Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylantje2
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-07 14:56

Dylantje2

sorry Bricklayere here :-)

B2 schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 07:00:
Is er een manier om sensoren van de ene bridge naar de andere te verplaatsen? Ik loop tegen de limiet van 30 devices aan, en wil wat herverdelen. In de app kon ik per device niet vinden om ze aan een andere bridge te koppelen.
Kun je me uitleggen wat je met die 30 bedoeld?
En wat je naar een andere bridge voor een voordeel zou hebben dan? kunnen er daar meer op?
Of ga dan naar zigbee to mqtt?
Hoe werkt dat?
Of kun je ook 2 bridgen gebruiken?

zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:11
Ik gebruik zelf geen Domiticz. Dus zou het helaas eerlijk gezegd niet weten. :-(
Dylantje2 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:31:
[...]

Werkt deze toevallig ook in Domoticz?
Anders gevraagd heeft hij mjpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luwei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-07-2024
Juicie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:31:
Iemand toevallig al ervaring met volgende Aqare relais? Ljikt mij erg interessant om overal in te bouwen :)

[Afbeelding]

https://aliexpress.com/item/Aqara-Relay/32994835447.html
Ik heb zo'n 40 sensors en huishoudelijke apparaten in m'n huis van Xiaomi. Van t weekend relay geïnstalleerd bij m'n waterboiler. Ben regelmatig niet thuis voor langere tijd en dan kan ik hem gewoon uitschakelen als ik onderweg ben naar vliegveld bijv. en aan als ik onderweg naar huis kom, zodat ik warme douche kan nemen. Scheelt weer elektra kosten. (woon in Vietnam, alles elektrisch hier, geen gas voor warm water)

Heb er niet veel verstand van, maar werkt perfect! Stond al lange tijd in Xiaomi app, maar kon er nooit één bestellen. Laatste tijd zie ik meer aanbieders in Aliexpress store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rennie01
  • Laatst online: 08:11
Balen...Wilde de Xiaomi Zero deurbel na wat "los" testen vandaag ophangen, blijkt hij niet te passen op de plek die ik in gedachten had. (waar mijn oude deurbel hangt). Denk bij mijn huidige deurbel blijf i.c.m. een losse camera en de Xiaomi Zero te koop ga zetten...

[ Voor 49% gewijzigd door Rennie01 op 22-04-2019 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:27
Hebben jullie al een Xiaomi Xiao Touchscreen speaker in huis? Ik kan deze niet terug vinden in de Mi Home app (mainland China).
https://www.smarthomemaga...peaker-box-gepresenteerd/
Ook de wekker kan ik niet in de app vinden.
http://nl.forumphones.com...ck-xiao-ai-slimme-wekker/
Maken jullie al gebruik van deze wekker? Hebben we hier in EU/NL iets aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-08 13:23
meesje schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:08:
Hebben jullie al een Xiaomi Xiao Touchscreen speaker in huis? Ik kan deze niet terug vinden in de Mi Home app (mainland China).
https://www.smarthomemaga...peaker-box-gepresenteerd/
Ook de wekker kan ik niet in de app vinden.
http://nl.forumphones.com...ck-xiao-ai-slimme-wekker/
Maken jullie al gebruik van deze wekker? Hebben we hier in EU/NL iets aan?
Touchscreen device staat wel op de Mi.com site (mainland china), maar zoals je kan zien is deze nog in pre-sale 'kickstarter' mode.
https://item.mi.com/product/9334.html

De alarmklok zou je wel terug moeten kunnen vinden aangezien deze 'gewoon' te koop is in China.
https://www.mi.com/mi-smartalarm/ ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
tokko1 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:23:
[...]

Touchscreen device staat wel op de Mi.com site (mainland china), maar zoals je kan zien is deze nog in pre-sale 'kickstarter' mode.
https://item.mi.com/product/9334.html

De alarmklok zou je wel terug moeten kunnen vinden aangezien deze 'gewoon' te koop is in China.
https://www.mi.com/mi-smartalarm/ ;)
Thanks! Niet goed gezocht, de wekker kan ik inderdaad vinden de Mi Home app. Nu nog kijken of dit apparaat bruikbaar is in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-07 10:17
KLucky_13 schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:53:
Grootste nadeel: double press en long press is dus niet te definiëren zoals de wireless varianten. Misschien dat dit wel mogelijk is van zodra ik overstap op zigbee2mqtt via de raspberry pi en domoticz maar ik ben nog in verwachting van de nodige onderdelen.
Meh dat is jammer. Ik ga binnenkort een nieuwbouw appartement kopen en wil graag overal smart switches, en dan het liefst ook met meer dan alleen 1 vorm van klikken. Ik dacht wel te lezen dat het met nieuwe firmware wel binnenkort zou kunnen, maar dat was alweer 2 jaar geleden... :+

Om nou alles te doen met de wireless switches... Betwijfel of dat super betrouwbaar zal zijn. En als er iets kapot is kan je geen lampen meer schakelen...

Kent iemand toevallig wall switches die dit wel kunnen?

Fanaleds.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
Ik heb een aqara motion sensor en een aqara smart bulb.
De lamp moet dus aangaan tussen een bepaalde tijd door middel van de bewegingssensor.

Ik had de Effective time period ingesteld op 02:00-06:00. Ik liep rond 03:00 langs de sensor en de lamp ging niet aan. Wanneer ik de effective time period op All day zet gaat hij wel aan.

Weet iemand waarom dit niet werkt? de tijdzone staat ingesteld op amsterdam (GMT+1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:44
maarten30 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:22:
Ik heb een aqara motion sensor en een aqara smart bulb.
De lamp moet dus aangaan tussen een bepaalde tijd door middel van de bewegingssensor.

Ik had de Effective time period ingesteld op 02:00-06:00. Ik liep rond 03:00 langs de sensor en de lamp ging niet aan. Wanneer ik de effective time period op All day zet gaat hij wel aan.

Weet iemand waarom dit niet werkt? de tijdzone staat ingesteld op amsterdam (GMT+1)
Als het bij all day wel werkt dan heeft het te toch te maken met het verschil in tijd. Probeer te achterhalen wat het verschil is in de timezone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:40
Ik heb sinds enkele dage dat mijn automations en knoppen niet goed werken. Ik heb bijv. een automation waarbij het licht aangaat als er beweging is gedetecteerd en een knop die lampen in een kamer aan moeten doen. Heeft maanden perfect gewerkt en ineens werkten ze niet meer zoals het hoort. Het is niet zo dat ze helemaal niet meer werken, lijkt redelijk random te zijn.

Als een automation niet werkt, kan ik in de app de betreffende devices (lamp bij) wel gewoon aansturen. Het lijkt dus iets te maken te hebben met de sensoren en knoppen. In de logs zie ik 'Failed to run' en 'abnormal error' tegen. Als je hierop doorklikt krijg je 3 mogelijke oorzaken, Poor network Condition (devices hebben gewoon goede wifi connectie), Device Error (device zelf, bijv. lamp doet het gewoon) en Server error. Ik vermoed dat deze het is, maar dan moeten meer mensen hier last van hebben.

Dus de vraag: Herkent iemand dit probleem en heeft er wellicht een oplossing voor? Ik heb mijn beide Gateways al van de stroom gehad voor ca. 10 minuten, dat heeft niet geholpen.

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 12:25
luwei schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:46:
[...]

Ik heb zo'n 40 sensors en huishoudelijke apparaten in m'n huis van Xiaomi. Van t weekend relay geïnstalleerd bij m'n waterboiler. Ben regelmatig niet thuis voor langere tijd en dan kan ik hem gewoon uitschakelen als ik onderweg ben naar vliegveld bijv. en aan als ik onderweg naar huis kom, zodat ik warme douche kan nemen. Scheelt weer elektra kosten. (woon in Vietnam, alles elektrisch hier, geen gas voor warm water)

Heb er niet veel verstand van, maar werkt perfect! Stond al lange tijd in Xiaomi app, maar kon er nooit één bestellen. Laatste tijd zie ik meer aanbieders in Aliexpress store.
Als ik het goed begrijp zou je deze ook 'in kunnen bouwen' bij een schakelaar zodat deze zowel fysiek als via zigbee te bedienen is, klopt dat? Dan zou je ook stopcontacten en ouderwetse schakelaar slim kunnen maken, indien er genoeg ruimte in de muur is uiteraard;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Heeft iemand de Aqara B1 gordijnmotor met batterij en bijbehorende rails al ergens beschikbaar gezien? Ik moet echt gordijnen gaan bestellen, maar dit systeem komt bij mij als beste uit de bus, vooral omdat de combinatie accu en bochten weinig wordt geboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luwei
granturismo5 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:10:
[...]

Als ik het goed begrijp zou je deze ook 'in kunnen bouwen' bij een schakelaar zodat deze zowel fysiek als via zigbee te bedienen is, klopt dat? Dan zou je ook stopcontacten en ouderwetse schakelaar slim kunnen maken, indien er genoeg ruimte in de muur is uiteraard;)
Dat zou kunnen ja, maar ik heb zelf al mijn stopcontacten vervangen door de ZIGBEE versies van xiaomi, die werken echt perfect en kosten maar 15-20 euro per stuk ofzo. Heb je ook nooit meer last van stekkers die niet passen met buitenlandse apparaten, want in die Chinese dingen past alles, echt top!

Had hier gisteren een buurvrouw, die zei: "Maakt niet uit wat het kost, ik wil dit ook, regel het..." haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-08 12:25
Dat is ook wel een goede oplossing. Ik vind het alleen zelf net iets minder fraai eruit zien. Maar voor de stopcontacten welke niet in het zicht zitten is het zeker een goede oplossing. Klopt het dat deze net wat groter zijn dat onze 'eu' versies? Dacht ergens gelezen te hebben dat deze net niet passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-08 16:19
luwei schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:10:
[...]

Dat zou kunnen ja, maar ik heb zelf al mijn stopcontacten vervangen door de ZIGBEE versies van xiaomi, die werken echt perfect en kosten maar 15-20 euro per stuk ofzo. Heb je ook nooit meer last van stekkers die niet passen met buitenlandse apparaten, want in die Chinese dingen past alles, echt top!

Had hier gisteren een buurvrouw, die zei: "Maakt niet uit wat het kost, ik wil dit ook, regel het..." haha
Linkje? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• luwei
https://nl.aliexpress.com....1000023.9.557155d2druBvR

Zeker niet de goedkoopste aanbieder, maar kijk zelf ff goed op Aliexpress. Versies met en zonder neutral, daar moet je even op letten.

Ik vind het topdingen, al valt het hele internet uit, het zijn ook gewoon drukknoppen, werken gewoon.

Ook handig, als je bijv. 1 schakelaar hebt nu, bestel er eentje met 2 knoppen. De tweede knop kun je elke willekeurige actie aan geven die je maar wilt. Ik heb dat bijv. bij mijn voordeur. Linker button is lampje bij deur, tweede button "leaving home", alles gaat dan uit. (alle verlichting, de TV via IR, alle 3 de airco's, etc.) Druk ik 2x op de "leaving home" button, dan gaat alles uit EN de xiaomi stofzuiger een rondje doen.

Ik vind t een mega systeem haha en voor t geld hoef je het niet te laten vind ik. Mijn ouders hebben NIKO (uit België geloof ik), heeft 1000den euro's gekocht, kan niet wat ik kan met Xiaomi.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mbuurman
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-08 10:28
luwei schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:12:
[...]

https://nl.aliexpress.com....1000023.9.557155d2druBvR

Zeker niet de goedkoopste aanbieder, maar kijk zelf ff goed op Aliexpress. Versies met en zonder neutral, daar moet je even op letten.

Ik vind het topdingen, al valt het hele internet uit, het zijn ook gewoon drukknoppen, werken gewoon.

Ook handig, als je bijv. 1 schakelaar hebt nu, bestel er eentje met 2 knoppen. De tweede knop kun je elke willekeurige actie aan geven die je maar wilt. Ik heb dat bijv. bij mijn voordeur. Linker button is lampje bij deur, tweede button "leaving home", alles gaat dan uit. (alle verlichting, de TV via IR, alle 3 de airco's, etc.) Druk ik 2x op de "leaving home" button, dan gaat alles uit EN de xiaomi stofzuiger een rondje doen.

Ik vind t een mega systeem haha en voor t geld hoef je het niet te laten vind ik. Mijn ouders hebben NIKO (uit België geloof ik), heeft 1000den euro's gekocht, kan niet wat ik kan met Xiaomi.
En als ze deze schakelaars nou eens zouden maken in een variant die én in een (in NL) standaard ronde inbouwdoos past én in een inbouwraam zodat hij gecombineerd kan worden met bijv. een stopcontact dan schroef ik mijn huis ermee vol! :*) :9~ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-08 16:19
mbuurman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:
[...]

En als ze deze schakelaars nou eens zouden maken in een variant die én in een (in NL) standaard ronde inbouwdoos past én in een inbouwraam zodat hij gecombineerd kan worden met bijv. een stopcontact dan schroef ik mijn huis ermee vol! :*) :9~ _/-\o_
Ja dat is een beetje vraag twee, krijg je dit in een NLse standaard (ABB?) inbouwdoos gefrot?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

The_Admin schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:39:
[...]

Ja dat is een beetje vraag twee, krijg je dit in een NLse standaard (ABB?) inbouwdoos gefrot?
Zoals we vroeger op GoT zeiden:
Met een hamer, past alles! 8)7

serieus antwoord: je moet gaan breken/zagen afhankelijk van je muurtype

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 17:18
Oftewel ideaal is het zeker niet en moeten ze dus een EU versie maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 14:31
Ik heb overigens minder positieve ervaringen met deze schakelaars. In twee situaties met 2 verschillende typen led-lampen was er bij mij sprake van een lichtelijke flikkering in het licht. Heb ze vervolgens vervangen door shelly's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15-08 20:46
Ik ben weer een beetje aan het kijken naar Mi Home, nadat ik een aantal maanden geleden met veel plezier wat sensoren e.d. in werking had genomen. De app werkt behoorlijk goed en de automatisering is lekker uitgebreid, maar ik merk dat ik toch sommige Apple Home automatiserings-opties (en de snelheid en stabiliteit van Siri commando's) wel eens mis.

Nu kun je met de Mi Home Gateway V2 (die ik heb), ook Aqara producten koppelen. Daarmee kun je nog niet de Aqara producten aan Apple Home koppelen omdat je daar ook daadwerkelijk de Aqara Gateway voor moet hebben.

Maar heeft iemand ervaring met Mija / Mi Home producten koppelen aan de Aqara Gateway, of de Yeelight peertjes? Even kort opgesomd is dit wat ik zou willen:
  • Aqara Gateway, met Aqara producten die ik aan Apple Home kan koppelen
  • Yeelight peertjes die ik via de Aqara Gateway óók aan Apple Home kan koppelen
  • "Overige" Mija producten die ik wel aan Aqara Gateway kan koppelen, maar niet aan Apple Home.
Als ik de bovenstaande opstelling zo opnoem cq. koop, klopt het dan wat ik zeg, en werken Aqara en Yeelight dan samen in Apple Home, en alleen de Mija producten niet? Of werkt alles ook met Apple Home, omdat het allemaal via de Apple Home compatibele Aqara Gateway gekoppeld zit?

Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen, want ik zit nu nog vroeg genoeg in het traject om relatief betaalbaar om te kunnen switchen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Kapotlood Kijk eens op https://homekitnews.com/2018/12/01/aqara-hub-101/
Punt 1 kan, maar het tweede punt betwijfel ik. Ik zie niet dat Yeelight gekoppeld kan worden aan de Aqara hub. Indien dit wel kan, is het nog de vraag of Yeelight ook exposed wordt naar HomeKit.
Heb je al eens homebridge overwogen (Homebridge topic)? Dan hoef je geen nieuwe hub/gateway te kopen. Je kunt dan de v2 gateway koppelen aan homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Hoi @meesje, bedankt voor je snelle reactie! Ik heb wel aan o.a. Homebridge en HAS gedacht, maar wil liever niet zoveel sleutelen met dit soort zaken... vooral omdat ik dat simpelweg nogal een hoge drempel vind met 't benodigde handwerk en toch een beetje code-kennis (wat ik amper heb).

Maar als ik je goed begrijp kan de Aqara Gateway niet ruchtsichloss dezelfde producten koppelen als de Mi Home Gateway? Dus Yeelight en diverse Mija producten zie je niet als mogelijk te koppelen apparaten? Op zich is Yeelight dan niet eens zo'n probleem omdat ik via de Apple Home app ook kan automatiseren d.m.v. het (via Apple Home) verbinden van Tradfri en Aqara. Maar de Mija producten die geen Aqara variant hebben zou wel jammer zijn :)

INSTANT UPDATE:
Ik had natuurlijk eerst de link moeten lezen die je me gaf. Ik kan Mija producten dus wel vinden en koppelen via de Aqara Gateway, alleen wellicht Yeelight niet (en LED-peertjes zijn niet zo erg, omdat ik die via Apple Home ook van Tradfri kan inzetten).

[ Voor 15% gewijzigd door Kapotlood op 27-04-2019 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luwei
[...]

Oh shit, past dat niet in NL joh? Ja, ik woon in Vietnam en hier past alles prima :) Van die vierkante 86mm dozen ipv ABB ronde hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luwei
Kaspers schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:14:
[...]

Ik heb overigens minder positieve ervaringen met deze schakelaars. In twee situaties met 2 verschillende typen led-lampen was er bij mij sprake van een lichtelijke flikkering in het licht. Heb ze vervolgens vervangen door shelly's.
Klopt, heb ik ook. Heb je alleen bij de schakelaars zonder neutral, want die laat eigenlijk altijd een klein beetje stroom door om te functioneren. Voor een LED lamp kan dat net genoeg zijn om dan af en toe aan te gaan. Mijn broer die wat handiger is zei dat dit op te lossen is door er een weerstand tussen te zetten. Ik heb zelf gewoon de LED lamp vervangen voor een Xiaomi versie haha, die flikkeren het niet, opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08-08 14:31
luwei schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:22:
Heb je alleen bij de schakelaars zonder neutral, want die laat eigenlijk altijd een klein beetje stroom door om te functioneren. Voor een LED lamp kan dat net genoeg zijn om dan af en toe aan te gaan.
Inderdaad, dat is ook 't hele euvel met die dingen.

Ik had er voornamelijk last van bij 'sier'-ledlampen, zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.blokker.nl/p/eglo-lichtbron-e27-4w-amber-2200k/1426951/images/thumb/1426951.jpg.

Heb er op een gegeven moment ook een weerstand tussen gezet, dan bleef hij inderdaad wel uit, maar bij het inschakelen zag je alsnog een flikkering in het licht. En daar ga je je op een gegeven moment toch aan storen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-08 08:39
Hebben ze meer apparaten toegevoegd op de Europese servers? Ik zie er nu alle sensoren en wall switches tussen de apparaten staan.

In praktijk kan ik nu switchen van de Chinese server. Hoe disconnect je de hub en registreer je die op andere server?

[ Voor 31% gewijzigd door Cerv47 op 29-04-2019 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
meesje schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:35:
[...]

Thanks! Niet goed gezocht, de wekker kan ik inderdaad vinden de Mi Home app. Nu nog kijken of dit apparaat bruikbaar is in NL.
Ik heb de wekker sinds een aantal weken, ook al omdat ik het zo'n strak design vond. 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Cerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:10:
[...]

Ik heb de wekker sinds een aantal weken, ook al omdat ik het zo'n strak design vond. 😊
Bedankt voor je reactie. Behalve ‘m gebruiken als wekker ;), wat doe je er verder mee? Voice control kan alleen via Chinees, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cerv47
meesje schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:12:
[...]

Bedankt voor je reactie. Behalve ‘m gebruiken als wekker ;), wat doe je er verder mee? Voice control kan alleen via Chinees, toch?
Klopt. Maar ik had ook een nieuwe wekker nodig, dus was no brainer voor mij. Misschien dat dit nog in de toekomst in het Engels komt, zou er niet van verschieten.

Internet radio kan je ook niet gebruiken want zijn alleen Chinese zenders.

Voor de rest is er een timer functionaliteit, slaap functie met geluidjes en de tradionele wekker. Het is wel een Bluetooth hub, dus misschien handig voor andere apparaten in het Xiaomi universum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heeft iemand toevallig een idee of en waar ik een lijst kan vinden van Mi / Mija apparaten die op de Aqara Gateway te koppelen zijn?

Ik wil namelijk mijn huidige setje Mi Home apparaten vervangen voor Aqara varianten zodat het werkt met m'n Apple Home, maar wil dat t.z.t. nog gaan uitbreiden met wat Mi Home apparaten zoals de hierboven genoemde wekker, een paar lampen, etc. Maar ik kan nergens vinden wat er al-dan-niet werkt met de Aqara Gateway. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Kapotlood schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:24:
Heeft iemand toevallig een idee of en waar ik een lijst kan vinden van Mi / Mija apparaten die op de Aqara Gateway te koppelen zijn?

Ik wil namelijk mijn huidige setje Mi Home apparaten vervangen voor Aqara varianten zodat het werkt met m'n Apple Home, maar wil dat t.z.t. nog gaan uitbreiden met wat Mi Home apparaten zoals de hierboven genoemde wekker, een paar lampen, etc. Maar ik kan nergens vinden wat er al-dan-niet werkt met de Aqara Gateway. :)
Ik zoek een lijstje van apparaten waar een BLE hub in zit. Kwam er achter dat het bednachtlampje 2, niet echt werkt ondanks de aanwezige hardware (staat op doos)

wellicht een idee om het aan de start-post toe te voegen

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-08 23:17
Cerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:55:
Hebben ze meer apparaten toegevoegd op de Europese servers? Ik zie er nu alle sensoren en wall switches tussen de apparaten staan.

In praktijk kan ik nu switchen van de Chinese server. Hoe disconnect je de hub en registreer je die op andere server?
Hier ben ik benieuwd naar of we nu idd de Europese server kunnen gaan gebruiken,
Misschien kloppen de tijden dan ook op de app met meldingen.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
Clavat schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:31:
[...]

Hier ben ik benieuwd naar of we nu idd de Europese server kunnen gaan gebruiken,
Misschien kloppen de tijden dan ook op de app met meldingen.
Deze namiddag geprobeerd, maar mijn Chinese gateway geraakt niet (deftig) geinitialiseerd op de Europese server. Zal wachten zijn tot ze een Europese gateway releasen, maar dat zal nu dus heel dichtbij zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 14:21

NoE

Que?

Cerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:38:
[...]

Deze namiddag geprobeerd, maar mijn Chinese gateway geraakt niet (deftig) geinitialiseerd op de Europese server. Zal wachten zijn tot ze een Europese gateway releasen, maar dat zal nu dus heel dichtbij zijn.
Klopt, Via de Ipad, kan ik hem koppelen, daarna krijg ik echter een initialisatie fout (7) maar staat ie er wel bij, Via android is ie totaal niet zichtbaar via het zelfde account. btw via de ipad kan ik dan wel weer het alarm aan en uitzetten...

We love the smell of innovation in the morning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
NoE schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:28:
wellicht een idee om het aan de start-post toe te voegen
Nou, heel graag zelfs! Ik heb daarnet nog eens een Google zoektochtje gedaan, maar kan nergens iets concreets vinden van wat er (op dit moment) mogelijk is qua Mi apparaten op een Aqara Gateway.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wootahH
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:14
Cerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:38:
[...]

die is er al een tijdje toch.. echter daarmee schijn je de gateway niet in een mode te kunnen zetten zodat die lokaal kan praten met domoticz etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
wootahH schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:28:
[...]

die is er al een tijdje toch.. echter daarmee schijn je de gateway niet in een mode te kunnen zetten zodat die lokaal kan praten met domoticz etc.
Oei, dat heb ik totaal gemist. :9

EDIT: Ik lees hier inderdaad deze geen developer modus heeft, dus niet mogelijk te integreren met domoticz & co. Dat is wel vaag. Ik zal dan maar bij de Chinese variant blijven. Toch maar eens nadenken om mijn Roborock te flashen naar Chinese firmware..

[ Voor 30% gewijzigd door Cerv47 op 30-04-2019 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
Goedemorgen,

Heeft iemand enig idee of de Xiaomi socket wallplug ook voor buiten is? Wil mijn tuinlampen via de telefoon aan kunnen zetten met zo'n soort socket.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
  • Laatst online: 25-07 16:19
carpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:44:
Goedemorgen,

Heeft iemand enig idee of de Xiaomi socket wallplug ook voor buiten is? Wil mijn tuinlampen via de telefoon aan kunnen zetten met zo'n soort socket.

Iemand enig idee?
Misschien als je hem wegwerkt in een inbouwdoos ofzo, maar standaard zijn ze niet bedoeld voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Goedemorgen,

Iemand enig idee?
Voor buiten in de zin van open en bloot en dus regen erop kan vallen? Zeer zeker niet! Voor in en tuinhuis of schuur kan het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpachio
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-04 11:40
Phoolie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:48:
[...]

Misschien als je hem wegwerkt in een inbouwdoos ofzo, maar standaard zijn ze niet bedoeld voor buiten.
Niet eens zo'n slecht idee.

Weet niet of ik er om mag vragen hier op dit forum. Maar kent misschien iemand een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
carpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Weet niet of ik er om mag vragen hier op dit forum. Maar kent misschien iemand een alternatief?
Een Sonoff met een waterbestendig doosje (via ali bijvoorbeeld)

https://nl.aliexpress.com...-4a55-aeed-94d1ac8434b6-1

[ Voor 44% gewijzigd door vwtune op 01-05-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Goedemorgen,

Iemand enig idee?
Ze zijn inderdaad niet voor buiten bedoeld, maar ik heb er wel eentje in een buitenstopcontact geplaatst. De wallplug heeft het nu één winter overleefd en aardig wat regenbuien. De wallplug is redelijk beschermd voor directe regenval doordat ie onder het klepje van het buitenstopcontact valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
carpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:49:
[...]

Kijk eens naar de volgende reactie:
Juicie in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
Als je die in een waterdichte doos maakt, dan ben je er volgens mij. Mocht het koppelen met de gateway geen harde eis zijn, dan is de eerder genoemde Sonoff ook een prima alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Iemand een idee voor de deurbel om die droog te houden? Zijn er deurbelafdakjes? :p Bij een gewone deurbel met stroom er op is het toch ook niet prettig om op een natte knop te moeten drukken?

Zo'n voordeur afdakje kan niet bij mij. Mijn huis staat achterstevoren, dus de bel komt naast de poort bij de achtertuin eigenlijk (dat is de straatkant).

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 01-05-2019 15:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-08 13:40
Sinds de recente update van de Mi app kun je een nieuwe camera toevoegen, Xiaovv panoramic outdoor camera. Ik ben al een tijdje op zoek naar een outdoor camera die met de app werkt. Alleen kan ik deze camera helaas nergens vinden. Iemand enig idee? misschien dat het nog moet uitkomen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tokko1
Killer61 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:44:
Sinds de recente update van de Mi app kun je een nieuwe camera toevoegen, Xiaovv panoramic outdoor camera. Ik ben al een tijdje op zoek naar een outdoor camera die met de app werkt. Alleen kan ik deze camera helaas nergens vinden. Iemand enig idee? misschien dat het nog moet uitkomen?
Die camera lijkt non-existent te zijn, ook bij de xiaomi store zelf (chinese variant). Zelfs de tmall shop van Xiao VV heeft 'm niet ;)

https://xiaovv.tmall.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkFragment
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 23:13
Killer61 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:44:
Hier heb ik ook wel oren naar. Erg benieuwd wanneer deze komt en of deze ook voor de EU markt is.

Deze laatste opmerking plaats ik nav het blokkeren van mijn Dafang camera. Deze deed door het raam heen (niet ideaal) wacht in de achtertuin. Echter hebben ze 'm vermoedelijk op MAC adres geblokkeerd ivm het gebruik buiten China. Meer mensen met dit probleem? Volgens mij stromen de klachten hierover nu binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 20:19
Ik heb twee wall switches en een aantal lampen. (Color en wit). Nu is het al een paar keer gebeurd dat de switch de lampen niet meer aan zet. Echter kan ik dan nog wel het alarm aanzetten met de switch en ook kan ik met de app de lampen bedienen.
Tijdens het debuggen kwam ik er ook achter dat ik de automations van de switch niet kon uploaden naar de cloud. Het lijkt er op dat het dus een connectie probleem is.

Ik heb ook geprobeerd de server naar Nederlands te verplaatsen maar toen kon ik mijn apparatuur niet toevoegen.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beefhead
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-08 20:04
FunkFragment schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Hier heb ik ook wel oren naar. Erg benieuwd wanneer deze komt en of deze ook voor de EU markt is.

Deze laatste opmerking plaats ik nav het blokkeren van mijn Dafang camera. Deze deed door het raam heen (niet ideaal) wacht in de achtertuin. Echter hebben ze 'm vermoedelijk op MAC adres geblokkeerd ivm het gebruik buiten China. Meer mensen met dit probleem? Volgens mij stromen de klachten hierover nu binnen.
Ik heb een Xiaomi Xafang die is ook sinds een aantal dagen offline. Zal daar dan wel mee te maken hebben :'(

3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarfDoli
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 21-11-2024
Flagg schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:31:
Ach what the hell ook. Ik heb de Sherlock S2 gewoon besteld met 2 remotes.

Geen idee of de S2 ook met mi home werkt. Zoals gewoonlijk zegt de ene leverancier wel en de andere zegt niks. In de app staat alleen de m1, maar we gaan het meemaken.

Ik bedoel, voor 90€ in totaal interesseert het me ook vrij weinig. Bij nuki betaal je al 40€ voor 1 afstandsbedieninkje, iets met buitenproportioneel...

Dussss ik laat het tzt wel weten, komt vanuit Duitsland, dus hoeft niet lang te duren. :)

[Edit] morgen komt iig het nieuwe slot + cilinder (nemef + m&c condor) en nieuw antikerntrek beslag, dus de basis zal veilig genoeg zijn me dunkt.
Kan je nog jou ervaring posten met dit slot. Ik wil hem ook graag halen. Ik ben vooral benieuwd hoe de app werkt en of er Google home integratie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cerv47
In de Mi Home app staan bij switches de one/two/three intelligent (wifi) switches staan. Weet iemand over welke wall switches dit gaat? Google brengt me niet veel wijzer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allen, onlangs heb ik een xiaomi gateway geïnstalleerd. Alleen wilde ik mijn xiaomi mi door sensors uitproberen en mijn wireless switches.. maar deze werken hier niet op! Doe ik iets fout of moet ik iets aanzetten om de zigbee te activeren? Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:52:
Hi allen, onlangs heb ik een xiaomi gateway geïnstalleerd. Alleen wilde ik mijn xiaomi mi door sensors uitproberen en mijn wireless switches.. maar deze werken hier niet op! Doe ik iets fout of moet ik iets aanzetten om de zigbee te activeren? Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost?
Ik heb zelf geen ervaring met die switches, wel met smart sockets, deur/raam sensor, etc. Als je het betreffende apparaat toevoegt via de Mi Home app, wordt je dan niet gevraagd om e.e.a. knop een x tijd in te drukken op de switch (zo gaat het wel bij de devices die ik heb.
Zigbee hoef je niet aan te zetten. Natuurlijk moet je gateway wel toegevoegd te zijn in de Mi Home app.
O ja, xiaomi kent heel veel producten, die ook nog sterk op elkaar lijken (van de smart sockets zijn er meerdere van). Selecteer je in de Mi Home app wel het juiste device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de gateway geïnstalleerd, maar dit ging moeizaam heb hem nu via de gast WiFi gekoppeld van KPN dan werkt hij wel. Ik heb de juiste sensoren aangeklikt zoals de door sensors. Krijg alleen maar de fout melding en hij pairt hem ook niet. Ook heb ik mijn regio gezet op China, maakt het wat uit dat ik iOS gebruik? Ook had ik de Phillips light bulb toegevoegd, maar dit zet hij uiteindelijk niet in de app.. ik weet echt niet wat ik fout doe 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of moet ik iets anders instellen op mijn router? De experia v10 box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-08 19:58
Ik heb thuis wat lampen met v2 Yeelights erin staan waar ik erg tevreden over ben. Aan en uitzetten doe ik vaak met behulp van de Google Home. Ik wilde nu wat meer lampen toevoegen, maar veel hebben er een E14 aansluiting. Ik wilde dit oplossen door de smart plugs van Xiaomi te gebruiken, zodat aan en uit zetten wel gewoon via de Google Home kan.

Weet iemand of er dan een storende vertraging op zal treden tussen het aanzetten van de smart plugs en het aanzetten van de Yeelights?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:52:
Check of je een Gateway 1 of 2 hebt, en of je sensoren daar compatible mee zijn. Jammergenoeg zitten er hier verschillen tussen en zijn ze niet allemaal cross-compatible :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist het uitgeprobeerd op een iPhone hotspot en dit werkt! Alleen nu morgen weer proberen op mijn experia v10 box. Iemand ervaring met een KPN box? En werkt de Philips e27 goed bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdijk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 19:15
Iemand toevallig nog een e14 lamp liggen die niet gebruikt wordt?
Heb eventueel nog deursensors als ruil of temperatuur/vochtigheidssensors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B@rt_d@_M@n
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:50

B@rt_d@_M@n

Happy Landing!

Luuk741 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:59:
Ik heb thuis wat lampen met v2 Yeelights erin staan waar ik erg tevreden over ben. Aan en uitzetten doe ik vaak met behulp van de Google Home. Ik wilde nu wat meer lampen toevoegen, maar veel hebben er een E14 aansluiting. Ik wilde dit oplossen door de smart plugs van Xiaomi te gebruiken, zodat aan en uit zetten wel gewoon via de Google Home kan.

Weet iemand of er dan een storende vertraging op zal treden tussen het aanzetten van de smart plugs en het aanzetten van de Yeelights?
Zoek maar eens op bijv. AliExpress op "e14 to e27" in de categorie Lamp Holder Converters. Kost net niet niks... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-08 19:58
B@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:44:
[...]

Zoek maar eens op bijv. AliExpress op "e14 to e27" in de categorie Lamp Holder Converters. Kost net niet niks... :)
Klopt, maar ziet dat er dan nog een beetje netjes uit? De yeelights zijn al aan de grote kant dus het kan een flinke overkill zijn in een kleine lamp. Maar voor dat geld wel het proberen waard natuurlijk. Mocht iemand iets over de vertraging weten houd ik me nog aanbevolen. De vrouwe des huizes waardeert de huidige sierpeertjes ook wel flink geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 15:49
Hi Leute,

Vraagje: ik heb een Gateway V2 liggen en wil deze dan eindelijk verbinden met een EU server (Duitsland)
Echter kan ik de gateway op geen mogelijke manier vinden als ik de App heb aangepast naar Duitsland. Ook niet na een reset van de GateWay,

Zet ik het terug naar Chine Mainland. Dan zie ik de GateWay wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkFragment
De gateway, samen met veel ander spul, is alleen bedoelt voor Mainland China. Dus je zal deze instelling moeten blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi allen! Ik probeerde zojuist mijn Philips e27 toe te voegen in de app. Na de installatie verdwijnt hij.. hebben jullie zelf hier ook ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik merk zelf ook dat sommige merken (Ikea Tradfri in mijn geval) nog wel eens wat last hebben van instabiliteit, wellicht dat die Philips E27 daar ook last van heeft @Verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
FunkFragment schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:00:
De gateway, samen met veel ander spul, is alleen bedoelt voor Mainland China. Dus je zal deze instelling moeten blijven gebruiken.
Bleh, dat is jammer. Is er al een nieuwe Gateway beschikbaar? Een internationale versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krypto936
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-12-2022
FunkFragment schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:58:
[...]

Hier ook dit probleem en dat weerhoudt me er ook van om nog meer producten te kopen van xiaomi aangezien ze eigenlijk alles voor china maken en dus in theorie alles van de een op andere dag kunnen gaan blocken, leuk ook als je hele huis vol hangt met die dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:38
krypto936 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:48:
[...]

Hier ook dit probleem en dat weerhoudt me er ook van om nog meer producten te kopen van xiaomi aangezien ze eigenlijk alles voor china maken en dus in theorie alles van de een op andere dag kunnen gaan blocken, leuk ook als je hele huis vol hangt met die dingen.
De Xiaomi sensoren zijn door hun prijs wel ontzettend populair waardoor er ook een aanbod is aan alternatieve hard- en software. Aan de hardware kant heb je de DeCONZ stick van Dresden Electronics, of Zigbee2mqtt. Waarbij beiden zijn te combineren met Home Assistant en in ieder geval Zigbee2mqtt ook met Domoticz. De Xiaomi gateway heb je dan dus niet nodig en de sensoren etc hoeven dan ook niet via China te lopen.
Je kunt dus wel gebruik maken van de (heel) goedkope sensoren, maar zonder de nadelen van de Xiaomi gateway, via China, met de daarbij behorende risico's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-08 14:46

Indoubt

Always be indoubt until sure

Is er iemand hier die al in de gelegenheid is geweest om te spelen met de nieuwe Xiaomi Aqara G2 smart hub camera?

Deze nieuwe camera schijnt als zigbee hub te kunnen functioneren maar veel info is er nog niet over te vinden.

Mogelijk dat als ie over zigbee werkt dat ie ook gewoon met Domoticz kan worden aangestuurd maar bij die Chinese spullen weet je het nooit zeker totdat het is getest. De Camera lijkt niet duur te worden en heel behoorlijk te functioneren

Geen echte duidelijke specs gevonden maar wel een revieuw: https://homekitnews.com/2...-smart-hub-camera-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asomers
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-08 23:41
In de Mi Home app op mijn android gsm, staat zowel de temperatuur als vochtigheidsschaal van 0-100, bij vochtigheid is dit logisch, maar bij temperatuur niet. Hierdoor is elke stijging of daling zo goed als niet te zien, aangezien enkele graden op een schaal van 100 niks voorstellen.

Bij mijn vriendin echter, met een iPhone staan de schalen veel beter georganiseerd, aangepast aan het bereik waarin de temperatuur zich bevind, waardoorr je daar tenminste duidelijke grafieken bekomt.

Kan dit aangepast worden, of is dit een nalatigheid in de Android versie?
Dit is al van het begin zo, maar ik heb net nog maar die grafieken op de iPhone voor het eerst gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee... Ik heb er 3 gekocht, het gekke is dat hij wel kan verbinden. Maar het niet in de app zet. Alleen zie ik wel bij devices in settings dat er 10 staan en bij mijn normale home maar 9... heel raar toch?
Kapotlood schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:20:
Ik merk zelf ook dat sommige merken (Ikea Tradfri in mijn geval) nog wel eens wat last hebben van instabiliteit, wellicht dat die Philips E27 daar ook last van heeft @Verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik zat net een beetje te kijken wat er er te koop is en wat mij wel het gat in de markt van deze apparaten lijkt is als ze het gaan combineren. Bijvoorbeeld een lamp die ook de temperatuur en luchtvochtigheid meet, een slimme speaker, een rookmelder is en een camera heeft.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoolie
Van de week begon mijn gateway ineens in het chinees te gillen. Maar de kinderen stonden in de buurt en die hadden aan de knopjes gezeten zeiden ze. Dus ik dacht eigenlijk dat ze gewoon 3 keer op dat knopje hadden gedrukt. Kom ik er net ineens achter, dat hij helemaal geen connectie meer heeft. Uit het stopcontact, ging die rand geel knipperen, dus ik wil hem opnieuw toevoegen. Staat de hele Xiaomi gateway er niet meer tussen. Heb toen de Mi Control Hub maar toegevoegd en dat werkt ook gewoon, al bleven de devices eerst allemaal offline, maar dat herstelde zichzelf gelukkig. Misschien voor de zekerheid toch maar een 2e gateway aanschaffen, voor als de eerste het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al mensen die de gateway firmware hebben ge-update naar 1.6.1?

Ik kan er op internet nog niets over vinden, dus vraag me af of ik er goed aan doe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

MarfDoli schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:49:
[...]

Kan je nog jou ervaring posten met dit slot. Ik wil hem ook graag halen. Ik ben vooral benieuwd hoe de app werkt en of er Google home integratie is.
Paste niet op de deur.... :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was er al bang voor :)

Thx voor het delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 11:49

aex351

I am the one

StormRider schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:41:
Hi Leute,

Vraagje: ik heb een Gateway V2 liggen en wil deze dan eindelijk verbinden met een EU server (Duitsland)
Echter kan ik de gateway op geen mogelijke manier vinden als ik de App heb aangepast naar Duitsland. Ook niet na een reset van de GateWay,

Ik lees net iets over een region lock. Producten bestemd voor de EU markt werken alleen op de EU server. En omgekeerd. Dus een Xiaomi gateway bestemd voor de Chinese markt wel alleen op de Chinese server. Waarbij je dus nu niet meer kan 'switchen' en 'mix-and-matchen'. Dit heeft volgens mij nu o.a. te maken dat Xiaomi via een distributeur in Spanje de Europese markt betreed. Waarbij je nu dus moet opletten dat Xiaomi producten bestemd voor de EU markt alleen werken met EU producten.

Kortom, heb je een Chinese gateway dan zal je ook Chinese Xiaomi producten moeten gebruiken. Of anders zal je de duurdere EU versies moeten kopen.

Volgens mij is de enige oplossing in deze dat je zelf aan de slag moet door een eigen gateway/bridge op te zetten met bijvoorbeeld zigbee2mqtt.

Eigenlijk best jammer dit alles. Want de afgelopen dagen werd ik wel enthousiast toen ik las over de Xiaomi home automation producten de mogelijkheden. Maar dacht it sounds too good to be true. En dat blijkt ook wel :).
StormRider schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:41:
Hi Leute,

Zie mijn post hierboven :). Tenzij je inmiddels een andere oplossing hebt verklaard dat het probleem dat je ervaart. Er is inmiddels een regio lock. Kortom, Chinese producten = Chinese Server.

[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 12-05-2019 23:56 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StormRider
aex351 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:52:
[...]

Ik lees net iets over een region lock. Producten bestemd voor de EU markt werken alleen op de EU server. En omgekeerd. Dus een Xiaomi gateway bestemd voor de Chinese markt wel alleen op de Chinese server. Waarbij je dus nu niet meer kan 'switchen' en 'mix-and-matchen'. Dit heeft volgens mij nu o.a. te maken dat Xiaomi via een distributeur in Spanje de Europese markt betreed. Waarbij je nu dus moet opletten dat Xiaomi producten bestemd voor de EU markt alleen werken met EU producten.

Kortom, heb je een Chinese gateway dan zal je ook Chinese Xiaomi producten moeten gebruiken. Of anders zal je de duurdere EU versies moeten kopen.

Volgens mij is de enige oplossing in deze dat je zelf aan de slag moet door een eigen gateway/bridge op te zetten met bijvoorbeeld zigbee2mqtt.

Eigenlijk best jammer dit alles. Want de afgelopen dagen werd ik wel enthousiast toen ik las over de Xiaomi home automation producten de mogelijkheden. Maar dacht it sounds too good to be true. En dat blijkt ook wel :).

[...]

Zie mijn post hierboven :). Tenzij je inmiddels een andere oplossing hebt verklaard dat het probleem dat je ervaart. Er is inmiddels een regio lock. Kortom, Chinese producten = Chinese Server.
Best wel een domper.. Sinds kort gebruik ik Google Home. Ik denk toch dat ik apparatuur ga gebruiken dat hiervoor gecertificeerd is. Dit werkt toch sneller & beter.
Opzich werkte Aqara wel goed met Domoticz 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkFragment
aex351 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:52:
[...]

[...]

Die regionlock is er al jaren voor de Smart Home toepassingen en die was makkelijk te omzeilen door de chinese server te kiezen. Nieuw is alleen dat ze apparaten daadwerkelijk gaan blokkeren, dus ook niet meer te gebruiken via de chinese servers. Ik hoop niet dat ze dit ook met de gateway gaan doen aangezien ik net een alarm/deurbel/camera systeem heb draaien. Zowel, flikker ik het in de bak en koop ik nooit meer xiaomi spul ;w

Zonder dollen, ben erg benieuwd wanneer ze dan EU versies komen voor Smart Home. Ik snap dat het hier wat duurder wordt gezien de belachelijke hoeveelheid wetten hier. De Mi Hom eapp en dergelijke werkt prima, heb vooralsnog weinig zin om een eigen gateway op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

maar met home assistant werkt het toch allemaal prima als je daar een zigbee-stickje aan hangt? ik zie dan eerlijk gezegd niet in waarom het zo'n drama zou zijn.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Boudewijn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:47:
maar met home assistant werkt het toch allemaal prima als je daar een zigbee-stickje aan hangt? ik zie dan eerlijk gezegd niet in waarom het zo'n drama zou zijn.
Klopt, maar dan moet je wel Home Assistent (willen) gebruiken. Ja, HA biedt vele malen meer mogelijkheden dan enkel de Xiaomi Gateway, maar kan me ook situaties voorstellen waarin gebruikers geen HA willen en 'gewoon' enkel met de Xiaomi Gateway willen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Laatst online: 14-08 17:18
@JBS als men dat wil moet men ook de consequentie accepteren dat men chinees spul gebruikt en geen EU spul. Je bent en blijft afhankelijk van de fabrikant zijn nukken als je het zonder een ander systeem wil gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@zoeperman Eens. Mijn reactie was ook meer een nuancering van @Boudewijn zijn post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Laatst online: 15-08 16:39
Xiaomi XiaoFeng

Deze knapperd vandaag ontvangen, wat vind ik Xiaomi toch leuk O+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MqOvp9r.jpg?1

Kan ik m'n vogeltjes overal stalken.

Later maar even fixen dat hij ook in Domoticz werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door vuurtjih op 13-05-2019 14:13 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
vuurtjih schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:13:
Xiaomi XiaoFeng

Deze knapperd vandaag ontvangen, wat vind ik Xiaomi toch leuk O+

[Afbeelding]

Kan ik m'n vogeltjes overal stalken.

Later maar even fixen dat hij ook in Domoticz werkt.
Goed om te lezen dat deze in NL werkt. Op reddit had ik gelezen dat ze weer bezig waren om de camera's buiten China onklaar te maken (via mac adres of zo).
Als dat niet zo onzeker is, had ik er ook wel eentjes gekocht. Beeldkwaliteit ziet er goed uit overigens!

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 13-05-2019 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Laatst online: 15-08 16:39
meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:29:
[...]

Goed om te lezen dat deze in NL werkt. Op reddit had ik gelezen dat ze weer bezig waren om de camera's buiten China onklaar te maken (via mac adres of zo).
Als dat niet zo onzeker is, had ik er ook wel eentjes gekocht. Beeldkwaliteit ziet er goed uit overigens!
Voor twee tientjes durf ik dat wel te gokken :+

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-08 20:37

Pixelmagic

Ubergeek

vuurtjih schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:44:
[...]

Voor twee tientjes durf ik dat wel te gokken :+
Werkt de camera ook lokaal, dus zonder de app ?

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Pixelmagic schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:52:
[...]

Werkt de camera ook lokaal, dus zonder de app ?
Dan moet je flashen met custom firmware zodat rtsp streams ook werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:21:
[...]

Dan moet je flashen met custom firmware zodat rtsp streams ook werken.
En dat werkt erg goed: https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Daar refereerde ik ook naar. ;) Daarna kun je 'm bv in homebridge hangen.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-dafang

Het enige wat ik me nog afvraag is dat je op Ali regelmatig ziet dat er een nieuwe versie van is. Is dat onzin en puur een lokkertje? Of is dat echt zo en loop je het risico dat de dafang hack niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:36:
[...]

Daar refereerde ik ook naar. ;) Daarna kun je 'm bv in homebridge hangen.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-dafang

Het enige wat ik me nog afvraag is dat je op Ali regelmatig ziet dat er een nieuwe versie van is. Is dat onzin en puur een lokkertje? Of is dat echt zo en loop je het risico dat de dafang hack niet meer werkt?
Betreft die 'nieuwe' versie niet de 1S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
JBS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:39:
[...]
Ik denk dat je gelijk hebt. In de Mi Home zie je ook niet meerder 'kubus' exemplaren. Misschien toch maar eentje bestellen. Nu +/- 20 euro. Ooit wel eens de helft goedkoper geweest.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 13-05-2019 15:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkFragment
JBS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:39:
[...]
Is idd onzin. New chip, new version. Allemaal hetzelfde.

Bij mij doet bovengenoemde het ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb de bel binnen. Ik kan er nog niet veel mee, ik zie hem nog niet in de app en het binnendeel heeft een US-stekker (waarschijnlijk moet ik dat eerst aansluiten?). Als ik op de bel druk dan begint hij wat in het Chinees te roepen.

De bel is wel erg groot voor een bel en met dat kliksysteem (vanwege de batterijen, ik had hem liever vast en op netstroom denk ik) kan een voorbijganger hem zo meenemen. Ik hoop dat het geen miskoop blijkt :p

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
FunkFragment schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:53:
[...]

Is idd onzin. New chip, new version. Allemaal hetzelfde.

Bij mij doet bovengenoemde het ook nog steeds.
Fijn om te horen dat ie niet geblokkeerd is. Misschien alleen US? Was bericht op reddit.
Pagina: 1 ... 62 ... 89 Laatste