Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

DiedX schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:20:
Gents (en dames?)

Ik vroeg mij af of iemand van jullie daadwerkelijk zijn verdiende euro's teruggestort heeft op zijn euro-rekening. Ik vind het een interessant concept, maar ben als de dood voor scammers. Investeer €40k, laat op de website virtueel winsten uitkeren, en zorg er voor dat mensen het idee hebben dat ze geld verdienen.

Dus: wie heeft er wel eens geld teruggestort naar zijn euro-rekening?
Nee joh, ik heb gewoon €100k op Mintos gezet en d’r op vertrouwd dat het wel goed komt :o

Meer serieus: Lees je gewoon wat in als je overweegt ergens te investeren.

fsfikke wijzigde deze reactie 31-10-2019 21:42 (5%)

DUT Racing

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@DiedX Je zegt bang te zijn voor scammers, maar legitieme platforms kunnen ook problemen krijgen. Stel, de server van Mintos raakt beschadigd en dan blijken de backups niet te werken. Dan heb je een probleem, want Mintos kan dan niet meer controleren hoeveel geld je precies op je account hebt staan en welke leningdelen je precies hebt.

In ieder geval is het altijd verstandig om niet al je geld in één type investering te stoppen. Spreiding is het sleutelwoord. Net zoals je op Mintos spreidt tussen individuele leningen en tussen loan originators, zou je ook een maximum moeten zetten op het bedrag dat je via Mintos investeert.

Wat ik hierboven schrijf over Mintos is theoretisch en kan ook gelden voor andere P2P platforms.

Zelf zit ik voor minder dan 1% van mijn beschikbaar vermogen in Mintos leningen.

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Lan1980
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 15:21
Ik had wat geld nodig ( 400 tal euro), heb gewoon mijn autoinvest en Acces en invest stopgezet. Geld dat zo vrijkwam door niet te investeren overgeschreven. Stond meestal dag later al op mijn rekening! Enkel geld dat ik vrijdag opvroeg, stond er pas dinsdag op. Werkt dus heel goed

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:25:
Ik had wat geld nodig ( 400 tal euro), heb gewoon mijn autoinvest en Acces en invest stopgezet.
Voor Auto Invest kan je eventueel een gewenst saldo instellen, dan hoef je dat verder niet stop te zetten.

• netfast
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:32
ik.
Stond een dag later op mn rekening.

En check ook even dit:
https://p2p-millionaire.c...-lending-early-exit-test/

netfast wijzigde deze reactie 01-11-2019 08:25 (62%)

• Config
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 23:31
Gents (en dames?)

Ik vroeg mij af of iemand van jullie daadwerkelijk zijn verdiende euro's teruggestort heeft op zijn euro-rekening. Ik vind het een interessant concept, maar ben als de dood voor scammers. Investeer €40k, laat op de website virtueel winsten uitkeren, en zorg er voor dat mensen het idee hebben dat ze geld verdienen.

Maandelijks op de 1e.

Config wijzigde deze reactie 01-11-2019 09:12 (92%)

• Firedragon
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:32
Gents (en dames?)

Vanwege het zakkende aantal leningen en de kelderende rente heb ik over de afgelopen 2 maanden in totaal €11000-, weg gehaald en verspreid over andere p2p platformen.
Zolang niet iedereen dat doet en er steeds meer mensen geld bijstorten kan het eventuele piramide spel nog wel even door gaan. :X

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Firedragon schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:10:
[...]

Vanwege het zakkende aantal leningen en de kelderende rente heb ik over de afgelopen 2 maanden in totaal €11000-, weg gehaald en verspreid over andere p2p platformen.
Zolang niet iedereen dat doet en er steeds meer mensen geld bijstorten kan het eventuele piramide spel nog wel even door gaan. :X
Daarom heb jij besloten jouw geld in een ander piramidespel in te zetten?

Beetje vreemde opmerking zo. Hoe lang zat je op Mintos, krap een jaartje? En dan heb je het over kelderende rentes en leningen :p De laatste tijd zijn de rentes weer omhoog aan het gaan (net als vorig jaar) net als het aantal leningen.

fsfikke wijzigde deze reactie 01-11-2019 11:29 (8%)

DUT Racing

• Firedragon
fsfikke schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:23:
[...]

Daarom heb jij besloten jouw geld in een ander piramidespel in te zetten?

Beetje vreemde opmerking zo. Hoe lang zat je op Mintos, een krap jaartje? En dan heb je het over kelderende rentes :p
Ik heb inderdaad besloten om het geld dat ik in p2p heb zitten verder te spreiden over meerdere p2p platformen van 2 naar 4 en binnenkort nog 2 extra of 1 of meerdere ook een scam of een piramide spel is hopelijk niet maar dat ondervind je meestal pas achteraf als het fout gaat.

Op moment ongeveer een jaar bij mintos inderdaad, meeste van het geld dat ik in p2p heb zitten staat ook nog steeds bij mintos de andere platformen geven op het moment nog een wat betere rente.

De rente gaat inderdaad weer wat omhoog maar is nog steeds lager dan op de andere platformen eind van de maand komt er een deposito vrij als de rente dan weer verder is gestegen zal ik waarschijnlijk weer wat bijstorten.

Firedragon wijzigde deze reactie 01-11-2019 11:49 (14%)

• Xeo
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:45
Firedragon schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 11:41:
[...]

Ik heb inderdaad besloten om het geld dat ik in p2p heb zitten verder te spreiden over meerdere p2p platformen van 2 naar 4 en binnenkort nog 2 extra of 1 of meerdere ook een scam of een piramide spel is hopelijk niet maar dat ondervind je meestal pas achteraf als het fout gaat.

Op moment ongeveer een jaar bij mintos inderdaad, meeste van het geld dat ik in p2p heb zitten staat ook nog steeds bij mintos de andere platformen geven op het moment nog een wat betere rente.

De rente gaat inderdaad weer wat omhoog maar is nog steeds lager dan op de andere platformen eind van de maand komt er een deposito vrij als de rente dan weer verder is gestegen zal ik waarschijnlijk weer wat bijstorten.
Het is een goede suggestie om te spreiden over meerdere platformen.

Heb je suggesties voor alternatieven? Ik vond zelf grupeer alleen interessant...

• Lan1980
Zr40 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 22:28:
[...]

Voor Auto Invest kan je eventueel een gewenst saldo instellen, dan hoef je dat verder niet stop te zetten.
Klopt, maar ik had schrik dat het vooral de leningen met hoge rentes gingen zijn die ze gingen verkopen. omdat ik op voorhand wist dat ik wat extra geld nodig had en de nodige tijd had, gewoon stopgezet, de leningen met laagste rente (zo rond 7 en 8%) te koop aangeboden, zonder discount en had snel mijn 400 euro. Nu draait alles weer vlot. Al ben ik aan het sleutelen aan mijn autoinvest.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:41:
[...]

Klopt, maar ik had schrik dat het vooral de leningen met hoge rentes gingen zijn die ze gingen verkopen.
Nee, automatisch verkopen gebeurt alleen wanneer je Invest & Access verkleint. Daar heb ik het niet over. :)

Bij Auto Invest kan je een minimum saldo instellen, wat er voor zorgt dat Auto Invest alleen het deel boven dat saldo automatisch investeert. Dit doe je met de knop "Set the limit of minimum funds in the account" rechtsboven het Auto Invest overzicht. Er wordt niets automatisch verkocht als gevolg van die instelling.

Zr40 wijzigde deze reactie 01-11-2019 18:33 (10%)

• Firedragon
Xeo schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 17:12:
[...]

Het is een goede suggestie om te spreiden over meerdere platformen.

Heb je suggesties voor alternatieven? Ik vond zelf grupeer alleen interessant...
Ik doe geen suggesties voor alternatieven je zal jezelf moeten inlezen en voor jezelf de keuze moeten maken of je genoeg vertrouwen hebt in een platform om je geld er in te stoppen.

Heb zelf €1000,- in Grupeer dit is toch wel het minimum wat je er in moet stoppen om elke maand genoeg rente te onvangen om te herinvesteren de leningen die ik heb keren alleen rente uit wat wel een nadeel kan zijn.
Voordeel is natuurlijk dat het rente bedrag over de looptijd het zelfde blijft.

Bij mintos geven al de leningen die ik heb maandelijks deel afbetaling + rente nadeel hier van is dat als je niet herinvesteerd de annual interest een stuk lager uitvalt maar voordeel is dat je met een kleinere investering maandelijks sneller genoeg geld ontvangt om te herinvesteren.

• Lan1980
Zr40 schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 18:16:
[...]

Nee, automatisch verkopen gebeurt alleen wanneer je Invest & Access verkleint. Daar heb ik het niet over. :)

Bij Auto Invest kan je een minimum saldo instellen, wat er voor zorgt dat Auto Invest alleen het deel boven dat saldo automatisch investeert. Dit doe je met de knop "Set the limit of minimum funds in the account" rechtsboven het Auto Invest overzicht. Er wordt niets automatisch verkocht als gevolg van die instelling.
Merci. Die functie was me ontgaan :-)
Dacht dat je over de functie acces en invest had, om saldo op te vragen. Verkeerd gelezen, mijn excuses.

• squaddie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:42
Ik hoop dat niemand leningen van Rapido in de portefeuille heeft, het lijkt er zeer sterk op dat Rapido zich gaat voegen bij Eurocent.

Mintos releases Notice for the event of default to Rapido Finance

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• Pistachenootje
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 21:58
Interessant stukje hier over Rapido: https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Wel bizar dat ze 22 oktober nog een B- rating hadden.

Pistachenootje wijzigde deze reactie 04-11-2019 18:25 (25%)

• squaddie
Ik nam die Mintos ratings vanaf het begin met een korrel zout, met name omdat er nauwelijks toelichting wordt gegeven waarom een originator een A, B of C-rating krijgt, in tegenstelling tot ratings van Explore2p2, het voelde soms wat arbitrair hoe de rating tot stand komt.

Nu in korte tijd twee originators met een B-rating in de problemen komen en pas wanneer de stront aan de knikker is krijgen ze een lagere rating van Mintos, dat is in mijn opinie wel de bevestiging dat je weinig waarde kan hechten aan de Mintos ratings en het verstandig andere bronnen te raadplegen bij selecteren van originators.

Mintos moet of werk gaan maken met actief(er) beoordelen van originators en updaten van ratings of er mee stoppen en verwijderen van de site, want momenteel is vooral mosterd na de maaltijd.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van mijn persoonlijke investor support associate. Binnen tien minuten een vriendelijk antwoord d:)b

DUT Racing

• Lan1980
ik heb voor 1.05 euro in rapido. Te wijten aan acces & invest. Nu, het valt nog mee dat het maar 1 euro is.
Het heeft me wel wat doen nadenken over welke LO's ik zou in investeren. Met mijn huidige instelling bij autoinvest zou ik niets in eurocent en niets in rapido geinvesteerd hebben. Dus dat valt mee, maar bv wel 2% van portfolio in aforti (maar de default kwam er voor ik op mintos zat). Nuja, 2% is nog ok met jaarlijks een 10% return. maar het mogen er natuurlijk ook geen 5 op een jaar zijn :-)
Ik zie wel bij de statistieken dat aforti af en toe toch nog (weliswaar héél traagjes) geld terug betaald.

Maar het is een beetje kiezen tussen extra LO's en dus spreiding, of enkel de meest betrouwbare LO's. Ik gebruik de p2p ranking en tot nu toe alles boven de 40. 40 is weinig, dus LO's tussen 40 en 50 maar 1%, tussen 50 en 55 maar 2 % etc... Idem met mintos rating, enkel B en hoger. En die tel ik samen.

Lan1980 wijzigde deze reactie 05-11-2019 10:09 (28%)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 20-11 12:39
Ik heb ook een tijdje naar Grupeer zitten kijken en inlezen. Nu wilde ik er geld op gaan zetten dus ik heb een account aangemaakt en deze moet nog gevalideerd worden.

Echter zie ik nu dat ze geen 2FA aanbieden? Dan gaan bij mij alweer alle alarmbellen af, betwijfel dus of ik er ooit geld op ga zetten voordat ze 2FA gaan aanbieden en heb alweer spijt dat ik mijn paspoort opgestuurd heb

GrooV wijzigde deze reactie 05-11-2019 11:41 (7%)

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Er zijn er maar weinig die 2fa aanbieden, alleen Robo.Cash en FastInvest (voor wat betreft de P2P partijen waar ik investeer).

• Gerry1982
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23:37

Gerry1982

Mintos referral: DUFLWG

Hier nog mensen uitgenodigd voor het Mintos beta programma?

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-11 08:06
ja heb de mail wel gehad, ik doe alleen niets met auto invest ofzo. Dus vraag me wel af of ik een goede kandidaat ben

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gok dat ze langzaam beta testers zoeken voor hun mobiele app.

DUT Racing

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01:15
Ik ga langzaam uitstappen ik zat gelukkig niet in rapido maar heb nog wel 476 euro uitstaan bij aforti. Na twee van deze incidenten is het mij duidelijk dat ik niet genoeg tijd hierin wil stoppen om dit met een te overzien risico vol te houden.

• RoNoS
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 15:07
Gerry1982 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:40:
Jup.
Aan de vragen te zien lijkt het te gaan om de mobiele variant.
Er gaat een app komen. Ben benieuwd wat die (meer) te bieden heeft.

• Frontysco
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:23
Ben ook uitgenodigd voor het beta programma, ben benieuwd!

@Crazyanz Ik weet niet hoe ervaren je bent en wat je criteria is voor de LO. Ik heb aforti uberhaubt niet in mijn lijst staan als een LO waar ik mee werk, Rapido idem.
Is het bedrag dat je bij Aforti hebt 1 lening, of meerdere? Ik lees ook nergens dat het slecht gaat met Aforti.

Ik ben overigens net een kleine 3 maand bezig met Mintos en tot nu toe bevalt het mij wel.

iRacing Profiel

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 01:15
Frontysco schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 11:41:
Ben ook uitgenodigd voor het beta programma, ben benieuwd!

@Crazyanz Ik weet niet hoe ervaren je bent en wat je criteria is voor de LO. Ik heb aforti uberhaubt niet in mijn lijst staan als een LO waar ik mee werk, Rapido idem.
Is het bedrag dat je bij Aforti hebt 1 lening, of meerdere? Ik lees ook nergens dat het slecht gaat met Aforti.

Ik ben overigens net een kleine 3 maand bezig met Mintos en tot nu toe bevalt het mij wel.
Ik zit nu z'n twee jaar op mintos de ratings waren er nog niet toen ik begon en via auto rebuy zijn ze toen in mijn portofolio beland. Ik heb nu een auto invest portefeuille waar alleen A en B+ rating leningen inzitten. Maar ik heb de auto invest nu even stop gezet en ga het geld dat terugkomt op een andere manier beleggen.

Crazyanz wijzigde deze reactie 08-11-2019 12:35 (12%)

• Yoicaa
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 15-11 13:24
@Crazyanz wat voor soort andere beleggingen ben je naar het kijken?

• J0kerNL
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 21:18
Gerry1982 schreef op donderdag 7 november 2019 @ 19:40:
Jup hier wel :) , heb mezelf aangemeld

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-11 21:30
Mijn telefoon is tijdens mijn vakantie stuk gegaan.
Heb nu een nieuwe telefoon gehaald maar 2FA werkt niet meer. Ik heb Mintos een mail gestuurd met het verzoek om mijn 2FA tijdelijk te verwijderen.

Deze info willen ze:
Thank you for your message.

Please send us the following information:

- what is the last incoming payment you made to your Mintos account?
- what bank account number do you use?
- please send a proof of payment you made to your Mintos account;
- please send us a photo of your passport or ID card.

Then we will be able to temporarily remove 2-Step Verification and you will be able to log-in.

Let us know if you have any other questions.

Kind regards,
Moet ik dit allemaal zo geven? Qua privacy enzo?

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:02
Binnetie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:19:
Heb nu een nieuwe telefoon gehaald maar 2FA werkt niet meer. Ik heb Mintos een mail gestuurd met het verzoek om mijn 2FA tijdelijk te verwijderen.

Deze info willen ze:

[...]

Dat heb je bij aanmelden toch ook allemaal verstrekt? Ik vind e-mail alleen niet meer van deze tijd, is ook niet veillig.
Volgende keer Authy gebruiken? Kan je gewoon herstellen op een nieuwe telefoon.

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:16
Ik wil ook graag beginnen met Mintos/P2P en heb eerst wat research gedaan over hoe het werkt. Als ik deze bron mag geloven, is het zo dat je tot ~30.000 euro geen belasting hoeft te betalen. Hierboven wel. Bron: https://beleggingsstrategie.com/wat-is-mintos/

Als dit zo is, dan is het toch wel interessant. Ik zat eraan te denken om te beginnen met 100 euro en na een maand er meer in stoppen. Dit door aanleiding van het bericht van de bank met een melding dat de rent weer is verminderd....... Spaarrekening heeft nu maar 0.03 procent rente....

• Lan1980
hangt er van af waar je woont waarschijnlijk.
In België betaal je 30% op de inkomsten uit interesten. Zelfs al heb je maar 1 euro gehaald uit mintos... je zal 30 cent belasting moeten betalen (als je het aangeeft).

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Jeanke117 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:11:
Ik wil ook graag beginnen met Mintos/P2P en heb eerst wat research gedaan over hoe het werkt. Als ik deze bron mag geloven, is het zo dat je tot ~30.000 euro geen belasting hoeft te betalen. Hierboven wel. Bron: https://beleggingsstrategie.com/wat-is-mintos/
Waar je je geld precies in stopt maakt voor de hoeveelheid Nederlandse belasting die je moet betalen helemaal niets uit. Je betaalt belasting over je totale vermogen boven 30k, of het nu op je betaalrekening staat, of op een spaarrekening, beleggersaccount, Mintos, goud, dure horloges, bitcoin, in een sok onder je matras, etc. Ook het werkelijke rendement (of een eventueel verlies) maakt niet uit.

De bron die je linkt schept onnodig verwarring. Het gaat niet om Mintos, het gaat om je totale vermogen. En je bent verantwoordelijk om alles correct in te vullen op je belastingaangifte.

• squaddie
@Jeanke117 Van je totale vermogen is de eerste 30k vrijgesteld van belasting over het deel erboven ongeacht of een spaarrekening, aandelen, vastgoed of p2p leningen betreft betaal je vermogensrendementsheffing (VRH), althans voor Nederland.

Het is een best aardig artikel, maar wel erg jammer dat de schrijver het heeft over beleggen in Mintos, laten we een ding duidelijk maken Mintos en andere p2p lening sites hebben helemaal niets met beleggen te maken. Je bent gewoon leningen aan het kopen en in ruil daarvoor strijk je (een deel van) de rente op.

Let op, p2p leningen zijn absoluut niet zonder risico stel Mintos absoluut niet gelijk aan een spaarrekening als er een crisis komt kan het zo maar zijn dat Mintos poef zegt is het maar de vraag wat je van je geld terugziet. Er zijn geen vangnetten zoals bij een spaarrekening vandaar ook dat je zulke hoge rente percentages ziet.

Met 100 euro starten is prima, op de primaire markt is het minimum bedrag per lening 10 euro dus je kan 10 leningen kopen. Nogmaals doe het uitsluitend met geld dat je kan missen, want het loopt risicos lees maar terug in dit topic over Rapido die in zwaar weer lijkt te verkeren.

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 19:16
@squaddie Bedankt voor je bericht en toevoeging. Ik zit al een paar maanden te denken wat ik met het geld moet doen dat maar stof zit te happen op mijn spaarrekening. Spaarpotten zijn al gevuld en dit spaargeld doet niks. Daarom wil ik het geld ook gebruiken om dit (proberen) om te zetten naar meer geld.

Ik ga me nog wat inlezen in bepaalde strategieën en ga die 100 euro over verschillende leningen verspreiden.Aangezien ik uit ervaring weet dat je niet op 1 paard moet gokken.

• squaddie
Hou er rekening mee dat Mintos ook een paard is, investeren in verschillende loan originators maakt je minder afhankelijk van een LO, maar al je geld is nog steeds via een partij geinvesteerd, te weten Mintos. Wil je echt meerdere paarden hebben dan zou je andere sites er naast kunnen zetten, maar dan zit nog steeds al je geld in een specifieke sector en zou moeten overwegen om ook te gaan beleggen om betere spreiding te krijgen. Maar dan gaan we wel erg buiten de scope van dit topic, voordat je besluit ergens in te stappen lees je goed in op de risicos en staar je niet blind op de mooie resultaten en als je (specifieke) vragen hebt stel ze vooral!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Binnetie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 16:19:

Deze info willen ze:

[...]

Nee joh, je zou ze gewoon even een mailtje moeten sturen dat jij echt waar Binnetie bent en of ze al het geld van account 012345 even op de volgende IBAN willen stortten 8)7

DUT Racing

• Gerry1982

Gerry1982

Alert iedereen die Metrokredit heeft dan zou ik het nu snel verkopen met kleine discount.

Al zou ik niet snappen waarom je van deze LO koopt want deze is het slechtste van het slechtste.

https://blog.mintos.com/m...ues-new-loans/#more-14126

Gerry1982 wijzigde deze reactie 08-11-2019 22:02 (5%)

• Binnetie
Knielen schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 17:00:
[...]

Dat heb je bij aanmelden toch ook allemaal verstrekt? Ik vind e-mail alleen niet meer van deze tijd, is ook niet veillig.
Volgende keer Authy gebruiken? Kan je gewoon herstellen op een nieuwe telefoon.
Authy ken ik niet. Ik heb Google Authenticator en dacht dat deze ook herstelde maar helaas dat werkt niet.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Binnetie schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 22:08:
[...]

Authy ken ik niet. Ik heb Google Authenticator en dacht dat deze ook herstelde maar helaas dat werkt niet.
Bij het instellen van 2FA op Mintos krijg je een recovery code die je veilig moet bewaren voor het geval dat je je telefoon verliest. Dat heb je niet gedaan, maar dan vind je het een inbreuk op je privacy als ze wat vragen stellen om te achterhalen of er niet iemand met jouw geld vandoor wilt...

DUT Racing

• Binnetie
fsfikke schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 23:55:
[...]

Bij het instellen van 2FA op Mintos krijg je een recovery code die je veilig moet bewaren voor het geval dat je je telefoon verliest. Dat heb je niet gedaan, maar dan vind je het een inbreuk op je privacy als ze wat vragen stellen om te achterhalen of er niet iemand met jouw geld vandoor wilt...
Nee is niet gek, maar ik dacht dat het met minder vragen ook kon. Bijvoorbeeld door te kijken vanaf welk IP ik inlog (gebruik de VPN van m'n server).
Ik zal ze de informatie verstrekken.

De recovery key zou ik ook ergens moeten hebben, maar kan deze nergens vinden.

• -World-
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 21:49
Hebben jullie (bij de identificatie) je BSN afgeschermd, en hoe?
Of hebben jullie 'gewoon' alles zichtbaar

• Pistachenootje
Jeanke117 schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 19:11:

Als dit zo is, dan is het toch wel interessant. Ik zat eraan te denken om te beginnen met 100 euro en na een maand er meer in stoppen. Dit door aanleiding van het bericht van de bank met een melding dat de rent weer is verminderd....... Spaarrekening heeft nu maar 0.03 procent rente....
Hou er rekening mee dat P2P lending behoorlijke risico's met zich mee brengt. Als je kijkt naar Mintos zijn er al meerdere loan originators failliet gegaan. Dat betekent dat de mensen die via hun leningen uit hadden staan kunnen fluiten naar hun geld.

11-12% rendement klinkt natuurlijk heel mooi maar daar staan dus aanzienlijke risico's tegenover. Als je je geld langere tijd kunt missen (>10 jaar) dan zou ik eerder kijken naar index beleggen. Dat brengt natuurlijk ook risico's met zich mee maar de kans dat je over >10 jaar negatief rendement hebt is erg klein.

• nst6ldr
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 16:07

nst6ldr

gold noob report

-World- schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:31:
Hebben jullie (bij de identificatie) je BSN afgeschermd, en hoe?
Of hebben jullie 'gewoon' alles zichtbaar
Dat kon alleen in het begin, nu niet meer. Het is een Europese bank, dus zijn ze verplicht dit te vragen. Het is een akelig specifieke wet die dit voorschrijft om witwassen en financeren van terrorisme tegen te gaan.

Rheinmetall Borsig <3

• Config
Ben al enige jaren bezig en heb best een aardig zakcentje in de platformen zitten inmiddels. Ik ben op zoek naar meer platformen/spreiding. Iemand een idee wat ik nog mis?

Bondora			0.56% (afbouwend naar 0)
Twino			9.87%
Mintos EUR		46.01%
Mintos DKK		0.00% (geen vraag)
Mintos PLN		14.68%
Viventor		4.38%
Capital Circle		3.52%
EstateGuru		0.20% (afbouwend naar 0)
VIAINVEST		4.99%
PeerBerry		9.85%
Iuvo			0.99% (afbouwend naar 0)
Swaper 			4.94%

• Adion
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 19:39
DoFinance zit ik nu bijna 2 jaar in.
Anders dan bij de andere platformen bepaal je vooraf een bedrag en looptijd en krijg je daarvoor een vaste interest.
Het is ook enkel interessant voor geld dat je minstens 6 maanden wil vastzetten. Er vroegtijdig geld terug uithalen kan slechts na 3 maanden en met verlies van interest.
Zelf heb ik dat risico verlaagd door verschillende investeringen te maken met verschillende looptijd. Op die manier kan je ervoor zorgen dat er toch elk jaar/half jaar een bedrag vrijkomt, of dat als je in een noodgeval een deel nodig hebt je ook slechts een deel van de investeringen zonder interest kan stopzetten.
De beschikbaarheid van leningen varieert ook, dus heb al wel een paar keer een paar weken moeten wachten en regelmatig kijken op de site vooraleer je kan investeren.
Daarna heb je er wel voor de hele looptijd geen omkijken naar, dus dat is weer wel een voordeel.

FastInvest doet het ook goed, met hogere percentages dan de anderen bij mij dus misschien ook wel te overwegen.

VirtualDJ 8 - Fast Image Resizer - Instagram

• [Stan]
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 15-11 20:59
Kuetzal, Crowdestor zijn ook interessante platformen waar ik al een tijdje op zit
Config schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:33:
Ben al enige jaren bezig en heb best een aardig zakcentje in de platformen zitten inmiddels. Ik ben op zoek naar meer platformen/spreiding. Iemand een idee wat ik nog mis?

Bondora			0.56% (afbouwend naar 0)
Twino			9.87%
Mintos EUR		46.01%
Mintos DKK		0.00% (geen vraag)
Mintos PLN		14.68%
Viventor		4.38%
Capital Circle		3.52%
VIAINVEST		4.99%
PeerBerry		9.85%
Iuvo			0.99% (afbouwend naar 0)
Swaper 			4.94%

• [Stan]
Ik heb onlangs nog 5k terug gehaald. Geen problemen gehad.
Gents (en dames?)

• [Stan]
Wat is de reden dat je niet veel inzicht wil geven? Er zijn tal van p2p bloggers die hun strategie beschrijven. Iedereen kiest uiteindelijk zijn eigen principes en richting.

Ik verspreid manueel over 30 verschillende LO’s op Mintos. Minimum % moet 10% zijn. Ik ga ook niet voor leningen langer dan 24m.

Verder diversifieer ik ook naar andere platformen toe.

15% gemiddeld op mintos is momenteel niet realistisch met EUR leningen. Tenzij je andere currencies doet ook, maar hier moet je rekening houden met wisselkoersen. Ik hou het gewoon bij EUR en zit momenteel iets boven 12% gemiddeld.
Gerry1982 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 21:03:
[...]

Ik ga hier niet teveel over vertellen maar als je logisch nadenkt kan iedereen wel zien hoe je meer dan de standaard 10-12% kan krijgen. En of die paar extra % het echt waard tegenover de moeite?waarschijnlijk niet maar is een beetje hobby.

Mijn autoinvest valt verder ook niet makkelijk uit te leggen bestaat uit 50+ regels.

En elke beweging in de markt bijvoorbeeld stijgende rentes en dalende rentes vereisen weer een andere strategie.

Maar zal denk niet lang meer duren en we zitten weer op 12%+ rentes want heel soms zijn ze er al!
Svp posts voortaan samenvoegen voordat je ze post, bijv. middels de edit-knop. Meerdere posts onder elkaar plaatsten is niet de bedoeling op Tweakers.

Ardana wijzigde deze reactie 10-11-2019 12:40 (5%)

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Config schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:33:

Dat je Bondora aan het afbouwen bent, heb ik wel beelden bij, maar wil je mij vertellen waarom je afbouwt bij EstateGuru? Daar was ik nu net enthousiast over aan het worden... :/

• Pistachenootje
@[Stan] 30 loan orignators? Wat voor ratings ga je dan voor?

• Johnny
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:37

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Sangroid schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:37:
[...]

Dat je Bondora aan het afbouwen bent, heb ik wel beelden bij, maar wil je mij vertellen waarom je afbouwt bij EstateGuru? Daar was ik nu net enthousiast over aan het worden... :/
Inderdaad. EstateGuru heeft onlangs een secondary market toegevoegd en ook dit jaar nog wederom geen projecten gehad waarbij investeerders inleg zijn kwijtgeraakt. Met de dalende rentes op Mintos heb ik juist besloten te herbalanceren meer richting EstateGuru. Mijn inziens is het een betere garantie om eerste hypotheekrecht te hebben vastgoed dat als onderpand dan een buy back guarantee van de loan originators op Mintos. Voorheen was het rendement op Mintos substantieel hoger maar nu is het verschil minimaal.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• [Stan]
Ik ga voor alles behalve D uiteraard altijd met buy back. Ik hou er rekening mee dat een LO kan falen. Met huidige inkomsten is dat 1 maand interest om mijn initiële input voor 1 LO te compenseren. Is een strategie dat ik zelf overgenomen heb van

https://p2p-millionaire.com/

Voldoende differentiëren om een faling te kunnen compenseren.
Pistachenootje schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:18:
@[Stan] 30 loan orignators? Wat voor ratings ga je dan voor?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

[Stan] schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:56:
Ik heb onlangs nog 5k terug gehaald. Geen problemen gehad.

[...]
Afhankelijk van je bank (en welke Clearing & Settlement Mechanism ze gebruikt) worden overboekingen van en naar Mintos op dezelfde dag verwerkt. Op dit moment volgens mij alleen nog bij ABN en Bunq, de andere banken gebruiken een andere CSM.

DUT Racing

• Pistachenootje
[Stan] schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:14:
Ik ga voor alles behalve D uiteraard altijd met buy back. Ik hou er rekening mee dat een LO kan falen. Met huidige inkomsten is dat 1 maand interest om mijn initiële input voor 1 LO te compenseren. Is een strategie dat ik zelf overgenomen heb van
[...]
Lijkt me nogal risicovol. Rapido en Metrokredit hadden recent nog B- ratings.

Zat jij in ze? Als je in 30 lo's t/m C rating zit lijkt me die kans nogal groot?

Pistachenootje wijzigde deze reactie 10-11-2019 14:50 (8%)

• Config
[...]

Johnny schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:55:
[...]

Inderdaad. EstateGuru heeft onlangs een secondary market toegevoegd en ook dit jaar nog wederom geen projecten gehad waarbij investeerders inleg zijn kwijtgeraakt. Met de dalende rentes op Mintos heb ik juist besloten te herbalanceren meer richting EstateGuru. Mijn inziens is het een betere garantie om eerste hypotheekrecht te hebben vastgoed dat als onderpand dan een buy back guarantee van de loan originators op Mintos. Voorheen was het rendement op Mintos substantieel hoger maar nu is het verschil minimaal.
Mja het is niet helemaal mijn stijl. Ook weinig volume dus dat is slecht voor de spreiding.

- Geen BBG
- Geen korte loans (ik zoek naar 1 maand)
- Ik heb nog 1 loan in default (voor meer dan een jaar), en nog enkele andere die defaulted zijn en dan ~5% rendement geven na liquidation, voor zeg 2 jaar. Dat is geen lekker rendement.

Jullie hebben gelijk dat het platform zelf erop vooruit is gegaan.

• Sangroid
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Config schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:59:
[...]

[...]

Mja het is niet helemaal mijn stijl. Ook weinig volume dus dat is slecht voor de spreiding.

- Geen BBG
- Geen korte loans (ik zoek naar 1 maand)
- Ik heb nog 1 loan in default (voor meer dan een jaar), en nog enkele andere die defaulted zijn en dan ~5% rendement geven na liquidation, voor zeg 2 jaar. Dat is geen lekker rendement.

Jullie hebben gelijk dat het platform zelf erop vooruit is gegaan.
Ah, op die manier, langer ervaring dan ik bij EstateGuru. Wat mij daar vooral aantrekt is de mogelijkheid voor Auto-invest.

Om on-topic te komen, net zoals bij Mintos ;) (nah..niet helemaal)

• [Stan]
Rapido geen investment. Metrokredit direct verkocht met 1% korting.
Pistachenootje schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:25:
[...]

Lijkt me nogal risicovol. Rapido en Metrokredit hadden recent nog B- ratings.

Zat jij in ze? Als je in 30 lo's t/m C rating zit lijkt me die kans nogal groot?

• Gerry1982

Gerry1982

[Stan] schreef op zondag 10 november 2019 @ 11:02:
Wat is de reden dat je niet veel inzicht wil geven? Er zijn tal van p2p bloggers die hun strategie beschrijven. Iedereen kiest uiteindelijk zijn eigen principes.

15% gemiddeld op mintos is momenteel niet realistisch met EUR leningen. Tenzij je andere currencies doet ook, maar hier moet je rekening houden met wisselkoersen.
Dat je dit niet snapt laat zien hoeveel dom geld er in P2P zit.

Ik doe alleen EUR en investeer niet in onder de B- rating.

De haalbare rente vergoeding hangt af van waar de markt zich bevind maar zit ergens tussen de 13 en 30% schat ik.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Gerry1982 schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:38:
[...]

Is dit serieus hoe je reageert op iemand die om uitleg vraagt?

De haalbare rente vergoeding hangt af van waar de markt zich bevind maar zit ergens tussen de 13 en 30% schat ik.
Uitermate onrealistisch. Zeker met B- als minimum rating (wat overigens ook helemaal niets betekent, zie Rapido) ga je niet dergelijk hoge rentes vinden.

Een gemiddelde van 10%-12% is vandaag haalbaar wanneer je je beperkt tot de stabielere loan originators. Misschien vind je een enkele 12,5% of 13% maar als gemiddelde (of zelfs als ondergrens zoals jij zegt) gaat je dat niet lukken.

Bij mijzelf in de praktijk: mijn weighted average is 11,91% en daarbij sluit ik iedere loan originator uit die op de ExploreP2P lender ratings te slecht scoort op één of meerdere categorieën.

Zr40 wijzigde deze reactie 11-11-2019 08:27 (29%)

• [Stan]
Gerry1982 schreef op maandag 11 november 2019 @ 01:38:
[...]

Als ik het niet snap, nodig ik je uit om het uit te leggen. Zoals gezegd is het met bovenstaande parameters onrealistisch om boven de 15% te zitten. 30% heeft Mintos nog niet aangeboden... Leg gerust je strategie uit, het is uiteindelijk geen staatsgeheim wat de mogelijkheden zijn.

Je mag ook altijd een screenshot tonen van je investment page zonder investeringsdetails om je statement te bewijzen :)

Hieronder alvast het mijne.

https://www.dropbox.com/s/r3hybhnywc7pm07/Schermafbeelding%202019-11-11%20om%2008.34.38.png?dl=0

Een directe link: https://www.dropbox.com/s...%20om%2008.34.38.png?dl=0

Zoals je ziet haal ik momenteel net geen 12% bij voldoende diversificatie (wat ik persoonlijk het belangrijkste vind om te anticiperen op LO defaults).

De huidige drop in interest rates hebben mijn strategie in die mate beïnvloed dat ik enkel heel korte termijnleningen neem tot de rates weer omhoog gaan.

PS: laat ons het vooral constructief houden.

[Stan] wijzigde deze reactie 11-11-2019 08:46 (4%)

• Firedragon
[Stan] schreef op maandag 11 november 2019 @ 08:44:
[...]
Als ik het niet snap, nodig ik je uit om het uit te leggen. Zoals gezegd is het met bovenstaande parameters onrealistisch om boven de 15% te zitten.
15% is opzich wel mogelijk over een jaar heb hier ook nog meerdere leningen lopen die meer dan dat geven tot 16% EUR.
Al had ik in het begin van het jaar geen leningen gekocht die geen rente over late gaven dan had ik samen met rente over rente, cashbacks en discounts op secondary market ook rond de 15% gezeten.

• Gerry1982

Gerry1982

@[Stan] @Zr40

Het was geen directe aanval maar er is haast niemand die het begrijpt.

Ik ga niet alles voorkauwen want stel ik zet hier een strategie meer dan pakken 50 mensen die op en werkt het niet meer of minder.

Ik moet is een grafiekje maken maar sommige maanden moet ik wel dicht tegen de 20% hebben gezeten.

Momenteel is het even ruk en stond over ruim een jaar 15,05% maar is inmiddels gedaald naar 14,92% hopelijk kan ik hem weer laten stijgen.

Het gemiddelde van mij lopende leningen is 11,39% maar dat heeft er dus niet veel mee te maken want ik heb ook leningen van 7,5% in mijn portfolio.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Gerry1982 schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:17:
Ik moet is een grafiekje maken maar sommige maanden moet ik wel dicht tegen de 20% hebben gezeten.

Momenteel is het even ruk en stond over ruim een jaar 15,05% maar is inmiddels gedaald naar 14,92% hopelijk kan ik hem weer laten stijgen.

Het gemiddelde van mij lopende leningen is 11,39% maar dat heeft er dus niet veel mee te maken want ik heb ook leningen van 7,5% in mijn portfolio.
Oh, je bedoelt dat je actief handelt op de secondary market en de winst daarvan (kopen met een discount, verkopen met een premium) meetelt in je rendementsberekening?

• GrooV
Zr40 schreef op maandag 11 november 2019 @ 19:25:
[...]

Oh, je bedoelt dat je actief handelt op de secondary market en de winst daarvan (kopen met een discount, verkopen met een premium) meetelt in je rendementsberekening?
Werken met referral's, cashback's en eigen leningen met winst verkopen zijn ook mogelijkheden natuurlijk.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Inmiddels heb ik mijn validatie gedaan en middels iDeal een bedrag gestort (staat er alleen nog niet?). Van dat bedrag wil ik eerst met 100,- gaan uitvogelen hoe en wat :)

nst6ldr wijzigde deze reactie 12-11-2019 13:35 (8%)

Rheinmetall Borsig <3

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:46

Detmer

Professioneel prutser

nst6ldr schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:35:
Inmiddels heb ik mijn validatie gedaan en middels iDeal een bedrag gestort (staat er alleen nog niet?). Van dat bedrag wil ik eerst met 100,- gaan uitvogelen hoe en wat :)
Kost even een halve dag tot een dag voordat het erbij staat :) . €100,- is leuk om mee te beginnen idd.

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• Lan1980
Heb mijn autoinvest eens omgegooid en invest & acces uitgeschakeld. Want door I&A heb ik leningen bij Rapido en Metrokredit. Rapido geraak ik niet meer kwijt. metrokrediet twijfel ik nog. Binnen anderhalve week treedt buyback op... verkopen of gokje wagen... gaat over niet veel (0,25%)

Autoinvest heb ik volledig opnieuw bekeken en heb nu 45 auto invest regels.

Enkel Buyback
Globaal hou ik rekening met volgende:
Mintos rating (alles boven B krijgt punten)
p2p rating (alles boven 40 krijgt punten)

Elk krijgt een score van 0 tot 10. Die twee samen zorgen voor maximaal percentage die ik investeer van portfolio. Zo krijgen enkele LO's tot 19% van portfolio zoals Credissimo, Mogo, Vizia en Banknote. 19% is wat veel, misschien moet ik dat nog eens bijstellen naar beneden... langs andere kant, met al die autoinvest regels loopt het zo geen vaart dat ze al rap 19% innemen, eerder iets van 10% en dat is ok voor mij. Dus daar heb ik het meest vertrouwen in. Anderen zoals bv Zenka, Simbo, SOSkredit krijgen maximaal 1% toegekend (en nog een heleboel ook 0%).

Verder kijk ik ook naar Grace periode, rente tijdens late en hoeveel % van de leningen current is (ik noteer af en toe eens die procenten en werk dan met een gemiddelde).
Voor een lening van 1 maand, een graceperiode van 10 dagen, geen rente tijdens late is natuurlijk nefast voor je rendement als die LO ook nog eens een current percentage heeft van 25%. Haalt die echter 95% current, valt het al bij al nog mee en kan ik (naar mijn mening) wel investeren. Dus voor iedere LO berekening gemaakt wanneer het de moeite loont wel te investeren. Dan wat LO's gegroepeerd, en per percentage van autoinvest regels gemaakt.

En zo kom ik aan 45 autoinvest regels.

Lan1980 wijzigde deze reactie 12-11-2019 15:13 (7%)

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 16:25
nst6ldr schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:35:
Koop daar 10 leningen van € 10 voor en kies die zelf uit, denk dat je daar meer van leert dan Auto Invest.

Hattrick: Thorgal Eagles

• MrAngry
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 22:13
Ik krijg net een mailtje van Mintos dat ik een bult uninvested money heb staan. Aardige service, maar dat komt dus omdat mijn auto invest niet meer functioneerd denk ik. (Naast dat in october ik een shitload aan early rebuy heb gehad).
Mijn auto invest is grofweg >11%, <24 maanden, rating >= dan B-. Dit heeft altijd prima gwerkt, maar ik krijg er nu maar 24 beschikbare leningen mee bij Iutecredit en daar hangt mijn diversification op, want daar zit al 30% van mijn geld in. Hoe gaan jullie hiermee om? Criteria ruimer zetten?

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• squaddie
De grofweg de afgelopen twee maanden waren de rentes vrij laag en was hoger dan 11 procent vrij zeldzaam. Inmiddels kruipen de rentes weer omhoog en is meer aanbod in de 10+ categorie, zeker van de populaire aanbieders zijn de hogere percentages zo verkocht. Ik denk dat een kleine aanpassing in auto-invest om 11 procent en hoger mee te nemen resulteert in meer beschikbare leningen. Mijn verwachting is dat in december/januari weer terug naar je oude niveau kan.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MrAngry schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 18:37:
Hoe gaan jullie hiermee om? Criteria ruimer zetten?
Ik heb zelf nu een paar verschillende vrijwel gelijke autoinvest portefeuilles. Het enige verschil is de rente-ondergrens. En degene met de hoogste rentes staan bovenaan, dus als er een dergelijke lening beschikbaar is gaat het beschikbare geld eerst daarin. Maar alles wordt wel geïnvesteerd om het 'renteverlies' daarvan weer te beperken.

Als je niet langdurig aan relatief lage rente vast wilt zitten kan je alsnog zoiets doen, maar ook een beperking van de maximale duur tov je normale portefeuille.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 22:50
Johnny schreef op zondag 10 november 2019 @ 12:55:
[...]

[...]

Pas maar op met Estateguru.. Hun debt collection process is vrijwel niet bestaand en de taxaties die ze vragen voordat ze een lening geven lijken ook nergens op te slaan... En sinds kort gaan ze ook geld vragen aan de investeerders voor het collecten van debt..

Bron: mijn portfolio https://imgur.com/rHAFAtc

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maaark schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 20:44:

Pas maar op met Estateguru.. Hun debt collection process is vrijwel niet bestaand en de taxaties die ze vragen voordat ze een lening geven lijken ook nergens op te slaan...
Deze opmerking past natuurlijk beter in het generieke P2P-topic, maar omdat je 'm hier plaatste:

Heb je daar ook bronnen voor naast je eigen screenshot? Van mijn 52 leningen zijn er maar 3 in default en bij alledrie plaatsen ze updates over de voortgang. Een is 'on auction', een was 'on auction' voor een combinatie van projectonderdelen, maar dat lukte blijkbaar niet (dus nu gaan ze de losse delen veilen) en de laatste is nog 'maar' een maand in default.
Of hun taxaties kloppen kan ik niet beoordelen. Overigens is het onderpand (en dus de taxatie) niet per se het te bouwen object, dat kan ook iets anders zijn.

Ze hebben ook pasgeleden uitgelegd hoe ze defaults afhandelen. Dat zullen ze vast wat mooier verwoorden dan de werkelijkheid, maar impliceren dat ze niks doen strookt niet met wat ik van ze zie.

Dat het allemaal nogal lang kan duren is wel duidelijk. Maar helaas is dat ook wel inherent aan dit soort projecten. 't Moet tenslotte allemaal via de rechter om bezit van het onderpand te krijgen. En dan wil men (ook in Nederland) zo'n onderpand liever niet via een veiling verkopen omdat dat doorgaans relatief weinig opbrengt. Maar als er niet een betere oplossing is moeten ze alsnog die veiling organiseren. Al met al ben je dan zomaar een jaar verder...
En sinds kort gaan ze ook geld vragen aan de investeerders voor het collecten van debt..
Waar heb je die informatie vandaan?

Je hebt ook wel aardig pech, blijkbaar zijn er atm 3,5% van de in totaal 1097 uitgegeven leningen in default (dus zo'n 40) en jij hebt er daar 20 van gekocht.

---

Desalniettemin is vanuit het oogpunt van risicospreiding het natuurlijk beter om - net als bij Mintos - niet al je geld in Estateguru te stoppen.

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Inmiddels ben ik er ook achter dat I&A niet zo gunstig is, wel jammer dat de eerste stappen naar auto-invest je hier wel naartoe leiden.

Rheinmetall Borsig <3

• Maaark
ACM schreef op woensdag 13 november 2019 @ 07:50:
[...]

Deze opmerking past natuurlijk beter in het generieke P2P-topic, maar omdat je 'm hier plaatste:

Heb je daar ook bronnen voor naast je eigen screenshot? Van mijn 52 leningen zijn er maar 3 in default en bij alledrie plaatsen ze updates over de voortgang. Een is 'on auction', een was 'on auction' voor een combinatie van projectonderdelen, maar dat lukte blijkbaar niet (dus nu gaan ze de losse delen veilen) en de laatste is nog 'maar' een maand in default.
Of hun taxaties kloppen kan ik niet beoordelen. Overigens is het onderpand (en dus de taxatie) niet per se het te bouwen object, dat kan ook iets anders zijn.

Ze hebben ook pasgeleden uitgelegd hoe ze defaults afhandelen. Dat zullen ze vast wat mooier verwoorden dan de werkelijkheid, maar impliceren dat ze niks doen strookt niet met wat ik van ze zie.

Dat het allemaal nogal lang kan duren is wel duidelijk. Maar helaas is dat ook wel inherent aan dit soort projecten. 't Moet tenslotte allemaal via de rechter om bezit van het onderpand te krijgen. En dan wil men (ook in Nederland) zo'n onderpand liever niet via een veiling verkopen omdat dat doorgaans relatief weinig opbrengt. Maar als er niet een betere oplossing is moeten ze alsnog die veiling organiseren. Al met al ben je dan zomaar een jaar verder...

[...]

Waar heb je die informatie vandaan?

Je hebt ook wel aardig pech, blijkbaar zijn er atm 3,5% van de in totaal 1097 uitgegeven leningen in default (dus zo'n 40) en jij hebt er daar 20 van gekocht.

---

Desalniettemin is vanuit het oogpunt van risicospreiding het natuurlijk beter om - net als bij Mintos - niet al je geld in Estateguru te stoppen.
Op de FB groep Estategurufellows oid is de tendens het zelfde, het lijkt erop dat ze een periode euro tekens in de ogen hadden en alles met een hartslag een loan gegeven hebben. En nu zitten ze met defaults die al veel te lang duren en al meerdere keren in een veiling gezeten hebben, maar niemand die zo gek is om het te kopen.

Ik heb overigens wel het idee dat het bij de huidige loans weer beter gaat en dat ze het serieus nemen, maar dat ze door de shit loans moeilijk oplossingen kunnen vinden voor de defaults.

De fee stond in een van de laatste AV wijzigingen. Kan zo snel niet terug vinden hoeveel dit is/sinds wanneer.

• GrooV
Iemand een idee hoe je bij Crowdestor het betaal schema kan zien voordat je geinvesteerd hebt? Sommige leningen gaan namelijk pas na 6 maanden rente betalen (met terug werkende kracht dat wel) maar heb liever een stabiele stroom

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

@Maaark @GrooV

Kunnen jullie dit hier posten: Peer-2-Peer lenen: de praktijk

Rheinmetall Borsig <3

• GrooV
Sure maar kunnen de topics sowieso niet beter samen? Het is niet zo dat hier nou honderden berichten per dag gepost worden

• Maaark
GrooV schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:42:
Iemand een idee hoe je bij Crowdestor het betaal schema kan zien voordat je geinvesteerd hebt? Sommige leningen gaan namelijk pas na 6 maanden rente betalen (met terug werkende kracht dat wel) maar heb liever een stabiele stroom
Ja, dat staat nu op de pagina wanneer je gaat investeren. Waar je ook het bedrag moet invullen, linker button.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Nu heb ik nog ongeveer €300,- ongeinvesteerd staan, is het verstandig om dat te bewaren voor als de rentes nog meer stijgen, wat schijnbaar de trend is rond januari? Stilstaand geld doet tenslotte niks.

Rheinmetall Borsig <3

• squaddie
De rentes stijgen momenteel weer, maar ik heb verder geen inzicht of deze trend zich doorzet en in welk tempo, je loopt het risico dat je maanden aan het wachten bent. Persoonlijk zou ik die 300 euro in kortlopende leningen stoppen die iets minder rente opleveren, maar levert vermoedelijk meer op dan het ongebruikt laten staan tot er betere rentes worden geboden.

• Lan1980
Er zijn leningen van een maand of minder met 11,5%. Geen slechte rente en je hebt je geld snel terug. Neem leningen met rente op late betalingen en als je je geld wil investeren rond nieuwjaar, neem leningen van lo's met groot percentage "current" om de kans op late leningen te beperken

• GrooV
Lan1980 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:23:
Er zijn leningen van een maand of minder met 11,5%. Geen slechte rente en je hebt je geld snel terug. Neem leningen met rente op late betalingen en als je je geld wil investeren rond nieuwjaar, neem leningen van lo's met groot percentage "current" om de kans op late leningen te beperken
Niet altijd naar die statistieken kijken, er zijn ook LO's die niet altijd leningen aanbieden, wat betekend dat alle leningen van de afgelopen 30 dagen "current" zijn. Daarnaast heb je met kortlopende leningen te maken met in verhouding lange grace periods, 3 dagen op een 30 dagen lening is toch 10% extra.

• netfast
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:32
Maar je geld in EUR op je account laten staan is sowieso 0%.
Dat is wat ze aangeven.

Ik heb als laatste regel in mijn auto invest ook een soort van catch-all gemaakt om cashdrag te voorkomen.
Liever een lening met bv 9% voor 30 dagen dan niks...

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Lan1980 schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:23:
Goede headsup, bedankt. Ik heb er nog net een aantal meegepakt. Viel me op hoe snel ze weg waren :o

En nu is het toekijken wachten, en dat vind ik lastig. :'(

Rheinmetall Borsig <3

• Lan1980
GrooV schreef op donderdag 14 november 2019 @ 11:05:
[...]

Niet altijd naar die statistieken kijken, er zijn ook LO's die niet altijd leningen aanbieden, wat betekend dat alle leningen van de afgelopen 30 dagen "current" zijn. Daarnaast heb je met kortlopende leningen te maken met in verhouding lange grace periods, 3 dagen op een 30 dagen lening is toch 10% extra.
Klopt, maar die filter je er dan uit.
enkele voorbeelden:

Zenka: kortlopend, weinig gaan late, 0 dagen grace. Hoge rente. Wel maar C+ rating en 2p2 rating ook maar 41. Ik investeer een heel klein deel daarin. Maar de LO blinkt dus niet uit in vertrouwen.
Varks: wel 3 dagen grace, betere ratings en leningen worden vaak vervroegd afgelost (bij mij toch). Das een nadeel als je goede lening had, maar wel voordeel als je denkt dat de leningen binnenkort gaan stijgen.
Kredit Pintar: 0 dagen grace, rating zit goed (volgens mij) en ze geven hoge rente (maar wel al rap 3 maanden geld vast... voor mij geen probleem, maar voor persoon die de vraag stelde misschien te lang).
Metrokredit: als je gokje wil wagen, zoek op secondaire markt leningen die binnen nu en 3 dagen in buyback gaan, gok dat ze niet in default gaan in 3 dagen en neem de korting mee op secondaire markt. Dit kan je ook toepassen op andere leningen in secondaire markt.

Op primaire markt kan je zoeken naar leningen die niet te lang duren, 0 dagen grace hebben en die betalen tijdens late. Dat zijn leningen van:
EBV Finance
ID Finance Holding (Kazakhstan)
Kredit Pintar
Lime Zaim
Everest Finanse
Kviku
Stikcredit
Dziesiątka Finanse
Esto
LF Tech
Alex Credit
Zenka
SOS Credit
E-cash
ID Finance Mexico

Volgende geven 1 dag grace:
Novaloans
AlfaKredyt
Peachy
Kredit24

Etc....
Sommige hebben veel betere ranking dan andere, hou daar rekening mee.

Nu, dit zijn maar enkele suggesties, ik beweer niet dat dit de beste strategie is voor korte leningen te zoeken waar je je geld snel terug wil om dan te investeren tegen 1 a 2 maand omdat je denkt dat de rente dan hoger zal zijn. Ieder zijn eigen strategie.

Ik heb gewoon enkele excelbladen gemaakt in welke leningen ik investeer en met hoeveel procent, voor autoinvest, en daarnaast een lijst voor als ik eens manueel wil investeren (vind ik leuk om er eens enkele uit te zoeken), welke LO's 0 dagen grace geven, betalen tijdens late etc...

• Gerry1982

Gerry1982

Tipje koop bijvoorbeeld varks welke late is op de secondary market heb je ook geen last van de Grace period en heb je geld binnen kort tijd terug (Max 60 dagen)

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:28

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

@Lan1980 EBV Finance heeft momenteel niks meer op Mintos staan - volgens https://www.mintos.com/en...tors/ebv-finance/#general
Als ik kijk naar mijn historie zijn de laatste leningen van EBV uit april die in september zijn afgelost.

Op https://www.mintos.com/en/loan-originators/ kan je sorteren op "Loans Outstanding on Mintos", dan zie je dat AgroCredit ook niets meer heeft openstaan, en dat Lendrock, 1pm, Acema, Credilikeme ook nog maar weinig open hebben staan op het platform.

Ohh mooie meid, Erzsébet Bathory
iPod mini met 16GB

• Lan1980
klopt allemaal, ik had gewoon een copy paste gedaan van mijn excel met de LO's met 0 dagen grace (en 1 dag grace) en dat hier geplakt.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Ik weet niet wie er allemaal nog iets van Mogo heeft staan:

https://blog.mintos.com/m...corporate-bond-2018-2022/

Rheinmetall Borsig <3

• squaddie
Ik verwacht dat de meeste investeerders hier op het forum wel leningen van Mogo hebben, het is een partij met een goede rating en daarnaast een van de grotere originators op Mintos.

In het artikel lees niet dat Mogo in zwaar weer zit, ze zijn bezig leningen op een andere wijze te financieren, wat niet heel gek is gezien het feit dat ze 100 miljoen hebben opgehaald met uitgifte van obligaties, hiermee leningen financieren is goedkoper dan Mintos en is het logische gevolg dat ze minder leningen via Mintos gaan verkopen. Verder is de aankondiging gedaan dat ze een van deel de obligatie gaan inzetten om leningen terugkopen van investeerders.

• nst6ldr

nst6ldr

gold noob report

Het was ook niet bedoeld om ze als zodanig neer te zetten, ze gaan juist heel goed. Je kan er dus op rekenen dat een deel van je leningen teruggekocht gaan worden, en dat een betrouwbare LO gaat verdwijnen. Dat is spijtig.

Rheinmetall Borsig <3

• Lan1980
Voor zover ik zie gaan ze maar 1/3de van de leningen terug kopen. Dus mogo zal ( voorlopig) niet meteen verdwijnen.

Op p2p forum lees ik. Over creditstar:

No change to our overall score of 79. Creditstar have also launched their own P2P site now called LenderMarket.

Dus er zullen ook wel minder creditstar leningen zijn. Ze geven 12% op Leander market. Ook niet zo slecht.

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 20-11 08:13
Ik heb een plukje van die obligaties in mijn aandelenrek. Die is/lijkt voor Mogo minder duur dan de rentes op Mintos 9,5% vs 10% en ze kunnen nog een keer 25mln aan obligaties uitgeven.

Mintos referral: CKJXU1

• Lan1980
De mogo lening met de hoogste rente die ik had is vandaag terug gekocht.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik heb anders nog een hele collectie aan Mogo leningen met 12,5% :)

edit: Mintos mailde zojuist:
From November 15, 2019, over the following two weeks Mogo is considering to repurchase up to EUR 25 million of loans (both performing and non-performing).
Tegen het eind van de maand nog maar eens kijken dus :P

Zr40 wijzigde deze reactie 15-11-2019 18:43 (66%)

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True