Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Valt me overigens wel op dat ik op amazon NL niet kan kiezen voor een pick-up punt maar echt op mijn adres moest laten bezorgen. Hoop dat er in de toekomst ook van die ophaal boxen van Amazon door steden zullen staan. Grote steden zoals Parijs staan er vol mee.

Hier prime ook gewoon overgezet naar NL. Mis wellicht wat deals maar ik gebruik prime toch met name voor de series. Zou me overigens niks verbazen als Amazon.de op een gegeven moment niet meer naar Nederland zal verzenden om zo iedereen uit Nederland op NL te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik betaal Prime DE via mijn Itunes account, maar via NL is alleen CC mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In aanvulling hierop:
ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Ga je je afvragen of er nou daadwerkelijk verschillen zijn tussen de 'Prime' klanten van de individuele landen. Die informatie is moeilijk boven water te krijgen. Of dat met opzet is; geen idee.

Voor zover ik kan vinden zijn er wel wat verschillen.
Zo zie je vaak op amazon.de dat bepaalde aanbiedingen eerder beschikbaar zijn voor 'Prime Kunden'. En dat geldt dan niet voor de 'Prime' klant van een andere amazon.xx

Dat geldt uiteraard ook omgekeerd:
Zudem werden nicht alle Produkte auch unbedingt nach Deutschland verschickt. Meistens ist das schon auf der Produktseite zu lesen, spätestens aber während des Bestellvorgangs. Auch können keine Artikel gekauft werden, die exklusiv für Prime-Mitglieder des jeweiligen Lands zur Verfügung stehen, selbst wenn Sie eine Prime-Mitgliedschaft in Deutschland haben.

Wat wel opvalt is dat 'ineens' er sprake is van dat sommige producten niet meer (snel) leverbaar zijn naar NL, als DE Prime Kunde... :-(
Wel opmerkelijk.

Ook Amazon's eigen productlijnen zoals 'Happy Belly' zijn onzichtbaar op amazon.nl
Nog een voorbeeld: Lindt chocolade. Is via amazon.nl alleen te vinden via wat wederverkopers (te duur), maar via amazon.de een stuk goedkoper, veel groter assortiment en "Verkauf und Versand durch Amazon"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:47
Ik heb in december nog Prime op Amazon.de voor een vol jaar vooruit betaald. Ik wacht nog maar even af met omzetten naar de Nederlandse Amazon totdat duidelijk is of het aanbod en prijsniveau hetzelfde is, of dat de Nederlandse Amazon toch stiekem beperkter in aanbod gaat uitpakken of duurder is dan de Duitse.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:05
Ecke schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:37:
[...]

Op de hoofdsite van Tweakers meldt @Zeror
Hmm.. Jammer dat Amazon Prime een creditcard vereist. Daar had ik graag nog andere betaalmogelijkheden bij gezien, iets wat gebruikelijker is in Nederland.

Edit:
Via de Amazon Helpdesk werd mij verteld dat andere betaalmogelijkheden voor Prime onderweg zijn.
[Reactie gewijzigd door Zeror op 10 maart 2020 10:23]
Ik heb gewoon met ideal betaald van de week (vernieuwing)
Met een CC kreeg ik het niet voor elkaar om Twitch eraan te hangen. Met Ideal toen wel.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Bad Brains schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Met een CC kreeg ik het niet voor elkaar om Twitch eraan te hangen. Met Ideal toen wel.
Dan heb je het, denk ik, over de Duitse Prime gezien de Nederlandse pas vanaf vandaag beschikbaar is.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenfiddich
Glenfiddich schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:52:
Ik heb in december nog Prime op Amazon.de voor een vol jaar vooruit betaald. Ik wacht nog maar even af met omzetten naar de Nederlandse Amazon totdat duidelijk is of het aanbod en prijsniveau hetzelfde is, of dat de Nederlandse Amazon toch stiekem beperkter in aanbod gaat uitpakken of duurder is dan de Duitse.
Ik heb eens het gros van mijn bestellingen van het afgelopen jaar vergeleken tussen DE en NL, en in vrijwel alle gevallen was het op NL óf niet leverbaar óf (heel klein beetje) duurder.

Zo lang als ik kan zal ik dus vasthouden aan mijn DE account, denk ik :/

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:18
Ik heb hier Prima in Spanje voor 35 euro geloof ik en vind het toch wel lekker dat Prime Video gewoon orginele versie met nederlandse ondertiteling (Picard volg ik nu) en bestellen is wel lekker dat je ´s avonds om 22.00 uur nog wat besteld en het ligt de volgende dag voor 12.00 uur in een Amazon Locker bij mij thuis om de hoek waar je met een code de locker opent. Al heel wat verzendkosten uitgespaard zo dus die 35 euro heb ik er al uit. Voordeel is wel dat hier vlak bij het vliegveld van Barcelona wel een heel groot distributie centrum staat :-)

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ha ha, ik moest even lachen toen ik de reacties zag op een Duitse website waarop nu ook Amazon.nl aanbiedingen gedeeld worden. De Duitsers maken nu schijnbaar mee wat wij als Nederlanders al een tijdje voor de kiezen krijgen;

"Dit artikel kan helaas niet worden verzonden naar het door u geselecteerde adres. Meer informatie. U kunt het leveradres wijzigen of het artikel verwijderen uit uw bestelling." ;)

Edit: ik zie nu dat ik al tegen een bestelbeperking aanloop. Ik kan nu een bepaald artikel (vaatwastablet) al niet meer bestellen op mijn adres (voorheen geen probleem). Verkoper en leverancier is (Prime) Amazon.de zelf. Da's mooi @#&*(# dus en waar ik bang voor was lijkt ook te gaan gebeuren! :(

Edit2: hetzelfde geldt voor vloeibaar wasmiddel.

Op de NL website zijn de producten niet beschikbaar. ;w Over leedvermaak gesproken |:(

[ Voor 34% gewijzigd door hardware-lover op 10-03-2020 13:31 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:18:
Ha ha, ik moest even lachen toen ik de reacties zag op een Duitse website waarop nu ook Amazon.nl aanbiedingen gedeeld worden. De Duitsers maken nu schijnbaar mee wat wij als Nederlanders al een tijdje voor de kiezen krijgen;

"Dit artikel kan helaas niet worden verzonden naar het door u geselecteerde adres. Meer informatie. U kunt het leveradres wijzigen of het artikel verwijderen uit uw bestelling." ;)
Idd; haha. Want het zijn notabene spullen die in een DUITS magazijn liggen. Er is niet eens een Nederlands magazijn van Amazon... 8)7 :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glenfiddich

Edit: ik zie nu dat ik al tegen een bestelbeperking aanloop. Ik kan nu een bepaald artikel (vaatwastablet) al niet meer bestellen op mijn adres (voorheen geen probleem). Verkoper en leverancier is (Prime) Amazon.de zelf. Da's mooi @#&*(# dus en waar ik bang voor was lijkt ook te gaan gebeuren! :(

Op de NL website is het product niet beschikbaar.
Als ik hier ook tegenaan ga lopen dan is Amazon mij snel kwijt als klant, ben ik bang. Ik vond Amazon.de altijd geweldig en maak er veel gebruik van, het zou jammer zijn als ze het om zeep helpen met een Nederlandse website waar het aanbod veel beperkter is.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 23:51
Bad Brains schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:59:
[...]

Als ik het goed begrijp kun je wel betalen met iDeal maar Amazon Prime kan je iDeal nog niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Edit2: hetzelfde geldt voor vloeibaar wasmiddel.

Op de NL website zijn de producten niet beschikbaar. ;w Over leedvermaak gesproken |:(
Het afgelopen jaar liep ik daar inderdaad ook al met meerdere producten tegenaan :/

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theunevers
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 12:13
Ik blijf nog even bij DE. Van het weekend een Bosch PST 18 gekocht voor 58 euro. Nu bij Amazon NL staat deze voor 108 (tevens ook uitverkocht)

Nu maar hopen dat het aantal 'kan niet bezorgen in Nederland' niet stijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:44

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Glenfiddich schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 12:52:
Uiteindelijk willen ze Bol en CoolBlue kapotmaken natuurlijk, dus de prijzen zullen ongetwijfeld dalen in de prijsoorlog die volgt.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

YakuzA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 13:47:
[...]
Het afgelopen jaar liep ik daar inderdaad ook al met meerdere producten tegenaan :/
Ik niet eerder dan vandaag dus, aangezien het recent bestelde artikelen betreft en ook met regelmaat opnieuw werden besteld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-09 13:36
Jeroen87 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 11:37:
Ik heb Prime in DE 1 jaar vooruitbetaald voor €49,-. De melding zegt
"Amazon Prime is nu beschikbaar op Amazon.nl. Klik hier om je Prime-lidmaatschap over te zetten naar Amazon.nl. Na de aanmelding wordt je Prime-lidmaatschap op amazon.de geannuleerd en worden je laatst betaalde abonnementskosten teruggestort."

Dat zou betekenen dat ik de volle €49,- terug zou krijgen :P
Prime iets goedkoper in NL nu, maar scheelt op jaarbasis maar euro of 10....dat is de moeite bijna niet, DE heeft op dit moment nog veel meer aanbod, dus denk dat ik mijn abbo zolang op DE laat staan.
In mijn geval verloopt mijn Duitse Prime jaarabonnement over 2 weken al (24 maart).
Dat zou betekenen dat ik met terugwerkende kracht bijna een heel jaar aan Prime kosten terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:33

tismij

???

LukeS schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:14:
[...]

In mijn geval verloopt mijn Duitse Prime jaarabonnement over 2 weken al (24 maart).
Dat zou betekenen dat ik met terugwerkende kracht bijna een heel jaar aan Prime kosten terug krijg?
zou het proberen, met zo kort te gaan de moeite van het proberen waard.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ben2513
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 15-08 14:31
Amazon Prime in NL is blijkbaar niet deelbaar met je familieleden, toch? In Duitsland wel.. (dus: koppeling van één abonnement aan meerdere accounts)

Tussenwoning bj. 1979; Dak Rc 6.5, muren Rc 2, vloer Rc 6.4, ramen HR++; Vloerverwarming; Vaillant 75/6 WP; 10* 345WP op zuiden, 20*345 op noorden = 8000 kWh p/j; Energielabel A+++; Gasloos sinds 18 juli 2022.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Ben bang dat Amazon.nl op de iets langere termijn gaat betekenen dat we mogen fluiten naar de goede deals bij Amazon.de omdat die steeds minder met verzending naar NL beschikbaar zullen zijn. En dan kunnen ze nu wel 5 redelijk goede deals neerzetten met min-marge, ik ben bang dat we beter af waren geweest met gewoon alleen Amazon.de.

De tijd zal het leren natuurlijk. Ben wel benieuwd wat Bol.com en Coolblue hier mee gaan doen. Ze zijn wel groot in NL, maar niet (zoals Amazon dat wel is) in staat om iedere keer tig artikelen tegen een negatieve marge te verkopen om zo marktaandeel te winnen. Zul je ook vast zien dat een Amazon.nl door een of andere vage constructie geen belasting in NL hoeft te betalen..

Ik houd nog wel even vast aan mijn Prime DE abbo..

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diemo
  • Laatst online: 22-07 09:11
Ik had helaas zonder na te denken op overzetten naar amazon.nl geklikt kan nu niet meer terug. Ik heb nog gebeld met de helpdesk maar er werd mij verteld dat het niet mogelijk is om de overzetting ongedaan te maken. Dit manier waarop dit gaat vind ik wel een beetje geniepig; ik was in de veroderstelling dat ik keuze vrijheid had en hetzelfde aanbod zou hebben.
het doel is blijkbaar om zsm alle Nederlandse prime leden vast te zetten op de Nederlandse amazon site.
Vooral dus nog even wachten met overzetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19-05 12:46
diemo schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:51:
Ik had helaas zonder na te denken op overzetten naar amazon.nl geklikt kan nu niet meer terug. Ik heb nog gebeld met de helpdesk maar er werd mij verteld dat het niet mogelijk is om de overzetting ongedaan te maken. Dit manier waarop dit gaat vind ik wel een beetje geniepig; ik was in de veroderstelling dat ik keuze vrijheid had en hetzelfde aanbod zou hebben.
het doel is blijkbaar om zsm alle Nederlandse prime leden vast te zetten op de Nederlandse amazon site.
Vooral dus nog even wachten met overzetten!
Ik kan niet eens wisselen.. ik klik erop maar dan moet ik een creditkaart toevoegen maar dat wil ik niet... ik betaal via paypal met amazon.de en heb geen creditcard...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17
ben2513 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:32:
Amazon Prime in NL is blijkbaar niet deelbaar met je familieleden, toch? In Duitsland wel.. (dus: koppeling van één abonnement aan meerdere accounts)
Delen is mij met mijn .de account ook niet gelukt.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspar M
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 07:41
hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 14:13:
[...]

Ik niet eerder dan vandaag dus, aangezien het recent bestelde artikelen betreft en ook met regelmaat opnieuw werden besteld.
Ja dat had ik ineens ook , bestel regelmatig applaws kattenvoer vanuit DE. Nu opeens alle variaties "niet beschikbaar voor uw adres"
en dezelfde zakken voer in NL zijn precies even duur als Zooplus, waar ik juist gestopt was met bestellen want 10 euro per zak duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Heb ff zitten kijken. Amazon.nl Prima is weliswaar 3 euro per maand goedkoper, maar er zijn ook ziekelijk veel minder producten beschikbaar dan op amazon.de. Ik denk dat ik het voorlopig nog maar heel even bij Amazon.de hou. Meer producten, beter overzicht. De zoekfunctie op Amazon.nl lijkt om de een of andere reden ook niet goed te begrijpen wat ik wil, terwijl die op .De prima werkt.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 11-09 16:56

pinda powerrr

Slow down...

WhatsappHack schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:09:
Heb ff zitten kijken. Amazon.nl Prima is weliswaar 3 euro per maand goedkoper, maar er zijn ook ziekelijk veel minder producten beschikbaar dan op amazon.de. Ik denk dat ik het voorlopig nog maar heel even bij Amazon.de hou. Meer producten, beter overzicht. De zoekfunctie op Amazon.nl lijkt om de een of andere reden ook niet goed te begrijpen wat ik wil, terwijl die op .De prima werkt.
Yep, het populaire Anker bijvoorbeeld. Heb het hele huis vol liggen met die kabels en laders, degelijker dan elke andere. Assortiment is klein, of niet leverbaar in de .nl store.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Devian schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:03:
[...]
Delen is mij met mijn .de account ook niet gelukt.
Dit schrijft Amazon Prime Video (DE); Sie können über ein und dasselbe Konto bei Amazon bis zu drei Videos gleichzeitig streamen. Sie dürfen das Video aber nicht zur gleichen Zeit auf mehr als zwei Geräten streamen.

Dus; 3 streams tegelijk afspelen, via maximaal 2 apparaten hetzelfde media tegelijkertijd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:17
hardware-lover schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:31:
[...]

Dit schrijft Amazon Prime Video (DE); Sie können über ein und dasselbe Konto bei Amazon bis zu drei Videos gleichzeitig streamen. Sie dürfen das Video aber nicht zur gleichen Zeit auf mehr als zwei Geräten streamen.

Dus; 3 streams tegelijk afspelen, via maximaal 2 apparaten hetzelfde media tegelijkertijd.
Ja, maar we hebben het hier specifiek over het Family gedeelte, waarin ik dus aan kan geven wie mijn huisgenoot is en vervolgens kan die persoon met zijn eigen amazon account gebruiken maken van mijn Amazon Prime.

Dat heb ik niet werkend gekregen via mijn .de account. Wel geprobeerd, maar na een dag aanklooien dat maar weer losgelaten.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Devian schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:41:
[...]
Ja, maar we hebben het hier specifiek over het Family gedeelte, waarin ik dus aan kan geven wie mijn huisgenoot is en vervolgens kan die persoon met zijn eigen amazon account gebruiken maken van mijn Amazon Prime.

Dat heb ik niet werkend gekregen via mijn .de account. Wel geprobeerd, maar na een dag aanklooien dat maar weer losgelaten.
Mijn excuses, dat is idd wat anders ja. Blijkbaar heeft dat met een specifieke datum te maken wanneer je Prime lidmaatschap actief is geworden. Vanaf een bepaalde datum aangegaan is dat Prime familie-delen flink beperkt.

Dit dus: https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201910370

Maar voor "ons" niet (meer?) mogelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door hardware-lover op 10-03-2020 15:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
Beste meneer,

Dank u voor uw bericht en welkom bij Amazon.nl

Op uw vragen over uw duitse Prime abonnement en de restitutie daarvan kan ik u het volgende meededelen.

Alle duitse Prime abonnementen met een afleveradres in Nederland worden in Maart 2020 automatisch overgezet naar de Nederlandse Prime abonnement.

U kunt nu al gebruik maken van Prime op Amazon.nl voor slechts 2,99 per maand.

Als u deze direct afsluit dan kunt u voor een lagere prijs gelijk de voordelen ervaren in Nederland

Uw duitse Prime abonnement wordt dan automatisch opgezegd en u krijgt naar ratio gerestitueerd op uw bankrekening.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
Oftewel er valt niet aan te ontkomen, en dus kunnen we maar beter meteen overstappen om meteen voor een lagere prijs de nadelen in Nederland te ervaren.

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Spreken ze zichzelf nou tegen?
Klanten met een huidig Prime-abonnement voor Nederland op Amazon.de houden toegang tot hun voordelen, tenzij het abonnement wordt opgezegd. Eenmaal geannuleerd, kunnen ze zich niet opnieuw aanmelden voor dat abonnement.
Link

:?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen87
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-09 16:05

Jeroen87

Bier Connaisseur

Wordt nu wel heel duidelijk gezegd:
"Klanten die een jaarabonnement hadden, ontvangen € 49 terug en klanten die een maandabonnement hadden, ontvangen € 5,99 terug. Het kan 2 tot 10 dagen duren voordat de terugbetaling op de rekening wordt ontvangen."

je krijgt dus hele jaarbedrag terug. das wel interessant om t zo lang mogelijk uit te houden op de DE versie.... :)

Craft beer specialist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Jeroen87 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:30:
Wordt nu wel heel duidelijk gezegd:
"Klanten die een jaarabonnement hadden, ontvangen € 49 terug en klanten die een maandabonnement hadden, ontvangen € 5,99 terug. Het kan 2 tot 10 dagen duren voordat de terugbetaling op de rekening wordt ontvangen."

je krijgt dus hele jaarbedrag terug. das wel interessant om t zo lang mogelijk uit te houden op de DE versie.... :)
Inderdaad, mijne is maand geleden nog vernieuwd dus kan voorlopig nog vooruit :)
Wil toch nog een tijdlang .de aanhouden, eerst zien of aanbod van .nl wat beter aan gaat sluiten.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Ik zal wel echt balen als ik verplicht wordt overgezet. Ik heb Duitse familie en woon op de grens. Ga echter niet 2 prime abonnementen afsluiten. Bijna al mijn gereedschap is goedkoper via prime.de. Vooral de scherpe aanbiedingen van de afgelopen tijd op bijv. Hue Zijn ook reden om niet te willen switchen, om nog maar te zwijgen over het aanbod wat eerst moet inlopen.

Ik hoop dat iemand nog wat inzicht kan maken of het aanbod via Prime Video verschilt tussen NL/DE.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Misschien verstandig om voor de vorm een Duits bezorgadres in je account te zetten. Als je die ook nog instelt als standaardbezorgadres zit je waarschijnlijk helemaal goed. Dan kun je tijdens het bestellen altijd nog afwijken van het standaardbezorgadres door voor je Nederlandse bezorgadres te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Laatst online: 23:49
sheane schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:56:
Ik zal wel echt balen als ik verplicht wordt overgezet. Ik heb Duitse familie en woon op de grens. Ga echter niet 2 prime abonnementen afsluiten. Bijna al mijn gereedschap is goedkoper via prime.de. Vooral de scherpe aanbiedingen van de afgelopen tijd op bijv. Hue Zijn ook reden om niet te willen switchen, om nog maar te zwijgen over het aanbod wat eerst moet inlopen.

Ik hoop dat iemand nog wat inzicht kan maken of het aanbod via Prime Video verschilt tussen NL/DE.
Je kunt ook apart bestellen via amazon.com dus dat lijkt me geen probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheane
  • Niet online
Nopheros schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:00:
[...]

Je kunt ook apart bestellen via amazon.com dus dat lijkt me geen probleem?
Ja klopt maar betaal dan wel de verzendkosten vaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

TexMex schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:59:
Misschien verstandig om voor de vorm een Duits bezorgadres in je account te zetten. Als je die ook nog instelt als standaardbezorgadres zit je waarschijnlijk helemaal goed. Dan kun je tijdens het bestellen altijd nog afwijken van het standaardbezorgadres door voor je Nederlandse bezorgadres te kiezen.
Iemand die het adres van Amazon Duitsland bij de hand heeft? :P

Niet slecht bedacht d:)b

EDIT: Amazon, Domagkstraße 28, 80807 München, Duitsland (hoofdkantoor)

[ Voor 6% gewijzigd door pinda powerrr op 10-03-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
pinda powerrr schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 17:06:
[...]

Iemand die het adres van Amazon Duitsland bij de hand heeft? :P

Niet slecht bedacht d:)b
Als je bent ingelogd kun je hier een adres toevoegen en een standaardadres kiezen. Vervolgens kun je hier onder 'Land/regio-instellingen' ook nog je voorkeursland opgeven. Met een Duits standaardadres en Duitsland als voorkeursland lijkt het me dat je wel goed zit.

[ Voor 10% gewijzigd door TexMex op 10-03-2020 17:31 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Coolio69
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 05-06 07:12
Heb even mijn wensenlijstje vergeleken van Amazon.de met de beschikbaarheid op Amazon.nl:
Wat een drama, kan bijna niks vinden. Geen denken aan dat ik mijn Prime overzet naar Amazon.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• trinity999
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 20:00
Ik weet niet of ik nog net zo blij moet zijn als ik was toen ik hoorde dat Amazon eindelijk naar Nederland komt.
Even een Check gedaan. Bijna 75% van de artikelen die op mijn boodschappenlijst staan op Amazon.de zijn niet meer leverbaar naar Nederland en op Amazon.nl zijn de producten niet te vinden.
Als dat de trend is / wordt dan is het een behoorlijke domper. :( :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angelol
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-09 10:18
Zat ook even te kijken op amazon.nl het aanbod is op het moment duidelijk minder goed dan op de. Verder even mijn recente bestellingen op amazon.de vergeleken met die van nl. Als het artikel beschikbaar is op nl dan is het vaak duurder. Misschien dat dit in de toekomst beter wordt maar op het moment laat ik prime mooi lopen op amazon.de zolang dat nog mogelijk is en ze naar NL blijven leveren.

Ik bestel ook vaak warehousedeals op amazon.de het laatste half jaar en die heb je ook nog niet op de nl variant. Vaak komen die nog uit warenhuizen in uk, frankrijk en italie. Dus dat mis je dan ook en dat scheelt vaak toch vaak wel heel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
*knip* Reacties kicken (binnen 24 uur) is niet de bedoeling.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2020 20:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Inderdaad, aardig wat spul dat in Duitsland wordt gemaakt wordt ineens ook niet meer naar Nederland geleverd.
B.v. Stilgut mag ineens ook niet meer naar Nederland verzonden worden terwijl je op hun eigen (Duitse) site gewoon kunt bestellen en laten leveren in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
100GB voor 20 dollar per jaar
1TB voor 60 dollar per jaar
Daarna 60 dollar per jaar voor elke extra TB.
Kun je allemaal o.a. regelen via de Amazon Photos app.

Data kun je gebruiken voor videos en overige bestanden.
Foto's tellen niet mee in de opslagruimte wanneer je Prime hebt.

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-03-2020 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

trinity999 schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 18:37:
Ik weet niet of ik nog net zo blij moet zijn als ik was toen ik hoorde dat Amazon eindelijk naar Nederland komt.
Even een Check gedaan. Bijna 75% van de artikelen die op mijn boodschappenlijst staan op Amazon.de zijn niet meer leverbaar naar Nederland en op Amazon.nl zijn de producten niet te vinden.
Als dat de trend is / wordt dan is het een behoorlijke domper. :( :-(
Ik was er enige tijd geleden al bang voor, dat dit zou kunnen gebeuren als consequentie. Had er liever geen gelijk in gekregen 😢

Nu maar hopen dat het aanbod van Prime aanbieders, dus niet Amazon.de zelf, ook niet gaat afkalven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Hmm word niet enthousiast als ik bovenstaande reacties lees. Al jaren prime en bestel 90% van mijn spullen in Duitsland.

Snap sowieso niet waarom prime omgezet moet worden. Je prime geldt per land, laat de koper kiezen... :/

Kunnen we Alexa dan binnenkort ook uitschelden in het Nederlands :?

[ Voor 21% gewijzigd door JB op 10-03-2020 20:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 10-09 20:00
laten we hopen dat het bij de start-up in Nederland behoort en dat er nog wat "administratieve" vinkjes moeten worden aangepast.
Misschien dat ik het niet helemaal begrijp, dat wat gisteren nog leverbaar was naar Nederland vanaf vandaag niet meer kan terwijl het vanuit het magazijn in mönchengladbach [nota bene 20km bij mij vandaan] niet meer mogelijk is :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
Volgens mij is het assortiment al een stuk groter dan vanmorgen? Het aantal categoriën lijkt tenminste gegroeid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

LukeS schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:37:
Volgens mij is het assortiment al een stuk groter dan vanmorgen? Het aantal categoriën lijkt tenminste gegroeid.
Dat kan kloppen, ja. Amazon heeft nu zo rond de 10.000 producten, maar wil naar de 100 miljoen toe. Bol.com heeft op dit moment 25 miljoen artikelen in het assortiment.

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws...mazon-gelanceerd-a3993220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Yorinn schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 20:46:
[...]

Dat kan kloppen, ja. Amazon heeft nu zo rond de 10.000 producten, maar wil naar de 100 miljoen toe. Bol.com heeft op dit moment 25 miljoen artikelen in het assortiment.

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws...mazon-gelanceerd-a3993220
Maar hoe verhoud dat zich in prijs? Leuk een groter aanbod maar ging mij juist om de prijs.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jordyyyys
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 21:51
Iemand enig idee waarom ik als betaalmethode alleen maar een credit card toe kan voegen?

Op Amazon.de gebruik ik een SEPA voor mijn Prime abonnement.

Wie het laatst lacht, denkt het traagst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

jordyyyys schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 21:09:
Iemand enig idee waarom ik als betaalmethode alleen maar een credit card toe kan voegen?

Op Amazon.de gebruik ik een SEPA voor mijn Prime abonnement.
Zoals eerder in, meermaals, in het topic is gemeld, wordt dit later toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Ik heb 3 dagen geleden op .de nog een Philips HUE Lightstrip 2+3 meter besteld voor € 77,13. 2 meter los kost (nu nog steeds) € 55,90.

Op .nl staat die van enkel 2 meter er op voor 79,90...

Iets verder terug een Logitech Harmony Elite, is ook een tientje duurder in .nl..

Daarnaast vraag ik mij af of het aanbod van Prime Video anders is. Vooralsnog is .de voor mijnen ieder geval interessanter.

Zolang ik in DE terecht kan dan blijf ik zolang dat mogelijk is en ik zonder verzendkosten kan blijven bestellen (anders is Prime immers niet echt zinvol).

Mocht het aanbod (ook voor Video) gelijkwaardig blijken prima natuurlijk maar anders kom ik denk ik vaker uit bij Bol/Coolblue!

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V1RT
  • Laatst online: 10-03 20:30
Het lijkt er ook op dat de prijzen op amazon.de verhoogd zijn.
aantal producten in mijn verlanglijstje zijn bijna 30~40% verhoogd + deze worden nog niet eens verkocht op amazon.nl...

Mooie voorbeeld is de Steelseries Rival 650, zoek maar op in de pricewatch, was gister nog voor 104 euro verkrijgbaar vanuit Amazon Warehouse en nu heb je alleen maar 2e handse varianten voor jawel 176 euro...

***edit: Als ik toch besluit om de product Steelseries Rival 650 aan te schaffen, dan zal ik dit gewoon doen via fabrikant www.steelseries.com
ipv vanuit de winkel, de fabrikant geeft toch een flinke korting op de muis + je krijgt er nog een qck prism cloth xxl muismat erbij. voor 130 euro.

[ Voor 27% gewijzigd door V1RT op 10-03-2020 22:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

V1RT schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 22:22:
Het lijkt er ook op dat de prijzen op amazon.de verhoogd zijn.
aantal producten in mijn verlanglijstje zijn bijna 30~40% verhoogd + deze worden nog niet eens verkocht op amazon.nl...

Mooie voorbeeld is de Steelseries Rival 650, zoek maar op in de pricewatch, was gister nog voor 104 euro verkrijgbaar vanuit Amazon Warehouse en nu heb je alleen maar 2e handse varianten voor jawel 176 euro...

***edit: Als ik toch besluit om de product Steelseries Rival 650 aan te schaffen, dan zal ik dit gewoon doen via fabrikant www.steelseries.com
ipv vanuit de winkel, de fabrikant geeft toch een flinke korting op de muis + je krijgt er nog een qck prism cloth xxl muismat erbij. voor 130 euro.
Ik zie gewoon gelijke prijzen of zelfs verlaging in de prijs. Volgens mij is er niets veranderd en zijn het gewoon normale prijsschommelingen die amazon altijd heeft. Installeer de keepa plugin maar eens en kijk dan naar de prijs van ieder product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grappig de Echo’s staan (nog) niet in de NL shop. Je gaat toch niet menen dat ze nu nog steeds geen Nederlandse taal gaan uitbrengen voor hun Alexa meuk..?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
JB schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 23:57:
Grappig de Echo’s staan (nog) niet in de NL shop. Je gaat toch niet menen dat ze nu nog steeds geen Nederlandse taal gaan uitbrengen voor hun Alexa meuk..?
Had ook wel gehoopt zonder veel gezever nu een Echo te kunnen kopen, ja je hebt de international versies op amazon.de maar zonder echte ondersteuning voor NL/BE is het maar kaal, zeker qua vragen die over locaties of in de buurt gaan.

Hopen dat het nog komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 08:40
Het aanbod op Amazon.nl valt tegen, en er zijn steeds meer artikelen op Amazon.de die niet in NL geleverd kunnen worden.

Gisteren de Nintendo Switch besteld zonder over te stappen op Amazon Prime NL. Had gehoopt 'm vandaag te ontvangen, maar volgens de orderstatus gaat het vrijdag worden. De bestellingen die ik gisteren op Amazon.de heb besteld worden wel vandaag geleverd - veel mensen ontvangen hun bestellingen op Amazon.de ook zonder Prime de volgende dag. Maar goed, luxeprobleem.

Hierboven lees ik dat de Duitse Prime-abonnementen worden overgezet? Als ze uiteindelijk niks meer willen leveren vanuit Amazon.de dan kan ik het me goed voorstellen ja. _O-

Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
Ter info, mijn Duitse prime jaar abo die al bijna een jaar loopt en als einddatum 24 maart heeft, heb ik gisteren toch overgezet.
Zojuist 49 euro ontvangen op mijn credit card rekening.
Dat is dan weer niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

LukeS schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 07:18:
Ter info, mijn Duitse prime jaar abo die al bijna een jaar loopt en als einddatum 24 maart heeft, heb ik gisteren toch overgezet.
Zojuist 49 euro ontvangen op mijn credit card rekening.
Dat is dan weer niet verkeerd.
Dat is snel. Ik heb mezelf ook overgezet. Op mijn creditkaart heeft Amazon.nl 1 euro "gereserveerd"; nog 49 euro teruggekregen; misschien omdat ik eerst een 1 maand proef heb genomen?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
*knip* Dit topic is niet bedoeld voor V&A.

[ Voor 83% gewijzigd door Yorinn op 11-03-2020 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wifikabelhuren
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 25-11-2021
*knip* Feedback op individuele moderaties mogen per DM naar de betreffende mod toe.

[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 11-03-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Merlijn_merlin schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 08:51:
[...]

Dat is snel. Ik heb mezelf ook overgezet. Op mijn creditkaart heeft Amazon.nl 1 euro "gereserveerd"; nog 49 euro teruggekregen; misschien omdat ik eerst een 1 maand proef heb genomen?
Waarom nu al overgezet als ik vragen mag?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

JB schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Inderdaad, waarom?

Want tot nu toe is het assortiment op .nl minimaal t.o.v. .de.
Hele rubrieken ontbreken gewoon en/of het assortiment is totaal anders en vooral 'vreemd' geprijsd t.o.v. amazon.de

Bedenk ook:

Ik probeer een omzetting van m'n Prime abo van .de naar .nl zo lang mogelijk uit te stellen. Tot nu toe alleen maar nadelen.
(behalve dan die paar euro verschil/mnd)

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 11-03-2020 10:39 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 09:36
sylvesterrr schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 06:59:
De bestellingen die ik gisteren op Amazon.de heb besteld worden wel vandaag geleverd - veel mensen ontvangen hun bestellingen op Amazon.de ook zonder Prime de volgende dag. Maar goed, luxeprobleem.
Goh dat is bij mij toch al paar jaar geleden dat ik de volgende dag iets ontving hoor zonder Prime.
3 dagen is heel normaal, 2 als je geluk hebt, maar dat gebeurd me bijna nooit. En ja ook gewoon bij Amazon als verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:45

vhal

ಠ_ಠ

Ik blijf het wel bijzonder vinden dat Amazon 3 aparte colli nodig voor 1 enkele bestelling (Switch, 2 games en een screenprotector) waarbij de verkoper amazon zelf is. Ik had verwacht dat het voor de NL variant wat efficiënter ging.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

vhal schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:
Ik blijf het wel bijzonder vinden dat Amazon 3 aparte colli nodig voor 1 enkele bestelling (Switch, 2 games en een screenprotector) waarbij de verkoper amazon zelf is. Ik had verwacht dat het voor de NL variant wat efficiënter ging.
Dat zal dan liggen aan in welk magazijn het ligt :? Zie hier vaak genoeg gecombineerde orders gemaakt worden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

JB schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:28:
[...]

Dat mag!

1. Ik denk en hoop dat het aanbod op amazon.nl komende maanden beter/vollediger word dan is die 2,99 (prijs kopje koffie) schappelijk
2. Ik bestelde weinig kleinspul bij amazon.de (artikelen boven de 29 euro zijn nog steeds gratis verzending)
3. En in juli moet ik verlengen of niet. Krijg mooi 49 euro terug.
4. Ik vind kijk toch wel wat series op amazon prime (meer dan ik dacht) en amazon photo's is een handige en snelle backup.
(dus ik doe het eigenlijk voor optie 4 - na omzetting kon ik gewoon weer photo's uploaden (alles was er nog) en verder kijken naar The Expanse en Picard)

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

vhal schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:40:
Amazons logistieke proces is één groot raadsel, behalve voor amazon zelf. ;)

Je kunt vaak aan het adreslabel herleiden waar je pakketje vandaan kwam.
Hier zie je:
https://transporteca.co.u...illment-center-locations/
de codes van de diverse centra.

Soms verbaas je je erover wat voor een route het aflegt en hoe snel het bezorgd wordt (of niet). :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Arjant2 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:39:
[...]
Goh dat is bij mij toch al paar jaar geleden dat ik de volgende dag iets ontving hoor zonder Prime.
3 dagen is heel normaal, 2 als je geluk hebt, maar dat gebeurd me bijna nooit. En ja ook gewoon bij Amazon als verkoper.
Ik maak toch heel regelmatig mee dat een artikel de volgende dag wordt geleverd, in de avond dan weliswaar, maar dat is nog steeds de volgende dag.

Als er bij het artikel staat (goed kijken wat Amazon bij Prime artikelen als levertijd vermeld), dat het de volgende dag wordt geleverd, dan is dat vrijwel altijd ook het geval. Gisteren opnieuw weer meegemaakt, en dit is beslist geen uitzondering.

Niet dat het ook niet regelmatig voorkomt dat het dagen ipv een dag wordt, dit zonder twijfel, maar dan stond er ook niet expliciet bij dat het de volgende dag geleverd zou worden.

Bij mij eerste bestelling, via de nl website geplaatst, zou ik als Prime abonnee de bestelling de volgende dag ontvangen hebben. Als niet Prime abonnee zou het 1-2 dagen kunnen worden. Het wordt nu dus dat laatste.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
Ik heb in kader van een experiment vanochtend een bestelling geplaatst op Amazon.nl met same day delivery.
Deze is zojuist verzonden en zal vanavond worden bezorgd door Red je Pakketje.
Deze firma doet ook de same day delivery voor Bol.com van bestellingen die tussen 12:00 - 14:00 geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09:28
Ik had gehoopt dat met de komst van Amazon naar Nederland, we minder zouden zien dat een product niet naar Nederland verzonden kon worden en wel gewoon naar Duitsland of dat we dingen die "Amazon Global Store" aanbied konden krijgen maar zo te lezen is dus op het moment het tegengestelde waar. Erg jammer en hopelijk verbeterd het zich snel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• -d-
  • Laatst online: 23:43

-d-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hasjee
  • Laatst online: 20-07 23:54

hasjee

hoplakee

Ik lees op allerlei sites dat de kosten na 6 maanden van 2.99 naar 5.99 gaat. Dit vind ik bij Amazon zelf niet terug. Blijft de prijs nu 2.99 ook na 6 maanden?

-={ Hier had u reclame kunnen staan}=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Nou... je kán er je vloer mee bedekken natuurlijk. De vraag is of je bankrekening het ermee eens zal zijn :)
hasjee schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 18:58:
Ik lees op allerlei sites dat de kosten na 6 maanden van 2.99 naar 5.99 gaat. Dit vind ik bij Amazon zelf niet terug. Blijft de prijs nu 2.99 ook na 6 maanden?
Ik kan mij niet voorstellen dat het heel erg lang 2,99 zal blijven. Ik verwacht persoonlijk een prijsstijging rond Q1 2021.

[ Voor 38% gewijzigd door Thalaron op 11-03-2020 20:21 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Grappig. Ik zoek dagelijks op een bepaald product van Makita. Prijzen vlogen alle kanten op en nu is het weer compleet weg uit de *.nl webshop :X

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 12-03-2020 09:37 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 10-09 23:08
*knip* Hier is [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo voor.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 12-03-2020 12:39 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tismij

tismij

???

Gaat goed, de 10e iets besteld met in grote letters morgen bezorgd.
Tijdens bestellen blijkt ineens dat het 1-3 werkdagen wordt (blijkbaar morgen bezorgd was prime, ook niet echt duidelijk aangegeven).
En nu blijkt ineens dat het pas de 17e wordt, tijdens bestellen was hij op voorraad dus tamelijk irritant dit.
Zelfs met grote meldingen dat Prime wat langer kan duren dan verwacht nog niet meegemaakt op .de dat het zo lang duurt voordat ik iets direct van Amazon ontvang.
Tot nu toe weegt .nl nog echt niet op tegen .de (heb overigens een keer op .nl besteld omdat ze op .de aangaven dat hij pas 14-17 bezorgd zou worden, was nog 2 euro goedkoper ook).

Edit: nog leuker als ik hem opnieuw wil bestellen dan geeft hij aan levering 12-16, dus 2 dagen later bestellen en dan eerder aankomen?

[ Voor 9% gewijzigd door tismij op 12-03-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ben helemaal maagd qua prime, dus excuses als het antwoord voor de hand ligt, kon het niet vinden.

Als ik in een ander land woon dan spanje maar wil voornamelijk producten uit spanje bestellen is het dan handig om de prime te activeren op de spaanse site? Of bied dat totaal geen voordelen? Verzenden ze dan gratis producten vanuit spanje naar een ander eu land?

Woon momenteel in Griekenland en de portokosten zijn 'gigantisch' van amazon.de naar GR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn DE account overgezet naar NL . Had een game besteld waarbij staat "nieuw" Prime gratis binnen een dag. Vervolgens wordt de game 2 dagen later pas bezorgd en de game is helemaal niet nieuw. De game was niet gesealed. Uiteindelijk geen krassen op de disc en voor 7 euro heb ik geen zin om hem weer terug te sturen en een nieuwe te bestellen. Maar het gaat dus nog niet allemaal goed. Ik had nog 2 andere games dinsdag besteld en die komen morgen pas aan. Ben benieuwd of die wel echt nieuw geleverd worden.

Alles gaat nog via het magazijn in Duitsland en de belofte wordt dus niet waargemaakt. Ondanks dat je gewoon voor prime betaald. 3 euro per maand. Terwijl je bij bol.com 10 euro per jaar betaald en je kan je pakket zelfs dezelfde dag krijgen. Ben benieuwd of hier nog verandering in gaat komen. Anders vraag ik mij af of prime het wel waard is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:04:
Ik heb mijn DE account overgezet naar NL . Had een game besteld waarbij staat "nieuw" Prime gratis binnen een dag. Vervolgens wordt de game 2 dagen later pas bezorgd en de game is helemaal niet nieuw. De game was niet gesealed. Uiteindelijk geen krassen op de disc en voor 7 euro heb ik geen zin om hem weer terug te sturen en een nieuwe te bestellen. Maar het gaat dus nog niet allemaal goed. Ik had nog 2 andere games dinsdag besteld en die komen morgen pas aan. Ben benieuwd of die wel echt nieuw geleverd worden.

Alles gaat nog via het magazijn in Duitsland en de belofte wordt dus niet waargemaakt. Ondanks dat je gewoon voor prime betaald. 3 euro per maand. Terwijl je bij bol.com 10 euro per jaar betaald en je kan je pakket zelfs dezelfde dag krijgen. Ben benieuwd of hier nog verandering in gaat komen. Anders vraag ik mij af of prime het wel waard is..
Heel simpel even mailen, krijg je waarschijnlijk zo je geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Verwijderd schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 18:04:
[knip]
Niet alles besteld via Amazon.nl komt uit een magazijn liggend in Duitsland, het kan ook vanuit Spanje of Frankrijk komen (heb ik inmiddels vast kunnen stellen). Datzelfde geldt overigens ook voor bestellingen gedaan via .DE, ook dan komen de spullen uit diverse landen vandaan. DE, FR, IT, ES en ook UK.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Met veel bombarie wordt amazon.nl gelanceerd. Maar het productaanbod vind ik nog steeds bedroevend. 8)7

Heb maar weer op .de besteld.
Zaken als een paar kg citroenzuur, (notabene Nederlandse) Kikkoman soja saus, deo (halve prijs t.o.v. de Nederlandse winkels en/of lokale aanbieding!) en wat koffie. Gewoon allemaal op voorraad en gratis afgeleverd.
Dan ga ik toch niet zelf sjouwen... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Medicijn nodig voor de hond, kan het direct bij de fabrikant bestellen in NL, verzendkosten €3,95
Bestel het product op Amazon.de gratis verzending, product is €0,50 duurder.

Komt het vandaag binnen en is verzonden door de fabrikant in Eindhoven 8)7 heeft Duitsland dus niet eens gezien _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Sunrise schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 16:44:
Ben helemaal maagd qua prime, dus excuses als het antwoord voor de hand ligt, kon het niet vinden.

Als ik in een ander land woon dan spanje maar wil voornamelijk producten uit spanje bestellen is het dan handig om de prime te activeren op de spaanse site? Of bied dat totaal geen voordelen? Verzenden ze dan gratis producten vanuit spanje naar een ander eu land?

Woon momenteel in Griekenland en de portokosten zijn 'gigantisch' van amazon.de naar GR.
"Las ventajas de Amazon Prime solo se aplican a envíos nacionales. Para más información, consulta nuestras tarifas y opciones de envío internacionales."
Enige voordelen zijn toegang tot Prime aanbiedingen en wat andere diensten maar niet gratis verzending nee. Blijf hetzelfde als vanuit Duitsland, etc. dus.. Allleen voor direkte buurlanden is het volgens mij mogelijk ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WR-CC_Teu-QCuugg1i-OO-HZa-s=/f/image/Xgp58fjYox9HtZh4hOsIxnuK.png

[ Voor 11% gewijzigd door apis29 op 16-03-2020 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Laatst online: 05-09 11:37
apis29 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:40:
[...]

"Las ventajas de Amazon Prime solo se aplican a envíos nacionales. Para más información, consulta nuestras tarifas y opciones de envío internacionales."
Enige voordelen zijn toegang tot Prime aanbiedingen en wat andere diensten maar niet gratis verzending nee. Blijf hetzelfde als vanuit Duitsland, etc. dus.. Allleen voor direkte buurlanden is het volgens mij mogelijk ...

[Afbeelding]
Oke dat is duidelijk, bedankt voor het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VN1X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-08 13:54
Ik heb mijn .de account overgezet naar .nl maar nu heb ik opeens geen twitch prime meer en wordt er schijnbaar gebruik gemaakt van een creditcard die ik ooit op .de heb gebruikt maar welke niet gebruikt kan worden voor maandelijkse Prime afschrijvingen (want Neteller).

Bizar dat .nl versie alleen maar CC accepteert bij maandelijkse betalingen?!

Maar goed ik heb even via de chat contact opgenomen en de medewerker wist het verder ook niet. Ik zie namelijk dat ik nu steeds maandelijks €5,99 betaal via directe bankafschrijving. Ik vermoed dat ik ooit met Prime ben begonnen via twitch en zodoende een Amazon account 'erbij kreeg".

Kan ik dit hele verhaal nog terugdraaien? Ik heb nu namelijk geen Twitch Prime meer. :/

EDIT: Toch maar weer even contact opgenomen met ze en dit is nu de uitkomst (per e-mail ontvangen):
Goedemiddag meneer,

Hartelijk dank voor het vriendelijke chatgesprek.

Uit het gesprek begrijp ik dat u een probleem heeft met linken van twitch aan uw Prime account. Ik kan me voorstellen dat dat vervelend is en ben meteen gaan kijken wat ik voor u kan doen.

Ik heb in uw account gezien dat uw Prime abonnement gewoon loopt en dat de betalings- verificatie goed is gegaan, het is een ander technisch probleem ontstaan bij de lancering van Amazon.nl.

Ik heb het probleem doorgezet naar ons twitch team die hier zo snel mogelijk mee bezig gaan. Ik zal de zaak persoonlijk bij me houden en u op de hoogte houden van de voortgang.

Erop vertrouwend u met deze informatie voldoende te hebben geïnformeerd, wens ik u een fijne dag.

Met vriendelijke groet,
Giovanni

Met je feedback help je ons het meest klantvriendelijke bedrijf ter wereld op te bouwen.

[ Voor 41% gewijzigd door VN1X op 19-03-2020 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P-Rock
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-09 22:23
Een beetje suf dat je nog steeds niet op blu-ray kunt filteren, maar alleen dvd en hd-dvd(!?!) kunt aanvinken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ehtweak schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:07:
Met veel bombarie wordt amazon.nl gelanceerd. Maar het productaanbod vind ik nog steeds bedroevend. 8)7
Misschien dat ik het gemist heb hoor, maar ik vond er juist verrassend weinig bombarie rond de launch.

Ikzelf heb eerder het gevoel dat ze gewoon een maand oid eerder open gegaan zijn, puur vanwege corona en dat ze zagen aankomen dat men moest thuiswerken en dan wil je gelanceerd zijn voordat men bij anderen gaat bestellen vanuit huis.

Ik heb serieus het idee dat de launch gewoon extreem gerushed is. Opeens vanuit het niets was er opeens amazon.nl met meer aanbod, ik heb nergens bombarie gezien dat het eraan zat te komen oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Gomez12 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 12:54:
[...]

Misschien dat ik het gemist heb hoor, maar ik vond er juist verrassend weinig bombarie rond de launch.
Mee eens, ik las het toevallig op pepper.com en later op tweakers. Verder geen emails van Amazon hierover ontvangen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 17:37

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Ik vind het sowieso een beetje gezeur, die negatieve teneur over Amazon. Bij alle landintroducties liep het aanbod en de mogelijkheden wat achter de eerste tijd. Dat is toch volstrekt normaal? De grote bulk aan verkopers in de EU krijgen nu ineens Nederland erbij en moeten zich settelen. Het merendeel van de Nederlandse retailers heeft waarschijnlijk ook afgewacht tot de launch, ondanks dat Amazon al een tijdje open stond voor registratie van Nederlandse verkopers. Dat komt langzaam op gang. Ik heb er alle vertrouwen in dat er goede stappen genomen worden en dat Amazon in Nederland net zo uitgebreid en functioneel wordt als in Duitsland of Frankrijk. En als het na een jaar nog niks is, dan kunnen we dan de hooivorken wel weer uit het vet trekken.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
DexterDee schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 14:14:
Ik vind het sowieso een beetje gezeur, die negatieve teneur over Amazon. Bij alle landintroducties liep het aanbod en de mogelijkheden wat achter de eerste tijd. Dat is toch volstrekt normaal? De grote bulk aan verkopers in de EU krijgen nu ineens Nederland erbij en moeten zich settelen. Het merendeel van de Nederlandse retailers heeft waarschijnlijk ook afgewacht tot de launch, ondanks dat Amazon al een tijdje open stond voor registratie van Nederlandse verkopers. Dat komt langzaam op gang. Ik heb er alle vertrouwen in dat er goede stappen genomen worden en dat Amazon in Nederland net zo uitgebreid en functioneel wordt als in Duitsland of Frankrijk. En als het na een jaar nog niks is, dan kunnen we dan de hooivorken wel weer uit het vet trekken.
Daarop aansluitend, hopelijk leert Alexa ook snel de NL taal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Tegen mij werd gezegd dat het komt omdat het is omgezet naar een trial (dus een maand gratis prime) maar dat de sub daar geen onderdeel van uitmaakt :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Net nog eens even gekeken op Amazon.nl, het assortiment begint erop te lijken. De meeste dingen van mijn Amazon.de verlanglijst lijken inmiddels leverbaar. Wel allemaal iets duurder dan in Duitsland.

Ik ga het voorlopig nog een tijdje aankijken, want op dit moment zie ik nog niet de toegevoegde waarde van een NL Prime account. Als iets in NL goedkoper is, kan ik het tenslotte zonder Prime ook gratis laten bezorgen mits het boven de €20,- is. Kan zomaar zo zijn dat ze het gratis bezorgen boven de €29,- voor Nederlanders in de Duitse winkel eerdaags stopzetten.

Ik heb ook even het door een zekere @Señor Sjon gestarte feature request bij Keepa.com onderschreven. Zou wel lekker zijn om de prijzen niet met de hand te hoeven vergelijken, en om price-alerts voor de Nederlandse Amazon in te kunnen stellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:32
Dat is toeval. ;)

De korting die je vroeger kreeg (BTW met name) is nu ook weg op de .de site, dat is met name het prijsverschil tussen .de en .nl.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koszje
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-07 22:49
Iemand anders ook problemen met late leveringen of verloren zendingen aan de .nl kant van Amazon? Al twee weken levering zoek. Contact met support, sturen mij een nieuwe met 1 dag levertijd zijn maar daar staat ondertussen ook alweer bij dat deze nog een week op zich laat wachten, ondanks dat het product op voorraad was (en nog steeds is) en wordt verkocht door Amazon zelf. Ik ga ervanuit dat het door de huidige crisis komt maar pakketjes van elder komen wel nog steeds goed binnen (inclusief .de)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Koszje schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 19:38:
Iemand anders ook problemen met late leveringen of verloren zendingen aan de .nl kant van Amazon? Al twee weken levering zoek. Contact met support, sturen mij een nieuwe met 1 dag levertijd zijn maar daar staat ondertussen ook alweer bij dat deze nog een week op zich laat wachten, ondanks dat het product op voorraad was (en nog steeds is) en wordt verkocht door Amazon zelf. Ik ga ervanuit dat het door de huidige crisis komt maar pakketjes van elder komen wel nog steeds goed binnen (inclusief .de)?
DHL heeft wel wat problemen ja. Pakketje besteld bij een NL webshop, is al anderhalve week kwijt.
Donderdag iets besteld bij Amazon.de en vrijdag binnen.

Ongetwijfeld dat de ellende van invloed is op de pakketbezorging, maar het kan ook prima een "normale" fout zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjiwa
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-09 19:16
VN1X schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 13:38:
Ik heb mijn .de account overgezet naar .nl maar nu heb ik opeens geen twitch prime meer en wordt er schijnbaar gebruik gemaakt van een creditcard die ik ooit op .de heb gebruikt maar welke niet gebruikt kan worden voor maandelijkse Prime afschrijvingen (want Neteller).

Bizar dat .nl versie alleen maar CC accepteert bij maandelijkse betalingen?!

Maar goed ik heb even via de chat contact opgenomen en de medewerker wist het verder ook niet. Ik zie namelijk dat ik nu steeds maandelijks €5,99 betaal via directe bankafschrijving. Ik vermoed dat ik ooit met Prime ben begonnen via twitch en zodoende een Amazon account 'erbij kreeg".

Kan ik dit hele verhaal nog terugdraaien? Ik heb nu namelijk geen Twitch Prime meer. :/

EDIT: Toch maar weer even contact opgenomen met ze en dit is nu de uitkomst (per e-mail ontvangen):
[...]
Ik heb het zelfde probleem, De Primesub loopt nog door, maar de Prime Benefits is weg. Ik heb het gevoel dat het automatisch gaat werken als de Prime sub afloopt...

PSN/XBL: DarkTaufu

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.