YaNightmare schreef op maandag 14 mei 2018 @ 14:01:
Ik zoek een beetje hulp/informatie van mensen die misschien wat meer weten of auto's en de huidige keuzes.
Ik mag voor okt 2018 een nieuwe lease auto uitkiezen (momenteel een Ford Focus Ti Lease Ed, 14%)
Nu heb ik een vrij ruim budget, maar eige
nlijk weinig behoefte om veel bijtelling te betalen, maw, ik wil voor een duppie op de eerste rij (met inachthouding van wat mogelijk is natuurlijk).
Uiterlijk vind ik amper belangrijk, gadgets en rijeigenschappen des te meer.
Leasebudget: 750
Kilometrage per jaar: 40.000 (normering voor het budget)
Contractduur: 4 jaar (normering voor het budget, is eige
nlijk 5 jaar)
Inclusief of exclusief brandstofcomponent: Exclusief
Merkbeleid, zo ja, welke: Geen
Overige afhankelijkheden: Geen SUV modellen toegestaan
Specifieke wensen:
- Automaat
- ACC
- Apple car play of degelijke (snelle) navigatie
- File assist
Geen harde eis maar een behoorlijk grote pre
- Geen scheurijzer maar moet wel een beetje power hebben (0-100 rond de 8-9 sec)
Geen harde eis
Uiteindelijke keuze:
Zelf al uitgezocht:
- Seat Leon ST TSI 110 Xcellence Aut. (met bovenstaande opties ~ 36k fiscale waarde -> ~340 euro bijtelling)
- Seat Ibiza 1.0 TSI 115 FR Bs.In.Aut (volgens mij geen file assist, 24k fiscaal, dus ~240 euro bijtelling)
- Volkswagen Polo 1.0 TSI 85 Highl.Aut. 5d (volgens de "reclame" met file assist, maar dat kan ik nergens vinden 26,5 k, ~ 250 euro bijtelling)
- Skoda Fabia Combi TSI 81 Sty.Bus.Aut (ook geen file assist, ~24k fiscaal
De huidige auto was met kind een redelijke must (lekker veel ruimte voor alle baby rommel) maar nu hij 6 is is dat amper nodig (wel vaak handig) dus om de kosten te drukken zit ik te kijken naar een iets kleinere auto, ik denk dat ik voor het geld dat ik uitspaar liever een dakkoffer haal voor die 2x per jaar vakantie (mocht dit nodig zijn) dan dat ik het hele jaar met een station doe.
Evt inbreng van jullie hoor ik graag, ik wil eige
nlijk onder de 300 euro bijtelling blijven, en daar een zo compleet mogelijke auto voor rijden (liefst had ik de CLA SB gehad, maarja, voor 400+ bijtelling zie ik daar het nut niet van in).
PS ik rij regelmatig ritjes Parijs of Dusseldorf, dus een stoel die lekker zit is zeker een must. (ben zelf 1.90 dus de hele kleine stuiter autotjes vallen al snel af).