Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:03
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:29:
[...]

Bedankt, daar ga ik dan... :+ Nee, wil het graag bij Siri houden. Zal de markt in de gaten blijven houden en hopen op HomePod mini’s. :)
Kan ik me goed voorstellen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Siri. Maar voor 3 tot 4 tientjes per stuk kon ik ze niet laten liggen. Erg leuk om met stembediening de lampen aan te sturen. Als Apple met een Mini komt, gaat Alexa het niet leuk vinden... ;)
Er was al een gerucht van dit najaar een Mini. Vind ik zelf snel, de Homepod moet nog eerst in alle landen leverbaar zijn. Maar soms kunnen onder druk produkten extra snel op de markt komen. Over een paar maanden Google met zijn Mini en NL spraak. Dan moet Apple wel snel aanhaken. Voice control is booming.

meesje wijzigde deze reactie 23-02-2018 22:39 (22%)

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:07

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 22:36:
[...]

Kan ik me goed voorstellen. Mijn voorkeur gaat ook uit naar Siri. Maar voor 3 tot 4 tientjes per stuk kon ik ze niet laten liggen. Erg leuk om met stembediening de lampen aan te sturen. Als Apple met een Mini komt, gaat Alexa het niet leuk vinden... ;)
Er was al een gerucht van dit najaar een Mini. Vind ik zelf snel, de Homepod moet nog eerst in alle landen leverbaar zijn. Maar soms kunnen onder druk produkten extra snel op de markt komen. Over een paar maanden Google met zijn Mini en NL spraak. Dan moet Apple wel snel aanhaken. Voice control is booming.
Dat soort geruchten zijn vaak meer dingen die de geruchten lezers graag zouden zien dan daadwerkelijk geruchten.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• meesje
quote:
Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 23:39:
[...]

Dat soort geruchten zijn vaak meer dingen die de geruchten lezers graag zouden zien dan daadwerkelijk geruchten.
Helemaal mee eens hoor. Apple heeft net een nieuw produkt of update gepresenteerd en een dag later zal er al weer geruchten over de opvolgers.....

• alex75
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 11:48
@ Donstil,

Ik heb mijn Homepod, Homepod genoemd. Dat voorkomt voor mij misverstanden.

In Home, Homepod tegel ingedrukt houden / details / Room / create new / een nieuwe kamer gemaakt, Homepod.

• BlankStar
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 06-03-2018
Die benamingen zijn inderdaad niet al te best gekozen met HomeKit. Sinds 11.3b3 is hij er weer uit, maar met b2 zat mijn Apple TV er ook in en die heette ook "woonkamer".

Rijkste firma van de wereld, maar dat je HomePod en je Apple TV op je Mac beide "Woonkamer" noemen, daar hebben ze niet bij stil gestaan? :s

De softwareafdeling mag wel een tandje bijsteken me dunkt! Maar ik verwacht wel dat het goed komt en ze al die dingen gaan oplossen...

-= I AM THE RUSH WITHIN THE RAID =-

• Snakefoodjah
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11-01 20:42
quote:
Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:14:
[...]

Ja hij is het waard, fijn ding.

Als je wat langer kunt wachten (door de verzending) dan is hij bij Eglobalcentral 379,- inclusief gratis verzending. Webshop uit Hongkong welke ook naar Nederland stuurt.

Persoonlijk erg veel goeie ervaringen met deze shop. Paar weken geleden nog een 15" MacbookPro bij ze gekocht bijvoorbeeld :) .
Had het ook gezien maar wist niet of het te vertrouwen was.
Wat dan met eventuele garantie ?
Enkel nog stekkeromvormer kopen ?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Snakefoodjah schreef op maandag 26 februari 2018 @ 15:38:
Had het ook gezien maar wist niet of het te vertrouwen was.
Wat dan met eventuele garantie ?
Enkel nog stekkeromvormer kopen ?
Ja is te vertrouwen. Ontevreden mensen klagen helaas online veel wat een vertekend beeld geeft naar mijn mening. Je moet wel wat langer kunnen wachten want de levering kan wat langer duren.

Garantie gaat het eerste jaar via Apple en het tweede jaar via EGlobal. Dat tweede jaar zou het enige echte nadeel kunnen zijn al is dat bij importeren sowieso nog de vraag. Als "onze" UK Homepod defect gaat kunnen we immers ook niet in Nederland terecht.

Stekkeromvormer krijg je er bij Eglobal altijd netjes bij, sterker nog ik heb mijn UK Homepod nu aangesloten zitten met een stekkeromvormer welke ik eens bij een Eglobal bestelling kreeg :)

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
quote:
Donstil schreef op maandag 26 februari 2018 @ 17:19:
[...]

Ja is te vertrouwen. Ontevreden mensen klagen helaas online veel wat een vertekend beeld geeft naar mijn mening. Je moet wel wat langer kunnen wachten want de levering kan wat langer duren.

Garantie gaat het eerste jaar via Apple en het tweede jaar via EGlobal. Dat tweede jaar zou het enige echte nadeel kunnen zijn al is dat bij importeren sowieso nog de vraag. Als "onze" UK Homepod defect gaat kunnen we immers ook niet in Nederland terecht.

Stekkeromvormer krijg je er bij Eglobal altijd netjes bij, sterker nog ik heb mijn UK Homepod nu aangesloten zitten met een stekkeromvormer welke ik eens bij een Eglobal bestelling kreeg :)
Regelen zij ook douane/costums?

• meesje
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:21:
[...]

Regelen zij ook douane/costums?
Kennelijk is dat niet van toepassing: Donstil in "[HomePod] Discussietopic"

• Rgerr
  • Nu online
quote:
Had het kunnen weten. :+ Achteraf wist ik dat ook, maar toch bedankt voor het aangeven! Denk dat ik toch overstag ga en een HomePod ga bestellen daar zo. Nu nog de directie overtuigen... :9

• Rgerr
  • Nu online
https://www.kickstarter.c...-the-choice-is-yours-anyw

Lijkt wel aardig, allemaal in 1. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)

• Snakefoodjah
Ga deze waarschijnlijk bestellen via eglobal.
352euro voor AU versie of 356voor US versie.
Dit maakt zeker niet uit?
En sturen ze bij eglobal een omvormer mee of moet ik deze ook gewoon bij bol.com ofzo halen ?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Snakefoodjah schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:33:
Ga deze waarschijnlijk bestellen via eglobal.
352euro voor AU versie of 356voor US versie.
Dit maakt zeker niet uit?
En sturen ze bij eglobal een omvormer mee of moet ik deze ook gewoon bij bol.com ofzo halen ?
Paar keer aanbod gekomen al in dit topic, er zit een omvormer bij.

AU of US maakt niet uit. Pak de goedkoopste.
Kijk ook even of er verschil is tussen de Nl en EU versie van Eglobal. Dat gebeurd geregeld en ze versturen alletwee naar Nederland.

Afgelopen week nog een pakketje ontvangen en heb inmiddels weer een order geplaatst. Als je langer kunt wachten een prima shop naar mijn mening (ca 10 bestellingen).
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:36:
https://www.kickstarter.c...-the-choice-is-yours-anyw

Lijkt wel aardig, allemaal in 1. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. :)
Grappig maar heeft niet echt wat met de HomePod van doen toch?

Donstil wijzigde deze reactie 10-03-2018 13:42 (8%)

• meesje
quote:
Donstil schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 13:42:
[...]

Paar keer aanbod gekomen al in dit topic, er zit een omvormer bij.

AU of US maakt niet uit. Pak de goedkoopste.
Kijk ook even of er verschil is tussen de Nl en EU versie van Eglobal. Dat gebeurd geregeld en ze versturen alletwee naar Nederland.

Afgelopen week nog een pakketje ontvangen en heb inmiddels weer een order geplaatst. Als je langer kunt wachten een prima shop naar mijn mening (ca 10 bestellingen).

[...]

Grappig maar heeft niet echt wat met de HomePod van doen toch?
Bedankt voor de tip om de nl en de eu websites te checken. Nooit bij stilgestaan.

• Snakefoodjah
https://www.eglobalcentra...fil-blanc-version-us.html

Nog goedkoper ma betekend sans fil ni zonder draad/draadloos?? En enceinte is toch zwanger? :-s

• meesje
quote:
Snakefoodjah schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:42:

Nog goedkoper ma betekend sans fil ni zonder draad/draadloos?? En enceinte is toch zwanger? :-s
Google translate vertaalt “Enceinte Sans Fil - Blanc (Version US)” naar “Draadloze luidspreker - Wit (Amerikaanse versie)”. Ik denk dat er wel een stekker bij zit.

• Snakefoodjah
quote:
meesje schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:53:
[...]

Google translate vertaalt “Enceinte Sans Fil - Blanc (Version US)” naar “Draadloze luidspreker - Wit (Amerikaanse versie)”. Ik denk dat er wel een stekker bij zit.
Zou me ook maar raar zijn moesten ze het verkopen zonder kabel maar zal Dan inderdaad gewoon slechte vertaling zijn :)

• meesje
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 14:56:
[...]

Had het kunnen weten. :+ Achteraf wist ik dat ook, maar toch bedankt voor het aangeven! Denk dat ik toch overstag ga en een HomePod ga bestellen daar zo. Nu nog de directie overtuigen... :9
Is het nog gelukt met het overtuigen van de directie? :)
Voor mij persoonlijk vind ik de grootste showstopper dat Spotify niet bediend kan worden via voice control.

Nog een vraag aan iedereen: is bij jullie de HomePod een aanvullend produkt? Of hebben jullie ook audio apparatuur weg gedaan?

Ik heb nu een Marantz stereo receiver, Marantz dvd speler en twee Monitor Audio zuil luidsprekers. De dvd speler wordt echt nooit gebruikt, die kan zo weg. Maar zou een HomePod de receiver en luidsprekers kunnen vervangen? Op dit moment hangt trouwens aan deze receiver een Chromecast Audio voor Spotify (die ik middels een Google Home Mini met voice control bedien).

• coromandel
  • Registratie: september 2014
  • Laatst online: 15-01 22:38
quote:
meesje schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:30:
Nog een vraag aan iedereen: is bij jullie de HomePod een aanvullend produkt? Of hebben jullie ook audio apparatuur weg gedaan?
+1... ben ik ook heel benieuwd naar. (in bezit van Sonos PLAY:1 2x en Sonos PLAYBAR)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Snakefoodjah schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 20:42:

NL en EU leveren naar Nederland, de andere eglobal shops niet. Je kunt wel een order plaatsen maar deze wordt dan geannuleerd.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 15-01 23:11
quote:
coromandel schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 22:06:
[...]

+1... ben ik ook heel benieuwd naar. (in bezit van Sonos PLAY:1 2x en Sonos PLAYBAR)
Ik zat er zelf aan te denken om de Sonos Playbar te verkopen en te vervangen door 2x HomePod.
Mijn Apple TV gebruik ik namelijk overal voor, films en series via Infuse en Netflix, en Knippr om gewoon tv mee te kijken. Ik zou dan de HomePod als AirPlay speakers kunnen koppelen aan de ATV.

Enige nadeel: ik heb dan geen fatsoenlijk geluid meer uit mijn PS4, want die krijg ik natuurlijk met geen mogelijkheid gekoppeld aan de HomePod..

 iPhone 7 |  Watch 2 |  MBpR 2015 |  Apple TV 4 |  Hackintosh i3-6100

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 21:30:
Ik heb hem echt als aanvulling op mijn 5.2 set-up welke ik gebruik voor film en gamen.
Tijdens het gamen luister ik nog wel eens een podcast en dat deed ik vroeger op mijn iPhone of Macbook. Nu doe ik dat via de HomePod en dat werkt uitstekend.

Een Homecinema vervanging is de HomePod niet, ook niet als ze straks stereo kunnen. Het is meer een goeie soundbar vervanging maar dan moet je dus wel alles aansturen vanaf een AppleTV. Iets wat naar mijn mening niet handig is in de woonkamer.

• meesje
Het is redelijk rustig in dit topic. Is dat een goed of slecht teken? ;)
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Waar gebruiken jullie 'm voor? Muziek? HomeKit? etc.
Ervaren jullie nog problemen?
Is de witte ring nog steeds een actueel probleem?

• thomastvd
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15-01 08:34

thomastvd

PSN: STOMATVD

quote:
meesje schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:02:
Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Waar gebruiken jullie 'm voor? Muziek? HomeKit? etc.
Ik gebruik m best veel. Vooral muziek en af en toe homekit.
Hier geen problemen en geen witte kringen. Ik vind het verder wel stil qua updates. Andere landen (talen) stereo.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Nou het is in ieder geval beter dan een topic vol klachten :)
Verder snap ik wel dat het hier niet zo druk is er valt gewoon niet zoveel te vertellen over het product als het gewoon werkt. Althans ik kan wel elke dag vertellen wat ik met homekit gedaan heb maar dat is voor jullie op een gegeven moment ook niet echt boeiend meer :+ .
quote:
Ik gebruik hem voor Muziek en Homekit inderdaad. Zo af en toe voor een Timer, veel etc. is er verder niet denk ik.

Witte ring was inderdaad even een hype maar toen bleek dat bijvoorbeeld Sonos dit ook had was het voor de media al snel niet leuk meer om over te schrijven. Ik heb er verder zelf ook geen last van, hij staat hier op glas i.p.v. hout.

Al met al wel tevreden. Ik wil er nog 2 bij kopen (Slaapkamer en badkamer) maar wacht daar nog even mee tot ze in Nederland of Duitsland beschikbaar zijn.

• MelvinW
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:15
Eerste software-update voor HomePod komt vandaag: https://9to5mac.com/2018/03/29/homepod-audioos-11-3/

Hopelijk krijgen we dan eindelijk support voor stereo :)

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
MelvinW schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:30:
Eerste software-update voor HomePod komt vandaag: https://9to5mac.com/2018/03/29/homepod-audioos-11-3/

Hopelijk krijgen we dan eindelijk support voor stereo :)
Nog geen support voor AirPlay 2.0 in 11.3 zo lijkt het.

• MelvinW
quote:
Multiroom vereist AirPlay 2, stereo niet. Apple spreekt hier namelijk ook alleen over AirPlay 2 bij multiroom.

MBP 13" 2018 TB i7 2.7GHz // 16GB RAM // 1TB - iPhone Xs Max Gold 256GB - Apple Watch Series 4 Hermès

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Zo kolere 2,4 GB voor de HomePod update. Dat is een behoorlijke firmware zeg.

• meesje
quote:
Donstil schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 17:28:
Nou het is in ieder geval beter dan een topic vol klachten :)
Verder snap ik wel dat het hier niet zo druk is er valt gewoon niet zoveel te vertellen over het product als het gewoon werkt.

Ik gebruik hem voor Muziek en Homekit inderdaad. Zo af en toe voor een Timer, veel etc. is er verder niet denk ik.
In dit geval is het dus: geen nieuws is goed nieuws! Fijn om te horen.

Op dit moment zou ik de HomePod alleen maar gebruiken voor Siri (HomeKit). Als hub voor HK heb ik al een Apple TV 4K.
Voor muziek maak ik gebruik van Spotify, dus dat kan dan alleen via Airplay. Wat ik trouwens nog niet wist, is als je muziek afspeelt, je toch deels gebruik kunt maken van commando's via Siri. De opdracht wordt dan van je HomePod naar je iOS device gestuurd. Zie: https://www.onemorething....od-spotify-mogelijkheden/

Om middels Siri je smart home devices aan te sturen, moet je deze zeker wel allemaal een Engelse naam geven? Dus niet woonkamer, maar living room, etc.

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:51
Bij eGlobal nu de HomePod voor €335 (incl gratis verzending).
Zoek er een couponcode bij van een tientje (Google is your best friend) en je bent voor €325 helemaal klaar!

Geert1976 wijzigde deze reactie 06-04-2018 18:18 (3%)

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Nu online
Ik heb even getwijfeld aan een HomePod, maar als je iedere kamer wil uitrusten wordt het een onnodig dure grap.

Dus ik ben voor Amazon Echo gegaan, maar nu hoorde ik dat er een goedkopere HomePod aankomt.

Zijn er Tweakers die zowel Alexa als ahonepod gebruiken?

Youtube: DashcamNL

• meesje
Een HomePod Mini is volgens mij nog wel een vaag gerucht. Of heb je al wat concretere info (iets minder vage geruchten)?
Ooit had ik ergens gelezen dat in september de HP Mini gepresenteerd zal worden. Ik vind dat wel vrij snel na de gewone HomePod, deze is nog niet eens in EU landen leverbaar.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07:38
quote:
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:19:
Ook valt mij op dat Siri erg goed oppakt terwijl de muziek speelt en HomeKit aansturen gaat verder prima, veel beter dan “Hey Siri” op iOS devices.

Edit: Ook fijn dat Siri een mix van Nederlands en Engels lijkt te begrijpen voor HomeKit.

Als ik zeg “Turn off the lights in the livingroom” zegt ze “I cannot find a room called like that”

Maar als ik dan zeg “Turn off the lights in the woonkamer” (want zo heet de kamer) doet ze het keurig. Hetzelfde voor de overige kamers en andere HomeKit accessoires.
Dat eerste vind ik wel bijzonder. En vind ik wel fijn. Mijn Apple Watch is te traag voor woorden en als ik hey siri roep in de ruimte (met één mounted ipad in de keuken, iPad op de salon tafel en een iPhone ergens) is het altijd maar afwachten wie en of er wordt gereageerd.

Ik ben wel benieuwd hoe muziek afspelen met Siri werkt. Ben erg visueel ingesteld. Ik zou zo niet weten wat ik moet zeggen om te horen. Ik blader meestal wat en zie iets en denk: dat wil ik horen.

Dat laatste is logisch. Engels of Nederlands... Siri weet dat er een kamer is "woonkamer" is. Dus dat komt wel goed.

iAmRenzo wijzigde deze reactie 17-04-2018 08:55 (8%)

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
iAmRenzo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:53:
[...]

Dat eerste vind ik wel bijzonder. En vind ik wel fijn. Mijn Apple Watch is te traag voor woorden en als ik hey siri roep in de ruimte (met één mounted ipad in de keuken, iPad op de salon tafel en een iPhone ergens) is het altijd maar afwachten wie en of er wordt gereageerd.
Ik heb "Hey Siri" uit staan op alle iOS devices omdat dit daar naar mijn gevoel niet lekker werkt, als ik dit dus nu in huis roep reageert alleen de HomePod, prima werkbare situatie.
quote:
iAmRenzo schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 08:53:
Ik ben wel benieuwd hoe muziek afspelen met Siri werkt. Ben erg visueel ingesteld. Ik zou zo niet weten wat ik moet zeggen om te horen. Ik blader meestal wat en zie iets en denk: dat wil ik horen.
Ja bladeren door muziek moet dan op een iOS device gebeuren, of je schreeuwt

"Play <Artist>"
"Play <Playlist>"
of
"Play popuair songs" of "Play the <Muziek stroom> top 100"

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-01 22:51
Voor wie interesse heeft.
Homepod te koop bij 1dayfly voor 379€ vandaag.
https://www.1dayfly.com/n...=MailingMainNL_2018-05-01
Na lang twijfelen 1 besteld.
Benieuwd of het een meerwaarde gaat geven.

Gunth wijzigde deze reactie 01-05-2018 14:57 (15%)

 Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| watch 2 gold|oneplus 6 midnight black 256GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Gunth schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 12:19:
Voor wie interesse heeft.
Homepod te koop bij 1dayfly voor 379€ vandaag.
https://www.1dayfly.com/n...=MailingMainNL_2018-05-01
Na lang twijfelen 1 besteld.
Benieuwd of het een meerwaarde gaat geven.
Kan je nog annuleren? Eglobal (hier al vaker besproken) heeft hem voor €331,- inclusief verzending.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Geert1976
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 11:51
quote:
Donstil schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Kan je nog annuleren? Eglobal (hier al vaker besproken) heeft hem voor €331,- inclusief verzending.
zoek daarbij nog 1 van de bestaande eglobal discountcodes en je hebt er 1 voor ong 317 euries

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 15-01 22:51
quote:
Donstil schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 18:01:
[...]

Idd geannuleerd.
Niet omwille van de prijs want denk dat garantie mss iets makkelijker zou lopen.
Maar na wat goed opzoekwerk is het voorlopig voor mij net niet.

 Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| watch 2 gold|oneplus 6 midnight black 256GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrazydonNL
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 06:11
Voor diegene die nog wachten tot de HomePod naar Duitsland/Frankrijk komt: https://www.iculture.nl/n...epod-frankrijk-duitsland/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochenh
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-01 20:56
Even ook nog mijn goede ervaring meegeven icm Forward2me. Afgelopen zaterdag besteld bij Apple Uk, maandag was die al bij Forward en gekozen voor DHL express. Woensdag netjes binnen (wegen feestdag 1 Mei in België)
Verloopstekker en klaar. Schitterend ding gewoon. Heel blij mee. Many to come!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 14-01 21:10
quote:
jochenh schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 20:55:
Even ook nog mijn goede ervaring meegeven icm Forward2me. Afgelopen zaterdag besteld bij Apple Uk, maandag was die al bij Forward en gekozen voor DHL express. Woensdag netjes binnen (wegen feestdag 1 Mei in België)
Verloopstekker en klaar. Schitterend ding gewoon. Heel blij mee. Many to come!!!!
Ik overweeg ook een homepod, maar ben geen apple music gebruiker. (good old itunes, airplay dus). Denk je dat de homepod mij ook goed gaat bevallen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jochenh
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 03-01 20:56
je kan natuurlijk airplay via iTunes naar de Homepod doen he. Dat is geen probleem. tot nu toe zeer tevreden ervan. Ben wel iemand die altijd naar EDM muziek luistert. kan niet wachten voor nr2 te kopen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Heel het internet doet alsof de Homepod flopt maar ondertussen is het tegenovergestelde waar:
quote:
Apple becomes the fourth largest smart speaker brand worldwide
http://www.idownloadblog....le-becomes-smart-speaker/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
Donstil schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 00:30:
Heel het internet doet alsof de Homepod flopt maar ondertussen is het tegenovergestelde waar:

[...]

http://www.idownloadblog....le-becomes-smart-speaker/
Degene die de HomePod een flop hebben genoemd, zijn wel erg voorbarig. Het produkt is amper vier maanden op de markt.
Ik kijk uit naar de komende WWDC en de presentatie in september. Wellicht meer integraties (Spotify?) met de HomePod en in sep. een HomePod Mini? I know, wishful thinking... ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Herax10NL
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 10:59
Ik ben ook aan het kijken naar een Homepod en was van plan om te wachten op een release in Duitsland. Iemand al enig idee wanneer dat ongeveer staat te gebeuren? Anders bestel ik 'm via Amazon UK, mochten die 'm naar NL versturen.

Daarbuiten, wat zijn jullie ervaringen? Nog altijd zo positief als aan het begin of?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 15-01 18:54
quote:
Herax10NL schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:00:
Ik ben ook aan het kijken naar een Homepod en was van plan om te wachten op een release in Duitsland. Iemand al enig idee wanneer dat ongeveer staat te gebeuren?
Next keynote zul je daar zeker meer van horen ;)

| iPhone X | MacBook Pro 13 (2012) | Ipad Air | Airport Extreme | Apple tv 4 | Imac 2017 | PSN nv456789

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Daarbuiten, wat zijn jullie ervaringen? Nog altijd zo positief als aan het begin of?
Ik ben nog steeds erg positief. Luister er erg veel podcasts op en dat is fantastisch.

Al wacht ik wel even op Nederlandse Siri voor ik er nog twee koop (Slaapkamer, badkamer).

Siri in het algemeen is niet best maar de Engelse variant op de HomePod die Nederlandse dingen moet begrijpen is waardeloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-01 21:39
quote:
Ik ben ook aan het kijken naar een Homepod en was van plan om te wachten op een release in Duitsland. Iemand al enig idee wanneer dat ongeveer staat te gebeuren? Anders bestel ik 'm via Amazon UK, mochten die 'm naar NL versturen.

Nog altijd positief; ondertussen wel een Apple Music abonnement er bij laten lopen naast Spotify; de playlists in music beginnen nu ook op een beter niveau te komen dan in het begin, dus binnenkort even kijken of we gaan stoppen met Spotify.

Voor de rest gewoon heel handig; homekit enorm uitgebreid de afgelopen maanden met extra scenes e.d. en de homepod hoort ons ook vanuit de keuken zonder dat we luid te hoeven praten. Zodra deze in Nederland beschikbaar is denk ik dat we er 1 of 2 bij zullen halen voor de keuken voor de slaapkamer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
Tales schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:38:
[...]

Nog altijd positief; ondertussen wel een Apple Music abonnement er bij laten lopen naast Spotify; de playlists in music beginnen nu ook op een beter niveau te komen dan in het begin, dus binnenkort even kijken of we gaan stoppen met Spotify.

Voor de rest gewoon heel handig; homekit enorm uitgebreid de afgelopen maanden met extra scenes e.d. en de homepod hoort ons ook vanuit de keuken zonder dat we luid te hoeven praten. Zodra deze in Nederland beschikbaar is denk ik dat we er 1 of 2 bij zullen halen voor de keuken voor de slaapkamer.
Heb jij je HomeKit omgeving omgezet naar Engels?

Ik heb 7 ruimtes met in totaal bijna 50 lampen en opties. Die in het Nederlands staan en daardoor niet fijn te gebruiken zijn.

Alleen alles omzetten naar Engels is veel werk en op iOS weer niet handig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
En wie weet kun je het later dit jaar weer terugzetten naar NL.... ;)
Het vertalen van kamers en accessoires is nog iets wat me tegen houdt om een HomePod of, wellicht later dit jaar, een HomePod Mini. Nog een weekje geduld. De geruchtenstroom wordt nu wel groter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Homepod mini geloof ik trouwens totaal niet in, dit omdat ze o.a echt inzetten op geluidskwaliteit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Het zal niet de eerste keer zijn dat Apple een voortschrijdende inzicht heeft. Bij de eerste presentatie lag volgens mij de nadruk op voice control. Later kwam de focus op muziek en geluidskwaliteit.
Maar we zullen zien. Ik zelf zou het wel waarderen als er een apparaatje à la google home mini of amazon echo dot zou komen. Of ze moeten de HomePod open stellen voor Spotify, dan ben ik ook om.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 15-01 21:39
quote:
Donstil schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:14:
[...]

Heb jij je HomeKit omgeving omgezet naar Engels?

Ik heb 7 ruimtes met in totaal bijna 50 lampen en opties. Die in het Nederlands staan en daardoor niet fijn te gebruiken zijn.

Alleen alles omzetten naar Engels is veel werk en op iOS weer niet handig.
Goed punt. Al onze devices zijn altijd al op Engels ingesteld (zo ook de AppleTV om van Siri gebruik te kunnen maken). Onze homekit omgeving is daardoor ook al volledig Engels. Kan me voorstellen dat je niet speciaal voor de homepod je taal wilt gaan aanpassen.
quote:
Donstil schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:11:
Homepod mini geloof ik trouwens totaal niet in, dit omdat ze o.a echt inzetten op geluidskwaliteit.
Ik ga beide kanten op. Aan de ene kant denk ik idd dat ze dit niet zullen doen, maar misschien wel met iets als een Siri button gaan komen. Aan de andere kant denk ik dat ze gewoon willen dat iedereen een Apple Watch met Siri gaat dragen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelvinW
HomePod is vanaf 18 juni ook verkrijgbaar in Duitsland, Frankrijk en Canada. Later vandaag komt 11.4 uit met ondersteuning voor Multi-Room Audio en Stereo.

Bron: https://www.buzzfeed.com/...od-multi-room-stereo-mode

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
MelvinW schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 16:41:
HomePod is vanaf 18 juni ook verkrijgbaar in Duitsland, Frankrijk en Canada. Later vandaag komt 11.4 uit met ondersteuning voor Multi-Room Audio en Stereo.

Bron: https://www.buzzfeed.com/...od-multi-room-stereo-mode
Nice, nu nog even Nederlandse Siri op dat ding en ik haal er nog twee bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrazydonNL
OMT meld Europees prijs van €349,-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 02-01 22:56
Iemand die weet of dat stereo wat is? Wij hebben nu een soundbar van JBL voor het kijken van series en films op de Apple TV. Ik ben benieuwd of het goed klinkt met twee Homepods :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Aansluitend op bovenstaande vraag: kun je het geluid van een serie/film van Netflix op de ATV doorzetten (via Airplay2) naar een HomePod of andere Airplay2 speaker?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:14:
Aansluitend op bovenstaande vraag: kun je het geluid van een serie/film van Netflix op de ATV doorzetten (via Airplay2) naar een HomePod of andere Airplay2 speaker?
Ja maar dat is geen feature van AirPlay2. Dat kon ook al met AirPlay “1.0”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
Donstil schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:38:
[...]

Ja maar dat is geen feature van AirPlay2. Dat kon ook al met AirPlay “1.0”
Bedankt voor je reactie. Helemaal top! De business case is rond, nu nog goedkeuring... ;)

Wel stom van me dat ik dit niet zelf heb gevonden.
https://www.appletips.nl/...-het-afspelen-van-videos/
https://www.appletips.nl/...ecteren-voor-de-apple-tv/
Ik heb destijds al eens gezocht en toen alleen de onderste link gevonden (voor de atv3, dat had ik destijds ook werkend met de luidsprekers/stereo verbonden met mijn Airport Express).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 21:48:
[...]

Bedankt voor je reactie. Helemaal top! De business case is rond, nu nog goedkeuring... ;)

Wel stom van me dat ik dit niet zelf heb gevonden.
https://www.appletips.nl/...-het-afspelen-van-videos/
https://www.appletips.nl/...ecteren-voor-de-apple-tv/
Ik heb destijds al eens gezocht en toen alleen de onderste link gevonden (voor de atv3, dat had ik destijds ook werkend met de luidsprekers/stereo verbonden met mijn Airport Express).
Zo helpen we elkaar joh :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Ik ben benieuwd of je straks (tijdelijk) in Duitsland ook twee Sonos One speakers kunt kopen voor 350 euro. Dat hebben ze destijds wel gedaan in de US.

Zijn er trouwens ook al speaker standaarden te koop voor de HomePod? Ik heb ooit wel eens een foto voorbij zien komen, maar kan deze nu niet meer vinden.

• Balance
  • Laatst online: 14-01 09:35
Nog een paar foto's voor de liefthebber:

Apple HomePod

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
quote:
Mooi om toe te voegen aan de topic start.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Balance
  • Laatst online: 14-01 09:35
@GvdBerg @meesje gaat uw gang :)
code:
1
[table bgcolor=white cellpadding=5 border=0][tr][td colspan=4 align=center bgcolor=#CCCCCC fontsize=20]Apple HomePod[/td][/tr][tr][td align=center valign=top][url=https://tweakers.net/ext/f/5nyPsBz7ErATmbC9xnkpTRP5/full.jpg][img=156,117]https://tweakers.net/ext/f/5nyPsBz7ErATmbC9xnkpTRP5/medium.jpg[/img][/url][/td][td align=center valign=top][url=https://tweakers.net/ext/f/TbFpcwMhAWUZaK3j0IyRwGQi/full.jpg][img=156,117]https://tweakers.net/ext/f/TbFpcwMhAWUZaK3j0IyRwGQi/medium.jpg[/img][/url][/td][td align=center valign=top][url=https://tweakers.net/ext/f/83Z2LIgKDiLS25xUK88z8qVi/full.jpg][img=156,117]https://tweakers.net/ext/f/83Z2LIgKDiLS25xUK88z8qVi/medium.jpg[/img][/url][/td][td align=center valign=top][url=https://tweakers.net/ext/f/GrJjH0M64pHTubXGDFYO1M6I/full.jpg][img=156,117]https://tweakers.net/ext/f/GrJjH0M64pHTubXGDFYO1M6I/medium.jpg[/img][/url][/td][/tr][/table]

• AngelusHD
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 15-01 14:53
Goedemorgen,

Hoe werkt de homepod nu met appletv, kan je deze nu makkelijk koppelen zodra je een film/tv kijkt via de ATV dat hij automatische de Homepod als oudio bron gebruikt?

• meesje
quote:
AngelusHD schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:32:
Goedemorgen,

Hoe werkt de homepod nu met appletv, kan je deze nu makkelijk koppelen zodra je een film/tv kijkt via de ATV dat hij automatische de Homepod als oudio bron gebruikt?
Ja, dat kan. Zie mijn eerdere vraag en links een paar posts hierboven.
Kort samengevat: netflix opstarten, tijdens de serie/film naar beneden swipen, en dan de andere audio bron kiezen (willekeurige airplay speakers, dus ook homepod).

• Queenfanmichel
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 15-01 21:01
Toch zie ik geen enkele nut van een slimme speaker, voor mj wordt pas het overwegen waard als er een (kleine) display in zit. Zodat ik hem ook als wekker radio kan gebruiken.

Voor de rest doet mijn Sonos Play 3 het net zo goed, min het "slimme" gedeelte.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
quote:
Queenfanmichel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:14:
Toch zie ik geen enkele nut van een slimme speaker, voor mj wordt pas het overwegen waard als er een (kleine) display in zit. Zodat ik hem ook als wekker radio kan gebruiken.

Voor de rest doet mijn Sonos Play 3 het net zo goed, min het "slimme" gedeelte.
Ik denk dat veel HomePod eigenaren het apparaat gebruiken voor Apple Music en/of om de thuisautomatisering te bedienen. Ik heb vnl. interesse in dat laatste en hopelijk komt er snel goede (voice) integratie met Spotify.

Een beetje offtopic:
Wat betreft een klein display, is een Amazon Echo Spot niet wat voor jou? Alexa heeft verschrikkelijk veel skills, voor thuisautomatisering, maar ook voor Sonos. In de Amazon app kun je al je devices hernoemen naar een in het engels begrijpelijke naamgeving zonder dat dit gelijk doorgevoerd wordt in Apple HomeKit of Hue.
Ik heb even een Echo Dot in huis gehad en best wel spijt dat ik ‘m weer weggedaan heb. Later nog een Google Home Mini gehad, maar de Echo Dot beviel me wel beter. Mijn ervaring was dat de microfoon beter/gevoeliger was.

Als Sonos straks in de EU ook met een actie komt van twee Sonos One speakers voor de prijs van één HomePod, dan weet ik nog niet of ik voor de HomePod ga of Sonos. Middels Airplay2 integreren de Sonos One speakers ook mooi met de Apple TV. Daarnaast keuze tussen Alexa of Google Assistant. Helaas geen Siri.

In ieder geval wordt dit jaar mijn Marantz stereo receiver en Monitor Audio speakers vervangen door HomePod of Sonos.

• Queenfanmichel
quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:35:
[...]

Ik denk dat veel HomePod eigenaren het apparaat gebruiken voor Apple Music en/of om de thuisautomatisering te bedienen. Ik heb vnl. interesse in dat laatste en hopelijk komt er snel goede (voice) integratie met Spotify.

Een beetje offtopic:
Wat betreft een klein display, is een Amazon Echo Spot niet wat voor jou? Alexa heeft verschrikkelijk veel skills, voor thuisautomatisering, maar ook voor Sonos. In de Amazon app kun je al je devices hernoemen naar een in het engels begrijpelijke naamgeving zonder dat dit gelijk doorgevoerd wordt in Apple HomeKit of Hue.
Ik heb even een Echo Dot in huis gehad en best wel spijt dat ik ‘m weer weggedaan heb. Later nog een Google Home Mini gehad, maar de Echo Dot beviel me wel beter. Mijn ervaring was dat de microfoon beter/gevoeliger was.

Als Sonos straks in de EU ook met een actie komt van twee Sonos One speakers voor de prijs van één HomePod, dan weet ik nog niet of ik voor de HomePod ga of Sonos. Middels Airplay2 integreren de Sonos One speakers ook mooi met de Apple TV. Daarnaast keuze tussen Alexa of Google Assistant. Helaas geen Siri.

In ieder geval wordt dit jaar mijn Marantz stereo receiver en Monitor Audio speakers vervangen door HomePod of Sonos.
Interresant inderdaad, zal eens onderzoeken.

• meesje
quote:
Queenfanmichel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:38:
[...]

Interresant inderdaad, zal eens onderzoeken.
De Echo Spot kun je trouwens niet via amazon.de bestellen (alleen voor Duitsland). Echter via cyberport.de wel. Zij gaan ook mee met (tijdelijke) prijsverlagingen van amazon.de. Zo was een paar weken geleden de Spot 105 euro ipv 130. En anders bestellen voor 126 euro bij eglobalcentral.

Als ik tzt besluit om te gaan voor 2 x Sonos One (ipv HomePod) dan wil ik voor op de slaapkamer ook gaan voor een Spot. Dan beneden (via Sonos) en op slaapkamer beide Alexa.

• Queenfanmichel
quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:42:
[...]

De Echo Spot kun je trouwens niet via amazon.de bestellen (alleen voor Duitsland). Echter via cyberport.de wel. Zij gaan ook mee met (tijdelijke) prijsverlagingen van amazon.de. Zo was een paar weken geleden de Spot 105 euro ipv 130. En anders bestellen voor 126 euro bij eglobalcentral.

Als ik tzt besluit om te gaan voor 2 x Sonos One (ipv HomePod) dan wil ik voor op de slaapkamer ook gaan voor een Spot. Dan beneden (via Sonos) en op slaapkamer beide Alexa.
Ik heb een Sonos en die bevalt me prima, en wil dit ook wel uitbreiden. Daarom mis ik een Sonos met een scherm die ik in dezelfde omgeving kan plaatsen als mijn oude sonos.

Deze Echo Spot is wel interessant, ga ik ook zeker bekijken en onderzoeken. Maar doordat ik een Sonos heb zie ik het nut van een HomePod niet. Zit ook op mijn Denon AVR-X2400H, en op de Sonos.

Beter geluid kan, maar voor muziek via Spotify vind ik Spotify Connect perfect. Dat heeft de HomePod (nog) niet, doe niks met Apple Music

Acties:
  • +2Henk 'm!

• meesje
quote:
Queenfanmichel schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:48:
[...]

Ik heb een Sonos en die bevalt me prima, en wil dit ook wel uitbreiden. Daarom mis ik een Sonos met een scherm die ik in dezelfde omgeving kan plaatsen als mijn oude sonos.

Deze Echo Spot is wel interessant, ga ik ook zeker bekijken en onderzoeken. Maar doordat ik een Sonos heb zie ik het nut van een HomePod niet. Zit ook op mijn Denon AVR-X2400H, en op de Sonos.

Beter geluid kan, maar voor muziek via Spotify vind ik Spotify Connect perfect. Dat heeft de HomePod (nog) niet, doe niks met Apple Music
Ik gok zo dat je de Sonos play 3 eerder had dan je Denon receiver. Je receiver ondersteunt Heos. Qua multiroom standaarden heb je er nu twee: Sonos en Heos. Misschien je Sonos verkopen en vervangen door een Heos? Qua multiroom voegt een HomePod inderdaad niks toe. Als je die zo kopen heb je drie standaarden: Airplay2, Sonos en Heos......

Ik heb nog niks van dit alles (wel een Chromcast Audio aan mijn receiver gehangen), ik ga me nog goed verdiepen in wat ik wil aanschaffen. Een Sonos One biedt in mijn ogen veel waar voor z’n geld: multiroom via Airplay2 en Sonos, voice control via Amazon Alexa en Google Assistant, veel streaming diensten (o.a. Apple Music, Spotify, Deezer, TuneIn).

Bij Sonos (one, play 5 gen2) heb ik het gevoel dat ik mezelf zo min mogelijk vast leg op een bepaalde standaard. Je mist wel Siri.... Het kan zomaar zijn dat ik er over een tijdje anders tegenaan kijk en er zomaar een HomePod in de woonkamer staat. :)

• Queenfanmichel
quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:01:
[...]

Ik gok zo dat je de Sonos play 3 eerder had dan je Denon receiver. Je receiver ondersteunt Heos. Qua multiroom standaarden heb je er nu twee: Sonos en Heos. Misschien je Sonos verkopen en vervangen door een Heos? Qua multiroom voegt een HomePod inderdaad niks toe. Als je die zo kopen heb je drie standaarden: Airplay2, Sonos en Heos......

Ik heb nog niks van dit alles (wel een Chromcast Audio aan mijn receiver gehangen), ik ga me nog goed verdiepen in wat ik wil aanschaffen. Een Sonos One biedt in mijn ogen veel waar voor z’n geld: multiroom via Airplay2 en Sonos, voice control via Amazon Alexa en Google Assistant, veel streaming diensten (o.a. Apple Music, Spotify, Deezer, TuneIn).

Bij Sonos (one, play 5 gen2) heb ik het gevoel dat ik mezelf zo min mogelijk vast leg op een bepaalde standaard. Je mist wel Siri.... Het kan zomaar zijn dat ik er over een tijdje anders tegenaan kijk en er zomaar een HomePod in de woonkamer staat. :)
Klopt had de Sonos al voordat ik deze Denon reciever kocht, maar multiroom is ook niet mijn grootste doel. De Sonos was in eerste instantie voor op de slaapkamer en in de tuin, ook neem ik hem mee op wintersport aangezien ik in een appartement zit waar de modem in de buurt ligt.

Maar in alles is de Sonos na mijn mening beter dan de HomePod, geluid kan je over twisten maar heb meer vrijheid qua muziekdiensten dan bij een HomePod. Tenzij ik alles doe met AirPlay en dat is juist iets waar Sonos zich onderscheidt t.o.v. de HomePod.

Zoals Spotify Connect.

We zullen zien wat aanstaande maandag gaat gebeuren met de HomePod, als deze o.a. Spotify Connect ondersteunt en mijn voorkeur een schermpje dan ga ik er over nadenken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelusHD
Goedemorgen,

Sta op het punt om morgen een order te plaatsen voor twee Homepods in Duitsland. Heb ze zelf nog nooit gehoord, alleen reviews van youtube. Mijn woonkamer is ongeveer 25m2 daar zit nog een open keuken aan vast, dus dat maakt het wel wat groter. We zitten ongeveer 4,5m van onze TV vandaan.

Veel reviews zijn te spreken over de geluidskwaliteit voor het formaat speaker, wij zijn juist op zoek naar 2 kleine speakers in onze woonkamer.

- Kunnen mensen hier bevestigen dat het geluid hard genoeg kan in stereo configuratie?

- Zijn er mensen met een witte homepod? Vind deze zelf erg mooi maar ben bang voor vuil, bij onz komen ze gewoon op de tv meubel te staan en zullen daarna niet meer verplaatsen.

Thx :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelusHD
Vandaag maar even alles gecontroleerd en veel reviews gelezen. Het geluid via een iphone met spotify of apple music kan opzich best hard, in iedergeval waar de meeste tevreden over zijn.

De combinatie met ATV 4K en een film via netflix of iets dergelijks schijnt erg slecht te zijn qua volume output, zelfs zo erg dat een enkele soundbar of kleine TV speakers meer sound output hebben.

Whats the point? :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
Samengevat: HomePod is voor muziek (zo is ie ook in de markt gezet).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelusHD
quote:
meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:15:
Samengevat: HomePod is voor muziek (zo is ie ook in de markt gezet).
Jammer, dan wacht ik wel op versie 2, product is nog niet volwassen.

Thx voor bevestiging.

AngelusHD wijzigde deze reactie 17-06-2018 20:22 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
AngelusHD schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:21:
[...]

Jammer, dan wacht ik wel op versie 2, product is nog niet volwassen.

Thx voor bevestiging.
Niet volwassen, zo zou ik het niet noemen. Als je b.v. een Sonos One, play1, play3 of play5 koopt, doe je dat ook voor muziek en niet voor film. Voor film heeft Sonos andere producten: Playbase, Playbar en recentelijk de Beam.
Apple heeft voor nu alleen de focus op muziek. Dat was destijds bij Sonos ook het geval. Wellicht dat Apple later de focus gaat verbreden als ze een eigen streaming dienst gaan aanbieden voor film/series.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelusHD
quote:
meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:30:
[...]

Niet volwassen, zo zou ik het niet noemen. Als je b.v. een Sonos One, play1, play3 of play5 koopt, doe je dat ook voor muziek en niet voor film. Voor film heeft Sonos andere producten: Playbase, Playbar en recentelijk de Beam.
Apple heeft voor nu alleen de focus op muziek. Dat was destijds bij Sonos ook het geval. Wellicht dat Apple later de focus gaat verbreden als ze een eigen streaming dienst gaan aanbieden voor film/series.
Dat is ook de reden waarom ik nooit Sonos heb gekocht, de Soundbar koppelen met je TV doormiddel van een optische kabel? Er zitten teveel nadelen aan. Play 5 klinkt goed en is een mooie speaker maar het gemis dat je het niet kan verbinden met een bron zoals een ATV of ander media speler is het dus niet volwassen.

Kortom: 2 speakers is opzich voor mij genoeg en omdat deze in de woonkamer staan zou het fijn zijn deze voor zowel muziek als entertainment te gebruiken. Andere optie is natuurlijk nog 2 speakers naast je tv te zetten bekabeld met een versterker, dan zal de Sonos speakers naar boven kunnen in de badkamer waar geen tv hangt.

Ik snap je, maar ik ben het niet met je eens. En tot nu was ik heel erg enthousiast over de homepod, juist ondat ik alles van Apple heb. Tja jammer, ik hou het even in de gaten als ze een update uitbrengen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meesje
quote:
AngelusHD schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:22:
[...]

Dat is ook de reden waarom ik nooit Sonos heb gekocht, de Soundbar koppelen met je TV doormiddel van een optische kabel? Er zitten teveel nadelen aan. Play 5 klinkt goed en is een mooie speaker maar het gemis dat je het niet kan verbinden met een bron zoals een ATV of ander media speler is het dus niet volwassen.

Kortom: 2 speakers is opzich voor mij genoeg en omdat deze in de woonkamer staan zou het fijn zijn deze voor zowel muziek als entertainment te gebruiken. Andere optie is natuurlijk nog 2 speakers naast je tv te zetten bekabeld met een versterker, dan zal de Sonos speakers naar boven kunnen in de badkamer waar geen tv hangt.

Ik snap je, maar ik ben het niet met je eens. En tot nu was ik heel erg enthousiast over de homepod, juist ondat ik alles van Apple heb. Tja jammer, ik hou het even in de gaten als ze een update uitbrengen.
Als de Play5gen2 straks de airplay2 update heeft gehad, dan kan deze via airplay gekoppeld worden aan de atv. Je kunt als audii output op je atv de airplay speakers selecteren (kan nu ook al met het huidige airplay, maar nog niet op Sonos).

Bij ons thuis gaat er tzt ook wel homepod komen. Ik wacht nog op NL ondersteuning en Spotify. Wat betreft het laatste, kan ik wellicht wachten tot ik een ons weeg. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AngelusHD
quote:
meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 21:36:
[...]

Als de Play5gen2 straks de airplay2 update heeft gehad, dan kan deze via airplay gekoppeld worden aan de atv. Je kunt als audii output op je atv de airplay speakers selecteren (kan nu ook al met het huidige airplay, maar nog niet op Sonos).

Bij ons thuis gaat er tzt ook wel homepod komen. Ik wacht nog op NL ondersteuning en Spotify. Wat betreft het laatste, kan ik wellicht wachten tot ik een ons weeg. :)
Native Spotify ondersteuning... dan heb je nog meer geduld dan ik :-)

Het is inderdaad geen slecht plan om even nog te wachten wat Airplay 2 zal bieden met de huidige maar mssn ook de toekomstige speakers.

• Herax10NL
Zijn er hier veel mensen die Spotify gebruiken icm de Homepod? Zo ja, wat zijn jullie ervaringen hier mee? Werkt dit goed?

• meesje
Via cyberport.de is de HomePod te koop voor 349 euro. Afhalen in winkel is gratis, echter voor 16,95 wordt de HomePod ook opgestuurd.
https://www.cyberport.de/...le-homepod-spacegrau.html
De verzendkosten zijn pas zichtbaar wanneer je gaat afrekenen.

Ongetwijfeld zal de HomePod straks ook via amazon.de te bestellen zijn. Het zal me niet verbazen als er dan een blokkade op zit voor verzenden naar NL. Dan moet je gebruik maken van huifkar of zal afhalen bij Hermes. Qua kosten en tijd lijken me de verzendkosten van cyberport een voordeligere keuze.

• Herax10NL
quote:
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:03:
Via cyberport.de is de HomePod te koop voor 349 euro. Afhalen in winkel is gratis, echter voor 16,95 wordt de HomePod ook opgestuurd.

Ongetwijfeld zal de HomePod straks ook via amazon.de te bestellen zijn. Het zal me niet verbazen als er dan een blokkade op zit voor verzenden naar NL. Dan moet je gebruik maken van huifkar of zal afhalen bij Hermes. Qua kosten en tijd lijken me de verzendkosten van cyberport een voordeligere keuze.
Ik heb de HomePod vanochtend voor hetzelfde bedrag besteld bij MediaMarkt in Duitsland. Daar kan ik 'm vanavond ophalen, hier over de grens (MediaMarkt Nordhorn).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meesje
quote:
Herax10NL schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:06:
[...]

Ik heb de HomePod vanochtend voor hetzelfde bedrag besteld bij MediaMarkt in Duitsland. Daar kan ik 'm vanavond ophalen, hier over de grens (MediaMarkt Nordhorn).
Als je echt dichtbij een punt in Duitsland woont, is dat natuurlijk voordeliger. Echter de meeste mensen zullen echt wel meer dan 16,95 euro aan kosten maken bij ophalen: brandstof, afschrijving. Indien zakelijk leaseauto dan kost het je alleen tijd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MelvinW
quote:
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:03:

Gravis.de is een betere optie. Daar betaal je €14,99 voor verzendkosten en met een couponcode krijg je nog eens €10 korting. Kom je op €353,99 totaal uit :)

MelvinW wijzigde deze reactie 18-06-2018 15:24 (3%)

• meesje
quote:
MelvinW schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:13:
[...]

Gravis.de is een betere optie. Daar betaal je €14,99 voor verzendkosten en met couponcode "SAWDYVRU" krijg je nog eens €10 korting. Kom je op €353,99 totaal uit :)
Top! Bij cyberport.de was ik nog vergeten de 5 euro nieuwsbrief kortingscode te vermelden, maar dit is inderdaad nog voordeliger. Man, man, twijfel, twijfel.....
@Serena Ga je 'm bestellen? ;)

• AngelusHD
Gebruikt hier niemand buiten het afspelen van muziek via de homepod deze ook voor films icm AppleTV 4K?

Heb nu weer gelezen dat alsnje stereo forceerd tijd het afspelen van films dat het geluid wel zijn max kan halen zoals je gewend bent met Apple Music.

Kan iemand dit testen?

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
meesje schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:15:
[...]

Top! Bij cyberport.de was ik nog vergeten de 5 euro nieuwsbrief kortingscode te vermelden, maar dit is inderdaad nog voordeliger. Man, man, twijfel, twijfel.....
quote:
MelvinW schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:13:
[...]

Gravis.de is een betere optie. Daar betaal je €14,99 voor verzendkosten en met een couponcode krijg je nog eens €10 korting. Kom je op €353,99 totaal uit :)
Eglobalcentral.eu/nl is hij €310 inclusief verzending.

Nevermind, prijs is aangepast inmiddels. Hij was het echter wel al weken. Dus misschien vanwege de nieuwe release.

Donstil wijzigde deze reactie 18-06-2018 18:11 (33%)

• MelvinW
quote:
Donstil schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:08:
[...]

[...]

Eglobalcentral.eu/nl is hij €310 inclusief verzending.

Nevermind, prijs is aangepast inmiddels. Hij was het echter wel al weken. Dus misschien vanwege de nieuwe release.
Neem aan dat mensen het liefst een EU-stekker willen :P Als je dat je niet uitmaakt dan is EGlobalCentral inderdaad een betere optie wanneer ze 'm weer in de aanbieding doen. Ik verwacht dat in EU de prijs ook wel snel naar €299 gaat bij winkels. Bij BestBuy kun je 'm nu ook voor $299 oppikken.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

quote:
MelvinW schreef op maandag 18 juni 2018 @ 18:18:
[...]

Neem aan dat mensen het liefst een EU-stekker willen :P Als je dat je niet uitmaakt dan is EGlobalCentral inderdaad een betere optie wanneer ze 'm weer in de aanbieding doen. Ik verwacht dat in EU de prijs ook wel snel naar €299 gaat bij winkels. Bij BestBuy kun je 'm nu ook voor $299 oppikken.
Maanden wachten, meer betalen, ik snap die mensen nooit zo :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AngelusHD
quote:
[...]

Ik heb ze besteld, vind het zelf een fijn gevoel dat ik in de auto kan stappen indien er iets mis mee is of dat het niet voldoet aan mijn voorwaarde.

Ik ga er zelf achter komen hoe of wat wel niet bevalt, zoveel berichten gelezen en de 1 vind het fantastisch en de andere heeft alleen maar problemen en presteert ie ondermaats. Kortom, zelf ondervinden.

Verzending duurt 2-4 dagen, dat betekend dat ik hem voor het weekend heb, ben benieuwd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Herax10NL
Zojuist opgehaald in Duitsland. Ik kan niet anders zeg dan "Wow!". Wat een geweldig geluid. Echt zoveel beter dan de Denon Heos 1 HS2 (2x) die ik had. Veel voller geluid, betere tonen en een geweldige bass. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik tevreden ben. Enkel Spotify support zou nog fijn zijn.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GrazydonNL
Vanmorgen 2 stuks gekocht in Oberhausen, wat een gaaf apparaat! Geluid is heerlijk en zoals in de vele reviews genoemd; “hey Siri” werkt ook als een trein! Heb zelf mijn HomeKit scenes Engelse namen gegeven, waardoor het allemaal heerlijk werkt!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 09:07
quote:
[...]

Ik woon 10 minuten van de grens af, rijd wel even naar de MediaMarkt of Gravis. Wacht eerst nog even een tijdje, dan is de hyper er weer af en is die gewoon op voorraad.

• meesje
quote:
Serena schreef op maandag 18 juni 2018 @ 23:15:
[...]

Ik woon 10 minuten van de grens af, rijd wel even naar de MediaMarkt of Gravis. Wacht eerst nog even een tijdje, dan is de hyper er weer af en is die gewoon op voorraad.
En hopelijk kent Siri dan ook NL.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• GvdBerg
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 14-01 16:45
Samen met @GrazydonNL naar Oberhausen geweest om er eentje op te pikken!

Mijn eerste indruk: WOW! Had al het een en ander gelezen over het geluid, maar het overtreft alle reviews, schitterend. Vooral die bass, maakt het af!

Siri luistert verdomd goed en reageert snel op je vragen. Even gebruik maken van de drie maanden gratis Apple Music, maar ik denk dat het Spotify gaat vervangen.

• AngelusHD
Heb net de bevestiging gehad dat ze verzonden worden, ben benieuwd :)
Pagina: 1 ... 6 7 8 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True