Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-09 09:41
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:23:
@MasterMaceMichu, bedankt! Dat was het goede nieuws waar ik op zat te wachten :P Ik ga dit weekend een paar speeltjes bestellen ;). Als ik het goed heb is dit met de Mijia Gateway V2 en (nog) niet met de Aqara Gateway V3 toch?

Edit:
Ik kon het niet meer laten :)
- Mijia Gateway v2
- 3x Mijia door sensor
- 1x Mijia bewegingssensor
- 1x Aqara humidity sensor (die vond ik mooier en meet ook atmospheric pressure)
- 1x Mijia AI smart 1080p IP camera

En dan bij een andere webwinkel:
- 2x Skross reisstekker (die is ongelofelijk plat en onopvallend)
- MicroSD kaartje van Samsung Evo+ serie
- stapeltje CR1632 knoopcelletjes voor het geval een batterijtje niet goed werkt.

En nu maar ongeduldig afwachten :) Ik heb de Mijia spullen via Aliexpress gekocht omdat daar een verkoper was die wat goedkoper was dan wat ik op Gearbest kon vinden, en de winkel had alles wat ik wilde kopen, dus ik ontvang dalijk maar één pakketje i.p.v. alles van losse kopers te kopen.

Ik ga 't trouwens voor o.a. het volgende gebruiken cq. uitproberen
  • Een deursensor in 't voorportaal naar 't toilet. Dat is nog een oud jaren '80 toilet wat nodig gerenoveerd moet worden, en heeft nu nog zo'n trektouwtje voor de verlichting. Die krijg dus slimme verlichting zodat dát in ieder geval alvast geregeld is voor later.
  • De voor- en achterdeur krijgen een deursensor. Deze worden gekoppeld aan de verlichting en IP camera. Deels om de verlichting te automatiseren zodat ze als 't donker is automatisch aan gaan bij thuiskomst. En deels dat de IP camera z'n werk gaat doen als we weg gaan.
  • De bewegingssensor komt boven in de overloop samen met de gateway, die 's nachts het nachtlichtje aan/uit zet bij beweging.
  • En als laatst de humidity sensor, die is puur voor de leuk, omdat ik onze airo die in de slaapkamer staat er niet mee kan bedienen. Deze is namelijk direct aangesloten op stroom, zonder stekker, dus de Xiaomi airco-plug gaat daar met onze opstelling niet mee werken.
Deursensoren in combi met verlichting zijn handig op bijvoorbeeld het toilet. (Hoewel ik daar bewegingssensoren gebruik)
Niet voor thuiskomst.
Want… Je gaat weg, deur gaat open om naar buiten te gaan. Alle lampen aan. Uhm…
Thuiskomst verlichting moet je met geofencing regelen. Niet met deursensoren.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-09 11:44
De Mi Home app heeft weer een update gekregen, Ikea lampen kunnen nu worden opgenomen in rules en dit werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 17:39
@Serena, ik dacht, ik maak een regel aan dat de verlichting aan gaat onder enkele voorwaarden, zoals: de verlichting gaat aan bij thuiskomst (geofencing met de GPS van m'n telefoon dus), en alleen als de deur open gaat. Zoiets zat ik aan te denken, of is dat net teveel gevraagd van de app?

Bij het toilet wilde ik geen timer op een bewegingssensor eerlijk gezegd, maar eerder dat de verlichting aan gaat als de deur open gaat. Bij dichtdoen gebeurt er dan niets, maar gaat hij weer open, dan gaat het licht uit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Serena schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:39:
[...]

Deursensoren in combi met verlichting zijn handig op bijvoorbeeld het toilet. (Hoewel ik daar bewegingssensoren gebruik)
Niet voor thuiskomst.
Bewegingssensoren in het toilet? Bij mij valt er iets in en blijft dan roerloos liggen (hoop ik), ik weet niet hoe dat bij jou zit? :X
In de toiletruimte heb ik ook een sensor hangen, maar als je te lang roerloos op het toilet zit gaat het licht uit en weet je dat je al lang terug verwacht werd in het gesprek of bij de visite.... :+
Kortom: ik zoek daar nog naar de juiste configuratie, misschien dat de natural gas meter van Xiaomi daar iets kan betekenen, maar ik vrees niet dat die werkt.... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bij mij zit de aan/uit knop van de verlichting in het toilet in het voorportaal, dus ik zou hetzelfde probleem hebben als jou @Peatsmoke :). Vandaar dat ik dacht een dubbele regel aan de sensor te hangen (open = aan, dicht doet niets, weer open = uit).

Of inderdaad een humidity-sensor met gasmeter of zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:31:
Bij mij zit de aan/uit knop van de verlichting in het toilet in het voorportaal, dus ik zou hetzelfde probleem hebben als jou @Peatsmoke :). Vandaar dat ik dacht een dubbele regel aan de sensor te hangen (open = aan, dicht doet niets, weer open = uit).

Of inderdaad een humidity-sensor met gasmeter of zo :P
Ik zat zelf meer te denken aan een volgorde van deuren die open en dicht gaan, maar als nog iemand snel gaat kakken, voordat hij/zij weg gaat, brandt ook weer de hele dag het licht op de wc....
Om dat in alle gevallen goed sluitend te krijgen (ook niet onontbeerlijk na toiletbezoek :+ ) is nog niet zo simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Maar kun je niet meerdere acties aan één sensor hangen via de Mi Home app dan?

Niet iedereen doet de bril omlaag na hun boodschap, en ik vind zo'n deursensor zoals @masterBunny's video ook niet echt geweldig netjes staan (wel grappig!). Een Xiaomi trilsensor als de boodschap "valt" werkt ook niet best lijkt me.

In het "ergste" geval kan ik altijd nog 2 draadloze Mi schakelaars plaatsen: één in het voorportaal met een Tradfri peertje, en de tweede in 't toilet met 'n tweede Tradfri peertje. Maar het lijkt me juist leuk om het automagisch te kunnen doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Ik heb een huis met nogal dikke gewapende vloeren, dus ik merk dat de ontvangst niet altijd optimaal is. Ik heb m'n bridge inmiddels op de middelste verdieping geplaatst, maar ik zie soms toch dat bepaalde sensoren enkele uren niet bereikbaar zijn. Wat is nou de beste manier om het bereik uit te breiden? Tweede bridge plaatsen? mains-powered aqara device toevoegen? Kan het ook met andere apparaten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:31:
Hier ook en het werkt prima. (y)
Sensor open -> toggle light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@The_Admin, je kan bijvoorbeeld deze gebruiken om je range te vergroten, maar volgens mij werkt een 2e Gateway ook: https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344666.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 20:06
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:55:
@The_Admin, je kan bijvoorbeeld deze gebruiken om je range te vergroten, maar volgens mij werkt een 2e Gateway ook: https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344666.html
Volgens mij ook door Zigbee aangedreven lampen. Alle zigbee accessoires zonder batterij meen ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
The_Admin schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:48:
Ik heb een huis met nogal dikke gewapende vloeren, dus ik merk dat de ontvangst niet altijd optimaal is. Ik heb m'n bridge inmiddels op de middelste verdieping geplaatst, maar ik zie soms toch dat bepaalde sensoren enkele uren niet bereikbaar zijn. Wat is nou de beste manier om het bereik uit te breiden? Tweede bridge plaatsen? mains-powered aqara device toevoegen? Kan het ook met andere apparaten?
Ik gebruik daarvoor gewoon een paar powerplugs.... En dit is niet mijn woning.... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Peatsmoke op 18-01-2019 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
Peatsmoke schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:00:
[...]

Ik gebruik daarvoor gewoon een paar powerplugs.... En dit is niet mijn woning.... ;)
Werkt deze wel met zigbee of alleen wifi? en maakt dat wat uit voor versterking van het signaal. Ik zie namelijk verschillende powerplugs, in jouw voorbeeld staat nergens zigbee aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Killer61 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:07:
[...]

Werkt deze wel met zigbee of alleen wifi? en maakt dat wat uit voor versterking van het signaal. Ik zie namelijk verschillende powerplugs, in jouw voorbeeld staat nergens zigbee aangegeven.
Je moet de Zigbee versie hebben, die staat idd niet aangegeven in de link, maar als je op Alie of Gearbest zoekt naar de Zigbee versie, kom je die voor dezelfde prijs tegen. Sinds ik die gebruik, zijn er geen verbindingsproblemen meer. Het schijn trouwens ook te werken met lampen ed, maar die heb ik van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18-09 14:08
Killer61 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:57:
[...]

Volgens mij ook door Zigbee aangedreven lampen. Alle zigbee accessoires zonder batterij meen ik.
Dat was ook mijn hoop, maar gezien het feit dat de hele benedenverdieping vol hangt met Hue en ik daar tóch zo af en toe onbereikbare apparaten heb denk ik dat ZLL en Zigbee elkaar niet versterken...

Dank heren, ik zal eens kijken of die power plug er ook met EU-stekker te vinden is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
Peatsmoke schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:12:
[...]

Je moet de Zigbee versie hebben, die staat idd niet aangegeven in de link, maar als je op Alie of Gearbest zoekt naar de Zigbee versie, kom je die voor dezelfde prijs tegen. Sinds ik die gebruik, zijn er geen verbindingsproblemen meer. Het schijn trouwens ook te werken met lampen ed, maar die heb ik van Philips.
Klopt bij Alie heb ik de zigbee versie voor €11.29 incl. eu adapter gekocht. Dat scheelt nogal met de prijs van een gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Er schoot me net trouwens wat te binnen: als je je huis (en dus ook de Mi Home app) op ten duur hebt volgeprakt met al deze speeltjes... wat doe je als je een andere telefoon koopt? Ik kon daar op Google niets over vinden, maar het lijkt me dat als je in logt op Mi Home via je nieuwe telefoon, dat hij ook alle instellingen, automatiseringen e.d. van je hele Mi Home situatie over moet kunnen nemen toch?

De Mi Mover app werkt blijkbaar alleen tussen/met Mi smartphones, dus andere Android of iPhone gebruikers hebben daar niet zoveel aan. Moet je iets doen om al deze instellingen e.d. over te zetten, of gebeurt dat vanzelf omdat deze data op de Xiaomi servers wordt bewaard?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killer61
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:39:
Er schoot me net trouwens wat te binnen: als je je huis (en dus ook de Mi Home app) op ten duur hebt volgeprakt met al deze speeltjes... wat doe je als je een andere telefoon koopt? Ik kon daar op Google niets over vinden, maar het lijkt me dat als je in logt op Mi Home via je nieuwe telefoon, dat hij ook alle instellingen, automatiseringen e.d. van je hele Mi Home situatie over moet kunnen nemen toch?

De Mi Mover app werkt blijkbaar alleen tussen/met Mi smartphones, dus andere Android of iPhone gebruikers hebben daar niet zoveel aan. Moet je iets doen om al deze instellingen e.d. over te zetten, of gebeurt dat vanzelf omdat deze data op de Xiaomi servers wordt bewaard?
Ik ben net ingelogd met mijn account op de mi home app op de telefoon van mijn vrouw. Ik zie dat alles netjes wordt weergegeven. Wat ik me nu afvraag is of gelijktijdig gebruik van deze app negatief invloed zal hebben op de werking. Wij kunnen nu op de zelfde account met 2 verschillende telefoons gelijktijdig naar Xiaomi camera kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Zojuist ook maar op de Zigbee trein gestapt. Heb om te proberen één Light Switch besteld voor 11 euro op Ali, als controller ga ik geen gebruik maken van de Gateway, maar geef ik Zigbee2mqtt - open source zigbee bridge een kans.

Dit alles ga ik koppelen aan Mi Light door middel van Domoticz, wat al draait op mijn Raspberry Pi.

Als dat allemaal werkt ga ik meer spul kopen. Het idee is om in de hal een Human Body sensor te hangen, in de WC en opslaghok een Doorsensor.

Verder heb ik dan nog twee slaapkamers over, daar moet ik nog even kijken wat ik doe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapotlood
Nu je 't zegt... in onze slaapkamer is maar één licht schakelaar, die ik destijds "gehackt" heb door er een Tradfri dimmer in te lijmen (niet van echt te onderscheiden, best leuk!). Maar bij de deur zit dus geen schakelaar, wat best onhandig is als het pikkedonker is.

Als het hele spul een beetje naar behoren werkt koop ik denk ik sowieso nog een draadloze wandschakelaar van Mijia die ik dan naast de deur kan hangen, of wellicht nog een deursensor die het licht automatisch aan doet. En als ik dan toch bezig ben voor de schuur ook maar :P

Die Mijia schakelaars kunnen verder niet dimmen zoals bijvoorbeeld de Klik-aan-Klik-uit schakelaars dat kunnen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Killer61
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:33:
Nu je 't zegt... in onze slaapkamer is maar één licht schakelaar, die ik destijds "gehackt" heb door er een Tradfri dimmer in te lijmen (niet van echt te onderscheiden, best leuk!). Maar bij de deur zit dus geen schakelaar, wat best onhandig is als het pikkedonker is.

Als het hele spul een beetje naar behoren werkt koop ik denk ik sowieso nog een draadloze wandschakelaar van Mijia die ik dan naast de deur kan hangen, of wellicht nog een deursensor die het licht automatisch aan doet. En als ik dan toch bezig ben voor de schuur ook maar :P

Die Mijia schakelaars kunnen verder niet dimmen zoals bijvoorbeeld de Klik-aan-Klik-uit schakelaars dat kunnen toch?
De mija schakelaar (ronde versie) kan 3 handelingen verrichten. 1 keer klikken, 2 keer klikken en lang ingedrukt houden. Dus je hebt een derde optie buiten aan en uit wat je willekeurig kan toewijzen (waaronder dimmen). De vierkante versie (van aqara) die kan maar 2 handelingen. Dit staat overigens verkeerd aangegeven in de startpost. Of zie ik iets over het hoofd bij het instellen? Je kan met de kubus trouwens veel meer handelingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-08 16:13

RoRoo

Certified Prutser

Killer61 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 16:43:
[...]

De mija schakelaar (ronde versie) kan 3 handelingen verrichten. 1 keer klikken, 2 keer klikken en lang ingedrukt houden. Dus je hebt een derde optie buiten aan en uit wat je willekeurig kan toewijzen (waaronder dimmen). De vierkante versie (van aqara) die kan maar 2 handelingen. Dit staat overigens verkeerd aangegeven in de startpost. Of zie ik iets over het hoofd bij het instellen? Je kan met de kubus trouwens veel meer handelingen.
v/d week omgezet naar Zigbee2MQTT en nu heb ik er een shitload aan opties bij!
* Single Click
* Double Click
* Triple Click
* Quadruple Click
* Many
* Long Click
* Long Click Release

en het werkt ook nog!!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 22:31
Serena schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 13:39:
Niet voor thuiskomst.
Dit ben ik niet met je mee eens.

Je kunt deursensoren heel goed combineren met bewegingssensoren om het op de juiste manier te laten werken.

Wanneer je een bewegingssensor in dezelfde ruimte als de deur hebt hangen, kun je bij elke keer dat de deur geopend wordt bepalen of er iemand naar binnen gaat, of juist naar buiten. De bewegingssensor heeft immers nog geen beweging geconstateerd wanneer iemand naar binnen gaat, en juist wel wanneer iemand naar buiten gaat.

Met deze flow los je dat bijvoorbeeld generiek op in node-red:
Afbeeldingslocatie: https://imgur.com/819dJ8wl.png

En dat kan uiteraard ook in domoticz, HA, etc.

Oftewel, geen geofencing voor nodig. Maakt het juist ook weer extra omslachtig imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frits183
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-05 15:17
Heeft of kent iemand deze al ?

https://www.amazon.co.uk/...sc=0&ref_=lv_ov_lig_dp_it

Hij staat ook onder Xiaomi Aqara als bewegingsmelder.
Maar ook als Remote controller met internet radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:31

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kan ik in mihome ook iets aangeven in de trant van, als deur sensor open gaat, zet tradfri gu10 spot voor 5 minuten aan? Ik kan alleen power on, power off en de 3 verschillende modussen vinden.
Die modussen kan ik aanpassen, maar bij de automation pakt hij weer de default modussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Zoiets?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iz5oTa8cL4aU3HzV8idNlyVa/full.png
sander817 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 20:16:
kan ik in mihome ook iets aangeven in de trant van, als deur sensor open gaat, zet tradfri gu10 spot voor 5 minuten aan? Ik kan alleen power on, power off en de 3 verschillende modussen vinden.
Die modussen kan ik aanpassen, maar bij de automation pakt hij weer de default modussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

ja, zo kan het ook inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Wat ik me afvraag is waarom je de gemeten lichtsterkte van de Xiaomi body sensor niet in een rule kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:26:
@Serena, ik dacht, ik maak een regel aan dat de verlichting aan gaat onder enkele voorwaarden, zoals: de verlichting gaat aan bij thuiskomst (geofencing met de GPS van m'n telefoon dus), en alleen als de deur open gaat. Zoiets zat ik aan te denken, of is dat net teveel gevraagd van de app?

Bij het toilet wilde ik geen timer op een bewegingssensor eerlijk gezegd, maar eerder dat de verlichting aan gaat als de deur open gaat. Bij dichtdoen gebeurt er dan niets, maar gaat hij weer open, dan gaat het licht uit.
Poeh, ik weet niet of de app zo veel handelingen aan kan. Geofencing betekent ook licht uit als je niet meer in de buurt bent.

En het toilet. Hier dimt eerst het licht als je te lang stil zit, maar moet wel bekennen dat dat Hue is, geen Xiaomi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:39:

Ik heb de zowel op mijn prive iPhone als dienst Android. Synchroniseren prima onderling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creon
  • Laatst online: 13:08
Kaspers schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 19:09:
[...]

Wanneer je een bewegingssensor in dezelfde ruimte als de deur hebt hangen, kun je bij elke keer dat de deur geopend wordt bepalen of er iemand naar binnen gaat, of juist naar buiten. De bewegingssensor heeft immers nog geen beweging geconstateerd wanneer iemand naar binnen gaat, en juist wel wanneer iemand naar buiten gaat.

[Afbeelding]
Ik ben benieuwd hoe ik dit in de mi home voor elkaar kan krijgen

[ Voor 18% gewijzigd door creon op 18-01-2019 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander817

sander817

Killer61 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:27:
Er zijn sinds de meest recente update van de app yeelight mesh lampen toegevoegd. Wat zijn de voor of nadelen van deze nieuwe mesh producten? Staat in de beschrijving dat het wel voorlopig alleen met de yeelight voice assistant of xiaomi smart alarm clock werkt. Dan werkt het niet met de xiaomi gateway?

https://s.click.aliexpress.com/e/bdcErkrQ
@Killer61
Als ik het goed lees werken deze via bluetooth? En niet via zigbee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Je kunt deursensoren heel goed combineren met bewegingssensoren om het op de juiste manier te laten werken.

[Afbeelding]

Oftewel, geen geofencing voor nodig. Maakt het juist ook weer extra omslachtig imo.
Dat is weer een extra sensor. Met geofencing heb je helemaal geen sensoren nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Serena schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 13:24:
Dat is weer een extra sensor. Met geofencing heb je helemaal geen sensoren nodig.
Maar moet je wel continue je telefoon bij je dragen, wil je dat de lampen het gewenste gedrag vertonen. En voor mensen buiten je gezin zal de lamp nooit aanspringen. Ieder zijn keuzes natuurlijk, maar ik vind het eerder onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Je kan nog zoveel sensoren hebben..
Mijn kinderen zijn nu nog in de fase van "Een huis zonder deuren, dat zou ideaal zijn."

m.a.w.
Ik moet elke keer roepen om de deur achter hun gat dicht te doen.
Deursensor = open.
Er loopt iemand door de gang = beweging

Pleelicht gaat aan...

zonde :)

Sommige dingen zijn niet te automatiseren denk ik, een zweep zal dan uitkomst moeten bieden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
RoRoo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:19:
Mijn kinderen zijn nu nog in de fase van "Een huis zonder deuren, dat zou ideaal zijn."

m.a.w.
Deursensor = open.

Pleelicht gaat aan...

Sommige dingen zijn niet te automatiseren denk ik, een zweep zal dan uitkomst moeten bieden :)
Sensor zo ophangen dat die beweging detecteert als je daadwerkelijk de wc in loopt. Hier hetzelfde euvel met open deuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RoRoo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:19:

m.a.w.
Deursensor = open.

Pleelicht gaat aan...

Dit werkt niet voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Is meer dat ik het nog niet heb. Omdat ik de opties nog aan het bekijken ben en tegen die problemen aan loop als ik er al over nadenk :) laat staan hoe het in de praktijk zal werken

Ik ga iig een gemodificeerde deursensor achter de schakelaar prakken. Die zal open/close states geven bij het indrukken v/d knop.

Dan blijft het "old-school" werken, maar kan ik er wel een timer aan hangen (>10min aan = uit)

Dat zal imho iig de W.A.F. puntentelling ophogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RoRoo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:42:
[...]

Is meer dat ik het nog niet heb. Omdat ik de opties nog aan het bekijken ben en tegen die problemen aan loop als ik er al over nadenk :) laat staan hoe het in de praktijk zal werken

Ik ga iig een gemodificeerde deursensor achter de schakelaar prakken. Die zal open/close states geven bij het indrukken v/d knop.

Dan blijft het "old-school" werken, maar kan ik er wel een timer aan hangen (>10min aan = uit)

Ja weet niet precies wat de situatie bij jou is, maar met een open/close sensor op de toiletdeur kan je die in ieder geval isoleren, maar als die deur ook niet dichtgedaan wordt help het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Saturnus schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Ja weet niet precies wat de situatie bij jou is, maar met een open/close sensor op de toiletdeur kan je die in ieder geval isoleren, maar als die deur ook niet dichtgedaan wordt help het ook niet.
Die deur staat idd. vaker op een kier dan dat ie dicht is, dus daar kan ik niet op automatiseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
RoRoo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Die deur staat idd. vaker op een kier dan dat ie dicht is, dus daar kan ik niet op automatiseren.
Een kier gaat soms nog goed. Hier de sensor echt naast het scharnier van de deur gezet waardoor die pas state change doet als er minimaal een zeer dun persoon door de deur past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
RoRoo schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 15:42:
[...]

als je dan ook nog een motion sensor ophangt heb je het rond volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook op de wc een bewegingssensor voor het licht. M.i. daar ook wel noodzakelijk. In de trapkast ook een bewegingssensor voor het licht. Dit zou ook vervangen kunnen worden door een open/deur sensor, maar soms staat de deur van trapkast op een kier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-09 22:25
Is de Xiaomi Aqara water leak sensor ook geschikt om te plaatsen in een badkuip zodat ik een melding krijg wanneer het water een bepaald niveau bereikt heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:11:
Hier ook op de wc een bewegingssensor voor het licht. M.i. daar ook wel noodzakelijk. In de trapkast ook een bewegingssensor voor het licht. Dit zou ook vervangen kunnen worden door een open/deur sensor, maar soms staat de deur van trapkast op een kier.
Dat heb ik opgelost door de deursensor zo te plaatsen dat ie op een kiertje kan staan :)

Alle binnendeuren kunnen net op een kiertje staan, behalve de buitendeuren.

Verder hebben de kamers allemaal een button, single klik is gewoon aan, dubbelklik is per kamer dan weer verschillend en ze zijn allemaal aan te zetten met een tradfri remote (die stuurt direct aan).

De gateway hangt op de overloop, bij beweging als de zon onder is, gaat de lamp van de gateway aan als overloop licht. In de badkamer ook een bewegingssensor zonder uitschakelvertraging, deze kan dan met de button uitgezet worden. (1x klik is status uit/aan, 2x is badkamermeubellicht op 100% voor vrouw des huizes)

Soms is het inderdaad wel nadenken hoe je al die automatiseringen wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vorkie schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:53:
[...]

Dat heb ik opgelost door de deursensor zo te plaatsen dat ie op een kiertje kan staan :)

Alle binnendeuren kunnen net op een kiertje staan, behalve de buitendeuren.

Verder hebben de kamers allemaal een button, single klik is gewoon aan, dubbelklik is per kamer dan weer verschillend en ze zijn allemaal aan te zetten met een tradfri remote (die stuurt direct aan).

De gateway hangt op de overloop, bij beweging als de zon onder is, gaat de lamp van de gateway aan als overloop licht. In de badkamer ook een bewegingssensor zonder uitschakelvertraging, deze kan dan met de button uitgezet worden. (1x klik is status uit/aan, 2x is badkamermeubellicht op 100% voor vrouw des huizes)

Soms is het inderdaad wel nadenken hoe je al die automatiseringen wilt hebben.
Zojuist even gekeken in de trapkast. Het liefst heb ik daar ook een open/dicht sensor. Als je erg diep in de trapkast moet zijn, neemt de bewegingssensor niks meer waar en gaat het licht (in dit geval Hue) eerst flink dimmen en daarna uit. Natuurlijk hoeven we maar incidenteel diep in de trapkast te zijn (daarom zet je sommige dingen ook bewust daar neer ;) ). Dus niet echt een big deal, maar toch, het is niet perfect.

Waar heb jij de open dicht sensor geplaatst? Aan de scharnierende kant? Aan de ‘buiten’kant hou ik nog vrij veel ruimte als je de deur achter je dicht zwengelt (de deur zit dan niet in het slot maar wel tegen de post).

De gateway heb ik ook op de overloop. Zo zijn bij ons alle sensoren op de drie woonlagen bereikbaar. Het lampje van gateway dient voor ons als nachtlampje (5% lichtsterkte) en gaat uit bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst. Dit zou inderdaad nog mooier kunnen met een bewegingssensor, maar voor nachtlampje vind ik het wel best zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
offtopic:
Hue Motion icm Hue lamp in de Hue app geconfigureerd vind ik echt een stuk prettiger. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
Heeft er iemand ewelink aan de praat gekregen in de mi home app. Ik begrijp dat het nog allemaal in de testfase is, vraag me echter af of het überhaupt werkt. Ik heb de koppeling al gelegd met met ewelink account alleen krijg niets te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

Ik dacht met een seursensor een analoge deurbel te detecteren via het magnetisch veld, maar waar ik hem ook plaats, ik krijg geen open/close meldingen.
Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:40
symen89 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 17:48:
Is de Xiaomi Aqara water leak sensor ook geschikt om te plaatsen in een badkuip zodat ik een melding krijg wanneer het water een bepaald niveau bereikt heeft?
Zou wel moeten lukken. De sensor reageert snel. Hij heeft 2 metalen pootjes aan de onderkant. Als de beide in contact met water staan krijg je een melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sweebee schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:29:
[...]

Zou wel moeten lukken. De sensor reageert snel. Hij heeft 2 metalen pootjes aan de onderkant. Als de beide in contact met water staan krijg je een melding.
Die sensor is niet waterdicht?

Anyway:
Sinds een aantal dagen problemen met de Xiaomi Gateway, verliest vaak de verbinding met de apparaten. Heb hem nu verhangen en de temperatuur komt weer door, alleen de watersensor komt niet automatisch door. Ik kan hem wel resetten maar waar gaag het fout? Hij zou toch automatisch weer op moeten komen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09:40
Toppe schreef op zondag 20 januari 2019 @ 09:47:
[...]

Die sensor is niet waterdicht?

Anyway:
Sinds een aantal dagen problemen met de Xiaomi Gateway, verliest vaak de verbinding met de apparaten. Heb hem nu verhangen en de temperatuur komt weer door, alleen de watersensor komt niet automatisch door. Ik kan hem wel resetten maar waar gaag het fout? Hij zou toch automatisch weer op moeten komen?
De sensor is wel waterdicht, je kan 'm dus prima onderdompelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

Nicap

Tsssk....

[...]

[Afbeelding]

Maar hoe doe je dat dan als je iemand binnen laat?
Want dan lijkt het alsof er iemand weggaat. Maar er zijn juist meer mensen. Dan zal je nog een bewegingssensor moeten gebruiken in de ruimte erna(voor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
Ik gebruik louter de flow voor 'binnenkomst' voor het inschakelen van de verlichting, in het geval de lichtopbrengst in de woonkamer onder een bepaalde waarde zich bevindt. Bij het verlaten van de woning wordt er geen verlichting uitgeschakeld, dus de terecht door jou onderkende situatie zal in mijn geval niet tot ongewenst gedrag leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jemig, ik zie nu pas dat je in de Mi Home app het blauwe lampje van de Xiaomi smart sockets uit kunt zetten (tussen 21.00 en 09.00 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexmoorlag
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-07 16:15
Hier nog niemand de oplossing?
Heb hetzelfde probleem terwijl het in principe gewoon moet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
Al her en der gegoogled doch niet gevonden. Vraag me af of het bestaat of dat ik gewoon verkeerde zoekterm gebruik

Heeft Aqara een koolmonoxide sniffer? Wil de meldingen gewoon via de huub laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen Heren/dames,

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de Aqara Wireless Switch als deurbel (buiten)?

Hoor graag van jullie of deze buiten te gebruiken is?

Greeeetzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Bij die water leak sensor, is het mogelijk om die pootjes te verlengen? Ding past net niet lekker in mijn douche drain, dus zat te denken om de pootjes te verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Verwijderd, als ik me niet vergis is die wireless switch niet waterdicht, dus met regen (maar ook mist, en vriesvocht) heb je kans dat die kapot gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

Nicap

Tsssk....

maartend schreef op zondag 20 januari 2019 @ 20:43:
Al her en der gegoogled doch niet gevonden. Vraag me af of het bestaat of dat ik gewoon verkeerde zoekterm gebruik

Heeft Aqara een koolmonoxide sniffer? Wil de meldingen gewoon via de huub laten lopen.
Heb wel deze gevonden. Kan ingesteld worden op Engels, maar of hij gekoppeld kan worden aan Mi Home weet ik niet. Ga er eigenlijk wel van uit.

Dan even een andere vraag. Iemand die een oplossing weet om de aanvoer(koud en warm) en de retour van de verdeler van de vloervermarning te monitoren met xiaomi sensoren?
Zie wel aanpassingen aan de reed contacten, maar wellicht is het mogelijk om externe sensoren aan de apparaten te verbinden op een of andere manier. Heb er niets over kunnen vinden tot nu toe.

[ Voor 21% gewijzigd door Nicap op 21-01-2019 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:32

HeroS

SmartHome Nerd

Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:35:
Goedemorgen Heren/dames,

Heeft er iemand ervaring met het gebruik van de Aqara Wireless Switch als deurbel (buiten)?

Greeeetzz
Ik heb hem als tijdelijke deurbel een tijdje aan me deur gehad in de winter. Na 4 weken deed hij het nog steeds. Hij stopt pas toen iemand er met een hogedruk spuit tegen aan had geblazen. Maar na even drogen deed die het weer.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ziconl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:25
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 10:23:
Hoi allemaal,

Ik ben nieuw in domotica en heb een aantal aankopen gedaan,
* 2x yeelight (update versie) rgb
* 2x aqara draadloze muurschakelaar enkel klik
* 1x gateway v2
* 1x aqara draaloze mini schakelaar (de ronde)

En ik wil nog kopen:
* 1x xiaomi honeywell brandalarm
* 1x xiaomi philips eyecare 2
* 2x yeelight strip 2 meter
* 2x yeelight strip plus
* 1x xiaomi / aqara cube

Maar ik heb nog een paar vragen, denken jullie dat het slim is om het te gebruiken via de mi home app, of dat ik tijd investeer in het leren van programma’s zoals home assistant , domoticz , openhab(2).
Zoja welk programma en op welke hardware?

En raden jullie mij nog andere producten aan?

Alvast dank voor reactie
Ik wil ook gaan beginnen met bestellen. Hoe bevalt het en werkt het goed samen? Als je nog links/ naam leverancier van alie weet, zou super zijn! O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:35:
Goedemorgen Heren/dames,

Greeeetzz
Bij mij hangt die al 1 jaar buiten als deurbel, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoodVuurtje
  • Laatst online: 12-09 23:52
ziconl schreef op maandag 21 januari 2019 @ 16:16:
[...]

Ik wil ook gaan beginnen met bestellen. Hoe bevalt het en werkt het goed samen? Als je nog links/ naam leverancier van alie weet, zou super zijn! O-)
Hear Hear!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 14:06
[...]

Ik ben ook vooral geïnteresseerd in links van leveranciers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:46:
Bij die water leak sensor, is het mogelijk om die pootjes te verlengen? Ding past net niet lekker in mijn douche drain, dus zat te denken om de pootjes te verlengen.
Ja hoor, wat er nu in zit is volgens mij gewoon M3 of M2 draad dus dat wordt makkelijk verlengen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Killer61
[...]

Ik heb een stuk of 20 artikelen van xiaomi besteld bij onderstaande leverancier. Allemaal met tussenpozen. Tot nu toe super tevreden. Binnen maximaal 2 weken binnen. Met uitschieters van 8 dagen. Je kunt op artikelen zoeken. Ze hebben bijna alles van xiaomi/aqara en scherpe prijzen niet te vergeten.

affiliate linkje = bah

[ Voor 4% gewijzigd door teacher op 27-01-2019 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heeft iemand toevallig de Xiaomi Mijia 1080p wifi IP camera al eens laten werken op een powerbank i.p.v. via netstroom? Bijvoorbeeld een 10.000 of 20.000mAh variant? Ik ben namelijk benieuwd naar hoe lang de camera daarmee zou werken, omdat dat wat meer plaatsingvrijheid geeft als er geen stroompuntje in de buurt zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sportsshooter
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-09 14:06
Killer61 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 21:24:
[...]

Ik heb een stuk of 20 artikelen van xiaomi besteld bij onderstaande leverancier. Allemaal met tussenpozen. Tot nu toe super tevreden. Binnen maximaal 2 weken binnen. Met uitschieters van 8 dagen. Je kunt op artikelen zoeken. Ze hebben bijna alles van xiaomi/aqara en scherpe prijzen niet te vergeten.

.
Thanks! Hoe zie je vanaf welk land deze producten geleverd worden ivm invoerrechten / heffingen (waar ik niet op zit te wachten).

[ Voor 3% gewijzigd door teacher op 27-01-2019 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Sportsshooter schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 06:57:
[...]

Thanks! Hoe zie je vanaf welk land deze producten geleverd worden ivm invoerrechten / heffingen (waar ik niet op zit te wachten).
Standaard China,tenzij je een land kunt kiezen...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
Sportsshooter schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 06:57:
[...]

Standaard China inderdaad. Wat ik wel heb gemerkt is dat deze shop helft van de waarde ongeveer aangeeft. Ik doe het vaak in meerdere bestellingen met paar dagen tussen (tot moment van verzending, anders komt het nog wel is voor dat ze meerdere bestellingen alsnog in 1 doos stoppen). Vaak ben je niet meer dan € 22 kwijt aan 1 product.

[ Voor 10% gewijzigd door Killer61 op 22-01-2019 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Kapotlood schreef op maandag 21 januari 2019 @ 22:35:
Heeft iemand toevallig de Xiaomi Mijia 1080p wifi IP camera al eens laten werken op een powerbank i.p.v. via netstroom? Bijvoorbeeld een 10.000 of 20.000mAh variant? Ik ben namelijk benieuwd naar hoe lang de camera daarmee zou werken, omdat dat wat meer plaatsingvrijheid geeft als er geen stroompuntje in de buurt zit :)
Ik heb deze in gebruik wel via netstroom. Maar hij heeft aan 0.5A al genoeg, dus 2,5W max verbruik. Volgens mij moet je dan wel een inschatting kunnen maken hoelang je met een powerbank vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezzer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 18:37
Weet er iemand hoe dit op te lossen om de E27 Xiaomi Philips Zhirui smart wifi lamp via de scene zonsondergang correct in Europa aan te sturen in de MI Home app?
(https://www.gearbest.com/...p_644095.html?wid=1433363)
Aangezien je genoodzaakt bent om de China Mainland server te gebruiken, zijn enkel de hoofdsteden van China selecteerbaar als trigger en niet EU steden.
EDIT
Inmiddels de oplossing gevonden: de lamp is sinds kort bestuurbaar in Domoticz via een Python plugin:
https://www.domoticz.com/forum/viewtopic.php?t=25698

[ Voor 52% gewijzigd door yezzer op 24-01-2019 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Rgerr schreef op maandag 21 januari 2019 @ 10:46:
Mag ik vragen wat je use-case is? Ben erg benieuwd namelijk! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
Cablekevin schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:42:
[...]

Mag ik vragen wat je use-case is? Ben erg benieuwd namelijk! :)
Ik heb deze gekoppeld binnen HomeKit aan mijn mechanische ventilatie, dus zodra de douche aangaat (en water in het putje stroomt), springt de MV op de hoogste stand. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Deurbel
Een domme deurbel slim gemaakt. Deze draadjes zitten rechtstreeks aangesloten op de deurbel buiten. Op het moment dat de bel nu gaat hoor ik een deuntje, gaat de lamp in de gateway aan, krijg ik een foto via Telegram én gaat de buiten verlichting aan (en weer terug naar zijn origineel stand na x minuten).

Het is deze schakelaar :)

[ Voor 63% gewijzigd door Toppe op 22-01-2019 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rorie
Zo`n zelfde hack wil ik gaan proberen met een Xiaomi smart switch. Deze wil ik achter een Busch en Jaeger puls drukker gaan plaatsen. Deze moet als dimmer gaan fungeren, eerste keer drukken is aan, en daarna steeds iets feller, laatste stap uit. Met deze dimmer wil ik mijn Ikea GU10 spots gaan bedienen, naast dat ze dan automatisch aan gaan bij te weinig licht in de keuken kan ik ze ook nog handmatig bedienen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/LUrxF1FYnFJIUfAalFLyp74K/full.jpg
Toppe schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:24:
[Afbeelding: Deurbel]
Een domme deurbel slim gemaakt. Deze draadjes zitten rechtstreeks aangesloten op de deurbel buiten. Op het moment dat de bel nu gaat hoor ik een deuntje, gaat de lamp in de gateway aan, krijg ik een foto via Telegram én gaat de buiten verlichting aan (en weer terug naar zijn origineel stand na x minuten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rorie schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:31:
Zo`n zelfde hack wil ik gaan proberen met een Xiaomi smart switch. Deze wil ik achter een Busch en Jaeger puls drukker gaan plaatsen. Deze moet als dimmer gaan fungeren, eerste keer drukken is aan, en daarna steeds iets feller, laatste stap uit. Met deze dimmer wil ik mijn Ikea GU10 spots gaan bedienen, naast dat ze dan automatisch aan gaan bij te weinig licht in de keuken kan ik ze ook nog handmatig bedienen.

[Afbeelding]

[...]
Krijg je hiermee dan geen grote vertragingen? Je werkt dan cross-platform denk ik?

Andere optie is een normale Ikea schakelaar nemen, die uit elkaar halen en de juiste draden vinden. Je hebt namelijk 5 tal pinnen op dat ding zitten:
- Aan/Uit
- Kleur links
- Kleur rechts
- Helderheid lager
- Helderheid hoger

Als je de batterij in contact zet met 1 van de pinnen dan wordt de actie daaraan uitgevoerd. Je zou dan alleen wel overmoeten stappen op een andere schakelaar maar die zijn niet zo gek duur.

De print van Ikea past direct in de WCD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Geen idee of dit grote vertraging gaat geven, dat moet gaan blijken als ik alle spullen binnen heb. Zowel de Ikea spots als Xiaomi schakelaar zullen gekoppeld worden aan de zigbee2mqtt stick. Deze wil ik dan met behulp van de domoticz plug-in voor zigbee2mqtt met elkaar laten praten doormiddel van een lua script.
Toppe schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 15:02:
[...]

Krijg je hiermee dan geen grote vertragingen? Je werkt dan cross-platform denk ik?

Andere optie is een normale Ikea schakelaar nemen, die uit elkaar halen en de juiste draden vinden. Je hebt namelijk 5 tal pinnen op dat ding zitten:
- Aan/Uit
- Kleur links
- Kleur rechts
- Helderheid lager
- Helderheid hoger

Als je de batterij in contact zet met 1 van de pinnen dan wordt de actie daaraan uitgevoerd. Je zou dan alleen wel overmoeten stappen op een andere schakelaar maar die zijn niet zo gek duur.

De print van Ikea past direct in de WCD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rorie schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:05:
Geen idee of dit grote vertraging gaat geven, dat moet gaan blijken als ik alle spullen binnen heb. Zowel de Ikea spots als Xiaomi schakelaar zullen gekoppeld worden aan de zigbee2mqtt stick. Deze wil ik dan met behulp van de domoticz plug-in voor zigbee2mqtt met elkaar laten praten doormiddel van een lua script.

[...]
Ah, dan zal het wel mee vallen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@MeltedForest, bedankt voor je tip, maar ik snap helaas niet hoe ik Watt naar mAh kan omrekenen. Zelfs met die tabellen online kwam ik er niet echt uit, omdat ik 't aantal volt moet invullen, mAh naar Ah moet omrekenen, en dan met Wh als resultaat kom (wat ook niet eens altijd werkt, waarschijnlijk door mijn fout) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Rgerr schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 13:57:
[...]

Ik heb deze gekoppeld binnen HomeKit aan mijn mechanische ventilatie, dus zodra de douche aangaat (en water in het putje stroomt), springt de MV op de hoogste stand. :)
Blijft die ventilatie dan niet heel lang draaien? Klinkt tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilvaro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:20
Goeie oplossing idd!

De ventilatie blijft zolang draaien als je dat instelt denk ik?

Zo van: If watersensor = 1 then ventilatie = 100% for 30 minutes

Of iets in die richting. :)

What seems to be the officer, problem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:47

paQ

Je zou hem kunnen laten uitschakelen wanneer de RV in de badkamer gezakt is naar waarde x natuurlijk.
Dat kun je met een floodsensor niet meten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapotlood schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:45:
@MeltedForest, bedankt voor je tip, maar ik snap helaas niet hoe ik Watt naar mAh kan omrekenen. Zelfs met die tabellen online kwam ik er niet echt uit, omdat ik 't aantal volt moet invullen, mAh naar Ah moet omrekenen, en dan met Wh als resultaat kom (wat ook niet eens altijd werkt, waarschijnlijk door mijn fout) :)
Neem aan dat hij gewoon met 5V werkt en dan op 2.5W? Dan zit je rond de 500 mAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Toppe, betekent dat als je in dat geval een 20.000mAh powerbank hebt, je tot 40u met die camera moet kunnen werken? Dat zou nog wat opties kunnen opleveren, al had ik op meer gehoopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kapotlood schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:25:
@Toppe, betekent dat als je in dat geval een 20.000mAh powerbank hebt, je tot 40u met die camera moet kunnen werken? Dat zou nog wat opties kunnen opleveren, al had ik op meer gehoopt :P
Het hangt van veel factoren af, kou doet een accu geen goed namelijk.

Ik kan nergens echt specificaties vinden dat die camera, stel dat hij op 0.5W loopt dan is het nog maar 100mAh

Uit nieuwschierigheid: waarom zou je een camera op accu willen?

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 22-01-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:38
Kapotlood schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 16:45:
easy, iemand schreef hierboven dat de camera circa 0.5 A nodig heeft. Dat is hetzelfde als 500 mA. Dit is stroom, doe je een apparaat dat 500 mA noeig heeft 1 uur aan dan verbruik je 500mAh, na 2 uur 1000 mAh etc. Je kunt dus grofweg 10.000 / 500 = 20 uur camera op die powerbank laten draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fr33z schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:33:
[...]

easy, iemand schreef hierboven dat de camera circa 0.5 A nodig heeft. Dat is hetzelfde als 500 mA. Dit is stroom, doe je een apparaat dat 500 mA noeig heeft 1 uur aan dan verbruik je 500mAh, na 2 uur 1000 mAh etc. Je kunt dus grofweg 10.000 / 500 = 20 uur camera op die powerbank laten draaien.
mAh = 1000 × Wh / V

1000 x 0.5 = 500 / 5 = 100?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:38
Toppe schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:36:
[...]

mAh = 1000 × Wh / V

1000 x 0.5 = 500 / 5 = 100?
nee, zoals ik opschreef is het 20 uur. Voor de volledigheid reken je beter met Wh ipv Ah, maar omdat beide getallen dezelfde spanning van 5V hebben kun je dat hier negeren. Of ol het leuk te maken

10.000 mAh = 10 Ah * 5 V = 50 Wh

je camera verbuikt 0.5 A * 5 V = 2.5 W

50 Wh / 2.5 W = 20u

edit: of als je camera maar 0.1A gebruikt dan is dat idd 0.5 W en dus 100 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door Fr33z op 22-01-2019 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fr33z schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:55:
[...]

nee, zoals ik opschreef is het 20 uur. Voor de volledigheid reken je beter met Wh ipv Ah, maar omdat beide getallen dezelfde spanning van 5V hebben kun je dat hier negeren. Of ol het leuk te maken

10.000 mAh = 10 Ah * 5 V = 50 Wh

je camera verbuikt 0.5 A * 5 V = 2.5 W

50 Wh / 2.5 W = 20u

edit: of als je camera maar 0.1A gebruikt dan is dat idd 0.5 W en dus 100 uur.
Hmmm jij zat met 2.5 te rekenen, dacht met 0.5 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
Toppe schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 14:24:
[Afbeelding: Deurbel]

Het is deze schakelaar :)
Je hebt je bestaande bel dus gedemonteerd en de elektra aangesloten op de aqara switch? Mag ik vragen waar de draden op de switch precies moeten komen? Ik ben een leek op dit gebied.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Killer61 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 20:56:
[...]

Je hebt je bestaande bel dus gedemonteerd en de elektra aangesloten op de aqara switch? Mag ik vragen waar de draden op de switch precies moeten komen? Ik ben een leek op dit gebied.
Ik heb de draden van de bel van de beltrafo afgehaald en de draden aangesloten op de Xiaomi schakelaar.

Voor de duidelijkheid: draden van de bel rechtstreeks op de Xiaomi schakelaar!

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken: https://tweakers.net/ext/f/EqB3s8D16hHWT5bPqEj9uNwL/full.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 22-01-2019 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
Toppe schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Ik heb de draden van de bel van de beltrafo afgehaald en de draden aangesloten op de Xiaomi schakelaar.

Voor de duidelijkheid: draden van de bel rechtstreeks op de Xiaomi schakelaar!

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken: https://tweakers.net/ext/f/EqB3s8D16hHWT5bPqEj9uNwL/full.jpg
Voor alle duidelijkheid: zodra iemand aanbelt op je reguliere bel, dan wordt de aqara Schakelaar getriggerd? Dan hoor je je normale bel niet meer ga ik vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saturnus
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 12:41:
Zijn er Tweakers die firmware "1.4.1_164.0158" lumi.gateway.v3 getest hebben i.c.m. Home Assistant?
Ik ben sinds gister over. Geen problemen behalve het gateway light probleem met HA dat ik al had.

De update gedaan zodat ik met de Cube aan de slag kan op HA. Eerst denk je dat het een gadget is, dan kijk je video's en zie je 'vette' usecases, dan koop je hem, dan kom je er achter dat de response, precisie van juiste gesture detecteren behoorlijk tegen valt, en is het maar weer een gadget geworden. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:46
Killer61 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:43:
[...]

Voor alle duidelijkheid: zodra iemand aanbelt op je reguliere bel, dan wordt de aqara Schakelaar getriggerd? Dan hoor je je normale bel niet meer ga ik vanuit.
Dat is wat je ziet geberen op de foto.Ding doet net alsof de schakelaar wordt ingedrukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Killer61 schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 22:43:
[...]

Correct, en ik gebruik de gateway toch al dus die kan ik prima inzetten als speaker voor de melodieën :)

Nu alleen nog opzoek naar een beetje knappe deurbeldrukker, had een leuke gezien maar ja, €80 is ook een beetje overdreven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascall_1
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-09 09:43
Ook ik ben met begonnen met een hub en aantal sensoren. Heb de V2 HomeKit gekocht en aantal watersensoren en temperatuur sensoren. Echter verlies ik steeds de connectie met home kit iOS. Soms herstart en dan komt alles netjes weer terug. Maar niet altijd.
Dan werkt alleen alles resetten.

Nou zit ik daar niet steeds op te wachten maar meer mensen dit probleem. Is ontstaan na update naar 1.5
En nu lees ik ook overal radio functie? Waar zit die in de mi app. Heb alles bekeken maar kan die functie niet vinden. Hij spreekt wel Chinees want soms praat die wel
Pagina: 1 ... 54 ... 89 Laatste