Kapotlood schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:40:
@
Toppe, ik zit vooral even te bedenken wat er allemaal mogelijk is, maar met de IP camera in het achterhoofd zat ik even te kijken naar eventuele plaatsingsmogelijkheden. Als ik geen stroompunt in de buurt nodig heb geeft dat wat meer plaatsingsvrijheid (denk aan een schuur, of in een hoekje boven de achterdeur bijvoorbeeld). Als de batterij dan ongeveer een week mee zou kunnen gaan is dat mooi genoeg voor een kleine vakantie of weekendje weg
Wat voor deurbeldrukker ben je naar op zoek eigenlijk? Een "Ring" type met camera, of meer een automatisering richting de Gateway?
@
Pascall_1, hoe plaats jij je water sensoren eigenlijk? Ik begrijp dat de 2 plaatjes op de achterzijde water kunnen detecteren, maar ik neem aan dat je dat ding niet op de grond legt toch?
Ik heb op dit moment wel een 'slimme' deurbel, niets anders dan de draden van de huidige bel op een Xiaomi mini switch gesoldeerd (de vierkante) maar deze reageert pas als het contact wordt los gelaten, mensen drukken hem maar lang in want je hoort niets... Ik zoek dus een bel drukker die je indrukt maar die na het maakt contact deze meteen verbreekt zodat de bel afgaat.
Nou schijnt de ronde versie wel een long-press te ondersteunen dus ik wacht even op bevestiging hiervan, anders bestel ik die.
Wat betreft je camera: ik zou toch zorgen voor een vast stroompunt. Ik ben bang dat je een week niet gaat volhouden omdat die camera wel altijd aanstaat. Daarbij wordt de accu duur minder als het kouder wordt.
Ik zit met het zelfde dilemma hoor, ik heb ook niet overal een vast stopcontact waar ik camera's wil gaan hangen maar hier is altijd wel wat op te verzinnen (bijvoorbeeld bij je lamp de spanning weg halen?)
Ik wil nog een aantal sensoren aan het systeem gaan koppelen maar niet wachten op de post. Wie maakt me los?
[
Voor 3% gewijzigd door
Toppe op 25-01-2019 08:50
]