Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• joostnl
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 20:53
Ik vind de mod nou niet echt een vooruit gang...
Accepteer een moderne look, plak dimmer switch over bestaand gat klaar.
robertwebbe schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:12:
[...]

Hier heb ik een vergelijkbaar project met een Philips hue dimmer switch:
https://ottelo.jimdo.com/philips-hue-osram-lightify/.

De Philips hue dimmer koop je hier voor € 17,95.

• JBS
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
joostnl schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:42:
Ik vind de mod nou niet echt een vooruit gang...
Accepteer een moderne look, plak dimmer switch over bestaand gat klaar.

[...]
Los daarvan: De Hue Dimmer is niet breed genoeg is om een volledig gat wat ontstaat bij het verwijderen van een bestaande schakelaar te verbergen.

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
prein2 schreef op maandag 31 december 2018 @ 13:41:
[...]

Ik heb gewoon een jung zigbee schakelaar gekocht. 60€ en plug en play, zonder gedoe. Gita en Busch Jaeger hebben ze ook.
Waar haal je die dan uit voor die prijs? Ik zie ze alleen maar vanaf €80.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

[...]

Ik heb gewoon een jung zigbee schakelaar gekocht. 60€ en plug en play, zonder gedoe. Gita en Busch Jaeger hebben ze ook.
Is ook een optie, nadeel is wel dat je extra apparatuur nodig hebt als je ze in je installatie wilt opnemen (HomeKit, Google Home) waardoor een relatief eenvoudige installatie alsnog ingewikkeld wordt.
Peatsmoke schreef op maandag 31 december 2018 @ 14:05:
[...]

Waar haal je die dan uit voor die prijs? Ik zie ze alleen maar vanaf €80.
Kwam deze ook nog tegen, is goedkoper en lijkt meteen inbouw: https://www.bol.com/nl/p/...socialshare_pdp_iphoneapp

Toppe wijzigde deze reactie 31-12-2018 14:13 (28%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Geurt-kun
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 19:01

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

[...]

Heb je een artikelnummer?

2k op west bij Pv Output

• Saturnus
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Nog een paar dagen wachten. *O*

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Erwin_83
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 18:05

Erwin_83

Gasloos sinds 01-12-2017

tozzke schreef op zaterdag 29 december 2018 @ 17:50:
[...]

en dan moet je toch nog opletten:
[Afbeelding]
te belachelijk voor woorden :F
C E staat voor China Export, hoorde ik laatst bij de bijscholing (ook met hijsgereedschap speelt dit probleem )
Erwin_83 schreef op maandag 31 december 2018 @ 19:42:
[...]

C E staat voor China Export, hoorde ik laatst bij de bijscholing (ook met hijsgereedschap speelt dit probleem )
Wikipedia: CE marking

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• prein2
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 20:50

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

https://www.jung.de/nl/55...chting/zigbee-wandzender/

Lijkt nu toch iets duurder inderdaad. Ik heb tijdens de verbouwing alles uit Duitsland gehaald, scheelt behoorlijk..

PVoutput

• Geurt-kun

Geurt-kun

prein2 schreef op maandag 31 december 2018 @ 20:05:
[...]

Lijkt nu toch iets duurder inderdaad. Ik heb tijdens de verbouwing alles uit Duitsland gehaald, scheelt behoorlijk..
En die kan je programmeren zoals je wilt?

2k op west bij Pv Output

• prein2

prein2

Geurt-kun schreef op maandag 31 december 2018 @ 21:08:
[...]

En die kan je programmeren zoals je wilt?
Hoe bedoel je? Hij heeft 6 knoppen die ik inderdaad aan lichtpresets heb toegewezen. Je kunt nog veel meer veranderen maar ik gebruik enkel de presets..

PVoutput

• Peatsmoke
  • Niet online
[...]

Thnx! Ik ga eens even kijken bij OBI en Mobau, da's 5 minuten langer rijden dan de Hornbach en Praxis... ;)

[...]

Deze werkt enkele direct voor Hue, INNR & Osram (qua grote namen) dus je zal altijd extra componenten nodig hebben om dit werken te krijgen met Xiaomi & Trådfri?

https://katalog.gira.de/nl_NL/datenblatt.html?id=669892
Dit is de Gira variant, ook hier heb je extra componenten nodig als je Xiaomi/Trådfri wilt bedienen

Toppe wijzigde deze reactie 01-01-2019 10:55 (14%)

• Geurt-kun

Geurt-kun

prein2 schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 09:16:
[...]

Hoe bedoel je? Hij heeft 6 knoppen die ik inderdaad aan lichtpresets heb toegewezen. Je kunt nog veel meer veranderen maar ik gebruik enkel de presets..
Ik bedoel wat @Toppe zegt, het blijkt niet rechtsreeks te werken met Xiaomi.
Ook met Homey 1.5 werkte het niet.

2k op west bij Pv Output

• EvJd
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 15-02 19:22
sander817 schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:31:
Koppeling met Google home lukt mij niet. Hij vraagt om de mi login, koppelt dan, maar springt weer terug naar beginscherm. Maar er is niks gekoppeld
Ik heb precies hetzelfde probleem. Iemand die de oplossing weet? Ik heb switches die ik met Google home zou willen bedienen, maar misschien werkt dit nog wel helemaal niet
Geurt-kun schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:04:
[...]

Ik bedoel wat @Toppe zegt, het blijkt niet rechtsreeks te werken met Xiaomi.
Ook met Homey 1.5 werkte het niet.
Je moet dan kijken naar een oplossing met Domoticz/HA in combinatie met een Zigbee2MQTT stick.

Voor mij ook de reden om voor een DIY oplossing te gaan, ik wil alleen maar aan/uit en eventueel kunnen dimmen. De rest kan me gestolen worden eigenlijk

• Geurt-kun

Geurt-kun

Toppe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 12:24:
[...]

Je moet dan kijken naar een oplossing met Domoticz/HA in combinatie met een Zigbee2MQTT stick.

Voor mij ook de reden om voor een DIY oplossing te gaan, ik wil alleen maar aan/uit en eventueel kunnen dimmen. De rest kan me gestolen worden eigenlijk
Dit spul past mooi in het bestaande schakelmateriaal en daar gaat het nou net mis.
Bestaande schakelaars zijn vaak op 1.05 m hoog (deurknop) gemonteerd en zo'n multi functionele schakelaar wil je juist op ooghoogte hebben.

2k op west bij Pv Output

Geurt-kun schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:35:
[...]

Dit spul past mooi in het bestaande schakelmateriaal en daar gaat het nou net mis.
Bestaande schakelaars zijn vaak op 1.05 m hoog (deurknop) gemonteerd en zo'n multi functionele schakelaar wil je juist op ooghoogte hebben.
Klopt, ik heb dan ook een bestaande Trådfri (of Xiaomi) schakelaar los gehaald en verbonden aan een druk schakelaar. Die is er ook in een dubbele variant waardoor je dus zowel aan/uit als dimmen kan doen. En alles in eigen stijl van je bestaand schakelmateriaal

• Peatsmoke
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 10:47:
[...]

Deze werkt enkele direct voor Hue, INNR & Osram (qua grote namen) dus je zal altijd extra componenten nodig hebben om dit werken te krijgen met Xiaomi & Trådfri?

https://katalog.gira.de/nl_NL/datenblatt.html?id=669892
Dit is de Gira variant, ook hier heb je extra componenten nodig als je Xiaomi/Trådfri wilt bedienen
Dat is voor mij ook prima (Hue) maar dit is het Xiaomi topic, dus wel ff fijn dat je het vermeldt. (y)

• prein2

prein2

Geurt-kun schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:35:
[...]

voordeel van een oud huis.. Mijn schakelmateriaal zit op 1,50.. Ook ideaal voor kinderhandjes 🤗

PVoutput

• Geurt-kun

Geurt-kun

Toppe schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 14:47:
[...]

Klopt, ik heb dan ook een bestaande Trådfri (of Xiaomi) schakelaar los gehaald en verbonden aan een druk schakelaar. Die is er ook in een dubbele variant waardoor je dus zowel aan/uit als dimmen kan doen. En alles in eigen stijl van je bestaand schakelmateriaal
Nadeel is dat als je agressiever partner (WAF) vijf keer achter elkaar op de schakelaar gaat drukken je alles weer los kan schroeven om je schakelaar opnieuw aan te melden.

2k op west bij Pv Output

Geurt-kun schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 19:44:
[...]

Nadeel is dat als je agressiever partner (WAF) vijf keer achter elkaar op de schakelaar gaat drukken je alles weer los kan schroeven om je schakelaar opnieuw aan te melden.
Geen idee hoe dit bij Xiaomi zit maar bij Ikea moet je de koppelingsknop gebruiken om te resetten, en die is niet aangesloten.

Daarbij reageren ze instant

• Hkuit
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19-02 13:38
Heb ik nu wel de juiste spullen besteld?
Uit de openingspost heb ik de V2 gateway besteld. Daarbij heb ik wat body sensors besteld, van Mijia en van Aqara, en wat andere schakelaars, van Aqara.
Ik meende dat de Xiaomi merken onderling compatibel waren; nu lees ik op iCulture echter dat dit niet zo is:
https://www.iculture.nl/n...i-aqara-homekit-geschikt/

Klopt dit? Kan ik m'n aqara spullen straks niet aan die gateway koppelen? Alleen Mijia producten? Of zit het anders?

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:54
Hkuit schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:12:
Heb ik nu wel de juiste spullen besteld?
Uit de openingspost heb ik de V2 gateway besteld. Daarbij heb ik wat body sensors besteld, van Mijia en van Aqara, en wat andere schakelaars, van Aqara.
Ik meende dat de Xiaomi merken onderling compatibel waren; nu lees ik op iCulture echter dat dit niet zo is:
https://www.iculture.nl/n...i-aqara-homekit-geschikt/

Klopt dit? Kan ik m'n aqara spullen straks niet aan die gateway koppelen? Alleen Mijia producten? Of zit het anders?
Lees nog eens goed, het gaat daar over Homekit en Aqara / Mijja. Heeft niks te maken met de gateway.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Hkuit
vuurtjih schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:22:
[...]

Lees nog eens goed, het gaat daar over Homekit en Aqara / Mijja. Heeft niks te maken met de gateway.
Dat dacht ik ook, maar er staat "Aqara-accessoires werken niet samen met de producten van Xiaomi zelf, maar dat komt omdat het een apart submerk is". En dat komt niet overeen met wat ik op andere plaatsen lees.

Heeft iemand hier nieuwere Aqara sensors gekoppeld aan een wat oudere, maar wel V2, gateway?

• vuurtjih
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 23:54
Hkuit schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:36:
[...]

Dat dacht ik ook, maar er staat "Aqara-accessoires werken niet samen met de producten van Xiaomi zelf, maar dat komt omdat het een apart submerk is". En dat komt niet overeen met wat ik op andere plaatsen lees.

Heeft iemand hier nieuwere Aqara sensors gekoppeld aan een wat oudere, maar wel V2, gateway?
Ik heb (volgens mij) de V2 met de Aqara Wireless Mini Switch, Motion Sensor, Cube en de Aqara Door Sensor. Werkt allemaal prima.

Honor View 20 | Cubot Power / X18 Plus| Chuwi HI9 Air | PS4 Slim

• Hkuit
vuurtjih schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 23:49:
[...]

Ik heb (volgens mij) de V2 met de Aqara Wireless Mini Switch, Motion Sensor, Cube en de Aqara Door Sensor. Werkt allemaal prima.
Oké bedankt, dan wacht ik geduldig en hoopvol af!

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20:43
@Hkuit de v2 is niet home kit compatible he (omdat je naar een link verwijst over home kit)

• paQ
  • Laatst online: 22:15
Update xiaomi app voor IKEA zie ik.
De rolgordijnen van IKEA die volgende maand komen, zijn dus xiaomi...(?)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Hkuit
zoeperman schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 20:12:
@Hkuit de v2 is niet home kit compatible he (omdat je naar een link verwijst over home kit)
Klopt, en maakt voor mij ook niet uit, maar in dat artikel schrijven ze dat Aqara spul niet op de rest zou passen. En dan zou ik een deel niet-compatibele sensoren hebben besteld. Vandaar mijn vraag.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:55
paQ schreef op woensdag 2 januari 2019 @ 23:12:
Update xiaomi app voor IKEA zie ik.
De rolgordijnen van IKEA die volgende maand komen, zijn dus xiaomi...(?)
Dacht zelf aan dat die Ikea lampen nu met de Xiaomi gateway zouden werken. Als ik bij toevoegen in Mi app kijken, zie ik ook een vijf-tal lampen welke je kunt toevoegen.

Maar zou mooi zijn als die rolgordijnen straks ook op de gateway zouden werken, scheelt weer een extra hub. :*)

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:55
Hkuit schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 00:06:
[...]

Klopt, en maakt voor mij ook niet uit, maar in dat artikel schrijven ze dat Aqara spul niet op de rest zou passen. En dan zou ik een deel niet-compatibele sensoren hebben besteld. Vandaar mijn vraag.
Geen zorgen, nagenoeg alle accessoires werken zowel op de V2 als de Aqara hub. Mocht je toch nog twijfels hebben, kun je even de Mi Home app downloaden van Aqara en op het plusje rechtsboven drukken. Zo kun je accessoires toevoegen, maar ook even checken of jouw bestelde accessoires er tussen staan.

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22:45

Nicap

Tsssk....

Heeft iemand de Xiaomi deurbel inmiddels al binnen? Ben wel benieuwd naar de mogelijkheden. Staat niet echt duidelijk bij dat hij te koppelen is met de hub.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Saturnus
  • Niet online
Het spul is aangekomen dus vanuit de iOS app "Mi Home" voer ik de setup uit.
Alles gaat goed, maar als de "Mi Control Hub" eenmaal in de lijst staat zegt hij bij het aanklikken "Failed to initialize device." :?

Edit:
Eindelijk een goede hit op internet. Moet mogelijk Region op Mainland China zetten. Ik ga het nu testen en update hier later.

Edit 2:
Yes, dat was het.

Saturnus wijzigde deze reactie 03-01-2019 13:32 (28%)

AMD Ryzen 1700X | G.Skill Trident Z 3000MT/s | Asus Prime B350-Plus | Samsung 960 Evo

• Bertha781
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 17-02 08:33
jobr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:44:
[...]

Ik heb de volgende blocky:
[Afbeelding: blocky]

Die urls zijn die ik eerder heb geschreven.
Alleen bij de eerste RGB On heb ik de juiste kleur.

Ik hoef toch niet bij elke On eerst de kleur te zetten?
Kan deze kleur niet bewaard blijven?

Wat ik nou eigenlijk verwacht is dat ik de kleur op groen zet en dat deze kleur groen blijft totdat ik de kleur weer verander.
Is hier al een passende oplossing voor. Ik zou graag bij het activeren van een Alarm rood knipperen en bij het deactiveren groen. Maar ik krijg niet meer dan wit ligt!

• Saturnus
  • Niet online
Hoort zo’n temperatuursensor echt te kloppen of is het meer een ‘voor de grap’ ding? Vergeleken met 2 ‘domme’ sensoren is de Aqara temperatuur 1-1,5 gr hoger en vergeleken met een hygrometer praat je over 46% versus 63%. :/

• Peatsmoke
  • Niet online
Saturnus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 00:40:
Hoort zo’n temperatuursensor echt te kloppen of is het meer een ‘voor de grap’ ding? Vergeleken met 2 ‘domme’ sensoren is de Aqara temperatuur 1-1,5 gr hoger en vergeleken met een hygrometer praat je over 46% versus 63%. :/
De thermometer werkt hier prima (heb er 6 hangen) mbt de hygrometer heb ik dezelfde ervaringen. Niet dat ze officieel geijkt zijn, maar ik heb ze stuk voor stuk op de kamerthermostaat gezet en (behalve bij de Hue bewegingssensor) waren er geen grote afwijkingen tov de kamerthermostaat (van Tado).
Misschien dat je een brak exemplaar hebt, of ik heb gelukt dat ze allemaal goed lijken te werken... ;)

• Bertha781
Behouden de Ikea lampen hun setting als de spanning er af geweest is? Ik heb een Shally 2 waar 2 Gira schakelaars op aangesloten zijn. Zo kan ik via de Domticz app of via een programma en via de schakelkaars alles aan en uit zetten. Misschien dat in de toekomst dimmen en kleur aanpassen middels deIkea lampen ook wel nice is. Maar dan moet de de waarden wel bewaren als de spanning er af geweest is!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:27
Rgerr schreef op donderdag 3 januari 2019 @ 06:48:
[...]

Dacht zelf aan dat die Ikea lampen nu met de Xiaomi gateway zouden werken. Als ik bij toevoegen in Mi app kijken, zie ik ook een vijf-tal lampen welke je kunt toevoegen.

Maar zou mooi zijn als die rolgordijnen straks ook op de gateway zouden werken, scheelt weer een extra hub. :*)
Zijn alleen nog niet te koppelen, zit op China Mainland servers, je ziet idd de lampen wel staan, maar effectief koppelen (6 keer lamp aan en uit achter elkaar) werkt (nog) niet.

• Bertha781
jobr schreef op woensdag 13 december 2017 @ 19:44:
[...]

Ik heb de volgende blocky:
[Afbeelding: blocky]

Die urls zijn die ik eerder heb geschreven.
Alleen bij de eerste RGB On heb ik de juiste kleur.

Ik hoef toch niet bij elke On eerst de kleur te zetten?
Kan deze kleur niet bewaard blijven?

Wat ik nou eigenlijk verwacht is dat ik de kleur op groen zet en dat deze kleur groen blijft totdat ik de kleur weer verander.
Ik krijg maar geen kleuren uit mijn Xiaomi gate. Ik heb onderstaande bloky gemaakt. De IP verwijst naar mijn Domoticz server (raspberry). Ook als de IP naar de gate verwijst geen kleur. Kan iemand helpen?

• Saturnus
  • Niet online
Peatsmoke schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 08:08:
[...]

De thermometer werkt hier prima (heb er 6 hangen) mbt de hygrometer heb ik dezelfde ervaringen. Niet dat ze officieel geijkt zijn, maar ik heb ze stuk voor stuk op de kamerthermostaat gezet en (behalve bij de Hue bewegingssensor) waren er geen grote afwijkingen tov de kamerthermostaat (van Tado).
Misschien dat je een brak exemplaar hebt, of ik heb gelukt dat ze allemaal goed lijken te werken... ;)
Ik zal even zien of er nog meer hygrometers in huis zijn.

Ook de gateway heeft problemen. Via Home Assistant heb ik shake van de switch gekoppeld aan gateway lamp aan. Soms werkt het, soms na een paar uur niet meer, en de lamp knop op de gateway zelf werkt bijna nooit.

De battery levels worden na 24 uur ook al procenten lager gerapporteerd.

Gaat lekker hier... :|

• maartend
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:27
Er is een update voor de HubV2. gaat van V143 naar v158. Nog geen idee wat er wordt geupdate.

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 21:24
Bertha781 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:32:
[...]

Ik krijg maar geen kleuren uit mijn Xiaomi gate. Ik heb onderstaande bloky gemaakt. De IP verwijst naar mijn Domoticz server (raspberry). Ook als de IP naar de gate verwijst geen kleur. Kan iemand helpen?

[Afbeelding]
Meest handige is denk ik een group aanmaken (onder scene) voor elke kleur en deze aan en deze te kiezen in je blocky.
In de Group moet je dan onder Devices je RGB gateway toevoegen en dan kun je daar de kleur instellen.

Als je het met url wil, volgens mij werkte bijv dit:
http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=8&hex=f21111&brightness=100&iswhite=false

• maartend
Edit ; laat maar. Werkt nu wel. Niks veranderd. Zal wel even hebben moeten syncen of zoiets. Denk ik dan.

Iemand al de V2 versie van de Aqara double switch kunnen koppelen aan HA via bijv. de Hub?

Hub ziet hem wel, hij triggert echter niet. En zo lastig kan het niet zijn. De single button werkt wel gewoon bij me.

Dit is mijn single button switch, werkt zonder problemen;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- alias: Nachtlamp schakelen
  trigger:
    platform: event
    event_type: xiaomi_aqara.click
    event_data:
      entity_id: binary_sensor.wall_switch_158d000255e845
      click_type: single
  action:
    - service: light.turn_on
      entity_id: light.gateway_light_7811dcf9948f
      data:
        rgb_color: [200,0,0]
        brightness: 20
    - delay: 00:05:00
    - service: light.turn_off

Dit mijn double, en die doet dus niks.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- alias: Nachtlamp schakelen via double switch
  trigger:
    event_data:
      entity_id: binary_sensor.wall_switch_left_158d0002afe617
  action:
      data:

maartend wijzigde deze reactie 04-01-2019 16:23 (76%)

• Bertha781
jobr schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 15:27:
[...]

Meest handige is denk ik een group aanmaken (onder scene) voor elke kleur en deze aan en deze te kiezen in je blocky.
In de Group moet je dan onder Devices je RGB gateway toevoegen en dan kun je daar de kleur instellen.

Als je het met url wil, volgens mij werkte bijv dit:
http://localhost:8080/json.htm?type=command&param=setcolbrightnessvalue&idx=8&hex=f21111&brightness=100&iswhite=false
Me de group ga ik proberen. Kan kan wel aan en uit schakelen na xx aantal seconden aangezien di alleen een set is. Met de URL wil echt niet. De IP moet de Ip van de Raspberry (in mijn geval) zijn toch. Hoe weet domoticz dan dat het om de lamp van de Xiami gaat. De link verwijst hier niet naar.

• Revolt463
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:07
maartend schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:15:
Edit ; laat maar. Werkt nu wel. Niks veranderd. Zal wel even hebben moeten syncen of zoiets. Denk ik dan.

Iemand al de V2 versie van de Aqara double switch kunnen koppelen aan HA via bijv. de Hub?

Hub ziet hem wel, hij triggert echter niet. En zo lastig kan het niet zijn. De single button werkt wel gewoon bij me.

Dit is mijn single button switch, werkt zonder problemen;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- alias: Nachtlamp schakelen
  trigger:
    event_data:
      entity_id: binary_sensor.wall_switch_158d000255e845
  action:
      data:

Dit mijn double, en die doet dus niks.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
- alias: Nachtlamp schakelen via double switch
  trigger:
    event_data:
      entity_id: binary_sensor.wall_switch_left_158d0002afe617
  action:
      data:

Volgens mij moet je je click type op double zetten. Zie https://www.home-assistan...nary_sensor.xiaomi_aqara/

• k_ers
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 20:10
vwtune schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:28:
[...]

Ik ben benieuwd of je de camera ook in bijvoorbeeld synolgy of Blue iris kan opslaan, dit doe ik namelijk nu ook met mijn ip camera bij mij voordeur.
Zodat de opslag centraal blijft en niet elke keer een andere app nodig heb voor te kijken op de camera's

Daar ben ik ook benieuwd naar! Kan alleen nergens iets vinden erover.

• maartend
Nee, was niet zo. Je hebt single, double (als in snel 2 maal indrukken), long en both (beide knoppen gelijktijdig indrukken)

• wou5er
  • Registratie: maart 2009
  • Niet online
Ik heb al enige tijd de motion sensors v2, echter ervaar ik dat de motion sensors af en toe wel beweging detecteren en de andere keer niet... via de mi app worden alle motions gedetecteerd... echter wil ik die via domoticz laten lopen word met regelmaat geen detecties waar genomen en soms zelfs voor uren lang niet...

iemand die hier ook last van heeft en weet hoe dit is op te lossen?
Erg irritant al zeg ik het zelf

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:09
Saturnus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 13:46:
[...]

De battery levels worden na 24 uur ook al procenten lager gerapporteerd.

Gaat lekker hier... :|
Wat betreft de batterij levels zou ik me niks aantrekken, dat wordt in HA verkeerd aangegeven. Er wordt een vertaalslag naar procenten berekend op basis van niveau tussen 3,30 en 2,80 volt en dat is gewoon fout.

De knoopcel batterijen zijn gewoon nominaal 3.00 volt (zie specs van allerlei fabrikanten) en hebben soms een overshoot boven 3 volt omdat de belasting van de aqara xiaomi devices extreem laag is.
Maar eigenlijk zou 3.00 Volt en alles wat daarboven zit als 100% moeten gelden, want boven 3 volt verloopt de afloop ook niet lineair.

De batterij heeft verder een redelijk lineair verloop van 3.00 naar 2.70 Volt waarna het snel degradeert. De aqara - xiaomi devices werken waarschijnlijk goed tot 2.80 of misschien wel 2.70 Volt alleen zijn mijn devices na meer dan een jaar gebruik nog maar op 2,97 Volt (laagste van ~20 batterij devices).

Ik heb mijn device batterijlevels allemaal omgezet naar Voltages omdat ik dat inzichtelijker acht.

• rorie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19-02 15:20
Kan je de Tradfri gu 10 led spot van Ikea direct vanaf de Xiaomi hub V2 bedienen? Wanneer ik de led spot probeer toe te voegen moet ik een Gateway selecteren.

• maartend
dof schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:49:
[...]
Ik heb mijn device batterijlevels allemaal omgezet naar Voltages omdat ik dat inzichtelijker acht.
Slim plan. Eens kijken hoe ik dat voor elkaar krijg.

• s441558
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-02 13:26
[...]
Hoe heb je de procenten dan vertaald naar Volt? Ik zie in de code van home-assistant niet hoe de relatie zou moeten liggen.

• maartend
s441558 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:49:
[...]

Hoe heb je de procenten dan vertaald naar Volt? Ik zie in de code van home-assistant niet hoe de relatie zou moeten liggen.
Voor zover ik tot nu begrijp gebeurt het juist andersom. HA vertaalt naar %. heb al eea daarover gevonden. Er zou iets zijn als bettery_level.
Zijn er ergens change logs te vinden van xiaomi produkten? Van de gateway is er nu firmware 1.4.1_161.0158 beschikbaar. De vorige was .0143.

• maartend
meesje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:11:
Zijn er ergens change logs te vinden van xiaomi produkten? Van de gateway is er nu firmware 1.4.1_161.0158 beschikbaar. De vorige was .0143.
Nope. Had het ook al aangegeven, maar kan de changelog niet vinden.
maartend schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:14:
[...]

Nope. Had het ook al aangegeven, maar kan de changelog niet vinden.
Dan nemen we maar de gok... ;)

• maartend
meesje schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:21:
[...]

Dan nemen we maar de gok... ;)
Ik gedaan. Nog geen probleem gevonden. Hoopte op uitgebriede internet radio.

• s441558
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 19-02 13:26
maartend schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:53:
[...]

Voor zover ik tot nu begrijp gebeurt het juist andersom. HA vertaalt naar %. heb al eea daarover gevonden. Er zou iets zijn als bettery_level.
Gevonden! Moest bij de components zoeken, niet bij de sensors. De volgende formule wordt gebruikt:

percent = ((voltage - min_volt) / (max_volt - min_volt)) * 100

Met min_volt = 2800 mV en max_volt = 3300 mV

40% in Home Assistant is dus 3V.

s441558 wijzigde deze reactie 04-01-2019 18:40 (3%)

maartend schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 18:22:
[...]

Ik gedaan. Nog geen probleem gevonden. Hoopte op uitgebriede internet radio.
Hier ook nog geen problemen. Alle devices zijn gewoon bereikbaar in zowel de Mi Home app als Homekit/homebridge.

• dof
s441558 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 17:49:
[...]

Met de Xiaomi gateway moet je dat met json omzetten aangezien de voltage niet doorgegeven wordt. met zigbee2mqtt gateway wordt de voltage wel doorgegeven en kun je het gewoon overnemen.

Na een beetje algebra was de omzetting met xiaomi gateway als onderstaand in een value template:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# sensors.yaml

## old battery value via xiaomi gateway

- platform: template
    sensors:
      battery_body_sensor_158d000125a168:
        friendly_name: Batterij Bewegings Sensor 158d000125a168
        unit_of_measurement: 'V'
        icon_template: mdi:battery-outline   
        value_template: '{{ ((((states.binary_sensor.motion_sensor_158d000125a168.attributes.battery_level*3300)+280000)/(states.binary_sensor.motion_sensor_158d000125a168.attributes.battery_level+100))/1000) | round(2)}}'

met zigbee2mqtt is dat :

code:
1
2
3
4
5
6
7
# sensors.yaml

- platform: mqtt
    name: "Battery Body Sensor 158d000125a168"
    state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d000125a168"
    value_template: "{{ (value_json.voltage/1000) | round(2) }}"

Sorry, 'k ben alweer vergeten hoe je hier nette yaml code kan weergeven (zie het niet in de editor).
Alweer gevonden :)

• jobr
Bertha781 schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:18:
[...]

Me de group ga ik proberen. Kan kan wel aan en uit schakelen na xx aantal seconden aangezien di alleen een set is. Met de URL wil echt niet. De IP moet de Ip van de Raspberry (in mijn geval) zijn toch. Hoe weet domoticz dan dat het om de lamp van de Xiami gaat. De link verwijst hier niet naar.
Het staat wel in de link, zie mijn voorbeel url: idx=8 is mijn geval de Xiaomi RGB Gateway

• dof
Resultaat van voltage weergave is :

https://tweakers.net/ext/f/olyPGptrleXEnH3vam3bLNat/thumb.png

Vele sensoren zijn al meer dan een jaar in gebruik.

Ook nog even voorbeeld van batterij verloop (van CR3032):

https://tweakers.net/ext/f/aCkBIud12x0vKE9ueB6GMVP2/thumb.png

Na 2.70 volt neemt de spanning snel af zoals je kunt zien. Nog van niemand kunnen horen tot welke voltage de aqara - xiaomi sensoren blijven werken. Xiaomi - aqara geeft bij alle sensoren aan dat ze het tenminste 2 jaar met een batterij volhouden. Gezien het verloop van de spanning (mijne nu op +1 jr en nog maar op 2.98V) denk ik dat zo'n sensor het nog wel langer gaat volhouden. We zullen het zien :)

dof wijzigde deze reactie 04-01-2019 19:51 (15%)

• Bertha781
De kleuren zijn gelukt. Ik heb een kleuren blocky gemaakt. Rood, Groen, Groen 50% etc. Voor elke kleur een switch en die in andere blocky activeren. Werkt prima.
Maar ik merk dat ik vaker virtuele switches nodig ben. Kan er ook verwezen worden naar een bepaalde waarde en deze in een ander blocky weer oppakken of iets in die geest? Of moet men voor alles wat men in een ander blocky weer wil gebruiken een virtuele switch maken?

• Saturnus
  • Niet online
[...]

Wat betreft de batterij levels zou ik me niks aantrekken, dat wordt in HA verkeerd aangegeven. Er wordt een vertaalslag naar procenten berekend op basis van niveau tussen 3,30 en 2,80 volt en dat is gewoon fout.

De knoopcel batterijen zijn gewoon nominaal 3.00 volt (zie specs van allerlei fabrikanten) en hebben soms een overshoot boven 3 volt omdat de belasting van de aqara xiaomi devices extreem laag is.
Maar eigenlijk zou 3.00 Volt en alles wat daarboven zit als 100% moeten gelden, want boven 3 volt verloopt de afloop ook niet lineair.

De batterij heeft verder een redelijk lineair verloop van 3.00 naar 2.70 Volt waarna het snel degradeert. De aqara - xiaomi devices werken waarschijnlijk goed tot 2.80 of misschien wel 2.70 Volt alleen zijn mijn devices na meer dan een jaar gebruik nog maar op 2,97 Volt (laagste van ~20 batterij devices).

Top!
dof schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 19:20:
[...]

Met de Xiaomi gateway moet je dat met json omzetten aangezien de voltage niet doorgegeven wordt. met zigbee2mqtt gateway wordt de voltage wel doorgegeven en kun je het gewoon overnemen.

Na een beetje algebra was de omzetting met xiaomi gateway als onderstaand in een value template:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# sensors.yaml

## old battery value via xiaomi gateway

- platform: template
    sensors:
      battery_body_sensor_158d000125a168:
        friendly_name: Batterij Bewegings Sensor 158d000125a168
        icon_template: mdi:battery-outline   
        value_template: '{{ ((((states.binary_sensor.motion_sensor_158d000125a168.attributes.battery_level*3300)+280000)/(states.binary_sensor.motion_sensor_158d000125a168.attributes.battery_level+100))/1000) | round(2)}}'

met zigbee2mqtt is dat :

code:
1
2
3
4
5
6
7
# sensors.yaml

- platform: mqtt
    name: "Battery Body Sensor 158d000125a168"
    state_topic: "zigbee2mqtt/0x00158d000125a168"
    value_template: "{{ (value_json.voltage/1000) | round(2) }}"

Sorry, 'k ben alweer vergeten hoe je hier nette yaml code kan weergeven (zie het niet in de editor).
Alweer gevonden :)
Dat is mooie code. d:)b Thanks. _/-\o_

Hopelijk gaan mijn coding skills binnenkort ook de betere kant op want met lampen die reageren op een motion sensor, een switch en bij het arriveren van de auto (BLE) en daarbij verschillende lichtsterkte hebben op basis van tijd en sensor lux gaan er heel wat conditions, if, else, dit, dat nodig zijn.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:51
Bij mij vindt de V2 hub die nieuwe update helemaal niet. Eindigt nog op .0143.

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:42
wou5er schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 16:39:
Ik heb al enige tijd de motion sensors v2, echter ervaar ik dat de motion sensors af en toe wel beweging detecteren en de andere keer niet... via de mi app worden alle motions gedetecteerd... echter wil ik die via domoticz laten lopen word met regelmaat geen detecties waar genomen en soms zelfs voor uren lang niet...

iemand die hier ook last van heeft en weet hoe dit is op te lossen?
Erg irritant al zeg ik het zelf
Het zou gewoon moeten werken...wellicht is deze mod te proberen? https://gathering.tweaker...message/57438426#57438426

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:45
Saturnus schreef op vrijdag 4 januari 2019 @ 21:04:
[...]
Dat is mooie code. d:)b Thanks. _/-\o_

Hopelijk gaan mijn coding skills binnenkort ook de betere kant op want met lampen die reageren op een motion sensor, een switch en bij het arriveren van de auto (BLE) en daarbij verschillende lichtsterkte hebben op basis van tijd en sensor lux gaan er heel wat conditions, if, else, dit, dat nodig zijn.
Of je koopt gewoon een Homey en maakt in een paar minuten alle flows waar je in HA uren mee bezig bent... :)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• RobertMe
  • Laatst online: 22:49
Sanderrr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:30:
[...]

Of je koopt gewoon een Homey en maakt in een paar minuten alle flows waar je in HA uren mee bezig bent... :)
Dat is dan weer erg kort door de bocht. Als je HA met Node-RED gebruikt is de learning curve al lager. En ook dan blijft het voornaamste verschil qua tijd in de learning curve zitten en niet daadwerkelijk in de tijd om het te maken. Daarnaast heb/had ik ook redelijk wat moeite om verschillende scenario's in Homey flows te verwerken (als er beweging is dan Hue scene X, tenzij de PC aan is dan scene Y, tenzij de TV aan is dan scene Z).

Ook geeft Athom zelf aan dat Zigbee nog niet helemaal stabiel is en ze de code nog flink gaan herschrijven. Dit heeft o.a. weer tot gevolg dat bepaalde dingen (nog) niet werken. Zo zit er in een van de meest recente firmwares pas een fix die ervoor zorgt dat het o.a. mogelijk wordt om de batterijpercentages van de Xiaomi sensoren uit te lezen.

• Saturnus
  • Niet online

• Peatsmoke
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:18:
[...]

Dat is dan weer erg kort door de bocht. Als je HA met Node-RED gebruikt is de learning curve al lager. En ook dan blijft het voornaamste verschil qua tijd in de learning curve zitten en niet daadwerkelijk in de tijd om het te maken. Daarnaast heb/had ik ook redelijk wat moeite om verschillende scenario's in Homey flows te verwerken (als er beweging is dan Hue scene X, tenzij de PC aan is dan scene Y, tenzij de TV aan is dan scene Z).

Ook geeft Athom zelf aan dat Zigbee nog niet helemaal stabiel is en ze de code nog flink gaan herschrijven. Dit heeft o.a. weer tot gevolg dat bepaalde dingen (nog) niet werken. Zo zit er in een van de meest recente firmwares pas een fix die ervoor zorgt dat het o.a. mogelijk wordt om de batterijpercentages van de Xiaomi sensoren uit te lezen.
Tegen de tijd dat alle protocollen goed werken in (mn Zigbee) gaat Homey hier ook komen, maar tot die tijd gebruik ik nog nog lekker de verschillende gateways.
In Domoticz worden overigens de batterijpercentages wel netjes weergegeven.

• Sanderrr
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18:45
RobertMe schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 23:18:
[...]
Ik heb Hue, Xiaomi en Osram die gebruik maken van Zigbee en nergens problemen mee. De belangrijke functies werken prima!

Batterij werkt nu idd niet maar die sensoren gaan zo lang mee, tegen die tijd heeft Ted (de ontwikkelaar van de Xiaomi app voor Homey) dat vast en zeker gefixt :)

Sanderrr wijzigde deze reactie 06-01-2019 12:33 (3%)

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

• dof
Sanderrr schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 22:30:
[...]

't Was een relatief simpele omzetting (in Jinja2) nadat het stukje algebra was gedaan, en dat was ook niet moeilijk. Kortom, 't was allemaal niet zoveel werk... (ik ben beslist geen coder)

Bovendien erg prettig dat HA zo open is, want de originele code laat zien wat de auteur m.i. fout had. En in HA zijn zoveel mogelijkheden om aan te passen die in andere omgevingen ontbreken.

• rorie
In de feature list van de laatste updae van de Mi Home app staat dat Ikea lampen vanf nu ook ondersteund worden. Vol geode moet probeerde ik een vanmijn GU 10 spots toe te voegen binnen de Mi Home app. Rechts boven het +, zoeken op ikea en ja hoor daar kwam een lijstje met Ikea lampen naar voren. Daarna klik je een van de Ikea lampen uit dit lijstje aan, hierna word je gevraagd de juiste Xiaomi gateway te selecteren. In mijn geval is dit er een, de ennige melding die je nog krijgt na het selectern is dat de gateway een firmware update nodig heeft. Hier houd het op Iemand die dit aan de praat gekregen heeft?

• MasterMaceMichu
Nope, ik loop hier ook tegenaan. Mijn Gateways zitten nog op 1.4.1_161.0143, ik krijg géén melding van updaten. Punt versie 0157 is er ook, maar ook daar werkt het nog niet bij.

• HeroS
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19-02 16:24
Ben bezig met een review van de Aqara Vibration Sensor.

Nu valt mij op dat de sensor geen uitslag geeft bij de vibration en ook niet in de log. Terwijl als ik deze video bekijk: YouTube: Aqara Motion Vibration Sensor Review hij wel dit zou moeten doen.

Iemand een idee?

Blog over domotica: http://www.domotica-blog.nl

• rorie
HeroS schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:27:
Ben bezig met een review van de Aqara Vibration Sensor.

Nu valt mij op dat de sensor geen uitslag geeft bij de vibration en ook niet in de log. Terwijl als ik deze video bekijk: YouTube: Aqara Motion Vibration Sensor Review hij wel dit zou moeten doen.

Iemand een idee?
Op het tegeltje in de Mi Home App zou Online moeten verschijnen, daarna moet je idd in de log Tilt of Vibration zien staan.

• HeroS
rorie schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:28:
[...]

Op het tegeltje in de Mi Home App zou Online moeten verschijnen, daarna moet je idd in de log Tilt of Vibration zien staan.
Yup, zie dat die online is. Zie ook in de log tilt en dropt maar geen vibration.

• rorie
HeroS schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:29:
[...]

Yup, zie dat die online is. Zie ook in de log tilt en dropt maar geen vibration.
Vreemd, hier wel.

• HeroS
Kan natuurlijk zijn dat dit stuk is maar heb er 2 en beide hetzelfde probleem.

• Peatsmoke
  • Niet online
Serena schreef op zaterdag 5 januari 2019 @ 06:29:
Bij mij vindt de V2 hub die nieuwe update helemaal niet. Eindigt nog op .0143.
Je bent niet de enige, dat is hier net zo... (We zitten te ver van AMS-IX) ;)

++++EDIT+++++

Het heeft even mogen duren, maar de update is eindelijk binnen... _/-\o_

Peatsmoke wijzigde deze reactie 10-01-2019 07:09 (14%)

• dof
HeroS schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:31:
[...]

Kan natuurlijk zijn dat dit stuk is maar heb er 2 en beide hetzelfde probleem.
Die van mij doen het prima, maar voor "vibration" moet het ding wel echt even schudden. Zeg maar minstens 4 of 5 op de schaal van Richter :) Nee, daar gebruik ik ze niet voor O-)

• HeroS
dof schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:38:
[...]

Die van mij doen het prima, maar voor "vibration" moet het ding wel echt even schudden. Zeg maar minstens 4 of 5 op de schaal van Richter :) Nee, daar gebruik ik ze niet voor O-)
Ik had hem het raam uitgegooid vanaf de zolder :) Maar als ik naar de video kijk hoeft dat niet zo extreem.

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:51
Peatsmoke schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Dat zal het zijn… 7(8)7

• endness
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 19:55
Zouden de body sensors v2 ook zelf met enige regelmaat de lux-waardes moeten updaten? Ik heb ze gekoppeld zitten aan zigbee2mqtt, maar ik krijg alleen bij beweging nieuwe waardes binnen. Ik moet zeggen dat ik ze al een tijd geleden heb verhuisd van de gateway naar z2m, dus misschien mis ik nog een firmware-update. Voordat ik ze weer loskoppel en update was ik benieuwd of ze bij andere mensen wel de waarde af en toe updaten. 1x in het uur zou al voldoende zijn.

• brjhaverkamp
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 08-01 14:51
bottom line schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 15:25:
[...]

Wat wil je eigelijk doen? Zelf aansturen nav een bepaald event?
Eventueel een Sonoff S20 tussen de stroomtoevoer via batterijen van je huidige sirene hangen?
Maar dan moet je bezig zijn met een Rasp Pi en een of ander domotica software programma :)
Ik ben ook aan het kijken naar de Aqara spullen voor het maken van een thuis systeem.
Ik zou de gateway willen gebruiken om een geluid af te spelen bij voordeur bel, achterdeur bel en inbraak alarm. Een custom mp3 zou prima zijn.

Maar 1 speaker is niet voldoende. Dat komt in de kelder en garage niet door. Ik heb er minstens 3 nodig. Zouden 2 extra gateways in slave mode daarvoor kunnen dienen?

Kan dat met de Aqara gateways en domoticz? Ik las dat op extra gateways de custom mp3 niet werkt. Maar dat kan verouderde informatie zijn.

Bert

• readytoflow
  • Niet online
Ok, Homekit via de ATV4 icm een Mifi router (4G) werkt prima weet ik nu.

Dus ik kan door met Aqara. Dat kan ik aan homekit koppelen en dan dus vanafstand via mijn woning app bedienen? Of via een Xiaomi app, ook prima. Zolang ik maar geen portforwarding of andere zaken moet instellen, want dat lukt niet met die Mifi router.

Het is namelijk bedoeld voor ons vakantiehuis.

Ik heb in de bestelling staan:
- De Aquara Hub (2018 versie zeggen ze)
een paar schakelaars voor de verlichting (is allemaal aan/uit) LED. Handig om het bewoond te laten lijken.
- 2 temperatuur sensoren zodat ik weet of ik de CV aan moet zetten om vorstschade te voorkomen.
- 2 water sensoren zodat ik geïnformeerd wordt bij lekkage CV ketel en gootsteen.
- 2 deursensoren

Nu zoek ik nog een (goedkope) homekit camera.
Nu zie ik de 'Xiaomi aqara cam (gateway version HUb, for Xiaomi home app smart kits'

Gaat die gewoon werken via Homekit en kan ik de beelden dan zonder portforwarding op afstand bekijken?

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19:16

Mars Warrior

Earth, the final frontier

endness schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:05:
Zouden de body sensors v2 ook zelf met enige regelmaat de lux-waardes moeten updaten? Ik heb ze gekoppeld zitten aan zigbee2mqtt, maar ik krijg alleen bij beweging nieuwe waardes binnen. Ik moet zeggen dat ik ze al een tijd geleden heb verhuisd van de gateway naar z2m, dus misschien mis ik nog een firmware-update. Voordat ik ze weer loskoppel en update was ik benieuwd of ze bij andere mensen wel de waarde af en toe updaten. 1x in het uur zou al voldoende zijn.
Ik heb ze ook aan zigbee2mqtt hangen en zie geen lux updates zonder beweging. Dus of het is een eigenschap van de sensor, of een bugje/onvolkomenheidje in zigbee2mqtt.
dof schreef op maandag 7 januari 2019 @ 11:38:
[...]
Die van mij zit op een oude bel die trilt (en geluid maakt natuurlijk) als iemand op de deurbel drukt, dus je hoeft er echt niet heel veel voor te doen om een event te krijgen...

http://www.team-mediaportal.com/

• dof
Mars Warrior schreef op maandag 7 januari 2019 @ 17:17:

Die van mij zit op een oude bel die trilt (en geluid maakt natuurlijk) als iemand op de deurbel drukt, dus je hoeft er echt niet heel veel voor te doen om een event te krijgen...
Een oude elektrische bel die ik had trilde nog behoorlijk. Ergens -schat ik- tussen schaal 3 en 4 (van Richter) :)

• jobr
endness schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:05:
Ik zie lux waardes vandaag overdag terwijl er niemand thuis was. Dus ja. Ik gebruik de gateway.

• dof
jobr schreef op maandag 7 januari 2019 @ 18:55:
[...]

Ik zie lux waardes vandaag overdag terwijl er niemand thuis was. Dus ja. Ik gebruik de gateway.
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat het 1 x per uur is (wanneer er geen bewegingsdetectie is).

Als ik nu naar de illuminance van de sensor kijk geeft hij ook aan "0 lux, 1 hour ago". Maar het vergt wellicht wat meer onderzoek.

dof wijzigde deze reactie 07-01-2019 19:00 (5%)

• bottom line
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 19:17
brjhaverkamp schreef op maandag 7 januari 2019 @ 16:16:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar de Aqara spullen voor het maken van een thuis systeem.
Ik zou de gateway willen gebruiken om een geluid af te spelen bij voordeur bel, achterdeur bel en inbraak alarm. Een custom mp3 zou prima zijn.

Maar 1 speaker is niet voldoende. Dat komt in de kelder en garage niet door. Ik heb er minstens 3 nodig. Zouden 2 extra gateways in slave mode daarvoor kunnen dienen?

Kan dat met de Aqara gateways en domoticz? Ik las dat op extra gateways de custom mp3 niet werkt. Maar dat kan verouderde informatie zijn.

Bert
Geen idee :P probeer het eens uit?
Als je iets vanaf weet van internetradio's etc. moet je dat wel lukken. Je kan zelf radio zenders toevoegen aan zijn database. Als je dan iets kan opzetten dat hij een online .mp3tje afspeelt 8)
Al was in mijn geval met die radiio's dat redelijk nutteloos, want de geluidskwaliteit is best wel slecht van de Gateway

• rorie
Je kan zelf mp3 bestanden toevoegen aan de gateway en dan gebruiken als alarm of deurbel. Zelf gebruik ik hem ook als alarmsysteem met twee deursensors, werkt perfect, alarm gaat hard genoeg om er wakker van te worden en de led ring knippert fel rood.

Meerdere gateways kun je koppelen idd, dus als je 3 gateways hebt kun je instellen dat bij alle 3 het alarm hoorbaar is. Ook kan je het alarm op een bepaalde tijd automatisch laten in en uit schakelen.
bottom line schreef op maandag 7 januari 2019 @ 19:18:
[...]

Geen idee :P probeer het eens uit?
Als je iets vanaf weet van internetradio's etc. moet je dat wel lukken. Je kan zelf radio zenders toevoegen aan zijn database. Als je dan iets kan opzetten dat hij een online .mp3tje afspeelt 8)
Al was in mijn geval met die radiio's dat redelijk nutteloos, want de geluidskwaliteit is best wel slecht van de Gateway

• MasterMaceMichu
Peatsmoke schreef op maandag 7 januari 2019 @ 10:42:
[...]

Ik zie net dat als je een Ikea lamp wilt toevoegen, er nu ook instructie is dat je de lamp in 5 sec 6 keer aan en uit moet doen. Had ik eerst nog niet....Vanavond uitproberen! Zit overigens nog steeds op de zelfde firmware versie.

• rorie
Voor zover ik weet reset je hier de lamp mee, dit heeft denk ik weinig te maken met de melding die je nu krijgt als je een Ikea lamp via de Mi home app probeerd toe te voegen dat de firmware geupdate moet worden.
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 07:26:
[...]

Ik zie net dat als je een Ikea lamp wilt toevoegen, er nu ook instructie is dat je de lamp in 5 sec 6 keer aan en uit moet doen. Had ik eerst nog niet....Vanavond uitproberen! Zit overigens nog steeds op de zelfde firmware versie.

• MasterMaceMichu
Zo komt hij inderdaad in de 'pairing mode'. Dit kreeg ik eerder nog niet te zien, toen stond er iets als 'see the manufacturers guide to pair this device'.

We gaan het zien!

• rorie
In de Mi Home App?
MasterMaceMichu schreef op dinsdag 8 januari 2019 @ 08:47:
Zo komt hij inderdaad in de 'pairing mode'. Dit kreeg ik eerder nog niet te zien, toen stond er iets als 'see the manufacturers guide to pair this device'.

We gaan het zien!

• Saturnus
  • Niet online
@endness @Mars Warrior @jobr @dof
https://community.home-as...tion-is-detected/74528/12

Daar staan wat ervaringen in, sommigen komen wat tegenstrijdig over wellicht. Ik zit ook nog te kijken of de lux sensor met voldoende informatie komt om te bepalen of er bij beweging daadwerkelijk een lamp aan moet of dat het licht genoeg is.

• readytoflow
  • Niet online
Voor ik de bestelling plaats...
Die wandschakelaars van Aqara, kan ik die gewoon gebruiken i.p.v. mijn bestaande schakelaars?
Ik heb een aantal niet dimbare ledlampen die nu via een ouderwetse simpele schakelaar aan- en uitgezet worden. Wanneer ik een aqara zigbee schakelaar kies. Kan ik deze lampen dan opnemen in homekit?

Oh en weet iemand het antwoord op deze vraag nog misschien:
readytoflow in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

readytoflow wijzigde deze reactie 08-01-2019 10:51 (18%)

• masterBunny
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19-02 13:36
@readytoflow De wandschakelaars van Aqara kunnen slimme lampen aan of uit zetten. Dit werkt dus alleen als je ledlampen nu al slim zijn. Anders kom je in een module die je achter bestaande schakelaars plaats zoals deze: https://www.fibaro.com/en/products/switches/
Pagina: 1 ... 51 ... 57 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True