Siri is per soort OS anders spijtig genoeg. De iOS-versie kan ondertussen al enkele jaren Nederlands, maar de tvOS-versie en nu de HomePod-versie kunnen dat niet...
Toen ik destijds de nieuwe Apple TV kocht en ontdekte dat Siri niet werkte op de remote, was ik dan ook aardig teleurgesteld. Ondertussen heb ik een Apple TV 4K en nog altijd geen Siri.
Daarom vrees ik ook dat het nog lang gaat duren voor de HomePod bij ons te koop zal zijn, want bij de Apple TV is Siri maar een klein onderdeeltje van het hele pakket, maar bij de HomePod ligt dat net iets anders...
Of Apple moet z'n miljarden eens beginnen gebruiken om Siri door te ontwikkelen i.p.v. te blijven oppotten... Voor de iets ouderen onder ons: ik vermoed dat Tim Cook zo'n grote toren met zwembad heeft zoals Dagobert Duck ;-)
Maar zelfs de Airplay 2.0 is maar een zwak afkooksel van wat moet komen... Twee HomePods die samen spelen maakt ook deel uit van AirPlay 2.0 en we weten nu al dat dat pas iets voor later op het jaar zal zijn. Dus zelfs als 11.3 uit komt, gaat het eigenlijk nog altijd Airplay 2.0 beta zijn,..
Hoe bedoel je?
Neenee, grapje, tuurlijk, reisstekkertje ertussen en klaar :-)