@Bulldock Dat is ook omdat men voorrang geeft aan "kritische" producten vanwege de corona crisis. Denk dat het wanneer dit allemaal voorbij is een stuk betrouwnbaarder is. Was het vanuit amazon.de ook altijd.
Bovendien hebben ze ook te maken met beperkingen van vervoersbedrijven. Ik weet van verschillende webshops in Nederland dat ze slechts een maximaal aantal rolcontainers mogen aanleveren van PostNL en in sommige gevallen wordt zelfs de verkoop van grote producten kunstmatig laag gehouden.roda_djavulen schreef op maandag 6 april 2020 @ 13:08:
@Bulldock Dat is ook omdat men voorrang geeft aan "kritische" producten vanwege de corona crisis. Denk dat het wanneer dit allemaal voorbij is een stuk betrouwnbaarder is. Was het vanuit amazon.de ook altijd.
Ik kom toch tot een vreemde observatie in de Prime DE versus NL in de Duitse omgeving heb ik met Prime een vroegst mogelijke levertijd van 14 april. In de Nederlandse variant is wel 7 april mogelijk. Mits je (NL)-Prime hebt lijkt me, en ik zit nog op de Duitse variant. Is dit beleid om Nederlanders over te krijgen naar de NL variant van Prime? Of zie ik iets over het hoofd?
Ik heb het opgegeven om de logica achter Amazon's logistiek te doorgronden. Er zullen vast allemaal hele knappe algoritmes aan ten grondslag liggen, maar logica heb ik er nog niet in kunnen ontdekken.
Zo hebben ze ook een tijd gehad dat elke pakketje met een andere vervoerder kwam, toen een tijdje vooral PostNL, nu vooral DHL. (Een tijd één preferred supplier kan ik voorstellen, maar 3 of 4 door elkaar echt niet).
En dat zie je ook met waar dingen opgeslagen liggen, als je nou dingen op thema enigszins bij elkaar houdt, of je voorraad van ieder artikel over meerdere DC's verspreid, zou je toch meer kans hebben om gecombineerde pakketten te maken, in plaats van 5 pakketten voor een order van 7 artikelen, zoals ik al meegemaakt heb...
Zo ook nu met de leverdata. Bij mij stonden er ook diverse producten op levering 10 april, zaterdag kwam er 1 binnen, vandaag een andere. Ze weten het zelf ook gewoon niet, en geven daarom een langere termijn aan, vermoed ik.
Zo hebben ze ook een tijd gehad dat elke pakketje met een andere vervoerder kwam, toen een tijdje vooral PostNL, nu vooral DHL. (Een tijd één preferred supplier kan ik voorstellen, maar 3 of 4 door elkaar echt niet).
En dat zie je ook met waar dingen opgeslagen liggen, als je nou dingen op thema enigszins bij elkaar houdt, of je voorraad van ieder artikel over meerdere DC's verspreid, zou je toch meer kans hebben om gecombineerde pakketten te maken, in plaats van 5 pakketten voor een order van 7 artikelen, zoals ik al meegemaakt heb...
Zo ook nu met de leverdata. Bij mij stonden er ook diverse producten op levering 10 april, zaterdag kwam er 1 binnen, vandaag een andere. Ze weten het zelf ook gewoon niet, en geven daarom een langere termijn aan, vermoed ik.
@Wild Chocolate ook nooit begrepen. Kijk je op de .fr dan is het niet leverbaar, via .de weer wel en gaat dan routes volgen door heel FR en DE, alvorens ergens in Zwolle samen te komen.
Met de huidige sluiting van diverse grenzen, levert dit dus de enorme vertraging op.
(Zojuist weer iets besteld, levering gepland op anderhalve week verder...)
Maar de vertragingen kan ik nog steeds prima hebben, als ik het niet direct nodig heb, het artikel flink goedkoper is dan in NL én geen verzendkosten
Met de huidige sluiting van diverse grenzen, levert dit dus de enorme vertraging op.
(Zojuist weer iets besteld, levering gepland op anderhalve week verder...)
Maar de vertragingen kan ik nog steeds prima hebben, als ik het niet direct nodig heb, het artikel flink goedkoper is dan in NL én geen verzendkosten
Waiting on the world to change
Ik kreeg hier vorige week nog een prime bestelling verdeeld over pakketten binnen via DHL,PostNL en UPS. Van 2 artikelen geven ze nu een afleverdatum voor eind april op, terwijl het tijdens de bestelling gewoon op voorraad was.Wild Chocolate schreef op maandag 6 april 2020 @ 21:16:
Ik heb het opgegeven om de logica achter Amazon's logistiek te doorgronden. Er zullen vast allemaal hele knappe algoritmes aan ten grondslag liggen, maar logica heb ik er nog niet in kunnen ontdekken.
Afleveren kan trouwens ook bij een DPD punt en terugsturen gaat via DHL. Ik snap het nut niet van zoveel verzendservices. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar UPS.
[ Voor 9% gewijzigd door Medione1210 op 07-04-2020 07:12 ]
Voor mij dan weer liever geen UPS. Die kwamen laatst een pakket brengen en ik kon achterin de bus kijken. Hadden ze de stellingen eruit gehaald want dan kunnen er meer pakjes in de bus, aldus de chauffeur.
De bezorger moest dus gewoon door de bus over de pakjes heen klimmen om mijn pakket (van 25 kg) te pakken. En met dat pakket in zijn handen kon hij weer terug over de pakjes die nog op de vloer lagen. Laten we zeggen dat er weinig dozen in die bus lagen die geen deuken hadden..
De bezorger moest dus gewoon door de bus over de pakjes heen klimmen om mijn pakket (van 25 kg) te pakken. En met dat pakket in zijn handen kon hij weer terug over de pakjes die nog op de vloer lagen. Laten we zeggen dat er weinig dozen in die bus lagen die geen deuken hadden..
Voor mij liever geen DHL. Vorige week kwam de DHL bus langs met mijn pakketje, maakte een stop, en reed weer door. Even later kreeg ik een bericht dat ik niet thuis was en dat het pakket de volgende dag afgeleverd zou worden op het ophaalpunt. Op deze manier kan Amazon natuurlijk nooit waarmaken wat ze willen beloven met prime; bestellen en zelfde dag in huis. In de UK werkt het wel, USA wellicht ook, maar in Nederland zie ik het zo snel nog niet gebeuren. Als de levertijden na de zomer nog zo lang zijn zeg ik prime op.roda_djavulen schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 09:46:
Voor mij dan weer liever geen UPS. Die kwamen laatst een pakket brengen en ik kon achterin de bus kijken. Hadden ze de stellingen eruit gehaald want dan kunnen er meer pakjes in de bus, aldus de chauffeur.
Zelfde dag in huis is toch nooit beloofd? Of heb ik iets gemist afgelopen tijd?
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Blijkbaar hebben we een cultuur in NL waar dit soort praktijken gewoon kunnen. Internet staat vol met voorbeelden. De pakketdiensten zeggen dan alleen dan ze er naar zullen kijken.ibead schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 10:01:
[...]
Voor mij liever geen DHL. Vorige week kwam de DHL bus langs met mijn pakketje, maakte een stop, en reed weer door. Even later kreeg ik een bericht dat ik niet thuis was en dat het pakket de volgende dag afgeleverd zou worden op het ophaalpunt. Op deze manier kan Amazon natuurlijk nooit waarmaken wat ze willen beloven met prime; bestellen en zelfde dag in huis. In de UK werkt het wel, USA wellicht ook, maar in Nederland zie ik het zo snel nog niet gebeuren. Als de levertijden na de zomer nog zo lang zijn zeg ik prime op.
De bezorger krijgt geen waarschuwing, standje of iets dat daar maar op lijkt. En met de groeiende markt van pakketten, gaat het waarschijnlijk ook niet veranderen.
Ondertussen is de consument en de kleinere webshop ondernemer de klos, consument zit met de irritatie en/of een beschadigd pakket, de ondernemer is pakketten kwijt en tijd om zaken op te lossen.
Waarom is nog niemand in het gat gesprongen om een fysieke winkel te starten waar alle bezorgdiensten hun pakketten af kunnen leveren? Ruime openingstijden en we hebben win-win.
Een postkantoor bedoel je? Die zijn in het verleden allemaal gesloten omdat daar geen droog brood mee te verdienen is.pinda powerrr schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:35:
Waarom is nog niemand in het gat gesprongen om een fysieke winkel te starten waar alle bezorgdiensten hun pakketten af kunnen leveren? Ruime openingstijden en we hebben win-win.
Een postkantoor was vroeger natuurlijk veel meer dan alleen pakketten en briefjes versturen.Koekfabriek schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 13:53:
[...]
Een postkantoor bedoel je? Die zijn in het verleden allemaal gesloten omdat daar geen droog brood mee te verdienen is.
Een winkel, om de versnippering tegen te gaan van pakketpunten (Primera, bouwmarkt, supermarkt enz enz). En dan als consument kunnen aangeven dat je het daar komt ophalen, scheelt weer tijd en kosten.
Voordeel van UPS vind ik, dat ze het dezelfde dag nog bij een pick-up-point afgeven. Dan kan ik het uit mijn werk nog ophalen. Nadeel is wel, dat dat pick-up-point voor mij wat omfietsen is. Nadeel vind ik dat ze alleen overdag bezorgen.Medione1210 schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 00:56:
[...]
Ik kreeg hier vorige week nog een prime bestelling verdeeld over pakketten binnen via DHL,PostNL en UPS. Van 2 artikelen geven ze nu een afleverdatum voor eind april op, terwijl het tijdens de bestelling gewoon op voorraad was.
Afleveren kan trouwens ook bij een DPD punt en terugsturen gaat via DHL. Ik snap het nut niet van zoveel verzendservices. Mijn voorkeur gaat overigens uit naar UPS.
DPD pick-up-points liggen voor mij allemaal uit de route, en hebben bovendien vrij krappe openingstijden hier in de buurt.
Zie overigens dat de Echo Dot versies nog steeds niet op .nl te bestellen zijn en via .de gaan ze niet naar NL
Gaat Amazon dan niets doen mbt deze koppeling (en onze moedertaal)? Vrij bijzonder als je je diensten in een land aanbiedt

Mijn boefje is liev!
Iemand enig idee waar ik de Amazon warehouse deals op Amazon NL kan vinden?
@cvanderkaaij Volgens mij (bestaan die nog) niet.
Maar je kunt toch nog steeds via amazon.de warehouse deals bestellen? Ook als NL klant?
Het komt toch allemaal uit een niet-Nederlands warehouse (want die heeft Amazon niet).

Maar je kunt toch nog steeds via amazon.de warehouse deals bestellen? Ook als NL klant?
Het komt toch allemaal uit een niet-Nederlands warehouse (want die heeft Amazon niet).
Even een vraagje mbt Amazon prime.
Heb het topic een (beetje) door zitten lezen maar kan het antwoord zo 123 niet vinden.
Ik heb momenteel nog mijn duitse versie van Amazon Prime. Nu wilt Amazon natuurlijk dat ik overstap naar de nederlandse 'versie'.
Ik meen ergens hier op tweakers gelezen te hebben dat het nog zeker niet verstandig is om deze overstap te maken. Volgens mij had het o.a. te maken met prijsverschillen en such.
Klopt dit nog, is het nog verstandig om nog even niet de overstap te maken, of kan ik ondertussen gerust overstappen?
Heb het topic een (beetje) door zitten lezen maar kan het antwoord zo 123 niet vinden.
Ik heb momenteel nog mijn duitse versie van Amazon Prime. Nu wilt Amazon natuurlijk dat ik overstap naar de nederlandse 'versie'.
Ik meen ergens hier op tweakers gelezen te hebben dat het nog zeker niet verstandig is om deze overstap te maken. Volgens mij had het o.a. te maken met prijsverschillen en such.
Klopt dit nog, is het nog verstandig om nog even niet de overstap te maken, of kan ik ondertussen gerust overstappen?
PSN: Flix20-NL
Als je pech hebt met DHL dan mikken ze het bij iemand in de gang die voor een kleine vergoeding pakketpunt speelt. Kun je een kwartier wachten tot hij het gevonden heeft in die stapel, en vervolgens nog langer tot een tergend langzame telefoon eindelijk die barcode scant... Met inderdaad openingstijden van een paar uur per dag.Wild Chocolate schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:54:
[...]
DPD pick-up-points liggen voor mij allemaal uit de route, en hebben bovendien vrij krappe openingstijden hier in de buurt.
Bij Amazon.de is DHL hier in de regio wel een stuk sneller dan PostNL. Bij PostNL hebben ze het het pakket meestal 1 of 2 dagen extra op dat distributiecentrum in Zwolle.
[ Voor 3% gewijzigd door Pyramiden op 09-04-2020 12:01 ]
Ik zie dat diverse van onze herhalende bestellingen (dierenvoer, wasmiddel, etc.), nog steeds niet te bestellen zijn via de NL website. Wel zie ik dat Amazon.DE een verandering heeft doorgevoerd aan de link van een eerder geplaatste .DE bestelling, te vinden binnen "mijn bestellingen". Er is wat aan de link toegevoegd wat ik eerder niet heb gezien;Flix20 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 11:38:
Even een vraagje mbt Amazon prime.
www.amazon.de /-/nl /gp/product/xxxxxxxxxxx
Dat vetgedrukte en onderstreepte stond eerst niet in de link. Met en zonder dat gedeelte in de link gaat het op de .DE site nog steeds naar het bestelde artikel. Geen idee wat de gedachte daarachter is.
Testing, one, two ...
Er vallen mij twee dingen op in de afgelopen 4 weken;
1) Het aanbod van artikelen neemt af. Iig van Amerikaanse Italiaanse suppliers. Ik merkte dat omdat er artikelen op mijn boodschappen lijst stonden en opeens niet meer beschikbaar waren. Niet dat enkele product is verdwenen, maar alles van die supplier.
2) Minder artikelen worden aangeboden met gratis verzending. Vooral made-in-China items. Producten die eerst met gratis verzending (met en zonder Prime) aangeboden werden, daar moet nu voor betaald worden.
1) Het aanbod van artikelen neemt af. Iig van Amerikaanse Italiaanse suppliers. Ik merkte dat omdat er artikelen op mijn boodschappen lijst stonden en opeens niet meer beschikbaar waren. Niet dat enkele product is verdwenen, maar alles van die supplier.
2) Minder artikelen worden aangeboden met gratis verzending. Vooral made-in-China items. Producten die eerst met gratis verzending (met en zonder Prime) aangeboden werden, daar moet nu voor betaald worden.
Verklaring zou kunnen zijn dat tot 5 April alle FBA warehouses in de VS en Europa gesloten waren voor inkomende goederen, behalve voor noodzakelijke goederen (food, medical, etc). nu mogen er weer mondjesmaat goederen aangeleverd worden, waarvan de voorraad heel laag of uitverkocht is.ibead schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:19:
Er vallen mij twee dingen op in de afgelopen 4 weken;
Maar bij DHL kan je dezelfde avond via de website nog aangeven bij welk pick-up-point ze het de volgende dag af moeten gooien. UPS gooit het dezelfde dag nog bij degene die hun uitkomt (en in principe het dichtst bij is).Pyramiden schreef op donderdag 9 april 2020 @ 12:01:
[...]
Als je pech hebt met DHL dan mikken ze het bij iemand in de gang die voor een kleine vergoeding pakketpunt speelt. Kun je een kwartier wachten tot hij het gevonden heeft in die stapel, en vervolgens nog langer tot een tergend langzame telefoon eindelijk die barcode scant... Met inderdaad openingstijden van een paar uur per dag.
Bij Amazon.de is DHL hier in de regio wel een stuk sneller dan PostNL. Bij PostNL hebben ze het het pakket meestal 1 of 2 dagen extra op dat distributiecentrum in Zwolle.
Flauw dat Amazon.de nu langere levertijd laat zien dan Amazon.nl. Als je vervolgens hetzelfde bestelt wordt het product alsnog gewoon geleverd volgens de levertijd die er staat op Amazon.nl. Lijkt een poging om Nederlanders over te laten stappen.
Discord kanaal: https://discord.gg/X3CqdTKd
Kreeg vandaag nog mail of ik niet wilde overstappen, want goedkoperrrrrrr!!!!!!!!!Snippertje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:58:
Flauw dat Amazon.de nu langere levertijd laat zien dan Amazon.nl. Als je vervolgens hetzelfde bestelt wordt het product alsnog gewoon geleverd volgens de levertijd die er staat op Amazon.nl. Lijkt een poging om Nederlanders over te laten stappen.
Voorlopig houd ik .de wel aan en neem de vier euro extra voor lief. Groter assortiment tot nog toe en de Warehouse Deals, waar ik regelmatig wat leuks scoor, zijn "belangrijke" punten om .de aan te houden.
.de heeft Keepa... dat is de grootste trekker zo'n beetje. Laatst kwam een muis via Amazon.nl ook gewoon uit Frankrijk.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Of het de komende tijd nog via Amazon Frankrijk gaat komen, wordt twijfelachtig:
https://www.internetworld...on-drastisch-2528156.html
https://www.heise.de/news...-nachbessern-4702466.html
https://www.bild.de/geld/...kritik-70048156.bild.html
https://www.internetworld...on-drastisch-2528156.html
https://www.heise.de/news...-nachbessern-4702466.html
https://www.bild.de/geld/...kritik-70048156.bild.html
[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 15-04-2020 15:09 ]
Ik weet niet of je onder een steen leeft, maar er is sprake van een uitzonderlijke situatie buiten. Levertijden zijn er een beetje door beïnvloed...Snippertje schreef op woensdag 15 april 2020 @ 11:58:
Ach ja , mensen die het nu over de levertijden van online bestellingen hebben kun je beter gewoon negeren .Verstekbakker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:20:
[...]
Ik weet niet of je onder een steen leeft, maar er is sprake van een uitzonderlijke situatie buiten. Levertijden zijn er een beetje door beïnvloed...
"Beautiful Clean Coal"
Van mij mogen ze het er wel over hebben, maar het moet geen klagen worden. Dan heb je inderdaad de afgelopen tijd iets gemist.leekers schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 06:42:
[...]
Ach ja , mensen die het nu over de levertijden van online bestellingen hebben kun je beter gewoon negeren .
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 18-04-2020 08:08 ]
...Ik begrijp dat de levertijden langer kunnen zijn, daar gaat dit niet over.Verstekbakker schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:20:
[...]
Ik weet niet of je onder een steen leeft, maar er is sprake van een uitzonderlijke situatie buiten. Levertijden zijn er een beetje door beïnvloed...
Maar ik denk dat je mijn reactie niet begrijpt. Hetzelfde product wordt een andere leverdatum over communiceerd op de NL variant en de DE variant. Waarbij de NL variant zogenaamd een snellere levertijd heeft, maar als je besteld op DE de levertijd exact hetzelfde is als de NL variant. En blijkbaar komen ze dus gewoon vanaf dezelfde locatie.
Tja , wat een ramp is dat he .Snippertje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:52:
[...]
...Ik begrijp dat de levertijden langer kunnen zijn, daar gaat dit niet over.
Maar ik denk dat je mijn reactie niet begrijpt. Hetzelfde product wordt een andere leverdatum over communiceerd op de NL variant en de DE variant. Waarbij de NL variant zogenaamd een snellere levertijd heeft, maar als je besteld op DE de levertijd exact hetzelfde is als de NL variant. En blijkbaar komen ze dus gewoon vanaf dezelfde locatie.
Ik zou eens even kontakt opnemen met de klantenservice hoe dat nou mogelijk is .
"Beautiful Clean Coal"
We zijn tegenwoordig teveel verwend.
Zodra het dan eens anders is dan stijgt de bloeddruk al tot enorme hoogtes en alles en iedereen moet verklaard en verantwoord worden.
Zodra het dan eens anders is dan stijgt de bloeddruk al tot enorme hoogtes en alles en iedereen moet verklaard en verantwoord worden.
Bedrijven moeten zich ook indekken tegenwoordig, want stel je voor ze zeggen zus en het is zo, dan hebben ze de volgende klager weer aan hun broek hangen.Snippertje schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 11:52:
[...]
...Ik begrijp dat de levertijden langer kunnen zijn, daar gaat dit niet over.
Als er iets staat is dat niet per definitie altijd de regel.
time is infinite, but each week is ten hours short..
die levertijden kunnen ze net zo goed achterwege laten..
De afgelopen tijd was het een soort slotmachine:
Uw pakket is vertraagd, verwachte leverdatum is nu X... dezelfde dag "he een DHL busje met mijn pakket"
Uw pakket komt vanavond, maar DHL stuurt andere datum
Uw pakket komt vanavond, "DHL mailt "helaas we hebben u niet thuis aangetroffen" toch gek zeg ik zit gedwongen de hele dag thuis. ff bellen met Amazon -> DHL heeft uw pakket nog niet in het depot dat komt morgen pas... ? heh ?
en ze blijven maar problemen hebben om te snappen dat je 7+ kilo zakken (katten) voer niet met een sticker op de verpakking vanuit duitsland/frankrijk/polen in een DHL busje moet flikkeren... lekker hoor een zak met allemaal gaten erin, hoeveel kilo muf voer krijg je deze keer weer...
Daar heb ik nou al 12x voor gebeld, en de persoon stuurt dan een nieuwe zak... dan zeg ik nog, stuur het aub in een doos "ja meneer ik heb het genoteerd" en jahoor weer een losse kapotte zak ;_;
De afgelopen tijd was het een soort slotmachine:
Uw pakket is vertraagd, verwachte leverdatum is nu X... dezelfde dag "he een DHL busje met mijn pakket"
Uw pakket komt vanavond, maar DHL stuurt andere datum
Uw pakket komt vanavond, "DHL mailt "helaas we hebben u niet thuis aangetroffen" toch gek zeg ik zit gedwongen de hele dag thuis. ff bellen met Amazon -> DHL heeft uw pakket nog niet in het depot dat komt morgen pas... ? heh ?
en ze blijven maar problemen hebben om te snappen dat je 7+ kilo zakken (katten) voer niet met een sticker op de verpakking vanuit duitsland/frankrijk/polen in een DHL busje moet flikkeren... lekker hoor een zak met allemaal gaten erin, hoeveel kilo muf voer krijg je deze keer weer...
Daar heb ik nou al 12x voor gebeld, en de persoon stuurt dan een nieuwe zak... dan zeg ik nog, stuur het aub in een doos "ja meneer ik heb het genoteerd" en jahoor weer een losse kapotte zak ;_;
Tja, waarschijnlijk door Korona, nieuwe variantleekers schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:26:
[...]
Tja , wat een ramp is dat he .
Ik zou eens even kontakt opnemen met de klantenservice hoe dat nou mogelijk is .
Iets van een ezel en steen...caspar M schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:42:
Ik koop dat altijd via Zooplus daar zit het dan wel in een doos. (Btw voer komt meestal uit een magazijn in NL, kattengrit uit Duitsland en tegenwoordig zelfs uit Polen).
Kattengrit ook maar de laatste 2x waren die dozen via een oorlogsgebied naar NL gekomen.
Ik haal het nu dan maar bij Pet's Place (en die leveren ook aan huis). Maakt in prijs niet eens zoveel uit.
Als je voor een dubbeltje op de eerste rij wil zitten dan kan je ook niet full service verwachten.
Niet miepen als je weet dat het regelmatig fout gaat, anders dichterbij bestellen of zelf halen.
Een heel groot nadeel van UPS vind ik dat je niet weet in welk dagdeel (of tijdsbestek), ze aan je deur zullen staan.Wild Chocolate schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 21:54:
[...]
Voordeel van UPS vind ik, dat ze het dezelfde dag nog bij een pick-up-point afgeven. Dan kan ik het uit mijn werk nog ophalen. Nadeel is wel, dat dat pick-up-point voor mij wat omfietsen is. Nadeel vind ik dat ze alleen overdag bezorgen.
Een mindere bijkomstigheid, maar ook tamelijk vervelend, is dat er een pickup-point wordt gebruikt wat 10 km verderop ligt ipv degene die hier in onze woonplaats ligt. Dat laatste is puur chauffeur afhankelijk en gebeurt enkel uit gemakzucht vanzelfsprekend.
De eerstvolgende levering komt ook weer via UPS (bron Polen), we houden de bel goed in de gaten, heb niet zin in weer een ritje naar de woonplaats verderop
Testing, one, two ...
Is geen ramp, maar wel typisch.leekers schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:26:
[...]
Tja , wat een ramp is dat he .
Verwijderd
De gemiddelde UPS bezorger is een ZZPer die 8 euro per uur verdient, zich een slag in de rondte werkt en amper verzekeringen heeft. Iets meer respect is op zijn plaats.[b]hardware-lover schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 12:55:Dat laatste is puur chauffeur afhankelijk en gebeurt enkel uit gemakzucht vanzelfsprekend.
De bezorger die mijn Amazon prime bezorgt, belt me op en vraagt me of het okay is als ie het de dag daarna kan bezorgen. Hij weet ook dat ik er geen probleem mee heb als ie het in mij schuur laat. Omdat hij vrijwel elke dag komt heb ik volledig vertrouwen en krijgt hij elk jaar met kerstmis een keurige envelope.
Dit lijkt me niet accuraat aangezien dat onder het minimumloon ligt. Bovendien respect is iets wat je verdient in mijn ogen, dus als je een pakket 10km ver weg op een punt bezorgt ipv in de woonplaats dan ben je dat respect al snel verloren naar mijn mening.Verwijderd schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 18:38:
[...]
De gemiddelde UPS bezorger is een ZZPer die 8 euro per uur verdient, zich een slag in de rondte werkt en amper verzekeringen heeft. Iets meer respect is op zijn plaats.
Bovendien merk ik persoonlijk ook dat UPS heel vaak dit soort problemen heeft, terwijl dat bij mijn PostNL en DHL leveringen totaal niet het geval is.
[knip] weg
[ Voor 96% gewijzigd door hardware-lover op 18-04-2020 20:59 . Reden: ik moet reageren op een domme reactie simpelweg achterwege laten ]
Testing, one, two ...
Ik ben nu door m'n proefperiode heen nadat ik overgestapt ben -met spijt- van de Duitse Amazon. Maar wanneer krijg ik m'n laatste abonnements geld terugbetaald?
Ik heb Amazon.nl een bericht gestuurd, die zeggen dat ik bij Duitsland moet zijn. En in Duitsland zeggen ze hetzelfde :-/
Ik heb Amazon.nl een bericht gestuurd, die zeggen dat ik bij Duitsland moet zijn. En in Duitsland zeggen ze hetzelfde :-/
Soms komen m'n (Prime) bestellingen wel eens vanuit een Frans Amazon Warehouse.
Maar dat zit er voorlopig dus niet in:
https://edition.cnn.com/2...nce-suspension/index.html
https://www.connexionfran...s-no-deliveries-in-France
https://www.stol.it/artik...kreich-amazon-geschlossen
Maar dat zit er voorlopig dus niet in:

Oef! Niet zo'n beste ontwikkeling voor Amazon.nl, want inderdaad, een heel groot deel van mijn bestellingen komen via Franse Warehousesehtweak schreef op zondag 19 april 2020 @ 22:23:
Soms komen m'n (Prime) bestellingen wel eens vanuit een Frans Amazon Warehouse.
Maar dat zit er voorlopig dus niet in:![]()
Heb je hier uitslag over gekregen? Ik heb hetzelfde probleem en daar werd aangegeven dat er een probleem is met de CC die gebruikt wordt. Ik heb een 2e CC toegevoegd en dit heeft het probleem niet verholpen.VN1X schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:38:
Ik heb mijn .de account overgezet naar .nl maar nu heb ik opeens geen twitch prime meer en wordt er schijnbaar gebruik gemaakt van een creditcard die ik ooit op .de heb gebruikt maar welke niet gebruikt kan worden voor maandelijkse Prime afschrijvingen (want Neteller).
Bizar dat .nl versie alleen maar CC accepteert bij maandelijkse betalingen?!
Maar goed ik heb even via de chat contact opgenomen en de medewerker wist het verder ook niet. Ik zie namelijk dat ik nu steeds maandelijks €5,99 betaal via directe bankafschrijving. Ik vermoed dat ik ooit met Prime ben begonnen via twitch en zodoende een Amazon account 'erbij kreeg".
Kan ik dit hele verhaal nog terugdraaien? Ik heb nu namelijk geen Twitch Prime meer.
EDIT: Toch maar weer even contact opgenomen met ze en dit is nu de uitkomst (per e-mail ontvangen):
[...]
Gisteren ook weer ruim een uur met de helpdesk gechat en die kon mij niet verder helpen. Twitch Prime kwijt, en kan nu geen Prime via amazon.de meer activeren.
Geen idee of het alleen voor pakketjes naar een Frans adres geldt.ibead schreef op maandag 20 april 2020 @ 08:06:
[...]
Oef! Niet zo'n beste ontwikkeling voor Amazon.nl, want inderdaad, een heel groot deel van mijn bestellingen komen via Franse Warehouses. Als dit een verdere vermagering van aanbod betekend is het denk ik klaar met Prime (althans voor mij).
Ik kreeg afgelopen zaterdag nog een pakket bezorgd dat vanuit Spanje verzonden was met tussenstops bij 2 Amazon warehouses in Frankrijk!
maandag 13 april
Pakket is verzonden
10:37 AM
Je pakket is aangekomen bij een Amazon-faciliteit
Barcelona, Barcelona ES
12:38 PM
Je pakket heeft een Amazon-faciliteit verlaten
Sabadell, Barcelona ES
11:55 PM
Saint-Martin-de-Crau, Provence-Alpes-Côte d'Azur FR
dinsdag 14 april
4:19 PM
Je pakket is aangekomen bij een Amazon-faciliteit
Lauwin-Planque, Hauts-de-France FR
woensdag 15 april
12:09 PM
Lauwin-Planque, Hauts-de-France FR
donderdag 16 april
vrijdag 17 april
5:35 PM
Pakket aangekomen bij transportdienst
SORTEERCENTRUM,
Bezorgtijd: morgen tussen 11:30 en 14:00
Zending is ontvangen door PostNL
@lowo Denk dat het niet zozeer een probleem is met pakketjes naar een Frans adres, en/of dat het logistieke traject via een Amazon Warehouse in Frankrijk gaat.
Maar wel als het uit het Franse Amazon pakhuis zou moeten komen...
Maar wel als het uit het Franse Amazon pakhuis zou moeten komen...
Ik moet eerlijk zeggen dat ik er niet meer echt naar gekeken heb enkel dat ik nu weer gewoon Twitch Prime kan gebruiken (dus kan subben voor 'gratis') en ik ook Prime heb via Amazon.nl (dus zooi zonder verzendskosten kan bestellen). Ook kan ik nog altijd Prime Video gebruiken dus tsjah... het werkt I guess!lionel88 schreef op maandag 20 april 2020 @ 11:27:
[...]
Heb je hier uitslag over gekregen? Ik heb hetzelfde probleem en daar werd aangegeven dat er een probleem is met de CC die gebruikt wordt. Ik heb een 2e CC toegevoegd en dit heeft het probleem niet verholpen.
Gisteren ook weer ruim een uur met de helpdesk gechat en die kon mij niet verder helpen. Twitch Prime kwijt, en kan nu geen Prime via amazon.de meer activeren.
[ Voor 3% gewijzigd door VN1X op 20-04-2020 18:18 ]
Of het nou dankzij de COVID-19 situatie steeds 'raarder' wordt qua logistiek bij Amazon, of ondanks...?
Ik bestel diverse artikelen in één bestelling (fietsonderdelen, ovenlampje, keukenkruiden). Alles is op voorraad met daarbij de opmerking dat:
Verlängerte Lieferzeit: Wegen COVID-19 priorisieren wir aktuell Artikel, die Kunden am dringendsten benötigen. Wir versenden den Artikel so schnell wir können und benachrichtigen Sie, sobald er versandt wird
Ok, prima. Het maakt mij niet uit dat ik wat langer moeten wachten. En als Prime Kunde betaal ik toch geen verzendkosten.
Wat schetst mijn verbazing:
Dat kan toch nooit uit qua verzenkosten?
Ik bestel diverse artikelen in één bestelling (fietsonderdelen, ovenlampje, keukenkruiden). Alles is op voorraad met daarbij de opmerking dat:
Verlängerte Lieferzeit: Wegen COVID-19 priorisieren wir aktuell Artikel, die Kunden am dringendsten benötigen. Wir versenden den Artikel so schnell wir können und benachrichtigen Sie, sobald er versandt wird
Ok, prima. Het maakt mij niet uit dat ik wat langer moeten wachten. En als Prime Kunde betaal ik toch geen verzendkosten.
- 1 zakje met kruiden komt de volgende avond (DHL)
- 1 klein envelopje met 1 lampje komt de dag daarop (PostNL)
- 1 klein pakje met fietsonderdelen komt 2 dagen later (DPD)
- laatste zakje met kruiden komt 3 dagen later (UPS)

Mijn pakketje via Amazon.nl komt helemaal uit Madrid, Spanje.. Das toch een eindje, had verwacht dat het spul gewoon uit DE zou komen zoals vroeger altijd met Amazon.de..
Kan je mooi vergelijken waar het het beste mee gaatehtweak schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:43:
![]()
Let wel op, sommige bezorgers moet je netjes benaderen...
Oh nee dat moet je eigenlijk altijd ook als ze een paar keer aanbellen

[ Voor 12% gewijzigd door Ad de Jong op 22-04-2020 12:07 ]
Ach, meneer Bezos vaart er wel bij.Ad de Jong schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:05:
[...]
Kan je mooi vergelijken waar het het beste mee gaat
the filthy rich get even richer tijdens deze COVID-19 ellende.
Dat doe ik altijd. Hier in de buurt zijn we wel assertief, maar niet agressief, noch onbeschoft.Let wel op, sommige bezorgers moet je netjes benaderen...

De vaste bezorger(s) alhier krijgen van ons altijd een cadeautje rond de feestdagen aan het einde van het jaar. De ene keer een doos met chocolaatjes, de andere keer een banketletter, o.i.d.
En daar zijn ze altijd reuze blij mee.
Zelfs een paar straten verder wordt ik nog gegroet en/of geven ze me een pakketje mee.

M.a.w. zo kan het ook!
Dit heeft mij altijd wel verbaasd maar komt al heel erg lang zo voor. Standaard kies je er volgens mij zelfs voor om de bestellingen zoveel mogelijk in één zending te combineren, maar ik denk dat veel artikelen in de praktijk zo verspreid liggen opgeslagen dat dit voor Amazon zelf helemaal niet haalbaar is.ehtweak schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:43:
Of het nou dankzij de COVID-19 situatie steeds 'raarder' wordt qua logistiek bij Amazon, of ondanks...?
![]()
Ik verwacht dat er voor laag geprijsde artikelen zelfs nog geld op moet worden toegelegd op het totaal.
Testing, one, two ...
Oftewel het is helemaal geen Amazon die dit doet, de bezorgers hebben gewoon een dealtje gesloten dat ze elk pakket van jou openmaken en verdelen onder elkaar om meer cadeautjes/chocola te krijgenehtweak schreef op woensdag 22 april 2020 @ 12:55:
[...]
De vaste bezorger(s) alhier krijgen van ons altijd een cadeautje rond de feestdagen aan het einde van het jaar. De ene keer een doos met chocolaatjes, de andere keer een banketletter, o.i.d.
En daar zijn ze altijd reuze blij mee.
Zelfs een paar straten verder wordt ik nog gegroet en/of geven ze me een pakketje mee.![]()
M.a.w. zo kan het ook!
Ach de ervaringen lijken per woonplaats te verschillen. UPS is hier juist erg goed, terwijl DHL mijn iPhone 11 Pro gewoon in de brievenbus dumpte zonder aan te bellen. Een brievenbus die aan de weg staat en waar per uur verschillende mensen langslopen.HolyDemon schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 19:52:
[...]
Dit lijkt me niet accuraat aangezien dat onder het minimumloon ligt. Bovendien respect is iets wat je verdient in mijn ogen, dus als je een pakket 10km ver weg op een punt bezorgt ipv in de woonplaats dan ben je dat respect al snel verloren naar mijn mening.
Bovendien merk ik persoonlijk ook dat UPS heel vaak dit soort problemen heeft, terwijl dat bij mijn PostNL en DHL leveringen totaal niet het geval is.
Als het pakket als "brievenbus" pakket wordt verstuurd dan is het DHL beleid schijnbaar dat het ook door de brievenbus moet, aanbellen hoort er dan niet eens bij heb ik begrepen.NotSoSteady schreef op woensdag 22 april 2020 @ 15:36:
[...]
Ach de ervaringen lijken per woonplaats te verschillen. UPS is hier juist erg goed, terwijl DHL mijn iPhone 11 Pro gewoon in de brievenbus dumpte zonder aan te bellen. Een brievenbus die aan de weg staat en waar per uur verschillende mensen langslopen.
Ik had het met een pakketje meegemaakt dat de bezorgen maar voor de deur bleef staan, en toen ik hem vroeg wat er loos was zei ie dat het label niet goed te scannen was. Hij mocht me het pakketje eigenlijk zelfs niet eens overhandigen omdat dit door de brievenbus ZOU MOETEN. Uiteindelijk heeft ie dit wel gedaan en hij zou het wel op gaan lossen. Of het werkelijk zo is zoals de bezorger zei weet ik niet, maar pakketjes die door de brievenbus passen worden daar ook doorheen geschoven, door DHL, PostNL en UPS. Aanbellen doet er daarbij geen eentje, en dat lijkt mij wel tamelijk logisch.
Kan me echter niet voorstellen dat die iPhone als (buiten) brievenbuspakket bezorgd zou moeten worden, daar zou ik ook niet vrolijk van worden.
Testing, one, two ...
Ben ook wel klaar met Amazon.nl
Maand geleden een dingetje besteld van een schijnbaar een UK shop, is nooit verzonden. Na een maand een refund gehad.
Twee weken gelden maar een tradepaperback besteld, ook nog altijd niet aangekomen. Had er al een week geleden moeten zijn.
Levertijden op hun website zijn ook nu standaard al erg lang.
Mijn zoontje is jarig en alle Nlse webshops, ook Bol.com leveren wel gewoon alles op tijd. Amazon of DHL is echt gigantisch aan het aankloten in deze (klote) periode.
Maand geleden een dingetje besteld van een schijnbaar een UK shop, is nooit verzonden. Na een maand een refund gehad.
Twee weken gelden maar een tradepaperback besteld, ook nog altijd niet aangekomen. Had er al een week geleden moeten zijn.
Levertijden op hun website zijn ook nu standaard al erg lang.
Mijn zoontje is jarig en alle Nlse webshops, ook Bol.com leveren wel gewoon alles op tijd. Amazon of DHL is echt gigantisch aan het aankloten in deze (klote) periode.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
@Cobb, waren dat ook Prime aanbieders? Dat Amazon zelf het verzenden voor zijn rekening neemt?
Testing, one, two ...
status update:
Nu de volgende dag geen status update meer.
Ben echt wel benieuwd wat er gebeurd is met mijn pakket.
uh ok, natuurramp?6:00 PM
Vertraging in bezorging wegens een natuurramp.
CORBEIL ESSONNES, FR
1:08 PM
Corbeil Essonnes, FR
Ben echt wel benieuwd wat er gebeurd is met mijn pakket.

[ Voor 21% gewijzigd door Arsenius op 23-04-2020 12:59 ]
Eentje wel.hardware-lover schreef op woensdag 22 april 2020 @ 23:50:
@Cobb, waren dat ook Prime aanbieders? Dat Amazon zelf het verzenden voor zijn rekening neemt?
Edit:
En nu na twee weken...kansloos. volgens mij is DHL echt verschrikkelijk aan het kloten.
U heeft het artikel hieronder besteld, maar het pakket is geweigerd door de vervoerder. We zorgen voor een terugbetaling.
[ Voor 33% gewijzigd door Cobb op 23-04-2020 15:01 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Arsenius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:22:
status update:
[...]
uh ok, natuurramp?
Ben echt wel benieuwd wat er gebeurd is met mijn pakket.![]()

Klinkt als de mijne een paar maanden terug, pakket was onderweg en ineens een update dat het pakket verloren was gegaan.
In mijn fantasie was die bezorger net als in de film in een achtervolging terecht gekomen en daarna met busje en al te water geraakt en gezonken.

Maar wel goed opgelost, door Amazon. Er was al direct een nieuw pakket verzonden en al met al duurde het 2 dagen langer dan oorspronkelijk gepland.
Hier gaat DHL ook lekker:
23/04/2020 13:44 Adres gesloten, ontvanger op vakantie Eenheid wordt na vakantie aangeboden
23/04/2020 13:32 Gesorteerd op vestiging DHL PARCEL
21/04/2020 08:37 Verkeerd gesorteerd Eenheid wordt volgende werkdag aangeboden
21/04/2020 08:37 Gesorteerd op vestiging DHL PARCEL
20/04/2020 17:14 Gereed voor vertrek naar DHL ZWOLLE
Vakantie? Was het maar waar...
Ik zit gewoon alle dagen thuis hoor...
23/04/2020 13:44 Adres gesloten, ontvanger op vakantie Eenheid wordt na vakantie aangeboden
23/04/2020 13:32 Gesorteerd op vestiging DHL PARCEL
21/04/2020 08:37 Verkeerd gesorteerd Eenheid wordt volgende werkdag aangeboden
21/04/2020 08:37 Gesorteerd op vestiging DHL PARCEL
20/04/2020 17:14 Gereed voor vertrek naar DHL ZWOLLE
Vakantie? Was het maar waar...

Voordat Amazon NL gelanceerd werd stond de homepage in de app vol met producten die ik vaak nakijk of die in lijn liggen met m'n interesses. Ik kan dat en prime koopjes echt nergens meer vinden..
Ik gebruik Duitse versie.
Tips?
Gr
Tips?
Gr
[ Voor 6% gewijzigd door Spacewide op 24-04-2020 08:36 ]
Goed punt, het lijkt dat ook op Amazon.nl de hele Prime promotie pagina verdwenen is.Spacewide schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:35:
Voordat Amazon NL gelanceerd werd stond de homepage in de app vol met producten die ik vaak nakijk of die in lijn liggen met m'n interesses. Ik kan dat en prime koopjes echt nergens meer vinden..
Tips?
Gr
"Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd leidt niet naar een actieve pagina op onze site." Als ik op de prime button klik via mijn abonnement pagina. Er is alleen een directe link naar Prime video.
Steeds minder producten worden verzonden met prime delivery, en bezorgkosten voor de andere producten reizen de pan uit! Voor sommige leveringen (<1kg) 10 euro verzendkosten

Ik gebruik nog deze pagina om aanbiedingen te bekijken : https://www.amazon.de/gp/angeboteSpacewide schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:35:
Tips?
Gr
Beter iets dan niets 😁
Dat staat wel los van de app verder.
Prime betekent/betekende toch een gegarandeerde levering binnen 1 dag (en in de praktijk wellicht soms 2 dagen), maar dit kunnen ze nu nooit meer garanderen. Dus wellicht dat ze Prime promotie even tijdelijk gestopt hebben?ibead schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:43:
[...]
Goed punt, het lijkt dat ook op Amazon.nl de hele Prime promotie pagina verdwenen is.
"Onze excuses. Het webadres dat je hebt ingevoerd leidt niet naar een actieve pagina op onze site." Als ik op de prime button klik via mijn abonnement pagina. Er is alleen een directe link naar Prime video.
Steeds minder producten worden verzonden met prime delivery, en bezorgkosten voor de andere producten reizen de pan uit! Voor sommige leveringen (<1kg) 10 euro verzendkosten
@meesje Nou, 'Amazon Prime' is natuurlijk veel meer dan dat...
FYI:
https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201910360
Dat menigeen (moi inclus) vaak alleen de verzendvoordelen (voor zover die concreet zijn) plus misschien nog wat video gebeuren gebruiken, is een ander verhaal...
FYI:
Dat menigeen (moi inclus) vaak alleen de verzendvoordelen (voor zover die concreet zijn) plus misschien nog wat video gebeuren gebruiken, is een ander verhaal...
Dat het meer behelst, is mij bekend. Zie: https://www.amazon.nl/pri...ng=UTF8&ref_=footer_primeehtweak schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:02:
@meesje Nou, 'Amazon Prime' is natuurlijk veel meer dan dat...
FYI:
Je verwijzing naar .com is natuurlijk niet terecht. Daar staan hele andere voordelen dan bij .nl.
Even contact gehad, moet het maar even afwachten.. Als de status niet verandert in mei dan moet ik maar weer contact opnemen.Arsenius schreef op donderdag 23 april 2020 @ 00:22:
status update:
[...]
uh ok, natuurramp?
Ben echt wel benieuwd wat er gebeurd is met mijn pakket.![]()
Idd. Sorry.meesje schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 10:37:
[...]
Je verwijzing naar .com is natuurlijk niet terecht. Daar staan hele andere voordelen dan bij .nl.
Ik gebruik al jaren amazon.de en ga voorlopig nog niet overschakelen naar punt nl.
Hier de link naar de oorspronkelijke Duitse Prime voordelen (die overigens wel restricties kennen voor klanten buiten Duitsland en Oostenrijk; ook zo bizar. B.v. geen Amazon Pantry)
https://www.lesen.net/amazon-prime/
https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201910360
(zo kwam ik regelmatig op een adres in Oostenrijk, liet daar wat bezorgen en had ineens meer benefits, dan wanneer ik het thuis, in Nederland, liet bezorgen)
Hier meer specifiek B, NL, L:
https://www.amazon.de/gp/...?ie=UTF8&nodeId=202202260
Het blijft verwarrend.
Zeker omdat je 'Amazon.de Prime' hebt, en je hebt 'Amazon.nl Prime'.
Die beiden bijna (?), maar niet helemaal gelijk zijn. En je kunt als Nederlandse klant één van de twee gebruiken of zelfs beiden... Snap jij het nog?
[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 24-04-2020 10:51 ]
Dat, en ook worden er steeds meer producten vanuit China oid verstuurd. Als ik iets van aliexpress wil kan ik het net zo goed meteen daar bestellen... Is meestal goedkoper ook.ibead schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:43:
[...]
Nu moet je heel goed opletten op amazon.nl want de levertijden die genoemd worden van dit soort leveranciers worden nu overschreden (net zoals alie spul, zal wel ergens in de transportketen blijven hangen nu) en 'verzonden vanuit' is dan niet China ofzo maar een rare naam, dus niet echt duidelijk dat je product de halve wereld over moet

Ik heb nu 5 alie pakketjes ergens hangen (besteld vanaf 1 feb) en 6 amazon.nl pakketjes die al bijna geleverd hadden moeten zijn. 1 amazon.nl pakketje is er al nooit aangekomen dus al geld terug gehad (met meer moeite dan bij alie), mijn alie pakketjes lopen over 2 dagen ook uit hun 'levertijd'.
Ik weet dat je nu geen haast moet hebben, maar dit is ook wel onwerkbaar/te onbetrouwbaar zo.

Ik heb juist het omgekeerde met elektronica spul via AE/BG versus Amazon.de
(wel checken of het "Versand durch Amazon" is en op voorraad)
Zo had ik wat AC/DC voedingkjes nodig (12V 5A) en die zijn idd via BG/AE wel wat goedkoper, maar BG/AE rekenen inmiddels ook een paar euro verzendkosten en je moet wel geduld hebben.
Zo vond ik zelfs (dezelfde productfoto en merknaam) terug op Amazon.de.
Daar voor 12 euro (en dan gratis verzenden en binnen enkele dagen in huis) versus 6-9 euro voor diezelfde voeding via BG + 2-4 euro verzendkosten.
M.a.w. dan is, rechtstreeks via Amazon (uit een Duits magazijn) helemaal niet zo duur.
En, weet ik uit ervaring, minder 'gedoe' als er iets misgaat in de logistiek.
[update]
Nog gekker, in deze COVID-19 tijden, 2 stuks AC/DC voedingen besteld (die ik ook op AE zie staan), maar dan bij Amazon.de besteld.
Donderdagavond besteld, nu al in het depot in mijn woonplaats. En zojuist een mailtje gehad van DHL dat ze morgenmiddag het komen afleveren!
Wow; het is notabene een non-essentieel artikel, in principe tig-in-een-dozijn elektronica uit China, en toch al morgen geleverd voor een hele scherpe prijs.
Ik val van de ene verbazing in de andere...
(wel checken of het "Versand durch Amazon" is en op voorraad)
Zo had ik wat AC/DC voedingkjes nodig (12V 5A) en die zijn idd via BG/AE wel wat goedkoper, maar BG/AE rekenen inmiddels ook een paar euro verzendkosten en je moet wel geduld hebben.
Zo vond ik zelfs (dezelfde productfoto en merknaam) terug op Amazon.de.
Daar voor 12 euro (en dan gratis verzenden en binnen enkele dagen in huis) versus 6-9 euro voor diezelfde voeding via BG + 2-4 euro verzendkosten.
M.a.w. dan is, rechtstreeks via Amazon (uit een Duits magazijn) helemaal niet zo duur.
En, weet ik uit ervaring, minder 'gedoe' als er iets misgaat in de logistiek.
[update]
Nog gekker, in deze COVID-19 tijden, 2 stuks AC/DC voedingen besteld (die ik ook op AE zie staan), maar dan bij Amazon.de besteld.
Donderdagavond besteld, nu al in het depot in mijn woonplaats. En zojuist een mailtje gehad van DHL dat ze morgenmiddag het komen afleveren!
Wow; het is notabene een non-essentieel artikel, in principe tig-in-een-dozijn elektronica uit China, en toch al morgen geleverd voor een hele scherpe prijs.
[ Voor 25% gewijzigd door ehtweak op 25-04-2020 07:50 ]
Even weer een update:
Man hele week voor niks gewacht op mijn spul. Echt de eerste keer dat ik zoiets mee maak.
Waarom zou ik mijn pakket willen als die beschadigd is? Man wat een teleurstelling, moet ik die zooi straks weer zelf terugzenden.zaterdag 25 april
5:56 AM
Kleine schade gemeld - bezorging zal worden geprobeerd
Eindhoven, NL
vrijdag 24 april
11:39 PM
Eindhoven, NL
Man hele week voor niks gewacht op mijn spul. Echt de eerste keer dat ik zoiets mee maak.
Wacht toch gewoon lekker tot je het produkt ziet. Wellicht zit er een hele kleine schade op de omdoos en is je produkt onbeschadigd. Je klacht vind ik een beetje voorbarig.Arsenius schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 10:26:
Even weer een update:
[...]
Waarom zou ik mijn pakket willen als die beschadigd is? Man wat een teleurstelling, moet ik die zooi straks weer zelf terugzenden.![]()
Ik maak dit nu de laatste weken weer zowat iedere keer mee. Er wordt een levertijd afgegeven, meestal ver in de volgende week, maar in de praktijk staan ze, net als eerst, binnen een paar dagen al aan de voordeur. Op Amazon.de staat dan nog steeds die oorspronkelijke bezorgdatum maar de bezorger laat zien dat ze al onderweg zijn.ehtweak schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 12:03:
[knip]
[update]
In de praktijk leveren ze dus eigenlijk nog steeds zo "snel" daar eerder al, het product wat ik daarbij bestel maakt dan blijkbaar niet zo heel veel uit. Ik kies wel standaard voor Prime artikelen, de meest "veilige" weg zullen we maar zeggen
Testing, one, two ...
UPS heeft aangegeven dat het pakket zo goed als verloren moet worden beschouwd, total loss dus. Amazon medewerker heeft alles opnieuw opgestuurd. Hopelijk niet weer met UPS, maar waarschijnlijk toch wel weer.meesje schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 11:30:
[...]
Wacht toch gewoon lekker tot je het produkt ziet. Wellicht zit er een hele kleine schade op de omdoos en is je produkt onbeschadigd. Je klacht vind ik een beetje voorbarig.
Aangezien er eerder bij de status stond 2 dagen geleden dat mijn pakketje een natuurramp heeft ondergaan, mag je ervan uitgaan dat niet alleen de omdoos een heel klein beetje beschadigd is..
Zo hee, dat is wel een hele sprong: van kleine schade tot total loss...Arsenius schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 17:31:
[...]
UPS heeft aangegeven dat het pakket zo goed als verloren moet worden beschouwd, total loss dus. Amazon medewerker heeft alles opnieuw opgestuurd. Hopelijk niet weer met UPS, maar waarschijnlijk toch wel weer.
Aangezien er eerder bij de status stond 2 dagen geleden dat mijn pakketje een natuurramp heeft ondergaan, mag je ervan uitgaan dat niet alleen de omdoos een heel klein beetje beschadigd is..
Btw, je hele historie heb ik niet gelezen hoor.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Heeft iemand al iets gehoord over korting op amazon music voor nederlandse prime members? In andere landen is dit wel zo had ik begrepen.
Werkt Amazon Music überhaupt al in NL?roda_djavulen schreef op maandag 11 mei 2020 @ 16:33:
Heeft iemand al iets gehoord over korting op amazon music voor nederlandse prime members? In andere landen is dit wel zo had ik begrepen.
Inderdaad, gevonden!
Er wordt niet echt actief reclame voor gemaakt op amazon.nl, wel voor prime, incl. video.
Maar geen korting voor prime members zo te zien
Maar Prime Music is toch inbegrepen bij je Prime abonnement?roda_djavulen schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:36:
Maar geen korting voor prime members zo te zien
https://www.amazon.de/gp/...l?nodeId=GW3PHAUCZM8L7W9L
Mit Amazon Music Free hat man unbegrenzten Zugriff auf die Top-Playlists sowie auf Hunderte von Radiosendern. Die Mitgliedschaft beinhaltet Werbung. Prime Music ist in der Amazon Prime-Mitgliedschaft ohne zusätzlich anfallende Kosten enthalten. Mit Amazon Music Unlimited können Sie alle Funktionen von Prime Music und noch vieles mehr nutzen.
Alleen voor Music Unlimited moet je dan weer wel extra betalen...
???
Het is idd nogal verwarrend...
Volgens mij heeft de Nederlandse prime dat niet. Zie het in ieder geval niet staan als ik inlog en dan rechtsboven op Prime klik. Daar staan alleen Prime verzending, Prime video, Prime photo's en Twitch Prime bij.ehtweak schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:49:
[...]
Maar Prime Music is toch inbegrepen bij je Prime abonnement?
https://www.amazon.de/gp/...l?nodeId=GW3PHAUCZM8L7W9L
Mit Amazon Music Free hat man unbegrenzten Zugriff auf die Top-Playlists sowie auf Hunderte von Radiosendern. Die Mitgliedschaft beinhaltet Werbung. Prime Music ist in der Amazon Prime-Mitgliedschaft ohne zusätzlich anfallende Kosten enthalten. Mit Amazon Music Unlimited können Sie alle Funktionen von Prime Music und noch vieles mehr nutzen.
Alleen voor Music Unlimited moet je dan weer wel extra betalen...
???
Het is idd nogal verwarrend...
Prime abbo's zijn per land verschillend, USA heeft bijv Prime Music en tegelijk Unlimited Kindle erbij zitten voor 12,99.ehtweak schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 09:49:
[...]
Maar Prime Music is toch inbegrepen bij je Prime abonnement?
Maar NL kent die 2 weer niet
En DE kent dan dus blijkbaar wel weer Prime Music
Is er een mogelijkheid om je Nederlandse Prime aboo om te zetten in een Duitse Prime? Het ruikt er sterk naar dat er bij de Duitse Prime meer voordelen zijn.
@ibead Lees maar eens ff terug in dit topic...
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
Geen idee of het inmiddels weer wel/niet mogelijk is?
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
Geen idee of het inmiddels weer wel/niet mogelijk is?
En aanbevelingen zoals: "Klanten bekeken ook", "Klanten kochten ook".ehtweak schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:58:
Lekker eensluidend (NOT) en verwarrend.![]()
Ben toch wel blij dat ik nog steeds een Duits Prime abo heb, met een Nederlands afleveradres.![]()
BTW: ik zie trouwens dat de vertrouwde layout met 'Warehouse Deals' in de balk, ook weer terug is.
[Afbeelding]
Deze waren bij mij ook weg, ik vond het wel handig, want soms zoek je net iets anders, dan waarvoor je de zoekwoorden weet. Via via kom je dan wel op het product wat je zoekt.
Door dat gejojo met de Warehouse (WH) zichtbaarheid op de startpagina, heb ik destijds een browser favoriet aangemaakt die rechtstreeks naar die deals gaat. Sterker, ik heb meerdere WH favorieten die meteen naar de groepen gaan die ik wel interessant vind om bij te houdenehtweak schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:58:
[knip]
BTW: ik zie trouwens dat de vertrouwde layout met 'Warehouse Deals' in de balk, ook weer terug is.
[knip]
Testing, one, two ...
Care to share?hardware-lover schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 12:49:
[...]
Door dat gejojo met de Warehouse (WH) zichtbaarheid op de startpagina, heb ik destijds een browser favoriet aangemaakt die rechtstreeks naar die deals gaat. Sterker, ik heb meerdere WH favorieten die meteen naar de groepen gaan die ik wel interessant vind om bij te houden
Altijd leuk om wat extra linkjes te hebben
pinda powerrr schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:25:
[...]
Altijd leuk om wat extra linkjes te hebben
offtopic:
Het is wel heel erg verleidelijk om hier gewoon een bak random linkjes te dumpen
Het is wel heel erg verleidelijk om hier gewoon een bak random linkjes te dumpen
Hij of zij heeft wel een punt, ik ben ook wel benieuwd naar die linkjesGomez12 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:59:
[...]
offtopic:
Volgens mij hebben wij Nederlanders geen toegang tot Prime Music, of in ieder geval niet zoals de Duitsers dat wel hebben.Gomez12 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 10:43:
[...]
Prime abbo's zijn per land verschillend, USA heeft bijv Prime Music en tegelijk Unlimited Kindle erbij zitten voor 12,99.
Maar NL kent die 2 weer niet
En DE kent dan dus blijkbaar wel weer Prime Music
Ik heb hierover wel eens contact gezocht met support. Die wisten me te vertellen dat wanneer ik een afleveradres in Duitsland zou toevoegen, dat ik dan wel gebruik zou kunnen gaan maken van de Duitse voordelen. Weet alleen niet meer of m'n vraag over Music of de Kindle features ging (en of ik nou .com support of .de support had gemaild).
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Vandaag weer eens een mail ontvangen om over te stappen naar Prime NL, daar heb ik vooralsnog geen enkele reden toe.
PS: linkjes naar specifieke WH groepen zijn gemakkelijk zelf even aan te maken, dat stelt geen z@k voor
PS: linkjes naar specifieke WH groepen zijn gemakkelijk zelf even aan te maken, dat stelt geen z@k voor
Testing, one, two ...
nieuws: Amazon brengt nieuwe Fire HD 8 en 8 Plus uit met snellere chip en mee...
Nog een behoorlijk wassen neus, dat Prime in NL.
De tablets zijn namelijk behoorlijk interessant, zou er wel eentje willen voor de extra en hoef geen top specs. Prijs-kwaliteit verhouding is namelijk behoorlijk bij de Fire HD.
Nog een behoorlijk wassen neus, dat Prime in NL.
De tablets zijn namelijk behoorlijk interessant, zou er wel eentje willen voor de extra en hoef geen top specs. Prijs-kwaliteit verhouding is namelijk behoorlijk bij de Fire HD.
Is het mogelijk om een Duits Prime abonnement aan te maken met nieuw email adres en VPN op Duitsland? Heb je dan ook gratis verzending naar Nederland?
[ Voor 5% gewijzigd door ibead op 15-05-2020 19:51 ]
Ik zou zeggen, probeer het uit..?ibead schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 19:50:
Is het mogelijk om een Duits Prime abonnement aan te maken met nieuw email adres en VPN op Duitsland? Heb je dan ook gratis verzending naar Nederland?
Maar ze weten wel welk adres/rek nr/cc/mail/... bij elkaar hoort. Ik kon zelf namelijk niet eindeloos gratis maandjes prime aanvragen op hetzelfde adres, ook al gebruikte ik een compleet ander emailadres en een iets ander huisnummer. Nou ja, aanvragen kon nog net wel, maar vlak daarna werd dan dat hele account geblokkeerd.
In ieder geval ben ik nog steeds erg blij met mijn .de prime, ook al zou ik 46 euro terug kunnen krijgen. Misschien dat ik vlak voor oktober nog overstap daarom, maar de sparabo functie bv gebruik ik heel veel en die is er niet in NL.
Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.
Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.