Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-04 15:40
@Pascall_1 de radio functie is standaard alleen chinees en geen nederlandse zenders. Kan wel maar dan met een omweg via een russische site.
De v2 heeft geen homekit ondersteuning, dus je zal wel een V3 hebben gekocht met native homekit of via een ander app de v2 aan homekit geknutseld?
Wat gebruik je als homekit hub een apple tv?

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-04 19:13
@Toppe, ik zit vooral even te bedenken wat er allemaal mogelijk is, maar met de IP camera in het achterhoofd zat ik even te kijken naar eventuele plaatsingsmogelijkheden. Als ik geen stroompunt in de buurt nodig heb geeft dat wat meer plaatsingsvrijheid (denk aan een schuur, of in een hoekje boven de achterdeur bijvoorbeeld). Als de batterij dan ongeveer een week mee zou kunnen gaan is dat mooi genoeg voor een kleine vakantie of weekendje weg :)

Wat voor deurbeldrukker ben je naar op zoek eigenlijk? Een "Ring" type met camera, of meer een automatisering richting de Gateway?

@Pascall_1, hoe plaats jij je water sensoren eigenlijk? Ik begrijp dat de 2 plaatjes op de achterzijde water kunnen detecteren, maar ik neem aan dat je dat ding niet op de grond legt toch?
Kapotlood schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:40:
@Toppe, ik zit vooral even te bedenken wat er allemaal mogelijk is, maar met de IP camera in het achterhoofd zat ik even te kijken naar eventuele plaatsingsmogelijkheden. Als ik geen stroompunt in de buurt nodig heb geeft dat wat meer plaatsingsvrijheid (denk aan een schuur, of in een hoekje boven de achterdeur bijvoorbeeld). Als de batterij dan ongeveer een week mee zou kunnen gaan is dat mooi genoeg voor een kleine vakantie of weekendje weg :)

Wat voor deurbeldrukker ben je naar op zoek eigenlijk? Een "Ring" type met camera, of meer een automatisering richting de Gateway?

@Pascall_1, hoe plaats jij je water sensoren eigenlijk? Ik begrijp dat de 2 plaatjes op de achterzijde water kunnen detecteren, maar ik neem aan dat je dat ding niet op de grond legt toch?
Ik heb op dit moment wel een 'slimme' deurbel, niets anders dan de draden van de huidige bel op een Xiaomi mini switch gesoldeerd (de vierkante) maar deze reageert pas als het contact wordt los gelaten, mensen drukken hem maar lang in want je hoort niets... Ik zoek dus een bel drukker die je indrukt maar die na het maakt contact deze meteen verbreekt zodat de bel afgaat.

Nou schijnt de ronde versie wel een long-press te ondersteunen dus ik wacht even op bevestiging hiervan, anders bestel ik die.

Wat betreft je camera: ik zou toch zorgen voor een vast stroompunt. Ik ben bang dat je een week niet gaat volhouden omdat die camera wel altijd aanstaat. Daarbij wordt de accu duur minder als het kouder wordt.

Ik zit met het zelfde dilemma hoor, ik heb ook niet overal een vast stopcontact waar ik camera's wil gaan hangen maar hier is altijd wel wat op te verzinnen (bijvoorbeeld bij je lamp de spanning weg halen?)

Ik wil nog een aantal sensoren aan het systeem gaan koppelen maar niet wachten op de post. Wie maakt me los? :9~

Toppe wijzigde deze reactie 25-01-2019 08:50 (3%)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22-04 19:13
Niet dat ik er heel bekend mee ben, maar kun je geen Sonoff module tussen de bedrading van de deurbel (buiten) en de ringer (binnen) zetten toevallig?

Wat betreft de camera, ik denk dat je gelijk hebt in dat geval. Als zelfs 20.000mAh niet genoeg is voor een week dan heeft het inderdaad niet bijzonder veel zin :)
Kapotlood schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:00:
Niet dat ik er heel bekend mee ben, maar kun je geen Sonoff module tussen de bedrading van de deurbel (buiten) en de ringer (binnen) zetten toevallig?

Wat betreft de camera, ik denk dat je gelijk hebt in dat geval. Als zelfs 20.000mAh niet genoeg is voor een week dan heeft het inderdaad niet bijzonder veel zin :)
Sonoff moet je voorzien van 230, die vlieger gaat niet op helaas.

Reolink heeft camera’s met een los zonnepaneel, die laadt dus nog op als de zon schijnt. Heb zelf de RLC-511W hangen en ik ben tevreden of het apparaatje :)

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• Dacuuu
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Fr33z schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 18:33:
[...]

easy, iemand schreef hierboven dat de camera circa 0.5 A nodig heeft. Dat is hetzelfde als 500 mA. Dit is stroom, doe je een apparaat dat 500 mA noeig heeft 1 uur aan dan verbruik je 500mAh, na 2 uur 1000 mAh etc. Je kunt dus grofweg 10.000 / 500 = 20 uur camera op die powerbank laten draaien.
Niet helemaal waar in de praktijk. Powerbanks geven vaak het mah aan op 3.x volt ipv 5 volt. Als je er dus 5v uit gaat halen moet je niet rekenen met 10k mah.
Shit foto op de kop, naja ik heb geen tijd meer om het goed te zetten jullie draaien je monitor maar. ;)

Dacuuu wijzigde deze reactie 25-01-2019 09:14 (7%)

Mijn Youtube reviews: https://www.youtube.com/user/BartjuhB/videos

• MeltedForest
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 19-04 14:01
Dat is me nooit opgevallen, wat een boefjes!

• Cerv47
  • Registratie: juni 2012
  • Laatst online: 28-03 13:20
Iemand die weet waarom de Aqara Motion Sensor zo weinig lux doorgeeft? In mijn opzet heb ik de lux meter niet nodig maar toch jammer.. De lux sensor van de gateway werkt perfect.

• Cerv47
Toppe schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 09:18:
[...]

Correct, en ik gebruik de gateway toch al dus die kan ik prima inzetten als speaker voor de melodieën :)

Nu alleen nog opzoek naar een beetje knappe deurbeldrukker, had een leuke gezien maar ja, €80 is ook een beetje overdreven :P
Hoe krijgt jouw deurbel stroom in dit geval?

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
Cerv47 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:52:
Iemand die weet waarom de Aqara Motion Sensor zo weinig lux doorgeeft? In mijn opzet heb ik de lux meter niet nodig maar toch jammer.. De lux sensor van de gateway werkt perfect.
Hier werken ze naar behoren, althans geven ze redelijk dezelfde waarden aan. Bij lichtmeting is het erg afhankelijk naar welke kant je sensor gericht staat en hoeveel licht er direct op de sensor valt.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• sander817
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-04 14:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Toppe schreef op dinsdag 22 januari 2019 @ 21:00:
[...]

Ik heb de draden van de bel van de beltrafo afgehaald en de draden aangesloten op de Xiaomi schakelaar.

Voor de duidelijkheid: draden van de bel rechtstreeks op de Xiaomi schakelaar!

Duidelijker dan dit kan ik het niet maken: https://tweakers.net/ext/f/EqB3s8D16hHWT5bPqEj9uNwL/full.jpg
En parallel aansluiten? Dus Xiaomi schakelaar en bel?

• Phoolie
  • Laatst online: 20-04 23:59
Toppe schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:44:
[...]

Ik zit met het zelfde dilemma hoor, ik heb ook niet overal een vast stopcontact waar ik camera's wil gaan hangen maar hier is altijd wel wat op te verzinnen (bijvoorbeeld bij je lamp de spanning weg halen?)
[...]
Waarom pak je niet gewoon een camera met POE op de plekken waar je geen stroom hebt?

• Pixelmagic
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 22:31
[...]

Nou schijnt de ronde versie wel een long-press te ondersteunen dus ik wacht even op bevestiging hiervan, anders bestel ik die.
Die kan ik bevestigen voor je, gebruik deze functie hier met een tweetal van de ronde versie en domoticz.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

Cerv47 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Hoe krijgt jouw deurbel stroom in dit geval?
Niet, ik heb de draden van de deurbel op de contacten van het drukknopje van Xiaomi gesoldeerd, er loopt dus 3.3V overheen
Phoolie schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:23:
[...]

Waarom pak je niet gewoon een camera met POE op de plekken waar je geen stroom hebt?
Omdat je de keus moet maken tussen stroom of UTP naar buiten, ik doe dan gewoon beide :)
sander817 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:18:
[...]

En parallel aansluiten? Dus Xiaomi schakelaar en bel?
Zou wel het mooiste zijn, maar er mag geen andere spanning naar die Xiaomi gaan, je moet dus wel het druk contact afvangen maar de spanning niet...?
Pixelmagic schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:27:
[...]

Die kan ik bevestigen voor je, gebruik deze functie hier met een tweetal van de ronde versie en domoticz.
Voordat ik weer nutteloos geld ga uitgeven: Als je deze knop dus langer indrukt (zonder los te laten) dan kan Domoticz alsnog een actie hier aan maken? Als dat zo is moet dit 'm worden, al moet ik hem dan wel weer los maken om de contacten te solderen, om een of andere reden ontvangt hij het signaal niet uit hij buiten hangt (ondanks dat het maar 2 meter is)

• Fr33z
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 19:47
Dacuuu schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 09:13:
[...]

Niet helemaal waar in de praktijk. Powerbanks geven vaak het mah aan op 3.x volt ipv 5 volt. Als je er dus 5v uit gaat halen moet je niet rekenen met 10k mah.
Shit foto op de kop, naja ik heb geen tijd meer om het goed te zetten jullie draaien je monitor maar. ;)
[Afbeelding]
Shit, je hebt gelijk. Was dit deel nog vergeten. Zo'n 10.000 mAh powerbank zal vaak 4 cellen van een 18650 lithium-batterij met 2.500 mAh capaciteit hebben, die een nominaal voltage van ~3.7 V hebben. Hiermee kom je inderdaad ruim 20% lager uit dan in mijn berekening.

• dof
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 23:56
Fr33z schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:33:
[...]
Shit, je hebt gelijk. Was dit deel nog vergeten. Zo'n 10.000 mAh powerbank zal vaak 4 cellen van een 18650 lithium-batterij met 2.500 mAh capaciteit hebben, die een nominaal voltage van ~3.7 V hebben. Hiermee kom je inderdaad ruim 20% lager uit dan in mijn berekening.
'k Heb een Orico powerbank 10.000 en die kan mijn telefoon makkelijk 4 tot 5 x opladen. 'k Heb daar wel eens een Xiaomi 720p webcam aan gehangen. Maar die hield het net een dag (24hr) vol. Dingen nemen nog best veel stroom. Een week kun je wel vergeten.

• yezzer
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 05-04 13:25
Mozart schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:26:
[...]

Ik heb Home Assistant en Domoticz beide in gebruik en op beide omgevingen de gateway gekoppeld. Werkt met beide omgevingen prima. Ik heb naast de gateway momenteel de volgende componenten gekoppeld:
  • deursensors
  • cube
  • push button
Met de ervaring die ik met beide omgevingen heb, zou ik aanraden om te beginnen met Domoticz. Hiermee is het inregelen via de GUI mogelijk, in HA moet je met config files gaan werken en dat is net wat lastiger als je er mee moet beginnen.
Ik zal hier wellicht een open deur intrappen of misschien een rare vraag stellen, maar ik was aan het grasduinen in dit forum en kwam op bovenstaand bericht uit van een jaar geleden...
Vraag: is dat mogelijk om zowel én Home Assistant én Domoticz tegelijkertijd op dezelfde RPI 3B te draaien? En zo ja, kan die RPI zoveel 'geweld' aan?
Dank voor jullie antwoorden!

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 19-04 14:05

RoRoo

Certified Prutser

Toppe schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:30:

Voordat ik weer nutteloos geld ga uitgeven: Als je deze knop dus langer indrukt (zonder los te laten) dan kan Domoticz alsnog een actie hier aan maken? Als dat zo is moet dit 'm worden, al moet ik hem dan wel weer los maken om de contacten te solderen, om een of andere reden ontvangt hij het signaal niet uit hij buiten hangt (ondanks dat het maar 2 meter is)
De knop registreert een long_press en daarna een long_press_release met daarbij een duration.
Dus je kan bel actie starten bij longpress en daarna bij de release de actie stoppen.
Extra actie bij single dat ie dan een langere toon laat horen is denk ik wel slim.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Cerv47
Ik zie dat Xiaomi ook een leuke deurbel heeft uigebracht, maar is voor binnenshuis gemaakt. Dwaas.
Verkoop je ‘m voor €25? :P

• Mozart
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03:41
yezzer schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:09:
[...]

Ik zal hier wellicht een open deur intrappen of misschien een rare vraag stellen, maar ik was aan het grasduinen in dit forum en kwam op bovenstaand bericht uit van een jaar geleden...
Vraag: is dat mogelijk om zowel én Home Assistant én Domoticz tegelijkertijd op dezelfde RPI 3B te draaien? En zo ja, kan die RPI zoveel 'geweld' aan?
Dank voor jullie antwoorden!
Ja, dat kan, ik heb Domoticz en Home Assistant allebei op dezelfde PI actief.

PSN: PcDCch

• RoRoo
  • Registratie: mei 2001
  • Laatst online: 19-04 14:05

RoRoo

Certified Prutser

Cerv47 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 11:45:
Ik zie dat Xiaomi ook een leuke deurbel heeft uigebracht, maar is voor binnenshuis gemaakt. Dwaas.
Ik denk soms dat in China er voornamelijk appartementen zijn ipv. rijtjeshuizen zoals wij gewend zijn.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-04 17:34
zoeperman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:51:
@Pascall_1 de radio functie is standaard alleen chinees en geen nederlandse zenders. Kan wel maar dan met een omweg via een russische site.
De v2 heeft geen homekit ondersteuning, dus je zal wel een V3 hebben gekocht met native homekit of via een ander app de v2 aan homekit geknutseld?
Wat gebruik je als homekit hub een apple tv?
Heb de ronde versie stond toch echt V2 met HomeKit ondersteuning. Koppelde ook na update wel gelijk. Maar radio kan ik überhaupt niet vinden heb wel de aqara versie. Maar Chinees radio of welk dan ook staat bij mij niet in de app. Als HomeKit hub gebruik ik de iPad.

• Pascall_1
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 22-04 17:34
Kapotlood schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:40:

Ik gebruik de water sensoren in mijn Aquacell waterontharder. Die leg ik bovenop het zoutblok als die dan op is komt de sensor in het water en maakt die netjes de melding.

• Fr33z
Mozart schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:01:
[...]

hier hetzelfde, heb domoticz, home assistant, node red en influx/grafana op 1 pi draaien. Gaat prima. Waar ik heel blij mee ben is Docker, daarmee is het veeel makkelijker om verschillende pakketten te installeren etc

• bullitkatcher
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 21:55
Hey, aangezien ik binnenkort ga verhuizen en alleen nog maar een yeelight heb zit ik eraan te denken aan het mi ecosysteem. Mijn enige vraag is: zijn de ikea lampen via de xiaomi gateway ook in Google home te zien?

• sander817
  • Laatst online: 22-04 14:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

nee, bij mij niet in ieder geval
Van de week een vierkante switch ontvangen met het idee om deze als deurbel in te zetten. Dat werkte toch minder goed dan dat ik in eerste instantie had verwacht, knop reageerde niet altijd. Foto's werden niet altijd verstuurd, bereik was bagger.

Was er wel een beetje klaar mee, op deze manier werkt het niet en had ik er dus ook niets aan.

Aangezien deze knop ook geen long-press ondersteuning had kwam ik al vrij snel op de ronde versie uit. Die ondersteunde wél long-press.

Gister een ronde knop kunnen bemachtigen en die is vanochtend binnen gekomen. Wat een verademing. Het bereik is nu ruim voldoende, knop reageert altijd en tot nu toe geen enkele foto gemist!

• Dw1-nl
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 17-04 18:03

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Ben aan het kijken voor de Xiaomi Honeywell rookmelder, maar zie 2 versies te koop in dezelfde store. Gaat het gewoon om het zelfde product of? Prijs is ook hetzelfde.
https://nl.aliexpress.com.../2796086_32914651135.html

https://nl.aliexpress.com.../2796086_32912156336.html

• meesje
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 05:39
Dw1-nl schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:31:
Ben aan het kijken voor de Xiaomi Honeywell rookmelder, maar zie 2 versies te koop in dezelfde store. Gaat het gewoon om het zelfde product of? Prijs is ook hetzelfde.
https://nl.aliexpress.com.../2796086_32914651135.html

https://nl.aliexpress.com.../2796086_32912156336.html
Beide hetzelfde. ‘2018 new’ is misleidende reclame. Er is helemaal geen nieuwe 2018 versie.

• dof
meesje schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 16:25:
[...]

Beide hetzelfde. ‘2018 new’ is misleidende reclame. Er is helemaal geen nieuwe 2018 versie.
Tweede advertentie is onduidelijk, want het plaatje is van de rookmelder maar de productbeschrijving (m.n. de foto's) is van de "natural gas" aardgas melder (en je ziet aan die foto's dat het de andere is). Ik neem aan een vergissing, maar dat zou je wel moeten vragen voor een evt bestelling.

• rud
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
Dw1-nl schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 15:31:
Ben aan het kijken voor de Xiaomi Honeywell rookmelder, maar zie 2 versies te koop in dezelfde store. Gaat het gewoon om het zelfde product of?
Ik heb deze https://m.nl.aliexpress.com/item/32856965457.html hier in gebruik. Ik raad je aan om met batterij te bestellen, die dingen zijn los duur. Staat er bij een shop niet heel duidelijk bij vermeld dat je ook de batterij krijgt dan krijg je die ook niet.

Het flauwe is dat Xiaomi die er wel standaard bij doet. Schijnt te maken te hebben met het niet mogen versturen van Lithium batterijen.

Alternatief is de batterijen los via Amazon te bestellen dan zit je met de minimum bestelwaarde van 29 euro, anders moet je verzendkosten betalen.

• rud
  • Niet online
[...]

Ik heb op dit moment wel een 'slimme' deurbel, niets anders dan de draden van de huidige bel op een Xiaomi mini switch gesoldeerd (de vierkante) maar deze reageert pas als het contact wordt los gelaten, mensen drukken hem maar lang in want je hoort niets... Ik zoek dus een bel drukker die je indrukt maar die na het maakt contact deze meteen verbreekt zodat de bel afgaat.

Waarom gebruik je niet de Xiaomi deur/raam sensor? Zit een reed-relais in. Over de aansluitingen van het glazen buisje twee draden solderen. Ik heb Smartthings dus ik weet niet hoe het op andere systemen werkt maar ik zie een aparte maak- en verbreekactie binnenkomen. Men misbruikt daarom deze sensor voor veel andere doeleinden 😎

• rud
  • Niet online
Nicap schreef op maandag 21 januari 2019 @ 12:37:
[...]
Iemand die een oplossing weet om de aanvoer(koud en warm) en de retour van de verdeler van de vloervermarning te monitoren met xiaomi sensoren?
Hoe wil je monitoren? Temperatuur van de leidingen of een aan/uit?

Kan het nu niet zo snel vinden maar een Fransman heeft een teardown op internet gezet van een aantal Xiaomi sensoren waaronder de temperatuur sensor. De sensor zelf zit op een afstandje en in een apart kamertje van de behuizing om te voorkomen dat die beïnvloed wordt.
Iemand anders had de hele print gewoon uit de behuizing gesloopt en de temperatuur sensor met ducttape op de aan- en afvoerleidingen van zijn vloerverwarming geplakt.

Ik heb vijf van die sensoren op een tafel op elkaar gelegd en de temperatuur wijkt tussen die sensoren meestal niet meer af dan 0.1 graad Celcius. De luchtvochtigheid meestal niet meer dan 1%. De gebruikte sensoren lijken dus geijkt te zijn.

Alternatief is de deur/raam sensor van Xiaomi. Die kan je makkelijk misbruiken als aan/uit sensor, zie mijn vorige post.
Misschien hoef je niet eens deze sensor te modificeren maar kan je hem gewoon op de motorklep van de vloerverwarming plakken. Magneetje op de loper en klaar.

rud wijzigde deze reactie 27-01-2019 03:29 (6%)

• Peatsmoke
  • Registratie: januari 2005
  • Niet online
rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 02:55:
[...]

Ik heb deze https://m.nl.aliexpress.com/item/32856965457.html hier in gebruik. Ik raad je aan om met batterij te bestellen, die dingen zijn los duur. Staat er bij een shop niet heel duidelijk bij vermeld dat je ook de batterij krijgt dan krijg je die ook niet.

Het flauwe is dat Xiaomi die er wel standaard bij doet. Schijnt te maken te hebben met het niet mogen versturen van Lithium batterijen.

Alternatief is de batterijen los via Amazon te bestellen dan zit je met de minimum bestelwaarde van 29 euro, anders moet je verzendkosten betalen.
Je kunt ze ook in NL bestellen (bulk), dan is de prijs nog te overzien, zeker zoals in mijn geval. De webshop heeft dezelfde bestelling 4x verstuurd en slechts 1x gefactureerd. Gelukkig zijn ze nog een paar jaar houdbaar, anders had ik mijn eigen shop kunnen beginnen.... :)
De batterij (Lithium) zat er bij mij overigens ook gewoon bij, ondanks dat op de website (Alie) duidelijk stond dat het zonder batterijen geleverd zou worden. Zoals bekend hebben die webshops weinig op met de regels van de IATA, net als met Invoerrechten en accijnzen, maar daarover klaag ik niet....

Quidquid latine dictum sit, altum videtur...

• The_Woesh
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 20-04 20:20

The_Woesh

De man die.....

Voor een nieuw huis wil ik een alarm systeem aanschaffen. Ik dacht aan deze:

https://www.coolblue.nl/p...y-protexiom-advanced.html

Iemand ervaring of ik deze kan laten werken met mijn sensoren en xiaomi gateway. Hij heeft ifttt.

En dan in twee richtingen:

1 alarm triggered actie bij gateway. (Lichten aan)
2 sensor triggered alarm om te gaan loeien

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 03:06:
[...]

Waarom gebruik je niet de Xiaomi deur/raam sensor? Zit een reed-relais in. Over de aansluitingen van het glazen buisje twee draden solderen. Ik heb Smartthings dus ik weet niet hoe het op andere systemen werkt maar ik zie een aparte maak- en verbreekactie binnenkomen. Men misbruikt daarom deze sensor voor veel andere doeleinden 😎
Dat zou een optie zijn geweest, maar heb nu de ronde binnen en deze werkt perfect! :9

• Nicap
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 22-04 17:56

Nicap

Tsssk....

rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 03:27:
[...]

Hoe wil je monitoren? Temperatuur van de leidingen of een aan/uit?
Het gaat om de temperatuur van de leidingen. Heb je een linkje naar die Fransman?

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

• Nicap

Nicap

Tsssk....

The_Woesh schreef op zondag 27 januari 2019 @ 09:14:
Voor een nieuw huis wil ik een alarm systeem aanschaffen. Ik dacht aan deze:

https://www.coolblue.nl/p...y-protexiom-advanced.html

Iemand ervaring of ik deze kan laten werken met mijn sensoren en xiaomi gateway. Hij heeft ifttt.

En dan in twee richtingen:

1 alarm triggered actie bij gateway. (Lichten aan)
2 sensor triggered alarm om te gaan loeien
Maar waarom niet gewoon je gateway uitbreiden en gebruiken als alarm? Heb zelf domoticz i.c.m. Xiaomi en Hue en dat bevalt prima als alarm. Heb beneden en boven deursensoren en in de hal en keuken een bewegingssensor van Hue. Dat werkt prima. En een stuk voordeliger dan je systeem uitbreiden voor 899

Nicap schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Het gaat om de temperatuur van de leidingen. Heb je een linkje naar die Fransman?
Tijdje geleden deze tegen gekomen, geen idee of deze bedoeld wordt hoor :9
De orginele franse website

Of Hier de vertaalde engelse versie

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Peatsmoke schreef op zondag 27 januari 2019 @ 05:56:
[...]

Je kunt ze ook in NL bestellen (bulk), dan is de prijs nog te overzien, zeker zoals in mijn geval. De webshop heeft dezelfde bestelling 4x verstuurd en slechts 1x gefactureerd. Gelukkig zijn ze nog een paar jaar houdbaar, anders had ik mijn eigen shop kunnen beginnen.... :)
De batterij (Lithium) zat er bij mij overigens ook gewoon bij, ondanks dat op de website (Alie) duidelijk stond dat het zonder batterijen geleverd zou worden. Zoals bekend hebben die webshops weinig op met de regels van de IATA, net als met Invoerrechten en accijnzen, maar daarover klaag ik niet....
Je hebt ze besteld bij welke webshop? En gewoon 4 stuks besteld en hun hebben ze per stuk opgestuurd of?

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

Nicap schreef op zondag 27 januari 2019 @ 11:04:
[...]

Maar waarom niet gewoon je gateway uitbreiden en gebruiken als alarm? Heb zelf domoticz i.c.m. Xiaomi en Hue en dat bevalt prima als alarm. Heb beneden en boven deursensoren en in de hal en keuken een bewegingssensor van Hue. Dat werkt prima. En een stuk voordeliger dan je systeem uitbreiden voor 899
een paar redenen (al dan niet valide):

- Een goed alarm systeem leek mij veiliger dan zelfbouw. bv als de stroom uitvalt.
- Ik wil er ook een buiten sirene bij (kan natuurlijk ook voor een stuk minder geld)
- Geen ervaring met domoticz... Ik heb ondertussen een flink deel gelezen in het betreffende topic. Lijkt een beetje koudwatervrees, gezien het aardig eenvoudig lijkt
- Het Xiaomi spul vooral als hobby wordt gezien (door mijn vrouw). Het zit waarschijnlijk tussen de oren maar met een duur alarm systeem slaap je lekkerder 8)7

Maar we zullen het thuis nog even overleggen. Met een flinke sirene buiten aangesloten om een Xiaomi powerplug zou wss ook goed werken.

Ik heb dan nog steeds het probleem als de stroom uitvalt. (al dan niet moedwillig veroorzaakt door de inbreker)

"You are lucky because you caught me in a transitional phase. I was sitting here, eating my muffin, drinking my coffee, and I had what alcoholics refer to as a moment of clarity." -- Pulp Fiction

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

The_Woesh schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:51:
[...]

- Een goed alarm systeem leek mij veiliger dan zelfbouw. bv als de stroom uitvalt.
- Ik wil er ook een buiten sirene bij (kan natuurlijk ook voor een stuk minder geld)
- Geen ervaring met domoticz... Ik heb ondertussen een flink deel gelezen in het betreffende topic. Lijkt een beetje koudwatervrees, gezien het aardig eenvoudig lijkt
- Het Xiaomi spul vooral als hobby wordt gezien (door mijn vrouw). Het zit waarschijnlijk tussen de oren maar met een duur alarm systeem slaap je lekkerder 8)7

Maar we zullen het thuis nog even overleggen. Met een flinke sirene buiten aangesloten om een Xiaomi powerplug zou wss ook goed werken.

Ik heb dan nog steeds het probleem als de stroom uitvalt. (al dan niet moedwillig veroorzaakt door de inbreker)
Je zit hier op Tweakers hé haha. Ik zou zeker zelf wat maken alleen al om die ruim 800 euro te besparen en omdat het een heel stuk goedkoper kan wat even goed functioneert. Maar het blijft een persoonlijke keuze natuurlijk.
The_Woesh schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:51:
[...]

Ik wil wel een factuur maken van €800 en dan stuur ik je voor €200 Xiaomi materiaal op d:)b

• flexje
  • Laatst online: 05:56

flexje

got-father

Haha. Ik heb thuis 2 alarminstallaties. Een 'echte' 'dure' galaxy flex 2 alarm en een zigbee alarm op domoticz met xiaomi sensoren.

Werkt allebei prima, maar mooie van je eigen alarm is dat je allemaal scenes erop kunt programmereb. Nachstand in domoticz -> tv uit, lampen uit, alarm op nachtstand bijv.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• The_Woesh

The_Woesh

De man die.....

Ok clear. Zonde van de geld dus die somfy. Ik ga even zoeken wat ik voor buiten sirene kan werken op de gateway.

Ik vraag mij tocht af hoe jullie het volgende oplossen:

- inbreker heeft een jammer die draadloze signalen blokeerd. (Wel eens gelezen dat ze die gebruiken)
- inbreker schakelt de stroom uit. Bv door kortsluiting te veroorzaken

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:45

Mars Warrior

Earth, the final frontier

The_Woesh schreef op zondag 27 januari 2019 @ 14:53:

- inbreker heeft een jammer die draadloze signalen blokeerd. (Wel eens gelezen dat ze die gebruiken)
Een deur nemen die èn 220V èn Wifi nodig heeft om open te kunnen _O-

http://www.team-mediaportal.com/

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ok clear. Zonde van de geld dus die somfy. Ik ga even zoeken wat ik voor buiten sirene kan werken op de gateway.

Je kan de Xiaomi hub aansluiten op een ups. Of een stekker lok kopen met accu erin.
Wat betreft het gebruik van een inbreker die de signalen blokkeert, tja. Das lastig met draadloos idd. Maar 95 procent van de inbrekers bij woningen zal dat niet gebruiken gok ik.

Is die Somfy ook niet draadloos?

• rud
  • Niet online
Nicap schreef op zondag 27 januari 2019 @ 10:53:
[...]

Zie de link van Toppe. Het gaat om dit plaatje https://i1.wp.com/faire-c...093114-e1487765585627.jpg
Het pieletje aan de rechterkant is de sensor. Ik kan helaas niet meer vinden waar ik het gezien heb maar die persoon had dat pieletje met ducttape op de aanvoerslang geplakt. Kijk uit want het is fragiel en breekt zo af van de rest van de print. Idem op de afvoerslang. Zo kon hij perfect de temperaturen meten.

Misschien kan je met wat freubelen zelf iets moois maken. Print uit behuizing halen, behuizing gedeeltelijk slopen zodat de sensor open komt te liggen en dan de boel weer in de behuizing terugplaatsen. Geheel vervolgens met de opengewerkte sensor op de aanvoerslang plakken.

Edit: De sensor die er in zit is de SHT30 http://www.mouser.com/ds/...asheet_digital-971521.pdf
Mooi spul!

rud wijzigde deze reactie 27-01-2019 17:30 (7%)

• flexje
  • Laatst online: 05:56

flexje

got-father

Je kunt jammen detecteren.

Stroom heb ik op een ups staan zodat de notificaties zeker aankomen...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Pixelmagic
rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:08:
[...]

Zie de link van Toppe. Het gaat om dit plaatje https://i1.wp.com/faire-c...093114-e1487765585627.jpg
Het pieletje aan de rechterkant is de sensor. Ik kan helaas niet meer vinden waar ik het gezien heb maar die persoon had dat pieletje met ducttape op de aanvoerslang geplakt. Kijk uit want het is fragiel en breekt zo af van de rest van de print. Idem op de afvoerslang. Zo kon hij perfect de temperaturen meten.

Misschien kan je met wat freubelen zelf iets moois maken. Print uit behuizing halen, behuizing gedeeltelijk slopen zodat de sensor open komt te liggen en dan de boel weer in de behuizing terugplaatsen. Geheel vervolgens met de opengewerkte sensor op de aanvoerslang plakken.

Edit: De sensor die er in zit is de SHT30 http://www.mouser.com/ds/...asheet_digital-971521.pdf
Mooi spul!
Dan zou ik eerder een esp met wat 18ds20 sensors nemen, desnoods de waterdichte versie. Enig nadeel kan dan zijn dat je sneller door je accu heen bent, dus een kleine voeding wenselijk is.

Visual Pinball project: pinball.pixelmagic.nl Informatie over mijn PV installatie PVoutput van mijn 2760Wp

• rud
  • Niet online
Waarom waterdicht? Het wordt op de buitenkant van de slangen van de vloerverwarming geplakt. Zelfs een 18DS20 zou je op de slang plakken dus nat wordt die nooit.

• zoeperman
maar accu verbruik is met een esp wel killing natuurlijk in vergelijk met de zigbee van xiaomi
rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:59:
Waarom waterdicht? Het wordt op de buitenkant van de slangen van de vloerverwarming geplakt. Zelfs een 18DS20 zou je op de slang plakken dus nat wordt die nooit.
Zoals @Pixelmagic aangaf er zijn waterdichte DS18B20 sensoren, je hebt zelfs een versie die je in een standaard 3/4" geschroefd kan worden

• rud
  • Niet online
Ik weet dat er waterdichte versies zijn, maar waarom zou je die willen gebruiken?

• Pixelmagic
rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 20:27:
Ik weet dat er waterdichte versies zijn, maar waarom zou je die willen gebruiken?
Misschien omdat die voorzien zijn van een kabel en een mooie stalen behuizing, zodat je alleen met wat tyrips ze vast kan maken, ipv een transistor behuizing met drie kleine pootjes ?

• dof
rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 02:55:
[...]

Nee, nergens voor nodig. 'k Heb deze rookmelders ook en batterijen bij accu.nl besteld, ~ 2€ per stuk. :)

• rud
  • Niet online
dof schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:19:
[...]
Nee, nergens voor nodig. 'k Heb deze rookmelders ook en batterijen bij accu.nl besteld, ~ 2€ per stuk. :)
Plus 3,95 verzendkosten...

• dof
rud schreef op zondag 27 januari 2019 @ 23:44:
[...]

Plus 3,95 verzendkosten...
Klopt, maar nog steeds ver onder amazon, en 'k had meteen de gelegenheid gebruikt om nog wat meer batterijen in te slaan :)

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

Bestel ze wel bij Alie met batterij. Dan kosten ze 0,89 per stuk.
Ik heb op dit moment één vierkante temperatuursensor hangen en dat werkt prima.

Nu wil ik er nog een aantal bij komen voor in andere ruimtes maar ik kom 3 modellen tegen:
- De vierkante
- Ronde zonder LCD
- Rond met LCD

De vierkante zijn duurder, maar wat hebben die nou echt voor meerwaarde? De ronde zonder LCD lijken mij prima te voldoen en ik zou een aantal exemplaren met LCD willen zodat ik de temperatuur in de ruimte zelf kan aflezen.

Ze moeten allemaal in Domoticz zichtbaar zijn...

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:09:

Nu wil ik er nog een aantal bij komen voor in andere ruimtes maar ik kom 3 modellen tegen:
- De vierkante
- Ronde zonder LCD
- Rond met LCD

De vierkante zijn duurder, maar wat hebben die nou echt voor meerwaarde? De ronde zonder LCD lijken mij prima te voldoen en ik zou een aantal exemplaren met LCD willen zodat ik de temperatuur in de ruimte zelf kan aflezen.

Die vierkante meten ook luchtdruk. :)

• meesje

- De vierkante
- Ronde zonder LCD
- Rond met LCD

Check ook even: bluetooth(?) vs zigbee. Wat past in jouw woning? Bt range is vrij beperkt.

• emnich
  • Registratie: november 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

- De vierkante
- Ronde zonder LCD
- Rond met LCD

Die ronde zonder LCD zijn toch net zo duur als de vierkante?
@Rgerr @meesje Luchtdruk heb ik niet nodig in de slaapkamers etc dus dan voldoen de ronde prima. De ronde met LCD verloopt via Bluetooth? Dat is niet handig nee...

@emnich Nee, 4 ronde kosten €31,17 waar 4 vierkante €41,81 kosten. Scheelt dus ruim een tientje voor iets wat ik niet nodig heb :)

• Rgerr
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:59:
@Rgerr @meesje Luchtdruk heb ik niet nodig in de slaapkamers etc dus dan voldoen de ronde prima. De ronde met LCD verloopt via Bluetooth? Dat is niet handig nee...

@emnich Nee, 4 ronde kosten €31,17 waar 4 vierkante €41,81 kosten. Scheelt dus ruim een tientje voor iets wat ik niet nodig heb :)
Die met LCD is inderdaad met bluetooth, ontzettend onhandig, maar Xiaomi maakt volgens mij gewoon waar ze denken dat er ook maar totaal 50 van worden verkocht.

Heb thuis in verschillende kamers (zo ook de badkamer) een ronde hangen/liggen en die werken prima.
Rgerr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:02:
[...]

Die met LCD is inderdaad met bluetooth, ontzettend onhandig, maar Xiaomi maakt volgens mij gewoon waar ze denken dat er ook maar totaal 50 van worden verkocht.

Heb thuis in verschillende kamers (zo ook de badkamer) een ronde hangen/liggen en die werken prima.
Straks even een 4-Pack bestellen ter vervanging van de ESP8266’jes die voorzien zijn van een DS18B20

• Rgerr
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:06:
[...]

Straks even een 4-Pack bestellen ter vervanging van de ESP8266’jes die voorzien zijn van een DS18B20
Mooi cadeautje voor jezelf, gefeliciteerd! (zag dat je jarig bent ;))
Rgerr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:09:
[...]

Mooi cadeautje voor jezelf, gefeliciteerd! (zag dat je jarig bent ;))
Dank!

• rens-br
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22:01

rens-br

Moderator Mobile & IN
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 11:59:
Een 4-pack van die vierkante kost 37 euro, dus dan valt het prijsverschil wel mee.
rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:14:
[...]

Een 4-pack van die vierkante kost 37 euro, dus dan valt het prijsverschil wel mee.
Owja dat valt nog wel mee :)

• vinom
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 23:09
Wel weer kans op importkosten omdat je aan €37,- zit.

• yezzer
  • Laatst online: 05-04 13:25
[quote]Fr33z schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 21:18:
[...]

hier hetzelfde, heb domoticz, home assistant, node red en influx/grafana op 1 pi draaien. Gaat prima. Waar ik heel blij mee ben is Docker, daarmee is het veeel makkelijker om verschillende pakketten te installeren etc
Mozart schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Dank voor jullie antwoorden.
Momenteel draait domoticz dus op mijn PI
Heb ik het dan goed voor als ik nu de 'manuele' installatie doe van HA op mijn Pi middels de link te volgen die hieronder staat, dat beiden na installatie actief zullen draaien? (domoticz doet dat nu uiteraard al)
Of moet ik nog iets speciaal doen of ergens speciaal op letten? THX !
https://www.home-assistan...nstallation/raspberry-pi/

• Dw1-nl

Dw1-nl

Webontwikkelaar

*Knip*, laat dat advies maar achterwegen.

Zeehond wijzigde deze reactie 28-01-2019 21:14 (95%)

• meesje
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:23:
[...]

Owja dat valt nog wel mee :)
Check ook even: https://couponsfromchina....or-coupon-price-gearbest/
Destijds heb ik gebruik gemaakt van dergelijk coupons. 9 dollar (+/- 8 euro) voor een vierkant model. Bestel ze per twee (onder de 22 euro grens, dus nooit gezeur). Let op: coupon maar 1 keer te gebruiken. Check eerst van te voren of beide 9 dollar coupons het nog doen.

• Mozart
  • Laatst online: 03:41
yezzer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:43:
[...]

[...]

Heb ik het dan goed voor als ik nu de 'manuele' installatie doe van HA op mijn Pi middels de link te volgen die hieronder staat, dat beiden na installatie actief zullen draaien? (domoticz doet dat nu uiteraard al)
Die stappen uit je linkje heb ik ook gebruikt om HA te installeren.

PSN: PcDCch

meesje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:20:
[...]

Check ook even: https://couponsfromchina....or-coupon-price-gearbest/
Destijds heb ik gebruik gemaakt van dergelijk coupons. 9 dollar (+/- 8 euro) voor een vierkant model. Bestel ze per twee (onder de 22 euro grens, dus nooit gezeur). Let op: coupon maar 1 keer te gebruiken. Check eerst van te voren of beide 9 dollar coupons het nog doen.
Dank maar ze zijn op het moment bij GB in de aanbieding waardoor de codes niet geldig zijn :)

Daarbij, als ik ze per 2 bestel scheelt het nog geen €2 totaal 8)

Ik heb nu op het lijstje staan:
Xiaomi Honeywell Rookmelder, €21,60
Xiaomi Temperatuursensor, rond, 2 stuks €16,02
Xiaomi deurcontacten, vierkant, 2 stuks €15,72

Allemaal uitgezocht bij verschillende winkels, hopelijk zonder gezeur bij de Douane enzo

Mis ik nog leuke Xiaomi items? :P

Toppe wijzigde deze reactie 28-01-2019 14:25 (43%)

• Rgerr
  • Nu online
Heb een beetje issues met een stel watersensoren. Eentje ligt in de badkamer, de ander in de keuken. Die in de keuken geeft altijd aan dat er een lek is (in HomeKit welliswaar). De ander doet dat dus op vreemde tijdstippen, bijvoorbeeld 03.00u terwijl er dan niemand in de badkamer is en geen water loopt.

De leksensoren dienen overigens niet voor detecteren van een lek, maar om zaken te automatiseren. Zoals in de badkamer automatisch de MV aan laten gaan zodra de douche aan gaat.

Oplossing hiervoor?
Rgerr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:29:
Heb een beetje issues met een stel watersensoren. Eentje ligt in de badkamer, de ander in de keuken. Die in de keuken geeft altijd aan dat er een lek is (in HomeKit welliswaar). De ander doet dat dus op vreemde tijdstippen, bijvoorbeeld 03.00u terwijl er dan niemand in de badkamer is en geen water loopt.

De leksensoren dienen overigens niet voor detecteren van een lek, maar om zaken te automatiseren. Zoals in de badkamer automatisch de MV aan laten gaan zodra de douche aan gaat.

Oplossing hiervoor?
Wat als je ze gewoon op het aanrecht legt? Dan gebeurt het ook willekeurig?

Batterijen eens los halen, opnieuw verbinden met de app wellicht?

Ik heb 1 water sensor, maar die is weer met regelmaat offline en dan weer online, vage dingen hoor

• Rgerr
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:33:
[...]

Wat als je ze gewoon op het aanrecht legt? Dan gebeurt het ook willekeurig?

Batterijen eens los halen, opnieuw verbinden met de app wellicht?

Ik heb 1 water sensor, maar die is weer met regelmaat offline en dan weer online, vage dingen hoor
Dat heb ik ook regelmatig met een tweetal rookmelders, heel vreemd. Dan haal ik ze de batterij er maar even uit en dan doet ie het weer een tijd. :?

Zal ze eens te voorschijn toveren en mee gaan testen. Vage dingen inderdaad. :+ Ligt het in elk geval niet aan 'mij' wat dat betreft.
Rgerr schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:41:
[...]

Dat heb ik ook regelmatig met een tweetal rookmelders, heel vreemd. Dan haal ik ze de batterij er maar even uit en dan doet ie het weer een tijd. :?

Zal ze eens te voorschijn toveren en mee gaan testen. Vage dingen inderdaad. :+ Ligt het in elk geval niet aan 'mij' wat dat betreft.
Hmm en ik sta net op het punt om de rookmelder te gaan bestellen. Hopelijk wordt het niet z'n uitdaging als met de camera bij de voordeur en een foto via telegram :O

• Rgerr
  • Nu online
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Hmm en ik sta net op het punt om de rookmelder te gaan bestellen. Hopelijk wordt het niet z'n uitdaging als met de camera bij de voordeur en een foto via telegram :O
Een andere rookmelder geeft dan weer helemaal geen issues. Waarom de een wel en de ander niet, zou ik ook niet weten. Weet wel dat ding krengen vrij gevoelig zijn en loeihard gaan. Tegelzetter haalde laatst een zak tegellijm (poeder) open en ding ging drie seconden later af. :+

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 13:48:
[...]

Dank maar ze zijn op het moment bij GB in de aanbieding waardoor de codes niet geldig zijn :)
Wat gek. Ik heb net één vierkante besteld voor 8,80 bij Gearbest, met kortingscode DECPNL1201.
rens-br schreef op maandag 28 januari 2019 @ 14:52:
[...]

Wat gek. Ik heb net één vierkante besteld voor 8,80 bij Gearbest, met kortingscode DECPNL1201.
Owja, als je maar de goeie link gebruikt. Had er net 1 die de kortingscode niet wou accepteren...Maar heb voldoende aan de ronde versie dus ga die denk ik maar bestellen. Scheelt toch weer iets :)

• Fr33z
yezzer schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:43:
[...]

[...]

ik raad je aan eens te zoeken op Docker en home assistant, dan heb je het in 5 commandos en 30 min draaien (als alles beetje meezit).

• meesje
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Owja, als je maar de goeie link gebruikt. Had er net 1 die de kortingscode niet wou accepteren...Maar heb voldoende aan de ronde versie dus ga die denk ik maar bestellen. Scheelt toch weer iets :)
Je weet niet wat de toekomst brengt. Rond=oud, vierkant=nieuw.
meesje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:01:
[...]

Je weet niet wat de toekomst brengt. Rond=oud, vierkant=nieuw.
M’n pens is ook rond ;) _O-

• jobr
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 19:44
Toppe schreef op maandag 28 januari 2019 @ 15:01:
[...]

Hangt van de code af. Bij Banggood werkt het meestal niet. Bij Gearbest wel.
En niet https://www.cashbackxl.nl/ vergeten. Levert weer 1% op bij bestaande klant.

• Mars Warrior
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 20:45

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Dat komt van al dat gebak dat je nu zit te eten _/-\o_

http://www.team-mediaportal.com/

Kreeg vanacht een bericht van een verkoper op Aliexpress dat ze niets meer versturen vanaf 28-01-2019 tot 12-02-2019 vanwege Chinees nieuwjaar:

All shipping company are off during the festival

Dit betekend dus de complete in&export van China op hun gat ligt? :9

• dof
Toppe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:40:
Kreeg vanacht een bericht van een verkoper op Aliexpress dat ze niets meer versturen vanaf 28-01-2019 tot 12-02-2019 vanwege Chinees nieuwjaar:

Ervaring vorige jaren: Ja.

't Is net als Kerst en nieuwjaar hier, alleen nog erger (geen werkdagen ertussen).
dof schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:50:
[...]

Ervaring vorige jaren: Ja.

't Is net als Kerst en nieuwjaar hier, alleen nog erger (geen werkdagen ertussen).
Damn, bestel al nooit op Ali vanwege de levertijd, maar dit maakt het wel heel erg.

Meteen de laatste keer, ik betaal wel extra.

Toppe wijzigde deze reactie 29-01-2019 14:04 (47%)

• rens-br

rens-br

Moderator Mobile & IN
Toppe schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 13:40:

Hangt een beetje van de verkoper af, maar over het algemeen wel ja. Zelf heb ik ook van alles besteld de afgelopen paar dagen en meeste dingen zijn gewoon verzonden.

• Boinkie
  • Laatst online: 22:11
Ik las over de Aqara wall switch. Hiervoor heb ik de Aqara gateway nodig. Kan ik met een dubbele wall switch 1 knop programmeren dat 1 lamp vol aan gaat en de andere knop 2 lampjes apart schakelt op een bepaalde brightness? (Ben mij aan het oriënteren en heb een berg yeelight's in bestelling staan)
Boinkie schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 15:57:
Ik las over de Aqara wall switch. Hiervoor heb ik de Aqara gateway nodig. Kan ik met een dubbele wall switch 1 knop programmeren dat 1 lamp vol aan gaat en de andere knop 2 lampjes apart schakelt op een bepaalde brightness? (Ben mij aan het oriënteren en heb een berg yeelight's in bestelling staan)
Moet kunnen, hou er wel rekening mee dat je een vierkante inbouwdoos nodig hebt voor de 230V versie

• Chiron
  • Laatst online: 23:26
Gisteren de gare temp sensor nog een keertje getest door te pairen en 'm naast de hub te leggen, maar dan klapt ie er na een uurtje ofzo alsnog uit.

Ben er klaar mee en heb net 4 nieuwe sensors besteld, ik wilde toch al extra sensors voor bijv. de kruipruimte en de andere helft van de zolder.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• Pixelmagic
rens-br schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:12:
[...]

Hangt een beetje van de verkoper af, maar over het algemeen wel ja. Zelf heb ik ook van alles besteld de afgelopen paar dagen en meeste dingen zijn gewoon verzonden.
Hier ook, overal verzonden bij staan, maar de kans dat de container twee weken blijft staan schat ik vrij groot. Heb bij alles wel alie verzending, dus nog een klein beetje hoop dat het bijtijds China heeft verlaten.

• Brutus de Bruut
  • Laatst online: 13-04 20:06
Ben al een uur bezig om te achterhalen welke Smart Home gateway ik moet kopen, V2 is voldoende maar zie ze voor 40 $ maar ook voor 29. Verschil is updated\upgraded maar wie kan mij vertellen wat het daadwerkelijke verschil is?

https://www.gearbest.com/...344667.html?lkid=11754041
https://www.banggood.com/...IgJQRCgB&cur_warehouse=CN

Zijn dit dezelfde of moet ik die van 40 nemen?

• zoeperman

• Brutus de Bruut
  • Laatst online: 13-04 20:06
Top tnx, besteld!
Pagina: 1 ... 55 ... 62 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True