Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Amazon Prime in Nederland

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Flitzer schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 16:24:
[...]
[knip]

Prime is een keuze. Voor Nederland werkt het nog niet optimaal, maar hopelijk gaat dat nog verbeteren.
Ik baal er zelf wel van dat retourneren via Cycleon op dit niet meer mogelijk lijkt te zijn. Retourneren via PostNL is niet alleen erg duur, maar hun Duitse partner Hermes lijkt niet echt betrouwbaar te zijn.
@Flitzer ik dacht, ik probeer het meteen even uit of ik de keuze nog krijg voor terugzenden via het NL antwoordnummer (Cycleon). Dus even een recent besteld Prime product gekozen (zonder accu), wat door Amazon was aangeboden en (vanzelfsprekend ook) geleverd en nu overkomt mij het vreemde dat ik het product wel terugbetaald krijg, maar ik hoef het helemaal niet terug te sturen? WT...?

Dit is zo ook zichtbaar onder mijn orders nu?

Terugbetaald
Je hoeft je item niet terug te sturen. Je terugbetaling is verwerkt.

Even nog inhaken op het Prime abonnement en de extra kosten daarvoor. Voor mij pakt het werkelijk voordeliger uit. "wij" bestellen werkelijk behoorlijk wat via Amazon (vooral .DE), en eerst moest ik bij laag geprijsde Prime artikelen, er altijd er iets bij nemen om aan gratis verzenden te komen (>= €29,- ). Nu is dat geen noodzaak meer en krijg ik zelfs sommige artikelen die maar een paar € kosten al volledig gratis thuisgestuurd. Verzending gaat daarbij idd vaak wel ietsje sneller, maar heel veel scheelt het niet met het niet Prime abonnement MITS de verkopende partij ook Amazon zelf is, en niet een 3e partij Prime aanbieder.

Komt het item vanaf een ander Amazon land (hoewel in DE besteld), dan kan het wel enkele dagen langer duren voordat het bezorgd wordt, het is dan echter enkel wat langer onderweg geweest.

A smile a day....

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:29:
[...]

@Flitzer ik dacht, ik probeer het meteen even uit of ik de keuze nog krijg voor terugzenden via het NL antwoordnummer (Cycleon). Dus even een recent besteld Prime product gekozen (zonder accu), wat door Amazon was aangeboden en (vanzelfsprekend ook) geleverd en nu overkomt mij het vreemde dat ik het product wel terugbetaald krijg, maar ik hoef het helemaal niet terug te sturen? WT...?

Dit is zo ook zichtbaar onder mijn orders nu?
Simpel, dan zijn de kosten voor restocken, terugzenden etc hoger dan de inkoopwaarde van het product. Doet oa Coolblue ook :)

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Ik weet niet waar de grens ligt voor retourneren, maar zelfs een SD-kaartje van een paar tientjes dat ik dubbel had ontvangen moest nog retour.

De klantenservice heeft wel aangegeven dat ze aan een vervangende oplossing werken i.p.v. Cycleon. Vreemd is wel dat ze standaard 7,50 Euro betalen voor retourneren, maar dat je via PostNL minimaal 10 Euro kwijt bent. Maar als je aangeeft wat het werkelijke bedrag was wordt dat ook vergoed, zelfs bij aangetekend verzenden. Nette service dus, maar wat omslachtig.

Zelf heb ik een jaar Prime aangeschaft en dat haal ik er ook wel uit. Bestel wat meer kleine dingen en ook voor anderen kan ik gratis laten leveren.
Prime Video is ook wel aardig, maar er komt weinig nieuws bij. Alleen de app is wel beperkt vergeleken met Netflix. Ook een paar maanden Netflix stopgezet om de aandacht te richten op Prime.

Wel jammer dat nog steeds vrij veel artikelen niet in Nederland worden geleverd. Kunnen afspraken zijn met een leverancier, zoals bepaalde merken elektronica, maar ook simpele artikelen als messenblokken (zelfs een aanzetstaal wordt niet geleverd). Maar nergens wordt expliciet vermeld waarom levering niet mogelijk is.

• Medione1210
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-10 21:25
Ik heb ook al een paar keer iets terug willen sturen en mocht het gewoon houden. Ging o.a. om een paar slippersvan 16 euro en een t shirt van 6 eyro. Erg nette service van Amazon.
(Een tijdje shirt van 4 euro dat niet paste moest ik dan wel weer terugsturen, maar toen heb ik de klantenservice even gevraagd of ze dat zeker wisten (want retour was 13euro) en toen mocht ik het ook gewoon houden.
Ik weet ook niet waar de grens van terugsturen dan ligt, maar het zal wel uitmaken of Amazon het zelf verloopt of dat het van een derde partij is.

Wel jammer inderdaad dat ze geen prepaid retour label meer hebben. En voor hun ook duur want iets terugsturen naar Duitsland kost 13 euro. Dit vergoeden ze wel snel, maar het is omslachtig.

En Prime doet voor het ons Nederlanders ook niet echt goed. Ik heb maar één van mijn vele bestellingen in twee dagen binnen gekregen. De rest doet er steeds 3 tot 5 dagen over. Dat ze pakjes zouden achterhouden herken ik echter niet. Met of zonder Prime is het (bijna) altijd binnen 5 dagen in huis.

De after sales van Amazon is echt heel erg goed. Ik had pas een kapotte koptelefoon van ongeveer 40 euro en ze stuurden zonder gezeur een nieuwe. Ik hoefde zelfs de oude niet terug te sturen.
Die goede service gaat helaas wel ten koste van het personeel want die behandelen ze niet zo best (voor zover ze ze nog niet hebben vervangen voor robots). Kijk de docu's op YouTube maar.

Medione1210 wijzigde deze reactie 14-04-2018 18:11 (15%)

• Flitzer
  • Registratie: augustus 2007
  • Niet online
Opvallend veel leveringen komen donderdag tot en met zaterdag aan. Het lijkt erop dat standaardlevering vaak verzameld worden tot en met woensdag en dan ineens verzonden worden. Artikelen die op zondag besteld worden komen dan gelijk aan met artikelen die dinsdag zijn besteld.

Leveringen van derden worden meestal wel meteen verzonden. Kindles bijvoorbeeld worden vaak ook direct verzonden.
Voor bundelen lijkt het dan weer uit te maken in wel warenhuis ze liggen. Soms worden ze tegelijk verzonden en soms krijg je meerdere leveringen met 1 artikel. En soms komen de pakjes zelfs direct uit Frankrijk of de UK.

Ongetwijfeld zal er hier een optimalisatiestrategie achter zitten; waarschijnlijk om de kosten laag te houden wat in het voordeel is van Amazon en de klant. Maar interessant is het distributienetwerk van Amazon zeker.

Amazon US lijkt ook zoiets te doen. Artikelen gaan eerst naar een centrale locatie in de US, liggen daar ruim een week en worden vervolgens in 2 dagen geleverd.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Rub147 schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 17:31:
[...]
Simpel, dan zijn de kosten voor restocken, terugzenden etc hoger dan de inkoopwaarde van het product. Doet oa Coolblue ook :)
@Rub147 zo heel goedkoop was dit product nu ook weer niet (€25,- en hier in NL ruim €30,- op zijn voordeligst), en het is daarbij ook nog eens een tamelijk populair en goed gewaardeerd product. Tot nu toe heb ik dit nog met geen enkel product meegemaakt als Amazon zelf de aanbieder was, wel eerder met een leverancier van een "namaak" product, die vergoede ook zonder het terug te hoeven.

Je hoort mij nu verder ook niet over klagen hoor, enkel weet ik nu nog steeds niet of het terugsturen via het antwoordnummer nog wel/niet mogelijk is, ik probeerde het enkel uit, en nu weet ik nog niets ;)

A smile a day....

• Medione1210
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:53:
[...]

@Rub147 zo heel goedkoop was dit product nu ook weer niet (€25,- en hier in NL ruim €30,- op zijn voordeligst), en het is daarbij ook nog eens een tamelijk populair en goed gewaardeerd product. Tot nu toe heb ik dit nog met geen enkel product meegemaakt als Amazon zelf de aanbieder was, wel eerder met een leverancier van een "namaak" product, die vergoede ook zonder het terug te hoeven.

Je hoort mij nu verder ook niet over klagen hoor, enkel weet ik nu nog steeds niet of het terugsturen via het antwoordnummer nog wel/niet mogelijk is, ik probeerde het enkel uit, en nu weet ik nog niets ;)
Ik heb vandaag een retour aangemaakt en moest het wederom naar Duitsland zenden. Geen antwoordnummer dus.

Voor wat betreft het 'vasthouden' van pakjes. Wat vaak gebeurt is dat, bij een bestelling van meerdere artikelen, de items worden vastgehouden tot alles compleet is. Je kan ervoor kiezen dat je dit niet wilt, maar dan krijg je hogere verzendkosten. Bij prime houden en ook niets vast en versturen ze het direct.

Ik kan me er iets bij voorstellen dat ze een manier hanteren waarbij ze kunnen besparen op verzendkosten, maar vooral bij kleding krijg ik (bij een bestelling van meerdere artikelen in één bestelling) wordt er vaak vanalles apart verzonden. Pas geleden kreeg ik mijn bestelling in 3 batches, 1x met PostNL, 1x met DHL en 1z met UPS; ik ga ervanuit dat dit komt omdat de artikelen uit verschillende warehouses moeten komen.

Medione1210 wijzigde deze reactie 14-04-2018 20:14 (30%)

• Medione1210
quote:
Flitzer schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 18:17:
Opvallend veel leveringen komen donderdag tot en met zaterdag aan. Het lijkt erop dat standaardlevering vaak verzameld worden tot en met woensdag en dan ineens verzonden worden. Artikelen die op zondag besteld worden komen dan gelijk aan met artikelen die dinsdag zijn besteld.

Leveringen van derden worden meestal wel meteen verzonden. Kindles bijvoorbeeld worden vaak ook direct verzonden.
Voor bundelen lijkt het dan weer uit te maken in wel warenhuis ze liggen. Soms worden ze tegelijk verzonden en soms krijg je meerdere leveringen met 1 artikel. En soms komen de pakjes zelfs direct uit Frankrijk of de UK.

Ongetwijfeld zal er hier een optimalisatiestrategie achter zitten; waarschijnlijk om de kosten laag te houden wat in het voordeel is van Amazon en de klant. Maar interessant is het distributienetwerk van Amazon zeker.

Amazon US lijkt ook zoiets te doen. Artikelen gaan eerst naar een centrale locatie in de US, liggen daar ruim een week en worden vervolgens in 2 dagen geleverd.
Om eerlijk te zijn geloofde ik je opmerking over het 'vasthouden' van bestellingen niet. Ik bestel namelijk heel veel bij Amazon en heb dit nooit ervaren.
Tot nu.... want ik heb nu een bestelling op 13 april gedaan en er staat gewoon ver,Els dat het pas op 18 april verzonden wordt.
En normaal schrijven ze de betaling pas af op het moment van verzenden, maar nu is de betaling op 16 april van mijn cc afgehouden.
(Het gaat overigens om een item dat gewoon op voorraad is bij Amazon zelf)

Als dit een manier is om mensen naar Prime te lokken dan werkt dit voor mij in ieder geval averechts. Ik hou niet van dit soort acties. Als dit inderdaad hun standaard handelswijze wordt ga ik zeker op zoek naar een andere online winkel.

Het valt me ook op dat ze de laatste tijd niet zo snel meer reageren op vragen en ook het stoppen met de prepaid labels vind ik een minpunt.

Medione1210 wijzigde deze reactie 17-04-2018 08:12 (5%)

• thefal
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 09-10 13:12
Voor mij heft prima vooral nut om de verzendkosten niet meer hoeven te betalen, maar aangezien ik toch al niet zoveel bestel is dat ook de moeite niet echt waard. Van snellere verzending heb ik niks gemerkt, de meeste pakketten kreeg ik zonder Prime toch al in 2 werkdagen en de rest in 3. Dit was met Prime niet anders.

Daarnaast heb ik niet echt een manier om Prime Video op mijn TV te kijken, gezien casten vanaf een iPhone niet kan en screencasten vanaf mijn laptop of Android tablet ervoor zorgt dat het beeld elke 5-10 seconden wel een seconde vastzit...

Ik heb me er dus voor uitgeschreven na de proefperiode.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• monic39
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 13:44
Ook de proefperiode aangevraagd, maandag op Amazon.de artikel besteld dat voorradig is, wordt pas zaterdag geleverd, 5 hele dagen. Dat vind ik belachelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bro_naldo
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 16-09 21:58
Misschien is dit een hele stomme vraag, maar kan ik ook amazon.co uk prime nemen inpv amazon de prime?
Ik zie dat amazon Uk prime duurder is, maar het heeft wel prime music, en books an magazine. vergelijken met amazon de prime!

UK Prime
https://www.amazon.co.uk/...&ref_=nav_logo_prime_join
79 pond per jaar

DE Prime
https://www.amazon.de/ama...&ref_=nav_logo_prime_join
49 euro per jaar

Voor aankopen heb ik voornamelijk Amazon. uk gebruikt, ik heb nooit de nl/duitse amazon gebruikt...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19-10 10:53
quote:
bro_naldo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:25:
Misschien is dit een hele stomme vraag, maar kan ik ook amazon.co uk prime nemen inpv amazon de prime?
Ik zie dat amazon Uk prime duurder is, maar het heeft wel prime music, en books an magazine. vergelijken met amazon de prime!

UK Prime
79 pond per jaar

DE Prime
49 euro per jaar

Voor aankopen heb ik voornamelijk Amazon. uk gebruikt, ik heb nooit de nl/duitse amazon gebruikt...
Waarom zou dit niet kunnen? Als je via de .co afsluit krijg je gewoon die :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 19-10 19:45
quote:
bro_naldo schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 23:25:

UK Prime
79 pond per jaar

DE Prime
49 euro per jaar

Zou wel even uitzoeken of dingen als music niet geografisch begrensd zijn. Ook kan het goed zo zijn, dat je vanuit de UK geen gratis verzending krijgt.
Je zal het wel eerst gratis kunnen proberen, dus dan weet je het ook.

iRacing Profiel

• hsb85
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 18:00
@bro_naldo is het gelukt om de .co.uk versie te nemen? zoja dan zeg ik de .de versie af en ga ik voor .co.uk.

Tegelijk werkt in ieder geval niet kwam ik achter, dan kijkt hij naar de eerste die geactiveerd is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 18-10 20:35
Ik kon Amazon Prime UK een maand gratis testen, dat heb ik gedaan omdat een paar dingen die ik voor de feestdagen wilde bestellen voor 'Prime only' klanten waren. Verder heeft het weinig zin om Prime op Amazon.co.uk te nemen: verzendkosten zijn er nog steeds naar Nederland. Het video en muziek aanbod heb ik niet eens geprobeerd, te weinig content en interesseert me sowiezo niet, maar volgens mij is dat geografisch beperkt. Ik heb Prime in de UK meteen dus weer opgezegd.

Bij mij nu een nieuw dieptepunt van Amazon.de: een zakelijke bestelling op 5 juni geplaatst, alles is 'op voorraad', is vandaag nog steeds niet verzonden en de bezorgdatum staat nu voor de week van de 18e gepland. Dat ze niet de snelste zijn weet je van te voren maar een levertijd van 2 weken is wel erg slecht. Ik zie mezelf de laatste tijd steeds meer in Nederland bestellen: bij veel winkels zoals Bol en Paradigit ook gratis verzending, vaak gelijke of zelfs lagere prijzen dan Amazon en de volgende dag in huis.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Goudstalen
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 15:53
Zelf ook bij Amazon Prime gehad dat alles op voorraad was en ze er alsnog twee weken doen om het uberhaubt te verzenden. Je verwacht toch wel wat meer met een betaalde dienst als Prime.

Maargoed, nederlandse webshops zijn naar mijn ervaring toch wel een stuk duurder. Niet perse voor hetzelfde product, maar het aanbod op Amazon is zoveel groter dat je vaak toch wel een beduidend goedkoper alternatief vindt.

• hsb85
@gold_dust ik was juist benieuwd of de boeken en muziek ook werkt via de uk prime. Bij de Duitse iig niet.

• PjotrStroganov
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 19:18
Ik krijg nu telkens dat ik via amazon.de verzendkosten moet betalen onder de 29 euro. Ik meende toch echt dat ik dit niet hoefde te doen als ik een product bestelde met prime logo.

Het gaat om dit product. Ik mag toch aannemen dat het gratis kan worden verzonden door amazon, aangezien het foor hun fullfilled wordt. Het Prime logo staat er ook bij. Ik heb hetzelfde geprobeerd met een amazon basics product en zag nog steeds 3,49 verzendkosten staan onder de 29 euro.

Ik zie staan op hun infopagina:
quote:
Gratis bezorging voor Amazon Prime-leden in België, Luxemburg en Nederland, in andere landen € 3,49 per verzending

gratis bezorging voor bestellingen van € 29,00 of meer
Uiteraard zie ik de 29 euro of meer staan, maar dat geldt ook voor niet Prime leden. Dus waarom apart aangeven dat verzending voor Prime leden gratis is?

Is er iets wat ik over het hoofd zie?

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

• Yorinn
  • Registratie: februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
PjotrStroganov schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:42:
Ik krijg nu telkens dat ik via amazon.de verzendkosten moet betalen onder de 29 euro. Ik meende toch echt dat ik dit niet hoefde te doen als ik een product bestelde met prime logo.

Het gaat om dit product. Ik mag toch aannemen dat het gratis kan worden verzonden door amazon, aangezien het foor hun fullfilled wordt. Het Prime logo staat er ook bij. Ik heb hetzelfde geprobeerd met een amazon basics product en zag nog steeds 3,49 verzendkosten staan onder de 29 euro.

Ik zie staan op hun infopagina:

[...]

Uiteraard zie ik de 29 euro of meer staan, maar dat geldt ook voor niet Prime leden. Dus waarom apart aangeven dat verzending voor Prime leden gratis is?

Is er iets wat ik over het hoofd zie?
Weet je zeker dat je Prime (aan) hebt (staan)? Hier heb ik namelijk wel gratis verzendkosten bij dat product:

• PjotrStroganov
quote:
Hallo ***
Lidmaatschap: Prime
Betaaltermijn wijzigen:
Jaarlijks (EUR 69,00/jaar)

Volgende betaling:
Op 25-okt-2018 wordt er € 69,00 afgeschreven
Met als optie Prime op te zeggen. Het opgegeven verzend en factuuradres zijn ongewijzigd en in Nederland.

Ik zal sowieso even contact opnemen met Amazon, want er lijkt ergens iets mis te gaan.

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 18-06-2018 21:59 (13%)

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
quote:
PjotrStroganov schreef op maandag 18 juni 2018 @ 21:58:
[...]

Met als optie Prime op te zeggen. Het opgegeven verzend en factuuradres zijn ongewijzigd en in Nederland.

Ik zal sowieso even contact opnemen met Amazon, want er lijkt ergens iets mis te gaan.
Heb je ook al eens geprobeerd om een ander (random) product in je winkelwagen te gooien, die ook met Prime verzonden wordt, om te kijken of het daarmee wel goed gaat.

• PjotrStroganov
quote:
Yorinn schreef op maandag 18 juni 2018 @ 22:30:
[...]

Heb je ook al eens geprobeerd om een ander (random) product in je winkelwagen te gooien, die ook met Prime verzonden wordt, om te kijken of het daarmee wel goed gaat.
Jup, een amazon basics koptelefoon van 25 euro, die verkocht en verzonden wordt door amazon zelf. Nog steeds verzendkosten. Ik zal morgen iig nog proberen mijn adres te verwijderen en opnieuw in te voeren. Misschien ziet amazon het als een adres buiten de ‘gratis’ regio.

Edit: het bleek dat ik de Duitse Prime had aanstaan. Opgelost! ;w

PjotrStroganov wijzigde deze reactie 21-06-2018 15:30 (5%)

• melek-taus
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 24-09 13:21
Ik probeer mijn Twitch met mijn Amazon prime te koppelen maar kom niet door de SMS controle heen. Heb al meerdere telefoon nummers geprobeerd, maar ik krijg geen smsje van ze. Iemand anders die hier ook problemen mee heeft gehad?

Na 1.5 uur met Amazon NL en DE aan te telefoon te hebben gezeten ben ik niet verder gekomen. Ik heb meerdere telefoon nummers geprobeerd, zowel binnenlandse als buitenlandse, maar niemand die ik ken krijgt de sms voor de verificatie van het telefoon nummer. Amazon zegt ligt aan je provider en kan verder niets, zelfs niet nadat ik heb aangetoond dit met verscheidene telefoon nummers te hebben gedaan.....

melek-taus wijzigde deze reactie 19-07-2018 16:23 (47%)

Intel i5 4570, MSI B85-G43, CM Seidon 120V, 8GB Avexir Core Series 11-11-11-28 2800Mhz, Club3D Radeon R9 280 royalKing, Kingston SSDNow V300, Barracuda 1TB 64MB, Seasonic M12II Evo 520W, Thermaltake Core V51, ROCCAT Pure Optical, ROCCAT Ryos TKL Pro.

• -d-
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18-10 13:22
quote:
melek-taus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:36:
Ik probeer mijn Twitch met mijn Amazon prime te koppelen maar kom niet door de SMS controle heen. Heb al meerdere telefoon nummers geprobeerd, maar ik krijg geen smsje van ze. Iemand anders die hier ook problemen mee heeft gehad?

Na 1.5 uur met Amazon NL en DE aan te telefoon te hebben gezeten ben ik niet verder gekomen. Ik heb meerdere telefoon nummers geprobeerd, zowel binnenlandse als buitenlandse, maar niemand die ik ken krijgt de sms voor de verificatie van het telefoon nummer. Amazon zegt ligt aan je provider en kan verder niets, zelfs niet nadat ik heb aangetoond dit met verscheidene telefoon nummers te hebben gedaan.....
Heb ik ook last van, verificatie SMS komt op geen manier binnen. Telefoonnr als +316XXX, 06XXX, etc ingevuld - maar geen SMS.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Het vervallen van het terugzenden via antwoordnummer is geen prettige oplossing voor ons Ollanders. Je moet een aardig bedrag nu zelf voorschieten (2-5Kg), à €19.50, en hoewel je dat bedrag wel terug gaat krijgen, duurt het verrekte lang voor dat bedrag terugbetaalt wordt. Als je zelf niet actief contact opneemt, dan duurt het terugbetalen van het retour gestuurde item alleen al weken en weken, ook als track en trace aangeeft dat het item ontvangen is.

Volgens de medewerker gaan ze het terugsturen voor ons Nederlanders toch weer aantrekkelijker (en simpeler) maken, als het waar is, maar dat je zelf zo achter je geld aan moet blijven gaan, dat is niet geweldig geregeld.
Mijn geld voor het item is inmiddels retour (door doorgifte TT info), de gemaakte retourkosten zijn nog steeds niet betaald, want hoewel op 28 juni als ontvangen geregistreerd te zijn bij de Duitse pakketdienst, heeft Amazon.de deze zelf nog steeds niet verwerkt binnen de organisatie.

A smile a day....

• melek-taus
quote:
-d- schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Heb ik ook last van, verificatie SMS komt op geen manier binnen. Telefoonnr als +316XXX, 06XXX, etc ingevuld - maar geen SMS.
Ben nu bezig via de mail dit met Amazon NL te regelen. Moet het nogmaals proberen en screenshots toesturen als het weer niet lukt. Dan proberen zij het maandag voor mij op te lossen.

Intel i5 4570, MSI B85-G43, CM Seidon 120V, 8GB Avexir Core Series 11-11-11-28 2800Mhz, Club3D Radeon R9 280 royalKing, Kingston SSDNow V300, Barracuda 1TB 64MB, Seasonic M12II Evo 520W, Thermaltake Core V51, ROCCAT Pure Optical, ROCCAT Ryos TKL Pro.

• SYQ
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Hier ook problemen met het niet ontvangen van sms'jes. Zojuist gebeld door Amazon en ik moest een link volgen en aantonen dat ik het ben middels mn rijbewijs ofzo. Aangegeven dat ik gelezen heb dat meer mensen dit probleem ervaren maar het was nieuw voor haar

• Chntl321
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 19:25
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 00:28:
Het vervallen van het terugzenden via antwoordnummer is geen prettige oplossing voor ons Ollanders. Je moet een aardig bedrag nu zelf voorschieten (2-5Kg), à €19.50, en hoewel je dat bedrag wel terug gaat krijgen, duurt het verrekte lang voor dat bedrag terugbetaalt wordt. Als je zelf niet actief contact opneemt, dan duurt het terugbetalen van het retour gestuurde item alleen al weken en weken, ook als track en trace aangeeft dat het item ontvangen is.

Volgens de medewerker gaan ze het terugsturen voor ons Nederlanders toch weer aantrekkelijker (en simpeler) maken, als het waar is, maar dat je zelf zo achter je geld aan moet blijven gaan, dat is niet geweldig geregeld.
Mijn geld voor het item is inmiddels retour (door doorgifte TT info), de gemaakte retourkosten zijn nog steeds niet betaald, want hoewel op 28 juni als ontvangen geregistreerd te zijn bij de Duitse pakketdienst, heeft Amazon.de deze zelf nog steeds niet verwerkt binnen de organisatie.
Ik vind het sowieso allemaal veel moeizamer gaan tegenwoordig. Moet vaak zelf mailen wanneer ik de terugbetaling van een retour ga ontvangen. Vroeger werd dit zeer snel terug gestort, maar inderdaad tegenwoordig moet je er zelf achteraan. De klantenservice maakt het dan vaak wel snel in orde, maar dit moet eigenlijk niet nodig zijn.

En inderdaad, het zelf betalen van de retourkosten is ook een drama. Al 2x 13 euro moeten betalen en dan zelf er achteraan om het terug te krijgen.

Nee, ik vind dit soort dingen niet meer uitnodigen om via Amazon te bestellen als ik niet zeker ben of een maat of iets dergelijks direct juist is.. jammer.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:01
Krijg je het retourzenden altijd vergoed bij Amazon als je binnen 14 dagen wil retourneren? Op de site kan ik het niet duidelijk vinden eigenlijk...

Heeft iemand ervaring met retourneren van spullen van external sellers (non prime, not fulfilled by Amazon)? Krijg je ook dan de kosten van het terugsturen van Amazon vergoed?

2430Wp ZW

• Hoyden
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:34
quote:
S0epkip schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:21:
Krijg je het retourzenden altijd vergoed bij Amazon als je binnen 14 dagen wil retourneren? Op de site kan ik het niet duidelijk vinden eigenlijk...

Heeft iemand ervaring met retourneren van spullen van external sellers (non prime, not fulfilled by Amazon)? Krijg je ook dan de kosten van het terugsturen van Amazon vergoed?
Daar ben ik ook niet zeker van. Van de week een Paperwhite retour gedaan, omdat deze de volgende dag €50 goedkoper was. Ik ga ervanuit €13 extra retour te krijgen voor de verzendkosten. Retoursturen via Postnl kostte me €15,50 (aangetekend tm €100 vergoed) Zonder aangetekend is €13;-, wat Amazon dus max vergoed.

Het is voor mij eerste keer retourneren naar Amazon.de, dus we zullen zien. Mijn artikel kwam rechtstreeks bij Amazon vandaan.

• Hoyden
quote:
melek-taus schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 10:36:

Hier ook issues. Mijn oplossing was via Amazon.com en dan kiezen voor telefoon. Je onvangt dan wel een code via telefoonoproep. Daarmee kon ik weer inloggen en aldaar heb ik de Authenticator aangezet, zodat ik ook via Authenticator app kan inloggen.

Sorry voor 2posts achter elkaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Hoyden schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:31:
[...]
Daar ben ik ook niet zeker van. Van de week een Paperwhite retour gedaan, omdat deze de volgende dag €50 goedkoper was. Ik ga ervanuit €13 extra retour te krijgen voor de verzendkosten. Retoursturen via Postnl kostte me €15,50 (aangetekend tm €100 vergoed) Zonder aangetekend is €13;-, wat Amazon dus max vergoed.

Het is voor mij eerste keer retourneren naar Amazon.de, dus we zullen zien. Mijn artikel kwam rechtstreeks bij Amazon vandaan.
Amazon.de vergoed een hoger bedrag dan die €13,-, dit wordt echter enkel telefonisch toegezegd.

Retourkosten van bestellingen via derden, dus niet met Amazon.de als verzendende partij, zijn te achterhalen via de support info van de aanbieder zelf. Reken in de meeste gevallen er maar op dat je deze niet teruggaat krijgen.

Ik heb het in het verleden ook vaker gepresteerd om een artikel opnieuw te bestellen als deze weer wat voordeliger werd, zelfs tot 3 keer toe achter elkaar (Timberland schoenen). Toen kon men echter nog via antwoordnummer terugzenden, dat zou ik nu niet gemakkelijk meer doen nu het stukken omslachtiger is geworden en je zelf alles voor moet schieten aan verzendkosten.

A smile a day....

• melek-taus
quote:
Hoyden schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:36:
[...]

Hier ook issues. Mijn oplossing was via Amazon.com en dan kiezen voor telefoon. Je onvangt dan wel een code via telefoonoproep. Daarmee kon ik weer inloggen en aldaar heb ik de Authenticator aangezet, zodat ik ook via Authenticator app kan inloggen.

Sorry voor 2posts achter elkaar
Kun je precies de stappen toelichten die je hebt gevolgd. Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar en Amazon doet moeilijk ivm de nieuwe privacy wet. Hierdoor mogen ze geen persoonsgegevens wijzigen of toevoegen.

• Hoyden
quote:
melek-taus schreef op maandag 23 juli 2018 @ 09:31:
[...]

Kun je precies de stappen toelichten die je hebt gevolgd. Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar en Amazon doet moeilijk ivm de nieuwe privacy wet. Hierdoor mogen ze geen persoonsgegevens wijzigen of toevoegen.
Via Amazon.de komen bij mij ook de SMS'en niet binnen. Ik ben toen naar Amazon.com gegaan en daar log ik in en kies ik voor de optie "Didn't receive the code?" (het venster om de Verificatiecode in te kloppen op Amazon.de heb ik nog open in een andere tab)

Daar kies ik voor "Call me at my number ending in xxx". Ik ontvang dat een telefoontje waarin de code wordt voorlezen. Die code type ik in in het Amazon.de venster en login is succevol.

Daarnaast heb ik dus onder "Aanmelden en Beveiliging" -> "Geavanceerde beveiligingsinstellingen"
bij Back-upmethode de Authenticatie-app aangezet, zodat ik via Android's Google Authenticator ook een code kan genereren om in te loggen in Amazon. Zo ben ik niet meer afhankelijk van de SMS.

Hoyden wijzigde deze reactie 23-07-2018 10:03 (8%)

• melek-taus
quote:
Hoyden schreef op maandag 23 juli 2018 @ 10:01:
[...]

Via Amazon.de komen bij mij ook de SMS'en niet binnen. Ik ben toen naar Amazon.com gegaan en daar log ik in en kies ik voor de optie "Didn't receive the code?" (het venster om de Verificatiecode in te kloppen op Amazon.de heb ik nog open in een andere tab)

Daar kies ik voor "Call me at my number ending in xxx". Ik ontvang dat een telefoontje waarin de code wordt voorlezen. Die code type ik in in het Amazon.de venster en login is succevol.

Daarnaast heb ik dus onder "Aanmelden en Beveiliging" -> "Geavanceerde beveiligingsinstellingen"
bij Back-upmethode de Authenticatie-app aangezet, zodat ik via Android's Google Authenticator ook een code kan genereren om in te loggen in Amazon. Zo ben ik niet meer afhankelijk van de SMS.
Bedoel je hiermee de tweetraps inlog functie? Alleen daarbij krijg ik namelijk een optie om me te laten bellen. De gegeven code werkt vervolgens niet op Amazon.de bij het verifieren van het telefoonnummer.

De tweetraps functie heb ik ingesteld echter dan blijft de telefoon verificatie optie nog leeg. Is de tweetraps functie voldoende? Deze heb ik namelijk uitgeschakeld.

Ik probeer trouwens niet te tweetraps te activeren maar gewoon mijn telefoonnummer als backup toevoegen. zie afbeelding.

• Hoyden
Ik heb het inderdaad over de 2-factor inlogfunctie en ik maak al langer gebruik van een mobiel nummer in mijn profiel.

Hoe je dan je mobiele nummer kunt toevoegen als je de SMS niet binnenkrijgt is mij dan ook even een raadsel. Het moge wel duidelijk zijn dat er bij Amazon iets mis zit..

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:18
quote:
Chntl321 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 11:31:
Ik vind het sowieso allemaal veel moeizamer gaan tegenwoordig. Moet vaak zelf mailen wanneer ik de terugbetaling van een retour ga ontvangen. Vroeger werd dit zeer snel terug gestort, maar inderdaad tegenwoordig moet je er zelf achteraan. De klantenservice maakt het dan vaak wel snel in orde, maar dit moet eigenlijk niet nodig zijn.
En inderdaad, het zelf betalen van de retourkosten is ook een drama. Al 2x 13 euro moeten betalen en dan zelf er achteraan om het terug te krijgen.
Hier dezelfde ervaringen, al heb ik ook toen het antwoordnummer nog werd gebruikt er ook een aantal keren achteraan moeten zitten om mijn geld terug te krijgen. Nu is dat standaard geworden, helaas. De laatste keer dat ik terugstuurde en dit na 2 weken nog niet verwerkt was (ondanks dat de track en trace aangaf dat het afgeleverd was) kreeg ik als reactie een mailtje dat ik nog even geduld moest hebben. Nou ja, toe maar
dan, maar nog 1,5 week later heb ik weer eens gemaild en toen vond men het blijkbaar ook te lang duren en kreeg ik de aankoopprijs terug. Echter nog niet de verzendkosten (zucht), daar moest ik nog apart over mailen.

Het lijkt me toch dat het voor Amazon goedkoper is om een bulkcontract af te sluiten met Deutsche post voor antwoordnummer zendingen dan dat ze elke keer consumenten tarieven voor verzendkosten vergoeden...

Mijn platencollectie op Discogs

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
musicfreak schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:26:
[...]
[knip]

Het lijkt me toch dat het voor Amazon goedkoper is om een bulkcontract af te sluiten met Deutsche post voor antwoordnummer zendingen dan dat ze elke keer consumenten tarieven voor verzendkosten vergoeden...
Het lijkt voor Amazon niet altijd om het goedkoopst te draaien, dit gezien de afhandeling van retour gestuurde producten, die soms zonder pardon vernietigd worden, wat recentelijk in het nieuws is geweest.

Ik ben even geleden ook actief achter het terugsturen van verschillende bestellingen gegaan (die Timberland's schoenen waar ik het eerder over had). Het terugsturen ging toen nog via het Antwoordnummer, maar ik vond het vreemd dat ik retouren niet kon combineren via de Amazon.de website. Daar heb ik dus maar over gebeld en toen is mij via telefoon uitgelegd hoe ik de retouren kon combineren in één zending. Dat was op de website dus nergens terug te vinden. Het zouden anders 4 aparte zendingen worden, nu maar 1. Ook die extra kosten scheen ze niet veel uit te maken. Mij ging het om minder werk (één pakket), anders had ik er zelf geen actie op ondernomen. Toch vreemd dat een bedrijf zoveel geld verloren laat gaan, wat maar eens aangeeft hoe groot de marges wel moeten zijn dat ze dit zich allemaal kunnen veroorloven?

A smile a day....

• Medione1210
quote:
hardware-lover schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 22:52:
[...]

Amazon.de vergoed een hoger bedrag dan die €13,-, dit wordt echter enkel telefonisch toegezegd.
Nee hoor. Ik vraag altijd even via de mail of en zo ja via welke verzendmethode ze hun artikel terug willen krijgen en ik zet er een meteen de kosten bij. Ze geven dan meteen akkoord om tegen een bepaald bedrag (13 of 15,50) te versturen. Meteen na het opsturen mail ik het verzendbewijs en dan krijg ik meteen de verzendkosten terugbetaald.

Het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik het product niet hoefde terug te sturen!

Zoals ook al door anderen gezegd....komen er niet goed bij hoe laks ze zijn en hoeveel geld ze laten liggen door zo'n vreemde manier van verzendkosten vergoedrn. Ze kunnen dit beter eens stroomlijnen en van het financiële voordeel het personeel beter gaan betalen!

• musicfreak
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 16:18
quote:
hardware-lover schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:49:
Daar heb ik dus maar over gebeld en toen is mij via telefoon uitgelegd hoe ik de retouren kon combineren in één zending. Dat was op de website dus nergens terug te vinden.
Ben wel benieuwd hoe dit werkt, zou mij wel goed uitkomen af en toe. Dus als je het wil delen, dan graag.

Mijn platencollectie op Discogs

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

quote:
Medione1210 schreef op maandag 23 juli 2018 @ 14:08:
[...]
Nee hoor. Ik vraag altijd even via de mail of en zo ja via welke verzendmethode ze hun artikel terug willen krijgen en ik zet er een meteen de kosten bij. Ze geven dan meteen akkoord om tegen een bepaald bedrag (13 of 15,50) te versturen. Meteen na het opsturen mail ik het verzendbewijs en dan krijg ik meteen de verzendkosten terugbetaald.

Het is ook al een paar keer voorgekomen dat ik het product niet hoefde terug te sturen!

Zoals ook al door anderen gezegd....komen er niet goed bij hoe laks ze zijn en hoeveel geld ze laten liggen door zo'n vreemde manier van verzendkosten vergoedrn. Ze kunnen dit beter eens stroomlijnen en van het financiële voordeel het personeel beter gaan betalen!
Ik had wat duidelijker kunnen zijn misschien, na persoonlijk contact via telefoon of mail, waar je voorkeur ligt dus. Zoals ik zelf in de praktijk ervaren heb, is het aankoopbedrag van het item, na overleg van TT gegevens en bewijs van inname door Duitse pakketdienst, vrijwel direct retour gestort naar CC. De gemaakte verzendkosten komen pas nadat Amazon.de zelf de retour heeft verwerkt, dat is mij door medewerker telefonisch zo meegedeeld. Met de excuses voor de vertraging, want ze liepen nogal wat achter met verwerken van de retouren.

V.w.b. het combineren van bestellingen. Alles aan labels afdrukken en in de doos bijvoegen, van één bestelling retourlabel op doos plakken, maar dat was in de tijd van retour via antwoordnummer. Uit voorzorg eerst maar even overleggen via mail of telefoon. Personeel praat Nederlands, wel zo prettig voor menig Hollander (mij maakt het niet uit).

A smile a day....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:19
quote:
musicfreak schreef op maandag 23 juli 2018 @ 16:03:
[...]

Ben wel benieuwd hoe dit werkt, zou mij wel goed uitkomen af en toe. Dus als je het wil delen, dan graag.
Ik gooi altijd gewoon alle artikelen en de afzonderlijke papieren Rücksendebestätigungen samen in een doos en plak er één van de etiketten op. Tot nog toe altijd goed gegaan bij Amazon. Het geld van het "hoofdartikel" staat vaak dezelfde dag alweer op de creditcard, en de rest dan als de doos bij Amazon is uitgepakt een paar dagen later.

Edit: wat @hardware-lover hierboven ook schrijft dus :).

Garyu wijzigde deze reactie 25-07-2018 14:11 (5%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Macfreak101
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 10:31
Is er al een oplossing voor telefoonnummer verificatie? Ik krijg nog steeds geen SMS van Amazon.

• True
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 18:21

True

Dislecticus

Ik heb recent de Fire TV stick gekocht maar krijg een foutmelding als ik een Prime Video wil bekijken, dit lijkt mij in eerste instantie te maken hebben met het land waar ik mij in bevind (NL). De Fire TV stick werd eigenlijk alleen verkocht in DE en ik heb die dan ook opgehaald bij een pakketservicepunt. Netflix, Spotify en dergelijke apps welke ook aan landen gebonden zijn hebben 0,0 problemen en tonen mij gewoon keurig de NL diensten.

Het maakt niet uit welke taal ik selecteer voor de Fire TV stick.

Als ik dit niet werkend kan krijgen gaat die gewoon linea recta terug richting DE, de Fire Stick bied mij geen voordelen t.o.v. mijn Chromecast welke ook al alle diensten behalve Prime Video biedt.

Steam Profile

• hsb85
@True ik heb om die reden ook de internationale besteld van Amazon.com was ook de enige die bezorgd kon worden in NL..

• True

True

Dislecticus

quote:
hsb85 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:50:
@True ik heb om die reden ook de internationale besteld van Amazon.com was ook de enige die bezorgd kon worden in NL..
Maar die werkt dus wel in Nederland met Prime Video? :?

Steam Profile

• hsb85
@True ja dat was ook de reden dat ik hem besteld had. en vind het wel fijn om Netflix e.d. nu ook met een simpele afstandsbediening te kunnen bedienen. deze versie heeft alleen geen Alexa en is veel duurder..

• True

True

Dislecticus

quote:
hsb85 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:53:
@True ja dat was ook de reden dat ik hem besteld had. en vind het wel fijn om Netflix e.d. nu ook met een simpele afstandsbediening te kunnen bedienen. deze versie heeft alleen geen Alexa en is veel duurder..
Imho vind ik de afstandbediening totaal niet innovatief, ook werkt het voor apps die niet van Amazon komen ook gewoon niet prettig en handig. Alexa maakt mij niet bijster veel uit en het ging mij juist om Prime Video omdat ik dat anders niet kan kijken op de TV in de slaapkamer. Meer dan de 25€ die ik betaald heb was mij het dan ook zeker niet waard, ik denk dat ik 'm maar gewoon ga retourneren.

Steam Profile

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ook een 'leuke'. >:)

Iedere keer als ik een bestelling afrond op amazon.de, dan krijg ik de vraag of ik niet gratis een maandje Prime wil testen en dat het bestelde artikel de volgende dag geleverd kan worden.
Nee dus, dat hoef ik niet. Dank u amazon.
Tot nu toe gaat dat eigenlijk gewoon prima, geen Prime, en ca. 3 werkdagen later komt de bestelling keurig binnen.

Wat schetst mijn verbazing? Gisteren iets besteld, nadrukkelijk voor geen Prime gekozen, bestelling stond gepland op afleverdatum a.s. maandag. (dus zoals gewoonlijk 3 a 4 werkdagen).
Gisteravond al verzonden, vandaag al geleverd via PostNL. d:)b

Mooie Plaatjes   

• Medione1210
quote:
ehtweak schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:32:
Ook een 'leuke'. >:)

Iedere keer als ik een bestelling afrond op amazon.de, dan krijg ik de vraag of ik niet gratis een maandje Prime wil testen en dat het bestelde artikel de volgende dag geleverd kan worden.
Nee dus, dat hoef ik niet. Dank u amazon.
Tot nu toe gaat dat eigenlijk gewoon prima, geen Prime, en ca. 3 werkdagen later komt de bestelling keurig binnen.

Wat schetst mijn verbazing? Gisteren iets besteld, nadrukkelijk voor geen Prime gekozen, bestelling stond gepland op afleverdatum a.s. maandag. (dus zoals gewoonlijk 3 a 4 werkdagen).
Gisteravond al verzonden, vandaag al geleverd via PostNL. d:)b
Andersom duurt het soms met Prime ook gewoon lang. Toevallig net 2 artikelen met Amazon prime besteld...het ene komt vrijdag en het andere pas maandag.

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
quote:
Medione1210 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:34:
[...]

Andersom duurt het soms met Prime ook gewoon lang. Toevallig net 2 artikelen met Amazon prime besteld...het ene komt vrijdag en het andere pas maandag.
Gewoon melden bij Amazon, dan krijg je Prime een maand gratis. Tenminste als ze aangeven dat het de volgende dag wordt bezorgd.

Been there, done that, got a couple of free months :)

JohanKupers wijzigde deze reactie 15-08-2018 19:43 (7%)

• Medione1210
quote:
JohanKupers schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:42:
[...]

Gewoon melden bij Amazon, dan krijg je Prime een maand gratis. Tenminste als ze aangeven dat het de volgende dag wordt bezorgd.

Been there, done that, got a couple of free months :)
Het stond er netjes wanneer het bezorgd wordt. Maar als iets op voorraad is verwacht ik met Prime dat het toch wel in een dag of 2 binnen is!
Vorige week om 22uur babydoekjes besteld en de volgende ochtend stond UPS al om 9 uur voor de deur! Het kan dus toch wel,maar het zal wel afhankelijk zijn van uit welk warehouse het moet komen.
First World problems!

• oohh
  • Nu online
quote:
Medione1210 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 19:52:
[...]

Het stond er netjes wanneer het bezorgd wordt. Maar als iets op voorraad is verwacht ik met prijs dat het toch wel in een dag of 2 binnen is!
Vorige week om 22uur babydoekjes besteld en de volgende ochtend stond UPS al om 9 uur voor de deur! Het kan dus toch wel,maar het zal wel afhankelijk zijn van uit welk warehouse het moet komen.
First World problems!
Als je jezelf er een beetje op instelt, is het inderdaad geen probleem dat het 2-3 werkdagen duurt. Zeker niet als het product relatief goedkoop is en de levertijd goed is aangegeven.

Zelf heb ik wel een paar keer een gratis maand Prime gekregen, maar de levertijd wisselt inderdaad heel erg. Ik zou er dus zelf nooit voor betalen. Wellicht is het interessant als je ook Twitch Prime en Amazon Prime Video gebruikt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik wilde even melding maken van het feit dat retour-zenden, van door Amazon.de afgehandelde zendingen, weer gratis is, nu echter via DHL. Ik heb geen Prime.

hardware-lover wijzigde deze reactie 24-10-2018 16:13 (6%)

A smile a day....

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19-10 12:03
Heb net mijn Amazon account (met cc gegevens naw etc) met de prime trial gekoppeld.
Kan inloggen op primevideos en kan films kijken. Aflever adres is nu hier thuis (ik laat ook afleveren in de US, vandaar)

Echter, het koppelen van mijn twitch account werkt niet.
Helaas! We kunnen Twitch Prime niet inschakelen voor je account.

Er is een fout opgetreden. Probeer het opnieuw over enkele ogenblikken. Klik here voor hulp.
Meerdere browsers geprobeerd, alle adblockers ghostery etc uitgezet/whitelisted (op alle sites) maar ik blijf de error krijgen.

Op twitch bij "connections" heb ik het volgende.
Amazon

Connect your Amazon account

When you choose to connect your Amazon account, the profile information connected to your Amazon account, including your name, may be used by Twitch. Twitch will not publicly display your Amazon account information.
Echter.... de knop staat op "disconnect" ofwel het lijkt erop dat twitch wel weet wie ik ben op amazon.
Heel weird, iemand iets dat zou kunnen helpen? Land instelling?

cheers.

update;
Heb een email gehad (zat in spam) met deze header.
Update: nieuwe Twitch-account verbonden

Op amazon.com staat hij ook gekoppeld (dat is waar de link van de email naar verwijst) en kan hem daar ook weghalen/ontkoppelen. Op twitch zelf echter gebeurt er niets lol.

Bad Brains wijzigde deze reactie 25-10-2018 06:20 (11%)

The love that lasts longest, is the love that is never returned.

• Medione1210
hardware-lover schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:07:
Ik wilde even melding maken van het feit dat retour-zenden, van door Amazon.de afgehandelde zendingen, weer gratis is, nu echter via DHL. Ik heb geen Prime.
Je bedoelt dat het prepaid label weer beschikbaar is. Gratis was het altijd al, alleen moest je het voorschieten...erg onhandig.

• Nutral
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 18:33

Nutral

gamer/hardware freak

De 2 keren dat ik iets heb teruggestuurd kreeg ik een postnl uitprint label en was het verzenden gratis. Doen ze dat niet meer?

• Medione1210
Nutral schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:33:
De 2 keren dat ik iets heb teruggestuurd kreeg ik een postnl uitprint label en was het verzenden gratis. Doen ze dat niet meer?
Is een tijdje gestopt en toen moest je het zelf voorschieten. Nu werkt het weer ,maar dan met DHLfor you.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Medione1210 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:28:
[...]
Je bedoelt dat het prepaid label weer beschikbaar is. Gratis was het altijd al, alleen moest je het voorschieten...erg onhandig.
Idd, de minder omslachtige methode waarbij je (ik) zelf niet actief achter je voorgeschoten centen aan moest gaan ;)

A smile a day....

• Bad Brains
Even een update over die twitch prime connectie, schijnbaar ligt het systeem plat.
Via amazon.com chat;
Hello Harald! Don't stress , you haven't done anything wrong, our servers are temporarily down and experiencing some issues and our technicians are working on getting this fixed right now.
Dus, Mr van Dalen wacht...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 16:07:
Ik wilde even melding maken van het feit dat retour-zenden, van door Amazon.de afgehandelde zendingen, weer gratis is (zelf niets voorschieten), nu echter via DHL. Ik heb geen Prime.
De eerste ervaring hiermee is wel heel erg prettig mag ik wel opmerken. Binnen enkele uren nadat DHL mij de ontvangstbevestiging van de 2 afgegeven pakketten had doorgegeven, kreeg ik van Amazon .DE en .CO.UK de bevestiging van terugbetaling al door.

Nu nog aanzien of het daadwerkelijke afleveren ook verder probleemloos gaat.

Edit: terugbetaling is al afgehandeld (zaterdagmiddag rond 16:00 uur afgegeven bij DHL servicepoint, de dinsdag erop al teruggeboekt).

hardware-lover wijzigde deze reactie 30-10-2018 16:03 (9%)

A smile a day....

• Burr
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 24-09 00:05
Bad Brains schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 18:44:
Even een update over die twitch prime connectie, schijnbaar ligt het systeem plat.
Via amazon.com chat;

[...]

Dus, Mr van Dalen wacht...
Ik kreeg bericht dat er iets mis was in het systeem, en dat ze dat vandaag zouden oplossen. Ik moest het vanavond weer proberen..

• Bad Brains
Burr schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:32:
[...]

Ik kreeg bericht dat er iets mis was in het systeem, en dat ze dat vandaag zouden oplossen. Ik moest het vanavond weer proberen..
Maandag weer met Amazon(com) gechat en voorlopig nog niets opgelost.
Heb ook sinds de "gratis" Prime maand 30 charges en retouren van $1.60 gehad. En een afschrijving van een euro. Er is maar weinig opgelost iig en antwoord kon hij ook niet geven.
Van Amazon(de) krijg ik helemaal geen antwoord op mails.

schandelijk voor zo'n groot bedrijf.

• Miyazono
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 18:06
Bad Brains schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 06:38:
[...]

Maandag weer met Amazon(com) gechat en voorlopig nog niets opgelost.
Heb ook sinds de "gratis" Prime maand 30 charges en retouren van $1.60 gehad. En een afschrijving van een euro. Er is maar weinig opgelost iig en antwoord kon hij ook niet geven.
Van Amazon(de) krijg ik helemaal geen antwoord op mails.

schandelijk voor zo'n groot bedrijf.
Zelf krijg ik te horen van Amazon(de) dat zij hier niet over gaan en dat ik het maar met Twitch uit moet zoeken die vervolgens een copy paste bericht sturen met dat ik of in een niet supported land woon of een niet supported payment method gebruik...
Zit nu al twee dagen te wachten op verder antwoord maar dat lijkt er ook niet te komen :)

edit: zojuist contact gehad met Amazon(com) en zij zeggen dus dat je een Prime Video subscription moet hebben wil je gebruik maken van Twitch Prime in Nederland. Dus Amazon Prime cancellen of wachten tot je free trial voorbij is (of een nieuw account aanmaken puur voor de Prime Video subscription), gratis trial voor Prime Video starten en dan zou Twitch Prime dus moeten werken...

Miyazono wijzigde deze reactie 31-10-2018 12:53 (19%)

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• Bad Brains
Miyazono schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:19:
[...]

edit: zojuist contact gehad met Amazon(com) en zij zeggen dus dat je een Prime Video subscription moet hebben wil je gebruik maken van Twitch Prime in Nederland. Dus Amazon Prime cancellen of wachten tot je free trial voorbij is (of een nieuw account aanmaken puur voor de Prime Video subscription), gratis trial voor Prime Video starten en dan zou Twitch Prime dus moeten werken...
Ze ouwehoeren maar wat volgens mij. Dit is van een week geleden.
09:34 AM PDT Harald: On another note, and i'll paste some tekst after this message. My primevideo works as intended. As said I am from the Netherlands and it isnt listed here.

NOTE: If you're in a country other than US, Canada, Italy, France, Germany, Belgium, Austria, Spain or the UK, and have signed up for Prime but not Prime Video, we'll need to cancel your regular Prime and direct you to the Prime video sign up. Please send us an email indicating that you would like to cancel Prime so you can sign up for Prime Video in order to get Twitch Prime.

09:35 AM PDT Harald: That ISN'T the issue right?
09:35 AM PDT Brent: The issue isnt with your Prime or which subscription you have, its directly related to the system error we are experiencing.

• Burr
Ook ik heb inderdaad nog issues. Amazon stuurt me door naar twitch, twitch zegt dat het probleem bij amazon ligt.

• Daniel36
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 16-10 07:41

Daniel36

Mr. Positivo himself

Ervanuitgaand dat ze NL willen overnemen van o.a. Bol zijn ze nogal vreemd bezig imho.
Als ik iets bestel komt het steevast pas op zaterdag aan.
Terwijl ze schermen met de snelle bezorging in 1 dag.
Bol is duurder maar wel in staat om de boel in 1 dag te bezorgen.

• Intraphyx
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 04-11-2018
Ligt het aan mij of is prime deze maand van 4 euro per maand naar 7 gegaan? Ik dacht dat je als early adopter weinig hoefde te betalen..

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
Intraphyx schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:27:
Ligt het aan mij of is prime deze maand van 4 euro per maand naar 7 gegaan? Ik dacht dat je als early adopter weinig hoefde te betalen..
Klopt, het oude tarief van € 3,99 zou eigenlijk gelden tot maart dit jaar, maar is verlengd tot aan september. Stap je over op een jaarabonnement betaal je nu € 49.- wat neerkomt op ongeveer € 4,10 per maand. Anders betaal je € 5,99 per maand voor een maandabonnement.

Zie ook nieuws: Amazon start Prime-bezorging in Benelux voor meer informatie hierover.

Yorinn wijzigde deze reactie 04-11-2018 19:44 (14%)

• JohanKupers
  • Registratie: juli 2018
  • Niet online
Yorinn schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:42:
[...]

Klopt, het oude tarief van € 3,99 zou eigenlijk gelden tot maart dit jaar, maar is verlengd tot aan september. Stap je over op een jaarabonnement betaal je nu € 49.- wat neerkomt op ongeveer € 4,10 per maand. Anders betaal je € 5,99 per maand voor een maandabonnement.

Zie ook nieuws: Amazon start Prime-bezorging in Benelux voor meer informatie hierover.
Bedankt voor deze info, zojuist mijn maandabonnement omgezet naar een jaarabonnement. d:)b

• Bad Brains
Wie van de Prime gebruikers heeft wel zijn Twitch Prime gelinkt en werkend gekregen?

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:57

OmeJoyo

This is me

Bad Brains schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:40:
Wie van de Prime gebruikers heeft wel zijn Twitch Prime gelinkt en werkend gekregen?
Ik heb gewoon alle stappen gevolgd en het werkt allemaal prima :)

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Bad Brains
@OmeJoyo Amazon Prime via DE, Creditkaart en een twitch account die je al had?

Sommige stappen kunnen anders zijn. ;)

• OmeJoyo
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 17:57

OmeJoyo

This is me

Bad Brains schreef op maandag 5 november 2018 @ 13:02:
@OmeJoyo Amazon Prime via DE, Creditkaart en een twitch account die je al had?

Sommige stappen kunnen anders zijn. ;)
Prima account heb ik al jaren met meerdere betaalopties (Ideal,CC en Bankafschrijving)
Prime via Amazon.DE
Nieuw Twitch account.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

• Bad Brains
kk thanks, het kan dus wel.
Ik had alleen een bestaande twitch account en dat gaat faliekant fout.

• Miyazono
Ja, Twitch Prime werkt hier ook nog steeds niet

Twitch | Steam | Origin: TsundereWaffle | Uplay: TsundereWaffle | Battle.net: Waffle#22235

• Burr
Ik heb een nieuwe twitch account geprobeerd, maar helaas. Ook dat werkt niet.

• zwimmiz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-10 19:06
Intraphyx schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:27:
Bij mij ook. Van 3,99 naar 5,99 per maand. Ik heb er nu een jaarlijks abonnement van gemaakt, want dat kost 4.20 per maand.
Net goedkoop genoeg om het een jaartje te proberen. Ik kijk regelmatig twitch, maar ik zit echt niet te wachten op die reclames tussendoor. Daarnaast vind ik het wel makkelijk om een serie/filmplatform te hebben.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 16:19
Be happy. Hier kost het in een paar jaar van 19 (of was het 29?) naar 49 naar 69 euro op jaarbasis gegaan. Nog steeds goedkoper dan Netflix natuurlijk, en dan heb je er alle andere Prime voordelen ook bij. Maar het is wel aan de prijs aan het raken.

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
zwimmiz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 16:58:
[...]

Bij mij ook. Van 3,99 naar 5,99 per maand. Ik heb er nu een jaarlijks abonnement van gemaakt, want dat kost 4.20 per maand.
Net goedkoop genoeg om het een jaartje te proberen. Ik kijk regelmatig twitch, maar ik zit echt niet te wachten op die reclames tussendoor. Daarnaast vind ik het wel makkelijk om een serie/filmplatform te hebben.
Alleen jammer dat Twitch is gestopt met het verbergen van reclames voor Prime-users. nieuws: Twitch verwijdert advertentievrij kijken uit zijn Prime-aanbod

• zwimmiz
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 18-10 19:06
Yorinn schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 17:28:
[...]
Alleen jammer dat Twitch is gestopt met het verbergen van reclames voor Prime-users.
Das mooi vervelend. Ze hebben het ook precies gemeld toen ik in augustus op vakantie was ;)
Het was me trouwens ook nog niet opgevallen onder het kijken. De kans dat ik het over een jaar verleng, gaat dan erg klein worden...

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat
zwimmiz schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:42:
[...]

Das mooi vervelend. Ze hebben het ook precies gemeld toen ik in augustus op vakantie was ;)
Het was me trouwens ook nog niet opgevallen onder het kijken. De kans dat ik het over een jaar verleng, gaat dan erg klein worden...
Je kan wel overstappen op Twitch Turbo, alleen is die gelijk 9 dollar per maand.

• MaikelvE
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 06-09 17:46
Bad Brains schreef op maandag 5 november 2018 @ 10:40:
Ik niet... Ik probeer nu al 3 dagen lang lid te worden van Twitch Prime.

Ik heb met 5 verschillende support medewerkers contact gehad, op hun advies betaalmethoden verwijderd en nieuwe toegevoegd, een andere credit card geprobeerd, mijn Twitch Prime subscriptions laten cancellen en direct via Prime Video lid geworden... het werkt allemaal gewoon -niet- 8)7

Volgens mij is het op dit moment gewoon niet mogelijk voor mensen uit Nederland om Twitch Prime lid te worden. Helaas zijn de supportmedewerkers niet competent genoeg om dit hogerop te sturen. :(

• oohh
  • Nu online
MaikelvE schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:02:
[...]

Ik niet... Ik probeer nu al 3 dagen lang lid te worden van Twitch Prime.

Ik heb met 5 verschillende support medewerkers contact gehad, op hun advies betaalmethoden verwijderd en nieuwe toegevoegd, een andere credit card geprobeerd, mijn Twitch Prime subscriptions laten cancellen en direct via Prime Video lid geworden... het werkt allemaal gewoon -niet- 8)7

Volgens mij is het op dit moment gewoon niet mogelijk voor mensen uit Nederland om Twitch Prime lid te worden. Helaas zijn de supportmedewerkers niet competent genoeg om dit hogerop te sturen. :(
Probeer anders eens je Amazon account op een ander land te zetten.

https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201248840

• MaikelvE
oohh schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:23:
[...]

Probeer anders eens je Amazon account op een ander land te zetten.

https://www.amazon.com/gp...lay.html?nodeId=201248840
Die staat momenteel op the Netherlands. Om te wisselen zou ik een adres en telefoonnummer uit het buitenland nodig hebben...

• Bad Brains
@MaikelvE Kijk is op je CC statement, is daar meerdere keren $1.60 op-en af geschreven?
Dat had/heb ik dus de hele tijd. Weirde afschrijvingen van Amazon, ben ook voorlopig niet klaar met ze.

• MaikelvE
Bad Brains schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 23:14:
@MaikelvE Kijk is op je CC statement, is daar meerdere keren $1.60 op-en af geschreven?
Dat had/heb ik dus de hele tijd. Weirde afschrijvingen van Amazon, ben ook voorlopig niet klaar met ze.
Nee, ik heb wel een reservering van 1 euro.

Vanochtend kreeg ik de volgende reactie van de zoveelste support medewerker aan wie ze het doorgestuurd hebben:
Hello,

We’re sorry that you are unable to access your Twitch Prime benefits.

Twitch Prime is available to Amazon Prime customers (including Prime Video-only memberships where available) in the United States, Canada, United Kingdom, Germany, France, Italy, Spain, Belgium, Luxembourg, Mexico, the Netherlands and Austria with a valid in-region payment method, and to PrimeVideo.com subscribers.

Your current country of residence or Amazon Prime subscription payment method does not qualify, and as a result, you are unfortunately unable to access Twitch Prime benefits at this time.
Ik heb gewoon een MasterCard, dus kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt...

MaikelvE wijzigde deze reactie 07-11-2018 09:21 (3%)

• Bad Brains
MaikelvE schreef op woensdag 7 november 2018 @ 09:20:

Ik heb gewoon een MasterCard, dus kan me niet voorstellen dat het daar aan ligt...
Ik krijg EXACT dezelfde BS mail.
Afwimpelen noemen ze dat. Heb aardig wat met de CC gekocht en vanuit de US hier laten brengen.
Na 14 dagen heen en weer mailen kan ik zeggen dat het ontzettende prutsers zijn bij de helpdesk.

• karimmm
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 19:51
Haha. Ik heb ook dezelfde probleem.

Eerste keer contact opnemen "je amazon account staat op USA, zet het op NL. Opnieuw adressen enzv invoeren"

Tweede keer contact opnemen: "ja je kan geen twitch prime, je bank support het niet én je woont niet in een supported land.

Dikke doei, Prime geannuleerd per direct.

• Miyazono
Eindelijk dan doet Twitch Prime het, probeerde nog maar eens om het te activeren en tot mijn verbazing kreeg ik een andere error, deze keer dat ik een telefoonnummer toe moest voegen aan m'n account. Gedaan en ja hoor, het werkt, pffft, duurde lang genoeg

• gold_dust
  • Registratie: juli 2016
  • Laatst online: 18-10 20:35
Ik ben al langere tijd niet meer op Amazon.de geweest en nu kreeg ik deze week een mailtje dat ik weer aangemeld ben voor Amazon Prime... Je kunt je kostenloos binnen 14 dagen na aanmelding weer afmelden zonder kosten maar het blijft apart. Ik vermoed dat één van mijn kinderen zich op de één of andere manier met hun Fire tablets hebben aangemeld voor Prime.

• MaikelvE
Miyazono schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:24:
Eindelijk dan doet Twitch Prime het, probeerde nog maar eens om het te activeren en tot mijn verbazing kreeg ik een andere error, deze keer dat ik een telefoonnummer toe moest voegen aan m'n account. Gedaan en ja hoor, het werkt, pffft, duurde lang genoeg
Ik heb het ook nog een keer geprobeerd naar aanleiding hiervan, maar helaas, geen succes. :(

Vervolgens met Amazone.de gebeld en samen met de medewerker aan de telefoon het hele process doorlopen van loskoppelen van de accounts, payment method veranderen, opnieuw linken en dan de error krijgen. Hij wist ook niet waardoor ze mijn betaalmethode bij Twitch Prime blijven weigeren terwijl er wel gewoon geld is afgeschreven voor Amazon Prime. Volgens hem zijn de security checks sinds 2 weken geleden drastisch verhoogd, maar zou het nu toch echt hebben moeten lukken. |:(

Ik ben in ieder geval 1 stap verder doordat support heeft aangegeven dat zij het probleem niet op kunnen lossen en dat het niet aan mij ligt. ;( Hij neemt nu contact op met de technische mensen om het uit te gaan zoeken en dan komen ze bij mij terug.

• Burr
Miyazono schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:24:
Lucky you, bij mij werkt het nogsteeds niet. :O

• Rukapul
  • Registratie: februari 2000
  • Nu online

Rukapul

Moderator General Chat
Medione1210 schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 07:28:
[...]

Is dat altijd zo geweest? Ook zonder Prime? * Rukapul heeft de afgelopen 5 jaar 80+ bestelling bij Amazon.de gedaan, maar behalve een garantie geval nooit iets geretourneerd. Ik vind de documentatie op de site echt wazig.

Overigens kreeg ik gisteren voor een order waarvoor ik eerder een mail kreeg dat ze hem niet meer konden annuleren een vervolg mail dat ze er vanuit gingen dat het bestelde niet in het pakketje zat, dat ze gingen restitueren en als ik toch wat ontving het niet terug hoefde te sturen.

• Medione1210
Rukapul schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 13:01:
[...]

Is dat altijd zo geweest? Ook zonder Prime? * Rukapul heeft de afgelopen 5 jaar 80+ bestelling bij Amazon.de gedaan, maar behalve een garantie geval nooit iets geretourneerd. Ik vind de documentatie op de site echt wazig.

Overigens kreeg ik gisteren voor een order waarvoor ik eerder een mail kreeg dat ze hem niet meer konden annuleren een vervolg mail dat ze er vanuit gingen dat het bestelde niet in het pakketje zat, dat ze gingen restitueren en als ik toch wat ontving het niet terug hoefde te sturen.
Ze hadden jaren een Postnl prepaid label en nu een prepaid label bij DHL.
Kleding en schoenen die je rechtstreeks bij Amazon koopt kun je gratis retourneren. Dat staat er dan ook netjes bij! Andere produkten die van Amazon komen kun je gratis retourneren als de waarde boven de 40 euro ligt.
Koop je bij een third party, dan kunnen de retourvoorwaarden anders zijn.

Vooral bij kleding komt het vaak voor dat je goedkope artikelen niet hoeft terug te sturen, omdat de waarde lager is dan de retourkosten.

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:11
Is het gebruikelijk dat bij een iDeal betaling alsnog 1 euro op mijn creditcard wordt belast?

Canon, Apple & Samsung spul

• Medione1210
nadroJ schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:38:
Is het gebruikelijk dat bij een iDeal betaling alsnog 1 euro op mijn creditcard wordt belast?
Zal wel een reservering zijn.

• nadroJ
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 17:11
Ja, dat is het ook lijkt me, maar dan nog vind ik het wel vreemd, want ik kies bewust voor een iDeal betaling en niet voor CC.

Canon, Apple & Samsung spul

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb net weer een maandje gratis Amazon Prime geprobeerd.
kwam toevallig goed uit, omdat een bepaalde aanbieding alleen voor Prime klanten beschikbaar was. ;)

Maar gelijk weer opgezegd, na die ene gratis maand.

Want de eerste bestelling werd idd de volgende dag al geleverd, maar de bestellingen in de 2 weken daarna, deden er allemaal langer over. En zelfs specifieke Prime producten die niet geleverd worden naar Nederland en/of pas weer in januari 2019 (!) leverbaar zijn.
Hoe 'Prime' is dat dan eigenlijk nog? :?

Vraag me trouwens af of er bij Amazon.de nog wat gaat veranderen naar aanleiding van het verbod op geoblocking wat a.s. maandag 3 december, in werking treedt?
https://ictrecht.nl/2018/...eoblocking-voor-webshops/

Wat ik regelmatig tegenkom is "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden", maar de specifieke reden waarom dat zo is, wordt vrijwel nooit vermeld.
Zo was enkele jaren geleden het geen enkel probleem om van de regelmatige wijnaanbiedingen gebruik te maken. En de daarvoor gebruikte verpakkingen waren uitermate stevig en degelijk.
Maar van het ene op het andere moment kon je geen wijn meer bestellen en laten afleveren in NL... :?

Of bepaalde merken/soorten parfum; "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden", maar soms ook weer wel. Kortom, willekeur! :-(

Mooie Plaatjes   

• Rub147
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
ehtweak schreef op zondag 2 december 2018 @ 10:09:
Heb net weer een maandje gratis Amazon Prime geprobeerd.
kwam toevallig goed uit, omdat een bepaalde aanbieding alleen voor Prime klanten beschikbaar was. ;)

Maar gelijk weer opgezegd, na die ene gratis maand.

Want de eerste bestelling werd idd de volgende dag al geleverd, maar de bestellingen in de 2 weken daarna, deden er allemaal langer over. En zelfs specifieke Prime producten die niet geleverd worden naar Nederland en/of pas weer in januari 2019 (!) leverbaar zijn.
Hoe 'Prime' is dat dan eigenlijk nog? :?

Vraag me trouwens af of er bij Amazon.de nog wat gaat veranderen naar aanleiding van het verbod op geoblocking wat a.s. maandag 3 december, in werking treedt?
https://ictrecht.nl/2018/...eoblocking-voor-webshops/

Wat ik regelmatig tegenkom is "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden", maar de specifieke reden waarom dat zo is, wordt vrijwel nooit vermeld.
Zo was enkele jaren geleden het geen enkel probleem om van de regelmatige wijnaanbiedingen gebruik te maken. En de daarvoor gebruikte verpakkingen waren uitermate stevig en degelijk.
Maar van het ene op het andere moment kon je geen wijn meer bestellen en laten afleveren in NL... :?

Of bepaalde merken/soorten parfum; "Dieser Artikel kann nicht in die Niederlande geliefert werden", maar soms ook weer wel. Kortom, willekeur! :-(
Alcohol versturen over de grens is lastig ivm regelgeving. Amazon vindt het vast teveel moeite en maakt het onmogelijk voor Nederlanders.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Cartech

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True