Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Detmer
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 23:30

Detmer

Professioneel prutser

fsfikke schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:38:
[...]

Heb je diversificatie aanstaan?
Ja, die staat inderdaad aan

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: http://tweakers.net/aanbod/user/412392/

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Detmer schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 15:59:
[...]

Ja, die staat inderdaad aan
Als je je inleest in wat dit doet weet je ook waarom een deel van je geld niet geïnvesteerd wordt ;)

DUT Racing

• Xander25
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 21:23
Ik heb nog geen Auto Invest regel/strategie voor de secondary market, iemand nog tips of trics? Hoe werkt het precies met leningen die late zijn? Ontvangt de verkoper de opgebouwde rente tot aan moment van verkoop en de koper de rente vanaf dat moment? Of 'koop' je de opgebouwde rente ook, is deze verwerkt in de prijs (dirty price)?

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Xander25 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:28:
Ik heb nog geen Auto Invest regel/strategie voor de secondary market, iemand nog tips of trics? Hoe werkt het precies met leningen die late zijn?
Hoe het werkt met rente bij late betalingen, bedoel je? Dat hangt af van de LO. Sommigen betalen geen rente over de betaling voor de tijd dat die vertraagd is, de meesten wel, en sommigen rekenen zelfs een (hogere) penalty rente.
Ontvangt de verkoper de opgebouwde rente tot aan moment van verkoop en de koper de rente vanaf dat moment? Of 'koop' je de opgebouwde rente ook, is deze verwerkt in de prijs (dirty price)?
Het eerste. De rente ontvang je op de dag dat de LO de betaling ontvangt, dus niet meteen bij verkoop.

De verkoper ontvangt rente tot de dag van verkoop, de koper vanaf die dag.

Zr40 wijzigde deze reactie 10-01-2020 16:51 (5%)

10x270 Wp zuid (PVoutput | Live)

• Xander25
Duidelijk, thanks!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:24
Lan1980 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 12:27:
Op dit moment investeer ik in de volgende (de Mongoolse laat ik even buiten beschouwing, door afwezigheid penalty en geen interest tijdens late, wacht ik even af hoe goed ze op tijd betalen en hoelang hun leningen lopen). Van sommige investeer ik enkel in leningen die minstens x aantal maand duren, maar dat leidt te ver om dat hier allemaal neer te pennen.Opgegeven percentages zijn maximum. Kan uiteraard veel lager liggen (indien ze bv geen leningen hebben op dit moment met goeie rente).

De eerste 1 tot 4% vind ik groot risico, maar om te spreiden investeer ik er minimaal in; Vanaf 5 tot 9% heb ik er wel een goed oog in.

1 tot 4% portfolio:Alex Credit, Alfa Credit, Capital Service, Capitalia, Cashwagon, Dinerito, Ecofinace, Finko Moldavië,Fireof, ID finance spanje, ITF Group, LF tech, Peachy, SOS credit, Zenka

5 tot 9% portfolio:Akulala, Cashcredit, Creamfinance, Dineo Credito, Dozarplati, Dziesiątka Finanse, Esto, Evergreen, Extra finance, Kviku,Lime Zain, Mikro kapital, Novaloans, Stikcredit, Watu credit

10 tot 14% portfolio: Acema, BB finance Group, Creditstar, Credius, EBV finance, Finko Armenië, Kredit pintar, Wowwo

15 tot 20% portfolio:Banknote, Credissimo, Everest finance, ID finance Kazachstan, Iutekredit, Mogo, Placet Group, Vizia
Je kijkt te veel naar losse LO's. Het is een pot nat. Capitalia & Mogo horen bijvoorbeeld tot de zelfde holding als Mintos zelf. Zelfde geldt voor Peachy, Finko, ExpressCredit,Vizia, Creamfinance, Lendo, Backnote, allemaal verbonden

• Lan1980
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 18:35
Ze zijn misschien wel allemaal met elkaar iets of wat verbonden, de ene staat toch wel niet in voor de andere bij problemen? Dus dan blijf ik het logisch vinden ze toch nog van elkaar te onderscheiden.
Als bv lendo valt (Finko Georgië), er is geen groepsgarantie, dus de andere blijven buiten schot, verbonden of niet. Lendo blijf ik trouwens van af :-).

• Gerry1982
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 23:26
De Cashback periodes van Finko zijn voorbij en heb besloten dat ik alle leningen die ik nog van Finko heb te gaan verkopen en even tijdelijk uit deze LO stap. Om te kijken wat het effect op hun gaat zijn.

Ze moeten natuurlijk een enorm bedrag voor de cashback gaan betalen en daarbuiten waren er wel extreem veel leningen van Finko tijdens deze periode.

En ook het plotselinge verhogen de rentes 12% naar 14,5% zou een indicatie kunnen zijn dat er geld nodig was om alles in stand te houden....

Iets zegt me dat dit een (mogelijk klein) risico vormt.

Ze vliegen in ieder geval weg vandaag nog slechts 5% over (was 20%)

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 14:24
Lan1980 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 23:10:
Ze zijn misschien wel allemaal met elkaar iets of wat verbonden, de ene staat toch wel niet in voor de andere bij problemen? Dus dan blijf ik het logisch vinden ze toch nog van elkaar te onderscheiden.
Als bv lendo valt (Finko Georgië), er is geen groepsgarantie, dus de andere blijven buiten schot, verbonden of niet. Lendo blijf ik trouwens van af :-).
Finitera nam de betalingen ook over van Monego. De enige die echt zijn omgevallen/failliet gegaan zijn de LO's die niet met Mintos verbonden waren

• Lan1980
Gerry1982 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:16:
De Cashback periodes van Finko zijn voorbij en heb besloten dat ik alle leningen die ik nog van Finko heb te gaan verkopen en even tijdelijk uit deze LO stap. Om te kijken wat het effect op hun gaat zijn.

Ze moeten natuurlijk een enorm bedrag voor de cashback gaan betalen en daarbuiten waren er wel extreem veel leningen van Finko tijdens deze periode.

En ook het plotselinge verhogen de rentes 12% naar 14,5% zou een indicatie kunnen zijn dat er geld nodig was om alles in stand te houden....

Iets zegt me dat dit een (mogelijk klein) risico vormt.

Ze vliegen in ieder geval weg vandaag nog slechts 5% over (was 20%)
Ik heb dezelfde bedenking, maar ik wacht nog even af. De meeste leningen die ik heb zijn normaal binnen 15 tal dagen afgelost. Als ze allemaal late worden, onderneem ik misschien ook actie; Tot nu toe laat ik het zo (al blijf ik wel af van nieuwe Finko leningen).

Heb je die verkocht zonder discount?

• Gerry1982
Lan1980 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Ik heb dezelfde bedenking, maar ik wacht nog even af. De meeste leningen die ik heb zijn normaal binnen 15 tal dagen afgelost. Als ze allemaal late worden, onderneem ik misschien ook actie; Tot nu toe laat ik het zo (al blijf ik wel af van nieuwe Finko leningen).

Heb je die verkocht zonder discount?
Ze zijn volgens mij nu allemaal weg en zonder discount echter had ik enkel nog 28-30 dagen met 13,5-14% leningen.

Gerry1982 wijzigde deze reactie 11-01-2020 14:36 (3%)

• The_Yakuza
  • Registratie: september 2019
  • Laatst online: 21-01 22:17
Ook maar eens begonnen met 100 euro en alle tips tot mij genomen vwb P2P Lending.

Moet zeggen dat ik het wel een erg leuke aanvulling vind op mijn porto, maar ik zie wel risico op 3 schijven:

1. degene die leent kan niet terug betalen
2. de LO kan niet betalen / failliet
3. platform zelf gaat ten onder

M.i. zeer risicovol en tov aandelen een beperkte beta (zit zelf 100% aandelen/vastgoed dus al redelijk risico preferent). Maargoed, sowieso wel leuk om mee te hobby'en :)

Ik zou nooit meer dan 5% van het totaal gaan stoppen in P2P lending, maar ieder zijn/haar strategie.

The_Yakuza wijzigde deze reactie 11-01-2020 18:39 (9%)

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 25-01 12:36
@The_Yakuza Eens. Ik zag ik dit platform als voldoende veilig om meer dan 5% te investeren, eerder 10-15%. Maar recente issues hebben mij na ca. 2 jaar anders doen besluiten...
Een aantal faillisementen, samenvoegingen van labels naar groep (waardoor onvoldoende spreiding), klanten die enorme (woeker)rente betalen maar naar verhouding beperkt rendement op Mintos (wat boeken die LO dan als kosten?), teveel LO's met afhankelijkheden naar Mintos organisatie, beperkte transparantie rating LO's (vergelijk maar met P2Pexplore), payments/aflossingen die niet daadwerkelijk waren gesettled (nu pending) en toen ging de LO failliet.. licenties ingetrokken van Centrale Bank in Kosovo (blijkbaar na eerdere waarschuwing) maar die aanwijzing is niet terug te vinden bij de boarding van deze LO, BuyBack eigenlijk een soort zoethoudertje, want fiscaal geen enkele garantie op niveau van LO.

• bartijn2
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 20-01 14:30

bartijn2

Fixing the world

Voor mensen die zich nog afvragen hoe snel een withdrawal gaat; afgelopen zaterdag een aanzienlijk bedrag
(10k+) terug laten storten. Er wordt aangegeven dat het ongeveer 2 werkdagen duurt, maar maandag rond 12.00 kreeg ik een bericht dat in behandeling was en einde van de middag stond het erop.
Erg netjes.

https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd

• Lan1980
Bartske schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 09:23:
https://www.mintos.com/en/25847198-01

Dit is ook wel een mooie, iemand betaald 1 cent te weinig terug en dan komt gelijk het hele bedrag als 'late' aangemerkt te staan in je overzicht (toch?). Dat overzicht kan dus nog wel eens vertekenen
Vandaag (vannacht) 4 leningen van kredit pintar die terugbetaald zijn. Allemaal 0,00 cent.

images nl

Ik vond het eerst wat vreemd, maar zie nu dat ze alle 4 late waren omdat er 1,2 of 4 cent te weinig was betaald. Dus ze stonden alle 4 op late omwille van paar centen (op totale bedrag).
Dus uiteindelijk worden ze wel goed afgehandeld; Ze leveren zelfs interesten op: de volle 0,0000197188171770 euro!

• Lan1980
Xander25 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:18:
[...]

We kunnen binnenkort een nieuwe loan originator uit Mongolië verwachten met een goede (Mintos) rating. Helaas geen rente op delayed payments: https://www.mintos.com/en...nators/invescore/#general
Mongolië is alweer ribedebie!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

De eerste Finko 'cashback leningen' zijn inmiddels terugbetaald. Nog 46,3% Finko resterend in mijn portfolio :)

Uitbetaling van deel twee van de cashback verwacht ik morgen.
Lan1980 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:00:
[...]
Mongolië is alweer ribedebie!
Invescore was toch nooit officieel aangekondigd door Mintos?

Zr40 wijzigde deze reactie 14-01-2020 10:48 (9%)

• Gerry1982
Zr40 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:47:
De eerste Finko 'cashback leningen' zijn inmiddels terugbetaald. Nog 46,3% Finko resterend in mijn portfolio :)

Uitbetaling van deel twee van de cashback verwacht ik morgen.

[...]

Invescore was toch nooit officieel aangekondigd door Mintos?
Waarom zou je dat allemaal aanhouden en onnodig hoog risico lopen?

Morgen is het hopelijk weer payday _/-\o_

Invescore komt volgende week heb ik gehoord.

Mijn NAR % is wel weer helemaal geflipt en geeft nu 10,02% aan wat eerder rond de 15% moet zitten.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Gerry1982 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:48:
[...]
Waarom zou je dat allemaal aanhouden en onnodig hoog risico lopen?
Het meeste loopt binnen twee weken af, ik geloof dat dat wel goed zal gaan. Heb wel de 12% leningen op de secondary market geplaatst. Zonder discount, maar wat je al zegt, heb verder geen reden om dit aan te houden. Lig er vooralsnog niet wakker van :)
Mijn NAR % is wel weer helemaal geflipt en geeft nu 10,02% aan wat eerder rond de 15% moet zitten.
Ziet er hier nog normaal uit.

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 24-01 09:11
Als ik elke maand 10 euro wil verdienen met Mintos, hoeveel moet ik dan inleggen met een rentepercentage van 11.5%? Is daar een tool voor?

• BB-One
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 21:22
Jeanke117 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:48:
Als ik elke maand 10 euro wil verdienen met Mintos, hoeveel moet ik dan inleggen met een rentepercentage van 11.5%? Is daar een tool voor?
10 euro per maand is 120 euro per jaar
120 euro = 11,5%
100% is 1043...
(als je dit niet kunt berekenen moet je misschien niet eens aan dit soort zaken beginnen...)

• Gerry1982
Jeanke117 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:48:
Ik denk geschat 1000 Euro.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

12% is ongeveer 1% per maand. Om daar 10 euro per maand aan rente mee te verdienen moet je 1000 euro inleggen.

Met 11,5% zal je een klein beetje meer moeten inleggen.

Om het zelf uit te rekenen: inleg = gewenst bedrag per maand * (1 / rente) * 12

Let op dat dit géén rekening houdt met eventuele vertragingen of met defaults.

• Jeanke117
BB-One schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:51:
[...]

10 euro per maand is 120 euro per jaar
120 euro = 11,5%
100% is 1043...
(als je dit niet kunt berekenen moet je misschien niet eens aan dit soort zaken beginnen...)
Bedankt voor je input. Ik zit al drie maanden op het platform maar kon het niet verklaren waarom ik zo weinig kreeg per lening. Ik had dus blijkbaar 0-2 maanden aangezet in auto invest. Hij pakt dus ook leningen mee die nog 5 dagen ofzo beschikbaar zijn. Terwijl er wel stond dat die lening twee maanden zou duren. Nu snap ik dan ook dat je dan ook nog maar 5 dagen van die twee maanden betaald krijgt (logisch ook). Daarom ook mijn vraag.

• Lan1980
In België betaal je 30 % belastingen op de rente. Dus om 10 euro te verdienen moet je in feite 14,29 euro rente hebben, dus inleg van 1490 euro aan 11,5%

Persoonlijk vind ik niet dat je dat moet kunnen berekenen om eraan mee te doen ( maar het is een pluspunt). Veel mensen doen ook aan pensioensparen, hypotheeklening etc en kennen er ook niets van.

Ik zit er op sinds augustus. Al wat hoogtes en laagtest gekend van rente. Mijn nar is maar 10,5%, dus ik heb inleg 1632 nodig voor 10 euro per maand

• Jeanke117
Lan1980 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:18:
In België betaal je 30 % belastingen op de rente. Dus om 10 euro te verdienen moet je in feite 14,29 euro rente hebben, dus inleg van 1490 euro aan 11,5%

Persoonlijk vind ik niet dat je dat moet kunnen berekenen om eraan mee te doen ( maar het is een pluspunt). Veel mensen doen ook aan pensioensparen, hypotheeklening etc en kennen er ook niets van.

Ik zit er op sinds augustus. Al wat hoogtes en laagtest gekend van rente. Mijn nar is maar 10,5%, dus ik heb inleg 1632 nodig voor 10 euro per maand
Gelukkig is het bij ons anders. Zie: https://beleggen.info/beleggen/belasting

"Ook is er nog een heffingsvrije drempel voor je vermogen. Deze drempel ligt rond de €20.000 en over dit bedrag betaal je geen vermogensrendementsheffing"

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zou bovenstaande reactie een -1 willen geven. Deze informatie staat gewoon duidelijk op de website van de Belastingdienst en daar zie je dat het heffingsvrij vermogen in 2020 € 30.846 is. Daar hoef je geen vage website met verouderde informatie (20k heffingsvrij was correct in 2007) voor te bezoeken die ook nog eens vol staat met referral links.

Dat we een heffingsvrij vermogen hebben is niet wat ons belastingstelsel anders maakt dan die van België, zij hebben namelijk ook vrijstellingen. Wat verschilt is de wijze waarop belasting berekend wordt.

In Nederland betalen wij enkel een vast percentage belasting over ons vermogen (min schulden, min heffingsvrij vermogen). Belgen betalen belasting over ontvangen rente en dividend (boven de vrijstelling), plus een klein percentage over vermogens boven een half miljoen.

Zr40 wijzigde deze reactie 14-01-2020 17:21 (34%)

• Gerry1982

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Gerry1982 In mijn portfolio is Finko nu al weer terug naar 28,7%. Mede dankzij vervroegde aflossing van 23700149-04 :)

Ik zie een nieuw type lening tussen de filters: "Forward flow loan". Dat type is nog niet te vinden op de primary of secondary market. Iemand enig idee wat dat voor soort lening is?

Zr40 wijzigde deze reactie 15-01-2020 08:27 (36%)

• Bee.nl
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

Hier ook een flink aandeel Finko, ruim 44%. Heb de LO overal uitgezet sinds de cashback, want deze exposure is me te groot om aan te houden. Zijn allemaal short loans, dus de diversificatie is binnenkort weer op orde.

Het valt me op dat al m'n recente grace/late loans car loans zijn van Mogo, vooral uit Letland. Weliswaar met rebuy, maar een patroon om ff in de gaten te houden.

Bee.nl wijzigde deze reactie 15-01-2020 08:42 (11%)

• Xander25
Zeker, ook omdat Mogo geen rente over verlate payments vergoedt. Voor mij een reden om mijn Mogo positie af te bouwen.

• Gerry1982
Aantal leningen op de primary market duikt weer flink omlaag 21800 beschikbare leningen dit heeft en zal invloed hebben op de hoogtes van de percentages.

Zal het zijn omdat veel investeerders weer meer heil zoeken in het wat veiligere Mintos na de scam de problemen met andere aanbieders die momenteel lopen?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

218800 bedoel je? Heb wel eens veel kleiner gezien :)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:31:
218800 bedoel je? Heb wel eens veel kleiner gezien :)
Idd, in de zomer stond het soms op 70k.

DUT Racing

• Gerry1982
@Zr40 @fsfikke Klopt was een 0 vergeten.

Ik heb het ook wel eens zo laag gezien echter van 500K naar 218k is best veel verschil binnen een maand tijd.

• Xander25
Hoe zien jullie dat zo snel? Of downloaden jullie het loan book?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Het is het getal dat in de navigatiebalk staat achter Invest > Primary Market.

Dat zegt trouwens niets over de grootte van de beschikbare leningen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Het staat ook in je overview:
Total Profit € xxxxxx
Invest
218693 Loans Available

DUT Racing

• Hans van Dijk1
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18:46
Gerry1982 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:03:
Aantal leningen op de primary market duikt weer flink omlaag 21800 beschikbare leningen dit heeft en zal invloed hebben op de hoogtes van de percentages.

Zal het zijn omdat veel investeerders weer meer heil zoeken in het wat veiligere Mintos na de scam de problemen met andere aanbieders die momenteel lopen?
Kan je aangeven wat je precies bedoelt, ik heb nogal wat exposure naar andere platformen

• Maaark
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:21
Hans van Dijk1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:49:
[...]

Kan je aangeven wat je precies bedoelt, ik heb nogal wat exposure naar andere platformen
Kuetzal dat wss dood is
Rumors omtrend envestio
Bulkestate die een scam ontdekt heeft

• TechLight
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
Maaark schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:53:
Kuetzal dat wss dood is
Rumors omtrend envestio
Bulkestate die een scam ontdekt heeft
Die scam die bij/door Bulkestate is ontdekt moet je nu niet bepaald meenemen in zo'n rijtje tenzij je dat bericht niet vertrouwt. Dat is gewoon een leningnemer die de boel probeert te flessen en dat heb je altijd en overal wel. Bulkestate is er juist achter gekomen omdat ze netjes via de notaris zaken laten lopen en controleren. Dat is dus juist positief nieuws voor het platform.

Het rumoer rond Envestio is wel net anders. Weliswaar slechts rumoer, maar daar zijn best wat redenen om aan zaken te twijfelen. Ook als het geen opzet van het platform is, kan het dan natuurlijk mis gaan. Heel moeilijk de 'keep calm' berichten van het platform te duiden. Klinkt goed, maar betekent weinig als er geen acties op volgen.

(Wat overigens allemaal niet wegneemt dat er altijd mensen zijn die brede conclusies trekken over lokale events, dus het zou best kunnen dat Crowdfunding in het algemeen een 'tik' krijgt. Dat lijkt vooralsnog echter mee te vallen. Ook bij Envestio worden de terugverkochte leningen redelijk goed opgepikt. De nieuwste projecten lopen wel minder snel vol, maar dat zijn ook geen geweldige projecten, en deels zullen mensen kiezen om ipv daarin, in de beschikbare 'tweedehands' projecten te investeren).

(edit: hier een link naar de algemene P2P lenen thread waar ook wat van de berichtgeving langskomt: Peer-2-Peer lenen: de praktijk)

TechLight wijzigde deze reactie 15-01-2020 14:30 (5%)

• Lan1980
finko aandeel daalt langzaam, mag wat rapper. Op secondaire markt te koop gezet, maarja, wie koopt dat zonder discount, op primaire markt finko te vinden aan 14,6%. Andere LO met groot aandeel (20%) is Kredit pintar. Die laat ik dalen tot goeie 12% en net als finko aankoop daarvan stopgezet.
Verder is mijn gemiddelde nu 11,11%. Voorlopig nog steeds in stijgende lijn, al dalen de rentes wel weer van de betrouwbare lo's.

https://i.postimg.cc/MvZqKZc2/Mintos.jpg

Lan1980 wijzigde deze reactie 15-01-2020 17:44 (18%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Deel twee van de cashback is nu ook binnen. Wel een dag later dan verwacht. Grappig om te zien dat deze actie goed is voor ruim 20% van de rente die ik in de afgelopen 5 maanden heb ontvangen. 0,5% lijkt weinig maar stiekem schiet het wel op :)

Finko zit inmiddels op nog maar 25,6% van mijn portfolio. Loopt allemaal deze maand af.

Zr40 wijzigde deze reactie 16-01-2020 14:35 (33%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Yes, cashback is hier ook binnen. Achteraf toch wel jammer dat ik het eerste deel heb laten schieten tijdens de feestdagen. In het eerste deel €1.80 gekregen, nu €242 *O*

DUT Racing

• Xander25
fsfikke schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:51:
Yes, cashback is hier ook binnen. Achteraf toch wel jammer dat ik het eerste deel heb laten schieten tijdens de feestdagen. In het eerste deel €1.80 gekregen, nu €242 *O*
Jij hebt bijna €50k in Finko/Sun gestoken tijdens de campagne periode?

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Je kan ook verkopen op de secondary market zonder dat je de cashback op de primary market aankoop verliest. Genoeg auto invest regels (en invest & access uiteraard) die graag toehappen zonder discount.

Zr40 wijzigde deze reactie 16-01-2020 15:03 (30%)

• Gerry1982
Cashback geld is zojuist gestort. 88 Euro hier :)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Gerry1982 Ik had meer verwacht bij jou, als ik de bedragen van @fsfikke zo zie ;)

• Gerry1982
Zr40 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:10:
@Gerry1982 Ik had meer verwacht bij jou, als ik de bedragen van @fsfikke zo zie ;)
Hmm ja had ook wel iets meer verwacht echter heb ik nooit meer dan 7000 Euro aan die leningen tegelijk gehad. Ik vind het anders teveel risico + je kan tijdens de cashback periode ook veel anders moois kopen wat word gedumpt.

Das bij @fsfikke dan denk wel anders? Volgens mij zit hij er ook voor een groter bedrag in Mintos hij is de echte baas _/-\o_

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Heb je ze dan niet direct verkocht op de secondary market? Je kreeg cashback voor aankopen op de primary market, niet voor het vasthouden van de aangekochte leningen.

• Gerry1982
Zr40 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:47:
Heb je ze dan niet direct verkocht op de secondary market? Je kreeg cashback voor aankopen op de primary market, niet voor het vasthouden van de aangekochte leningen.
Snap ik en heb ze ook telkens allemaal doorverkocht echter gaat dat niet altijd even snel als gedacht.

• Lan1980
hier staan ze nog allemaal te koop op secondaire markt; Niemand hapt toe (wel geen discount).
Nuja, voor mij is bedrag echt maar minimiem vergelijken met jullie cashback. 1,17 euro en 2,21 euro. Goed voor een totaal van 3,38 euro :-o

Er staat ook maar iets van 1700 euro op mijn mintos en heb vorige maand net account geopend op lendermarket en daar staat ook al wat geld op, omdat ik wil genieten van de 1% cashback van wat je de eerste 60 dagen investeert. Je moet soms keuzes maken.

Een groot deel van mijn Finko leningen gaan wel naar "late".

• Euromoneyblog
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 15:41
Kheb 7k op Mintos al wil ik dat verder blijven verhogen

• Bartske
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 21:37

Bartske

Valar Morghulis

Hier is het geld van de cashback actie ook binnengekomen! Toch wel weer even leuk voor een kleine moeite :)

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Xander25 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:56:
[...]

Jij hebt bijna €50k in Finko/Sun gestoken tijdens de campagne periode?
Een aantal leningen liepen tijdens de cashback af, dus dat geld heeft meerdere keren cashback opgeleverd :) Maar wel voor meer dan 7k idd ;)

Ik heb eigenlijk alleen in Finko geïnvesteerd, max. exposure was ong. 40%.

fsfikke wijzigde deze reactie 16-01-2020 20:36 (10%)

DUT Racing

• Gerry1982
Is de lay-out/letter type van de Mintos website ook iets anders bij jullie sinds vanavond?

Edit: inmiddels weer normaal.

Gerry1982 wijzigde deze reactie 16-01-2020 20:39 (15%)

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Nee.

• Lan1980
Er is niets van geld vrijgekomen sinds gisteren. Niet enkel bij mij, ook bij anderen. Laatste was cashback bij mij. Terug technisch probleem ( of ze zijn de fout aan het herstellen)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lan1980 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 07:30:
Er is niets van geld vrijgekomen sinds gisteren. Niet enkel bij mij, ook bij anderen. Laatste was cashback bij mij. Terug technisch probleem ( of ze zijn de fout aan het herstellen)
Bij mij enkel een paar cent rente van drie Banknote leningen. Wel gek idd.

DUT Racing

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 07:30:
Ik zie in Portfolio een hoop leningen met Next Payment Date gisteren (normaal springen die op de volgende maand ook wanneer ze late zijn). En deze lening bijvoorbeeld staat nog op Current terwijl die al in de grace period zou moeten zitten.

Een technisch probleem klinkt waarschijnlijk. Klinkt als dat de processing 's nachts het niet heeft gedaan :P

• Gerry1982
There are problems with day closing tonight and so investors will see no activity in their account statement today. We are already on top of the situation.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik zie weer activiteit verschijnen op mijn Account Statement voor vandaag.

• Gerry1982
Zr40 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 10:07:
Ik zie weer activiteit verschijnen op mijn Account Statement voor vandaag.
Klopt het geld stroomt weer binnen >:)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gerry1982 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Klopt het geld stroomt weer binnen >:)
Gedurende de hele dag komt het nog binnen. Wel staat er nu nog best veel (paar k) op pending. Hopelijk gaat dat de komende dagen omlaag. Toch altijd een beetje gek gevoel als dat soort fouten gebeuren...
Gerry1982 schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 09:20:
There are problems with day closing tonight and so investors will see no activity in their account statement today. We are already on top of the situation.
Waar werd dat gemeld?

fsfikke wijzigde deze reactie 17-01-2020 22:09 (28%)

DUT Racing

• Gerry1982
@fsfikke werd toevallig door iemand gemeld op Facebook.

Vandaag een +23 euro hier heel fijn.

Ook 500-1000euro telkens pending maar wacht geduldig af.

Gerry1982 wijzigde deze reactie 17-01-2020 22:26 (23%)

• BB-One
  • Laatst online: 21:22
fsfikke schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:51:
En wat is het saldo van de discount geweest die je hebt 'gegeven'? Oftewel wat is per saldo je winst?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

BB-One schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 07:35:
[...]

En wat is het saldo van de discount geweest die je hebt 'gegeven'? Oftewel wat is per saldo je winst?
Hoe precies wil je het weten? :p

fsfikke wijzigde deze reactie 18-01-2020 08:19 (7%)

DUT Racing

• Lan1980
Sun Finance is nu actief in Vietnam. Alle andere Sun finance hebben geen groepsgarantie en scoren ook niet bijster goed op bv explore p2p. Deze van Vietnam heeft nu wel groepsgarantie, interest op late leningen en 0 dagen grace.

De vraag is natuurlijk: wat is een groepsgarantie waard van Sun Finance. De rest ziet er wel goed uit.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
November 2017 begonnen met €50. Nu eindelijk €10 verdiend. Op naar de volgende €10.

Mintos was voor mij eerst eens om te kijken wat het op zou leveren. Wanneer je met klein geld speelt verdien je ook klein geld. Om van een tientje een ton te maken moet je andere wegen bewandelen.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sypie schreef op zondag 19 januari 2020 @ 00:54:
November 2017 begonnen met €50. Nu eindelijk €10 verdiend. Op naar de volgende €10.

Mintos was voor mij eerst eens om te kijken wat het op zou leveren. Wanneer je met klein geld speelt verdien je ook klein geld. Om van een tientje een ton te maken moet je andere wegen bewandelen.
Uiteindelijk gaat het om je relatieve rendement. Dat zit krap onder de 10% wat zeker niet slecht is ivm andere opties. De vraag is alleen of Mintos een lange termijn strategie is of dat je er snel geld mee moet verdienen zolang het kaartenhuis nog niet in elkaar gestort is :p

Met €50 heb je natuurlijk wel extreem weinig spreiding. Je succes hangt dan af van net die 2-3 leningen waar je in investeert. Stel die zijn van een LO die failliet gaat, dan is een groot deel weg. Als je een diverse portfolio hebt kan je dat beter opvangen.

fsfikke wijzigde deze reactie 19-01-2020 10:06 (15%)

DUT Racing

• Gerry1982
Rentes blijven maar stijgen onder bepaalde aanbieders ze vechten erom.
Daarom een plukje Finko 16% en Cashwagon 15.5% meegepakt.

Behoorlijk risico vol als je het mij vraagt daarom slechts beide 1,5% van mijn portfolio.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Feitelijk is 16% nog steeds lager dan de 12% plus cashback van laatst, wanneer de looptijd kort is :P

Zr40 wijzigde deze reactie 21-01-2020 07:50 (10%)

• Martin12938
  • Laatst online: 20:32
Gerry1982 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:17:
Rentes blijven maar stijgen onder bepaalde aanbieders ze vechten erom.
Daarom een plukje Finko 16% en Cashwagon 15.5% meegepakt.

Behoorlijk risico vol als je het mij vraagt daarom slechts beide 1,5% van mijn portfolio.
Waarom risicovolle als je buyback garantie in acht neemt . Je vertrouwt garantie niet, aanbieder of mis ik iets?

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Martin12938 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:45:
[...]

Waarom risicovolle als je buyback garantie in acht neemt . Je vertrouwt garantie niet, aanbieder of mis ik iets?
Buyback is voor als de kredietnemer niet terugbetaald. Als Finko failliet gaat helpt dat niet.

DUT Racing

• Bee.nl
  • Registratie: november 2002
  • Niet online

Bee.nl

zoemt

fsfikke schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:00:
[...]

Buyback is voor als de kredietnemer niet terugbetaald. Als Finko failliet gaat helpt dat niet.
Je hebt wel een group guarantee bij bepaalde LO's. Dus als een dochteronderneming failliet gaat, dan neemt het moederbedrijf de betalingsverplichting over. Volgens mij heeft Finko dat ook (deels?).

Bee.nl wijzigde deze reactie 21-01-2020 08:50 (10%)

• Lan1980
Finko heeft geen groepsgarantie. (die van Oekraïne dekken elkaar wel dacht ik)

Die hoge interesten op die korte leningen laatste dagen gaven me weinig vertrouwen. Langs de andere kant: het zijn wel vaak leningen in landen die geen euro hebben. Op leningen van lange termijn zit je nog met de omwisselkoersen (die de LO op zich neemt als jij in euro investeert) en op lange termijn kan dat wel eens schommelen tegenover de euro. Op korte termijn zijn er zo goed als geen schommelingen, dus dat is eigenlijk een kleiner risico waardoor ze de leningen (als ze dat willen) wat hogere interest kunnen geven. Allé, tis maar eens luidop nadenken :-)

• Martin12938
fsfikke schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:00:
[...]

Ok,helder dank je

• Xander25
Zou Mintos nu juist een inflow van nieuw geld zien vanwege de perikelen omtrent andere P2P-platforms of een outflow omdat de gehele P2P sector een knauw heeft gekregen?

• Gerry1982
Xander25 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:25:
Zou Mintos nu juist een inflow van nieuw geld zien vanwege de perikelen omtrent andere P2P-platforms of een outflow omdat de gehele P2P sector een knauw heeft gekregen?
Das een hele goede vraag waar ik ook over na heb gedacht.

Maar ik denk dat het elkaar opheft.

Aantal mensen zal stoppen met P2P
Andere investeren alleen nog in veilige platformen zoals een Mintos.

• Martin12938
Xander25 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:25:
:) Er is 1 platform dat de boel opheft, er zijn twijfels rond een tweede.
Denk dat we er voor moeten waken om p2p spannender te maken dan het is.
Mijn platforms functioneren normaal, reageren normaal op vragen en mijn verzoeken tot terugbetaling -afromen winst 2019- worden gewoon netjes uitgevoerd. Ik zeg niet dat er niets loos is maar enig vertrouwen is toch wel op z,n plaats.

• Xander25
Leuk blog met een terugkijk op 2019: https://blog.mintos.com/mintos-yearly-overview-2019/

Het aantal investeerders is zo'n beetje verdubbeld in 2019 en de gemiddelde portefeuille-omvang is ca. EUR 4.7k. Verder geeft Mintos aan dat ze goed zijn voor 40% van de crowdlending op Europese platforms (excl. UK), indrukwekkende cijfers. Ben benieuwd wat 2020 gaat brengen.

• Lan1980
er zijn wel veel leningen op secondaire markt in mintos op dit moment (maar weinig koopjes :-) ). Ik denk dat er zich wel een paar terugtrekken. Kan natuurlijk ook tijdelijk effect zijn.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Een paar daarvan zijn van mij. Ik wil ze niet kwijt, maar als een koper bereid is een grote premium te betalen dan zeg ik geen nee. En dat is al meer dan eens gebeurd... :P

• Gerry1982
En 1563 momenteel van mij :) buy > sell > repeat

• Paul C
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-01 17:24
nvm

Paul C wijzigde deze reactie 23-01-2020 14:49 (96%)

Warmtecheck.nl Thermografie en Blowerdoortesten | De Duurzame Energie Wiki op dewiki.nl

• Euromoneyblog
Ver al mijn Watsu Credit leningen zijn in delay gegaan vandaag. Heeft nog iemand dat opgemerkt?

• Gerry1982
Euromoneyblog schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 10:09:
Ver al mijn Watsu Credit leningen zijn in delay gegaan vandaag. Heeft nog iemand dat opgemerkt?
Wat bedoel je precies met delay? Pending of Late?

• Euromoneyblog
Late. Ver alle Watsu Credit leningen die ik heb zijn plots 1-15 dagen late. Lijkt mij verdacht..

• Gerry1982
Euromoneyblog schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 12:37:
Late. Ver alle Watsu Credit leningen die ik heb zijn plots 1-15 dagen late. Lijkt mij verdacht..
Bij mij veruit de meeste current soms zit het weekend tussen een betaling het is tenslotte Afrika. Deze LO betaald overigens niet extra voor late payments.

• Lan1980
Mijn account balance is plots met een kleine 10% gestegen. Leuk om te zien, maar maak me toch wat zorgen dat ze dit niet deftig kunnen aanpakken

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Lan1980 Wat is precies het probleem? En om welke leningen gaat het?

Hier komt het vrijwel dagelijks voor dat mijn account balance x% stijgt. Rente en aflossingen. :P Binnenkort verwacht ik nog een hoopje Finko short-term leningen terugbetaald te krijgen, uit de cashback periode.

Zr40 wijzigde deze reactie 26-01-2020 08:54 (70%)

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:50:
@Lan1980 Wat is precies het probleem? En om welke leningen gaat het?

Hier is het dagelijkse koek dat mijn account balance x% stijgt. Rente en aflossingen :P
Maar niet met 10% per dag :+

DUT Racing

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

fsfikke schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:54:
[...]

Maar niet met 10% per dag :+
Zeker wel, 15 januari :) Dankzij aflossing van 23700149-04 waar dankzij een verkeerd ingevulde auto-invest iets meer dan 10% in terecht is gekomen :+

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zr40 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:58:
[...]

Zeker wel, 15 januari :) Dankzij aflossing van 23700149-04 waar dankzij een verkeerd ingevulde auto-invest iets meer dan 10% in terecht is gekomen :+
Je Account Balance is de som van Available Funds, Invested Funds en Pending Payments.
Als die per dag 10% omhoog gaat heb je een jaarlijks rendement van 1.1^365 = bijna oneindig :p

DUT Racing

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

fsfikke schreef op zondag 26 januari 2020 @ 09:13:
[...]

Je Account Balance is de som van Available Funds, Invested Funds en Pending Payments.
Als die per dag 10% omhoog gaat heb je een jaarlijks rendement van 1.1^365 = bijna oneindig :p
Ah, ik ben duidelijk nog niet wakker. :P Dacht aan available funds.

Zr40 wijzigde deze reactie 26-01-2020 09:20 (70%)

• Lan1980
Ik heb een lening van fireof die kleine 10 % bedraagt van mijn totaal ( eens aangekocht met veel discount). Die is sinds gisteren 60 dagen late. Ik vermoed dat de buyback in pending zit, maar tegelijkertijd ook totaal nog bij invested funds en dus dubbel telt en zo zorgt voor 10% extra

• Lan1980
Het is blijkbaar nog een beetje anders:
het betreft die lening van Fireoff, die staat nu bij finished investments, maar bij Pending Payments staat een bedrag, (bijna) dubbel zo hoog als bij "my investment"; Dus daar zit een foutje. (tenzij ik ergens een heel grote penalty krijg in mijn voordeel :-p )

Deze lening:
https://www.mintos.com/en/12112959-01

Lening va 200.000
Pending payments staat wel op € 343 464 :?

Lan1980 wijzigde deze reactie 26-01-2020 13:54 (30%)

• Mapro
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 23:00
Net geld op mijn Account gestort maar niet te zien.. enig idee hoelang het duurt voor ik het kan investeren?

• mjjveldt
  • Laatst online: 20:07
In het weekend wat langer dan doordeweeks. Doordeweeks meestal binnen een paar uur.

• Mapro
  • Registratie: juni 2019
  • Laatst online: 23:00
Oké dan kijken we vanavond of morgen nog eens.. dank voor uw snelle antwoord
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True