@hpmkruit Maar kan je dan wisselen zonder verlies van connected devices?
Zo ver heb ik niet getest, want heb geen EU devices.
In mijn ervaring niet. Had gewisseld naar DE server en toen werkte een chinese zigbee stekker niet meer. Sommige accessoires deden het nog wel.Deshmir schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:22:
@hpmkruit Maar kan je dan wisselen zonder verlies van connected devices?
Even versie 5.8.38 van de mi home app terugzetten.Boinkie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:45:
Onlangs mijn gateway verwijderd van Domoticz en nu probeer ik hem weer toe te voegen. Heb daar het nieuwe wachtwoord voor nodig maar de gebruikelijke manier werkt niet meer? De drie puntjes laat geen about zien en laat nu de settings zien in de Mi Home App ( android) Iemand die bekend is met de nieuwe manier om dit wachtwoord op te zoeken voor LAN beheer?
Die ben ik nog niet tegengekomen. Maar je hebt ook dubbele schakelaars, dan heb je er maar 1 nodig...Tristan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:36:
Weet iemand hier of er voor de Xiaomi wall switched ook frames beschikbaar zijn waarmee je ze evenwijdig kan monteren? Ik vind alleen maar plaatjes waarbij ze individueel naast elkaar gemonteerd zijn.
Ik begrijp niet precies wat je zoekt, maar ik heb dit in het toilet:Tristan schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 22:36:
Weet iemand hier of er voor de Xiaomi wall switches ook frames beschikbaar zijn waarmee je ze evenwijdig kan monteren? Ik vind alleen maar plaatjes waarbij ze individueel naast elkaar gemonteerd zijn.
Zoiets bedoel ikVillager schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:47:
[...]
Ik begrijp niet precies wat je zoekt, maar ik heb dit in het toilet:
[Afbeelding]
Is een dubbele Zigbee schakelaar zonder blauwe draad. Dus alleen een bruine en zwarte doorschakeldraad.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dVlTiuF
De linkerknop is voor het licht en de rechter is voor de ventilator. In Node-Red heb ik er nog een automatisering voor gemaakt dat het ook automatisch aan en uit gaat.
Housing heb ik zelf geprint, maar die kun je ook kopen.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dktdweJ. Mijn versie is alleen iets dunner dan die je kunt kopen.
Niet gezien als koop optie. Wel eentje om te printen:
[ Voor 36% gewijzigd door Villager op 22-03-2021 15:31 ]
[ Voor 3% gewijzigd door Dacuuu op 23-03-2021 11:10 ]
Hoe ziet je config yaml eruit? Of heb je via UI integratie (Miio) gewerkt, zo ja welke versie van HA draai je? Daar zijn nog wat issues mee met de huidige versie. Ik zou dan nog even de integratie via de config file proberen.Dacuuu schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:06:
Iemand een idee over het volgende:
Ik he al jaren de xiaomi hub v2 (lumi.gateway.v3) die met radio.. werkend in Home assistant met wat deur sensoren enzo.
Nu ben ik zelf overgestapt op Zigbee2mqtt, en heb de xiaomi hub bij mijn ouders opgehangen. Nu heb ik bij hun de Gatway toegevoegd aan Home assistant, maar nu kan ik vanuit HA, alleen het alarm van de hub aan/uit zetten, en de led ring aanzetten. Ik zie de deur sensoren niet in HA.Iemand tips?
TLDR:
Xiaomi hub draaide altijd goed icm home assistant bij mij thuis.
Nu hub bij mijn ouders geïnstalleerd, maar ik zie daar alleen de entiteiten van de xiaomihub, alarm/gateway led. De deur sensoren enzo zie ik niet.
Hub firmware: 1.4.1_176
Token opgehaald via de modded Mi home app.
[Afbeelding]
Ja goeie vragen, sorry dat ik het vergeten was te melden.hpmkruit schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 11:22:
[...]
Hoe ziet je config yaml eruit? Of heb je via UI integratie (Miio) gewerkt, zo ja welke versie van HA draai je? Daar zijn nog wat issues mee met de huidige versie. Ik zou dan nog even de integratie via de config file proberen.
[ Voor 20% gewijzigd door Dacuuu op 23-03-2021 12:29 ]
Als het goed is kun je hier een account maken met je email adres en dat gebruiken in de mi appMafbal schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:06:
Nee aqara app niet.
In de mi app kan ik alleen aanmelden bij een chinese server met een telefoonnummer. Kan dan dus geen account maken.
Naast dat het leuke gadgets zijn; is het niet handiger om een zelfsturende luchtbevochtiger in je kamer te zetten als je vloer je zo lief is ipv hopen dat de aqara sensoren goed genoeg zijnSgtCaffran schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:24:
Na veel zoeken ben ik er nog niet helemaal uitgekomen wat ik nodig zou hebben voor mijn wensen. Vandaar dat ik de vraag hier wil stellen.
Wij krijgen binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis en willen daar een parket vloer op de begane grond en eerste verdieping laten leggen. Voor een parket vloer is het cruciaal dat de relatieve luchtvochtigheid ongeveer op 50 a 60 % zit. Wij gebruiken al een Hue systeem.
Wat ik graag zou willen:
- aqara humidity sensoren in de woonkamer en slaapkamers
- luchtbevochtiger boven en beneden
- Smart plug om de luchtbevochtiger te schakelen
Ik lees dat alles op een zigbee netwerk kan zolang je een eigen hub gebruikt en dus niet een hue of aqara. Maar dan kunnen we de hue app niet meer gebruiken en die vind ik toch prettig werken.
Het alternatief zou zijn om de sensoren op een aqara M2 hub te plaatsen of iets als een conbee 2 icm RP zero? De aqara hub zal wat makkelijker zijn verwacht ik maar kan ik dan ook de data opslaan over langere tijd plotten? Stel er gebeurt iets met de vloer dan wil ik kunnen laten zien dat de temperatuur en luchtvochtigheid goed waren.
Via een conbee 2 stick moet ik via Deconz werken en dat is te koppelen aan nodered maar dan wordt het wel al een stuk technischer! Iemand ervaringen en advies?
Ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt, ik heb in mijn post staan dat er zowel boven als onder een luchtbevochtiger komt. Het gaat er mij vooral om dat ik het binnenklimaat in de gaten kan houden en daar op kan sturen.spokje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 11:59:
[...]
Naast dat het leuke gadgets zijn; is het niet handiger om een zelfsturende luchtbevochtiger in je kamer te zetten als je vloer je zo lief is ipv hopen dat de aqara sensoren goed genoeg zijn
Ah dat is misschien wel netter ja. Ik ben er alleen nog niet veel van de "bekende" merken tegengekomen die zigbee ondersteunen.spokje schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:46:
Ik doelde meer op dat je de bevochtiger laat schakelen via een smart plug, terwijl ze dat prima zelf kunnenmaar adhv je andere argumenten snap ik je keuze beter.
Gek genoeg ben ik er achter gekomen dat het verrassend simpel kan na een aantal dagen zoeken.Boinkie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:45:
Onlangs mijn gateway verwijderd van Domoticz en nu probeer ik hem weer toe te voegen. Heb daar het nieuwe wachtwoord voor nodig maar de gebruikelijke manier werkt niet meer? De drie puntjes laat geen about zien en laat nu de settings zien in de Mi Home App ( android) Iemand die bekend is met de nieuwe manier om dit wachtwoord op te zoeken voor LAN beheer?
Aqara kan niet op Hue zigbee hub. Als je de Hue app will blijven gebruiken (en dus de Hue hub) kan je er prima een extra zigbee netwerk naast zetten.SgtCaffran schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:24:
Na veel zoeken ben ik er nog niet helemaal uitgekomen wat ik nodig zou hebben voor mijn wensen. Vandaar dat ik de vraag hier wil stellen.
Wij krijgen binnenkort de sleutel van ons nieuwe huis en willen daar een parket vloer op de begane grond en eerste verdieping laten leggen. Voor een parket vloer is het cruciaal dat de relatieve luchtvochtigheid ongeveer op 50 a 60 % zit. Wij gebruiken al een Hue systeem.
Wat ik graag zou willen:
Ik lees dat alles op een zigbee netwerk kan zolang je een eigen hub gebruikt en dus niet een hue of aqara. Maar dan kunnen we de hue app niet meer gebruiken en die vind ik toch prettig werken.
Het alternatief zou zijn om de sensoren op een aqara M2 hub te plaatsen of iets als een conbee 2 icm RP zero? De aqara hub zal wat makkelijker zijn verwacht ik maar kan ik dan ook de data opslaan over langere tijd plotten? Stel er gebeurt iets met de vloer dan wil ik kunnen laten zien dat de temperatuur en luchtvochtigheid goed waren.
Via een conbee 2 stick moet ik via Deconz werken en dat is te koppelen aan nodered maar dan wordt het wel al een stuk technischer! Iemand ervaringen en advies?
Wij gebruiken de xiaomi mi humidifier in de woonkamer. Heb ik volgens mij hier al eens eerder gepost. Kosten van een ultrasoon bevochtigen zitten trouwens niet in de aanschaf, maar in het demi water wat je nodig hebt ivm de kalkaanslag. Met 80ct per liter zitten wij in 2 maanden tijd al over de 50 euro aanschaf prijs van het apparaat heen.SgtCaffran schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 09:24:
Wat ik graag zou willen:
Goed om te horen dat je het werkend hebt gekregen. Mag ik nog vragen wat je gebruikt om de aqara sensoren in node red te krijgen?hpmkruit schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 19:10:
[...]
Dit is wel een Wi-Fi variant die je met de mi app kunt aansturen. Hier is geen zigbee variant van volgens mij. Ik gebruik zelf een home assistant oplossing met een aparte aqara sensor. De sensor van het apparaat meet zeer lokaal waardoor je pendelgedrag krijgt. Moest hiervoor in Node Red wel wat bouwen omdat ik ook een tijdschema wilde inbouwen.
Sommige via de xiaomi hub, andere via zigbee2mqtt stick/hub.SgtCaffran schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 21:09:
[...]
Goed om te horen dat je het werkend hebt gekregen. Mag ik nog vragen wat je gebruikt om de aqara sensoren in node red te krijgen?
Zodra ik daar china uit de dropdownlijst selecteer verandert het email vakje in een telefoonnummer???jobr schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 18:57:
[...]
Als het goed is kun je hier een account maken met je email adres en dat gebruiken in de mi app
[ Voor 12% gewijzigd door Mafbal op 06-04-2021 08:23 ]
Hoi, kan je de Aqara Hub M2 zowel aan Homekit en Homey koppelen. Net zoals de Hue.siemed schreef op dinsdag 19 januari 2021 @ 12:39:
[...]
Hoi,
Ik heb de nieuwe Aqara Hub M2 hier een paar weken draaien, maar ben ook met deze hub begonnen en kan dus niet vergelijken. Er zitten meerdere accessoires aan verbonden en niet alleen T1 versies. Alles werkt zeer naar behoren.
Ook de functie om de hub als afstandsbediening te gebruiken is een prettige toevoeging. Met een druk op de knop gaan tv, receiver en ontvanger tegelijk aan of uit.
Nee, je kan alleen de chinese versie van de gateway (DGNWG02LM) koppelen aan Homey. Niet meer nieuw te krijgen, dus enige optie marktplaats. Heb er zelf twee hangen aan Homey.SchefferMarcel schreef op zondag 11 april 2021 @ 16:01:
[...]
Hoi, kan je de Aqara Hub M2 zowel aan Homekit en Homey koppelen. Net zoals de Hue.
Klopt. Corona heeft logischerwijs ook effect op de China.trekker22 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:05:
Zijn die Aqara prijzen zo door het dak gevlogen? Die dubbele wall switch had ik 2 jaar geleden er 3 voor 35$ en nu 27$ per stuk... is niet echt zo interessant meer...?
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Heb je zigbee2mqtt in overweging genomen in combinatie met een stick?RobbieB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:03:
Begrijp ik het nu goed dat als ik aqara sensors wil integreren met Home Assistant ik beter voor de M1S hub kan gaan dan voor de M2?
Posts op HA zijn hier vrij expliciet over, maar het internet lijkt een beetje verdeeld.
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu
Niet echt. Ben redelijk van het ‘zoveel mogelijk out-of-the-box werken’.Peutpeut schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:20:
[...]
Heb je zigbee2mqtt in overweging genomen in combinatie met een stick?
14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu
@RobbieB of beter het DeConz topicPeutpeut schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:31:
Dat weet ik ook niet, wellicht kun je die vraag stellen in het Home Assistant topic.
What's the speed of dark?
[ Voor 4% gewijzigd door wimbre op 03-05-2021 17:28 ]
123SlimHuis.nl
Ik heb ze gekocht en ze werken primawimbre schreef op zondag 2 mei 2021 @ 16:14:
Ik heb destijds deze Aquara Hub (2018) gekocht: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dVEb1KZ
Daarnaast ook allerlei Aquara sensoren gekocht en alles werkt prima.
Nu wil ik een aantal Xiaomi Mijia Honeywell brandmelders kopen maar twijfel of die werken met mijn Hub.
Ik zie hier deze brandmelders https://nl.aliexpress.com...t.0.0.316c3c00nKVsde&mp=1
Weet iemand of deze met mijn Hub zullen werken?
123SlimHuis.nl
Ik gebruik zelf de M1S en dan werkt goed en kan alles koppelen. In heb mijn instellingen gekoppeld aan de China Mainland server.RobbieB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:03:
Begrijp ik het nu goed dat als ik aqara sensors wil integreren met Home Assistant ik beter voor de M1S hub kan gaan dan voor de M2?
Posts op HA zijn hier vrij expliciet over, maar het internet lijkt een beetje verdeeld.
123SlimHuis.nl
Ik koop ook steeds vaker via Alibaba voor leuke nieuwe Aqara Devices.meesje schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:14:
[...]
Klopt. Corona heeft logischerwijs ook effect op de China.
123SlimHuis.nl
Heb het inmiddels opgelost met een ConBee II. Voel er weinig voor om data richting China te sturen.XiDomoticZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 22:55:
[...]
Ik gebruik zelf de M1S en dan werkt goed en kan alles koppelen. In heb mijn instellingen gekoppeld aan de China Mainland server.
123SlimHuis.nl
Eens zat ik ook een beetje mee. Als ik heb op een andere regio zet heb ik alleen veel minder opties. Wat is ConBee II?RobbieB schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:04:
[...]
Heb het inmiddels opgelost met een ConBee II. Voel er weinig voor om data richting China te sturen.
123SlimHuis.nl
Koop ze nu vaak in via Alibaba. Maar de bezorgkosten lopen ook op als je losse exemplaren besteld.trekker22 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:05:
Zijn die Aqara prijzen zo door het dak gevlogen? Die dubbele wall switch had ik 2 jaar geleden er 3 voor 35$ en nu 27$ per stuk... is niet echt zo interessant meer...?
123SlimHuis.nl
Zelf net de Cube in gebruik, super leuke manier om mijn lampen te schakelen in meerdere scenes. Werkt ook goed met Athom Homey.makooy schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:59:
Hierbij een verzamel topic voor de Xaomi / Aqara domotica.\[Xiaomi/Aqara] Ervaringen & discussie
[Afbeelding]Inhoudsopgave
- Wat is Xiaomi Mi Home / Aqara Home?
- Wat kan ik er mee?
- Hoe kan ik ze bedienen?
- Hoe werkt het?
- Welke integratiemogelijkheden zijn er?
- HA uit China, veilig of niet?
- Hoe vervang je de batterij van een sensor?
- Wat kost het?
- Review video!
Wat is Xiaomi Mi Home / Aqara Home?
Aqara Mi Home is de nieuwe naam voor deze domotica sensoren welke eerder Xiaomi Mi Home heette.
Xiaomi brengt een hele hoop elektronische apparatuur uit onder hun eigen merk of onder een merk waar ze mee samenwerken.
Wat kan ik er mee?
Het zijn erg goedkope domotica sensoren welke prima werken, al hoop ik persoonlijk dat bepaalde sensoren wel verbeteren in de toekomst en zo meer functies krijgen.
In het algemeen kan 1 sensor maar 1 a 2 functies. Als je de vergelijking tussen een Fibaro Motion Sensor en een Aqara Human Body Sensor dan kan de Fibaro natuurlijk veel meer al is de prijs wel een factor 5 meer.
Hoe kan ik ze bedienen?
Het zijn op Zigbee-protocol gebaseerde domotica sensoren. Nu hoor ik je al denken; Zigbee, algemeen protocol dus makkelijk te integreren en te koppelen. Helaas! Xiaomi/Aqara heeft een eigen sausje over het Zigbee protocol gegooit, zoals Philips ook bij Hue heeft gedaan en KlikAanKlikUit ook doet met de ICS-2000(zigbee-versie).
Door dit eigen sausje ben je met sommige devices verplicht de Xiaomi Home Gateway aan te schaffen en te gebruiken met bijbehorende app (Android/iPhone). Bijvoorbeeld een Conbee stick of in sommige gevallen een CC2531 (Zigbee2MQTT) zal ook werken. Let wel, dit zijn community oplossingen welke geen officiele support verkrijgen.
Hoe werkt het?
Er is een "Mi Home" App, welke beschikbaar is in de AppStore of Google Play Store. Ook kan deze app gedownload worden door de QR-code te scannen welke in het boekje staat van elke sensor. Maak een account aan in de app, vergeet niet de locatie op "China Mainland" te zetten anders kan je de app niet volledig gebruiken.
Er kunnen maximaal 32 sensoren aangesloten worden op 1 Home Gateway. Mocht je er toch meer hebben is het mogelijk om een 2de Home Gateway in "slave" te zetten binnen domoticz.
Welke integratiemogelijkheden zijn er?
Domoticz:
Xiaomi Home Gateway is goed te koppelen met Domoticz.
Hoe dit te koppelen is staat hier beschreven.
Wanneer er een nieuwe sensor binnen de app aangemeld wordt dan staat deze direct in Domoticz.
Home Assistant:
Hoe dit te koppelen is staat hier beschreven.
Smartthings:
SmartThings kan de Xiaomi sensors direct koppelen dmv een devicehandler.
Homey :
De Xiaomi sensoren werken icm Homey, op dit moment werken vrijwel alle sensoren, op een paar na.
Meer informatie: Homey apps.
HA uit China, veilig of niet?
Een Tweaker heeft onderzoek gedaan naar de verbindingen van de Xiaomi Home Gateway, of er call-backs plaatsvinden naar China. Zie deze post
Het blijkt dat de Home Gateway via poorten 8053(UDP) en 80(TCP) naar buiten verbinding maakt.
Wanneer deze poorten geblokkeerd zijn in de firewall werkt de app niet meer, status "offline" bij elke sensor, maar domoticz kan ze nog wel uitlezen en aansturen.
Hoe vervang je de batterij van een sensor?
Op een gegeven moment zullen de batterijtjes vervangen moeten worden van onze kleine sensors. Ze gebruiken allemaal 3V knoopcellen, maar er zitten wel verschillen in.
Zie hier het sensor/batterijen overzicht.
Wat kost het?
De Xiaomi/Aqara sensoren zijn via een hoop websites te koop(zoals AliExpress, Gearbest, eBay etc). Let goed op de prijzen voordat je besteld. Het is zeker aan te raden om de prijzen bij Gearbest in de gaten te houden, die stunten nog al eens met de prijzen. Vandaar ook de directe links naar Gearbest in de tabel hieronder.
Let er wel op dat de Home Gateway en andere sensoren welke direct in het stopcontact aangesloten worden een adapter nodig hebben. Standaard zijn ze voorzien van Chinese 3-punts stekkers.
Er worden eigenlijk 2 soorten verloopstekkers gebruikt onder de tweakers.
1. Flat-adapter, zie hier
2. DE-Plug, zit bij de Home Gateway
Versie Functies Commands Vorm Opmerkingen Prijs Gearbest Home Gateway v1 Basisstation
Lux + LED-ring + Speaker1x knop= licht aan/uit
2x knop= alarm aan/uit
3x knop= sensor toevoegenRond 20-25 Home Gateway v2 Basisstation
Lux + LED-ring + Speaker1x knop= licht aan/uit
2x knop= alarm aan/uit
3x knop= sensor toevoegenRond Met radio-functie 20-25 Link Home Gateway v3 Basisstation
Lux + IR-Transceiver + Stroommeter + Speaker
16A CN-stekker, eigenlijk voor Aqara Airco Companion1x knop= licht aan/uit
2x knop= alarm aan/uit
3x knop= sensor toevoegenVierkant IR functie werkt niet buiten de MiHome app 20-25 Link Human Body Sensor v1 Motion Sensor On, Off Cilinder 9 Link Human Body Sensor v2 Motion Sensor + Lux On, Off Cilinder komt met standaard
Lux-metingen zijn niet goed/traag11 Link Window/Door Sensor v1 Raam en Deur Sensor Open, Closed Rond 7-8 Link Window/Door Sensor v2 Raam en Deur Sensor Open, Closed Vierkant 6-7 Link Temperature/Humidy Sensor v1 Temperatuur + Luchtvochtigheid Rond 10 Link Temperature/Humidy Sensor v2 Temperatuur + Luchtvochtigheid Vierkant 7-8 Link Wireless Switch v1 Drukknop Off, Click, Double Click, Long Click, Long Click Release Rond 6 Link Wireless Switch v2 Drukknop Off, Click, Double Click Vierkant 6-7 Link Magic Cube v1 Laat je verrassen Off, flip90, flip180, move, tap_twice, shake_air, swing, alert, free_fall, clockwise, counter_clockwise Kubus 10-12 Link Water Sensor v1 Water Sensor Rond Werkt vanaf Gateway v2 12 Link Socket Wallplug Rechthoekig blok Chinese aansluiting 15 Link Fire Alarm Detector Rookmelder Rond 25 Link Flammable Gas Alarm Detector Aardgas detector Rond 25
Review video
[YouTube: Xiaomi Home Gateway Review. Make Your House Smart!]
Heb je tips of opmerkingen over deze topic of wil je mee helpen hem te vullen? Stuur ons een PM!
Maintained and edited by TerrorSource, renedis en Dacuuu
123SlimHuis.nl
Een USB stick die als Hub dient voor o.a. Zigbee apparaten: https://phoscon.de/en/conbee2XiDomoticZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:07:
[...]
Eens zat ik ook een beetje mee. Als ik heb op een andere regio zet heb ik alleen veel minder opties. Wat is ConBee II?
Ik heb zowel Fibaro als Aqara sensoren en ze werken beide prima naast elkaar (gekoppeld aan mijn Homey).Grvy schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 22:34:
Maar die sensors kunnen toch nooit zo goed zijn als de FIBARO etc allemaal 3x zo duur zijn?
123SlimHuis.nl
Dank je, ik ga er eens naar kijken.RobbieB schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:21:
[...]
Een USB stick die als Hub dient voor o.a. Zigbee apparaten: https://phoscon.de/en/conbee2
De stick heeft een lokale controller die oa integreert met Home Assistant. En natuurlijk is er een eigen topic over op Tweakers:
deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik
123SlimHuis.nl
Ik heb ook de Neo coolcam, maar dan gekoppeld via mijn Athom Homey. Ik heb heel veel diverse merken sensoren aan mijn Homey gekoppeld en dit werkt dan ook weer met Home Assistanthpmkruit schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:22:
[...]
Voor die neo coolcam stekkers kun je de tuya integratie gebruiken: https://www.home-assistant.io/integrations/tuya
123SlimHuis.nl
Ik ben benieuwd wat jou ervaring isX-Kiwi schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 01:08:
[...]
Ik heb net vandaag via marktplaats een 'Zigbee Tuya wifi gateway' gekocht.
Zo'n simpel dingetje van (nu dan) €10
[Afbeelding]
En al via een buurman een Zigbee PIR geleend om er (mocht het werken) er op aan te sluiten.
Zal wel laten weten hier hoe ver ik kom
123SlimHuis.nl
Als je al een homey hebt dan heb je toch geen xiaomi hub meer nodig? De homey ondersteunt toch ook gewoon Zigbee apparaten?XiDomoticZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:26:
[...]
Ik heb zowel Fibaro als Aqara sensoren en ze werken beide prima naast elkaar (gekoppeld aan mijn Homey).
Welke merken? Ben razend benieuwd.XiDomoticZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:05:
Trouwens zijn er ook veel andere merken die Aqara technologie gebruiken en te koppelen zijn aan de Aqara M1S en nog aantrekkelijk geprijsd zijn.
Dat lijkt dezelfde te zijn als mijn gateway.XiDomoticZ schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 23:43:
[...]
Ik ben benieuwd wat jou ervaring is. Zelf deze op Ali gekocht (https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.8c444c4dUPwqjH)
Maar krijg meer devices gekoppled aan mijn Aqara M1S dan aan deze Zigbee hub. Hij is wel mooi klein.
Kiwi !
Heb geen ervaring met de M2 maar de M1S werkt in ieder geval goed met Aqara sensoren.Peutpeut schreef op woensdag 28 april 2021 @ 22:20:
[...]
Heb je zigbee2mqtt in overweging genomen in combinatie met een stick?
123SlimHuis.nl
Denk gewoon een tijdje gebruiken en kijken hoe hij bevalt.X-Kiwi schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 08:54:
[...]
Dat lijkt dezelfde te zijn als mijn gateway.
Aangezien ik geen enorme collectie Aqara spul heb, heb ik niet enorm veel kunnen testen. Maar wat er nu op lijkt, heb je:
-Xiaomi Aqara met Zigbee
-Tuya met Zigbee
-Tuya met Wifi
-(vast nog wel meer waar ik geen weet van heb)
Die twee van Tuya werken samen. Binnen de Tuya app zie ik dan ook gewoon mijn 12 Tuya wifi devices (LSC/Action, Kruidvat, Nedis), de Tuya zigbee gateway en ook een paar Tuya zigbee sensoren. Werkt allemaal prima en ze kunnen ook 'samenwerken': Een zigbee sensor ziet iets, stuurt het signaal naar de gateway, die stuurt het naar de wifi app, die zet een wifi lamp aan.
Er is echter geen ruimte voor Xiaomi Aqara apparaten met of zonder Zigbee in mijn Tuya setup. Die Zigbee's praten blijkbaar niet met elkaar.
123SlimHuis.nl
Ik probeer een de diverse hubs uit voor mijn webshop. Kijken hoe het een en ander bevalt voor dat ik het via mijn webshop verkoop.RobbieB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:53:
[...]
Als je al een homey hebt dan heb je toch geen xiaomi hub meer nodig? De homey ondersteunt toch ook gewoon Zigbee apparaten?
123SlimHuis.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 08-05-2021 14:45 ]
Je hebt het idd niet nodig, maar kan hem wel gebruiken. Hier ook een Homey en twee Xiaomi hubs in huis. Koppel mijn aqara sensoren via de hub aan Homey. Werkt voor mij veel sneller. En vind het ergens wel fijn om een backup te hebben om eea te kunnen checken. In Homey kunnen sensoren soms een valse melding geven, het is dan (in mijn ogen) fijn om de Mi Home app te kunnen checken of het daadwerkelijk een valse melding betreft.RobbieB schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 00:53:
[...]
Als je al een homey hebt dan heb je toch geen xiaomi hub meer nodig? De homey ondersteunt toch ook gewoon Zigbee apparaten?
[ Voor 8% gewijzigd door Phoolie op 02-06-2021 13:08 ]
Kan je dat magneetgedeelte niet open maken en dan vast schroeven?SonnyBBQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:18:
Heeft er iemand ervaring met de plaatsing van deur/raamsensoren op een velux dakraam?
Door de manier waarop ze open gaan dacht ik dat de beste plaats voor de sensor onderaan het raam was. Dat wil natuurlijk wel zeggen dat het magneetgedeelte naar buiten zwenkt. Bij eventueel loskomen van de lijm is dat onderdeel dan gelijk verloren... dakgoot, regen, byebye.
Zijn er betere opties?
Die magneet kant is gewoon een magneet. dus het maakt weinig uit wat je er plaktSonnyBBQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:18:
Heeft er iemand ervaring met de plaatsing van deur/raamsensoren op een velux dakraam?
Door de manier waarop ze open gaan dacht ik dat de beste plaats voor de sensor onderaan het raam was. Dat wil natuurlijk wel zeggen dat het magneetgedeelte naar buiten zwenkt. Bij eventueel loskomen van de lijm is dat onderdeel dan gelijk verloren... dakgoot, regen, byebye.
Zijn er betere opties?
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Goed idee. Dat moet te doen zijn.Phoolie schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:58:
[...]
Kan je dat magneetgedeelte niet open maken en dan vast schroeven?
Ook waar. Maar het is niet de bedoeling om 10 magneten per jaar te kopen.Mimiix schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:00:
[...]
Die magneet kant is gewoon een magneet. dus het maakt weinig uit wat je er plakt
Overigens is die tape zeer strak.
Klopt, maar dan kan ik nergens de sensor bevestigen zonder dat het raam er langs moet... en dus de sensor eraf stoot. Kader en raam zitten niet op dezelfde diepte.Septillion schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 15:23:
@SonnyBBQ En de bovenkant dan? Die doet toch gewoon het zelfde maar dan naar binnen?
Septillion schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:09:
@SonnyBBQ Op zich kan je de magneet en sensor ook omdraaien als dat helpt. Ze raden het normaal af omdat een sensor wat meer massa heeft als een deur dicht klapt maar verder maakt het niet uit.
En geen idee wat de constructie precies is, maar je zegt dat ze niet op gelijke hoogte liggen. Kan je niet een random magneetje kopen en deze in het raam of kozijn maken?
Als je een 3d printer hebt kun je deze van mij gebruiken: https://www.thingiverse.com/thing:2716502SonnyBBQ schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:28:
[...]
[Afbeelding]
Het is dus zo'n type raam. Kantelt in het midden. Wat volgens mij nog goede opties zijn:
1) sensor bovenaan bevestigen aan het raam en een plat magneetje op de zijkant van het kader lijmen.
2) Sensor onderaan bevestigen op het kader en magneetje lijmen op het raam/ of bijhorende magneet schroeven in het raam
Voor zover ik heb gezien, wordt er vaak een haakje aan de motor bevestigd. Dan hang je het uiteinde van je gordijn aan dat haakje en dat verbergt dan effectief je motor.GlitchBug schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:13:
Hi Tweakers,
Ik ben aan het kijken naar de Xiaomi b1 curtain track maar vroeg mij af of het mogelijk is om de motor achter de gordijnen te verbergen? Alle filmpjes en foto's die ik heb gevonden laten de motor in het zicht.
Thnx!
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Niemand die het antwoord hier op weet? Aangezien je de developer mode niet meer aan kan zetten via de app, durf ik het niet aan om het zomaar te proberen.Phoolie schreef op woensdag 26 mei 2021 @ 14:13:
Als je de developer mode eenmaal aangezet hebt op de Gateway, kan je deze dan gewoon van Mainland China afhalen of ben je die developer mode dan weer kwijt?
Waarom wil je die er weer afhalen ?Phoolie schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 13:09:
[...]
Niemand die het antwoord hier op weet? Aangezien je de developer mode niet meer aan kan zetten via de app, durf ik het niet aan om het zomaar te proberen.
Omdat je via Mainland China niet alle apparaten toe kan voegen.
Voorheen van Ali, maar nu 1 juli nadert…Hexxagon schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:21:
Goededag heren,
Waar kopen jullie je aqara producten?
https://www.aqara.com/eu/home.html
Op officiele website zie ik geen Nederland, dus importeren vanuit Duitsland maar?
Thanks~
Goede tip thanks, met de oude hub moest ik wat doen om het in Domoticz werkend te krijgen.meesje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Voorheen van Ali, maar nu 1 juli nadert…
Kijk ik eens op xiaomiproducts.nl. Allemaal spul voor EU/NL. Dus gewoon met NL stekkers. Ik heb bij hun de Aqara Hub, Aqara G2H camera en yeelight desk lamp gekocht.
Bing
Daar kan ik je niet mee helpen. Ik maak zelf gebruik van HomeKit.bing69 schreef op maandag 7 juni 2021 @ 07:53:
[...]
Goede tip thanks, met de oude hub moest ik wat doen om het in Domoticz werkend te krijgen.
Werkt de nieuwe ook in Domoticz, moet je daar iets speciaals voor doen?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
YouTube: How to Reset the Aqara Door & Window SensorToppe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 08:45:
Iemand enig idee of dat de magneet contacten gereset kunnen worden of dat ze pas ‘gereset’ worden als je opnieuw verbinding maakt met een hub/gateway?
[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 07-06-2021 09:23 ]
Heb hem gekoppeld aan deCONZ. Heb dus weinig aan dat filmpje..
Je vraag was toch hoe deze sensoren te resetten? Ik heb het filmpje niet helemaal gezien, maar als ik Google op ‘Aqara door sensor reset’ kom ik gelijk op het juiste tijdstip in het filmpje waarin wordt aangegeven dat je een knop een x tijd moet indrukken. Dat is toch de reset?Toppe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:25:
[...]
Nou dat weet ik dus niet helemaal. Volgens mij doet die actie niet heel veel meer dan opnieuw koppelen…meesje schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:30:
[...]
Je vraag was toch hoe deze sensoren te resetten? Ik heb het filmpje niet helemaal gezien, maar als ik Google op ‘Aqara door sensor reset’ kom ik gelijk op het juiste tijdstip in het filmpje waarin wordt aangegeven dat je een knop een x tijd moet indrukken. Dat is toch de reset?
Werkt toch hetzelfde?Toppe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 09:25:
[...]
Geen idee… misschien moet ik me er niet zo druk om maken en het allemaal maar zien na de verhuizing
Als je hem selecteerd in deCONZ en dan op de L toets drukt, verzoek je het apparaat om te leaven van het netwerk.Toppe schreef op maandag 7 juni 2021 @ 10:42:
[...]
Geen idee… misschien moet ik me er niet zo druk om maken en het allemaal maar zien na de verhuizing
Werken deze goed?meesje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Kijk ik eens op xiaomiproducts.nl. Allemaal spul voor EU/NL. Dus gewoon met NL stekkers. Ik heb bij hun de Aqara Hub, Aqara G2H camera en yeelight desk lamp gekocht.
Deze werken goed. In HomeKit zie ik keurig wanneer de voordeur of achterdeur open staat. Op dit moment heb ik daar nog geen automations (in HomeKit) aan gekoppeld. Wel in de Aqara app voor het alarm. Dus wanneer deur gaat open en alarm staat aan (alarm is armed) dan geluid maken. Het aan/uitzetten van het alarm (arm/disarm) doe ik via HomeKit.Hexxagon schreef op maandag 7 juni 2021 @ 15:53:
[...]
Werken deze goed?
Ik dacht er aan die HUB te gebruiken met misschien motion sensors om lichten in ganghal automatisch aan te doen
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 07-06-2021 16:04 ]
Ali kan nog steeds als je maar als Ship From een land uit de EU kiest.meesje schreef op zondag 6 juni 2021 @ 12:27:
[...]
Klopt, goede toevoeging.jobr schreef op maandag 7 juni 2021 @ 18:42:
[...]
Ali kan nog steeds als je maar als Ship From een land uit de EU kiest.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq