Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

scher schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:41:
Ik heb de Xiaomi deurbel gekocht in combinatie met de chime. Ik krijg deze laatste echter niet gekoppeld met de deurbel. Elke keer als ik de chime probeer te koppelen krijg ik de melding "Device offline and can't be authorized" terwijl de chime gewoon in het stopcontact zit. Iemand ervaring hiermee?
Wat is de Chime? De binnenunit of iets anders? Ik weet het niet meer precies, maar je moet op de binnenunit op die muzieknoot drukken volgens mij tot je wat hoort dan naar je bel rennen en daar op drukken tot hij wat in het chinees roept en dan is hij gekoppeld.

De deurbel is altijd offline, tenzij je er net op gedrukt hebt (anders zou de batterij zo leeg zijn). Waarschijnlijk duurt het daarom ook zo lang voor het door komt op mijn mobiel en om een videogesprek op te zetten. Dat duurt echt onbruikbaar lang, had het net, ik hoorde de bel, 30 seconden later een notificatie op mijn gsm, de app openen en nog wachten op de deurbel (het voelde als een minuut ofzo). Toen was degene die aan de deur stond al weer weg :p (normaal loop ik er ook gewoon heen, maar ik zat aan de computer gebonden door werk en ik kon even niet weg. Dat was eigenlijk ook de reden dat ik de bel gekocht had, het enige dat hij nu doet is foto's maken van mensen die op de bel drukken.).

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 21-06-2019 19:26 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 27-05 12:52
Ghostley schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 10:34:
[...]

Wat bedoel je precies met 'toggle' functie ?

Of bedoel je dat je op de switch enkel de 'single-click' wilt gebruiken voor aan & uit?
Dat gaat inderdaad helaas niet omdat de Mi Home app de optie niet heeft dat te programmeren.
(If single click - and led 1 = powered on then turn off)

Ik gebruik zelf alle 3 de click opties van de switch en daarnaast een sensor op de voordeur die alle lichten in de keuken en woonkamer aan zet als de deur opent na 20.00u 's avonds.
Ja idd, 1x drukken voor aan, 1x drukken voor uit
Ik had ook een E27 lamp besteld in China en die heeft die functie wel
Zodoende had ik gehoopt dat de IKEA spots die zelfde functie hadden

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
M'n nieuwe Aqara B1 gordijnmotor is binnen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/aopqQRbXG5cvpKarV81g4j43/full.jpg

Hij past gewoon op de oude rails en klikt netjes in de borging, hoewel de vorm niet helemaal aansluit op de nieuwe vorm van de motor. Dat vond ik nog even spannend, want het was duidelijk dat er een nieuwe aansluiting voor was gemaakt, maar niet helder dat het gewoon op elkaar past.

Nu nog zien hoe ik deze aan m'n Homey gekoppeld ga krijgen...

[ Voor 18% gewijzigd door HvB83 op 21-06-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 10:39
Mooi apparaat benieuwd naar de ervaring .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-03 14:03
meesje schreef op woensdag 19 juni 2019 @ 20:29:
[...]

Vandaag een nieuwe Aqara hub ontvangen. Deze probeer ik via de Aqara app toe te voegen. Dit lukt grotendeels, echter het laatste stuk (binding) niet. Ik krijg dan de melding: Error code 601, the accessory was not found in the backend server.
Hoe heb jij dit opgelost?
Ik had blijkbaar al een 'home' in de mi / aqara app. Ik heb toen alles verwijderd en opnieuw begonnen, daarna werkte het prima. Volgens mij moet het zo op te lossen zijn, maar heel eerlijk, het is even geleden dus 100% zeker weet ik het niet meer.

Als dit niet lukt, laat het dan vooral weten dan probeer ik nog even terug te halen wat ik toen gedaan had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
https://www.banggood.com/...=6237080&cur_warehouse=CN

Nieuwe deurbel, ben benieuwd of deze bijvoorbeeld ook met domoticz kan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 19:09
Ik heb in de tuin een aantal IKEA GU10 lampen geplaatst en gekoppeld aan mijn MiHome app, en een draadloze schakelaar, werkt allemaal prima, maar wil graag dat ze aan gaan voor X aantal uren bij zonsondergang.

Echter staat mijn server op China en neemt hij de Chinese tijden van zonsonder/opgang. Is er een manier om dat te omzeilen ? Of bestaat er een lichtsensor die ik buiten kan hangen welke dan ervoor kan zorgen dat de lampen aangaan als het donker is in de tuin ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vwtune schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:05:
https://www.banggood.com/...=6237080&cur_warehouse=CN

Nieuwe deurbel, ben benieuwd of deze bijvoorbeeld ook met domoticz kan werken...
En of die sneller is, de huidige deurbel is onbruikbaar langzaam via de app en de chinese server. Gelukkig werkt die wel meteen als gewone deurbel.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-05 19:09
creon schreef op maandag 17 juni 2019 @ 20:20:
[...]

Hoe heb je dat koppelen voor elkaar gekregen?
Mijn hub staat op China
Ik heb een los GU10 fitting gekocht met daaraan een schakelaar
Zelfs na 100x aan/uit krijg ik geen melding bij het zoeken
Het gaat om de GU10 spots die ook in kleur kunnen veranderen (geel-wit)
Bij mij was het probleem dat de Hub te ver weg stond en het Zigbee signaal het niet redde tot aan de Hub.

Me huis hangt vol met Yeelights, maar die zijn dus WIFI en hebben geen Zigbee signaal, en ze zenden het dus niet door naar de tuin.

Oplossing was de Hub (al dan niet tijdelijk) te verplaatsen zodat het Zigbee signaal de lampen kan bereiken. De eerste lamp duurde daarom bij mij ook eeeeerg lang, en toen ik het probleem wist, en de tweede lamp wilde connecten ging het direct.

Omdat mijn Hub nu in de woonkamer is (wat ik niet wil) zal voor mij de oplossing zijn om 1 of 2 van die Zigbee smart stekkers aan te schaffen zodat het signaal door kan worden verstuurd via die dingen naar de lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Marzman schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:33:
[...]

En of die sneller is, de huidige deurbel is onbruikbaar langzaam via de app en de chinese server. Gelukkig werkt die wel meteen als gewone deurbel.
Nou, dat heb ik dus ook een beetje met een xiaomi switch (zo een vierkante) waar ik een rule voor heb aangemaakt dat wanneer er op gedrukt wordt, er een melodie (deurbel) wordt afgespeeld op de gateway. Er zit zo een 2 seconden vertraging op voordat er een melodie wordt afgespeeld, mensen denken dus dat de knop niet werkt en drukken een paar keer. Ook ik ben dus benieuwd of de response goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
HvB83 schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 15:01:

[Afbeelding]

Hij past gewoon op de oude rails en klikt netjes in de borging, hoewel de vorm niet helemaal aansluit op de nieuwe vorm van de motor. Dat vond ik nog even spannend, want het was duidelijk dat er een nieuwe aansluiting voor was gemaakt, maar niet helder dat het gewoon op elkaar past.

Tof, op deze zit ik ook te wachten. Waar heb je hem vandaan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6ef44c4dG4M5nu

Kwam snel en prima verpakt. Houdt er alleen rekening mee dat er een Chinese adapter bij zit, volgens mij krijg je ook nergens een EU-versie. Niet zo'n probleem omdat je hem als het goed is maar af en toe moet opladen, maar toch.

Ik moet alleen nog even ontdekken hoe ik hem kan aansturen via Homey. Ali spreekt over Wifi, maar dat geloof ik niet echt voor een battery-powered device. En de handleiding is volledig Chinees, dus dat schiet ook weinig op.

[ Voor 26% gewijzigd door HvB83 op 25-06-2019 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
HvB83 schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 12:56:
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.6ef44c4dG4M5nu

Kwam snel en prima verpakt. Houdt er alleen rekening mee dat er een Chinese adapter bij zit, volgens mij krijg je ook nergens een EU-versie. Niet zo'n probleem omdat je hem als het goed is maar af en toe moet opladen, maar toch.

Ik moet alleen nog even ontdekken hoe ik hem kan aansturen via Homey. Ali spreekt over Wifi, maar dat geloof ik niet echt voor een battery-powered device. En de handleiding is volledig Chinees, dus dat schiet ook weinig op.
Hij heeft gewoon een USB-aansluiting neem ik aan?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
Nee, uit m'n hoofd zeg ik een 5,5/2,5mm DC plug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

vwtune schreef op dinsdag 25 juni 2019 @ 11:42:
[...]

Nou, dat heb ik dus ook een beetje met een xiaomi switch (zo een vierkante) waar ik een rule voor heb aangemaakt dat wanneer er op gedrukt wordt, er een melodie (deurbel) wordt afgespeeld op de gateway. Er zit zo een 2 seconden vertraging op voordat er een melodie wordt afgespeeld, mensen denken dus dat de knop niet werkt en drukken een paar keer. Ook ik ben dus benieuwd of de response goed is.
Waren het maar twee seconden :) Nu werkt het wel snel via de meegeleverde speaker hoor dus als ik thuis ben dan hoor ik de bel wel.

Maar de functionaliteit van die deurbel met wifi en camera is natuurlijk dat je het op je telefoon in een app krijgt. Dat je kunt zien wie er aan de deur staat en wat terug kan zeggen. Nou dat duurt een seconde of vijf voor ik een pushmessage krijg. Dan moet ik de app openen, een seconde of 2, dan moet de app wat laden vanuit China, een seconde of 10 dan kun je op een knop drukken en dan duurt het nog een tiental seconden omdat de bel een wifiverbinding op moet zetten. De meeste mensen zijn al weer weg voor je wat terug kan zeggen. Jammer dat het via die Chinese server moet, het zal met het verdienmodel van Xiaomi te maken hebben (hun cloud waar je na een jaar voor moet betalen).

Het zou beter zijn als de deurbel niet op batterijen werkte (want daarom schakelt natuurlijk de wifi en alles uit en duurt het lang) of als het met bluetooth kan werken (dat gebruikt ook niet zo veel batterij) tot een apparaat binnenshuis dat al verbonden is met het internet.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:56
ik gebruik deconz als gateway, ik heb dus geen xiaomi hub, maar vraag me af of je ook de firmware kan update van die xiaomi stuff?

ik heb aqara motion sensors, firmware versie : 20170627

kan iemand even checken of er een nieuwe versie van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Zoals ik het lees kan ik dan mijn airco remote aanzetten (via Domotica kan ik dan waarschijnlijk wat condities eraan hangen). Maar ik kan er verder weinig over vinden, met name over wat er nou precies wordt ondersteund.

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creon
pven schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:08:
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?

Zoals ik het lees kan ik dan mijn airco remote aanzetten (via Domotica kan ik dan waarschijnlijk wat condities eraan hangen). Maar ik kan er verder weinig over vinden, met name over wat er nou precies wordt ondersteund.
Werkt perfect
Heb nu ingesteld dat bij binnen temperatuur hoger dan .... En buiten temperatuur hoger dan... Hij moet gaan koelen
En als de luchtvochtigheid boven de.... Moet hij gaan ontvochtigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
creon schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:21:
[...]

Werkt perfect
Heb nu ingesteld dat bij binnen temperatuur hoger dan .... En buiten temperatuur hoger dan... Hij moet gaan koelen
En als de luchtvochtigheid boven de.... Moet hij gaan ontvochtigen
Interessant, dank!

Meet dat ding ook de temperatuur? (Ik heb al van die sensoren van Xiaomi in huis.)
Moet je hem intrainen of iets dergelijks, of werkt het via een universeel protocol (als dat al bestaat)?

We gaan eraan! || Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creon
pven schreef op donderdag 27 juni 2019 @ 11:28:
[...]

Interessant, dank!

Meet dat ding ook de temperatuur? (Ik heb al van die sensoren van Xiaomi in huis.)
Moet je hem intrainen of iets dergelijks, of werkt het via een universeel protocol (als dat al bestaat)
Ik heb hem ingeleerd, werkt prima
Zitten verder geen sensoren in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Mijn partner heeft nogal last van hooikoorts en pollen in de lucht, ook van huisstofmijt.

Nu hebben we als test een Dyson Pure Cool Me besteld, maar natuurlijk is dat een behoorlijk prijzig apparaat. Later zag ik dat er ook een Xiaomi Air Purifier 2S is. Iemand hier ervaringen mee?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
NoFate schreef op woensdag 26 juni 2019 @ 14:25:
ik gebruik deconz als gateway, ik heb dus geen xiaomi hub, maar vraag me af of je ook de firmware kan update van die xiaomi stuff?

ik heb aqara motion sensors, firmware versie : 20170627

kan iemand even checken of er een nieuwe versie van is?
Zit overal te kijken, maar ik kan nergens een software versie vinden. De xiaomi hub krijgt regelmatig updates, de sensoren zelf kan ik me niet herinneren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFate
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:56
Dacuuu schreef op woensdag 3 juli 2019 @ 06:52:
[...]

Zit overal te kijken, maar ik kan nergens een software versie vinden. De xiaomi hub krijgt regelmatig updates, de sensoren zelf kan ik me niet herinneren..
ok, toch bedankt voor feedback, dan zal het idd niet gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Indoubt schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 23:16:
Is er iemand hier die al in de gelegenheid is geweest om te spelen met de nieuwe Xiaomi Aqara G2 smart hub camera?

Deze nieuwe camera schijnt als zigbee hub te kunnen functioneren maar veel info is er nog niet over te vinden.

Mogelijk dat als ie over zigbee werkt dat ie ook gewoon met Domoticz kan worden aangestuurd maar bij die Chinese spullen weet je het nooit zeker totdat het is getest. De Camera lijkt niet duur te worden en heel behoorlijk te functioneren

Geen echte duidelijke specs gevonden maar wel een revieuw: https://homekitnews.com/2...-smart-hub-camera-review/
Ik heb deze gekocht, app gedownload in playstore, account gemaakt via mijn facebook maar kan de camera niet vinden in de app.... Ook kan ik hem niet toevoegen aan mijn wifi netwerk. Ben er nog niet helemaal uit dus, mocht iemand een idee hebben. Graag...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 14:53
Welke versie heb je gekocht? De internationale of de Chinese? In het laatste geval moet je waarschijnlijk de server van "mainland China" selecteren.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
renzo4000 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:25:
Welke versie heb je gekocht? De internationale of de Chinese? In het laatste geval moet je waarschijnlijk de server van "mainland China" selecteren.
Ik heb hem nu werkend, ik heb deze gekocht. Staat niet bij welke regio oid. Ik heb hem nu op China staan, daar zag ik heb wel tussen staan, als ik deze op Nederland staat er een stuk minder camera`s tussen.

Het jammer er aan is wel dat deze camera alleen lijkt te besturen via de Mi Home app. Ook het configureren lijkt alleen via de app te kunnen, ik kon de camera niet standalone via een webpagina oid benaderen.

Nu maar eens uitvogelen of ik deze camera via Homey kan gebruiken. (wou deze camera gewoon standalone gebruiken) Ben er nog niet helemaal achter hoe dit werkt...

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20-05 16:31
Er is een nieuwe Aqara hub aangekondigd. Dualband wifi en mogelijkheid om tot 100 sensoren te koppelen. Verder nog niets bekend over prijs en beschikbaarheid.
https://homekitnews.com/2...s-locks-cameras-and-more/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternity_rules
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 19:23
In mijn huis heb ik een Homey controller die o.a. Xiaomi Aqara zigbee devices aanstuurt. Ik ben dus bekend met de werking van de Aqara spullen.

In een losstaande schuur wil ik een compleet losstaande domotica set gaan inplementeren. De bedoeling is dat mijn zoon hier een domotica setje gaat opzetten. Aansturing met een gateway van Xiaomi/Aqara.

Hij is een Apple boy..... Wie kan me vertellen welke versie van de gateway hij moet aanschaffen? Heb 10 pagina's threads gelezen, maar het duizelt me wat!

Dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10-05 10:45
Eternity_rules schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:26:
In mijn huis heb ik een Homey controller die o.a. Xiaomi Aqara zigbee devices aanstuurt. Ik ben dus bekend met de werking van de Aqara spullen.

In een losstaande schuur wil ik een compleet losstaande domotica set gaan inplementeren. De bedoeling is dat mijn zoon hier een domotica setje gaat opzetten. Aansturing met een gateway van Xiaomi/Aqara.

Hij is een Apple boy..... Wie kan me vertellen welke versie van de gateway hij moet aanschaffen? Heb 10 pagina's threads gelezen, maar het duizelt me wat!

Dank!
https://nl.aliexpress.com/item/32826233440.html

Deze.

Maar mocht je zoon graag verder gaan met domotica, koop hem dan een raspberry pi en laat hem het Homebridge topic zien. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Rgerr op 08-07-2019 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 14:58
@Eternity_rules Ik heb gewoon de Home Gateway v2 hangen. Alle apparaten stel ik in via de iOS app van Xiaomi. De scripts achter de gateway lopen bij mij via Domoticz op een pi, maar de 'basis' dingen kan je ook in de iOS app.

Vergeet niet dat de aansluiting Chinees is en dat je dus een verloopstekker nodig hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Nat-Water op 08-07-2019 14:40 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternity_rules
Dank voor de snelle reacties!
Is dit dan dezelfde (goedkoper en zonder verzendkosten): KLIK

[ Voor 17% gewijzigd door Eternity_rules op 08-07-2019 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternity_rules
Nat-Water schreef op maandag 8 juli 2019 @ 14:30:
@Eternity_rules Ik heb gewoon de Home Gateway v2 hangen. Alle apparaten stel ik in via de iOS app van Xiaomi. De scripts achter de gateway lopen bij mij via Domoticz op een pi, maar de 'basis' dingen kan je ook in de iOS app.

Vergeet niet dat de aansluiting Chinees is en dat je dus een verloopstekker nodig hebt.
Dus de gateway kan zowel 'stand alone' de devices aansturen/uitlezen en je kunt Domoticz tegelijkertijd gebruiken? Dan wordt de gateway dus opgenomen in een Domoticz configuratie (die ik zelf al heb, ik lees mijn slimme gegevens uit via een P1+ Domoticz op een NAS setje)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 27-05 14:58
Eternity_rules schreef op maandag 8 juli 2019 @ 16:15:
[...]

Dus de gateway kan zowel 'stand alone' de devices aansturen/uitlezen en je kunt Domoticz tegelijkertijd gebruiken? Dan wordt de gateway dus opgenomen in een Domoticz configuratie (die ik zelf al heb, ik lees mijn slimme gegevens uit via een P1+ Domoticz op een NAS setje)
Ja. Binnen Xiaomi app kan je met de Gateway scenes maken, en dus de apparaten van Xiaomi op elkaar laten reageren. Momenteel heb ik geen scenes, ik kan wel de sensoren uitlezen nu als ik wil. Met de scenes binnen de Xiaomi omgeving zelf heb ik zelf geen ervaring - ik heb de xiaomi gateway opgenomen in Domoticz omdat ik dan ook mijn KaKu setjes kan mixen (en wat andere dingen, maar het begon met KaKu) In Domoticz lopen dan alle Events.

[ Voor 12% gewijzigd door Nat-Water op 08-07-2019 16:28 ]

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eternity_rules
Een combinatie met Domoticz is fijn!
Dank je wel voor die tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JustinoFTW
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:51
Gister nog eens contact opgenomen met Aqara wat betreft de EU sockets.
Tot op heden nog geen datum, maar wel info dat het waarschijnlijk Zigbee 3.0 gaat ondersteunen.

--------------
support@aqara.com

Hi,

It will still be a while before the EU sockets is launched. When it is launched, it should support zigbee 3.0.

Regards
Support Team
--------------

5120Wp Oost/West - PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-05 15:18
Is er iets te krijgen van een versterker voor de Xiaomi apparaten? Heb de hub op de eerste verdieping hangen. Dat werkt prima in huis, maar vanaf de aanbouw naar buiten wordt de ontvangst iets minder. Signaalversterker zou het probleem oplossen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-05 15:42
Serena schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 12:48:
Is er iets te krijgen van een versterker voor de Xiaomi apparaten? Heb de hub op de eerste verdieping hangen. Dat werkt prima in huis, maar vanaf de aanbouw naar buiten wordt de ontvangst iets minder. Signaalversterker zou het probleem oplossen.
Alle powered devices zijn repeaters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Phoolie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:32:
[...]

Alle powered devices zijn repeaters
Die heb ik niet, heb alleen sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Serena schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 13:02:
[...]

Die heb ik niet, heb alleen sensoren.
Gewoon een aantal van onderstaande kopen en verspreiden in je Zigbee netwerk:
https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344666.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Phoolie schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 14:29:
[...]

Gewoon een aantal van onderstaande kopen en verspreiden in je Zigbee netwerk:
https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344666.html
Dat zoek ik niet. Ik heb alle apparaten die ik nodig heb. Zoek alleen een versterker.
Maar blijkbaar bestaat dat niet.
Helaas…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renzo4000
  • Laatst online: 27-05 14:53
Ja maar dan geeft @Phoolie toch een prima oplossing voor die paar euro? Heb je ook meteen weer een extra slim stopcontact, zie het probleem niet echt eerlijk gezegd.

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Serena schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Dat zoek ik niet. Ik heb alle apparaten die ik nodig heb. Zoek alleen een versterker.
Helaas…
Zoals @renzo4000 ook al aangeeft. Dit is een versterker/repeater, alleen inclusief slim stopcontact. Voor een paar euro krijg je dus zelfs meer dan dat je zoekt.

Wat je wellicht ook nog kan proberen is de repeater van de Ikea, maar die hebben bijna dezelfde prijs en daar weet ik niet zeker van of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 26-05 15:47
Phoolie schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 07:14:
[...]

Wat je wellicht ook nog kan proberen is de repeater van de Ikea, maar die hebben bijna dezelfde prijs en daar weet ik niet zeker van of het werkt.
Dat werkt niet ;)
dan moet je al naar zigbee2mqtt of conbee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
zoeperman schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 08:55:
[...]

Dat werkt niet ;)
dan moet je al naar zigbee2mqtt of conbee
Ik dacht eens ergens hier gelezen te hebben dat het wel zou moeten werken, alleen kan ik het even niet meer vinden.

Maar wat ook nog kan is de Ikea lampen gebruiken, die kunnen wel aan de gateway gekoppeld worden.

[edit]
Heb het al gevonden, je kan er een Zigbee2mqtt repeater voor gebruiken, dat schijnt te werken:
jobr in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge"

[ Voor 18% gewijzigd door Phoolie op 11-07-2019 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Phoolie schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 09:29:
[...]

Ik dacht eens ergens hier gelezen te hebben dat het wel zou moeten werken, alleen kan ik het even niet meer vinden.

Maar wat ook nog kan is de Ikea lampen gebruiken, die kunnen wel aan de gateway gekoppeld worden.

[edit]
Heb het al gevonden, je kan er een Zigbee2mqtt repeater voor gebruiken, dat schijnt te werken:
jobr in "Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge"
Klopt, maar ik moet wel zeggen dat zo'n socket makkelijker werkt. Ook geen 5V USB adapter nodig. Wel zorgen dat de socket altijd op AAN staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:41
Serena schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 17:48:
[...]

Helaas…
Een opmerking in het tradfri topic over dat ipv een versterker je ook de stekker kunt kopen. Zelfde prijs, zelfde functie. Zoiets kun je dan toch ook doen met Xiaomi? Dus die stekkers *knip*, je V&A advertentie in forum reacties linken is niet de bedoeling kun je daar toch ook voor inzetten?
Bij ons op het werk gebruiken ze Oram zigbee stekkers om het zigbee bereik te vergroten. Die stekkers dienen nergens anders voor. Er zit zelfs een labeltje op geplakt met tekst dat de stekkers niet verwijderd mogen worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Zeehond op 11-07-2019 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik zit even met het volgende;
Is er een mogelijkheid om een switch via de app te bedienen? Of via een andere mogelijkheid zonder dat je fysiek aanwezig ben in je huis? Mijn doel is om een gebeurtenis in Domoticz in of uit te schakelen wanneer ik dat zou willen op afstand. Dus bijvoorbeeld: wanneer een switch 1 keer ingedrukt wordt, gaat er een lamp welke aangestuurd wordt door eens sonoff apparaat aan of uit....
Het enige wat ik nu in de app zie is de logs van de switches of een scene wat je kan toevoegen. Iemand ideeën ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
@vwtune voor zover ik weet kan dat niet vanuit de app.
Dan zou je dus domoticz van buitenaf beschikbaar moeten maken
of besturen via telegram bericht als je de hele interface niet beschikbaar wil hebben (tenminste bij HA kan dat, neem dan ook aan dat domoticz dat kan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brsm
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-05 15:27
Afgelopen week de Aqara hub (homekit) binnen gekregen en mijn Xiaomi hub vervangen. Wat een enorm groot verschil nu dat alles ook via homekit werkt. Ik draai iOS13 beta (voor werk) en icm Shortcuts heb ik HA helemaal niet meer nodig. Wat een verademing hoe simpel zoiets kan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-05 10:39
Ik heb 2 Xiaomi Mi Aqara Temperature Humidity Sensor besteld , helaas krijg ik er een niet gekoppeld, dacht dat het misschien de batterij zou zijn maar helaas. de andere kreeg ik binnen 30 seconden draaiend, iemand een tip of heb ik pech.
Probleem opgelost na 56 keer of meer proberen, op eens de koppeling gelukt 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door simonj op 12-07-2019 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
Wat is het verschil met de Xiaomi hub en de aqara hub?
En hoe kun je zien welke welke is
Ik heb nu een Xiaomi hub en twijfel om er 1 bij te zetten mede ook om het bereik te vergroten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
creon schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:45:
Wat is het verschil met de Xiaomi hub en de aqara hub?
En hoe kun je zien welke welke is
Ik heb nu een Xiaomi hub en twijfel om er 1 bij te zetten mede ook om het bereik te vergroten
Waarom niet gewoon een zigbee socket er bij. Dat is ook een zigbee router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Killer61 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:44:
Sinds de recente update van de Mi app kun je een nieuwe camera toevoegen, Xiaovv panoramic outdoor camera. Ik ben al een tijdje op zoek naar een outdoor camera die met de app werkt. Alleen kan ik deze camera helaas nergens vinden. Iemand enig idee? misschien dat het nog moet uitkomen?
tokko1 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 19:45:
[...]

Die camera lijkt non-existent te zijn, ook bij de xiaomi store zelf (chinese variant). Zelfs de tmall shop van Xiao VV heeft 'm niet ;)

https://xiaovv.tmall.com/
FunkFragment schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Hier heb ik ook wel oren naar. Erg benieuwd wanneer deze komt en of deze ook voor de EU markt is.

Deze laatste opmerking plaats ik nav het blokkeren van mijn Dafang camera. Deze deed door het raam heen (niet ideaal) wacht in de achtertuin. Echter hebben ze 'm vermoedelijk op MAC adres geblokkeerd ivm het gebruik buiten China. Meer mensen met dit probleem? Volgens mij stromen de klachten hierover nu binnen.
Was zelf even aan het zoeken en kwam hem nu toch tegen dus als jullie inmiddels nog niet voorzien zijn:

YouTube: Xiaomi Smart Panoramic Camera Xiaovv

(koop link staat in de description)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Volgens mij dubbel, is lastig te lezen vanwege styling die ontbreekt.

[ Voor 92% gewijzigd door Card Nox op 14-07-2019 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Zaterdag mijn bestelling met Aqara Gateway, bewegingssensors en lichtknoppen binnen gekregen. Wilde meteen aan de slag, maar de gateway liet mij niks doen zonder een firmware update te installeren. Blijkt dat door die firmware update de udp-poorten zijn gesloten die zouden moeten communiceren met Home Assistant :(

Nu zit ik te twijfelen of ik de soldeermethode ga proberen of gewoon een Conbee ga halen. Ik kan niet direct vinden of er nadelen zitten bij die Conbee. Iemand ervaring hiermee?

Blijkbaar zijn in China trouwens de doosjes van de lampen vierkant. De inbouwlichtknoppen die ik binnen heb gekregen die passen in ieder geval niet op hun oude plek. Dat wordt dus nog even knutselen.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

maussie95 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:47:

Nu zit ik te twijfelen of ik de soldeermethode ga proberen of gewoon een Conbee ga halen. Ik kan niet direct vinden of er nadelen zitten bij die Conbee. Iemand ervaring hiermee?
In dit topic zijn al diverse ervaringen gepost, zoek even op 'conbee'. Check o.a. ook deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:35
maussie95 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 14:47:
Zaterdag mijn bestelling met Aqara Gateway, bewegingssensors en lichtknoppen binnen gekregen. Wilde meteen aan de slag, maar de gateway liet mij niks doen zonder een firmware update te installeren. Blijkt dat door die firmware update de udp-poorten zijn gesloten die zouden moeten communiceren met Home Assistant :(

Blijkbaar zijn in China trouwens de doosjes van de lampen vierkant. De inbouwlichtknoppen die ik binnen heb gekregen die passen in ieder geval niet op hun oude plek. Dat wordt dus nog even knutselen.
Welke Gateway heb je dan?
Want die van mij doet het na de update wel nog gewoon.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thats Me..
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09-2021
Je moest idd eerst de poort open zetten voor het updaten. Ik ben er helaas ook te laat achter te komen, heb het via solderen idd ook nog geprobeerd, maar helaas heeft het niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
JBS schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:04:
[...]
In dit topic zijn al diverse ervaringen gepost, zoek even op 'conbee'. Check o.a. ook deCONZ - Zigbee gateway van Dresden Elektronik
O, er is een heel topic van :o
Clavat schreef op maandag 15 juli 2019 @ 15:16:
[...]

Welke Gateway heb je dan?
Want die van mij doet het na de update wel nog gewoon.
Ik heb deze. In de Mi app staat dat het de lumi.gateway.v3 is.
Thats Me.. schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:52:
Je moest idd eerst de poort open zetten voor het updaten. Ik ben er helaas ook te laat achter te komen, heb het via solderen idd ook nog geprobeerd, maar helaas heeft het niet geholpen.
Als het dan ook nog best wat moeite gaat kosten met de kans dat het niet werkt, dan ga ik sowieso liever voor die Conbee.

Ik heb hem besteld. Kijken of dit minder frustrerend werkt. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:35
maussie95 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:42:
[...]

O, er is een heel topic van :o

[...]

Ik heb deze. In de Mi app staat dat het de lumi.gateway.v3 is.

[...]

Als het dan ook nog best wat moeite gaat kosten met de kans dat het niet werkt, dan ga ik sowieso liever voor die Conbee.

Ik heb hem besteld. Kijken of dit minder frustrerend werkt. 8)
Aha oke ik ben de V2 denk dat dat het verschil is.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
Thats Me.. schreef op maandag 15 juli 2019 @ 21:52:
Zeg je nu dat na de update de udp poorten niet meer opengezet kunnen worden?
En wat is de soldeer methode (link?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Misschien een stomme vraag, maar die bestaan niet dus daar komt ie. :+

Ik heb laatst deze motion sensor gekocht, prima ding. Maar hoe vervang ik de batterij? Ik kan het niet vinden. 8)7

Afbeeldingslocatie: https://www.dhresource.com/0x0s/f2-albu-g8-M01-F0-35-rBVaV1yfesCAP9wKAAFZqgrfNdY239.jpg/xiaomi-mijia-smart-human-body-motion-sensor.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Laatst online: 31-03 11:55

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

pven schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:18:

Ik heb laatst deze motion sensor gekocht, prima ding. Maar hoe vervang ik de batterij? Ik kan het niet vinden. 8)7

[Afbeelding]
De bodem losdraaien 😉

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
pven schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:18:

[Afbeelding]
YouTube: Xiaomi Smart Home Motion Sensor | GearBest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
jobr schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:17:
[...]

Bij mij stonden ze in ieder geval dicht na de update. De soldeermethode staat hier beschreven:
https://community.home-as...e-invalid-config/80052/67

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-05 21:41

Snappie88

Mr. Hollywood

[Afbeelding]

Ik vroeg mij af hoe de eerste gebruikerservaringen zijn O-) doet het wat het moet doen? Makkelijk te koppelen aan andere domotica zaken? Routines in te stellen?

Surfin' paradise!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thats Me..
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-09-2021
jobr schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 18:17:
[...]

Er was begin dit jaar een (software?) versie van de hub (geen idee of het nog steeds zo is) waar van je eerst de udp poort moest open zetten ipv updaten. Dan ging het goed. Ik had mijn nieuw verkregen hub eerst geüpdatet en wou toen de poort opzetten, dit lukte niet, komt wel in het menu maar er gebeurt niets. Daarna nieuwe gekocht eerst poort geopend en toen geüpdatet, niets aan de hand.

Hier meer info en de uitleg die ik heb gevolgd. https://community.openhab...oes-not-respond/52963/171

Helaas heb ik dus nog steeds een gateway liggen die het niet doet in mijn Domoticz omgeving. Via de Xiaomi app werkt ie gewoon en is er ook niets aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian

[Afbeelding]

Ik heb hem ook binnen!

Twee vraagjes:
- includen door 5 sec de knop in te duwen?
- hoe calibreer je hem? Hij trekt de gordijn nu niet helemaal dicht...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Sinds vandaag heb ik deze univeral remote dinges in gebruik genomen:
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB18BdZeMaH3KVjSZFjq6AFWpXaV.jpg_220x220q90.jpg_.webp

Aanzetten en verbinden met de gateway werkt prima. Helaas staat mijn airco er niet tussen, maar ik weet een type dat compatible is. De testjes (aan / uit / auto) doorloopt ie prima, waarna de remote toe wordt gevoegd. Maar daarna doet die toegevoegde remote helemaal niets meer. Mis ik de magische optie? :? Verder heb ik uiteraard de customize-optie geprobeerd, maar die lijkt niets op te vangen van mijn IR-afstandsbediening die verder gewoon goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
pven schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:05:
[Afbeelding]

Aanzetten en verbinden met de gateway werkt prima. Helaas staat mijn airco er niet tussen, maar ik weet een type dat compatible is. De testjes (aan / uit / auto) doorloopt ie prima, waarna de remote toe wordt gevoegd. Maar daarna doet die toegevoegde remote helemaal niets meer. Mis ik de magische optie? :? Verder heb ik uiteraard de customize-optie geprobeerd, maar die lijkt niets op te vangen van mijn IR-afstandsbediening die verder gewoon goed werkt.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Ik heb een Aqara two way control module gekocht. Als ik dan dat aansluitschema lees, moeten de fysieke schakelaars tussen de IN & de S aansluitingen. Maar die IN zit ook aan de L aangesloten.

Nou wil ik S1 eigenlijk gebruiken achter een hotelschakeling. Moet ik die hotelschakeling dan spanningsloos maken en dan op IN & S1 aansluiten of kan ik de spanning gewoon op de hotelschakeling laten en de schakeldraad, die nu nog naar de lamp gaat, gewoon op de S1 aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• creon
pven schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 18:05:
[Afbeelding]

Mijn airco stond er ook niet tussen
Maar je kan commando's aanleren
Heb je dat geprobeerd?
Krijg je je aangeleerde commando te zien, en kun je die zenden?
Let op het is een heel compleet commando
Airco aan op koelen met fanspeed hoog swing uit temperatuur 21°c
Je kan de losse delen niet zenden of opvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
creon schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 18:11:
[...]

Mijn airco stond er ook niet tussen
Maar je kan commando's aanleren
Heb je dat geprobeerd?
Krijg je je aangeleerde commando te zien, en kun je die zenden?
Let op het is een heel compleet commando
Airco aan op koelen met fanspeed hoog swing uit temperatuur 21°c
Je kan de losse delen niet zenden of opvangen
Ja, ik heb nu een commando Koud toegevoegd met 20 graden en hard blazen. Deze leert de remote ook als ik op de power-knop druk. Als ik daarna dit commando richting de airco afschiet, dan gebeurt er helemaal niets. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Heeft de Xiaomi Smart Remote Control (de ronde IR booster) ook een temp sensor? Wil hem als airco bediening gebruiken. Heb nu een broadlink Rm 3 mini staan, maar daar zit dus geen temp sensor in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas449
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:07
Rgerr schreef op zondag 21 juli 2019 @ 07:39:
Heeft de Xiaomi Smart Remote Control (de ronde IR booster) ook een temp sensor? Wil hem als airco bediening gebruiken. Heb nu een broadlink Rm 3 mini staan, maar daar zit dus geen temp sensor in...
Nee, er zitten geen sensoren in dat ding. Voor wat jij wilt bereiken gebruik ik zelf de Xiaomi bluetooth temperatuur- en luchtvochtigheidssensor, kost je een tientje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
pven schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 22:19:
[...]

Ja, ik heb nu een commando Koud toegevoegd met 20 graden en hard blazen. Deze leert de remote ook als ik op de power-knop druk. Als ik daarna dit commando richting de airco afschiet, dan gebeurt er helemaal niets. 8)7
Met de camera van bv je telefoon kun je zien of er überhaupt iets verstuurd wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Bas449 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 07:50:
[...]

Nee, er zitten geen sensoren in dat ding. Voor wat jij wilt bereiken gebruik ik zelf de Xiaomi bluetooth temperatuur- en luchtvochtigheidssensor, kost je een tientje extra.
Is dat die ronde, met display?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas449
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:07
Rgerr schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:33:
[...]

Is dat die ronde, met display?
Ja. Maar ik heb zelf geen zigbee-setup en gebruik daarom de bluetoothsensor in combinatie met Home Assistant. Als je wel een gateway/hub hebt is de standaard Aqara-sensor misschien een beter idee, maar daar heb ik geen ervaring mee. En dan heb je geen display natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Bas449 schreef op zondag 21 juli 2019 @ 08:48:
[...]

Ja. Maar ik heb zelf geen zigbee-setup en gebruik daarom de bluetoothsensor in combinatie met Home Assistant. Als je wel een gateway/hub hebt is de standaard Aqara-sensor misschien een beter idee, maar daar heb ik geen ervaring mee. En dan heb je geen display natuurlijk.
Dat gebruik ik nu, maar ik hoopte dat er nog iets was waarmee de temp direct wordt uitgelezen. Nu moet ik ze zelf aan elkaar binden, maar wil dus eigenlijk het in één hebben. Ga nog wel even verder zoeken, dank voor je reactie in elk geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Zijn er mensen die hier een Roborock S5 in gebruik hebben? Hij staat op mijn wishlist, maar ik wil graag weten of zijn zuigkracht wel echt goed is? Wij hebben een stenenvloer dus dat zou vast goed moeten gaan, maar wij hebben ook een hoogpolig tapijt in de woonkamer, hoe gaat ie hiermee om? Heeft ie nog minpunten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

vwtune schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:43:
Zijn er mensen die hier een Roborock S5 in gebruik hebben? Hij staat op mijn wishlist, maar ik wil graag weten of zijn zuigkracht wel echt goed is? Wij hebben een stenenvloer dus dat zou vast goed moeten gaan, maar wij hebben ook een hoogpolig tapijt in de woonkamer, hoe gaat ie hiermee om? Heeft ie nog minpunten?
Veel positiefs over geschreven, heeft zelfs z'n eigen topic :) Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zymp
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 23-05 22:06
Ik heb een vraagje, heeft iemand een idee of het geluid van de gateway (alarm functie) te versterken is? Heb een ouder huis met dikke muren dus als ik aan de andere kant van het huis ben hoor ik het niet :)
Ik had zelf al gedacht dat een rookmelder eventueel gekoppeld kon worden maar zo te zien niet. Kan een tweede gateway misschien gekoppeld worden zodat deze samen afgaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:32

Rianata

Have you played Atari today?

Zymp schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:19:
Ik heb een vraagje, heeft iemand een idee of het geluid van de gateway (alarm functie) te versterken is? Heb een ouder huis met dikke muren dus als ik aan de andere kant van het huis ben hoor ik het niet :)
Ik had zelf al gedacht dat een rookmelder eventueel gekoppeld kon worden maar zo te zien niet. Kan een tweede gateway misschien gekoppeld worden zodat deze samen afgaan?
Je kunt de alarmfunctie van de gateway ook doorgeven aan de bedlamp, waarmee je dan een scene kunt ' afschieten' (er is zelfs een flash notification scene, die hiervoor toepasselijk kan zijn) of doorgeven aan de self-powered deurbel, waarvan je in iedere kamer er wel 1 kunt plaatsen die dan overgaan 8)

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Laatst online: 25-05 22:05
Ik wil een paar Xiaomi Motion Sensor’s kopen. Die zijn momenteel 11 USD op Gearbest. Zie dat ze op Ali veelal rond de 15 euro zijn. Weet iemand nog een betere deal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 08:02
JBS schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:51:
[...]
Veel positiefs over geschreven, heeft zelfs z'n eigen topic :) Xiaomi Mi Vacuum 2017 (versie 2)
Is de roborock dezelfde als de xiaomi dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

boefje79 schreef op zaterdag 27 juli 2019 @ 22:43:
[...]

Is de roborock dezelfde als de xiaomi dan?
Dat topic gaat over de tweede generatie, de Roborock. De Roborock is niet hetzelfde als de Xiaomi Mi Robot vacuum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

FunkFragment schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:26:
[...]

Ja, heb hier de Tradfri GU10 spots werkend op de Xiaomi hub. Kunnen direct op de hub worden toegevoegd en zijn vanuit daar ook te bedienen/in te stellen.
Zat ook naar deze spots te kijken, maar blijkt dat er nu twee modellen met exact dezelfde naam worden aangeboden tegen hele verschillende prijzen. 8)7 Een vergelijk tussen de twee toont nou niet aan wat het verschil precies is: https://www.ikea.com/nl/n...&storeId=9&isNewLink=true

Kan iemand hier zijn "licht" over laten schijnen? :+

Mijn Youtube kanaal | Mijn Twitch kanaal | Volvo XC40 P8 Recharge (MY21), 19" zomerbanden, warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03:33
Rianata schreef op zondag 28 juli 2019 @ 00:47:
[...]

Zat ook naar deze spots te kijken, maar blijkt dat er nu twee modellen met exact dezelfde naam worden aangeboden tegen hele verschillende prijzen. 8)7 Een vergelijk tussen de twee toont nou niet aan wat het verschil precies is: https://www.ikea.com/nl/n...&storeId=9&isNewLink=true

Kan iemand hier zijn "licht" over laten schijnen? :+
Het enige verschil wat ik kan ontdekken is dat het lijkt alsof de nieuwe en duurdere spot kan wisselen tussen koud en warm licht.

"De lichtkleur kan variëren tussen 2200 Kelvin (warm licht), 2700 Kelvin (warmwit) en 4000 Kelvin (koudwit)." Als dus de productomschrijving

De goedkope variant geeft alleen warm licht, en precies wat ik zocht als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Vandaag ligt opeens mijn Gateway eruit, anderen ook een probleem? Kun je ergens de status van de server in China Mainland controleren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 03:33
Mijn Xiaomi werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 22:32
Mijn gateway draait ook nog als normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Mm, toch maar even unplugged voor een halve minuut en daarna weer in het stopkontakt. Even wachten... en hij werkt weer. Toch vreemd dat de gateway spontaan na ongeveer twee dagen operationeel opeens offline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Vandaag gestoeid met Ikea lampen. Gemengde ervaringen. In ieder geval vast kunnen stellen dat de Ikea Tradfri E14 400 lm werkt in combinatie met Xiaomi Gateway v2. Bewijs even in een videootje geplaatst (matige kwaliteit :F ):

Eerst even de gebruikte software (v4.20.1) en de firmware (v1.4.1_170.0158) versies:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Dca6fUet.png?1
https://imgur.com/Dca6fUe

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tnx9WRZt.png?1
https://imgur.com/LeiroeF

De lamp:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mTCPzfdt.jpg?1
https://imgur.com/mTCPzfd

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FCBm3Btt.jpg?1
https://i.imgur.com/FCBm3Bt

Openstaand nog te testen:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LeiroeFt.jpg?1
https://imgur.com/LeiroeF

[ Voor 9% gewijzigd door Rianata op 01-08-2019 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
Iemand nog tips voor het meten van de buiten temperatuur?
Eerste sensor had ik ingepakt in huishoudfolie en daarna in een ziplock gedaan
2de sensor gewoon bloot onder de dakkapel geplakt uit de wind uit de regen
Helaas alle 2 overleden, en ik zou toch wel graag de buitentemperatuur willen weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:50

Nicap

Tsssk....

creon schreef op vrijdag 2 augustus 2019 @ 10:06:
Helaas alle 2 overleden, en ik zou toch wel graag de buitentemperatuur willen weten
Ik haal de temperatuur gewoon van een externe databron van een weersite. Lokatie is altijd redelijk in de buurt, dus zal niet veel verschillen in temperatuur. Of wil je echt de temperatuur van je tuin hebben?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

@creon Moet het in het Xiaomi smart home ecosysteem gaan werken of heb je ook mogelijkheden binnen Home Assistent of andere platformen? Sonof heeft volgens mij goede buiten-thermostaten die via Zigbee werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hier ligt hij echt al maanden op de kap van het rolluik onder de dakgoot. Nul problemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crashtestdummy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 17:33

crashtestdummy

Ajoeto member

Hangt er hier alweer bijna eentje 1 jaar uit de regen/wind/zon en werkt nog steeds probleemloos.
Een andere in de schuur gaf na 4 maanden de geest, batterij vervangen en daarna heeft-ie het een maand volgehouden en was weer dood. Resetten en opnieuw pairen hielp slechts voor een dagje. Dus die heb ik maar vervangen voor een nieuwe.

-- Liever 1 keer met sneeuwwitje dan zeven keer met de dwergen --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seez
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 26-05 11:40
Het is vast vaker gevraagd en ook goed beschreven (ik kan het echter niet vinden), wat zijn de exacte verschillen tussen Aqara hub en de Mi Control Hub? Wat heb ik gevonden? De Aqara hub heeft homekit integratie en kost meer.

- Wat is een toekomstvaste investering de Aqara hub of Mi Control hub?
- Werken de sensoren van Aqara ook met de Mi Control en vice versa?
- Als ik later op Homey wil overstappen moet ik dan alvast rekening houden met de keuze?
- De Mi sensoren lijken iets goedkoper, zit er ook een kwaliteitsverschil?

Ik heb namelijk al Mi Temprature & Humidity sensoren, Roborock S50 en een IMI 1080P camera. Ik kan Xiaomi's brandnamen niet bijbenen meer. Ik wil het verder uitbreiden met motion, deur en raam, water leak en sensoren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rianata

Rianata

Hier een mooie opsomming van de verschillen tussen de Gateways:

https://www.gearbest.com/...-product-not-support-6938

Pagina: 1 ... 64 ... 89 Laatste