My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
- twee paar (grote) HomePods
- twee losse mini's (voor de kinderen)
Eigenlijk wil ik dat de kinderen Nederlands kunnen spreken. Maar ik begreep dat personal requests e.d. dan niet meer gaan werken
Wie weet of het mogelijk is dat we ALLEEN de mini's op de NL taal zetten? Blijft de rest dan gewoon werken zoals het nu ook werkt?
Ja. Gewoon instellingen van de HomePod openen en een andere taal kiezen.smeerbartje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 08:59:
Hoe werkt dit in een Apple Family situatie? We hebben hier:
- twee paar (grote) HomePods
- twee losse mini's (voor de kinderen)
Eigenlijk wil ik dat de kinderen Nederlands kunnen spreken. Maar ik begreep dat personal requests e.d. dan niet meer gaan werken. Dit is natuurlijk ruk.
Wie weet of het mogelijk is dat we ALLEEN de mini's op de NL taal zetten? Blijft de rest dan gewoon werken zoals het nu ook werkt?
Maar hoe stel ik die specifieke homepod (mini) dan in dat deze "gekoppeld is" aan een specifiek persoon (in dit geval mijn zoon).Toppe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:05:
[...]
Ja. Gewoon instellingen van de HomePod openen en een andere taal kiezen.
En bouwt mijn zoon dan nog steeds zijn eigen muziek historie op?
Niet. Wellicht maakt het nog verschil aan welke Apple ID hij gekoppeld zit, geen idee.smeerbartje schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:23:
[...]
Maar hoe stel ik die specifieke homepod (mini) dan in dat deze "gekoppeld is" aan een specifiek persoon (in dit geval mijn zoon).
En bouwt mijn zoon dan nog steeds zijn eigen muziek historie op?
@Donstil nog een idee?
[ Voor 14% gewijzigd door Toppe op 14-12-2021 10:27 ]
Toen werden ze geherstart en was het profiel inderdaad weg, na nog een herstart komt het profiel terug... Is de enige optie om ze allemaal te resetten?
De mini heeft ook 15.2 en kan ook gewoon Nederlands.
Na de update moest ik ook in de Woning app, bij HomePod mijn AppleID wachtwoord opnieuw instellen. Heel vaag dit, maar Nederlands zou toch gewoon moeten werken op de grote HomePod??
De RC (release candidate) is dezelfde versie als de release build. Bij de volgende update ga je weer mee in de reguliere builds.BiG-GuY schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:34:
Wat is de beste methode om van de RC naar de Release versie van 15.2 te gaan? Heb op m'n (ondertussen 8 ) HomePod Mini's het beta profiel verwijderd. Eerst de stereoparen ontkoppeld.
Toen werden ze geherstart en was het profiel inderdaad weg, na nog een herstart komt het profiel terug... Is de enige optie om ze allemaal te resetten?
Ben ze nu maar gaan resetten en na reset zijn ze gelijk 15.2, beta profiel blijft dan wel weg.
Als ik had geweten dat RC naar release zo kort op elkaar was, had ik geen beta gedraaid
Zou inderdaad wel moeten werken. Werkt op mijn grote HomePod ook. Wellicht even restarten?iAR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:51:
Ik heb de updates gedaan maar op de originele HomePod kan ik niet kiezen voor de nieuwe talen, ze staan er gewoon niet tussen. Ik heb gecheckt: het is 15.2.
Na de update moest ik ook in de Woning app, bij HomePod mijn AppleID wachtwoord opnieuw instellen. Heel vaag dit, maar Nederlands zou toch gewoon moeten werken op de grote HomePod??
Verwijderd
Wie weet het juiste NL commando voor mute/unmute? Mute / Demp(en) / Stil / Dim werken in ieder geval niet...
Ooh nee dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik ze alleen.Toppe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:25:
[...]
Niet. Wellicht maakt het nog verschil aan welke Apple ID hij gekoppeld zit, geen idee.
@Donstil nog een idee?
Mijn vrouw speelt alleen wat muziek en vind het verder “maar onhandig”
Nee dat werkt gewoon hoor.L23 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:27:
Ik vraag me ook af wat het voordeel van Nederlands is. Ik gebruikte het tot nu voornamelijk om muziek te laten afspelen. Klopt het dat je Engelse artiesten namen en nummers in het Nederlands moet uitspreken of kan de Nederlandse Siri inmiddels ook Engelse woorden herkennen?
“ Hey Siri, speel iets van Michael Jackson” bijvoorbeeld.
Ze geeft dan wel als antwoord “ Oké hier is Michael Jackse” maar oké dat moeten we haar maar vergeven.
Dat heb je ook niet, want je hebt de RC gedraaidBiG-GuY schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:11:
Toen ik overigens mijn laatste HomePod mini binnen had vorige week. Was de update naar 15.2RC echt 2GB groot, dat heeft een hele tijd geduurd voor die erop stond.
Ben ze nu maar gaan resetten en na reset zijn ze gelijk 15.2, beta profiel blijft dan wel weg.
Als ik had geweten dat RC naar release zo kort op elkaar was, had ik geen beta gedraaid.
Maar zonder gekheid, dit is precies waarom dit soort profielen niet openbaar zijn, het is voor een best grote groep gewoon onhandig.
Ja, duidelijk haha. Ben pas recent overgestapt op Apple HomeKit/iOS, dus was even nieuw voor me. Maar dan weet ik voor het vervolg dat dit niet handig is met beta haha.Donstil schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:04:
[...]
Dat heb je ook niet, want je hebt de RC gedraaid![]()
Maar zonder gekheid, dit is precies waarom dit soort profielen niet openbaar zijn, het is voor een best grote groep gewoon onhandig.
Heb ze alsnog gereset, zodat die profielen weg waren. Zijn allemaal om ondertussen en inderdaad direct versie 15.2 .
Nou beta is leuk hoor, begrijp me niet verkeerd.BiG-GuY schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:18:
[...]
Ja, duidelijk haha. Ben pas recent overgestapt op Apple HomeKit/iOS, dus was even nieuw voor me. Maar dan weet ik voor het vervolg dat dit niet handig is met beta haha.
Heb ze alsnog gereset, zodat die profielen weg waren. Zijn allemaal om ondertussen en inderdaad direct versie 15.2 .
Ik draai ze ook altijd op mijn iPhone/iPad.
Alleen HomePod/AppleTv/AppleWatch/etc zijn toch wel lastiger, daar kun je niet downgraden als het fout gaat en dan wil je niet een beta profiel installeren voor een RC en dan met 15.3 beta 1 een gebrickte HomePod hebben (wat onlangs nog met 15.x beta’s gebeurde bij sommige).
Ik heb hem al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet...
Duurde bij mij ook eeuwig. Geduld hebbenMaart1992 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:13:
Ik heb mijn HomePod mini een tijdje niet gebruikt, hij stond in een verhuisdoos. Maar nu wil ik hem updaten van 14.4 naar 15.2 maar hij gaat niet verder dan het aanvragen van de update. Dit blijft maar laden. Inmiddels al 3 uur+. Wat kan ik het beste doen nu?
Ik heb hem al een keer naar de fabrieksinstellingen gezet...
Hou je bek?DJGizbo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:38:
Ik zit af en toe nog steeds Engels tegen mijn inmiddels Nederlandse Homepods (mini / original) te praten...
Wie weet het juiste NL commando voor mute/unmute? Mute / Demp(en) / Stil / Dim werken in ieder geval niet...
Werkt hier wel
Stereo paar originals en een losse mini.
Als ik daarover muziek speel en ik open de woning app, klik de mini aan en zet de volume harder of zachter dan doet hij dit ook bij de originals.
Ik zou verwachten dat ik de volume aanpas op de speaker die ik gekozen heb.
Meer mensen? @Donstil ook last van?
Ff getest, ik heb dat niet merk ikToppe schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:21:
Hmm.
Stereo paar originals en een losse mini.
Als ik daarover muziek speel en ik open de woning app, klik de mini aan en zet de volume harder of zachter dan doet hij dit ook bij de originals.
Ik zou verwachten dat ik de volume aanpas op de speaker die ik gekozen heb.
Meer mensen? @Donstil ook last van?
Bij mij staan ze er ook niet tussen. Weet iemand een fix?iAR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:51:
Ik heb de updates gedaan maar op de originele HomePod kan ik niet kiezen voor de nieuwe talen, ze staan er gewoon niet tussen. Ik heb gecheckt: het is 15.2.
Stereopaar opgegeven dus nu 2 losse HomePods en dan staat nederlands er wel tussen.
[ Voor 7% gewijzigd door Torac op 14-12-2021 16:13 ]
En als je er nu weer stereo van maakt? Dat was hier de oplossing. Herstart ook al geprobeerd?Torac schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:11:
[...]
Bij mij staan ze er ook niet tussen. Weet iemand een fix?
Stereopaar opgegeven dus nu 2 losse HomePods en dan staat nederlands er wel tussen.
Stemherkenning… oh nee wacht.L23 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:27:
Ik vraag me ook af wat het voordeel van Nederlands is. Ik gebruikte het tot nu voornamelijk om muziek te laten afspelen. Klopt het dat je Engelse artiesten namen en nummers in het Nederlands moet uitspreken of kan de Nederlandse Siri inmiddels ook Engelse woorden herkennen?
Persoonlijke taken… ook niet.
Op zich is het voordeel dat m’n Home en shortcuts Nederlands zijn… dus dat straks maar proberen… als het gaat werken, @Fuwor al gedaan: niets!
Misschien moet ik ze even herstellen of los koppelen van mijn Apple TV orzo. Maar vaag is het wel.
Overigens kan ik intercom op mijn grote HomePods ook niet aanzetten… zou er iets stuk zijn?
[ Voor 6% gewijzigd door iAR op 14-12-2021 17:10 ]
Ik heb net 2 mini's gekocht omdat ze eindelijk in het Nederlands werken. Zou jammer zijn.
www.oldskoolnl.nl
Ik heb zelf geen Home accessoires, dus daar geen ervaring mee. Shortcuts had ik nog niet eerder geprobeerd dan na de Nederlandse 15.2 update, maar vind ik vrij moeizaam werken. Zoals ik het begrijp kan je niet specifiek tegen Siri zeggen dat het om een Shortcut gaat. Als ik een Shortcut de naam geef "Lichten Aan" dan werkt dat niet omdat die benaming enkel voorbestemd lijkt te zijn aan Home accessoires. En bij andere Shortcut benamingen begrijpt Siri het vaak niet en speelt dan een nummer af. Maar goed, de HomePod mini ook niet om die reden gekocht. Shortcuts had ik al geautomatiseerd of zijn toegankelijk via widgets. HomePod Mini blijf ik voorlopig enkel gebruiken voor muziek en als speaker voor de tv.iAR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:07:
[...]
Stemherkenning… oh nee wacht.
Persoonlijke taken… ook niet.
Op zich is het voordeel dat m’n Home en shortcuts Nederlands zijn… dus dat straks maar proberen… als het gaat werken, @Fuwor al gedaan: niets!
Misschien moet ik ze even herstellen of los koppelen van mijn Apple TV orzo. Maar vaag is het wel.
Overigens kan ik intercom op mijn grote HomePods ook niet aanzetten… zou er iets stuk zijn?
Je kunt het testen met Engelse of eigenlijk anderstalige muziek. Ik heb wel het idee dat de Engelse beter is.Roppedop schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:29:
Is de NL Siri op Homepod anders (dommer?) dan de Siri op iPhone?
Ik heb net 2 mini's gekocht omdat ze eindelijk in het Nederlands werken. Zou jammer zijn.
Overigens heb ik de HomePods groep even opgeven en toen kon ik Nederlands wel instellen.
@L23 oh, ik moet eens even gaan zoeken naar commando’s daarvoor… want HomeKit scènes moet je ‘activeren’ bijvoorbeeld. Misschien moet je met een opdracht (shortcut) ook wel iets speciaals doen.
Weet iemand hiervoor het juiste commando voor NL Siri of ben ik de volgende die maar terug gaat naar de Engelse?
'sochtends voor het weer is het wel makkelijk enzo.
Grote probleem is dat ik de radio niet aan kreeg. Voorheen zei ik: 'hey Siri, play radio 538' en dan ging ze.
Nu zei ik: 'Hey Siri, speel radio 538' en vervolgens zet ze Apple music One op....
Iemand anders met dezelfde resultaten?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Wat bedoel je hiermee? Ik krijg mijn homekitscenes ook niet geactiveerd via de homepod. Ik heb bv een scene "Film kijken" moet ik dan zeggen: "He siri, film kijken" of "He siri, start scene film kijken"?iAR schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:37:
[...]
@L23 oh, ik moet eens even gaan zoeken naar commando’s daarvoor… want HomeKit scènes moet je ‘activeren’ bijvoorbeeld. Misschien moet je met een opdracht (shortcut) ook wel iets speciaals doen.
@Kuhr89 probeer eens "speel radiostation 538"
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Via Siri op mijn iPhone moet ik zeggen "Hey Siri, activeer <scenenaam>". Zonder activeer begrijpt ie niet waar ik het over heb.MP3-Junky schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:38:
Wat bedoel je hiermee? Ik krijg mijn homekitscenes ook niet geactiveerd via de homepod. Ik heb bv een scene "Film kijken" moet ik dan zeggen: "He siri, film kijken" of "He siri, start scene film kijken"?
@Kuhr89 probeer eens "speel radiostation 538"
Overigens staat op iCulture dit: Activeer Siri en spreek de naam van de scène uit. Het is niet nodig om “Activeer de scène…” te zeggen, mits je je scène een goede naam gegeven hebt.
[ Voor 15% gewijzigd door iAR op 15-12-2021 09:43 ]
Het commando daar is 'Speel radio'. De zender is 'radio538'Kuhr89 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:23:
Hm tot nu toe gemengde resultaten.
'sochtends voor het weer is het wel makkelijk enzo.
Grote probleem is dat ik de radio niet aan kreeg. Voorheen zei ik: 'hey Siri, play radio 538' en dan ging ze.
Nu zei ik: 'Hey Siri, speel radio 538' en vervolgens zet ze Apple music One op....
Iemand anders met dezelfde resultaten?
Wat je moet zeggen om dat goed te laten werken is dus "speel radio radio538".
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Hier werkt "Hey, Siri, zet de TV aan" en dan gaat de TV/Apple TV aan.whoutman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:01:
Hetzelfde heb ik met TV aanzetten, dat werkt ook niet als ik zeg, He Siri, zet Apple TV aan. / uit
Ik heb ‘m nog in het Engels staan: Hey Siri Tv On.iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:01:
[...]
Hier werkt "Hey, Siri, zet de TV aan" en dan gaat de TV/Apple TV aan.
Werkt in het NL: “Hey Siri Tv Aan” ook?
Wil het liefst alles zo kort mogelijk houden.
[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 15-12-2021 10:12 ]
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Als je asjeblieft zegt, doet ze hetGreatsword schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:11:
Ik heb ‘m nog in het Engels staan: Hey Siri Tv On.
Zojuist getest "hey Siri tv aan" werkt.
Uitzetten werkt hier niet. Aan gaat zo nu en dan wel goediAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:15:
[...]
Als je asjeblieft zegt, doet ze het![]()
Zojuist getest "hey Siri tv aan" werkt.
En als je de Apple TV nu bv ‘televisie’ noemt?whoutman schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:44:
[...]
Uitzetten werkt hier niet. Aan gaat zo nu en dan wel goed
De mijn heeft TV. Kan best zijn dat ie daar op aan gaat. Dat stukje is wel heel ondoorzichtig.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:51:
[...]
En als je de Apple TV nu bv ‘televisie’ noemt?
Omdat je aangaf dat ie niet altijd uit wil, was mijn suggestie om je Apple TV in HomeKit een andere naam te geven. Echt een andere naam ipv een afkorting,iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:53:
[...]
De mijn heeft TV. Kan best zijn dat ie daar op aan gaat. Dat stukje is wel heel ondoorzichtig.
Hee lache, daar had ik helemaal niet aan gedacht.Greatsword schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:11:
[...]
Ik heb ‘m nog in het Engels staan: Hey Siri Tv On.
“Hey Siri zet de tv aan” en “Hey Siri zet de tv uit” werkt idd. De hele entertainment hoek (want HDMI-CEC natuurlijk) gaat dan aan/uit.
Edit: Ooh zie nu pas dat je vraag anders is. “Hey Siri tv uit” en “Het Siri tv aan” werken ook.
[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 15-12-2021 11:28 ]
Dat was ik niet. Bij werkt dat wel, al doe ik het meestal met de afstandsbieding.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:10:
Omdat je aangaf dat ie niet altijd uit wil, was mijn suggestie om je Apple TV in HomeKit een andere naam te geven. Echt een andere naam ipv een afkorting,
En voor iedereen die dat niet weet... je kunt ook direct apps starten op je Apple TV. Als je een shortcut maakt die een Apple TV app start (bijvoorbeeld Infuse), dan gaat TV aan + Infuse start
[ Voor 22% gewijzigd door iAR op 15-12-2021 11:26 ]
Ah sorry. Niet de juiste tekst gequote.iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:25:
[...]
Dat was ik niet. Bij werkt dat wel, al doe ik het meestal met de afstandsbieding.
Want ik zou dan verwachten dat als ik dat tegen een van de HomePods op de beneden verdieping zeg alles uit gaat op de beneden verdieping. Echter blijkt dat alle lichten in het hele huis dan uit gaan maar de tv (zoals hierboven getest) weer niet.
Werkt siri shortcuts icm NL taal op de HomePod? Dat zou gaaf zijn!iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:25:
[...]
Dat was ik niet. Bij werkt dat wel, al doe ik het meestal met de afstandsbieding.
En voor iedereen die dat niet weet... je kunt ook direct apps starten op je Apple TV. Als je een shortcut maakt die een Apple TV app start (bijvoorbeeld Infuse), dan gaat TV aan + Infuse start
Dat is een beperking van (de atv in) HomeKit. Jammer dat ze iets basaals als on/off niet in HK hebben geïntegreerd.Donstil schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:27:
Hoe werkt dat nou met “Hey Siri welterusten”
Want ik zou dan verwachten dat als ik dat tegen een van de HomePods op de beneden verdieping zeg alles uit gaat op de beneden verdieping. Echter blijkt dat alle lichten in het hele huis dan uit gaan maar de tv (zoals hierboven getest) weer niet.
In het Engels start hij dan de scene Weltrusten. Ik neem aan dat dit in het Nederlands ook werkt. Voor mij is dat: lichten in de woonkamer uit, en in de badkamer en slaapkamer aan.Donstil schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:27:
Ik krijg het niet voor elkaar, geloof ik. Iets met persoonlijke verzoek of dat ie iets naar mijn iPhone stuurt of ik krijg een flut reactie. Ik kan overigens ook geen naam van een shortcut verzinnen die ondubbelzinnig is.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:30:
Werkt siri shortcuts icm NL taal op de HomePod? Dat zou gaaf zijn!
Ooh ik dacht dat dit een default schema was.iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:38:
[...]
In het Engels start hij dan de scene Weltrusten. Ik neem aan dat dit in het Nederlands ook werkt. Voor mij is dat: lichten in de woonkamer uit, en in de badkamer en slaapkamer aan.
Hier is het kennelijk “alle lampen uit”
Ja das zonde, een aan/uit knop daarin moet toch wel te doen zijn zou je zeggen.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:32:
[...]
Dat is een beperking van (de atv in) HomeKit. Jammer dat ze iets basaals als on/off niet in HK hebben geïntegreerd.
Ja de Apple TV werkt helaas niet zo fijn met scenes.Donstil schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:27:
Als je een nieuwe scene aanmaakt heb je eigenlijk ook alleen de mogelijkheid met Pauze/Afspelen.
Had ook het idee om hem te koppelen aan de zelf gemaakte scene: "Relax" waarbij een X aantal lampen dan uit gaan en de TV aan maar dat werkt dus niet.
Apple TV aan dus eigenlijk altijd met Voice en uit via de iPhone Remote via Control Center.
:strip_exif()/f/image/TbovCJoXhHThvvAE8xuSPusA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik had al inderdaad iets voorbij zien komen dat personal requests jammer genoeg nog niet werkt in NL op de HomePod. Via een shortcut kun je namelijk wel de Apple TV aan/uit zetten.iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:38:
Ik krijg het niet voor elkaar, geloof ik. Iets met persoonlijke verzoek of dat ie iets naar mijn iPhone stuurt of ik krijg een flut reactie. Ik kan overigens ook geen naam van een shortcut verzinnen die ondubbelzinnig is.
Het is zo zonde dat enerzijds de werking zo onduidelijk is (wat werkt nu via siri, homekit, opdrachten en/of persoonlijke verzoeken?). Waardoor er dus steeds iets niet lijkt te werken maar je weet bij god niet wat. Ik begrijp echt niet dat voor een bedrijf als Apple 'persoonlijke verzoeken' voor Nederlands niet werken. Want Siri op HomePod had echt al lang gekund zonder stemherkenning. Had misschien de originele HomePod ook niet zo geflopt.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:53:
Ik had al inderdaad iets voorbij zien komen dat personal requests jammer genoeg nog niet werkt in NL op de HomePod. Via een shortcut kun je namelijk wel de Apple TV aan/uit zetten.
Weltrusten is toch ook een standaard scene in HomeKit? Althans, dat dacht ik. Die kun je aanpassen.Donstil schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:46:
Ooh ik dacht dat dit een default schema was.
Hier is het kennelijk “alle lampen uit”
Welterusten/Good night zitten inderdaad standaard bij HomeKit. Het bijzondere is dat je deze scènes wel kunt verwijderen. Wellicht ook weer opnieuw aanmaken? Maar hoe weet dat Siri op HomePod in het Engels dat bij ‘good night’ de scene ‘weltrusten’ geactiveerd moet worden?iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
[...]
Het is zo zonde dat enerzijds de werking zo onduidelijk is (wat werkt nu via siri, homekit, opdrachten en/of persoonlijke verzoeken?). Waardoor er dus steeds iets niet lijkt te werken maar je weet bij god niet wat. Ik begrijp echt niet dat voor een bedrijf als Apple 'persoonlijke verzoeken' voor Nederlands niet werken. Want Siri op HomePod had echt al lang gekund zonder stemherkenning. Had misschien de originele HomePod ook niet zo geflopt.
[...]
Weltrusten is toch ook een standaard scene in HomeKit? Althans, dat dacht ik. Die kun je aanpassen.
Ja dat laatste bedoel ik eigenlijk. Dan pas ik hem aan want nu ging ik gisteren naar boven, roep “Weltrusten Siri”. En mijn vrouw stond in het donker haar tanden te poetseniAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
Weltrusten is toch ook een standaard scene in HomeKit? Althans, dat dacht ik. Die kun je aanpassen.
iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:59:
Klopt, ik heb ook alle standaard scenes er uit gehaald en helemaal zelf ingesteld van wat ik wil dat er gebeurt.Donstil schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:09:
[...]
Ja dat laatste bedoel ik eigenlijk. Dan pas ik hem aan want nu ging ik gisteren naar boven, roep “Weltrusten Siri”. En mijn vrouw stond in het donker haar tanden te poetsen
Wat ook leuk is als je veel Hue hebt, is dat je scenes vanuit de Hue App importeert naar de Woning App, deze vervolgens verder customized (dus bijvoorbeeld HomePod muziek afspelen er aan toevoegen) en dan ook nog eens de naam hernoemt naar iets wat makkelijker is dan de standaard Hue Scene namen voor Voice Control
Zou dat niet hetzelfde zijn dat je opdrachten kunt zoeken via Shortcuts en Opdrachten? Alsof die scene een ID heeft dat werkt in alle talen of zo.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:09:
Welterusten/Good night zitten inderdaad standaard bij HomeKit. Het bijzondere is dat je deze scènes wel kunt verwijderen. Wellicht ook weer opnieuw aanmaken? Maar hoe weet dat Siri op HomePod in het Engels dat bij ‘good night’ de scene ‘weltrusten’ geactiveerd moet worden?
Ondertussen wil ik nu wel weten of het wel of niet mogelijk is om een Opdracht via de HomePod te starten. Ergens staat: Wie gebruik wil maken van berichten, herinneringen, notities, bellen en meer moet de stemherkenning en persoonlijke verzoeken hebben geactiveerd voor HomePod.. Dus Opdrachten niet. Maar die zijn wel lokaal op een iPhone en dus "persoonlijk". Tegelijkertijd zit de HomePod wel aan mijn AppleID gekoppeld... dus ja
[ Voor 19% gewijzigd door iAR op 15-12-2021 12:25 ]
Van die onderwater id dacht ik ook. Ik verwacht dan ook dat je de default scène niet moet kunnen verwijderen. Dat kan dus wel, maar hoe krijg je dit dan weer terug?iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]
Zou dat niet hetzelfde zijn dat je opdrachten kunt zoeken via Shortcuts en Opdrachten? Alsof die scene een ID heeft dat werkt in alle talen of zo.
Ondertussen wil ik nu wel weten of het wel of niet mogelijk is om een Opdracht via de HomePod te starten. Ergens staat: Wie gebruik wil maken van berichten, herinneringen, notities, bellen en meer moet de stemherkenning en persoonlijke verzoeken hebben geactiveerd voor HomePod.. Dus Opdrachten niet. Maar die zijn wel lokaal op een iPhone en dus "persoonlijk". Tegelijkertijd zit de HomePod wel aan mijn AppleID gekoppeld... dus ja
Destijds kreeg ik personal requests niet actief op de HomePod in het Engels. Kennelijk spreek ik het beroerd uit.
Opdracht/shortcut werkte hier gewoon in het Nederlands, maar zoals ik al zei kan je volgens mij niet aangeven dat het om een opdracht gaat en moet de naam van de opdracht handig gekozen zijn. Het werkte in ieder geval vrij moeizaam bij mij.iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:23:
[...]
Zou dat niet hetzelfde zijn dat je opdrachten kunt zoeken via Shortcuts en Opdrachten? Alsof die scene een ID heeft dat werkt in alle talen of zo.
Copy/paste van een Apple support pagina. Voor Siri shortcuts heb je personal requests nodig. Indien deze functie niet met taal NL werkt, zal Siri shortcuts ook niet werken.L23 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:57:
[...]
Opdracht/shortcut werkte hier gewoon in het Nederlands, maar zoals ik al zei kan je volgens mij niet aangeven dat het om een opdracht gaat en moet de naam van de opdracht handig gekozen zijn. Het werkte in ieder geval vrij moeizaam bij mij.
Open the Home app, tap Home in the upper-left corner , then select Home Settings. Tap your user profile under People, and turn on:
Recognize My Voice:2 Allows Siri to know your name, access your music library and Apple Music account, use Find My, and control secure HomeKit accessories from HomePod.
Personal Requests: Lets you use HomePod to send and read messages, make phone calls, check your calendar, add reminders, create notes, and run Siri Shortcuts on your iPhone, iPad, or iPod touch. HomePod might require authentication for some requests and will send a notification to your iPhone to authenticate the task. If you have more than one HomePod in your home, you can turn Personal Requests on or off for each HomePod.
Gezien shortcuts bij mij gewoon werken dan werkt personal requests ook.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:07:
[...]
Copy/paste van een Apple support pagina. Voor Siri shortcuts heb je personal requests nodig. Indien deze functie niet met taal NL werkt, zal Siri shortcuts ook niet werken.
Open the Home app, tap Home in the upper-left corner , then select Home Settings. Tap your user profile under People, and turn on:
Recognize My Voice:2 Allows Siri to know your name, access your music library and Apple Music account, use Find My, and control secure HomeKit accessories from HomePod.
Personal Requests: Lets you use HomePod to send and read messages, make phone calls, check your calendar, add reminders, create notes, and run Siri Shortcuts on your iPhone, iPad, or iPod touch. HomePod might require authentication for some requests and will send a notification to your iPhone to authenticate the task. If you have more than one HomePod in your home, you can turn Personal Requests on or off for each HomePod.
In taal in NL? Dat is mooi. Dan ben ik benieuwd waarom het bij anderen niet werkt.L23 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:08:
[...]
Gezien shortcuts bij mij gewoon werken dan werkt personal requests ook.
Geen idee waarom het bij anderen niet werkt. Ja, Nederlands. Je zegt: Hey Siri + naam shortcut.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:12:
[...]
In taal in NL? Dat is mooi. Dan ben ik benieuwd waarom het bij anderen niet werkt.
Een shortcut met de Engelse naam Sleep, moest ik wel als een Nederlands woord uitspreken (sleep van sleepwagen). Ik had erg veel moeite om een handige Nederlandse naam aan een shortcut te geven omdat dingen als "Lichten Uit" kennelijk alleen voorbestemd zijn aan Homekit accessoires. Het woord "Dromen" werkte dan weer wel. Maar vond het over het algemeen vrij waardeloos werken en ik heb inmiddels Siri weer in het Engels gezet.
Conform deze FAQ zou personal requests inderdaad moeten werken, met de beperking van alleen het hoofdaccount. Dat is wel gaaf! Zo kun je dus een shortcut maken die zowel de Apple TV aan/uit zet als een scène activeert. Top!L23 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:22:
[...]
Geen idee waarom het bij anderen niet werkt. Ja, Nederlands. Je zegt: Hey Siri + naam shortcut.
Een shortcut met de Engelse naam Sleep, moest ik wel als een Nederlands woord uitspreken (sleep van sleepwagen). Ik had erg veel moeite om een handige Nederlandse naam aan een shortcut te geven omdat dingen als "Lichten Uit" kennelijk alleen voorbestemd zijn aan Homekit accessoires. Het woord "Dromen" werkte dan weer wel. Maar vond het over het algemeen vrij waardeloos werken en ik heb inmiddels Siri weer in het Engels gezet.
Misschien dat iemand dat shortcut dan kan maken/delen.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:30:
[...]
Conform deze FAQ zou personal requests inderdaad moeten werken, met de beperking van alleen het hoofdaccount. Dat is wel gaaf! Zo kun je dus een shortcut maken die zowel de Apple TV aan/uit zet als een scène activeert. Top!
Moet er zelf nog handigheid in vinden.
Een vergelijkbare shortcut die de tv aan doet, Netflix opstart en de lampen aanpast activeer ik zelf via de shortcuts widget op mijn iPhone.
Nou, hier gaat het al weer mis, door Apple's onduidelijke puinhoop. Personal requests doen het sowieso, wat @meesje zegt. Die moet je alleen aanzetten. Dat kan gewoon, maar omdat Siri in NL geen stemherkenning doet, kan het niet "persoonlijk". Oftewel: zet persoonlijke verzoeken aan. Maar dan kan iedereen persoonlijke dingen van je opvragen!L23 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:08:
[...]
Gezien shortcuts bij mij gewoon werken dan werkt personal requests ook.
Dan werken shortcuts dus dan ook.
[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 15-12-2021 13:52 ]
Hopelijk komt stemherkenning ook spoedig. Wellicht wanneer de Mini officieel via Apple NL te koop is? Het is toch best wel bijzonder dat Nederlands en Russisch op geen enkele Keynote is gepresenteerd. Destijds was dat met andere landen/talen wel het geval.iAR schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:50:
[...]
Nou, hier gaat het al weer mis, door Apple's onduidelijke puinhoop. Personal requests doen het sowieso, wat @meesje zegt. Die moet je alleen aanzetten. Dat kan gewoon, maar omdat Siri in NL geen stemherkenning doet, kan het niet "persoonlijk". Oftewel: zet persoonlijke verzoeken aan. Maar dan kan iedereen persoonlijke dingen van je opvragen!
Dan werken shortcuts dus dan ook.
Als ik in de slaapkamer vraag of er muziek gespeeld kan worden dan krijg ik:: i'm on it, just a moment, having trouble connecting to the internet.
Als ik dan als commando geef dat de muziek in de woonkamer moet stoppen(die dan niet eens speelt) en dan weer om muziek vraag in de slaapkamer komt er direct muziek in de slaapkamer.
Als Siri onthoudt dat er ergens anders als laatste muziek speelde en daarom die andere speaker waar ik dan muziek wil even niet meedoet ofzo.
Herkent iemand dit?
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ja inderdaad. Het is sowieso erg random. Er zijn toch wel meer talen die wel Siri op een iPhone hebben. Waarom zijn die er dan nog niet op de HomePod? Wat is er meer voor nodig? Daar zou ik best eens wat over willen horen, want volgens mij is het niets anders wat ie kan.meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:36:
Hopelijk komt stemherkenning ook spoedig. Wellicht wanneer de Mini officieel via Apple NL te koop is? Het is toch best wel bijzonder dat Nederlands en Russisch op geen enkele Keynote is gepresenteerd. Destijds was dat met andere landen/talen wel het geval.
Ik denk ook dat Apple de originele HomePod had kunnen redden door betere ondersteuning. Tuurlijk was het een duurdere speaker. De mini is goed en betaalbaar. Maar de grotere klinkt wel fijner.
Stemherkenning moet wel komen als ze hier de HomePod ook gaan verkopen: het is een major feature lijkt me. Daarnaast, deze lijst is echt al lang genoeg... https://www.apple.com/nl/ios/feature-availability/
Ter indicatie. Bij iOS 15 is volgens mij Duitse beschikbaar gekomen. Nu met 15.2 is daar stemherkenning toegevoegd (als ik het goed gelezen heb)meesje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 14:36:
[...]
Hopelijk komt stemherkenning ook spoedig. Wellicht wanneer de Mini officieel via Apple NL te koop is? Het is toch best wel bijzonder dat Nederlands en Russisch op geen enkele Keynote is gepresenteerd. Destijds was dat met andere landen/talen wel het geval.
Dus met iOS 15.3 op zijn snelst, maar iOS 16 is waarschijnlijker…
[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 15-12-2021 15:44 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone 15 Pro Natural Titanium Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hoop wel dat ze de meer geavanceerde dingen snel toevoegen, hierin loopt Apple nog wel achter op Google. Al was ik niet altijd te spreken over de herkenning van Google.
Google is met een zelfde beweging bezig om hun Google Home/Assistant speakers lokaal te kunnen laten werken qua slimheid.
[ Voor 19% gewijzigd door BiG-GuY op 15-12-2021 16:40 ]
Ja ik heb ook veel Hue idd (50+ bronnen) maar dat is ook direct de reden dat ik daar eigenlijk niet aan begonnen ben. Woning vind ik prima voor met Siri maar als interface vind ik de Hue app veel overzichtelijker/beter eigenlijk.Greatsword schreef op woensdag 15 december 2021 @ 12:18:
[...]
[...]
Klopt, ik heb ook alle standaard scenes er uit gehaald en helemaal zelf ingesteld van wat ik wil dat er gebeurt.
Wat ook leuk is als je veel Hue hebt, is dat je scenes vanuit de Hue App importeert naar de Woning App, deze vervolgens verder customized (dus bijvoorbeeld HomePod muziek afspelen er aan toevoegen) en dan ook nog eens de naam hernoemt naar iets wat makkelijker is dan de standaard Hue Scene namen voor Voice Control
Misschien moet ik het nog eens een tweede kans geven nu Siri gewoon werkt door Nederlands te schreeuwen.
Ja ben ik helemaal met je eens, in de Hue App kan je vanuit de Scene galerij ook echt heel veel moois toveren. Als je echter in de Woning App iets wilt toekennen zit je met dit soort primitieve suggesties, vandaar dan mijn work around om echt persoonlijke scenes te maken en verder te customizen.Donstil schreef op woensdag 15 december 2021 @ 17:43:
[...]
Woning vind ik prima voor met Siri maar als interface vind ik de Hue app veel overzichtelijker/beter eigenlijk.
Misschien moet ik het nog eens een tweede kans geven nu Siri gewoon werkt door Nederlands te schreeuwen.
Op het gebied van integratie valt er dus nog veel te optimaliseren.
:strip_exif()/f/image/h3Ursosqv4UYHe2cUNN3dV98.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/k2HnZ5sujKYlJd4iVQAFFLgv.jpg?f=fotoalbum_large)
Something under the bed is drooling
Handig, dank.Spike_wolf schreef op woensdag 15 december 2021 @ 09:42:
[...]
Het commando daar is 'Speel radio'. De zender is 'radio538'
Wat je moet zeggen om dat goed te laten werken is dus "speel radio radio538".
Heeft iemand een lijst (kunnen vinden) waar alle Nederlandse commando's overzichtelijk te vinden zijn?
Niet alle, maar voor muziek is dit een handig begin: https://www.iculture.nl/tips/siri-muziek-afspelen/RoRoNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:39:
[...]
Heeft iemand een lijst (kunnen vinden) waar alle Nederlandse commando's overzichtelijk te vinden zijn?
Als er behoefte aan is kunnen we misschien een Google Doc maken met alle Nederlandse Siri commando's erin?RoRoNL schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:39:
[...]
Ik heb net een hele mooie lijst met Engelse commando's gevonden van voorheen hey-siri.io:
https://web.archive.org/w...1111/https://hey-siri.io/
Een redelijke lijst, maar niet compleet, vond ik hier:DJGizbo schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:56:
[...]
Als er behoefte aan is kunnen we misschien een Google Doc maken met alle Nederlandse Siri commando's erin?
Ik heb net een hele mooie lijst met Engelse commando's gevonden van voorheen hey-siri.io:
https://web.archive.org/w...1111/https://hey-siri.io/
https://www.iculture.nl/uitleg/siri/#nl
/f/image/2dyN3RYC0sb6tjI2bJr4BQ6O.png?f=fotoalbum_large)
Hoe lang zou dit moeten duren?
Btw wat ontzettend irritant dat t ding direct na koppelen iets uit Apple Music gaat spelen :-/
Destijds was ik te ongeduldig en heb de stekker er uitgehaald. Daarna ging het wel snel.Tomba schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:13:
Vandaag mijn eerste HomePod (Mini) binnen gekregen en wil hem graag updaten. Nu staat hij al ruim een uur op dit scherm:
[Afbeelding]
Hoe lang zou dit moeten duren?
Btw wat ontzettend irritant dat t ding direct na koppelen iets uit Apple Music gaat spelen :-/
Ook maar gedaan maar krijg nu dit:meesje schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:25:
[...]
Destijds was ik te ongeduldig en heb de stekker er uitgehaald. Daarna ging het wel snel.
/f/image/BzErAjjkbV3sZwNdpAZ7zXso.png?f=fotoalbum_large)
Dat had ik ook een paar dagen geleden. Resetten door 'Stel de HomePod opnieuw in' te kiezen in de Home app en dan naar fabrieksinstellingen terugzetten en weer opnieuw proberen zoals hier staat beschreven: https://support.apple.com/en-us/HT208244Tomba schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:35:
[...]
Ook maar gedaan maar krijg nu dit:
[Afbeelding]
De tweede keer leek het downloaden van de nieuwe firmware ook sneller te gaan.
Done en weer terug bij af… Tot nog toe niet echt een Apple ervaring
Ik zit helaas opnieuw naar het zelfde scherm te kijken, lijkt weinig tot niets te gebeuren…Sunn0))) schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:49:
[...]
Dat had ik ook een paar dagen geleden. Resetten door 'Stel de HomePod opnieuw in' te kiezen in de Home app en dan naar fabrieksinstellingen terugzetten en weer opnieuw proberen zoals hier staat beschreven: https://support.apple.com/en-us/HT208244
De tweede keer leek het downloaden van de nieuwe firmware ook sneller te gaan.
[ Voor 63% gewijzigd door Tomba op 17-12-2021 15:53 ]
Dit ook gedaan?Tomba schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:50:
Ik zit helaas opnieuw naar het zelfde scherm te kijken, lijkt weinig tot niets te gebeuren…
Het downloaden van de firmware zal niet verschillen met de vorige keer. Dat draaiende icoontje is niet zo heel duidelijk over de progressie van de download. Het verschil bij mij was alsof het deze keer iets sneller ging (maar misschien was het niet zo, ik heb het niet getimed) en uiteraard dat ik die melding niet meer kreeg na het drukken op de 'Update' knop.
- Unplug HomePod or unplug the power adapter for HomePod mini, wait 10 seconds, then plug it back in.
- Wait 10 seconds, then touch your finger to the top of HomePod and hold it there.
- The white spinning light will turn red. Keep your finger down.
- Siri will say that your HomePod is about to reset. When you hear three beeps, you can lift your finger.
Ik vond het ook niet een goede eerste indruk van de HomePod Mini.
Wat bedoel je met instellen? Ik had het idee dat ik al klaar wasGreatsword schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:57:
Dan zou ik er gewoon even van genieten. Alles instellen etc en de update later uitvoeren.
Nee niet gedaan, gewoon via de Woning app gereset en opnieuw toegevoegd.Sunn0))) schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:57:
[...]
Dit ook gedaan?
[...]
Het downloaden van de firmware zal niet verschillen met de vorige keer. Dat draaiende icoontje is niet zo heel duidelijk over de progressie van de download. Het verschil bij mij was alsof het deze keer iets sneller ging (maar misschien was het niet zo, ik heb het niet getimed) en uiteraard dat ik die melding niet meer kreeg na het drukken op de 'Update' knop.
Ik vond het ook niet een goede eerste indruk van de HomePod Mini.
Momenteel draait ie (alweer ruim een half uur later…) nog steeds. Ik laat het maar even.
Overigens lijkt de HomePod niet helemaal lekker te draaien op 2.4Ghz WiFi, herkennen jullie dat? Ping reply > 1000ms en veel retries:
:strip_exif()/f/image/1cVd4VNAXxoHO0btfnaNfeq6.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/jrzgP1vaXKOeW9VlN3PcutoN.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/spewtMRRIzcTX8RpYh3aRLv1.png?f=user_large)
/f/image/PeW9yRubVYmtdOwFob1eGY1E.png?f=fotoalbum_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/uJbbmQqJFwUFYgBe8Tk16abi.png?f=user_large)
/f/image/RxdDQPyi0ID5hOHllYyvI3I1.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Tomba op 17-12-2021 17:47 ]
Maar goed, de kamers van de kids nu ook ieder een AirPlay 2 compatible speaker dus geen geklooi meer met Bluetooth en lekker in elke kamer dezelfde muziek.
Ik las dat er hier een aantal zo’n HomePod mini in de badkamer hadden; ben je dan niet bang voor water schade?
Klopt, hier 1 in de badkamer.Tomba schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 20:09:
Ik las dat er hier een aantal zo’n HomePod mini in de badkamer hadden; ben je dan niet bang voor water schade?
Hij wordt natuurlijk nooit blootgesteld aan direct water maar alleen vochtigheid van de ruimte zelf.
Maak me daar totaal geen zorgen over, we hebben hier ook gewoon wat ventilatie en zelfs mijn 3rd party Bluetooth speaker van een paar tientjes doet het na jaren ook nog steeds.
Bestellingen en Levertijden mogen in [Apple producten] Levertijden - Deel 9