertussen de verkoper van amazon naar 3e partij veranderd, dit was eerder op de dag niet zo, prijs is ook even verdubbeld, vreemde dingen bij amazon weer

[ Voor 12% gewijzigd door KDL op 16-10-2020 20:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KDL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:22:
[...]
Dieser Artikel kann nicht an den von Ihnen ausgewählten Lieferort versendet werden. Wählen Sie einen anderen Lieferort.

Bovendien is bij mijn link ondertussen de verkoper van amazon naar 3e partij veranderd, dit was eerder op de dag niet zo, prijs is ook even verdubbeld, vreemde dingen bij amazon weer
Dat is vrij gebruikelijk bij Amazon, dat er eenmalig iets heel voordelig via Prime staat aangeboden en even later is het niet meer beschikbaar. Ik heb zo erg regelmatig de beste koopjes kunnen bemachtigen. Het prettige is dat het, ondanks dat het overduidelijk niet juist geprijsd is (of lijkt te zijn), toch meestal verzonden zal worden.

Dus...., kom je zo'n aanbod tegen en kun je het gebruiken, meteen toeslaan. Let wel, enkel bij Prime en bij voorkeur met Amazon als aanbieder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KDL schreef op vrijdag 16 oktober 2020 @ 20:22:
[...]

Ik zie het nu ook ja, er heeft wel Prime gestaan. En ja, zodra een goedkope aanbieder al zijn spullen verkocht heeft komt de op 1 na goedkoopste aanbieder aan de beurt en de prijs kan dan flink verschillen en soms valt het erg mee. Het is dus niet perse zo dat er maar 1 verkoper is, iedereen heeft zijn eigen prijs (en eigen aantallen).

Hier dan nog 1 keer een voorbeeld van een Prime artikel, nou wel even snel kijken voordat dat ook al weg is :P : https://www.amazon.de/-/n...C3%91&dchild=1&th=1&psc=1

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 16-10-2020 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Ligt het aan mij of gaan verzend tijden van kwaad naar erger? Ik heb in October niks meer besteld waar bezorging de volgende dag werd waar gemaakt. Het is nu eerder de volgende week

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Wijnands schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 09:59:
Ligt het aan mij of gaan verzend tijden van kwaad naar erger? Ik heb in October niks meer besteld waar bezorging de volgende dag werd waar gemaakt. Het is nu eerder de volgende week
Ik heb zelfs al mijn Prime Day spullen (5 artikelen, verschillende DC's) binnen 1 dag gekregen. Ik heb nog niks opgemerkt van enige vertragingen.

Ik moet wel zeggen dat ik vlak bij de grens woon dus de pakketjes komen meestal niet van ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Afspraken worden gewoon gehaald de afgelopen weken..... gisteren ook nog iets besteld dat vanavond bezorgd wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Yowzawood op 21-10-2020 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-06 11:25
Twee dingen besteld op prime day. LAatste is gisteren binnen gekomen.

Bestelde gisteren iets wat op volgende dag leverbaar stond. Wordt nu zaterdag.

[ Voor 37% gewijzigd door Wijnands op 21-10-2020 10:36 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:34

Asteroid9

General Failure

Ik krijg werkelijk elke keer zo'n bericht dat de bezorging vertraagd is terwijl het pakket volgens de DHL trace al onderweg voor bezorging is!
En elke keer wordt het keurig op tijd geleverd, dat is prima, maar qua communicatie doet Amazon het niet echt lekker dus...

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mijn vervangende bestelling van vorige week (zie eerdere berichten) zou afgelopen dinsdag komen, maar was er al zaterdag. Ik heb vrijwel nooit eendagsleveringen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-06 14:18

pinda powerrr

Slow down...

Geen problemen hier. Met Prime days alles binnen twee dagen in huis en zondagavond nog een bestelling gedaan en maandag in huis.

Het zal eerder aan DHL liggen dan aan Amazon, krijg ik wel eens het idee.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Hier ook iets niet binnengekomen door fouten bij DHL. Had gelijk een formuliertje ingevuld bij Amazon, 10 minuten later werd ik gebeld, restitutie + een extraatje om het product opnieuw te kopen. Hopelijk bezorgt DHL nu gewoon wel.

De fout hier is overigens dat het product volgens DHL is aangekomen maar dat is gewoon niet gebeurd. Buren hebben niks, in de (open) hal ook geen pakketje. Ging om een keukenmixer van een paar tientjes en Amazon heeft dat echt extreem goed opgepakt, binnen een half uur na mijn contactformulier naar hen had ik mijn geld terug. Een ander product is overigens wel aangekomen maar volgens DHL nog altijd onderweg. Hoop dat ze overschakelen naar een andere bezorgdienst want DHL heb ik weinig vertrouwen meer in.

Gisteren nog iets anders besteld met gratis (Prime) same day delivery via Red Je Pakketje, die waren er wel gewoon. Top.

[ Voor 59% gewijzigd door Thomas op 21-10-2020 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook nog steeds mailtjes dat DHL een andere dag komt bezorgen en toch op dezelfde avond komt bezorgen. Een ander nieuw klacht van mij is dat er al tijdje geen chatsupport meer is op amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 12:24:
Een ander nieuw klacht van mij is dat er al tijdje geen chatsupport meer is op amazon.de.
Wirklich?

Ik heb 2 dagen geleden en de afgelopen weken diverse malen chatsupport gebruikt op amazon.de. Geen probleem, Kein Problem, ;) werd iedere keer binnen een paar seconden geholpen. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 14:14:
[...]

Wirklich?

Ik heb 2 dagen geleden en de afgelopen weken diverse malen chatsupport gebruikt op amazon.de. Geen probleem, Kein Problem, ;) werd iedere keer binnen een paar seconden geholpen. :Y
Zie geen chatknopje meer staan, alleen telefoon en email. De laatste keer dat ik heb gechat was tijdens PrimeDay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:07:
[...]
Zie geen chatknopje meer staan, alleen telefoon en email. De laatste keer dat ik heb gechat was tijdens PrimeDay.
Als je de website taal op NL hebt staan dan is er enkel mail en telefoon beschikbaar, staat ie op Duits, Engels, dan wordt ook de chat-mogelijkheid zichtbaar.

https://www.amazon.de/gp/...=UTF8&ref_=hp_ss_v3_cu_t4 << NL geen chat, Duits, Engels wel chatvenster.

Edit: dat bevestigingsbericht per mail, dat ik de taalinstelling heb gewijzigd, mag wat mij betreft (ook) wel achterwege blijven :+

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 21-10-2020 19:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

hardware-lover schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Als je de website taal op NL hebt staan dan is er enkel mail en telefoon beschikbaar, staat ie op Duits, Engels, dan wordt ook de chat-mogelijkheid zichtbaar.

https://www.amazon.de/gp/...=UTF8&ref_=hp_ss_v3_cu_t4 << NL geen chat, Duits, Engels wel chatvenster.

Edit: dat bevestigingsbericht per mail, dat ik de taalinstelling heb gewijzigd, mag wat mij betreft (ook) wel achterwege blijven :+
Je hebt gelijk. *O* oOo (in het verleden stond er wel chat bij NL instelling maar dat is blijkbaar eruit gesloopt)

En wat betreft dat bevestigingsmail lang verhaal kort: maak een filter met "auto-confirm@amazon.de" aan in je emailprogramma en vink oa postvak in overslaan en markeren als gelezen aan. Dit mailadres wordt alleen gebruikt voor de taalinstellingen. (zojuist nog eens gecontroleerd).

Edit: zojuist mail gehad van amazon.de waarom ik niet kon chatten, dit was een functie dat uitgerold moest worden en ik moest blijven controleren wanneer die optie er was. 8)7 Tidens Primeday had ik met ze gechat over de taalbevestigingsmailtjes, of die uitkonden, en zij vertelden mij dat ik dat zelf kon instellen onder kopje mail in mijn eigen amazon account, klopt niks van. 7(8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 21-10-2020 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-06 19:15
hardware-lover schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 18:56:
[...]

Bij Google het zelfde haha. Ik zat daar met het zelfde probleem. Bedankt voor de tip _/-\o_ _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 1441478 schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:58:
[knip]En wat betreft dat bevestigingsmail lang verhaal kort: maak een filter met "auto-confirm@amazon.de" aan in je emailprogramma en vink oa postvak in overslaan en markeren als gelezen aan. Dit mailadres wordt alleen gebruikt voor de taalinstellingen. (zojuist nog eens gecontroleerd).
[knip]
Normaal gesproken laat ik de taal ongemoeid, maar nu had ik elke taal gekozen die beschikbaar was :+

Desalwelteplus heb ik toch een filtertje aangemaakt in mijn lokale anti-spam programma d:)b

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 13 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.