Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ah ok. Thx! Die ga ik eruit halen dan...
Die Fibaro's zijn dan toch weer ineens een stuk duurder en binnen zijn het erg dunne muren in dat huisje. Die sla ik nog even over.

• masterBunny
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-03 15:05
of je vervangt de lampen gelijk voor slimme lampen van Aqara: https://couponsfromchina....27-coupon-price-gearbest/

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Ik heb maar 2 'bulb' lampen daar. De rest zijn allemaal ofwel platte LED spotjes, ofwel LED plafondlamp.
Die 2 schermlampen schakel ik al met een Eve Energy. Ik heb ook nog een Hue bridge over thuis. Maar op zich werkt het zo ook al prima.

Ik dacht alleen goedkoop de overige lampen te kunnen schakelen met voornoemde schakelaars van Xiaomi. Maar helaas...

• brjhaverkamp
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08-01 14:51
rorie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 20:25:

Meerdere gateways kun je koppelen idd, dus als je 3 gateways hebt kun je instellen dat bij alle 3 het alarm hoorbaar is. Ook kan je het alarm op een bepaalde tijd automatisch laten in en uit schakelen.
[...]
Thx!! Dat was exact de bevestiging die ik zocht: Dus meerdere gateways zijn te koppelen.
Een beetje overkill van de functionaliteit van een gateway, maar qua kosten is het nog niet eens zo slecht:-)

• BrcBas
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:06
Zou het in theorie mogelijk zijn om bestaande deursensoren (inbouw) om te bouwen naar Xiaomi? Ik heb in ons huis overal inbouw sensoren laten zetten tijdens de verbouwing, echter hebben wij nog geen alarm systeem. Al deze draden komen centraal uit. Nu dacht ik dat het mooi zou zijn als de magneet + sensor in een hack gebruikt kon worden met de sensor van Xiaomi.

Zou dit in theorie werken?

• citruspers
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:20
BrcBas schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:55:
Zou het in theorie mogelijk zijn om bestaande deursensoren (inbouw) om te bouwen naar Xiaomi? Ik heb in ons huis overal inbouw sensoren laten zetten tijdens de verbouwing, echter hebben wij nog geen alarm systeem. Al deze draden komen centraal uit. Nu dacht ik dat het mooi zou zijn als de magneet + sensor in een hack gebruikt kon worden met de sensor van Xiaomi.

Ligt aan de sensor en de gebruikte elektronica. Waarschijnlijk maken ze beiden gebruik van een hall-effect sensor, dus je kan waarschijnlijk sowieso de magneet klakkeloos hergebruiken (ook makkelijk te testen).

De elektronica is een ander verhaal, ik heb geen idee op welk voltage de sensor in de Xiaomi werkt, maar veel zal het niet zijn.

I'm a photographer, not a terrorist

• AxelVermeij
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 01-02 20:47
205 pagina's is wat veel om allemaal te lezen vandaar dat ik het gewoon even vraag. ik heb een 10 stuks yeelight color bulbs die zowel thuis als in het huis achter in de tuin staan. nu heb ik een paar schakelaars gekocht van Aqara en moet deze verbinden met een gateway (dat basis station).

nu is mijn vraag welke kan ik het beste halen.
is er een Europees model.
en moeten alle schakelaars in het bereik zijn van het basis station of maakte deze gebruik van het bestaande internet.

en als we dan toch al bezig zijn, want zouden jullie nou echt nog aan raden om te kopen.

alvast bedankt!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Nu online
Yes...Maar helaas....No dice!

• rorie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 13:41
Ze moeten in het bereik zijn van het Zigbee netwerk van je Gateway. Aqara schakelaars werken dus niet via WiFi maar Zigbee.
AxelVermeij schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 19:35:
205 pagina's is wat veel om allemaal te lezen vandaar dat ik het gewoon even vraag. ik heb een 10 stuks yeelight color bulbs die zowel thuis als in het huis achter in de tuin staan. nu heb ik een paar schakelaars gekocht van Aqara en moet deze verbinden met een gateway (dat basis station).

nu is mijn vraag welke kan ik het beste halen.
is er een Europees model.
en moeten alle schakelaars in het bereik zijn van het basis station of maakte deze gebruik van het bestaande internet.

en als we dan toch al bezig zijn, want zouden jullie nou echt nog aan raden om te kopen.

alvast bedankt!

• AxelVermeij
enig idee hoe ver die gateway zijn bereik is?
rorie schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 20:46:
Ze moeten in het bereik zijn van het Zigbee netwerk van je Gateway. Aqara schakelaars werken dus niet via WiFi maar Zigbee.

[...]

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:53
AxelVermeij schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 21:28:
enig idee hoe ver die gateway zijn bereik is?

[...]
Is helemaal afhankelijk van je huis en hou dat is opgebouwd, hier is het in een 2 onder een kap wel in het hele huis...Je kan er altijd nog een powered Xiaomi device tussen zetten als repeater. Of nog een gateway ergens erbij hangen.

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 21-03 13:47
BrcBas schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 16:55:

Lijkt me lastig. De Aqara-Xiaomi deursensor is een reedcontact die sluit wanneer er een magneet in de buurt komt. De electronica is er om het on/off signaal vervolgens via zigbee netwerk door te geven etc.
Je huidige draden (dat zullen lange kabels zijn) koppelen aan een serie van zulke xiaomi sensoren lijkt met geen stabiel systeem. Dat lijkt me erg kwetsbaar.

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 14:27
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is enkel het lampgedeelte uit de Aqara hub. Ik gebruik dat ding oa als nachtlamp en wil nog een nachtlamp. Maar heb dat hele hub gedeelte niet nodig. Maar liefst wel een dergelijk vorm. Maar dan een stuk dunner. Iemand? Aqara heeft het iig geval niet.

Ding moet natuurlijk wel te koppelen zijn aan de hub. Dus zigbee.

• rorie
Dan maar wachten op een firmware update van de Xiaomi gateway. Het zou toch wel erg fijn zijn als ik mijn Ikea gu 10 spots vanuit de Mi Home App kan bedienen :).

• maartend
Wanner komen ze nou eens met een update van de hub dat je gewoon je eigen internetradio kunt toevoegen. Of heb ik iets gemist? Of spotify kunt afspelen.

• Phoolie
  • Laatst online: 22-03 22:04
maartend schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:17:
Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is enkel het lampgedeelte uit de Aqara hub. Ik gebruik dat ding oa als nachtlamp en wil nog een nachtlamp. Maar heb dat hele hub gedeelte niet nodig. Maar liefst wel een dergelijk vorm. Maar dan een stuk dunner. Iemand? Aqara heeft het iig geval niet.

Ding moet natuurlijk wel te koppelen zijn aan de hub. Dus zigbee.
Moet het ook echt met meerdere kleuren zijn en via de Gateway aan te sturen?

Zo niet is onderstaande denk ik wat je zoekt:
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_672506.html
maartend schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:28:
Wanner komen ze nou eens met een update van de hub dat je gewoon je eigen internetradio kunt toevoegen. Of heb ik iets gemist? Of spotify kunt afspelen.
Het is geen officiele oplossing, maar er is wel een mogelijkheid hier een eigen webserver voor te draaien (of via een Russische server) en dan nog een aanpassing te doen op je router dat die verzoeken bij je "nieuwe" server uitkomen.

Phoolie wijzigde deze reactie 09-01-2019 09:42 (27%)

• maartend
Phoolie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:41:
[...]

Moet het ook echt met meerdere kleuren zijn en via de Gateway aan te sturen?

Zo niet is onderstaande denk ik wat je zoekt:
https://www.gearbest.com/night-lights/pp_672506.html

[...]
Het is geen officiele oplossing, maar er is wel een mogelijkheid hier een eigen webserver voor te draaien (of via een Russische server) en dan nog een aanpassing te doen op je router dat die verzoeken bij je "nieuwe" server uitkomen.
Die Xiaomi nachtlamp heb ik, maar wil idd een lampje dat in kleuren kan en in brightness en is aan te sturen via de gateway. Dus de gatewaay zonder alle extra's

En jeez, die omweg van de radio laat ik maar even. Dan wacht ik gewoon. Maar wel bedankt.

• Phoolie
maartend schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Die Xiaomi nachtlamp heb ik, maar wil idd een lampje dat in kleuren kan en in brightness en is aan te sturen via de gateway. Dus de gatewaay zonder alle extra's
Moet het ook echt in de vorm van de gateway zijn? Anders kan je wellicht eens naar een Yeelight kijken. Die zijn verkrijgbaar in verschillende soorten en maten.

En als je hem echt in de vorm van de gateway wilt hebben, kan je misschien een Yeelight open slopen en in de behuizing van de gateway bouwen.
En jeez, die omweg van de radio laat ik maar even. Dan wacht ik gewoon. Maar wel bedankt.
Klinkt moeilijker dan het is hoor. Kijk maar eens op http://ximiraga.ru/

• maartend
Phoolie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 12:23:
[...]
Moet het ook echt in de vorm van de gateway zijn? Anders kan je wellicht eens naar een Yeelight kijken. Die zijn verkrijgbaar in verschillende soorten en maten.

En als je hem echt in de vorm van de gateway wilt hebben, kan je misschien een Yeelight open slopen en in de behuizing van de gateway bouwen.

[...]

Klinkt moeilijker dan het is hoor. Kijk maar eens op http://ximiraga.ru/
Heb al zooi yeelights. Is juist wat lang, maar ik kan eens kijken wat ze rond/plat en aanstuurbaar hebben. Want het komt toch in Home Automation, dus ik kan hem truggeren op de beweging- en lichtmelder van de hub.

Thnx voor de radio, toch proberen

• Phoolie
_LF_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:12:
Hier meer foto's en kleine review! Ga deze zeker bestellen!! Is er voor ons de mogelijkheid om aan de crowdfunding mee te doen? En waar is die te vinden?
[...]
Heb je deze toevallig al besteld en binnen?

Ben ook op zoek naar zo iets, maar ben erg benieuwd of deze makkelijk te integreren is in Domoticz en/of deze ook te koppelen is aan de gateway.

• Noisy
  • Laatst online: 17-03 23:40
dof schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 23:03:
[...]
Lijkt me lastig. De Aqara-Xiaomi deursensor is een reedcontact die sluit wanneer er een magneet in de buurt komt. De electronica is er om het on/off signaal vervolgens via zigbee netwerk door te geven etc.
Je huidige draden (dat zullen lange kabels zijn) koppelen aan een serie van zulke xiaomi sensoren lijkt met geen stabiel systeem. Dat lijkt me erg kwetsbaar.
Valt reuze mee. Hier de steegdeur voorzien van een magnetische maak/verbreek deur contact met een aantal meters snoer eraan zodat de Aqara droog ligt in de schuur. Parallel over het reedcontact de draden van het deur contact solderen of het reedcontact eruit en daar de draden op solderen. En als je toch bezig bent gelijk een 2x1.5v AA batterijhouder ipv de knoopcel. Werkt prima.

• dof
Noisy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Valt reuze mee. Hier de steegdeur voorzien van een magnetische maak/verbreek deur contact met een aantal meters snoer eraan zodat de Aqara droog ligt in de schuur. Parallel over het reedcontact de draden van deur contact solderen of het reedcontact eruit en daar de draden op solderen. En als je toch bezig bent gelijk een 2x1.5v AA batterijhouder ipv de knoopcel. Werkt prima.
Interessant om te horen, 'k Heb ook een paar deursensoren op deze manier gebruikt maar met een kort kabeltje eraan (~20cm) en eentje gaf wat problemen. Dat van de batterijhouder lijkt me wat overbodig want mijn aqara - xiaomi sensoren (>20) zijn na een jaar nog steeds op vrijwel 3.00 volt (2.98 volt is laagste).

• BrcBas
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 11:06
Noisy schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:10:
[...]

Valt reuze mee. Hier de steegdeur voorzien van een magnetische maak/verbreek deur contact met een aantal meters snoer eraan zodat de Aqara droog ligt in de schuur. Parallel over het reedcontact de draden van het deur contact solderen of het reedcontact eruit en daar de draden op solderen. En als je toch bezig bent gelijk een 2x1.5v AA batterijhouder ipv de knoopcel. Werkt prima.
Super zeg! Dan ga ik er toch maar een aantal bestellen en even wat knutselen!

• godzilla8930
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 17-02 17:03
Iemand hier ervaring met de Xiaomi/aqara gordijnen rail? Zoja werkt deze goed? Is nogal moeilijk om goeie info te vindne online.

• parrish
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 21:14
godzilla8930 schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 15:38:
Iemand hier ervaring met de Xiaomi/aqara gordijnen rail? Zoja werkt deze goed? Is nogal moeilijk om goeie info te vindne online.
Ik heb hem sinds kort hangen, werkt perfect erg stil en super met homekit
parrish schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:01:
[...]

Ik heb hem sinds kort hangen, werkt perfect erg stil en super met homekit
Wat voor gordijnrails heb je daarbij gekocht?

• parrish
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 21:14
meesje schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 18:38:
[...]

Wat voor gordijnrails heb je daarbij gekocht?
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.10b14c4d758n1n

Let wel op dat je goed moet aangeven hoe ze open gaan, Ik kreeg een rail die van uit het midden opgaat terwijl ze van links naar rechts open moesten gaan, dus ben tijdje bezig geweest om eea om te bouwen (de hulp van de verkoper is perfect!!)

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Helaas....Tradfri ook met .0158 firmware niet te koppelen. Heb Ikea China maar eens gemaild....

MasterMaceMichu wijzigde deze reactie 09-01-2019 19:57 (24%)

• _LF_
  • Registratie: augustus 2015
  • Laatst online: 22-03 22:29
(Nog) niet. ivm feestdagen nog helemaal niet aan toe gekomen. Wacht ook nog even op reviews van andere gebruikers ;)
Phoolie schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 13:09:
[...]

Heb je deze toevallig al besteld en binnen?

Ben ook op zoek naar zo iets, maar ben erg benieuwd of deze makkelijk te integreren is in Domoticz en/of deze ook te koppelen is aan de gateway.

• rorie
Same here, zag dat er een update was van de firmware, gelijk geïnstalleerd met jammer genoeg hetzelfde resultaat. Ben benieuwd of je reactie krijgt?
MasterMaceMichu schreef op woensdag 9 januari 2019 @ 19:34:
Helaas....Tradfri ook met .0158 firmware niet te koppelen. Heb Ikea China maar eens gemaild....

• Kryziek
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 22-03 16:31

Kryziek

Steve

Goedenavond, had ff terug gezocht maar kon het niet vinden. Om de smart switches in het stopcontact te doen bestelde ik eerder altijd de volgende stekkers:
https://www.ebay.com/itm/...er-Converter/181737610742

Deze zijn helaas niet meer beschikbaar. Heeft iemand daar een alternatief voor?

It is I, Steve

• Noisy
  • Laatst online: 17-03 23:40

• Seckzipantsz
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 26-01 00:30
Maar dan zou je overal je schakelaars nog op de muur zien zonder functie. Kan je aqara schakelaars ernaast zien of je gebruikt enkel
Smartphone oid om ze aan en uit te zetten :(

Die aqara’s ogen me als pulsdrukkers, dat is top.

Ik ga een huis bouwen en zit te kijken hoe dit cheap is in te bouwen..

• Kryziek

Kryziek

Steve

Top! Dankjewel, meteen 1 besteld. Wel iets duurder, maar goed, beter dan niets. Kreeg de verzendkosten weer terug als korting omdat ik gisteren jarig was. Dat scheelt toch weer haha

It is I, Steve

• masterBunny
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 22-03 15:05
Seckzipantsz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:39:
[...]

Maar dan zou je overal je schakelaars nog op de muur zien zonder functie. Kan je aqara schakelaars ernaast zien of je gebruikt enkel
Smartphone oid om ze aan en uit te zetten :(

Bij bestaande huizen kun je de schakelaar van de muur halen, de schakeldraad constant doorverbinden met een lasdoos en deze op de plek van de bestaande schakelaar plaatsen. In onderstaande plaatje zie je op de middenlijn van de achterplaat 2 rondjes links en rechts. Deze komen overeen met de standaard montage punten van een schakelaar.

• Koffie
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 22-03 22:13

Koffie

Moderator Internet & Netwerken

Brouwt bier

Gisteravond ook maar eens tradfri geprobeerd.
- Laatste update mihome app
- Laatste firmware update
- Tradfri GU10 nieuwe uit doos, nog nooit ergens mee gekoppeld

Helaas geen sjoege.

• rorie
Klopt, hij blijf bij mij aangeven dat de gateway moet worde geupdate.
Koffie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:40:

Helaas geen sjoege.

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:59
Ik heb net m'n eerste stapjes met Mi gezet met twee niet-smart producten (de M365 en de Airdots), en ik ben zo verbaasd over de kwaliteit en prijs dat het naar meer smaakt.

Nu ben ik me een beetje aan het inlezen over de Mi/Aqara hun, tezamen met wat deursensoren en indien mogelijk Tradfri integratie, maar ik raakte een beetje de draad kwijt. Kunnen jullie me een zetje de goede richting op geven met het volgende misschien?
- Is voor Apple/Google Home nu Mi of Aqara aan te raden?
- Is voor IKEA Tradfri Mi of Aqara aan te raden?
- Werken alle Mi/Aqara devices ook met de Engelse localisatie Mi app?
- Werkt Mi en Aqara onderling ook samen via de Mi Home app?

Dit is wat ik dit jaar zou willen gaan gebruiken:
- deur en raam sensoren i.c.m. Tradfri verlichting
- vocht en temperatuur sensoren
- een beveiligingscamera

Alvast bedankt voor enige hulp! :)

Kapotlood wijzigde deze reactie 10-01-2019 12:49 (3%)

• Flagg
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Kryziek schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 07:53:
[...]

Top! Dankjewel, meteen 1 besteld. Wel iets duurder, maar goed, beter dan niets. Kreeg de verzendkosten weer terug als korting omdat ik gisteren jarig was. Dat scheelt toch weer haha
Pssst ;)

Flagg in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Heb er nu een stuk of 5 in gebruik en doen het prima. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Altijd wispelturig is ook consequent.

• Chiron
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 14:35
Ik heb sinds een paar dagen een heel irritant probleem, een van mn temp sensors verdwijnt steeds uit de hub. Ik hoor de hub wat brabbelen in het chinees, en dan poef weg als ik kijk in de app.
Range lijkt het probleem niet, want het systeem hangt al bijna een jaar op dezelfde plek. En als ik op de knop druk van de sensor, hoor ik de hub ook wat zeggen in het chinees. Opnieuw pairen en dan doet ie het weer een tijdje, totdat dw hub m er weer uit kiepert. Nieuwe batterij heb ik ook al geprobeerd.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Koffie schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:40:

Helaas geen sjoege.
Ik heb me gisteren via de playstore aangemeld als beta tester, krijg nu net een nieuwe app versie (5.4.45) van 3 Januari aangeboden. Daarin staat nu net als eerder in de releasenotes "Now supports new IKEA devices(available only in Mainland China)".

Vanavond testen...

• Kryziek

Kryziek

Steve

Flagg schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 12:51:
[...]

Pssst ;)

Flagg in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

Heb er nu een stuk of 5 in gebruik en doen het prima. :)
Die zien er ook prima uit! Had nog gezocht op Alie maar vond niets.. Jammer weer. Heb hem wel in mn wishlist geplaatst voor evt. volgende aankopen :)

It is I, Steve

• Krypt
  • Registratie: april 2000
  • Nu online
Chiron schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:08:
Ik heb sinds een paar dagen een heelnirritant probleem, een van mn temp sensors verdwijnt steeds uit de hub. Ik hoor de hub wat brabbelen in het chinees, en dan poef weg als ik kijk in de app.
Range lijkt het probleem niet, want het systeem hangt al bijna een jaar op dezelfde plek. En als ik op de knop druk van de sensor, hoor ik de hub ook wat zeggen in het chinees. Opnieuw pairen en dan doet ie het weer een tijdje, totdat dw hub m er weer uit kiepert. Nieuwe batterij heb ik ook al geprobeerd. Heel irritant.
Zelfde gehad met een van m'n temp sensors. Ding knalde er telkens uit, en na drukken knopje gaf ie weer een paar keer gegevens en knalde weer uit de lijst. Geen pijl op te trekken. Bij een vriend van me op zijn gateway getest exact hetzelfde verhaal.

Na een week dat ding weer opgehaald, ongepaired dus. Weer een week later dat ding weer eens gekoppeld en is niet meer uitgevallen sindsdien.

Pvouput live

• Goldme
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-03 09:45
Sinds een paar weken krijg ik geen notificatie meer van mi home op Android als de deur open gaat. Als ik naar automation ga in de app dan zie ik de trigger netjes staan. Als de deur open gaat kreeg ik vroeger direct een bericht. Nu niet meer. Als ik in de log van de notification kijk dan zie ik netjes de events staan. Dus hij zou de notification op de telefoon moeten tonen maar dat gebeurt niet. De app heeft gewoon notifications enabled. Ik heb ook de trigger nog een keer aangemaakt zonder succes.

Iemand anders ook dit probleem gezien?

• sander817
  • Laatst online: 22-03 17:19

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Kan ik een motion sensor op de gateway en bijvoorbeeld zigbee2mqtt(cc2531 stick ) gebruiken?
Of kan dat op 1 apparaat tegelijk

• RobertMe
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 09:17
sander817 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 14:55:
Kan ik een motion sensor op de gateway en bijvoorbeeld zigbee2mqtt(cc2531 stick ) gebruiken?
Of kan dat op 1 apparaat tegelijk
Neen. Zigbee vormt een netwerk, en één netwerk kan maar één coordinator (= gateway / bridge / hub / ...) bevatten. Daarnaast kan een node (zoals dus een motion sensor) maar onderdeel van één netwerk uit maken.

• dof
masterBunny schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 09:23:
[...]

Bij bestaande huizen kun je de schakelaar van de muur halen, de schakeldraad constant doorverbinden met een lasdoos en deze op de plek van de bestaande schakelaar plaatsen. In onderstaande plaatje zie je op de middenlijn van de achterplaat 2 rondjes links en rechts. Deze komen overeen met de standaard montage punten van een schakelaar.
[Afbeelding]
Ja ik heb deze draadloze (enkele en dubbele) in gebruik en passen precies over de gaten heen.
Seckzipantsz schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 00:39:
[...]

Ja, het zijn ook pulsdrukkers met mooie klik. :)

• dof
Chiron schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 13:08:
Ik heb sinds een paar dagen een heel irritant probleem, een van mn temp sensors verdwijnt steeds uit de hub. Ik hoor de hub wat brabbelen in het chinees, en dan poef weg als ik kijk in de app.
Range lijkt het probleem niet, want het systeem hangt al bijna een jaar op dezelfde plek. En als ik op de knop druk van de sensor, hoor ik de hub ook wat zeggen in het chinees. Opnieuw pairen en dan doet ie het weer een tijdje, totdat dw hub m er weer uit kiepert. Nieuwe batterij heb ik ook al geprobeerd.
Wellicht toch op de rand van de range? 'k Heb het gehad met temperatuur sensors op zolder (3 betonvloeren verder) die het meestal wel deed maar bij vochtig weer of onbekend verbinding verloor.
Wellicht moet je de temp sensor eens een tijdje in de buurt van de gateway houden of het dan ook contact verliest. Ofwel een zigbee powersocket o.i.d. onderweg plaatsen die als router kan werken. Ben zelf geheel overgestapt naar zigbee2mqtt (in HA) en heb daarbij een aantal (4) devices die als router werken en geen range probleem meer.

• Chiron
  • Laatst online: 14:35
dof schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:05:
[...]

Wellicht toch op de rand van de range? 'k Heb het gehad met temperatuur sensors op zolder (3 betonvloeren verder) die het meestal wel deed maar bij vochtig weer of onbekend verbinding verloor.
Wellicht moet je de temp sensor eens een tijdje in de buurt van de gateway houden of het dan ook contact verliest. Ofwel een zigbee powersocket o.i.d. onderweg plaatsen die als router kan werken. Ben zelf geheel overgestapt naar zigbee2mqtt (in HA) en heb daarbij een aantal (4) devices die als router weken en geen range probleem meer.
ik heb de hub even omgeprikt in de kamer ernaast, hemelsbreed zit er 3 meter tussen. Maakt helaas geen verschil, na een tijdje hoor je dat chinese gebrabbel en dan kiepert ie hem er weer uit :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• dof
Chiron schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 16:19:
[...]

ik heb de hub even omgeprikt in de kamer ernaast, hemelsbreed zit er 3 meter tussen. Maakt helaas geen verschil, na een tijdje hoor je dat chinese gebrabbel en dan kiepert ie hem er weer uit :(
Dan zal er vast wat aan het device zelf mankeren, helaas. Ik heb een zestal in gebruik (~een jaar) en die doen het zonder problemen. Inclusief eentje onder afdak buiten.

• sander817

sander817

Ik probeer al een tijdje mijn mihome account te koppelen aan Google home, lijkt prima te werken, ik krijg alleen geen sensor te ,Ien in Google home.
Ik heb tot nu alleen een motion sensor, deur sensor en Cube gekoppeld aan de aqara hub, maar er verschijnt niks in hoor home.
Yeelights koppelen was geen probleem

• maartend
sander817 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:39:
Ik probeer al een tijdje mijn mihome account te koppelen aan Google home, lijkt prima te werken, ik krijg alleen geen sensor te ,Ien in Google home.
Ik heb tot nu alleen een motion sensor, deur sensor en Cube gekoppeld aan de aqara hub, maar er verschijnt niks in hoor home.
Welke regio staat je hub? Moet nl wel op china.

• jellescholtens
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-03 15:35
Ola, ik vind het overzicht op de start-post enorm handig, al vraag ik mij af of deze actueel is. Zo zoek ik nog een Xiaomi/Aqara compatible product voor de Nederlandse aansluiten:

- Inbouw light switches voor 'domme' lampen. Op gearbest zie ik deze staan, maar zoals eerder in deze thread aangegeven is deze vierkante vorm niet handig omdat we in NL ronde contactdozen hebben.

- GU10 compatible lampen die direct met het Xiaomi /Aqara systeem/netwerk aangestuurd kan worden. Ikea Tradfri was nog niet compatible begreep ik?

- EU ingebouwde wandcontact doos zoals deze.

Ik wil in redelijke tijd een huis kopen en deze moderniseren, waaronder het huis zoveel mogelijk gereed maken voor domotica. Vandaar mijn vraag naar inbouw contactdozen/schakelaars ipv alles op batterij.

• Kapotlood
Daar was ik ook een beetje benieuwd naar. Ik moet nog beginnen met Mi/Aqara, en wil dat graag laten samenwerken met iOS en Tradfri. Maar de huidige startpost lijkt een stukje achter te lopen qua producten i.c.m. gebruik. (Wel veel dank voor de verder heel uitgebreide startpost overigens!) :)

Klopt het trouwens dat er twee versies zijn van de Aqara hub? Kun je dat ook ergens aan herkennen als je bijvoorbeeld via AliExpress of Gearbest zoiets koopt?

Kapotlood wijzigde deze reactie 10-01-2019 18:25 (21%)

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:14

flexje

got-father

jellescholtens schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:45:
Ola, ik vind het overzicht op de start-post enorm handig, al vraag ik mij af of deze actueel is. Zo zoek ik nog een Xiaomi/Aqara compatible product voor de Nederlandse aansluiten:

- Inbouw light switches voor 'domme' lampen. Op gearbest zie ik deze staan, maar zoals eerder in deze thread aangegeven is deze vierkante vorm niet handig omdat we in NL ronde contactdozen hebben.

- GU10 compatible lampen die direct met het Xiaomi /Aqara systeem/netwerk aangestuurd kan worden. Ikea Tradfri was nog niet compatible begreep ik?

- EU ingebouwde wandcontact doos zoals deze.

Ik wil in redelijke tijd een huis kopen en deze moderniseren, waaronder het huis zoveel mogelijk gereed maken voor domotica. Vandaar mijn vraag naar inbouw contactdozen/schakelaars ipv alles op batterij.
Ikea tradfri werkt prima icm xiaomi...via zigbee2mqtt en een rpi. Scheelt je weer 2 hubs.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Kapotlood
Als je zigbee2mqtt gebruikt met een rpi (zal me eens inlezen wat zigbee2mqtt is overigens), heb je dan ook beide hub niet nodig als je een nieuwe device wil toevoegen?

Daarnaast heb ik al een paar leds en de hub van Tradfri, maar je kunt Tradfri en Aqara dus niet onderling aan/met elkaar koppelen?

• jellescholtens
flexje schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:42:
[...]

Ikea tradfri werkt prima icm xiaomi...via zigbee2mqtt en een rpi. Scheelt je weer 2 hubs.
Juist, dan maak je al een omweg met de rpi en de zigbee2mqtt stick. Dus de aqara hub is van zichzelf niet compatible met tradfri.

Noem me eenkennig maar heb het liefst een hub die zoveel mogelijk een homogeen systeem van out of the box compatible producten. De rpi is een prachtige oplossing maar uit noodzaak geboren ivm gebrekkige interoperabiliteit. Ook hoor ik van Domotica enthousiastelingen om mij heen dat de rpi geweldig is, maar niet het meest zorgeloos omdat het simpelweg niet door een bedrijf bijgewerkt wordt. Je moet handmatig updates uitvoeren. Daarbij krijg ik juist het idee dat Xiaomi/Aqara nu zo hard op weg is om de markt wel te voorzien van compatible betaalbare systemen.

Tegenovergestelde meningen hoor ik ook graag.

• zoeperman
@jellescholtens dan zou je naar een systeem als homey moeten gaan.
of nu met de nieuwe hub die apple homekit is kan je daar ook naar kijken naar homekit van apple

• flexje
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 08:14

flexje

got-father

jellescholtens schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:50:
[...]

Juist, dan maak je al een omweg met de rpi en de zigbee2mqtt stick. Dus de aqara hub is van zichzelf niet compatible met tradfri.

Noem me eenkennig maar heb het liefst een hub die zoveel mogelijk een homogeen systeem van out of the box compatible producten. De rpi is een prachtige oplossing maar uit noodzaak geboren ivm gebrekkige interoperabiliteit. Ook hoor ik van Domotica enthousiastelingen om mij heen dat de rpi geweldig is, maar niet het meest zorgeloos omdat het simpelweg niet door een bedrijf bijgewerkt wordt. Je moet handmatig updates uitvoeren. Daarbij krijg ik juist het idee dat Xiaomi/Aqara nu zo hard op weg is om de markt wel te voorzien van compatible betaalbare systemen.

Tegenovergestelde meningen hoor ik ook graag.
En hoe zou jij dan tradfri willen combineren met xiaomi zonder een rpi?

Allebei gebruiken de zigbee protocol maar toch moet iemand ze laten praten met elkaar....

Zo heb ik ook bijv.:

Ikea/xiaomi/devices <--- zigbee2mqtt ---> domoticz <---> homebridge voor homekit

Zo kan ik:
1. Mijn bestaande schakelaars blijven gebruiken
2. Verlichting/devices via domoticz bedienen
3. Verlichting/devices via homekit bedienen (ios)
4. Sensoren via mqtt koppelen met verlichting
5. En nog veel meer, zoals een zigbee alarminstallatie

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• jellescholtens
zoeperman schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 19:57:
@jellescholtens dan zou je naar een systeem als homey moeten gaan.
of nu met de nieuwe hub die apple homekit is kan je daar ook naar kijken naar homekit van apple
Daar kwam ik ook op uit. Maar als ik kijk naar de prijs kwaliteit van alle andere apparaten kom ik vaan uit op Xiaomi producten. Dan een Atom Homey and (oa) Xiaomi/Aqare producten/sensoren? ZIjn deze compatible ?

en flexje:

Ja dan heb je een rpi nodig, dat zeg ik toch? Ze zijn niet compatible.alle mooie voordelen die je benoemd zijn voordelen wegens compatibility. En ik hoor verhalen dat deze compatibility onderstabiel kan worden als je er niet aandacht aan bljft besteden, zoals handmatige updates doorvoeren op de rpi en dergelijken. Mijn checkvraag is of Xiaomi die gehele probleem kan oplossen met het huidige plus uitbreidende smart home portfolio. Ik wil ontzorgt worden met domotica.

jellescholtens wijzigde deze reactie 10-01-2019 20:12 (32%)

• zoeperman
jellescholtens schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:02:
[...]

Daar kwam ik ook op uit. Maar als ik kijk naar de prijs kwaliteit van alle andere apparaten kom ik vaan uit op Xiaomi producten. Dan een Atom Homey and (oa) Xiaomi/Aqare producten/sensoren? ZIjn deze compatible ?

en flexje:

Ja dan heb je een rpi nodig, dat zeg ik toch? Ze zijn niet compatible.alle mooie voordelen die je benoemd zijn voordelen wegens compatibility. Mijn checkvraag is of Xiaomi die gehele probleem kan oplossen met het huidige plus uitbreidende smart home portfolio.
volgens deze link wel?

https://apps.athom.com/app/com.xiaomi-mi

• AxelVermeij
welke gateway raden jullie aan ik zie namelijk 3 versies maar weinig verschil.

• jellescholtens
potverdorie, dat ik dit zelf niet gevonden heb. Als ik hier uit kan concluderen dat Xiaomi/Aqara producten compatible zijn met Athom Homey, dan ben ik bij deze erg enthousiast. Dat de Homey zigbee en Z-wave gebruikt stond me al aan, maar ik dacht dat Xiaomi een eigen sausje over hun Zigbee protocol hadden waardoor het niet meer compatible was met een andere hub, zoals de Homey.

Iemand ervaringen met de combinatie van Xiaomi/Aqara producten met de Athom Homey?
@zoeperman Thx voor de vondst.

• zoeperman
@AxelVermeij
de V3 heeft homekit support de v2 niet

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Nog steeds de Tradfri Lampen niet kunnen koppelen. Inmiddels eerste succesvolle koppeling wel tegengekomen in een forum:

Hoe deze user het gedaan heeft, is nog niet duidelijk....Link naar forum: KLIK

• Dacuuu
  • Laatst online: 14:22
Maar de v2 werkt wel icm domoticz/ha. Dat doet de 3 (tot nu toe?) nog niet.

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 21-03 10:28

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

jellescholtens schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 20:17:
[...]

potverdorie, dat ik dit zelf niet gevonden heb. Als ik hier uit kan concluderen dat Xiaomi/Aqara producten compatible zijn met Athom Homey, dan ben ik bij deze erg enthousiast. Dat de Homey zigbee en Z-wave gebruikt stond me al aan, maar ik dacht dat Xiaomi een eigen sausje over hun Zigbee protocol hadden waardoor het niet meer compatible was met een andere hub, zoals de Homey.

Iemand ervaringen met de combinatie van Xiaomi/Aqara producten met de Athom Homey?
@zoeperman Thx voor de vondst.
Ik heb er mijn hele huis vol mee. 👍

2k op west bij Pv Output

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-03 22:31
sander817 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 17:39:
Hiet herzelfde. Hij zegt account linked en dan gebeurt er niets. Iemand idee waar aan kan liggen. Of heeft er iemand de oplossing. Heeft verder iedereen dit wel aan de Praat dan. Hub staat op China mainland.

• Helox-in-a-box
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 13:28
Pascall_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:17:
[...]

Hiet herzelfde. Hij zegt account linked en dan gebeurt er niets. Iemand idee waar aan kan liggen. Of heeft er iemand de oplossing. Heeft verder iedereen dit wel aan de Praat dan. Hub staat op China mainland.
Google en China gaan volgens mij niet goed samen. Wellicht even proberen met Duitsland?

• rorie
Hoe dan?
MasterMaceMichu schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:04:
Nog steeds de Tradfri Lampen niet kunnen koppelen. Inmiddels eerste succesvolle koppeling wel tegengekomen in een forum:
[Afbeelding]

Hoe deze user het gedaan heeft, is nog niet duidelijk....Link naar forum: KLIK

• zoeperman
volgens reddit zo:

i read that to someone worked. He sayd that need a MiHome Android ver 5.4.45 or higher (i see the .43 and need to become a beta tester to see .45) and gateway fw 1.4.1_161.0158. He sayd that the pairing process require a bulb reset and sayd the each 6 on/off need to be similar to a flash ( i thinks that need to do fast)

https://www.reddit.com/r/...rts_tradfri_more_to_come/

maar als ik het zo lees is het nog niet echt standaard...

• MasterMaceMichu
  • Nu online
Ja, 6 keer binnen 5 seconden aan en uit. Dat staat in de app als pairing instructie. Maar na tig keer proberen lukt het bij mij dus niet, heb dud de nieuwste bèta en firmware versie.

• Geurt-kun
  • Laatst online: 21-03 10:28

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 05:55:
Ja, 6 keer binnen 5 seconden aan en uit. Dat staat in de app als pairing instructie. Maar na tig keer proberen lukt het bij mij dus niet, heb dud de nieuwste bèta en firmware versie.
Wat ook wel eens helpt is tijdens het pairen het knopje regelmatig kort indrukken, lees elke twee seconden.

2k op west bij Pv Output

• Kapotlood
Dacuuu schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:06:
[...]
Goed dat je 't zegt! Ik wilde me eindelijk storten op Aqara, maar wil dat doen i.c.m. Home Assistant en Homekit. Nu heb ik destijds al eens met MiLight gespeeld, maar daar werd ik door de kakofonie aan versies die al-dan-niet onderling konden samenwerken, en waar het onderscheid tussen de versies niet bijzonder herkenbaar was, zo moe van dat ik het hele zaakje de deur uit heb gegooid.

Ik hoop niet dat dat met Xiaomi cq. Aqara ook zo gaat, want hun producten zien er wel echt geweldig uit, en de prijs ook trouwens.

Waar herken je de Aqara V3 aan?
- De Mi Gateway is van boven bol, terwijl de Aqara een verdiepte bovenkant heeft toch?
- Waar kun je bij Home Assistant zien dat V3 niet werkt? In hun guide zag ik dat zo snel niet staan namelijk.

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dacuuu schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 21:06:
[...]

Volgens mij heb ik de V3 en die werkt prima met HA. Toch de v2 denk ik, lastig dat het nergens te vinden is?

emnich wijzigde deze reactie 11-01-2019 08:58 (11%)

• sander817

sander817

Pascall_1 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 22:17:
[...]

hier staat hij ook op mainland china

• Dacuuu
emnich schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:23:
[...]

Volgens mij heb ik de V3 en die werkt prima met HA.
Kan je eens een foto van je hun maken? Dan weten we het meteen 100% zeker.

Ik weet niet hoe het nu zit, maar met domoticz in ieder geval stond er eerst dat deze niet te koppelen was. Maar de vooruitgang gaat hard tegenwoordig.

• pipodejunk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-03 13:52
Best allemaal, ben nieuw op dit gebied.. en wil de verlichting in mijn huis gaan automatiseren. dit wil ik doen met aqara/ xiaomi producten.. Dus voor ff voor mijn duidelijkheid (corrigeer mij als ik het fout heb) wil ik dit aanschaffen om te beginnen.

1x rasberry PI (met domoticz)
1x xiaomi gateway V3?
4X deursensoren (ook xiaomi)
4X lampen (yeelight, hoef geen RGB, gewoon geel is goed)
2X Xiaomi bewegings sensoren.

Later misschien nog Aqara wandcontact dozen.

Mis ik hier iets over het hoofd? Ik heb android en mijn vrouw IOS, weet niet of dat uitmaakt? (waarschijnlijk wel)

dank jullie alvast

Hoor graag van jullie

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dacuuu schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:46:
[...]

Kan je eens een foto van je hun maken? Dan weten we het meteen 100% zeker.

Ik weet niet hoe het nu zit, maar met domoticz in ieder geval stond er eerst dat deze niet te koppelen was. Maar de vooruitgang gaat hard tegenwoordig.
Sorry, het lijkt toch de v2. Als ik nu zoek lijkt de v2 een Mijia logo te hebben

De v3 heeft Aqara er op staan in het midden.

• Dacuuu
emnich schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:03:
[...]

Sorry, het lijkt toch de v2. Als ik nu zoek lijkt de v2 een Mijia logo te hebben

De v3 heeft Aqara er op staan in het midden.
Dat dacht ik al. Als ik het zo lees werkt de Aqara hub nog niet mer Domoticz en HA, en alle andere programma's

TLDR; Om de hub in je eigen domotica te gebruiken moet je Developers mode aan zetten, en dan zie je je prive key die je moet gebruiken, met de Aqara hub kan je de key nog niet opvragen. Schijnbaar rollen ze developper modus uit in Q1 2019. Maar je weet maar nooit natuurlijk...

https://community.home-as...w-aqara-gateway-hub/66933
https://community.aqara.c...ara-hub-to-the-network-78

Nog Xiaomi Hub die ik en vele andere gebruiken in Domoticz, HA, etc, noemen wij in de volksmond de "v2" Maar het typenr van dat ding is lumi.gateway.v3 (lekker verwarrend he :P )
Het type nr van de Aqara hub, die wij in de volksmond "v3" noemen, heeft type nr: lumi.gateway.aqhm01

Edit: Schijnbaar kan je je key wel extracten dmv deze informatie: https://github.com/rytilahti/python-miio

Dacuuu wijzigde deze reactie 11-01-2019 09:33 (5%)

• emnich
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dacuuu schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:31:
Nog Xiaomi Hub die ik en vele andere gebruiken in Domoticz, HA, etc, noemen wij in de volksmond de "v2" Maar het typenr van dat ding is lumi.gateway.v3 (lekker verwarrend he :P )
Het type nr van de Aqara hub, die wij in de volksmond "v3" noemen, heeft type nr: lumi.gateway.aqhm01
Haha, dit is inderdaad waarom ik dacht dat ik v3 had 8)7

• maartend
pipodejunk schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 08:59:
Best allemaal, ben nieuw op dit gebied.. en wil de verlichting in mijn huis gaan automatiseren. dit wil ik doen met aqara/ xiaomi producten.. Dus voor ff voor mijn duidelijkheid (corrigeer mij als ik het fout heb) wil ik dit aanschaffen om te beginnen.

1x rasberry PI (met domoticz)
1x xiaomi gateway V3?
4X deursensoren (ook xiaomi)
4X lampen (yeelight, hoef geen RGB, gewoon geel is goed)
2X Xiaomi bewegings sensoren.

Later misschien nog Aqara wandcontact dozen.

Mis ik hier iets over het hoofd? Ik heb android en mijn vrouw IOS, weet niet of dat uitmaakt? (waarschijnlijk wel)

dank jullie alvast

Hoor graag van jullie
Als je verder geen doel hebt voor de gateway is een zigbee2mqtt stick ook goed. En op de pi zoi ik eerder home assitant plempen. Via Hass.io of Hassbian.

• pipodejunk
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19-03 13:52
maartend schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 09:52:
[...]

Als je verder geen doel hebt voor de gateway is een zigbee2mqtt stick ook goed. En op de pi zoi ik eerder home assitant plempen. Via Hass.io of Hassbian.
Dank voor je reactie

Ik begreep dat je deze nodig hebt, om xiaomi apparaten te koppelen aan domoticz.
wat voor doelen kun je deze nog meer voor gebruiken?

alarm sirene? lampje?

• maartend
pipodejunk schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:01:
[...]

Dank voor je reactie

Ik begreep dat je deze nodig hebt, om xiaomi apparaten te koppelen aan domoticz.
wat voor doelen kun je deze nog meer voor gebruiken?

alarm sirene? lampje?
Dat. En er zit een lichtmeting op en (beperkte, hoewel via een omweg omzeilbare) internet radio op. En het is een hub natuurlijk. Maar voor enkel hub funtie kun je net zo goed dus zigbee2mqtt pakken (mits je home assistant gaat draaien, domoticz weet ik niet.

• D3ssen
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11-01 15:53
Is het mogelijk om van de Xiaomi smart plug (zigbee version) het stroomverbruik uit te lezen in Domoticz? Ik krijg deze nu alleen maar als aan/uit schakelaar te zien.

• Killer61
  • Laatst online: 20-03 15:20
Ik heb een vraag inzake de hub en de koppeling met de xiaomi en aqara accessoires. Voor de koppeling geeft de app aan dat de hub en je modem in de buurt moeten zijn. Stel dat ik de motion sensor achter in mijn tuin wil plaatsen, is de wifi signaal dan alleen van belang of moet de hub ook enigszins in de buurt zijn? Dit vraag ik ivm met aanschaf van een eventuele tweede hub.

Een tweede vraag is, of ik in de automation een koppeling kan maken tussen accessoires die gekoppeld zijn met verschillende hubs? Maakt het dan hierbij uit of de hubs met dezelfde wifi moeten zijn verbonden?

• Krypt
  • Nu online
D3ssen schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:05:
Is het mogelijk om van de Xiaomi smart plug (zigbee version) het stroomverbruik uit te lezen in Domoticz? Ik krijg deze nu alleen maar als aan/uit schakelaar te zien.
Het kan even duren voordat je het verbruik in domoticz ziet; is ook een ander device wat je erbij krijgt. Heeft bij mij een aantal uur geduurd voordat ie erbij kwam.

Pvouput live

• D3ssen
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 11-01 15:53
Krypt schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 10:14:
[...]

Het kan even duren voordat je het verbruik in domoticz ziet; is ook een ander device wat je erbij krijgt. Heeft bij mij een aantal uur geduurd voordat ie erbij kwam.
Oke bedankt! De schakelaar staat er sinds gisteren in maar ik zie nog geen verbruik. Ik heb accepteer nieuwe Hardware/Sensoren ook niet standaard aan staan dus dat zal het probleem wel zijn ;)

D3ssen wijzigde deze reactie 11-01-2019 11:39 (4%)

• Krypt
  • Nu online
Je krijgt geen log bij de schakelaar hè, het wordt een aparte utility device. En standaard niet enabled zoals bij alle nieuwe devices.

Eerst moet even bij je devices (settings - devices) kijken.

Pvouput live

• zoeperman
Als ik dit draadje lees dan nog niet...
https://community.home-as...qara-gateway-hub/66933/21

• Kapotlood
Als ik dat draadje goed begrijp @zoeperman, dan kun je met de huidige versie van de app geen enkele Gateway meer uitlezen voor een Key, en dus op dit moment geen enkele gateway aansluiten op Home Assistant?

Dan zou het niet zozeer liggen aan welke variant en/of versie gateway je koopt, maar aan de versie van Mi Home zelf?

• rorie
Zelf gebruik ik de ios app van Mi Home, volgens mij werkt dit hiet heel anders. Het enige wat ik daar kan doen is een ikea lamp toevoegen en daarna een gateway te selecteren. Daarna geeft hij dus de melding dat deze geupdate moet worden, ook na de laatste firmware update.

MasterMaceMichu schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 05:55:

• Kapotlood
Probeer je de Tradfri direct te linken met/aan de Mi Home gateway na 't peertje te hebben gereset? Dát zou dingen wel makkelijk maken voor wat ik wil! :). Ben benieuwd of dat inderdaad gaat werken na de bekendmaking van Xiaomi en Ikea.

• Dacuuu
Kapotlood schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 14:54:
Als ik dat draadje goed begrijp @zoeperman, dan kun je met de huidige versie van de app geen enkele Gateway meer uitlezen voor een Key, en dus op dit moment geen enkele gateway aansluiten op Home Assistant?

Dan zou het niet zozeer liggen aan welke variant en/of versie gateway je koopt, maar aan de versie van Mi Home zelf?
Niet correct. Je kan alleen de key van de nieuwste hub niet uitlezen.

Ik heb laatst mijn xiaomi stofzuiger toegevoegd aan domoticz, hiervoor moet je een modded Mihome installeren die wel de keys laat zien. Vervolgens kan je m toevoegen. De stofzuiger dan.

• Kapotlood
Dus met de Mi Home Gateway V2 zijn er geen problemen, alleen met de Aqara Gateway?

Het is nog best wat verwarrend dankzij Xiaomi die met verschillende namen en functies exact hetzelfde ontwerp aan product design verkoopt. Maar het idee dat ik de peertjes van Tradfri wellicht zonder tussenkomst van zoiets als Home Assistant aan elkaar kan koppelen? In één woord geweldig 👍

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21-03 09:25
Heeft iemand hier enig idee wat het maximale vermogen is dat ik op een gehackte Deur/Raam sensor de Xiaomi kan zetten? Zie ook: https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Ik wil mijn deurbel aansluiten op die sensor, maar daar komt 8V / 1A uit dus ben ik bang dat ik die input opblaas.

Verwacht : Kia Niro EV, 1 mei 2019

• zoeperman
GAEvakYD schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:04:
Heeft iemand hier enig idee wat het maximale vermogen is dat ik op een gehackte Deur/Raam sensor de Xiaomi kan zetten? Zie ook: https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Ik wil mijn deurbel aansluiten op die sensor, maar daar komt 8V / 1A uit dus ben ik bang dat ik die input opblaas.
het idee is dat je alleen een schakelaar op deze sensor zet en geen spanning (dus alleen schakelen), tenzij je hem als voeding wil gebruiken in plaats van de batterij (maar dat maak ik uit je verhaal niet op)

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21-03 09:25
zoeperman schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:20:
[...]

het idee is dat je alleen een schakelaar op deze sensor zet en geen spanning (dus alleen schakelen), tenzij je hem als voeding wil gebruiken in plaats van de batterij (maar dat maak ik uit je verhaal niet op)
hmmm dat is jammer. Ik zoek een manier om simpel het signaal van de deurbel af te pakken en in mijn domotica te krijgen.

Ik vond de schema's op Robbshop nog best complex, maar misschien vergis is me daarin:
https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel

Ik heb in de meterkast een beltrafo hangen die 230v input heeft en waar vanuit de uitgang 1 aderpaar naar de deurbel loopt en 1 aderpaar naar de bel zelf.

Verwacht : Kia Niro EV, 1 mei 2019

• Kapotlood
@GAEvakYD, kan dat niet door een Sonof tussen de kabel te zetten? https://www.google.nl/acl...campaign%3Dpla-nlg-ele-mb

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-03 19:11
GAEvakYD schreef op vrijdag 11 januari 2019 @ 17:38:
[...]

hmmm dat is jammer. Ik zoek een manier om simpel het signaal van de deurbel af te pakken en in mijn domotica te krijgen.

Ik vond de schema's op Robbshop nog best complex, maar misschien vergis is me daarin:
https://www.robbshop.nl/domotica/projecten/z-wave-deurbel

Ik heb in de meterkast een beltrafo hangen die 230v input heeft en waar vanuit de uitgang 1 aderpaar naar de deurbel loopt en 1 aderpaar naar de bel zelf.
Bekijk dit eens.
Pagina: 1 ... 52 ... 61 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True