Vanwege Primeday moest ik steeds switchen. De Primeday aanbiedingen op amazon.de waren in alle talen beschikbaar behalve Nederlands. En soms stuur ik linkjes of copy paste door naar buitenlandse vrienden, dus ik verander de taalinstellingen nog wel eens.hardware-lover schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:15:
[...]
Normaal gesproken laat ik de taal ongemoeid, maar nu had ik elke taal gekozen die beschikbaar was![]()
Desalwelteplus heb ik toch een filtertje aangemaakt in mijn lokale anti-spam programma
Ik heb sinds Prime Day nu ook voor het eerst Prime bij Amazon NL. Het klinkt allemaal leuk, maar ik heb nog geen goede ervaringen met snelle levering. Een 1TB HDD die ik op Prime Day had besteld en gewoon op voorraad was is er tot op de dag van vandaag nog steeds niet!
Binnenkort ga ik eens Prime Video proberen, hopelijk is dat wat (ik ben niet echt een video streamer).
Eerlijk gezegd is Prime bij DE interessanter, aangezien de prijzen soms beter zijn en ze een veel groter assortiment hebben. NL voelt nog altijd als relatief nieuw aan.
Binnenkort ga ik eens Prime Video proberen, hopelijk is dat wat (ik ben niet echt een video streamer).
Eerlijk gezegd is Prime bij DE interessanter, aangezien de prijzen soms beter zijn en ze een veel groter assortiment hebben. NL voelt nog altijd als relatief nieuw aan.
Tja... dat is in dit topic al veel vaker besproken en gemeld...F T schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:38:

Het is sowieso redelijk debiel dat je niet kan bestellen bij welke webshop je wilt. Dat ze in Amerika geen consumenten rechten willen, maar dat je nu niet meer op de duitse amazon kan shoppen. Of alleen heel moeilijk dat is toch ook wel erg krom? Heb er altijd met volle tevredenheid besteld, plus vrij goedkoop. Nederlandse amazon lijkt duurder?
het is net alsof er iedere dag nieuwe mensen nieuwe ervaringen op doen en dit willen delenehtweak schreef op maandag 26 oktober 2020 @ 21:43:
[...]
Tja... dat is in dit topic al veel vaker besproken en gemeld...
[ Voor 29% gewijzigd door Postius op 27-10-2020 10:24 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
@Postius En ook dat onderwerp is al meerdere malen alhier aan bod gekomen:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
BTW: ik bestel nog diverse keren per maand bij amazon punkt de. Geen enkel probleem hoor...

Daarom zijn dit soort topics een ideaal naslagwerk voor dat soort issues!
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
BTW: ik bestel nog diverse keren per maand bij amazon punkt de. Geen enkel probleem hoor...
Zekers! Maar het is niet verboden om ff een paar posts terug te lezen en wat info te verzamelen...Postius schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 10:20:
het is net alsof er iedere dag nieuwe mensen nieuwe ervaringen op doen en dit willen delen

Daarom zijn dit soort topics een ideaal naslagwerk voor dat soort issues!
[ Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 27-10-2020 10:26 ]
Mijn meest recente ervaring met NL: Kindle besteld op Prime-day, heb de webshop bekeken afgelopen week en de Kindles zijn gewoon op voorraad en te bestellen met Prime "vandaag besteld, morgen in huis" en wij zitten te wachten vanaf 14 oktober. Vraag je het na bij de klantenservice kom je in de bekende klantenservice loop terrecht. Geen antwoord en je wordt gewoon voor de gek gehouden.
DE: Ik was een zeer tevreden klant op .DE maar het valt mij op dat ik steeds minder kan bestellen..."Alleen voor Duitsland en Oostenrijk".
Als Amazon ons niet wilt hebben als klant prima hoor, als de spullen binnen zijn zeg ik mijn Prime op. En koop ik het liever lokaal of in China zolang het nog rendabel is maar dat wordt ook steeds minder.
DE: Ik was een zeer tevreden klant op .DE maar het valt mij op dat ik steeds minder kan bestellen..."Alleen voor Duitsland en Oostenrijk".
Als Amazon ons niet wilt hebben als klant prima hoor, als de spullen binnen zijn zeg ik mijn Prime op. En koop ik het liever lokaal of in China zolang het nog rendabel is maar dat wordt ook steeds minder.
Tja... hangt er natuurlijk ook maar helemaal vanaf wat je regelmatig besteld via amazon (al dan niet .de)?Saybia schreef op zaterdag 31 oktober 2020 @ 17:50:
... En koop ik het liever lokaal of in China zolang het nog rendabel is maar dat wordt ook steeds minder.
De meeste bestellingen die ik doe, zijn spullen die je niet eens kunt (of zou willen) bestellen in China.
En lokaal kopen? Prima... maar dan moet het wel leverbaar en/of nog enigszins betaalbaar zijn.
Het is niet voor niks dat ik veel bij amazon bestel. En veel ook niet...
Heb via twee verschillende accounts (mijn vrouw en die van mij) twee bestellingen gedaan bij .nl en beide lopen niet echt soepel.
Eerste pakket krijgen we bericht van DHL dat het bezorgd is, nog bij mij of mijn buren niet. Twee uur later, krijg ik bericht dat ze het pakketje niet onbeheert achter wilde laten. uhuh.
Op naar de tweede poging.
Tweede pakketje, krijg ik een mail dat het a.s. woensdag geleverd wordt door DHL. Tien minuten later dat er een aflever poging is geprobeerd maar het bedrijf is gesloten. Volgens mij is het nog geen woensdag en ik zit gewoon op kantoor met zicht op de voordeur. Nooit iemand geweest. Amazon maar aangeven dat het wel vaker gebeurd en ik een paar dagen moet wachten
Eerste pakket krijgen we bericht van DHL dat het bezorgd is, nog bij mij of mijn buren niet. Twee uur later, krijg ik bericht dat ze het pakketje niet onbeheert achter wilde laten. uhuh.
Op naar de tweede poging.
Tweede pakketje, krijg ik een mail dat het a.s. woensdag geleverd wordt door DHL. Tien minuten later dat er een aflever poging is geprobeerd maar het bedrijf is gesloten. Volgens mij is het nog geen woensdag en ik zit gewoon op kantoor met zicht op de voordeur. Nooit iemand geweest. Amazon maar aangeven dat het wel vaker gebeurd en ik een paar dagen moet wachten

@Toxicmask Maar da's dus DHL-ellende.
En die logistieke nachtmerrie is niet alleen voorbehouden aan Amazon bestellingen, maar aan van alles wat via DHL afgeleverd wordt...
Het is hier zelfs zo idioot al dat DHL soms 3 x per dag door de straat rijdt! Eerst een gewone gele bestelbus midden op de dag. Dan in de loop v.d. middag nog een keer zo'n elektrisch DHL autootje. En vervolgens nog een keer voor de avondlevering (soms pas na achten) nog een keer een DHL bestelauto.
Hoezo efficiënt?
En die logistieke nachtmerrie is niet alleen voorbehouden aan Amazon bestellingen, maar aan van alles wat via DHL afgeleverd wordt...
Het is hier zelfs zo idioot al dat DHL soms 3 x per dag door de straat rijdt! Eerst een gewone gele bestelbus midden op de dag. Dan in de loop v.d. middag nog een keer zo'n elektrisch DHL autootje. En vervolgens nog een keer voor de avondlevering (soms pas na achten) nog een keer een DHL bestelauto.
Hoezo efficiënt?

Ook apart. Kreeg gisteren een mail van de .DE klantenservice dat ik een extra compensatie kreeg voor een artikel (Crucial MX500 1TB), wat ik een kortgeleden had gekocht, wat toen in de aanbieding was. Normaal gesproken doen ze dit niet schrijven ze, maar ze maken nu een uitzondering omdat kort na het plaatsen van mijn bestelling de prijs nog extra werd verlaagd. Ik krijg €5,- terug op mijn CC rekening. Daarmee komt de SSD op €65,-, heel netjes dus.
Testing, one, two ...
Bij mij was laatst dezelfde bezorger, 2 keer voor de deur met steeds één pakketje uit dezelfde bestelling van Amazon. Wat het totaal op 5 afzonderlijke leveringen bracht voor één enkele order.ehtweak schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 12:44:
@Toxicmask Maar da's dus DHL-ellende.
En die logistieke nachtmerrie is niet alleen voorbehouden aan Amazon bestellingen, maar aan van alles wat via DHL afgeleverd wordt...![]()
Hoezo efficiënt?

PSN: Flix20-NL
Wellicht even je CV oppoetsen en insturen...... als die prutsers bij Amazon en DHL eenmaal doorhebben hoeveel beter het kan dan is er een gouden toekomst voor jullie weggelegd.
Verkeerde topic
[ Voor 97% gewijzigd door baco101 op 04-11-2020 13:37 ]
Anoniem: 1441478
Nog lang geen Black Friday maar zo een beetje alle prijzen op .de zijn omhoog gegaan zie ik.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 05-11-2020 00:35 ]
Dat fenomeen zul je de komende weken ook zien bij andere (online) shops. Welkom in de wereld van kapitalisme!Anoniem: 1441478 schreef op donderdag 5 november 2020 @ 00:35:
Nog lang geen Black Friday maar zo een beetje alle prijzen op .de zijn omhoog gegaan zie ik.
Inmiddels al een 45 minuten bezig om Primevideo via iDEAL aan te vragen. Via de chat kom ik niet veel verder. Ik lees hier dat sommige mensen het wel zien en sommige niet.
Ik heb een nieuw Amazon account, nooit eerder klant geweest tot vandaag.
Nog pro-tips die ik kan proberen die de helpdesk niet weet?
Volgende geprobeerd:
Chrome op desktop (inclusief incognito)
Mobiele website op mobiel
Android app op mobiel
Edge
Internet Explorer
Edit: gaat om Prime video
Volgende geprobeerd:
Android app op mobiel
Edge
Internet Explorer
Edit: gaat om Prime video
[ Voor 4% gewijzigd door Belindo op 06-11-2020 17:11 ]
Coding in the cold; <brrrrr />
Wel de amazon. Nl?Belindo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
Inmiddels al een 45 minuten bezig om Prime via iDEAL aan te vragen. Via de chat kom ik niet veel verder. Ik lees hier dat sommige mensen het wel zien en sommige niet.
Volgende geprobeerd:
Android app op mobiel
Edge
Internet Explorer
.
Amazon.nl, Amazon.de, de Primevideo app, de Amazon app, via de settopbox geprobeerd.
Na 50 minuten met de klantenservice die van alles voorstelde, ging ze het toch maar even navragen > "Oh, ik hoor net dat iDEAL nog niet voor elke klant actief is."
Dit zijn toch júist de quick-fixes die elke contactcenter medewerker moet weten?
De ene persoon op de chat zei al vrij snel: Primevideo kan nog niet met iDEAL (waarom staat er een giga blauwe knop met 'start je gratis proefperiode met iDEAL') maar... je kunt de normale Prime wél met iDEAL nemen, en dan komt Primevideo erbij.
Terwijl op de Amazon site zelf staat dat de normale Prime dus niet met iDEAL betaald kan worden.
Nou, dan maar niet...
Na 50 minuten met de klantenservice die van alles voorstelde, ging ze het toch maar even navragen > "Oh, ik hoor net dat iDEAL nog niet voor elke klant actief is."
Dit zijn toch júist de quick-fixes die elke contactcenter medewerker moet weten?
De ene persoon op de chat zei al vrij snel: Primevideo kan nog niet met iDEAL (waarom staat er een giga blauwe knop met 'start je gratis proefperiode met iDEAL') maar... je kunt de normale Prime wél met iDEAL nemen, en dan komt Primevideo erbij.
Terwijl op de Amazon site zelf staat dat de normale Prime dus niet met iDEAL betaald kan worden.
Nou, dan maar niet...
[ Voor 36% gewijzigd door Belindo op 06-11-2020 17:12 ]
Eigenlijk moet je hier zijn: Amazon Prime in NederlandBelindo schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:38:
Inmiddels al een 45 minuten bezig om Prime via iDEAL aan te vragen. Via de chat kom ik niet veel verder. Ik lees hier dat sommige mensen het wel zien en sommige niet.
Volgende geprobeerd:
Android app op mobiel
Edge
Internet Explorer
Ik snap de verwarring maar hier wordt oa over film of series aanbod op Prime besproken. En zoals Arjen al vraagt: probeer je op de Nederlandse Amazon lid te worden of juist op de Duitse Amazon?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 06-11-2020 17:10 ]
Excuus, ik noemde het Prime, maar het ging voornamelijk om Primevideo.Anoniem: 1441478 schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:09:
[...]
Eigenlijk moet je hier zijn: Amazon Prime in Nederland
Ik snap de verwarring maar hier wordt oa over film of series aanbod op Prime besproken. En zoals Arjen al vraagt: probeer je op de Nederlandse Amazon lid te worden of juist op de Duitse Amazon?
Ik ben prime-abonnee, maar als ik een broek in mijn winkelmandje doe en afreken komen er toch verzendkosten bij. Terwijl ik tijdens de prime day geen verzendkosten hoefde te betalen. Weet iemand wat er aan de hand is?
Het gaat om het volgende product:
https://www.amazon.nl/dp/..._fabc_RdXPFbY75YZ73?psc=1
Zie jij ergens het Prime vinkje bij dat product?mr.JamesBond schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:48:
Ik ben prime-abonnee, maar als ik een broek in mijn winkelmandje doe en afreken komen er toch verzendkosten bij. Terwijl ik tijdens de prime day geen verzendkosten hoefde te betalen. Weet iemand wat er aan de hand is?

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 09-11-2020 18:52 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Het is een externe verkoper uit GB en geen prime verkoper helaas.mr.JamesBond schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:48:
fsfikke schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:52:
[...]
Zie jij ergens het Prime vinkje bij dat product?
[Afbeelding]
Dank! Dan zal ik daar voortaan op gaan lettenNuevocasa schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:53:
[...]
Het is een externe verkoper uit GB en geen prime verkoper helaas.
Kleine aanvulling nog: soms wordt een product door meerdere verkopers verkocht en staat een Prime verkoper bovenaan en zie jij alleen hem als je niet doorklikt, echter als hij door zijn voorraad is verschijnt de 2e goedkoopste verkoper als 1e en dat zijn soms geen Prime verkopers. Je kan wachten tot de Prime verkoper terugkomt met dat artikel. Het kan ook iets eenmaligs zijn geweest. (uiterst rechts zie je wie de verkoper is en in jouw aangekochte artikelen lijstje zie je dat ook).mr.JamesBond schreef op maandag 9 november 2020 @ 19:04:
[...]
[...]
Dank! Dan zal ik daar voortaan op gaan letten
Nu het nieuws bekend is dat Google stopt met gratis opslagruimte voor foto backup ben ik aan het kijken voor eventueel andere diensten.
Daarom dat ik ben uitgekomen bij Amazon Prime (DE).
Gebruikt iemand die Amazon Photo's?
Ben aan het kijken wat eigenlijk het beste is voor het te organiseren.
In Google Photo's had ik gedeelde albums waar dan het gehele gezin foto's kon toevoegen.
Dit zou ook gaan met Family Vault.
Maar aangezien ik Amazon Prime lid ben en mijn vriendin niet heeft zij slechts 5GB aan foto storage. (wel onbeperkt in Family Vault, maar het zou ook handig zijn voor haar als ze ook haar foto's (wat niet in family vault hoort) wel kan opslaan zonder beperking. Maar dat betekent dus ook dat we dan 2 x prime moeten aanschaffen?
Of... We steken alles onder één prime account en loggen in op beide toestellen met hetzelfde e-mailadres.
Nadeel is dan wel dat de foto's van mij en haar worden gesynct in één dienst...
Iemand nog een andere manier of zijn er opties die ik over het hoofd zie?
In Google Photo's had ik gedeelde albums waar dan het gehele gezin foto's kon toevoegen.
Maar aangezien ik Amazon Prime lid ben en mijn vriendin niet heeft zij slechts 5GB aan foto storage. (wel onbeperkt in Family Vault, maar het zou ook handig zijn voor haar als ze ook haar foto's (wat niet in family vault hoort) wel kan opslaan zonder beperking. Maar dat betekent dus ook dat we dan 2 x prime moeten aanschaffen?
Of... We steken alles onder één prime account en loggen in op beide toestellen met hetzelfde e-mailadres.
Ik gebruik het, naast Google foto's en Onedrive (tjonge, je kunt niet zeker genoeg zijn).frye schreef op donderdag 12 november 2020 @ 13:23:
Nu het nieuws bekend is dat Google stopt met gratis opslagruimte voor foto backup ben ik aan het kijken voor eventueel andere diensten.
De Prime (onbeperkte en ongecomprimeerde) foto opslag werkt probleemloos. Wel dient er rekening gehouden te worden dat de opslag van video wel een beperking heeft (max 5GB zonder extra betaling), dus even opletten wat je allemaal opgeslagen wil hebben.
Ik ben de enige in huis die de service gebruikt.
Testing, one, two ...
Heb er dus even mee gespeeld maar de Android app zelf is toch maar van matige kwaliteit... Kan echt niet tippen met Google Photos.hardware-lover schreef op donderdag 12 november 2020 @ 16:21:
[...]
Ik gebruik het, naast Google foto's en Onedrive (tjonge, je kunt niet zeker genoeg zijn).
De Prime (onbeperkte en ongecomprimeerde) foto opslag werkt probleemloos. Wel dient er rekening gehouden te worden dat de opslag van video wel een beperking heeft (max 5GB zonder extra betaling), dus even opletten wat je allemaal opgeslagen wil hebben.
Ik ben de enige in huis die de service gebruikt.
Zo is het dus niet mogelijk om in de Amazon Photos app bepaalde folders te verwijderen. Ik krijg dagelijks zoveel whatsapp foto's die ik echt niet wil zien tussen de foto's die gebackupt worden in de cloud...
Ook kan je als je een album maakt de sortering niet aanpassen... Het is altijd van oud naar nieuw.
Dan toch maar abonnement op Google One genomen.
@frye, ik gebruik het dan ook enkel als extra backup (tenslotte kost het niets extra's), maar vwb foto mogelijkheden en folder verwerking is het idd geen vergelijk.
Ik betaal nu bij Google One al een tijdje voor 100GB extra, voor mijn Pixel 2 gaat de aangekondigde wijziging vanaf januari 2021 al in. Met die 100GB extra kan ik voorlopig uit de voeten.
Ik betaal nu bij Google One al een tijdje voor 100GB extra, voor mijn Pixel 2 gaat de aangekondigde wijziging vanaf januari 2021 al in. Met die 100GB extra kan ik voorlopig uit de voeten.
Testing, one, two ...
Bij mij vraagt 'ie wel of ik bepaalde mappen wil syncen. Whatsapp bijvoorbeeld staat alleen lokaal (maar is wel te zien in Amazon Photos).frye schreef op vrijdag 13 november 2020 @ 09:11:
[...]
Zo is het dus niet mogelijk om in de Amazon Photos app bepaalde folders te verwijderen. Ik krijg dagelijks zoveel whatsapp foto's die ik echt niet wil zien tussen de foto's die gebackupt worden in de cloud...
Vanaf de desktop heb ik nog wel wat moeite om een goede sync erin te krijgen. Bestanden die ik lokaal verwijder blijven nu online nog staan.
Wat is nu de consensus rondom overstappen van .de naar .NL? De lagere kosten en het terugstorten van mijn vorige jaarabonnement is natuurlijk wel aantrekkelijk, maar toen het Prime op Amazon.nl net beschikbaar kwam was het productaanbod veel kleiner en de prijzen hoger dan op .de: is dat nog steeds zo?
WEBN & chill (@IBKR)
Ja. Ik zou bij. de blijven. Aanbod is kleiner en daardoor prijzen hoger.DeadKennedy schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:23:
Wat is nu de consensus rondom overstappen van .de naar .NL? De lagere kosten en het terugstorten van mijn vorige jaarabonnement is natuurlijk wel aantrekkelijk, maar toen het Prime op Amazon.nl net beschikbaar kwam was het productaanbod veel kleiner en de prijzen hoger dan op .de: is dat nog steeds zo?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Het aanbod is al veel groter geworden, zelfs al eens meegemaakt dat producten wel op NL maar niet op DE beschikbaar zijn. En dat de prijzen hoger zijn is tegenwoordig bijna nooit meer zo. Bij .de wordt de BTW verrekend bij het betalen en zijn de prijzen meestal gelijk. Het is om het even, ook vaak genoeg meegemaakt dat het juist bij .NL goedkoper is.Oekol schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:25:
[...]
Ja. Ik zou bij. de blijven. Aanbod is kleiner en daardoor prijzen hoger.
Anoniem: 224360
Tenzij je massaal spullen onder de 30 euro inkoopt is er geen enkele reden om bij .de te blijven wat mij betreft.Oekol schreef op zondag 15 november 2020 @ 12:25:
[...]
Ja. Ik zou bij. de blijven. Aanbod is kleiner en daardoor prijzen hoger.
Die keer dat ik in Duitsland nog bestel zijn het of duurdere producten of ik bestel 2 tot 4 producten die ik toch wel verbruik voor gratis verzending. Voor de rest werkt prime in Nederland prima en heb ik het voornamelijk voor de videodienst. Dan ben je spekkoper zolang het 2,99 kost.
Ik kijk vooral naar gereedschap en dergelijke, en dan is het aanbod in .de veel groter en de prijzen veel scherper. Tot dusver heb ik pas een enkele keer op .nl een beter aanbod gevonden en meestal had dat sowieso al gratis verzending...
Het zal per categorie verschillen, maar op dit moment koester ik mijn .de abonnement en wil ik echt niet overstappen.
Het zal per categorie verschillen, maar op dit moment koester ik mijn .de abonnement en wil ik echt niet overstappen.
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Ik ben al 3 jaar .de prime klant en dat ga ik zo lang mogelijk proberen te rekken. Behalve dat het aanbod gewoon echt veel groter is, scheelt het prijstechnisch voor hetzelfde product meer dan eens gewoon geld.Anoniem: 224360 schreef op maandag 23 november 2020 @ 13:59:
[...]
Tenzij je massaal spullen onder de 30 euro inkoopt is er geen enkele reden om bij .de te blijven wat mij betreft.
Die keer dat ik in Duitsland nog bestel zijn het of duurdere producten of ik bestel 2 tot 4 producten die ik toch wel verbruik voor gratis verzending. Voor de rest werkt prime in Nederland prima en heb ik het voornamelijk voor de videodienst. Dan ben je spekkoper zolang het 2,99 kost.
Nu is mijn buurman .nl prime klant, dus in het uitzonderlijke geval bestellen we voor elkaar.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dat. Ik zit ook nog op jaarbetaling, dus 4 euro per maand ofzo. En mijn vader heeft nl prime voor de enkele keer dat ik toch daar iets vandaan wilpaQ schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:25:
[...]
Ik ben al 3 jaar .de prime klant en dat ga ik zo lang mogelijk proberen te rekken. Behalve dat het aanbod gewoon echt veel groter is, scheelt het prijstechnisch voor hetzelfde product meer dan eens gewoon geld.
Nu is mijn buurman .nl prime klant, dus in het uitzonderlijke geval bestellen we voor elkaar.
Onder de 30 euro koop je dan veel? Anders is er nul voordeel aan.paQ schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:25:
[...]
Ik ben al 3 jaar .de prime klant en dat ga ik zo lang mogelijk proberen te rekken. Behalve dat het aanbod gewoon echt veel groter is, scheelt het prijstechnisch voor hetzelfde product meer dan eens gewoon geld.
Ik weet niet hoe je daar bij komt? Het heeft niks met de prijsklasse te maken, .de heeft in veel categorieen gewoon nog steeds veel meer en veel betere deals.Anoniem: 224360 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:35:
[...]
Onder de 30 euro koop je dan veel? Anders is er nul voordeel aan.
Vandaag nog een Makita slijptol gekocht, die was 91 Euro op .de terwijl precies dezelfde op .nl 121 Euro was. Zo heb ik dat Prime snel terugverdiend...
- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -
Ik koop wel een hoop goedkoop spul ja. Ik wil ook nog weleens warehouse deals kopen, die hebben ze nog niet op .nlAnoniem: 224360 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:35:
[...]
Voordeel van prime is gratis verzending onder de 30 euro. Ik bestel die slijptol toch ook gewoon voor 91 euro met mijn account vanuit Duitsland...... Dat heeft toch niks met prime te maken? Wat verdien je daar dan aan?Asteroid9 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:46:
[...]
Ik weet niet hoe je daar bij komt? Het heeft niks met de prijsklasse te maken, .de heeft in veel categorieen gewoon nog steeds veel meer en veel betere deals.
Vandaag nog een Makita slijptol gekocht, die was 91 Euro op .de terwijl precies dezelfde op .nl 121 Euro was. Zo heb ik dat Prime snel terugverdiend...
Je wordt niet verboden in Duitsland te bestellen als je NL prime hebt ofzo.
Het klinkt een beetje alsof je denkt dat alles wat boven 30 euro zit automatisch gratis verzenden is. Dat is niet altijd zo hoor.Anoniem: 224360 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:57:
[...]
Voordeel van prime is gratis verzending onder de 30 euro. Ik bestel die slijptol toch ook gewoon voor 91 euro met mijn account vanuit Duitsland...... Dat heeft toch niks met prime te maken? Wat verdien je daar dan aan?
Je wordt niet verboden in Duitsland te bestellen als je NL prime hebt ofzo.
Sommige aanbiedingen worden niet verzonden buiten DE of enkel tegen flinke verzendkosten, tenzij je dus een .de Prime lidmaatschap hebt.
Echt een systeem heb ik er nog niet in kunnen ontdekken, maar hoe dan ook zou ik echt niet zonder dat .de lidmaatschap willen.
Echt een systeem heb ik er nog niet in kunnen ontdekken, maar hoe dan ook zou ik echt niet zonder dat .de lidmaatschap willen.
Ik snap er zelf ook niks van hoor. En soms bij het afrekenen komt er ineens in beeld te staan dat ie ondanks Prime en alles in orde leek te zijn alsnog niet naar Nederland gestuurd kan worden. Maar eerlijk is eerlijk, amazon.nl is heel goed op weg (zie steeds meer aanbod voor gelijke prijzen als die in .de + btw correctie) en we kunnen straks met een gerust hart overstappen. Maar voorlopig blijf ikzelf inderdaad ook nog ff bij .de hangen.Asteroid9 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:17:
Sommige aanbiedingen worden niet verzonden buiten DE of enkel tegen flinke verzendkosten, tenzij je dus een .de Prime lidmaatschap hebt.
Als het prime is wel. Als het sowieso met verzendkosten is doet een .de prime daar niks vanaf. Buiten enkele vage aanbiedingen. De goederen die Duitsland niet verlaten via amazon doen dat ook niet met een .de prima abo.Anoniem: 1441478 schreef op maandag 23 november 2020 @ 15:08:
[...]
Het klinkt een beetje alsof je denkt dat alles wat boven 30 euro zit automatisch gratis verzenden is. Dat is niet altijd zo hoor.
Oftewel ik kan echt niet bedenken wat het voordeel van Duitse prime is als je geen gebruik maakt van de Duitse abo services op verbruiksartikelen of niet veel klein grut koopt.
nou daar zijn nu door een paar tweakers voorbeelden van gegevenAnoniem: 224360 schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:02:
[...]
Als het prime is wel. Als het sowieso met verzendkosten is doet een .de prime daar niks vanaf. Buiten enkele vage aanbiedingen. De goederen die Duitsland niet verlaten via amazon doen dat ook niet met een .de prima abo.
Oftewel ik kan echt niet bedenken wat het voordeel van Duitse prime is als je geen gebruik maakt van de Duitse abo services op verbruiksartikelen of niet veel klein grut koopt.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
De voordelen van prime DE zijn 30 min eerder toegang tot lightning deals, gratis verzending onder de €29 (zonder prime kan dat ook gratis naar een afleverpunt) Extra 5% korting op abonnement levering van bepaalde baby producten zoals pampers. Extra sevice bij problemen en extra korting met Prime day (de kortingen die dan zijn komen bijna allemaal wel vaker in het jaar langs) mogelijk vergeet ik nog één ding maar veel meer is het niet. De meeste van de aanbiedingen komen daarnaast ook of tegelijk op NL of op een ander moment wel langs.paQ schreef op maandag 23 november 2020 @ 16:59:
[...]
nou daar zijn nu door een paar tweakers voorbeelden van gegeven
Alle andere kortingen en promoties zijn ook gewoon te gebruiken zonder prime.
Voor diegenen die nog steeds Amazon Prime DE gebruiken.
Ook op de warehouse deals, krijg je nog eens 30% extra korting voor een groot aantal items, tijdens de black friday week.
Und so geht‘s: Nur von 20 November 2020, um 00.01 Uhr bis 30 November 2020, um 23.59 Uhr erhalten 30% Extra-Rabatt auf ausgewählte Produkte von Amazon Warehouse. Die 30% Extra-Rabatt werden automatisch an der Kasse abgezogen. Alle teilnehmenden Produkte finden Sie in diesem Shop. Gilt nicht in Kombination mit anderen Aktionen.
Ook op de warehouse deals, krijg je nog eens 30% extra korting voor een groot aantal items, tijdens de black friday week.
Und so geht‘s: Nur von 20 November 2020, um 00.01 Uhr bis 30 November 2020, um 23.59 Uhr erhalten 30% Extra-Rabatt auf ausgewählte Produkte von Amazon Warehouse. Die 30% Extra-Rabatt werden automatisch an der Kasse abgezogen. Alle teilnehmenden Produkte finden Sie in diesem Shop. Gilt nicht in Kombination mit anderen Aktionen.
Ik verwacht zo'n 80% van mijn .DE aankopen (als het niet nog hoger ligt).Anoniem: 224360 schreef op maandag 23 november 2020 @ 14:35:
[...]
Testing, one, two ...
Dan heb je duidelijk voordeel om dat prime abo aan te houden.hardware-lover schreef op maandag 23 november 2020 @ 23:55:
[...]
Ik verwacht zo'n 80% van mijn .DE aankopen (als het niet nog hoger ligt).
Ben zelf wel voorzichtiger geworden, ik schaam me soms bijna dat ik 3 aankopen doe in 1 week van 7 euro en door het gemak van prime dat niet bundel. Dan komt 3x zo'n busje langs met een simpel verbruiksartikel, dat slaat nergens op.
Dat ga ik dus zelf niet meer doen als het even kan. Maar laten we de maatschappelijke discussie hierbuiten houden
@Anoniem: 224360 Tja... ik maak er zelf ook wel eens gebruik van. Artikelen van minder dan een tientje, hoppa, makkelijk bestellen en snel leveren, ik betaal toch geen verzendkosten met m'n Prime abo.
Aan de andere kant... Zo heb ik eergisteren 3 goedkope artikelen besteld, aanbieding via de BF-week en Warehouse extra korting deal. Tegelijkertijd besteld, maar Amazon zelf, maakt er 3 aparte zendingen van.
En dan krijg je dus het idiote verhaal dat PostNL een rubberen IP44 steker gaat afleveren, DHL 2 potten jam gaat bezorgen en weer een andere PostNL zending 2 zakjes met gedroogde vruchten bevat.
Aan de andere kant... Zo heb ik eergisteren 3 goedkope artikelen besteld, aanbieding via de BF-week en Warehouse extra korting deal. Tegelijkertijd besteld, maar Amazon zelf, maakt er 3 aparte zendingen van.
En dan krijg je dus het idiote verhaal dat PostNL een rubberen IP44 steker gaat afleveren, DHL 2 potten jam gaat bezorgen en weer een andere PostNL zending 2 zakjes met gedroogde vruchten bevat.

Dit dus, je hebt het zelf ook niet in de hand. Van mij mogen ze alle gemaakte bestellingen combineren in één zending, maar zelfs mijn vaste maandelijkse artikelen uit een al langer lopend abonnement komen gespreid aan. Afkomstig uit een verschillende opslag natuurlijk. Voel me bijna schuldig als de DHL chauffeur vrijwel dagelijks een pakketje af komt geven. Het overgrote deel komt hier namelijk via DHL binnen, soms via PostNL, een enkele keer via UPS.ehtweak schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 12:04:
@Anoniem: 224360 Tja... ik maak er zelf ook wel eens gebruik van. Artikelen van minder dan een tientje, hoppa, makkelijk bestellen en snel leveren, ik betaal toch geen verzendkosten met m'n Prime abo.![]()
Bij ons is het aantal (ook Amazon) bestellingen fors opgelopen sinds Corona, en dan bedoel ik ook fors. Wat ik online kan bestellen, dat bestel ik ook online en ga er niet de deur voor uit als het niet hoeft.
Nu 3-kwart van mijn kroost dit jaar een andere "crib" heeft gevonden, is het helemaal losgegaan met bestellingen, dat zal volgend jaar wel weer naar een meer "normaal" niveau terugkeren (hoop ik
Testing, one, two ...
Voor het eerst dat ik een pakket zie dat verzonden wordt via ChronoPost. Dat zou blijkbaar de Franse tak van DPD zijn. Ben benieuwd wat daar de levertijd en route van wordt.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dat viel mij ook al op gisteren. Je krijgt wel een tracking nummer maar ook gelijktijdig wordt erbij gezegd dat het pakket niet te volgen is.Yorinn schreef op donderdag 26 november 2020 @ 23:40:
Voor het eerst dat ik een pakket zie dat verzonden wordt via ChronoPost. Dat zou blijkbaar de Franse tak van DPD zijn. Ben benieuwd wat daar de levertijd en route van wordt.
Ik kwam uit bij DPD duitsland, DHL Nederland en PostNL. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de levering.
Ik kan mijn pakketje gewoon via https://www.chronopost.fr/en/private/track-your-parcel traceren.trinity999 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:23:
[...]
Dat viel mij ook al op gisteren. Je krijgt wel een tracking nummer maar ook gelijktijdig wordt erbij gezegd dat het pakket niet te volgen is.
Ik kwam uit bij DPD duitsland, DHL Nederland en PostNL. Dus ik ben ook erg benieuwd naar de levering.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
met die link kreeg ik zowel gisteren als vandaag 12 Pakketten te zien als ik mijn trackingnummer invul en het eerste pakketje is al sinds 15 oktober onderwegYorinn schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:24:
[...]
Ik kan mijn pakketje gewoon via https://www.chronopost.fr/en/private/track-your-parcel traceren.
Lijkt erop als ze al op 15-10 wisten dat ik op 25-11 iets zou bestellen
Over 2 maanden wordt mijn .de Prime abonnement weer verlengt, maar ben toch wel benieuwd of Amazon.nl nog positieve progressie heeft gemaakt in de afgelopen weken/maanden? (betreft service, verzending, aanbod e.d.). Zijn er recente overstappers, van .de naar .nl? Tevreden of spijt?
Het idee dat ik vrijwel een jaar aan abonnementskosten terug kan krijgen, lijkt me wel interessant, evenals het lagere abonnementsbedrag bij .nl, maar gezien de vele negatieve ervaringen die ik hier vaak lees, blijft er een drempel.
Nu staan er op fora vaker negatieve- dan positieve ervaringen (de laatste nemen vaak de moeite niet), daarom ben ik benieuwd hoe het er de laatste tijd voor staat met de Nederlandse tak
Het idee dat ik vrijwel een jaar aan abonnementskosten terug kan krijgen, lijkt me wel interessant, evenals het lagere abonnementsbedrag bij .nl, maar gezien de vele negatieve ervaringen die ik hier vaak lees, blijft er een drempel.
Nu staan er op fora vaker negatieve- dan positieve ervaringen (de laatste nemen vaak de moeite niet), daarom ben ik benieuwd hoe het er de laatste tijd voor staat met de Nederlandse tak
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"
Niet zozeer een antwoord op de vraag of je nou voor Amazon punt nl of punkt de moet kiezen, maar de WDR had een interessante documentaire over Amazon versus de (lokale) detailhandel:
ZDFzeit - Amazon gegen Einzelhandel
https://www.zdf.de/dokume...gen-einzelhandel-100.html
En idd, Amazon is goedkoper dan de detailhandel. Maar toch niet altijd en het verschil is veel kleiner dan menigeen vaak denkt.
Uiteraard geldt dat aanbiedingen (zowel online als offline) het prijsbeeld continu veranderen.
Zo gebruikt Amazon dynamic pricing en als voorbeeld werd aangehaald dat in de UK, Amazon maar liefst 50 miljoen (!) prijsmutaties per dag doorvoert.
Waarbij b.v. een espressomachine 's-ochtends rond de 500 euro kan kosten, in de loop v.d. dag 200 euro goedkoper wordt om 's-avonds weer zo'n beetje voor dezelfde prijs te eindigen.
Wat getalletjes:
Amazon's omzet in Duitsland is door de corona-crisis dit jaar al zo'n 20-30% toegenomen.
Waarbij Amazon ruim tien keer zoveel omzet per jaar, in Duitsland, als de naaste grote concurrenten zoals Otto en Zalando!
Ook op het gebied van duurzaamheid zijn er vraagtekens en eye-openers. E.e.a. is sterk van afhankelijk van waar de consument woont versus van waar de fysieke winkel gevestigd is.
M.a.w. ook daar is geen eensluidende winnaar.
En praktisch gemak versus geduld en wat je zelf wel en niet kunt/wilt investeren in 'zorgvuldig' winkelen speelt ook een belangrijke rol.
Daarnaast maakt het soort product wat je koopt natuurlijk ook nogal verschil.
Het (mogelijke) retourtraject van een (mis)koop is vooral heel slecht voor de duurzaamheidsweegschaal. Maar dat is natuurlijk ook niet zo verrassend.
Kortom; een interessante en kijkwaardige docu om beide zijden van het verhaal eens te aanschouwen.
ZDFzeit - Amazon gegen Einzelhandel
https://www.zdf.de/dokume...gen-einzelhandel-100.html
En idd, Amazon is goedkoper dan de detailhandel. Maar toch niet altijd en het verschil is veel kleiner dan menigeen vaak denkt.
Uiteraard geldt dat aanbiedingen (zowel online als offline) het prijsbeeld continu veranderen.
Zo gebruikt Amazon dynamic pricing en als voorbeeld werd aangehaald dat in de UK, Amazon maar liefst 50 miljoen (!) prijsmutaties per dag doorvoert.
Waarbij b.v. een espressomachine 's-ochtends rond de 500 euro kan kosten, in de loop v.d. dag 200 euro goedkoper wordt om 's-avonds weer zo'n beetje voor dezelfde prijs te eindigen.
Wat getalletjes:
Amazon's omzet in Duitsland is door de corona-crisis dit jaar al zo'n 20-30% toegenomen.
Waarbij Amazon ruim tien keer zoveel omzet per jaar, in Duitsland, als de naaste grote concurrenten zoals Otto en Zalando!
Ook op het gebied van duurzaamheid zijn er vraagtekens en eye-openers. E.e.a. is sterk van afhankelijk van waar de consument woont versus van waar de fysieke winkel gevestigd is.
M.a.w. ook daar is geen eensluidende winnaar.
En praktisch gemak versus geduld en wat je zelf wel en niet kunt/wilt investeren in 'zorgvuldig' winkelen speelt ook een belangrijke rol.
Daarnaast maakt het soort product wat je koopt natuurlijk ook nogal verschil.
Het (mogelijke) retourtraject van een (mis)koop is vooral heel slecht voor de duurzaamheidsweegschaal. Maar dat is natuurlijk ook niet zo verrassend.
Kortom; een interessante en kijkwaardige docu om beide zijden van het verhaal eens te aanschouwen.
[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 09-12-2020 17:21 ]
Ik zelf heb ook nog een .de abonnement en heb nog geen intentie om over te stappen. Hieronder mijn afwegingen, zowel voor als tegen.KillerBee schreef op woensdag 9 december 2020 @ 10:49:
Over 2 maanden wordt mijn .de Prime abonnement weer verlengt, maar ben toch wel benieuwd of Amazon.nl nog positieve progressie heeft gemaakt in de afgelopen weken/maanden? (betreft service, verzending, aanbod e.d.). Zijn er recente overstappers, van .de naar .nl? Tevreden of spijt?![]()
Voordelen .de
1. Er zijn veel meer deals aanwezig die ook veelvuldiger afgewisseld worden.
2. De prijzen tussen .nl en .de eindigen vaak in het voordeel van .de
3. Het productaanbod is groter in Duitsland
4. Gek genoeg zijn soms dezelfde ASIN's verkrijgbaar via .de en .nl maar dan heeft .de de mogelijkheid om Amazon als verkopende partij te selecteren en .nl niet
5. Ondersteuning voor Keepa
Voordelen .nl
1. Sommige typische Nederlandse producten zijn wel verkrijgbaar via .nl en niet via .de
2. Via .nl krijg ik wel eens zondagslevering aangeboden, op .de niet
3. Op .de kan ik geen PostNL punt als afhaallocatie selecteren, alleen DPD. Op .nl kan ik juist wel een PostNL punt selecteren.
4. Sporadisch is een product idioot veel goedkoper t.o.v. .de (zelfde ASIN, beide Amazon als verkoper), bijv. een printer waar €70,- verschil in zit (met correctie van btw al meegenomen)
5. Goedkoper Prime abonnement
Conclusie
Ik vind het belangrijk een zo'n groot mogelijk assortiment te hebben en blijf dus (zolang het kan) bij .de
Echter is het wel al meermaals voorgekomen dat ik een product niet kan vinden op .de maar wel op .nl,
Het aanbod aan aanbiedingen in Nederland is treurig. Veel deals staan er al weken en spectaculair zijn ze zeker niet te noemen in tegenstelling tot de Lightning deals in Duitsland.
Dat ik via .de alleen een DPD afhaalpunt kan selecteren en via .nl een PostNL punt vind ik wel erg merkwaardig. In mijn regio ligt nergens een DPD afhaalpunt maar wel een PostNL punt. Daarnaast is de route met DPD altijd dagen en dagen onderweg terwijl de route via PostNL gewoon binnen 1-2 dagen afgelegd wordt.
@robcoenen Als ik naar de woonplaats in jouw profiel kijk, dan zou er toch echt een DPD afhaalpunt bij jou moeten zijn:
https://www.senddirect.com/help/pakketpunt-regio/roggel/
Als ik zelf b.v. een DPD afhaalpunt kies, voor een bestelling via Amazon.de, dan wordt het uiteindelijk afgeleverd bij een DHL afhaalpunt. Hoe merkwaardig?!?
Als ik zelf b.v. een DPD afhaalpunt kies, voor een bestelling via Amazon.de, dan wordt het uiteindelijk afgeleverd bij een DHL afhaalpunt. Hoe merkwaardig?!?

Oh wauw. Dan is dat sinds korte tijd veranderd. De bouwmarkt hier is wel van franchise veranderd, en kennelijk daarmee dus ook een DPD punt geworden. Thanksehtweak schreef op woensdag 9 december 2020 @ 15:52:
@robcoenen Als ik naar de woonplaats in jouw profiel kijk, dan zou er toch echt een DPD afhaalpunt bij jou moeten zijn:
@robcoenen, wat je als voordelen aanhaalt voor .NL gaat ook regelmatig op voor .DE (is mijn ervaring).
- 2. Via .DE krijg ik wel eens zondagslevering aangeboden.
- 4. Sporadisch regelmatig is een product idioot veel goedkoper t.o.v. .NL (zelfde ASIN, beide Amazon als verkoper)
-6. Hoe zit het op dit moment met het aangaan van Spaar-abonnementen op .NL? Is dit überhaupt al beschikbaar? Zo niet, een + voor .DE. Edit: Via .DE zijn er soms extra Prime kortingen voor abonnementen, die kortstondig tot extra hoge éénmalige kortingen leiden. Na levering dient men dan wel het abonnement te annuleren.
-7. Amazon Warehouse Deals << ? Edit: niet specifiek voordeel voor Prime, behalve voor artikelen < €29,-
-8. Prime leveringen via derden, wel via .DE beschikbaar maar via .NL vaak niet (ik vergelijk altijd beide sites voor actuele prijzen/leverbeschikbaarheid).
@Anoniem: 224360 zie aanvulling op punt 6 en 7.
- 2. Via .DE krijg ik wel eens zondagslevering aangeboden.
- 4. Sporadisch regelmatig is een product idioot veel goedkoper t.o.v. .NL (zelfde ASIN, beide Amazon als verkoper)
-6. Hoe zit het op dit moment met het aangaan van Spaar-abonnementen op .NL? Is dit überhaupt al beschikbaar? Zo niet, een + voor .DE. Edit: Via .DE zijn er soms extra Prime kortingen voor abonnementen, die kortstondig tot extra hoge éénmalige kortingen leiden. Na levering dient men dan wel het abonnement te annuleren.
-7. Amazon Warehouse Deals << ? Edit: niet specifiek voordeel voor Prime, behalve voor artikelen < €29,-
-8. Prime leveringen via derden, wel via .DE beschikbaar maar via .NL vaak niet (ik vergelijk altijd beide sites voor actuele prijzen/leverbeschikbaarheid).
@Anoniem: 224360 zie aanvulling op punt 6 en 7.
[ Voor 36% gewijzigd door hardware-lover op 10-12-2020 14:09 ]
Testing, one, two ...
@robcoenen en @hardware-lover
Al eerder gezegd, maar bepaalde genoemde voordelen die .de heeft zijn geen prime-voordelen, maar voordelen voor iedere klant.
Als je die weghaalt dan is het een vergelijk tussen prime en niet de website an sich......
Al eerder gezegd, maar bepaalde genoemde voordelen die .de heeft zijn geen prime-voordelen, maar voordelen voor iedere klant.
Als je die weghaalt dan is het een vergelijk tussen prime en niet de website an sich......
Je reactie is al weer een paar maanden oud, maar het leek me relevant om iets op te merken/vragen.
Dat zou kunnen, maar is het niet zo dat je wel degelijk koopt bij een rechtspersoon die gevestigd is in een bepaald land?Amazon.nl, Amazon.de, Amazon.co.uk, Amazon.fr, Amazon.it en Amazon.es vallen juridisch allemaal onder Amazon EU S.à r.l., gevestigd in Luxemburg.
M.a.w. komt er niet een koopovereenkomst tot stand met een besloten vennootschap (B.V.) in Nederland of een ‘Gesellschaft mit beschränkter Haftung’ (GmbH) in Duitsland? De aandelen van een of meerdere rechtspersonen kunnen weliswaar in handen zijn van weer een andere rechtspersoon (zoals je lijkt te stellen in dit geval een ‘Société à responsabilité limitée’ (S.à r.l.) in Luxemburg), maar dat is dus niet per se de partij waarmee de overeenkomst wordt gesloten.
Dat kan om meerdere redenen relevant zijn.
Afhankelijk van hetgeen er gebeurt, kan het namelijk zijn dat de overeenkomst onder Duits recht tot stand komt. Nu bepaalt als ik het goed heb het Rome I verdrag dat een consument in de EU zich vrijwel altijd kan beroepen op eigen nationaal recht, maar dat is niet per se vanzelfsprekend. Consumenten lijken ondertussen zo gewend aan één interne markt, dat ze niet altijd doorhebben dat er verschillen kunnen bestaan tussen de het recht in de ene of de andere lidstaat en soms buitenlands recht van toepassing is (bijvoorbeeld zoals bij non-contractuele rechtskeuze het geval kan zijn onder Rome II).
Nu is het zo dat de richtlijnen die gericht zijn op consumentenbescherming, zoals 2011/83/EU ertoe hebben geleid dat de meeste lidstaten dezelfde soort wettelijke bepalingen hebben geïmplementeerd (het doel van de richtlijnen is ook harmonisatie van het recht), en je dus uit Nederlands, Duits of Luxemburgs recht als consument vermoedelijk dezelfde rechten kunt ontlenen.
Maar behalve het toepasselijk recht, is ook de vraag welke rechter bevoegd is en hoe de betrokken partijen elkaar kunnen aanspreken bij een geschil over bijvoorbeeld de levering of betaling. Dat kan namelijk bij een internationale overeenkomst tussen betrokkenen in verschillende lidstaten ook zonder dagvaardingsprocedure.
Als je als consument in Nederland om een of andere reden wilt/moet procederen tegen een verkoper in een andere EU lidstaat, dan kan dat voor vorderingen tot €5000 vaak via een Europese Procedure voor Geringe Vorderingen (EPGV). Dat is een relatief goedkope, snelle en gemakkelijke manier om een vordering bij een rechter voor te leggen. De beschikking kan z.n. door een deurwaarder ten uitvoer worden gebracht en heeft dus een executoriale titel. Let op: de verkoper kan ook een EPGV initiëren richting een koper in een andere lidstaat, als de verkoper bijvoorbeeld van mening is dat de betaling van de aankoopsom onterecht niet heeft plaatsgevonden.
Tot slot is wellicht relevant, dat de EU een consumentencentrum in elk land heeft ingericht, waar consumenten terecht kunnen voor juridische ondersteuning en desnoods bemiddeling bij consumentenkoop tussen lidstaten. Het ECC kan ook adviseren over de EPGV vermoed ik, of over alternatieve (buitengerechtelijke) geschillenbeslechting (ADR/ODR).
https://ec.europa.eu/info...entres-network-ecc-net_en
Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.
Op mijn facturen staat gewoon Amazon EU Sarl.......
@Number10 Om jouw eerste vraag te beantwoorden, heb ik even van 2 facturen van Amazon.de de bedrijfsnaam van bovenaan de factuur geknipt (inclusief orderdatum), en de footer uitgeknipt:
dec. 2020:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ka7KwzZcO36FaYWaugpF7BMB.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vCeb333hR8EP4i0YYjsVnTkt.png?f=user_large)
dec. 2019:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vcAhpEWcrk9nxFbeFO2Dfe3J.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fBKchTvJ9C2P5ewITEBaidtB.png?f=user_large)
Vooral opvallend: Dit is dus bij bestelling in de Duitse webshop! Ik heb tot nu toe één bestelling gedaan, in juli, bij .nl, en die heeft exact dezelfde gegevens als de bovenste factuur die ik hier gepost heb.
Ze hebben dus een Nederlands KVK- en BTW-nummer. Maar geven als verkoper wel de Luxemburgse S.à r.l. Opvallend is wel, dat het BTW-nummer gelijk is gebleven aan dat van de in 2019 genoemde "Fiskalvertreter"...
Misschien dat iemand met toegang tot het handelsregister eens kan kijken welk bedrijf er schuil gaat achter het genoemde KvK nummer?
dec. 2020:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ka7KwzZcO36FaYWaugpF7BMB.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/vCeb333hR8EP4i0YYjsVnTkt.png?f=user_large)
dec. 2019:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/vcAhpEWcrk9nxFbeFO2Dfe3J.jpg?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/fBKchTvJ9C2P5ewITEBaidtB.png?f=user_large)
Vooral opvallend: Dit is dus bij bestelling in de Duitse webshop! Ik heb tot nu toe één bestelling gedaan, in juli, bij .nl, en die heeft exact dezelfde gegevens als de bovenste factuur die ik hier gepost heb.
Ze hebben dus een Nederlands KVK- en BTW-nummer. Maar geven als verkoper wel de Luxemburgse S.à r.l. Opvallend is wel, dat het BTW-nummer gelijk is gebleven aan dat van de in 2019 genoemde "Fiskalvertreter"...
Misschien dat iemand met toegang tot het handelsregister eens kan kijken welk bedrijf er schuil gaat achter het genoemde KvK nummer?
Je moet nog wel de fiscaal-rechterlijke en de civielrechtelijke werkelijkheid uit elkaar houden. Volgens mij koop je van de Sarl (civielrechtelijk), maar voor de BTW en misschien ook voor de Vennootschapsbelasting koop je bij een vaste inrichting (branch) van de Sarl, zodat daarover in Nederland belasting geheven kan worden.
Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit met verzekering. Ik moet een gsm terugsturen naar Amazon Frankrijk, maar eens ik het afgeef bij het postpunt is het out of my reach, terugsturen vindt plaats met een prepaid label is je verzending dan verzekerd stel dat de post het pakje kwijtraakt. Vraag gesteld aan Amazon.fr maar het eerste antwoord is altijd een template antwoord (ik zou ook niet in een amazon call center in Noord-Afrika willen werken dus ik begrijp het wel).
Toch maar de knoop doorgehakt en mijn Prime abonnement omgezet van DE naar NL. Ik had een jaarabonnement op DE, dus dan zou ik dus bijna een heel jaar abonnementsgeld teruggestort krijgen? Ik ben benieuwd! Dan heb ik dus bijna een heel jaar gratis Prime gehad.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Gaat het over een Prime aankoop? Ik verwacht van wel gezien het prepaid label.cy-gor25 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:03:
Ik vroeg me eigenlijk af hoe het zit met verzekering. Ik moet een gsm terugsturen naar Amazon Frankrijk, maar eens ik het afgeef bij het postpunt is het out of my reach, terugsturen vindt plaats met een prepaid label is je verzending dan verzekerd stel dat de post het pakje kwijtraakt. Vraag gesteld aan Amazon.fr maar het eerste antwoord is altijd een template antwoord (ik zou ook niet in een amazon call center in Noord-Afrika willen werken dus ik begrijp het wel).
Je zending zal dezelfde weg gaan volgen dan pakketjes aangekocht op .NL / .DE / CO.UK lijkt mij.
Dus te volgen tot het DHL NL magazijn en daarna houdt het op. Dat is voldoende om te laten zien als bewijs lijkt me?
Edit: @cy-gor25, ik ging er gemakshalve maar vanuit dat het terugzenden vanuit NL plaats zou gaan vinden, ik heb geen idee hoe dit voor onze Belgische mede-tweakers geregeld is bij Amazon EU. Gaat dat überhaupt ook via DHL?
[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2020 12:33 ]
Testing, one, two ...
Als de webshop de retourmethode bepaalt, is het niet jouw verantwoordelijkheid om het te verzekeren.cy-gor25 schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:03:
Dat zou ik ook denken ja, maar las pasgeleden nog een verhaal van een toestel dat bij bol.com gekocht was en daarna retour gestuurd werd en hij raakte zoek. Bol.com wilde hem zijn geld niet teruggeven want zij hadden geen toestel ontvangen. Heel gedoe, geen idee hoe dat uiteindelijk is afgelopen.Wild Chocolate schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 21:07:
[...]
Als de webshop de retourmethode bepaalt, is het niet jouw verantwoordelijkheid om het te verzekeren.
Blijkbaar moet je in de VS je retour zelf verzekeren bij Amazon. De Post hier in BE verzekert verzendingen tot 500 euro, euro of twee meer, maar ik heb geen idee hoe dat zit bij zo'n prepaidlabel. Volgens de klantendienst is het een ticket met track and trace en kunnen ze zelfs sneller terugbetalen als ik dat nummer doorgeef.hardware-lover schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 11:43:
[...]
Gaat het over een Prime aankoop? Ik verwacht van wel gezien het prepaid label.
Je zending zal dezelfde weg gaan volgen dan pakketjes aangekocht op .NL / .DE / CO.UK lijkt mij.
Dus te volgen tot het DHL NL magazijn en daarna houdt het op. Dat is voldoende om te laten zien als bewijs lijkt me?
Ik zal eens zien waar ik het naar moet terugsturen. Pakketjes terugsturen naar Frankrijk is vrij duur, binnen BE niet zo duur.
We zeuren en zagen wat af over de bestelperikelen en logistieke ellende die ons allen ten deel vallen. Ook bestellen via Amazon is daar lang niet altijd van verschoond.
Maar nou moet ik zeggen, dat het me zelfs positief opvalt dat de laatste twee weken eigenlijk alles volgens belofte wordt afgeleverd!
Wel wordt het aandeel PostNL steeds minder, maar als die lokale bezorger langs komt, komt 'ie tegenwoordig wel zowat een uur eerder dan normaal. Zeker omdat ze vroeger beginnen (?).
En DHL zie ik steeds vaker langsrijden. Soms wel twee leveringen op één dag. Eerst ergens in de middag en dan 's-avonds nog een keertje. Ook RedJePakketje wordt weer ingeschakeld.
Afgelopen week een aantal bestellingen (Prime aanbiedingen via Amazon.de) en alles de volgende of de daarop volgende dag afgeleverd.
Zojuist ook weer een Warehouse Deal artikel besteld (WMF keukenschaar) en ik kreeg gelijk de bevestiging dat het morgen (!) al afgeleverd zou gaan worden. Ik ben benieuwd...
Ligt zeker in een magazijn, net over de grens.
Maar nou moet ik zeggen, dat het me zelfs positief opvalt dat de laatste twee weken eigenlijk alles volgens belofte wordt afgeleverd!
Wel wordt het aandeel PostNL steeds minder, maar als die lokale bezorger langs komt, komt 'ie tegenwoordig wel zowat een uur eerder dan normaal. Zeker omdat ze vroeger beginnen (?).
En DHL zie ik steeds vaker langsrijden. Soms wel twee leveringen op één dag. Eerst ergens in de middag en dan 's-avonds nog een keertje. Ook RedJePakketje wordt weer ingeschakeld.
Afgelopen week een aantal bestellingen (Prime aanbiedingen via Amazon.de) en alles de volgende of de daarop volgende dag afgeleverd.
Zojuist ook weer een Warehouse Deal artikel besteld (WMF keukenschaar) en ik kreeg gelijk de bevestiging dat het morgen (!) al afgeleverd zou gaan worden. Ik ben benieuwd...
Wel weer een teleurstellende ervaring gehad met levensmiddelen. Telkens als ik levensmiddelen bij Amazon bestel lijkt het oude voorraad te zijn. Een tray Cola blikjes was alweer over datum bij ontvangst.
Ik vind de support wel nog steeds goed. Gister een mailtje gestuurd met wat issues die binnen een paar uur verholpen werden + compensatie.
mailto:cs-screenshots@amazon.nl btw.
Ik vind de support wel nog steeds goed. Gister een mailtje gestuurd met wat issues die binnen een paar uur verholpen werden + compensatie.
mailto:cs-screenshots@amazon.nl btw.
[ Voor 84% gewijzigd door fsfikke op 15-12-2020 13:05 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb net via Warehouse o.a. een 49" TV besteld (voor onze jongste zoon die einde van het jaar uit gaat vliegen), eens kijken of ze daarmee ook zo rap zijn met bezorgen. Onze vorige "Amazon" 43" TV (Prime nieuw, geen Warehouse), heeft weken op zich laten wachten terwijl deze ook direct leverbaar zou zijn. 49" is trouwens de bovengrens voor leveren naar NLehtweak schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 12:50:
We zeuren en zagen wat af over de bestelperikelen en logistieke ellende die ons allen ten deel vallen. Ook bestellen via Amazon is daar lang niet altijd van verschoond.![]()
Afgelopen week een aantal bestellingen (Prime aanbiedingen via Amazon.de) en alles de volgende of de daarop volgende dag afgeleverd.![]()
Testing, one, two ...
Amazon.nl is de laatste 5 bestelling bijna altijd een dag eerder dan dat ze aangeven. Een pakje dat ik gisteren heb ontvangen was zelfs 2 dagen sneller dan aangegeven. Ik heb het gevoel dat bol.com nu juist altijd 2 dagen langer er over doet dan aangegeven.
Inmiddels ben ik niet meer benieuwd maar is het wel duidelijk. Pakket wordt nooit meer geleverdtrinity999 schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 09:23:
[...]
Dat viel mij ook al op gisteren. Je krijgt wel een tracking nummer maar ook gelijktijdig wordt erbij gezegd dat het pakket niet te volgen is.
Eens gezocht naar reviews van chronopost. Daar wordt je niet vrolijk van. Hopelijk gaat Amazon deze niet als hoofdpartner gebruiken want dan wordt ik toch wel huiverig om nog te bestellen.
Jammer overigs dat je niet kan zien op voorhand welke bezorgdienst wordt gebruikt.
Hier ook pakketje dat woensdag zou worden geleverd gisteren (maandag) al ontvangen (via DHL en icm .de)
Ze zijn goed bezig de laatste tijd ja. Zeker flink geanticipeerd op de BF/CB dagen en de feestdagen en flink wat mensen erbij in dienst genomen.
Ze zijn goed bezig de laatste tijd ja. Zeker flink geanticipeerd op de BF/CB dagen en de feestdagen en flink wat mensen erbij in dienst genomen.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 1441478 op 15-12-2020 15:23 ]
Denk ook dat ze de beloofde leverdatum standaard wat ruimer hebben gezet, 2 pakjes die ik besteld had werden naar verwachting vrijdag en zaterdag geleverd, maar allebei zijn ze vandaag al binnen.
*knip* De discussie over geo-restricties omzeilen is niet de bedoeling op Tweakers.
[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 16-12-2020 19:05 ]
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Never mind.
[ Voor 91% gewijzigd door PjotrStroganov op 16-12-2020 19:49 . Reden: Delete maar ]
Het wordt steeds gekker... En dat in deze drukke periode.
Gisteravond, tegen middernacht, wat spullen besteld (o.a. MTB banden). Begin van vanavond al geleverd! Zo snel heeft Amazon/RedJePakketje nog nooit geleverd.
Voor mij hoeft het echt niet zo snel. Had best wel een paar dagen later gekund. Maar ja; d'r valt weinig te kiezen wat dat betreft.
Gisteravond, tegen middernacht, wat spullen besteld (o.a. MTB banden). Begin van vanavond al geleverd! Zo snel heeft Amazon/RedJePakketje nog nooit geleverd.
Voor mij hoeft het echt niet zo snel. Had best wel een paar dagen later gekund. Maar ja; d'r valt weinig te kiezen wat dat betreft.
[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 16-12-2020 23:15 ]
Geinig hoor, al die info over ontvangen bestellingen.
Ik was wat luidsprekerkabel nodig gisteren en kwam via Google uit op Amazon.nl: de juiste kabel, juiste prijs en ik wilde het vlot hebben, dus met Super snelle levering, gratis omdat ik Prime heb.
Wel bestellen voor ik meen kwart over tien ofzo.
Besteld om tien uur, na snel de concurrentie gecheckt te hebben: niemand bood deze snelle levering aan, allemaal: vandaag besteld, morgen in huis.
Vol verwachting klopte mijn hart gisteravond natuurlijk.
Net toen ik begon te verwachten dat het niet meer zou komen, dingdong! Keurig een bezorgmeneer aan de deur met mijn pakje.
Uiteindelijk dus besteld in de ochtend en dezelfde dag om plm. 21.00u ontvangen.
Eigenlijk totale waanzin vind ik, maar leuk om eens een keertje te proberen.
Ik was wat luidsprekerkabel nodig gisteren en kwam via Google uit op Amazon.nl: de juiste kabel, juiste prijs en ik wilde het vlot hebben, dus met Super snelle levering, gratis omdat ik Prime heb.
Wel bestellen voor ik meen kwart over tien ofzo.
Besteld om tien uur, na snel de concurrentie gecheckt te hebben: niemand bood deze snelle levering aan, allemaal: vandaag besteld, morgen in huis.
Vol verwachting klopte mijn hart gisteravond natuurlijk.
Net toen ik begon te verwachten dat het niet meer zou komen, dingdong! Keurig een bezorgmeneer aan de deur met mijn pakje.
Uiteindelijk dus besteld in de ochtend en dezelfde dag om plm. 21.00u ontvangen.
Eigenlijk totale waanzin vind ik, maar leuk om eens een keertje te proberen.
Als het te mooi is om waar te zijn, dan is dat het vaak ook...
Nee, grapje. Maar toch.
Na al die jaren van bestellen bij Amazon.de, nu dan voor het eerst te maken gehad met een lege (gestolen?) doos.
De Amazon doos kwam onbeschadigd en met het originele Amazon plakband aan de deur. Maar toen was al twijfelachtig of er echt iets in zou zitten; de doos was namelijk nogal licht... En we hadden een kerstcadeau besteld wat toch minstens redelijk wat zou moeten wegen (fors model staafmixer met toebehoren).
Doos opengemaakt en daar zat toch echt de originele doos van de fabrikant van de staafmixer in. Maar daar weer in, zat bar weinig...
slechts de gebruiksaanwijzing en 1 mengbekertje. De rest ontbrak gewoon.
Contact opgenomen met Amazon. En nu heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van de telefonische support mogelijkheid. Toch wel een bijzondere gewaarwording; dat mijn Duits beter en vloeiender is dan die van de (Indiase?) supportmedewerker die gebrekkig Duits keuvelt.
Ik kon mijn eigen telefoonnummer invullen en binnen 30 seconden belden ze terug; da's best wel snel.
Nadeel is wel: sinds kort hebben ze een chatbot ingericht en daar kom je geen stap verder mee.
Persoonlijk chatten is (op dit moment?) niet meer mogelijk zo te zien.
Afijn; er werd niet eens gevraag naar het verdere hoe en wat, maar er werd meteen aangeboden om het hele bedrag terug te storten. Nadeel: het bestelde model was een aanbieding en niet meer leverbaar...
Nee, grapje. Maar toch.
Na al die jaren van bestellen bij Amazon.de, nu dan voor het eerst te maken gehad met een lege (gestolen?) doos.
De Amazon doos kwam onbeschadigd en met het originele Amazon plakband aan de deur. Maar toen was al twijfelachtig of er echt iets in zou zitten; de doos was namelijk nogal licht... En we hadden een kerstcadeau besteld wat toch minstens redelijk wat zou moeten wegen (fors model staafmixer met toebehoren).
Doos opengemaakt en daar zat toch echt de originele doos van de fabrikant van de staafmixer in. Maar daar weer in, zat bar weinig...

Contact opgenomen met Amazon. En nu heb ik voor het eerst gebruik gemaakt van de telefonische support mogelijkheid. Toch wel een bijzondere gewaarwording; dat mijn Duits beter en vloeiender is dan die van de (Indiase?) supportmedewerker die gebrekkig Duits keuvelt.
Ik kon mijn eigen telefoonnummer invullen en binnen 30 seconden belden ze terug; da's best wel snel.
Nadeel is wel: sinds kort hebben ze een chatbot ingericht en daar kom je geen stap verder mee.
Persoonlijk chatten is (op dit moment?) niet meer mogelijk zo te zien.
Afijn; er werd niet eens gevraag naar het verdere hoe en wat, maar er werd meteen aangeboden om het hele bedrag terug te storten. Nadeel: het bestelde model was een aanbieding en niet meer leverbaar...
@ehtweak, ik had toevallig vandaag voor het eerst een terugbel afspraak gemaakt via Amazon.nl, ik heb daar geen Prime account maar had wel een bestelling openstaan. Ik kreeg een NL computerstem aan de lijn met de mededeling dat het extreem druk was en de wachttijd lang, ik zou zelfs een Engelstalige persoon aan de lijn kunnen krijgen werd er gezegd . Ik heb door de drukte nu maar opgehangen.
Ik heb in het verleden enkel via dezelfde wijze contact gehad via de .DE tak. Daarmee kreeg ik altijd direct contact, zonder wachttijd, én werd ik in het Nederlands te woord gestaan. Maken zij nu allen gebruik van dezelfde klantenservice denk je?
@ehtweak, duidelijk zo. Ik heb altijd voor terugbellen gekozen, geen chat, en dat was dan altijd steeds in het Nederlands (soms met een Duits accent
). Maar Duits of Engels zou ook prima geweest zijn, echter nooit meegemaakt.
Ik heb in het verleden enkel via dezelfde wijze contact gehad via de .DE tak. Daarmee kreeg ik altijd direct contact, zonder wachttijd, én werd ik in het Nederlands te woord gestaan. Maken zij nu allen gebruik van dezelfde klantenservice denk je?
@ehtweak, duidelijk zo. Ik heb altijd voor terugbellen gekozen, geen chat, en dat was dan altijd steeds in het Nederlands (soms met een Duits accent
[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 17-12-2020 22:00 ]
Testing, one, two ...
Geen idee eigenlijk.hardware-lover schreef op donderdag 17 december 2020 @ 18:49:
... Maken zij nu allen gebruik van dezelfde klantenservice denk je?
Tot nu toe heb ik altijd via online chat (niet met een AI-bot, maar met een menspersoon) issues aangekaart en tot tevredenheid zijn die opgelost.
Ik werd nu voor het eerst 'gedwongen' om me te laten terugbellen. En dan krijg ik ook nog een slecht Duits sprekend persoon aan de lijn.
Hij was overigens wel uitermate correct en vriendelijk. En toen ik vroeg waarom er nu ineens geen email/chat mogelijkheid meer was, herhaalde hij gewoon de vraag en gaf dat er altijd drie mogelijkheden waren: telefoon/email/chat.
Nogmaals uitgelegd dat die laatste twee nu ontbraken. Maar toen herhaalde 'ie gewoon z'n eerdere zinnetjes. M.a.w. laat maar.
Overigens is het geld v.d. bestelling al teruggestort en ik hoefde de restanten niet te retourneren.
*knip* Ik mis de connectie met Amazon Prime in je televisievraag.
[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 17-12-2020 22:51 ]
Stiekem vind ik het vrij verwarrend, die drie Amazons die er zijn: Ik heb bij alle drie een account namelijk en als ik een product Google, is het een soort bingo bij wie ik uitkom.
Vervolgens bestel ik het en dan schiet me pas te binnen: bij wie???
En je loopt nog steeds tegen het feit aan dat Amazon.nl zijn zaakjes niet op orde heeft, met slechte vertalingen, buitenlandse recensies en het beperkte aanbod (vergeleken met de andere twee).
Sowieso heb ik het idee dat je bij Amazon.com het beste kunt kijken/zoeken naar info over producten. Dan vervolgens uitzoeken wie van de drie het kan leveren en tegen welke prijs, wanneer e.d.
En je loopt nog steeds tegen het feit aan dat Amazon.nl zijn zaakjes niet op orde heeft, met slechte vertalingen, buitenlandse recensies en het beperkte aanbod (vergeleken met de andere twee).
Sowieso heb ik het idee dat je bij Amazon.com het beste kunt kijken/zoeken naar info over producten. Dan vervolgens uitzoeken wie van de drie het kan leveren en tegen welke prijs, wanneer e.d.
Maar 3? Ik heb accounts bij com ca de NL it fr UK en es. En dan nog meerdere accounts in de, ook zakelijk 😅Daniel36 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:50:
Stiekem vind ik het vrij verwarrend, die drie Amazons die er zijn: Ik heb bij alle drie een account namelijk en als ik een product Google, is het een soort bingo bij wie ik uitkom.
![]()
Volgens mij was een .DE account ook (automatisch) geldig op de andere EU websites, meen ik mij te herinneren? Alleen voor .NL was dit niet zo dacht ik. Maar als je ze apart telt dan gaat het aardig hard jadragon2 schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:00:
[...]
Maar 3? Ik heb accounts bij com ca de NL it fr UK en es. En dan nog meerdere accounts in de, ook zakelijk 😅
Die van .CA, die heb ik volgens mij niet....
oh, toch wel, dat is dezelfde login als voor de .COM anderen
@Wild Chocolate, je zou best eens gelijk kunnen hebben.
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 18-12-2020 09:56 ]
Testing, one, two ...
Dat klopt wel, ik kan inloggen op UK met mijn andere account.
Volgens mij werkt 1 Amazon account gewoon in alle landen. Alleen je Prime(-voordelen) is maar geldig voor één land.hardware-lover schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:10:
[...]
Volgens mij was een .DE account ook (automatisch) geldig op de andere EU websites, meen ik mij te herinneren? Alleen voor .NL was dit niet zo dacht ik. Maar als je ze apart telt dan gaat het aardig hard ja
Die van .CA, die heb ik volgens mij niet....
oh, toch wel, dat is dezelfde login als voor .COM
Dat ja.Wild Chocolate schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 09:29:
[...]
Volgens mij werkt 1 Amazon account gewoon in alle landen. Alleen je Prime(-voordelen) is maar geldig voor één land.
Ik kan in ieder geval met mijn, oorspronkelijke .de, account inloggen bij uk, com, nl en de.
Maar de Prime voordelen gelden binnen Amazon.de regio wel dan weer (deels) voor leveringen naar Nederland. Maar sommige zaken, zoals 'Pantry' dan weer alleen voor Duitsland en Oostenrijk.
Ben trouwens benieuwd of het na 1 januari nog lonend/praktisch is om iets via Amazon.co.uk te bestellen? Het bijzondere is dat afgelopen jaar diverse bestellingen, gedaan via Amazon.de, wel uit een UK warehouse kwamen. Wellicht dat de Amazon warehouses extra/intra communautaire status hebben? Zodat het weliswaar fsyiek zich in de UK bevindt, maar belastingtechnisch (nog) niet?
Volgens dit bericht:
https://www.amazon-watchb...ferdienst-pantry-ein.html
zou 'Pantry' afgelopen zomer gestopt zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 18-12-2020 11:38 ]
Inmiddels via een omweg weer aangemeld bij Prime DE. Ja, ik weet dat het niet snugger is. Gratis verzending naar mijn eigen adres is inmiddels niet mogelijk. Gratis verzending naar een lokaal afhaalpunt weer wel. Amazon is in hun voorwaarden nogal tegenstrijdig, waarin ze aangeven dat het niet mogelijk is opnieuw een DE abo af te sluiten, maar plekken de voordelen van gratis verzenden melden voor NL en BE klanten.
Toch jammer dat ik na al die jaren, door een fout van mezelf (verlopen kaart) niet meer gebruik kan maken van de Duitse versie van de dienst. Dat wordt weer afzeggen en heel misschien aanmelden voor de Nederlandse versie.
Toch jammer dat ik na al die jaren, door een fout van mezelf (verlopen kaart) niet meer gebruik kan maken van de Duitse versie van de dienst. Dat wordt weer afzeggen en heel misschien aanmelden voor de Nederlandse versie.
[ Voor 6% gewijzigd door PjotrStroganov op 21-12-2020 12:24 ]
Ik denk het niet. Tot en met 31 december zitten de Amazon warehouses in het Verenigd Koninkrijk nog in het European Fulfilment Network van Amazon. Dat betekent dat goederen die in het VK gestockeerd zijn, verkocht kunnen worden op andere Europese Amazon sites en worden doorgestuurd.ehtweak schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 11:37:
[...]
Ben trouwens benieuwd of het na 1 januari nog lonend/praktisch is om iets via Amazon.co.uk te bestellen? Het bijzondere is dat afgelopen jaar diverse bestellingen, gedaan via Amazon.de, wel uit een UK warehouse kwamen. Wellicht dat de Amazon warehouses extra/intra communautaire status hebben? Zodat het weliswaar fsyiek zich in de UK bevindt, maar belastingtechnisch (nog) niet?
Vanaf 1 januari is dit niet meer het geval. Het netwerk in het VK & de EU wordt dan gescheiden. Dit geldt ook voor derde verkopers die op Amazon verkopen. Zij moeten vanaf dan een voorraad aanhouden in een EU-Amazon centrum als ze op één van de EU-sites willen verkopen, en omgekeerd.
Je zal waarschijnlijk nog wel op Amazon.co.uk kunnen bestellen, maar je zal dan wel eventuele douanekosten e.d. moeten betalen. Grote kans dat Amazon zal aanbieden om dit bij aankoop meteen te regelen, net zoals dat nu al gebeurd als je op Amazon.com bestelt richting EU.
Sterker nog: vanaf 1 juli 2021 zijn ze daartoe voor de BTW verplicht - gek genoeg voor de invoerrechten dan weer niet..... https://www.iculture.nl/gids/bestellen-uit-china/
Nog steeds klant van Amazon.de. Vandaag kreeg ik een e-mail van Amazon:
Beste klant,
Om jou als Amazon Prime-lid optimaal van dienst te kunnen zijn, zouden we graag willen weten waarom je nog niet bent overgestapt van een Prime lidmaatschap op Amazon.de naar een Prime-lidmaatschap op Amazon.nl.
Heb je 1 minuut om deze vraag te helpen beantwoorden?
Beste klant,
Om jou als Amazon Prime-lid optimaal van dienst te kunnen zijn, zouden we graag willen weten waarom je nog niet bent overgestapt van een Prime lidmaatschap op Amazon.de naar een Prime-lidmaatschap op Amazon.nl.
Heb je 1 minuut om deze vraag te helpen beantwoorden?
Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.