Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• mjjveldt
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03-04 19:56
Je krijgt een mailtje ook als ze de storting verwerkt hebben. Tenminste als je dat aan hebt staan in je instellingen

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Ik ben nog steeds aan het zoeken naar de "beste" instellingen voor Auto Invest. Ik heb er nu een paar leningen tussen staan die waarbij €1 uitgeleend wordt en terug wordt betaald in 5 jaar... Dat schiet natuurlijk niet op.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

sypie schreef op zondag 26 januari 2020 @ 16:20:
Ik heb er nu een paar leningen tussen staan die waarbij €1 uitgeleend wordt en terug wordt betaald in 5 jaar... Dat schiet natuurlijk niet op.
Behalve als je er 1000 van hebt natuurlijk. 1000 losse € 1 leningen gaan even hard als 1 lening van € 1000 met dezelfde rente.

Leningen die inmiddels kleiner dan € 1 zijn geworden hebben wel een uniek nadeel als je ze wil verkopen: ze kunnen op de secondary market niet door andermans auto-invest regels gekocht worden.

10x270 Wp zuid (PVoutput) | CityStrides | Smashrun | VeloViewer

• Lan1980
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 03-04 17:58
ik heb zo een lening van iutekredit, kosovo van 2 cent. Nog 12 maanden te gaan voor ze is terug betaald :-).
Ik had alles van kosovo te koop gezet toen ik zag dat er problemen waren met kosovo leningen en blijkbaar is een restantje van 2 cent niet verkocht geraakt.

de lening wordt wel altijd mooi op tijd betaald.

• Qwerty-273
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 16:38

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Van de affiliate afdeling een net te veel gecropte afbeelding :+
https://tweakers.net/ext/f/8ixKAxAC6hdXDunuTVRRFBqV/full.png

[Voor 5% gewijzigd door Qwerty-273 op 28-01-2020 10:48]

Erzsébet Bathory | iPod mini met 16GB | Torn-City

• Lan1980
heb hier een lening die al 10 dagen bij "pending payment" is. Even mijn beklag gemaakt bij mintos (dat het gewoon een gratis verlening is van Graceperiod) :-)
Hun antwoord:

(09:44:57 AM) Annija: We have also heard it from other investors and we completely agree that this functionality is not working as expected.
(09:45:05 AM) Annija: We are gathering feedback from investors
(09:45:10 AM) Annija: and are planning to implement this

Ik denk dat ze zich toch wat misrekend hebben met die pending payments. betalingen blijven (bij sommige LO's) soms lang uit, foute weergave bij account statement (volgens mij begonnen met die pending payments). en het geraakt ook niet zo snel opgelost allemaal.

[Voor 4% gewijzigd door Lan1980 op 28-01-2020 10:51]

• TheDeuce
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 07:26
Volgens mij klopt er weer weinig van de Total Profit in het Overview scherm, heb afgelopen week ook gehad dat de Total Profit in twee opvolgende Daily Summary mails daalde. Het is niet heel transparant, zou graag meer controle hebben op de juistheid van de cijfers.

• Lan1980
Ik heb in het verleden al paar keer geld terug geroepen van mintos en dat ging altijd vlot; ten laatste paar uurtjes later kreeg ik mailtje en binnen de 24 uur stond het op mijn rekening;
Gisteren terug wat geld teruggeroepen en tot nu toe geen enkel mailtje daarover...
Zouden er veel zijn die geld terughalen door problemen hier en daar in p2p sector?

De chat van Mintos: Ik krijg pas maandag een mail over de overschrijving van gisteren, daarin moet ik de gegevens bevestigen van mijn bank en pas erna gebeurd overschrijving; En dit alles voor amper 50 euro... In het verleden ging het toch veel vlotter

[Voor 26% gewijzigd door Lan1980 op 31-01-2020 12:17]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Gerry1982 Inmiddels zijn de meeste Finko cashbackleningen al afgelost. Nu bestaat mijn portfolio nog voor 3,5% uit Finko. En morgen 0% :) (als die laatste niet late wordt)

Top 5:
23,7% IuteCredit
20,2% ID Finance
17,9% Kredit Pintar
17,3% Capital Service
7,4% Creditstar

13,5% Overig

• Gerry1982
  • Registratie: augustus 2018
  • Nu online
@Zr40 lekker bezig mag ik vragen wat je gemiddelde rendement nu is?

Ik heb tussendoor nog wat Finko en Cashwagon gehad 15,5-16% maar zijn alweer verkocht.

Mijn top 5 goed voor 79,5%
Mogo
ID Finance
Iute Credit
Creditstar
Banknote

Normaal ook wel Capital Service maar die heeft iemand net allemaal opgekocht van me tegen een mooie premium ;) was jij het?

Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Gerry1982 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:59:
@Zr40 lekker bezig mag ik vragen wat je gemiddelde rendement nu is?
Gewogen gemiddelde bij portfolio is 12,05%, NAR staat op 12,13%.
Normaal ook wel Capital Service maar die heeft iemand net allemaal opgekocht van me tegen een mooie premium ;) was jij het?
Nee, ik koop niet met premium ;)

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Nieuwe maand, nieuwe cashback :+
We know that Mintos Investors love our cashback campaigns, so today we are happy to announce that Wowwo – a lending company from Turkey specializing in car loans – will offer 1% cashback on investment in all of its loans available on the Primary Market. This special promotion is valid for one month from February 1, 2020, until February 29, 2020.

In order to qualify for the cashback bonus, you will need to invest a minimum of € 100 into Wowwo loans.

Only investments made on the Mintos Primary Market (investments made manually and via Auto Invest) qualify. If you want to receive the cashback, you have to be enrolled in the campaign before making investments. Investments made before enrolling or made via Invest and Access are not eligible.

• TheDeuce
De originators die bij mij goed zijn voor 80% van m'n portefeuille, in volgorde van grootte:

Creditstar
ID Finance
Kredit Pintar
Varks
IuteCredit
Mogo

Mogo en Kredit Pintar ben ik aan het afbouwen. Mogo omdat je daar geen rente op late betalingen krijgt. Kredit Pintar omdat de exposure me iets te groot werd, volgens mij loopt deze originator een groot valutarisico, alhoewel ze dat natuurlijk kunnen afdekken.

@Zr40 Op ExploreP2P zijn ze niet zo positief over Capital Service, ze hebben de score onlangs nog verlaagd, wat is de reden om deze toch op te nemen?

Wat ik persoonlijk vooral lastig vind is dat er maar een paar kredietwaardige partijen overblijven na wat selectiecriteria en dat dan de exposure per originator al snel > 15% wordt. Lagere PD, maar (veel) grotere EAD. Misschien is een bredere spreiding met het accepteren van een hogere PD toch beter. Feit is wel dat mijn portefeuille niet geraakt is door alle perikelen in 2019 (Monego, Iute Kosovo, Rapido, Aforti, MetroKredit), dus zo bezien lijkt het kiezen van hoger aangeschreven originators toch effect te hebben.

En verder maar eens kijken hoeveel we dit keer uit de cashback actie kunnen halen. De looptijd van de Wowwo leningen is wel lang, dus hoop dat ik ze weer kwijt kan raken op de secondary market.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Ik denk dat ik bij deze vooral indirect meedoe, met koopjes op de secondary market. Huidige rente van Wowwo (11% bij 2 jaar of langer, 10% bij korter) plus de cashback op jaarbasis valt onder mijn huidige grens.
TheDeuce schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:33:
@Zr40 Op ExploreP2P zijn ze niet zo positief over Capital Service, ze hebben de score onlangs nog verlaagd, wat is de reden om deze toch op te nemen?
Dit zijn leningen die ik met mijn vorige autoinvest regels heb gekocht, kwam in feite neer op 'alles met een rating hoger dan 55'. Huidige rating van 53 vind ik nog niet problematisch om er snel van af te willen.

Bij mijn huidige autoinvest regels staat Capital Service niet ingeschakeld. En dat is een luxeprobleem, want ik heb niet genoeg geld in Mintos zitten om mijn autoinvest regels voor LO's met een hogere rating volledig te vullen ;)

• Gerry1982
  • Nu online
@Zr40 De secondary markt loopt alweer vol met 0,9% discounts....slaat eigenlijk nergens op.

Even rekenen als je 100.000 Euro weet rond te pompen verdien je 100 Euro.

Wow Wow is met een score van 70 wel zo slecht nog niet en kan met 11% prima door echter hebben ze eerder al leningen uitgegeven tegen 14% dus......momenteel een beetje een kado uit eigen zak :D

Zou dit gelden per investering of in totaal over de cashback periode?
7. Cashback is calculated for any new investments made on the Primary Market (both manually and via Auto Invest) in Wowwo loans at 1.0% for investing a minimum of EUR 100.

Vergeet je niet eerst aan te melden voor het meedoen met de cashback.

De 15,7% leningen van Capital Service van deze week waren toch erg mooi! Alles onder 14 kan je beter langzaam dumpen want = en word eigenlijk onverkoopbaar mocht je ervan af moeten.

[Voor 43% gewijzigd door Gerry1982 op 01-02-2020 10:09]

• TechLight
  • Registratie: mei 2019
  • Niet online
Het hele cashback gebeuren is inderdaad vaak niet echt 'rendabel' voor de moeite die je er in moet steken (en het risico dat je er mee neemt). Toch kan ik het ook niet laten om weer even mee te doen :)

Wel mooi met zo'n originator met goede score en redelijke rentes. Helaas had ik al een wowwo portfolio opgebouwd.

• Gerry1982
  • Nu online
Wat me overigens opvalt bij de waarde bepaling van de auto’s dat ze nog best flink aan de prijs zijn. Zijn auto’s in Turkije zo duur? Zijn toch minimaal wel Nederlandse prijzen volgens mij.

• Euromoneyblog
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21-03 16:38
De wagens staan erbij he, hier en daar gaat het idd om het hogere segment

• Gerry1982
  • Nu online
Euromoneyblog schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:21:
De wagens staan erbij he, hier en daar gaat het idd om het hogere segment
Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel.

Komt de opgegeven waarde een beetje overeen met de auto. Ik weet dat de auto’s in Nederland duur zijn in vergelijking met andere Europese landen maar geld dat voor Turkije ook?

Voorbeeld:
Chrysler 300 c 2006 taxatie waarde 14000 euro

Best aan de prijs voor een 14 jaar oude Chrysler of ben ik gek?

[Voor 13% gewijzigd door Gerry1982 op 01-02-2020 22:41]

• Euromoneyblog
Gerry1982 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:31:
[...]

Volgens mij snap je niet helemaal wat ik bedoel.

Komt de opgegeven waarde een beetje overeen met de auto. Ik weet dat de auto’s in Nederland duur zijn in vergelijking met andere Europese landen maar geld dat voor Turkije ook?

Voorbeeld:

Dat lijkt mij idd wel duur. Link naar de lening?

• Gerry1982
  • Nu online
Euromoneyblog schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:08:
[...]

Dat lijkt mij idd wel duur. Link naar de lening?
https://www.mintos.com/en/28629424-01

Maar is slechts een voorbeeld want zo is het merendeel.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Gerry1982 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 22:31:
[...]
Voorbeeld:

Nouja, het kán wel: https://www.autoweek.nl/o...s=10000--&bouwjaar=--2008

Maar er is inderdaad goedkoper te krijgen (verwijder het prijsfilter).

[Voor 42% gewijzigd door Zr40 op 01-02-2020 23:21]

• Gerry1982
  • Nu online
Zr40 schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:19:
[...]

Nouja, het kán wel: https://www.autoweek.nl/o...s=10000--&bouwjaar=--2008

Maar er is inderdaad goedkoper te krijgen (verwijder het prijsfilter).
Das de top versie in mijn link gaat het om een diesel en dan is 3000-7000 meer normaal.

Nog zo 1:
https://www.mintos.com/en/29653441-01

Edit:

Google bevestigd het wel dat auto’s daar extreem duur zijn;

MENSEN VRAGEN OOK
Are cars expensive in Turkey?
A car is usually 2-3 times more expensive in Turkey than it's worth abroad. Istanbul =/= the entire country you know. It's nothing to be proud of when driving is your people's only viable method of transportation in most cities. Istanbul's public transportation isn't anything to be proud of either.

[Voor 38% gewijzigd door Gerry1982 op 01-02-2020 23:51]

• Lan1980
ik heb eind januari net wat handmatig wowwo leningen gekocht, omdat ik geld terug kreeg van Finko leningen. beetje jammer; langs de andere kant, kreeg toen 12%, nu staan ze op 11%.

Niet heel hoge rente, lijkt me wel betrouwbare LO en enkele maanden geleden was ik blij met leningen van 11%. Dus ga er toch wat aankopen, zodat ik in periode dat leningen terug goed gezakt zijn, enkele langlopende heb met nog deftig rendement.

• akoster
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 02-04 16:50
waarom moet ik ineens een extra verificatie slag doen wanneer ik in wil loggen bij Mintos?

I can see clearly now, the brain is gone...

• Knielen
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20:35
Wat moet je extra doen? Hier normale inlog + 2FA, zoals gebruikelijk. Misschien dat 2FA verplicht is geworden?

Xiaomi Mi Note 3 | Galaxy Tab A 10.5

• Gerry1982
  • Nu online
akoster schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:55:
waarom moet ik ineens een extra verificatie slag doen wanneer ik in wil loggen bij Mintos?
Is al een tijdje zo hoor maar is niet altijd.

• Sangroid
  • Registratie: oktober 2004
  • Niet online

Sangroid

SjoebieDoowah.

Heb ik ook wel eens, nogal random. Ik neem aan dat je het foto-captcha gebeuren bedoelt?

[Voor 7% gewijzigd door Sangroid op 03-02-2020 17:50]

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

akoster schreef op maandag 3 februari 2020 @ 08:55:
Bedoel je dat bellen naar een Pakistaans nummer waar je je creditcard gegevens af moet geven? Dat is normaal ja.

Serieus: Een vraag is nogal kansloos als je de relevante info weglaat.

DUT Racing

• akoster
Nee, voorheen was inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord genoeg, nu wordt ik doorgeleid naar een site die foto een video wil maken van mij met mijn id kaart of paspoort.

• akoster
Vreemd genoeg wel na zelf intypen van mintos.com

• Gerry1982
  • Nu online
akoster schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:06:
Nee, voorheen was inloggen met gebruikersnaam en wachtwoord genoeg, nu wordt ik doorgeleid naar een site die foto een video wil maken van mij met mijn id kaart of paspoort.
Kan kloppen hoor heb je dit al eerder gedaan?

Want dit moet iedereen doen uiteindelijk.

Hoe lang zit je al op Mintos?

• TechLight
  • Niet online
akoster schreef op maandag 3 februari 2020 @ 20:07:
Vreemd genoeg wel na zelf intypen van mintos.com
Is je vermogen toegenomen? Kan ook zijn dat ze bij bepaalde grenzen (extra) controle uitvoeren. Ik heb overigens voor al dit soort sites bookmarks, typ nooit de urls zelf in, want een typfoutje is snel gemaakt, en je zou maar verkeerd terecht komen...

• Lan1980
Ik had een tamelijk groot aandeel leningen van kredit Pintar, met rente van 11% en 11,5%
Dacht, ik gooi ze op secondaire markt, zonder korting en ik zie wel. Ik ben verbaasd dat binnen de minuut meer dan de helft weg is; Zeker als je ziet dat op de primaire markt er gelijkaardige leningen zijn met zelfde looptijd (8 maanden) die 13% geven.
Zie ik iets over het hoofd?

Of zou dat iemand zijn autoinvest zijn op secondaire markt die niet goed is afgesteld :-)

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:14
0 dagen grace, dus delayed interest begint gelijk te lopen. Er zijn veel factoren die je mee moet wegen bij overnemen van leningen.

• TechLight
  • Niet online
Lan1980 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:46:
Zie ik iets over het hoofd?
Of zou dat iemand zijn autoinvest zijn op secondaire markt die niet goed is afgesteld :-)
Denk inderdaad slecht afgestelde secondary market autoinvests. Dat is het nadeel, die kun je niet echt goed continu bijstellen, en daar kunnen anderen dus weer gebruik van maken als er primary hogere rentes te vinden zijn. Dank voor de tip overigens, heb ook een pluk KP omgewisseld voor hogere rente _/-\o_

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Mintos heeft een update over Aforti Finance geplaatst. https://blog.mintos.com/update-on-aforti-finance-2/
Aforti Finance payment schedule agreed and additional security established

We have worked out an agreement between Mintos and Aforti Finance that establishes a payment schedule for the outstanding negative settlement of debt Aforti had accumulated towards investors on Mintos and Mintos marketplace. The agreement also provides an extra layer of security to investors’ claims towards Aforti Finance.

According to the payment schedule, Aforti Finance will make daily payments for a total of no less than EUR 150 000 per month, starting from February 2020. The payments will be directed to cover the older debt first, starting with debt that accumulated towards investors before automatic repayments and loan buybacks for loans originated by Aforti Finance were suspended on August 7, 2019 and was initially covered by Mintos. All current late payments to investors will also be covered starting with the oldest ones.

We expect that investors will start receiving funds at the end of March 2020. All accumulated debt towards investors should be cleared by February 2021.

Given the extension of the debt term, Aforti Finance will provide additional security to its investors who hold investments in Aforti Finance issued loans. Aforti Finance obligation towards investors has now been collateralized with a pledge on other loan receivables in an amount of EUR 1.9 million. Added to this, a notarial act has been created that will enable to enforce the security in a rapid manner, if the payment schedule isn’t met.

Given the circumstances, we believe this deal to be in the best interests of the investors involved. We thank you for the patience and understanding you’ve granted to us.
Ik heb de vraag uitstaan of dit alleen voor hun EUR genoteerde leningen op gaat of ook voor hun PLN genoteerde leningen.

Leuke is dan wel natuurlijk dat vandaag in de 'file' je naast een Aforti auto staat :P Ok niet van Finance maar de Exchange tak. Ze vallen beide natuurlijk wel onder dezelfde holding https://aforti.pl/en/

https://tweakers.net/ext/f/V17kv8zmcpEMGGSvUkm8imCK/full.jpg

• squaddie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21:53
Blijkbaar heeft Mintos ruim € 200.000 voorgeschoten aan Aforti gezien het feit dat de eerste betalingen pas eind maart richting investeerders gaat en dat het tot een jaar kan duren voordat de achterstand is ingelopen.

Opvallend dat Mintos zichzelf vooraan heeft gezet in het lijstje schuldeisers. Op zich logisch aangezien Mintos geen investeerder is, anderzijds heeft Mintos zichzelf in deze positie gebracht door gebrekkig werkproces omtrent uitbetalen van betalingen door de originator en het straalt het niet bepaald vertrouwen uit Mintos als eerste de schuld met Aforti gaan verrekenen.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

• TechLight
  • Niet online
Qwerty-273 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:54:
Leuke is dan wel natuurlijk dat vandaag in de 'file' je naast een Aforti auto staat :P Ok niet van Finance maar de Exchange tak. Ze vallen beide natuurlijk wel onder dezelfde holding https://aforti.pl/en/
Had je meteen beslag moeten leggen. Hup, wielklem er op 8)

Ben zelf benieuwd of het met Aforti bij Viventor nog wat wordt. Heb dat al afgeschreven, omdat er weinig nieuws komt, maar als de zaken min of meer doordraaien is er wellicht nog een kans (als Mintos niet eerst alles afsnoept)...

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Drobanir is de held!

Qwerty-273 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 16:54:
Ik heb de vraag uitstaan of dit alleen voor hun EUR genoteerde leningen op gaat of ook voor hun PLN genoteerde leningen.
Net de bevestiging vanuit Mintos. Het geldt voor alle leningen van Aforti, dus zowel de EUR als PLN genoteerde leningen.

• Lan1980
mij lijkt het logisch dat mintos eerst zichzelf bediend; Ze hebben dat geld immers voorgeschoten en daar zijn x aantal investeerders met aforti leningen mee betaald geweest. Eigenlijk investeerders die als eerste de dupe waren door Aforti, dus ze zouden ook als eerste terug betaald worden? Ik heb trouwens ook liever dat Mintos gezond blijft, voor de rest van mijn leningen.

het huidige alternatief, pending payments is veel minder (maar wel beter voor Mintos)... ondertussen alweer een pending payment die dateert van 26 januari. Dus al 11 dagen.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Er is een nieuw 'investing dashboard'. Simpel portfolio-overzichtje onderverdeeld tussen I&A, AI, en handmatige aankopen.

Vandaag een stukje van deze 12% lening van Credius verkocht met 0,9% premium. 12 cent winst! Nu begrijp ik hoe @Gerry1982 zich voelt :P

Maar wat ik niet snap, waarom lukt het om deze lening met zo'n hoge premium te verkopen? Ik zie voldoende andere 12% leningen van dezelfde LO beschikbaar op de secondary market met slechts 0,1% premium.

[Voor 6% gewijzigd door Zr40 op 06-02-2020 20:02]

• Gerry1982
  • Nu online
@Zr40 lekker hoor :) je begint het al te leren Haha 😂

Januari was trouwens een prima maand voor mij met een +491 euro

• -World-
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 22:19
Kan iemand misschien uitleggen / een voorbeeld geven hoe je simpel geld verdient met het kopen en verkopen van de leningen op de secondary market?

• Gerry1982
  • Nu online
-World- schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 21:39:
Kan iemand misschien uitleggen / een voorbeeld geven hoe je simpel geld verdient met het kopen en verkopen van de leningen op de secondary market?
Als het zo simpel was deed iedereen het.

Maar je moet zeldzame of gewilde leningen zien te kopen en deze kan je met een premium verkopen.

Dit vergt enig onderzoek.

• Euromoneyblog
TheDeuce schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 08:33:
De originators die bij mij goed zijn voor 80% van m'n portefeuille, in volgorde van grootte:

Creditstar
ID Finance
Kredit Pintar
Varks
IuteCredit
Mogo

Mogo en Kredit Pintar ben ik aan het afbouwen. Mogo omdat je daar geen rente op late betalingen krijgt. Kredit Pintar omdat de exposure me iets te groot werd, volgens mij loopt deze originator een groot valutarisico, alhoewel ze dat natuurlijk kunnen afdekken.

Wat ik persoonlijk vooral lastig vind is dat er maar een paar kredietwaardige partijen overblijven na wat selectiecriteria en dat dan de exposure per originator al snel > 15% wordt. Lagere PD, maar (veel) grotere EAD. Misschien is een bredere spreiding met het accepteren van een hogere PD toch beter. Feit is wel dat mijn portefeuille niet geraakt is door alle perikelen in 2019 (Monego, Iute Kosovo, Rapido, Aforti, MetroKredit), dus zo bezien lijkt het kiezen van hoger aangeschreven originators toch effect te hebben.

En verder maar eens kijken hoeveel we dit keer uit de cashback actie kunnen halen. De looptijd van de Wowwo leningen is wel lang, dus hoop dat ik ze weer kwijt kan raken op de secondary market.
Ik zou Mogo in je portefeuille houden. Ze hebben super Financiele cijfers, en mijn late payment rate by hun is slechts 5%. Heel wat onder het gemiddelde op Mintos. Verder is er wel penalty payments voor late payments, wat ook wel ok is.
Enig nadeel is dat de meeste leningen maar 10% zijn maar voor meer veiligheid betaal ik graag wat % extra

• Gerry1982
  • Nu online
Euromoneyblog schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 23:43:
[...]

Ik zou Mogo in je portefeuille houden. Ze hebben super Financiele cijfers, en mijn late payment rate by hun is slechts 5%. Heel wat onder het gemiddelde op Mintos. Verder is er wel penalty payments voor late payments, wat ook wel ok is.
Enig nadeel is dat de meeste leningen maar 10% zijn maar voor meer veiligheid betaal ik graag wat % extra
Lekker onvolledig niet alle Mogo landen betalen een late payment penalty fee...

• Euromoneyblog
Gerry1982 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 07:48:
[...]

Lekker onvolledig niet alle Mogo landen betalen een late payment penalty fee...
Dat wist ik niet. De landen zonder penalty heb ik nu verwijderd, maar dat is toch geen reden om Mogo volledig af te schrijven?

• Gerry1982
  • Nu online
Euromoneyblog schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 09:06:
[...]

Dat wist ik niet. De landen zonder penalty heb ik nu verwijderd, maar dat is toch geen reden om Mogo volledig af te schrijven?
Dat zeg ik ook nergens sterker nog ik houd 35% mogo aan in mijn portfolio.

• TheDeuce
Mogo is bij mij ca. 10%, ben van plan dat ongeveer op dat niveau te houden.

Er zijn onlangs weer enkele nieuw lenders bij gekomen: TASCredit, GFM en Julo.

TASCredit en GFM laat ik aan me voorbij gaan, maar Julo maakt wel een kans op aan m'n Auto Invest regels toegevoegd te gaan worden; eerst nog even wat beter in verdiepen.

• Gerry1982
  • Nu online
TheDeuce schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:13:
Mogo is bij mij ca. 10%, ben van plan dat ongeveer op dat niveau te houden.

Er zijn onlangs weer enkele nieuw lenders bij gekomen: TASCredit, GFM en Julo.

TASCredit en GFM laat ik aan me voorbij gaan, maar Julo maakt wel een kans op aan m'n Auto Invest regels toegevoegd te gaan worden; eerst nog even wat beter in verdiepen.
Wat is er dan beter aan Julo tegenover de 2 andere?

• TheDeuce
Gerry1982 schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:16:
[...]

Wat is er dan beter aan Julo tegenover de 2 andere?
GFM biedt geen rente op delayed payments en krijgt een heel lage score op ExploreP2P; voldoende reden voor mij om deze uit te sluiten. Zoals ik al aangaf moet ik me nog verder in Julo verdiepen, maar het type lening (ik sluit o.a. pawnbroking en business loans uit), de gem. rente, het feit dat ze rente betalen op delayed payments en dat ze winst lijken te maken (moet ik nog verder in verdiepen) zijn voor mij in ieder geval redenen om deze lender niet op voorhand al uit te sluiten; waar dat bij GFM wel het geval is.

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-04 15:19
Ik heb nu voor het eerst meegedaan aan de Cashback aktie van Wowwo. Enrolled en vervolgens het minimum bedrag van € 100 aangekocht.

Hoe of waar zie ik nu dat ik in aanmerking kom voor de Cashback? In de initiële E-mail uitnodiging of op de Mintos website kan ik het niet vinden.

Hattrick: Thorgal Eagles

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

bregweb schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:23:
Ik heb nu voor het eerst meegedaan aan de Cashback aktie van Wowwo. Enrolled en vervolgens het minimum bedrag van € 100 aangekocht.

Hoe of waar zie ik nu dat ik in aanmerking kom voor de Cashback? In de initiële E-mail uitnodiging of op de Mintos website kan ik het niet vinden.
Tzt. krijg je het bedrag op je account gestort, wat wil je nog meer zien?
Of bedoel je datgene wat je hier ziet? https://www.mintos.com/en/campaigns/

[Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 07-02-2020 15:38]

DUT Racing

• bregweb
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 03-04 15:19
Er worden 2 voorwaarden gesteld om mee te kunnen doen.

Ik denk dat ik aan die voorwaarden voldoe, maar ik vind het ook altijd prettig om van de andere kant ook een bevestiging te krijgen.

Hattrick: Thorgal Eagles

• Lan1980
TheDeuce schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:27:
[...]

GFM biedt geen rente op delayed payments en krijgt een heel lage score op ExploreP2P;
De score van 41 is inderdaad niet om over naar huis te schrijven. Er is dan wel geen rente op late leningen, er is wel een penalty; En die penalty bedraagt 0,04%. Dat is omgerekend naar jaarrente iets meer dan 14%... dus eigenlijk nog beter dan de rente die ze aanbieden.
Daarom zal mijn autoinvest aangepast worden zodat ik maximaal 1% van mijn geld erin zal steken.

• Euromoneyblog
TasCredit heeft 52 rating op p2p investing, en heeft deftige audited Financial Statements en een mooie interest rate. Genoeg voor 1% van mijn portfolio hierop in te zetten. GFM vind ik te zwak, Julo ben ik nog aan het bekijken, ze hebben wel 1.8M winst volgens hun cijfers maar deze resultaten zijn niet geaudit, dus hebben weinig waarde in mijn ogen. Ik wacht nog de rating van p2p investing af maar het lijkt mij niet dat ik hier zal in investeren..

• TheDeuce
Met het slechte weer buiten maar eens naar de performance van de verschillende loan originators in m'n portefeuille gekeken. Van de top 5, welke 80% van m'n portefeuille uitmaken, presteren IuteCredit en Varks het beste; zeker als je ook de gewogen gemiddelde rente in ogenschouw neemt. De risk-return verhouding lijkt daar momenteel het beste te zijn voor de leningen in m'n portefeuille.

Ik maak me geen zorgen om de late percentages bij ID Finance en Kredit Pintar. Beide partijen maken winst en hebben een voldoende hoge leverage ratio (equity/liabilities) om een slecht jaar op te vangen.

https://i.ibb.co/bLRBcTC/Mintos-202002.jpg

Uiteraard kunnen de cijfers wat vertekend worden door het feit dat de outstanding bij sommige originators 'jonger' is dan bij anderen (i.e. nog niet mogelijk om 15+ dagen late te geraken), maar voor de meeste originators geldt dat ik er al wat langer in investeer, dus dat effect zou beperkt moeten zijn.

• Lan1980
Ik heb een excel gemaakt per LO, per land, per type lening en af en toe noteer ik het percentage van de leningen die "current" zijn (probeer minstens 1 keer in de week, maar lukt niet altijd). Ik doe dit sinds 30.10.2019. Een aantal LO's zijn heel stabiel.
Zo scoort Dziesiątka Finanse altijd ronde 90%. Ook Mikro Kapital rusland Business heeft stabiele score rond 95%. Anderen zijn heel wisselvallig. Zo scoort LF tech kazachstan soms 100% current, wat later maar 23% current...

Kredit Pintar personal loans scoort ook relatief stabiel (hoogste op 17.12.2019 met 80%, laagste op 30.1.2020 met 65%). De Kredit Pintar Short-term loans zorgen volgens mij voor de lagere scores de laatste weken (nu 0% current). Als je je beperkt tot personal loans is hoog aantal nog steeds current.

ID finance Kazachstan was vrij stabiel (steeds rond de 90%), maar sinds eind januari gaat dat naar beneden (70%).

Maar ook die cijfers zeggen niet alles; Acema was ook stabiel rond de 70%, maar scoort laatste weken 0%. Volgens mij komen er geen nieuwe leningen meer en blijven de oude, niet current leningen over tot buyback in actie schiet waardoor dit naar 0% zakt.

• Jeanke117
  • Registratie: mei 2016
  • Laatst online: 03-04 19:15
Hier nog meer mensen met Finko leningen die te laat zijn?

• Lan1980
Finko:
35% current
43% 16-30 dagen late
22% 31-60 dagen late

De buyback doet wel steeds zijn werk. Aandeel Finko zakt hier langzaam maar zeker.

• TechLight
  • Niet online
Hier nog een paar procent Finko in het portfolio; 72% current, 10.1% 1-30d late, 18% 31-60d late

Ik zou eigenlijk wel een meer optimale autoinvest willen neerzetten. Ik heb nu grofweg drie AIs: voor hoge, middel en lage kwaliteit LOs, met bijbehorende portfolio size (dus groot voor goede LOs en klein voor slechte) en diversificatie. Maar er zijn in zo'n groep LOs partijen met uiteenlopende rentes, dus dan moet het minimum percentage relatief laag, en dan krijg je ook voor de LOs met hogere rente in die groep mogelijk lagere percentage leningen 'aangesmeerd'.

Als ik ze echter allemaal uit elkaar trek, moet ik als 'de markt' omhoog of omlaag gaat heel veel AI regels bijstellen. Moet eigenlijk eens een schatting doen van hoeveel werk het is, voor hoeveel meer rendement (1-2%-punt meer rente op een deel van het portfolio).

Overigens zou het ook fijn zijn als Mintos de max allocatie per LO over het hele portfolio zou kunnen doen ipv per AI regel. Nu koop ik regelmatig handmatig leningen, maar daar houdt de AI geen rekening mee. Dat is ook jammer. Misschien binnenkort weer eens een feature request insturen.

(edit: is er iemand die AI regels op rentepercentage ipv LO kwaliteit instelt? Je zou dan wellicht via de diversificatie ook een verschillende max bedrag aan iedere LO kunnen koppelen. Maar dan moeten die LOs in zo'n groep wel dezelfde rentepercentages blijven hanteren, en dat doen ze vast ook niet :+ )

[Voor 96% gewijzigd door TechLight op 10-02-2020 09:39]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

En nog een cashback actie van Finko:

Finko launches a cashback campaign for its Ukrainian Loan Originators!

Ze hebben dringend geld nodig lijkt het :p

[Voor 40% gewijzigd door fsfikke op 10-02-2020 09:43]

DUT Racing

• Euromoneyblog
Een van de LO's in Ukraine is goed, de andere niet. Het probleem is dat je bij auto-invest niet kan selecteren.
Ik waag mij enkel aan Varko, de LO van Armenia.. Die heeft erg goede cijfers.
De diversification settings van auto invest moet ik helaas zelf zetten want Mintos heeft graag dat ik 25% van mijn geld in die ene LO stop..

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Euromoneyblog Jij denkt nog steeds dat het verschillende LO's zijn? Ze houden kantoor op hetzelfde adres en zelfs de template loan agreements zijn inhoudelijk identiek.

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 03-04 12:23

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Ze zijn dezelfde LO, maar hebben losse buyback garanties, en de kwaliteit van data (en leningen) verschilt duidelijk... Misschien gaan de losse organisaties elkaar inderdaad op de been houden als er 1 omvalt, maar daar gok ik liever niet op.
Zelfde met dat Audi en Skoda onder dezelfde Volkswagen-groep vallen, maar toch echt andere specs hebben. En apart om kunnen vallen...

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

@Gerry1982 De secondary market is niet rationeel.

Zojuist 18706504-01 verkocht met 2% premium. Dat terwijl het stukje met 0,3% premium nog gewoon te koop staat :+

• Hans van Dijk1
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 03-04 17:22
Euromoneyblog schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:49:
Een van de LO's in Ukraine is goed, de andere niet. Het probleem is dat je bij auto-invest niet kan selecteren.
Ik waag mij enkel aan Varko, de LO van Armenia.. Die heeft erg goede cijfers.
De diversification settings van auto invest moet ik helaas zelf zetten want Mintos heeft graag dat ik 25% van mijn geld in die ene LO stop..
welke is volgens jou de goede?

• Ravefiend
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:58

Ravefiend

Carpe diem!

Jeanke117 schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:28:
Hier nog meer mensen met Finko leningen die te laat zijn?
Op een totaal van 24 leningen heb ik er twee op 1-15 Days Late en nog ééntje op 31-60 Days Late.

• Frozenhands
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 31-03 16:40
Ben ik nou kippig of zie ik bij LO's er nou niet tussen staan? Ik maak een custom strategie maar zie de genoemde LO's niet staan of zie ik iets over het hoofd? Ik heb de currency op Euro gezet.

"That's what I do. I drink and I know things."

• Gerry1982
  • Nu online
Frozenhands schreef op maandag 10 februari 2020 @ 12:36:
[...]

Ben ik nou kippig of zie ik bij LO's er nou niet tussen staan? Ik maak een custom strategie maar zie de genoemde LO's niet staan of zie ik iets over het hoofd? Ik heb de currency op Euro gezet.
Deze vallen onder Finko.
Dinero
Zr40 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 10:51:
@Gerry1982 De secondary market is niet rationeel.

Zojuist 18706504-01 verkocht met 2% premium. Dat terwijl het stukje met 0,3% premium nog gewoon te koop staat :+
Zo er zit veel dom geld in de Secondary market of mensen die hun Autoinvest verkeerd instellen.

[Voor 48% gewijzigd door Gerry1982 op 10-02-2020 14:20]

• Frozenhands
Dankjewel, dan ga ik daar weer een filter op maken.

• Hans van Dijk1
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 03-04 17:22
Gerry1982 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:17:
[...]

Deze vallen onder Finko.

[...]

Dinero

[...]

Zo er zit veel dom geld in de Secondary market of mensen die hun Autoinvest verkeerd instellen.
Bedankt! Het viel me trouwens op dat zo rond het middaguur de rentes op allebei een paar keer switchten van 15% naar 14% en weer terug

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Gerry1982 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 14:17:
[...]
En wederom. Andere LO dit keer.

Bij deze zet ik alles te koop met 2% premium. :)

In ander nieuws, Mintos heeft nu een Nederlandstalige versie en een Nederlands telefoonnummer.

[Voor 14% gewijzigd door Zr40 op 10-02-2020 18:45]

• Euromoneyblog
Dinero heeft nog redelijke cijfers

• Lan1980
Plots is merendeel van mijn moldavische Finko leningen vervroegd afbetaald (allé, tis te zeggen, ze zitten in pending payments). Ze gingen normaal nog een maand of 10 mee. Nuja, erg is het niet, daardoor zakt mijn Finko aandeel (na de cashback) terug naar 11%. Vooral nog die van oude Varks en beetje sebo, dus aanvaardbaar niveau en de goeie landen (vind ik).

Van de nieuwe cashback blijf ik wel weg.

En de Fireof lening is al 17 dagen pending met 8% van mijn geld... :-s

• Gerry1982
  • Nu online
@Lan1980 Zou de Fireof leningen niet meer doen/er uit gooien.

• Frozenhands
Zr40 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:47:
[...]
In ander nieuws, Mintos heeft nu een Nederlandstalige versie en een Nederlands telefoonnummer.
Dit vind ik eigenlijk wel een goede ontwikkeling dat ze websites multi language maken. Daarmee laten ze zien in mijn ogen dat wat ze doen, meer professionaliteit uitstraalt.

• ACM
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Zr40 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 17:47:
Zouden ze dan ook daadwerkelijk de voor Nederland benodigde gegevens in hun jaaropgave op kunnen gaan nemen?
Het is natuurlijk wel wat lastig te verdedigen dat ze de Nederlandse markt op zo'n punt niet helemaal juist bedienen als ze zelfs de moeite nemen voor Nederlandse vertalingen en support :X

Saai uitzicht in je tuin? Hang er een foto voor!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 00:14
Gewoon statement opvragen bij support met vermogen, verdeeld naar invested en cash op datum 31 dec 23.59.

[Voor 11% gewijzigd door BiLLY_daKid op 13-02-2020 16:52]

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Wat is dat toch met Finko, cashbacks en buybacks. 27660009-04 is al na één dag afgelost.
BiLLY_daKid schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 16:52:
Gewoon statement opvragen bij support met vermogen, verdeeld naar invested en cash op datum 31 dec 23.59.
Die ene minuut voor de jaarwisseling maakt het verschil niet, maar je vergeet het belangrijkste: het jaartal. Voor de aangifte die je dit jaar moet indienen is de waarde op 1 januari 2019 relevant. Of 31 december 2018 23:59 als je die minuut er af haalt.

[Voor 63% gewijzigd door Zr40 op 14-02-2020 08:55]

• FabiandJ
  • Niet online
Ik ben net begonnen met Mintos en zit mij nog wat in te lezen, maar klopt het dat je voor de secundair markt het beste kan kijken naar loans met een "Discount/Premium" met een - waarde?

Ik zie bijvoorbeeld: https://www.mintos.com/en/28608007-01 er staat er één te koop voor € 30.82 met een discount/premium van -0.03, waar je zonder de discount € 30.91 voor zou betalen.
En als je die zou kopen, dan krijg je de -0.03% al meteen in je account dus €0.09, maar hoeveel krijg je dan zodra alles is afbetaald, € 30.91 of € 30.91 + Interest Rate van 14.5% ?

[Voor 19% gewijzigd door FabiandJ op 14-02-2020 11:26]

• Gerry1982
  • Nu online
FabiandJ schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 11:24:
Ik ben net begonnen met Mintos en zit mij nog wat in te lezen, maar klopt het dat je voor de secundair markt het beste kan kijken naar loans met een "Discount/Premium" met een - waarde?

Ik zie bijvoorbeeld: https://www.mintos.com/en/28608007-01 er staat er één te koop voor € 30.82 met een discount/premium van -0.03, waar je zonder de discount € 30.91 voor zou betalen.
En als je die zou kopen, dan krijg je de -0.03% al meteen in je account dus €0.09, maar hoeveel krijg je dan zodra alles is afbetaald, € 30.91 of € 30.91 + Interest Rate van 14.5% ?
Ja wat je zegt klopt ongeveer al is het -0.3% ipv -0.03.
Of het een goede koop is? Nee want er loopt momenteel een cashback aktie en als je je hiervoor eerst inschijft krijg je op de Primary market 0.5% cashback en er zijn rentes van 15%

Succes!

Tip: begin eerst lekker rustig op de Primary Market en laat de secondary even voor wat het is totdat je er meer feeling mee hebt.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Een discount (negatieve waarde) ontvang je direct bij aankoop, een premium (positieve waarde) betaal je direct. Verder verandert er niets aan de lening zelf. De hoofdsom (€ 30,91) ontvang je bij afloop van de lening (of in termijnen bij langer lopende leningen) en daarnaast ontvang je de rente over het nog uitstaande bedrag aan het eind van iedere termijn. Ook goed om te weten: de rente wordt berekend op basis van de werkelijke hoeveelheid dagen dat je de lening in bezit hebt gehad.

Het is mogelijk dat een lener te laat is met betalen, en dat vertaalt zich in vertraagde betaling voor jou. In dit geval (Finko) geeft jou dat geen nadeel, zij betalen ook rente over de dagen dat de betaling vertraagd is.

Verder is het ook altijd mogelijk dat een lening vervroegd wordt afgelost. Als je leningen met een premium koopt is dit een risico. Zonder premium maakt het vrijwel niets uit, en met een discount is vervroegd aflossen zelfs gunstig :)

Verder helemaal eens met @Gerry1982 hierboven. Niets mis met de primary market, zeker als beginner.

[Voor 37% gewijzigd door Zr40 op 14-02-2020 11:44]

• FabiandJ
  • Niet online
@Gerry1982 & @Zr40, bedankt dan zat ik aardig in de buurt. Ik blijf even op primary market heb wat invests gedaan in de cashbacks. Waarvan de eerste volgende week aflopen.

• TechLight
  • Niet online
Ik snap die Finko cashback ook niet. Wellicht dat ze gokken dat mensen Finko in een autoinvest opnemen en daar laten zitten. Ik heb ook een paar leningen met 1-4 dagen looptijd gepakt. zelfs met 2 maanden delay levert dat een effectief cashback-rendement op jaarbasis van 3% bovenop de 14.5 a 15% op. En als ze gewoon aflossen helemaal absurd. Is voor Finko gewoon geld over de balk smijten, maar ja.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

Over 40 minuten is de Finko Ukraine cashback weer voorbij. Vergeet niet je auto-invest terug te zetten als je die hebt aangepast voor deze cashback :)

De voorwaarden zijn wel een beetje vaag over de datum van uitbetaling:
9. The cashback is paid in one installment within 7 (seven) working days from the investment date, if all terms and conditions set out in this document have been fulfilled.
Ik neem aan dat ze bedoelen het geheel uit te betalen binnen 7 werkdagen na de laatste aankoop, en niet voor iedere aankoop afzonderlijk. Maar in ieder geval uiterlijk 25 februari.

• Lan1980
Gerry1982 schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:43:
@Lan1980 Zou de Fireof leningen niet meer doen/er uit gooien.
Dat doe ik, maar die ene lening, daar kan ik niets meer aan doen. is al 3 weken pending voor buyback. Dus zit bij finished, ik geraak er niet meer van af.

Volgens een draadje op facebook zegt de CEO van Fireof dat Mintos de lening te snel als buyback heeft gemarkeerd. Persoonlijk vind ik dat niet, want was al 60 dagen niet betaald, dus automatisch buyback.
Ze gaan dezelfde lening herfinancieren, de lening is nu terug te vinden in primaire markt aan 10% (oorspronkelijke was 7%). Zodra deze lening gefinancierd is, zullen ze dat geld gebruiken om de buyback door te voeren van de oude.

Als dat klopt, dat klopt er toch iets niet aan die "pending", want dan is het geld helemaal niet "pending", het is er gewoon niet.

• FreezeXJ
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 03-04 12:23

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Als dat echt het geval is is dat een mooi geval van een blutte lender... Pyramide-spel zo, en dat vind ik genoeg reden om afscheid te nemen van Fireof.

Hollandse Krachtvoerkoe || Mathematics, with its potential for and hence its requirement of rigour and precision, is evidently the pinnacle of user-unfriendliness

• Lan1980
Het was ook maar een draadje op facebook, geen idee hoezeer dat allemaal klopt wat daar gezegd wordt.

In de groep: P2P Investment Fellows

Draadje van Olivier Kloos, gestart op 12 feb om 02:54

Maar enkel maar interessant als je deze lening hebt:
https://www.mintos.com/en/12112959-01

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:18
Ik wilde gisteravond een account aanmaken op mintos. Is allemaal wel gelukt, maar nu moet ik wel mij eerst verifiëren door een foto van mijzelf en mijn paspoort te laten maken. Dit zie ik eigenlijk niet zo zitten. Nou ben ik dit topic een beetje gaan doorlopen, maar de meerderheid heeft dus dit helemaal niet hoeven doen?

Dit geven ze aan:
As Mintos is operating in compliance with European laws and regulations, we are bound to verify the identity of our investors. Please, prepare your passport or ID card and ensure you are in a room with sufficient lighting in order to quickly complete the verification process and move on to investing!

When you verify your identity, we will ask for your source of funds, occupation, address, date of birth and other information that will allow us to identify you.

What you need to know about verifying your identity:

Please have your passport or identity card ready.
Identity verification might take up to 10 minutes.
Make sure your full name, document ID number, and date of birth are clearly visible on the images.

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Dat betekent dus dat je je BSN weg mag blurren. (ook uit de MRZ weghalen!) Al weer een reden minder tot zorgen.

En ja, voor financiële instellingen geldt dat ze een kopie ID moeten hebben, zelfde als bij een bank.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

upclocker schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:02:

Nou ben ik dit topic een beetje gaan doorlopen, maar de meerderheid heeft dus dit helemaal niet hoeven doen?
Jawel hoor, vanaf bepaalde bedragen moet je nog extra checks doen ook.
Als je ze niet met je foto vertrouwt zou ik ze ook niet met je geld vertrouwen ;)

DUT Racing

• FabiandJ
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:20:
Over 40 minuten is de Finko Ukraine cashback weer voorbij. Vergeet niet je auto-invest terug te zetten als je die hebt aangepast voor deze cashback :)

De voorwaarden zijn wel een beetje vaag over de datum van uitbetaling:

[...]

Ik neem aan dat ze bedoelen het geheel uit te betalen binnen 7 werkdagen na de laatste aankoop, en niet voor iedere aankoop afzonderlijk. Maar in ieder geval uiterlijk 25 februari.
Volgens mij heb ik de cashback al binnen, zie net dat er bedrag is toegevoegd bij "Campaign Rewards".

• upclocker
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 07:18
fsfikke schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:16:
[...]

Jawel hoor, vanaf bepaalde bedragen moet je nog extra checks doen ook.
Als je ze niet met je foto vertrouwt zou ik ze ook niet met je geld vertrouwen ;)
Die foto van mn kop mogen ze zo hebben hoor als ze daar blij van worden :+
Het gaat me meer om dat mijn paspoort dan ergens bij hun op een server staat met al mijn id gegevens.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

upclocker schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:44:
[...]

Die foto van mn kop mogen ze zo hebben hoor als ze daar blij van worden :+
Het gaat me meer om dat mijn paspoort dan ergens bij hun op een server staat met al mijn id gegevens.
Maar dat thema is al vaak genoeg voorbij gekomen. Je kan tegenwoordig bijna geen financiële transacties doen zonder dat je id gecheckt moet worden (Wwft).
Dus als jij bij een financiële instelling in Letland een account wil openen kan je in de auto naar Riga stappen om de verificatie ter plekke te doen, of je moet het digitaal doen. Alternatief laat je het geld op een bankrekening in Nederland, maar ook daar die willen je id verifiëren.

[Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 17-02-2020 17:36]

DUT Racing

• Zr40
  • Niet online

Zr40

heeft native IPv6

FabiandJ schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:29:
[...]

Volgens mij heb ik de cashback al binnen, zie net dat er bedrag is toegevoegd bij "Campaign Rewards".
Als je het zeker wil weten, kijk op je account statement en in je mail.

Hier nog niets, maar ik verwacht het ook pas volgende week :P

[Voor 9% gewijzigd door Zr40 op 17-02-2020 17:59]

• mjjveldt
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 03-04 19:56
Finko verlengt de cashback voor de LO's uit Oekraine. Rente's vanaf 14,5%, meeste 15%.

https://blog.mintos.com/f...rainian-loan-originators/

[Voor 4% gewijzigd door mjjveldt op 19-02-2020 11:02]

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

mjjveldt schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 11:02:
Finko verlengt de cashback voor de LO's uit Oekraine. Rente's vanaf 14,5%, meeste 15%.

https://blog.mintos.com/f...rainian-loan-originators/
Wel opnieuw enrollen :)

DUT Racing

• Pistachenootje
  • Nu online
German Savers Transform the Baltics Into a Fintech Vanguard https://www.bloomberg.com...e-into-a-fintech-vanguard

[Voor 20% gewijzigd door Pistachenootje op 19-02-2020 15:09]

Pagina: 1 ... 16 ... 19 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True