Ok Makkelie, besloten voor wie je gaat fluiten? Hoe was dit in het voordeel van Utrecht. Kluivert wordt geschopt en daarna gesandwiched en maakt dus een overtreding?
Dat hebben ze best, alleen kiezen ze ervoor om het ergens anders aan uit te geven...Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:42:
[...]
Niet iedere club heeft het budget om elk halfjaar de grasmat te vervangen (omdat het blijkbaar niet goed in leven blijft in de ArenA) of om lampen ter behoeve van snellere groei van het gras te faciliteren
Dat vond ik ook al een raar besluit.Terranova schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:50:
Ok Makkelie, besloten voor wie je gaat fluiten? Hoe was dit in het voordeel van Utrecht. Kluivert wordt geschopt en daarna gesandwiched en maakt dus een overtreding?
inderdaad... rare actie...Terranova schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:50:
En Labyad geen geel na overduidelijk hard doorgaan op de Jong. Bal was al lang en breed weg, vol op de knie.
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Makkelie past zich heel makkelijk aan aan het niveau van het veld...
Wat raar voor een subtopper dat er liever wordt geïnvesteerd in spelers dan aan een veld dat wegens omstandigheden niet meer optimaal is...toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:51:
[...]
Dat hebben ze best, alleen kiezen ze ervoor om het ergens anders aan uit te geven...
Daar is niet veel aanpassen voor nodigtoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:55:
Makkelie past zich heel makkelijk aan aan het niveau van het veld...
Vind ik wel. In spelers blinken ze al 15 jaar niet meer uit en subtopper zijn ze de afgelopen jaren enkel op papier...Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:55:
[...]
Wat raar voor een subtopper dat er liever wordt geïnvesteerd in spelers dan aan een veld dat wegens omstandigheden niet meer optimaal is...
Moeten ze op gras voetballen dan winnen ze van Ajax (in de Arena). Dus ja best raar.
[ Voor 10% gewijzigd door Typhone op 28-01-2018 12:58 ]
ik stel voor dat we het niveau van de scheidsrechter maar als gegeven beschouwen... hetzelfde m.b.t. het veld... en het over de wedstrijd hebben... alhoewel de wedstrijd tot nu toe niet meer is dan een slecht veld met dito scheids
Wat vreemd ja, dat je hetgeen waarop je je sport moet beoefenen niet ten alle tijden in goede vorm wil hebben. Tenslotte zien we ook graag ongelijke hockeyvelden zodat de bal ineens omhoog schiet in iemands gezicht, volleybalvelden waarop je uitglijdt, tennisbanen met hindernissen zodat de bal net ff ergens anders heen stuitert, etc.Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:55:
[...]
Wat raar voor een subtopper dat er liever wordt geïnvesteerd in spelers dan aan een veld dat wegens omstandigheden niet meer optimaal is...
Wordt dan tijd dat de KNVB eisen gaat stellen aan minimale investeringen aan het veld. Iedere club dient minimaal X duizend euro per jaar in het veld te pompen en anders mogen ze niet meer mee doen.Typhone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:56:
[...]
Vind ik wel. In spelers blinken ze al 15 jaar niet meer uit en subtopper zijn ze de afgelopen jaren enkel op papier...
Tijd dat er op kunstgras wordt gevoetbalt gaat worden dus, net zoals veel hockey, tennis en volleybaltoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Wat vreemd ja, dat je hetgeen waarop je je sport moet beoefenen niet ten alle tijden in goede vorm wil hebben. Tenslotte zien we ook graag ongelijke hockeyvelden zodat de bal ineens omhoog schiet in iemands gezicht, volleybalvelden waarop je uitglijdt, tennisbanen met hindernissen zodat de bal net ff ergens anders heen stuitert, etc.
[ Voor 38% gewijzigd door Napo op 28-01-2018 13:00 ]
Geef maar een gil als de poll online staat! Dan teken ik hem. Kunstgras verbannen we overigens direct hè. Gras is gras, geen plastic.Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:58:
[...]
Wordt dan tijd dat de KNVB eisen gaat stellen aan minimale investeringen aan het veld. Iedere club dient minimaal X duizend euro per jaar in het veld te pompen en anders mogen ze niet meer mee doen.
Ach, er zijn ook clubs die op plastic spelen. Een zandbak is dan oneindig beter.Han schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:30:
Er zijn zowaar wat grassprieten te zien op die zandvlakte in Utrecht
Voor de goal is het enkel zand
alles kan off-topic
Makkelie is nog kwaad van de wedstrijd van vorige week....
En geeft geel ipv rood
En geeft geel ipv rood
[ Voor 19% gewijzigd door Typhone op 28-01-2018 13:01 ]
Lol Makkelie, hoe warrig kun je fluiten. Stel Ziyech knalt die bal erin. ga je dan alsnog geel geven aan Huntelaar wegens een overtreding?
Geel slaat ook weer helemaal nergens op.
En dit was dan weer donkergeel.
En dit was dan weer donkergeel.
[ Voor 14% gewijzigd door toolkist op 28-01-2018 13:02 ]
Nou Makkelie dit was best een rode waard en die van Huntelaar helemaal niets.
Dan was het alsnog een overtreding en was het spel anders verlopen, dan had de verdediger wellicht ziyech kunnen stuitentoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:01:
Lol Makkelie, hoe warrig kun je fluiten. Stel Ziyech knalt die bal erin. ga je dan
Dat had ook zomaar rood kunnen/mogen zijn, wat een smerige overreding was dat zeg. Gewoon bewust vol op de enkel
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Mwoah, vond die van Huntelaar ook wel geel hoor... was redelijk slim/onsportief....
die van zojuist was toch wel tegen rood aan
Waarom was dat geen rood ?
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Videoscheidsrechter.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Had...Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:02:
[...]
Dan was het alsnog een overtreding en was het spel anders verlopen, dan had de verdediger wellicht ziyech kunnen stuiten
Wellicht...
Kunnen...
Zo’n houten klaas stopt niemand.
Ja maar dan had Utrecht nu ook al 4x geel moeten hebbenP.O. Box schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:02:
Mwoah, vond die van Huntelaar ook wel geel hoor... was redelijk slim/onsportief....
Daarom had ie ook gewoon af moeten fluiten voor die overtreding van KJHNapo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:02:
[...]
Dan was het alsnog een overtreding en was het spel anders verlopen, dan had de verdediger wellicht ziyech kunnen stuiten
Had...Typhone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:02:
Maak van donkergeel maar rood.
Wellicht...
Kunnen...
Nu niets meer aan te doen dankzij de regels van de KNVB ^_^
Makkelie marchandeer niet te hard. 100% hands, weer geel weg. Ik voel geen pingel aankomen vandaag!
Wat een schopploeg is het toch ook dat Utrecht... stuk voor stuk komen ze technisch te kort en compenseren ze dat met geschop, bah.
En weer geen geel en vooral ook niet fluiten voor hands.... *knip*
[ Voor 17% gewijzigd door naitsoezn op 28-01-2018 13:39 ]
Ja, maar het was ook wel 2 meter van de zijlijn!toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:05:
En weer geen geel en vooral ook niet fluiten voor hands....
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 28-01-2018 13:45 . Reden: Quote aangepast ]
En geen geel voor het vragen om kaarten, heft elkaar wel prima op zotoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:05:
En weer geen geel en vooral ook niet fluiten voor hands....
[ Voor 3% gewijzigd door naitsoezn op 28-01-2018 13:45 . Reden: Quote aangepast ]
Moet zeggen dat de Ajax wel een kleinzerig clubje is. Schoppen is niet goed, maar zo makkelijk vallen en doen of je half dood bent is ook niet hoe het hoort.Han schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:05:
Wat een schopploeg is het toch ook dat Utrecht... stuk voor stuk komen ze technisch te kort en compenseren ze dat met geschop, bah.
alles kan off-topic
Voor het vragen om geel is er, voor zover ik weet, geen regel over het geven van geel aan de vrager...Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:05:
[...]
En geen geel voor het vragen om kaarten, heft elkaar wel prima op zo
Zonder het eerste was het tweede niet voorgevallenNapo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:05:
[...]
En geen geel voor het vragen om kaarten, heft elkaar wel prima op zo
Ongelooflijk dat knollen veld.
Snel de hele ED naar kunstgras dan hebben we dit gezeik niet meer
Snel de hele ED naar kunstgras dan hebben we dit gezeik niet meer
Voor de herkenbaarheid kan Makkelie de tweede helft beter een Utrecht-shirt aantrekken.
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ach ja, het is per definitie zo dat als je in zo'n wedstrijd veel door laat gaan dat je in dit geval tegen Ajax fluit(en normaal gesproken tegen Feyenoord/PSV of wat dan ook). Dat is gewoon echt walgelijk, hou je gewoon aan de spelregels Makkelie.
Elke rollende houten klaas is een overtreding van Ajax. Iemand Utrecht al een bal zien overspelen?
Oeps
[ Voor 94% gewijzigd door OPSLAGHOND op 28-01-2018 13:08 ]
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Of jij kijkt niet of jouw herhalingen zijn kapotAnkona schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:06:
Moet zeggen dat de Ajax wel een kleinzerig clubje is. Schoppen is niet goed, maar zo makkelijk vallen en doen of je half dood bent is ook niet hoe het hoort.
Haha.Ankona schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Moet zeggen dat de Ajax wel een kleinzerig clubje is. Schoppen is niet goed, maar zo makkelijk vallen en doen of je half dood bent is ook niet hoe het hoort.
Kijk nog eens terug naar die trap op de enkel van tafliafiglio (schrijf 't vast niet goed) en herhaal dan je verhaal.Ankona schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Het doet me deugd dat je een keer eerder dan de laatste 2 minuten bent ingeschakeldAnkona schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:06:
[...]
Weer een overtreding die balbezit oplevert voor Utrecht waar niet gefloten wordt. Laatste keer dat ik er wat over zeg want ik blijf in herhaling vallen met onze vriend in het geel.
Misschien kan Makkelie wel weer wat geld lenen van zijn baas voor een bezoekje aan de opticien
Voorlopig is het een straf om deze wedstrijd te kijken... weinig voetbal door die steppe en vele overtredingen. Diegene die als eerste een doelpunt maakt heeft gewonnen maar ik ben bang voor een 0-0 eindstand. Totaal onmogelijk om te voetballen daar.
Ik vrees het ergste. Die had ook geen geld om een nieuwe veld te planten las ik...Terranova schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:13:
Misschien kan Makkelie wel weer wat geld lenen van zijn baas voor een bezoekje aan de opticien
Misschien kan die baas zichzelf eens realiseren dat je iemand bij herhaaldelijk wanpresteren ook weg kunt sturenTyphone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:12:
Weer een overtreding die balbezit oplevert voor Utrecht waar niet gefloten wordt. Laatste keer dat ik er wat over zeg want ik blijf in herhaling vallen met onze vriend in het geel.
Trollen/uitlokken doen we niet op GoT.
[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-01-2018 13:56 ]
Trollen doen we niet op GoT.
[ Voor 88% gewijzigd door DaniëlWW2 op 28-01-2018 13:19 ]
Pfff dit moet je toch verplaatsen en Utrecht een fikse boete geven? Echt belachelijk dat hierop wordt gevoetbald.
XXXVI
In dit geval is het alleen (deels) te danken aan de KNVB zelf, die niet gewoon de ballen hadden om die wedstrijd tegen Feyenoord tijdig af te lasten. Het zou dus ook wel weer redelijk hypocriet zijn van de KNVB om dan een boete op te leggen, je zou eerder zeggen dat die mee moeten betalen aan dat nieuwe veld.ephymerous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:16:
Pfff dit moet je toch verplaatsen en Utrecht een fikse boete geven? Echt belachelijk dat hierop wordt gevoetbald.
Afgezien van het veld speelt Ajax toch tactisch gewoon heel matig. Dat Schöne steeds de bal komt halen bij Frenkie De Jong die de bal niet kwijt kan heeft toch niks met het veld te maken. Ballen worden heel vaak veel te zacht ingespeeld waardoor iemand van Utrecht er tussen zit. En dan kan je wel zoals Ziyech naar het veld kijken, maar dan moet je toch ook naar je zelf kijken.
De fout ligt bij Utrecht zelf.
Er zijn dat desbetreffende weekend meerdere velden sneeuwvrij gemaakt.
Degene die besloot de sneeuw te ruimen met bulldozers heeft gewoon een foute beslissing gemaakt imo.
Degene die besloot de sneeuw te ruimen met bulldozers heeft gewoon een foute beslissing gemaakt imo.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ok als zelfs Bruggink het al rood vind, dan was mijn donkergeel toch wat te voorzichtig ingeschat
Er loopt serieus iemand met een grasmaaier over het veld 
Er ligt helemaal geen gras
Er ligt helemaal geen gras
Ja, dan kan ook die inhaalwedstrijd tegen Feyenoord opnieuw. Dat gelijkspelletje was voornamelijk aan het veld te dankenephymerous schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:16:
Ik had de overtreding van die Utrechter op Tagliafico gemist. Hoe kan je dat als scheids en assistent zo fout beoordelen
Die gast met die vlag staat er bovenop. Dan zie je toch die voet vol naar de enkel gaan.
Hier had je Younes goed kunnen gebruiken, Duitsers weten wel raad met zo'n zandbak.
er waren dat weekend de dag des oordeels 4 wedstrijden zijnde:dvdkiwi schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:21:
Ajax - PSV die in een overdekt stadion plaatsvond
Roda JC - Groningen terwijl er in limburg significant minder overlast van de sneeuw was
De overige wedstrijden zijn afgelast, er is bij Sparta gepoogd om het veld speelklaar te maken en Sparta speelt op kunstgras.
en als laatste Utrecht - Feyenoord waar ze eigenlijk koste wat kost door wouden spelen
[ Voor 10% gewijzigd door Napo op 28-01-2018 13:30 ]
Maar of het helpt als ie in de 16 van Utrecht een kuil gaat graven?OPSLAGHOND schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:29:
Hier had je Younes goed kunnen gebruiken, Duitsers weten wel raad met zo'n zandbak.
Ach het is toch voor beide teams hetzelfde, ze hebben er beide last van..
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Dat is wel raar inderdaad. Misschien zag hij het meer vanuit zijn ooghoek omdat het gefocussed op buitenspel was. De herhaling is wat slecht maar hij lijkt toch naar de situatie te kijken...JanW schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:26:
Ik had de overtreding van die Utrechter op Tagliafico gemist. Hoe kan je dat als scheids en assistent zo fout beoordelenDie gast met die vlag staat er bovenop. Dan zie je toch die voet vol naar de enkel gaan.
Mwoah, Utrecht vindt een punt tegen Ajax prima. Andersom is het dat uiteraard niet.Gynnad schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:31:
Tsja... zo ken ik er nog wel een paar...Gynnad schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:31:
heb zelf in mijn amateur"carriere" wel eens tegen een ploeg gespeeld die hun thuiswedstrijden speelden op een veld waar de gemiddelde koe nog beledigd af zou lopen. Niet gek dat die gasten al hun thuiswedstrijden wonnen omdat hun hele spel daar op aangepast was. Iedere andere ploeg die wél normaal voetbal probeerde te spelen was kansloos daar.
De voorzetten zijn wel echt dramatisch vandaag bij Ajax..
Oh meeeen. Wat een ballen van Neres vandaag. Gauw wisselen!
Laten we vandaag maar eens in de laatste minuut de winnende maken, naar goed voorbeeld van onze concurrent
mwoah, ik ben er meer voor om het voor de 60e minuut te beslissentoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:40:
Laten we vandaag maar eens in de laatste minuut de winnende maken, naar goed voorbeeld van onze concurrent
Schöne is echt rijp voor een wissel
Inderdaad. Als een clown drie duels op rij verloren.Han schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:41:
Schöne is echt rijp voor een wissel
92ste minuut winnende doelpunt Utrecht bedoel je toch ;-) prima plantoolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:40:
Nou, als ik het over "we" heb gaat het eigenlijk nooit over Utrechtrikoos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:42:
[...]
92ste minuut winnende doelpunt Utrecht bedoel je toch ;-) prima plan
Ziyech mag ook stoppen met schoten van afstand. 175 doelpogingen zijn er inmiddels 176, maar hoeveel daarvan echt goed waren durf ik niet te zeggen. Ik gok minder dan 20
Eredivisie is wel een beetje armoe de laatste tijd. Het is na de winterstop allemaal niet veel meer.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Dat het spel minder is ligt natuurlijk ook wel aan het veld..OMX2000 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:45:
Eredivisie is wel een beetje armoe de laatste tijd. Het is na de winterstop allemaal niet veel meer.
OMX2000 schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:45:
Dat beetje grip wat ons middenveld had is inmiddels wel totaal verdwenen.. Wordt tijd voor een wissel, alleen, wie moet je in hemelsnaam brengen... Wellicht maar Wober erin en Frenkie naar 't middenveld ipv Schone
Gruwelijk die Neres met z’n kansen. Druk toch eens af kerel!
Ajax schiet genoeg, maar het is ook allemaal meters naast of over. Niet geleerd dat het eerst tussen de palen moet?
[ Voor 27% gewijzigd door Vos op 28-01-2018 13:53 ]
't is ook niet heel handig om alles maar over de grond te blijven proberen.Vos schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:52:
Ajax schiet genoeg, maar het is ook allemaal meters naast of over. Niet geleerd dat het eerst tussen de palen moet?
Voorstel wissel nr 2: vd Beek eruit voor Siem, dan heb je 2 man in de 16 die kunnen koppen.
Schöne moet er ook asap uit! Gruwelijk wat speelt die slecht na rust!
En dan Wober brengen in de Jong op de plek van Schone? Of Siem de Jong brengen en van de Beek op de plek van Schone?Typhone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:54:
Schöne moet er ook asap uit! Gruwelijk wat speelt die slecht na rust!
Eindelijk een goede voorzet! Helaas komt Van de Beek net te kort.
Maar voor de rest is het niet veel. Zal zo weer in slaap vallen denk ik.
Maar voor de rest is het niet veel. Zal zo weer in slaap vallen denk ik.
[ Voor 36% gewijzigd door Qu3st op 28-01-2018 13:58 ]
Kristensen links centraal. De Jong middenveld.Gynnad schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:55:
[...]
En dan Wober brengen in de Jong op de plek van Schone? Of Siem de Jong brengen en van de Beek op de plek van Schone?
Schöne eruit. Neres eruit, Siem de Jong erin.
Aan de andere kant, Kluivert eruit en tweede keeper erin is ook prima. Die is gewend op zand te spelen.
[ Voor 13% gewijzigd door Typhone op 28-01-2018 13:59 ]
Kom op eens Makkelie... je moet toch kunnen zien dat Kluivert daar echt helemaal niks deed.
Een rechtsback links centraal zetten?Typhone schreef op zondag 28 januari 2018 @ 13:57:
[...]
Kristensen links centraal. De Jong middenveld.
Schöne eruit. Neres eruit, Siem de Jong erin.
Aan de andere kant, Kluivert eruit en tweede keeper erin is ook prima. Die is gewend op zand te spelen.
Waarom legt Kluievert uberhaupt zijn handen op de arm/schouder van zijn tegenstander?toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:00:
Kom op eens Makkelie... je moet toch kunnen zien dat Kluivert daar echt helemaal niks deed.
pfff... ik begin nu toch wel tegen mijn tv te schelden.... gehaast gedoe in de buurt van de 16, terwijl op het middenveld gedaan wordt of utrecht je alle tijd geeft de bal aan te nemen en te controleren.... frustrerend.
Waarom wisselt Ten Hag niet, duurt nog maar 15 minuten terwijl Schone echt niet lekker in de wedstrijd zit..
Die hoeft enkel alle ballen aan de Jong te geven. Meer gevaar zit er daar niet. Voetballen is toch niet mogelijk.toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:00:
[...]
Een rechtsback links centraal zetten?
Dat gebeurt nog wel eens als de tegenstander zich breed maakt (inclusief armen om Kluivert heen) en afhoudt.Napo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:01:
[...]
Waarom legt Kluievert uberhaupt zijn handen op de arm/schouder van zijn tegenstander?
Kijk nog een goed en zelf ipv te papagaaien wat de commentator denkt te zienNapo schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:01:
[...]
Waarom legt Kluievert uberhaupt zijn handen op de arm/schouder van zijn tegenstander?
Omdat wat op de bank zit nog bedroevender is dan wat er in het veld staatGynnad schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:02:
Waarom wisselt Ten Hag niet, duurt nog maar 15 minuten terwijl Schone echt niet lekker in de wedstrijd zit..
Dat maakt de actie nog steeds niet acceptabel? Er gebeuren wel meer dingen in een wedstrijd die niet bestraft worden maar wel vaker plaatsvinden (duwen en trekken in de 16 tijdens een hoekschop bijvoorbeeld)toolkist schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:02:
[...]
Dat gebeurt nog wel eens als de tegenstander zich breed maakt (inclusief armen om Kluivert heen) en afhoudt.
Veltman ook weer... na 75min in de zandbak toch denken dat ie wel ff kan uitkappen. Met dat soort leeghoofden in het veld wordt het hier een bloedeloze 0-0.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!