Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 21-03 15:17
Klik schreef op donderdag 27 september 2018 @ 16:16:
Hoe gaat het nu in zijn werk met apple music?
Als ik muziek opstart via iphone streamt hij het dan vanaf de iphone?
Waar haalt hij de muziek dan vandaan als ik het via siri vraag?
Je kunt muziek op je iPhone afspelen en Airplayen naar de HomePod.
Je kunt tegen Siri op de HomePod muziek aanvragen; dan streamt de HomePod het zelf zonder je iPhone.

• Klik
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-03 22:08
Kan je ook met je iphone aansturen en dat hij het zelf streamt?
Nu kost het best wat batterij van je iphone

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21-03 14:22
Klik schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:09:
Jazeker, je kunt op het airplay icoontje klikken, en dan je HomePod selecteren (niet de output van je telefoon op de homepod zetten). Daar kun je dan de playlist aanpassen, en streamt de homepod onafhankelijk van je iphone.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• Klik
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 18-03 22:08
Dan moet die muziek in je bibliotheek zitten of niet?

• trinite_t
Ik heb het zelf alleen met apple music gebruikt. Dan werkt het. Of het nu wel of niet in mijn library staat.

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21:00
trinite_t schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 20:52:
Ik heb het zelf alleen met apple music gebruikt. Dan werkt het. Of het nu wel of niet in mijn library staat.
En je spreekt dan Engels tegen de homepod? Stel je wil een cd van -bijvoorbeeld- Acda & de Munnik. Wat zeg je dan?

• trinite_t
Ja, ik spreek engels. Meestal werkt het om het "verengelst" uit te spreken. En anders gebruik ik mijn telefoon of iPad om te starten (en dan kun je weer aan Siri vragen wat hij nu aan het afspelen is, zodat je de engelse uitspraak hoort).
Nu moet ik wel zeggen dat ik niet veel nederlands muziek luister.

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 20:14
smeerbartje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 09:03:
[...]

En je spreekt dan Engels tegen de homepod? Stel je wil een cd van -bijvoorbeeld- Acda & de Munnik. Wat zeg je dan?
Hey Siri, play "Liedjes van Lenny" from Acda en de Munnick.
Voorwaarde is wel dat dat album in Apple music zit en dat je het zo je strot uitkrijgt dat siri het snapt.

Play 'Thriller" from Michael Jackson gaat zeker weten makkelijker.

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 2x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

• No Hands
Klik schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:09:
Streamen via iPhone werkt wel eenvoudiger, dan sta je niet in het engels uit te leggen welke cd je bedoelt.Als je je telefoon gewoon aan je lader hebt kan dat prima toch?

• trinite_t
No Hands schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Streamen via iPhone werkt wel eenvoudiger, dan sta je niet in het engels uit te leggen welke cd je bedoelt.Als je je telefoon gewoon aan je lader hebt kan dat prima toch?
Zoals ik hierboven al zei, hoef je niet te streamen, je kunt ook de playlist op de HomePod aansturen via je iPhone of iPad.
trinite_t schreef op donderdag 27 september 2018 @ 20:22:
Jazeker, je kunt op het airplay icoontje klikken, en dan je HomePod selecteren (niet de output van je telefoon op de homepod zetten). Daar kun je dan de playlist aanpassen, en streamt de homepod onafhankelijk van je iphone.
Leuke is dat je dan ook vanaf de Homepod control hebt over de playlist (best of both worlds).

trinite_t wijzigde deze reactie 04-10-2018 14:18 (5%)

• YellowCube
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:41

YellowCube

Wait...what?

Het is vast al eens gevraagd, maar wat gebeurt er als er meerdere gebruikers tegen de homepod/siri aanpraten?

Siri op mijn telefoon is in principe ingesteld op mijn stem, terwijl je van homepod wilt dat bij wijze van iedereen ‘m kan commanderen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:42
YellowCube schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:48:
Het is vast al eens gevraagd, maar wat gebeurt er als er meerdere gebruikers tegen de homepod/siri aanpraten?

Siri op mijn telefoon is in principe ingesteld op mijn stem, terwijl je van homepod wilt dat bij wijze van iedereen ‘m kan commanderen.
Dat is ook zo. Reageert op iedereen die hè Siri roept.

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:58
Kom op Apple, nu ook een HomePod ‘view’!
“He Siri, toon me de slaapkamer” en dan beeld op de ‘view’ naast de bank in de woonkamer. Of droom ik nu te veel... ;) En doe dan ook gelijk een ‘mini’ voor de bediening van de lichten in andere kamers.

• No Hands
YellowCube schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 16:48:

Mijn vriendin en ik praten beide tegen Siri, dat werkt prima. Ik wist niet eens dat je Siri stem afhankelijk kon maken.

• iAmRenzo
No Hands schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 15:22:
Mijn vriendin en ik praten beide tegen Siri, dat werkt prima. Ik wist niet eens dat je Siri stem afhankelijk kon maken.
Dat kan ook niet, hoewel je op je iPhone Hey, Siri moet configureren met je eigen stem. Maar die gaat dan alsnog te pas en te onpas af op Hey, Siri van anderen of zelfs van Ho! Serie? Ja leuk. of wat dan ook maar.
Nee, VoiceID zit er nog niet echt in ben ik bang ;)

• Starbuck68
  • Registratie: juni 2016
  • Laatst online: 20-03 19:35

Wachtend op de homepod in Nederland

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 00:42
Starbuck68 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:25:

Wachtend op de homepod in Nederland
Benieuwd of hij ook naar Belgie komt dan.

Siri op Apple tv werkt alleen met een nederlands apple account.
En op Apple watch 3-4 praat siri alleen als je de taal en land op Nederland zet.

• henkna
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:42
Vraag me af wat nu zo lastig is. Als Siri wel op de iPhone Nederlands spreekt waarom dan niet op de HomePod?

• iAmRenzo
henkna schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:47:
Vraag me af wat nu zo lastig is. Als Siri wel op de iPhone Nederlands spreekt waarom dan niet op de HomePod?
Ik weet niet of het perse heel lastig is. Maar de HomePod is hier nog niet. Waarom weet ik niet, maar het lijkt me niet dat Siri daar een oorzaak van is.
Hoewel ik me ook kan herinneren dat Siri over de verschillende apparaten (in het verleden?) een ramp (was) is.

• meesje
Nu ook Spaans en straks Italiaans.
https://9to5mac.com/2018/...alian-support-october-30/
In dit artikel vergeten ze volgens mij dat ie al in Duitsland en Frankrijk een paar maanden te krijgen is. Of valt Duits en Frans onder variations of English. :?

• iAmRenzo
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:24:
Nu ook Spaans en straks Italiaans.
https://9to5mac.com/2018/...alian-support-october-30/
In dit artikel vergeten ze volgens mij dat ie al in Duitsland en Frankrijk een paar maanden te krijgen is. Of valt Duits en Frans onder variations of English. :?
Vind het wel bijzonder dat ze het maar zo mondjes maat uitrollen...

Is er iemand met anderstalige Siri (anders dan Engels) waarbij Engelstalige muziek goed werkt? Ik houd mijn hart vast als Siri straks in het Nederlands komt.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 00:55

Donstil

Grab them by the 🐈.

Wij hebben hier natuurlijk ook een afgeslankte versie van Siri t.o.v. bijvoorbeeld Amerika.
Dit lijkt mij er ook wel mee van doen hebben.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• meesje
Dat vermoeden heb ik ook. Sowieso denk ik dat het best complex is om een taal goed te implementeren. Google Home biedt nu wel ondersteuning voor NL, maar wat ik zo voorbij zie komen, werkt NL nog niet echt goed. Sommigen gaan zelfs weer terug naar Engels.

• iAmRenzo
Klopt. Al vraag ik me wel af hoeveel minder Siri we hebben tov Amerika.

Het nadeel bij Apple is wel dat de helft niet werkt als je terug gaat naar Engels. Zelfs shortcuts werken niet op mijn HomePod. Ik heb op mijn iPhone wel Nederlands, want anders moet ik fonetisch sms'jes gaan opstellen: dat werkt helemaal niet.

• meesje
Dat is wel jammer, dat shortcuts nog niet (goed) werkt via de HomePod. Ik zie shortcuts als een krachtige tool voor (commerciële) organisaties om voice control toe te voegen aan hun diensten. Appie heeft bijvoorbeeld wel al integratie voor Google Home. Wellicht zijn ze achter de schermen wel al bezig met shortcuts, maar wachten ze tot de HomePod officieel NL ondersteunt?

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:53
Ik krijg de 12.1 update niet tevoorschijn getoverd. Is dat iemand hier al gelukt. Lijkt erop dat deze niet vanuit 12.0 kan worden gevonden.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Nu online
Serena schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 17:26:
Ik krijg de 12.1 update niet tevoorschijn getoverd. Is dat iemand hier al gelukt. Lijkt erop dat deze niet vanuit 12.0 kan worden gevonden.
Is een bug inderdaad. Als je 12.0 draait op de HomePod wordt de update naar 12.1 niet gevonden. Hopelijk komt Apple snel met een fix.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Serena
Zojuist iPhone geüpdatet naar 12.1.1 bèta. Even hierna verscheen de update voor de HomePods.

• MelvinW
  • Nu online
Serena schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 18:59:
Zojuist iPhone geüpdatet naar 12.1.1 bèta. Even hierna verscheen de update voor de HomePods.
Met Mojave lukt het ook :) Ben m'n HomePod nu aan het updaten.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• johnny1bt
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 07-03 07:57
Ik heb ook sinds een week een homepod. Werkelijk een heerlijk geluid. maar.... hebben jullie ook dat siri maar even op de stem commando's reageert? Hij/zij voert het netjes uit om na een aantal commando's gewoon helemaal te stoppen met luisteren.

bovenop drukken werkt wel. alleen voice activate niet meer.

Resetten, stekker eruit etc heeft geen enkel invloed.

iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

• trinite_t
Je kunt het luisteren uitzetten op meerdere manieren:
- Siri command: Hey Siri, turn off Hey Siri
- Home app: Listen for "Hey Siri" to off

Mocht je homepod in de "foute" modus zitten, check de laatste in de home app.

• johnny1bt
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 07-03 07:57
trinite_t schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:22:
Je kunt het luisteren uitzetten op meerdere manieren:
- Siri command: Hey Siri, turn off Hey Siri
- Home app: Listen for "Hey Siri" to off

Mocht je homepod in de "foute" modus zitten, check de laatste in de home app.
Siri staat gewoon aan. heb ook totaal geen foutmelding . ook heb ik de homepod al op diverse andere wifi ontvangers gezet. helaas geen enkel verschil. 10 minuten doet hij/zij het goed. daarna is het afgelopen

• Willebil
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 04-11-2018
Ik heb sind een tijdje een Homepod (meegenomen uit de VS). Geluid was top, maar ineens is de bas verdwenen. Iemand enig idee wat er aan de hand is?

• MelvinW
  • Nu online
Willebil schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:53:
Ik heb sind een tijdje een Homepod (meegenomen uit de VS). Geluid was top, maar ineens is de bas verdwenen. Iemand enig idee wat er aan de hand is?
Dat klinkt niet goed. Heb je al geprobeerd het stroom er even af te halen, zodat de HomePod een reboot krijgt? Als dat niet helpt, zul je de HomePod moeten inleveren voor garantie. Daarvoor zul je alleen wel naar een land moeten waar de HomePod verkocht wordt, zoals Duitsland.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 00:31
Ik heb nu Amazon met een Echo en Fire tv stick staan.

Wat ik geweldig vind is meerdere spotify accounts met profiles op één speaker.

Kan dat met de HomePod ook?

Ik wil niet van spotify afstappen

Wat ik vaak bij Alexa merk is dat communicatie met fire tv niet altijd lekker gaat.

Als ik zeg: “resume haunting of the hillhouse on Netflix on fire tv” werkt het soms wel, maar regelmatig gaat hij zoeken op fire tv en ik heb het idee dat ze hun eigen prime video platform daarmee willen promoten.

Hoe werkt dat bij Apple, doen ze hetzelfde met Apple music en Apple video?!

Dat wil ik namelijk niet.

Ik blijf bij Netflix en spotify maar zoek een goede assistent die mij daarbij spraakgestuurt kan helpen.

Kan HomePod hierbij helpen?

Youtube: DashcamNL

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

dfrenner schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:43:
Ik heb nu Amazon met een Echo en Fire tv stick staan.

Wat ik geweldig vind is meerdere spotify accounts met profiles op één speaker.
Nee. Tenzij je met AirPlay gaat werken.

• dfrenner
Donstil schreef op zondag 11 november 2018 @ 11:52:
[...]

Nee. Tenzij je met AirPlay gaat werken.
Het lijkt wel of geen enkele partij echt een goed product kan neerzetten dat toekomst bestendig is.

Of meer, ze willen het niet!

Kijk naar Apple, ze kunnen het prima op een iPhone, maar in het hele ecosysteem willen ze het niet!

Irritant zeg

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

dfrenner schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:02:
[...]

Het lijkt wel of geen enkele partij echt een goed product kan neerzetten dat toekomst bestendig is.

Of meer, ze willen het niet!

Kijk naar Apple, ze kunnen het prima op een iPhone, maar in het hele ecosysteem willen ze het niet!

Irritant zeg
Wat kunnen ze prima op de iPhone?

• dfrenner
Donstil schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:04:
[...]

Wat kunnen ze prima op de iPhone?
Andere platformen ondersteunen, ik doe niet anders in de auto, spotify, Netflix voor de kids, ook op iPad.

CarPlay werkt ook gewoon met apps als spotify en waze, maar bij de HomePod wordt het weer beperkt...

Werkt spotify ook op Apple tv?!

Dat bedoel ik met ze kunnen het prima, maar willen het blijkbaar niet op de HomePod...

Ik wil een spraakassistent die werkt en wil eigenlijk gaat uitbreiden naar andere kamers.

Dat betekend nu fors investeren. Maar je kiest daarmee nu al een systeem wat over 5 jaar nog steeds de beste keuze moet zijn.

Ik ben tevreden over de kwaliteit, alleen besturing van apps in de fire tv gaat niet altijd lekker, soms wel.

Kan dat met HomePod en Apple tv wel?

Zeggen dat hij een serie op Netflix moet verder gaan?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

dfrenner schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:13:
[...]

Andere platformen ondersteunen, ik doe niet anders in de auto, spotify, Netflix voor de kids, ook op iPad.

CarPlay werkt ook gewoon met apps als spotify en waze, maar bij de HomePod wordt het weer beperkt...

Werkt spotify ook op Apple tv?!

Dat bedoel ik met ze kunnen het prima, maar willen het blijkbaar niet op de HomePod...

Ik wil een spraakassistent die werkt en wil eigenlijk gaat uitbreiden naar andere kamers.

Dat betekend nu fors investeren. Maar je kiest daarmee nu al een systeem wat over 5 jaar nog steeds de beste keuze moet zijn.

Ik ben tevreden over de kwaliteit, alleen besturing van apps in de fire tv gaat niet altijd lekker, soms wel.

Kan dat met HomePod en Apple tv wel?

Zeggen dat hij een serie op Netflix moet verder gaan?
Nou je kunt met AirPlay natuurlijk wel het een en ander maar native op de speaker niet. Voor wat jij wil is de HomePod dan niet geschikt verwacht ik.

Er is geen app support zoals op iOS waarmee je bepaalde functies kunt toevoegen. Zoals op CarPlay bijvoorbeeld.

• dfrenner
Donstil schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:00:
[...]

Nou je kunt met AirPlay natuurlijk wel het een en ander maar native op de speaker niet. Voor wat jij wil is de HomePod dan niet geschikt verwacht ik.

Er is geen app support zoals op iOS waarmee je bepaalde functies kunt toevoegen. Zoals op CarPlay bijvoorbeeld.
Wat is HomePod dan anders dan Google home en Alexa?

En ken op dit nement alleen de laatste en daar download je skills voor alles wat je eraan wil knopen. Vervolgens heb je een app op je telefoon waarmee je basale dingen kunt koppelen of instellen. Spotify connect koppel je dus in de app aan Alexa en de slimme speaker slaat die instellingen lokaal op.

Hoe werkt dat bij de HomePod?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

dfrenner schreef op zondag 11 november 2018 @ 16:08:
[...]

Wat is HomePod dan anders dan Google home en Alexa?

En ken op dit nement alleen de laatste en daar download je skills voor alles wat je eraan wil knopen. Vervolgens heb je een app op je telefoon waarmee je basale dingen kunt koppelen of instellen. Spotify connect koppel je dus in de app aan Alexa en de slimme speaker slaat die instellingen lokaal op.

Hoe werkt dat bij de HomePod?
Er is geen app support. Dus wil je er iets naartoe streamen heb je altijd AirPlay 1 of AirPlay 2 nodig.

Hier leggen ze dat verder uit: https://support.apple.com/nl-nl/HT202809

• meesje
Tot en met maandag is bij Cyberport.de de zwarte en witte HomePod in de aanbieding: 311,99 euro (299 + 12,99 euro).
https://www.cyberport.de/...le-homepod-spacegrau.html

• No Hands
Mijn homepod zegt al 3 dagen dat er een software update is. maar doet er vervolgens niets mee. 12.1 staat er nu op, dat is toch ook de laatste di er is?

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:22
No Hands schreef op maandag 3 december 2018 @ 19:15:
Mijn homepod zegt al 3 dagen dat er een software update is. maar doet er vervolgens niets mee. 12.1 staat er nu op, dat is toch ook de laatste di er is?
Klopt. 12.1 is de laatste software versie. Ik heb geen melding dat er een software update is.

• Azmodann
Even een vraag, ik koop een homepod en koppel deze aan mijn apple id.
Mijn vriendin heeft een ander apple id en icloud, kan ze dan met haar iPhone ook muziek via Airplay streamen op de homepod ?

Ik vind dit antwoord nergens , daarom deze vraag voor ik een homepod koop.

• trinite_t
Azmodann schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 03:22:
Even een vraag, ik koop een homepod en koppel deze aan mijn apple id.
Mijn vriendin heeft een ander apple id en icloud, kan ze dan met haar iPhone ook muziek via Airplay streamen op de homepod ?

Ik vind dit antwoord nergens , daarom deze vraag voor ik een homepod koop.
Ja hoor, je hebt 3 mogelijkheden
- Everyone
- Anyone on the same network
- Only people sharing this home

Mocht je Apple music hebben, kunnen mensen met toegang ook muziek op de Homepod afspelen op jouw account, zonder dat ze via Airplay streamen (zelfde als via stembediening).

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dat Everyone is wel ideaal trouwens. Ik ben aan het klussen hier en heb hem nu op Everyone gezet, speaker is dan zonder WiFi gewoon bereikbaar en zo kan ik er via 4G gewoon muziek naartoe slingeren.

• Azmodann
trinite_t schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 07:56:
[...]

Ja hoor, je hebt 3 mogelijkheden
- Everyone
- Anyone on the same network
- Only people sharing this home

Mocht je Apple music hebben, kunnen mensen met toegang ook muziek op de Homepod afspelen op jouw account, zonder dat ze via Airplay streamen (zelfde als via stembediening).
Hartelijk bedankt, ik ga er ene aankopen nu :)

• LAD93
  • Laatst online: 00:15
Heeft iemand ervaring met het bestellen van de HomePod bij BelSimpel? Zijn er nadelen aan het bestellen daar?

Het is voor mij of daar aanschaffen of zondag naar de Apple Store in Oberhausen voor een leuk kerstcadeau.. :D

per aspera ad astra

• Rietish
  • Laatst online: 00:57
Ik had in maart er een besteld bij Belsimpel. Ze leveren de Duitse versie met dus de EU plug. Bestelling was snel en goed verpakt binnen. Zelf vind ik de HomePod fantastisch met Apple Music en HomeKit besturing. Met een simpele “you know” speelt Siri met shortcuts mijn zelf gemaakte afspeellijst geshuffeld en met “doei” pauzeert ze de muziek en doet ze de Hue lampen uit.

Ik zou hem zelf bij Belsimpel halen omdat je een gunstige bedenktermijn hebt van 30 dagen en natuurlijk Nederlandse garantie.

• Azmodann
Voor de Belgen onder ons , ik heb hem hier besteld voor 349 euro , https://www.krefel.be/nl/search?q=homepod Het is met EU stekker. Tot nu toe geen spijt

• LAD93
  • Laatst online: 00:15
Rietish schreef op donderdag 13 december 2018 @ 20:28:
Ik had in maart er een besteld bij Belsimpel. Ze leveren de Duitse versie met dus de EU plug. Bestelling was snel en goed verpakt binnen. Zelf vind ik de HomePod fantastisch met Apple Music en HomeKit besturing. Met een simpele “you know” speelt Siri met shortcuts mijn zelf gemaakte afspeellijst geshuffeld en met “doei” pauzeert ze de muziek en doet ze de Hue lampen uit.

Ik zou hem zelf bij Belsimpel halen omdat je een gunstige bedenktermijn hebt van 30 dagen en natuurlijk Nederlandse garantie.
Lees nu je berichtje pas, de HomePod is zojuist binnengekomen! Ook besteld bij BelSimpel, prima geregeld. Nu nog wachten tot de cadeautjes onder de kerstboom uitgepakt worden :'(

per aspera ad astra

• smeerbartje
Hey mensen, ik heb ff eerlijk advies nodig. Ik heb nog m'n good old itunes library, dus géén Apple match, music of Spotify. In de woonkamer heb ik een stel Audioengine A5+ speakers achter een Airport Express (met airplay2). Nu wil ik in de keuken een aparte speaker en ik overweeg een homepod. Mijn vragen zijn nu:
  1. Is een homepod ook handig in gebruik zonder een apple music abonnement?
  2. Waar kan ik op korte termijn zo'n ding fixen voor een redelijke prijs met een EU stekker? (ik woon in Nijmegen)

• MelvinW
  • Nu online
smeerbartje schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:10:
Hey mensen, ik heb ff eerlijk advies nodig. Ik heb nog m'n good old itunes library, dus géén Apple match, music of Spotify. In de woonkamer heb ik een stel Audioengine A5+ speakers achter een Airport Express (met airplay2). Nu wil ik in de keuken een aparte speaker en ik overweeg een homepod. Mijn vragen zijn nu:
  2. Waar kan ik op korte termijn zo'n ding fixen voor een redelijke prijs met een EU stekker? (ik woon in Nijmegen)
Apple Music maakt de ervaring wel beter, maar AirPlay via iTunes is ook een prima optie. Ik kan Gravis.de aanraden, zij verkopen de HomePod voor €329 en de verzendkosten naar Nederland zijn maar €15.

• No Hands
smeerbartje schreef op maandag 24 december 2018 @ 10:10:
Ik heb mijne ook bij Gravis gekocht, was supersnel in huis.
Je kunt alles vanaf je iPhone of macbook streamen naar de homepod.Ik stream ook vaak apple music vanaf mijn telefoon zodat ik niet met siri in discussie hoeft over wat er afgespeeld moet worden.

• smeerbartje
Thanks @MelvinW and @No Hands !

• Graficon
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 15-03 13:22
Even een gekke vraag: Als ik nu enkel Netflix en andere dingen kijk via mijn appleTV... kan ik hem dan gebruiken als luisprekers voor mijn televisie? :-)

• meesje
Graficon schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:50:
Even een gekke vraag: Als ik nu enkel Netflix en andere dingen kijk via mijn appleTV... kan ik hem dan gebruiken als luisprekers voor mijn televisie? :-)
Het geluid van de atv kun je sturen naar elke airplay speaker, dus ook de homepod. M

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Graficon schreef op zondag 30 december 2018 @ 10:50:
Ja dat kan en in het menu kan je de HomePod als default instellen. Dan hoef je er niet meer naar om te kijken.

• No Hands
Als ik Netflix via AppleTV dan kiest de AppleTV automatisch als audio uitvoerbron HDMI terwijl ik wel dat dat met de Homepod gebeurt, maar dat lijkt mijn AppleTV niet te kunnen onthouden. Is dat een AppleTV of Homepod setting?

• meesje
No Hands schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 19:45:
Als ik Netflix via AppleTV dan kiest de AppleTV automatisch als audio uitvoerbron HDMI terwijl ik wel dat dat met de Homepod gebeurt, maar dat lijkt mijn AppleTV niet te kunnen onthouden. Is dat een AppleTV of Homepod setting?
Heb je al gecheckt: Instellingen > Video en audio > Audio-uitvoer

• No Hands
meesje schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 22:58:
[...]

Heb je al gecheckt: Instellingen > Video en audio > Audio-uitvoer
Uiteraard, die staat constant op HDMI, zet ik het op HomePod dan staat het de volgende dag weer op HDMI.

• meesje
No Hands schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:00:
[...]

Uiteraard, die staat constant op HDMI, zet ik het op HomePod dan staat het de volgende dag weer op HDMI.
Gelukkig voor jou wel 'uiteraard', maar sommigen zullen wellicht elke keer tijdens een film/serie naar beneden swipen om de output te wijzigen. Ik heb zelf geen HomePod, maar wel een Airplay2 speaker. Dit weekend eens een test mee doen of ik jouw probleem kan reproduceren.

• Azmodann
No Hands schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:00:
[...]

En als je de output op Homepod en HDMI zet? Dus beiden

• smeerbartje
Stomme vraag, maar stel ik bestel een homepod op bijvoorbeeld Belsimpel of Magekko (zie pricewatch), krijg ik dan een normale EU stekker?

smeerbartje wijzigde deze reactie 07-01-2019 11:04 (21%)

• meesje
smeerbartje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:04:
Stomme vraag, maar stel ik bestel een homepod op bijvoorbeeld Belsimpel of Magekko (zie pricewatch), krijg ik dan een normale EU stekker?
Dit lijkt me een vraag die de (web)winkel het beste zelf kan beantwoorden.

• bibi2205
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 23:16
smeerbartje schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:04:
Bij Megekko krijg je de Duitse variant, dus met EU stekker. ;)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• iAmRenzo
Donstil schreef op zondag 30 december 2018 @ 11:54:
Ja dat kan en in het menu kan je de HomePod als default instellen. Dan hoef je er niet meer naar om te kijken.
Niet meer naar om kijken? Het is een hel. Elke dag moet ie omgeschakeld worden als de aTV opstart. Plus als je via Airplay wat naar de HomePods hebt gestuurd.
Airplay video naar de aTV resulteert altijd in hdmi-out en nooit in HomePod out.

Ik wilde al bijna een soundbar kopen om het hdmi-geluid wat op te krikken en ik bedacht me dat daarmee de HomePods een overbodig product worden.
meesje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 09:53:
Gelukkig voor jou wel 'uiteraard', maar sommigen zullen wellicht elke keer tijdens een film/serie naar beneden swipen om de output te wijzigen. Ik heb zelf geen HomePod, maar wel een Airplay2 speaker. Dit weekend eens een test mee doen of ik jouw probleem kan reproduceren.
NLziet kent deze optie nog niet. Die zijn nog druk bezig om uberhaupt foutloos stream te laten werken.

Nee, ik vind dit echt erg slecht geregeld...

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Mm dit herken ik niet echt maar heb het alleen tijdens een verbouwing gebruikt terwijl mijn audio set-up er nog niet was. waren wat weekjes, ook na airplay streamen geen last.

• meesje
Bij eglobal is de HomePod nu te koop voor 284,99 euro.
https://www.eglobalcentral.nl/#/product/22985

• smeerbartje
Oi oi oi wat ben ik blij met m'n homepod! Ben niet een apple-music gebruik (plain old itunes nog :)), maar zelfs dan is het een top apparaat! Goed geluid zeg; en stiekem is die siri ook wel handig.

• meesje
Als je een HomePod, een Apple Watch en een iPhone hebt, wat gebeurt er als je “Hey Siri” zegt? Welk device gaat dan reageren?

• Lekkerbek312
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 00:08
Omdat hij op Engels staat reageert bij mij bijna altijd alleen de HomePod.

• Serena
meesje schreef op zondag 24 februari 2019 @ 21:11:
Als je een HomePod, een Apple Watch en een iPhone hebt, wat gebeurt er als je “Hey Siri” zegt? Welk device gaat dan reageren?
99,9% van de tijd de HomePod.

• smeerbartje
Is er vervolgens "onderling" communicatie over wie de daadwerkelijke afhandeling van het request doet?

• meesje
Sonos One krijgt meer geheugen, een krachtigere cpu en ondersteuning voor BLE.
https://www.onemorething....nos-one-hardware-upgrade/
Zal dit de voortekenen zijn, dat Siri ook gaat komen naar de (nieuwe) Sonos One? Een tijdje geleden had Sonos al aangegeven hierover in gesprek te zijn met Apple. De HomePod is (nog) niet het succes dat Apple had gehoopt. Om qua slimme assistent een groter marktaandeel te veroveren, lijkt me dit geen verkeerde beweging. Apple Music is ook al beschikbaar via de Amazon devices. Het gesloten eco systeem wordt iets opener.

• eXisTa
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Het regent aanbieding voor de Homepod. Hij is nu via Ibood te koop voor 299,-. Echter is dit vaak wel de US versie. Wat zijn jullie ervaringen daar mee. Zijn er nadelen buiten de US stekker?

• meesje
eXisTa schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:33:
Het regent aanbieding voor de Homepod. Hij is nu via Ibood te koop voor 299,-. Echter is dit vaak wel de US versie. Wat zijn jullie ervaringen daar mee. Zijn er nadelen buiten de US stekker?
Kort antwoord: nee.

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 23:26
eXisTa schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 18:33:
Ik heb de Duitse versie en de US versie via iBood. Ze werken beide exact gelijk, ook het stereo pairen gaat zonder probleem. Dus nee, er zijn geen nadelen. iBood levert netjes een US to EU powerplug mee (ik had er zelfs 2 in de doos zitten).
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True