en de missie van Apple is wederom 100% geslaagd: je klanten nog meer de vendor lock in duwentcviper schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:41:
[...]
. Apple music gebruiken en geen airplay nodig
Gelukkig wel, ik stap wel eens even uit om een goed beeld te krijgen van het andere ecosysteem maar ik kom toch steeds weer bij Apple terug. Het is lekker vertoeven in de Apple BubbleGeert1976 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:11:
en de missie van Apple is wederom 100% geslaagd: je klanten nog meer de vendor lock in duwen![]()
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Eens. Behalve dat ik Spotify toch wel 100x fijner vind dan Apple MusicDonstil schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:17:
[...]
Gelukkig wel, ik stap wel eens even uit om een goed beeld te krijgen van het andere ecosysteem maar ik kom toch steeds weer bij Apple terug. Het is lekker vertoeven in de Apple Bubble

En wat betreft dit speakertje mis ik daardoor toch weer een stukje gebruiksgemak... wat dat betreft mag Apple echt wel even met de hand over het hart strijken en third-party apps toegang geven tot bijvoorbeeld Siri.
Dat zal heus nog wel komen, ding is net uit.... krijgt heus wel updates voor 3rd party.Wootism schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:23:
[...]
Eens. Behalve dat ik Spotify toch wel 100x fijner vind dan Apple Music![]()
En wat betreft dit speakertje mis ik daardoor toch weer een stukje gebruiksgemak... wat dat betreft mag Apple echt wel even met de hand over het hart strijken en third-party apps toegang geven tot bijvoorbeeld Siri.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Waarom zouden ze?
[ Voor 81% gewijzigd door matthijst op 13-02-2018 13:29 ]
Haters everywhere but I don’t really care
Lijkt me ook dat het zou blijft ja, net als dat Siri op de iPhone alleen Apple Music ondersteunt...matthijst schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:28:
Waarom zouden ze?
Dat verwacht ik ook niet eigenlijk.matthijst schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:28:
Waarom zouden ze?
Zeker gezien het marktaandeel van Apple Music nu, wat nog steeds groeit (zeker in de v.s.).
Willen ze over Spotify heen dan is openstellen van het systeem niet de volgende stap.
Luister toch voornamelijk muziek via Soundcloud en Spotify en dat weerhoudt me er nu nog van om er eentje aan te schaffen. Airplay werkt toch niet lekker vind ik zelf.
MacBook Pro 13" 2017 512GB iPhone 13 Pro 128GB
Siri ondersteunt ook lokale muziek die je vanaf iTunes op je iPhone hebt gezet hoor. Maar inderdaad, het zou mooi zijn als Spotify, Sonos etc ook worden ondersteund. Een soort HomeKit voor Music, MusicKit...GeorgeMichael schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:33:
[...]
Lijkt me ook dat het zou blijft ja, net als dat Siri op de iPhone alleen Apple Music ondersteunt...
Wat werkt er niet lekker aan?KW25 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 13:47:
Luister toch voornamelijk muziek via Soundcloud en Spotify en dat weerhoudt me er nu nog van om er eentje aan te schaffen. Airplay werkt toch niet lekker vind ik zelf.
Ik stream al jaren simultaan muziek vanaf Spotify naar een AppleTV en een H/K Aura. Geen consessies qua kwaliteit en veel stabieler dan bluetooth.
Ik heb alleen geen fluit aan Siri, en dat gaan waarschijnlijk ook nooit komen :’(
Overbodig
[ Voor 91% gewijzigd door GeorgeMichael op 13-02-2018 19:38 ]
HomePod eindelijk onderweg naar Nederland, wel nog (onverwacht) wat VAT bijgekomen.
Ach ja, hopende heb ik hem Donderdag of Vrijdag.
Ach ja, hopende heb ik hem Donderdag of Vrijdag.
Zo vandaag eerste dag met de HomePod doorgebracht, erg fijn zo tegen Siri brullen als je aan de keukentafel achter je Macbook zit.
Je kunt mij een hoop vertellen maar dat wint het absoluut van Airplay of de <Insert andere speaker fabrikant> App.
Het is nu gewoon "Hey Siri, give me something from Johnny Cash" en hopla spelen. Ook het volume waarmee dat kan is fantastisch, gewoon aan de andere kant van de woonkamer op normaal volume tegen "haar" praten.
Ook valt op dat door de hoeveelheid microfoons ze me nu ineens prima verstaat, commando's (Homekit enz) gaan nu continu goed. Wel een typische productgroep, zolang je het niet hebt is het onzin maar als je het dan daadwerkelijk in je woonkamer hebt staan werkt het wel verdomde lekker (Iets wat je ook van Google Home en Alexa gebruikers vaak hoort.
We leven in een mooie wereld als het aankomt op technologie
.
Je kunt mij een hoop vertellen maar dat wint het absoluut van Airplay of de <Insert andere speaker fabrikant> App.
Het is nu gewoon "Hey Siri, give me something from Johnny Cash" en hopla spelen. Ook het volume waarmee dat kan is fantastisch, gewoon aan de andere kant van de woonkamer op normaal volume tegen "haar" praten.
Ook valt op dat door de hoeveelheid microfoons ze me nu ineens prima verstaat, commando's (Homekit enz) gaan nu continu goed. Wel een typische productgroep, zolang je het niet hebt is het onzin maar als je het dan daadwerkelijk in je woonkamer hebt staan werkt het wel verdomde lekker (Iets wat je ook van Google Home en Alexa gebruikers vaak hoort.
We leven in een mooie wereld als het aankomt op technologie
[ Voor 32% gewijzigd door Donstil op 13-02-2018 20:23 ]
Het zou pas magisch zijn als je Nederlands kon lullen
Nou mijn Engels is prima en wordt ook dagelijks wel gesproken dus steeds schakelen is niet lastig maar kan mij voorstellen dat dit voor sommige nog een drempel is inderdaad.matthijst schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:31:
Het zou pas magisch zijn als je Nederlands kon lullen
Mijn Engels is niks mis mee, maar vind het gewoon lame om Engels te praten tegen een apparaat.
Haha "Lame", mooie Engelse termmatthijst schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:39:
Mijn Engels is niks mis mee, maar vind het gewoon lame om Engels te praten tegen een apparaat.
Idd bewust 
Achtergesteld landje.
Laat ze gewoon eens wat moeite doen bij Apple
Achtergesteld landje.
[ Voor 190% gewijzigd door matthijst op 13-02-2018 20:51 ]
Ja wet van de remmende voorsprong he, wij staan bekend als een land wat zijn talen spreekt en dat gecombineerd met de kleine afzetmarkt geeft dit soort situaties.matthijst schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:46:
Achtergesteld landje.
Om die reden is er ook geen Nederlandse Google Home, Amazon Alexa, Samsung Bixby, Microsoft Hello (dacht ik). We mogen nog blij zijn dat er überhaupt Nederlandse Siri is op iOS/macOS.
Als het om 'belasting-ontduiking' gaat weten ze Nederland anders prima te vinden.Donstil schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 20:59:
[...]
Ja wet van de remmende voorsprong he, wij staan bekend als een land wat zijn talen spreekt en dat gecombineerd met de kleine afzetmarkt geeft dit soort situaties.
Om die reden is er ook geen Nederlandse Google Home, Amazon Alexa, Samsung Bixby, Microsoft Hello (dacht ik). We mogen nog blij zijn dat er überhaupt Nederlandse Siri is op iOS/macOS.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Hoe dat relevant is aan de HomePod en Siri ontgaat mij een beetje maar gelijk heb je zekerRivanov schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:26:
[...]
Als het om 'belasting-ontduiking' gaat weten ze Nederland anders prima te vinden.
Ging mij meer om het 'links' laten liggen van Nederland m.b.t. het uitbrengen van de Smart Home devices.Donstil schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:37:
[...]
Hoe dat relevant is aan de HomePod en Siri ontgaat mij een beetje maar gelijk heb je zeker
Maar als het om geld gaat weten ze Nederland wél te gebruiken.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Ja ik snap wat je zegt dat is het punt nietRivanov schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 21:45:
[...]
Ging mij meer om het 'links' laten liggen van Nederland m.b.t. het uitbrengen van de Smart Home devices.
Maar als het om geld gaat weten ze Nederland wél te gebruiken.
Verwijderd
Heb de mijne ondertussen sinds zondag, Apple Store was open van 12 tot 18u, en ben er echt belachelijk tevreden van. Zo'n supergeluid... Echt lekker!
En heb iOS 11.3 beta en tvOS 11.3 beta draaien en is leuk om je Apple TV te pauzeren door het te vragen aan je HomePod
überlazy!
En heb iOS 11.3 beta en tvOS 11.3 beta draaien en is leuk om je Apple TV te pauzeren door het te vragen aan je HomePod
Ik heb wel een klein probleempje met de TouchLaag bovenop.
Ik werd vanmorgen (vannacht in mijn geval) wakker om 05:45 omdat de HomePod in de woonkamer aan het spelen was maar zojuist hoor ik van mijn vrouw dat dit zojuist ook weer gebeurde.
Lijkt er dus op dat iets het spelen van pauze haalt.
Ik werd vanmorgen (vannacht in mijn geval) wakker om 05:45 omdat de HomePod in de woonkamer aan het spelen was maar zojuist hoor ik van mijn vrouw dat dit zojuist ook weer gebeurde.
Verwijderd
De buurman die aan het raam fluistert: "Hey Siri, play some music"?
Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb het zelf nog niet voor gehad. En kan niet meteen een reden bedenken. Alles laatste officiele release van software? Of 11.3 beta?
Nee, alle gekheid op een stokje, ik heb het zelf nog niet voor gehad. En kan niet meteen een reden bedenken. Alles laatste officiele release van software? Of 11.3 beta?
Misschien jouw kat?Donstil schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:26:
Ik heb wel een klein probleempje met de TouchLaag bovenop.
Maar dit vind ik wel iets serieus om over na te denken. Vroeger namen we wel eens afstandbedieningen mee naar buiten om bij anderen te zappenVerwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 13:39:
De buurman die aan het raam fluistert: "Hey Siri, play some music"?
Weet niet of ieder stem unieke eigenschappen heeft maar configuratie adhv je stem zou daarbij uitkomst bieden
Het is weer September 2025 :)
Nou daar zat ik ook aan te denken maar in de nacht zijn die niet in de woonkamer, dus dat kan het helaas niet zijn.
https://forums.macrumors....ting-apple-music.2105996/Donstil schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:05:
[...]
Nou daar zat ik ook aan te denken maar in de nacht zijn die niet in de woonkamer, dus dat kan het helaas niet zijn.
Iemand met hezelfde probleem, misschien komt daar nog een oplossing voorbij.
Verwijderd
Je kan wel in de config via de Home.app eens de "touch for Siri" uitschakelen zodat enkel de stem werkt. Kwestie te elimineren...
GeorgeMichael schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:20:
[...]
https://forums.macrumors....ting-apple-music.2105996/
Iemand met hezelfde probleem, misschien komt daar nog een oplossing voorbij.
Cool, daar kan ik wel wat mee.Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 14:31:
Je kan wel in de config via de Home.app eens de "touch for Siri" uitschakelen zodat enkel de stem werkt. Kwestie te elimineren...
Thnx.
M'n HomePod is net opgehaald bij F2ME (DHL Express). Hopelijk komt ie morgen al binnen dan...
Die van mij is ook vandaag vertrokken bij Borderlinx en zie net dat ie morgen aankomt.GeorgeMichael schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 17:41:
M'n HomePod is net opgehaald bij F2ME (DHL Express). Hopelijk komt ie morgen al binnen dan...
Nice. Ik krijg vrijdag als verwachte leverdagNakyoruto schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 18:14:
[...]
Die van mij is ook vandaag vertrokken bij Borderlinx en zie net dat ie morgen aankomt.
Gisteren opgehaald bij forward2me en vandaag binnen gekregen. Ik ben verliefd!
Haha ja precies. “It’s Not a bug, it’s a feature”.GeorgeMichael schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:37:
[...]
Nice. En dat na 6 jaar ontwikkeling
Olie op het vuur voor de doelgroep die er toch al geen ging kopen
Haha die quote van dat Twitterbericht uit dat artikelDonstil schreef op woensdag 14 februari 2018 @ 20:39:
[...]
Haha ja precies. “It’s Not a bug, it’s a feature”.
Olie op het vuur voor de doelgroep die er toch al geen ging kopen
“Congratulations to everyone on their beautiful HomePods and sorry it secretes a deadly acid that destroys your furniture”
Desondanks wel vrij slordig dit.
Nou, mijn HP is "out for delivery". Vanuit Amsterdam moet 'ie helemaal naar het hoge Noorden. Hopelijk nog voordat het kantoor sluit om 17:00
Always use Adobe Photoshop for house cleaning.
Hopepod net opgepikt 
Terug naar een basloos leven
Terug naar een basloos leven
Straks in de verkoop en te bestellen voor een speciaal gereduceerd tarief: de Apple HomePod onderzetter €69.99
Straks in de verkoop en te bestellen voor een speciaal gereduceerd tarief: “Hoe ben ik grappig en wel orgineel”schumi1986 schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 12:01:
Straks in de verkoop en te bestellen voor een speciaal gereduceerd tarief: de Apple HomePod onderzetter €69.99
Je kan de Homepod nu ook kopen bij ti-84shop.
Als je er 500 euro voor over hebt
https://www.ti-84shop.nl/apple-homepod-wit.html
Als je er 500 euro voor over hebt
https://www.ti-84shop.nl/apple-homepod-wit.html
Haha, had je 1 extra of zie je er nu al van af?mprkooij schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 15:50:
Tweakers hier in V&A bieden hem goedkoper aan
Extra natuurlijk, scheelt mij weer in totaalkosten ;-) Zo kan een student toch nog voor een leuk bedrag aan de nieuwste technologie komen.GeorgeMichael schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:28:
[...]
Haha, had je 1 extra of zie je er nu al van af?
Ja had ik ook moeten doenmprkooij schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 16:59:
[...]
Extra natuurlijk, scheelt mij weer in totaalkosten ;-) Zo kan een student toch nog voor een leuk bedrag aan de nieuwste technologie komen.
Nou de mijne is vandaag verzonden door Apple dus hoop hem zaterdag binnen te krijgenGeorgeMichael schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 17:01:
[...]
Ja had ik ook moeten doenHeb je er al mee kunnen spelen, en hoe bevalt 'ie je?
Hebben jullie ook dat als je in de woning app kijkt dat er altijd staat dat er wordt afgespeeld? Ook al is dat niet zo. Of begrijp ik de kreet verkeerd?
Zie plaatje
Zie plaatje

[ Voor 12% gewijzigd door thomastvd op 15-02-2018 19:01 ]
Ja ik heb dat ook, als ik erop druk zegt homekit "Geen reactie".thomastvd schreef op donderdag 15 februari 2018 @ 19:00:
Hebben jullie ook dat als je in de woning app kijkt dat er altijd staat dat er wordt afgespeeld? Ook al is dat niet zo. Of begrijp ik de kreet verkeerd?
Zie plaatje
[afbeelding]

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 15-02-2018 22:24 ]
iOS updaten nasr 11.3 beta lost dat op
Haha dit. #Staingate
Like HomePod, Sonos One Leaves White Rings on Some Furniture.
Like HomePod, Sonos One Leaves White Rings on Some Furniture.
Maar ik draai 11.3 Closed beta 2
Ik draai ook de beta. Geen reactie heb ik nog niet gehad.
Kan je de homepod ook naar de beta krijgen eigenlijk? Nog niet gezien namelijk.
Bij mij deed de HP dit ook ( geen reactie). Ik had ook dat hij geen berichten wilde versturen. Hij begon over autorisatie. Ik heb hem net zolang opnieuw geïnstalleerd totdat alles goed werkte.
Ik vind het wel vreemd dat hij tijdens de installatie nooit om de 2FA vroeg. Dit, terwijl ik dit wel op een YT video gezien had.
Als ik nu in Home op de HP druk pauzeert hij of begint met spelen.
edit: Ik heb ook IOS 11.3 beta
@ Thomas
Voor zover ik weet niet.
Ik vind het wel vreemd dat hij tijdens de installatie nooit om de 2FA vroeg. Dit, terwijl ik dit wel op een YT video gezien had.
@ Thomas
Voor zover ik weet niet.
[ Voor 9% gewijzigd door alex75 op 16-02-2018 08:08 ]
Ooh de mijne heeft ook niet om 2FA gevraagd inderdaad.alex75 schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 08:06:
Bij mij deed de HP dit ook ( geen reactie). Ik had ook dat hij geen berichten wilde versturen. Hij begon over autorisatie. Ik heb hem net zolang opnieuw geïnstalleerd totdat alles goed werkte.
@ Thomas
Voor zover ik weet niet.
[ Voor 3% gewijzigd door Donstil op 16-02-2018 10:45 ]
Verwijderd
Bij mij staat hij altijd correct in de Home.app. Als hij niets speelt staat er "gepauzeerd" en anders is het "wordt afgespeeld". Identiek als m'n Apple TV 4K.
(iPhone & Apple TV op 11.3b2, HP met stock software, geen idee of je er een beta op kan krijgen)
Wel spijtig dat je iPhone Siri ook in het Engels moet staan om een sms'je te kunnen versturen
(iPhone & Apple TV op 11.3b2, HP met stock software, geen idee of je er een beta op kan krijgen)
Wel spijtig dat je iPhone Siri ook in het Engels moet staan om een sms'je te kunnen versturen
Bij mij werkt alleen news niet ( no sources available for that topic). Heeft dat met de NL Apple ID te maken?
Half werk weer, teveel moeite om ook de kringen onder weg te halen...
You're either part of the solution or you're part of the problem
Ik heb de HomePod even een reset gegeven en nu werkt het hier ook inderdaad 👍🏼
Ik heb behoefte aan een 2e, aan de andere kant van de kamer
Heb de HomePod net uit de verpakking en het geluid is geweldig.
Ik heb alleen 1 probleem, als ik roep om iets te spelen, dan zegt Siri dat ze het zal afspelen, maar vervolgens begint niks.
Iemand anders ook dit probleem? Setup gedaan via m’n iPhone en die heeft iOS 11.2.5.
EDIT:
Opgelost, even uit en terug ingelogd op de HomePod.
Ik heb alleen 1 probleem, als ik roep om iets te spelen, dan zegt Siri dat ze het zal afspelen, maar vervolgens begint niks.
Iemand anders ook dit probleem? Setup gedaan via m’n iPhone en die heeft iOS 11.2.5.
EDIT:
Opgelost, even uit en terug ingelogd op de HomePod.
[ Voor 9% gewijzigd door Nakyoruto op 16-02-2018 18:04 ]
HomePod verzending zojuist betaald via Forward2Me, ben ik nog op tijd voor levering morgen of iemand weet
Denk het niet. Ik had rond 17:00 uur betaald op dinsdag. Donderdag geleverd.mprkooij schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:12:
HomePod verzending zojuist betaald via Forward2Me, ben ik nog op tijd voor levering morgen of iemand weet
GeorgeMichael schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:14:
[...]
Denk het niet. Ik had rond 17:00 uur betaald op dinsdag. Donderdag geleverd.
Edit: mijn HomePod is inmiddels weer terug bij “geen reactie” in HomeKit.
Deze manier van DHL komt niet op zaterdag.mprkooij schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 19:12:
[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 16-02-2018 21:17 ]
Is het zo dat je altijd een reisstekker/omvormer zal moeten gebruiken als je de homepod uit de UK haalt?
Ja want ze gebruiken daar een andere standaard dan hier. Dus je moet inderdaad een reisstekker hebben. Tenzij je hem in frankrijk/duitsland koopt, maar daar is die nog niet beschikbaar.Paralectic schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:49:
Is het zo dat je altijd een reisstekker/omvormer zal moeten gebruiken als je de homepod uit de UK haalt?
Ahah, logisch ook eigenlijk. Dan maar even wachtenmprkooij schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:53:
[...]
Ja want ze gebruiken daar een andere standaard dan hier. Dus je moet inderdaad een reisstekker hebben. Tenzij je hem in frankrijk/duitsland koopt, maar daar is die nog niet beschikbaar.
Aan de mensen die al een Homepod hebben, kan je nou de Apple TV bedienen met de Homepod in het geval dat je het geluid van de Apple TV niet output naar de Homepod? Zou wel verdomd handig zijn. Nog handiger: Hey Siri, turn on the Apple TV... Maar dat laatste werkt volgens mij soweiso niet, toch?
PSN: KeaveXL
Volgens mij gaat dat laatste (Siri > Apple TV) komen in iOS 11.3. Nu in beta.KeaveXL schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:42:
Aan de mensen die al een Homepod hebben, kan je nou de Apple TV bedienen met de Homepod in het geval dat je het geluid van de Apple TV niet output naar de Homepod? Zou wel verdomd handig zijn. Nog handiger: Hey Siri, turn on the Apple TV... Maar dat laatste werkt volgens mij soweiso niet, toch?
Ik moet nog even wennen aan de hoeveelheid bass die de homepod produceert, verder is het een mooi apparaat.
Wat een mooi geluid komt er uit die HomePod zeg! Had even 20 minuten de tijd nodig om de kamer te verkennen ofzo, geluid klinkt nu veel beter en mindere bass.
Wat een mooi geluid komt er uit die HomePod zeg! Had even 20 minuten de tijd nodig om de kamer te verkennen ofzo, geluid klinkt nu veel beter en mindere bass.
[ Voor 44% gewijzigd door mprkooij op 19-02-2018 22:49 ]
Heb binnenkort een reden om wat leuk voor mezelf te mogen kopen: is het het (al) waard om een HomePod uit US/UK te laten komen, vwb kosten en huidige mogelijkheden icm HomeKit en muziek?
Verwijderd
Op bol.com kost zo'n stekkertje 8 euro, daar moet je't nu ook niet voor laten ;-)Paralectic schreef op vrijdag 16 februari 2018 @ 21:53:
[...]
Ahah, logisch ook eigenlijk. Dan maar even wachten
Als je geluid naar de HP streamt dan werkt het, anders niet. (11.3b2)KeaveXL schreef op maandag 19 februari 2018 @ 12:42:
Apple TV werkt met geen enkele homekitfunctie dus dat werkt nog niet, idem dito HP.
Ik heb er eentje uit de UK met een bol.com stekkertje van 8 euro. Heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ding werkt echt zalig! En, ook al is het in het Engels, is het super om gewoon je homekitspullen te bedienen door op een normaal volume te praten, waar dan ook in de woonkamer...Rgerr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:52:
Heb binnenkort een reden om wat leuk voor mezelf te mogen kopen: is het het (al) waard om een HomePod uit US/UK te laten komen, vwb kosten en huidige mogelijkheden icm HomeKit en muziek?
Ervaringen met het door laten sturen van producten uit US/UK? Wil er eentje uit US laten komen, maar zoek nog een goedkope/betrouwbare manier om het door te laten sturen naar NL.Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 14:10:
Ik heb er eentje uit de UK met een bol.com stekkertje van 8 euro. Heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ding werkt echt zalig! En, ook al is het in het Engels, is het super om gewoon je homekitspullen te bedienen door op een normaal volume te praten, waar dan ook in de woonkamer...
Verwijderd
Ik ben hem zelf in London gaan halen, dus daar kan ik je niet mee helpen, maar ik hoor goeie dingen van Forward2Me voor de UK...
Mijn vader luistert af en toe Nederlandse muziek, de HomePod heeft nog redelijk wat moeite om sommige muziek te vinden als je het op z'n Nederlands uitspreekt, soms wel lachen
Voor de rest erg blij met de HomePod!
Voor de rest erg blij met de HomePod!
410 euro uit de UK.Rgerr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:52:
Ik vond 't niks, verkocht voor 400
Ja hij is het waard, fijn ding.Rgerr schreef op donderdag 22 februari 2018 @ 09:52:
Als je wat langer kunt wachten (door de verzending) dan is hij bij Eglobalcentral 379,- inclusief gratis verzending. Webshop uit Hongkong welke ook naar Nederland stuurt.
Persoonlijk erg veel goeie ervaringen met deze shop. Paar weken geleden nog een 15" MacbookPro bij ze gekocht bijvoorbeeld
Zo hee, dat is niet duur. Heb je bij eglobal niet last van btw en invoerkosten?Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:14:
[...]
Ja hij is het waard, fijn ding.
Als je wat langer kunt wachten (door de verzending) dan is hij bij Eglobalcentral 379,- inclusief gratis verzending. Webshop uit Hongkong welke ook naar Nederland stuurt.
Persoonlijk erg veel goeie ervaringen met deze shop. Paar weken geleden nog een 15" MacbookPro bij ze gekocht bijvoorbeeld.
Ze versturen vanuit HK naar de UK en dan van UK naar NL. Dus zolang de Uk nog bij “ons” hoort nietmeesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:36:
[...]
Zo hee, dat is niet duur. Heb je bij eglobal niet last van btw en invoerkosten?
Kijk, dat is een mooie omweg. Thanks!Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 19:40:
[...]
Ze versturen vanuit HK naar de UK en dan van UK naar NL. Dus zolang de Uk nog bij “ons” hoort niet
Ik heb nu Alexa via Echo Dot, maar mijn voorkeur gaat naar HomeKit/Siri. Ik heb al redelijk wat spul dat HK compatible is. Mijn grootste interesse gaat naar de voice control via Siri, het geluid vind ik minder belangrijk. Sowieso geen Spotify integratie. Dat mogen ze van mij wel eerst open zetten.
Hopelijk komen ze snel met Homepod Mini.
Hoe gooi ik het geluid van mijn Macbook eigenlijk naar de HomePod? Kan dit alleen binnen iTunes?
Speaker icoontje bovenin de menu balk van je mac? Staat ie bij mij gewoon bij.Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:08:
Hoe gooi ik het geluid van mijn Macbook eigenlijk naar de HomePod? Kan dit alleen binnen iTunes?
Sluit ik me bij aan, vind Siri aanroepen zonder Apple Watch te moeten liften, iPhone uit mn zak te moeten halen, schreeuwen tegen mn iPhone of Siri remote te moeten pakken het mooist. Muziek zal maakt me niet zoveel uit, ben dan ook enigszins in dubio of ik al voor HomePod moet gaan of geduld (en hoop) moet hebben voor een HomePod mini.meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:01:
[...]
Kijk, dat is een mooie omweg. Thanks!
Ik heb nu Alexa via Echo Dot, maar mijn voorkeur gaat naar HomeKit/Siri. Ik heb al redelijk wat spul dat HK compatible is. Mijn grootste interesse gaat naar de voice control via Siri, het geluid vind ik minder belangrijk. Sowieso geen Spotify integratie. Dat mogen ze van mij wel eerst open zetten.
Hopelijk komen ze snel met Homepod Mini.
Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:08:

Mocht deze optie er niet zijn... Ga naar Systeemvoorkeuren > Geluid en vink "Toon volume in menubalk" aan.
De HomePod zelf is al redelijk klein, denk dat je een HomePod Mini kan vergetenRgerr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:20:
[...]
Sluit ik me bij aan, vind Siri aanroepen zonder Apple Watch te moeten liften, iPhone uit mn zak te moeten halen, schreeuwen tegen mn iPhone of Siri remote te moeten pakken het mooist. Muziek zal maakt me niet zoveel uit, ben dan ook enigszins in dubio of ik al voor HomePod moet gaan of geduld (en hoop) moet hebben voor een HomePod mini.
https://www.icreatemagazi...pere-homepod-najaar-2018/mprkooij schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:21:
[...]
De HomePod zelf is al redelijk klein, denk dat je een HomePod Mini kan vergeten
Misschien, maar zou mij wel over de streep trekken voor meerdere HomePods in huis!
Hij staat er hier niet bij helaas, vandaar dat ik dacht dat dit mogelijk anders moest.basvanderploeg schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:20:
[...]
[afbeelding]
Mocht deze optie er niet zijn... Ga naar Systeemvoorkeuren > Geluid en vink "Toon volume in menubalk" aan.

Edit: iTunes vind hem wel

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 23-02-2018 20:29 ]
Een Echo Dot en Google Home Mini zijn wel redelijk klein hoor....mprkooij schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:21:
[...]
De HomePod zelf is al redelijk klein, denk dat je een HomePod Mini kan vergeten
Daarom heb ik nu (misschien tijdelijk?) een Echo Dot. En een Google Home Mini is onderweg. Even kijken wat beste bevalt. Sowieso met de Home Mini mijn Chromecast (Netflix) en Chromecast Audio (Spotify) bedienen. Over een paar maanden ook NL praten tegen Google.Rgerr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:20:
[...]
Sluit ik me bij aan, vind Siri aanroepen zonder Apple Watch te moeten liften, iPhone uit mn zak te moeten halen, schreeuwen tegen mn iPhone of Siri remote te moeten pakken het mooist. Muziek zal maakt me niet zoveel uit, ben dan ook enigszins in dubio of ik al voor HomePod moet gaan of geduld (en hoop) moet hebben voor een HomePod mini.
Mwa, zie de meerwaarde van een van die twee niet. Wil Siri vanaf de bank vragen om de tv en scène film aan te zetten en (hopelijk ook snel) op Netflix een serie/film af te spelen.meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:46:
Daarom heb ik nu (misschien tijdelijk?) een Echo Dot. En een Google Home Mini is onderweg. Even kijken wat beste bevalt. Sowieso met de Home Mini mijn Chromecast (Netflix) en Chromecast Audio (Spotify) bedienen. Over een paar maanden ook NL praten tegen Google.
De meerwaarde is dat je dat dus met die twee wel al kan inregelen.Rgerr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:51:
[...]
Mwa, zie de meerwaarde van een van die twee niet. Wil Siri vanaf de bank vragen om de tv en scène film aan te zetten en (hopelijk ook snel) op Netflix een serie/film af te spelen.
Maar die kunnen niet mijn HomeKit apparatuur bedienen en ben bang dat Siri dat boos gaat worden.meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:58:
[...]
De meerwaarde is dat je dat dus met die twee wel al kan inregelen.
Dat wanneer je zegt: “Ok Google... Ik bedoel Hey Siri” en geen reageert omdat ze zich bedrogen voelen!
[ Voor 16% gewijzigd door Rgerr op 23-02-2018 21:09 ]
Hij staat er toch gewoon tussen als "Woonkamer"?Donstil schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 20:28:
[...]
Hij staat er hier niet bij helaas, vandaar dat ik dacht dat dit mogelijk anders moest.
[afbeelding]
Edit: iTunes vind hem wel
[afbeelding]
Je kan inderdaad te maken krijgen met jaloezie....Rgerr schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:08:
[...]
Maar die kunnen niet mijn HomeKit apparatuur bedienen en ben bang dat Siri dat boos gaat worden.
Dat wanneer je zegt: “Ok Google... Ik bedoel Hey Siri” en geen reageert omdat ze zich bedrogen voelen!
Maar check eens welke van je apparatuur al geschikt is voor Alexa. B.v. Hue, Koogeek, Tado, Nest, Honeywell, etc. En als ik me niet vergis ben je een homebridge ‘knutselaar’.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-alexa
He fuck nu je het zegt. Ik had iets verwacht als "HomePod woonkamer" maar inderdaad hij heet gewoon woonkamerbasvanderploeg schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:16:
[...]
Hij staat er toch gewoon tussen als "Woonkamer"?

Bedankt, daar ga ik dan...meesje schreef op vrijdag 23 februari 2018 @ 21:26:
[...]
Je kan inderdaad te maken krijgen met jaloezie....![]()
Maar check eens welke van je apparatuur al geschikt is voor Alexa. B.v. Hue, Koogeek, Tado, Nest, Honeywell, etc. En als ik me niet vergis ben je een homebridge ‘knutselaar’.Daar is ook een Alexa plugin voor.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-alexa
Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9