zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Dylantje2 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 07:31:
[...]
Werkt deze toevallig ook in Domoticz?
Anders gevraagd heeft hij mjpeg
Ik heb zo'n 40 sensors en huishoudelijke apparaten in m'n huis van Xiaomi. Van t weekend relay geïnstalleerd bij m'n waterboiler. Ben regelmatig niet thuis voor langere tijd en dan kan ik hem gewoon uitschakelen als ik onderweg ben naar vliegveld bijv. en aan als ik onderweg naar huis kom, zodat ik warme douche kan nemen. Scheelt weer elektra kosten. (woon in Vietnam, alles elektrisch hier, geen gas voor warm water)Juicie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 11:31:
Iemand toevallig al ervaring met volgende Aqare relais? Ljikt mij erg interessant om overal in te bouwen
[Afbeelding]
https://aliexpress.com/item/Aqara-Relay/32994835447.html
Heb er niet veel verstand van, maar werkt perfect! Stond al lange tijd in Xiaomi app, maar kon er nooit één bestellen. Laatste tijd zie ik meer aanbieders in Aliexpress store.
[ Voor 49% gewijzigd door Rennie01 op 22-04-2019 20:01 ]
https://www.smarthomemaga...peaker-box-gepresenteerd/
Ook de wekker kan ik niet in de app vinden.
http://nl.forumphones.com...ck-xiao-ai-slimme-wekker/
Maken jullie al gebruik van deze wekker? Hebben we hier in EU/NL iets aan?
Touchscreen device staat wel op de Mi.com site (mainland china), maar zoals je kan zien is deze nog in pre-sale 'kickstarter' mode.meesje schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:08:
Hebben jullie al een Xiaomi Xiao Touchscreen speaker in huis? Ik kan deze niet terug vinden in de Mi Home app (mainland China).
https://www.smarthomemaga...peaker-box-gepresenteerd/
Ook de wekker kan ik niet in de app vinden.
http://nl.forumphones.com...ck-xiao-ai-slimme-wekker/
Maken jullie al gebruik van deze wekker? Hebben we hier in EU/NL iets aan?
https://item.mi.com/product/9334.html
De alarmklok zou je wel terug moeten kunnen vinden aangezien deze 'gewoon' te koop is in China.
https://www.mi.com/mi-smartalarm/
Thanks! Niet goed gezocht, de wekker kan ik inderdaad vinden de Mi Home app. Nu nog kijken of dit apparaat bruikbaar is in NL.tokko1 schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:23:
[...]
Touchscreen device staat wel op de Mi.com site (mainland china), maar zoals je kan zien is deze nog in pre-sale 'kickstarter' mode.
https://item.mi.com/product/9334.html
De alarmklok zou je wel terug moeten kunnen vinden aangezien deze 'gewoon' te koop is in China.
https://www.mi.com/mi-smartalarm/
Meh dat is jammer. Ik ga binnenkort een nieuwbouw appartement kopen en wil graag overal smart switches, en dan het liefst ook met meer dan alleen 1 vorm van klikken. Ik dacht wel te lezen dat het met nieuwe firmware wel binnenkort zou kunnen, maar dat was alweer 2 jaar geleden...KLucky_13 schreef op maandag 8 april 2019 @ 10:53:
Grootste nadeel: double press en long press is dus niet te definiëren zoals de wireless varianten. Misschien dat dit wel mogelijk is van zodra ik overstap op zigbee2mqtt via de raspberry pi en domoticz maar ik ben nog in verwachting van de nodige onderdelen.
Om nou alles te doen met de wireless switches... Betwijfel of dat super betrouwbaar zal zijn. En als er iets kapot is kan je geen lampen meer schakelen...
Kent iemand toevallig wall switches die dit wel kunnen?
Fanaleds.com
De lamp moet dus aangaan tussen een bepaalde tijd door middel van de bewegingssensor.
Ik had de Effective time period ingesteld op 02:00-06:00. Ik liep rond 03:00 langs de sensor en de lamp ging niet aan. Wanneer ik de effective time period op All day zet gaat hij wel aan.
Weet iemand waarom dit niet werkt? de tijdzone staat ingesteld op amsterdam (GMT+1)
Als het bij all day wel werkt dan heeft het te toch te maken met het verschil in tijd. Probeer te achterhalen wat het verschil is in de timezone.maarten30 schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 13:22:
Ik heb een aqara motion sensor en een aqara smart bulb.
De lamp moet dus aangaan tussen een bepaalde tijd door middel van de bewegingssensor.
Ik had de Effective time period ingesteld op 02:00-06:00. Ik liep rond 03:00 langs de sensor en de lamp ging niet aan. Wanneer ik de effective time period op All day zet gaat hij wel aan.
Weet iemand waarom dit niet werkt? de tijdzone staat ingesteld op amsterdam (GMT+1)
Als een automation niet werkt, kan ik in de app de betreffende devices (lamp bij) wel gewoon aansturen. Het lijkt dus iets te maken te hebben met de sensoren en knoppen. In de logs zie ik 'Failed to run' en 'abnormal error' tegen. Als je hierop doorklikt krijg je 3 mogelijke oorzaken, Poor network Condition (devices hebben gewoon goede wifi connectie), Device Error (device zelf, bijv. lamp doet het gewoon) en Server error. Ik vermoed dat deze het is, maar dan moeten meer mensen hier last van hebben.
Dus de vraag: Herkent iemand dit probleem en heeft er wellicht een oplossing voor? Ik heb mijn beide Gateways al van de stroom gehad voor ca. 10 minuten, dat heeft niet geholpen.
Als ik het goed begrijp zou je deze ook 'in kunnen bouwen' bij een schakelaar zodat deze zowel fysiek als via zigbee te bedienen is, klopt dat? Dan zou je ook stopcontacten en ouderwetse schakelaar slim kunnen maken, indien er genoeg ruimte in de muur is uiteraard;)luwei schreef op maandag 22 april 2019 @ 14:46:
[...]
Ik heb zo'n 40 sensors en huishoudelijke apparaten in m'n huis van Xiaomi. Van t weekend relay geïnstalleerd bij m'n waterboiler. Ben regelmatig niet thuis voor langere tijd en dan kan ik hem gewoon uitschakelen als ik onderweg ben naar vliegveld bijv. en aan als ik onderweg naar huis kom, zodat ik warme douche kan nemen. Scheelt weer elektra kosten. (woon in Vietnam, alles elektrisch hier, geen gas voor warm water)
Heb er niet veel verstand van, maar werkt perfect! Stond al lange tijd in Xiaomi app, maar kon er nooit één bestellen. Laatste tijd zie ik meer aanbieders in Aliexpress store.
Dat zou kunnen ja, maar ik heb zelf al mijn stopcontacten vervangen door de ZIGBEE versies van xiaomi, die werken echt perfect en kosten maar 15-20 euro per stuk ofzo. Heb je ook nooit meer last van stekkers die niet passen met buitenlandse apparaten, want in die Chinese dingen past alles, echt top!granturismo5 schreef op woensdag 24 april 2019 @ 20:10:
[...]
Als ik het goed begrijp zou je deze ook 'in kunnen bouwen' bij een schakelaar zodat deze zowel fysiek als via zigbee te bedienen is, klopt dat? Dan zou je ook stopcontacten en ouderwetse schakelaar slim kunnen maken, indien er genoeg ruimte in de muur is uiteraard;)
Had hier gisteren een buurvrouw, die zei: "Maakt niet uit wat het kost, ik wil dit ook, regel het..." haha
Linkje?luwei schreef op donderdag 25 april 2019 @ 07:10:
[...]
Dat zou kunnen ja, maar ik heb zelf al mijn stopcontacten vervangen door de ZIGBEE versies van xiaomi, die werken echt perfect en kosten maar 15-20 euro per stuk ofzo. Heb je ook nooit meer last van stekkers die niet passen met buitenlandse apparaten, want in die Chinese dingen past alles, echt top!
Had hier gisteren een buurvrouw, die zei: "Maakt niet uit wat het kost, ik wil dit ook, regel het..." haha
https://nl.aliexpress.com....1000023.9.557155d2druBvR
Zeker niet de goedkoopste aanbieder, maar kijk zelf ff goed op Aliexpress. Versies met en zonder neutral, daar moet je even op letten.
Ik vind het topdingen, al valt het hele internet uit, het zijn ook gewoon drukknoppen, werken gewoon.
Ook handig, als je bijv. 1 schakelaar hebt nu, bestel er eentje met 2 knoppen. De tweede knop kun je elke willekeurige actie aan geven die je maar wilt. Ik heb dat bijv. bij mijn voordeur. Linker button is lampje bij deur, tweede button "leaving home", alles gaat dan uit. (alle verlichting, de TV via IR, alle 3 de airco's, etc.) Druk ik 2x op de "leaving home" button, dan gaat alles uit EN de xiaomi stofzuiger een rondje doen.
Ik vind t een mega systeem haha en voor t geld hoef je het niet te laten vind ik. Mijn ouders hebben NIKO (uit België geloof ik), heeft 1000den euro's gekocht, kan niet wat ik kan met Xiaomi.
En als ze deze schakelaars nou eens zouden maken in een variant die én in een (in NL) standaard ronde inbouwdoos past én in een inbouwraam zodat hij gecombineerd kan worden met bijv. een stopcontact dan schroef ik mijn huis ermee vol!luwei schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:12:
[...]
https://nl.aliexpress.com....1000023.9.557155d2druBvR
Zeker niet de goedkoopste aanbieder, maar kijk zelf ff goed op Aliexpress. Versies met en zonder neutral, daar moet je even op letten.
Ik vind het topdingen, al valt het hele internet uit, het zijn ook gewoon drukknoppen, werken gewoon.
Ook handig, als je bijv. 1 schakelaar hebt nu, bestel er eentje met 2 knoppen. De tweede knop kun je elke willekeurige actie aan geven die je maar wilt. Ik heb dat bijv. bij mijn voordeur. Linker button is lampje bij deur, tweede button "leaving home", alles gaat dan uit. (alle verlichting, de TV via IR, alle 3 de airco's, etc.) Druk ik 2x op de "leaving home" button, dan gaat alles uit EN de xiaomi stofzuiger een rondje doen.
Ik vind t een mega systeem haha en voor t geld hoef je het niet te laten vind ik. Mijn ouders hebben NIKO (uit België geloof ik), heeft 1000den euro's gekocht, kan niet wat ik kan met Xiaomi.
Ja dat is een beetje vraag twee, krijg je dit in een NLse standaard (ABB?) inbouwdoos gefrot?mbuurman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:
[...]
En als ze deze schakelaars nou eens zouden maken in een variant die én in een (in NL) standaard ronde inbouwdoos past én in een inbouwraam zodat hij gecombineerd kan worden met bijv. een stopcontact dan schroef ik mijn huis ermee vol!![]()
![]()
Zoals we vroeger op GoT zeiden:The_Admin schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:39:
[...]
Ja dat is een beetje vraag twee, krijg je dit in een NLse standaard (ABB?) inbouwdoos gefrot?
Met een hamer, past alles!

serieus antwoord: je moet gaan breken/zagen afhankelijk van je muurtype
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Ik heb overigens minder positieve ervaringen met deze schakelaars. In twee situaties met 2 verschillende typen led-lampen was er bij mij sprake van een lichtelijke flikkering in het licht. Heb ze vervolgens vervangen door shelly's.mbuurman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:
En als ze deze schakelaars nou eens zouden maken in een variant die én in een (in NL) standaard ronde inbouwdoos past én in een inbouwraam zodat hij gecombineerd kan worden met bijv. een stopcontact dan schroef ik mijn huis ermee vol!![]()
![]()
Nu kun je met de Mi Home Gateway V2 (die ik heb), ook Aqara producten koppelen. Daarmee kun je nog niet de Aqara producten aan Apple Home koppelen omdat je daar ook daadwerkelijk de Aqara Gateway voor moet hebben.
Maar heeft iemand ervaring met Mija / Mi Home producten koppelen aan de Aqara Gateway, of de Yeelight peertjes? Even kort opgesomd is dit wat ik zou willen:
- Aqara Gateway, met Aqara producten die ik aan Apple Home kan koppelen
- Yeelight peertjes die ik via de Aqara Gateway óók aan Apple Home kan koppelen
- "Overige" Mija producten die ik wel aan Aqara Gateway kan koppelen, maar niet aan Apple Home.
Ik ben benieuwd naar jullie bevindingen, want ik zit nu nog vroeg genoeg in het traject om relatief betaalbaar om te kunnen switchen
Punt 1 kan, maar het tweede punt betwijfel ik. Ik zie niet dat Yeelight gekoppeld kan worden aan de Aqara hub. Indien dit wel kan, is het nog de vraag of Yeelight ook exposed wordt naar HomeKit.
Heb je al eens homebridge overwogen (Homebridge topic)? Dan hoef je geen nieuwe hub/gateway te kopen. Je kunt dan de v2 gateway koppelen aan homekit.
Maar als ik je goed begrijp kan de Aqara Gateway niet ruchtsichloss dezelfde producten koppelen als de Mi Home Gateway? Dus Yeelight en diverse Mija producten zie je niet als mogelijk te koppelen apparaten? Op zich is Yeelight dan niet eens zo'n probleem omdat ik via de Apple Home app ook kan automatiseren d.m.v. het (via Apple Home) verbinden van Tradfri en Aqara. Maar de Mija producten die geen Aqara variant hebben zou wel jammer zijn
INSTANT UPDATE:
Ik had natuurlijk eerst de link moeten lezen die je me gaf. Ik kan Mija producten dus wel vinden en koppelen via de Aqara Gateway, alleen wellicht Yeelight niet (en LED-peertjes zijn niet zo erg, omdat ik die via Apple Home ook van Tradfri kan inzetten).
[ Voor 15% gewijzigd door Kapotlood op 27-04-2019 08:46 ]
Oh shit, past dat niet in NL joh? Ja, ik woon in Vietnam en hier past alles primambuurman schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:25:
[...]
![]()
Klopt, heb ik ook. Heb je alleen bij de schakelaars zonder neutral, want die laat eigenlijk altijd een klein beetje stroom door om te functioneren. Voor een LED lamp kan dat net genoeg zijn om dan af en toe aan te gaan. Mijn broer die wat handiger is zei dat dit op te lossen is door er een weerstand tussen te zetten. Ik heb zelf gewoon de LED lamp vervangen voor een Xiaomi versie haha, die flikkeren het niet, opgelostKaspers schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 20:14:
[...]
Ik heb overigens minder positieve ervaringen met deze schakelaars. In twee situaties met 2 verschillende typen led-lampen was er bij mij sprake van een lichtelijke flikkering in het licht. Heb ze vervolgens vervangen door shelly's.
Inderdaad, dat is ook 't hele euvel met die dingen.luwei schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:22:
Heb je alleen bij de schakelaars zonder neutral, want die laat eigenlijk altijd een klein beetje stroom door om te functioneren. Voor een LED lamp kan dat net genoeg zijn om dan af en toe aan te gaan.
Ik had er voornamelijk last van bij 'sier'-ledlampen, zoiets als dit:

Heb er op een gegeven moment ook een weerstand tussen gezet, dan bleef hij inderdaad wel uit, maar bij het inschakelen zag je alsnog een flikkering in het licht. En daar ga je je op een gegeven moment toch aan storen
In praktijk kan ik nu switchen van de Chinese server. Hoe disconnect je de hub en registreer je die op andere server?
[ Voor 31% gewijzigd door Cerv47 op 29-04-2019 10:56 ]
Ik heb de wekker sinds een aantal weken, ook al omdat ik het zo'n strak design vond. 😊meesje schreef op maandag 22 april 2019 @ 21:35:
[...]
Thanks! Niet goed gezocht, de wekker kan ik inderdaad vinden de Mi Home app. Nu nog kijken of dit apparaat bruikbaar is in NL.
Bedankt voor je reactie. Behalve ‘m gebruiken als wekkerCerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:10:
[...]
Ik heb de wekker sinds een aantal weken, ook al omdat ik het zo'n strak design vond. 😊
Klopt. Maar ik had ook een nieuwe wekker nodig, dus was no brainer voor mij. Misschien dat dit nog in de toekomst in het Engels komt, zou er niet van verschieten.meesje schreef op maandag 29 april 2019 @ 11:12:
[...]
Bedankt voor je reactie. Behalve ‘m gebruiken als wekker, wat doe je er verder mee? Voice control kan alleen via Chinees, toch?
Internet radio kan je ook niet gebruiken want zijn alleen Chinese zenders.
Voor de rest is er een timer functionaliteit, slaap functie met geluidjes en de tradionele wekker. Het is wel een Bluetooth hub, dus misschien handig voor andere apparaten in het Xiaomi universum.
Ik wil namelijk mijn huidige setje Mi Home apparaten vervangen voor Aqara varianten zodat het werkt met m'n Apple Home, maar wil dat t.z.t. nog gaan uitbreiden met wat Mi Home apparaten zoals de hierboven genoemde wekker, een paar lampen, etc. Maar ik kan nergens vinden wat er al-dan-niet werkt met de Aqara Gateway.
Ik zoek een lijstje van apparaten waar een BLE hub in zit. Kwam er achter dat het bednachtlampje 2, niet echt werkt ondanks de aanwezige hardware (staat op doos)Kapotlood schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:24:
Heeft iemand toevallig een idee of en waar ik een lijst kan vinden van Mi / Mija apparaten die op de Aqara Gateway te koppelen zijn?
Ik wil namelijk mijn huidige setje Mi Home apparaten vervangen voor Aqara varianten zodat het werkt met m'n Apple Home, maar wil dat t.z.t. nog gaan uitbreiden met wat Mi Home apparaten zoals de hierboven genoemde wekker, een paar lampen, etc. Maar ik kan nergens vinden wat er al-dan-niet werkt met de Aqara Gateway.
wellicht een idee om het aan de start-post toe te voegen
We love the smell of innovation in the morning!
Hier ben ik benieuwd naar of we nu idd de Europese server kunnen gaan gebruiken,Cerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 10:55:
Hebben ze meer apparaten toegevoegd op de Europese servers? Ik zie er nu alle sensoren en wall switches tussen de apparaten staan.
In praktijk kan ik nu switchen van de Chinese server. Hoe disconnect je de hub en registreer je die op andere server?
Misschien kloppen de tijden dan ook op de app met meldingen.
PSN: McMillan0984
Deze namiddag geprobeerd, maar mijn Chinese gateway geraakt niet (deftig) geinitialiseerd op de Europese server. Zal wachten zijn tot ze een Europese gateway releasen, maar dat zal nu dus heel dichtbij zijn.Clavat schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:31:
[...]
Hier ben ik benieuwd naar of we nu idd de Europese server kunnen gaan gebruiken,
Misschien kloppen de tijden dan ook op de app met meldingen.
Klopt, Via de Ipad, kan ik hem koppelen, daarna krijg ik echter een initialisatie fout (7) maar staat ie er wel bij, Via android is ie totaal niet zichtbaar via het zelfde account. btw via de ipad kan ik dan wel weer het alarm aan en uitzetten...Cerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:38:
[...]
Deze namiddag geprobeerd, maar mijn Chinese gateway geraakt niet (deftig) geinitialiseerd op de Europese server. Zal wachten zijn tot ze een Europese gateway releasen, maar dat zal nu dus heel dichtbij zijn.
We love the smell of innovation in the morning!
Nou, heel graag zelfs! Ik heb daarnet nog eens een Google zoektochtje gedaan, maar kan nergens iets concreets vinden van wat er (op dit moment) mogelijk is qua Mi apparaten op een Aqara Gateway.NoE schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:28:
wellicht een idee om het aan de start-post toe te voegen
die is er al een tijdje toch.. echter daarmee schijn je de gateway niet in een mode te kunnen zetten zodat die lokaal kan praten met domoticz etc.Cerv47 schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:38:
[...]
Deze namiddag geprobeerd, maar mijn Chinese gateway geraakt niet (deftig) geinitialiseerd op de Europese server. Zal wachten zijn tot ze een Europese gateway releasen, maar dat zal nu dus heel dichtbij zijn.
Oei, dat heb ik totaal gemist.wootahH schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 12:28:
[...]
die is er al een tijdje toch.. echter daarmee schijn je de gateway niet in een mode te kunnen zetten zodat die lokaal kan praten met domoticz etc.
EDIT: Ik lees hier inderdaad deze geen developer modus heeft, dus niet mogelijk te integreren met domoticz & co. Dat is wel vaag. Ik zal dan maar bij de Chinese variant blijven. Toch maar eens nadenken om mijn Roborock te flashen naar Chinese firmware..
[ Voor 30% gewijzigd door Cerv47 op 30-04-2019 13:29 ]
Heeft iemand enig idee of de Xiaomi socket wallplug ook voor buiten is? Wil mijn tuinlampen via de telefoon aan kunnen zetten met zo'n soort socket.
Iemand enig idee?
Misschien als je hem wegwerkt in een inbouwdoos ofzo, maar standaard zijn ze niet bedoeld voor buiten.carpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:44:
Goedemorgen,
Heeft iemand enig idee of de Xiaomi socket wallplug ook voor buiten is? Wil mijn tuinlampen via de telefoon aan kunnen zetten met zo'n soort socket.
Iemand enig idee?
Voor buiten in de zin van open en bloot en dus regen erop kan vallen? Zeer zeker niet! Voor in en tuinhuis of schuur kan het welcarpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:44:
Goedemorgen,
Iemand enig idee?
Niet eens zo'n slecht idee.Phoolie schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:48:
[...]
Misschien als je hem wegwerkt in een inbouwdoos ofzo, maar standaard zijn ze niet bedoeld voor buiten.
Weet niet of ik er om mag vragen hier op dit forum. Maar kent misschien iemand een alternatief?
Een Sonoff met een waterbestendig doosje (via ali bijvoorbeeld)carpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:49:
[...]
Niet eens zo'n slecht idee.
Weet niet of ik er om mag vragen hier op dit forum. Maar kent misschien iemand een alternatief?
https://nl.aliexpress.com...-4a55-aeed-94d1ac8434b6-1
[ Voor 44% gewijzigd door vwtune op 01-05-2019 10:59 ]
Ze zijn inderdaad niet voor buiten bedoeld, maar ik heb er wel eentje in een buitenstopcontact geplaatst. De wallplug heeft het nu één winter overleefd en aardig wat regenbuien. De wallplug is redelijk beschermd voor directe regenval doordat ie onder het klepje van het buitenstopcontact valt.carpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:44:
Goedemorgen,
Iemand enig idee?
Kijk eens naar de volgende reactie:carpachio schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:49:
[...]
Niet eens zo'n slecht idee.
Juicie in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"
Als je die in een waterdichte doos maakt, dan ben je er volgens mij. Mocht het koppelen met de gateway geen harde eis zijn, dan is de eerder genoemde Sonoff ook een prima alternatief.
Zo'n voordeur afdakje kan niet bij mij. Mijn huis staat achterstevoren, dus de bel komt naast de poort bij de achtertuin eigenlijk (dat is de straatkant).
[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 01-05-2019 15:44 ]
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Die camera lijkt non-existent te zijn, ook bij de xiaomi store zelf (chinese variant). Zelfs de tmall shop van Xiao VV heeft 'm nietKiller61 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:44:
Sinds de recente update van de Mi app kun je een nieuwe camera toevoegen, Xiaovv panoramic outdoor camera. Ik ben al een tijdje op zoek naar een outdoor camera die met de app werkt. Alleen kan ik deze camera helaas nergens vinden. Iemand enig idee? misschien dat het nog moet uitkomen?
https://xiaovv.tmall.com/
Hier heb ik ook wel oren naar. Erg benieuwd wanneer deze komt en of deze ook voor de EU markt is.Killer61 schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 15:44:
Sinds de recente update van de Mi app kun je een nieuwe camera toevoegen, Xiaovv panoramic outdoor camera. Ik ben al een tijdje op zoek naar een outdoor camera die met de app werkt. Alleen kan ik deze camera helaas nergens vinden. Iemand enig idee? misschien dat het nog moet uitkomen?
Deze laatste opmerking plaats ik nav het blokkeren van mijn Dafang camera. Deze deed door het raam heen (niet ideaal) wacht in de achtertuin. Echter hebben ze 'm vermoedelijk op MAC adres geblokkeerd ivm het gebruik buiten China. Meer mensen met dit probleem? Volgens mij stromen de klachten hierover nu binnen.
Tijdens het debuggen kwam ik er ook achter dat ik de automations van de switch niet kon uploaden naar de cloud. Het lijkt er op dat het dus een connectie probleem is.
Ik heb ook geprobeerd de server naar Nederlands te verplaatsen maar toen kon ik mijn apparatuur niet toevoegen.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Ik heb een Xiaomi Xafang die is ook sinds een aantal dagen offline. Zal daar dan wel mee te maken hebbenFunkFragment schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:58:
[...]
Hier heb ik ook wel oren naar. Erg benieuwd wanneer deze komt en of deze ook voor de EU markt is.
Deze laatste opmerking plaats ik nav het blokkeren van mijn Dafang camera. Deze deed door het raam heen (niet ideaal) wacht in de achtertuin. Echter hebben ze 'm vermoedelijk op MAC adres geblokkeerd ivm het gebruik buiten China. Meer mensen met dit probleem? Volgens mij stromen de klachten hierover nu binnen.
3 out of 4 people make up 75% of the population || 4 out of 3 people struggle with math
Kan je nog jou ervaring posten met dit slot. Ik wil hem ook graag halen. Ik ben vooral benieuwd hoe de app werkt en of er Google home integratie is.Flagg schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:31:
Ach what the hell ook. Ik heb de Sherlock S2 gewoon besteld met 2 remotes.
Geen idee of de S2 ook met mi home werkt. Zoals gewoonlijk zegt de ene leverancier wel en de andere zegt niks. In de app staat alleen de m1, maar we gaan het meemaken.
Ik bedoel, voor 90€ in totaal interesseert het me ook vrij weinig. Bij nuki betaal je al 40€ voor 1 afstandsbedieninkje, iets met buitenproportioneel...
Dussss ik laat het tzt wel weten, komt vanuit Duitsland, dus hoeft niet lang te duren.
[Edit] morgen komt iig het nieuwe slot + cilinder (nemef + m&c condor) en nieuw antikerntrek beslag, dus de basis zal veilig genoeg zijn me dunkt.
Verwijderd
Ik heb zelf geen ervaring met die switches, wel met smart sockets, deur/raam sensor, etc. Als je het betreffende apparaat toevoegt via de Mi Home app, wordt je dan niet gevraagd om e.e.a. knop een x tijd in te drukken op de switch (zo gaat het wel bij de devices die ik heb.Verwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:52:
Hi allen, onlangs heb ik een xiaomi gateway geïnstalleerd. Alleen wilde ik mijn xiaomi mi door sensors uitproberen en mijn wireless switches.. maar deze werken hier niet op! Doe ik iets fout of moet ik iets aanzetten om de zigbee te activeren? Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost?
Zigbee hoef je niet aan te zetten. Natuurlijk moet je gateway wel toegevoegd te zijn in de Mi Home app.
O ja, xiaomi kent heel veel producten, die ook nog sterk op elkaar lijken (van de smart sockets zijn er meerdere van). Selecteer je in de Mi Home app wel het juiste device?
Verwijderd
Weet iemand of er dan een storende vertraging op zal treden tussen het aanzetten van de smart plugs en het aanzetten van de Yeelights?
Check of je een Gateway 1 of 2 hebt, en of je sensoren daar compatible mee zijn. Jammergenoeg zitten er hier verschillen tussen en zijn ze niet allemaal cross-compatibleVerwijderd schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:52:
Hi allen, onlangs heb ik een xiaomi gateway geïnstalleerd. Alleen wilde ik mijn xiaomi mi door sensors uitproberen en mijn wireless switches.. maar deze werken hier niet op! Doe ik iets fout of moet ik iets aanzetten om de zigbee te activeren? Ik ben benieuwd hoe jullie dit hebben opgelost?

Verwijderd
Heb eventueel nog deursensors als ruil of temperatuur/vochtigheidssensors.
Zoek maar eens op bijv. AliExpress op "e14 to e27" in de categorie Lamp Holder Converters. Kost net niet niks...Luuk741 schreef op maandag 6 mei 2019 @ 14:59:
Ik heb thuis wat lampen met v2 Yeelights erin staan waar ik erg tevreden over ben. Aan en uitzetten doe ik vaak met behulp van de Google Home. Ik wilde nu wat meer lampen toevoegen, maar veel hebben er een E14 aansluiting. Ik wilde dit oplossen door de smart plugs van Xiaomi te gebruiken, zodat aan en uit zetten wel gewoon via de Google Home kan.
Weet iemand of er dan een storende vertraging op zal treden tussen het aanzetten van de smart plugs en het aanzetten van de Yeelights?
Klopt, maar ziet dat er dan nog een beetje netjes uit? De yeelights zijn al aan de grote kant dus het kan een flinke overkill zijn in een kleine lamp. Maar voor dat geld wel het proberen waard natuurlijk. Mocht iemand iets over de vertraging weten houd ik me nog aanbevolen. De vrouwe des huizes waardeert de huidige sierpeertjes ook wel flink geloof ikB@rt_d@_M@n schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 00:44:
[...]
Zoek maar eens op bijv. AliExpress op "e14 to e27" in de categorie Lamp Holder Converters. Kost net niet niks...
Vraagje: ik heb een Gateway V2 liggen en wil deze dan eindelijk verbinden met een EU server (Duitsland)
Echter kan ik de gateway op geen mogelijke manier vinden als ik de App heb aangepast naar Duitsland. Ook niet na een reset van de GateWay,
Zet ik het terug naar Chine Mainland. Dan zie ik de GateWay wel.
Verwijderd
Bleh, dat is jammer. Is er al een nieuwe Gateway beschikbaar? Een internationale versie?FunkFragment schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 16:00:
De gateway, samen met veel ander spul, is alleen bedoelt voor Mainland China. Dus je zal deze instelling moeten blijven gebruiken.
Hier ook dit probleem en dat weerhoudt me er ook van om nog meer producten te kopen van xiaomi aangezien ze eigenlijk alles voor china maken en dus in theorie alles van de een op andere dag kunnen gaan blocken, leuk ook als je hele huis vol hangt met die dingen.FunkFragment schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 20:58:
[...]
Hier heb ik ook wel oren naar. Erg benieuwd wanneer deze komt en of deze ook voor de EU markt is.
De Xiaomi sensoren zijn door hun prijs wel ontzettend populair waardoor er ook een aanbod is aan alternatieve hard- en software. Aan de hardware kant heb je de DeCONZ stick van Dresden Electronics, of Zigbee2mqtt. Waarbij beiden zijn te combineren met Home Assistant en in ieder geval Zigbee2mqtt ook met Domoticz. De Xiaomi gateway heb je dan dus niet nodig en de sensoren etc hoeven dan ook niet via China te lopen.krypto936 schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 20:48:
[...]
Hier ook dit probleem en dat weerhoudt me er ook van om nog meer producten te kopen van xiaomi aangezien ze eigenlijk alles voor china maken en dus in theorie alles van de een op andere dag kunnen gaan blocken, leuk ook als je hele huis vol hangt met die dingen.
Je kunt dus wel gebruik maken van de (heel) goedkope sensoren, maar zonder de nadelen van de Xiaomi gateway, via China, met de daarbij behorende risico's.
Deze nieuwe camera schijnt als zigbee hub te kunnen functioneren maar veel info is er nog niet over te vinden.
Mogelijk dat als ie over zigbee werkt dat ie ook gewoon met Domoticz kan worden aangestuurd maar bij die Chinese spullen weet je het nooit zeker totdat het is getest. De Camera lijkt niet duur te worden en heel behoorlijk te functioneren
Geen echte duidelijke specs gevonden maar wel een revieuw: https://homekitnews.com/2...-smart-hub-camera-review/
Bij mijn vriendin echter, met een iPhone staan de schalen veel beter georganiseerd, aangepast aan het bereik waarin de temperatuur zich bevind, waardoorr je daar tenminste duidelijke grafieken bekomt.
Kan dit aangepast worden, of is dit een nalatigheid in de Android versie?
Dit is al van het begin zo, maar ik heb net nog maar die grafieken op de iPhone voor het eerst gezien.
Verwijderd
Kapotlood schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 19:20:
Ik merk zelf ook dat sommige merken (Ikea Tradfri in mijn geval) nog wel eens wat last hebben van instabiliteit, wellicht dat die Philips E27 daar ook last van heeft @Verwijderd?
/▌
Verwijderd
Ik kan er op internet nog niets over vinden, dus vraag me af of ik er goed aan doe...
Paste niet op de deur....MarfDoli schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 11:49:
[...]
Kan je nog jou ervaring posten met dit slot. Ik wil hem ook graag halen. Ik ben vooral benieuwd hoe de app werkt en of er Google home integratie is.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Verwijderd
Ik was er al bang voorparrish schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:40:
niet doen @Verwijderd zie hier https://www.reddit.com/r/...ith_firmware_160_nor_161/
Thx voor het delen!
Ik lees net iets over een region lock. Producten bestemd voor de EU markt werken alleen op de EU server. En omgekeerd. Dus een Xiaomi gateway bestemd voor de Chinese markt wel alleen op de Chinese server. Waarbij je dus nu niet meer kan 'switchen' en 'mix-and-matchen'. Dit heeft volgens mij nu o.a. te maken dat Xiaomi via een distributeur in Spanje de Europese markt betreed. Waarbij je nu dus moet opletten dat Xiaomi producten bestemd voor de EU markt alleen werken met EU producten.StormRider schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:41:
Hi Leute,
Vraagje: ik heb een Gateway V2 liggen en wil deze dan eindelijk verbinden met een EU server (Duitsland)
Echter kan ik de gateway op geen mogelijke manier vinden als ik de App heb aangepast naar Duitsland. Ook niet na een reset van de GateWay,
Kortom, heb je een Chinese gateway dan zal je ook Chinese Xiaomi producten moeten gebruiken. Of anders zal je de duurdere EU versies moeten kopen.
Volgens mij is de enige oplossing in deze dat je zelf aan de slag moet door een eigen gateway/bridge op te zetten met bijvoorbeeld zigbee2mqtt.
Eigenlijk best jammer dit alles. Want de afgelopen dagen werd ik wel enthousiast toen ik las over de Xiaomi home automation producten de mogelijkheden. Maar dacht it sounds too good to be true. En dat blijkt ook wel
Zie mijn post hierbovenStormRider schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:41:
Hi Leute,
[ Voor 17% gewijzigd door aex351 op 12-05-2019 23:56 ]
< dit stukje webruimte is te huur >
Best wel een domper.. Sinds kort gebruik ik Google Home. Ik denk toch dat ik apparatuur ga gebruiken dat hiervoor gecertificeerd is. Dit werkt toch sneller & beter.aex351 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:52:
[...]
Ik lees net iets over een region lock. Producten bestemd voor de EU markt werken alleen op de EU server. En omgekeerd. Dus een Xiaomi gateway bestemd voor de Chinese markt wel alleen op de Chinese server. Waarbij je dus nu niet meer kan 'switchen' en 'mix-and-matchen'. Dit heeft volgens mij nu o.a. te maken dat Xiaomi via een distributeur in Spanje de Europese markt betreed. Waarbij je nu dus moet opletten dat Xiaomi producten bestemd voor de EU markt alleen werken met EU producten.
Kortom, heb je een Chinese gateway dan zal je ook Chinese Xiaomi producten moeten gebruiken. Of anders zal je de duurdere EU versies moeten kopen.
Volgens mij is de enige oplossing in deze dat je zelf aan de slag moet door een eigen gateway/bridge op te zetten met bijvoorbeeld zigbee2mqtt.
Eigenlijk best jammer dit alles. Want de afgelopen dagen werd ik wel enthousiast toen ik las over de Xiaomi home automation producten de mogelijkheden. Maar dacht it sounds too good to be true. En dat blijkt ook wel.
[...]
Zie mijn post hierboven. Tenzij je inmiddels een andere oplossing hebt verklaard dat het probleem dat je ervaart. Er is inmiddels een regio lock. Kortom, Chinese producten = Chinese Server.
Opzich werkte Aqara wel goed met Domoticz
Die regionlock is er al jaren voor de Smart Home toepassingen en die was makkelijk te omzeilen door de chinese server te kiezen. Nieuw is alleen dat ze apparaten daadwerkelijk gaan blokkeren, dus ook niet meer te gebruiken via de chinese servers. Ik hoop niet dat ze dit ook met de gateway gaan doen aangezien ik net een alarm/deurbel/camera systeem heb draaien. Zowel, flikker ik het in de bak en koop ik nooit meer xiaomi spulaex351 schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:52:
[...]
Ik lees net iets over een region lock. Producten bestemd voor de EU markt werken alleen op de EU server. En omgekeerd. Dus een Xiaomi gateway bestemd voor de Chinese markt wel alleen op de Chinese server. Waarbij je dus nu niet meer kan 'switchen' en 'mix-and-matchen'. Dit heeft volgens mij nu o.a. te maken dat Xiaomi via een distributeur in Spanje de Europese markt betreed. Waarbij je nu dus moet opletten dat Xiaomi producten bestemd voor de EU markt alleen werken met EU producten.
Eigenlijk best jammer dit alles. Want de afgelopen dagen werd ik wel enthousiast toen ik las over de Xiaomi home automation producten de mogelijkheden. Maar dacht it sounds too good to be true. En dat blijkt ook wel.
[...]
Zie mijn post hierboven. Tenzij je inmiddels een andere oplossing hebt verklaard dat het probleem dat je ervaart. Er is inmiddels een regio lock. Kortom, Chinese producten = Chinese Server.

Zonder dollen, ben erg benieuwd wanneer ze dan EU versies komen voor Smart Home. Ik snap dat het hier wat duurder wordt gezien de belachelijke hoeveelheid wetten hier. De Mi Hom eapp en dergelijke werkt prima, heb vooralsnog weinig zin om een eigen gateway op te zetten.
Klopt, maar dan moet je wel Home Assistent (willen) gebruiken. Ja, HA biedt vele malen meer mogelijkheden dan enkel de Xiaomi Gateway, maar kan me ook situaties voorstellen waarin gebruikers geen HA willen en 'gewoon' enkel met de Xiaomi Gateway willen werken.Boudewijn schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:47:
maar met home assistant werkt het toch allemaal prima als je daar een zigbee-stickje aan hangt? ik zie dan eerlijk gezegd niet in waarom het zo'n drama zou zijn.
Deze knapperd vandaag ontvangen, wat vind ik Xiaomi toch leuk

Kan ik m'n vogeltjes overal stalken.
Later maar even fixen dat hij ook in Domoticz werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door vuurtjih op 13-05-2019 14:13 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Goed om te lezen dat deze in NL werkt. Op reddit had ik gelezen dat ze weer bezig waren om de camera's buiten China onklaar te maken (via mac adres of zo).vuurtjih schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:13:
Xiaomi XiaoFeng
Deze knapperd vandaag ontvangen, wat vind ik Xiaomi toch leuk![]()
[Afbeelding]
Kan ik m'n vogeltjes overal stalken.
Later maar even fixen dat hij ook in Domoticz werkt.
Als dat niet zo onzeker is, had ik er ook wel eentjes gekocht. Beeldkwaliteit ziet er goed uit overigens!
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 13-05-2019 14:30 ]
Voor twee tientjes durf ik dat wel te gokkenmeesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:29:
[...]
Goed om te lezen dat deze in NL werkt. Op reddit had ik gelezen dat ze weer bezig waren om de camera's buiten China onklaar te maken (via mac adres of zo).
Als dat niet zo onzeker is, had ik er ook wel eentjes gekocht. Beeldkwaliteit ziet er goed uit overigens!
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Werkt de camera ook lokaal, dus zonder de app ?
Dan moet je flashen met custom firmware zodat rtsp streams ook werken.Pixelmagic schreef op maandag 13 mei 2019 @ 14:52:
[...]
Werkt de camera ook lokaal, dus zonder de app ?
En dat werkt erg goed: https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacksmeesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:21:
[...]
Dan moet je flashen met custom firmware zodat rtsp streams ook werken.
Daar refereerde ik ook naar.JBS schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:22:
[...]
En dat werkt erg goed: https://github.com/EliasKotlyar/Xiaomi-Dafang-Hacks
https://www.npmjs.com/package/homebridge-dafang
Het enige wat ik me nog afvraag is dat je op Ali regelmatig ziet dat er een nieuwe versie van is. Is dat onzin en puur een lokkertje? Of is dat echt zo en loop je het risico dat de dafang hack niet meer werkt?
Betreft die 'nieuwe' versie niet de 1S?meesje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:36:
[...]
Daar refereerde ik ook naar.Daarna kun je 'm bv in homebridge hangen.
https://www.npmjs.com/package/homebridge-dafang
Het enige wat ik me nog afvraag is dat je op Ali regelmatig ziet dat er een nieuwe versie van is. Is dat onzin en puur een lokkertje? Of is dat echt zo en loop je het risico dat de dafang hack niet meer werkt?
Ik denk dat je gelijk hebt. In de Mi Home zie je ook niet meerder 'kubus' exemplaren. Misschien toch maar eentje bestellen. Nu +/- 20 euro. Ooit wel eens de helft goedkoper geweest.
[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 13-05-2019 15:51 ]
Is idd onzin. New chip, new version. Allemaal hetzelfde.
Bij mij doet bovengenoemde het ook nog steeds.
De bel is wel erg groot voor een bel en met dat kliksysteem (vanwege de batterijen, ik had hem liever vast en op netstroom denk ik) kan een voorbijganger hem zo meenemen. Ik hoop dat het geen miskoop blijkt
/▌
Fijn om te horen dat ie niet geblokkeerd is. Misschien alleen US? Was bericht op reddit.FunkFragment schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 17:53:
[...]
Is idd onzin. New chip, new version. Allemaal hetzelfde.
Bij mij doet bovengenoemde het ook nog steeds.