Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: juni 2018
  • Laatst online: 12-11-2018
Is er ergens een 'gezamenlijk Homepod afhaal' topic?

Nu ze in Duitsland / Frankrijk te koop zijn, wil ik een extra Homepod om een stereopaar te maken. Maar ik ben helaas zelf komende weken vrij verhinderd om zelf richting Lille of zo te reizen...

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:07
quote:
meesje schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 05:52:
[...]

En hopelijk kent Siri dan ook NL.
Ja, dat is eigenlijk ook wel een dingetje. Wil niet alles gaan hernoemen omdat die muts ineens geen Nederlands meer spreekt.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:03
quote:
Serena schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:33:
[...]

Ja, dat is eigenlijk ook wel een dingetje. Wil niet alles gaan hernoemen omdat die muts ineens geen Nederlands meer spreekt.
Exact. Kan wel voor time being allerlei scenes opzetten maar heb daar geen zin. Ach, anders een leuk Kerst cadeau. Of ben ik nu te optimistisch? :)

• Serena
quote:
GvdBerg schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 08:24:
Samen met @GrazydonNL naar Oberhausen geweest om er eentje op te pikken!

Mijn eerste indruk: WOW! Had al het een en ander gelezen over het geluid, maar het overtreft alle reviews, schitterend. Vooral die bass, maakt het af!

Siri luistert verdomd goed en reageert snel op je vragen. Even gebruik maken van de drie maanden gratis Apple Music, maar ik denk dat het Spotify gaat vervangen.
Ga je geen spijt van krijgen! Je kunt ook gewoon playlists en zo volgen. Ik houd zelf de Media Markt Top 40 wekelijks bij. Even abonneren en je hebt iedere vrijdag een verse lijst. (Hint! Ik heb ook de Top 200 en zo online gezet, volg mij maar gewoon @serenacloos)

• Serena
quote:
meesje schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:37:
[...]

Exact. Kan wel voor time being allerlei scenes opzetten maar heb daar geen zin. Ach, anders een leuk Kerst cadeau. Of ben ik nu te optimistisch? :)
Wie weet wat er tijdens de keynote van september allemaal aangekondigd wordt.

• meesje
quote:
Serena schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 17:38:
[...]

Wie weet wat er tijdens de keynote van september allemaal aangekondigd wordt.
Ja. We zullen zien. In ieder geval iphone update. En misschien nog een kleinere homepod (onder brand van beats, was laatste gerucht). Beats interesseert me niet maar een mini HP wel. Voor goed geluid gebruik ik mijn hifi set. Tegen dergelijk apparatuur kunnen al die speakers niet tegenop. Smaken verschillen (gelukkig) maar ik lees over de HomePod dat deze vrij veel bass produceert (resultaat van overname beats). 9 op de 10 mensen vinden een flinke bass schitterend, ik in ieder geval niet. Te veel bass is geen puur geluid. Maar nogmaals dat is erg persoonlijk.

• hkoster1
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 15-01 22:32
quote:
Serena schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:15:
[...]

Ik woon 10 minuten van de grens af, rijd wel even naar de MediaMarkt of Gravis. Wacht eerst nog even een tijdje, dan is de hyper er weer af en is die gewoon op voorraad.
De HomePod is toch al in diverse Apple Stores op voorraad? Ik heb er gisteren in Oberhausen eentje gekocht...

• Serena
Ik kon het toch niet laten. Ben hem net gaan halen bij de Media Markt in Herzogenrath.
Nu eerst uit eten, straks testen!!!

• AngelusHD
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-01 14:53
Heb ze net binnen, gelijk 2 Homepods besteld via internet vanuit duitsland. Maandag om 19:30 en nu al binnen.

Configuratie is super simpel, maar dan moet je het wel goed doen :) Ik zat dus lekker op de bank bij de eerste bootup en wachten en wachten maar geen popup, wetende van de Airpods ging dat super snel bij het openen van het klepje. Natuurlijk moet je je telefoon (NFC) even dichtbij de HomePod houden en voilà werken maar :) Het is ook niet onze schuld :) hoevaak mogen wij nou echt de NFC chip in onze iPhone van Apple gebruiken 🙃

Bij de bootup schrik je een beetje van de bas, vooral als je ernaast zit 😄, lekker lage tonen, heerlijk. Gelijk maar Apple Music geactiveerd want had natuurlijk Spotify.
Heb ooit Apple Music in het begin geprobeerd en vond het maar niks, gelukkig hebben ze nu al het 1 en ander veranderd en tot nu toe bevalt het me wel, ik ga het sowieso weer een eerlijke kans geven.

Ben nu even lekker aan het testen en wat ik tot nu toe hoor is echt meer dan voldoende van wat ik er hoopte van te verwachten.

Op dit moment bezig met de stereo opstelling, dus kom hier nog op terug 😎

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:18
Vandaag 1 HomePod opgehaald bij de apple Augsburg (zat er met werk 15 min bij vandaan deze week) heb hem net geïnstalleerd wat een fluitje van een cent was. Ben zeer tevreden over het geluid

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• AngelusHD
Bij het installeren van de 2de homepod geeft hij vanzelf al aan of je deze wilt pairen zodra je ze in dezelfde kamer zet, erg makkelijk en snel.

1 Homepod geeft erg goed geluid maar voor onze woonkamer is hij op zijn max niet voldoende.

Wij zijn Blij dat we gegaan zijn voor stereo, dit zijn ook onze enige speakers benenden dus dan valt de prijs in mijn beleving erg mee.

Stereo homepod is echt erg netjes qua geluid en meer dan voldoende, ik persoonlijk had niet verwacht dat ik tevreden zou zijn en dat het de hype waar zou maken. Klein speakertjes die mooi en gebalanceerd geluid maken? en hoe heerlijk is het om s’morgens benenden te komen en gewoon zegt: “Hey Siri play some music” het geeft je op dat moment een grote glimlach, heerlijk het reageerd snel en verstaat je ook zelfs als je nog in de gang staat? Yup 😃 love it.

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 08:01

OMX2000

By any means necessary...

Ik vind vind het product zelf echt wel heel gaaf. Maar Apple Music doet het gewoon voor mij niet. Ik heb u Spotify via xs4all en Tidal omdat ik een HipHop hoofd ben. Hopelijk kondigen ze in september nog wat aan mbt de Homepod.
Voorlopig hou ik het bij mijn Sonos speakers.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15-01 23:56

Wootism

aaibaar

quote:
OMX2000 schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:46:
Ik vind vind het product zelf echt wel heel gaaf. Maar Apple Music doet het gewoon voor mij niet. Ik heb u Spotify via xs4all en Tidal omdat ik een HipHop hoofd ben. Hopelijk kondigen ze in september nog wat aan mbt de Homepod.
Voorlopig hou ik het bij mijn Sonos speakers.
Dan gebruik je hem toch gewoon icm Spotify en Tidal?

• meesje
quote:
Wootism schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 08:49:
[...]

Dan gebruik je hem toch gewoon icm Spotify en Tidal?
“Hey Siri play some music” werkt dan niet.

• Wootism

Wootism

aaibaar

quote:
meesje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 09:14:
[...]

“Hey Siri play some music” werkt dan niet.
Mjah, maakt niks uit toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
quote:
Wootism schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:02:
[...]

Waar koop je anders een smart speaker voor.....?
Dan kan je net zo goed een Sonos kopen.

• AngelusHD
quote:
Wootism schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:02:
[...]

Opzich niet.... ben nu ook voor het testen overgegaan naar apple music... het bevalt me op dit moment wel dus dat is een +

Sommige mensen hebben een family abbo bij Spotify, en omdat jij een Homepod koopt moet iedereen naar Apple music overstappen omdat niet alle mogelijkheden er zijn bij de Homepod met tidal of Spotify.

Wat natuurlijk gebeurd is dat jij zelf dus een aparte abbo neemt op Apple music, maar wees daar dus wel van bewust. Spotify werkt overigens gewoon erg lekker, en mensen die een Sonos in de tijd van hmm, tja voordat de Sonos One uit was deed iedereen het zo (draadloze) speakers aansturen door je mobile.

Je hebt overigens wel toegang tot basis commando's stop next play volume... (combo Homepod met Spotify)
quote:
meesje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Sonos One is ook smart :P (kan ook nog niet alles, in ieder geval geen Siri at this very moment) en of je alle luxe daarmee kan gebruiken als de update voor siri er wel is is ook maar de vraag.

Sonos is gewoon goed en doet wat het moet doen... maar 2 play 1's (wat goedkoper is) overtreft niet 2 Homepods. Wil je de 700 grens bereiken dan is een Playbar een optie of een kleinere variant een Sonos Beam met een Sub, dat is weer beter? en duurder dan 2 Homepods. De combo met de sub zal meer bas produceren maar daardoor wel een stukje groter. Kortom, heb je de ruimte zou ik zeker voor de Sonos beam en een sub kiezen, deze zal overigens wel airplay 2 ondersteunen.

Wij wilde daar geen plek voor vrij maken en zat dus vast aan een keuze van 2 Homepods of 2 Play 1's

Play 3 vind ik niet mooi en de play 5 zijn te groot, tevens heb je dan helemaal geen koppeling met Apple TV :(

AngelusHD wijzigde deze reactie 23-06-2018 16:03 (5%)

• meesje
In de toekomst wil ik mijn stereo receiver en luidsprekers vervangen door Sonos of Homepod:
1. Indien je Spotify (volledig) kunt bedienen met Siri op de Homepod, wordt het twee keer Homepod.
2. Indien de Sonos One volledige integratie krijgt voor Siri (ook voor thuisautomatisering te bedienen en niet alleen muziek), dan wordt het twee keer Sonos One.
Indien beide, dan ga ik voor optie 1. Voor de Sonos heb trouwens wel mooie vloerstaanders. Is zoiets er al voor de Homepod?

• jdiezrequejo
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:47
Iemand ervaring met het bestellen van de Homepod in Duitsland? Ik wil deze graag bestellen en in sommige Apple Stores is deze direct beschikbaar. Ik kan alleen zelf pas van de week gaan.

Houden ze de Homepod dan achter? Heb namelijk zelf nog geen eerdere ervaringen met online bestellen en afhalen bij Apple.

https://jdrfilms.nl

• Serena
Nu is mijn stereo het langzaam aan het begeven. Ding krijgt een foutmelding over de fan en springt dan uit.
Maar kan dus niet het geluid van de tv over de HomePod afspelen. Daar moeten ze toch nog iets op verzinnen.

• meesje
quote:
Serena schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:15:
Nu is mijn stereo het langzaam aan het begeven. Ding krijgt een foutmelding over de fan en springt dan uit.
Maar kan dus niet het geluid van de tv over de HomePod afspelen. Daar moeten ze toch nog iets op verzinnen.
Dat is een bekende beperking. De HomePod heeft geen fysieke ingangen, alleen een softwarematige ingang (airplay).
Ik weet niet wat je afspeelt via de tv, maar als het via de apple tv gaat, kun je je homepod als (airplay) speakers selecteren. Dus netflix, itunes, youtube, etc. Wellicht ook een Ziggo go stream van ipad naar atv en geluid van atv naar homepod?

Eigenlijk heb je nu gelijk een mooie reden om een tweede homepod te kopen (voor stereo opstelling)! :)

meesje wijzigde deze reactie 23-06-2018 18:45 (6%)

• Wootism

Wootism

aaibaar

quote:
meesje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 15:17:
[...]

Ik koop zo’n ding puur voor het geluid en de looks.
Hij staat hier 14 uur per dag muziek te spelen, heb niet echt de behoefte om er tegen te praten eerlijk gezegd :p

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:38
Ik heb mijn HomePod ook binnen: wat een ding! Ik had er twee besteld (ook een voor een vriend). We hebben hem toch even in stereo opstelling gezet.
Met de aankondiging dat tvOS de HomePod als standaard output kan gebruiken denk ik dat ik mijn receiver met luidsprekers de deur uit gooi. De HomePod is mooi warm en vol geluid!

Siri in het Engels is fijn. Herkent hij tenminste de artiesten die je roept. Verder vind ik het slimme gedeelte onder de maat voor Apple.

Overigens is Airplay 2 bij mij zeeer traag. Ik denk dat hij op sommige momenten wel 10 seconden er over doet om te verbinden met de Apple TV of de HomePod :(

iAmRenzo wijzigde deze reactie 24-06-2018 10:24 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
meesje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 18:32:
[...]

Dat is een bekende beperking. De HomePod heeft geen fysieke ingangen, alleen een softwarematige ingang (airplay).
Ik weet niet wat je afspeelt via de tv, maar als het via de apple tv gaat, kun je je homepod als (airplay) speakers selecteren. Dus netflix, itunes, youtube, etc. Wellicht ook een Ziggo go stream van ipad naar atv en geluid van atv naar homepod?
Eigenlijk heb je nu gelijk een mooie reden om een tweede homepod te kopen (voor stereo opstelling)! :)
Zo ver was ik uiteraard ook. Wordt gewoon tijd dat Ziggo met een native app komt.
Maar als dan moet ik er NOG 2 kopen, heb hem nu bewust in de eetkamer staan om ook achter in huis muziek te hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
Serena schreef op zondag 24 juni 2018 @ 10:50:
[...]

Zo ver was ik uiteraard ook. Wordt gewoon tijd dat Ziggo met een native app komt.
Maar als dan moet ik er NOG 2 kopen, heb hem nu bewust in de eetkamer staan om ook achter in huis muziek te hebben.
Ziggo mag van mij inderdaad opschieten.
In de woonkamer kun je je receiver vervangen door een receiver die Airplay2 ondersteunt/gaat ondersteunen. Heb je mooi gelijk een multiroom opstelling. En hoeft je tv niet aan te blijven staan (met beeld op zwart).
Ik ga in ieder geval mijn Marantz SR5023 stereo receiver vervangen door een NR1508 surround receiver welke ik dan alleen in stereo gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelusHD
quote:
meesje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:22:
In de toekomst wil ik mijn stereo receiver en luidsprekers vervangen door Sonos of Homepod:
1. Indien je Spotify (volledig) kunt bedienen met Siri op de Homepod, wordt het twee keer Homepod.
2. Indien de Sonos One volledige integratie krijgt voor Siri (ook voor thuisautomatisering te bedienen en niet alleen muziek), dan wordt het twee keer Sonos One.
Indien beide, dan ga ik voor optie 1. Voor de Sonos heb trouwens wel mooie vloerstaanders. Is zoiets er al voor de Homepod?
Nee, ik heb nog geen vloerstaanders gezien voor de Homepod, ook niet echt op google :( bij mij staan ze op de lange lage TV meubel, dus niet nodig hier :)

Mag ik er dan vanuit gaan dat 2x Homepod of 2x Sonos One de enige speakers zijn?

Persoonlijk kies ik geluid kwaliteit (zover het mogelijk is met de 2 aangewezen speakers) boven het gebruik van Spotify, zoveel is Spotify mij niet waard als je dan gebonden zit aan minder mooi geluid. (ten opzichte van)

2x Homepod klinkt gewoon beter met muziek dan 2x Sonos One. Voordeel van Sonos is dat je wel een Sub erbij kan kopen in de toekomst, dit maakt het dan wel weer interessant.

Ik denk persoonlijk niet dat de Sonos One volledig Siri mogelijkheden krijgt, hoewel niemand het zeker weet, zou ik echt verbaast zijn indien dit gebeurd :? Maar we kunnen altijd blijven hopen.

• iAmRenzo
Ik heb een minor maar wel vervelend probleem. Ik heb veel albums in mijn bibliotheek staan, veelal incompleet: ik heb de niet leuke nummers eruit gehaald.
Als ik nu Siri vraag om dat album af te spelen, dan speelt ie standaard het hele album zoals dat in Apple Music staat en niet mijn 'aangepaste' album. Kan ik dat aanpassen?

• meesje
Ik heb geen Apple Music, maar wat je nu bedoelt, zijn dat geen playlists? Kun je deze dan geen handige(re) naam geven?

• matthijst
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:07
quote:
meesje schreef op zaterdag 23 juni 2018 @ 16:22:
Geluid niet belangrijk in je keuze?
Ik vond de bas in de Homepod veels te aanwezig :)
Sonos met Airplay 2 werkt goed/snel.
Siri voor muziek werkt ook, maar vind zwammen tegen je speakers lame 🙂

matthijst wijzigde deze reactie 30-06-2018 14:58 (8%)

• meesje
quote:
matthijst schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:54:
[...]

Geluid niet belangrijk in je keuze?
Ik vond de bas in de Homepod veels te aanwezig :)
Sonos met Airplay 2 werkt goed/snel.
Siri voor muziek werkt ook, maar vind zwammen tegen je speakers lame 🙂
Goed om te weten dat je het als te veel bass ervaart. Ik heb al vaker een dergelijke opmerking voorbij zien komen.
Het lijkt wel alsof veel bas synoniem is aan mooi geluid.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op zondag 24 juni 2018 @ 13:47:
[...]

Ziggo mag van mij inderdaad opschieten.
In de woonkamer kun je je receiver vervangen door een receiver die Airplay2 ondersteunt/gaat ondersteunen. Heb je mooi gelijk een multiroom opstelling. En hoeft je tv niet aan te blijven staan (met beeld op zwart).
Ik ga in ieder geval mijn Marantz SR5023 stereo receiver vervangen door een NR1508 surround receiver welke ik dan alleen in stereo gebruik.
AirPlay op marantz is alleen om te ontvangen toch? Je kunt je Marantz daarom niet met je HomePod laten praten voor zover ik weet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• meesje
quote:
Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:16:
[...]

AirPlay op marantz is alleen om te ontvangen toch? Je kunt je Marantz daarom niet met je HomePod laten praten voor zover ik weet.
Wat bedoel je precies? Je kunt toch tegen Siri (op de Homepod) zeggen: play ‘album/artiest’ in ‘naam kamer waar de airplay2 speaker/receiver’ staat?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 16:50:
[...]

Wat bedoel je precies? Je kunt toch tegen Siri (op de Homepod) zeggen: play ‘album/artiest’ in ‘naam kamer waar de airplay2 speaker/receiver’ staat?
Ooh ik dacht dat je bedoelde dat je de HomePod aan de Marantz wilde koppelen via airplay(2).

Of dat tweede kan heb ik ook mijn twijfels bij hoor. De Marantz is geen afspeel bron, alleen een AirPlay speaker en de HomePod fungeert niet als bron dacht ik.

Ik heb een Marantz SR6012 staan in mijn woonkamer maar als ik tegen Siri op de HomePod zeg “speel nummer X af op AirPlay Marantz” gebeurd er niets in ieder geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
Donstil schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 18:40:
[...]

Ooh ik dacht dat je bedoelde dat je de HomePod aan de Marantz wilde koppelen via airplay(2).

Of dat tweede kan heb ik ook mijn twijfels bij hoor. De Marantz is geen afspeel bron, alleen een AirPlay speaker en de HomePod fungeert niet als bron dacht ik.

Ik heb een Marantz SR6012 staan in mijn woonkamer maar als ik tegen Siri op de HomePod zeg “speel nummer X af op AirPlay Marantz” gebeurd er niets in ieder geval.
Je vergeet het belangrijkste: je Marantz heeft nu alleen nog maar ondersteuning voor Airplay. De update voor Airplay2 moet nog verschijnen. Mijn atv4k heeft wel ondersteuning voor Airplay2. Als ik nu tegen Siri op mijn iPhone zeg “speel muziek op apple tv” dan doet ie dat. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat bij “speel muziek in de woonkamer” (in deze kamer staat de apple tv) er muziek afgespeeld zou gaan worden. Echter dan krijg ik de melding dat de speaker niet gevonden kan worden.
De Marantz wordt straks toch gewoon onderdeel (een airplay2 speaker) van multiroom audio middels Airplay2?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op zondag 1 juli 2018 @ 08:05:
[...]

Je vergeet het belangrijkste: je Marantz heeft nu alleen nog maar ondersteuning voor Airplay. De update voor Airplay2 moet nog verschijnen. Mijn atv4k heeft wel ondersteuning voor Airplay2. Als ik nu tegen Siri op mijn iPhone zeg “speel muziek op apple tv” dan doet ie dat. Ik had eerlijk gezegd ook verwacht dat bij “speel muziek in de woonkamer” (in deze kamer staat de apple tv) er muziek afgespeeld zou gaan worden. Echter dan krijg ik de melding dat de speaker niet gevonden kan worden.
De Marantz wordt straks toch gewoon onderdeel (een airplay2 speaker) van multiroom audio middels Airplay2?
Nee ik vergeet AirPlay2 niet. AirPlay 2 gaaf dit niet oplossen.

Als je tegen Siri zegt “Speel muziek op de Apple TV” doet hij dat omdat de Apple TV een apparaat is wat toegang heeft tot de muziek. De Apple TV is een bron.

De HomePod kan alleen bij Apple Music als hij het zelf afspeelt.

Tegen de HomePod zeggen “speel X op de Marantz” werkt daarom niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
Donstil schreef op zondag 1 juli 2018 @ 11:29:
[...]

Nee ik vergeet AirPlay2 niet. AirPlay 2 gaaf dit niet oplossen.

Als je tegen Siri zegt “Speel muziek op de Apple TV” doet hij dat omdat de Apple TV een apparaat is wat toegang heeft tot de muziek. De Apple TV is een bron.

De HomePod kan alleen bij Apple Music als hij het zelf afspeelt.

Tegen de HomePod zeggen “speel X op de Marantz” werkt daarom niet.
Ik blijf eigenwijs hoor... :) Kijk maar eens op de volgende pagina:
https://www.apple.com/nl/...oom-audio-with-airplay-2/
Daar staat: Met AirPlay 2 kun je Siri op een iOS-device vragen muziek in elke kamer af te spelen, maar je kunt het ook vragen aan Siri op HomePod.
Stel ik heb een Sonos One in de slaapkamer staan, dan kan ik gewoon via Siri (op iOS device of via homepod) vragen muziek af te spelen op de One. In mijn voorbeeld functioneert de ATV gewoon als een Airplay speaker.

Hier nog wat meer leesvoer over Siri en multiroom audio (via Airplay2). De Marantz gaat dus via een update naar Airplay2 een multiroom speaker worden, welke bediend kan worden via Siri.
http://www.idownloadblog..../siri-airplay-2-commands/

meesje wijzigde deze reactie 01-07-2018 11:52 (14%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dat je het aan Siri kunt vragen snap ik ook wel natuurlijk, wat ik hierboven aanhaal (of de Homepod de bron kan zijn) zie ik in de links zo 1.2.3 niet terug.

Edit: En dan doel ik dus op “Hey Siri” (op de HomePod), “Speel artiest X op Marantz x”

Want dat zou dan betekenen dat de HomePod de stream vanaf Apple Music opzet en die doorzet naar de Marantz. De Marantz kan immers zelf niet bij Apple Music.

Oftewel dan is die HomePod dus “geblokkeerd” tot je stopt met afspelen.

Donstil wijzigde deze reactie 01-07-2018 12:56 (53%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Je hebt wellicht gelijk hoor. Jammer genoeg kunnen we het nog niet testen. ;)

Ik zou het wel jammer vinden als het niet werkt zoals ik het voor ogen heb (had?). Het zou toch de kracht zijn dat je tegen Siri zegt (op de Homepod) om muziek x op speaker y te streamen en op de homepod zelf muziek z?
Of heb ik nu te hoge verwachtingen van Airplay2 multiroom? :) Of kan het alleen als je een AppleTV gebruikt (en aansluit op bv een receiver) of een HomePod? En niet met Sonos/Libratone?

Zo ja, dan hoef ik me niet blind te staren op Airplay 2 support voor de receiver. Mijn AppleTV wil ik juist aansluiten op de receiver. De ATV zorgt dan wel voor multiroom, de receiver hoeft dat niet te doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dat bedoel ik. Je receiver gaat dat sowieso niet regelen. Die wordt gezien als speaker.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:52
Even over dat 3 maanden voor 99 cent apple music...
De account op de homepod voor apple music kun je apart instellen van je icloud...
Een nieuw account geeft dus weer 3 maanden 'proef'
just sayin ;)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
paQ schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:06:
Even over dat 3 maanden voor 99 cent apple music...
De account op de homepod voor apple music kun je apart instellen van je icloud...
Een nieuw account geeft dus weer 3 maanden 'proef'
just sayin ;)
Leuk idee, maar heb al vanaf het begin AM. Systeem weet inmiddels redelijk goed mijn muzieksmaak en dan moet je weer van voren af aan beginnen, idem voor je afspeellijsten.
Maar idd, wel een goedkoop trucje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 10:52
true

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• iAmRenzo
quote:
meesje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 14:33:
Ik heb geen Apple Music, maar wat je nu bedoelt, zijn dat geen playlists? Kun je deze dan geen handige(re) naam geven?
Nee, albums opgeslagen in eigen bibliotheek en daar een paar nummers van verwijderd.

• meesje
Een vergelijking op tweakers:
reviews: Apple HomePod vs. Google Home Max - Strijd der slimme speakers

Wat vrij vervelend werd gevonden aan de HomePod, was dat de bas te hard is afgesteld. Bovendien klonk deze voor een aantal proefpersonen erg bonkerig, waar de Home Max een nettere bascontrole heeft.

Bovenstaande houdt me toch erg tegen om een HomePod aan te schaffen. Geluid is natuurlijk erg subjectief, maar (te) veel bas komt toch regelmatig terug in reviews. Hopelijk komt Apple snel met een HP Mini, puur voor aansturing van HomeKit en misschien wat andere zaken, maar in ieder geval niet voor geluid.

• Serena
Ik heb de HomePod nu achter in de woonkamer staan, in HomeKit eetkamer genaamd. Ben aan het twijfelen om een tweede te kopen voor voren in de woonkamer en hier een stereopaar van maken. Kan dat (Dus klinkt dat) als ze niet op 1 lijn naast elkaar staan en in twee verschillende ruimtes in HomeKit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
quote:
Serena schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 18:31:
Ik heb de HomePod nu achter in de woonkamer staan, in HomeKit eetkamer genaamd. Ben aan het twijfelen om een tweede te kopen voor voren in de woonkamer en hier een stereopaar van maken. Kan dat (Dus klinkt dat) als ze niet op 1 lijn naast elkaar staan en in twee verschillende ruimtes in HomeKit?
Wat betreft een stereo paar: Zo lang je precies in het midden gaat staan dan zal het wellicht mooi klinken. Je moet er voor zorgen dat je linker oor het geluid van links hoort en je rechter oor het geluid van rechts.
Indien dat niet het geval is (wat volgens mij wel realistisch is, je gaat niet constant precies tussen woon- en eetkamer staan/zitten ;) ), moet je de twee HomePods niet als stereo paar instellen maar als multiroom. Dus hetzelfde geluid over de twee speakers, maar niet als stereo ingesteld.
M.a.w. een stereo opstelling heeft pas nut als je er recht voor zit, multiroom is een ander verhaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
quote:
meesje schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 15:11:
[...]

Goed om te weten dat je het als te veel bass ervaart. Ik heb al vaker een dergelijke opmerking voorbij zien komen.
Het lijkt wel alsof veel bas synoniem is aan mooi geluid.
Voor jongetjes onder de 16 misschien.... :+
Maar als je een beetje volwassen wordt, wordt geluid steeds belangrijker (voor mij).

Mijn sub staat standaard op 5% en dat is echt voldoende. Zonder dreun, maar goede bass en mooi geluid.
quote:
meesje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 07:37:
Een vergelijking op tweakers:
reviews: Apple HomePod vs. Google Home Max - Strijd der slimme speakers

Wat vrij vervelend werd gevonden aan de HomePod, was dat de bas te hard is afgesteld. Bovendien klonk deze voor een aantal proefpersonen erg bonkerig, waar de Home Max een nettere bascontrole heeft.

Bovenstaande houdt me toch erg tegen om een HomePod aan te schaffen. Geluid is natuurlijk erg subjectief, maar (te) veel bas komt toch regelmatig terug in reviews. Hopelijk komt Apple snel met een HP Mini, puur voor aansturing van HomeKit en misschien wat andere zaken, maar in ieder geval niet voor geluid.
Ik was ook aan het twijfelen om over te gaan op HomePod, maar voorlopig houd ik Alexa nog even.

Youtube: DashcamNL

• GrazydonNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06:11
Ik heb de HomePod ondertussen wat beter kunnen testen en ben overall nog steeds enthousiast! Waar ik wel nog tegen aan loop is het gebruik met meerdere gebruikers. De HomePod staat in onze woonkamer met mijn Apple music account gekoppeld. Nu is het zo dat mij vriendin (eigen AppleID en geen Apple Music) ook nummers wil afspelen/toevoegen aan de afspeellijst. Maar dit krijgen we niet voor elkaar. Wel kan ze pauzeren en stoppen en het eerst volgende nummer in de afspeellijst zien en het volgende nummer uit de lijst kiezen. Maar zelf nieuw nummers toevoegen lukt niet! Hebben anderen dit ook of zien we iets over het hoofd...

Update: Na wat speurwerk het antwoord gevonden op de website van apple (bron)

https://tweakers.net/ext/f/9gOghC3QLfbqZpeakbaH4ONq/thumb.png

GrazydonNL wijzigde deze reactie 16-07-2018 09:50 (24%)

• iAmRenzo
Dat kan inderdaad wel. Je kunt binnen je Apple Music app inderdaad de playlist binnen halen van de speaker.

Ik ben ook nog steeds enthousiast al loopt ik er bij sommige muziek wel tegenaan dat de bas echt te hard staat. Ik draai de beta van tvOS 12 waar je de HomePods als default out kan instellen maar dat gaat nog vaak verkeerd. Of dat komt door tvOS (beta) of Infuse heeft het nog niet goed geimplementeerd of het komt door DTS. Hoewel de Plex Player er dan weer geen last van heeft.
Ben benieuwd hoe het straks werkt met de final.

Wat ook toch wel jammer vind is dat er geen 150 euro versies zijn. Ik zou best op de slaapkamer en badkamer een willen hebben, maar niet voor 350 euro per stuk. Dat is het voor die ruimtes niet waard.

iAmRenzo wijzigde deze reactie 17-07-2018 10:59 (15%)

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
Heeft iemand een volle sonos set (Play:5 + 2xPlay:1 bijv) vergeleken in dezelfde ruimte 2x een HomePod? Ik ben vooral benieuwd naar of er genoeg detail is, en of het laag strak / gedefineerd is.

Seal Network token sale

• Serena
Vandaag een tweede HomePod aangeschaft om stereo in de woonkamer te creëren.
In 1 woord… Wow!!!

• Blubkens
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 14-01 17:25
quote:
dfrenner schreef op woensdag 11 juli 2018 @ 07:06:
[...]

Voor jongetjes onder de 16 misschien.... :+
Maar als je een beetje volwassen wordt, wordt geluid steeds belangrijker (voor mij).

Mijn sub staat standaard op 5% en dat is echt voldoende. Zonder dreun, maar goede bass en mooi geluid.

[...]

Ik was ook aan het twijfelen om over te gaan op HomePod, maar voorlopig houd ik Alexa nog even.
De bas is zeker aanwezig. Zelfs met een equalizer krijg je hem niet weg. Het is na mijn mening net is te zwaar. Dreunt te hard wat bij sommige nummers echt ruk is.

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online
Heeft iemand in omgeving Amsterdam een homepod thuis staan? Ik zou hem graag eens willen horen (liefst een stereo-paar)

Seal Network token sale

• zeef
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 00:38

zeef

#Elected

Gezocht: tweakers die met mij en mijn Tweakers/Persgroep collega's willen praten over het gebruik van je HomePod. Meer details in het topic hierover: Welke tweaker wil over digitale assistenten komen praten?

Tweakers Elect #eindbaas vanaf 1/10

• RvdH
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13-12-2018

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Ik heb nu ook twee HomePods. Maar al mijn kamers in Homekit zijn in het Nederlands. Bestaat er zoiets als een voorgedefinieerde huiskamer enzo? Ik kan nu bijvoorbeeld niet zeggen 'Siri, turn off the lights in the kitchen', omdat die Keuken heet en niet Kitchen.

Is het nodig om alle kamers te hernoemen en kan ik dat ergens makkelijker doen dan in de Homekit app van de telefoon?

twitter - keybase

• meesje
quote:
RvdH schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:19:
Ik heb nu ook twee HomePods. Maar al mijn kamers in Homekit zijn in het Nederlands. Bestaat er zoiets als een voorgedefinieerde huiskamer enzo? Ik kan nu bijvoorbeeld niet zeggen 'Siri, turn off the lights in the kitchen', omdat die Keuken heet en niet Kitchen.

Is het nodig om alle kamers te hernoemen en kan ik dat ergens makkelijker doen dan in de Homekit app van de telefoon?
De enige workaround die ik hier voorbij heb zien komen, is om gebruik te maken van scenes. Het is jammer genoeg nog een beetje behelpen. Hopelijk komt NL ondersteuning snel.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
RvdH schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 13:19:

Dat hernoemen is niet nodig.

“Hey Siri, turn on all the lights in woonkamer” werkt hier gewoon. Hetzelfde met mijn andere 7 kamers in HomeKit.

Edit: zie screenshot van iOS Siri. werkt op de HomePod net zo.

Donstil wijzigde deze reactie 15-08-2018 17:19 (10%)

• BCGraaf
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 09:18
quote:
Donstil schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:16:
[...]

“Hey Siri, turn on all the lights in woonkamer” werkt hier gewoon. Hetzelfde met mijn andere 7 kamers in HomeKit.

Edit: zie screenshot van iOS Siri. [afbeelding] werkt op de HomePod net zo.
Dus eigenlijk de apparaat naam of de kamer naam gewoon in het Nederlands zeggen? En de rest van de zin in het Engels?

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
BCGraaf schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Dus eigenlijk de apparaat naam of de kamer naam gewoon in het Nederlands zeggen? En de rest van de zin in het Engels?
Dat staat er idd :+

• Serena
quote:
BCGraaf schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:41:
[...]

Nou, ik ben tot de conclusie gekomen dat Siri dan echt de helft niet verstaat en heb uiteindelijk alles een Engelstalige naam gegeven. Duurt nog wel even voor we een Nederlandse Siri op de HomePod krijgen, zet ik het daarna wel weer in het Nederlands.
Voor nu is het makkelijker om volledig Engels te spreken.

• RvdH
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 13-12-2018

RvdH

Uitvinder van RickRAID

quote:
Donstil schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:16:
[...]

Edit: zie screenshot van iOS Siri. [afbeelding] werkt op de HomePod net zo.
Was er inderdaad inmiddels achtergekomen! Gisteren in de Home app toch alles gaan herorganiseren, de Hue motion sensors zijn ook direct temperatuur en licht-meters volgens Homekit, prima, maar alles wel even gegroepeerd en in de juiste rooms gezet :)

Nu nog mijn Honeywell Evohome erin zien te krijgen..

twitter - keybase

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15-01 22:23
Ik sta op het punt om in Duitsland een Homepod op te halen maar had eigenlijk bedacht dat het of in huis staat of dat als we buiten zitten ik het ding mee naar buiten sjouw.

Werkt dat? Stekker eruit, naar buiten lopen en in het buitenstopcontact en dan werkt alles gelijk weer verder?

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 2x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:15
quote:
No Hands schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:14:
Ik sta op het punt om in Duitsland een Homepod op te halen maar had eigenlijk bedacht dat het of in huis staat of dat als we buiten zitten ik het ding mee naar buiten sjouw.

Werkt dat? Stekker eruit, naar buiten lopen en in het buitenstopcontact en dan werkt alles gelijk weer verder?
Ja hoor, je kan de HomePod zonder problemen (tijdelijk) naar een andere ruimte verhuizen, zolang je maar verbinding hebt met WiFi.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Sfynx
  • Laatst online: 15-01 00:33
Het begint nu toch wel te kriebelen. Naast dat ik ze het verwijderen van de 'notification bell' nog altijd niet heb vergeven blijf ik me ergeren aan de interface van Spotify, terwijl ik onder de indruk ben van Apple Music en het aanbod zo te zien nu prima is.
En daar dus bij opgeteld dat ik eens een normale speaker in m'n huiskamer wil voor muziek i.p.v. de brakke luidsprekers van mijn TV :')

Ik zit eraan te denken om er twee aan beide kanten van de (lange) woonkamer te zetten, maar zou dat voor het stereobeeld niet vervelend zijn als je redelijk dicht bij 1 speaker zit en ver van de ander? Ik dacht dat ie niet weet waar de luisteraars uithangen, als ie wel zo slim is om aan de hand daarvan het geluid aan te passen trek ik komende week nog naar Oberhausen :D

edit: ah, dus in mijn geval zou ik 'm eerder als multiroom i.p.v. stereo moeten instellen... wel jammer dat ik dan stereo verlies als ik in 1 ruimte zit, en ik ga er sowieso niet meer dan 2 kopen voorlopig ;)

Sfynx wijzigde deze reactie 18-08-2018 02:15 (12%)
Reden: multiroom v.s. stereo

• No Hands
quote:
MelvinW schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:33:
[...]

Ja hoor, je kan de HomePod zonder problemen (tijdelijk) naar een andere ruimte verhuizen, zolang je maar verbinding hebt met WiFi.
Thanks, dat was het laatste stukje overtuiging dat ik nodig had. Net 1 zwarte Homepod besteld op Gravis.de, wordt voor 15 euro thuisbezorgd. Daarvoor kan ik niet naar Duitsland rijden.

• Serena
quote:
Sfynx schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 02:09:
Het begint nu toch wel te kriebelen. Naast dat ik ze het verwijderen van de 'notification bell' nog altijd niet heb vergeven blijf ik me ergeren aan de interface van Spotify, terwijl ik onder de indruk ben van Apple Music en het aanbod zo te zien nu prima is.
En daar dus bij opgeteld dat ik eens een normale speaker in m'n huiskamer wil voor muziek i.p.v. de brakke luidsprekers van mijn TV :')

Ik zit eraan te denken om er twee aan beide kanten van de (lange) woonkamer te zetten, maar zou dat voor het stereobeeld niet vervelend zijn als je redelijk dicht bij 1 speaker zit en ver van de ander? Ik dacht dat ie niet weet waar de luisteraars uithangen, als ie wel zo slim is om aan de hand daarvan het geluid aan te passen trek ik komende week nog naar Oberhausen :D

edit: ah, dus in mijn geval zou ik 'm eerder als multiroom i.p.v. stereo moeten instellen... wel jammer dat ik dan stereo verlies als ik in 1 ruimte zit, en ik ga er sowieso niet meer dan 2 kopen voorlopig ;)
Ik heb er ook 1 aan iedere kant van de kamer staan, in stereo opstelling. Ik vind het prettiger klinken dan de multiroom opstelling. Fijne daarvan is ook dat Siri automatisch maar op 1 speaker werkt.

En idd, Apple Music doet echt niet meer onder voor Spotify.
Ik heb tig playlists gemaakt. Zoek maar eens op 'Media Markt Top 40'. Dan vind je mij dus ook en zie je behoorlijk wat lijsten waar je je op kunt abonneren.

• Sfynx
  • Laatst online: 15-01 00:33
quote:
No Hands schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:40:
[...]

Thanks, dat was het laatste stukje overtuiging dat ik nodig had. Net 1 zwarte Homepod besteld op Gravis.de, wordt voor 15 euro thuisbezorgd. Daarvoor kan ik niet naar Duitsland rijden.
Met welke bezorgdienst wordt dit dan geleverd in Nederland denk je? Als ik ervoor naar Duitsland zou gaan, dan maak ik er wel meteen een leuke stadstrip van om de reiskosten er maximaal uit te halen :P Maar €15 is een stuk voordeliger :D

edit: Zo te zien zijn de EU verzendkosten daar 20 euro als je er 2 HomePods tegelijk bestelt.

Sfynx wijzigde deze reactie 18-08-2018 15:43 (8%)
Reden: verzendkosten 2 HomePods

• No Hands
@Sfynx geen idee welke bezorgdienst het is, dat maakt me ook niet zoveel uit. Ik hou normaal ook wel van een weekendje weg maar ik ben blij dat ik eindelijk weer eens een weekend thuis kan blijven :)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Gravis komt met DHL dacht ik. Althans deden ze vroeger altijd wel naar NL.

• meesje
Bij eglobalcentral.nl kost de HomePod nog maar resp. 294 euro (wit) en 300 euro (zwart). Wel kortingscode SAVE599 gebruiken.
https://www.eglobalcentra...istant-wit-au-versie.html
https://www.eglobalcentra...spacegrijs-au-versie.html

Toch (ruim) 50 euro goedkoper dan in DE.

• No Hands
Homepod net afgeleverd vanuit Duitsland, vanavond maar eens ontdekken wat het doet :)

Toch netjes, 4 dagen geleden besteld met een weekend ertussen en nu al thuisbezorgd.

• rikellen
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 29-08-2018
volgens i-culture komt de homepod in de zomer van 2018 in Nederland in de verkoop, weet iemand de juiste datum?

• meesje
quote:
rikellen schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:41:
volgens i-culture komt de homepod in de zomer van 2018 in Nederland in de verkoop, weet iemand de juiste datum?
Ik zou niet te veel waarde aan een dergelijk bericht (in de loop van de zomer) hechten. Dit is nergens op gebaseerd. Puur een gevoel van degene die de tekst heeft geschreven. Er is nog helemaal niks over bekend.

• meesje
https://9to5toys.com/2018...ayer-for-high-end-setups/
Een leuke aanvulling op de HomePod (of andere Airplay compatible speaker): via Airplay vinyl afspelen.

• ironic6925
  • Laatst online: 10:17
Ik heb een vraagje over de Homepod. Ik wil graag een homepod aanschaffen (of 2) als vervanger van mijn versterker die echt antiek is. Ik gebruik Apple Music en kijk via de AppleTV naar Netflix en youtube. Het geluid kan volgens mij vrij eenvoudig van de AppleTV naar de Homepod(s) worden gestuurd dus dat lijkt me geregeld. Maar als ik nu tv wil kijken, kan dat geluid ook naar de Homepod(s) gestuurd worden? Ik kijk echt maar af en toe "normaal" tv maar toch onhandig als ik dan wel naar de speaker van mijn tv moet luisteren ipv via de toch prijzige homepod.

Mijn dank alvast!

• meesje
@ironic6925 Dat is helaas niet mogelijk.

• GvdBerg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-01 16:45
Wel als je T-Mobile thuis hebt, want die hebben een Apple TV app! :)

• Serena
quote:
ironic6925 schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:09:
Ik heb een vraagje over de Homepod. Ik wil graag een homepod aanschaffen (of 2) als vervanger van mijn versterker die echt antiek is. Ik gebruik Apple Music en kijk via de AppleTV naar Netflix en youtube. Het geluid kan volgens mij vrij eenvoudig van de AppleTV naar de Homepod(s) worden gestuurd dus dat lijkt me geregeld. Maar als ik nu tv wil kijken, kan dat geluid ook naar de Homepod(s) gestuurd worden? Ik kijk echt maar af en toe "normaal" tv maar toch onhandig als ik dan wel naar de speaker van mijn tv moet luisteren ipv via de toch prijzige homepod.

Mijn dank alvast!
Als je tv kijkt via je Apple TV wel. Ik baal zo ontzettend van de Horizon box dat ik 99% van de tijd gewoon de Ziggo Go app naar de ATV stream.
Dan kan het geluid dus prima over de HomePods.

• meesje
quote:
GvdBerg schreef op woensdag 5 september 2018 @ 15:43:
Wel als je T-Mobile thuis hebt, want die hebben een Apple TV app! :)
T-mobile is inderdaad een van de weinige. Hopelijk komt Ziggo ook snel. Aan de andere kant de beeldkwaliteit via coax blijft superieur boven iptv. Het is een afweging van gebruiksgemak/snelheid vs beeldkwaliteit.

• ironic6925
  • Laatst online: 10:17
Dank voor de reacties. Ik heb KPN dus ik kan ook tv streamen naar de Apple TV. Even anders denken dus. Zou handiger zijn als een TV rechtstreeks geluid aan de Homepod kwijt zou kunnen maar met een workaround gaat het ook lukken!

• No Hands
Ik heb de Homepod nu bijna 3 weken en ik ga er nog 1 kopen voor boven, wat een heerlijk apparaat zeg.

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:45
quote:
ironic6925 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 11:37:
Dank voor de reacties. Ik heb KPN dus ik kan ook tv streamen naar de Apple TV. Even anders denken dus. Zou handiger zijn als een TV rechtstreeks geluid aan de Homepod kwijt zou kunnen maar met een workaround gaat het ook lukken!
Naar mijn weten heeft KPN geen app voor de Apple tv, dus hoe wil je dit voor elkaar krijgen?

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

• Serena
quote:
paul-s83 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 14:48:
[...]

Naar mijn weten heeft KPN geen app voor de Apple tv, dus hoe wil je dit voor elkaar krijgen?
Vanaf je iPhone/iPad naar de Apple TV streamen. Simpel…

• paul-s83
quote:
Serena schreef op zondag 9 september 2018 @ 01:05:
[...]

Vanaf je iPhone/iPad naar de Apple TV streamen. Simpel…
Helaas heeft de KPN app voor iOS alleen ondersteuning voor Chromecast, en geen Airplay.

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

• Serena
quote:
paul-s83 schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:41:
[...]

Helaas heeft de KPN app voor iOS alleen ondersteuning voor Chromecast, en geen Airplay.
Je kunt toch je iPhone op synchroon afspelen zetten? Dan gaat niet de single app idd, maar dan heb je hem wel op de ATV.

• meesje
quote:
paul-s83 schreef op zondag 9 september 2018 @ 09:41:
[...]

Dat is best een bijzondere keuze van KPN. Vaak worden beide ondersteund. Zonde hoor.
Airplay mirroring zou ik niet aanraden. Je wilt ook nog een beetje genieten van de beeldkwaliteit.....
Sowieso is airplay/chromecast van mindere beeldkwaliteit dan direct via de mediabox van je provider.

• paul-s83
quote:
Serena schreef op zondag 9 september 2018 @ 14:51:
[...]

Je kunt toch je iPhone op synchroon afspelen zetten? Dan gaat niet de single app idd, maar dan heb je hem wel op de ATV.
Net gechecked, en werkt idd. Had nog een oudere versie op mijn iPhone staan van de KPN iTV app (5.6.2) en daarin kwam altijd de melding dat schermdeling niet was toegestaan voor deze app, dus werkte helaas niet.

In de laatste versie zit deze blokkering blijkbaar niet meer en kan je dus het beeld en geluid van je iOs apparaat naar de Apple tv streamen.

Nadeel is wel dat het niet fullscreen is, ik heb grote zwarte balken links en rechts. Daarnaast is de kwaliteit ook niet helemaal toppie :)

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 11:57

Rivanov

Apple freak

quote:
meesje schreef op woensdag 5 september 2018 @ 16:27:
[...]

T-mobile is inderdaad een van de weinige. Hopelijk komt Ziggo ook snel. Aan de andere kant de beeldkwaliteit via coax blijft superieur boven iptv. Het is een afweging van gebruiksgemak/snelheid vs beeldkwaliteit.
Ziggo app is aangekondigd. Helaas nog geen concrete release datum.

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• meesje
quote:
Rivanov schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:08:
[...]

Ziggo app is aangekondigd. Helaas nog geen concrete release datum.
Klop helemaal. Ze zijn nu intern aan het testen.

• meesje
quote:
paul-s83 schreef op zondag 9 september 2018 @ 16:04:
[...]

Net gechecked, en werkt idd. Had nog een oudere versie op mijn iPhone staan van de KPN iTV app (5.6.2) en daarin kwam altijd de melding dat schermdeling niet was toegestaan voor deze app, dus werkte helaas niet.

In de laatste versie zit deze blokkering blijkbaar niet meer en kan je dus het beeld en geluid van je iOs apparaat naar de Apple tv streamen.

Nadeel is wel dat het niet fullscreen is, ik heb grote zwarte balken links en rechts. Daarnaast is de kwaliteit ook niet helemaal toppie :)
Airplay mirroring is leuk voor presentaties of het geven van demo’s, maar verder.....

• Brimme
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 25-11-2018
ik heb al een tijd 2 homepods die in stereo staan en stream altijd spotify vanaf mijn iPad
Nu wil ik ook graag vanaf mijn MacBook Pro streamen in stereo maar ik krijg dit niet voor elkaar, ik kan maar 1 HomePod selecteren en niet het stereo paar. dit lukt alleen als ik iets in iTunes afspeel. klopt dit? lijkt mij niet helemaal de bedoeling.

• meesje
quote:
Brimme schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:34:
ik heb al een tijd 2 homepods die in stereo staan en stream altijd spotify vanaf mijn iPad
Nu wil ik ook graag vanaf mijn MacBook Pro streamen in stereo maar ik krijg dit niet voor elkaar, ik kan maar 1 HomePod selecteren en niet het stereo paar. dit lukt alleen als ik iets in iTunes afspeel. klopt dit? lijkt mij niet helemaal de bedoeling.
Heb je je Macbook voorzien van de allerlaatste MacOS update?

• Brimme
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 25-11-2018
ja, heb zelfs mojavi erop gezet om het daarmee te proberen.
ik kan dus wel naar een stereo paar streamen vanaf iTunes maar geen airplay vanaf de laptop. dan zie ik 2 losse

• meesje
Als je nog wat extra bass nodig hebt. ;)
https://www.reddit.com/r/...e_subwoofer_to_my_stereo/
Leuk om te zien hoe creatief mensen kunnen zijn.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-01 21:10
Stomme vraag he, maar ik heb nu een paar (versterkte) Audioengine A5+ speakers. Deze hangen aan een DAC die op zijn beurt weer aan een airport express hangt. Werkt prima; maar..... nu de airport express niet meer wordt gemaakt, wat is nu dan de vervanger? Is er een nieuw product dat:
  • Airplay2 spreekt
  • geen speaker is, maar puur "doorgeefluik"
Ik houd me aanbevolen :).

smeerbartje wijzigde deze reactie 12-09-2018 20:25 (3%)

• GvdBerg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-01 16:45
smeerbartje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:25:
Stomme vraag he, maar ik heb nu een paar (versterkte) Audioengine A5+ speakers. Deze hangen aan een DAC die op zijn beurt weer aan een airport express hangt. Werkt prima; maar..... nu de airport express niet meer wordt gemaakt, wat is nu dan de vervanger? Is er een nieuw product dat:
  • Airplay2 spreekt
  • geen speaker is, maar puur "doorgeefluik"
Ik houd me aanbevolen :).
De laatste update voor de AirPort Express bevat AirPlay 2 ondersteuning. Dit is precies wat je zoekt toch? :)

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-01 21:10
GvdBerg schreef op donderdag 13 september 2018 @ 00:01:
[...]

De laatste update voor de AirPort Express bevat AirPlay 2 ondersteuning. Dit is precies wat je zoekt toch? :)
Klopt, alleen dat ding wordt (nieuw) niet meer verkocht. Dus als m'n Express kapot gaat, dan zit ik met een probleem....

• iAmRenzo
Brimme schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:34:
Volgens mij is dat een bug, die er bij mij in Mojave ook nog inzit.
Via het audio menu in de menubar: homepod links en homepod rechts.
Via het airplay menu in iTunes: Homepods (de naam van het paar).
Heel vervelend, zeker als je in Spotify iets wil en die niet een Airplay menu heeft.

Zijn er trouwens mensen die de de HomePods als speakers van de Apple TV gebruiken (zonder tussenkomst van andere devices)? Ik wel maar het is gruwelijk irritant...
- ik moet regelmatig opnieuw koppelen, het geluid komt dan uit de hdmi (= tv).
- als ik iets naar de homepod airplay moet ik altijd opnieuw op de apple tv instellen dat ik geluid uit de homepod wil.

Het is zo irritant dat ik denk: zal ik een simpele receiver met 2 stereo luidsprekers kopen? Maar ja, wat moet ik dan nog met mijn HomePods?

iAmRenzo wijzigde deze reactie 19-09-2018 10:36 (25%)

• Serena
iAmRenzo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:30:
[...]

Volgens mij is dat een bug, die er bij mij in Mojave ook nog inzit.
Via het audio menu in de menubar: homepod links en homepod rechts.
Via het airplay menu in iTunes: Homepods (de naam van het paar).
Heel vervelend, zeker als je in Spotify iets wil en die niet een Airplay menu heeft.

Zijn er trouwens mensen die de de HomePods als speakers van de Apple TV gebruiken (zonder tussenkomst van andere devices)? Ik wel maar het is gruwelijk irritant...
- ik moet regelmatig opnieuw koppelen, het geluid komt dan uit de hdmi (= tv).
- als ik iets naar de homepod airplay moet ik altijd opnieuw op de apple tv instellen dat ik geluid uit de homepod wil.

Het is zo irritant dat ik denk: zal ik een simpele receiver met 2 stereo luidsprekers kopen? Maar ja, wat moet ik dan nog met mijn HomePods?
Het is geen bug. AirPlayen naar een stereopaar is alleen aan Apple apps toebedeeld op de Mac.
Ik heb op de gewone TV nog een Blu-ray dolby set aangesloten. Geluid van de Apple TV gaat dus ook over die set. Te omslachtig om steeds om te zetten naar de HomePods. Gebruik ze echt puur voor muziek en HomeKit. Klets de hele dag dus in de ruimte… 🤦🏻♀

• Klik
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 10-01 19:01
Hoe gaat het nu in zijn werk met apple music?
Als ik muziek opstart via iphone streamt hij het dan vanaf de iphone?
Waar haalt hij de muziek dan vandaan als ik het via siri vraag?
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True