Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 9 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-07 23:31
Mijn huidige oude prime abbo (dus Duits?) lijkt ook gewoon te werken door in te loggen op amazon.nl.

Begrijp ik het goed dat als ik dit overzet naar een nl-prime dat ik dan NIET meer kan inloggen op amazon.de?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
Je inloggegevens werken op alle Amazon sites. Maar de Prime-voordelen heb je alleen in het land waar je Prime-lid bent.

Ik heb 2 jaar geleden op vakantie in Spanje ook daar wat besteld, maar kreeg daar dus geen Prime voordeel.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sk22
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:28
Weet iemand of het nog mogelijk is om van een maandelijkse betaling voor Prime (.de) naar een jaarlijkse over te stappen?

Ik zie nergens een optie om dit te veranderen en via help en google word ik ook niet wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
sk22 schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:43:
Weet iemand of het nog mogelijk is om van een maandelijkse betaling voor Prime (.de) naar een jaarlijkse over te stappen?

Ik zie nergens een optie om dit te veranderen en via help en google word ik ook niet wijzer.
Op Amazon.de onder Konto und listen, naar Meine Prime mitgliedschaft. Dan zie je boven tweede van links: Prime Mitgliedschaft. Daar kan je het abbo omzetten naar jaarlijks voor 69 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk22
Dank, maar ik schijn die optie niet te hebben

Ook niet onder de beide drop downs. Zou de optie normaal bij Monatlich EUR 5,99 moeten staan? Of waar?

Ik heb het ook al gevraagd bij de CS en wacht nu op meer info.

[ Voor 9% gewijzigd door sk22 op 23-05-2020 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:41

pinda powerrr

Slow down...

NoahAmber schreef op zondag 17 mei 2020 @ 11:45:
[...]

Op Amazon.de onder Konto und listen, naar Meine Prime mitgliedschaft. Dan zie je boven tweede van links: Prime Mitgliedschaft. Daar kan je het abbo omzetten naar jaarlijks voor 69 euro
Die optie is bij mij ook al lang geleden verdwenen. Sinds .nl gelanceerd is, om precies te zijn.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Heb je het zelf al eens geprobeerd?
Want bij mij lukt dat ook niet hoor.

Je kunt hooguit de betaalwijze 'Zahlungsart verwalten', of helemaal rechts, 'Kündigen' of 'Vor nächster Zahlung erinnern'.
Maar niet (meer) wijzigen naar jaarlijkse betaling... :-(

En de tekst "Prime-Mitgliedschaft Monatlich EUR 5,99" is niet klikbaar...

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 17-05-2020 15:01 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sk22
Volgens de klantenservice zou de optie om het te wijzigen vlak voor het einde van het abonnement bij "Verwaltung Ihrer Prime-Mitgliedschaft" weer te zien moeten zijn, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.

Het zou ook via de klantenservice gedaan kunnen worden maar ik ben bang dat als ze mijn prime "per ongeluk" beëindigen ik niet meer terug kan naar prime.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]
€69,-? Het zou jaarlijks voor €49,- moeten zijn (zie ik staan). Het mijne staat voor 29 mei in de planning om verlengt te worden.

[ Voor 1% gewijzigd door hardware-lover op 17-05-2020 18:18 . Reden: Blijkbaar verwarrend.. ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@hardware-lover Verlengen is wat anders dan aanpassen van maandelijks naar jaarlijks of vice-versa. ;)

Wat ik wel gemerkt heb, is dat Amazon maar blijft aandringen dat ik moet overstappen naar amazon.nl. Maar dat wil ik helemaal niet...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak het ging mij om het bedrag voor de betaling per jaar, niet of het over verlengen of omzetten zou gaan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@hardware-lover Het ging toch over de vraag van @sk22 hoe 'ie z'n maandabo wilde omzetten naar een jaarabo? ;)

Blijkbaar zijn producten die de afgelopen 2 maanden moeilijk leverbaar waren en lange(re) levertijden nu weer van de baan bij Amazon.de.
Heb vrijdagavond wat zaken besteld, zijn nu onderweg (en al aangekomen in het lokale depot) en staan ingepland voor vanavond, om af te leveren (DHL).
Zo waren zakken met biologische volkoren speltmeel geruime tijd niet leverbaar of heel erg duur. En nu 'ineens' kan het weer...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak als je jaarlijks €69,- moet betalen, dan schiet je niet veel op met het omzetten van maand naar jaar? Dat heeft dan totaal geen zin, daar doelde ik op. Dan maakt het verder weinig uit dat die mogelijkheid niet meer aanwezig is.

@Dreamwire prijzen voor DE en AT zie ik? Maar dat is incl. het muziek abonnement, dat zal dan toch niet helemaal hetzelfde dan eerder voor ons Ollanders (is geweest), verwacht ik.

Nope, dit is al veel langer het geval; 14 jul. 2009 - Nach Ihrem Gratiszeitraum kostet Amazon Prime nur EUR 7,99/Monat (weniger als 29 Cent pro Tag). Jederzeit kündbar.

[ Voor 49% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2020 13:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:23
hardware-lover schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:20:
@ehtweak als je jaarlijks €69,- moet betalen, dan schiet je niet veel op met het omzetten van maand naar jaar? Dat heeft dan totaal geen zin, daar doelde ik op. Dan maakt het verder weinig uit dat die mogelijkheid niet meer aanwezig is.
Het scheelt wel want de Duitse variant is 7,99 geworden per maand zie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cQtk9rGm6BXTaBRTdje1WL7Gblo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FHIts9lZui7u176p5xaU80i9.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:09
ehtweak schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:22:
@hardware-lover Verlengen is wat anders dan aanpassen van maandelijks naar jaarlijks of vice-versa. ;)

Wat ik wel gemerkt heb, is dat Amazon maar blijft aandringen dat ik moet overstappen naar amazon.nl. Maar dat wil ik helemaal niet...
Ik zit ook nog op Prime Duitsland en krijg deze verzoeken tot overstappen ook steeds. Ik heb nu een jaarabonnement wat pas in december 2020 afloopt. Ze geven aan dat je bij een overstap je laatste betaalde bedrag terugkrijgt, dus als ik daarmee wacht tot later dit jaar, dan krijg ik dus bijna een compleet jaar terug?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roda_djavulen
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-10 12:21
@PatrickC In mijn geval kreeg ik inderdaad 49 euro terug, ook al had ik dat 11 maanden daarvoor betaald. Hoelang die actie nog loopt heb ik geen idee van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01:19
Dreamwire schreef op maandag 18 mei 2020 @ 11:27:
[...]

Het scheelt wel want de Duitse variant is 7,99 geworden per maand zie:

[Afbeelding]
Enig idee hoe dat zit voor bestaande klanten? Deze maand is nog 5,99 afgeschreven bij mij. Was even in dubio of ik naar een jaar zou gaan, of overstap naar Prime Nederland.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-10 20:23
Tom Paris schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:51:
[...]

Enig idee hoe dat zit voor bestaande klanten? Deze maand is nog 5,99 afgeschreven bij mij. Was even in dubio of ik naar een jaar zou gaan, of overstap naar Prime Nederland.
Ik denk dat die gewoon gelijk blijven voor nu. Ik kan er in ieder geval niks over vinden over een prijsverhoging voor bestaande klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
ehtweak schreef op zondag 17 mei 2020 @ 15:00:
[...]

Heb je het zelf al eens geprobeerd?
Want bij mij lukt dat ook niet hoor.

Je kunt hooguit de betaalwijze 'Zahlungsart verwalten', of helemaal rechts, 'Kündigen' of 'Vor nächster Zahlung erinnern'.
Maar niet (meer) wijzigen naar jaarlijkse betaling... :-(

En de tekst "Prime-Mitgliedschaft Monatlich EUR 5,99" is niet klikbaar...
Ik heb een Duits account met als standaard verzend adres een Duits adres. Dit zie ik dus op Amazon.de als ik met mijn account inlog.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZRVZahXKSn4B1jOjkpcjCsVl3Is=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QHoYlNNPpczWB3Gbxpa6P1uy.jpg?f=fotoalbum_large

Denk dat het ook alleen lukt als je als standaard verzend adres een Duits adres hebt.

Mijn tip zou zijn: Als je een duits account hebt op amazon.de, laat dat gewoon zoals het is. Wil je een nederlands account hebben op Amazon.nl, maak dat dan aan met een ander email-adres. Zo heb ik het geregeld en dat gaat goed.

[ Voor 9% gewijzigd door NoahAmber op 18-05-2020 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
ehtweak schreef op zondag 17 mei 2020 @ 17:22:
Wat is voor jou de reden? Ik ben zelf ook nog wat huiverig. Niet zozeer omdat ik nu dingen mis bij .nl want zoveel bestel ik de laatste tijd niet, maar ik heb ergens het gevoel dat er een flinke adder onder het gras zit waar ik dan later achter ga komen. Bijvoorbeeld dat er toch weer een stevig prijsverschil gaat ontstaan tussen .de en .nl als de meeste klanten over zijn. Ik ben oorspronkelijk natuurlijk niet voor niets dingen uit Duitsland gaan bestellen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Gonadan Lees mijn berichtjes hierover, in dit topic o.a., maar eens terug.
En vergelijk zelf.

Ik open dan b.v. 2 verschillende browsers (eentje ingelogd op .de en de ander als niet-klant op .nl) en dan producten zoeken c.q. kijken naar verzendmogelijkheden.
Nou; dan weet ik wel. Voorlopig houd ik het gewoon bij .de variant.

Klein voorbeeldje; regelmatig bestel ik een 6x1kg pak van Alnatura Bio Dinkelvollkornmehl. Is gewoon uitstekende bakgrondstof. Is probleemlos (afgezien van de COVID-19 periode) leverbaar en je krijgt gewoon top meel voor een hele nette prijs.

Hetzelfde geldt voor veel kruiden, of de eigen-merk Amazon etenswaren zoals van 'Happy Belly'.
Is via amazon.nl gewoon niet verkrijgbaar! Terwijl het notabene uit dezelfde Amazon warehouses komt... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-10 17:41
*knip* Vragen en discussie over Prime Video mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo

[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 19-05-2020 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Alles weer normaal bij Amazon en de pakketdiensten?

Gisteren besteld, vandaag alweer geleverd. Dat is weer ouderwets Prime. Nou had ik er geen moeite mee dat het in deze tijd wat langer duurde, maar twee weken geleden duurde het een week voordat het geleverd werd, nu weer binnen een dag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 26-09 14:44
Het blijft toch wrang. Ik had zoveel meer gehoopt van de Nederlandse Amazon.
Ik blijf het voorlopig bij de Duitse variant houden. Met 55 bestellingen alleen al in 2020 haal ik mijn Prime er eenvoudig uit en bovendien komen 9 van de 10 pakketten netjes de volgende dag in de avonduren (handig, want dan ben ik thuis).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z14Dq1WTcYeU0mIRNfUV2uKq5_k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/odZBQJo7e2iBINRXo9BViQAg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-10 18:41
robcoenen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:06:
Ik blijf het voorlopig bij de Duitse variant houden. Met 55 bestellingen alleen al in 2020 haal ik mijn Prime er eenvoudig uit en bovendien komen 9 van de 10 pakketten netjes de volgende dag in de avonduren (handig, want dan ben ik thuis).

[Afbeelding]
Wel vaak zo dat het inderdaad duitsland is die goedkoper is maar

AmazonBasics PLA 3D-printerfilament, 1 kg spoel, 1.75mm, Geel 13,06eur

https://www.amazon.nl/gp/...itle_o01_s00?ie=UTF8&th=1
Is dat weer goedkoper dan in .de

AmazonBasics 3D-Drucker-Filament aus PLA-Kunststoff, 1,75 mm, Geel, 1-kg-Spule 18,49eur

https://www.amazon.de/Ama...a%2Caps%2C154&sr=8-5&th=1

Soms zit het mee, soms zit het tegen.
(al vind ik de .nl versie wel erg weinig hebben vs .co.uk .de .es .it .fr)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:37

Oekol

waka waka hey hey

Heeft iemand een idee of er een prime app op de ziggo next is? Internet geeft me bronnen van jaar geleden dat developers het ook beamen dat prime in de toekomst komt. Echter toen was het er nog niet. Hoe is dat nu met next set up box?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Oekol schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 09:19:
Heeft iemand een idee of er een prime app op de ziggo next is? Internet geeft me bronnen van jaar geleden dat developers het ook beamen dat prime in de toekomst komt. Echter toen was het er nog niet. Hoe is dat nu met next set up box?
Niet aanwezig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik wil weer eens Prime afsluiten (binnenkort verhuizen dus een hoop te bestellen) Maar ik snap even niet meer wat de deal nou is met NL vs. DE.
Ik heb een account op Amazon.de, ook met Duitse adressen en betaalgegevens, maar als ik een Duitse Prime af wil sluiten staat er nu wel groot
Wichtig: Bitte beachten Sie, dass die Prime-Vorteile nur für Kunden in Deutschland und Österreich verfügbar sind.
Is het nog steeds mogelijk artikelen gratis (& snel) naar Nederland te laten versturen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

fsfikke schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 20:05:

Is het nog steeds mogelijk artikelen gratis (& snel) naar Nederland te laten versturen?
Of dat ook geldt voor een nieuw af te sluiten Prime abo? Geen idee...

Maar, bij mijn bestaande amazon.de Prima abo, met Nederlands afleveradres, werkt het nog steeds prima.
Afgelopen week nog bestelling binnen gekregen. En gisteren weer wat besteld en dat staat gewoon gepland voor aflevering begin volgende week.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

ehtweak schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:32:
[...]

Maar, bij mijn bestaande amazon.de Prima abo, met Nederlands afleveradres, werkt het nog steeds prima.
Afgelopen week nog bestelling binnen gekregen. En gisteren weer wat besteld en dat staat gewoon gepland voor aflevering begin volgende week.
Helaas, ik heb gisteren een Duits Prime test-abo afgesloten maar bij producten <€30 komen verzendkosten naar NL en >€30 krijg je geen premium verzending. Je hebt er dus geen drol meer aan ;(

Hopelijk verbeteren ze het aanbod op Amazon.nl snel. Een hoop producten zijn al beschikbaar tegen vergelijkbare prijzen. Maar iets wat ik nu bijv. wil bestellen kost in Duitsland €99 maar in Nederland €600 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 24-05-2020 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@fsfikke Tja...

Ruim 2 maanden geleden:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ik weet niet of de truc werkt om een account te starten met een Duits adres? Evt aan te maken in incognito venster ivm cookies. Daarna kan je altijd extra adressen toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
robcoenen schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 21:06:

[Afbeelding]
Die vanish kost bij amazon nl ook 4.45 euro....
https://www.amazon.nl/Van...aar-slechte/dp/B00R6ADZTK

[ Voor 5% gewijzigd door Theodor op 24-05-2020 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
fsfikke schreef op zondag 24 mei 2020 @ 12:29:
[...]

Helaas, ik heb gisteren een Duits Prime test-abo afgesloten maar bij producten <€30 komen verzendkosten naar NL en >€30 krijg je geen premium verzending. Je hebt er dus geen drol meer aan ;(

Hopelijk verbeteren ze het aanbod op Amazon.nl snel. Een hoop producten zijn al beschikbaar tegen vergelijkbare prijzen. Maar iets wat ik nu bijv. wil bestellen kost in Duitsland €99 maar in Nederland €600 8)7
Het staat los van Prime, maar zelf vind het wel fijn dat je via DE altijd gratis kunt laten bezorgen bij een DPD afhaalpunt. Voor zover mij bekend, wordt dit niet geboden via NL.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dat is een wat andere (kijk naar de opdruk), maar exact dezelfde is op dit moment hetzelfde geprijsd dan aangegeven via .DE; https://www.amazon.nl/Van...erwijdering/dp/B075JJVVCR

Maar Amazon staat er ook om bekend om zowat per uur zijn prijzen ineens om te gooien, morgen kan het zomaar weer anders zijn (of over een uur) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

En waarom zou je dat niet gewoon in Duitsland bestellen dan? Enkel producten die niet geleverd worden zijn dan vervelend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:38:
[...]

En waarom zou je dat niet gewoon in Duitsland bestellen dan? Enkel producten die niet geleverd worden zijn dan vervelend.
Ja, dat laatste dus. Maar ook de snelle levering en gratis levering bij kleine bestellingen zou gewoon makkelijk zijn. Al die voordelen heb je nu niets meer aan in .de. Op dit moment heb ik dus een Prime account op .nl en op .de :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
[...]

Ik zal wel spuit 11 zijn, maar ik heb al een paar jaar de Duitse Prime en die doet het nog steeds gewoon (49 per jaar, begin mei vernieuwd). Zijn ze nu voor iedereen andere voorwaarden aan het verzinnen dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verstekbakker schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:53:
[...]

Ik zal wel spuit 11 zijn, maar ik heb al een paar jaar de Duitse Prime en die doet het nog steeds gewoon (49 per jaar, begin mei vernieuwd). Zijn ze nu voor iedereen andere voorwaarden aan het verzinnen dan?
Helaas wel, net nog even geprobeerd met een origineel Duits Amazon account wat nog nooit iets met Nederland te maken heeft gehad. Via een VPN via Duitsland prima afgesloten: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ma7-hE4Gcd2r8UlAMaSEX3qHNSs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6n2K9qpJ8Y654Kz7jKqn28LC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Dan ben ik benieuwd hoe lang het duurt voor ik de lul ben...

-edit- Zonet nog 2 losse bestellingen met Prime gedaan. Gelukkig nog niks aan de hand. Als ik over moet naar NL dan wordt het waarschijnlijk geen Amazon meer.

[ Voor 57% gewijzigd door Verstekbakker op 24-05-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-02 12:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

ehtweak schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 23:32:
[...]

Ik heb ook nog een bestaand Prime abo bij Amazon.de
Nu krijg ik telkens de melding op de .de Amazon site om met Prime over te stappen naar Amazon Nederland, met daarbij de opmerking dat je niet meer terug kunt keren naar Amazon.de..
Dat laatste geeft mij bedenkingen. Heeft het voordelen om voorlopig Prime voor Amazon.de te behouden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Cass Lees maar wat berichten terug alhier.
Dat kun je zelf bepalen of je voordelen ziet, of niet.

Ik zie, tot nu toe, vooral nadelen aan een amazon.nl prime account... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verstekbakker schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:53:
[...]
Nu er in Nederland een eigen Amazon webshop is, lijkt het redelijk logisch dat ze proberen om je Prime lidmaatschap over te zetten, tot nu toe (gelukkig) nog ongedwongen. Engelsen/Italianen/Fransen/Spanjaarden hebben tenslotte ook hun eigen Prime abonnement.

Het Duits/Oostenrijkse Prime abonnement is al jaren (minstens 10 jaar) duurder dan het voor ons Nederlanders ooit is geweest. Zij hebben namelijk ook het muziek gedeelte in Prime zitten, wij niet/nooit gehad. Voor hen is het dus niet duurder geworden, al lijkt dat misschien wel, voor bestaande NL klanten ook (nog) niet.

Voor België/Luxemburg bestaan nog steeds dezelfde Prime tarieven zoals wij ze ook hebben/hadden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het zal de meesten weinig uitmaken wat het Prime abbo kost, zolang het binnen het redelijke valt. Het verschil in aanbod en prijzen zijn natuurlijk de redenen om voorlopig de Duitse Prime aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Cass schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:04:
[...]

Ik heb ook nog een bestaand Prime abo bij Amazon.de
Nu krijg ik telkens de melding op de .de Amazon site om met Prime over te stappen naar Amazon Nederland, met daarbij de opmerking dat je niet meer terug kunt keren naar Amazon.de..
Dat laatste geeft mij bedenkingen. Heeft het voordelen om voorlopig Prime voor Amazon.de te behouden ?
Enige voordeel in mijn optiek is dat je je reeds betaalde 49 euro terug kunt krijgen onafhankelijk van hoever je al in je jaarabbo zit (en dan vervolgens 2,99/mnd gaat betalen, dus goedkoper maar moet wel verplicht met creditcard). Verder schiet je er geen klap mee op IMO.

Ik persoonlijk gebruik:
Gratis verzenden prime artikelen (kan bij NL ook maar 95% van wat ik wil hebben ze niet of is veel duurder)
Spar abbo (geen NL versie van)
Prime video (exact hetzelfde als NL dus geen reden om over te stappen)
Niet-prime artikelen bestel ik ook weleens bij DE, ook die zijn vrijwel nooit in NL te krijgen. Uitzondering: wegwerphandschoenen.
DE kan SEPA koppeling dus pas afschrijven als ze gaan versturen, NL kent alleen direct afrekenen ookal is het product niet eens op voorraad (zelfs met cc gaat het daar direct, ook bij cc bij DE pas afschrijving bij versturen).

DE heeft ook gratis verzenden naar pakketpunt, dat gebruik ik zelf niet maar voor sommigen is dat belangrijk.

Oftewel, ik blijf mooi nog even bij prime DE...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Vandaag voor het eerst gebruik mogen maken van de NL klanterservice i.v.m. een retourzending.

Het terugsturen en afhandelen van retouren gaat ietsje lastiger dan ik weer gewend was. Nu weet ik niet of Amazon dit specifiek voor NL gedaan heeft of ook voor DE bestellingen.

- was ik gewend dat bij inleveren pakket om mijn 06-nummer werd gevraagd, ging het nu om mijn email-adres.
- kreeg ik voorheen dezelfde dag al bericht dat het pakket was aangenomen bij het DHL afgiftepunt, en enkele dagen later al de bevestiging van terugbetaling, kan ik nu enkel het pakket via TT volgen en controleren wat de status daarvan is.

Die status is nu >> "sorteren" en dat blijft ie schijnbaar ook gezien de DHL info;

Wat is de status van mijn retourzending?

Heb je een online bestelling retour gestuurd en zie je geen nieuwe status in track & trace nadat het pakket gesorteerd is? Dan kan je er vanuit gaan dat het pakket is overgedragen aan de webshop waar je het pakket hebt besteld. Voor vragen kan je contact opnemen met de webshop waar je besteld hebt.

Zo gezegd, zo gedaan.

- was ik gewend dat de klantenservice meteen actie onderneemt en mijn retour afhandelt, terugbetaling direct regelt..
- nu wordt mij gezegd om het nog eens een paar dagen aan te kijken.

Als ik vervolgens bovenstaande DHL info deel dan is onbekende info voor de mevrouw en gaat ze er mee aan de slag en zal me via mail op de hoogte stellen.

De mail heb ik inmiddels ontvangen maar daarin is verder geen actie ondernomen en wordt het volgende geschreven;

Zoals aangegeven zou ik het nog even verder voor je uitzoeken aangezien DHL heeft aangegeven dat de zending waarschijnlijk niet meer verder gescand zou worden (dat heb ik ze verteld). Na het ontvangen van het pakket hebben wij 14 dagen om de zending te verwerken en terug te betalen. Ik zou je willen vragen om het nog even af te wachten. Mocht je op 5 juni nog niks hebben gehoord over de terugbetaling, laat het ons dan gerust weten. Dan zullen wij de zending handmatig verwerken.

Het pakket moet eigenlijk uiterlijk 31 mei retour zijn (ik verwacht hier verder geen problemen mee).

Het gaat dus wat minder soepel (en flink minder vlot), dan ik al jaren gewend ben via de .DE tak ;)

Omdat ik graag wilde weten of er mogelijke verschillen zijn met de retour afhandelingen via de klantenservice, heb ik mevrouw gevraagd of de klantenservice voor NL en DE centraal geregeld was. Dit is niet het geval zei ze, NL heeft zijn eigen retouren en klantenservice, bij de .DE tak zijn echter NL sprekenden in dienst specifiek voor de Nederlandse klanten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@hardware-lover Ik lees in je verhaal, wederom, een argument, om als bestaande amazon.de klant, gewoon bij .de te blijven. En niet over te stappen naar amazon.nl. :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak dat was ik ook nog steeds niet van plan ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Sandisk ssd besteld amazon.nl volgens dhl paste het in de brievenbus.
Gister gaat de bel en mijn vrouw pakt het (pakje aan) en tot mijn grote verbazing een doos waar wel 500 sdd's in konden.
Das dus vreemd,bleken er heel andere artikelen in te in te zitten.
Twee glazen potjes en een fles ontkalker voor een koffie machine..
Dus maar kantenservice gebeld en die snapte er ook niks van,ze ging overleggen.
En na een 20 minuten kwam ze met het verhelderend bericht dat ik het maar terug moest sturen,dan kreeg ik het betaald bedrag terug.
Echte service....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Theodor Dan zit het er dik in, dat iemand anders jouw SSD ontvangen heeft en nu wat huishoudelijke spullen mist... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Theodor schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 14:23:
Sandisk ssd besteld amazon.nl volgens dhl paste het in de brievenbus.
Gister gaat de bel en mijn vrouw pakt het (pakje aan) en tot mijn grote verbazing een doos waar wel 500 sdd's in konden.
Das dus vreemd,bleken er heel andere artikelen in te in te zitten.
Twee glazen potjes en een fles ontkalker voor een koffie machine..
Dus maar kantenservice gebeld en die snapte er ook niks van,ze ging overleggen.
En na een 20 minuten kwam ze met het verhelderend bericht dat ik het maar terug moest sturen,dan kreeg ik het betaald bedrag terug.
Echte service....
SSD hoorde idd in een envelop te zitten, zo is deze bij mij wel bezorgd.

Ik merk steeds meer zaken op die via het Duitse Amazon support beter zijn geregeld dan via Amazon Nederland? Als iets niet in de haak was met een Prime bestelling, wat door Amazon verkocht én geleverd was, dan werd er (bij beschikbaarheid), direct een exemplaar nagestuurd. Dus ook al was de aanbieding alweer verlopen. De SSD is nog steeds voorradig zie ik, ze hadden dus eenvoudig een nieuw exemplaar toe kunnen sturen.

Ik overweeg dus totaal geen overstap van DE > NL, ook niet indien afgedwongen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Idd met het Duitse Amzon nooit problemen gehad....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Ook een leuke:

We hebben hier met elkaar 6x een bestelling gedaan bij amazon.nl die onder andere dozen met wegwerp handschoenen omvatte, van diverse types en maten.

Die 6x bestelde handschoenen zijn blijkbaar nooit meer leverbaar, maar zijn dus al wel verplicht al betaald (sommige met ideal, andere met cc).
Krijg je alleen een mail "Van onze leverancier hebben we vernomen dat de items niet meer leverbaar zijn. We hebben deze items inmiddels geannuleerd voor bestelling #xxx en bevestigen hierbij dat ze niet in rekening zijn gebracht."
Eh, ja, wel in rekening gebracht dus!
Er staat in die mail ook niets over terugbetaling.

Kijk je in de accounts dan zijn de bestelde handschoenen allemaal compleet verdwenen, ook in de bestel-emails en in de facturen. Je kunt dus nergens terugvinden (ik althans niet) welke handschoenen er besteld waren, hoe duur die waren, en hoe ze zijn betaald. Of überhaupt DAT ze zijn betaald! Ze staan ook niet onder het kopje 'geannuleerde bestellingen'.

Dan krijg je af en toe eens een keer een x bedragje teruggestort door amazon. Zonder toelichting of bestelnummer.

Dat is toch van de zotte?
Je moet dus van iedere bestelling een screenprint maken om een overzicht te hebben als er achteraf toch iets niet leverbaar meer blijkt te zijn?
Nu kan ik terugbetalingen niet matchen met bestellingen en met betaalde bedragen, dus ik moet er maar vanuit gaan dat die andere 3 ook nog een keer terugkomen, en dat alle bedragen ook kloppen.

Bij amazon.de krijg je tenminste een omschrijving van je bestelling + plaatjes in de mail. Bij amazon.nl krijg je per mail alleen je bestelnummer, moet je zelf doorklikken. Maar ze passen die bestelling dus achteraf aan en dan wordt het lastig uitzoeken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

dragon2 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:19:
[knip]

Bij amazon.de krijg je tenminste een omschrijving van je bestelling + plaatjes in de mail. Bij amazon.nl krijg je per mail alleen je bestelnummer, moet je zelf doorklikken. Maar ze passen die bestelling dus achteraf aan en dan wordt het lastig uitzoeken :(
Nope, dat is bij DE inmiddels ook niet meer het geval. Ik zie enkel bedragen staan, met links naar de bestelling, echter geen omschrijving en geen plaatje(s).

Edit: even gekeken, het lijkt rond eind april veranderd te zijn.

Edit2: de beschrijving van het item is ook uit het mailonderwerp verwijderd, er staat enkel nog maar een bestelnummer. Dat was mij eigenlijk nog niet zo opgevallen, niet lekker dit. Nu is een printscreen van het online besteloverzicht idd eigenlijk zo onverstandig nog niet.

Het lijkt trouwens voor elk land gewijzigd te zijn, ook bij Amazon.ES

[ Voor 25% gewijzigd door hardware-lover op 29-05-2020 22:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 21:46:
[...]

Nope, dat is bij DE inmiddels ook niet meer het geval. Ik zie enkel bedragen staan, met links naar de bestelling, echter geen omschrijving en geen plaatje(s).
Ditto hier. Viel mij ook al op.

Als ik terugzoek, is het rond 23-25 mei veranderd.
Ik zie b.v. een "Versandbestätigung" van 25 mei, daar zit nog wel de artikelomschrijving + plaatje bij.
Maar bij een "Bestellbestätigung" van 23 mei ontbreken de artikelomschrijvingen en de plaatjes wel al.
Terwijl een "Versandbestäging" van 25 mei (ietsje later dan de eerder genoemde) ook geen plaatjes, noch artikelomschrijving heeft. :-(
En vanaf 27 mei zie ik ook bij "Bestellbestätigung" geen plaatjes of artikelomschrijvingen meer...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

ehtweak schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 11:05:
[...]

Ditto hier. Viel mij ook al op.

Als ik terugzoek, is het rond 23-25 mei veranderd.
Ik zie b.v. een "Versandbestätigung" van 25 mei, daar zit nog wel de artikelomschrijving + plaatje bij.
Maar bij een "Bestellbestätigung" van 23 mei ontbreken de artikelomschrijvingen en de plaatjes wel al.
Terwijl een "Versandbestäging" van 25 mei (ietsje later dan de eerder genoemde) ook geen plaatjes, noch artikelomschrijving heeft. :-(
En vanaf 27 mei zie ik ook bij "Bestellbestätigung" geen plaatjes of artikelomschrijvingen meer...
Volgens mij is het al veel eerder aangepast. Mijn bestelling van 13 mei op .co.uk heeft ook geen omschrijving er meer bijstaan.

Edit: Als ik nog verder terugzoek in m'n e-mails, zie ik dat er op 3 april nog wel een artikelnaam in de mail stond, maar 27 april niet meer. (Op .de bedoel ik dan.)

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 30-05-2020 13:00 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:47

KenVerburg

Race-fan

Het is meer mensen opgevallen, wordt blijkbaar gedaan om het moeilijk te maken voor de concurrentie om data over Amazon te verzamelen: https://daringfireball.ne...uct-info-in-amazon-emails en https://twitter.com/jacob.../1266115977495879681?s=20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@KenVerburg Interessant dat er meer mensen ingedoken zijn. d:)b

Ik vind het in zoverre irritant dat ik nu niet meer in één oogopslag kan zien, welke bestelling nou bevestigd wordt c.q. welke verzendbevestiging ik krijg van amazon. Je moet iedere keer weer op een link klikken of het overzicht van je bestelling bij je amazon account checken. :-(

Of alle bestelnummers uit je hoofd herkennen... :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-10 14:49
Voor de mensen die vaak bij Amazon bestellen, hoe normaal is het dat producten niet in een Amazon doos worden verstuurd maar alleen in hun eigen productdoos? Had een elektronica product gekocht, werd verkocht en verzonden door Amazon maar dus niet verpakt en de doos van product is nu beetje beschadigd. Hopelijk werkt alles nog, maar ben gewend dat normaal alles gewoon in hun Amazon dozen wordt verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Vaak staat het erbij als je de aankoop doet, dat het in de orginele doos wordt verstuurd.

Heb dit gezien bij TV en andere relatief grote pakketten.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In principe zit het eigenlijk altijd in een Amazon doos(je). Tenzij het fors/groot is, dan wil het nog wel eens in de originele verpakking komen.

Maar dat staat er dan ook wel bij.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Meestal staat er in de laatste stap een knop bij, waarbij je kan kiezen of je het product in een 'doorzichtige verpakking' of in een 'Amazon-verpakking' verzonden wilt hebben. Zie onderstaand voorbeeld hiervoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oqiavILnc14igb3BYYeLQClUhYE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jpxFPNrL2jgqyU8N6Q63cPdj.png?f=fotoalbum_large

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Yorinn schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 20:42:
Meestal staat er in de laatste stap een knop bij, waarbij je kan kiezen of je het product in een 'doorzichtige verpakking' of in een 'Amazon-verpakking' verzonden wilt hebben. Zie onderstaand voorbeeld hiervoor.

[Afbeelding]
Klopt idd. Maar bij grotere producten is de mogelijkheid meestal niet aanwezig, zoals bij (grotere) TV's

Artikel wordt bezorgd in doorzichtige verpakking en kan niet worden verborgen. Als dit een cadeau* is, kun je het bij een ander adres laten bezorgen.

* We kunnen dit item helaas niet als cadeau inpakken

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Denk trouwens dat dat verhaal over 'doorzichtige verpakking' een kwestie van lost-in-translation is.

Want Amazon gaat echt geen zaken in doorzichtige verpakkingen versturen... :+
Alsof ze er doorzichtig cellofaan omheen zouden wikkelen. :)

Ze bedoelen dat er geen om-verpakking omheen zit en dat je dus kunt zien wat je ontvangt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:22
Nog meer mensen die problemen ervaren met de App van Amazon? Ik krijg sinds ongeveer een week geleden dit te zien;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvbtW__a_eeeNcQe-FfTCZJKXQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/a4pEV5qxbwkOi1sBXtx1obNf.png?f=fotoalbum_large

Dit is bij het openen van de App en wat ik ook aanklik... het enige verschil is dat ik een ander hondje in beeld krijg met diezelfde boodschap...

Ik zit op iOS (iPhone 11 met laatste updates). App herinstalleren gaf geen oplossing...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DancePlaza
  • Laatst online: 30-09 13:39

DancePlaza

ninja

Thalaron schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:44:
Nog meer mensen die problemen ervaren met de App van Amazon? Ik krijg sinds ongeveer een week geleden dit te zien;

[Afbeelding]

Dit is bij het openen van de App en wat ik ook aanklik... het enige verschil is dat ik een ander hondje in beeld krijg met diezelfde boodschap...

Ik zit op iOS (iPhone 11 met laatste updates). App herinstalleren gaf geen oplossing...
heb je iets van pihole draaien? ik krijg dit alleen als ik bepaalde sponsored deals aanklik.

Van het kastje naar de muur lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-10 16:00

basvn

Breezand - NHN

[Afbeelding]

Hier het zelfde. ook met Iphone.

@DancePlaza ja. maar heb hem juist op 4g gedownload.
daarna app ook verwijderd en opnieuw geprobeerd in te loggen, maar zelfde probleem.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KenVerburg

KenVerburg

Race-fan

Zelfde sinds kort, alleen op de Nederlandse site. iPhone 11 Pro. Heb geen pihole of iets van die strekking, maar ook even verwijderd en via 4g geprobeerd en zelfde resultaat zodra ik de Nederlandse site heb geselecteerd in de app. Hij zegt 'Hallo inloggen' en als ik daar op klik is er een witte pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nltweaker
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-10 07:18
Hier geen problemen met de amazon app (NL ingesteld) op iOS.
Wel heb ik.. niet de meest recente versie..(dus van voor 20 mei).
Vermoed dat er een bug zit in de laatste app versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:20

oNo

Ok, voor de tweede keer een bestelling bij amazon.nl gedaan. De eerste was op voorraad en werd een aantal dagen later geleverd.

Het artikel van deze bestelling, 22 mei besteld, was niet op voorraad maar wel bestelbaar met niet bekende bezorgdatum. Voor mij prima want het is gewoon een erg goede deal. Een aantal dagen later krijg ik een email met een verwachte bezorgdatum: 5 jun - 18 jun. Het is geen artikel van de marketplace.
Verkocht door: Amazon EU S.a.r.L.
Wat is jullie ervaring, kan ik dit deze week verwachten of over 2 weken? Of zal met zoiets de bezorgdatum verschuiven naar nog later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:22
@DancePlaza geen PiHole nee, maar zo te zien ben ik niet de enige :)

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

oNo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:59:
Ok, voor de tweede keer een bestelling bij amazon.nl gedaan. De eerste was op voorraad en werd een aantal dagen later geleverd.

Het artikel van deze bestelling, 22 mei besteld, was niet op voorraad maar wel bestelbaar met niet bekende bezorgdatum. Voor mij prima want het is gewoon een erg goede deal. Een aantal dagen later krijg ik een email met een verwachte bezorgdatum: 5 jun - 18 jun. Het is geen artikel van de marketplace.

[...]
Wat is jullie ervaring, kan ik dit deze week verwachten of over 2 weken? Of zal met zoiets de bezorgdatum verschuiven naar nog later.
Het kan alle kanten opgaan met de levering. Soms volgen er nog meerdere mailtjes met daarin "goed nieuws, we verwachten het artikel....", of er volgt een mail waarin de leverdatum steeds maar wordt opgeschoven. Indien het een heel erg goed aanbod was (of foutief geprijsd), dan kan het best wel een tijdje gaan duren. DE leverde eigenlijk altijd wel uit, over NL heb ik een beetje mijn twijfels.

Maar omdat jij nu toch al een redelijk korte levertijd in het vooruitzicht hebt gekregen schat ik in dat die periode wel eens gehaald zou kunnen worden.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott10
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-02 08:41

[Afbeelding]

Jep, hier ook op een iPhone X. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:05
oNo schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 10:59:

[...]

Het kan alle kanten op. Ik heb weleens een product wat een maand zou duren, binnen een week in huis gehad. Maar ik heb ook weleens 3 maanden op een artikel gewacht. En laatst nog iets besteld, wat na een maand gecanceld werd...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
hardware-lover schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 16:22:
[...]

SSD hoorde idd in een envelop te zitten, zo is deze bij mij wel bezorgd.

Ik merk steeds meer zaken op die via het Duitse Amazon support beter zijn geregeld dan via Amazon Nederland? Als iets niet in de haak was met een Prime bestelling, wat door Amazon verkocht én geleverd was, dan werd er (bij beschikbaarheid), direct een exemplaar nagestuurd. Dus ook al was de aanbieding alweer verlopen. De SSD is nog steeds voorradig zie ik, ze hadden dus eenvoudig een nieuw exemplaar toe kunnen sturen.

Ik overweeg dus totaal geen overstap van DE > NL, ook niet indien afgedwongen.
Ze schijnen niet te begriipen dat ze een doos flutspullen terug krijgen ipv een ssd,heb al 3x aan de telefoon gehangen en nog geen geld terug. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVerburg

KenVerburg

Race-fan

De versie die vanavond is uitgebracht heeft het probleem met inloggen opgelost, geen hondjes meer (elk voordeel hep ze nadeel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Net contact gehad wanneer ik mijn geld terugkreeg van het retour,nou kan 3 weken duren super amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:48
Ik had geen zin (en ik denk er onderweg nooit aan) om een permanent marker te kopen dus toen ik er laatst aan dacht maar even op Amazon gekeken en besteld.
Ik dacht dat komt wel in een envelop.... bijna dus....
Echt het was en is maar 1 pen... :P

De laptop is een 13" laptop ter vergelijking zodat je de verpakking een beetje in kan schatten.
:D :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iTsXjcS47ydp9fBZeJ-R-qJtG5U=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q24MDFPvaKSCfO4ULz7piZLD.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
Ad de Jong schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:04:
Ik had geen zin (en ik denk er onderweg nooit aan) om een permanent marker te kopen dus toen ik er laatst aan dacht maar even op Amazon gekeken en besteld.

De laptop is een 13" laptop ter vergelijking zodat je de verpakking een beetje in kan schatten.

[Afbeelding]
Als ze dit nu ook hadden gedaan met een klein doosje Lego. Deze was helemaal gedeukt. Volledig geld retour terug gehad en produkt mogen houden. Dat dan weer wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Ad de Jong schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 19:04:

[Afbeelding]
Had ik niet lang geleden ook: pinda powerrr in "Amazon Prime in Nederland"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbWGbkcXX35tt29Xgd9SexQGOko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4WVfmYohskPyXoIfSjIEjyy.jpg?f=fotoalbum_large

Dat was een behoorlijke "lucht"verplaatsing :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toch bijzonder; die volumineuze luchtzendingen van Amazon.

Want ik bestel ook wel eens iets kleins; laatst nog een klein doosje met wat (schroef)bitjes erin. Dat zat wel degelijk in een platte kartonnen envelop.

Had vanavond, voor de eerste keer met zo'n DHL avondlevering, dat de bezorger naar onze voordeur kwam lopen en al heel bedenkelijk naar de doos keek.
En toen 'ie dichterbij kwam, zag ik het ook. Op een hoekpunt lekte mijn bestelling! :-(
Had een setje met wat potten honing besteld en blijkbaar was de boel niet goed genoeg verpakt c.q. heeft DHL er iets te hard mee gesmeten. Maar de bezorger vroeg om een plastic zak om de druipende doos in te doen en markeerde de bestelling als 'BESCHADIGD'. En nam de boel gelijk weer mee.
Ondertussen mompelend dat 'ie nu een kleverige plek in z'n bestelbus had. :+

"Sendung ist beschädigt und wird nicht geliefert."
Is de status nu bij Amazon.

Ben benieuwd hoe snel dit opnieuw verzonden wordt...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 22:52:
Toch bijzonder; die volumineuze luchtzendingen van Amazon.

Want ik bestel ook wel eens iets kleins; laatst nog een klein doosje met wat (schroef)bitjes erin. Dat zat wel degelijk in een platte kartonnen envelop.

[knip]
Er valt werkelijk geen pijl op te trekken. Vandaag een mobile SSD geleverd gekregen in een strak omsloten (niet bubble) envelop, kwam door de brievenbus binnen. De vorige (niet mobiele) SSD kwam eveneens in een (niet bubble) envelop. Die kunnen wel een stootje hebben verwacht ik.

Een tijdje geleden een 4TB OEM HDD in een kleine doos, zonder enige bescherming. DOA dus.
Daar heb ik over gebeld hoe ze dat in godsnaam zo kunnen verzenden? Je raad het al, de volgende werd weer zo bezorgd 😱
Maar de aanhouder wint, ik heb er uiteindelijk een ontvangen die de reis wel overleefde 😏

Ze slaan wat geld kapot daar...

Vandaag weer eens een item mogen houden wat ik eigenlijk terug wilde sturen. Kadootje van €20,- 👍

Toch zijn ze soms wel heel erg voorzichtig, ik wacht al enkele weken op een bestelde TV die toch op voorraad is. Ook daar heb ik over gebeld en ze zeggen me dat ze opzoek zijn naar een veilige verzend methode. Al weken geleden is mijn creditcard belast, maar de TV verzenden, ho maar.

Dit gaat enkel over bestellingen via .DE

[ Voor 13% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2020 23:13 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
hardware-lover schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:08:
[...]

Er valt werkelijk geen pijl op te trekken. Vandaag een mobile SSD geleverd gekregen in een strak omsloten (niet bubble) envelop, kwam door de brievenbus binnen. De vorige (niet mobiele) SSD kwam eveneens in een (niet bubble) envelop. Die kunnen wel een stootje hebben verwacht ik.

Een tijdje geleden een 4TB OEM HDD in een kleine doos, zonder enige bescherming. DOA dus.
Daar heb ik over gebeld hoe ze dat in godsnaam zo kunnen verzenden? Je raad het al, de volgende werd weer zo bezorgd 😱
Maar de aanhouder wint, ik heb er uiteindelijk een ontvangen die de reis wel overleefde 😏

Ze slaan wat geld kapot daar...

Vandaag weer eens een item mogen houden wat ik eigenlijk terug wilde sturen. Kadootje van €20,- 👍

Toch zijn ze soms wel heel erg voorzichtig, ik wacht al enkele weken op een bestelde TV die toch op voorraad is. Ook daar heb ik over gebeld en ze zeggen me dat ze opzoek zijn naar een veilige verzend methode. Al weken geleden is mijn creditcard belast, maar de TV verzenden, ho maar.

Staat het bedrag niet gewoon op 'gereserveerd''? Mijn cc is nog nooit door Amazon belast vóór het verzenden.

Ben het wel eens dat de verpakmethode wel beter kan. Ik sta ook regelmatig verste!d van de té grote dozen of de slechte verpakking van delicate items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:37
hardware-lover schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 23:08:
[...]

Het kan veel erger:
Ik had van die glow in de dark sterren en twee RAM sticks besteld. De glow in de dark sterren waren in noppenfolie in een doos met daaromheen lucht-kussens verpakt.
De RAM sticks (zelfde bestelling) kwamen dag eerder aan in een kartonnen envelopje :P
Ik had het liever andersom gezien eerlijk gezegd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap