Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
We gaan maar onderzoeken wat nieuws is want zo op het eerste gezicht zie ik niet zo veel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3FDquRMFSODZX1v_DtVmnyGbrc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oXrhiLVa2xOghyYeFoztK8Zg.jpg?f=fotoalbum_large
Tomba schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:13:
Vandaag mijn eerste HomePod (Mini) binnen gekregen en wil hem graag updaten. Nu staat hij al ruim een uur op dit scherm:
[Afbeelding]
Hoe lang zou dit moeten duren?

Btw wat ontzettend irritant dat t ding direct na koppelen iets uit Apple Music gaat spelen :-/
Update iets wat normaal op achtergrond gebeurt en je eigenlijk gewoon moet negeren net zo als je air pods in eens staat het op. Bij andere devices (Apple TV ) merk ik dat momenteel druk is met update. Normaal download deze een update en paar min nu duurt het 45 tot meer dan uur.
Nu gaan de HomePod wel altijd traag maar gewoon op auto zetten de ochtend na het uitbrengen van een update staat hij er op, scheelt een hoop frustratie
Tomba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:02:
[...]

Bij ons in de badkamer loopt de luchtvochtigheid nog wel eens op richting die 90-95% (s nachts staat de luidruchtige ventilator uit maar er wordt dan toch nog wel eens gedoucht ;)) dus dan hou ik het wel bij mijn IP44 BT boxje daar :P
Ik heb al jaren hue sensor in met een negative ip rating badkamer hanger. En dat gaat al jaren goed en nu sinds al aantal maanden ook een HomePod. Merk tot nu toe nog niets van vocht maar dat zegt natuurlijk helemaal niets. I know, hier doucht iemand (wil niet wijzen) ook op 💯 graden en de HomePod lijkt zich in dat stoombad prima te houden.

[ Voor 71% gewijzigd door xbeam op 18-12-2021 11:17 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-09 00:12

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Greatsword schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:30:
[...]

Klopt, hier 1 in de badkamer.

Hij wordt natuurlijk nooit blootgesteld aan direct water maar alleen vochtigheid van de ruimte zelf.

Maak me daar totaal geen zorgen over, we hebben hier ook gewoon wat ventilatie en zelfs mijn 3rd party Bluetooth speaker van een paar tientjes doet het na jaren ook nog steeds.
Bij ons in de badkamer loopt de luchtvochtigheid nog wel eens op richting die 90-95% (s nachts staat de luidruchtige ventilator uit maar er wordt dan toch nog wel eens gedoucht ;)) dus dan hou ik het wel bij mijn IP44 BT boxje daar :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Tomba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:02:
[...]

Leuk, nu geef je me weer het idee dat ik een luchtvochtigheid meter "nodig" heb ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:09:
Even korte test gedaan, geluid is best aardig voor zo’n klein ding maar vergeleken met mijn Libratone Zipp 2 ( O+ ) en mijn Symfonisk lamp toch een totaal gebrek aan bass. (Gezien het formaat niet gek maar het viel wel erg op)
Maar goed, de kamers van de kids nu ook ieder een AirPlay 2 compatible speaker dus geen geklooi meer met Bluetooth en lekker in elke kamer dezelfde muziek.
Ik las dat er hier een aantal zo’n HomePod mini in de badkamer hadden; ben je dan niet bang voor water schade?
Ik heb er sinds release (wanneer was dat ook al weer?) eentje in de badkamer. Gaat tot nu toe prima.

Denk dat ik ook niet echt van schade zou spreken. dingen kosten maar €99,- dat heb ik er wel voor over als ze (bijvoorbeeld) maar een jaar mee zouden gaan.

Edit: Ik had hiervoor een goedkoop JBL dingetje (en daarvoor een echte radio). Nooit kapot gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door Donstil op 18-12-2021 11:20 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04:00
Inderdaad zoals @Donstil en @xbeam zeggen. Gewoon proberen. Ze kosten nu ook weer niet zoveel.

Hier staat er een HomePod mini alweer bijna een jaar in de badkamer. Gaat nog altijd prima. Behalve me verstaan want ik moet nog wennen aan de NL’se commando’s :+

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:26:
Inderdaad zoals @Donstil en @xbeam zeggen. Gewoon proberen. Ze kosten nu ook weer niet zoveel.

Hier staat er een HomePod mini alweer bijna een jaar in de badkamer. Gaat nog altijd prima. Behalve me verstaan want ik moet nog wennen aan de NL’se commando’s :+
Haha dat duurde hier ook wel even. Nu na dat weekje gaat het inmiddels goed.

In de badkamer gebruik ik het nog het meest “volgend nummer” “25% harder” dat soort zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xbeam
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Donstil schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:31:
[...]

In de badkamer gebruik ik het nog het meest “volgend nummer” “25% harder” dat soort zaken.
Hier gaat het ook nog vaak mis maar dat zit meestal bij mij dat ik halverwege een commando denk “shit” wat is Nederlands woord ook alweer en daar dan over struikel of dom weg uit gewoonte 3 keer iets in het Engels vraag.

Wat nog wel steeds lastig gaat is de Apple TV bedienen. De ene keer werkt probleemloos en op andere momenten kan Siri niets om Apple-tv aan zetten moet ik dan eerst de app downloaden:-)

[ Voor 17% gewijzigd door xbeam op 18-12-2021 13:12 ]

Lesdictische is mijn hash#

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:31:
[...]

Dat werkt neem ik aan alleen als je Apple Music gebruikt en op de HomePod zelf afspeelt? Of werkt dat ook als je aan t AirPlayen bent?
(Ik speel eigenlijk alleen af vanaf SoundCloud of mijn eigen Subsonic server, mijn vrouw gebruikt spotify)
Heb op dit moment Siri helemaal uitstaan op beide HomePods, voelt niet fijn continu een microfoon aan ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Tomba op 18-12-2021 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 11:56:
[...]

Dat werkt neem ik aan alleen als je Apple Music gebruikt en op de HomePod zelf afspeelt? Of werkt dat ook als je aan t AirPlayen bent?
(Ik speel eigenlijk alleen af vanaf SoundCloud of mijn eigen Subsonic server, mijn vrouw gebruikt spotify)
Heb op dit moment Siri helemaal uitstaan op beide HomePods, voelt niet fijn continu een microfoon aan ;)
Ooh dat weet ik niet, wij zitten op Apple Music.
Ik zet de playlist meestal aan met een van de mobiele apparaten, zelden door dat aan Siri te vragen.

De microfoon staat dan wel altijd aan er is geen verkeer richting Apple server. Dat zie je pas gebeuren als je ook “het Siri speel Michael Jackson” roept, dus daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 18-12-2021 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 12:44:
[...]

Ooh dat weet ik niet, wij zitten op Apple Music.
Ik zet de playlist meestal aan met een van de mobiele apparaten, zelden door dat aan Siri te vragen.

De microfoon staat dan wel altijd aan er is geen verkeer richting Apple server. Dat zie je pas gebeuren als je ook “het Siri speel Michael Jackson” roept, dus daar ben ik persoonlijk niet zo bang voor.
OK, het is ook meer een gevoel denk ik.
Ik zocht ook specifiek naar een fatsoenlijke kleine AirPlay 2 speaker voor bij de kids op de kamer. Dat ik ze nu via intercom toe kan spreken is dan mooi meegenomen ;) Kunnen ze ook iets terugzeggen eigenlijk?

Onze bovenverdieping kan nu mooi dienst doen als disco ;) Op 4 plekken nu Airplay 2 speaker staan en dan met Philips Hue Disco, dochter vindt het helemaal te gek :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tomba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 13:32:
[...]

OK, het is ook meer een gevoel denk ik.
Ik zocht ook specifiek naar een fatsoenlijke kleine AirPlay 2 speaker voor bij de kids op de kamer. Dat ik ze nu via intercom toe kan spreken is dan mooi meegenomen ;) Kunnen ze ook iets terugzeggen eigenlijk?
Nou je kunt die dingen via de woning app bereiken of via Siri. Echt antwoorden is er niet bij volgens mij, het is meer “nog een intercom bericht” sturen volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 14:10:
[...]

Nou je kunt die dingen via de woning app bereiken of via Siri. Echt antwoorden is er niet bij volgens mij, het is meer “nog een intercom bericht” sturen volgens mij.
Ja had ik door maar dan stuur ik een bericht richting dat ding, kunnen de kids (die geen telefoon hebben ;) ) via de HomePod ook wat terug roepen of is t echt 1weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:03:
[...]

Ja had ik door maar dan stuur ik een bericht richting dat ding, kunnen de kids (die geen telefoon hebben ;) ) via de HomePod ook wat terug roepen of is t echt 1weg?
Bij jou niet want je hebt Siri uit staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Donstil schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:06:
[...]

Bij jou niet want je hebt Siri uit staan :P
Ah zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
Hoe doen jullie dat met de stroom dan?
over het algemeen is er 1 stroompunt in iedere badkamer. en die is voor de phone en scheerapparaat.
halen jullie dan de stekker van de homepod eruit?

praktische vraag.
Greatsword schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 09:30:
[...]

Klopt, hier 1 in de badkamer.

Hij wordt natuurlijk nooit blootgesteld aan direct water maar alleen vochtigheid van de ruimte zelf.

Maak me daar totaal geen zorgen over, we hebben hier ook gewoon wat ventilatie en zelfs mijn 3rd party Bluetooth speaker van een paar tientjes doet het na jaren ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gentleman schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 15:26:
over het algemeen is er 1 stroompunt in iedere badkamer. en die is voor de phone en scheerapparaat.

praktische vraag.

[...]
We hebben hier geen föhn of (elektrisch)scheerapparaat dus geen probleem.

Wel elektrische tanderborstels, tondeuse etc maar dat kan gewoon prima in de slaapkamer op het nachtkastje worden opgeladen worden als het nodig is.

Verder is het een nieubouwhuis, dus als echt nodig was geweest had ik er 1 extra bij laten zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, gewoon geaard stekkerblokje eraan.
(Ik heb overigens meerdere stroompunten in de badkamer. Alleen de andere zitten niet op een fijne plek)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 18-12-2021 15:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Bij Bol nu in de aanbieding voor 91,80

Verder nog wat bonnen gekocht via CashBackXL met 4% korting dus nette prijs en NL garantie.

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 19-12-2021 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:13

Toppe

Oké ✅

praktische vraag.

[...]
Bezig met nieuwbouw en het plateau van het inbouw reservoir is een perfecte plek voor een HomePod dus meteen maar een stopcontact laten plaatsen. Ik ga het stopcontact wel vervangen voor een USB-C inbouw module zodat ik geen ‘blokje’ nodig heb.

Hebben dit wel alleen in de badkamer gedaan. Nog even getwijfeld over het toilet maar daar zou een HomePod meer voor de ‘fun’ staan dan dat hij daadwerkelijk een functie zou hebben.

Hebben op meerdere plekken een extra, enkelvoudig, stopcontact bij gekocht maar de technisch tekenaar vond dat dit maar dubbele stopcontacten moesten worden…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7lW-T7UVi5VDRiGKu58BiwKzv5A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/arU3GTQgsJciZN4urBuC3ewu.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 12% gewijzigd door Toppe op 19-12-2021 09:22 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toppe schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:19:
[...]

Bezig met nieuwbouw en het plateau van het inbouw reservoir is een perfecte plek voor een HomePod dus meteen maar een stopcontact laten plaatsen. Ik ga het stopcontact wel vervangen voor een USB-C inbouw module zodat ik geen ‘blokje’ nodig heb.

Hebben dit wel alleen in de badkamer gedaan. Nog even getwijfeld over het toilet maar daar zou een HomePod meer voor de ‘fun’ staan dan dat hij daadwerkelijk een functie zou hebben.

Hebben op meerdere plekken een extra, enkelvoudig, stopcontact bij gekocht maar de technisch tekenaar vond dat dit maar dubbele stopcontacten moesten worden…

[Afbeelding]
Let wel op dat de HomePod met een 20W USB-C lader wordt geleverd. Voor de grap een keer getest met de 18W snellader van de iPhone of iPad maar die werkte niet.

In het toilet heb ik hier een Hue bewegingssensor geplaatst voor de plafondverlichting, je zou dat dus eventueel kunnen doen en een HomePod er aan koppelen zodat zowel de lamp aan/uit gaat en muziek begint te spelen als iemand naar het toilet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Greatsword schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:40:
[...]

Let wel op dat de HomePod met een 20W USB-C lader wordt geleverd. Voor de grap een keer getest met de 18W snellader van de iPhone of iPad maar die werkte niet.

In het toilet heb ik hier een Hue bewegingssensor geplaatst voor de plafondverlichting, je zou dat dus eventueel kunnen doen en een HomePod er aan koppelen zodat zowel de lamp aan/uit gaat en muziek begint te spelen als iemand naar het toilet gaat.
Ah, die wattage even controleren. Bewegingsmelders komen gewoon vast in de muur in de zelfde lijn als het schakelmateriaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Toppe Zitten die stopcontacten niet iets te hoog tov de bovenkant van het inbouw reservoir? Zou dit voor de zekerheid even in de gaten houden.

Daarnaast zou het inderdaad een geinig scène kunnen opleveren met de bewegingssensor en een HomePod mini op de wc.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:05:
@Toppe Zitten die stopcontacten niet iets te hoog tov de bovenkant van het inbouw reservoir? Zou dit voor de zekerheid even in de gaten houden.

Daarnaast zou het inderdaad een geinig scène kunnen opleveren met de bewegingssensor en een HomePod mini op de wc.
Hoe bedoel je? Stopcontact zit wel wat hoger dan het plateau maar dat is toch geen probleem? Snoer is lang zat :+

Van mij hadden ze ook een USB-C aansluiting op de HomePod zelf mogen maken, had je de vrijheid gehad wat betreft de lengte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RnOLeNwqX6DqMsQAFNga8ilxgNM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wKPfMlsrbnKNZIsLsU3rLSxI.jpg?f=user_large

Even niet gelet op de paint skills. De rode lijn is waar normaal de bovenkant zou komen. Maar op de hoogte van de gele lijn zou ook eventueel kunnen. Dan zitten de stopcontacten minder in het zicht. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde. Niet dat je dan ongewild zo’n grote witte usb c oplader om het zicht hebt zitten.

Hieronder een foto van hoe ik het in mijn badkamer heb opgelost. Dan houd je er iets van ruimte onder vrij en geen kabels in het zicht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oYUF0TOrnpKreDU7tZJk455vZ7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KW4r10Cyc1ZhHxSZqXantEfx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door TheKerremenke op 19-12-2021 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 17:00
Greatsword schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:08:

Verder nog wat bonnen gekocht via CashBackXL met 4% korting dus nette prijs en NL garantie.
Thanks, 2 besteld. Ben benieuwd.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op zondag 19 december 2021 @ 11:38:
[...]

Thanks, 2 besteld. Ben benieuwd.
Jammer dat het alleen de witte betreft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

TheKerremenke schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:43:
[Afbeelding]

Even niet gelet op de paint skills. De rode lijn is waar normaal de bovenkant zou komen. Maar op de hoogte van de gele lijn zou ook eventueel kunnen. Dan zitten de stopcontacten minder in het zicht. Dat is wat ik eigenlijk bedoelde. Niet dat je dan ongewild zo’n grote witte usb c oplader om het zicht hebt zitten.

Hieronder een foto van hoe ik het in mijn badkamer heb opgelost. Dan houd je er iets van ruimte onder vrij en geen kabels in het zicht.
[Afbeelding]
Ah nee, ons plateau komt nog wat hoger. Daarbij heb ik nog wel gekeken naar een mount op de stekker maar er komt meer gewicht op het stopcontact dan ik zou willen.

Maar ja, er komt meer in zicht dan nodig.

Ik zal bij de oplevering nog eens kijken hoe we uitkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
- dubbel -

[ Voor 133% gewijzigd door diotav op 19-12-2021 20:15 ]

dion.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Had eigenlijk wel verwacht dat AppleNL er deze week zelf ook wel mee zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Greatsword schreef op zondag 19 december 2021 @ 09:08:

Mooie prijs, als ze die nieuwe kekke kleurtjes hadden had ik denk ik toegeslagen…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sunn0)))
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 25-07 08:57
Ik heb nog een tweede besteld voor in de keuken. O-) (wel zwart, mocht ik 'm ooit naast de andere zwarte willen zetten)

Siri heeft soms nog wel wat moeite met de Nederlandse taal merk ik. Deze moeten jullie ook eens proberen: "Hey Siri, wat is 36 maal 36?". Dan krijg ik het juiste antwoord te horen, alleen ze spreekt het getal zo vreemd uit... ik moet er nog steeds om lachen. _O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-09 10:19
Sunn0))) schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:41:
Deze moeten jullie ook eens proberen: "Hey Siri, wat is 36 maal 36?". Dan krijg ik het juiste antwoord te horen, alleen ze spreekt het getal zo vreemd uit... ik moet er nog steeds om lachen. _O-
:') Whahaha, dankjewel, had ik even nodig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sunn0)))
Tweede HomePod Mini blijft ook weer hangen bij de firmware update. @Tomba's methode en de firmware reset en update via de Macbook gedaan en die is inderdaad het snelst en werkt meteen (y) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

In het toilet heb ik hier een Hue bewegingssensor geplaatst voor de plafondverlichting.
Je zou een HomePod er aan kunnen koppelen zodat zowel de lamp aan/uit gaat en muziek begint te spelen als iemand naar het toilet gaat.
Van het weekend een elektricien over de vloer gehad en mijn eigen suggestie maar gelijk laten realiseren.
Hij was er nog geen 15 min mee bezig om de schakelaar om te zetten naar een stopcontact ;)

Net getest en werkt echt top. De toilet was hier in het nieuwbouwhuis i.c.m. vloertegels sowieso een beetje gehorig, dus dit camoufleert dat ook gelijk weer.

Geeft wel echt een chique gevoel, zo'n automatische verlichting en muziek op het toilet ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Greatsword op 20-12-2021 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DogPatch06
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:38
TheKerremenke schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:43:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen waar je jouw oplossing gekocht hebt?

PVOutput 3.7 kWp op ZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:37
Daar ben ik ook wel benieuwd naar...

Gewoon spullen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Soepie en @DogPatch06

Van onze Duitse buren. Daar zit iemand die die dingen 3D print. Alhoewel inmiddels meer mensen dat doen.

Hiervandaan https://www.donsonsi.de/shop/

[ Voor 8% gewijzigd door TheKerremenke op 20-12-2021 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• awwexl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-02 09:57
Greatsword schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:36:
[...]

Van het weekend een elektricien over de vloer gehad en mijn eigen suggestie maar gelijk laten realiseren.
Hij was er nog geen 15 min mee bezig om de schakelaar om te zetten naar een stopcontact ;)

Net getest en werkt echt top. De toilet was hier in het nieuwbouwhuis i.c.m. vloertegels sowieso een beetje gehorig, dus dit camoufleert dat ook gelijk weer.

Geeft wel echt een chique gevoel, zo'n automatische verlichting en muziek op het toilet ;)
Hoe gaat je muziek dan automatisch aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

awwexl schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:06:
[...]

Hoe gaat je muziek dan automatisch aan?
Bewegingsmelder en daar een automatisering aankoppelen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:01
TheKerremenke schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:57:
@Soepie en @DogPatch06

Van onze Duitse buren. Daar zit iemand die die dingen 3D print. Alhoewel inmiddels meer mensen dat doen.

Hiervandaan https://www.donsonsi.de/shop/
Ik heb hem hier vandaan (Nederland):
https://threedee.nl/product/homepod-mini-stopcontact-houder/

@Soepie @DogPatch06

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Als je het over irritant hebt: Vergeten beta profiel te verwijderen en nu blijft 15.3 er staan als update. Profiel al verwijdert maar geen effect :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:36:
Als je het over irritant hebt: Vergeten beta profiel te verwijderen en nu blijft 15.3 er staan als update. Profiel al verwijdert maar geen effect :(
Haha yup. Dat zei ik toch al :P
Dat is echt naar.

Als de update naar 15.3 nog niet gedaan is kan je hem nog resetten. Anders zal je deze Beta periode mee moeten.

Edit: Beta profiel verwijderen heeft sowieso geen zin. Kijk je een paar uur later staan ze er weer op.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 20-12-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:43
Donstil schreef op maandag 20 december 2021 @ 22:28:
[...]

Haha yup. Dat zei ik toch al :P
Dat is echt naar.

Als de update naar 15.3 nog niet gedaan is kan je hem nog resetten. Anders zal je deze Beta periode mee moeten.

Edit: Beta profiel verwijderen heeft sowieso geen zin. Kijk je een paar uur later staan ze er weer op.
Gewoon je HomePod even verwijderen in HomeKit en opnieuw toevoegen. Dan is die weg.
5 a 10 min werk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

carcept2009 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 01:11:
[...]

Gewoon je HomePod even verwijderen in HomeKit en opnieuw toevoegen. Dan is die weg.
5 a 10 min werk.
Niet als je HomePods in aardig wat scènes zit. Gaat me zeker een uur kosten.

Ik ga wel doen wat @Donstil zegt: gewoon installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-09 14:38
[...]

In de oorspronkelijke firmware werkte de 18W inderdaad niet, maar in een latere versie wel. Heb de 18W lader van mijn iPhone er aan hangen zodat ik de 20W voor mijn MagSafe-lader kan gebruiken. Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gentleman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:13
de Homepod mini gaat in de slaapkamer toch plaats maken voor de Denon Home 250 speaker. 2 redenen voor: 1, beter geluid, 2, geluid van tv kan via speaker lopen.
Homepod mini alleen voor Airplay en Apple TV niet voldoende redenen voor mij deze te houden.
Krijgt een andere bestemming hier in huis. waarschijnlijk in de kinderkamers. zij blij. kunnen ze los gaan met Siri

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
Hemmik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
[...]

In de oorspronkelijke firmware werkte de 18W inderdaad niet, maar in een latere versie wel. Heb de 18W lader van mijn iPhone er aan hangen zodat ik de 20W voor mijn MagSafe-lader kan gebruiken. Werkt prima.
Ik kan dit bevestigen idd. Heb dat ook gedaan :)

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hemmik schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:22:
[...]

hk12nl schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 11:25:
[...]

Ik kan dit bevestigen idd. Heb dat ook gedaan :)
Great minds think alike ;)

Zal hem hier dan ook eens verwisselen met de 18w. Is dat dan ook het minimum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandermm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:23
Ik vraag me af of die 18 watt (ipv 20) iets uitmaakt qua mogelijkheden van de mini? Geluid minder hard of iets dergelijks? Kan nergens vinden of dat zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-09 16:18
Sinds gisteren ook eigenaar van twee HomePod mini's en ook ik had problemen bij het updaten van de firmware. Voor mij was de speakers even kort (30 seconde) van het stroom af voldoende om daarna de updates wel geïnstalleerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
BeZaX schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:03:
Sinds gisteren ook eigenaar van twee HomePod mini's en ook ik had problemen bij het updaten van de firmware. Voor mij was de speakers even kort (30 seconde) van het stroom af voldoende om daarna de updates wel geïnstalleerd te krijgen.
Hier ook, maar heb nog langer gewacht (wilde de volgende dag verder gaan) en toen deed hij het wel.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ik neem aan dat velen tot nu toe Siri in het Engels gebruikten, op zowel HomePod(s) als iPhone, omdat dan stemherkenning werkte. Voor zij die al de moedige stap naar HomePod OS 15.2 hebben gezet en Siri hebben omgeschakeld naar Nederlands: hoe vlot werkte dit? 🤓 Valkuilen waar we moeten voor opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
Ik gebruik het voornamelijk voor acties, niet voor informatie, en merk geen verschil met het Engels.

Geen valkuilen al merkte ik wel dat na het omzetten naar Nederlands dat plots de ruimtes in de Home-app dubbel terugkwamen in het Engels. Ik had mijn Macbook nog wel in het Engels staan en misschien is er iets misgegaan daar bij iCloud synchronisatie.

Heb al mijn toestellen (iPhone, Macbook, Apple TV en Homepods) allemaal in het Nederlands gezet, just to be sure. Ook lijsten etc zoals boodschappen (daarvoor shopping) ook naar Nederlands omgezet. Werkt nu wel beter, ik ken namelijk niet alle boodschappen in het Engels incl. de uitspraak. Dat werkt wat eenvoudiger met Nederlandse woorden.

Ik merk wel iets bizar. Op mijn Apple Watch als ik een scene opstart met bvb "start <scene>" dat de feedback dan is "<scene> coming right up" zegt met de Nederlandse stem (inclusief zachte r :p). Maar dat zit de werking niet in de weg.

[ Voor 14% gewijzigd door cwegh op 22-12-2021 20:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wim Leers schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:35:
Ik neem aan dat velen tot nu toe Siri in het Engels gebruikten, op zowel HomePod(s) als iPhone, omdat dan stemherkenning werkte. Voor zij die al de moedige stap naar HomePod OS 15.2 hebben gezet en Siri hebben omgeschakeld naar Nederlands: hoe vlot werkte dit? 🤓 Valkuilen waar we moeten voor opletten?
Ik weet niet of die aanname wel juist is. Ik heb het jaren lang naast elkaar gebruikt, HomePods op Engels rest gewoon Nederlands en dat ging prima.

Turn on the lights in woonkamer, werkte al jaren.

Wel had ik de eerste dagen kortsluiting in mijn hersenen als ik de HomePods aanspraak, ik moest na die jaren Engels behoorlijk wennen aan het Nederlands. Nu inmiddels is dat wel geland en gaat het weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:56:
[...]

Ik weet niet of die aanname wel juist is. Ik heb het jaren lang naast elkaar gebruikt, HomePods op Engels rest gewoon Nederlands en dat ging prima.

Turn on the lights in woonkamer, werkte al jaren.

Wel had ik de eerste dagen kortsluiting in mijn hersenen als ik de HomePods aanspraak, ik moest na die jaren Engels behoorlijk wennen aan het Nederlands. Nu inmiddels is dat wel geland en gaat het weer prima.
Moet je even vragen ‘wat is 36 maal 36’ 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:08:
[...]

Moet je even vragen ‘wat is 36 maal 36’ 😂
Haha ja Mooi. Zag het hierboven ergens voorbij komen. Alleen dat is geen Homepod dingetje, werkt op de iPhone ook niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Hier komt net de beta van 15.3 binnen. Hopen dat het de slechte en afgekapte reacties een beetje oplost.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Mauz1978
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:03

Mauz1978

Console War Veteran

cwegh schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:46:
Ik gebruik het voornamelijk voor acties, niet voor informatie, en merk geen verschil met het Engels.

Geen valkuilen al merkte ik wel dat na het omzetten naar Nederlands dat plots de ruimtes in de Home-app dubbel terugkwamen in het Engels. Ik had mijn Macbook nog wel in het Engels staan en misschien is er iets misgegaan daar bij iCloud synchronisatie.

Heb al mijn toestellen (iPhone, Macbook, Apple TV en Homepods) allemaal in het Nederlands gezet, just to be sure. Ook lijsten etc zoals boodschappen (daarvoor shopping) ook naar Nederlands omgezet. Werkt nu wel beter, ik ken namelijk niet alle boodschappen in het Engels incl. de uitspraak. Dat werkt wat eenvoudiger met Nederlandse woorden.

Ik merk wel iets bizar. Op mijn Apple Watch als ik een scene opstart met bvb "start <scene>" dat de feedback dan is "<scene> coming right up" zegt met de Nederlandse stem (inclusief zachte r :p). Maar dat zit de werking niet in de weg.
Interessant. Hoe maak je een boodschappenlijstje voor siri aan?

Something under the bed is drooling

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Serena schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:24:
Hier komt net de beta van 15.3 binnen. Hopen dat het de slechte en afgekapte reacties een beetje oplost.
En? Verbeterd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cwegh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 20:41
Mauz1978 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:13:
[...]

Door tegen Siri te zeggen “Hej Siri, zet melk op boodschappenlijst”. Geen idee of hij dan in de herinneringen app dan zelf een “Boodschappen“ lijst maakt maar daar komt het dan op te staan. Die je trouwens ook kan delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
LOL, op de vraag ‘Hoeveel is 36 x 36?’ krijg je nog steeds een heel bijzonder antwoord.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

• Sunn0)))
Wim Leers schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:35:
Pas sinds ik begin dit jaar de overstap van Android naar iPhone heb gemaakt ben ik Siri en Homekit gaan gebruiken. Dus ik sprak al een klein jaar Nederlands tegen mijn telefoon en dat vond ik eigenlijk wel goed gaan voor simpele dingen als het licht aan/uit zetten en dergelijke. Nu met de HomePod Mini in huis ben ik positief, maar ik merk wel dat er nog wat geschaafd mag worden aan het Nederlands van de stemherkenning van Siri. Omdat de HomePod Mini hier nog niet officieel wordt verkocht voelt het wel alsof ik een soort beta-tester ben. Dat is prima trouwens. Heb ik er wel voor over. ;-)

Het gaat over het algemeen goed met Siri, maar soms niet. Soms is dat hilarisch en soms heb ik echt geen idee waarom het niet werkt (TV aan/uit om de Apple TV te bedienen werkt soms wel, soms niet).

Timers met spraakcommando starten werkt geweldig, ik denk dat we die thuis tot nu toe het meeste hebben gebruikt (voorheen deed ik hetzelfde via de telefoon). Je kan ze ook labelen blijkbaar itt de iPhone, hoewel ik dat altijd vergeet te doen (Google assistent kon dat wel op Android).

Het afspelen van muziek d.m.v. stembediening werkt goed als het werkt, maar als je zoals ik naar iets minder mainstream muziek luistert is het soms lastig om Siri te laten begrijpen welke artiest of album het exact moet zijn. "Zet [naam playlist] op shuffle" werkt dan weer geweldig goed, maar ik kreeg het gisteren echt niet voor elkaar om 'Opeth' te luisteren. Gek genoeg startte ze daarna "Muziek speciaal voor jou" en de eerste artiest was... Opeth 8)7 .
Serena schreef op donderdag 23 december 2021 @ 08:41:
LOL, op de vraag ‘Hoeveel is 36 x 36?’ krijg je nog steeds een heel bijzonder antwoord.
"Het is geen bug, het is een feature" ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Sunn0))) op 23-12-2021 10:16 ]

Dat voelt sowieso niet als iets wat ze in de eerste iOS update gaan fixen.

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-09 15:55
Pfff.... ook mijn homepods beginnen nu "popping noises" te geven. Wat een ellende zeg.

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

smeerbartje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:11:
Pfff.... ook mijn homepods beginnen nu "popping noises" te geven. Wat een ellende zeg.
De hele tijd of in specifieke gevallen?

Ik lees veel over stereo paar, zit er dan ook nog verschil in 3rd party apps met eventuele eigen content?
Of ook last van met Apple's eigens services zoals Apple Music, Apple TV+?

• smeerbartje
Greatsword schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:43:
[...]

De hele tijd of in specifieke gevallen?

Ik lees veel over stereo paar, zit er dan ook nog verschil in 3rd party apps met eventuele eigen content?
Of ook last van met Apple's eigens services zoals Apple Music, Apple TV+?
Ik heb het met Apple Music. Voornamelijk als de lijst stop. Ik heb het vermoeden dat er dan een signaaltje richting de speakers gaat waarin wordt gezegd: "jullie kunnen nu uit gaan / in powersafe mode". Dit resulteert dus in zo'n bas "plop" geluid. Heel irritant.
Aah zonde ja, het is hardware issue toch?
Je ziet online wel eens dat resetten helpt maar weet niet of dat wel echt zo is.

• Maart1992
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 11:03
De Nederlandse Siri voor de HomePod mini is aanzienlijk dommer dan de engelse? Of overdrijf ik?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Sunn0))) schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:15:
[...]

Pas sinds ik begin dit jaar de overstap van Android naar iPhone heb gemaakt ben ik Siri en Homekit gaan gebruiken. Dus ik sprak al een klein jaar Nederlands tegen mijn telefoon en dat vond ik eigenlijk wel goed gaan voor simpele dingen als het licht aan/uit zetten en dergelijke. Nu met de HomePod Mini in huis ben ik positief, maar ik merk wel dat er nog wat geschaafd mag worden aan het Nederlands van de stemherkenning van Siri. Omdat de HomePod Mini hier nog niet officieel wordt verkocht voelt het wel alsof ik een soort beta-tester ben. Dat is prima trouwens. Heb ik er wel voor over. ;-)

Het gaat over het algemeen goed met Siri, maar soms niet. Soms is dat hilarisch en soms heb ik echt geen idee waarom het niet werkt (TV aan/uit om de Apple TV te bedienen werkt soms wel, soms niet).

Timers met spraakcommando starten werkt geweldig, ik denk dat we die thuis tot nu toe het meeste hebben gebruikt (voorheen deed ik hetzelfde via de telefoon). Je kan ze ook labelen blijkbaar itt de iPhone, hoewel ik dat altijd vergeet te doen (Google assistent kon dat wel op Android).

Het afspelen van muziek d.m.v. stembediening werkt goed als het werkt, maar als je zoals ik naar iets minder mainstream muziek luistert is het soms lastig om Siri te laten begrijpen welke artiest of album het exact moet zijn. "Zet [naam playlist] op shuffle" werkt dan weer geweldig goed, maar ik kreeg het gisteren echt niet voor elkaar om 'Opeth' te luisteren. Gek genoeg startte ze daarna "Muziek speciaal voor jou" en de eerste artiest was... Opeth 8)7 .

[...]

"Het is geen bug, het is een feature" ;)
In en uit schakelen van de Apple TV via Siri lukt hier gegarandeerd niet. Als ik zeg ‘Zet de Apple TV in woonkamer uit’ vind hij dat hij hey siri op de HomePod moet uitschakelen

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Maart1992 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:28:
De Nederlandse Siri voor de HomePod mini is aanzienlijk dommer dan de engelse? Of overdrijf ik?
Even de pagina’s vanaf hier doorlezen: Toppe in "[HomePod & HomePod mini] Discussietopic"

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Toppe schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:30:
[...]

In en uit schakelen van de Apple TV via Siri lukt hier gegarandeerd niet. Als ik zeg ‘Zet de Apple TV in woonkamer uit’ vind hij dat hij hey siri op de HomePod moet uitschakelen
Is het commando niet te lang/ingewikkeld?

Neem aan dat je in de Woning app een kamer hebt aangemaakt (woonkamer) en daar de Apple TV + Hompod(s) ook aan hebt toegevoegd.

Bij mij staat het nog in engels, maar ik zeg dus alleen: Hey Siri, "Tv On" tegen de HomePod in de desbetreffende kamer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Maart1992 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:28:
Nah dom is ook zo onaardig. Haar Engelse nicht kan wel een stuk meer dat wel :P

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Greatsword schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:38:
[...]

Is het commando niet te lang/ingewikkeld?

Neem aan dat je in de Woning app een kamer hebt aangemaakt (woonkamer) en daar de Apple TV + Hompod(s) ook aan hebt toegevoegd.

Bij mij staat het nog in engels, maar ik zeg dus alleen: Hey Siri, "Tv On" tegen de HomePod in de desbetreffende kamer.
Heb verschillende commando’s geprobeerd van heel kort ‘TV uit’ tot lang ‘Zet tv in de woonkamer uit’ en alles wat er tussen in zit.

Zet ik hem terug naar Engels en zeg ‘Turn off Apple tv’ dan werkt het perfect.

Wellicht eens een reset doet van de hele woning zelf.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:40:
[...]

Nah dom is ook zo onaardig. Haar De Engelse nicht collega kan wel een stuk meer dat wel :P
FTFY :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Haha, ik bedoelde het uiteraard in de familie sfeer.
Voor ik straks gecanceld ergens in een goot lig :+

• smeerbartje
Donstil schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:12:
Aah zonde ja, het is hardware issue toch?
Je ziet online wel eens dat resetten helpt maar weet niet of dat wel echt zo is.
Ik snap dus niet dat Apple hier geen officieel statement over heeft uitgegeven. Of heb ik deze gemist?

• Toppe

Toppe

Oké ✅

smeerbartje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:02:
[...]

Ik heb het met Apple Music. Voornamelijk als de lijst stop. Ik heb het vermoeden dat er dan een signaaltje richting de speakers gaat waarin wordt gezegd: "jullie kunnen nu uit gaan / in powersafe mode". Dit resulteert dus in zo'n bas "plop" geluid. Heel irritant.
Heb die plop ook wel eens gehad, stekker er uit en weer in en probleem was hier opgelost.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hmmz met enthousiasme de HomePod Mini besteld omdat die in de aanbieding was bij bol.com. Ik begrijp dat het niet optimaal is om de HomePod mini (of 2) te gebruiken als speakers voor een iMac wegens de vertraging.
Nu ik het ding in huis heb weet ik eigenlijk niet goed wat ik ermee moet doen. 8)7

39

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Fietsbel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:03:
Hmmz met enthousiasme de HomePod Mini besteld omdat die in de aanbieding was bij bol.com. Ik begrijp dat het niet optimaal is om de HomePod mini (of 2) te gebruiken als speakers voor een iMac wegens de vertraging.
Nu ik het ding in huis heb weet ik eigenlijk niet goed wat ik ermee moet doen. 8)7
Daar zijn ze inderdaad niet voor bedoeld. Je kan ze nog retourneren en anders maak je er zonder problemen vast wel iemand blij mee met de feestdagen of anders op V&A / MP.

Kan zelf eigenlijk niet meer zonder, tijdens het douchen muziekje, in de keuken als timers en i.c.m. Hue Scenes, in de slaapkamers met de Apple TV, op kantoor voor het bellen en tegenwoordig zelfs op het toilet 1 staan ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Greatsword op 23-12-2021 19:16 ]

• lw.keizer
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-09 13:41
Fietsbel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:03:
Als ik er niet al een paar had (vooral om op iedere verdieping Home te bedienen), zou mijn eerste HomePod in de keuken komen voor podcasts tijdens het koken! Moet je wel van podcasts en koken houden…

• TheKerremenke
lw.keizer schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:38:
[...]

Als ik er niet al een paar had (vooral om op iedere verdieping Home te bedienen), zou mijn eerste HomePod in de keuken komen voor podcasts tijdens het koken! Moet je wel van podcasts en koken houden…
Je kunt ze ook goed gebruiken voor kerst muziek tijdens het koken of gewone radio. Daar zijn ze ook voor geschikt. Hier zelfs een stereo paar HomePod mini’s in de keuken staan daarvoor.

lw.keizer schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:38:
[...]

Dat doe ik er ook veel op.
En ik luister ook podcasts tijdens het gamen uit de Homepod, zodat de echte set-up vrij blijft voor het game geluid, ook ideaal.

smeerbartje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:03:
[...]

Ik snap dus niet dat Apple hier geen officieel statement over heeft uitgegeven. Of heb ik deze gemist?
Ooh dat weet ik eigenlijk niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hk12nl
Mauz1978 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 07:13:
[...]

In de herinneringen app een lijstje maken met de naam ‘boodschappen’ deze dan delen met je partner. Werkt echt super. Gebruik ik al jaren zo :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:06
No Hands schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:57:
Ik begin ruzie te krijgen met mijn Homepod's. Ik heb 2 mini's en een gewone. gewone staat in de woonkamer, slaapkamer en kantoor hebben een mini.
Als ik in de slaapkamer vraag of er muziek gespeeld kan worden dan krijg ik:: i'm on it, just a moment, having trouble connecting to the internet.
Als ik dan als commando geef dat de muziek in de woonkamer moet stoppen(die dan niet eens speelt) en dan weer om muziek vraag in de slaapkamer komt er direct muziek in de slaapkamer.
Als Siri onthoudt dat er ergens anders als laatste muziek speelde en daarom die andere speaker waar ik dan muziek wil even niet meedoet ofzo.
Herkent iemand dit?
Niemand hier problemen mee? Nu weet ze niet meer wat het weer is. Als ik zeg he Siri that's the weather? Kreeg ik normaal te horen hoe het er buiten aan toe was en nu krijg ik als antwoord: Weather for where?

Ik heb alle 3 de Homepods als eens verwijderd en weer opnieuw toegevoegd en ingesteld. Dit is echt waardeloos.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:44
Locatievoorzieningen aangezet in de woning app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
henkna schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 08:58:
Locatievoorzieningen aangezet in de woning app?
Locatievoorzieningen staan aan. Deze problemen wisselen per HomePod. Het lijkt te zijn ontstaan nadat ik de 2e AppleTV en 3e HomePod in huis heb neergezet maar dat viel ook samen met software update 15.2 volgens mij dus ik kan niet bedenken wat er aan de hand kan zijn.

Als ik muziek wil horen ook vaak, there's a problem with Apple music. Vraag ik het aan een andere HomePod dan komt er direct muziek uit.

[ Voor 13% gewijzigd door No Hands op 24-12-2021 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
No Hands schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:35:
[...]

Locatievoorzieningen staan aan. Deze problemen wisselen per HomePod. Het lijkt te zijn ontstaan nadat ik de 2e AppleTV en 3e HomePod in huis heb neergezet maar dat viel ook samen met software update 15.2 volgens mij dus ik kan niet bedenken wat er aan de hand kan zijn.

Als ik muziek wil horen ook vaak, there's a problem with Apple music. Vraag ik het aan een andere HomePod dan komt er direct muziek uit.
Ik zou mijn setup weer uit elkaar trekken in de setup zoals het eerst werkte. Dan steeds één device weer toevoegen, checken en zo zien welk apparaat afwijkt. Deze dan goed goed instellen. Anders blijf je rommelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:27
Maite schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:44:
Wie bij de Duitse grens woont, bij Saturn zijn de mini’s in de aanbieding. €84 per stuk. Vandaag 2 blauwe binnen gekomen 🤗
Bedankt voor de tip! Vanmiddag vlak voor sluitingstijd nog een witte kunnen kopen voor €84 bij de MM in Nordhorn.
Let wel op je FFP2 masker, want die had ik niet op (uiteraard wel mondmasker) en werd meteen aangesproken:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
RoRoNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:50:
[...]

Ik zou mijn setup weer uit elkaar trekken in de setup zoals het eerst werkte. Dan steeds één device weer toevoegen, checken en zo zien welk apparaat afwijkt. Deze dan goed goed instellen. Anders blijf je rommelen.
Vanmiddag gedaan, alle HomePod's stekker eruit en uit woningapp verwijderd. Na het opnieuw installeren van de HomePod in de woonkamer deed die weer precies wat ie doen moet. Nu, 2 uur later, weet die al niet meer waar ie is en weet het weer niet meer te vertellen. De rest van de Homepod's in huis is nog steeds niet ingeplugd.
Het wordt dus alleen maar gekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
No Hands schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:40:
[...]

Vanmiddag gedaan, alle HomePod's stekker eruit en uit woningapp verwijderd. Na het opnieuw installeren van de HomePod in de woonkamer deed die weer precies wat ie doen moet. Nu, 2 uur later, weet die al niet meer waar ie is en weet het weer niet meer te vertellen. De rest van de Homepod's in huis is nog steeds niet ingeplugd.
Het wordt dus alleen maar gekker.
Staat hij dicht bij een speaker of wifi point?

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
bing69 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:44:
[...]

Hemelsbreed een meter naast de modem.
Speakers zijn er niet, de HomePod is een speaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
bing69 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:44:
Even nieuwsgierig? Wat is het probleem als hij dicht bij een speaker of WiFi-point zou staan?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
funske schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 23:17:
[...]

Even nieuwsgierig? Wat is het probleem als hij dicht bij een speaker of WiFi-point zou staan?
Geen idee, maar ik werk nog met de laatste airports (torentjes) en ik merkte dat deze verstoord raakte door de box van mijn geluidsinstallatie. Zitten toch magneten etc, in. Dus het hoeft niet maar zou een oorzaak van storing kunnen zijn.
Ook een wifi accespoint kan storingen veroorzaken!

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-09 07:48
@No Hands Ik denk toch echt dat je alle instellingen op je profiel moet nalopen in al je apple devices. Denk dan ook aan je (als je dat hebt) je mac, watch en cloud.
Ik merkte in het begin ook dat mijn mini homepod na de update -tweetalig- was geworden in plaats van alleen NL. Ook had tie even tijd nodig om te vertellen wat de weersverwachting was (locatie) en welke afspraken in mijn agenda stonden. Het moet natuurlijk allemaal wel met elkaar synchroniseren.
Wellicht heeft een huisgenoot ook nog verbinding met je homepod en moet je ook daar even zoeken naar de instellingen.

Normaal zou het allemaal na het aansluiten moeten werken. Maar Apple heeft niet voor niets de verkoop (en dus ondersteuning) voor de homepod in NL nog niet geactiveerd. Het feit dat je NL als taal kan instellen wil nog niet zetten dat het echt geïntegreerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
royaljoop schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:33:
@No Hands Ik denk toch echt dat je alle instellingen op je profiel moet nalopen in al je apple devices. Denk dan ook aan je (als je dat hebt) je mac, watch en cloud.
Ik merkte in het begin ook dat mijn mini homepod na de update -tweetalig- was geworden in plaats van alleen NL. Ook had tie even tijd nodig om te vertellen wat de weersverwachting was (locatie) en welke afspraken in mijn agenda stonden. Het moet natuurlijk allemaal wel met elkaar synchroniseren.
Wellicht heeft een huisgenoot ook nog verbinding met je homepod en moet je ook daar even zoeken naar de instellingen.

Normaal zou het allemaal na het aansluiten moeten werken. Maar Apple heeft niet voor niets de verkoop (en dus ondersteuning) voor de homepod in NL nog niet geactiveerd. Het feit dat je NL als taal kan instellen wil nog niet zetten dat het echt geïntegreerd is.
Alles is bij mij nog gewoon engels, daar heb ik niets aan veranderd. Al mijn devices zijn dezelfde instellingen, dat heb ik ook gecontroleerd. Ook Macbook, telefoons, etc. Niemand anders heeft verbinding met mijn apparatuur. Het is me echt een raadsel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 14:39
HomePod aangeschaft! Wat een genot. Hele dag AppleMusic streamen nu van HomePod naar mijn Yamaha receiver. Accu van de iPhone op dit tijdstip nog 71% (in tegenstelling tot dagen hiervoor rond de 25%). Én zonder (extra) reclame zoals internetradio (vTuner?) me steeds voorschotelde. Beste aankoop van dit jaar. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Doe je dat dan naar een receiver met Airplay 2?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• veen906
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 14:39
Roppedop schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:14:
Doe je dat dan naar een receiver met Airplay 2?
Yes, een Yamaha rx-v6a. Voorheen vanaf de iPhone, nu de HomePod die altijd aan de stroom zit.. Daarnaast een oude airport express op zolder (werkkamer) verbonden met stereo versterker. Deze is ook ‘gewoon’ als speaker bereikbaar.

Nu nog even vrienden worden met Siri en dan denk ik dat er nog een HomePod bij komt. 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Aha. Ik heb een oude Yamaha met 2 zones en twee airport express aangesloten. Woonkamer en keuken. En dan streamen via Homepod mini naar de airports. Omweg, maar het werkt.

www.oldskoolnl.nl

Pagina: 1 ... 25 ... 44 Laatste

Let op:
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9