Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:11
rorie schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 15:38:
Zelf gebruik ik de ios app van Mi Home, volgens mij werkt dit hiet heel anders. Het enige wat ik daar kan doen is een ikea lamp toevoegen en daarna een gateway te selecteren. Daarna geeft hij dus de melding dat deze geupdate moet worden, ook na de laatste firmware update.

[...]
Ik heb net weer een nieuwe app versie gekregen (gepusht uit de app en niet de Google play Store)....Het 'pairing scherm' is veranderd en ik krijg nu ook een pop-up dat ik eerst de Gateway moet updaten....Nog geen succes, dus!

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

GAEvakYD schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:38:
[...]

hmmm dat is jammer. Ik zoek een manier om simpel het signaal van de deurbel af te pakken en in mijn domotica te krijgen.

Ik vond de schema's op Robbshop nog best complex, maar misschien vergis is me daarin:
https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel

Ik heb in de meterkast een beltrafo hangen die 230v input heeft en waar vanuit de uitgang 1 aderpaar naar de deurbel loopt en 1 aderpaar naar de bel zelf.
Wat doen jullie toch moeilijk. Ik heb een aqara trilsensor op mijn bel geplakt. Werkt perfect in home assistant.

http://www.team-mediaportal.com/

• AxelVermeij
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-01 09:07
En die werkt ook met Google assistent? Want dat zou mooi werken met de telefoon en SHIELD TV. Yeelight en aqara wand schakelaar mag ik van uit gaan dat dat met de V2 werkt toch?
emnich schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:03:
[...]

Sorry, het lijkt toch de v2. Als ik nu zoek lijkt de v2 een Mijia logo te hebben

De v3 heeft Aqara er op staan in het midden.

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 20:00
Mars Warrior schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:28:
[...]

Wat doen jullie toch moeilijk. Ik heb een aqara trilsensor op mijn bel geplakt. Werkt perfect in home assistant.
Moet je niet in Groningen wonen, dan krijg je ook meldingen bij elke aardbeving, dan weet je nog niet zeker of er iemand voor de deur staat of niet.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• GAEvakYD
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22:34
Mars Warrior schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:28:
[...]

Haha dat is inderdaad ook een oplossing. Werkt dat een beetje betrouwbaar?

Verwacht : Kia Niro EV, 1 mei 2019

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 00:10

Mars Warrior

Earth, the final frontier

GAEvakYD schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 20:43:
[...]
Haha dat is inderdaad ook een oplossing. Werkt dat een beetje betrouwbaar?
Bij mij wel in ieder geval!

Zie deze post: Mars Warrior in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Mars Warrior wijzigde deze reactie 11-01-2019 22:01 (17%)

http://www.team-mediaportal.com/

• Killer61
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 01:11
Killer61 schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:07:
Ik heb een vraag inzake de hub en de koppeling met de xiaomi en aqara accessoires. Voor de koppeling geeft de app aan dat de hub en je modem in de buurt moeten zijn. Stel dat ik de motion sensor achter in mijn tuin wil plaatsen, is de wifi signaal dan alleen van belang of moet de hub ook enigszins in de buurt zijn? Dit vraag ik ivm met aanschaf van een eventuele tweede hub.

Een tweede vraag is, of ik in de automation een koppeling kan maken tussen accessoires die gekoppeld zijn met verschillende hubs? Maakt het dan hierbij uit of de hubs met dezelfde wifi moeten zijn verbonden?
Iemand enig idee ?

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 06:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik dacht dat je een dergelijke bel met een door sensor kon detecterenm ivm het magnetisch veld wat geactiveert wordt. Zal morgen eens proberen

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21:12
Dacuuu schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 19:56:
[...]

Moet je niet in Groningen wonen, dan krijg je ook meldingen bij elke aardbeving, dan weet je nog niet zeker of er iemand voor de deur staat of niet.
Nee hoor, nog niks van gemerkt hier (sensor zit aan m'n deurbel), maar 'k had er wel aan gedacht of het daarvoor te gebruiken is (moet het dan wel heel gevoelig afstellen) :)

dof wijzigde deze reactie 12-01-2019 00:25 (15%)

• lowo
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:31
Net de MiHome app geupdate en zie waarachtig naast Ikea lampen ook een Aqara Roller Shade Controller ( oftewel een slimme Aqara rolluikmotor :)
Kan deze nog niet online vinden maar zat hier al een tijd op te wachten!

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:08
@lowo, zit jij in 't beta programma van de app toevallig? En kun je dan ook daadwerkelijk de Ikea lampen toevoegen én bedienen? Dat zou het automatiseren van een sensor + Ikea lampje geweldig makkelijk maken :)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

De mihome app updaten is nogal lastig gebleken de afgelopen dagen. Heb nu .43, kreeg van de week .48 aangeboden update draaide wel maar werd niet geïnstalleerd en bleef ook zeggen dat er een update was.

Gisteren stond opeens een update klaar eindigend op .50, wederom geïnstalleerd, wederom gebeurd er niks.

Kijk ik vandaag... Er zijn geen updates en ik zit nog steeds .43.

Ze hebben de moed maar opgegeven. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• lowo
Kapotlood schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:41:
@lowo, zit jij in 't beta programma van de app toevallig? En kun je dan ook daadwerkelijk de Ikea lampen toevoegen én bedienen? Dat zou het automatiseren van een sensor + Ikea lampje geweldig makkelijk maken :)
Nee ( helaas ) niet, heb ook geen Ikea lampen maar zag die verschijnen tussen de Mi- en Yeelights.
Voor mij het belangrijkste is dat ik ook de rolluikmotor van Aqara zag. Heb al de gordijnmotor ( en rails ) en deze bevallen uitstekend.
Ik weet dus niet of je direct ook Ikea lampen kan koppelen via de MiHome app ( versie 5.4.50 op dit moment ).
De update kwam gisteravond binnen

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 23:00
flexje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:02:
[...]

En hoe zou jij dan tradfri willen combineren met xiaomi zonder een rpi?

Allebei gebruiken de zigbee protocol maar toch moet iemand ze laten praten met elkaar....

Zo heb ik ook bijv.:

Ikea/xiaomi/devices <--- zigbee2mqtt ---> domoticz <---> homebridge voor homekit

Zo kan ik:
1. Mijn bestaande schakelaars blijven gebruiken
2. Verlichting/devices via domoticz bedienen
3. Verlichting/devices via homekit bedienen (ios)
4. Sensoren via mqtt koppelen met verlichting
5. En nog veel meer, zoals een zigbee alarminstallatie
Ik heb de USB ook met Xiaomi en ikea spul. Alles gekoppeld maar er ontstaat niet 1 groot mesh netwerk, wat ik dacht. Er ligt een xiaomi sensor boven, zonder bereik baar de USB. Nu heb ik een ikea stekkerbox halverwege geplaatst met bereik. Nu zou ik denken dat hij dan het signaal van de sensor doorgeeft naar de USB.

• MasterMaceMichu
Kapotlood schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 13:41:
Beta-programma is zo simpel als in de Google Play store het vinkje te zetten bij de app. Ik zit nu met de app op 5.4.50 en de gateways op 1.4.1_161.0158.
Ikea spul koppelen lukt daarmee nog steeds niet.

• Kapotlood
@lowo, goh, ik zie op Youtube (bij Xiaomify) inderdaad ook die Aqara Smart Curtain... dát is leuk zeg :) Ik lees in dit topic dat je de motor en rails apart moet bestellen, maar als je de motor hebt kun je toch in theorie ook de rails van bijvoorbeeld Ikea of welke willekeurige winkel kopen? Of gaat het om een speciale rails?

Ik zie trouwens nu dat de Xiaomi Smart Curtain op stroom werkt i.p.v. batterijen... dat maakt het wat minder praktisch voor me. Ik heb geen stroompunt in de buurt van de gordijnen namelijk, en een sleuf maken voor extra bedrading is even niet zo praktisch :)

• R0y.
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:07
Ik wou vandaag aan de slag gaan met de Xiaomi wireless double switch maar deze werkt niet meer. Ik dacht eerst dat de batterij leeg was dus ik heb er een nieuwe in gestoken maar niets.. De gateway ziet hem niet meer en met het indrukken van een knop gaat er ook geen lampje meer branden.

Nog tips? Heb dat ding drie keer getest, is toen de la in gegaan totdat ik mijn overige spulletjes binnen had. |:(

• lowo
Kapotlood schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 16:30:
@lowo, goh, ik zie op Youtube (bij Xiaomify) inderdaad ook die Aqara Smart Curtain... dát is leuk zeg :) Ik lees in dit topic dat je de motor en rails apart moet bestellen, maar als je de motor hebt kun je toch in theorie ook de rails van bijvoorbeeld Ikea of welke willekeurige winkel kopen? Of gaat het om een speciale rails?

Ik zie trouwens nu dat de Xiaomi Smart Curtain op stroom werkt i.p.v. batterijen... dat maakt het wat minder praktisch voor me. Ik heb geen stroompunt in de buurt van de gordijnen namelijk, en een sleuf maken voor extra bedrading is even niet zo praktisch :)
In dit geval speciale rails waarin een tandriem zorgt voor het openen en sluiten van de gordijnen.
Voor de Aqara Smart Curtain motor heb je idd 230V nodig al dan niet in vorm van een stopcontact dat in de buurt zit. Je bent echter niet gebonden aan de plaatsing van de motor links of rechts! Zo heb ik de motor links geplaatst en had wel een stopcontact in de buurt.
Stel je hebt aan de rechterkant een stopcontact of aansluitpunt waar 230V aanwezig is dan kan je de motor ook rechts plaatsen bij dezelfde rail :)

• Kapotlood
@lowo, ik heb op "bankhoogte" wel een stopcontact, maar dan zie je weer 2 meter kabel lopen... dat is ook zo jammer :) Ik denk dat ik nog even afwacht en kijk of Ikea naast hun net uitgebrachte slimme rolgordijn, ook nog een 'schuif'gordijn motor gaat uitbrengen op batterijen. Als de huidige ontwikkeling door zet en Ikea's smart spulletjes ook verbindbaar zijn met/in de Mi Home app, dan zijn we snel klaar :)
lowo schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 12:42:
Net de MiHome app geupdate en zie waarachtig naast Ikea lampen ook een Aqara Roller Shade Controller ( oftewel een slimme Aqara rolluikmotor :)
Kan deze nog niet online vinden maar zat hier al een tijd op te wachten!
Zo hee, het gaat snel met de firmware updates. Op 4 januari nog 1.4.1_161.0158 en nu al weer 1.4.1_164.0158. Zo maar gelijk installeren.

• martinvdm
  • Laatst online: 22:39
Weet iemand als je de gateway reset met 5 sec knop indrukken of alle devices gekoppeld blijven? Is dit alleen een netwerk reset of ook API Key en devices?

He who laughs last thinks slowest! | MartinvdM.nl | 3000Wp Zonnepanelen

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 20:00
martinvdm schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:58:
Weet iemand als je de gateway reset met 5 sec knop indrukken of alle devices gekoppeld blijven? Is dit alleen een netwerk reset of ook API Key en devices?
Devices blijven gekoppeld. Wifi kun je dan opnieuw instellen. Api key weet ik niet meer.

• Underworld
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 22:28

Underworld

+1 Inzichtvol

Weet niet of andere mensen met een Aqara Homekit hub al de nieuwe update hebben gedaan naar 1.5.0.
De volgende apparaten zijn toegevoegd:
Mi Smart Plug (Zigbee version)
Mi smart Smoke Detector
Mi Smart Natural Gas Detector
Aqara Wall Outlet

Ik heb zojuist succesvol de smoke sensor toegevoegd *O* . Was vrij makkelijk toe te voegen in de Mi app en vervolgens zichtbaar in de woning app.

Heb het nog niet getest met een waxinelichtje of hij ook een melding geeft, maar doe dat morgen wel ff.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Underworld schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:05:
Weet niet of andere mensen met een Aqara Homekit hub al de nieuwe update hebben gedaan naar 1.5.0.
Mi smart Smoke Detector
Aqara Wall Outlet

Ik heb zojuist succesvol de smoke sensor toegevoegd *O* . Was vrij makkelijk toe te voegen in de Mi app en vervolgens zichtbaar in de woning app.

Heb het nog niet getest met een waxinelichtje of hij ook een melding geeft, maar doe dat morgen wel ff.
Mooi dat de update er nu is! Hoe is jouw ervaring met deze gateway? Een andere tweaker heeft met de gateway regelmatig dat devices op ‘bijwerken’ blijven staan in de Woning app.

• Killer61

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 20:57

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Ik heb een vraag inzake de hub en de koppeling met de xiaomi en aqara accessoires. Voor de koppeling geeft de app aan dat de hub en je modem in de buurt moeten zijn. Stel dat ik de motion sensor achter in mijn tuin wil plaatsen, is de wifi signaal dan alleen van belang of moet de hub ook enigszins in de buurt zijn? Dit vraag ik ivm met aanschaf van een eventuele tweede hub.

Een tweede vraag is, of ik in de automation een koppeling kan maken tussen accessoires die gekoppeld zijn met verschillende hubs? Maakt het dan hierbij uit of de hubs met dezelfde wifi moeten zijn verbonden?
Ja, ik heb een idee 😉
De motion sensor draait op zigbee. De afstand tot de hub is belangrijk. Mocht je een hele grote tuin hebben, dan zou je een powered apparaat er tussen kunnen plaatsen, denk aan een Ikea smart LED of iets dergelijks. Je tweede en derde vraag heb ik heb ervaring mee. Op je laatste vraag... Waarschijnlijk maakt het voor de werking niet uit, het zou wat vertraging kunnen opleveren.

2k op west bij Pv Output

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Underworld schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:05:
Mi smart Smoke Detector
Aqara Wall Outlet

Met een waxinelichtje zou hij geen alarm moeten geven, tenzij daar behoorlijk wat rook vanaf komt. De meeste rookmelders hebben toch wel wat rook nodig om geactiveerd te worden, maar je kunt het proberen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

Peatsmoke schreef op zondag 13 januari 2019 @ 07:55:
[...]

Met een waxinelichtje zou hij geen alarm moeten geven, tenzij daar behoorlijk wat rook vanaf komt. De meeste rookmelders hebben toch wel wat rook nodig om geactiveerd te worden, maar je kunt het proberen.
Bij het uitblazen van een waxinelichtje (in een klein windlicht) ontstaat er inderdaad nog vrij weinig rook. Ik heb wel meerdere pogingen nodig gehad om de rookmelder af te laten gaan.

• defcon84
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-01 16:22

defcon84

Multipass?

De hub moet inderdaad in bereik zijn, maar je kan het zigbee netwerk altijd verlengen met apparaten die niet op batterij werken.
Ik heb zelf maar 1 hub, en ik gebruik automations via Home Assistant, dus daar kan ik je niet bij helpen en daar kan dat zeker.

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

• H143
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:06
Gister heb ik een verkeerde bootloader op mn xiaofang camera gefladhd en nu start hij niet meer op. Heeft iemand hier nog belang bij er schijnt wel een nieuwe op geflashd te kunnen worden door de chip er af te halen en opnieuw te solderen

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

meesje schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 20:19:
[...]

Mooi dat de update er nu is! Hoe is jouw ervaring met deze gateway? Een andere tweaker heeft met de gateway regelmatig dat devices op ‘bijwerken’ blijven staan in de Woning app.
Het komt inderdaad af en toe voor, maar moet zeggen dat het wel mee valt.
Ik merk het wel gelijk als de iPad hub uitgevallen is, dat de rest dan op bijwerken staat.

Underworld schreef op zondag 13 januari 2019 @ 16:54:
[...]

Het komt inderdaad af en toe voor, maar moet zeggen dat het wel mee valt.
Ik merk het wel gelijk als de iPad hub uitgevallen is, dat de rest dan op bijwerken staat.
Thanks voor je reactie. Dan ga ik denk ik zelf ook eens een poging wagen (lees: aqara hub aanschaffen).

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

meesje schreef op zondag 13 januari 2019 @ 17:07:
[...]

Thanks voor je reactie. Dan ga ik denk ik zelf ook eens een poging wagen (lees: aqara hub aanschaffen).
Jij hebt de V2 bridge toch?
Gezien je ook homebridge draait, vraag ik me af of het grote toegevoegde waarde voor je heeft om deze Aqara HK versie aan te schaffen. Tenzij je dat alarm een toegevoegde waarde vind. Ik zou zelf op zijn minst nog wachten op de EU (stekker) versie. Aan de andere kant, de hub kost 3-4 tientjes, dus waar hebben we het over.

offtopic:
Alleen mijn Nest protect moet nog via homebridge, alle andere (groot deel xiaomi) apparaten hebben dit niet meer nodig.

Underworld schreef op zondag 13 januari 2019 @ 21:04:
[...]

Jij hebt de V2 bridge toch?
Gezien je ook homebridge draait, vraag ik me af of het grote toegevoegde waarde voor je heeft om deze Aqara HK versie aan te schaffen. Tenzij je dat alarm een toegevoegde waarde vind. Ik zou zelf op zijn minst nog wachten op de EU (stekker) versie. Aan de andere kant, de hub kost 3-4 tientjes, dus waar hebben we het over.

offtopic:
Alleen mijn Nest protect moet nog via homebridge, alle andere (groot deel xiaomi) apparaten hebben dit niet meer nodig.
Ik heb inderdaad de V2 bridge met homebridge.
Ik wilde inderdaad wachten op de EU versie, maar die laat al een tijdje op zich wachten (hetzelfde als de US versie). Ik denk wel dat ik er eentje via een chinese webshop ga bestellen. Alle xiaomi/aqara produkten die ik in huis heb, worden nu ondersteund door de Aqara homekit hub.
offtopic:
Een lange tijd heb ik me verzet tegen homebridge. Ik vond, en vind, dit best veel geknutsel, ook al heb ik er best plezier mee gehad en veel kennis en ervaring opgedaan (ook anderen kunnen helpen).
Nu neig ik toch weer naar dedicated HomeKit (en daarmee accepteer ik dat je tegen beperkingen kunt aanlopen). Als ik de Aqara bridge heb, hoef ik alleen nog maar mijn foscam camera door een HomeKit exemplaar te vervangen. Helaas is dit nog aardig aan de prijs.

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
alexswart schreef op zondag 13 januari 2019 @ 12:54:
Gister heb ik een verkeerde bootloader op mn xiaofang camera gefladhd en nu start hij niet meer op. Heeft iemand hier nog belang bij er schijnt wel een nieuwe op geflashd te kunnen worden door de chip er af te halen en opnieuw te solderen
Als je er echt mee aan de slag wil gaan, kun je wellicht eens kijken of je hier support kunt krijgen. Daar zitten de grootste hobbyisten op het gebied van IP-camera's bij elkaar. Als je daar geen antwoord krijgt, kun je een nieuwe bestellen en weet je dat je de volgende keer beter moet opletten.... 8)7

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• K_VL
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 14-01 07:47
Weet iemand welke poorten de Xiaomi Xiao Fang camera nodig heeft voor connectie buiten je wifi-netwerk via de MiHome app?
Met firewall op de router aan, geen connectie. Met firewall uit werkt het namelijk wel. Ik vermoed dus dat port forwarding het zal oplossen.

• rorie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 22:30
Er is weer een nieuwe officiele firmware uit! Net snel even geprobeerd, na het toevoegen van een Ikea gu10 spot en het selecteren van de gateway krijg ik netjes een scherm om de spot te pairen. Geen melding meer over dat de gateway eerst geupdate moet worden, ben benieuwd vanavond even testen.
MasterMaceMichu schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 15:14:
[...]

Beta-programma is zo simpel als in de Google Play store het vinkje te zetten bij de app. Ik zit nu met de app op 5.4.50 en de gateways op 1.4.1_161.0158.
Ikea spul koppelen lukt daarmee nog steeds niet.

• MasterMaceMichu
Heb hem hier ook binnen. Vanavond idd proberen!

• Wouter-KaBouTeR935
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 14-01 13:54
Nou, niet helemaal.

KPN gebruik 56 kHz en Broadlink 38 kHz als infrarood frequentie.
Gevolg: aliasing bij het leren van de codes.

Je kan ook homebridge gebruiken om de Broadlink aan te sturen, maar dan blijft het probleem dat je alleen op 38 kHz uit kan zenden...

Oftewel werkt wel, maar niet met 56 kHz infrarood afstandsbedieningen (zoals die van KPN)

• lowo
Kapotlood schreef op zaterdag 12 januari 2019 @ 17:15:
@lowo, ik heb op "bankhoogte" wel een stopcontact, maar dan zie je weer 2 meter kabel lopen... dat is ook zo jammer :) Ik denk dat ik nog even afwacht en kijk of Ikea naast hun net uitgebrachte slimme rolgordijn, ook nog een 'schuif'gordijn motor gaat uitbrengen op batterijen. Als de huidige ontwikkeling door zet en Ikea's smart spulletjes ook verbindbaar zijn met/in de Mi Home app, dan zijn we snel klaar :)
Ik heb inderdaad ook op ongeveer 1 meter hoogte mijn stopcontact maar de bedrading ( en de motor! ) is mooi verborgen achter het gordijn. Omdat ik de gordijnen naar beide kanten open laat gaan blijft de motor en de bedrading ook onzichtbaar als je de gordijnen open doet.
Enige draad wat je ziet is dan het kleine stukje vanaf muur naar het stopcontact dat bij mij zo,n 30 cm vanaf het raamkozijn zit.
Vind ik niet erg storend en kan beter als ik de draad netjes wegwerk met een gootje en direct op het lichtnet aansluit ( zonder stekker zoals nu nog het geval is )

Betreffende Ikea; er is inderdaad een samenwerkingsverband maar het zou mij niet verbazen als er een speciale "China-versie" komt van de lampen en andere accessoires en de gewone TRÅDFRI lampen die hier verkocht worden simpelweg niet koppelbaar zijn met de Xiaomi-gateway.
Ik hoop echter dat ik het fout heb en de Ikea slimme lampen en accessoires uit deze reeks binnenkort wel
samen kunnen werken met de Xiaomi of Aqara gateway :)

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:38

luigi87

Domotica Fanaticus

rorie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 10:20:
Er is weer een nieuwe officiele firmware uit! Net snel even geprobeerd, na het toevoegen van een Ikea gu10 spot en het selecteren van de gateway krijg ik netjes een scherm om de spot te pairen. Geen melding meer over dat de gateway eerst geupdate moet worden, ben benieuwd vanavond even testen.

[...]
Ben wel benieuwd, alleen loop ik al weer tegen het maximale sensors/actuators probleem aan denk ik want ik heb al ruim 18 spots beneden. met de al vele Xiaomi/Aqara sensoren wordt dit lastig. Of is dit aantal inmddels al hoger dan maximaal 30 sensors?

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• rorie
Jij bent een echte verzamelaar :). Heb zelf maar 4 sensoren van Xiaomi en 7 Ikea spots dus dat zou prima moeten lukken dan.
luigi87 schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:11:
[...]

Ben wel benieuwd, alleen loop ik al weer tegen het maximale sensors/actuators probleem aan denk ik want ik heb al ruim 18 spots beneden. met de al vele Xiaomi/Aqara sensoren wordt dit lastig. Of is dit aantal inmddels al hoger dan maximaal 30 sensors?

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22:46
mijn GW heeft versie:
1.4.1_164.0158

krijg alleen geen ikea lamp nog toegevoegd (of ik reset niet goed een lamp)

• luigi87
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 22:38

luigi87

Domotica Fanaticus

rorie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:24:
Jij bent een echte verzamelaar :). Heb zelf maar 4 sensoren van Xiaomi en 7 Ikea spots dus dat zou prima moeten lukken dan.

[...]
Haha... eerder een kandidaat voor help mijn man heeft een hobby.
Heb over 5 jaar nogal wat dingen omgebouwd.
naast dat alles een failsafe bediening heeft, is een crash van mijn controller (Domoticz) een regelrechte ramp :P

luigi87 wijzigde deze reactie 14-01-2019 16:09 (13%)

Hier het linkje naar de guide voor presence detection op basis van Tasker + Autolocation op een Android Client, check me V&A voor 2de kans domotica dingetjes

• Kapotlood
Ik ben ook heel benieuwd @rorie! Heb jij de Mainland China server of de VS of European server dan in gebruik? Als dat werkt schaf ik morgen nog een hele batterij aan Mijn Home speelgoed aan, haha!

Trouwens, ik weet dat een hoop Mija en Aqara spul uitwisselbaar is, maar buiten de Homekit functionaliteit, is er nog meer anders tussen de twee? Bijvoorbeeld de ondersteunde taal (Engels)?

• rorie
China
Kapotlood schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:58:
Ik ben ook heel benieuwd @rorie! Heb jij de Mainland China server of de VS of European server dan in gebruik? Als dat werkt schaf ik morgen nog een hele batterij aan Mijn Home speelgoed aan, haha!

Trouwens, ik weet dat een hoop Mija en Aqara spul uitwisselbaar is, maar buiten de Homekit functionaliteit, is er nog meer anders tussen de twee? Bijvoorbeeld de ondersteunde taal (Engels)?

• MasterMaceMichu
Zojuist geprobeerd: Met FW versie 1.4.1_164.0158 (gateway) en App versie 5.4.50 werken de IKEA Tradfri lampen!

• Kapotlood
@MasterMaceMichu, te gek om te horen :D En dat is dan ook bij jou met de Mainland China server, en alleen op/via de Mi Home Gateway (dus zonder de Tradfri Hub)?

Nu al voor mij de beste ontwikkeling van het jaar... ik verkoop letterlijk nét een online grafisch elementje voor praktisch exact hetzelfde bedrag als een mooi setje Mi Home voor 't huis. Destiny! :P

• cca79
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 19-01 16:34
MasterMaceMichu schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:54:
Zojuist geprobeerd: Met FW versie 1.4.1_164.0158 (gateway) en App versie 5.4.50 werken de IKEA Tradfri lampen!
Over welke gateway heb je het dan?

Ik zie namelijk wel 5 ikea producten in de app staan (5.4.50). Als ik een IKEA lamp probeer toe te voegen aan mijn app (bijv. de IKEA GU10 warm white) zie ik daarna "No Zigbee gateway found, can't add ZigBee devices".

In de app zit echter wel een "AQara ZHWG11LM WiFi Zigbee Smart Gateway HOMEKIT Version" met firmware version 1.4.5_000.

Via de hub naar "add child device" zie ik geen IKEA producten. Daar is nog de optie voor "Other devices", maar ik heb (nog) geen IKEA lampen in huis dus die kan ik niet proberen.

• rorie
Hoe dan?
MasterMaceMichu schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:54:

• rorie
Ook hier werkt mijn Ikea gu 10 spot samen met de Xiaomi Gateway V2 met IOS app. UI binnen de Mi Home app werkt erg netjes, in en uit schakelen, dimmen en drie voorgeprogrammeerde licht sterktes.

rorie wijzigde deze reactie 14-01-2019 20:51 (17%)

• MasterMaceMichu
@Hierboven: Is de Aquara 2 Hub (met radio), op China Mainland. Ik heb niet de HOMEKIT, dat is volgens mij de V3.

Helaas kun je de lampen alleen nog maar vanuit de app bedienen, er is dus geen 'automation' mogelijk nog. Je kunt dus nog niet bijv. door op een knop te drukken of bij beweging de lampen aan laten gaan. Maar dat moet niet zo moeilijk zijn.

• Kapotlood
Dat klinkt alsof het om een aparte sectie in de Mi Home app zelf gaat dan, klopt dat? Want als ik de app hier en via Youtube filmpjes bekijk, dan kun je andere LED-peertjes (zoals Yeelight) wel automatiseren i.c.m. bijvoorbeeld een deur- of bewegingsensor. Maar een kleine update zou dat inderdaad ook mogelijk moeten maken :)

• MasterMaceMichu
Ja, zoals je in screenprint van @rorie ziet, is dit een heel andere indeling dan de aquara/mi lichten/sensoren..
Aangezien je ze in de app wel gewoon aan en uit kunt zetten, moet een automation niet moeilijk zijn.

• rorie
Hierbij kan ik bevestigen dat automation nog niet werkt, Ikea lampen zijn bij het aanmaken van een rule niet zichtbaar. Wat wel werkt is scheduled.
rorie schreef op maandag 14 januari 2019 @ 20:44:
Ook hier werkt mijn Ikea gu 10 spot samen met de Xiaomi Gateway V2 met IOS app. UI binnen de Mi Home app werkt erg netjes, in en uit schakelen, dimmen en drie voorgeprogrammeerde licht sterktes.

[Afbeelding]
Met welke gateway heb je de Ikea lamp gepaird? Direct met de Xiaomi gateway? Dat zou wel mooi zijn.

• MasterMaceMichu
Ja, dit werkt zonder Ikea gateway.

• Fixer
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 00:54
Phew, met de nieuwe firmware van de Gateway zijn eindelijk mijn conntieproblemen opgelost.

Op de vorige firmware raakte hij constant zijn IP/verbinding kwijt, wat ik ook probeerde.

Draait nu alweer een dag zonder problemen :)

Overwatch: FiXeR#22512 | AMD Ryzen 2700x - Asus Prime x370 Pro - 16GB RAM @ 3200 - MSI GTX 1080 Gaming X | AOC 144Hz VA Curved -

• rorie
Nu de Ikea lampjes werken met de Xiaomi gateway zijn er natuurlijk alweer nieuwe wensen die op dit moment nog niet werken:

- Op dit moment zijn de Ikea lampjes nog niet i.c.m. rules te gebruiken, hopelijk komt dit snel
- Op dit moment zijn de Ikea lampjes niet zichtbaar in Domotiz, dit zou wel heel fijn zijn/

Weet iemand of je aan Ikea lampen meerdere aparaten kan koppelen? Dus een Ikea lamp zowel vanuit de Mi Home app kunnen bedienen als met de Ikea afstandsbediening. En is er een terug koppeling naar de Mi Home app als ik hem via de Ikea afstandsbediening bedien?

• MasterMaceMichu
In de FAQ bij de lampen in de mi home app staat expliciet dat dat niet kan. Het is dus OF bedienen in Mi Home, of met Ikea hub

• Headshot_NL
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 21:14
Kapotlood schreef op maandag 14 januari 2019 @ 16:58:

Dit wil ik ook graag weten. Ik wil gaan beginnen met het aanschaffen van een gateway, motion en deursensoren.
Hier zie ik een goedkope gateway, kan ik hier sensoren van Xiaomi en aqara op aanmelden? En zit hier ook verschil in of is het puur een naam verschil?
https://nl.aliexpress.com...lligente/32957668398.html

Uiteindelijk wil ik er meer sensoren en lampen aan koppelen.

Headshot_NL wijzigde deze reactie 15-01-2019 12:03 (4%)

Corsair Carbide 330R | MSI Z87-G43 | i7 4770K 4,6GHz | MSI GTX970 Gaming | 24GB Kingston HyperX 1600MHz | 2x Intel 520 240GB RAID-0 | Asus Xonar D2 | Seasonic G-650 | Dell UltraSharp U2515H | Pioneer VSX-422 & 4x Boston Audio A25 & Boston Audio Micro90PV

• sjoerdvdijk
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 19-01 11:47
Headshot_NL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Dit wil ik ook graag weten. Ik wil gaan beginnen met het aanschaffen van een gateway, motion en deursensoren.
Hier zie ik een goedkope gateway, kan ik hier sensoren van Xiaomi en aqara op aanmelden? En zit hier ook verschil in of is het puur een naam verschil?

Zo te zien is dit de v2 gateway en kun je sensors van xiaomi en aqara koppelen.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-01 12:18

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Ikea tradfri op Xiaomi gateway : werkt. Maar soepel? Nee. Veel misses. Commandos die niet goed aankomen maar wel al in de GUI verwerkt worden. Daarnaast krijg ik nul informatie via de lan modus te zien over de lamp. Aansturen buiten de mihome app is voorlopig dus niet mogelijk.

• MasterMaceMichu
Sowieso is de hele integratie anders dan met andere sensoren/lampen van derde partijen (zoals de philips lampen). De instellingen pagina is totaal anders dan normaal. Ik heb geen ander Tradfri spul, dus weet niet of de UI 'echt IKEA' is.

De eerste stap is gezet, maar ze moeten nog wel een firmware-tje en app-update of 2 doen voor het soepel is....

• Mbwana
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 15-01 20:36
paQ schreef op maandag 25 december 2017 @ 11:43:
Ik heb mijn mi rookmelders binnen gekregen.
Eentje hangt op de overloop net naast de badkamer deur. Als het daar wat stoom-ig is, reageert de rookmelder aldaar op het minste of geringste lijkt het wel.
Ik heb al diverse settings van de rookmelder geprobeerd, maar het maakt geen verschil.

Tips? (behalve verplaatsen, maarja, daar was ook het originele punt van de rookmelders, en nooit problemen mee gehad)
Dit is geen fout van de rookmelder want die reageert juist op een rook gelijkend verschijnsel. Oplossing is toch echt verplaatsen. Dat de oude nooit problemen heeft gegeven doet de vraag reizen of deze ooit wel goed heeft gewerkt of zeer ongevoelig was.

In de echte wereld van brandmeldinstallaties is waterdamp ook een bron van ergenis.

• ziconl
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 00:22
Headshot_NL schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Complimenten voor het topic, ik lees het met plezier. Wij gaan vanaf april verhuizen naar een nieuwbouwwoning en willen volledig domotica invoeren. Ik heb toch nog niet duidelijk hoe nou de compatibility is tussen xiaomi en aqara.

Vragen:
-ik zie op Alie hubs in prijs van 8-33 euro. Hoe zie ik nu welke ik moet hebben?

- werkt Yeelight, xiaomi en aqara nu volledig met elkaar samen, of zijn er beperkingen?

- om het simpel te maken: vrouw heeft iPhone, ik android, willen bij voorkeur plug en play. Is het mogelijk dat zij Apple app gebruikt en ik android? Maw: kan ik maatwerk zoals domoticz en raspberries ontwijken? :)

Sorry voor de uitgebreide noob vragen, als iemand wil reageren, enorm bedankt.

• dof
ziconl schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 18:12:
[...]

Complimenten voor het topic, ik lees het met plezier. Wij gaan vanaf april verhuizen naar een nieuwbouwwoning en willen volledig domotica invoeren. Ik heb toch nog niet duidelijk hoe nou de compatibility is tussen xiaomi en aqara.
Die is heel goed, 't is m.i. meer een marketing / branching issue. Ik heb de Xiaomi Gateway / Hub V2 een jaar gebruikt met allerlei Xiaomi en Aqara devices (meer dan 20) en paar Yeelights en dat werkte allemaal goed samen. En de Mi app op Android is het meest uitgebreid en best werkend. Op IOS is het IMO minder functioneel maar wel bruikbaar.

Ik zeg "gebruikt" omdat ik nu alle devices verhuist heb naar Zigbee2Mqtt en dat draait perfect met HA (mijn basis). Laatste paar maanden van 2018 veel gedoe (velen met mij) met de gateway software gehad waardoor ik versneld ben overgestapt. 'k Heb de gateway nog wel draaien maar er hangt niet veel aan.
Ik kan hem nog als kleurenlamp en alarm gebruiken (geeft tering herrie indien nodig) :)

• zoeperman
Koffie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:19:
Ikea tradfri op Xiaomi gateway : werkt. Maar soepel? Nee. Veel misses. Commandos die niet goed aankomen maar wel al in de GUI verwerkt worden. Daarnaast krijg ik nul informatie via de lan modus te zien over de lamp. Aansturen buiten de mihome app is voorlopig dus niet mogelijk.
Vraag mij af of hij dan ook je zigbee netwerk vergroot, omdat je nu meer powered devices erbij hebt.
Dat ook geteste toevallig?

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 19-01 12:18

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

zoeperman schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 19:13:
[...]

Vraag mij af of hij dan ook je zigbee netwerk vergroot, omdat je nu meer powered devices erbij hebt.
Dat ook geteste toevallig?
Geen idee, ik beschik niet over hard- of software om dat goed in te kunnen zien

• zoeperman
ok :)
Want dat zou je netwerk wel stabieler maken voor de xiaomi devices

• Killer61
Weet iemand trouwens in hoeverre de sensoren /accessoires van de xiaomi of aqara weerbestendig zijn. Kun je het buiten met vrieskou gebruiken ?

Misschien is het ook handig om wat producten toe te voegen aan de startpagina. Ik zie nu veel meer producten voorbij komen op ali express. Alleen weet soms het verschil niet tussen de verschillende versies. Ik heb trouwens de twee soorten schakelaars, van aqara (vierkant) en xiaomi(rond) alleen heb ik bij de aqara 2 opties, 1 keer klikken of 2 keer klikken en bij de xiaomi als extra optie lang ingedrukt houden, terwijl volgens de uitleg meer mogelijk zou moeten zijn?

Killer61 wijzigde deze reactie 15-01-2019 23:35 (62%)

• dof
Killer61 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:44:
Weet iemand trouwens in hoeverre de sensoren /accessoires van de xiaomi of aqara weerbestendig zijn. Kun je het buiten met vrieskou gebruiken ?

Misschien is het ook handig om wat producten toe te voegen aan de startpagina. Ik zie nu veel meer producten voorbij komen op ali express. Alleen weet soms het verschil niet tussen de verschillende versies. Ik heb trouwens de twee soorten schakelaars, van aqara (vierkant) en xiaomi(rond) alleen heb ik bij de aqara 2 opties, 1 keer klikken of 2 keer klikken en bij de xiaomi als extra optie lang ingedrukt houden, terwijl volgens de uitleg meer mogelijk zou moeten zijn?
't Heeft nog niet echt gevroren meen ik, maar m'n aqara xiaomi temp sensor hangt al meer dan een half jaar buiten, maar dan wel onder afdak op het balkon. Hij doet het verder prima. :)

• JayOne
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-01 12:23
Killer61 schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 22:44:
Het temperatuurbereik loopt van -20 tot 60 graden. Temperatuur is het probleem niet. Maar de sensor is niet waterdicht, dus vochtigheid icm met vrieskou kan wel degelijk tot problemen leiden.

What's the speed of dark?

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
Iemand bekend of de Osram outdoor led van 5 meter is in te lezen door de Aqara hub? Ding is zegbee.

Gaat om deze ; https://www.amazon.it/Osr...ata-Esterni/dp/B07481Z6RC

• SolarOrbiter
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 16-01 14:00
ik heb vandaag de vibration sensor besteld. ik ben van plan om deze aan de deurbel te plaatsen, zoals een aantal hierboven hebben gedaan. Ik heb ook meteen een bulb camera besteld, deze ga ik in mijn lantaarnkap plaatsen. Plan is om tasker te gebruiken. Als er een melding komt van de vibration sensor, dan de camera activeren en/of dat de camera-app aangaat.

• lowo
maartend schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 09:52:
Iemand bekend of de Osram outdoor led van 5 meter is in te lezen door de Aqara hub? Ding is zegbee.

Gaat om deze ; https://www.amazon.it/Osr...ata-Esterni/dp/B07481Z6RC
Gaat met de Xiaomi Gateway niet lukken echter wel compatible met Philips Hue dus daarmee prima te koppelen.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:14
lowo schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 11:34:
[...]

Gaat met de Xiaomi Gateway niet lukken echter wel compatible met Philips Hue dus daarmee prima te koppelen.
Die heb ik dus niet. Wel een zigbee2mqtt.

• masterBunny
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 18-01 16:51
Dan weet je dus wel dat ie daarmee compatible is? https://koenkk.github.io/...on/supported_devices.html
Is er al iets bekend of de xiaomi smart camera’s werken in de EU (met server ingesteld op China).
Bijvoorbeeld deze: https://nl.aliexpress.com...-496b-916a-52abcb3cabda-0
Voorheen stond er in de tekst aangegeven dat de camera niet in de EU werkt.

• Killer61
meesje schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 14:51:
Is er al iets bekend of de xiaomi smart camera’s werken in de EU (met server ingesteld op China).
Bijvoorbeeld deze: https://nl.aliexpress.com...-496b-916a-52abcb3cabda-0
Voorheen stond er in de tekst aangegeven dat de camera niet in de EU werkt.
Ja hoor gaat prima. Ik heb precies dezelfde versie. Ik heb ook de 360 1080 p variant, die werkt ook uitstekend (server Mainland China).
readytoflow schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:36:
Alleen Aqara is echt HomeKit comatible lees ik. Maar ik lees ook dat steeds meer Mija porducten ook HomKit compatible worden. Maar hoe weet ik dat dat zo is?

Is bijvoorbeeld de Mija rookmelder nu wel of niet HomeKit compatible?
En zo ja, geldt dat dan voor alle Mija rookmelders die ik bij onze Chinese vrienden online zie staan?
Check eens:
https://homekitnews.com/2018/12/01/aqara-hub-101/
https://homekitnews.com/2...te-to-aqara-hub-released/
Met de laatste update werken de xiaomi/honeywell rookmelder ook met de Aqara homekit hub.
Killer61 schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 15:52:
[...]

Ja hoor gaat prima. Ik heb precies dezelfde versie. Ik heb ook de 360 1080 p variant, die werkt ook uitstekend (server Mainland China).
Fijn om te horen. Nog geen twee tientjes is natuurlijk geen geld. En ruim onder de bekende 22 euro grens. Dus altijd veilig.
Ik zie dat er ook een buiten beschermingshoes voor is te krijgen (eigenlijk voor wyze cam, maar het model lijkt me exact hetzelfde als die van xiaomi).
https://www.amazon.de/Fri...fRID=DYSKTSGX1VSABXEVDCM2
Natuurlijk nog wel een beetje beschut plaatsen, maar zo is de overlevingskans buiten wel een stuk groter geworden.

meesje wijzigde deze reactie 16-01-2019 16:48 (44%)

• Kapotlood
Ik zit trouwens net te lezen op het forum van Home Assistant, en daar staat dat de Aqara Gateway niet compatibel is met Mija smart devices. Ik dacht juist dat ze wél uitwisselbaar waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo?

Dit is de betreffende link:
https://community.home-as...w-aqara-gateway-hub/66933

Zou het dan slimmer zijn om Aqara even te vergeten, en vooralsnog voor de Mija Gateway V2 te gaan, en daar alle Mi Home smart producten op te koppelen?
Ik heb verschillende filmpjes bekeken over de xiaomi xiaofang camera. Echter ik kan nergens vinden of je in de mi home app een motion zone kunt instellen en wat er gebeurt bij detectie van beweging. Wordt er een notificatie gestuurd met een foto?

• zoeperman
Kapotlood schreef op woensdag 16 januari 2019 @ 16:47:
Ik zit trouwens net te lezen op het forum van Home Assistant, en daar staat dat de Aqara Gateway niet compatibel is met Mija smart devices. Ik dacht juist dat ze wél uitwisselbaar waren, maar dat is dus blijkbaar niet zo?

Dit is de betreffende link:
https://community.home-as...w-aqara-gateway-hub/66933

Zou het dan slimmer zijn om Aqara even te vergeten, en vooralsnog voor de Mija Gateway V2 te gaan, en daar alle Mi Home smart producten op te koppelen?
voor als je HA wil gebruiken zou ik inderdaad eerst voor een V2 gaan.
Of je zou op een zigbee2mqtt uitkomen of een deconz stick, dan heb je geen gateway nodig

• Kapotlood
Ik bedoelde meer of Mija en Aqara nu wel of niet compatibel zijn met elkaars Gateway, omdat ze bij die link zelf aangeven dat dat niet het geval is (wat vreemd klinkt omdat ik hier van mensen heb gelezen dat het juist wel 't geval is) :)

Zo'n Zigbee2mgtt heb ik ook even naar zitten kijken, maar dat is wat teveel geTweak naar mijn smaak. Die stick ziet er ook een beetje 'hackerig' uit i.p.v. een mooi systeem op ofwel alleen een Mi/Aqara Gateway, of inclusief zo'n Hass.io op een rPi. Ik bedoel, ik ben al moed aan het verzamelen dat ik waarschijnlijk een scripten moet leren begrijpen als ik daadwerkelijk met HA aan de slag moet gaan... daarom hoop ik zo hard dat Ikea en Mi via de Mi App te programmeren zijn in de aankomende update :D

• Kapotlood
Ik kwam trouwens nog een linkje tegen waarbij Aqara expliciet meldt dat Mija producten niet compatibel zijn met de Aqara Gateway: https://homekitnews.com/2...er-product-compatibility/

Andersom, dus Aqara producten zoals de door-sensor die op de Mija Gateway worden aangesloten, zou het als ik dit topic lees dus wel werken?
Kapotlood schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 08:47:
Ik kwam trouwens nog een linkje tegen waarbij Aqara expliciet meldt dat Mija producten niet compatibel zijn met de Aqara Gateway: https://homekitnews.com/2...er-product-compatibility/

Andersom, dus Aqara producten zoals de door-sensor die op de Mija Gateway worden aangesloten, zou het als ik dit topic lees dus wel werken?
In een half jaar is er veel veranderd.
Check eens:
https://homekitnews.com/2018/12/01/aqara-hub-101/
https://homekitnews.com/2...te-to-aqara-hub-released/
Met de laatste update werken de xiaomi/honeywell rookmelder ook met de Aqara homekit hub.

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03:09

rens-br

Moderator Mobile & IN
Ep Woody schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 11:13:
Ik heb ze zelf nog niet in de handen gehad, maar het lijkt me niet te passen inderdaad. Je zou wel het frame met 1 kunnen verkleinen (cq een maat kleiner pakken) en deze ernaast plakken, schoeven, etc. Of het vrijgekomen gat gebruiken voor een extra WCD.
Ja, daar was ik al bang voor helaas. Vervangen voor een extra WCD is opzich ook nog wel een goede optie.

• Kapotlood
@meesje, dat is goed nieuws zeg, met deze snelheid is de kans groot dat ze die Ikea integratie in hun app ook wel redelijk vlot in orde hebben (inclusief de mogelijkheid tot automatisering).

Bijkomend voordeel voor simpele zielen zoals ik, is dat we dan op korte termijn een makkelijkere automatisering tegemoet kunnen zien, vergeleken met de noodzaak voor zoiets als Hass.io i.c.m. Tradfri en Mi/Aqara. Scripts leren schrijven, aanpassen en begrijpen is een grotere stap dan even de Tradfri accessoires opnieuw koppelen aan de Mi of Aqara Gateway :)

• gomeq
  • Registratie: januari 2017
  • Laatst online: 17-01 19:48
Ik wil de deursensor aan de onderkant van mijn zonnescherm monteren om te kijken of deze uitgeschoven is of niet. Iemand enig idee hoe waterproof dit spul is? Ik vermoed dat er misschien wat spatwater aan de onderkant van het scherm kan komen.

• zoeperman
gomeq schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:48:
Ik wil de deursensor aan de onderkant van mijn zonnescherm monteren om te kijken of deze uitgeschoven is of niet. Iemand enig idee hoe waterproof dit spul is? Ik vermoed dat er misschien wat spatwater aan de onderkant van het scherm kan komen.
is niet waterproof, je kan hem vol gieten met epoxy ofzo maar dan is het eenmalig gebruik :+

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 06:39
gomeq schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 19:48:
Beetje sanitairkit doet wonderen. :)

• Zeehond
  • Registratie: juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP PowerMod / Moderator Witgoed

Plons!

@jellescholtens ik heb jouw vraag afgesplits naar een eigen topic voor de duidelijkheid. Gevoedde zigbee schakelaar voor smart light

select * from Fish;

• jellescholtens
  • Laatst online: 21:28
Zeehond schreef op donderdag 17 januari 2019 @ 23:49:
[mbr]@jellescholtens ik heb jouw vraag afgesplits naar een eigen topic voor de duidelijkheid. Gevoedde zigbee schakelaar voor smart light[/mbr]
Ik zie het, beter zo, dank. Ik lees nog graag mee met andere over hun ervaren omtrent xiaomi producten!

• MasterMaceMichu
Sinds gisteren kunnen de Tradfri lampen gebruikt worden in automation in de Mi Home app. Reactie tijd is wel lang. Denk wel een seconde of 2 voordat de lampen reageren.

• Killer61
Er zijn sinds de meest recente update van de app yeelight mesh lampen toegevoegd. Wat zijn de voor of nadelen van deze nieuwe mesh producten? Staat in de beschrijving dat het wel voorlopig alleen met de yeelight voice assistant of xiaomi smart alarm clock werkt. Dan werkt het niet met de xiaomi gateway?

https://s.click.aliexpress.com/e/bdcErkrQ

• Kapotlood
@MasterMaceMichu, bedankt! Dat was het goede nieuws waar ik op zat te wachten :P Ik ga dit weekend een paar speeltjes bestellen ;). Als ik het goed heb is dit met de Mijia Gateway V2 en (nog) niet met de Aqara Gateway V3 toch?

Edit:
Ik kon het niet meer laten :)
- Mijia Gateway v2
- 3x Mijia door sensor
- 1x Mijia bewegingssensor
- 1x Aqara humidity sensor (die vond ik mooier en meet ook atmospheric pressure)
- 1x Mijia AI smart 1080p IP camera

En dan bij een andere webwinkel:
- 2x Skross reisstekker (die is ongelofelijk plat en onopvallend)
- MicroSD kaartje van Samsung Evo+ serie
- stapeltje CR1632 knoopcelletjes voor het geval een batterijtje niet goed werkt.

En nu maar ongeduldig afwachten :) Ik heb de Mijia spullen via Aliexpress gekocht omdat daar een verkoper was die wat goedkoper was dan wat ik op Gearbest kon vinden, en de winkel had alles wat ik wilde kopen, dus ik ontvang dalijk maar één pakketje i.p.v. alles van losse kopers te kopen.

Ik ga 't trouwens voor o.a. het volgende gebruiken cq. uitproberen
  • Een deursensor in 't voorportaal naar 't toilet. Dat is nog een oud jaren '80 toilet wat nodig gerenoveerd moet worden, en heeft nu nog zo'n trektouwtje voor de verlichting. Die krijg dus slimme verlichting zodat dát in ieder geval alvast geregeld is voor later.
  • De voor- en achterdeur krijgen een deursensor. Deze worden gekoppeld aan de verlichting en IP camera. Deels om de verlichting te automatiseren zodat ze als 't donker is automatisch aan gaan bij thuiskomst. En deels dat de IP camera z'n werk gaat doen als we weg gaan.
  • De bewegingssensor komt boven in de overloop samen met de gateway, die 's nachts het nachtlichtje aan/uit zet bij beweging.
  • En als laatst de humidity sensor, die is puur voor de leuk, omdat ik onze airo die in de slaapkamer staat er niet mee kan bedienen. Deze is namelijk direct aangesloten op stroom, zonder stekker, dus de Xiaomi airco-plug gaat daar met onze opstelling niet mee werken.

Kapotlood wijzigde deze reactie 18-01-2019 11:04 (79%)

• sander817
  • Laatst online: 06:25

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

ik had even gehoopt dat de ikea verlichting nu via mi home in google home zou verschijnen. net als de yeelights. Maar ik zie ze niet helaas

edit:
wie nog wat sensoren wil, ik kom net deze tegen:
https://www.gearbest.com/...p_626702.html?wid=1433363
bij 2 stuks, 20% extra korting, bij 3 stuks 30%

4 besteld, voor 32 euro

sander817 wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:27 (42%)

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online
Zijn er Tweakers die firmware "1.4.1_164.0158" lumi.gateway.v3 getest hebben i.c.m. Home Assistant?

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

Pagina: 1 ... 52 53 54 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True