En vervolgens helpt Cocu Keizer door zich aan te passen aan het 343 van Ajax. Geen Bergwijn en geen De Jong dus geen één tegen één achterin bij Ajax. Krijgen die trainers hier in Nederland nu überhaupt geen tactische vaardigheden meer op de cursus? Hoe dom kun je zijn?
3-4-3 zijn in principe gewoon 3 getallen
.
Bij PSV in de aanval lijkt het me dat Luckassen als verdedigende middenvelder speelt en Pereiro als spits of vleugelaanvaller.
Bij PSV in de aanval lijkt het me dat Luckassen als verdedigende middenvelder speelt en Pereiro als spits of vleugelaanvaller.
Apart inderdaad, kies Keizer weer voor een 3-4-3, of 4-3-3 met Frenkie in een verdedigende rol, gaat Cocu ook ineens de opstelling omgooien.
Ja, maar met Locadia en Lozano diep op de vleugels kun je die drie van Ajax goed pijn doen. Nu minderFleximex schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:07:
3-4-3 zijn in principe gewoon 3 getallen.
Maar als Arias en Brenet goed opkomen dan heeft Ajax echt wel een probleem hoor! Neres en Kluivert doen verdedigend te weinig.
Roda?Napo schreef op zondag 10 december 2017 @ 11:31:
[...]
Is er een club die moedwillig matige spelers ophaalt?
alles kan off-topic
Ik hoop het ook.St@m schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:00:
[...]
Ik mag toch hopen dat PSV dat kei-hard afstraft.. hoe kun je nou tegen spelers die zo goed met ruimte achter de verdediging zijn, zo gaan spelen.
Echt, we denken even met 7 aanvallend ingestelde spelers te gaan spelen... (hmm ze, qua smileys, voldoen allemaal)
Als PSV een beetje slim speelt (en dat kunnen ze prima, even afwachten of ze het ook doen) wordt dit echt zo'n enorme afstraffing. De Arena zal al niet vol zitten met dit weer, maar zo jaag je iedereen voor rust alweer naar huis.
[ Voor 8% gewijzigd door naitsoezn op 10-12-2017 16:34 . Reden: Doe eens niet zoveel smileys onnodig plaatsen ]
Ik heb vaak weinig fiducie in mijn ploeg, maar jullie kunnen er ook wat van 
Alsof PSV zo lekker staat te spelen. Ajax heeft met 10 punten minder alsnog meer gescoord dan PSV. Het is vaak hakken over de sloot.
Ik ben er jaloers op, van mij mag Feyenoord het elke week doen. Maar Ajax gaat hier gewoon winnen. Het is niet alsof Barca op bezoek komt.
EDIT: 3-1 overigens mocht iemand nog geld willen verdienen
Alsof PSV zo lekker staat te spelen. Ajax heeft met 10 punten minder alsnog meer gescoord dan PSV. Het is vaak hakken over de sloot.
Ik ben er jaloers op, van mij mag Feyenoord het elke week doen. Maar Ajax gaat hier gewoon winnen. Het is niet alsof Barca op bezoek komt.
[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 10-12-2017 16:36 ]
Qua spel enzo zijn ze inderdaad aan elkaar gewaagd want bij beide is het niet om aan te zien. Alleen heeft PSV dan vaak dat beetje geluk dat je nodig hebt. Of spelen de tegenstanders om te janken.PWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:31:
Ik heb vaak weinig fiducie in mijn ploeg, maar jullie kunnen er ook wat van
Beide zouden dit kunnen winnen.
Je bedoelt dat PSV heeft meer ervaren spelers die weten wanneer je moet aanzetten om uiteindelijk het gewenste resultaat te behalen.Deadsy schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:55:
[...]
Qua spel enzo zijn ze inderdaad aan elkaar gewaagd want bij beide is het niet om aan te zien. Alleen heeft PSV dan vaak dat beetje geluk dat je nodig hebt. Of spelen de tegenstanders om te janken.
Beide zouden dit kunnen winnen.
Waarom Leo Driessen...
Je doet toch klantenonderzoek bij Fox. Dan weet je dat hij onderaan bungelt als commentator.
Je doet toch klantenonderzoek bij Fox. Dan weet je dat hij onderaan bungelt als commentator.
Gewoon een schande dat het niet is afgelast. Was drie uur van tevoren vertrokken maar was na 1,5 uur pas 40km opgeschoten.
Is natuurlijk gewoon een overtreding op Kluivert. Blom vond het waarschijnlijk te snel. Zo is die man.
Nog niet veel van gezien dan.Vincent Dave schreef op zondag 10 december 2017 @ 16:56:
[...]
Je bedoelt dat PSV heeft meer ervaren spelers die weten wanneer je moet aanzetten om uiteindelijk het gewenste resultaat te behalen.
Ah.. Ajax wil nog meer balbezit en controle.. Dus nog meer angst om naar voren te spelen en de bal te verliezen?
Had je achteraf gezien misschien toch alles moeten doorschuiven.
Tegen een Roda thuis is het niet zo erg maar in de topper tegen PSV wil je toch ook een gevuld stadion voor de ambiance en iedereen in de gelegenheid stellen om te komen.
Tegen een Roda thuis is het niet zo erg maar in de topper tegen PSV wil je toch ook een gevuld stadion voor de ambiance en iedereen in de gelegenheid stellen om te komen.
Dit zou zomaar een vervelede blessure kunnen zijn.. Er gebeurde niets, leek echt een spierscheuring ofzo. (voor locadia)
[ Voor 6% gewijzigd door aicaramba op 10-12-2017 17:11 ]
Kom op eens Dolberg, lamme tak... Hij doet niet eens meer moeite om de 16 in te komen na die steekbal op Kluivert. Stond welgeteld 1 PSV verdediger dus dit was DE kans als daar een spits had gestaan....
Zijn been bleef haken achter zijn andere been. Lijkt me geen scheur.aicaramba schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:10:
Dit zou zomaar een verveleden blessure kunnen zijn.. Er gebeurde niets, leek echt een spierscheuring ofzo. (voor locadia)
Die ligt er nu wel af. Lullig.
Hamstring lijkt het op ja. Sowieso paar weken normaliter.aicaramba schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:10:
Dit zou zomaar een vervelede blessure kunnen zijn.. Er gebeurde niets, leek echt een spierscheuring ofzo. (voor locadia)
Haha Dolberg, die pass.
[ Voor 4% gewijzigd door Vos op 10-12-2017 17:13 ]
Zijn been?PWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:12:
[...]
Zijn been bleef haken achter zijn andere been. Lijkt me geen scheur.
Die ligt er nu wel af. Lullig.
Had je anders verwacht? Wel gehoopt wellichtPWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:14:
PSV heeft de Berlijnse muur weer staan. Het zal toch niet weer zo'n pot worden he
Wel goed nieuws voor Feyenoord. Wij dachten dat Feyenoord-Ajax niet lelijker kon. Maar zie daar eens
Ik vind het nog best boeiend tot nu toe.. Ajax valt best goed en snel aan.. PSV komt er nog niet echt uit, maar dat zal nog wel gaan komen.
Ze kunnen moeilijk open huis houden. 
Het was wel duidelijk dat die weer zouden gaan counteren.
Ajax is tot aan de 16 van PSV dominant, nu nog iets verder zien te komen.
Het moment voor de blessure van Locadia kwamen ze er wel snel uit, daar moet je voor waken.
Het was wel duidelijk dat die weer zouden gaan counteren.
Ajax is tot aan de 16 van PSV dominant, nu nog iets verder zien te komen.
Het moment voor de blessure van Locadia kwamen ze er wel snel uit, daar moet je voor waken.
Ik kan me niet voorstellen dat dit is wat je wil zien als coach (Cocu), dus ook geen idee waarom hij weer een andere opstelling en tactiek heeft gekozen.
Zal wel volwassenheid zijn ofzo, maar ik had gewoon met de normale tactiek gespeeld.
Zal wel volwassenheid zijn ofzo, maar ik had gewoon met de normale tactiek gespeeld.
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Het lijkt vanuit PSV iig nergens op. Als ze 3 keer de bal rondspelen zijn ze de bal weer kwijt. Ajax wint dit wel.
2 slechte/matige trainers.St@m schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:23:
Ik kan me niet voorstellen dat dit is wat je wil zien als coach (Cocu), dus ook geen idee waarom hij weer een andere opstelling en tactiek heeft gekozen.
Dus waarom verwacht je normale beslissingen?
Mwa. Zie Ajax wel fout maken en PSV counteren. Zoveel creëert Ajax ook niet?
[ Voor 29% gewijzigd door Vos op 10-12-2017 17:25 ]
Dat Lukkassen die bal oppakt in zijn handen na die overtreding... waarom wordt daar niet meteen geel voor gegeven... Veltman heeft ook altijd die irritante neiging... gewoon geel, klaar...
Vraag me af hoe lang Ajax dit volhoudt, helemaal als het lang 0-0 blijft.
Tegen Twente ging het ook de strijd aan, maar wel strijdend ten onder.
Och och... de nep-stoere spelertjes van PSV
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
De laatste paar minuten zijn al wat slordiger en wat verder naar achter..dutchgio schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:25:
Vraag me af hoe lang Ajax dit volhoudt, helemaal als het lang 0-0 blijft.
Ajacieden gaan vaak liggen zonder reden, btw.
Yep. Veel te afwachtend weer...Vos schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:22:
Dolberg is toch gewoon veel te laat bij die bal van Ziyech!?
Een echte spits anticipeert erop dat als Ziyech die bal haalt, hij zo zal komen. Veel meer had Ziyech er nooit van kunnen maken. Naja dan loop je een keer voor niks, maar daar heeft Dolberg volgens mij een schijthekel aan
Klopt wel ja. Heeft mij keer fikse knieblessure opgeleverd zo'n sliding.PWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:28:
[...]
Was gewoon echt een achterlijke sliding van Schone. Wat een mafklapper
Als dader of als ontvanger?Vos schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:29:
[...]
Klopt wel ja. Heeft mij keer fikse knieblessure opgeleverd zo'n sliding.
Jankert is het die Hendriks... moet gaan zaalvoetballenPWM schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:28:
Was gewoon echt een achterlijke sliding van Schone. Wat een mafklapper
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.
Au..
Wie?Han schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:30:
[...]
Jankert is het die Hendriks... moet gaan zaalvoetballen
[ Voor 95% gewijzigd door St@m op 10-12-2017 17:30 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Smerig
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Tactiek van Ajax, schop alle spelers kapot bij PSV.
Dit op Lozano? Pure pech.
Maar die reactie van Lozano haha!
[ Voor 11% gewijzigd door Vos op 10-12-2017 17:31 ]
Hij hield nog in en speelde de bal... Daarnaast is Frenkie nou niet het type om dit soort overtredingen bewust te doen
Gelukkig doet PSV dat nooit...tiswat schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:31:
Tactiek van Ajax, schop alle spelers kapot bij PSV.
Vorig jaar nog.
80% balbezit voor Ajax. Zal wel een 0-0 worden, tactisch slim en perfect voor PSV.
Daar was niks bewusts aan.. Gewoon pech.. Maar wel pijnlijk.
Edit: Schone was gewoon smerig idd.. Totaal onnodig.
Edit: Schone was gewoon smerig idd.. Totaal onnodig.
[ Voor 31% gewijzigd door aicaramba op 10-12-2017 17:33 ]
Nee was beetje laat. Schone..Vos schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:31:
[...]
Dit op Lozano? Pure pech.
Maar die reactie van Lozano haha!
Die Lozano is wel echt een z-amerikaan...
Wat een aansteller
Wat een aansteller
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Bizar trouwens weer, dat veld...
Is nu zelfs zo erg dat er in de rust geen F-jes (of E of D spelers ofzo) meer over het veld mogen rennen om een penalty te nemen. Ze zeggen om het veld te sparen, maar ik geloof eerder dat het is om die mannekes te beschermen tegen het veld
Is nu zelfs zo erg dat er in de rust geen F-jes (of E of D spelers ofzo) meer over het veld mogen rennen om een penalty te nemen. Ze zeggen om het veld te sparen, maar ik geloof eerder dat het is om die mannekes te beschermen tegen het veld
Al vallend met je hoofd richting de binnenkomende knie van een tegenstander? Weinig aanstellen aan.. Vooral pijnlijk.Herman schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:34:
Die Lozano is wel echt een z-amerikaan...
Wat een aansteller
Minuut 33 en Zoet is al aan het tijdrekken. Goed bezig!
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
Ongetwijfeld pijnlijk. maar als je daarna ruim een halve minuut met je voeten blijft 'spartelen' van de pijn verwacht ik toch minimaal een gebroken jukbeenaicaramba schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:35:
[...]
Al vallend met je hoofd richting de binnenkomende knie van een tegenstander? Weinig aanstellen aan.. Vooral pijnlijk.
Overigens had Dolberg nu weer diep moeten gaan met die actie van vd Beek... nee, lekker in de dekking blijven lopen
Daar kwamen zowel ajax al lukassen goed weg.. Handen op de schouder, met wat pech een snel gegeven penalty geweest.. Maar de reactie van lukassen was ook dom.
Deed hij in minuut 20 al.Hupske schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:36:
Minuut 33 en Zoet is al aan het tijdrekken. Goed bezig!
Maar als Ajax niet thuis speelt is er wel ruimte voor een concert/festival, dat zal ook wel de reden zijn.toolkist schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:34:
Bizar trouwens weer, dat veld...
Dan wordt de helft van het veld vervangen, wat er dus zo (niet) uit ziet.
Gelukkig zijn de spelers allemaal erg ge-irriteert dat maakt het wel leuk om naar te kijken als neutrale toeschouwer.
Grrrr... die had er in gemoeten
Rood voor Hendrix, blom die ga je meoten geven.
Edit: Natuurlijk Blom, goed gefloten mafkees...
Edit: Natuurlijk Blom, goed gefloten mafkees...
[ Voor 35% gewijzigd door Terranova op 10-12-2017 17:40 ]
Blommetje toch........
[edit2] oh wacht, zat 1 wedstrijd tussen
2e wedstrijd op rij dat ie gespaard wordt...Vos schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:40:
Hendrix gespaard?
[edit2] oh wacht, zat 1 wedstrijd tussen
[ Voor 89% gewijzigd door toolkist op 10-12-2017 17:42 ]
Lozano krijgt hem. Goed bezig Blom.
Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.
blom
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Maareh ... Veltman hield ook vast toch? Of ben ik nou gek.
Dan had je Veltman ook geel moeten geven.
Maar daar liet hij doorspelen, om vervolgens als Hendrix een overtreding maakt Lozano geel te geven...
Maar daar liet hij doorspelen, om vervolgens als Hendrix een overtreding maakt Lozano geel te geven...
yup, wss was de gele kaart voor Hendrix totdat Blom erachter kwam dat anders z'n 2e zou zijn. Kan natuurlijk niettiswat schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:41:
Maareh ... Veltman hield ook vast toch? Of ben ik nou gek.
komt me bekend voor van vorige week....Terranova schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:42:
[...]
yup, wss was de gele kaart voor Hendrix totdat Blom erachter kwam dat anders z'n 2e zou zijn. Kan natuurlijk niet
Ow ow ow Veltman, wat ben je toch een wanstaltig figuur. Bah.
De matennaaier van 2017 heeft ie toch nog net gered.
De matennaaier van 2017 heeft ie toch nog net gered.
[ Voor 31% gewijzigd door PWM op 10-12-2017 17:43 ]
Veltman is ook weer gek bezig hoor.
Wat een idioot.
Wat een idioot.
[ Voor 21% gewijzigd door Vos op 10-12-2017 17:43 ]
Geef Veltman maar rood en 15 wedstrijden, dat kijkt al meteen een stuk prettiger.
"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght
Echt een naar mannetje die Veltman.. Kan me niet voorstellen dat als je Ajax fan bent blij van dat ventje wordt..
[ Voor 52% gewijzigd door m0nk op 10-12-2017 17:44 ]
't was gewoon de Jong die em bewust opvangt en Veltman die er niet voor uitwijkt...
Iets met recht praten wat krom is.toolkist schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:44:
[...]
't was gewoon de Jong die em bewust opvangt en Veltman die er niet voor uitwijkt...
Nou niet bepaald hoor.toolkist schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:44:
[...]
Iets met gewoon de herhaling gezien hebben. Je ziet De Jong z'n arm al 'goed zetten'.
Maareh, tijd voor KJH, we spelen nu weer met 10
Nou, was leuke eerste helft.
Ajax verdiend hem voor de inzet en aanval
PSV verdiend hem door de rare/foute acties van Ajax spelers
0-0 is dus correct
Ajax verdiend hem voor de inzet en aanval
PSV verdiend hem door de rare/foute acties van Ajax spelers
0-0 is dus correct
Ons natte krantje verspeelt weer veel ballen in de aanval. Man man man Ziyech....
Blom heeft het zwaar
vermaak man van de eerste helft : Blom
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Ik ga even Iniësta en Özil bellen of hun meneer Ziyech even kunnen voordoen hoe je een assist geeft in plaats van lange ballen richting de keeper
Die Hendriks had er gewoon af gemoeten met een tweede gele kaart. Maar hij wordt wederom gematst... belachelijk.
Och men gaat verder met Ziyech belachelijk maken.... Man man man. Hij geeft een risicovolle pass in de richting van Dolberg en Neres die 2 tegen 2 stonden. Kans van slagen is zeker klein maar hij ziet het en pakt die kans. Meneer Özil was vandaag ook drama hoor. En Iniesta geeft ook vaak zulke passes die mislukken. Risico van het vak.
Het is vooral omdat het al vrij lang geleden is dat ZIyech beslissend was of zelfs maar goed.Qu3st schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:53:
Och men gaat verder met Ziyech belachelijk maken.... Man man man. Hij geeft een risicovolle pass in de richting van Dolberg en Neres die 2 tegen 2 stonden. Kans van slagen is zeker klein maar hij ziet het en pakt die kans. Meneer Özil was vandaag ook drama hoor. En Iniesta geeft ook vaak zulke passes die mislukken. Risico van het vak.
Kijk net even de ruststand, is het weer zo verrr?Han schreef op zondag 10 december 2017 @ 17:51:
Die Hendriks had er gewoon af gemoeten met een tweede gele kaart. Maar hij wordt wederom gematst... belachelijk.
XXXVI
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!
Het is al meerdere keren aangegeven de afgelopen jaren: het is een topic over voetbal.
Discussie over clubfinanciën etc: ander topic!