Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 03:19
Mijn HomePod komt vandaag aan in Dubai en wordt morgen bezorgd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11-09 08:36
MelvinW schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:51:
Mijn HomePod komt vandaag aan in Dubai en wordt morgen bezorgd :D
Want zondag is een regulier werkdag in Dubai ;)

Interessante topic gentles en ik lees graag mee. Was de laatste tijd een Sonos aan het overwegen maar nu is de HomePod een veel logischere stap voor mij. Audiokwaliteit vind ik een pre, zo te lezen in diverse reviews, lijkt me dat dat oke is. Vroeg mij nog wel af of je het geluid van videomateriaal (YouTube, Netflix etc.), die je bijv op een iPad afspeelt, kunt doorzetten naar de HomePod..AirPlay....?

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Jaymone schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:07:
[...]

Want zondag is een regulier werkdag in Dubai ;)

Interessante topic gentles en ik lees graag mee. Was de laatste tijd een Sonos aan het overwegen maar nu is de HomePod een veel logischere stap voor mij. Audiokwaliteit vind ik een pre, zo te lezen in diverse reviews, lijkt me dat dat oke is. Vroeg mij nog wel af of je het geluid van videomateriaal (YouTube, Netflix etc.), die je bijv op een iPad afspeelt, kunt doorzetten naar de HomePod..AirPlay....?
Alle audio van je iOS-devices is idd door te zetten naar je HomePod dmv AirPlay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
kijk, nu worden 2 HomePods wel zeer interessant. EverythingApplePro heeft tijdens zijn unboxing&review video laten zien dat je al in de laatste beta van iOS 11.3, 2 HomePods als stereo paar kan maken.

Ik heb thuis 2x Play:5 (2nd gen) in een stereo paar staan, kraakhelder geluid met zeer mooi geluidsbeeld (laag/hoog).

Lees her en der bevindingen van mensen die de HomePod nu een klein dagje in bezit hebben, dat de HomePod eerder richting de Play:5 gaat dan de Play:1
Dat is indrukwekkend, voor zo'n kleine box als de HomePod (in tegenstelling tot de Play:5)

vanaf ong 5min10...

YouTube: HomePod Unboxing & Review! Both Colors

[ Voor 34% gewijzigd door _Bailey_ op 10-02-2018 10:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Geert1976 schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:34:
kijk, nu worden 2 HomePods wel zeer interessant. EverythingApplePro heeft tijdens zijn unboxing&review video laten zien dat je al in de laatste beta van iOS 11.3, 2 HomePods als stereo paar kan maken.

Ik heb thuis 2x Play:5 (2nd gen) in een stereo paar staan, kraakhelder geluid met zeer mooi geluidsbeeld (laag/hoog).

Lees her en der bevindingen van mensen die de HomePod nu een klein dagje in bezit hebben, dat de HomePod eerder richting de Play:5 gaat dan de Play:1
Dat is indrukwekkend, voor zo'n kleine box als de HomePod (in tegenstelling tot de Play:5)

vanaf ong 5min10...

YouTube: HomePod Unboxing & Review! Both Colors
En op 6:08 legt ie uit dat stereo nog niet werkt ;). In iOS 11.3 is er al support voor, maar de HomePod draait nog op iOS 11.2.5 en kan er dus niet mee omgaan. Je kan het dus al wel instellen, maar de HomePod doet er nog niks mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
MelvinW schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 10:55:
[...]

En op 6:08 legt ie uit dat stereo nog niet werkt ;). In iOS 11.3 is er al support voor, maar de HomePod draait nog op iOS 11.2.5 en kan er dus niet mee omgaan. Je kan het dus al wel instellen, maar de HomePod doet er nog niks mee.
ah okay...kleine teleurstelling dan :F :F
die later dit jaar weer wordt omgezet in een mooie werkende stereo opstelling _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 09:09:
DHL gebeld, komt maandag (via Brussel op weg naar Amsterdam nu) :)
Is ophalen nog mogelijk? Want hij ligt hier 5km vandaan :)

Edit: Gebeld, zit nog in de container en daardoor is ophalen niet mogelijk. Pas na de eerste bezorg poging.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 10-02-2018 11:17 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex75
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:05
@ Donstil

Ik dacht ook aan ophalen (Rotterdam). Ik heb het contactcentrum gebeld. Er werd mij gezegd dat het bericht waarin wordt gemeld dat de HP in Rotterdam is, een containerscan is. De HP schijnt nog niet in R te zijn. Hij wordt bezorgd maandag end of day.

Leuk om de reacties van HP bezitters te lezen.
https://forums.macrumors....ing-and-overview.2105307/

- Blijkbaar is het snoer toch verwijderbaar.
- Airplay via de Mac kan meerdere naar HP 's tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe gaat dat straks eigenlijk als AirPlay stereo echt uit is. Kan ik er dan twee bij kopen en die permanent aan de Slaapkamer Apple Tv knopen?

Daar zoek ik namelijk vervanging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:28:
Hoe gaat dat straks eigenlijk als AirPlay stereo echt uit is. Kan ik er dan twee bij kopen en die permanent aan de Slaapkamer Apple Tv knopen?

Daar zoek ik namelijk vervanging.
Correct

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cool. Even de kwaliteit afwachten maar dan zou het zomaar kunnen dat ik er drie bij koop. 2 slaapkamer 1 badkamer.

#hyped :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nakyoruto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 11:40:
[...]

Cool. Even de kwaliteit afwachten maar dan zou het zomaar kunnen dat ik er drie bij koop. 2 slaapkamer 1 badkamer.

#hyped :)
Als je een 2de HomePod naast je andere zet, dan zien ze elkaar automatisch en wordt stereo geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:48
Ik ben vooral benieuwd naar ieders ervaring met bijv Spotify op de Homepod en wat wel en niet kan. Ben ook interested om te zien of het mogelijk is bijv standaard speaker x en x te selecteren voor afspelen van muziek. (of misschien straks met een app als bijv Airfoil ofzo om dan ook cast speakers mee te kunnen pakken).

Ken alleen https://castbridge.io/ voor Mac, maar ben nog niet zo'n tool voor Linux/Synology tegengekomen.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Voor 29$ vervangt Apple de stroomkabel: https://9to5mac.com/2018/...ged-cable-repair-pricing/

Dat is een zeer nette prijs! Enige nadeel is dat het niet in een Apple Store gedaan kan worden en je de HomePod dus moet opsturen.

[ Voor 24% gewijzigd door MelvinW op 10-02-2018 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/obsifdlc5z.33.17.png

Mooie eerlijkheid van de exCEO en mede oprichter van Sonos.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 10-02-2018 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:35:
[afbeelding]

Mooie eerlijkheid van de CEO van Sonos.
John werkt sinds vorig jaar niet meer bij Sonos hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MelvinW schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:55:
[...]
John werkt sinds vorig jaar niet meer bij Sonos hoor :p
Ooh nou mede oprichter dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:53
Donstil schreef op zaterdag 10 februari 2018 @ 19:35:
[afbeelding]

Mooie eerlijkheid van de exCEO en mede oprichter van Sonos.
Yep, benieuwd naar stereo Homepods nu :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecm.smits
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14-05 21:18
YouTube: How to remove the HomePod power cable! \[9to5Mac]

Je kunt de kabel dus wel zelf verwijderen blijkbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ecm.smits schreef op zondag 11 februari 2018 @ 10:31:
[Video]https://www.youtube.com/watch?v=gjxILSOfJmQ"[/video]

Je kunt de kabel dus wel zelf verwijderen blijkbaar.
Haha keurig, had dus prima echt een losse kabel kunnen zijn.

Maar even een genius bar afspraakje maken als de HomePod hier uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakyoruto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-11-2024
Nou, ik denk niet dat het lang gaat duren totdat de kabels los verkrijgbaar zijn in de Apple Store.

Lijkt me nogal raar als je de kabel verwijderbaar maakt (albeit met wat moeite) en geen losse te koop gaat aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 00:18
Gisteren een dag in Engeland. Redelijk op een impuls 1 gekocht in space grey. Vandaag aangesloten :-). Tot nu toe onder de indruk. HomeKit reageert ziek snel. Geluid is erg goed, maar volgens mij wel wat zwaar op de bass. Ik denk echter dat dit komt doordat ik het niet gewend ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tales schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:09:
Gisteren een dag in Engeland. Redelijk op een impuls 1 gekocht in space grey. Vandaag aangesloten :-). Tot nu toe onder de indruk. HomeKit reageert ziek snel. Geluid is erg goed, maar volgens mij wel wat zwaar op de bass. Ik denk echter dat dit komt doordat ik het niet gewend ben.
Zwaar op bass hoor je veel inderdaad. Ik ben daar zelf ook niet zo fan van dus ben benieuwd morgen.

Heb jij je apparaat verder op Nederlands trouwens. Of toestel op Nederlands en Siri op Engels? (Dat heb ik nu).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 00:18
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:30:
[...]

Zwaar op bass hoor je veel inderdaad. Ik ben daar zelf ook niet zo fan van dus ben benieuwd morgen.

Heb jij je apparaat verder op Nederlands trouwens. Of toestel op Nederlands en Siri op Engels? (Dat heb ik nu).
Mijn toestel was altijd al Engels, ik heb wel een Nederlandse AppleID en dat werkt zonder problemen.

De HomePod heeft verder de instellingen overgepakt die mijn telefoon ook heeft, dus Britse mannelijke stem.

In de opties in de home app kan ik kiezen uit andere talen, de enige opties zijn echter Engels(Australië, VS, UK).

Vragen over het nieuws weet de HomePod niet te beantwoorden door het gebrek van de nieuws app in Nederland denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tales schreef op zondag 11 februari 2018 @ 11:36:
[...]

Mijn toestel was altijd al Engels, ik heb wel een Nederlandse AppleID en dat werkt zonder problemen.

De HomePod heeft verder de instellingen overgepakt die mijn telefoon ook heeft, dus Britse mannelijke stem.

In de opties in de home app kan ik kiezen uit andere talen, de enige opties zijn echter Engels(Australië, VS, UK).

Vragen over het nieuws weet de HomePod niet te beantwoorden door het gebrek van de nieuws app in Nederland denk ik.
Duidelijk, thnx.

Dan hou ik het zoals ik het nu heb (iOS NL, Siri v.s.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MelvinW
Heb mijn HomePod net ontvangen en het geluid is echt geweldig. Een heel stuk beter dan de Sonos One die ik hier ook heb staan. Het verbaast me ook hoe goed Siri mij kan horen als het volume hoog staat. Daar heeft Alexa op de Sonos One nog wel eens moeite mee. Nu hopen dat stereo ook snel komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is er nog toegevoegde waarde aan dat ding vergeleken met je AppleTV aan een geluidsysteem hangen? Kan hier alles met AirPlay naar de AppleTV sturen en die knalt t weer over m’n Harman/Kardon systeem heen. (En het geluid dat daar uitkomt gaat die homepod nooit verslaan :P) Als die HomePod niet standalone kan spelen lijkt het me hier geen toegevoegde waarde hebben? Ben benieuwd of daar iets op te vinden is dat ie je alsnog door t huis volgt als je in andere kamers er wel eentje neerzet.

[ Voor 24% gewijzigd door WhatsappHack op 11-02-2018 15:20 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WhatsappHack schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:19:
Is er nog toegevoegde waarde aan dat ding vergeleken met je AppleTV aan een geluidsysteem hangen? Kan hier alles met AirPlay naar de AppleTV sturen en die knalt t weer over m’n Harman/Kardon systeem heen. (En het geluid dat daar uitkomt gaat die homepod nooit verslaan :P) Als die HomePod niet standalone kan spelen lijkt het me hier geen toegevoegde waarde hebben? Ben benieuwd of daar iets op te vinden is dat ie je alsnog door t huis volgt als je in andere kamers er wel eentje neerzet.
Niet alles hoeft een vervanging te zijn. De HomePod zit simpelweg niet in het segment van een losse receiver met speakers.

Ik heb ook een dergelijke set-up maar zet er toch een HomePod bij. HomeKit icm HomePod alleen is het voor mij al waard en daar ben ik dan eigenlijk ook het meest benieuwd naar nadat ik vandaag wat YouTube video’s heb gezien.

Ook kan ik straks twee dingen tegelijk luisteren waar ik erg naar uitkijk. In mijn geval Gamen over de receiver en podcast luisteren over de HomePod :)
MelvinW schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:08:
Heb mijn HomePod net ontvangen en het geluid is echt geweldig. Een heel stuk beter dan de Sonos One die ik hier ook heb staan. Het verbaast me ook hoe goed Siri mij kan horen als het volume hoog staat. Daar heeft Alexa op de Sonos One nog wel eens moeite mee. Nu hopen dat stereo ook snel komt!
Nais. Goed om te horen.

Al is vergelijken met de One (wat iedereen nu doet) misschien niet helemaal eerlijk. Dat is een €200 kostende speaker en daar is het geluid dan ook naar naar mijn mening.

[ Voor 20% gewijzigd door Donstil op 11-02-2018 15:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 15:28:

Nais. Goed om te horen.

Al is vergelijken met de One (wat iedereen nu doet) misschien niet helemaal eerlijk. Dat is een €200 kostende speaker en daar is het geluid dan ook naar naar mijn mening.
Klopt, maar er is niet echt een ander product om mee te vergelijken. Een Play:5 komt qua geluidskwaliteit meer in de buurt van de HomePod, maar is ook een stuk duurder en groter, heeft geen 360 graden geluid en is geen smart speaker. Ik ga er in ieder geval nog een paar HomePods bij bestellen zodra er multi room support is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
MelvinW schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:55:
[...]

Klopt, maar er is niet echt een ander product om mee te vergelijken. Een Play:5 komt qua geluidskwaliteit meer in de buurt van de HomePod, maar is ook een stuk duurder en groter, heeft geen 360 graden geluid en is geen smart speaker. Ik ga er in ieder geval nog een paar HomePods bij bestellen zodra er multi room support is :)
Hier ben ik het mee eens, er is simpelweg geen middenweg-concurrent als het gaat om de HomePod en daarom denk ik ook dat Apple dat juist heel goed heeft gezien en uitgewerkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Voor 1 homepod heb je een stereopaar Sonos 1 🙂
Benieuwd hoe de HP klinkt nu je in reviews over veel bas lees (en geen equalizer).

Voordeel van de Sonos is dat de P5 meer bas heeft maar icm een P1 is dat mooi in te stellen.
Grootste nadeel van Sonos vind ik hun App en onderling volume die niet gelockt blijft als je het omlaag en terug omhoog zet.

HP nu voor de heb besteld. Idee is ofwel vervangen van 't Sonosspul door homepods of kijken hoe sonos straks met Airplay 2 werkt.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 11-02-2018 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
matthijst schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:03:
Voor 1 homepod heb je een stereopaar Sonos 1 🙂
Benieuwd hoe de HP klinkt nu je in reviews over veel bas lees (en geen equalizer).

Voordeel van de Sonos is dat de P5 meer bas heeft maar icm een P1 is dat mooi in te stellen.
Grootste nadeel van Sonos vind ik hun App en onderling volume die niet gelockt blijft als je het omlaag en terug omhoog zet.

HP nu voor de heb besteld. Idee is ofwel vervangen van 't Sonosspul door homepods of kijken hoe sonos straks met Airplay 2 werkt.
Waarom komen ze eigenlijk met Airplay2? Alles wat Airplay2 is hebben ze zelf toch ook al in het Sonos protocol?
MelvinW schreef op zondag 11 februari 2018 @ 17:55:
[...]

Hoe doet de HomePod het tegen de 5 eigenlijk?
Komt de HomePod ondanks zijn lagere prijs een beetje in de buurt?

[ Voor 28% gewijzigd door Donstil op 11-02-2018 18:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:14:
[...]

Waarom komen ze eigenlijk met Airplay2? Alles wat Airplay2 is hebben ze zelf toch ook al in het Sonos protocol?
Maar Sonos ondersteunt nu nog geen native AirPlay. Dus je kunt er niks naar toe streamen. Enkel middels een AirPort Express gekoppeld aan de Line-In of via diverse apps / hacks.
Maar native AirPlay werkt dit jaar wel met de introductie van AirPlay 2.

/edit: Krijg net via Twitter te horen van @SonosSupport dat het nog niet zeker is dat de oudere speakers ondersteund gaan worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XgA8Dls.png

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 11-02-2018 18:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Handiger voor Apple apparaten denk ik?
Op zich werkt de Sonos app prima; ding laat Apple Music en netwerkapparaten zien. En streamen gaat ook goed. Maar om een of andere reden denk ik dat het fijner is om vanuit Apple Music rechtstreeks op een apparaat te kunnen afspelen :)
Volgens gebruikers op MacRumors is de Play 5 wel 'beter'.
Maar smaken verschillen. Ik hoop dat het werkt en klinkt zoals je verwacht van Apple: geen geklooi met treble en bass, of loudness, maar gewoon in 1x precies goed :P

edit: verwacht dat je voor Airplay 2 wel weer minimaal 1 nieuw apparaat moet toevoegen aan je Sonos setup.
Maar goed, eventueel een Play:1 erbij dan kan een andere naar boven of naar Marktplaats, voor Android gebruikers >:)

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 11-02-2018 19:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Waar ik me nog zorgen om maak is de false positives met 'Hey Siri'. Op de iPhone gebeurt het regelmatig dat Siri zich/haar "aangesproken" voelt ;) terwijl dat niet de bedoeling is. Dat is ook de reden waarom ik 'Hey Siri' op de iPhone uit heb staan. Ben dus, op basis van de ervaringen, erg benieuwd of dat ook zo op de HomePod zal zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Prijzen op Marktplaats zijn ook weer lekker agressief. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jaymone schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:11:
Waar ik me nog zorgen om maak is de false positives met 'Hey Siri'. Op de iPhone gebeurt het regelmatig dat Siri zich/haar "aangesproken" voelt ;) terwijl dat niet de bedoeling is. Dat is ook de reden waarom ik 'Hey Siri' op de iPhone uit heb staan. Ben dus, op basis van de ervaringen, erg benieuwd of dat ook zo op de HomePod zal zijn...
Daar ben ik ook erg benieuwd naar. Al verwacht ik een veel betere trigger door de microfoons.

Zeker als je leest in bijna alle reviews dat die zo goed werken.
Rivanov schreef op zondag 11 februari 2018 @ 18:22:
[...]

Maar Sonos ondersteunt nu nog geen native AirPlay. Dus je kunt er niks naar toe streamen. Enkel middels een AirPort Express gekoppeld aan de Line-In of via diverse apps / hacks.
Maar native AirPlay werkt dit jaar wel met de introductie van AirPlay 2.

/edit: Krijg net via Twitter te horen van @SonosSupport dat het nog niet zeker is dat de oudere speakers ondersteund gaan worden.

[afbeelding]
Ooh er is nog geen AirPlay support. Ja dan is het wel een mooie stap vooruit.

Hoor eigenlijk maar zelden iets positiefs over de Sonos app namelijk. Meerendeel is wel positief over de speakers maar zet de app weg als “Noodzakelijk kwaad”.
Rivanov schreef op zondag 11 februari 2018 @ 19:21:
Prijzen op Marktplaats zijn ook weer lekker agressief. :+
Ja gaat dat lekker? Misschien de mijne toch maar even een avondje dicht laten en op Mp plaatsen.

Een nieuwe is zo besteld.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 11-02-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 14:32
Marktplaats zijn de prijzen inderdaad weer gek!
450/500 haha ik wacht wel even tot hij in nederland is :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW

De Play:5 klinkt beter als je het goed getuned hebt met TruePlay. Doe je dat niet, dan klinkt de HomePod beter. Ze komen dichtbij elkaar in de buurt, maar de Play:5 vereist gewoon wat meer werk om alles eruit te halen. De HomePod kan je in elke kamer neerzetten en altijd goed geluid hebben dankzij de automatische EQ.
Nick25 schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:17:
930 euro heb ik voor eentje gekregen hier in Dubai :9~

[ Voor 20% gewijzigd door MelvinW op 11-02-2018 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Naja, hij kostte 410 om naar NL te krijgen.
450 is de moeite niet dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
€450 vind ik zo gek niet eigenlijk. Ik heb er inclusief snelle verzending naar Nederland ongeveer €410 voor betaald. 10% lijkt mij een prima eigenlijk, aan de lage kant zelfs.

Ik zou hem voor €40 winst in ieder geval niet weg doen.

Edit: precies wat @matthijst zegt dus.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 11-02-2018 20:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:38
Donstil schreef op zondag 11 februari 2018 @ 20:44:
[...]

€450 vind ik zo gek niet eigenlijk. Ik heb er inclusief snelle verzending naar Nederland ongeveer €410 voor betaald. 10% lijkt mij een prima eigenlijk, aan de lage kant zelfs.

Ik zou hem voor €40 winst in ieder geval niet weg doen.

Edit: precies wat @matthijst zegt dus.
Ik doe de mijne weg voor 479,- vond ik eigenlijk een mooie prijs inclusief verloopstekker. Iemand hoeft er geen moeite voor te doen en kan hem direct ophalen :P Er zijn vast mensen die er ook 600+ voor willen uitgeven.

[ Voor 4% gewijzigd door mprkooij op 11-02-2018 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mprkooij schreef op zondag 11 februari 2018 @ 23:58:
[...]

Ik doe de mijne weg voor 479,- vond ik eigenlijk een mooie prijs inclusief verloopstekker. Iemand hoeft er geen moeite voor te doen en kan hem direct ophalen :P Er zijn vast mensen die er ook 600+ voor willen uitgeven.
Wat is de reden dat je ‘m verkoopt? Wat bevalt er niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Handel neem ik aan en verkapte spam voor z'n ad hier op V&A.
Tenzij iemand een gebruike Homepod alsnog voor 50 euro meer gaat kopen terwijl ze op MP nieuw in doos voor 450 staan :)

[ Voor 12% gewijzigd door matthijst op 12-02-2018 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 12 februari 2018 @ 08:04:
[...]

Wat is de reden dat je ‘m verkoopt? Wat bevalt er niet?
Hij heeft hem nog niet eens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:18
Is die HomePod ook aan te sluiten op een tv? Waarschijnlijk alleen draadloos?

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rolfio schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:18:
Is die HomePod ook aan te sluiten op een tv? Waarschijnlijk alleen draadloos?
Alleen via een AppleTV 4/4k.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
op de subreddit r/audiophile heeft een zeer gewaardeerde audiofiel met allerlei meet aparatuur de HomePod vergeleken met oa zijn KEF X300A box(en).
Hij durft zelfs te stellen wanneer de HomePods in stereo paar kunnen worden gezet later dit jaar, de HomePods wel eens tot de absolute top kunnen gaan behoren.

Echt een zeer uitgebreid, prachtig onderzoek (zeer interessant leesvoer!).

Eindconclussie: de HomePod is qua geluid echt subliem.
Als Apple later dit jaar stereo pairing toevoegt heeft Apple weer echt een mooi product op de markt gezet (naast de AirPods).

https://www.reddit.com/r/.../?st=jdjh9a8i&sh=369b1c1d

[ Voor 13% gewijzigd door _Bailey_ op 12-02-2018 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand die wat zinnigs over de DHL status kan zeggen? Ik zie dat het pakket nu (09:25) pas verwerkt is op het distributiepunt, gaat hij dan vandaag de wagen nog in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:25
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:45:
Iemand die wat zinnigs over de DHL status kan zeggen? Ik zie dat het pakket nu (09:25) pas verwerkt is op het distributiepunt, gaat hij dan vandaag de wagen nog in?
Nee, dan komt ie morgen. DHL sucks btw

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redondo1982 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:46:
[...]
Nee, dan komt ie morgen. DHL sucks btw
Nevermind, hij zit in de auto :)

DHL wat voorheen SelectVracht was is idd klote.
DHL Express enz heb ik normaal wel goeie ervaringen mee verder.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 12-02-2018 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 09:47:
[...]

Nevermind, hij zit in de auto :)

DHL wat voorheen SelectVracht was is idd klote.
DHL Express enz heb ik normaal wel goeie ervaringen mee verder.
Express is een extra service toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Vanavond tussen 18:00 en 21:00 komt ie hier :)
Mailtje van DHL gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Jep, kreeg net belletje van DHL Express of ze vandaag al konden brengen, ik zeg prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex75
Bij mij is die bezorgd :)

Ik moet nu nog wachten op de wereldstekker.
Deze komt vanmiddag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alex75 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:49:
Bij mij is die bezorgd :)

Ik moet nu nog wachten op de wereldstekker.
Deze komt vanmiddag.
Shit ik bedenkt mij net dat ik die niet mee naar kantoor genomen heb :)
Redondo1982 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 11:01:
[...]

Express is een extra service toch?
Dat is een andere dienst inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
HomePod aangekomen bij Forward2Me, mocht nog een forse 51 euro verzendkosten betalen voor twee stuks. Ze zijn in ieder geval bijna onderweg naar NL. 🎉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Laatst online: 05-01 00:40
In hoeverre kan ik de HomePod “aansluiten” aan mijn macbook en gebruiken als audio voor films en gaming?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex75
Homepod, up and running :))

Een beetje veel bas, maar wel een goed geluid !!

Verlichting regelen gaat prima. Jammer, geen nieuws!

Siri gaat prima, je moet weten hoe te vragen.

Blij mee.

@Menace,

Direct Mac - Homepod gaat niet. Het zal denk ik via de AppleTV moeten.

Edit: Ik heb het toch even uitgeprobeerd. Rechtstreeks Macbook - Homepod lukt.!!
Bij mij wordt de Homepod "Livingroom" genoemd. iPhone staat op Engels. Bij installeren alleen maar aangegeven dat de HP in de "livingroom" staat.

[ Voor 45% gewijzigd door alex75 op 12-02-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
Menace_1981 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:48:
In hoeverre kan ik de HomePod “aansluiten” aan mijn macbook en gebruiken als audio voor films en gaming?
Via AirPlay kan dat! Instellingen -> Geluid -> Uitvoer en vervolgens kies je de HomePod. Al het geluid van je Mac gaat dan over de HomePod. AirPlay heeft echter wel een kleine delay, waardoor het voor films en gaming niet echt geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 12:16:
HomePod aangekomen bij Forward2Me, mocht nog een forse 51 euro verzendkosten betalen voor twee stuks. Ze zijn in ieder geval bijna onderweg naar NL. 🎉
Ja, ze moeten wel wat verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
alex75 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 13:56:
Homepod, up and running :))

Een beetje veel bas, maar wel een goed geluid !!

Verlichting regelen gaat prima. Jammer, geen nieuws!

Siri gaat prima, je moet weten hoe te vragen.

Blij mee.

@Menace,

Direct Mac - Homepod gaat niet. Het zal denk ik via de AppleTV moeten.

Edit: Ik heb het toch even uitgeprobeerd. Rechtstreeks Macbook - Homepod lukt.!!
Bij mij wordt de Homepod "Livingroom" genoemd. iPhone staat op Engels. Bij installeren alleen maar aangegeven dat de HP in de "livingroom" staat.
Kan die ook al in het Nederlands? want SIRI is op iPhone/Pad etc natuurlijk wel al Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Redondo1982 schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:02:
[...]

Ja, ze moeten wel wat verdienen.
Valt echt wel mee hoor. Bedrijven als Forward2Me hebben juist afspraken om voor redelijke prijzen pakketten te verzenden met DHL. Als je het als particulier zou verzenden ben je een hoop meer kwijt:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8HDqtGq.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
MelvinW schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:12:
[...]

Valt echt wel mee hoor. Bedrijven als Forward2Me hebben juist afspraken om voor redelijke prijzen pakketten te verzenden met DHL. Als je het als particulier zou verzenden ben je een hoop meer kwijt:

[afbeelding]
Jeetje dat is ook duur! Ben benieuwd, zal de HomePod vanavond aankomen in Rotterdam? (DHL Express 1 day delivery)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 14:20:
[...]

Jeetje dat is ook duur! Ben benieuwd, zal de HomePod vanavond aankomen in Rotterdam? (DHL Express 1 day delivery)
Meestal eerst naar Brussel of Leipzig en vervolgens per vrachtwagen naar Nederland. DHL doet dat meestal 's nachts of in de ochtend. Ze leveren tot 21:00, dus het kan ook zijn dat het pakket pas in de middag arriveert in Nederland en vervolgens 's avonds geleverd wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Zo ik heb hem ook ontvangen. Eerste indruk (zonder geluid) is erg mooi.
Prachtig afgewerkt, mooi zwaar ook.

Snap alleen direct waarom katten dit leuk gaan vinden. Hoop dat ze van de mijne afblijven ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 12-02-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar de HomePod maar ik snap de productgroep tegelijkertijd ook niet. Voor 'n speaker in de slaap-, bad- of studeerkamer vind ik 350 dollar wel erg veel. En in de woonkamer heb ik mijn versterker wel. Juist door het gebrek dat de Apple TV niet standaard 2 HomePods kan aansturen vind ik echt een gebrek.
Ook vind ik het bijzonder dat Apple (opnieuw, ook al bij de Apple TV/tvOS) multi user laat liggen. Je kunt dus maar één persoon koppelen aan de informatie die Siri kan ophalen.
Ik ben benieuwd naar alle andere ervaringen, alles behalve de goede geluidskwaliteit, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

TDB

Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:07:
Snap alleen direct waarom katten dit leuk gaan vinden.
oeps, daar had ik nog niet bij stil gestaan......

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TDB schreef op maandag 12 februari 2018 @ 15:36:
[...]
oeps, daar had ik nog niet bij stil gestaan......
Ja iemand op Reddit had hier last van en nu ik de speaker in het echt gezien heb snap ik dit volledig.
Nu zijn mijn poezen (Ik heb twee bengalen) niet zo van het slopen maar als ze dit aan zouden zien voor een krab bolletje kan ik ze dat moeilijk kwalijk nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ook binnen. Beste lading bas zit erin...
Kwestie van wennen denk ik. Vd week eens ff wat mee klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had hem op de zaak vol enthousiasme uitgepakt. Sta ik er mee in de lift net, pleurt zo de bodem uit de doos 8)7

Geen zichtbare schade verder en geluid nog goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:29:
Ik had hem op de zaak vol enthousiasme uitgepakt. Sta ik er mee in de lift net, pleurt zo de bodem uit de doos 8)7

Dan maar in de verkoop..... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Moet zeggen, ding bevalt erg goed tot nu toe, reageert ook super snel en luistert zelfs met muziek hard aan :) Nu hopen op Nederlandse ondersteuning snel! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
:)

[ Voor 98% gewijzigd door matthijst op 12-02-2018 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Voor degene die het leuk vind om ff te stoeien ,vraag Homepod eens: "Hey Siri, Play Fuck on Cocaine by DJ Yoeri" :P //censor much

[ Voor 5% gewijzigd door tcviper op 12-02-2018 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Hoop dat ik de HomePod morgen binnenkrijg, er staat wel een estimated delivery (woensdag 14 februari) @Donstil Ervaring?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:13:
Hoop dat ik de HomePod morgen binnenkrijg, er staat wel een estimated delivery (woensdag 14 februari) @Donstil Ervaring?
Ik was even een avondje weg maar net even kort met de HomePod zitten spelen. Uit de doos maakt hij direct een goeie indruk, mooi stukje Jony Ive design. Erg fraai in de woonkamer.

Instellen was daarna uiteraard weer een eitje en hierna werd ik bijna weggeblazen door het geluid. Het is ongekend wat voor kwaliteit er uit dit kleine speakertje komt 😎, ik luisterde even een stukje “met nerds om tafel” en ze zaten daadwerkelijk bij mij aan tafel. Erg fijn!

Ook valt mij op dat Siri erg goed oppakt terwijl de muziek speelt en HomeKit aansturen gaat verder prima, veel beter dan “Hey Siri” op iOS devices.

Zolang je gewoon een semi slimme speaker met goed geluid verwacht zit je meer dan goed naar mijn mening.

Aanradertje.

Edit: Ook fijn dat Siri een mix van Nederlands en Engels lijkt te begrijpen voor HomeKit.

Als ik zeg “Turn off the lights in the livingroom” zegt ze “I cannot find a room called like that”

Maar als ik dan zeg “Turn off the lights in the woonkamer” (want zo heet de kamer) doet ze het keurig. Hetzelfde voor de overige kamers en andere HomeKit accessoires.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 12-02-2018 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:19:
[...]

Ik was even een avondje weg maar net even kort met de HomePod zitten spelen. Uit de doos maakt hij direct een goeie indruk, mooi stukje Jony Ive design. Erg fraai in de woonkamer.

Instellen was daarna uiteraard weer een eitje en hierna werd ik bijna weggeblazen door het geluid. Het is ongekend wat voor kwaliteit er uit dit kleine speakertje komt 😎, ik luisterde even een stukje “met nerds om tafel” en ze zaten daadwerkelijk bij mij aan tafel. Erg fijn!

Ook valt mij op dat Siri erg goed oppakt terwijl de muziek speelt en HomeKit aansturen gaat verder prima, veel beter dan “Hey Siri” op iOS devices.

Zolang je gewoon een semi slimme speaker met goed geluid verwacht zit je meer dan goed naar mijn mening.

Aanradertje.
Vet! Leuk om te lezen. Ik doelde eigenlijk meer op de ervaring met DHL Express :+ Jouw shipment kwam ook een dag eerder dan estimated delivery toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:22:
[...]

Vet! Leuk om te lezen. Ik doelde eigenlijk meer op de ervaring met DHL Express :+ Jouw shipment kwam ook een dag eerder dan estimated delivery toch?
Ja dagje eerder inderdaad.
Vrijdag opgehaald, zaterdag ochtend op lokaal distributiepunt, vanmorgen onderweg met bezorger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:24:
[...]

Ja dagje eerder inderdaad.
Vrijdag opgehaald, zaterdag ochtend op lokaal distributiepunt, vanmorgen onderweg met bezorger.
Kan niet wachten tot die komt :-) Ben ook benieuwd naar die stereo mode, schijnbaar werkt die al in de iOS 11.3.5 beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:25:
[...]

Kan niet wachten tot die komt :-) Ben ook benieuwd naar die stereo mode, schijnbaar werkt die al in de iOS 11.3.5 beta
Koppelen wel maar daadwerkelijk stereo nog niet begreep ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:26:
[...]

Koppelen wel maar daadwerkelijk stereo nog niet begreep ik.
Oh dat is dan nog even afwachten, wij kijken veel films en series hier via de AppleTV. Ben benieuwd hoe het zal klinken als ik er twee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik heb 'm gisteren ook besteld in UK, dus ook lekker in de wachtstand. Mijn HP wordt morgen (als het goed is) geleverd bij Forward2Me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Mijn DHL Express delivery staat nu op "Departed Facility in EAST MIDLANDS - UK"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Donstil schreef op maandag 12 februari 2018 @ 18:29:

Stroomdraadje tussen de liftdeuren? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
@Donstil Heb jij dat nu ook dat Apple Music natuurlijk beste werkt met dit ding (voor nu), maar je het liefst Spotify zou blijven gebruiken? Heb ze nu allebei even tijdelijk, maar mis toch echt wel de 'morning tunes' auto playlists van Spotify bij Apple Music. Hopelijk komt integratie van 3rd party apps naar dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xares
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-09 00:13
Wel een nadeel hoor dat Spotify niet werkt, ze kunnen toch moeilijk zo'n grote userbase negeren?
Geluid schijnt erg goed te zijn van de Homepod, had er graag een gekocht indien Spotify werkt (zonder airplay).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 08:42:
@Donstil Heb jij dat nu ook dat Apple Music natuurlijk beste werkt met dit ding (voor nu), maar je het liefst Spotify zou blijven gebruiken? Heb ze nu allebei even tijdelijk, maar mis toch echt wel de 'morning tunes' auto playlists van Spotify bij Apple Music. Hopelijk komt integratie van 3rd party apps naar dat ding.
Na deze switch kom ik erachter dat het eigenlijk voor mij persoonlijk niet zoveel uitmaakt maar ik gebruik de automatische Spotify lijsten verder dan ook niet.

Ik heb met een tooltje mijn Spotify lijsten naar Apple Music gehaald en daarmee ben ik voldoende afgedekt, zeker 95% van wat ik luisterde op Spotify komt uit die lijsten namelijk (welke ik vul met Shazam).

Edit: Ik vind het persoonlijk wel irritant dat Apple Music geen swipe over het album ondersteund, dat vond ik persoonlijk altijd erg fijn om naar het volgende nummer te gaan in Spotify.
mprkooij schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:18:
Shipment is on hold, hij is wel in Rotterdam aangekomen 😜 hoort dit ?
Ja dan moet je even bellen, dan heb je kans dat het een avondzending wordt.
Dat is met de Apple releases ook vaak.

[ Voor 23% gewijzigd door Donstil op 13-02-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Shipment is on hold, hij is wel in Rotterdam aangekomen 😜 hoort dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
mprkooij schreef op maandag 12 februari 2018 @ 22:25:
[...]

Bovenstaande is eigenlijk de enige reden waarom ik een homepod in huis zou willen halen.
Puur vanwege het strakke design zou ik er het liefst 4 halen als vervanger voor mijn 5.1 home cinema set.

Het enige wat me nog tegenhoud is het feit dat de center box (waar de stemmen uit horen te komen) niet ondersteund gaat worden icm een receiver + apple tv en deze dus niet optimaal als vervanger voor een home cinema set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bobo221 schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:32:
[...]

Bovenstaande is eigenlijk de enige reden waarom ik een homepod in huis zou willen halen.
Puur vanwege het strakke design zou ik er het liefst 4 halen als vervanger voor mijn 5.1 home cinema set.

Het enige wat me nog tegenhoud is het feit dat de center box (waar de stemmen uit horen te komen) niet ondersteund gaat worden icm een receiver + apple tv en deze dus niet optimaal als vervanger voor een home cinema set.
Gaan 4 speakers wel werken als LV/RV/LA/RA dan?

Ik zou ook wel over willen naar 5 Homepods voor mijn HomeCinema maar heb dan met te veel apparaten een probleem helaas (Xbox, Playstation, enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobo221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:59
Donstil schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 10:45:
[...]

Gaan 4 speakers wel werken als LV/RV/LA/RA dan?

Ik zou ook wel over willen naar 5 Homepods voor mijn HomeCinema maar heb dan met te veel apparaten een probleem helaas (Xbox, Playstation, enz)
4 speakers zou alleen werken als Apple dit implenteert in iOS om als "domme" speakers te gebruiken omdat de homepods geen enkele coaxiale/optische uitgangen hebben.

2 speakers zou alleen werken als stereo voor muziek (het gemis van de een center box maakt het ongeschikt voor films).

En het gemis van elke vorm van een uitgang maakt hem ook nog eens incompatible om de homepods aan je receiver aan te sluiten.

Het ziet er naar uit dat dit hem niet gaat worden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Tot nu toe vind ik de reviews die ik lees wel echt wisselend.
De één is echt ontzettend enthousiast en vindt hem beter klinken dan zijn €1000 KEF speakers,
voor de ander presteert hij slechter dan de Sonos One....
(wat ik mij niet kan voorstellen aangezien de One niet echt een vol geluid kan weergeven)

https://www.consumerrepor...mepod-early-test-results/

Geluid blijft denk ik toch iets persoonlijks :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootism schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:42:
Tot nu toe vind ik de reviews die ik lees wel echt wisselend.
De één is echt ontzettend enthousiast en vindt hem beter klinken dan zijn €1000 KEF speakers,
voor de ander presteert hij slechter dan de Sonos One....
(wat ik mij niet kan voorstellen aangezien de One niet echt een vol geluid kan weergeven)

https://www.consumerrepor...mepod-early-test-results/

Geluid blijft denk ik toch iets persoonlijks :Y
Consumerreports is de enige die meld dat het minder is dan de Sonos One toch, ik heb dat in de andere reviews eigenlijk niet terug gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootism
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Wootism

aaibaar

Donstil schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Consumerreports is de enige die meld dat het minder is dan de Sonos One toch, ik heb dat in de andere reviews eigenlijk niet terug gezien?
Nee klopt, maar vond het nogal een statement om te maken t.o.v. andere reviews.
Verder is inderdaad 9 van de 10 reviewers echt ontzettend enthousiast over het geluid en de kwaliteit van het dingetje. Dat Siri nog een beetje dom is nemen de meesten toch wel voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wootism schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:19:
[...]

Nee klopt, maar vond het nogal een statement om te maken t.o.v. andere reviews.
Verder is inderdaad 9 van de 10 reviewers echt ontzettend enthousiast over het geluid en de kwaliteit van het dingetje. Dat Siri nog een beetje dom is nemen de meesten toch wel voor lief.
Is Consumerreports niet een soort van Consumentenbond? Die laatste neem ik in Nederland ook niet serieus namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ik vind de bas te aanwezig (en die is niet in te stellen) en dat omnidirectionale geluid ook overhyped:
zou minimaal 2 Homepods willen hebben om een normale stereo-ervaring te krijgen.

Qua afspeelgemak is het ook irritant, want je moet nog steeds eenzelfde actie doen als met de Sonos: "Airplay" selecteren om muziek te switchen van iPhone naar Homepod.
Ben er minder over te spreken dan over m'n Sonossen, dus heb de Homepod alweer verkocht.

Ook vaag dat Siri zo hard blèrt trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
matthijst schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:38:
Ik vind de bas te aanwezig (en die is niet in te stellen) en dat omnidirectionale geluid ook overhyped:
zou minimaal 2 Homepods willen hebben om een normale stereo-ervaring te krijgen.

Qua afspeelgemak is het ook irritant, want je moet nog steeds eenzelfde actie doen als met de Sonos: "Airplay" selecteren om muziek te switchen van iPhone naar Homepod.
Ben er minder over te spreken dan over m'n Sonossen, dus heb de Homepod alweer verkocht.

Ook vaag dat Siri zo hard blèrt trouwens :D
Vind de bass net perfect... in welke hoek ik em ook zet, klinkt heel goed. Maar goed, dat zal een persoonlijk iets zijn dan denk ik. En wat airplay betreft,... Apple music gebruiken en geen airplay nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
tcviper schreef op dinsdag 13 februari 2018 @ 12:41:
Vind de bass net perfect... in welke hoek ik em ook zet, klinkt heel goed. Maar goed, dat zal een persoonlijk iets zijn dan denk ik. En wat airplay betreft,... Apple music gebruiken en geen airplay nodig :)
Vandaar de quotes om "Airplay" ;)
Je moet nog steeds die switchhandeling doen van iPhone/iPad naar de Homepod. Vind t vrij annoying. Dan toch liever de dedicated Sonos-app.

Bas is inderdaad persoonlijk (al lees je het behoorlijk veel als klacht) . Merk wel dat als je hem boven 25-30% zet de bas minder storend is, maar vind bij laag volume de bas erg irritant aanwezig.
Misschien dat dat later eventueel in te stellen is, maar het idee van de Homepod is volgens mij dat hij zichzelf qua geluid inregelt, dus vraag me af of Apple dat gaat doen :)

Blinde test, laat wel zien hoe smaken verschillen :)
https://finance.yahoo.com...sound-best-160346138.html
"Two of them ranked the Google Home Max (“D”) as the best. Three of them ranked the Sonos One (“A”) the best. Nobody ranked the HomePod the best."

[ Voor 22% gewijzigd door matthijst op 13-02-2018 12:53 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9