Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 17:59:
[...]

Hier nog niets, maar ik verwacht het ook pas volgende week :P
Vandaag binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TechLight schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:41:
Ik snap die Finko cashback ook niet. Wellicht dat ze gokken dat mensen Finko in een autoinvest opnemen en daar laten zitten. Ik heb ook een paar leningen met 1-4 dagen looptijd gepakt. zelfs met 2 maanden delay levert dat een effectief cashback-rendement op jaarbasis van 3% bovenop de 14.5 a 15% op. En als ze gewoon aflossen helemaal absurd. Is voor Finko gewoon geld over de balk smijten, maar ja.
Finko verdiend alsnog meer dan genoeg aan die leningen. Kans is groot dat ze dit gebruiken om flink wat meer marktaandeel te krijgen ten koste van wat rendement op korte termijn.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
TechLight schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 19:41:
Ik snap die Finko cashback ook niet. Wellicht dat ze gokken dat mensen Finko in een autoinvest opnemen en daar laten zitten. Ik heb ook een paar leningen met 1-4 dagen looptijd gepakt. zelfs met 2 maanden delay levert dat een effectief cashback-rendement op jaarbasis van 3% bovenop de 14.5 a 15% op. En als ze gewoon aflossen helemaal absurd. Is voor Finko gewoon geld over de balk smijten, maar ja.
Wat is mis met Finko dan volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:39
De business case voor Finko is nogal dun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Registratie: Mei 2019
  • Niet online
Tsurany schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:29:
Finko verdiend alsnog meer dan genoeg aan die leningen. Kans is groot dat ze dit gebruiken om flink wat meer marktaandeel te krijgen ten koste van wat rendement op korte termijn.
Ja, dat ze verdienen snap ik, maar hoe kan je je marktaandeel via zo'n actie vergroten als het merendeel van de leningen maar 7 dagen loopt? Of misschien 1 maand? Dan is het effect van de cashback actie waar mensen massaal leningen door opkopen na 1 maand al weer grotendeels weg, en het kost je met 0.5% cashback wel 6% of meer op jaarbasis extra. Dan kun je beter de lopende rente met 3% verhogen voor een blijvend en goedkoper effect. Maar daarom vroeg ik me dus af of hun doel is om mensen het in een AI op te laten nemen en dan te vergeten. Want dan kán het dus wel langere termijn marktaandeel vergroten... Naamsbekendheid zou nog een ding kunnen zijn.
Jeanke117 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 17:31:
Wat is mis met Finko dan volgens jou?
Niks mis met Finko (ratings in acht nemende), maar gewoon een gekke cashback actie op zulke kortlopende leningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TechLight schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:37:
[...]

Ja, dat ze verdienen snap ik, maar hoe kan je je marktaandeel via zo'n actie vergroten als het merendeel van de leningen maar 7 dagen loopt?
Ik denk dat het sowieso een surge veroorzaakt omdat het hoog rendement op korte termijn is, trekt veel mensen aan en dus veel initieel kapitaal. Daarnaast naamsbekendheid, je gaat de naam onthouden.
En velen voegen ze zo misschien wel toe aan autoinvest en laten dat aan staan.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 18-09 13:52
TechLight schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 21:37:

Niks mis met Finko (ratings in acht nemende), maar gewoon een gekke cashback actie op zulke kortlopende leningen.
Ik deel jouw mening. Finko vind ik een aantrekkelijke LO met hoge ratings voor enkele maanden.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

Kek

3flix

• TechLight
  • Niet online
Finko cashback is trouwens een weekje verlengd. Kan met beperkt budget dus nog een of twee rondjes cashback hengelen deze week O-)

(wel even opnieuw registreren!)

[ Voor 11% gewijzigd door TechLight op 20-02-2020 18:31 ]

• TheDeuce
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:21
Bloomberg artikel over P2P lending waarin Mintos genoemd wordt: https://www.bloomberg.com...guard?srnd=premium-europe

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Foutje op de account statement. "Principal income on rebuy" wordt weergegeven als "interest received" en dat brengt mijn Python script die de Excel export importeert in de war. :P

Support gemailed. Ben benieuwd hoe snel ze het oplossen :)

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zag al dat m’n NAR een mooie sprong had gemaakt.
Dear ...,

Recently, we’ve been working to advance the calculations of the net annualised return (NAR) on Mintos. From today, NAR calculations will include all investor’s bonus earnings made via different incentive campaigns on Mintos. The new NAR whose calculation is based on more input values is already visible within the investor’s Overview page.

Compared to previous calculation, advanced NAR calculation now includes all other earnings an investor makes with Mintos, e.g. bonuses from Refer a Friend program, cashback campaign bonuses, earnings from affiliate programs, bonuses from activation campaigns, etc.

Since NAR is calculated based on the actual rate of return of all investments since investor’s start on Mintos, introducing bonuses into this calculation might affect the NAR percentage to increase significantly. If you are involved in active Mintos campaigns, programs and initiatives with bonuses, starting from today NAR in your Mintos account will increase.

The change made in the calculation of NAR on Mintos is inspired by the feedback of our investors. Thank you for always being proactive!

For additional questions and comments, please contact Mintos Investor Services team.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Hier geen grote sprong. Terwijl campaign rewards toch goed is voor zo'n 13% van de totale opbrengst tot op heden.

• Gerry1982
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 15-09 13:00
Hier ook helemaal nog geen sprong?

Zak helaas steeds verder weg top 15,7 naar nu 14,53%

Edit: Hier nu ook weer stukje hoger 15,41% 8)

[ Voor 21% gewijzigd door Gerry1982 op 21-02-2020 13:41 ]

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij mij staat die op 27.98% maar zal wel komen omdat ik net gestart ben en de cashback te pakken heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inmiddels wel hoger. Blijkbaar zat er wat vertraging in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Grappig zag net een Mintos reclame op Youtube.

23x Trina 340Wp | 7820Wp | Plat dak ZO-NW opstelling | SMA Sunny Tripower 6.0 3AV40 - Hé wat gebeurt er op de financiële markten daar moet ik ook bij zijn!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Laatst online: 19-09 21:35

Qwerty-273

Meukposter

Kristaps heeft een interview gehad met Martins, CEO van Mintos.
https://kristapsmors.subs...os-interview-with-martins

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 24-10-2024
Cashback wowwo: ik heb reeds meer dan 100 euro geïnvesteerd en heb cashback ontvangen. Als ik nu opnieuw nog wat investeer, moet ik weer 100 euro investeren ( want cashback al ontvangen), of volstaat bv 50 euro?

Ik denk dat het niet opnieuw 100 euro met zijn, maar wou eens vragen voor zekerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Lan1980 schreef op maandag 24 februari 2020 @ 22:16:
Cashback wowwo: ik heb reeds meer dan 100 euro geïnvesteerd en heb cashback ontvangen. Als ik nu opnieuw nog wat investeer, moet ik weer 100 euro investeren ( want cashback al ontvangen), of volstaat bv 50 euro?

Ik denk dat het niet opnieuw 100 euro met zijn, maar wou eens vragen voor zekerste.
Nee het totaal moet boven de €100 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 19:15:
Foutje op de account statement. "Principal income on rebuy" wordt weergegeven als "interest received" en dat brengt mijn Python script die de Excel export importeert in de war. :P

Support gemailed. Ben benieuwd hoe snel ze het oplossen :)
Nog geen reactie ontvangen, maar het wordt weer correct aangegeven als "principal received".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Gerry1982 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:59:
@Zr40 lekker bezig mag ik vragen wat je gemiddelde rendement nu is?

Ik heb tussendoor nog wat Finko en Cashwagon gehad 15,5-16% maar zijn alweer verkocht.

Mijn top 5 goed voor 79,5%
Mogo
ID Finance
Iute Credit
Creditstar
Banknote

Normaal ook wel Capital Service maar die heeft iemand net allemaal opgekocht van me tegen een mooie premium ;) was jij het?
Ik heb een vraagje ik zie bij jou ID Finance er tussen staan, heb je dan specifiek één land en pak je dan loans in Euro's of bijvoorbeeld in KZT? Ik zie namelijk als je ID Finance pakt met currency KZT je loans hebt met een interest rate van 17% of meer. Als je deze pakt zet die dan zelf Euro over naar KZT of moet je dit zelf doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
FabiandJ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:42:
[...]

Ik heb een vraagje ik zie bij jou ID Finance er tussen staan, heb je dan specifiek één land en pak je dan loans in Euro's of bijvoorbeeld in KZT? Ik zie namelijk als je ID Finance pakt met currency KZT je loans hebt met een interest rate van 17% of meer. Als je deze pakt zet die dan zelf Euro over naar KZT of moet je dit zelf doen?
Hi, Ja voor ID Finance doe ik alleen Kazachstan omdat deze er het beste voor staan en de hoogste rente bieden.

Ik zelf doe alleen EUR leningen op de secondary market zijn deze eenvoudig te vinden met 12%.
KZT leningen geven weliswaar een hogere rente maar hier heb je te maken met wisselkoersen (aan en verkoop met je zelf doen) + een hoge inflatie. Hier zit dus niet direct een voordeel in. Ik zou dit niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Mintos biedt een FX dienst aan (valuta omwisseling). Maar realiseer je wel dat je met wisselkoersen zit en een eventuele commissie bij het omwisselen. De koersen die Mintos gebruikt zijn over het algemeen beter dan je bank, maar ook niet de beste die er zijn (vaak is een lokaal wisselkantoor in het betreffende land voordeliger kwa wisselkoers).

Wees je ook bewust dat als je een bedrag eenmaal omgezet hebt van EUR naar KZT, je de KZT alleen kan gebruiken voor leningen genoteerd in KZT. Dat betekend dus wel dat als er minder aanbod is, je KZT stil staat. Dit hebben ze recentelijk meegemaakt met de leningen in GEL. Of je moet jouw KZT weer omwisselen naar EUR waarbij je wederom koers en commissie risico loopt.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
FabiandJ schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:42:
[...]

KZT heeft ook een inflatie rate van 6%. Dit betekend dat die rente effectief maar 13% is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Qwerty-273 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 13:14:
Dat betekend dus wel dat als er minder aanbod is, je KZT stil staat. Dit hebben ze recentelijk meegemaakt met de leningen in GEL.
Dit hebben ze op zich wel aardig opgelost door een gratis omwisseling aan te bieden naar RUB of KZT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ja en nee, ik had liever een omwisseling zonder commissie naar EUR gezien :) Ik verwacht door het beperkte LO aanbod in KZT dat daar op een gegeven moment hetzelfde kan gebeuren.

• TechLight
  • Niet online
Gelukkig staat de rente van ID Finance in KZT al weer een tijdje op 20%. Dat dekt het inflatieverschil met de eurozone dus prima, alhoewel je inderdaad wisselkoersen en valutarisico hebt. Ik zou er dus ook niet te veel op inzetten. Tijdje terug was juist de rente in KZT aan het dalen (ik meen van 18 a 18.5 naar 17%) waardoor het juist ongunstig was. Het is dus veel meer volatiel, met maar een kleine (of zelfs geen) echte premium er op.

(edit: de zeer ongebruikelijke afkorting IDF maar even aangepast. Alle kleine beetjes helpen he? :) )

[ Voor 11% gewijzigd door TechLight op 27-02-2020 17:58 ]

• Gerry1982
Ondertussen zit Finko alweer op 16,6% je ziet echt dat het een soort wedstrijd is waar LO’s elkaar proberen af te troeven.

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zie hier allerlei termen voorbij komen waarvan ik als leek geen idee heb van wat ze betekenen. De OP biedt helaas ook geen soelaas. Welk leesvoer kunnen jullie mij als geïnteresseerde/beginnende Mintos trader aanbevelen?

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gerry1982
Freekers schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:03:
Ik zie hier allerlei termen voorbij komen waarvan ik als leek geen idee heb van wat ze betekenen. De OP biedt helaas ook geen soelaas. Welk leesvoer kunnen jullie mij als geïnteresseerde/beginnende Mintos trader aanbevelen?
Kan je misschien iets meer aangeven wat je wilt weten en waar je op doelt? Ben je al begonnen op Mintos?

Enkele afkortingen die hier recent werden gebruikt en mogelijk onduidelijk zijn:

EUR = Euro munt eenheid :+
KZT = Kazachstan munt eenheid
RUB = Russische munt eenheid
LO = loan originator = bedrijf (lening gever) dat de lening op Mintos zet.
IDF = ID Finance is een LO

Hier nog een uitleg hoe Mintos nou werkt:
https://www.mintos.com/en/how-it-works/

Kijk wel een beetje door de "Get rich fast" promo heen want dit soort producten hebben toch een hoog risico en staan niet onder toezicht van bijvoorbeeld het AFM = Autoriteit Financiële Markten

[ Voor 16% gewijzigd door Gerry1982 op 27-02-2020 13:58 ]

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

Gerry1982 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 13:52:
Kan je misschien iets meer aangeven wat je wilt weten en waar je op doelt? Ben je al begonnen op Mintos?

Enkele afkortingen die hier recent werden gebruikt en mogelijk onduidelijk zijn:

EUR = Euro munt eenheid :+
KZT = Kazachstan munt eenheid
RUB = Russische munt eenheid
LO = loan originator = bedrijf (lening gever) dat de lening op Mintos zet.
IDF = ID Finance is een LO

Hier nog een uitleg hoe Mintos nou werkt:
https://www.mintos.com/en/how-it-works/

Kijk wel een beetje door de "Get rich fast" promo heen want dit soort producten hebben toch een hoog risico en staan niet onder toezicht van bijvoorbeeld het AFM = Autoriteit Financiële Markten
Dank voor de beknopte uitleg :) Nee, ik ben nog niet begonnen op Mintos, maar overweeg dit wel. Ik was me nog aan het inlezen en door dit topic het bladeren en zag inderdaad afkortingen zoals KZT, RUB, LO en IDF waarvan ik niet (zeker) wist wat ze betekenden.

Waar ik met name geïnteresseerd in ben is het automatische karakter van Mintos. Ik heb begrepen dat ze zelf een automatische investment dienst aanbieden genaamd 'Invest & Access' maar die belegd veelal in langlopende projecten, waardoor je investering soms wel 2 jaar vast kan staan. Dat wil ik niet, dus moet ik zelf aan de slag als ik het goed begrepen heb.
Het concept 'cashback' moet ik nog even aan wennen. Ik zie het meer als een moneyback guarantee, cashback is bij mij iets anders ;)

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

• Gerry1982
Freekers schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:19:
[...]

Dank voor de beknopte uitleg :) Nee, ik ben nog niet begonnen op Mintos, maar overweeg dit wel. Ik was me nog aan het inlezen en door dit topic het bladeren en zag inderdaad afkortingen zoals KZT, RUB, LO en IDF waarvan ik niet (zeker) wist wat ze betekenden.

Waar ik met name geïnteresseerd in ben is het automatische karakter van Mintos. Ik heb begrepen dat ze zelf een automatische investment dienst aanbieden genaamd 'Invest & Access' maar die belegd veelal in langlopende projecten, waardoor je investering soms wel 2 jaar vast kan staan. Dat wil ik niet, dus moet ik zelf aan de slag als ik het goed begrepen heb.
Het concept 'cashback' moet ik nog even aan wennen. Ik zie het meer als een moneyback guarantee, cashback is bij mij iets anders ;)
Er is inderdaad een Invest & Access dit is heel makkelijk maar wellicht niet de beste keuze.
Autoinvest is wat de meeste van ons gebruiken dit is een script die leningen koopt aan de hand van ingegeven settings.

Soms zijn er Cashback actie's niet te verwarren met Buyback.

Cashback is als je in leningen investeert welke aan de actie voorwaarden voldoen je krijgt dan buiten het normale percentage een extra vergoeding versnelt uitgekeerd vaak 0,5%-1% van het ingelegde bedrag.

Buyback is als de lening niet meer word terug betaald door de lening nemer na 60 dagen laat te zijn de LO betaald dan de lening terug en neemt dit als verlies. De rente die hun rekenen maakt dit ruimschoots goed althans dit is hun bedoeling >:)

Ik stuur je even een PM dan kan ik je wellicht op weg helpen mits je dit wilt.

• TheDeuce
Ik vond de beurs vorig jaar al te hoog staan voor m’n gevoel en heb naast m’n reguliere maandelijkse inleg geen extra spaargeld ingelegd. In plaats daarvan een behoorlijk bedrag bij Mintos geparkeerd. Zou dit een mooi moment zijn om daar van te onttrekken en in aandelen te steken? Een vrij stabiel rendement van ca. 11% is ook wel weer lekker.

Deze vraag kan ik natuurlijk alleen maar zelf beantwoorden, dat begrijp ik :)

• Gerry1982
TheDeuce schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:34:
Ik vond de beurs vorig jaar al te hoog staan voor m’n gevoel en heb naast m’n reguliere maandelijkse inleg geen extra spaargeld ingelegd. In plaats daarvan een behoorlijk bedrag bij Mintos geparkeerd. Zou dit een mooi moment zijn om daar van te onttrekken en in aandelen te steken? Een vrij stabiel rendement van ca. 11% is ook wel weer lekker.

Gaat wel een beetje off-topic maar zou voor jezelf voor een EFT, aandeel of met de AEX een koers in gedachten nemen waarop je denkt wauw 🤩 en dan instappen en blijven zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15:05
Drie nieuwe LO's bij Mintos:
- DanaRupiah
- Kiva (Onderdeel van Finko)
- Moneda

9x 455 wp (op 3x Hoymiles HMS-2000) op 13 graden 6 ozo, 3 nwn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Finko Ukraine cashback deel twee is binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Zou niemand adviseren hier in te investeren want het risico is enorm maar Zenka nu 17.5% een nieuw record.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Gerry1982 schreef op maandag 2 maart 2020 @ 09:59:
Zou niemand adviseren hier in te investeren want het risico is enorm maar Zenka nu 17.5% een nieuw record.
Bij zulke LO's snap ik het misschien nog wel. Maar de rentes en cashbacks die Finko geeft baren me toch wel meer zorgen over hun stabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Zenka heeft in de p2p ranking meer dan 40 (nl 41 ;-) ), dus ik investeer er maximaal 1% in van mijn portfolio. 17,5% is wel heel veel. Dat wekt gewoon argwaan op bij mij (maar toegegeven, ik ken niet iets te weinig van al die rentes in al die verschillende landen). Soit, ik ken het risico zeker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:38

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Eens, dit vind ik verdacht hoog, en hoewel we vorig jaar mei ook best hoge scores gezien hebben (16-17% van Dinero, Varks en nog een paar) vind ik het nog steeds vreemd. Is er niet genoeg geld op Mintos beschikbaar, of gaan de zaken echt zo goed? In dat laatste geval denk ik dat ze beter het geld in betere disclosure kunnen investeren, daardoor krijg je meer mensen zo gek dat ze je leningen kopen ;)

Anyhow, het lijkt vooral een wedstrijdje aan de onderkant van de markt, de bovenkant doet nog netjes 10-12% max (voor alles met een p2pexplore-score > 60).

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Klopt het is gewoon een wedstrijd wie bied de hoogste rente en wie krijgt hiermee al zijn uitstaande leningen verkocht.

Finko, Sunfinace, Cashwagon, E Cash, Tigo, Kredo en Zenka daar gaat het constant tussen.

De rentes worden zo hoog omdat ze het geld echt nodig hebben vanwege de vraag.

Ik heb voor de gein een klein plukje Zenka gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flaxourne
  • Registratie: Juli 2018
  • Niet online
Ik wil het eens testen. Ben benieuwd.
Zou iemand zijn referral kunnen sturen in een privé bericht.

Thanks! :)

EDIT: Account is aangemaakt

[ Voor 11% gewijzigd door Flaxourne op 04-03-2020 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Welke LO's zijn eigenlijk aan te raden waar je +- 1 maand inzit tegen een zo hoog mogelijk rendement, maar een hoge score hebben op p2pexplore?
Finko (Varks, Armenia) heeft een score van 63, maar welke zijn er nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Je kan toch twee schermpjes openen, een van Mintos de andere P2P?
Dan op primary market alleen de LO aanklikken, weet je gelijk ook welke landen ze zitten en eventuele achterstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
En nog een nieuwe LO. Het gaat wel hard de laatste tijd.
https://blog.mintos.com/c...pital-launches-on-mintos/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
TheDeuce schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:34:

Mijn glazen bol denkt hetzelfde als jij.
Maar ja.. misschien nog even wachten, maar je wilt ook niet te laat zijn...

Nu investeren in aandelen of even wachten is beide op eigen risico ;)
Maarja, die LO's kunnen ook omvallen natuurlijk, 'zeker' als de beurs ook zou crashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Tja, ben heel benieuwd hoe de P2P markt zich houdt in een grote crisis. Bij de financiële crisis van 2008 zag je dat het enige jaren duurde voordat de crisis de reële economie raakte, werkloosheid piekte in 2013/2014 en de meeste van mijn leningen zijn (ongedekte) short-term of persoonlijke leningen. Zo bezien zou het nog even duren voordat particulieren hun leningen niet meer kunnen betalen en de defaults toenemen. De laatste tijd kijk ik steeds meer naar de equity ratio’s van de lenders waarin ik investeer. Dit zegt iets over de mate waarin ze een stijging aan non-performing loans kunnen opvangen. En ik heb m’n maturity gecapt op 12 maanden, dat i.c.m. de secundaire markt geeft mij in ieder geval het idee dat ik op tijd m’n uitstaande saldo kan terugbrengen. Of dat ook zo is kan alleen de tijd uitwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
Er lijkt een nieuwe LO te zijn genaamd Swiss Capital KZ, kan er niks over op Mintos zelf vinden

Voorbeeld lening: https://www.mintos.com/en/31663092-01

Iemand meer info?

edit: https://blog.mintos.com/c...pital-launches-on-mintos/ staat nu ook op mintos blog

[ Voor 27% gewijzigd door GrooV op 02-03-2020 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

https://blog.mintos.com/c...pital-launches-on-mintos/

Edit: je had m zelf al gevonden

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2020 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechLight
  • Niet online
TheDeuce schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:53:
Tja, ben heel benieuwd hoe de P2P markt zich houdt in een grote crisis. Bij de financiële crisis van 2008 zag je dat het enige jaren duurde voordat de crisis de reële economie raakte, werkloosheid piekte in 2013/2014 en de meeste van mijn leningen zijn (ongedekte) short-term of persoonlijke leningen. Zo bezien zou het nog even duren voordat particulieren hun leningen niet meer kunnen betalen en de defaults toenemen. De laatste tijd kijk ik steeds meer naar de equity ratio’s van de lenders waarin ik investeer. Dit zegt iets over de mate waarin ze een stijging aan non-performing loans kunnen opvangen. En ik heb m’n maturity gecapt op 12 maanden, dat i.c.m. de secundaire markt geeft mij in ieder geval het idee dat ik op tijd m’n uitstaande saldo kan terugbrengen. Of dat ook zo is kan alleen de tijd uitwijzen.
Interessant is wel of je dit kunt timen. Achteraf wel natuurlijk, maar als je bij de crisis direct uitstapt, dan had je dus de periode 2009-2013 wel aan rendement gemist. Dat is dus wel 4 a 5 jaar. En als je wel was blijven zitten, had je misschien toch klappen gehad omdat je het precieze moment niet kon zien en er dus een paar LOs waren omgevallen waar je nog in zat op dat moment.

Overigens helemaal eens dat belangrijk is om te zien of de LOs wat klappen kunnen incasseren. Ik maak me niet echt zorgen (geaccepteerd risico) maar vraag me wel af of veel LOs tegen de leverage kunnen die ze aanleggen via Mintos waar ze soms maar 5% 'skin in the game, hebben, ofwel 20x leverage kunnen toepassen. Dan hoeft er niet eens zo veel fout te gaan voor ze omvallen.

Ik heb zelf niet het geduld / verstand / inzicht om dat allemaal goed in te schatten, en vertrouw behoorlijk op de Mintos en EP2P ratings. Of dat voldoende of verstandig is zal de toekomst uitwijzen (en ik kan het verlies natuurlijk dragen als het mis gaat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Inmiddels is de Mintos app nu 1 week beschikbaar en daar hebben ze een blog post over gemaakt.

https://blog.mintos.com/m...e-first-week-at-a-glance/

Wat mij wel verbaast is dat de Nederlandse versie binnenkort beschikbaar komt, zijn er dan zoveel Nederlanders actief op Mintos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Heeft iemand een korte instructie hoe je je Mintos investeringen opgeeft aan de Belastingdienst?

Ik lees dit:
Mintos en de belastingdienst
Al het geld wat jij op Mintos hebt staan en de winst die je hier op maakt vallen in box 3. Dit vermogen is vrijgesteld van belasting tot een bedrag van 30.360 euro (of 60.720 euro met een fiscale partner). Daarna betaal je 30% belasting over een fictief rendement van 1,935% tot een bedrag van 71.650 euro. Oftewel, 0,59% over iedere euro boven de 30.360 euro.
Nu heb ik maar 580 euro op Mintos staan en mijn verdere spaargelden zitten ver onder de 60.720 euro (met partner). Betekent het dan dat ik het niet hoef op te geven bij mijn aangifte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
FabiandJ schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 10:42:
Inmiddels is de Mintos app nu 1 week beschikbaar en daar hebben ze een blog post over gemaakt.

https://blog.mintos.com/m...e-first-week-at-a-glance/

Wat mij wel verbaast is dat de Nederlandse versie binnenkort beschikbaar komt, zijn er dan zoveel Nederlanders actief op Mintos?
De nieuwsbrieven ontvang ik ook in het Nederlands, maar die zijn wel slecht vertaald. Lijkt me machine vertaling en geen mensenvertaling. Wat ik begreep is dat ergens stond dat ze nu ook een NL talige support hebben?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Binnetie schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:40:
Heeft iemand een korte instructie hoe je je Mintos investeringen opgeeft aan de Belastingdienst?
De totale waarde op 1 januari 2019 geef je op als belegging in de aangifte. Dus geld plus de uitstaande hoofdsom van de leningen die je op dat moment in bezit had.

Het geldsaldo op 1 januari kan je zelf opzoeken onder account statement, maar de uitstaande hoofdsom helaas niet. Die moet je bij support opvragen.
Ik lees dit:

[...]

Nu heb ik maar 580 euro op Mintos staan en mijn verdere spaargelden zitten ver onder de 60.720 euro (met partner). Betekent het dan dat ik het niet hoef op te geven bij mijn aangifte?
De website waar je dit hebt gelezen kan je het beste volledig negeren. Er staan namelijk wel meer dubieuze zaken op die website.

Alleen als je box 3 bezittingen (beleggingen, geld op de bankrekening, bitcoins, euro's in een oude sok, ...) bij elkaar minder waard zijn dan het drempelbedrag dan hoef je de bezittingen niet aan te geven. In alle andere gevallen wel. Alleen contant geld onder 534 euro hoef je niet aan te geven. Dit staat trouwens ook duidelijk beschreven in het aangifteprogramma (klik op de i-tjes). Ik geloof dat je er wel uit komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Zr40 dankjewel voor de uitleg. Ik was vergeten te linken naar de site waar ik het las.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Zr40 schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 13:57:
[...]

De totale waarde op 1 januari 2019 geef je op als belegging in de aangifte. Dus geld plus de uitstaande hoofdsom van de leningen die je op dat moment in bezit had.
[...]
Oh? Ik heb dit opgegeven als Bankrekening. Bij belegging moet ik een nummer invullen, daar kwam ik even niet mee uit de voeten. Moet ik dit nu nog aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sangroid schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 18:41:
Oh? Ik heb dit opgegeven als Bankrekening. Bij belegging moet ik een nummer invullen, daar kwam ik even niet mee uit de voeten. Moet ik dit nu nog aanpassen?
Je moet niet een nummer invoeren toch? Maar je zou evt je beleggersnummer kunnen nemen.
Voor dit jaar maakt het nog niet zoveel uit, maar als en zodra de VRH verandert is het natuurlijk wel correct om het als belegging te noteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

ACM schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:20:
[...]

Je moet niet een nummer invoeren toch? Maar je zou evt je beleggersnummer kunnen nemen.
Voor dit jaar maakt het nog niet zoveel uit, maar als en zodra de VRH verandert is het natuurlijk wel correct om het als belegging te noteren ;)
Eh, niet op gelet of dat veld verplicht was, eigenlijk...

Ik laat het dan maar zo. Maar... is het wel belegggen? Daar ben ik nog niet over uit, eigenlijk.

@ACM True...

[ Voor 1% gewijzigd door NaN op 03-03-2020 21:19 . Reden: Reactie op ACM ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Sangroid schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:23:
is het wel belegggen? Daar ben ik nog niet over uit, eigenlijk.
Ik denk het wel. Het zal in ieder geval veel beter in die categorie vallen dan in 'bankrekening' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Meer mensen hier die meegedaan hebben met de Cashback actie van Finko?
Bij mij staan er nu namelijk een flink aantal op 1-15 Days late, ben benieuwd of dit bij jullie ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
FabiandJ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:49:
Bij mij staan er nu namelijk een flink aantal op 1-15 Days late, ben benieuwd of dit bij jullie ook zo is.
Er staat zo vaak iets op late, daarom altijd leningen kiezen die een zo kort mogelijke grace period hebben en die gewoon doorbetalen.

Op mintos staan allemaal risico leningen, en die worden niet allemaal netjes op tijd betaald

[ Voor 10% gewijzigd door GrooV op 04-03-2020 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
FabiandJ schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 12:49:
Ik heb er nog 9 die gekocht zijn tijdens de cashback, 1 is er nu 1 dag late, wat overeenkomt met 12,5% late in euro's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
Peachy stopt haar activiteiten in UK. Mintos geeft aan dat ze er een legal counsel op gezet hebben en Peachy heeft aangegeven door te blijven gaan met de betalingen. Ik had nog drie Peachy leningen welke ik met een (hele kleine) discount verkocht heb. Zal uiteindelijk vast wel goed komen, maar geen zin aan dat gedoe.

VIZIA en Banknote gaan verder als DelfinGroup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Lo's die samen gaan, altijd wat moeilijk om mijn AI aan te passen. Ik had zowel veel vertrouwen in banknoten & vizia en investeerde in beide, beide mochten hoog aandeel hebben van mijn portfolio. Nu ze samen zijn ( in mintos, in praktijk waren ze eigenlijk al samen) moet ik dat eens bekijken.
Beide mochten apart max 15% portfolio hebben. Maar nu ze samen zijn..

Hoe pakken jullie dit aan? Had dit ook al met finko ( varks & sebo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
Werkt bij andere mensen ook de autoinvest niet? Als ik de profielen bekijk zijn er gewoon leningen beschikbaar, maar het geld in kas blijft oplopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Hier al gans de dag autoinvest die niet werkt. Heb 50 tal euro ter beschikking, wou wat finko leningen Moldavië aanschaffen van 14 / 14,5 % over lange termijn (+30 maand), ze zijn ter beschikking, maar al gans de dag niets. Alle andere regels uitgeschakeld zodat hij enkel die finko leningen moet doen, maar noppes.

Nu de leningen hoog staan wil ik wat leningen op langere termijn aanschaffen voor als de rentes weer dalen. En finko Moldavië is 1 van de mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Mijn Autoinvest had een paar Peachy gekocht opeens komt alleen voor tegen hele goede voorwaarden.

Maar gelukkig nog snel kunnen verpatsen op de secondary market. better safe then sorry.

[ Voor 26% gewijzigd door Gerry1982 op 05-03-2020 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Lan1980 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:17:
Lo's die samen gaan, altijd wat moeilijk om mijn AI aan te passen. Ik had zowel veel vertrouwen in banknoten & vizia en investeerde in beide, beide mochten hoog aandeel hebben van mijn portfolio. Nu ze samen zijn ( in mintos, in praktijk waren ze eigenlijk al samen) moet ik dat eens bekijken.
Beide mochten apart max 15% portfolio hebben. Maar nu ze samen zijn..

Hoe pakken jullie dit aan? Had dit ook al met finko ( varks & sebo)
Dit is toch geen nieuws? ExploreP2P beschouwde ze al redelijk lang als dezelfde entiteit. Ze waren zelfs op hetzelfde adres gevestigd :P Maar dat wist je al volgens je tekst tussen haakjes en toch vond je 15% voor beiden prima. Dan zou ik zeggen, nu ze officieel samen zijn is het 30%. Maar als je het toch problematisch vindt, dan kan je er alsnog 15% van maken.

[ Voor 8% gewijzigd door Zr40 op 05-03-2020 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Eigenlijk is het natuurlijk niet helemaal eerlijk dat investeerders die al in Peachy zitten een mail krijgen terwijl de informatie voor kopers op de secundaire markt niet bekend is. Zijn Peachy leningen nog verhandelbaar op de secundaire markt? Zou Mintos eigenlijk wel moeten doen en de markt haar werk laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -World-
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-09 20:40
Houden jullie nog rekening met het coronavirus bij het kiezen van landen?
Bijv. Kazachstan grenst aan China
Ik heb zelf nog niet echt bekeken welke landen er op dit moment het meeste last van hebben.

En ook in het algemeen kan het virus natuurlijk de economie beïnvloeden en dat kan uiteindelijk ook invloed hebben op de stabiliteit van de LO's, zijn er mensen die geld terughalen of even geen nieuwe leningen meer aannemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheDeuce schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 21:41:
Eigenlijk is het natuurlijk niet helemaal eerlijk dat investeerders die al in Peachy zitten een mail krijgen terwijl de informatie voor kopers op de secundaire markt niet bekend is. Zijn Peachy leningen nog verhandelbaar op de secundaire markt? Zou Mintos eigenlijk wel moeten doen en de markt haar werk laten doen.
Ik had twee peachy leningen, kheb er al 1 kunnen verkopen. De tweede probeer ik nog van de hand te doen. In zo een geval zouden alle investeerders verwittigs moeten worden en de autoinvest van Peachy afgezet moeten worden. Ik vind wel nog dat je ze moet kunnen kopen als je wil, maar gewoon handmatig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 13:14
@TheDeuce Ik heb een Peachy lening die nog 22 dagen moet en 1,5 euro openstaat, kortom niet echt de moeite om te verkopen, maar ik kan hem nog steeds verkopen.

Persoonlijk vindt ik het beleid van Mintos wispelturig, enerzijds mag je op de secundaire markt elke lening ongeacht status verhandelen, maar anderzijds zoals bij Aforti besluit Mintos andere investeerders wel te beschermen door de handel in die leningen voor onbepaalde tijd op te schorten.

Dat gezegd hebbende ben ik wel van mening dat er een gelijk speelveld moet zijn voor alle investeerders en als er nieuws over een originator is die mogelijk negatieve invloed heeft dan zou de handel in die leningen tijdelijk (24 uur tot een maand) stilgelegd moeten worden zodat iedereen de informatie tot zich kan nemen en eventueel actie kan ondernemen bijvoorbeeld het aanpassen van secundairy market autoinvest en daarna zou wat mij betreft de handel weer toegestaan moeten worden. Verder kan je die leningen als ze worden aangeboden voorzien van een waarschuwing zodat een potentiele koper die handmatig op de secundaire mark bezig bewust is van het risico als hij doorgaat met de koop van een dergelijke lening.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Lan1980 schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 19:32:
Hier al gans de dag autoinvest die niet werkt. Heb 50 tal euro ter beschikking, wou wat finko leningen Moldavië aanschaffen van 14 / 14,5 % over lange termijn (+30 maand), ze zijn ter beschikking, maar al gans de dag niets. Alle andere regels uitgeschakeld zodat hij enkel die finko leningen moet doen, maar noppes.

Nu de leningen hoog staan wil ik wat leningen op langere termijn aanschaffen voor als de rentes weer dalen. En finko Moldavië is 1 van de mogelijkheden.
Hier doet die ook niks, terwijl er genoeg leningen beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
net even gevraagd op de chat, kreeg dit als antwoord:
Currently, we have Auto Invest processing queue.

Ik kan natuurlijk overgaan op manuele aankoop, maar dat brengt de verhouding per LO wat in de war omdat autoinvest geen rekening hout met de manueel aangekochte leningen.

[ Voor 45% gewijzigd door Lan1980 op 06-03-2020 13:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
Hier werkt AI ook niet, dus maar handmatig leningen aankopen.

Overigens is het inmiddels niet meer mogelijk om op de secondary market te handelen in Peachy leningen. Heb ik ze toch nog op tijd kunnen verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
Hier gaat de autoinvest wel door, maar wel met een duidelijke vertraging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Hier koopt de autoinvest ook nog steeds al merk ik soms ook dat ie niet tijdig koopt.

Meestal komt dit als een lening nog wel zichtbaar is maar eigenlijk al verkocht is.

Dan raakt alles mogelijk in de war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Op verschillende fora lees ik dat mensen moeite hebben hun leningen te verkopen op de secondaire markt. Mogelijk willen veel mensen tegelijk withdrawen en aandelen kopen? Één van de redenen waarom ik de maturity graag zo kort mogelijk houd, maakt m’n Mintos portefeuille meer liquide.

Zit er zelf ook wel aan te denken om wat geld te onttrekken en daar aandelen van te kopen, anderzijds is een redelijk stabiel rendement van 10-12% ook wel erg aantrekkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Laatst online: 19-09 23:55
Ik doe juist het omgekeerde: heb wat aandelen verkocht om meer in Mintos te steken. Ik vrees dat de aandelen nog een tijdje verder zullen kelderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Pistachenootje schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 08:22:
Ik doe juist het omgekeerde: heb wat aandelen verkocht om meer in Mintos te steken. Ik vrees dat de aandelen nog een tijdje verder zullen kelderen.
Ik kreeg vorig jaar een bedrag tot m’n beschikking welke ik niet lump sum in aandelen wilde steken omdat de beurs naar mijn gevoel te hoog stond. Ondertussen uiteraard wel gewoon doorgezet met m’n buy and hold strategie (maandelijkse inleg). Op dat bedrag heb ik vorig jaar wel gemiddeld 11% rendement gemaakt, dus achteraf een goede keuze geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

TheDeuce schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 07:43:
Op verschillende fora lees ik dat mensen moeite hebben hun leningen te verkopen op de secondaire markt. Mogelijk willen veel mensen tegelijk withdrawen en aandelen kopen?
Of mensen zijn bang hoe de P2P markt op een crisis gaat reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lan1980
De laatste dagen toch wel wat discount op leningen van ID Finance, Kazachstan. Ik las wel dat er ergens iets veranderd was kwa wetgeving in kazachstan, maar geloof dat dat wel goed komt.

Geen superrentes (12%), maar met 1% discount toch wel wat aangekocht. Daarnaast zijn voor de Belgen die discounts = 100% winst (op de rentes gaat immers nog 30% belastingen van af).

[ Voor 36% gewijzigd door Lan1980 op 10-03-2020 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterfles
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 11-05-2021
Het aantal te koop staande leningen loopt op de secundaire markt wel aardig op. Ik heb mijn auto invest regel aangepast. Nu kan je gemakkelijk leningen met een hoge rente en korting kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Laatst online: 19-09 23:55
Met de (aankomende) crisis/recessie, halen mensen nu snel hun geld uit Mintos?

Zo ja, kan dat nadelige/ernstige gevolgen hebben voor Mintos en de veiligheid van onze investering?

[ Voor 15% gewijzigd door Pistachenootje op 12-03-2020 08:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDeuce
Op de secondairy market is een lening pas verkocht, als er een koper is. Totale outstanding van bestaande boek krimpt dus niet. Echter denk ik wel dat er inderdaad veel particulieren zijn die hun geld terughalen, daardoor zal er minder vraag zijn naar leningen op de primary market waardoor je de rentes ziet oplopen.

Zelf ben ik ook aan het dubben of ik m'n geld eruit haal en er aandelen van koop, wordt wel steeds aantrekkelijker zo.

Tenzij de loan originators de buyback op lopende leningen financieren met de opbrengst van nieuwe leningen is er niet zoveel aan de hand lijkt me. Ik heb de jaarverslagen van m'n top 5 loan originators goed bekeken en de meeste kunnen echt wel tegen een stootje, voldoende equity en voorzieningen aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pistachenootje schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 08:04:
Met de (aankomende) crisis/recessie, halen mensen nu snel hun geld uit Mintos?

Zo ja, kan dat nadelige/ernstige gevolgen hebben voor Mintos en de veiligheid van onze investering?
Natuurlijk kan dat nadelige gevolgen hebben. Genoeg mensen die hun lening niet terug kunnen betalen en te weinig kapitaal van investeerders kan een Loan Originator wel de nek om draaien. Als Loan Originators over de kop gaan is je buyback ook niks meer waard en kan je dus fluiten naar je lening.

Hier was iedereen gelukkig al voor gewaarschuwd voordat ze instapten in deze risicovolle vorm van investeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:57
Ik heb besloten om mn geld geleidelijk uit mintos te halen met de huidige stand van zaken.
Dit houd in dat ik niet verkoop, maar simpelweg niet herinvesteer.

Ik denk dat wat @Tsurany zegt inderdaad een probleem gaat worden als iedereen direct alles gaat dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLY_daKid
Ik had mijn porto al 3/4 teruggehaald ivm gezeur met LO's die werden samengevoegd, licentie kwijt raakten enz. Op dit moment is dit de enige markt waar ik nog wat rendement heb, mijn aandelen zijn serieus gedaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerry1982
Je geld staat momenteel nergens risicoloos en op Mintos krijg je een prima rendement.

Zou wel vast gaan houden aan de betere LO's die kunnen een klap wellicht beter opvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

Kek

3flix

Gerry1982 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 11:37:
Je geld staat momenteel nergens risicoloos en op Mintos krijg je een prima rendement.

Zou wel vast gaan houden aan de betere LO's die kunnen een klap wellicht beter opvangen.
wat zijn die betere LO's dan..? ben benieuwd wat de criteria zijn om als betere LO gelabeld te worden.. ( en dat zal ook per persoon verschillen denk ik)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gerry1982
Kek schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 12:02:
[...]

wat zijn die betere LO's dan..? ben benieuwd wat de criteria zijn om als betere LO gelabeld te worden.. ( en dat zal ook per persoon verschillen denk ik)
Dat is hier al 100x voorbij gekomen maar na een kleine zelfstudie zou je die hier wel uit kunnen halen:

https://explorep2p.com/mintos-lender-ratings/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

https://blog.mintos.com/i...-new-product-forward-flow
Forward Flow is a new and unique product in the crowdlending market. A Forward Flow represents a commitment to invest in a set of pre-agreed underlying loans, at a predetermined rate for a set period of time.

For the duration of the Forward Flow agreement, investors receive weekly interest payments based on the performance of the underlying loans. Principal is paid back when the Forward Flow matures.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:11
Klinkt alsof je dan min of meer een obligatie koopt in een LO, alleen dan niet op een "echte" kapitaalmarkt, maar via Mintos.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
De eerste die te koop zijn, zijn van Varks:

https://www.mintos.com/en...rder=DESC&max_results=300

blijkbaar duurt dat 12 maanden, 1 jaar.

Lijkt wel interessant, maar ze betalen wel enkel de interest. Schrikt me wat af (enige lening die ik zo had, heeft 6 weken in pending gezeten bij Fireof). En ook de interest staat niet vast. Dus dat is wat "gokken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Nu Corona wat heviger wordt, toch maar wat wijzigingen gebracht in mijn autoinvest en enkel LO's genomen die in mijn ogen het wel probleemloos zullen doorstaan (blijft natuurlijk wat gokken). Beginnen met klein deel portfolio en we zien dan wel hoe het verder loopt.
Ik trek (voorlopig) wel geen geld terug.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/8sW12Cgz/mintos.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Lan1980 op 13-03-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09:49
Ik heb ook mn autoinvest uitgezet en laat het geld langzaam terugstromen. Ik investeer wel weer als er wat meer duidelijkheid is. Op korte termijn verwacht ik geen problemen voor LO's, maar op lange termijn als er minder mensen hun lening terug kunnen gaan betalen (mocht de crisis doorzetten) wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDeuce
Bartske schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 12:59:
Ik heb ook mn autoinvest uitgezet en laat het geld langzaam terugstromen. Ik investeer wel weer als er wat meer duidelijkheid is. Op korte termijn verwacht ik geen problemen voor LO's, maar op lange termijn als er minder mensen hun lening terug kunnen gaan betalen (mocht de crisis doorzetten) wel.
Hier zit ik ook aan te denken. Je kan er eventueel nog voor kiezen om (tijdelijk) je geld in kortlopende leningen te steken, bijv. van max. 30 dagen. Dan staat je geld niet stil; je loopt wel het risico dat deze in achterstand raken, dus geld heb je dan uiterlijk na 30 + 60 = 90 dagen terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjjveldt
Of op de secondary markt, leningen die 30+ dagen laat zijn (met buyback) met korting kopen.

Zit wel wat meer handwerk in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lan1980
Ik heb paar lenignen gekocht met 10% korting waarvan overmorgen buyback in actie schiet. Zelfs als ze dan nog weekje in pending zitten, is dat niet zo slecht :-)

Of de LO moet crashen
Pagina: 1 ... 17 ... 35 Laatste