Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ArthurMorgan schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 06:51:
[...]

Ik bestel vaak bij Amazon Duitsland met Prime, en mijn aankopen door de week komen altijd aan op het moment dat op de pagina genoemd wordt. Dus meestal de volgende dag. Tenzij besteld tussen vrijdag en zondag
Ik snap dat het niet altijd lukt/kan, dat Amazon binnen één dag naar Nederland levert (overigens, heel soms is dat wel het geval :? )

Maar bovenaan zowat iedere 'Prime' pagina staat met duidelijke letters:
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/G/03/prime/retention/primecentral/home/promotion/SpokeFreeShippingBannerForNLPlan._CB529263656_.jpg
M.a.w. ze beweren zelf van wel. :Y

Of nog gekker. Ik bestel een 'Prime' aanbieding bij Amazon.DE en het wordt verstuurd vanuit de UK (Ridgemont UK) en gaat dan naar Frankrijk (Lauwin-Planque) en dan pas naar PostNL in Nederland. 8)7
en dat allemaal voor één pak koffie van een tientje...

En het kan nog gekker.
Afgelopen zondag 2 stuks besteld van hetzelfde artikel, een reparatiesetje voor een slotcilinder, ('Prime' product). Er waren er nog meerdere op voorraad).
Vervolgens splitst Amazon die zending op in twee leveringen (?). Het ene exemplaar wordt maandag verstuurd, is dinsdag in Lauwin-Planque in Frankrijk, en wordt woensdag door PostNL als brievenbuspakje door de brievenbus gedaan.
Het andere exemplaar vertrekt ook op maandag (zegt Amazon tenminste), is op woensdag in Saint-Martin-de-Crau, Côte d'Azur en staat pas ingepland op a.s. vrijdag...
Hoe 'Prime'? Hoezo "1-tages Zustellung"? :-(

[ Voor 22% gewijzigd door ehtweak op 08-08-2019 09:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1222698

sylvesterrr schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 07:26:
Ik heb maandagmiddag een bestelling geplaatst. Het zou woensdag bezorgd worden, maar is dinsdag not bezorgd.
Lijkt mij logisch als het woensdag bezorgd zal worden dat niet op dinsdag de bezorger al voor de deur staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-05 16:13

OmeJoyo

This is me

Ik krijg echt 99% van de bestelling op de dag dat ze tijdens de bestelling al aangeven. Afhankelijk wat het dan is 1,2 of 3 dagen.

Dus mijn ervaring is dat het zeker niet altijd 1 dag is, echter is het er wel altijd wanneer ze dat beloven.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:20
ehtweak schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:32:
[...]

Ik snap dat het niet altijd lukt/kan, dat Amazon binnen één dag naar Nederland levert (overigens, heel soms is dat wel het geval :? )

Maar bovenaan zowat iedere 'Prime' pagina staat met duidelijke letters:
[Afbeelding]
M.a.w. ze beweren zelf van wel. :Y

Of nog gekker. Ik bestel een 'Prime' aanbieding bij Amazon.DE en het wordt verstuurd vanuit de UK (Ridgemont UK) en gaat dan naar Frankrijk (Lauwin-Planque) en dan pas naar PostNL in Nederland. 8)7
en dat allemaal voor één pak koffie van een tientje...

En het kan nog gekker.
Afgelopen zondag 2 stuks besteld van hetzelfde artikel, een reparatiesetje voor een slotcilinder, ('Prime' product). Er waren er nog meerdere op voorraad).
Vervolgens splitst Amazon die zending op in twee leveringen (?). Het ene exemplaar wordt maandag verstuurd, is dinsdag in Lauwin-Planque in Frankrijk, en wordt woensdag door PostNL als brievenbuspakje door de brievenbus gedaan.
Het andere exemplaar vertrekt ook op maandag (zegt Amazon tenminste), is op woensdag in Saint-Martin-de-Crau, Côte d'Azur en staat pas ingepland op a.s. vrijdag...
Hoe 'Prime'? Hoezo "1-tages Zustellung"? :-(
Maar nu ben je wel selectief, immers staat er achter die banner ook dat het voor xx duizenden producten geldt. Prime is niet enkel 1 day delivery. Of je nu bij .co.uk, .de of .es besteld, Europa wordt als een markt gezien.
Afbeeldingslocatie: https://cargofacts.com/wp-content/uploads/2019/05/Figure1-548x309.png
Warehouse/hub locaties in Europa. Alles wordt mooi verspreid over de locaties (mits regeltechnisch mogelijk of externe verkoper ervoor wilt betalen).

[ Voor 3% gewijzigd door Rub147 op 08-08-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:25
Ben wel jaloers op de Amerikanen, Prime Student voor $0.99 per maand en ook nog 6 maanden proefperiode.
Duitsland heeft dat natuurlijk niet en volgensmij kunnen wij Nederlanders ons daar nog niet voor aanmelden.

Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

OmeJoyo schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:55:
Ik krijg echt 99% van de bestelling op de dag dat ze tijdens de bestelling al aangeven. Afhankelijk wat het dan is 1,2 of 3 dagen.

Dus mijn ervaring is dat het zeker niet altijd 1 dag is, echter is het er wel altijd wanneer ze dat beloven.
Klopt helemaal, de vermelde bezorgdag bij een geplaatste bestelling klopt over het algemeen heel aardig.

Waar de meesten volgens mij overheen kijken is het volgende. Er staat regelmatig bij een artikel; "Gratis Premium-verzending (lange afstand) voor Prime-leden", en als je dan op details drukt dan zul je het volgende zien; "Spoedbezorging voor geselecteerde items is nu gratis beschikbaar voor Prime-leden. Gezien de lange transportafstanden kan de bezorging langer duren dan voor andere Prime-items."

Je moet ook geen artikelen bij Amazon.de bestellen als je ze werkelijk de volgende al in huis wilt hebben. Dat na één dag bezorgen doen ze wel met een deel van hun eigen Prime bestellingen, maar lang niet met alles.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:55
Anoniem: 1222698 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Lijkt mij logisch als het woensdag bezorgd zal worden dat niet op dinsdag de bezorger al voor de deur staat
De bezorger stond juist al dinsdag voor de deur, ik heb mijn bericht gecorrigeerd. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:55
Rub147 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 10:56:
[...]

Maar nu ben je wel selectief, immers staat er achter die banner ook dat het voor xx duizenden producten geldt. Prime is niet enkel 1 day delivery. Of je nu bij .co.uk, .de of .es besteld, Europa wordt als een markt gezien.
[Afbeelding]
Warehouse/hub locaties in Europa. Alles wordt mooi verspreid over de locaties (mits regeltechnisch mogelijk of externe verkoper ervoor wilt betalen).
Op Amazon pakketjes staat linksonder op het label vermeld vanaf welk warehouse ze verstuurd zijn.
Het is een afkorting van 3 letters die je kunt o.a. hier kunt opzoeken.

Mijn ervaring is dat (enkel) de pakketten uit Noord-Frankrijk (LIL) en Noord-West Duitsland de volgende dag arriveren. (CGN, DTM, DUS, EDE).
Pakketten vanuit CGN en DUS zijn tot middennacht bestelbaar en gaan 's nachts met vrachtwagens naar DHL voor avondbezorging op diezelfde dag.

Sporadisch merk ik ook dat pakketten uit Zuid-Frankrijk en Spanje met UPS Express of DHL Express al binnen een dag worden afgeleverd, maar dat voelt meer aan als een soort loterij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Ach ben al lang al bij dat veel producten 'gratis' zijn verzonden met prime. Normaal probeer ik dan bij andere shops iets er bij te kopen om maar over de minimale prijs te komen.

Maar hoe snel het echt binnen is is echt een randomizer. Deze week dingen zondag besteld. woensdag binnen en een . dinsdag volgens opgave amazon.

ze kwamen precies anders om binnen en gisteren kwam er nog een pakket binnen die werd weer in de avond bezorg terwijl ze net die ochtend van DHL al langs waren geweest. Vind het wel wel heel intressant maar sinds ik al jaren bestel bij amazon (.com .co.uk .fr. .de .jp) de voorspeling klopt niet veel van maar het is meestal redelijk snel binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
De levertijd klopt bij mij 9 van de 10 keer met de informatie die weergegeven staat op de productpagina. Die overige procent ligt bij DHL welke hier de pakketten aflevert. Het komt 1/10 keer voor dat Amazon het pakket afgeeft bij DHL en dat het bij DHL vervolgens één dag blijft liggen.

Ik kies overigens wel altijd voor Amazon als verkoper die optie er is, ook al is het duurder en ook als er een goedkopere third-party verkoper is die wel verzend via Amazon. Wellicht dat het verzendproces hierdoor bij mij iets soepeler gaat als bij menig andere Tweakers lid hier op het topic.

Ik heb gelukkig dus vrijwel geen last van pakketten die niet op tijd geleverd worden met de aangegeven leverdata.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:48
Ik heb laatst een Ubiquiti AP erbij besteld via Amazon (Prime). Besteld op een maandag om circa 22:45 uur. Levertijd was 2-3 dagen. Dinsdagavond heb ik dat apparaat opgehangen aan het plafond.

Mijn ervaring is dat de levertijd niet 100% betrouwbaar is. De ene keer sneller en de andere keer langzamer dan hetgeen ze aangeven. Meestal zijn ze vrij snel. De prijs is voor mij meestal de doorslaggevende factor.

Ik moest laatst nog een of ander kabeltje hebben die via Amazon iets van 4 euro incl. verzending was. Het goedkoopste alternatief in NL wat ik zo 123 kon vinden was volgens mij iets van 16 euro.. Nu was dat kabeltje ook de dag erna binnen echter al was dat niet zo: Tenzij ik HAAST heb... is mij 12 euro verschil een prima rede om langer te wachten.

Tot slot: Ik bestel vaak genoeg om Prime zo goed als gratis erbij te kunnen nemen wegens de besparing in verzendkosten. Daarbij staat er voor ons op Prime Video genoeg om de eventuele aanvullende kosten te verantwoorden. The Man in the High Castle, Start Up, This is Us (al mogen ze daar wel nieuwe seizoenen aan toevoegen), Fleabag en The Expanse (welke dankzij Amazon verder zal gaan nadat deze gecanceld is bij SyFy) zijn wat mij betreft wat series betreft aanraders. Ook ben ik benieuwd naar de nog uit te komen Carnival Row :)

[ Voor 26% gewijzigd door Thalaron op 09-08-2019 07:01 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@LukeS Dank voor die link naar de warehouses van Amazon.
Wel grappig om e.e.a. op te zoeken. 8)

Zoals hier aangegeven: ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"
had ik 2 x hetzelfde onderdelensetje besteld. Op voorraad, en het werd door Amazon opgesplitst in 2 verschillende leveringen.

Eentje kwam eergisteren binnen.
En de andere pas vanochtend.
Volgens de coderingen op de envelop is het van BCN (El Prat, Barcelona) via MRS (Montélimar) naar LIL (Lauwin-Planque) daarna naar NL, PostNL Almere en vervolgens in Lelystad afgeleverd.

En dat alles voor een paar metalen onderdeeltjes van nog geen 9 euro... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-05 10:21
Ik bestelde laatst uit Amerika een onderdeel voor mijn auto, kostte 10$ + 10$ verzending. Bestelde het op een vrijdag en kreeg het dinsdag binnen met het bericht “sorry voor de vertraging, we retourneren de 10$ verzendkosten”. Amazon.de hanteert duidelijk andere policies merk ik zelf ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:08
michaelw1998 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 11:14:
Ben wel jaloers op de Amerikanen, Prime Student voor $0.99 per maand en ook nog 6 maanden proefperiode.
Duitsland heeft dat natuurlijk niet en volgensmij kunnen wij Nederlanders ons daar nog niet voor aanmelden.

Jammer...
Zelf niet kunnen uittesten of ook Nederlanders zich kunnen aanmelden - want ben geen student - maar Amazon Duitsland heeft wel degelijk een soortgelijk aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
  • Laatst online: 22:18
Bij mij hebben ze voor het eerst een Amazon pakketje kwijtgeraakt, donderdag middag Switch game besteld met de hoop dat het die dag nog verzonden zou worden, levering stond op zaterdag. maar dacht met wat mazzel krijgen kan ik hem vrijdag nog krijgen zoals de vorige keer.

pas 's nachts werd ie uiteindelijk verzonden en sinds die vrijdagochtend om 06:30 de amazon faciliteit heeft verlaten is ie spoorloos...

Kreeg zaterdag een mailtje dat ze hopen dat ie voor vrijdag aankomt, baal wel een beetje, ga morgen vliegen en had hem juist daarvoor besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
iwaarden schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:26:
Bij mij hebben ze voor het eerst een Amazon pakketje kwijtgeraakt, donderdag middag Switch game besteld met de hoop dat het die dag nog verzonden zou worden, levering stond op zaterdag. maar dacht met wat mazzel krijgen kan ik hem vrijdag nog krijgen zoals de vorige keer.

pas 's nachts werd ie uiteindelijk verzonden en sinds die vrijdagochtend om 06:30 de amazon faciliteit heeft verlaten is ie spoorloos...

Kreeg zaterdag een mailtje dat ze hopen dat ie voor vrijdag aankomt, baal wel een beetje, ga morgen vliegen en had hem juist daarvoor besteld...
Nu nog wel een beetje vroeg om over spoorloos te spreken.

Bestel gewoon een nieuwe (dan heb je 'm nog op tijd) en stuur die andere, mocht ie nog komen, na je vakantie retour of laat het door iemand anders retour sturen.

OT: ik heb nu al 2x kleding in een brievenbus pakketje gekregen (ik heb Prime en ontvang meestal via UPS)
De kleding paste er eigenlijk niet goed in ook. Beide keren overigens uit een Frans warehouse.
Ik heb er foto's van naar de klantenservice gestuurd en die gaven aan het te gaan uitzoeken. Voor het ongemak 5 euro coupon gekregen. Netjes. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Medione1210 op 12-08-2019 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-05 19:54
Tijdje terug 4 jeans besteld via Amazon.es (50% goedkoper als de anderen), 2 pasten niet dus terug, bij .es moet je zelf een verzendlabel kopen en vergoedden hun die achteraf.. Dus met DHL terug gestuurd naar Spanje, raken die eikels het pakket kwijt nog voordat het in Spanje aankomt. (Standaard verzending, dus niet verzekerd)...

Gelukkig weet Amazon wat klantenservice betekent.. mailtje gestuurd en de dag erna gewoon gecrediteerd en het verzoek om nog even het bonnetje te sturen van DHL, dan vergoedden ze dat ook nog even..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit zijn niet de shopreviews voor Amazon, die kan je vinden via Shopreview.Tweakers.net. Deze mogen dan ook achterwege blijven, dan kunnen we hier weer verder discussieren over Amazon Prime.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iwaarden
Medione1210 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 16:04:
[...]

Nu nog wel een beetje vroeg om over spoorloos te spreken.

Bestel gewoon een nieuwe (dan heb je 'm nog op tijd) en stuur die andere, mocht ie nog komen, na je vakantie retour of laat het door iemand anders retour sturen.
nja, hij had al een keer ergens aan moeten komen en dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Dat gaat helaas niet meer lukken, op maandag word geen post bezorgd en morgen ben ik al eerder weg dan de postbode langskomt dus dat was geen optie, het word helaas gewoon even geduld hebben en maar een andere game spelen. Hopelijk komt ie gewoon deze week binnen en anders ga ik meemaken hoe goed de customerservice is van Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
iwaarden schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 17:45:
[...]

nja, hij had al een keer ergens aan moeten komen en dat is tot nu toe nog niet gebeurd.

Dat gaat helaas niet meer lukken, op maandag word geen post bezorgd en morgen ben ik al eerder weg dan de postbode langskomt dus dat was geen optie, het word helaas gewoon even geduld hebben en maar een andere game spelen. Hopelijk komt ie gewoon deze week binnen en anders ga ik meemaken hoe goed de customerservice is van Amazon.
Hoef je geen zorgen over te maken. Als het op de datum die ze hebben aangegeven niet binnen is krijg je meteen een nieuwe of je geld terug. Komt ie toch nog binnen, dan mag je 'm meestal gewoon houden (heb ik zelf met produkt van 40 euro meegemaakt en ook van anderen gehoord).
Ik heb het dan wel over 'verkocht door Amazon'. Ik koop zelf zelden van andere verkopers via Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Donderdag wat besteld en zou vrijdag worden afgeleverd, echter heeft DHL de boel verkeerd gesorteerd en is het naar het verkeerde depot verstuurd. Morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 00:55
Vorige week donderdag airpods en hoesje besteld. De Airpods zouden pas aanstaande donderdag verstuurd worden:
- Hoesje is vrijdag bezorgd.
- Airpods zijn gisteren verstuurd en zouden morgen bezorgd worden; DHL staat vanavond al voor de deur.

Zoals ik eerder aangaf, over het algemeen lukt het ze wel om de bestelling de volgende werkdag te bezorgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iwaarden
Medione1210 schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 18:14:
[...]

Hoef je geen zorgen over te maken. Als het op de datum die ze hebben aangegeven niet binnen is krijg je meteen een nieuwe of je geld terug. Komt ie toch nog binnen, dan mag je 'm meestal gewoon houden (heb ik zelf met produkt van 40 euro meegemaakt en ook van anderen gehoord).
Ik heb het dan wel over 'verkocht door Amazon'. Ik koop zelf zelden van andere verkopers via Amazon.
Geen gebruik van hoeven maken, hij is gisteren netjes bezorgd, helaas was ik de deur al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17
Ik heb eigenlijk geen problemen met een trage levering wanneer er gebruikt wordt gemaakt van DHL of Post NL (direct naar mijn adres dan...). Ik heb afgelopen zondag een bestelling geplaatst bij Amazon. Ik heb gekozen voor het ophalen bij een DPD Pakket Punt, dit omdat het lekker makkelijk zou zijn i.v.m. niemand thuis en ophalen na m'n werk.
Prima, bestelling geplaatst en deze is dinsdag verstuurd. Dus ik dacht van, oké, komt ie woensdag aan, toch?
Nee dus....

Bezorging door DPDDE
Tracking-id: x
vrijdag 16 augustus
7:36 AM
Pakket heeft een Amazon-faciliteit verlaten
Lauwin-Planque, Hauts-de-France FR
woensdag 14 augustus
3:05 PM
Pakket aangekomen bij een Amazon-faciliteit
dinsdag 13 augustus
11:11 PM
Dormagen, NW DE
4:56 PM
Dormagen, Cologne DE
Pakket is overgedragen aan de transporteur en is onderweg

Dus, het pakket wordt eerst verstuurd van Dormagen (dat is vlakbij NL zelfs...) naar Frankrijk(?).
Daar blijft het dan een aantal dagen plakken alvorens het vanochtend wordt verstuurd. Aangezien DPD niet werkt in het weekend vermoed ik dat dit dus dinsdag wordt alvorens ik mijn bestelling kan ophalen. Dit is dus een levertijd van meer dan een week.

Mijn Aliexpress pakketjes komen soms zelfs sneller aan :)

Mijn tip, gebruik dus geen DPD pakket punt ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Dutchy007 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:58:
Ik heb dezelfde ervaring. Inmiddels vertrouw ik er op om gewoon op het thuisadres te bestellen en vervolgens zodra ik de track&trace heb de afhaallocatie te wijzigen, dus dat een DHL pakket bijv. bij een Parcelstation wordt afgegeven. DPD is meestal één week onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mryc
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 22-05 00:40
Als je een Amazon Prime abo hebt afgesloten via amazon.de, geldt deze dan alleen voor de Duitse variant of ook voor alle andere Europese varianten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Mryc schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:22:
Als je een Amazon Prime abo hebt afgesloten via amazon.de, geldt deze dan alleen voor de Duitse variant of ook voor alle andere Europese varianten?
Alleen voor .de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Laatst online: 21:20
Dutchy007 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:58:
Ik heb eigenlijk geen problemen met een trage levering wanneer er gebruikt wordt gemaakt van DHL of Post NL (direct naar mijn adres dan...). Ik heb afgelopen zondag een bestelling geplaatst bij Amazon. Ik heb gekozen voor het ophalen bij een DPD Pakket Punt, dit omdat het lekker makkelijk zou zijn i.v.m. niemand thuis en ophalen na m'n werk.
Prima, bestelling geplaatst en deze is dinsdag verstuurd. Dus ik dacht van, oké, komt ie woensdag aan, toch?
Nee dus....

Bezorging door DPDDE
Tracking-id: x
vrijdag 16 augustus
7:36 AM
woensdag 14 augustus
3:05 PM
dinsdag 13 augustus
11:11 PM
Dormagen, NW DE
4:56 PM
Dormagen, Cologne DE
Pakket is overgedragen aan de transporteur en is onderweg

Dus, het pakket wordt eerst verstuurd van Dormagen (dat is vlakbij NL zelfs...) naar Frankrijk(?).
Daar blijft het dan een aantal dagen plakken alvorens het vanochtend wordt verstuurd. Aangezien DPD niet werkt in het weekend vermoed ik dat dit dus dinsdag wordt alvorens ik mijn bestelling kan ophalen. Dit is dus een levertijd van meer dan een week.

Mijn Aliexpress pakketjes komen soms zelfs sneller aan :)

Bij het bestellen wordt duidelijk een ruime levertijd genoemd (dus niet op productpagina, maar tijdens het afrekenen), vandaag bestelde ik wat met DPD afhaalpuntlevering. Gecommuniceerde tijdvak is as vrijdag - volgende week donderdag. En waarom gaat het via Frankrijk: alle DPD leveringen komen in het netwerk via DPD Mechelen (=België), en om daar te komen wordt eerst alles verzameld in Lauwin-Planque.

Er wordt overigens gesorteerd in de nacht op vrijdag en zaterdag. Afhaalpunten worden grotendeels ook op zaterdag beleverd, in tegenstelling tot thuisleveringen. Er is ook beperkte sortering op zondag naar maandagnacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lau1187
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18-05 08:19
nobleone schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:14:
[...]

Zelf niet kunnen uittesten of ook Nederlanders zich kunnen aanmelden - want ben geen student - maar Amazon Duitsland heeft wel degelijk een soortgelijk aanbod.
Toevallig net vandaag chatcontact gehad met Amazon hierover, omdat ik binnenkort weer student ben aan een Nederlandse universiteit.

Het antwoord van de Amazon medewerker: "as far as I can see, we dont have a student benefit for our prime members outside of Germany or Austria yet".

Helaas!

Steam ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xStoryTeller
  • Laatst online: 12-05 20:25
Van de week een product besteld met een leuke korting, deze zou gister binnenkomen via DHL maar de tracking liet zien dat het label stuk was en het pakketje retour ging. Maar contact opgenoment met Amazon, omdat het van een externe partij was konden ze het niet opnieuw opsturen en kreeg ik dus mijn geld terug en kon ik het opnieuw kopen. Helaas was de korting er nu af, en toen ik dat aangaf kreeg ik het merendeel van de korting als Amazon tegoed op mijn account. Helaas kun je die alleen gebruiken bij producten die Amazon zelf verkoopt en verstuurd en hebben ze niet wat ik nodig heb, maar ik kan de korting tot 2030 gebruiken dus dat komt nog wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchy007
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:17
Rub147 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Bij het bestellen wordt duidelijk een ruime levertijd genoemd (dus niet op productpagina, maar tijdens het afrekenen), vandaag bestelde ik wat met DPD afhaalpuntlevering. Gecommuniceerde tijdvak is as vrijdag - volgende week donderdag. En waarom gaat het via Frankrijk: alle DPD leveringen komen in het netwerk via DPD Mechelen (=België), en om daar te komen wordt eerst alles verzameld in Lauwin-Planque.

Er wordt overigens gesorteerd in de nacht op vrijdag en zaterdag. Afhaalpunten worden grotendeels ook op zaterdag beleverd, in tegenstelling tot thuisleveringen. Er is ook beperkte sortering op zondag naar maandagnacht.
Maar in vergelijking met een DHL of PostNL levering is een DPD afhaalpunt gewoon ongelofelijk traag. Ik zie dan ook het voordeel er niet van in. Bij zowel een Post NL als een DHL levering kun je alsnog naderhand dit omzetten naar een afhaalpunt. DHL komt zelfs bij Amazon leveringen in de avond. Ideaal.
Voor mij dus geen DPD afhaalpunt meer :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dutchy007 schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 15:33:
[...]

Maar in vergelijking met een DHL of PostNL levering is een DPD afhaalpunt gewoon ongelofelijk traag. Ik zie dan ook het voordeel er niet van in. Bij zowel een Post NL als een DHL levering kun je alsnog naderhand dit omzetten naar een afhaalpunt. DHL komt zelfs bij Amazon leveringen in de avond. Ideaal.
Voor mij dus geen DPD afhaalpunt meer :)
Het jammere daarvan vind ik alleen dat DHL juist 's avonds komt. Betekent voor mij weer een dag langer levertijd, gezien ik alles op m'n werk binnenkomt. Maar goed, dat extra dagje is in de regel niet zo'n probleem.

• robcoenen
Sinds kort is het hier in de regio zelfs mogelijk om je pakketje van DHL bij een DeBuren punt af te laten leveren. Hierdoor kan ik pakketjes 24/7 afhalen, wanneer het mij uitkomt, zonder personeel en zonder bijkomende kosten.

Dit is toch een stuk handiger dan een bestelling bij een DPD punt te laten komen (i.v.m. de levertijd). Toch zou ik graag in de toekomst zien dat je bij Amazon direct een PostNL of DHL Parcelshop zou kunnen selecteren als afleverpunt. Nu is het simpelweg mogelijk door een bestelling op je eigen adres te doen en zodra je de trackingcode binnen hebt je afleveradres te wijzigen.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TERW_DAN schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:56:
[...]
Het jammere daarvan vind ik alleen dat DHL juist 's avonds komt. Betekent voor mij weer een dag langer levertijd, gezien ik alles op m'n werk binnenkomt. Maar goed, dat extra dagje is in de regel niet zo'n probleem.
Vergeleken met PostNL zijn ze met die avondlevering nét wat eerder dan PostNL, die dan de volgende dag pas aan de deur zou staan. Voor mijn gevoel gaat DHL net was sneller met bezorgen?
robcoenen schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:08:
Sinds kort is het hier in de regio zelfs mogelijk om je pakketje van DHL bij een DeBuren punt af te laten leveren. Hierdoor kan ik pakketjes 24/7 afhalen, wanneer het mij uitkomt, zonder personeel en zonder bijkomende kosten.

Dit is toch een stuk handiger dan een bestelling bij een DPD punt te laten komen (i.v.m. de levertijd). Toch zou ik graag in de toekomst zien dat je bij Amazon direct een PostNL of DHL Parcelshop zou kunnen selecteren als afleverpunt. Nu is het simpelweg mogelijk door een bestelling op je eigen adres te doen en zodra je de trackingcode binnen hebt je afleveradres te wijzigen.
V.w.b. "DeBuren", wij leven schijnbaar in de Bermuda driehoek, want er is een groot gapend gat te zien op de NL kaart ;)

Bij UPS is die mogelijkheid wel aanwezig om het pakket meteen te laten bezorgen bij een afleverpunt, ik heb dat tenminste sinds kort zo nu ingesteld binnen "mijn UPS". En dat is maar goed ook want zo heel veel afhaalpunten zijn er niet in de directe omgeving en ze kijken daarbij ook niet of het wel een punt is wat het dichts in de buurt van je postcode gelegen is. Omdat UPS geen tijdvak afgeeft wanneer ze komen moet je er eigenlijk de hele dag rekening mee houden. Heb je ze gemist dan is het afwachten bij welke afhaallocatie het pakket voor je klaarligt. Er wordt (gelukkig) echter maar zelden gebruik gemaakt van de UPS service (is mijn ervaring).

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 29-08-2019 13:56 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nu ben ik al heel wat jaartjes klant bij Amazon. En ook sinds enige tijd Prime-Kunde (die paar euro per maand levert voldoende voordeel op).

Nu kom ik weer iets nieuws tegen qua verzending:
Die Sendung wurde mit Deutsche Post DHL versandt. Diese Sendung ist nicht nachverfolgbar.

Meestal leveren ze via PostNL (traceerbaar), 'gewoon' DHL (traceerbaar), of UPS (traceerbaar).
Maar Deutsche Post DHL?

Is dat nou uiteindelijk toch DHL in Nederland, echter zonder tracking o.i.d? Iemand hier ervaring mee?
Bovendien is het product vorige week verstuurd (vanuit Duitsland) en staat het gepland voor komende vrijdag. Da's wel een erg lang logistiek traject... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
ehtweak schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:54:
Nu ben ik al heel wat jaartjes klant bij Amazon. En ook sinds enige tijd Prime-Kunde (die paar euro per maand levert voldoende voordeel op).

Die Sendung wurde mit Deutsche Post DHL versandt. Diese Sendung ist nicht nachverfolgbar.

Meestal leveren ze via PostNL (traceerbaar), 'gewoon' DHL (traceerbaar), of UPS (traceerbaar).
Maar Deutsche Post DHL?

Is dat nou uiteindelijk toch DHL in Nederland, echter zonder tracking o.i.d? Iemand hier ervaring mee?
Bovendien is het product vorige week verstuurd (vanuit Duitsland) en staat het gepland voor komende vrijdag. Da's wel een erg lang logistiek traject... ;)
In totaal twee keer meegemaakt nu.
Beide keren kwam het volgens het label vanuit het warehouse in Praag.
Werd in mijn geval bezorgd door de postbode van PostNL.
Overigens beide keren netjes uiterlijk op de aangegeven dag ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op maandag 2 september 2019 @ 09:54:

Maar Deutsche Post DHL?

Bij mij totaal nu zo'n 14 keer, vanaf begin 2013. Alle zendingen zijn echter aangekomen.
Soms bezorgd door DHL, soms door PostNL.

Dit staat er als verklaring bij Amazon: https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201910170

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We wachten af, door wie 'Deutsche Post DHL' nou uiteindelijk hier in NL laat bezorgen... :)

Nog een ervaring m.b.t. Amazon Prime (of is hun service altijd zo klantvriendelijk? Ook voor niet-Prime?)

Had een paar maanden geleden een set inktpatronen voor een HP 476DW besteld. En aangezien dat flinke joekels van patronen zijn (er zit een kwart liter inkt in!), geeft dat heel veel zooi als ze lekken... :-(
Haalde vorige week de zwarte patroon, nog in de plastic krimpfolie, uit de bureaulade en gelijk lekte de inkt over mijn handen, voeten en in de lade. :( Daar wordt je niet blij van.
Blijkbaar was de cartridge gaan lekken, nog in de verpakking, dwars door het plastic folie heen.
Gelukkig had ik op die plek een vuilafstotende gladde vloer en met de nodige alcohol was de zwarte inkt te verwijderen. Het duurde uiteindelijk wel 3 dagen voordat m'n handen helemaal schoon waren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/MW9vnxPwEyXvGtUzovIBz13m/medium.jpg

Eerst bericht gestuurd naar de oorspronkelijk verkoper (= geen Amazon), maar die antwoordde niet. Vervolgens ff gechat met de Amazon Kundenservice. Die maakten excuses en gaven meteen aan het volledige bedrag te vergoeden (ook van de andere cartridges in de set; 3 x kleur + 1 x zwart).
In eerste instantie moest ik ze terugsturen, maar toen ik aangaf dat alles onder de zwarte inkt zat, hoefde dat niet meer.
En ik zou nog een apart 'schadeformulier' krijgen om aan te geven waar de inkt allemaal gelekt had, en, afhankelijk van die beoordeling, zou daar ook nog wat voor vergoed worden.
We wachten af...

Shit happens overal, het gaat er vooral om, hoe men er mee om gaat... :Y

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 04-09-2019 09:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Heb sinds het begin Amazon Prime, maar heb nu voor het eerst een product dat op voorraad is met een lange(re) levertijd. Product wordt bezorgd tussen aankomende woensdag en 27 september. Gaat trouwens om https://www.amazon.de/gp/product/B007JI8CB0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Yorinn schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:19:
Heb sinds het begin Amazon Prime, maar heb nu voor het eerst een product dat op voorraad is met een lange(re) levertijd. Product wordt bezorgd tussen aankomende woensdag en 27 september. Gaat trouwens om https://www.amazon.de/gp/product/B007JI8CB0.
Maar nergens op die pagina staat dat Prime van toepassing is, dus dat kan de langere levertijd verklaren.

[ Voor 7% gewijzigd door JohanKupers op 07-09-2019 12:42 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

JohanKupers schreef op zaterdag 7 september 2019 @ 12:40:
[...]
Maar nergens op die pagina staat dat Prime van toepassing is, dus dat kan de langere levertijd verklaren.
Als je naar het prijsoverzicht gaat, dan zie je dat Prime wel van toepassing is. Er staat echter ook een waarschuwing voor de levertermijn bij vermeld.

Preis und Versandkosten: EUR 5,97 + Versand (derzeit nicht verfügbar)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

imho staat het er wel hoor @JohanKupers : ;)
Lieferung kann länger dauern als normalerweise bei Prime-Artikeln gewohnt.
en er staat wel degelijk een blauw 'prime' vinkje naast de prijs...

Ik had trouwens vorig week 3 artikelen in 1 bestelling. Allemaal 'Prime', 2 daarvan werden binnen enkele dagen geleverd (via PostNL). En 1 artikel zijn ze 'kwijt'. Die zou via DHL komen... :( het is potverdikkeme altijd wat met DHL. :-(

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 07-09-2019 13:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Tijd voor een bril voor mij. B)

Normaal staat het op de pagina zelf als er Prime aanbiedingen zijn.

[ Voor 52% gewijzigd door JohanKupers op 07-09-2019 17:01 ]

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 18:20

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb sinds een 2 maanden Amazon Prime (vooral voor prime video) en ik zie dat er naast de 5,99 ook nog US 12,99 afgeschreven wordt. Ik heb op mijn amazon rond gekeken maar ik heb hier niks over kunnen vinden, niet op amazon.com of de .de. Wat mis ik?

Google vind ik vooral tips om op je account te kijken waar ik niks op terug vind

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Mother_Goozz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:32:
Ik heb sinds een 2 maanden Amazon Prime (vooral voor prime video) en ik zie dat er naast de 5,99 ook nog US 12,99 afgeschreven wordt. Ik heb op mijn amazon rond gekeken maar ik heb hier niks over kunnen vinden, niet op amazon.com of de .de. Wat mis ik?

Google vind ik vooral tips om op je account te kijken waar ik niks op terug vind
Of je belt even met de (nederlandstalige) klantenservice van Amazon.de....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 18:20

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Medione1210 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 08:55:
[...]

Of je belt even met de (nederlandstalige) klantenservice van Amazon.de....
Edit: Sorry slechte start hier, niet echt een fijne reactie excuses :9
Dank voor het meedenken!
Medione1210 schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:17:
[...]

Dan had je dat er even bij moeten zetten. Ik ben niet helderziend. 8)
Mooi dat het opgelost is.

[ Voor 53% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 10-09-2019 09:20 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
Mother_Goozz schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 09:12:
[...]

...... of ik heb dit al gedaan en zij kunnen mij niet verder helpen en verwijzen mij door.
Ik heb nu op mijn desktop op amazon.com gekeken en daar werd in Prime lidmaatschap wel correct weergegeven dat ik daar ook een lidmaatschap heb. Hoe dit kan is echt beyond me maar blijkbaar dubbel betaald, nu geannuleerd. Op mobiel werd dit niet weergegeven, opgelost. Dank voor de wijze raad _/-\o_
Dan had je dat er even bij moeten zetten. Ik ben niet helderziend. 8)
Mooi dat het opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Als vervolg op ehtweak in "Amazon Prime in Nederland"

Contact opgenomen met de Kundenservice (via chat). Die gingen zoeken en maakten meteen excuses dat een 'Prime' bestelling zo lang onderweg was.
Es tut uns Leid, dass Ihre Lieferung verspätet ist. Bitte setzen Sie sich für weitere Schritte mit Amazon in Verbindung

Volgens de vriendelijk mevrouw zou het artikel nu toch echt binnen een week moeten arriveren.
En op mijn vraag met welke logistieke partner, was het antwoord dat 'Deutsche Post DHL' door DHL in Nederland geleverd zou worden. (heel vreemd want DHL in NL kende geen bestelling die mijn richting op zou komen(?)

Wat schetst mijn verbazing?!? Komt vanochtend de brievenbuspostbode van PostNL apart naar ons huis gelopen met een flinke kartonnen doos (Amazon verpakking), belt aan en overhandigt dit.
Terwijl de pakjesman van PostNL vanochtend al voorbij gereden was. 8)7

Dat bleek die bestelling te zijn die, volgens Amazon, door DHL geleverd zou worden en al 2 weken onderweg was...
Hoe vreemd. :|

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 10-09-2019 11:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LukeS
Ik zie tot mijn verbazing ineens dat er geen "gratis" retouretiketten meer uit te printen zijn. Retourneren zonder opgaaf van reden dien ik zelf te betalen. Enkel wanneer er iets mis is met het artikel kunnen de retourkosten achteraf gedeclareerd worden. Meer mensen dit opgevallen?

Edit: het is iets anders dan ik zei. Bij een reden waarbij de schuld niet bij Amazon ligt wordt er 13 euro ingehouden op het bedrag dat je terugkrijgt van de originele bestelling.

[ Voor 24% gewijzigd door LukeS op 12-09-2019 19:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
Dit heb ik ook een aantal keren gehad. Als je contact zoekt met de klantenservice per mail dan krijg je vaak gratis retourrecht en soms bellen ze je even op dat ze het in orde gemaakt hebben. ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

LukeS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:04:
Ik zie tot mijn verbazing ineens dat er geen "gratis" retouretiketten meer uit te printen zijn. Retourneren zonder opgaaf van reden dien ik zelf te betalen. Enkel wanneer er iets mis is met het artikel kunnen de retourkosten achteraf gedeclareerd worden. Meer mensen dit opgevallen?

Edit: het is iets anders dan ik zei. Bij een reden waarbij de schuld niet bij Amazon ligt wordt er 13 euro ingehouden op het bedrag dat je terugkrijgt van de originele bestelling.
Tot nu toe, zelfs vandaag nog, gaat het allemaal gratis retour via DHL. Ik zit daarbij nog wel binnen de terugstuurperiode en het betreft allemaal Prime zendingen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Medione1210
LukeS schreef op donderdag 12 september 2019 @ 19:04:
Zie punt 2 https://www.amazon.de/gp/...lay.html?nodeId=201819260

• Fordius
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-05 14:18
Hoe zit dat dan met de Prime abbo en muziek dienst?
Dan niet de muziek unlimited, maar de goedkopere variant?

Werkt dat wel in NL ? of moet je echt Music Unlimited nemen ?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Fordius schreef op woensdag 18 september 2019 @ 03:34:
Hoe zit dat dan met de Prime abbo en muziek dienst?
Dan niet de muziek unlimited, maar de goedkopere variant?

Werkt dat wel in NL ? of moet je echt Music Unlimited nemen ?
De info daarover is tamelijk eenvoudig terug te vinden op hun website.

Prime Music is only available for customers in Germany and Austria.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:16

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Voor het eerst ooit eens iets besteld met Prime.. Nou dat ging meteen mis :P

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PlX3ZeJ.jpg

Heb 's ochtends aangepast dat het zaterdag ipv vrijdag bezorgd zou worden.. En daarna is het pakket spoorloos. Het heeft zowel vrijdag, zaterdag, maandag en vandaag op de bezorgroute gestaan (stond dag+tijdvak bij) om vervolgens even later "uw bezorging is 1 a 2 dagen vertraagd" te tonen.

Via de Amazon.de website geeft hij deze status, pakketje is dus kwijt.. Net even laten bellen door Amazon, en die mevrouw heeft direct de teruggave van mijn aankoopbedrag in gang gezet.
Ik kan het nu evt opnieuw bestellen, maar helaas had ik een coupon van €9,49 van de verkoper die er nu niet meer is, dus wat minder interessant geworden ineens -O-

Vanavond komen ze met een 2e pakketje.. Heb het tijdvak maar niet aangepast, want zie dat alweer mis gaan :X

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Angeloonie schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:22:

Via de Amazon.de website geeft hij deze status, pakketje is dus kwijt.. Net even laten bellen door Amazon, en die mevrouw heeft direct de teruggave van mijn aankoopbedrag in gang gezet.
Ik kan het nu evt opnieuw bestellen, maar helaas had ik een coupon van €9,49 van de verkoper die er nu niet meer is, dus wat minder interessant geworden ineens -O-
Even bellen/mailen met Amazon. Vaak is er wel wat mogelijk qua coupons en krijg je dat bedrag als cadeaubon op je account. Dan kan je het alsnog met diezelfde korting bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Yorinn schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:40:
[...]

Even bellen/mailen met Amazon. Vaak is er wel wat mogelijk qua coupons en krijg je dat bedrag als cadeaubon op je account. Dan kan je het alsnog met diezelfde korting bestellen.
Kreeg net al een mailtje dat ik een kortingsbon van €5 krijg. Samen met de €5 die de verkoper nu geeft kom ik dan alsnog weer op €10. Maar dan moet het wel voor 5/10 op mijn account verwerkt zijn :P

Overigens bij mijn 2e bestelling geeft Amazon aan vanavond 20:00, maar als ik de trackinginfo van Amazon en DHL check is hij nog niet eens in een depot hier aangekomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Angeloonie schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:32:
[...]
Kreeg net al een mailtje dat ik een kortingsbon van €5 krijg. Samen met de €5 die de verkoper nu geeft kom ik dan alsnog weer op €10. Maar dan moet het wel voor 5/10 op mijn account verwerkt zijn :P

Overigens bij mijn 2e bestelling geeft Amazon aan vanavond 20:00, maar als ik de trackinginfo van Amazon en DHL check is hij nog niet eens in een depot hier aangekomen :P
Ik krijg altijd een DHL mailtje op de dag van bezorging, of ze 's morgens, 's middags of 's avonds voor de deur zullen staan. Over het algemeen klopt dat heel aardig, als de bezorger daarna niet doet alsof ie aan de deur is geweest (internet-info) en het toch een dag later wordt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

hardware-lover schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 19:57:
[...]

Ik krijg altijd een DHL mailtje op de dag van bezorging, of ze 's morgens, 's middags of 's avonds voor de deur zullen staan. Over het algemeen klopt dat heel aardig, als de bezorger daarna niet doet alsof ie aan de deur is geweest (internet-info) en het toch een dag later wordt ;)
Nou bij mij niet dus :P
En ook pakketje #2 die bij Amazon stond als gisteren 20:00, was er niet, en is volgens de tracking nog steeds nergens te bekennen ("zending aangemeld" als enige status)...

Gaat lekker dus met Prime zeg 8)7

Edit: hahaha, laatste update van het spoorloze pakketje:
Wednesday, 2 October 9:06 AM - Parcel received by carrier

:F bezorger heeft hem toch nog ergens gevonden in zijn busje :+

Hoe werkt dat bij Amazon? Order is geannuleerd en geld is onderweg terug, maar pakketje komt dan mogelijk dus alsnog aan. Moet ik dan gewoon opnieuw betalen of moet ik het terugsturen?

[ Voor 22% gewijzigd door Angeloonie op 02-10-2019 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LukeS
Angeloonie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:13:
[...]
Hoe werkt dat bij Amazon? Order is geannuleerd en geld is onderweg terug, maar pakketje komt dan mogelijk dus alsnog aan. Moet ik dan gewoon opnieuw betalen of moet ik het terugsturen?
Gewoon eerlijk melden bij de klantenservice.
Ik heb iets vergelijkbaars gehad, werd vriendelijk bedankt voor mijn eerlijkheid en mocht vervolgens het item plus het geld houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

LukeS schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Ik heb iets vergelijkbaars gehad, werd vriendelijk bedankt voor mijn eerlijkheid en mocht vervolgens het item plus het geld houden. :)
Ja ik ga het zeker ook melden, maar vroeg me af of hier een standaard protocol voor was misschien. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Angeloonie schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:01:
[...]
Ja ik ga het zeker ook melden, maar vroeg me af of hier een standaard protocol voor was misschien. :)
Als je via creditcard hebt betaald dan belasten deze simpelweg opnieuw want ook zij krijgen een melding in hun systeem dat het pakket is afgeleverd. Hoe dat met iDeal betalingen gaat weet ik eigenlijk niet, daar maak ik geen gebruik van.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

hardware-lover schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:24:
[...]

Als je via creditcard hebt betaald dan belasten deze simpelweg opnieuw want ook zij krijgen een melding in hun systeem dat het pakket is afgeleverd. Hoe dat met iDeal betalingen gaat weet ik eigenlijk niet, daar maak ik geen gebruik van.
Via iDeal betaald :P

Lijkt er echt op dat hij nu weer terecht is..
Wednesday, 2 October
10:56 AM - Out for delivery
10:53 AM - Parcel arrived at a carrier facility
10:50 AM - Parcel received by carrier
9:06 AM - Parcel received by carrier

Niemand thuis (bezorging tussen 11:00-15:00) dus we zien het wel weer :P
Medione1210 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Hier ook. Ik mocht pakketje twv ruim 30 euro houden, onvoorstelbaar eigenlijk.

Soms vraag ik me ook af hoe ze nog iets kunnen verdienen.
Mijn laatste bestelling had 9 items en werd in 5 pakketjes verstuurd (uit verschillende warehouses) met UPS(1), PostNL(1) en DHL Parcel(3) en kwamen allemaal op een andere dag binnen(UPS het snelst).
Oeh, mijn pakketje is iets minder dan €30, dus ben benieuwd :+

[ Voor 28% gewijzigd door Angeloonie op 02-10-2019 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
LukeS schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 11:54:
[...]

Soms vraag ik me ook af hoe ze nog iets kunnen verdienen.
Mijn laatste bestelling had 9 items en werd in 5 pakketjes verstuurd (uit verschillende warehouses) met UPS(1), PostNL(1) en DHL Parcel(3) en kwamen allemaal op een andere dag binnen(UPS het snelst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Laatst online: 23:45

pinda powerrr

Slow down...

Nou, maar eens reageren hier dan, dit topic staat al een tijdje in de bookmarks.

Al een jaar of 2~3 Prime lid en haal de kosten er wel uit :X :+

De service is altijd goed te noemen. Bezoriging van PostNL, DHL en UPS is altijd goed gegaan. Slechts één keer niet, omdat mijn vaste bezorger op vakantie was. De vervanger had een klein pakketje door de brievenbus gedaan twee straten verderop (wel zelfde huisnummer). Bewoner was zelf ook niet thuis, dus én geld terug én nogmaals de bestelling opgestuurd 8)7

Zojuist weer een positieve ervaring:
Half jaar geleden een plafondventilator gekocht, maar heeft nu wat kuren en werkt niet meer. Waarschijnlijk alleen de aanstuurmodule kapot (los kastje, ook los verkrijgbaar). Ik krijg dus een compleet nieuwe ventilator opgestuurd! Ik mag dan vervangen wat nodig is en de rest weer terugsturen (gratis).

Overigens werd ik gebeld n.a.v. mijn mail. Eerste keer niet opgenomen, dacht dat het een scam was, nummer door Google heen gehaald en zag al snel dat het de Amazon klantenservice was.
Voor de search: +4994178878412

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Medione1210 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 12:39:
[...]

Nou, had dus een berichtje gestuurd dat ik het pakje alsnog had ontvangen. Heb domweg wel het product meteen in gebruik genomen, dus dit ook vermeld, en hoe ik alsnog kon betalen.

Krijg ik eerst een reactie dat ze de kosten gaan claimen, maar omdat het via iDeal is betaald en ze dan niet kunnen claimen gaan ze het via mijn creditcard claimen.
Iets later krijg ik nog een mail dat dit toch niet kan (gok omdat de gekoppelde CC momenteel geblokkeerd is :P) en dat ik het product gratis mag houden :Y)

Toch lief O+

Overigens is pakketje 2 nog steeds spoorloos _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Angeloonie schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:50:
[...]

Nou, had dus een berichtje gestuurd dat ik het pakje alsnog had ontvangen. Heb domweg wel het product meteen in gebruik genomen, dus dit ook vermeld, en hoe ik alsnog kon betalen.

Krijg ik eerst een reactie dat ze de kosten gaan claimen, maar omdat het via iDeal is betaald en ze dan niet kunnen claimen gaan ze het via mijn creditcard claimen.
Iets later krijg ik nog een mail dat dit toch niet kan (gok omdat de gekoppelde CC momenteel geblokkeerd is :P) en dat ik het product gratis mag houden :Y)
Teveel besteed bij Amazon? :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Famous schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:59:
[...]

Teveel besteed bij Amazon? :+
Haha neuh :P Gezeik met een kapotte chip en 2x in Parijs staan met een CC die niet werkt.. Dus nu nieuwe aangevraagd waardoor oude geblokkeerd is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Blijkbaar is er het e.e.a. gewijzigd in de voorwaarden voor CC reserveringen/afschrijvingen voor (Prime) artikelen besteld bij Amazon.de zelf. Normaal gesproken wordt een CC pas daadwerkelijk belast op het moment dat een artikel wordt uitgeleverd. Er stond eerder wel een reservering voor het bedrag, maar geen daadwerkelijke afschrijving.

Dit is nu veranderd, na 5 dagen een reservering te hebben gehad, vind er automatisch een afschrijving plaats. De reservering verdwijnt dus, ook al is er niets verzonden/geleverd. Dit heb ik voorheen nog nooit meegemaakt met Amazon.de maar een gesprek met de klantenservice maakt duidelijk dat dit sinds kort is veranderd. Alles volgens hetgeen is toegestaan binnen de regelgeving, zegt Amazon.

Nu maakt het op het te besteden bedrag voor je CC natuurlijk niets uit, reserveringen tellen daarin ook altijd mee. Nu heb ik echter al betaald voor een artikel wat een levertijd heeft die nu ligt tussen 7 dec. 2019 en 21 jan. 2020, en dan moet nog maar blijken dat dit ook daadwerkelijk in die periode wordt afgestuurd.

Ik mag vanzelfsprekend de order annuleren, en het bedrag komt dan binnen 10 werkdagen retour CC (in de praktijk gaat dit veel sneller), maar bij een heel erg goede aanbieding ben je niet gemakkelijk geneigd dit ook daadwerkelijk te doen. En dit is een erg goede aanbieding.

Edit: als pleister op de wonde krijg ik nu het bericht dat het mogelijk toch wat vroeger gaat worden dan eerder aangegeven: Neues voraussichtliches Lieferdatum : 23. November 2019 - 26. November 2019 :D

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 06-11-2019 23:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het valt me op dat sinds vandaag de Warehouse Deals een stuk moeilijker te vinden zijn. Normaal staan ze prominent bovenaan bij de aanbiedingen. Zal wel met de komende Black Friday te maken hebben.

Ben sowieso benieuwd of er überhaupt nog erg goede aanbiedingen komen. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@pinda powerrr Je hebt gelijk dat het op dit moment, niet meer als koptekst beschikbaar is.
Maar als ik intik 'Warehouse Deals' krijg ik gelijk de normale WD pagina...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Of het nou met de gekte rond zwarte vrijdag te maken heeft, weet ik niet, maar alle bestellingen van de laatste 2 weken (alles 'Prime' en 'Auf Lager') doen er toch wel minstens 4-5 dagen over om afgeleverd te worden.

Vrijwel alles komt nu via UPS (stuk of 7 bestellingen), 1 x DPD, 1 x DHL en 1 x PostNL.
De service van UPS was altijd prima, maar is inmiddels ook ondermaats. Aflevertijdstippen staan op een complete dag ingepland, niet eens een tijdsinterval.
En bij 4 zendingen waarvan ik had aangegeven dat ze bij het pickup point moesten worden afgeleverd (en wat ook bevestigd werd), zijn er 3 gewoon thuis (bij de buren dus) afgegeven. En slechts eentje daar waar 'ie naar toe moest.
En neem je dan contact met ze op ("U krijgt binnen 1 werkdag antwoord"), hoor je niks meer. 8)7

BTW: Amazon.de laat z'n spullen wel uit heel Europa invliegen zeg. De laatste weken kwamen ze respectievelijk uit Italië, Schotland, UK, Frankrijk, Polen en verschillende magazijnen in Duitsland. :/
Het meest idiote vond ik een bestelling van amper 9 euro (gratis verzenden), wat helemaal, als individueel pakketje, vanuit Schotland verstuurd werd.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Donderdag een Cyber aanbieding gekocht en vrijdag ook. Vandaag beide binnen met DHL.

Levertijd wisselt nogal waar het vandaan moet komen, soms uit Engeland,dan duurt het minstens één dag (of twee) langer dan normaal. Uit het Duitse magazijn bijna altijd alles met twee dagen in huis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dzine
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18-05 20:55
Ik heb nu ruim een jaar Prime en ik merk dat ik goed in de lock-in zit van Amazon :).

Ism Keepa houdt ik wat zat grotere items in de gaten (gereedschap, Sonos, Hue etc), wat hit or mis is ivm de grotere NL shops overigens.
En ik merk dat ik vooral veel 'long-tail / niche' zaken laat komen waarvan ik weet dat ze wel ergens in NL te vinden zijn maar door het verzend abo het gewoon logischer is om maar de Amazon app op te starten. Als laatste gebruik ik het als een Ali-express met garantie en snelle levering. Veel dezelfde spullen, wat duurder maar meer gemak.

Daarnaast is Prime Video wel vermakelijk voor de kids. Prima tevreden.

Zelfs als niemand me gelooft, ben ik de koning in mijn hoofd....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Toch wat gemengde gevoelens bij het maandelijkse 'Prime' abo bedrag (ook al is het maar 6 euro).

Ja; vrijwel alles wat we bestellen komt 'gratis' in huis.
Ja; prijstechnisch is Amazon voor heel veel (maar toch niet alles) heel interessant.
Ja; de Kundenservice is en blijft vriendelijk en strooit redelijk makkelijk met 'Gutscheine' als je ontevreden bent.
Ja; Prime Video is leuk meegenomen (zeker nu Xs4all/KPN het standaard via de STB beschikbaar heeft)

Minpunten:
Sommige 'Prime' producten worden om vage of onlogische redenen niet naar Nederland verstuurd. Heb hierover contact gehad; maar dan weet men eigenlijk geen zinnig antwoord te geven.
"we zullen het doorgeven aan de betreffende afdeling..."

De belofte dat wanneer je als 'Prime' Kunde een 'Prime' product besteld, "Verkauf und Versand durch Amazon" en "Auf Lager" het toch vaak een paar dagen duurt voordat het überhaupt verstuurd wordt en dat de beloftes van binnen 2-3 dagen in huis vaak niet gehaald worden. :-(

Zo nu ook weer. Had wat kerstcadeautjes (voor mezelf en anderen) besteld. Redelijk op tijd, 10 dagen voor kerst. Met afleverbelofte voor Weihnachten. Maar dan nog; heb ik 2 x contact op moet nemen voordat er beweging kwam in de bestelling.
En dan zwerft het eerst ergens in Frankrijk en België rond met een niet werkend DPD tracking nummer. Waarbij het excuus van de Kundenservice is, dat het aan de "Logistikdienstleister" ligt... ;w Ja. :F
Geconfronteerd met het feit dat ze eerst zelf een halve week wachten voordat ze het versturen komt er wel een excuus en dat dat niet zou mogen gebeuren.
En/of het excuus dat het aan de drukke feestdagen ligt. Maar ook hier fail; paar maanden geleden zelfde euvel. :X
Als goedmakertje wederom een 'Gutschein', te gebruiken bij een volgende bestelling. :|
en de bestelling komt de dag na kerst.

Al met al; ja voor die 6 euro/maand krijg je veel. :Y
Maar de vele beloftes maken ze lang niet altijd waar. :N

Waar ze ook niet moeilijk over doen:
Problemen met de kwaliteit van een product/retour/vergoeding.

Zo had ik afgelopen jaar een set toners die al een half jaar in de verpakking lagen en waarvan er eentje lekte. Foto's gestuurd en gereclameerd; kreeg een complete set 100% vergoed, terwijl er slechts 1, uit de set van 4, lekte.
Of een pot met koffieautomaat reiningingstabletten die deels waren verkruimeld door duidelijk te grof fysiek geweld tijdens transport. Hoppa, nieuwe zending, gratis.
Paar kilo verpakkingen met biologisch bloem en zakken met citroenzuur; beschadigingen tijdens transport --> complete levering opnieuw, zonder kosten.
En dat alles zonder vervelende discussies of pogingen om mij als klant te schofferen.

Dus wat dat betreft proberen ze de kreet "Unser Ziel: das kundenfreundlichste Unternehmen der Welt zu sein. Ihr Feedback hilft uns dabei." wel zo als mogelijk uit te voeren.
Zou menig Nederlands bedrijf een voorbeeld aan kunnen nemen... O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:35:
Toch wat gemengde gevoelens bij het maandelijkse 'Prime' abo bedrag (ook al is het maar 6 euro).

[knip]
Je kunt de "pijn" wat verzachten door de Prime lidmaatschap betaling per jaar ipv per maand te doen, je gaat dan van die €6,- naar een kleine €4,- per maand ;)

Prime-lidmaatschap: Jaarlijks EUR 49,00

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 07:11
Dzine schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:56:
Ik heb nu ruim een jaar Prime en ik merk dat ik goed in de lock-in zit van Amazon :).

Ism Keepa houdt ik wat zat grotere items in de gaten (gereedschap, Sonos, Hue etc), wat hit or mis is ivm de grotere NL shops overigens.
En ik merk dat ik vooral veel 'long-tail / niche' zaken laat komen waarvan ik weet dat ze wel ergens in NL te vinden zijn maar door het verzend abo het gewoon logischer is om maar de Amazon app op te starten. Als laatste gebruik ik het als een Ali-express met garantie en snelle levering. Veel dezelfde spullen, wat duurder maar meer gemak.

Daarnaast is Prime Video wel vermakelijk voor de kids. Prima tevreden.
Ik herken mezelf hier helemaal in, zo werkt het voor mij in grote lijnen ook.

Waar ik me de laatste tijd wel erg aan stoor, is dat ik doodgegooid word met Chinese zooi, ook als ik bijvoorbeeld op zoek ben naar A-merk gereedschap.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Merk ik ook op amazon de laatste tijd, bv als ik zoek op in-ear headphones, enorm veel spul wat je op Ali vind en merken waar ik nooit van heb gehoord of de bekende ali merken ( QCY etc ) en allemaal meuk van rond de 10 euro ( voor 3.5mm headphones )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Het voordeel van Amazon Prime uit Duitsland lijkt niet zo groot als je naar verzendkosten alleen kijkt. Verzenden en retour is vaak gratis. Of is er meer?

Hoe zit dat met verzendkosten van- / naar amazon.it / .fr / .es?

Daar moet je lijkt het sowieso verzendkosten betalen naar NL. Is dat met retour ook zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

twkr18526 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:56:
Het voordeel van Amazon Prime uit Duitsland lijkt niet zo groot als je naar verzendkosten alleen kijkt. Verzenden en retour is vaak gratis. Of is er meer?

Daar moet je lijkt het sowieso verzendkosten betalen naar NL. Is dat met retour ook zo?
Verzenden en retour via Duitsland Prime = altijd gratis.

Er zijn aardig vaak (erg) goede aanbiedingen te vinden die je zelden hier in Nederland ook ziet. Je moet daarbij niet kijken naar Tweakers PW, dat loopt vaak achter bij een actuele aanbieding. Daarnaast geldt dat sommige artikelen in Duitsland simpelweg altijd voordeliger zijn dan hier in Nederland. Denk daarbij aan hondenvoer bijvoorbeeld.

V.w.b. de overige Amazon EU landen. Daarbij betaal je altijd verzendkosten, hoe dat met een retour gaat durf ik niet te zeggen. Mogelijk gaat dat ook via het algemene retour-centrum en is ook dat gratis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
hardware-lover schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 14:20:
[...]

Verzenden en retour via Duitsland Prime = altijd gratis.

Er zijn aardig vaak (erg) goede aanbiedingen te vinden die je zelden hier in Nederland ook ziet. Je moet daarbij niet kijken naar Tweakers PW, dat loopt vaak achter bij een actuele aanbieding. Daarnaast geldt dat sommige artikelen in Duitsland simpelweg altijd voordeliger zijn dan hier in Nederland. Denk daarbij aan hondenvoer bijvoorbeeld.

V.w.b. de overige Amazon EU landen. Daarbij betaal je altijd verzendkosten, hoe dat met een retour gaat durf ik niet te zeggen. Mogelijk gaat dat ook via het algemene retour-centrum en is ook dat gratis.
Zonder prime is het retour ook gratis. Verzendsnelheid is net zo snel. iig heb niets van gemerkt sinds ik prime heb opgezegd. Ik zal verder met mn beste chrome translate door de voorwaardes gaan van italie frankrijk en spanje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@twkr18526, klopt, enkel gratis Prime verzenden geldt dan vanaf €29,-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

twkr18526 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:56:

Ben het niet helemaal met je eens qua verzendkosten. Ik heb nu al vaak genoeg iets besteld, dat relatief weinig waarde heeft, dan is het gewoon binnen twee dagen in huis. In Nederland is hetzelfde artikel ook te vinden, maar dan tot ca vijf euro duurder en dan nog ~€4-6 verzendkosten.

En zoals @hardware-lover ook al aangeeft, zijn er vaak dusdanig goede prijzen, dat de NL webshop alweer te duur is. Ok, toegegeven, heus niet met alles, maar met veel dingen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
Ik bedoelde bestellen bij amazon.de met prime tov bestellen bij amazon zonder prime. Voordeel is vooral verzendkosten bij veel producten onder €29. Gratis retour geldt voor veel producten bij .de zowel met als zonder prime.

Bij amazon.it refereren ze id voorwaarden naar zowel gratis retour als minimaal €4 retour kosten. Ik moet later nog eens goed lezen met google translate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

twkr18526 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 19:46:
[...]
Ik bedoelde bestellen bij amazon.de met prime tov bestellen bij amazon zonder prime. Voordeel is vooral verzendkosten bij veel producten onder €29. Gratis retour geldt voor veel producten bij .de zowel met als zonder prime.

Bij amazon.it refereren ze id voorwaarden naar zowel gratis retour als minimaal €4 retour kosten. Ik moet later nog eens goed lezen met google translate.
Blijkbaar heb ik in het verleden al eens iets teruggestuurd, besteld via .co.uk, dat ging gratis via dezelfde service als die van .de retouren. Sterker, deze ging samen in dezelfde doos als van een .de retour.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 05-05 13:55
Tip voor wie in Belgie woont : verzenden van Amazon.fr is vaak gratis ( toch vanaf een bepaald bedrag ik neem aan 29 Euro ? ) naar .NL kost het wel een vijfje ofzo, al gemerkt bij bv een Nintendo Switch of een game.

En soms zijn artikels op Amazon.fr goedkoper dan hetzelfde op .de of heeft .fr een coupon bij het product staan die je kan aanvinken voor bv 10% off of '' get xx euro off '' en die coupon staat op dat moment niet op .de ( of andersom soms ook )

En verder staat soms dingen als de Nintendo Switch daar lager dan op .de, soms ook met games zo dus de moeite waard om soms toch beide te vergelijken ( zeker als je in Belgie zit )

Verzendtijd is voor mij de Prime niet waard imo op .de, zonder prime is het binnen 48u binnen in Belgie en anders 24u ( mits niet besteld op een Zaterdag ) dat verschil vind ik te klein om echt Prime actief te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Amazon (prime) lijkt de verzending nu ook sneller te doen. Laatste week had ik op donderdagavond besteld, en ik had het vrijdagavond al in huis. Zo snel heb ik het nog nooit gehad.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22-05 07:11
Heb ik soms ook wel gehad hoor, maar soms gaat er weer gewoon 1 of 2 dagen overheen voordat het überhaupt (pun intended) opgestuurd wordt.
Nu ook weer een pakketje onderweg:
1 januari besteld,
3 januari verzonden (Versand durch Amazon, staat geen locatie bij, kon zomaar Spanje zijn),
4 januari in Satolas et Bonce, Isere, Frankrijk,
5 januari vertrokken uit Satolas et Bonce,
6 januari aangekomen in Lauwin Planque, Hauts de France,
Levering als het goed is woensdag.
Goed, er stond ook wel zoiets bij...

Maar ook bij wel snel leveren, maak ik maar heel af en toe mee dat het er ook echt snel is. En meestal komt dat, omdat DHL vaak 's avonds levert en dan wel direct op de dag dat het in NL aankomt.
Als je iets persé snel wilt hebben, kun je het nog steeds beter niet bij Amazon bestellen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-05 07:59
Wild Chocolate schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:51:
Dat blijft het sleutelwoord.

Als je met Prime alles de volgende dag in huis denkt te hebben (zoals in de landen waar Amazon een groot warehouse heeft gebruikelijk is) kom je van een koude kermis thuis.

Mijn ervaring is echter (zoals ook hierboven al genoemd) dat de aangegeven verzendtijd eigenlijk altijd klopt. Vaak een indicatie van 3 dagen, dat in 99% van de gevallen 2 dagen blijkt te zijn.
Maar ook bij wel snel leveren, maak ik maar heel af en toe mee dat het er ook echt snel is. En meestal komt dat, omdat DHL vaak 's avonds levert en dan wel direct op de dag dat het in NL aankomt.
Als je iets persé snel wilt hebben, kun je het nog steeds beter niet bij Amazon bestellen.
Niet mijn ervaring. Als er een window van 1-2 dagen is dan houden ze zich daar ook aan. De catch is dat de indicatie vrijwel nooit 'morgen' is.

Ik zie nu toevallig een item dat er 'uiterlijk woensdag' is als je voor 01:00 bestelt. Dat is - hier tenminste - waarschijnlijk DHL met een avondtijdslot. Zo ook voor de zaken die ze een dag later beloven.

Vraag me overigens af of het geluk is dat alle recente DHL-orders 's avonds komen, of dat Amazon specifiek een avondroute heeft weten te bedingen bij DHL (lijken ze immers die 'volgende dag'-beloftes mee te halen).

Nu heb ik toevallig iets onderweg waarvoor drie dagen geleden een window van 9 t/m eind van de maand (!) gaven (terwijl het in stock was). Dat is vrij ongebruikelijk, en blijkt inderdaad weer een exotisch gevalletje Polen/UPS te zijn.

Over de bezorgtijden ben ik ontzettend tevreden, het grote gemis vind ik dat het onvoorspelbaar is met welke bezorgdienst het komt. Meestal DHL, minder vaak PostNL en heel soms UPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
Wild Chocolate schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:51:
Heb ik soms ook wel gehad hoor, maar soms gaat er weer gewoon 1 of 2 dagen overheen voordat het überhaupt (pun intended) opgestuurd wordt.
Nu ook weer een pakketje onderweg:
1 januari besteld,
3 januari verzonden (Versand durch Amazon, staat geen locatie bij, kon zomaar Spanje zijn),
4 januari in Satolas et Bonce, Isere, Frankrijk,
5 januari vertrokken uit Satolas et Bonce,
6 januari aangekomen in Lauwin Planque, Hauts de France,
Levering als het goed is woensdag.

Mee eens. Na een half jaar behoorlijk wat bestellingen kwamen er nog geen handvol de volgende dag aan(altijd met UPS). De rest kwam na 2 of 3 dagen met DHL of Postnl.
Nu heb ik geen Prime meer en het valt me op dat de bezorging van elke bestelling nu meer dan een week duurt, terwijl dat een jaar terug gewoon binnen enkele dagen was.
Zouden ze dat express doen om je naar Prime te jagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik had nu een wel heel bijzondere 'Prime' ervaring bij Amazon. Notabene nog een externe verkoper ook.

Wat was het geval?
Ergens begin december een potje met reinigingstabletten voor de koffieautomaat besteld.
Kwam na een weekje binnen; prima geen haastproduct.
Aangezien ik een nadrukkelijke link kreeg van de externe (Duitse) verkoper of alles naar tevredenheid was, heb ik aangegeven dat, dankzij de verpakking van amazon (simpele kartonnen doos, zonder bubbeltjeplastic o.i.d.) veel tabletten in de plastic pot, verpulverd waren.

De beste meneer beloofde gelijk beterschap en gaf aan dat hij, als goedmakertje, een gratis extra pot zou nasturen. Afijn; prima zo. Best wel aardig.

Deze week moest ik er ineens weer aan denken en zag dat er nog niks was nagestuurd. Berichtje gestuurd dat ik niks binnen gekregen had. Wederom excuses, excuses en zouden meteen wat nasturen. (dat was gisteren).
Vanacht kwam er een melding binnen van Amazon dat er pakketje onderweg was, met een DHL tracking erbij. En wat schetst mij verbazing? Zojuist afgeleverd!

Da's wel heel rap! Vannacht vertrokken bij Amazon, hedenavond afgeleverd! d:)b

7. Januar 2020 17:39 LELYSTAD Sendung wird zugestellt.
7. Januar 2020 17:24 LELYSTAD Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen.
7. Januar 2020 15:59 LELYSTAD Sendung beim Transportdienst eingegangen.
7. Januar 2020 09:06 LELYSTAD Sendung ist beim Verteilzentrum eingegangen.
7. Januar 2020 02:19 — Lieferung hat das Versandzentrum verlassen und ist unterwegs.

Al die moeite voor een potje reinigingspilletjes van amper 18 euro (250 stuks). Heb ik de komende jaren genoeg. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

recentelijk heb ik een nieuwe muis gekocht bij Amazon.de. Helaas ging er administratief iets fout en is het pakket niet bij mij bezorgd. DHL geeft aan dat het terug gezonden is, alleen bij DHL staat bezorgt.

nou heb ik inmiddels al tweemaal het contact formulier ingevuld, alleen ik krijg geen antwoord. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt eer zoiets verwerkt is? Of ben ik gewoon mn geld kwijt?

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-05 21:17
Mx7733 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:24:
recentelijk heb ik een nieuwe muis gekocht bij Amazon.de. Helaas ging er administratief iets fout en is het pakket niet bij mij bezorgd. DHL geeft aan dat het terug gezonden is, alleen bij DHL staat bezorgt.

nou heb ik inmiddels al tweemaal het contact formulier ingevuld, alleen ik krijg geen antwoord. Heeft iemand enig idee hoe lang het duurt eer zoiets verwerkt is? Of ben ik gewoon mn geld kwijt?
Je kunt het beste even bellen naar de klantenservice. Je kunt zo'n gesprek aanvragen vanuit je account. Over het algemeen komen ze daar met uitstekende oplossingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

Dat was een goeie tip!

Probeer dit soort zaken schriftelijk te houden voor bewijs, maar deze medewerker was zeer behulpzaam.

Thanks!

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

One day delivery werkt nog steeds. Gistermiddag besteld, nu onderweg met bezorger!

Edit: Iets gekocht voor mijn dochter, bleek veel te klein te zijn. Ik de retour aanvinken, krijg ik in mijn scherm "U hoeft het artikel niet terug te sturen, U krijg z.s.m. uw geld terug". _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door pinda powerrr op 14-01-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:04

IkWilbert

Het is mij!

Waarschijnlijk volgende maand officieel in Nederland.

Komst webgigant Amazon veroorzaakt prijzenoorlog in Nederland’

De Nederlandse retail hield lange tijd de adem in. Wanneer bestormt webwinkelreus Amazon de Nederlandse markt? Het antwoord op die vraag is eindelijk duidelijk: dit jaar. Zeer waarschijnlijk al volgende maand. Bedrijven die hun producten willen aanbieden via Amazon.nl, kunnen zich sinds gisteren registreren bij de Amerikaanse webwinkel.

https://www.ad.nl/economi...og-in-nederland~a7dbb19a/

I intend to live forever. So far, so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 20:23
IkWilbert schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:03:
Waarschijnlijk volgende maand officieel in Nederland.

Komst webgigant Amazon veroorzaakt prijzenoorlog in Nederland’

https://www.ad.nl/economi...og-in-nederland~a7dbb19a/
En het mooiste is dat het nieuwste en modernste distributiecentrum van Amazon in Mönchengladbach ligt. Dat is nog geen half uur rijden van mij vandaan. Dat zou wel eens kunnen gaan betekenen dat vandaag besteld morgen geleverd standaard gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Iets zegt me dat ik voor de beste prijzen straks toch nog over de grens moet kijken. Ik zie ook regelmatig erg mooie aanbiedingen bij Mediamarkt DE voorbij komen die je hier eigenlijk nooit ziet, ben bang dat dit bij Amazon.nl niet anders zal zijn. Hopelijk blijft het gratis verzenden vanuit .DE als de (volledige) .NL shop er eenmaal is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het leuke van in DE shoppen is natuurlijk de lagere prijs. Amazon maakt dat alleen maar makkelijker. Ik hoop niet dat we dan ineens verplicht worden om alleen via NL te shoppen....the horror...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Ik heb sinds de jaarwisseling weer 2 afzonderlijke bestellingen gedaan (heb prime), het viel mij op dat deze alletwee de volgende werkdag in de avond al bezorgd waren. In een ander topic waar iemand hetzelfde had besteled maar dan zonder prime, duurde dat een stuk langer.

Ik was altijd gewend dat bestellingen op zijn minst zo'n 3 dagen nodig hadden, dus dit is wel positief.
hardware-lover schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:05:
Iets zegt me dat ik voor de beste prijzen straks toch nog over de grens moet kijken. Ik zie ook regelmatig erg mooie aanbiedingen bij Mediamarkt DE voorbij komen die je hier eigenlijk nooit ziet, ben bang dat dit bij Amazon.nl niet anders zal zijn. Hopelijk blijft het gratis verzenden vanuit .DE als de (volledige) .NL shop er eenmaal is.
Inderdaad, laatst in de Mediamarkt (net over de grens) een Asus Geforce 2070 Super gekocht (laagste in NL - 569 euro).
Kostte 509 euro, inclusief een gratis 512 GB ssd (!!!), waarde minstens zo'n 70 euro, en een CoD Warfare key.
Zijn vaak tijdelijke acties van een weekend ofzo, maar damn.
Kom daar maar eens om in Nederland.

[ Voor 51% gewijzigd door psy op 16-01-2020 09:01 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.