Vandaag voor het eerst gebruik mogen maken van de NL klanterservice i.v.m. een retourzending.
Het terugsturen en afhandelen van retouren gaat ietsje lastiger dan ik weer gewend was. Nu weet ik niet of Amazon dit specifiek voor NL gedaan heeft of ook voor DE bestellingen.
- was ik gewend dat bij inleveren pakket om mijn 06-nummer werd gevraagd, ging het nu om mijn email-adres.
- kreeg ik voorheen dezelfde dag al bericht dat het pakket was aangenomen bij het DHL afgiftepunt, en enkele dagen later al de bevestiging van terugbetaling, kan ik nu enkel het pakket via TT volgen en controleren wat de status daarvan is.
Die status is nu >> "sorteren" en dat blijft ie schijnbaar ook gezien de DHL info;
Wat is de status van mijn retourzending?
Heb je een online bestelling retour gestuurd en zie je geen nieuwe status in track & trace nadat het pakket gesorteerd is? Dan kan je er vanuit gaan dat het pakket is overgedragen aan de webshop waar je het pakket hebt besteld. Voor vragen kan je contact opnemen met de webshop waar je besteld hebt.
Zo gezegd, zo gedaan.
- was ik gewend dat de klantenservice meteen actie onderneemt en mijn retour afhandelt, terugbetaling direct regelt..
- nu wordt mij gezegd om het nog eens een paar dagen aan te kijken.
Als ik vervolgens bovenstaande DHL info deel dan is onbekende info voor de mevrouw en gaat ze er mee aan de slag en zal me via mail op de hoogte stellen.
De mail heb ik inmiddels ontvangen maar daarin is verder geen actie ondernomen en wordt het volgende geschreven;
Zoals aangegeven zou ik het nog even verder voor je uitzoeken aangezien DHL heeft aangegeven dat de zending waarschijnlijk niet meer verder gescand zou worden (dat heb ik ze verteld).
Na het ontvangen van het pakket hebben wij 14 dagen om de zending te verwerken en terug te betalen. Ik zou je willen vragen om het nog even af te wachten. Mocht je op 5 juni nog niks hebben gehoord over de terugbetaling, laat het ons dan gerust weten. Dan zullen wij de zending handmatig verwerken.
Het pakket moet eigenlijk uiterlijk 31 mei retour zijn (ik verwacht hier verder geen problemen mee).
Het gaat dus wat minder soepel (en flink minder vlot), dan ik al jaren gewend ben via de .DE tak
Omdat ik graag wilde weten of er mogelijke verschillen zijn met de retour afhandelingen via de klantenservice, heb ik mevrouw gevraagd of de klantenservice voor NL en DE centraal geregeld was. Dit is niet het geval zei ze, NL heeft zijn eigen retouren en klantenservice, bij de .DE tak zijn echter NL sprekenden in dienst specifiek voor de Nederlandse klanten.
Testing, one, two ...