Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Rub147 Binnen de EU?
Maar waarom dan eerst jarenlang wel en plotseling niet meer? :S
Waarbij levering van Duitsland --> Oostenrijk geen probleem is (als enige land)

Maar die beperking "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden" zie je ook bij sommige andere producten. Ook wel eens gehad bij iets simpels als een kaasschaaf of knutselgereedschap.
En daar geldt toch echt geen specifieke regelgeving voor... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:33
ehtweak schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:22:
@Rub147 Binnen de EU?
Maar waarom dan eerst jarenlang wel en plotseling niet meer? :S
Waarbij levering van Duitsland --> Oostenrijk geen probleem is (als enige land)

Maar die beperking "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden" zie je ook bij sommige andere producten. Ook wel eens gehad bij iets simpels als een kaasschaaf of knutselgereedschap.
En daar geldt toch echt geen specifieke regelgeving voor... ;)
Omdat Amazon niet altijd aan de regels voldaan heeft in het verleden :). Tussen Duitsland en Oostenrijk zijn de regels (en accijnzen etc) wel juist geïmplementeerd.

Wat betreft andere producten lijkt het soms willekeur, toch heeft het soms te maken met afspraken met leveranciers om het product alleen in land X te mogen leveren. Of in het geval van sommige "medische hulpmiddelen" moet de handleiding/verpakking ook in het Nederlands beschikbaar zijn. Zo zijn er nog wel een paar afspraken/regels op te noemen. Wat er dan overblijft is willekeur ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Alcohol is geen enkel probleem om te versturen naar NL. Uit de Amazon pantry zal dat wat anders zijn omdat ik vermoed dat dat qua verzendkosten gewoon te duur is. Pantry is gewoon een boodschappen dienst en dat levert ze waarschijnlijk te weinig op als dat vanuit een Duits magazijn moeten gaan verzenden.

De beperking qua land is 9 van de 10 keer omdat het niet direct door Amazon verkocht word maar door een derde partij. Die verzend gewoon niet naar NL.

Dan heb je nog de Alexa apparaten bijvoorbeeld, die niet allemaal verzonden worden naar NL omdat er geen taalondersteuning voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Anoniem: 93986 schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:27:

De beperking qua land is 9 van de 10 keer omdat het niet direct door Amazon verkocht word maar door een derde partij. Die verzend gewoon niet naar NL.
Nope; waar ik op doelde zijn nadrukkelijk producten "Verkauf und Versand durch Amazon"
En zelfs als er staat "Verkauf durch [...] und Versand durch Amazon" dan komt het gewoon uit een Amazon warehouse vandaan.

Nog gekker; als ik iets bestel "Verkauf und Versand durch Amazon" bij amazon.de, dan gebeurt het ook wel eens dat het vanuit Frankrijk of Italië verstuurd wordt! :Y

Maar het ging nadrukkelijk om de 'voordelen' van Prime; en die zijn imho minimaal.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 02-12-2018 10:38 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
ehtweak schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:35:
[...]

Nope; waar ik op doelde zijn nadrukkelijk producten "Verkauf und Versand durch Amazon"
En zelfs als er staat "Verkauf durch [...] und Versand durch Amazon" dan komt het gewoon uit een Amazon warehouse vandaan.

Nog gekker; als ik iets bestel "Verkauf und Versand durch Amazon" bij amazon.de, dan gebeurt het ook wel eens dat het vanuit Frankrijk of Italië verstuurd wordt! :Y
Is dat dan gek :P

Polen, Tsjechië, Duitsland, UK, Italië, Spanje, Frankrijk hebben allemaal magazijnen en leveren voor alle Amazon websites in de EU.

Maar inderdaad, die Prime verzendingen is niet waar je het voor doet. 9/10x wordt de beloofde termijn toch niet gehaald, bij mij in ieder geval.

[ Voor 9% gewijzigd door Rub147 op 02-12-2018 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ja en nee. ;)

Voorheen kwamen de dozen met wijnflessen gewoon vanuit een amazon warehouse in het Ruhrgebied. M.a.w. vlakbij Nederland. Prima service, goed product, snel geleverd.

En dan, ineens, is het niet meer mogelijk om wijn/parfum te leveren vanuit een Duitse magazijn naar Nederland. (?)

Maar soms wel/soms niet, leveren ze b.v. dat flesje parfum "Verkauf und Versand durch Amazon" wel weer vanuit een Duitse magazijn, of een Italiaans magazijn. Of een reserveonderdeel vanuit een Frans magazijn. Prima; waarom waarom wel/niet? Dat is de vraag...
En iets simpels als een kaasschaaf kan/wil men niet leveren naar Nederland, ondanks dat het "Versand durch Amazon" is???

Heeft dat wellicht te maken met concurrentie afspraken c.q. over-de-landsgrenzen verkoop restricties die mogelijke toeleveranciers opleggen?
Vandaar dat ik me ook afvroeg of de nieuwe anti-geoblock afspraken binnen de EU:
https://ictrecht.nl/2018/...eoblocking-voor-webshops/
hierop nog invloed zullen hebben?
Of trekt amazon zich daar toch niks van aan?

En, omdat dit topic over de voordelen van Prime gaat, zie ik op dit gebied geen/nauwelijks voordelen van het Prime abonnement. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

ehtweak schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:35:
[...]

Maar het ging nadrukkelijk om de 'voordelen' van Prime; en die zijn imho minimaal.
Ik heb laatst 3 dozen lampen besteld bij Amazon (dezelfde) en dat komt dan niet uit één magazijn in één land, maar uit 3 magazijnen. Volgens mij uit Duitsland, Frankrijk en Spanje. En dan ook nog met 3 vervoerders verzonden... Hoe bedoel je efficiënt.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
ehtweak schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:48:
Ja en nee. ;)

Voorheen kwamen de dozen met wijnflessen gewoon vanuit een amazon warehouse in het Ruhrgebied. M.a.w. vlakbij Nederland. Prima service, goed product, snel geleverd.

En dan, ineens, is het niet meer mogelijk om wijn/parfum te leveren vanuit een Duitse magazijn naar Nederland. (?)

Maar soms wel/soms niet, leveren ze b.v. dat flesje parfum "Verkauf und Versand durch Amazon" wel weer vanuit een Duitse magazijn, of een Italiaans magazijn. Of een reserveonderdeel vanuit een Frans magazijn. Prima; waarom waarom wel/niet? Dat is de vraag...
En iets simpels als een kaasschaaf kan/wil men niet leveren naar Nederland, ondanks dat het "Versand durch Amazon" is???

...
En, omdat dit topic over de voordelen van Prime gaat, zie ik op dit gebied geen/nauwelijks voordelen van het Prime abonnement. :|
Die willekeur wat er wel leverbaar buiten Duitsland en UK en wat niet is erg irritant. Vroeger leverde Amazon veel meer naar Nederland. Nu krijg je steeds vaker 'wordt niet verstuurd naar X' als je niet in Duitsland of het UK woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:17
ehtweak schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:09:
(...)Vraag me trouwens af of er bij Amazon.de nog wat gaat veranderen naar aanleiding van het verbod op geoblocking wat a.s. maandag 3 december, in werking treedt?
https://ictrecht.nl/2018/...eoblocking-voor-webshops/

Wat ik regelmatig tegenkom is "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden", maar de specifieke reden waarom dat zo is, wordt vrijwel nooit vermeld.
Zo was enkele jaren geleden het geen enkel probleem om van de regelmatige wijnaanbiedingen gebruik te maken. En de daarvoor gebruikte verpakkingen waren uitermate stevig en degelijk.
Maar van het ene op het andere moment kon je geen wijn meer bestellen en laten afleveren in NL... :?

Of bepaalde merken/soorten parfum; "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden", maar soms ook weer wel. Kortom, willekeur! :-(
In deel 2 van de door jou aangehaalde link wordt het volgende aangegeven:
Levering naar het buitenland
Webshops worden niet verplicht om producten buiten hun leveringsgebied te leveren.
Als webshop.nl mag u de verkoop aan Duitse klanten niet weigeren, maar u bent niet verplicht om in Duitsland te leveren als u voor alle klanten slechts bezorging in Nederland aanbiedt. Het is dus wenselijk om duidelijk te informeren over het leveringsgebied. Maar als een webshop aan Nederlandse klanten de mogelijkheid biedt om naar Duitsland te leveren, dan moet een buitenlandse klant deze optie ook hebben.
Er verandert dus hoogstwaarschijnlijk niets aan door jou genoemde praktijk. Een webshop mag nog steeds zelf bepalen waar het een product wel of niet heen wil versturen, en tegen welke voorwaarden. Ze mogen je niet verhinderen om tegen dezelfde voorwaarden als Duitsers te leveren (dus Duitse betaalmethode, levering in DE). Maar dat doen ze ook niet, je kan die producten prima in Duitsland laten afleveren, als je vanuit NL bestelt. Amazon.de voldoet dus al jááren aan die wetgeving.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
gold_dust schreef op zondag 2 december 2018 @ 11:55:
[...]

Die willekeur wat er wel leverbaar buiten Duitsland en UK en wat niet is erg irritant. Vroeger leverde Amazon veel meer naar Nederland. Nu krijg je steeds vaker 'wordt niet verstuurd naar X' als je niet in Duitsland of het UK woont.
Misschien zijn er wel buitenlandse verkopers die veel liever niet aan Nederland leveren omdat hier de tendens is om veel sneller spullen terug te sturen onder de wkoa .
Zou me helemaal niet verbazen en kan ze geen ongelijk geven .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

leekers schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:08:
[...]

Misschien zijn er wel buitenlandse verkopers die veel liever niet aan Nederland leveren omdat hier de tendens is om veel sneller spullen terug te sturen onder de wkoa .
Bij "Verkauf und Versand durch Amazon" zeker? 8)7 Dat heeft niets met buitenlandse verkopers te maken.

Oh, wacht, je hebt gelijk, HET zijn buitenlandse verkopers! Immers Amazon.de, of liever gezegd Amazon sarl, gevestigd in Luxembourg, is de verkoper. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
leekers schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:08:
Zou me helemaal niet verbazen en kan ze geen ongelijk geven .
Het is in mijn ervaring juist Amazon zelf die steeds vaker niet buiten Duitsland of het UK wil leveren. Bij andere aanbieders op Amazon koop ik sowieso niet, die hebben vaak ook veel ongunstigere voorwaarden, hogere prijzen en extra verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
  • Laatst online: 19:35
Hoeveel invloed heeft een leverancier als er "Verkauf und Versand durch Amazon""bij staat.
stel Ik zou iets willen bestellen maar de fabrikant verbied het gebruik in het buitenland of te wel het gebruik buiten Duitsland is illegaal.
Toch geeft Amazon aan dat het verzonden kan worden naar Nederland.
Ik vindt dit enigszins verwarrend en tegenstrijdig :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

trinity999 schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:04:
Hoeveel invloed heeft een leverancier als er "Verkauf und Versand durch Amazon""bij staat.
stel Ik zou iets willen bestellen maar de fabrikant verbied het gebruik in het buitenland of te wel het gebruik buiten Duitsland is illegaal.
Toch geeft Amazon aan dat het verzonden kan worden naar Nederland.
Ik vindt dit enigszins verwarrend en tegenstrijdig :? .
Kun je eens verduidelijken wat je precies bedoelt, want igv Verkoop en Levering door Amazon, is Amazon zelf de leverancier?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-07 11:58
gold_dust schreef op zondag 2 december 2018 @ 12:27:
[...]

Het is in mijn ervaring juist Amazon zelf die steeds vaker niet buiten Duitsland of het UK wil leveren. Bij andere aanbieders op Amazon koop ik sowieso niet, die hebben vaak ook veel ongunstigere voorwaarden, hogere prijzen en extra verzendkosten.
Ik zie wel eens bij Prime producten die door Amazon zelf verzonden worden dat het artikel niet in Nederland geleverd kan worden, maar ik ben benieuwd waar je het op baseert dat dat steeds vaker gebeurt? Zie je dat bij artikelen die eerder wél door Amazon zelf naar Nederland werden verzonden?

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
hardware-lover schreef op maandag 3 december 2018 @ 22:15:
[...]

Kun je eens verduidelijken wat je precies bedoelt, want igv Verkoop en Levering door Amazon, is Amazon zelf de leverancier?
Bij leverancier bedoel ik in dit geval de fabrikant. Dus de fabrikant verbied gebruik in het buitenland en volgens de wetgeving is het illegaal om dit buiten Duitsland te gebruiken. Dus je besteld iets bij Amazon van Fabrikant "x" en er staat dan bij "verkoop en levering door Amazon en kan naar Nederland verstuurd worden"
Je kan natuurlijk zeggen dat Amazon het niet interesseert of jij een product besteld wat je niet mag gebruiken en verstuurt het gewoon. Ik vraag me alleen af in hoeverre Fabrikant "x" daar dan nog info over krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@trinity999, duidelijk. Nu nog een voorbeeld van een product waarbij dit ook het geval is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
hardware-lover schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 18:23:
@trinity999, duidelijk. Nu nog een voorbeeld van een product waarbij dit ook het geval is?
Bijvoorbeeld een HD+ kaart om HD en UHD zenders te kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@trinity999, oké. Ik heb even gezocht en kom HD+ kaarten tegen voor satelliet tv. Weet niet of dit het product is waar je op doelt? Zo ja, hoezo is dit specifiek voor Duitsers en zou deze niet aan Ollanders verkocht mogen worden? Zo nee, welke HD+ kaart bedoel je dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinity999
Dat zijn inderdaad kaarten voor Sat tv. Dat mag niet ivm met uitzendrechten. Het gaat denk te ver in dit topic om daar over te discussiëren. Het gaat het mij eigenlijk om dat ze iets versturen naar het buitenland waarvan de fabrikant het eigenlijk niet wil hebben en of de fabrikant daar dan achter kan komen ivm je verzend gegevens

[ Voor 11% gewijzigd door trinity999 op 04-12-2018 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 27-06 15:35
Update over prime : Ik heb eindelijk twitch prime! Toevallig geactiveerd op de dag dat ik Amazon prime zelf betaal (dus na de free trial). Kan dus niet bevestigen of het probleem bij twitch is opgelost, of dat het aan mijn gratis prime trial lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Glenfiddich schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 15:24:
Ik zie wel eens bij Prime producten die door Amazon zelf verzonden worden dat het artikel niet in Nederland geleverd kan worden, maar ik ben benieuwd waar je het op baseert dat dat steeds vaker gebeurt? Zie je dat bij artikelen die eerder wél door Amazon zelf naar Nederland werden verzonden?
Vroeger verzonden ze veel meer naar Nederland. Vooral grote zware dingen niet meer, bijvoorbeeld televisies en mobiele airco's kon je vroeger ook in Nederland bestellen, nu niet meer. Ik denk dat dat qua verzendkosten voor Amazon gewoon niet uit kan. Wasmachines, drogers en koelkasten etc. ook niet. Ze hebben vrijwel altijd veel betere prijzen dan Nederlandse aanbieders dus dat is jammer.

[ Voor 5% gewijzigd door gold_dust op 05-12-2018 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Proeftijd van m'n ene maandje gratis Prime is bijna voorbij.

En welgeteld 1 zending (!) is echt de volgende dag geleverd. De rest is allemaal meerdere dagen onderweg en/of wordt pas 2-3 dagen nadat het besteld is, verzonden. Ondanks dat het allemaal specifieke 'Prime' producten waren.
Van 2 bestellingen is Amazon/PostNL het spoor al helemaal bijster. PostNL heeft het al >1 week op "zending is aangemeld staan" en Amazon zegt dat het bij PostNL ligt... :-(

Toegegeven, ik heb contact opgenomen met de Amazon Kundenservice en die hebben zonder discussie, op eigen initiatief het volledige bedrag al terug betaald.

En de andere features van Prime interesseren me weinig. Het was toevallig handig omdat bepaalde aanbiedingen eerder/makkelijker als Prime-Kunden te bestellen waren.

Maar de toegevoegde waarde van Prime en het lokkertje "Kostenloser Versand für Prime-Mitglieder
GRATIS-Lieferung bis morgen
" Nee, niet dus. (wel gratis verzenden, maar niet morgen) :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:42
Ook hier een maandje gratis Prime gehad en dat beviel me eigenlijk wel goed, inderdaad ook niet alles de volgende dag bezorgd, maar wel veel sneller dan wanneer ik het zonder Prime bestel. Uiteraard natuurlijk ook niet echt een representatieve periode denk ik, vanwege alle drukte de laatste weken. Wat ik ook een groot voordeel vind is dat ze Prime artikelen vaak via PostNL sturen in plaats van DHL. Als ik een dag niet thuis ben kan ik zelf kiezen waar ik het de volgende dag bezorgd wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Amazon hanteert nu een cut-off tijd van 23:59 voor producten die in magazijnen dicht bij de grens liggen (https://twinklemagazine.nl/2018/12/amazon-cut-off/index.xml). Aangezien ze het nu al niet waar kunnen maken ben ik benieuwd hoe ze dit gaan oplossen.

De pakketten die ik vandaag ontvang (besteld met late cut off) zijn om 4:00 bij DHL aangekomen. Te laat voor de overdaglevering, maar ze lijken mee te gaan met de avondbezorging. Als dit de nieuwe manier van werken wordt zie ik het somber in, DHL is niet het beste, en als veelvuldig zakelijk besteller zijn we in de avond dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Het is sowieso gek, ik bestel iets met Prime en moet er drie dagen op wachten.
Collega wilde het product ook hebben en besteld het via zijn eigen account (zonder Prime, gratis verzending) en heeft met de volgende dag.

Normaal is het bij mij eigenlijk altijd twee dagen en vind dat prima, wel gek dat iemand zonder Prime het een dag eerder heeft.
Alsof ze eerst de Prime pakketten verzamelen om zo verzendkosten te besparen :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Volgens mij is het precies wat e doen. Ik heb veel besteld bij Amazon de laatste maanden en altijd via Prima maar ik heb het letterlijk nooit sneller dan drie dagen ontvangen.
Daarin zijn Bol en CB veel sneller maar wel duurder.
Verder gemerkt dat ik beter moet opletten of ik bestel bij Amazon zelf of bij een externe aanbieder vanwege de mogelijkheid terug te sturen. Bij Amazon kan dat altijd kosteloos, bij externe verkopers niet altijd. Eenmaal gehad dat ik het geld terug kreeg en het artikel mocht houden, uiterst netjes, ook eenmaal dat ik kon retourneren maar dan ongeveer hetzelfde betaalde aan kosten als wat het artikel waard was. Dat artikel ligt ongebruikt in de kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Bij mij is de 'oogst' van een maandje 'Prime' proef abo als volgt:

2 x bestelling idd de volgende dag al geleverd (PostNL)
5 x bestelling ingepland voor de volgende dag, maar tot 2 x keer toe verschoven, uiteindelijk 3 dagen later. (PostNL)
1 x bestelling verzonden vanaf Amazon, maar nooit bij PostNL aangekomen. Geld terug gehad.
4 x bestelling via UPS; 2 x na 2 dagen (uit Duitsland), 2 x na 3 dagen afgeleverd (kwam uit Rome notabene)

en nog 2 'Prime' producten zijn pas in januari 2019 leverbaar. Hoezo 'Prime'?

En dat, ondanks de 'Prime' belofte van "GRATIS 1-Tages-Zustellung nach Holland für mehr als drei Millionen Artikel " begrijp ik wel waarom het praktisch gezien niet lukt.
Als je ziet waar het vandaan komt: :) (zie hieronder voor een zending die nog onderweg is)

12/12/2018 5:47 A.M. Utrecht, Netherlands Out for Delivery
12/12/2018 5:47 A.M. Utrecht, Netherlands Import Scan
12/12/2018 4:52 A.M. Utrecht, Netherlands Destination Scan
12/12/2018 4:37 A.M. Utrecht, Netherlands Arrival Scan
12/12/2018 1:59 A.M. Herne-Boernig, Germany Departure Scan
12/11/2018 9:52 P.M. Herne-Boernig, Germany Arrival Scan
12/11/2018 4:33 A.M. Carpi, Italy Departure Scan
12/11/2018 12:59 A.M. Carpi, Italy Arrival Scan
12/10/2018 6:00 P.M. Roma, Italy Departure Scan
12/10/2018 3:07 P.M. Roma, Italy
12/10/2018 10:01 A.M. Italy Order Processed: Ready for UPS

[ Voor 45% gewijzigd door ehtweak op 12-12-2018 09:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook 'leuk'. :/

Stakingen bij Amazon in Duitsland.
https://derstandard.at/20...nachtsgeschenke-in-Gefahr
https://www.faz.net/aktue...rsandhauses-13309260.html
En, niet echt verwonderlijk, gezien de zeer hoge ziektepercentages bij de medewerkers van Amazon.

https://www.faz.net/aktue...nd-herrscht-13308747.html
Allein vier Standorte gaben demnach eine Quote von 15 bis 20 Prozent an, in Leipzig sei sogar von 20 bis 25 Prozent der Mitarbeiter die Rede, die sich im Durchschnitt krank meldeten. Zum Vergleich: Im Jahresschnitt 2013 fehlten laut dem Statistischen Bundesamt 3,8 Prozent der Arbeitnehmer in Deutschland arbeitsunfähig

Uit het oogpunt van de medewerkers wel te begrijpen.
Maar de consument is de dupe...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:07
De warehouse is nog steeds in Duitsland en niet in Nederland vermoed ik. Dus 1 day delivery is moeilijk te realiseren.

Ik zelf woon in Duitsland, maar hebben dit jaar na 3 jaar Prime toch maar opgezegd. Het was eerst 30-50 en nu was het 70,- vonden we niet waard. Want we keken amper Amazon Prime en bestelden de laatste tijd niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Amazon Prime kost per jaar nog steeds 49 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-07 12:53
Flitzer schreef op maandag 17 december 2018 @ 17:14:
Amazon Prime kost per jaar nog steeds 49 Euro.
Als je per jaar betaald, niet als je maandelijks €5.99 betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Nee, dan is het dus 5.99 Euro per maand en per maand opzegbaar als je het even niet nodig hebt. Wat is je punt? Als je 3 jaar lid bent van Prime, zoals hierboven aangegeven, dan lijkt het me logischer een jaarabonnement te nemen van 49 Euro per jaar en dat is geen 70 Euro per jaar. Een krant is per jaar ook een stuk goedkoper dan een abonnement per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:29
Ik was net op de site aan het browsen en zag ineens bij de boeken 'Prime Reading' staan. Blijkbaar een soort uitleen service voor een subselectie van boeken.
Een relatief nieuwe benefit voor Prime leden. Echter, ik kan op m'n Fire tablet en Kindle hier niets over terug vinden.
Iemand hier bekend met deze service en of het ook beschikbaar is met de Duitse Prime?

Net een Prime trial afgesloten op de .com site om te kijken of ik daar verder mee zou komen. Helaas zie ik daar ook niet iets als een 'checkout' knop of zo. Aangezien Amazon Music & Video ook niet (goed) werkt vanuit NL op de .com site vermoed ik dat ook het Reading gedeelte actief wordt geblokkeerd voor de Nederlandse markt.

[ Voor 31% gewijzigd door Jan_V op 31-12-2018 10:59 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
Service van Prime is toch wel super hoor, in totaal 3 verkeerd gegaan met bezorging van (prime bezorging) pakketten door DHL tijdens de feestdagen. Binnen 5 minuten na mijn email een bericht gekregen van Amazon met excuses en 15 minuten later weer een bericht dat ze opnieuw op de backlog stonden en uiterlijk vandaag nog opnieuw verzonden worden. Top service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Laatst online: 17-06 15:32
rikoos schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:30:
Service van Prime is toch wel super hoor, in totaal 3 verkeerd gegaan met bezorging van (prime bezorging) pakketten door DHL tijdens de feestdagen. Binnen 5 minuten na mijn email een bericht gekregen van Amazon met excuses en 15 minuten later weer een bericht dat ze opnieuw op de backlog stonden en uiterlijk vandaag nog opnieuw verzonden worden. Top service
Nog een aanvulling hierop, Omdat het zo fout is gegaan met de levering (was een kerst cadeau) heb ik van een Prime medewerker (zo stond het ook in zijn signature hahaha) een tegoed bon van € 5 ontvangen. Niet veel maar wel een aardig gebaar toch. Nog nooit gehad al die jaren dat ik "normaal" klant was bij ze.

Volgende keer graag de edit-knop gebruiken i.p.v op jezelf te reageren. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Perkouw op 09-01-2019 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
rikoos schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 14:30:
Mijn ervaring met Prime bezorgingen tijdens mijn proefperiode de afgelopen 1,5e maand zijn wel wisselend geweest. Zo'n beetje elke bezorging via PostNL komt gegarandeerd 1 of 2 dagen later dan wat ze aan geven, en bij mij wordt het meeste via PostNL verzonden. Ik zit zelf een beetje te twijfelen om verder te gaan met het abonnement...
Aan de ene kant is het waarschijnlijk door de drukte dat PostNL later is, maar 50 euro per jaar is toch wel een flinke smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Pyramiden, ik kan eigenlijk niet zeggen dat het tijdens mijn Prime abonnement periode sneller ging met verzenden/ontvangen dan nu zonder Prime. Sommige artikelen worden pas na enkele dagen verzonden/afgeleverd, een enkele soms de volgende dag na bestellen al. Het enige = dat ik nu aan €29,- moet komen wil ik (bij Amazon.de als verzender), voor gratis bezorgen in aanmerking komen.

Ik vind vooral de retourzendingen nu een goede stap vooruit. Vandaag afgegeven = even later een SMS voor ontvangst door DHL en vaak dezelfde dag ('s avonds) een bericht van Amazon dat het pakket retour komt en dat ze de uitbetaling daarvoor al hebben toegekend. Een paar dagen later staat het bedrag alweer op de rekening.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik ga echt niet meer betalen voor dat zogenaamde 'Prime' gebeuren.
In december een maandje op proef gehad; was alleen handig omdat je dan sommige dingen sneller 'ziet' tegen de aanbiedingsprijs.
Maar op de verzendsnelheid heeft het tot nu toe weinig uitgemaakt.

Nu ook weer. (inmiddels geen 'Prime' meer dus)
Afgelopen 5 januari wat zaken besteld.
Wordt uiteindelijk 8 januari verstuurd (m.a.w. 3 dagen geen actie)
En dan vanochtend, 9 januari, al bezorgd.

Gisteravond, 8 januari, wat zaken besteld.
Vandaag verstuurd, en volgens PostNL wordt het morgen al afgeleverd!

M.a.w. ook als niet 'Prime' Kunde wordt het vlot geleverd.

En wat betreft goedmakertjes (@rikoos ), die krijg je ook wel als niet-'Prime' Kunde hoor.
(zelf al diverse keren meegemaakt) :)

Het enige voordeel wat ik tot nu consequent kan ontdekken, is dat die 29 EURO minimum ordergrootte, niet bestaat bij een 'Prime' abo.
Maar om daarvoor nou zoveel extra te betalen? :/
tip: zelf heb ik een lijstje van zaken die we één keer in de zoveel tijd wel nodig hebben. Die 'bewaar' ik dan voor als een keertje een bestelling niet de 29 EURO haalt... Tezamen kom ik dan wel aan >29 EURO.

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 09-01-2019 15:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@ehtweak, zoals ik dat ook doe. Mijn Amazon lijst bevat allemaal artikelen die ik wel handig of aantrekkelijk vind, maar niet direct hoef te hebben of op het moment gewoon te duur zijn (naar mijn smaak). Ik kijk regelmatig even op dat lijstje en bij een aardige prijsverlaging van een bepaald artikel (zoals vandaag weer eens het geval was), sla ik pas toe. Reuze handig die lijstjes.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Famous schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:08:
Het is sowieso gek, ik bestel iets met Prime en moet er drie dagen op wachten.
Collega wilde het product ook hebben en besteld het via zijn eigen account (zonder Prime, gratis verzending) en heeft met de volgende dag.

Normaal is het bij mij eigenlijk altijd twee dagen en vind dat prima, wel gek dat iemand zonder Prime het een dag eerder heeft.
Alsof ze eerst de Prime pakketten verzamelen om zo verzendkosten te besparen :+
Dat viel me recent ook op toen mijn echtgenote op haar (niet-prime) account iets bestelde. Verzendkosten waren hetzelfde, leverdatum ook zo goed als (en de snelle werd al vaak niet of slecht gehaald.). En een aantal prijzen leek anders te zijn met prime (mijn bestelling *met 5 euro gutschein!*) was op een paar cent na identiek aan haar bestelling zonder prime (en zonder tegoedbon).

Dat is dus exit prime.

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 12-01-2019 09:10 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Ik heb het hier ook opgezegd, afgelopen woensdag.

De abonnementsprijs is een stuk hoger (ik ga niet voor een jaar betalen), Prime Video kijk ik eigenlijk nooit, bestel er een stuk minder laatste tijd en de prijzen voor Prime leden zijn niet echt goedkoper.

:w

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Laatst online: 21:17
Ik heb Prime vooral vanwege Video. Kijk het ook niet heel veel, maar wil The Grand Tour volgen. Daarnaast kan Amazon heel scherp zijn met sommige aanbiedingen.

Aan de andere kant, soms zijn ze ook gewoon ronduit duur. Dus het blijft zaak om goed te kijken of iets wel echt een goede prijs is.

Ik gebruik daarvoor (naast gezond verstand, google, tweakers en aliexpress) de browser-plugin van Keepa.
Daarmee kun je historische prijsgegevens bekijken en alerts instellen bij een bepaalde gewenste prijs. Ook kan je prijzen vergelijken tussen de diverse Amazon-winkels.
Op de site van Keepa kan je ook op allerlei statistieken zoeken (bijvoorbeeld aanbiedingen op volgorde van korting in % of €).

Je komt er dan ook achter, dat de prijzen op Amazon echt per minuut kunnen verschillen. Het mooiste was mijn tent, die in eerste instantie ruim duurder was dan bij Nederlandse webshops (ik geloof €279 tegen €239), maar die op een gegeven moment in 2 dagen tijd in stappen daalde naar ca. €120,-, met nog een kortingsactie van 15% ofzo, uiteindelijk €101,76 betaald :-) )

Ik bestel vrij regelmatig (het afgelopen half jaar 32 bestellingen), waarvan het merendeel onder de €29,-. En omdat ik gratis verzenden heb, kan ik dus gewoon bestellen op het moment dat de prijs van ieder artikel het laagst is, zonder te clusteren. Milieu argumenten voor clusteren gaan verder niet op, want Amazon verstuurt bijna alles in losse pakketten, ook wanneer je wel tegelijk besteld. Mijn record wat dat betreft is een bestelling van 6 artikelen, die in 5 delen geleverd werd...

Verzendtijd is inderdaad vrij dramatisch, regelmatig duurt het gewoon een aantal dagen voordat iets verzonden wordt. Daar kan ik verder dan weer niet zo van wakker liggen...

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Worrum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-06 22:00
Ik wil toch even posten, aangezien ik dit jullie niet wil onthouden:

Ik heb ook problemen gehad met het koppelen van twitch aan amazon om twitch prime te activeren. Ook ik kreeg de bekende fout over problemen met mijn creditcard, zonder verdere informatie. Na talloze discussies met Twitch/Amazon helpdesk medewerkers die allemaal nutteloos zijn, heb ik een oplossing die in ieder geval voor mijzelf werkt en ik nergens nog gevonden had.

Na enig leeswerk zag ik dat Amazon en Twitch helemaal geen creditcard vereisen. Je kan bij amazon.de een sepa account koppelen, dit is gewoon je rekening nummer. Dit bracht mij op een idee.

* Verwijder je creditcard als betaalmethode uit amazon (kan je later weer toevoegen)
* Voeg als betaalmiddel een SEPA betaalrekening toe (BIC + IBAN + tenaamstelling)
* Wacht enige tijd, het duurde even voordat het systeem zag dat de creditcard niet meer bestond. (bij mij duurde het een uurtje)
* Ga via de amazon.de pagina naar de prime pagina, klik op "meer informatie" bij Twitch en scroll naar beneden tot je het knopje "Twitch verbinden" of in het duits "Ihren Twitch Account Verknüpfen" vindt en druk daar op

Bij mij kreeg ik een instant activatie. EINDELIJK _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Laatst online: 22:54
Worrum schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:45:

* Verwijder je creditcard als betaalmethode uit amazon (kan je later weer toevoegen)
* Voeg als betaalmiddel een SEPA betaalrekening toe (BIC + IBAN + tenaamstelling)
* Wacht enige tijd, het duurde even voordat het systeem zag dat de creditcard niet meer bestond. (bij mij duurde het een uurtje)
* Ga via de amazon.de pagina naar de prime pagina, klik op "meer informatie" bij Twitch en scroll naar beneden tot je het knopje "Twitch verbinden" of in het duits "Ihren Twitch Account Verknüpfen" vindt en druk daar op
Thanks, werkt hier nu ook na steeds de CC error te hebben gehad.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tipex
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:09
Worrum schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:45:

Ik heb ook problemen gehad met het koppelen van twitch aan amazon om twitch prime te activeren. Ook ik kreeg de bekende fout over problemen met mijn creditcard, zonder verdere informatie. Na talloze discussies met Twitch/Amazon helpdesk medewerkers die allemaal nutteloos zijn, heb ik een oplossing die in ieder geval voor mijzelf werkt en ik nergens nog gevonden had.

Na enig leeswerk zag ik dat Amazon en Twitch helemaal geen creditcard vereisen. Je kan bij amazon.de een sepa account koppelen, dit is gewoon je rekening nummer. Dit bracht mij op een idee.

Bij mij kreeg ik een instant activatie. EINDELIJK _/-\o_
Held! Al dagen aan het klooien en dit bleek de oplossing, super!

Nintendo Friend Code: SW-2156-2589-6793

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik zag opeens dat er al maanden 5,99 wordt afgeschreven ipv 3,99. Na wat zoeken kwam ik hier terecht.

Ik heb gemengde gevoelens erbij.

Aan de ene kant wil ik best wat voor prime betalen, maar aan de andere kant ik er als Nederlandse klant niets voor terug.

Ik heb een tweede generatie Echo, waar ik blij mee ben, werkt perfect in Nederland en soms wil ik wel eens uitbreiden.

Dus ik kijk al tijden naar een tweede echo 2de generatie. Daar komen regelmatig aanbiedingen langs van €69 euro, maar die verzenden ze niet naar Nederland.

Nu ook, als je deze 2 keer koopt, gaat er extra 25 euro vanaf, kom je op €75 per stuk uit:
https://www.amazon.de/Ama...3&sr=8-22&keywords=echo+2

Maar die wordt niet naar Nederland verzonden.

Dan is er een nieuwe Echo plus en een dot 3 uit, beide wederom niet te verzenden naar nederland.
Nieuwe echo plus: https://www.amazon.de/Ama...53&sr=8-1&keywords=echo+2
Dot 3 voor 49 euro: https://www.amazon.de/Ama...80&sr=8-2&keywords=echo+2

Allemaal niet verzendbaar naar Nederland. Waarom niet als ik prime member ben? Ik betaal toch voor prime? Amazon buttoons ook zoiets, waarom niet verzendbaar naar Nederland?

Maar de enige die ik als Nederlandse klant mag kopen is deze:
https://www.amazon.de/gp/product/B07682HBXR
Voor €99...

Ik vind het zo langzamerhand echt heel irritant worden van Amazon, van de helpdesk krijg je alleen maar standaard antwoorden waar je echt geen zak aan hebt.
Hartelijk dank voor het prettige telefoongesprek.

Het spijt mij dat uw gewenste producten niet naar Nederland verzonden worden.

Vanwege garantiebeperkingen en wettelijke import-/exportbepalingen kunnen we momenteel niet alle producten naar landen buiten Duitsland verzenden. Er kunnen ook technische redenen of licentiebepalingen zijn waarom we een product niet in een bepaald land kunnen bezorgen.

Op de detailpagina van het product staat vermeld of een item naar uw standaardadres kan worden verzonden. U kunt een adres uit uw adresboek, een Duitse postcode of een land of regio selecteren. Als u geen adres hebt geselecteerd, gebruiken we uw standaardadres of, als u niet bent aangemeld bij uw klantaccount, uw IP-adres om uw locatie te bepalen.
U kunt alleen het adres van een afhaalpunt selecteren als de 1-Click-functie is ingeschakeld. Uw selectie wordt gedurende 12 uur opgeslagen.
Dan denk ik, het is jullie eigen product, het werkt prima in Nederland. Het wordt door jullie zelf verkocht, dus wat nou licenties? Ik snap er helemaal niets van... Maar je krijgt altijd maar de helpdesk aan de lijn en het lijkt wel of daar geen enkel lijntje open staat naar het management.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 12:05
hardware-lover schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:36:
@ehtweak, zoals ik dat ook doe. Mijn Amazon lijst bevat allemaal artikelen die ik wel handig of aantrekkelijk vind, maar niet direct hoef te hebben of op het moment gewoon te duur zijn (naar mijn smaak). Ik kijk regelmatig even op dat lijstje en bij een aardige prijsverlaging van een bepaald artikel (zoals vandaag weer eens het geval was), sla ik pas toe. Reuze handig die lijstjes.
Je hebt hier ook sites voor. Waar je pricewatch kan bijhouden en als artikel onder een grens komt krijg je mailtje. Hoef je zelf niet te kijken. Camelcamelcamel is er bv 1z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@grote_oever, ik heb nooit haast bij dat soort artikelen. Voor andere artikelen waar wat meer haast achter zit, heb ik ook mijn "hulpmiddelen". Maar ik heb tegenwoordig nauwelijks nog iets wat ik werkelijk MOET hebben🤔

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-07 12:05
hardware-lover schreef op zondag 3 maart 2019 @ 19:45:
@grote_oever, ik heb nooit haast bij dat soort artikelen. Voor andere artikelen waar wat meer haast achter zit, heb ik ook mijn "hulpmiddelen". Maar ik heb tegenwoordig nauwelijks nog iets wat ik werkelijk MOET hebben🤔
Ik moest opeens weer bij luiers. Dat was wel heel handig om een automatische pricewatch te hebben. Wanneer onder bepaald bedrag bestelde ik het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-07 07:34
Ik heb Amazon Prime, maar ik vind het aanbod aan series en films erg matig in Nederland. Ik zie veel promoties voorbij komen van series die bijvoorbeeld in de UK of de US wel beschikbaar zijn maar bij ons niet. Mail gestuurd naar Amazon hierover maar daar krijg je ook niet veel los anders dan van: vervelend maar we kunnen er niets aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:53

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb mijn Amazon Prime maar opgezegd. Ik heb het een half jaar gebruikt maar alles wat ik bestelde deed er 2+ dagen over om bezorgd te worden. Geen enkele keer is de belofte 'bezorging binnen 1 dag in Nederland' waargemaakt.

Ik bestel geen bijzondere dingen (b.v. SD-kaartjes die Amazon zelf verkoopt, dus geen 3rd-party) en woon ook niet in een uithoek (grote stad in de Randstad).

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11
Blijkbaar zit Amazon Prime Photo's tegenwoordig ook standaard in Prime. (onbeperkte opslag voor foto's.) Dat kan interessant zijn; de rest is dan added benefits :D

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat goed nieuws:
nieuws: Amazon Fire TV krijgt YouTube-app en Prime Video krijgt Chromecast-on...

Straks Prime Video ook kunnen chromecasten, ik had mijn Deutsche Firestick geretourneerd omdat ik daar totaal niet tevreden over was. Hopelijk dat dit een beetje op zal schieten.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

True schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:43:
Wat goed nieuws:
nieuws: Amazon Fire TV krijgt YouTube-app en Prime Video krijgt Chromecast-on...

Straks Prime Video ook kunnen chromecasten, ik had mijn Deutsche Firestick geretourneerd omdat ik daar totaal niet tevreden over was. Hopelijk dat dit een beetje op zal schieten.
Ik denk dat je [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo zoekt? Daar past het namelijk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandin
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 07-06 18:23
Even een pluimpje voor de Amazon service zeg, had laatst een pakketje ontvangen waar een deel van de bestelling mistte. Direct met ze gebeld en zonder te veel gedoe de missende delen alsnog opgestuurd gekregen. Ben je normaal wéken voor aan het touwtrekken.. (Mij zelf maar één keer eerder overkomen, maar wat je van de verhalen op Tweakers e.d. leest)

[ Voor 15% gewijzigd door Valandin op 24-04-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07 14:09
Ik heb een account aangemaakt op amazon.de voor mijn ouders (ze hebben geen ander account gehad). Ik wil de prime voor 1 maand gratis activeren, krijg ik de melding dat het niet voor Nederland geldt die gratis maand. Hebben jullie dit ook bij een nieuw account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-07 21:51
Nog geen last van gehad. Ik heb een paar maanden terug gewoon gebruik kunnen maken van mijn gratis maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wasabi! schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 11:21:
Ik heb een account aangemaakt op amazon.de voor mijn ouders (ze hebben geen ander account gehad). Ik wil de prime voor 1 maand gratis activeren, krijg ik de melding dat het niet voor Nederland geldt die gratis maand. Hebben jullie dit ook bij een nieuw account?
Ik inmiddels al 2 keer toe mogen passen, de laatste gratis maand eind april op kunnen starten.

Heb je wel een creditcard gebruikt bij registratie? Ik weet trouwens niet of Prime met iDeal ook mogelijk is?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasabi!
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10-07 14:09
hardware-lover schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 12:45:
[...]

Ik inmiddels al 2 keer toe mogen passen, de laatste gratis maand eind april op kunnen starten.

Heb je wel een creditcard gebruikt bij registratie? Ik weet trouwens niet of Prime met iDeal ook mogelijk is?
Ja, ik heb een creditcard gekoppeld vanaf het begin bij het aanmaken van het account. Zeker nieuw, ik lees regelmatig dat mensen vele accounts aanmaken voor een gratis maand en dan weer een andere aanmaken. Vooral op Pepper lees ik dat vooral.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wasabi! schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 16:07:
[...]
Ja, ik heb een creditcard gekoppeld vanaf het begin bij het aanmaken van het account. Zeker nieuw, ik lees regelmatig dat mensen vele accounts aanmaken voor een gratis maand en dan weer een andere aanmaken. Vooral op Pepper lees ik dat vooral.
Duidelijk.

In mijn geval betreft het dezelfde account, waarbij er blijkbaar voldoende tijd zat tussen het stopzetten (tig maanden geleden), en het weer opnieuw activeren van Prime.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kr4t0s
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
Ik had even contact gehad over Prime Music. TLDR: you need to have a Germany payment method added in your account in order to access prime music
I'm writing this email to follow up with the recent chat conversation regarding accessing prime music. I am extremely sorry for the inconvenience caused to you due to country region restriction.

As per the policy you need to have a country payment method added in your account of from which you have subscribed the prime in order to access prime music.

In your case, you need to have a Germany payment method added in your account in order to access prime music as you have subscribed the prime via Germany.

That's why you were getting the error and notification to sign up for music unlimited.

However to help a valuable customer, I have escalated the issue to the technical team on priority basis so that they can look into this and make access of prime music easier for our customers.

Also I have filled a music feedback for you and I really appreciate that you bring this matter to our attention. Without this it is not possible to launch new features.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Van het ene op het andere moment krijg ik geen mailtjes meer indien een artikel is verzonden. Dus wel na iets besteld te hebben, maar daarna blijft het stil. Het is nu al een paar weken het geval. Anderen dezelfde ervaring misschien?

Er zit geen mail in het spamfilter, niet lokaal en niet bij mijn provider.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:49
hardware-lover schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 12:23:
Van het ene op het andere moment krijg ik geen mailtjes meer indien een artikel is verzonden. Dus wel na iets besteld te hebben, maar daarna blijft het stil. Het is nu al een paar weken het geval. Anderen dezelfde ervaring misschien?

Hier ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En laat ik nu nét een verzend-mail ontvangen hebben voor een artikel wat ik als laatste (gisteren) heb besteld ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147

Precies hetzelfde hier. Amazon's antwoord: We sturen ze handmatig nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hier ook inderdaad. Krijg nu wel mailtjes van DHL dat ze het komen bezorgen en ook een pushmelding via de app. Die kreeg ik eerder dan weer niet.

Edit: Kijk eens in https://www.amazon.de/gp/...ya_d_l_msg_center#!/inbox. Staan ze daar wel in? Bij mij namelijk ook niet en dus lijken ze in zijn geheel niet verzonden door Amazon.

[ Voor 14% gewijzigd door Yorinn op 18-06-2019 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Yorinn, zie mijn vorige reactie, mogelijk was het een storing oid?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
Yorinn schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 19:20:
[...]

Hier ook inderdaad. Krijg nu wel mailtjes van DHL dat ze het komen bezorgen en ook een pushmelding via de app. Die kreeg ik eerder dan weer niet.

Edit: Kijk eens in https://www.amazon.de/gp/...ya_d_l_msg_center#!/inbox. Staan ze daar wel in? Bij mij namelijk ook niet en dus lijken ze in zijn geheel niet verzonden door Amazon.
Ik heb gisteren nog iets besteld en ik kreeg gewoon een mailtje. Staat ook in de inbox. Ik heb overigens wel Prime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:36

ep667

It doesn't hurt to help

Ik heb vorige week bij twee bestellingen geen mailtje gekregen. Die werden bezorgd via DHL en daarvan kreeg ik geen verzendbevestiging (wel een mailtje van DHL). Gisteren iets besteld dat via PostNL bezorgd wordt en daarvan heb ik al wel een verzendbevestiging. Wellicht heeft het dus te maken met het postbedrijf.

Wat me overigens wel opvalt, is dat veel bestellingen tot een maand of 2 terug vaak de volgende dag (dan vaak 's avonds) of toch binnen 2 dagen bezorgd werden. Nu krijg ik overal te zien dat bezorging langer kan duren dan normaal met Amazon Prime. En dan duurt het dus ook 3 à 4 dagen. Toeval of hebben meer mensen dit?

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
ep667 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 15:04:
Ik heb vorige week bij twee bestellingen geen mailtje gekregen. Die werden bezorgd via DHL en daarvan kreeg ik geen verzendbevestiging (wel een mailtje van DHL). Gisteren iets besteld dat via PostNL bezorgd wordt en daarvan heb ik al wel een verzendbevestiging. Wellicht heeft het dus te maken met het postbedrijf.

Wat me overigens wel opvalt, is dat veel bestellingen tot een maand of 2 terug vaak de volgende dag (dan vaak 's avonds) of toch binnen 2 dagen bezorgd werden. Nu krijg ik overal te zien dat bezorging langer kan duren dan normaal met Amazon Prime. En dan duurt het dus ook 3 à 4 dagen. Toeval of hebben meer mensen dit?
Dat heb ik ook. Slechts een enkele bestelling wordt de volgende dag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ja, dat heb ik de laatste tijd ook. Gisteren weer iets Prime gelabeld besteld maar wordt ook pas zaterdag bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

noo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:42:
[...]
Ja, dat heb ik de laatste tijd ook. Gisteren weer iets Prime gelabeld besteld maar wordt ook pas zaterdag bezorgd.
Het staat wel vaak aangegeven, of het de volgende dag bezorgd gaat worden, of dat het soms wat langer kan duren. Het staat ook regelmatig ten onrechte verkeerd weergegeven bij een artikel, maar mogelijk geldt dat voor de bewoners van Duitsland.

Ik heb even wat "Prime" bestellingen nagelopen van de laatste tijd.

Bij een enkele staat: [Prime] Je verzendoptie: Bezorging binnen 1 dag (en dit klopt dan ook vaak).
Bij de meesten staat: [Prime] Je verzendoptie: Premium-verzending (lange afstand), en dit duurt meestal 2 dagen of wat langer.

Dit is niet iets wat ik zelf heb gekozen tijdens bestellen, het staat als zodanig in de mail die in de bus valt direct na het bestellen.

Edit: heb net weer een Prime bestelling geplaatst. Bij het artikel staat;

Bezorging kan langer duren dan je van Prime-items gewend bent. Meer informatie

Omdat we je graag ons meest uitgebreide aanbod willen aanbieden hebben sommige Prime-items een langere levertijd. Dit kan komen doordat het item alleen per landtransport mag worden vervoerd, doordat de voorbereiding van het pakket extra tijd in beslag neemt, of doordat het item vanuit een afgelegen locatie wordt verzonden.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 20-06-2019 17:11 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
hardware-lover schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Het staat wel vaak aangegeven, of het de volgende dag bezorgd gaat worden, of dat het soms wat langer kan duren. Het staat ook regelmatig ten onrechte verkeerd weergegeven bij een artikel, maar mogelijk geldt dat voor de bewoners van Duitsland.

Ik heb even wat "Prime" bestellingen nagelopen van de laatste tijd.

Bij een enkele staat: [Prime] Je verzendoptie: Bezorging binnen 1 dag (en dit klopt dan ook vaak).
Bij de meesten staat: [Prime] Je verzendoptie: Premium-verzending (lange afstand), en dit duurt meestal 2 dagen of wat langer.

Dit is niet iets wat ik zelf heb gekozen tijdens bestellen, het staat als zodanig in de mail die in de bus valt direct na het bestellen.

Edit: heb net weer een Prime bestelling geplaatst. Bij het artikel staat;

Bezorging kan langer duren dan je van Prime-items gewend bent. Meer informatie

Omdat we je graag ons meest uitgebreide aanbod willen aanbieden hebben sommige Prime-items een langere levertijd. Dit kan komen doordat het item alleen per landtransport mag worden vervoerd, doordat de voorbereiding van het pakket extra tijd in beslag neemt, of doordat het item vanuit een afgelegen locatie wordt verzonden.
Ik vind het voordeel van Prime dat je ook met kleine bestellingen geen verzendkosten hebt, maar alleen daarvoor vind ik de kosten wel wat aan de hoge kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
noo schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 16:42:
[...]

Deze week komt dat omdat het in delen van Duitsland vandaag een feestdag is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Medione1210 schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 20:10:
[...]
Ik vind het voordeel van Prime dat je ook met kleine bestellingen geen verzendkosten hebt, maar alleen daarvoor vind ik de kosten wel wat aan de hoge kant.
Ik bestel er nogal vaak (< €29,-), en dan is dat bedrag al vrij snel acceptabel. Ik heb het ook maar meteen voor 1 jaar betaald, dan valt het omgerekend nog wel mee per maand.

Als je alleen al ziet wat het verschil in prijs is bij bijvoorbeeld; Swiffer artikelen, smeercrème, honden- en vogelvoer, enz. enz., dan is dat extra bedrag voor ons zo bespaard.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:30
Misschien is dat om teleurstelling te voorkomen? Zo heb ik gisteren eind van de dag een artikel besteld dat aanstaande maandag geleverd zou worden. Enkele minuten geleden kreeg ik opeens een mail van DHL dat ze vanavond voor de deur staan. Zag ik niet aankomen. :)

Waarschijnlijk waren ze er niet zeker van zijn dat ze het tijdig met DHL konden meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik had me laatst weer laten verleiden tot een Prime abo voor een maandje.
Eigenlijk alleen maar omdat Amazon beloofde dat het binnen 2 dagen geleverd zou worden en ik die spullen (wat MTB onderdelen) snel wilde hebben om te kunnen gaan klussen aan m'n fiets.
Alle Nederlandse webshops waren stukken duurder en zou het ook 2 dagen duren. Dus ik zag/zie die 6 euro extra dan maar als een soort van eenmalige verzendkosten. (valt eigenlijk reuze mee) :)
Bovendien zijn het vaak wel .nl webshops, maar versturen ze alsnog vanuit Duitsland.

En idd, onderdelen kwamen, zoals beloofd, binnen 2 dagen binnen. d:)b
Maar... in de periode daarna diverse 'Prime' producten besteld (Auf Lager, Verkauf und Versand durch Amazon) en toch duurt het zowat een week voordat het aankomt... :-(
Hoezo Prime? Hoezo snel leveren? NOT. :N

ga maar weer eens contact opnemen met de klantenservice om aan te geven dat ik dit geen 'Prime' service vind... Ben benieuwd...

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 25-06-2019 09:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
ehtweak schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:20:
Ik had me laatst weer laten verleiden tot een Prime abo voor een maandje.
Eigenlijk alleen maar omdat Amazon beloofde dat het binnen 2 dagen geleverd zou worden en ik die spullen (wat MTB onderdelen) snel wilde hebben om te kunnen gaan klussen aan m'n fiets.
Alle Nederlandse webshops waren stukken duurder en zou het ook 2 dagen duren. Dus ik zag/zie die 6 euro extra dan maar als een soort van eenmalige verzendkosten. (valt eigenlijk reuze mee) :)
Bovendien zijn het vaak wel .nl webshops, maar versturen ze alsnog vanuit Duitsland.

En idd, onderdelen kwamen, zoals beloofd, binnen 2 dagen binnen. d:)b
Maar... in de periode daarna diverse 'Prime' producten besteld (Auf Lager, Verkauf und Versand durch Amazon) en toch duurt het zowat een week voordat het aankomt... :-(
Hoezo Prime? Hoezo snel leveren? NOT. :N

ga maar weer eens contact opnemen met de klantenservice om aan te geven dat ik dit geen 'Prime' service vind... Ben benieuwd...
Bijna alles wat ik bestel wordt de volgende dag bezorgd (regio Amsterdam), dus het kan blijkbaar wel. Maar veel minder populaire producten liggen simpelweg te ver weg om next day of 2-day delivery te faciliteren. Veel bestellingen van mij worden uit Spanje of Italië verzonden, en dan komt het met UPS wegtransport (2-3 dagen transit) terwijl het voorheen in het vliegtuig werd gekieperd (1 dag transit). Maar daar is natuurlijk geen houden aan.

Wat nog wel kan helpen is als je veel verschillende producten in je mandje hebt het apart te bestellen. Meestal krijg ik dan betere levertijden >:)

Heb je een voorbeeld van een product wat pas over een week bezorgd zou worden? Ben wel benieuwd of het misschien regio-afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanKupers
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online

JohanKupers

Würüm? Dürüm!

Meestal als ik wat bestel via Prime heb ik het de volgende dag ook in huis. Meestal komt die dan mee met de avondlevering van DHL.

⛔ Trackers of betalen ⛔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Rub147 Het betreft producten die vanuit Dormagen/Rheinberg verstuurd worden. M.a.w. da's best wel dichtbij. En het bezorgadres van ondergetekende is zelfs dichterbij Duitsland dan Amsterdam. :)
Alhoewel je natuurlijk nooit weet wat PostNL/DHL's logistieke routering precies is.

Eerst dacht ik nog, het zal wel weer aan DHL liggen. Maar de eerste 2 bestellingen (Prime) kwamen zelfs deels uit Frankrijk en Duitsland. Het ene pakket via DHL, het andere via PostNL. Beiden binnen 2 dagen afgeleverd.

En nu zit ik sinds vorige week vrijdag alweer op diverse 'Prime' bestellingen te wachten. Alles heeft een PostNL trackingcode gekregen, maar volgens PostNL is de status nog steeds "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces ".
Bestelling 1 was notabene een Prime aanbieding van die dag, maar die levering is al opgeschoven naar 2de week juli (!).
Bestelling 2 was een grootverpakking koekjes (Auf Lager, Verkauf und Versand durch Amazon). Nog steeds geen concrete tracking.
Bestelling 3 was een theesoort die we regelmatig bestellen. Normaliter altijd binnen 2-3 dagen geleverd (zelfs zonder Prime abo!), Nu geen concrete tracking. Volgens Amazon op voorraad.
Bestelling 4; wat elektronica onderdelen. Zijn verstuurd vanuit Frankrijk. Geen idee wat de status daar van is... :| Zou ook op voorraad zijn...

Kortom; willekeur. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
JohanKupers schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:38:
Meestal als ik wat bestel via Prime heb ik het de volgende dag ook in huis. Meestal komt die dan mee met de avondlevering van DHL.
Exact, dat is ook mijn ervaring.
ehtweak schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:42:
@Rub147 Het betreft producten die vanuit Dormagen/Rheinberg verstuurd worden. M.a.w. da's best wel dichtbij. En het bezorgadres van ondergetekende is zelfs dichterbij Duitsland dan Amsterdam. :)
Alhoewel je natuurlijk nooit weet wat PostNL/DHL's logistieke routering precies is.

Eerst dacht ik nog, het zal wel weer aan DHL liggen. Maar de eerste 2 bestellingen (Prime) kwamen zelfs deels uit Frankrijk en Duitsland. Het ene pakket via DHL, het andere via PostNL. Beiden binnen 2 dagen afgeleverd.

En nu zit ik sinds vorige week vrijdag alweer op diverse 'Prime' bestellingen te wachten. Alles heeft een PostNL trackingcode gekregen, maar volgens PostNL is de status nog steeds "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces ".
Bestelling 1 was notabene een Prime aanbieding van die dag, maar die levering is al opgeschoven naar 2de week juli (!).
Bestelling 2 was een grootverpakking koekjes (Auf Lager, Verkauf und Versand durch Amazon). Nog steeds geen concrete tracking.
Bestelling 3 was een theesoort die we regelmatig bestellen. Normaliter altijd binnen 2-3 dagen geleverd (zelfs zonder Prime abo!), Nu geen concrete tracking. Volgens Amazon op voorraad.
Bestelling 4; wat elektronica onderdelen. Zijn verstuurd vanuit Frankrijk. Geen idee wat de status daar van is... :| Zou ook op voorraad zijn...

Kortom; willekeur. :-(
Maar is de verwachte leverdatum tijdens bestellen al ver weg, of komen de pakketten gewoon veel te laat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Rub147 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:45:

Maar is de verwachte leverdatum tijdens bestellen al ver weg, of komen de pakketten gewoon veel te laat?
Tolle Frage!
Aber die Antwort is nicht toll...

Als ik bijvoorbeeld die grootverpakking van de koekjes aanklik, staat er keurig bij:
KOSTENLOSE Lieferung morgen
wenn Sie innerhalb von 58 Min. bestellen. Siehe Details
.

Maar als je daadwerkelijk bestelt, "Lieferung kann länger dauern als normalerweise bei Prime-Artikeln gewohnt" :(

M.a.w. Amazon spreekt zichzelf tegen. 8)7

[toevoeging]
Zojuist ff gechat met Amazon Kundenservice.
Talloze verontschuldigingen, problemen, gedoe bij PostNL. Whatever...
Als goedmaker kreeg ik dan een maandje Prime abo als tegoedbon.

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 25-06-2019 11:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Bovenstaande heb ik dus ook vaak tegenwoordig. Het zou morgen of overmorgen in huis zijn, maar het kan wél langer duren dan normaal. En dat doet het dan vaak ook. Het gaat dan vaak wel om leveringen vanuit Duitsland. Tegelijkertijd merk ik dat de leveringen vanuit noord-frankrijk altijd wat sneller zijn dan aangegeven.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@hardware-lover Wat betreft het niet ontvangen van mailtjes...

Dat heb ik nu ook, of liever gezegd; er komt geen mail meer aan. :-(

Vanochtend een chat gehad met Amazon Kundenservice en normaliter krijg ik altijd de tekst van de chat als kopie (nadrukkelijk aangevinkt). Niet dus.
Ook de belofte dat ik per email een cadeaubon zou krijgen; niks ontvangen. Terwijl dat soort dingen binnen enkele minuten aankomt.
En nee, in de spambox is niks hiervan terug te vinden...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
ehtweak schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:40:

Vanochtend een chat gehad met Amazon Kundenservice en normaliter krijg ik altijd de tekst van de chat als kopie (nadrukkelijk aangevinkt). Niet dus.
Ook de belofte dat ik per email een cadeaubon zou krijgen; niks ontvangen. Terwijl dat soort dingen binnen enkele minuten aankomt.
Al weken aan de gang, ik krijg allerlei mailtjes, behalve de verzendmailtjes 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ehtweak schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 15:40:

Dit WAS bij mij het geval ja, maar inmiddels komen van de laatst geplaatste bestellingen, wel weer verzendmails binnen sinds vorige week. Ook van een eerder geplaatste bestelling vandaag, nét de verzendmail ontvangen. hardware-lover in "Amazon Prime in Nederland"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Iedereen heeft last van de hitte zullen we maar denken. :+

De bevestigingsmailtjes van Amazon kwamen pas aan het einde van de dag binnen (normaliter binnen enkele seconden).
En de pakketjes (met keurige 3S PostNL codes) werden vanochtend 'ineens' allemaal afgeleverd. De beste pakjesman snapte het ook niet. Maar liefst 4 afzonderlijke dozen/enveloppen, allemaal afkomstig van Amazon. Terwijl één van de kartonnen enveloppen zelfs aangemeld stond als "past door brievenbus".

Dat PostNL z'n zaakjes niet op orde heeft, blijkt maar weer eens. Al deze zendingen staan volgens de PostNL app nog steeds op "Zending wordt verwacht, maar zit nog niet in sorteerproces". Terwijl ze afgeleverd zijn! 8)7
In tegenstelling tot de Amazon bestelstatus die keurig " 9:29 AM An den Kunden zugestellt" aangeeft. :F

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ep667

ep667

It doesn't hurt to help

Rub147 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 09:31:
[...]

Veel bestellingen van mij worden uit Spanje of Italië verzonden, en dan komt het met UPS wegtransport (2-3 dagen transit) terwijl het voorheen in het vliegtuig werd gekieperd (1 dag transit). Maar daar is natuurlijk geen houden aan.
Toevallig heb ik maandagavond iets besteld dat uit Spanje moest komen. Waarom, snap ik niet helemaal. Het leek me een vrij courant product, maar misschien was het verder nergens op voorraad. In ieder geval: het is inmiddels al afgeleverd.

Gisteren om 16.00 uur verzonden en binnen 20 uur in huis. Toch netjes.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
Elke keer als ik iets bij amazon.de bestel, duurt het zeker een dag voordat het verstuurd wordt.

Van sommige mensen lees ik dat ze hun bestelling binnen een dag hebben. Eerder dus dat mijn bestellingen uberhaupt verstuurd worden. Ook nu met prime.

Weet iemand of dat een instelling is oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 21:53

g0tanks

Moderator CSA
twkr18526 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:59:
Elke keer als ik iets bij amazon.de bestel, duurt het zeker een dag voordat het verstuurd wordt.

Van sommige mensen lees ik dat ze hun bestelling binnen een dag hebben. Eerder dus dat mijn bestellingen uberhaupt verstuurd worden. Ook nu met prime.

Wat staat er dan als levertijd bij de producten die je bestelt?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

twkr18526 schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 21:59:

Bestel je bij Amazon zelf of bij een 3e partij die via Amazon verkoopt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Hier dezelfde ervaring. :-(
Het is en een Prime product, en het is op voorraad, en het is "Verkauf und Versand durch Amazon" en dan nog duurt het 3 dagen...

Zo had ik laatst een pak koffie (amper een tientje, gratis verzenden met Prime), afgelopen zondagochtend besteld, werd maandag verstuurd en kwam dinsdag aan.

En twee andere producten, uit diezelfde bestelling van afgelopen zondag, zijn nog onderweg. Staan gepland voor afleveren op donderdag...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twkr18526
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-02 01:25
YakuzA schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 22:26:
[...]

Bestel je bij Amazon zelf of bij een 3e partij die via Amazon verkoopt?
Het zijn zowel producten verkocht door amazon, prime producten en van derde partijen. Amazon prime producten is het meest verbazende.

@g0tanks : de levertijd is vaak over paar dagen idd, maar soms duurt dat dus een dag extra.

Zelfs een boek wordt na 2 dagen bezorgd en dat is nog het snelst. Misschien moet ik ze maar eens mailen wat de reden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-07 14:31
Snappen jullie nou op welke sites prime precies werkt? Bij mij werkt het sowieso op amazon.de en primevideo, maar hoe check ik of het ook op amazon.nl of bijv amazon.com voordelen oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Converted007
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-07 23:42
nino_070 schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 00:19:
Snappen jullie nou op welke sites prime precies werkt? Bij mij werkt het sowieso op amazon.de en primevideo, maar hoe check ik of het ook op amazon.nl of bijv amazon.com voordelen oplevert?
Prime werkt enkel op de amazon website waar je het hebt afgesloten. In dit geval amazon.de. Wil je prime voor .com of .fr of co.uk moet je bij elke amazon site (ander land) een abo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Dit is iets té simpel gesteld.
Als je in Nederland een Prime abonnement wil afsluiten, doe je dit automatisch bij Amazon.de (welke ook voor de Nederlandse markt is).
Een Prime abonnement afsluiten bij Amazon.co.uk of Amazon.com zal niet gaan, tenzij je een VPN (of een dergelijke dienst) gebruikt.

[ Voor 4% gewijzigd door KillerBee op 08-08-2019 06:07 ]

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ehtweak schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 23:53:
Hier dezelfde ervaring. :-(
Het is en een Prime product, en het is op voorraad, en het is "Verkauf und Versand durch Amazon" en dan nog duurt het 3 dagen...

Zo had ik laatst een pak koffie (amper een tientje, gratis verzenden met Prime), afgelopen zondagochtend besteld, werd maandag verstuurd en kwam dinsdag aan.

En twee andere producten, uit diezelfde bestelling van afgelopen zondag, zijn nog onderweg. Staan gepland voor afleveren op donderdag...
In Duitsland wordt er bijna nooit op zondag gewerkt in webshops. Dat is dus wel iets om rekening mee te houden.

Ik bestel vaak bij Amazon Duitsland met Prime, en mijn aankopen door de week komen altijd aan op het moment dat op de pagina genoemd wordt. Dus meestal de volgende dag. Tenzij besteld tussen vrijdag en zondag

/edit: https://www.amazon.de/gp/...930&qid=1565241250&sr=1-1
Opmerking over bestellen: Als alle gewenste items op voorraad zijn (aangegeven door de beschikbaarheid Op voorraad) en je je bestelling vroeg plaatst, ontvang je deze items op de werkdag na je bestelling (bestellingen die zijn geplaatst op zondag, worden gewoonlijk op dinsdag ontvangen).
Volgens mij veel zaterdagbestellingen ook, zeker als ze 's avonds zijn.Maar bij mij klopt de voorspelling wanneer het aankomt altijd wel dus. aantal keer zelfs 1 of 2 dagen eerder.

[ Voor 23% gewijzigd door ArthurMorgan op 08-08-2019 07:18 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:30
Ik heb maandagmiddag een bestelling geplaatst. Het zou woensdag bezorgd worden, maar is dinsdag not bezorgd. Het werd ditmaal door UPS bezorgd; als het DHL was geweest zou het waarschijnlijk dinsdagavond bezorgd worden.

Ik ontvang mijn bestellingen doorgaans dus wel binnen twee dagen, vaak zelfs de volgende werkdag al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louw Post
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:56

Louw Post

Cerenas

KillerBee schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 06:06:
Dit is iets té simpel gesteld.
Als je in Nederland een Prime abonnement wil afsluiten, doe je dit automatisch bij Amazon.de (welke ook voor de Nederlandse markt is).
Een Prime abonnement afsluiten bij Amazon.co.uk of Amazon.com zal niet gaan, tenzij je een VPN (of een dergelijke dienst) gebruikt.
Dat is ook meteen het vervelende, soms lijkt het niet helemaal goed te gaan met het herkennen van waar je een Prime abo hebt lopen. Voor mij heeft het best wel wat tijd gekost voordat Twitch doorhad dat ik een Prime abo had bij de Duitse Amazon. Twitch ging voor mij telkens door naar .co.uk, daar had ik wel een Prime trial gehad en vervolgens de trial bij .de en daar ging het dan op mis gok ik.
Pagina: 1 ... 3 ... 32 Laatste

Let op:
• Geef goed aan over welke variant van Prime (Nederland, Duitsland, enz.) je vraag gaat, gezien het hier over Prime in het algemeen gaat.
• Discussie over het omzeilen van georestricties is niet de bedoeling in dit topic of in andere (nieuwe) topics op Tweakers.

Vragen en discussie over PrimeVideo mag in [Ervaringen / Discussie] Amazon PrimeVideo
Ervaringen met Amazon mogen gedeeld worden via de Shopreviews
Aanbiedingen mogen gedeeld worden in Aanbiedingen en Kortingscodes
Discussie over verwijderde shopreviews mag in een (nieuw) topic in Pricewatch worden gevoerd.