Deursensoren in combi met verlichting zijn handig op bijvoorbeeld het toilet. (Hoewel ik daar bewegingssensoren gebruik)Kapotlood schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:23:
@MasterMaceMichu, bedankt! Dat was het goede nieuws waar ik op zat te wachtenIk ga dit weekend een paar speeltjes bestellen
. Als ik het goed heb is dit met de Mijia Gateway V2 en (nog) niet met de Aqara Gateway V3 toch?
Edit:
Ik kon het niet meer laten
- Mijia Gateway v2
- 3x Mijia door sensor
- 1x Mijia bewegingssensor
- 1x Aqara humidity sensor (die vond ik mooier en meet ook atmospheric pressure)
- 1x Mijia AI smart 1080p IP camera
En dan bij een andere webwinkel:
- 2x Skross reisstekker (die is ongelofelijk plat en onopvallend)
- MicroSD kaartje van Samsung Evo+ serie
- stapeltje CR1632 knoopcelletjes voor het geval een batterijtje niet goed werkt.
En nu maar ongeduldig afwachtenIk heb de Mijia spullen via Aliexpress gekocht omdat daar een verkoper was die wat goedkoper was dan wat ik op Gearbest kon vinden, en de winkel had alles wat ik wilde kopen, dus ik ontvang dalijk maar één pakketje i.p.v. alles van losse kopers te kopen.
Ik ga 't trouwens voor o.a. het volgende gebruiken cq. uitproberen
- Een deursensor in 't voorportaal naar 't toilet. Dat is nog een oud jaren '80 toilet wat nodig gerenoveerd moet worden, en heeft nu nog zo'n trektouwtje voor de verlichting. Die krijg dus slimme verlichting zodat dát in ieder geval alvast geregeld is voor later.
- De voor- en achterdeur krijgen een deursensor. Deze worden gekoppeld aan de verlichting en IP camera. Deels om de verlichting te automatiseren zodat ze als 't donker is automatisch aan gaan bij thuiskomst. En deels dat de IP camera z'n werk gaat doen als we weg gaan.
- De bewegingssensor komt boven in de overloop samen met de gateway, die 's nachts het nachtlichtje aan/uit zet bij beweging.
- En als laatst de humidity sensor, die is puur voor de leuk, omdat ik onze airo die in de slaapkamer staat er niet mee kan bedienen. Deze is namelijk direct aangesloten op stroom, zonder stekker, dus de Xiaomi airco-plug gaat daar met onze opstelling niet mee werken.
Niet voor thuiskomst.
Want… Je gaat weg, deur gaat open om naar buiten te gaan. Alle lampen aan. Uhm…
Thuiskomst verlichting moet je met geofencing regelen. Niet met deursensoren.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips