Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ik geloof er eigenlijk niet in dat er snel een nieuwe gaat komen. Makes no sense in mijn ogen.

Geluidskwaliteit is voor zijn prijs categorie een van de beste en smart gedeelte updaten ze makkelijk met nieuwe iOS versies. Met de aantallen die ze verkopen lijkt mij de CPU ook geen beperkende factor.

Ik zie dat niet snel gebeuren.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0Henk 'm!
No Hands schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:27:
Waarom juist nu?
Hardware is prima, software kan zo aangepast, geluid is prima(wat zware bass bij laag volume) Waarom zal er dan juist nu een nieuwe komen?
Zie mijn eerdere opmerking over de cpu (kosten productie). Wellicht helemaal geen echt nieuwe, maar straks eentje met een iets betere cpu? Dit is natuurlijk allemaal glazen bol. ;)
tvtech schreef op zondag 2 juni 2019 @ 10:55:
[quote]meesje schreef op zaterdag 1 juni 2019 @ 20:53:
[...]

Ik verwacht eerlijk gezegd wel dat er op niet al te lange termijn een nieuwe versie komt. Ergens een artikel gelezen dat de cpu (A8) al uit 2014 komt en dat het op een gegeven moment duur kan worden om deze te blijven produceren. Daarnaast ook nog de recente prijsverlaging (vnl. in de US een flinke). Voor mij allemaal signalen dat er een nieuwe (of anders een licht verbeterde) versie zal verschijnen. Hopelijk ook NL ondersteuning, dan ben ik om. In Google heb ik geen zin.

[...]

Ach ja, wachten op nieuwere versies kun je blijven doen en heb je nooit wat. Ik ben er tevreden mee, ze klinken goed. Het smart gedeelte vind ik minder interessant, gebruik Siri niet vaak.
Het liefst zou ik een kleine homepod willen zien (zeg maar een google home mini), vnl. voor het bedienen van mijn smart devices. Voor het geluid heb ik een stereo receiver met goede speakers. Deze nemen wel veel meer ruimte in dan zo’n HomePod. Voor WAF zal het geen probleem om deze te vervangen door (twee) HomePod(s). ;)
Het is altijd de vraag of er wanneer er nieuwe produkten komen, maar gezien mijn eerdere opmerking (prijsverlaging en kosten produktie oude cpu) vind ik het aannemelijk dat het niet heel lang duurt voordat er een nieuwer exemplaar komt. Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik zou het wel jammer vinden als ik nu een HomePod koop en over bv 4 maanden komt er een nieuwe model. Dit neemt niet weg dat de huidige HomePod goed geluid produceert.
Donstil schreef op zondag 2 juni 2019 @ 11:29:
Ik geloof er eigenlijk niet in dat er snel een nieuwe gaat komen. Makes no sense in mijn ogen.

Geluidskwaliteit is voor zijn prijs categorie een van de beste en smart gedeelte updaten ze makkelijk met nieuwe iOS versies. Met de aantallen die ze verkopen lijkt mij de CPU ook geen beperkende factor.

Ik zie dat niet snel gebeuren.
Technisch lijkt me de huidige cpu ook geen probleem, maar wel de kosten voor productie.
Laten we eerst maar eens NL taal ondersteuning krijgen! Ik heb geen zin om in HomeKit aanpassingen te moeten doen. Hopelijk is de NL taal een one more thing morgenavond. Of is dat wishful thinking? ;)

[Voor 14% gewijzigd door meesje op 02-06-2019 11:42]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dat laatste lijkt mij ook wel handig. Al gebruik ik HomeKit niet meer zoveel als vroeger nu ik alles Hue heb (43 lampen) is “alle lampen in de keuken uit” toch fijner dan de Hue app starten en daar je actie doen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tvtech
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 16-09 21:23
Wat ik al zei, wachten op een nieuwe versie is bij Apple altijd lastig, behalve voor de iPhone. En dan heb je niet de laatste nieuwe versie, is dat erg? Meestal kun je met het het vorige type een goede deal maken. We hebben beide een iPhone 7, de 1e iPad Pro 9,7 en ook nog een oude iPad 2012. Ik heb een Watch 3.
Ik vind het goede speakers met een geluid wat je niet verwacht uit de afmetingen. WAF is hiermee hoog, net als het gebruiksgemak. Nu als stereopaar klinken ze nog beter. Wij zijn dus tevreden. Ja, het kan altijd beter.
Maar moet dat?

Hoeiendag!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 10:16
Radiostations op de homepod,
Zonder te streamen vanaf je iOS device.
👍
Daar zat ik op te wachten.

[Voor 3% gewijzigd door Ronvgs op 04-06-2019 07:34]

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 06:52
Ronvgs schreef op dinsdag 4 juni 2019 @ 07:33:
Radiostations op de homepod,
Zonder te streamen vanaf je iOS device.
👍
Daar zat ik op te wachten.
Ik roep gewoon, 'He Siri play Beats radio' en daar gaat ze.
Je bent beperkt tot de radiozenders van apple music dus.

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 3x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:03
No Hands schreef op dinsdag 18 juni 2019 @ 16:57:
[...]

Ik roep gewoon, 'He Siri play Beats radio' en daar gaat ze.
Je bent beperkt tot de radiozenders van apple music dus.
En dat is totaal niet wat er bedoeld wordt.
Dadelijk kun je dus ook Radio 10 en zo aanroepen.
Zit er ook met smart op te wachten.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chesterrr
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 23:40

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 08:59
Dank, product is wel 'refurbished' (zichttermijnretouren) en heeft US-stekker (verloop meegeleverd).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ronvgs
Met iOS 13 kun nu een shortcut aanmaken met:
play BNR Nieuwsradio
Dan AirPlay kies afspeelbestemming bv woonkamer.

Zo kun je simpel Nederlandse radio stations afspelen.

• Torac
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 10:44
*snip* geen V&A op het forum.

[Voor 90% gewijzigd door Daedalus op 05-08-2019 22:36]

• Torac
Homepod is binnen. Echter krijg ik homekit niet voor elkaar. Als ik vraag; "Siri turn on the lights." Krijg ik als respons; "Im sorryI can't do that. Try again later" iemand een idee? Lijkt wel alsof hij geen permissies heeft. Al meerdere malen stekker er in eruit met pauzes en router aan en uit. Ook verwijderd uit de home app en weer erin gezet.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
Torac schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 18:55:
Homepod is binnen. Echter krijg ik homekit niet voor elkaar. Als ik vraag; "Siri turn on the lights." Krijg ik als respons; "Im sorryI can't do that. Try again later" iemand een idee? Lijkt wel alsof hij geen permissies heeft. Al meerdere malen stekker er in eruit met pauzes en router aan en uit. Ook verwijderd uit de home app en weer erin gezet.
De HomePod staat in de Home app in een ruimte waar ook verlichting is? Als je Turn on the lights zegt, doet hij standaard van die ruimte. Als er geen lampen zijn, moet je specifieker vragen: Turn on all the lights of Turn on the lights in <kamer>.

Werkt Siri uberhaupt wel? Met andere dingen?
Ik heb iOS13, dus ik kan even niet zien hoe of wat in de Home app. Je kunt even door de instellingen bladeren om te kijken of je een schakelaar hebt gemist maar in principe moet hij dit automatisch al doen.

[Voor 12% gewijzigd door iAR op 12-08-2019 10:22]

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 10:25
Apple Homepod nu 199.- bij iBood.
Heb je een link?
Excuses, ik had niet verder gekeken dan ‘Outlet’, je had ook nog ‘Alle deals’.
De HomePod is nu 30 euro goedkoper dan een paar weken geleden. Wel refurbished, maar best een aardige prijs.

• tuxken
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 10:34
Zeer aardige deal maar enkel space gray en had graag witte gekocht. Volgende keer meer geluk hoop ik.

[Voor 0% gewijzigd door tuxken op 21-08-2019 21:38. Reden: Typo]

• robcoenen
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 08:40
Hierbij nog eenmaal een overzicht van de meest actuele verwachtingen omtrent de HomePod:

• Apple is also working on a cheaper HomePod for as early as next year. The current $300 model hasn’t sold very well. The new model is likely to have two tweeters (a type of loudspeaker), down from seven in the current HomePod.

Bronvermelding

• Ronvgs
Eindelijk Nederlandse radiostations op de HomePod.

NPO Veronica en BNR werken al.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 06:03
Ronvgs schreef op donderdag 5 september 2019 @ 16:36:
Eindelijk Nederlandse radiostations op de HomePod.

NPO Veronica en BNR werken al.
Alle zenders werken. Als je ze niet daadwerkelijk krijgt aangeroepen vanwege het Engels, gewoon even opzoeken in de Music app. Ideaal, scheelt ook weer een app op mijn homescreen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:22
13.2 :)F

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• wardjj
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 10:01
Eindelijk! d:)b

Ik lees diverse meldingen dat Apple Music niet (goed) meer werkt op HomePod met 13.2. Iemand hier al ervaringen?

Edit: lijkt een server issue te zijn: https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/

[Voor 25% gewijzigd door wardjj op 28-10-2019 20:38]

• GvdBerg
  • Laatst online: 06:48
Iemand die hem al heeft kunnen updaten? De mijne staat al minstens één uur in de status updating...

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 09:22
GvdBerg schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:57:
Iemand die hem al heeft kunnen updaten? De mijne staat al minstens één uur in de status updating...
Yep. Beide geüpdatet

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• glenndeman
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 09-09 12:36
Er lijkt ook wat meer aan de hand te zijn met 13.2
https://9to5mac.com/2019/...ter-updating-to-ios-13-2/

• loekf2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 08:41
GvdBerg schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 19:57:
Denk dat ie bricked is, als ik de ellende op reddit zo lees:

https://www.reddit.com/r/...etely_bricked_my_homepod/

ramp jaar voor Apple voor software releases IMHO, was er geen beta voor Homepod ?

Enige optie is ding daar Apple sturen en hopen op repair of nieuwe....

iMac 27" 2019 | HTPC (i5, GTX1650) | iPhone XS 256GB | iPad Pro 11" 256GB 4G | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Onkyo TX-NR686 | Shield TV | PS4 Pro/PS VR | Xbox One S | Echo | Netatmo | Hue | Harmony Elite | FRITZ!Box 7590 (XS4ALL)

• GvdBerg
  • Laatst online: 06:48
Ik heb hem 's avonds met rust gelaten, in de hoop dat ie het weer zou doen. Had inderdaad ook al gelezen dat sommige updates niet helemaal juist waren verlopen. Dus de schrik zat er wel in, maar gelukkig is de update toch afgerond en draait ie op 13.2 :)

Lees nu ook dat de update is teruggetrokken door Apple. :r

[Voor 10% gewijzigd door GvdBerg op 29-10-2019 08:46]

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 10:07
De brick lijkt pas te gebeuren wanneer je de HomePod een reset geeft. Als je al 13.2 draait op je HomePod, dan is het dus zeer belangrijk dat je dit NIET doet. Houd er ook rekening mee dat Apple Nederland je zeer waarschijnlijk niet kan helpen bij een brick.

MacBook Pro 16" + Pro Display XDR - iPhone 12 Pro - Apple Watch Series 6 Hermès

• Ronvgs
Hé Siri werk nu wel een stuk beter.

• epo
  • Laatst online: 23:49
loekf2 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 00:37:
[...]

Denk dat ie bricked is, als ik de ellende op reddit zo lees:

https://www.reddit.com/r/...etely_bricked_my_homepod/

ramp jaar voor Apple voor software releases IMHO, was er geen beta voor Homepod ?

Enige optie is ding daar Apple sturen en hopen op repair of nieuwe....
Nee is niet bricked zolang je hem niet reset of van power haalt, even afwachten tot er een nieuwe firmware komt en dan opnieuw proberen.

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 23:39
Ik hoop dat ze snel met een update komen.
Zet over naar HomePod - functie werkt hier ook niet.

• DenHaagBanaan
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 16-10 11:17
Nieuwe update is beschikbaar. 13.2.1

Het gaat bij mij niet om de vorm maar om de inhoud

• Azmodann
25mb , kleine update.

• Ronvgs
Ook mooi is dat je nu de radio gelijk aan kunt laten gaan met een HomeKit scène.

Hé Siri, Goedemorgen: verlichting gaat aan en de HomePod speelt radio.

[Voor 3% gewijzigd door Ronvgs op 31-10-2019 08:46]

• wes-
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 09:40
Azmodann schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 21:01:
Ik hoop dat ze snel met een update komen.
Zet over naar HomePod - functie werkt hier ook niet.
Als het je na de update nog niet lukt zou je de homepod uit je home app kunnen verwijderen en weer opnieuw toevoegen, dat heeft bij mij geholpen.

• thomastvd
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 23:42

thomastvd

PSN: STOMATVD

wes- schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:00:
[...]

Als het je na de update nog niet lukt zou je de homepod uit je home app kunnen verwijderen en weer opnieuw toevoegen, dat heeft bij mij geholpen.
Bedoel je hiermee die handoff? Die krijg ik ook niet aan de gang namelijk.

[Voor 6% gewijzigd door thomastvd op 31-10-2019 19:32]

• Azmodann
wes- schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 09:00:
[...]

Ik heb de homepod verwijderd en opnieuw toegevoegd in de Homeapp.
Maar HandOff werkt hier ook niet.
Staat actief in de instellingen op IPhone.

• DJGizbo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 07:20
Azmodann schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 23:42:
[...]
Ik heb de homepod verwijderd en opnieuw toegevoegd in de Homeapp.
Maar HandOff werkt hier ook niet.
Staat actief in de instellingen op IPhone.
Vannacht automatisch geupdate naar 13.2.1.
Vanochtend op mijn iPhone X Slam via TuneIn opgezet, naar mijn HomePods gelopen en met de iPhone twee keer zachtjes op een HomePod getikt en HomePods namen de radiozender over... werkt echt mooi.

• Ronvgs
Iemand ook last van het volgende:

Als ik een radiozender afspeel en ik pauzeer hem en daarna weer verder laat spelen stop het afspelen na een paar seconden.

Voor de update had ik daar geen last van.

• Ronvgs
Zonder een Apple Music account kun je geen radio direct op je HomePod afspelen.
Streamen naar HomePod gaat wel.

• Azmodann
Hier werkt die handoff functie nog altijd niet. Handoff staat actief, homepod laatste update.
Als ik een nummer afspeel van een playlist van spotify of een nummer dat op mijn iPhone staat, en houd deze dan tegen de homepod....gebeurt er niks. Ik heb de Homepod al verwijderd uit de woning en opnieuw ingesteld.

• dilasaba
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 01-01 21:12
Hi, even een vraagje aan jullie HomePod-kenners. Ik ben in de markt voor een HomePod. Op dit moment heb ik een Sonos Play:1 en qua geluid bevalt dat prima. Voor het verschil in geluidkwaliteit doe ik de aankoop niet. Apple is voor mij een beetje de hofleverancier, dus een HomePod past wil in het lange rijtje Apple-producten. Een belangrijk punt is het kunnen integreren van de HomePod met Homekit, zodat in de ochtend niet alleen de lampen en de verwarming worden aangezet, maar dat ook een muziekje kan worden afgespeeld (automatisch).

Ik maak me alleen een beetje zorgen dat de HomePod de aanschaf niet meer waard is. Ik lees op Reddit dat mensen negatieve ervaring hebben met iOS 13 op de HomePod, waaronder traagheid van de speaker. De speaker is ook wel een beetje op leeftijd. Wat vinden jullie? Is de HomePod zijn geld nog waard?

TLDR: HomePod is wat ouder. Toch nog de aanschaf waard of gewoon wachten op een 2e gen?

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22-10 09:09
dilasaba schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 20:59:
Hi, even een vraagje aan jullie HomePod-kenners. Ik ben in de markt voor een HomePod. Op dit moment heb ik een Sonos Play:1 en qua geluid bevalt dat prima. Voor het verschil in geluidkwaliteit doe ik de aankoop niet. Apple is voor mij een beetje de hofleverancier, dus een HomePod past wil in het lange rijtje Apple-producten. Een belangrijk punt is het kunnen integreren van de HomePod met Homekit, zodat in de ochtend niet alleen de lampen en de verwarming worden aangezet, maar dat ook een muziekje kan worden afgespeeld (automatisch).

Ik maak me alleen een beetje zorgen dat de HomePod de aanschaf niet meer waard is. Ik lees op Reddit dat mensen negatieve ervaring hebben met iOS 13 op de HomePod, waaronder traagheid van de speaker. De speaker is ook wel een beetje op leeftijd. Wat vinden jullie? Is de HomePod zijn geld nog waard?

TLDR: HomePod is wat ouder. Toch nog de aanschaf waard of gewoon wachten op een 2e gen?
Het gerucht gaat dat er geen 2e gen komt maar enkel kleinere versies zoals Google de mini heeft of Amazon de Echo(dot). De HomePod is qua geluid nog ongeëvenaard en daarom is er gewoon nog geen 2e gen nodig, de 1e gen is zelfs nog niet overal gereleased.

Heb ik spijt dat ik hem heb gekocht? Nee
Als ik wist wat ik nu wist, zou ik hem dan kopen? Ook nee

• smeerbartje
  • Laatst online: 08:51
Dus de 2e gen is kleiner dan de 1e gen? Dan lever je in op geluid denk ik. Welke voordelen heeft de 2e gen wel dan?

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:42
@smeerbartje gen 2 bestaat nog niet. Is misschien helemaal nog niet in ontwikkeling dus allemaal glazen bollen kijk werk..

• iLLuSion_xGen
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 22-10 09:09
TheKerremenke schreef op zondag 17 november 2019 @ 17:45:
@smeerbartje gen 2 bestaat nog niet. Is misschien helemaal nog niet in ontwikkeling dus allemaal glazen bollen kijk werk..
Inderdaad, daarom dat mijn zin begon met "het gerucht gaat..."

• Torac
@dilasaba kopen.
Die sonos op V&A zetten en een homepod halen elke cent waard. iOS 13 werkt bij mij perfect.

He siri weltrusten; lampen gaan uit en Homepod laat wind en regen geluiden horen. ;)

He siri goedemorgen; apple tv gaat aan met dayview app erop. Radio speelt af en de lampen dimmen in 10 minuten van 0 naar 100.

Als ik de auto in stap verbind de telefoon met Bluetooth naar de auto en speelt mijn afspeellijst af. Als ik thuis kom en de autoradio uitgaat en de Bluetooth word verbroken en ik loop naar binnen ik hou mijn telefoon binnen ~10cm van de homepod gaat de homepod binnen 5 seconden verder precies waar ik gebleven was op de seconde van het liedje precies. Geloof me geniaal.

Als ik dan weer weg ga hou ik mn telefoon weer naast de homepod en gaat de muziek weer verder op mijn telefoon.

Traag? Zeker niet. Goede wifi is echter wel belangrijk en zeker merkbaar.

[Voor 4% gewijzigd door Torac op 19-11-2019 10:41]

• MCFS
  • Registratie: september 2018
  • Niet online
Iemand die weet waar de HomePod binnenkort in sale zal zijn (blackfriday)?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Hij is €281,- bij Eglobal en die doen meestal ook nog wel wat met BlackFriday

https://www.eglobalcentral.nl/#/product/22985

• MCFS
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:01:

Dat is een US versie.. dus niet de DE versie zoals 'bij ons' (België & Nederland)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

MCFS schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 19:09:
[...]

Dat is een US versie.. dus niet de DE versie zoals 'bij ons' (België & Nederland)
Ook de US versie werkt hier op 240v, echt nadelen heeft dat niet dus, behalve heel misschien een andere stekker achter de kast maar Ik heb een UK HomePod sinds launch en mij heeft dat nooit iets gedaan.

• DenHaagBanaan
Donstil schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 18:01:

Iemand ervaring met eglobalcentral? :) Prijzen lijken bijna too good to be true ?

En ik neem aan dat je met een verloopstekker dan hier in Nederland de US versie kan gebruiken.

[Voor 12% gewijzigd door DenHaagBanaan op 22-11-2019 21:41]

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

DenHaagBanaan schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 21:38:
[...]

Iemand ervaring met eglobalcentral? :) Prijzen lijken bijna too good to be true ?

En ik neem aan dat je met een verloopstekker dan hier in Nederland de US versie kan gebruiken.
Ik heb er al best veel besteld (zelfs eens een 15” MBp :) ) en zo wel meer tweakers in de Apple hoek. Je moet geen haast hebben maar verder is het legit.

• MCFS
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:09:
[...]

Ik heb er al best veel besteld (zelfs eens een 15” MBp :) ) en zo wel meer tweakers in de Apple hoek. Je moet geen haast hebben maar verder is het legit.
Hoe bedoel je geen haast hebben? Van waaruit verzenden ze?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

MCFS schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:38:
[...]

Hoe bedoel je geen haast hebben? Van waaruit verzenden ze?
Hong Kong

• DenHaagBanaan
Donstil schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 22:09:
[...]

Oke nice, maar geen gedoe met douane en importheffingen?
(Sorry beetje offtopic hier)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

DenHaagBanaan schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:55:
[...]

Oke nice, maar geen gedoe met douane en importheffingen?
(Sorry beetje offtopic hier)
Nou dat is de reden waarom ze zo goedkoop zijn ook, ze versturen vanuit Hong Kong naar de UK, vanuit daar gaat het verder met DHL/DPD. Dus het komt in Nederland aan zonder import heffing.

Hoe lang dat nog werkt met de UK enz weet ik niet maar voor nu is het een prima "Loophole"

• MCFS
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 12:49:
[...]

Nou dat is de reden waarom ze zo goedkoop zijn ook, ze versturen vanuit Hong Kong naar de UK, vanuit daar gaat het verder met DHL/DPD. Dus het komt in Nederland aan zonder import heffing.

Hoe lang dat nog werkt met de UK enz weet ik niet maar voor nu is het een prima "Loophole"
Wat ik niet begrijp zijn de tientallen reacties op hun fb pagina, van mensen die opgelicht zijn... (nooit iets hebben ontvangen)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

MCFS schreef op zondag 24 november 2019 @ 11:28:
[...]

Wat ik niet begrijp zijn de tientallen reacties op hun fb pagina, van mensen die opgelicht zijn... (nooit iets hebben ontvangen)
Ja dat heb ik ook nooit begrepen. Misschien zijn dat mensen die verwachten dat het bedrijf Nederlands is oid.

Ik heb er ook pas voor het eerst besteld nadat ik positieve reacties op diverse topics hier las.

Maar goed dat gaat allemaal wel wat off-topic denk ik :)

• Torac
Wat hebben jullie gedaan met de HomePod na dat update gedoe. Ik heb hem vorig december gekocht bij mediamarkt duitsland dus nog garantie echter contant betaalt en geen bon meer. Ook niet met mediamarkt clubpas aangeschaft. Kan ik hem denken jullie terugbrengen en krijg ik het gehele aankoopbedrag terug?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Torac schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:42:
Wat hebben jullie gedaan met de HomePod na dat update gedoe. Ik heb hem vorig december gekocht bij mediamarkt duitsland dus nog garantie echter contant betaalt en geen bon meer. Ook niet met mediamarkt clubpas aangeschaft. Kan ik hem denken jullie terugbrengen en krijg ik het gehele aankoopbedrag terug?
Update gedoe? Is hij gebricked bedoel je?

Dan zou ik dat persoonlijk eerder bij Apple (Duitsland) proberen als ik geen bon had, eerste jaar is dat doorgaans wel goed geregeld op serienummer enz. Krijg je gewoon een andere mee waarschijnlijk.

• Torac
Donstil schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:07:
[...]

Update gedoe? Is hij gebricked bedoel je?

Dan zou ik dat persoonlijk eerder bij Apple (Duitsland) proberen als ik geen bon had, eerste jaar is dat doorgaans wel goed geregeld op serienummer enz. Krijg je gewoon een andere mee waarschijnlijk.
En geld terug is dan dus geen optie..?

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Torac schreef op donderdag 28 november 2019 @ 12:09:
En geld terug is dan dus geen optie..?
Nou geld terug is sowieso niet iets wat tijdens garantie afhandelingen een van de standaard opties is natuurlijk.

• dezeppo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 10:19
vandaag bij iBood voor 269.95, met US plug (plus adapter)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

dezeppo schreef op donderdag 5 december 2019 @ 13:19:
vandaag bij iBood voor 269.95, met US plug (plus adapter)
Fijne deal, helaas (voor mij) is de zwarte uitverkocht.

• iAR
  • Niet online
En iOS 13.3 is gereleased met maar één verbetering: geluid na een telefoongesprek.

Dat de update niet ondersteuning biedt voor meer talen vind ik zorgwekkend. Het is en blijft extreem karig. De HomePods zijn al een hele lange tijd uit.

[Voor 48% gewijzigd door iAR op 11-12-2019 10:52]

• smeerbartje
Waar ik van baal is het feit dat hij nu begint te klagen als mijn vrouw zegt: "remind me to buy milk". Vroeger zette hij "buy milk" dan gewoon netjes op MIJN herinnering lijstje. Prima; hier waren we blij mee. Alleen nu begint hij te klagen over personalisatie enzo. Dit wil ik niet.

Kan dat uit? Ik wil dus dat dat ding ALLEEN maar met mijn account is gelinked.

• Torac
smeerbartje schreef op donderdag 12 december 2019 @ 19:38:
Waar ik van baal is het feit dat hij nu begint te klagen als mijn vrouw zegt: "remind me to buy milk". Vroeger zette hij "buy milk" dan gewoon netjes op MIJN herinnering lijstje. Prima; hier waren we blij mee. Alleen nu begint hij te klagen over personalisatie enzo. Dit wil ik niet.

Kan dat uit? Ik wil dus dat dat ding ALLEEN maar met mijn account is gelinked.
Je vrouw in je woning zetten en je icloud gezin.
Dan een gedeelde notitie/herinnering lijstje maken misschien?

• MartijnMartijn
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 08:33
Ben overgestapt van twee Sonos Play:1's naar één HomePod. Het geluid is een stuk mooier vind ik persoonlijk. Siri is nog even wennen, maar in het Engels wel een stuk beter dan in het Nederlands. Ook de combinatie met Spotify werkt heel goed (volgende, vorige, pauze, etc.). Uiteindelijk zal ik de overstap naar Apple Music wel maken, al vind ik Spotify fijner.

Het enige wat me tot nu toe tegenvalt is de latency, wellicht omdat ik een Mesh netwerk heb, maar er zit een duidelijke vertraging tussen het beeld en geluid.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Als je van Spotify naar AppleMusic (Of andersom, of welke dienst dan ook) wilt overstappen dan kan ik je SongShift aanraden.

Een app die On device je playlists tussen dergelijke diensten kan overzetten.

https://apps.apple.com/nl/app/songshift/id1097974566

• Dylan93
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 08:53
Ik heb sinds kort het probleem dat muziek afspelen vanaf een Windows PC met iTunes naar de HomePod elke x aantal nummers willekeurig ineens de verbinding verbreekt. Als ik dan ff ~10 seconden wacht en weer op play druk dan gaat het afspelen meestal weer verder, het komt ook wel eens voor dat ik echt de verbinding van iTunes met de HomePod moet verbreken en dan weer opnieuw tot stand moet brengen.

De HomePod is via de CoolBlue actie in Juli aangeschaft en heeft het eigenlijk tot dit probleem altijd perfect gedaan, ook met iTunes. Het probleem heb ik naar mijn idee sinds een iTunes of een HomePod update ergens in November/December, zijn er meer mensen bij wie dit probleem voorkomt?

Wellicht toch eens tijd om m'n gehele muziekbibliotheek naar m'n MacBook te verplaatsen en kijken of het daar ook gebeurd...

Update: Op de Macbook is dit probleem nog niet voorgekomen, het lijkt dus een probleem in iTunes/Windows te zijn...

[Voor 6% gewijzigd door Dylan93 op 13-01-2020 08:07]

• Ronvgs
Benieuwd wanneer er een Nederlandse Siri op de HomePod komt.
Kan toch niet zo moeilijk zijn.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Duurt wel erg lang nu inderdaad maar ik heb dat ding nu bijna 2 jaar in huis en doe er niets meer mee behalve wekkers timers zetten.

Als hij Nederlands zou snappen komt dat terug denk ik. Siri snapt nu bijvoorbeeld mijn kamers in HomeKit niet.

• .jef
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-09 11:17
Donstil schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:33:
Duurt wel erg lang nu inderdaad maar ik heb dat ding nu bijna 2 jaar in huis en doe er niets meer mee behalve wekkers timers zetten.

Als hij Nederlands zou snappen komt dat terug denk ik. Siri snapt nu bijvoorbeeld mijn kamers in HomeKit niet.
Ik heb al mijn kamers en devices een Engelse naam gegeven om makkelijker met Siri te werken.

Dingen die ik ook vraag: "What's tomorrow's weather forecast?", "is it going to rain/snow/freeze?" en dan de lichten, muziek, etc.

• MartijnMartijn
Donstil schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 07:33:

Bij mij werken de Nederlandse namen voor kamers wel gewoon. Ook lampen die een Nederlandse naam hebben reageren goed met Siri.

Wat ik met name super irritant vind is dat Apple nog geen oplossing heeft voor [Hey Siri] wanneer mijn iPhone of iPad in de buurt is. Alle schermen lichten op terwijl ik alleen wil communiceren met de HomePod.
Heb het op mijn iPad al uitgeschakeld, maar op mijn iPhone i.c.m. de AirPods kan dat niet.

• wardjj
Nederlandse namen in HomeKit via de HomePod werken hier gewoon goed. Keuken, Beneden, Zolder, werkt allemaal perfect.
MartijnMartijn schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:24:
[...]
Wat ik met name super irritant vind is dat Apple nog geen oplossing heeft voor [Hey Siri] wanneer mijn iPhone of iPad in de buurt is. Alle schermen lichten op terwijl ik alleen wil communiceren met de HomePod.
Heb het op mijn iPad al uitgeschakeld, maar op mijn iPhone i.c.m. de AirPods kan dat niet.
Zit ik ook vaak mee inderdaad. Soms gaat het een tijd goed en reageert de HomePod maar soms is het ook een tijd raak en reageert alleen mijn iPhone.

Als je je iPhone met het scherm naar beneden legt krijgt de HomePod trouwens wel voorrang. ;)

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Aah vreemd maar las dat al wel eerder (ook hier dacht ik).

“Hey Siri, Turn on all the lights in Woonkamer” werkt hier helaas niet. Net zoals de andere zones.

Nu heb ik wel bijna 40 lichtbronnen maar dat moet niet uitmaken.

• wardjj
Donstil schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:06:
Aah vreemd maar las dat al wel eerder (ook hier dacht ik).

“Hey Siri, Turn on all the lights in Woonkamer” werkt hier helaas niet. Net zoals de andere zones.

Nu heb ik wel bijna 40 lichtbronnen maar dat moet niet uitmaken.
Zeg eens "Hey Siri, turn on the lights in Woonkamer", dus zonder all the?

'Turn on all the lights' werkt hier namelijk ook niet.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

wardjj schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:21:
[...]

Zeg eens "Hey Siri, turn on the lights in Woonkamer", dus zonder all the?

'Turn on all the lights' werkt hier namelijk ook niet.
Soms is de wereld een makkelijke plek. Dit werkt inderdaad 8)7

Thanks.

• iAR
  • Niet online
.jef schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:17:
Ik heb al mijn kamers en devices een Engelse naam gegeven om makkelijker met Siri te werken.

Dingen die ik ook vraag: "What's tomorrow's weather forecast?", "is it going to rain/snow/freeze?" en dan de lichten, muziek, etc.
Ik heb ook allerlei dubbele scenes maar na 2 jaar vind ik het wel echt slecht van Apple dat de Nederlandse Siri nog niet werkt.
Overigens, als de Nederlandse Siri wel werkt, ben ik weer bang dat ik mijn Engelse nummers, artiesten en playlists niet meer aan de praat krijg.

Ik ben bang, al 2 jaar, dat Siri een flinke overhaul nodig heeft... multilanguage (in ieder geval voor muziek en voor het opzoeken vanbijvoorbeeld personen), conversatie opties (je moet elke keer vertellen waarover het commando gaat), complexere opdrachten (zet de lamp boven de tafel uit en ook de lamp in de hal).

• .jef
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 24-09 11:17
Iets dat ik niet begrijp is dat twee commando's in één keer nog altijd niet werkt.

"Hey Siri, stop the music and turn off the lights" bijv. Moet je als een klungel twee keer "Hey Siri" zeggen en de commando's.

Ik vraag me echt oprecht af waar het schoentje knelt bij Apple, want geld genoeg alleszins...

• MartijnMartijn
.jef schreef op maandag 17 februari 2020 @ 14:30:
Iets dat ik niet begrijp is dat twee commando's in één keer nog altijd niet werkt.

"Hey Siri, stop the music and turn off the lights" bijv. Moet je als een klungel twee keer "Hey Siri" zeggen en de commando's.

Ik vraag me echt oprecht af waar het schoentje knelt bij Apple, want geld genoeg alleszins...
Klopt, meerdere lampen tegelijk aan zetten snapt Siri ook niet. Twee timers werkt nu wel.
Ik moet zeggen dat Hey Siri wel prima werkt, als ik in de keuken sta dan werkt Siri nog steeds. Dit terwijl de HomePod in de woonkamer staat met twee gesloten deuren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb sinds gisteren een Apple Music abonnement; werkt goed moet ik zeggen. Prima integratie met de homepod. Alleen nu vroeg ik me af: is het echt noodzakelijk om de telefoon dan op Siri-taal Engels te zetten? De homepod spreekt nog steeds geen Nederlands, toch?

Het liefst wil ik multi-user accounts; dat dus mijn vrouw en kinderen ook siri kunnen gebruiken en HUN apple music muziek af kunnen spelen via de homepod. Vereist dit nu dat hun devices ook op Engels staan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wardjj
smeerbartje schreef op zondag 1 maart 2020 @ 09:16:
Ik heb sinds gisteren een Apple Music abonnement; werkt goed moet ik zeggen. Prima integratie met de homepod. Alleen nu vroeg ik me af: is het echt noodzakelijk om de telefoon dan op Siri-taal Engels te zetten? De homepod spreekt nog steeds geen Nederlands, toch?

Het liefst wil ik multi-user accounts; dat dus mijn vrouw en kinderen ook siri kunnen gebruiken en HUN apple music muziek af kunnen spelen via de homepod. Vereist dit nu dat hun devices ook op Engels staan?
Klopt, voor iedereen die ook herkend wilt worden moet de Siri-taal hetzelfde staan als op de HomePod. De iPhone-taal en regio (Instellingen -> Algemeen -> Taal en Regio) kunnen wel op Nederlands blijven staan.

Nederlandse Siri op je device en ook herkend worden op de HomePod is dus niet mogelijk. ;)

• No Hands
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 06:52
Ik vind het nog steeds storend dat als ik Netflix via mijn Apple TV en geluid via mijn Homepod wil dat ik dat dan elke keer opnieuw moet aanzetten. Standaard staat het geluid altijd op Apple TV. Is er geen setting dat het blijft wat het is?

SE5k, 16x255Wp zuid, 6x240Wp en 3x300Wp oost, gasloos, Fujitsu L/W.

Acties:
  • +1Henk 'm!
No Hands schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:41:
Ik vind het nog steeds storend dat als ik Netflix via mijn Apple TV en geluid via mijn Homepod wil dat ik dat dan elke keer opnieuw moet aanzetten. Standaard staat het geluid altijd op Apple TV. Is er geen setting dat het blijft wat het is?
Wachten op iOS14. ;)
https://9to5mac.com/2020/03/10/ios-14-homekit/
Zie kopje HomePod Apple TV speakers.

• larsdj333
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 13-08 11:26
Weet iemand hoe je een homepod die in america nu bij bestbuy voor 200 dollar te koop is voor iets tegen die prijs in NL kunt bestellen?

• smeerbartje
Software update!!!
Zou een kleinere (en hopelijk betaalbaarder ;)) er nu echt gaan komen?
Zie laatste paragraaf op https://www.iculture.nl/n...-tvos-gebaseerd-niet-ios/

• iAR
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:56:
Als je dan in moet leveren op kwaliteit van audio dan is het niet erg interessant.

Voor de geruchtenmolen: HomePod gaan draaien op tvOS (in plaats van iOS). Uit het nieuwsbericht op de nieuwspage komt het door de chip in de HomePod die niet meer ondersteund wordt in iOS.
Maar nieuwe HomePod, features, ...

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 15:56:
Mm geloof er niets van. Dat gerucht is er al sinds de HomePod launch en wordt steeds met een jaar verzet 8)7

[Voor 6% gewijzigd door Donstil op 14-04-2020 20:33]

iAR schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:13:
[...]

Als je dan in moet leveren op kwaliteit van audio dan is het niet erg interessant.

Voor de geruchtenmolen: HomePod gaan draaien op tvOS (in plaats van iOS). Uit het nieuwsbericht op de nieuwspage komt het door de chip in de HomePod die niet meer ondersteund wordt in iOS.
Maar nieuwe HomePod, features, ...
De audio kwaliteit vind ik zelf niet zo interessant. Ik zoek het liefst iets als een Google Home Mini, maar dan van Apple en ondersteuning van de NL taal. Ik wil het vnl. gebruiken voor het bedienen van domotica en het zou leuk zijn om de ATV er mee te bedienen. Hopelijk gaat dit er allemaal tzt komen. ;)
Donstil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:32:
[...]

Mm geloof er niets van. Dat gerucht is er al sinds de HomePod launch en wordt steeds met een jaar verzet 8)7
Draaide de HomePod bij launch al op iOS 13.4? Niet echt hè. Ze vinden nu toch concretere aanwijzingen in de code? Idem voor de nieuwe ATV.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Vind de HomePod overigens wel het teleurstellendste Apple product van de laatste 10 jaar.

Heb dat ding sinds release in huis (is dat nu drie jaar?) maar doe er echt helemaal niets meer mee behalve wekkers zetten.

Ik heb ook niet echt het idee dat het leeft of dat Apple er wat mee doet. Lijkt compleet stil te staan allemaal.
meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:45:
Draaide de HomePod bij launch al op iOS 13.4? Niet echt hè. Ze vinden nu toch concretere aanwijzingen in de code? Idem voor de nieuwe ATV.
Ze vinden altijd wel ergens wat in. Vonden ze bij de eerdere geruchten ook.

[Voor 34% gewijzigd door Donstil op 14-04-2020 21:01]

Donstil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 20:50:
Vind de HomePod overigens wel het teleurstellendste Apple product van de laatste 10 jaar.

Heb dat ding sinds release in huis (is dat nu drie jaar?) maar doe er echt helemaal niets meer mee behalve wekkers zetten.

Ik heb ook niet echt het idee dat het leeft of dat Apple er wat mee doet. Lijkt compleet stil te staan allemaal.

[...]

Ze vinden altijd wel ergens wat in. Vonden ze bij de eerdere geruchten ook.
Twee HomePods in de code? Nu klinkt het beetje als wat roepen... Onderbouw het dan met concrete voorbeelden.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

meesje schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:07:
[...]

Twee HomePods in de code? Nu klinkt het beetje als wat roepen... Onderbouw het dan met concrete voorbeelden.
Want jij hebt de eerdere geruchten gemist dan ofz? Die gaan letterlijk al vanaf de aankondiging van de eerste HomePod.

Concrete voorbeelden moet je zelf maar even googelen. Ik heb geen text document waar ik dat ik bij hou of iets dergelijks.

Donstil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:17:
[...]

Want jij hebt de eerdere geruchten gemist dan ofz? Die gaan letterlijk al vanaf de aankondiging van de eerste HomePod.

Concrete voorbeelden moet je zelf maar even googelen. Ik heb geen text document waar ik dat ik bij hou of iets dergelijks.
Wat een flauwe reactie. Vanaf de launch waren er altijd twee in de code terug te vinden? *snip* flame

[Voor 14% gewijzigd door Daedalus op 17-04-2020 17:33]

• iAR
  • Niet online
Donstil schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 21:17:

Serieus? Als het vanaf het begin is dan lijkt me het de witte en de zwarte. Het is toch wel gek als er na 3 jaar nog steeds geen nieuws is, toch?
iAR schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:40:
[...]

Serieus? Als het vanaf het begin is dan lijkt me het de witte en de zwarte. Het is toch wel gek als er na 3 jaar nog steeds geen nieuws is, toch?
Bij Apple hebben we altijd met een constante geruchtenstroom te maken. Een product is net op de markt en dan al weer nieuwe geruchten over de opvolger. M.i. zijn de geruchten nu van een concreter niveau, nl. in de broncode zijn twee modellen geïdentificeerd. En hoe je ook het wendt of keert, drie jaar geleden, was dit echt niet het geval. Tijdens de WWDC van juni 2017 werd een niet werkend prototype gepresenteerd.

[Voor 68% gewijzigd door meesje op 17-04-2020 15:11]

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

iAR schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:40:
[...]

Ja geruchten over een kleinere gaan al een tijdje inderdaad. Sinds de release van de originele HomePod ongeveer.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True