Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Weet iemand hoe je in de nieuwe app de key kan achterhalen? Ik heb de aqara hub niet meer werkend in home assistant.

Daarnaast; zijn er vervangers die ook de xiaomi sensoren kunnen uitlezen?

[ Voor 24% gewijzigd door Ferra op 02-08-2019 18:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Sbakker1982 schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 16:02:

Daarnaast; zijn er vervangers die ook de xiaomi sensoren kunnen uitlezen?
Zie Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge

[ Voor 18% gewijzigd door jobr op 02-08-2019 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
Verkeerde topic

[ Voor 92% gewijzigd door asdf25 op 02-08-2019 21:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:34
Rianata schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:59:
@creon Moet het in het Xiaomi smart home ecosysteem gaan werken of heb je ook mogelijkheden binnen Home Assistent of andere platformen? Sonof heeft volgens mij goede buiten-thermostaten die via Zigbee werken.
Het moet binnen Xiaomi smarthome

Voor de andere die hem gewoon buiten hebben liggen, raar dat die van mij de geest geven
Ik had goede hoop op de locatie onder de dakkapel, ik zal die locatie nog een keer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Laatst online: 09:24

Rianata

Have you played Atari today?

Wellicht is het juist onhandig geweest om de sensor in een ziplock te stoppen; heeft condens die zich in zo'n zakje kan vormen de sensor aangetast? Daarbij verlies je ook nauwkeurigheid van de sensor als het gaat om humidity. Zoals hier en elders ook te lezen: Plaats de sensor uit direct zonlicht, droog en uit de wind. Bedenk daarbij dat de sensoren niet al te duur zijn en je een gokje kunt wagen. Ja, niet echt duurzaam gedacht...

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04-04 23:19
Iemand ervaring met de IKEA E27 1000lm lamp opaal wit?
Tijdens het pairen blijft de Xiaomi MiHome app de melding “Please update gateway” geven terwijl alles ge-update is. Server China geselecteerd bij het inloggen op de MiHome app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-06 09:40

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

nu we toch over outdoor bezig zijn, iemand met outdoor een camera op de mi home hub ?
zie nu dat ze de volgende hebben, maar deze is met een batterij, ik had dat liever gewoon gevoed gezien.

https://nl.banggood.com/B...=6157199&cur_warehouse=CN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

MorosMyrddin schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:17:
nu we toch over outdoor bezig zijn, iemand met outdoor een camera op de mi home hub ?
zie nu dat ze de volgende hebben, maar deze is met een batterij, ik had dat liever gewoon gevoed gezien.

Juist deze heb ik precies besteld en hoop ik binnenkort binnen te krijgen vanuit China. Was afgelopen week via de mailaanbiedingen met een lekkere korting. Juist het geheel draadloze spreekt mij juist enorm aan!

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-06 09:58
rickbouman schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 14:58:
Iemand ervaring met de IKEA E27 1000lm lamp opaal wit?
Tijdens het pairen blijft de Xiaomi MiHome app de melding “Please update gateway” geven terwijl alles ge-update is. Server China geselecteerd bij het inloggen op de MiHome app.
Ik heb het geprobeerd met de Aqara gateway maar Mi Home geeft aan dat de gateway niet compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
ciato schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 16:38:
[...]

Ik heb het geprobeerd met de Aqara gateway maar Mi Home geeft aan dat de gateway niet compatible is.
@Rianata heb jij het ondertussen geprobeerd?
Heb de gateway Mi Hub Control - Gateway Version 2 - DGNWG02LM
Volgens mij is dat dezelfde als jij gebruikt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

rickbouman schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 19:26:
[...]

@Rianata heb jij het ondertussen geprobeerd?
Heb de gateway Mi Hub Control - Gateway Version 2 - DGNWG02LM
Volgens mij is dat dezelfde als jij gebruikt toch?
Klopt, de Tradfri E27 1000 lm 11W krijg ik niet gekoppeld aan de Xiaomi Mi Gateway 2 :-( Wachten op een update vermoed ik, want als de GU10 400 lm 5.3W en de E14 400lm 5.3W wel werken, hoe moeilijk is het dan om de E27 1000 lm ook werkend te krijgen? 8)7

Heb inmiddels ook Skross 'World to Europe Travel Adapter''s binnen om de standaard adapters uit China te vervangen. Die standaard adapters zijn kwalitatief niet best (zoals in de OP ook gesteld):

Standaard chinese adapter intern:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qzxEndqm.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Rianata op 05-08-2019 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 11:39
Hoi tweakers!

Ik ben sinds vorige week bezig met Domoticz, in eerste instantie met Philips Hue. Dat werkt prima, met behulp van de beschikbare manuals. Nu heb ik van AliExpress 5 aqara motion sensors en 3 door sensors gekocht, inclusief de gateway (v2).

De gateway instellen met de Mi Home app werkt prima, en het toevoegen van de sensors. Het toevoegen van de hardware in Domoticz (laatste stable versie) werkt ook, alleen krijg ik geen devices te zien. Heeft iemand dit probleem eerder gehad? Ik heb al gegoogled en gezocht hier binnen het forum, maar kom nergens een concrete oplossing tegen... Volgens mij heb ik alle officiele stappen doorlopen.

Zou het kunnen liggen dat mijn RPi aan bedraad internet ligt en de Gateway aan de wifi?

Ter aanvulling, dit staat er in het log:

2019-08-04 22:04:41.878 XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2019-08-04 22:04:46.878 XiaomiGateway: Worker started...
2019-08-04 22:04:46.879 XiaomiGateway: Using 192.168.2.10 for local IP address.

Waarbij 192.168.2.10 het ipadres is van mijn RPi

[ Voor 16% gewijzigd door TVG88 op 05-08-2019 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:15
Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren even aanzetten voor 5 minuten. Dit al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVG88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 26-06 11:39
Sacul schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:27:
Accepteer nieuwe Hardware/Sensoren even aanzetten voor 5 minuten. Dit al gedaan?
Ja ook al gedaan.. maar dat heb ik waarschijnlijk achteraf gedaan zit ik me nu te bedenken. Zal straks eerst eens hardware verwijderen, dan "accept new hardware for 5 minutes" aanzetten en dan pas de hardware toevoegen. Klinkt ook veel logisher |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
TVG88 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 14:37:
[...]

Ja ook al gedaan.. maar dat heb ik waarschijnlijk achteraf gedaan zit ik me nu te bedenken. Zal straks eerst eens hardware verwijderen, dan "accept new hardware for 5 minutes" aanzetten en dan pas de hardware toevoegen. Klinkt ook veel logisher |:(
Dat hoeft niet volgens mij. Gewoon die accept aanzetten en vervolgens een sensor activeren.
Doe je ook niet als je later een extra sensor toe gaat voegen.
Evt sensor even opnieuw koppelen aan de gateway.

[ Voor 10% gewijzigd door jobr op 05-08-2019 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 07:46

Chris van der G

Tailchakra

Goede...morgen!

Ik ben al de hele ochtend aan het kijken naar de Xiaomi Aqara Wall Switches. Gelieve de inbouw (ik las dat deze zelfs werken als 'domme' switch mocht de boel eruit liggen?).

Echter lees ik overal dat er een nul lijn in moet zitten? Mijn wall sockets hebben allemaal maar 2 kabels, werken deze hier dan niet op?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:03
MorosMyrddin schreef op zaterdag 3 augustus 2019 @ 20:17:

Ik koop geen camera's meer van xiaomi. Ik ben sowieso terughoudend geworden in verband met die regioblock van ze.
creon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:06:
Iemand nog tips voor het meten van de buiten temperatuur?
Eerste sensor had ik ingepakt in huishoudfolie en daarna in een ziplock gedaan
2de sensor gewoon bloot onder de dakkapel geplakt uit de wind uit de regen
Helaas alle 2 overleden, en ik zou toch wel graag de buitentemperatuur willen weten
Is zo'n kabeldoos niet wat? Of kan je dit niet mooi kwijt?

https://www.allekabels.nl...3K9QQSEAQYAyABEgIWdPD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18:06

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Nul draad heb je helaas nodig. Zover ik weet met elke smart wall switch. Tenzij draadloos.
Chris van der G schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 10:31:
Goede...morgen!

Ik ben al de hele ochtend aan het kijken naar de Xiaomi Aqara Wall Switches. Gelieve de inbouw (ik las dat deze zelfs werken als 'domme' switch mocht de boel eruit liggen?).

Echter lees ik overal dat er een nul lijn in moet zitten? Mijn wall sockets hebben allemaal maar 2 kabels, werken deze hier dan niet op?

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Ah, grote kans dat ik dan dus de aarde mis en dat ik gewoon alleen de L en L1 kan gebruiken?

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
Chris van der G schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:17:
Ah, grote kans dat ik dan dus de aarde mis en dat ik gewoon alleen de L en L1 kan gebruiken?
Aarde in een schakelaar? Nul draad is gewoon de blauwe. Die zit er soms niet in omdat er alleen een plus (bruin) en schakel (zwart) in zit. Je kan er gewoon een draad bij trekken vanuit de centraaldoos of vanaf een naast gelegen stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Ah, foutje dan. Ik heb inderdaad alleen bruin en zwart. Zal dan ben ik bang toch voor draadloze moeten gaan. Er zijn geen naastgelegen dozen. Bedankt!

https://nl.aliexpress.com...1000023.10.54951643rhpRid
Het lijkt wel zo te zijn dat ze bestaan.

[ Voor 31% gewijzigd door Chris van der G op 06-08-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:20
Ik weet dat Xiaomi een redelijke reputatie heeft wat betreft veiligheid, maar het plaatje inspireert niet bepaald vertrouwen :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/U9PaA56.png

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris van der G

Chris van der G

Tailchakra

Denk dat ik toch maar helaas voor de wireless zal gaan. Schroeven is bij deze switches geen mogelijkheid ben ik bang? Mijn huidige KaKu kan ik mooi op de doos schroeven (helaas heb ik blijkbaar storing op 433)

[ Voor 31% gewijzigd door Chris van der G op 06-08-2019 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 14:25
Chris van der G schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 16:23:
Denk dat ik toch maar helaas voor de wireless zal gaan. Schroeven is bij deze switches geen mogelijkheid ben ik bang? Mijn huidige KaKu kan ik mooi op de doos schroeven (helaas heb ik blijkbaar storing op 433)
Misschien heb ik er over heen gelezen en/of jij UK WCD's in je huis.

Maar in Nederland gebruiken we ronde EU wand contact dozen (WCD's). De wired Xiaomi schakelaars passen hier NIET in. Je moet verplicht de draadloze versie gebruiken tenzij je met (extra) opbouw dozen gaat werken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/qfU69G9UgZctRiaIY2rpcO5u/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Vandaag kwam mijn Chinese power strip binnen en blij mee:

+ eenvoudige installatie, power strip connect via WiFi
+ complete integratie met Xiaomi Home app incl. automation

- power consumptie omrekenen naar kosten kan alleen in Chinese munteenheid, geen optie om dit naar EUR te zetten
- als je een Xiaomi gateway in een van de stopkontakten plaats verlies je een tweede stopkontakt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ms0TDmMm.png
https://imgur.com/Ms0TDmM

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RQljlY1m.png
https://imgur.com/RQljlY1

Hier de link naar AliExpress betreffende het product dat ik heb aangeschaft:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.5fda4c4deKCjC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabstar81
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-06 14:00
niet helemaal voor hier, maar als jullie bijvoorbeeld slimme lampen van ALi bestellen, 16 euro per stuk, bestel je ze dan in 2 keer of in 1 keer 2 stuks? dit ivm de waarde van pakket > 21 euro (of wat was het precies...)

făbŞŤĄŘ - Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
fabstar81 schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:09:
niet helemaal voor hier, maar als jullie bijvoorbeeld slimme lampen van ALi bestellen, 16 euro per stuk, bestel je ze dan in 2 keer of in 1 keer 2 stuks? dit ivm de waarde van pakket > 21 euro (of wat was het precies...)
Je geeft zelf het antwoord al...Ik probeer altijd onder die grens te blijven, dus inderdaad meerdere kleine bestellingen i.p.v. 1 grote bestelling.

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:56
Ik heb afgelopen week 2 Aqara B1 curtain controllers binnen gekregen. Na installatie ging 1 motor op zoek naar de closed en open positie. De tweede motor doet echter niets. Iemand een idee hoe ik de motor in reference mode krijg of iets dergelijks?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickbouman
DjRik schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:58:
Ik heb afgelopen week 2 Aqara B1 curtain controllers binnen gekregen. Na installatie ging 1 motor op zoek naar de closed en open positie. De tweede motor doet echter niets. Iemand een idee hoe ik de motor in reference mode krijg of iets dergelijks?
Heb je deze toevallig al gezien: https://files.xiaomi-mi.c...Curtain_Controller_EN.pdf?

[ Voor 3% gewijzigd door rickbouman op 12-08-2019 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Yep, maar dat is voor de oude motor. Als ik de knop 5 seconde indruk gaat de blauwe led ook niet knipperen. Ik hoor wel een piepje, maar verder gebeurt er niks. Ik krijg alles ook nog niet gekoppeld aan m'n Aqara gateway, maar dat is voor latere zorg.

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Is de batterij niet gewoon (te) leeg oid? Anders zou ik de verkoper contacten...

Helaas overigens nog geen ondersteuning voor de B1 in zigbee2mqtt. Hopelijk kan ik komende 2 weken daar stappen in zetten :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsect
Nee, die is uiteraard volledig opgeladen. Ik heb ook contact gezocht met de verkoper, alleen daar heb ik nog geen reactie van.

Zigbee2mqtt gebruik ik zelf niet, maar is wellicht een mooi alternatief voor de Aqara gateway als een zekere @MrBarBarian dat gefixt krijgt ;-)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
Na de laatste update van mijn xiaomi hub zijn alle apparaten (behalve de camera's) uit de lijst verdwenen. Ze zijn nog wel actief omdat alles nog werkt. Ik had hier volgens mij eens een oplossing gelezen maar ik kan deze zo snel niet terug vinden. Iemand een tip?

Wifi modem is al gereboot en de hub is ook al van het stroom geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:33
keepitfrosty schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 20:35:
Ik heb sinds kort de xiaomi deurbel met de losse speaker erbij en die werkte op zich prima. Nu heb ik de deurbel moeten resetten maar nu is die de connectie met de losse speaker verloren en hoor ik de bel dus niet meer. Iemand toevallig een idee hoe ik de twee weer aanelkaar koppel? Alle knoppen combinaties voor mijn gevoel al ingedrukt.

Nevermind. Ik heb het inmiddels gevonden op de interwebs
Hoe bevalt de deurbel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-06 09:28
Voor de prijs op zich wel ok. Het cloud storage gedeelte werkt wel erg vervelend. Het is vaak gewoon te traag. Terugkijken van de videos duurt erg lang en ook wanneer iemand aanbelt dan tegen de tijd dat je een connectie hebt om de intercom functie te kunnen gebruiken dan is de persoon al lang weer vertrokken. Dus die functionaliteit kan je gewoon skippen dat werkt gewoon niet. Dat lees je ook wel veel terug op de ali express reviews. Verder zijn de beelden voor deze prijs prima. De face detectie werkt ook wel aardig. Je krijgt netjes de foto en eventueel video bij het aanbellen en de nightvision is ook niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 21:33
keepitfrosty schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:47:
[...]

Voor de prijs op zich wel ok. Het cloud storage gedeelte werkt wel erg vervelend. Het is vaak gewoon te traag. Terugkijken van de videos duurt erg lang en ook wanneer iemand aanbelt dan tegen de tijd dat je een connectie hebt om de intercom functie te kunnen gebruiken dan is de persoon al lang weer vertrokken. Dus die functionaliteit kan je gewoon skippen dat werkt gewoon niet. Dat lees je ook wel veel terug op de ali express reviews. Verder zijn de beelden voor deze prijs prima. De face detectie werkt ook wel aardig. Je krijgt netjes de foto en eventueel video bij het aanbellen en de nightvision is ook niet slecht.
Bedankt voor de info.
Lijkt erop dat het nog niet werkt hoe ik het wil hebben.
Mensen bellen aan. Ik zie dat op m'n mobiel en praat terug of doe de deur openen.
Als de connectie opzetten te traag is, dan heeft het geen toegevoegde waarde voor me.
Jammer ik hoopte op een bruikbare oplossing van Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het regent nu vrij hard en mijn Xiaomi deurbel is al drie keer afgegaan. Dat is bij elke hevige regenbui (bij miezerregen gebeurd er inks). In het begin ging ik nog kijken, maar dan stond ik zeiknat bij de poort voor niks, dus nu loop ik maar naar boven om uit het raam te kijken (de bel hangt op de poort van de tuin).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 20:15
Marzman schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:00:
Het regent nu vrij hard en mijn Xiaomi deurbel is al drie keer afgegaan. Dat is bij elke hevige regenbui (bij miezerregen gebeurd er inks). In het begin ging ik nog kijken, maar dan stond ik zeiknat bij de poort voor niks, dus nu loop ik maar naar boven om uit het raam te kijken (de bel hangt op de poort van de tuin).
Heeft het zin om zo’n ‘huisje’ op te hangen waar je zo’n pindakaaspot voor de vogels in hangt? Dan hangt hij in ieder geval droog…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Na update naar de laatste stable van domoticz lijkt het erop dat de pressure van de vierkante temp sensoren niet meer werken. Ik krijg geen data meer op de luchtdruk devices. De temp en humidity en de gecombineerde Temp + Humidity + Baro werkt nog wel. Hebben meer mensen dat?

[ Voor 13% gewijzigd door jobr op 13-08-2019 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-06 00:48
Marzman schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 18:00:
Hij is officieel ook niet geschikt voor buiten. Ze hebben hem ook gepromoot voor binnen gebruik (appartementen complexen)

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 14:13
jobr schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:59:
Na update naar de laatste stable van domoticz lijkt het erop dat de pressure van de vierkante temp sensoren niet meer werken. Ik krijg geen data meer op de luchtdruk devices. De temp en humidity en de gecombineerde Temp + Humidity + Baro werkt nog wel. Hebben meer mensen dat?
Je moet ff nieuwe sensoren toestaan... volgens mij zijn ze nu gecombineerd.
Dus dan heb je 1 sensor, met alle waarden.... (de oude werken ook nog apart, behalve de baro )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Serena schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 20:05:
[...]

Heeft het zin om zo’n ‘huisje’ op te hangen waar je zo’n pindakaaspot voor de vogels in hangt? Dan hangt hij in ieder geval droog…
Ik moet misschien iets verzinnen, of ik kijk gewoon hoe lang het goed gaat. Want ik vind het eigenlijk ook niet zo'n goede bel (te langzaam voor de videofuncties)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
DarkAllMan schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 11:53:
[...]

Je moet ff nieuwe sensoren toestaan... volgens mij zijn ze nu gecombineerd.
Dus dan heb je 1 sensor, met alle waarden.... (de oude werken ook nog apart, behalve de baro )
Dat vermoeden kreeg ik al omdat ik van de 5 sensoren er al 2 met gecombineerd zag.
Nieuwe sensoren toestaan en even op het knopje van de sensor drukken en dan komt de sensor direct in Domoticz.

[ Voor 12% gewijzigd door jobr op 14-08-2019 20:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 11:24
Heeft iemand hier een oplossing voor een vertraging bij het afgaan van het alarm?
Ik heb er op gezocht en vond dat eigenlijk alleen wat verouderde threads waarbij alleen flinke workarrounds werden besproken.

Het gaat erom dat als het alarm 'armed' is je eigenlijkt wilt dat je na het betreden van de woning 10 seconden hebt om het alarm uit te zetten voordat het afgaat. Nu moet je of een schakelaar buiten zetten of iedere keer de app gebruiken op de telefoon.

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
zijn deze rolgordijnen: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20408116/
te bedienen via de gateway? (daarmee dus ook via domoticz? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik ben even benieuwd naar de mogelijkheden op dit moment: In the TS staat dat de Mi Home app op Mainland China gezet moet worden. Maar ik heb al enkele onderdelen die geen gateway nodig hebben die juist voor de Europese markt zijn (Mi Smart LEDs, een camera, een robotstofzuiger, allemaal zonder gateway in de Mi Home app op Europese server).

Zijn er al mogelijkheden voor lichtknoppen en deursensors voor de Europese markt? Of misschien zelfs zonder vereiste gateway? (De lampen werken immers ook prima)

PS - Los van bovengenoemde items heb ik geen ervaring met of verstand van domotica. Het zou kunnen dat ik iets doms heb gezegd.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
De producten die jij noemt werken via wifi waardoor ze geen gateway nodig hebben. De andere producten zoals de deursensors werken via Zigbee waardoor ze een gateway nodig hebben. Zigbee <-> Gateway <-> Wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:15

Nicap

Tsssk....

The_Woesh schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 21:07:
Heeft iemand hier een oplossing voor een vertraging bij het afgaan van het alarm?
Ik heb er op gezocht en vond dat eigenlijk alleen wat verouderde threads waarbij alleen flinke workarrounds werden besproken.

Het gaat erom dat als het alarm 'armed' is je eigenlijkt wilt dat je na het betreden van de woning 10 seconden hebt om het alarm uit te zetten voordat het afgaat. Nu moet je of een schakelaar buiten zetten of iedere keer de app gebruiken op de telefoon.
Als je domoticz gebruikt kun je gebruik maken van variabelen of dummy switch

Dus dat IF alarm is on AND deur is open AND var x is 1 THEN laat geluid horen.

Die variabele of dummy kun je dan met vertraging instellen. Dus dat als je binnenkomt en binnen x seconden op de knop drukt dat de dummy switch wijzigt. Bete is met een variabele,

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Nicap schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Die variabele of dummy kun je dan met vertraging instellen. Dus dat als je binnenkomt en binnen x seconden op de knop drukt dat de dummy switch wijzigt. Bete is met een variabele,
Ik heb nog niet naar domoticz gekeken, maar misschien een leuk projectje om mee te beginnen. Feitelijk gooi je dan de native 'alarm' functie van mi home de deur uit en bouw je dezelfde functionaliteit na in domoticz.
Ik blijf het nog steeds gek vinden van xiaomi dat ze dit niet hebben binnen de standard functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

The_Woesh schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:47:
[...]
Ik blijf het nog steeds gek vinden van xiaomi dat ze dit niet hebben binnen de standard functionaliteit.
Je zou iets met geo-fencing kunnen doen, volgens mij kun je dat in de Mi Home omgeving al met de Mi Band 4. Of het ook met een willekeurige smartphone kan weet ik (nog) niet. Daarmee bewerkstellig je dat wanneer je binnen 50meter bijvoorbeeld van je huis bent het alarm uitgeschakeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Zojuist een Aqara Cube ontvangen waarvan de verpakking tot aan het product geopend is (geweest):
- ronde sticker op kartonnen doosje aan een kant verfrommeld erop
- mini boekje met verkeerde bladzijde als voorkant
- zachte plastic zak om de cube voor 90% niet meer op de plaklaag vast
- deur van de cube aan een kant iets omhoog
- batterijniveau rond het niveau van 1 jaar gebruik

Heb de verkoper een bericht gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Saturnus schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 22:49:
Zojuist een Aqara Cube ontvangen waarvan de verpakking tot aan het product geopend is (geweest).

Heb de verkoper een bericht gestuurd.
Misschien handig om te vermelden bij welke winkel / via welke verkoper? Kunnen wij daar rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Rianata schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:46:
[...]

Misschien handig om te vermelden bij welke winkel / via welke verkoper? Kunnen wij daar rekening mee houden.
Mijia Homes Store. In het totaal heb ik daar viermaal besteld, waaronder nog een cube, allen geen probleem. Ik zou het ook niet heel erg vinden als ik iemands 'reject' krijg als het in goede staat is, maar die batterij verraad de zaak.
Edit: Ik zie nu dat het batterijniveau omhoog is gestegen naar het niveau van ~3-6 maanden gebruik.

[ Voor 9% gewijzigd door Saturnus op 17-08-2019 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mb04
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 26-08-2023
Heb je een weer station voor dit systeem? Temperatuur sensor buiten en binnen hebt, die je daar daarop kan lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mensen hier met een Xiaomi XiaoFang camera die het fenomeen herkennen dat het beeld te groenig/verzadigd is? Heb er zelf twee. De eerste weergeeft natuurlijke kleuren, de andere (nieuwe) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieiv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb inmiddels ook twee stuks van de nieuwe Motor B1 opgehangen. Ik heb ze via de Xiaomi home app aan de Xiaomi Mijia gateway v2 gekoppeld. Dit ging vrij eenvoudig door de knop 10 sec in te houden en in de app op "add child device" te drukken.

Ik heb nog wel het volgende probleem:
Mijn gateway is met Domoticz (RPi) verbonden. Via de soldeer methode de poort open gezet maar Domoticz kent de B1 Motor nog niet.Ik krijg het bericht: XiaomiGateway (ID=15): unhandled model: curtain.hagl04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:06
Iemand een idee. Ik wil de badkamer lamp 'nachts minder fel aan laten springen door middel van een motion sensor. Overdag mag hij gewoon vol aan. Ik kan echter niet de juiste methode/actie krijgen om dit te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
Boinkie schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:19:
Iemand een idee. Ik wil de badkamer lamp 'nachts minder fel aan laten springen door middel van een motion sensor. Overdag mag hij gewoon vol aan. Ik kan echter niet de juiste methode/actie krijgen om dit te regelen.
Ligt er aan wat je gebruikt denk ik.
In MiHome kan ik onderstaande toevoegen, maar ik weet niet of dat in jouw situatie op gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/fBz6QAMFlwQSXvPOcdybfZBy/medium.jpg

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Laatst online: 21:06
Ghostley schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:45:
[...]

Ligt er aan wat je gebruikt denk ik.
In MiHome kan ik onderstaande toevoegen, maar ik weet niet of dat in jouw situatie op gaat.

[Afbeelding]
Klopt. Alleen de brightness is dan niet in te stellen. En die wil ik 's nachts op z'n minst zodat ik niet meteen klaar wakker ben :D

[edit] Ik zie nu dat jij hem in relax mood kan zetten. Waar stel je dat in? Ik lijk die optie te missen op (android)

[ Voor 11% gewijzigd door Boinkie op 20-08-2019 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghostley
  • Laatst online: 17-08-2024
Boinkie schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 21:22:
[...]

Klopt. Alleen de brightness is dan niet in te stellen. En die wil ik 's nachts op z'n minst zodat ik niet meteen klaar wakker ben :D

[edit] Ik zie nu dat jij hem in relax mood kan zetten. Waar stel je dat in? Ik lijk die optie te missen op (android)
Ik gebruik witte spectrum lampen van Ikea. Die kun je veranderen in brightness en kleur temperatuur.
Die settings kun je opslaan in 3 groepen. Deze zijn dan weer te kiezen in de app. :)
Je moet alleen opletten welke je haalt, want niet alle type Tradfri lampen worden herkent in MiHome.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/bsAdeRnbNWixxPrqcZAEr8ze/medium.jpg

PSN ID: Ancta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 27-06 16:42
Phoolie schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 12:10:
Ik heb een Aqara two way control module gekocht. Als ik dan dat aansluitschema lees, moeten de fysieke schakelaars tussen de IN & de S aansluitingen. Maar die IN zit ook aan de L aangesloten.

Nou wil ik S1 eigenlijk gebruiken achter een hotelschakeling. Moet ik die hotelschakeling dan spanningsloos maken en dan op IN & S1 aansluiten of kan ik de spanning gewoon op de hotelschakeling laten en de schakeldraad, die nu nog naar de lamp gaat, gewoon op de S1 aansluiten?
Ik ben bang dat deze vraag wat ondergesneeuwd is. Iemand die wellicht hier het antwoord op weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:34
Phoolie schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 16:41:
[...]
Ik ben bang dat deze vraag wat ondergesneeuwd is. Iemand die wellicht hier het antwoord op weet?
Bij de Shelly 2.5 (die zo te zien het zelfde doet/aangesloten moet worden) moest ik voor het goed functioneren de switch inbouwen achter de switch waar de spanningsdraad van de lamp geschakelt wordt. En dat functioneert goed). Dat is volgens mij precies zoals jij het ook uitlegd. ;)
Initieel had ik hem in de andere swich gebouwd, maar dat werkt niet.. :+ maarja.. gewoon nog een keer inbouwen alleen dan in de juiste switch :D _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakumos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:03
Xiaomi IR blaster gekocht vol goede hoop, krijg ik zowel Xiaomi Box S als Mijia projector afstandsbedieningen niet eens werkend.. Apart. Airconditioner (Hitachi) ook niet, ondanks de 16 profielen die erin staan. En zelf remote programmeren is so far alleen met een Toshiba fan gelukt. So far weinig succes, weiger te geloven dat ik de Xiaomi S box niet geprogrammeerd kan krijgen :/ .

Tot die tijd blijven we maar aankloten met tig afstandsbedieningen :( .

EDIT: ok Xiaomi box / Projector remotes lijken bluetooth te zijn :9 . Vroeger kon je die bedienen vanuit de Xiaomi Home app, maar dat lijkt ook eruit gesloopt te zijn..

[ Voor 15% gewijzigd door Yakumos op 23-08-2019 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 27-06 16:42
tokko1 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 20:07:
[...]

Bij de Shelly 2.5 (die zo te zien het zelfde doet/aangesloten moet worden) moest ik voor het goed functioneren de switch inbouwen achter de switch waar de spanningsdraad van de lamp geschakelt wordt. En dat functioneert goed). Dat is volgens mij precies zoals jij het ook uitlegd. ;)
Initieel had ik hem in de andere swich gebouwd, maar dat werkt niet.. :+ maarja.. gewoon nog een keer inbouwen alleen dan in de juiste switch :D _/-\o_
Nog even voor de zekerheid, zodat ik niks sloop :)

De spanning kan er dus gewoon op blijven staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slide74
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18-06 07:20
Wij hebben een Mi Home gateway gekocht met sensoren en daarnast een Yeelight. De Yeelight werkte niet in de Mi Home (Xiaomi Home) app en wel in de Yeelight app.
Ik wil graag alles in de Mi Home app en ik heb daarvoor de gateway op China ingesteld. Hierdoor werkt de gateway helemaal niet meer. Weet iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troetelbeer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 10-04 08:06
Slide74 schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 11:21:
Wij hebben een Mi Home gateway gekocht met sensoren en daarnast een Yeelight. De Yeelight werkte niet in de Mi Home (Xiaomi Home) app en wel in de Yeelight app.
Ik wil graag alles in de Mi Home app en ik heb daarvoor de gateway op China ingesteld. Hierdoor werkt de gateway helemaal niet meer. Weet iemand een oplossing hiervoor?
Welke gateway heb je precies?

Believe. Imagine. Create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slide74
Ik heb de gateway versie 1. Nog maar net gezien dat er een versie 2 is. De gateway heeft een gewone EU plug.
Er is ook een camera onderweg: Xiaomi Aqara 1080P Cámara. Die heeft ook een Aqara gateway en het leek me handig beide te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
Yakumos schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 00:18:
Xiaomi IR blaster gekocht vol goede hoop, krijg ik zowel Xiaomi Box S als Mijia projector afstandsbedieningen niet eens werkend.. Apart. Airconditioner (Hitachi) ook niet, ondanks de 16 profielen die erin staan. En zelf remote programmeren is so far alleen met een Toshiba fan gelukt. So far weinig succes, weiger te geloven dat ik de Xiaomi S box niet geprogrammeerd kan krijgen :/ .

Tot die tijd blijven we maar aankloten met tig afstandsbedieningen :( .

EDIT: ok Xiaomi box / Projector remotes lijken bluetooth te zijn :9 . Vroeger kon je die bedienen vanuit de Xiaomi Home app, maar dat lijkt ook eruit gesloopt te zijn..
De Mi box S heeft wel CEC. Als je TV dit ook heeft scheelt alweer één afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 17:08
In de TopicStart staat dat de Aqara gateway v3 vierkant is, maar is dat wel zo en niet ook rond?

EN kun je op dit moment het beste alsnog de v2 kopen of de v3?

[ Voor 203% gewijzigd door Bender op 25-08-2019 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Bender schreef op zondag 25 augustus 2019 @ 18:46:
EN kun je op dit moment het beste alsnog de v2 kopen of de v3?
Ik heb zojuist mn v2 ontvangen. Hier bewust voor gekozen, aangezien deze wel een led ring en speaker heeft. De v3 is een tussenunit om een Xiaomi airco mee te regelen via IR, met toevallig Aqara gateway functionaliteit. Er zit dus een lelijke China stekker input op de voorkant, terwijl de v2 een nette afwerking met speakergrill heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15
Na het lezen van dit topic ben ik enthousiast geworden om ook aan de slag te gaan met de Xiaomi Aqara spullen.

Ik heb een gateway besteld en een motion/body sensor. Ik vraag me alleen af of ik de juiste Gateway heb voor mijn doeleinden.

Ik heb deze Aqara Hub besteld. Ik heb echter ook een reeks Ikea Tradfi lampen (GU10 en E27 warm wit) die ik wil gebruiken icm deze hub. Ik vraag me af of ik met deze hub de tradfri lampen kan koppelen of dat ik toch de Mija hub (v2) moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 17:08
vpm schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Ik heb zojuist mn v2 ontvangen. Hier bewust voor gekozen, aangezien deze wel een led ring en speaker heeft. De v3 is een tussenunit om een Xiaomi airco mee te regelen via IR, met toevallig Aqara gateway functionaliteit. Er zit dus een lelijke China stekker input op de voorkant, terwijl de v2 een nette afwerking met speakergrill heeft.
Maar is het niet kunnen koppelen met Homekit geen beperking wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Gisteren de hub geactiveerd. Helaas moet dit nog steeds via de app op de servers in China. Sowieso ben ik geen voorstander van apps, want ik wil het geheel gewoon aan Domoticz hangen. Overigens verdacht dat je moet registreren. Waarom dan? Wie wil dit via het internet regelen? Super secure.
Bij device details springt er vrijwel altijd een popup met 'update available', waardoor je geen andere acties meer kan ondernemen. Na wat trial & error, de LAN modus toch aan kunnen zetten. Nog niet aan Domoticz gehangen, maar wel even alle internet access geblokeerd in mn router. Ik zie een constante stroom aan uitgaande requests op de gateway: eng. Liefst maak ik een afgeschermd subnet voor dit spul, zodat ik geen pottenkijkers in mn netwerk krijg.

Omdat mn sensors nog niet binnen zijn de gateway maar even uit de stroom getrokken. Hoef ik me ook geen zorgen te maken om ongenode gasten.

Wat betreft firmware upgrades. Kan ik dat gewoon doen of werkt de boel dan niet meer?
Bender schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 11:19:
Maar is het niet kunnen koppelen met Homekit geen beperking wellicht?
De v2 kan toch gewoon gekoppeld worden. Ik gebruik geen Homekit, dus IDK/IDC.

[ Voor 4% gewijzigd door vpm op 28-08-2019 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
Rianata schreef op zondag 4 augustus 2019 @ 01:42:
[...]

Juist deze heb ik precies besteld en hoop ik binnenkort binnen te krijgen vanuit China. Was afgelopen week via de mailaanbiedingen met een lekkere korting. Juist het geheel draadloze spreekt mij juist enorm aan!
Heb jij deze al binnen? Ik sinds vorige week, en ik slaag er niet in om via dataverkeer de livestream te openen.
Mijn vriendin die een Iphone heeft kan het wel, ikzelf heb een Xiaomi

• Rianata

Rianata

Asomers schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 14:57:
[...]

Heb jij deze al binnen? Ik sinds vorige week, en ik slaag er niet in om via dataverkeer de livestream te openen.
Mijn vriendin die een Iphone heeft kan het wel, ikzelf heb een Xiaomi
Ik heb hem binnen en kan prima naar de live feed kijken, maar ben inderdaad een iPhone gebruiker...

Zaken die me wel nog tegenvallen en waar ik hoop op verbetering:
- automatisch gestarte opnames duren maar 10sec. Waarom? Een grote sdcard plaatsen geeft geen extra mogelijkheden om dit zelf te verlengen.
- de mogelijkheden om condities in te stellen om events te starten, oftewel het automation deel, is zeer beperkt en niet nuttig.

• Greetoz
  • Laatst online: 20:31
peligro2k schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 20:54:
Ik wil een paar Xiaomi Motion Sensor’s kopen. Die zijn momenteel 11 USD op Gearbest. Zie dat ze op Ali veelal rond de 15 euro zijn. Weet iemand nog een betere deal?
Let wel op dat ze 2 minuten blind eye hebben. Ik heb er meerdere hier in huis maar ga ze denk ik toch vervangen door iets anders omdat ze niet altijd even betrouwbaar zijn (gebruik ze wel met deconz ipv de aqara hub).

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-05 21:03
2 minuten blind eye? Ik heb er meerdere gekoppeld via zigbee2mqtt op Home Assistant en ze werken altijd.
Edit: wel de Aqara versie

[ Voor 11% gewijzigd door masterBunny op 29-08-2019 09:09 ]

• Greetoz
masterBunny schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:08:
2 minuten blind eye? Ik heb er meerdere gekoppeld via zigbee2mqtt op Home Assistant en ze werken altijd.
Edit: wel de Aqara versie
Je kan het terug brengen naar 60 seconden volgens mij, maar na beweging zal hij 60 seconden niks meer registeren en na 60 seconden dus automatisch weer naar geen beweging gaan. Dit werkt volgens mij wezenlijk anders dan andere sensoren want die detecteren beweging en starten een soort interne timer die telkens verlengd wordt zolang er nog beweging is.

• rens-br

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Greetoz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:58:
Let wel op dat ze 2 minuten blind eye hebben.
De mijne hebben een 'blind eye' van 1,5 minuut, zie mijn log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
2019-08-29 09:13:37 Off
2019-08-29 09:12:07 On
2019-08-29 09:11:59 Off
2019-08-29 09:10:29 On
2019-08-29 09:09:49 Off
2019-08-29 09:08:19 On
2019-08-29 09:08:15 Off
2019-08-29 09:06:45 On
2019-08-29 08:18:37 Off
2019-08-29 08:17:08 On
2019-08-29 08:10:30 Off
2019-08-29 08:09:00 On

Maar er zijn ook mensen met andere ervaringen, zie ook: jobr in "Domoticz - open source domotica systeem - deel 4"

• BlackShadow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:47
Ik heb nu een 2e Aqara/Xiaomi temp/hum/pres sensor die regelmatig wegvalt.
De sensor is dan niet meer te zien in de Mi Home app (ik gebruik daarnaast ook Home Assistant).
Toch is de sensor telkens gewoon terug toe te voegen om dan enkele dagen later terug te verdwijnen.
Nieuwe batterij verhelpt dit probleem niet.

Iemand anders met dit probleem? Is de sensor op een of andere manier volledig te resetten?

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 26-02 14:23
Rianata schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 02:56:
[...]

Ik heb hem binnen en kan prima naar de live feed kijken, maar ben inderdaad een iPhone gebruiker...

Zaken die me wel nog tegenvallen en waar ik hoop op verbetering:
- automatisch gestarte opnames duren maar 10sec. Waarom? Een grote sdcard plaatsen geeft geen extra mogelijkheden om dit zelf te verlengen.
- de mogelijkheden om condities in te stellen om events te starten, oftewel het automation deel, is zeer beperkt en niet nuttig.
Vreemd, is wel frustrerend, aangezien het hele nut ervan is dat je van overal kan kijken naar je feed.

Ja, die 10seconden is allebehalve nuttig, stel hij detecteerd beweging dan moet je in het fragmentje van 10seconden hopen dat je genoeg gezien hebt. Ik had gehoopt dat dit ging opgelost zijn met een SD kaart in te steken, maar zo te zien niet...

Hopelijk passen ze dit nog aan op basis van feedback, maar momenteel is er nog zeer weinig feedback over te vinden, het is nog geen verkoopsucces lijkt me.

• rens-br

rens-br

BlackShadow schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:36:
De sensor is dan niet meer te zien in de Mi Home app (ik gebruik daarnaast ook Home Assistant).
Toch is de sensor telkens gewoon terug toe te voegen om dan enkele dagen later terug te verdwijnen.

Iemand anders met dit probleem? Is de sensor op een of andere manier volledig te resetten?
Heb je geen probleem met het bereik o.i.d.?

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:48
Greetoz schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 08:58:
[...]

Let wel op dat ze 2 minuten blind eye hebben. Ik heb er meerdere hier in huis maar ga ze denk ik toch vervangen door iets anders omdat ze niet altijd even betrouwbaar zijn (gebruik ze wel met deconz ipv de aqara hub).
Volgens mij kan je dit terugbrengen naar 5 seconden (bij aqara).
Alleen moet je dan wel met een soldeerbout aan de slag voor deze “hack”
Uiteraard heeft dit effect op batterij verbruik, al schijnt dit nog mee te vallen.

• rinkel
Dubbel

[ Voor 97% gewijzigd door rinkel op 29-08-2019 10:03 ]

• rinkel

Ligt meestal aan een slechte mesh. Maw: repeaters toevoegen.

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:15
rinkel schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:02:
[...]

Volgens mij kan je dit terugbrengen naar 5 seconden (bij aqara).
Alleen moet je dan wel met een soldeerbout aan de slag voor deze “hack”
Uiteraard heeft dit effect op batterij verbruik, al schijnt dit nog mee te vallen.
Ben wel geïnteresseerd in deze aanpassing. Heb zelf ook een paar motion detectors in bestelling staan. Heb je hier meer info over?

• BlackShadow
rens-br schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 09:48:
[...]

Heb je geen probleem met het bereik o.i.d.?
rinkel schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:05:
[...]

Ligt meestal aan een slechte mesh. Maw: repeaters toevoegen.
De gateway is vlakbij, zelfde ruimte, 2 meter afstand.

• rens-br

rens-br

BlackShadow schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:09:
De gateway is vlakbij, zelfde ruimte, 2 meter afstand.
Dan zal dat het probleem niet zijn nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greetoz
hpmkruit schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

Ben wel geïnteresseerd in deze aanpassing. Heb zelf ook een paar motion detectors in bestelling staan. Heb je hier meer info over?
https://community.smartth...uper-motion-sensor/139806

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Interessant! Begrijp ik de instructies nu goed, heb ik de gateway niet meer nodig met SmartThings? Wat verzorgt dan de zigbee requests?

Edit: n/m. Dan heb je de Samsung ST hub nodig

[ Voor 6% gewijzigd door vpm op 29-08-2019 10:45 ]

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54

Hier precies hetzelfde, Gateway op middenverdieping. Maar sensoren ver weg doen het tot nu toe bijna altijd, echter de temperatuursensoren op middenverdieping geven heel snel op. Batterij vervangen doet ook hier weinig, drie dagen gaat het goed en vallen ze weer weg. Dit terwijl alles ruim 1.5 jaar goed gewerkt heeft.

• rinkel
vpm schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:43:
[...]

Interessant! Begrijp ik de instructies nu goed, heb ik de gateway niet meer nodig met SmartThings? Wat verzorgt dan de zigbee requests?

Edit: n/m. Dan heb je de Samsung ST hub nodig
Met de SmartThings of Hubitat hub heb je idd geen xiaomi hub nodig.
Als je domoticz of Hass gebruikt kan dit ook via zigbee2mqtt met een cc2531-stick. Alleen heb ik dat nooit stabiel gekregen, wat me wel is gelukt met SmartThings en Hubitat.

• BlackShadow
Rub147 schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:46:
[...]

Hier precies hetzelfde, Gateway op middenverdieping. Maar sensoren ver weg doen het tot nu toe bijna altijd, echter de temperatuursensoren op middenverdieping geven heel snel op. Batterij vervangen doet ook hier weinig, drie dagen gaat het goed en vallen ze weer weg. Dit terwijl alles ruim 1.5 jaar goed gewerkt heeft.
Inderdaad, ik heb meerdere gateways, het volgende heb ik al geprobeerd, niets helpt:
- nieuwe batterij
- sensor uitblazen met droge lucht
- sensor proberen te "ontwaken" door op het knopje te drukken
- opnieuw toevoegen, handmatig wissen en terug toevoegen
- toevoegen op andere gateway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-06 21:45
Ik ben van plan om binnenkort Xiaomi sensors/verlichting aan te schaffen. Na veel te lezen in dit topic en bij verschillende leveranciers te hebben gekeken is het mij nog niet helemaal helder welk producten matchen met mijn wensen:

- EU gateway, zodat ik ook zonsopgang/ondergang kan gebruiken met 'scenes', en een europese stekker heb.
- Zigbee voor alle sensoren/lichten, zodat wifi niet overbelast wordt door aangesloten apparaten, en ik niet afhankelijk ben het wifi netwerk.
- 2x een kleuren LED, en één keer een witte (2000-6700K) LED

Nu mijn vraag:
- Werken Aqara zigbee lampen met de europese gateway en de app met EU server?
- Zijn er zigbee Xiaomi lampen die via de EU gateway gebruikt kunnen worden?
- Is er ook een EU temperatuur sensor? Of zal de chinese versie ook werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
Nicap schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Ik ben ermee aan de slag gegaan en een raspberry pi aangeschaft. zojuist domotics erop gezet en gekoppeld met de Xiaomi gateway.
Ik zit alleen te puzzelen met het alarm en scenes. misschien dat iemand mij op weg kan helpen.

eigenlijk wil ik zoiets:

inschakelen:
IF double click switch AND alarm is unarmed then arm alarm

binnenkomst:
If alarm = armed AND Door/Window is Open then start countdown timer 20 seconds, then Play alarm sound / trigger alarm and turn on all lights.

uitschakelen:
IF double click switch AND alarm is armed then disarm alarm AND stop timer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternity_rules
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 19:23
Vraagje over de dubbele relay (LLKZMK11LM). In de Mi App zie ik nergens instelmogelijkheden om het gedrag van de aangesloten schakelaar te definieren.

Ter vergelijk; in een Fibaro relais kun je aangeven over er een tuimel of drukschakelaar aangesloten is.

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Nu online

vpm

Think, tinker, tank

Gisteren mn eerste sensoren aan de gateway gehangen (temp/baro). Ik ben erg onder de indruk van de info (i.e. graphs etc) die je er 'gratis' bij krijgt. Vraag me wel af hoe dit werkt. Slaat de gateway de logs op? Ik heb internet access vanuit de gateway geblokkerd, zodat alle 'phone-home' calls gedropt worden.
In laat ik nog wel even toe.

Ook direct de gateway firmware geupdatet. Alles blijft prima werken. Voor iedereen die custom ringtones wil gebruiken: deze zijn in de app verplaatst naar Device > Auto > Alarm > More settings > Ringtones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slide74
edit, dubbel gepost

[ Voor 95% gewijzigd door Slide74 op 03-09-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slide74
Ik wil alleen even waarschuwen voor de complexiteit van al deze dingen nu. Ik koop voorlopig even niet.
We hebben nu thuis de Home bridge v1 en Aqara camera (met bridge) en wat sensoren.
De Home bridge werkt niet als ik Chinese mainland kies (waarschijnlijk door GDPR) en de Aqara camera werkt niet als ik dit niet kies.
Daarnaast heeft de Aqara camera minder fijne home bridge functies (ingebouwd in deze camera).

Al met al een lastige situatie om en alarm en andere automatiseringen in te stellen...
Wat actergrondinfo: https://homekitnews.com/2019/07/17/aqara-hub-101/

Het lukt me nu niet om uit te vinden wat wel en niet werkt :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb net deze modificaties gedaan op 2 sensoren. Het werkt.
De timeout is nu van 60s naar 5s gegaan.

Ik heb dit vooral gedaan voor het aan houden van de verlichting in de werkkamer. De kans dat deze beweging detecteert is nu wat hoger.
Pagina: 1 ... 65 ... 89 Laatste