Hier de link uit de OP met DE adapter, welke nodig is 
https://nl.aliexpress.com...-Bell-EU/32749343672.html
https://nl.aliexpress.com...-Bell-EU/32749343672.html
Verwijderd
[ Voor 41% gewijzigd door Zeehond op 31-01-2019 10:41 ]
Ja zelfde hier. Daar was ik niet heel duidelijk in. Ik heb 1 geschakelde lamp hangen namelijk en die ga ik gewoon permanent doorlussen. Dan Daarvoor de wireless switch hangen en dan kan ik de "grote" lamp in de slaapkamer en de twee aparte lampjes naast het bed schakelen.Kapotlood schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:42:
Ik heb zelf 2 adapters van Skross in huis, die zijn echt opvallend plat (paar millimeter dik). En m'n Mii Home pakketje is in Nederland aangekomen, dus met een beetje geluk is dat uiterlijk vrijdag in huis en heb ik dit weekend wat te doen
@Boinkie, die dubbele wandschakelaar (de draadloze zou het bij mij worden dan) met 2 functies op één lamp, dat is wel een slim idee!
Ik zou eerder het simpel stellen, rond=Xiaomi, vierkant=Aqara. Er is geen sprake van oud of nieuw. De ene is eerder uitgebracht dan de ander, maar over het algemeen zijn het identieke switches.meesje schreef op maandag 28 januari 2019 @ 16:01:
[...]
Je weet niet wat de toekomst brengt. Rond=oud, vierkant=nieuw.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Dat is inderdaad beter verwoord. Nu zijn ze allebei compatible, maar in het begin werkte alleen de aqara switch met de nieuwe Aqara homekit gateway.Aurora schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:15:
[...]
Ik zou eerder het simpel stellen, rond=Xiaomi, vierkant=Aqara. Er is geen sprake van oud of nieuw. De ene is eerder uitgebracht dan de ander, maar over het algemeen zijn het identieke switches.
True, inderdaad, daar heb je gelijk in.meesje schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 11:22:
[...]
.. maar in het begin werkte alleen de aqara switch met de nieuwe Aqara homekit gateway.
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Verwijderd
De V2 met 'radio' werkt sowieso. De homekit versie heb ik niet, dus weet ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 09:42:
Weet iemand welke gateway ik nodig heb om de lampen van de IKEA te koppelen en te bedienen?
Open de gateway in de app. Kies bovenaan voor auto. Kies de optie alert. Bovenaan bij timed alert kan je de tijden opgeven. Bij alert trigger decice geef je de sensor op waar het om gaat.Verwijderd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 12:38:
Gisteren mijn aqara Hub en door-window sensor binnengekregen! Natuurlijk direct mee gaan spelen! Maar hetgeen wat ik graag voor elkaar wil krijgen wil maar niet lukken!
Datgene is:
- Als de voordeur tussen 00:00 en 05:45 wordt geopent
- Gaat het alarm af
Het klinkt misschien als een van de makkelijkste dingen, maar het wil maar niet lukken! Hopelijk weet 1 van jullie hier een oplossing voor?
Voor het programmeren gebruik ik de Aqara app. Ik heb het ook geprobeerd met de Mi Home app.
Hoor graag van jullie!
[ Voor 53% gewijzigd door Headshot_NL op 30-01-2019 19:21 ]
🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1
HuhTweakertbot schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 21:27:
Dag,
ik heb 2x Aqara Wireless Switch (de vierkante drukknop) gekocht maar ik krijg ze niet aan de praat. Ik kan ze wel pairen met de gateway/Mi app, maar als ik daarna de knop indruk krijg ik alleen een chinese schreeuw uit de gateway (v2). De log in de Mi app blijft ook leeg.
Iemand een idee? Andere sensoren werken wel.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Om mijn airconditioner aan en uit te zetten ( eventueel aan hand van sensorwaarden ) gebruik ik de Gateway V3 ( Airconditioner Companion )xmen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 10:11:
Ben al enkele weken aan het rondsnuisteren op het internet betreffende het Xiaomi/Aqara systeem.
Heb ook al een bestelling geplaatst om mijn eigen huis een beetje 'smarter' te maken.
Ondertussen zijn de drukknoppen en 'human body sensors' al aangekomen. Het eerste wat mij opviel was dat die sensoren echt lekker klein zijn (zeker vergeleken met de PIR sensoren van mijn vorig alarm).
Maar voor volgend probleem vind ik niet direct een oplossing in het Aqara gamma (misschien in combinatie met andere systemen ?)
Voor een vakantiehuisje zou ik naast een alarm systeem, ook een systeem willen opzetten om in alle kamers de vochtigheid op te meten, en indien nodig de Airco's willen kunnen aanzetten om te ontvochtigen/verwarmen.
Alle kamers hebben een airco en deze kunnen allemaal met afstandsbediening bediend worden.
Dus IR lijkt me de meest aangewezen manier van controle.
Het simpel aan of afzetten dmv een Sonoff (of dergelijke) zal volgens mij niet werken. Want die toestellen doen volgens mij dan niets.
Alle hulp is dus welkom.
Zijn de afstandsbedieningen IR of RF?xmen schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 12:36:
@Iowo
Ja, deze was ik ook al tegengekomen.Maar dan heb ik 5 basisstations nodig, waar elk basisstation dan alleen moet 'pairen' met de bewegingsdetector en temperatuursensor van dezelfde kamer. (en onderling natuurlijk).
Dat is allemaal toch een beetje overkill.
Ben momenteel op zoek naar een oplossing met een ESP8266.
[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 31-01-2019 15:17 ]
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
En ondertussen zit ik nog steeds te wachten...Hkuit schreef op dinsdag 1 januari 2019 @ 22:12:
Heb ik nu wel de juiste spullen besteld?
Uit de openingspost heb ik de V2 gateway besteld. Daarbij heb ik wat body sensors besteld, van Mijia en van Aqara, en wat andere schakelaars, van Aqara.
Ik meende dat de Xiaomi merken onderling compatibel waren; nu lees ik op iCulture echter dat dit niet zo is:
https://www.iculture.nl/n...i-aqara-homekit-geschikt/
Klopt dit? Kan ik m'n aqara spullen straks niet aan die gateway koppelen? Alleen Mijia producten? Of zit het anders?
Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...
Ze zijn IR.Toppe schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:16:
[...]
Zijn de afstandsbedieningen IR of RF?
Daarbij hebben sommige (split unit) aircos de mogelijkheid om deze naast een AB ook te voorzien van een bedraade aansluiting, al is het niet via een maak contactje om hem aan of uit te zetten. Je zou dus even moeten uitzoeken of jou airco ook z'n optie heeft.
En nee, als het goed is gaat je airco niet automatisch aan als je de stekker er in stopt
Ik denk eerder straks via Ikea aangezien die een samenwerking zijn aangegaan met Xiaomi. Als dat zo zou zijn hebben ze straks wel in één keer het meest complete en betaalbare domotica pakket in handen.DoctorV64 schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 15:39:
De Europese versie van de hub is binnenkort verkrijgbaar volgens iCulture:
https://www.iculture.nl/n...pese-versie-verkrijgbaar/
Hopelijk ook gewoon via de Chinese shops te koop dan.
Verwijderd
Grappenmaker je dacht ik post precies hetzelfde stukje tekst nog een keer?Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 18:23:
Gisteren mijn aqara Hub en door-window sensor binnengekregen! Natuurlijk direct mee gaan spelen! Maar hetgeen wat ik graag voor elkaar wil krijgen wil maar niet lukken!
Datgene is:
- Als de voordeur tussen 00:00 en 05:45 wordt geopent
- Gaat het alarm af
Het klinkt misschien als een van de makkelijkste dingen, maar het wil maar niet lukken! Hopelijk weet 1 van jullie hier een oplossing voor?
Voor het programmeren gebruik ik de Aqara app. Ik heb het ook geprobeerd met de Mi Home app.
Hoor graag van jullie!
[ Voor 17% gewijzigd door Kapotlood op 01-02-2019 07:58 ]
Kun je ook een bewegingssensor koppelen aan een wifi lamp via de gateway?Kapotlood schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 07:35:
Ik heb gister ook het pakketje aan Mi Home spullen binnengekregen. De kwaliteit is echt nog verassend goed zeg! Ik had gedacht dat het "gewoon" goed zou zijn, maar ik was echt verbaasd over de bouwkwaliteit
Hoe gaan jullie trouwens om met de automatisering? Want dat is wel iets wat me nog een beetje verward:Wat me ook nog een beetje verward, omdat de mogelijkheden van een device redelijk verspreid opgesteld lijkt te staan:
- Je kunt namelijk device-specifieke automatisering instellen in de device pagina. Bijvoorbeeld het nachtlampje van de gateway, die kun je in de device-pagina van de gateway zelf instellen en linken aan de bewegingssensor. Maar je kunt ook een nachtlampje instellen op de 'automate' pagina. Best verwarrend toch?
- En hoe gaan jullie om met de "if, then" regels als er een tijd aan vast moet zitten? Als ik bij "if" een device aanwijs, en daaronder een 2e "if" toevoeg met een tijd, dan kan ik alleen een specifieke tijd aangeven, en geen "van-tot" tijd. Hoe gaan jullie daarmee om?
Al met al: vandaag even langs de IKEA voor een paar extra Tradfri peertjes om even mee te spelen i.c.m. de deur sensor, en eens goed duiken in de mogelijkheden van de beveiligingscamera en automatisering. Vooralsnog erg leuk spul en een app met (bijna te) veel opties
- Je kunt naar de settings van een device gaan door op de homescreen op 't device te klikken.
- Je kunt naar andere settings van een device gaan door op de gateway te klikken, en daarna op de tab 'device'.
- Maar je kunt naar (soms) nóg een andere device pagina gaan, door op de gateway te klikken, en daarna op de messages daaronder op de device te klikken.
Voordeel van zigbee2mqtt of deCONZ is dat je niet alleen Xiaomi apparaten kunt koppelen, maar ook zigbee spullen van IKEA, Hue, Osram, etc. Zie beide topics voor werkwijze en ondersteunde apparaten.pipodejunk schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:07:
Ik wil ook aan de gang met domotica in huis,
Wat is nou beter, de Xiaomi Gateway? of de Zigbee2MQTT stick?
Qua prijs is het bijna hetzelfde.. maar wat is aan te raden?
het handige van die Xiaomi gateway is dat speakertje, en dat lampje.. maar als de Zigbee2mqtt meer apparaten support, dan snap ik wel dat ik voor de Zigbee2MQTT moet gaan.
iemand die mij hierbij kan helpen??
ik wil beginnen met
* 1 lamp op de wc met humanbody sensor (Welke lamp raden jullie aan? Tradfri of een Xiaomi lamp? (hoef geen RGb kleuren lamp)
* Deursensor bestel ik de de Aqara Doorsensor voor de voordeur en achterdeur
* Beweging sensor Xiaomi human bodysensor
ik heb een Raspberry pi, waar ik domoticz of homeassistent op ga draaien, moet hier dan die Zigbee2mqtt stick in voor mijn duidelijkheid?
thnx
oke, duidelijk.. de Zigbee2qtt it iss..JBS schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:36:
[...]
Voordeel van zigbee2mqtt of deCONZ is dat je niet alleen Xiaomi apparaten kunt koppelen, maar ook zigbee spullen van IKEA, Hue, Osram, etc. Zie beide topics voor werkwijze en ondersteunde apparaten.
Conbee (of in geval van een Raspberry Pi kun je ook kiezen voor een RaspBee) of Zigbee2mqtt stick gaat inderdaad in je Raspberry Pi.
Nou ja, je moet dat ding wel ergens in intergreren. Dus in een Home Assistant setting. Waar je die op laat lopen is jou zaak.pipodejunk schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 10:11:
[...]
oke, duidelijk.. de Zigbee2qtt it iss..
heb je in het geval van een Zigbee2mqtt ook echt een raspberry nodig?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
vind je (als we het over de mi home app hebben)? Het lijkt bij mij op IOS meer een andere achtergrond skin dan dat de hele applicatie er anders uitziet. Sterker nog behalve de achtergrond zie ik 0,0 verschil wanneer ik even snel zo rond klik hahaSerena schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 11:15:
Ik heb net de bèta app geïnstalleerd. Jeetje, dat ziet er ineens heel anders uit moet ik zeggen.
Eens even een paar dagen testen of dit beter is qua snelheid, vertalingen enz.
[ Voor 13% gewijzigd door keepitfrosty op 01-02-2019 12:54 ]
[ Voor 11% gewijzigd door keepitfrosty op 01-02-2019 13:22 ]
Naar de Mi Home app in de play store gaan en dan stukje naar beneden scrollen tot je de optie "beta tester worden" tegenkomtvwtune schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:23:
Ow oke, ik heb gewoon Android ;-)
Soms moet je eerst TestFlight even openen voordat de optie in de Xiaomi app naar voren komtkeepitfrosty schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:21:
Op IOS is het testflight app installeren en dan kan je via de huidige Mi Home app via de lab features optie de Mi Home beta installeren.
Het hele idee achter zigbee2mqtt is natuurlijk het mqtt protocol. Hiermee ontsluit je je zigbee componenten in ieder home-automation platform, zolang het maar mqtt ondersteunt. Die stick en de bijbehorende software hoeven dus niet op dezelfde server te draaien als je home-automation platform, als ze maar met elkaar kunnen communiceren. Anders begin je eerst klein, en ga je eerst aan de slag met de xiaomi gateway. Daar kun je tegenwoordig ook al Tradfri lampen aan koppelen. Ga je vervolgens aan de slag met home-assistant, de integratie tussen de xiaomi-gateway en home-assistant is vrij eenvoudig op te zetten. En ga je vervolgens verder met zigbee2mqtt wanneer je dat leuk lijkt. Je verspilt nu hooguit 30 euro aan een gateway, maar je leert er misschien uiteindelijk meer van.pipodejunk schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 09:07:
ik heb een Raspberry pi, waar ik domoticz of homeassistent op ga draaien, moet hier dan die Zigbee2mqtt stick in voor mijn duidelijkheid?
Ik begin het hele idee te snappenKaspers schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 13:49:
[...]
Het hele idee achter zigbee2mqtt is natuurlijk het mqtt protocol. Hiermee ontsluit je je zigbee componenten in ieder home-automation platform, zolang het maar mqtt ondersteunt. Die stick en de bijbehorende software hoeven dus niet op dezelfde server te draaien als je home-automation platform, als ze maar met elkaar kunnen communiceren. Anders begin je eerst klein, en ga je eerst aan de slag met de xiaomi gateway. Daar kun je tegenwoordig ook al Tradfri lampen aan koppelen. Ga je vervolgens aan de slag met home-assistant, de integratie tussen de xiaomi-gateway en home-assistant is vrij eenvoudig op te zetten. En ga je vervolgens verder met zigbee2mqtt wanneer je dat leuk lijkt. Je verspilt nu hooguit 30 euro aan een gateway, maar je leert er misschien uiteindelijk meer van.
[ Voor 14% gewijzigd door Kapotlood op 01-02-2019 16:24 ]
Helemaal met @Kaspers eens. Met xiaomi - aqara hub en devices kun je al een heleboel realiseren en daar ben je al eventjes zoet mee.pipodejunk schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:20:
[...]
Ik begin het hele idee te snappen.
nu ff die zigbee2mqtt bestellen.. daarna laat ik jullie weten.
Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp
ik heb een raspberry gekocht om mee te rommelen. (helaas staat deze nu stof te happen)..dof schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:02:
[...]
Helemaal met @Kaspers eens. Met xiaomi - aqara hub en devices kun je al een heleboel realiseren en daar ben je al eventjes zoet mee.
Als dat allemaal werkt en wil je meer dan is overstap naar een vendor onafhankelijk systeem handig (Home Assistant of Domoticz e.a., ik gebruik het eerste) en wil je zigbee devices van verschillende vendors gebruiken (Hue, Tradfri etc) dan is overstap naar Conbee of Zigbee2mqtt (ik gebruik z2m) zinnig want anders heb je in no time allerlei verschillende bridges.
Maar de leercurves van de verschillende systemen zijn steil en ook hardware gedoe (flashen van cc2531) is vaak wel een dingetje. En verder moet je voor HA of Dom ook nog een base station hebben in de vorm van Pi, Nuc of wat anders. Enfin, 't houd je wel van de straat
Ik ga daar nu mee experimenteren ja. Maar bij de eerste testen gebeurde er weinig ook als ik best wel veel bewoog, vandaar dat ik het wat somber inzag. We'll see.defcon84 schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:06:
Het zijn dan bewegingsdetectors :-)
Misschien moet je het zo instellen dat je bij beweging 5 minuten het licht aan doet.
Je beweegt altijd wel een beetje, ook als je achter je bureau zit.
[ Voor 13% gewijzigd door PuckStar op 02-02-2019 17:34 ]
Die sensoren 'activeren' wanneer er een flinke delta is in het 'beeld' wat hij monitort. Op het moment dat je een ruimte binnenloopt zal hij daarom eerder activeren, dan in het geval je al aanwezig bent in een ruimte. Na de eerste detectie 'scant' hij pas weer de ruimte na 2 minuten. Op het moment dat jij dan nog steeds in die ruimte bent moet je inderdaad flink bewegen, voor je over de 'threshold' waarde van de delta heen bent.PuckStar schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 14:55:
Nou die Xiaomi Aqara motion sensors kun je helaas niet voor presence detection gebruiken.
Je moet echt heel erg flink bewegen wil hij blijven detecteren dat je ergens zit.
Wil het gebruiken om lampen aan of uit te laten gaan als ik in mijn kantoortje zit, maar dat lijkt dus niet te kunnen.
Moet je hem even aanpassen: https://community.smartth...uper-motion-sensor/139806PuckStar schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:30:
[...]
Ik ga daar nu mee experimenteren ja. Maar bij de eerste testen gebeurde er weinig ook als ik best wel veel bewoog, vandaar dat ik het wat somber inzag. We'll see.
Het lijkt wel alsof hij een cooldown periode heeft. Detectie -> geen detectie -> check x seconden/minuten helemaal niets -> ga dan weer detecteren.
Sensor heeft overigens een cooldown van 1 min. Ik zet de sensor auto off na 70 sec. Meestal is er dan al weer beweging gedetecteerd waardoor het licht aan blijft.zoeperman schreef op zondag 3 februari 2019 @ 07:18:
@PuckStar misschien een combi maken van motion en andere sensor om te kijken of je er bent?
b.v. motion om lamp aan te doen en als je pc of iets anders aan is dat als volgende boolean gebruiken om wel/niet uit te schakelen?
wellicht nog met een extra timer er bij...
Ik heb er hier nu een stuk of 5 hangen en schakelen hier het licht. Ik moet zeggen dat ze het toch wel redelijk doen, maar dan gewoon als 'doorloop' en niet om te detecteren als iemand aan de keukentafel zit b.v.
Voor de keuken heb ik rond etenstijd gewoon gezegd dat na off de lamp nog 10 minuten aan moet blijven, duss off = 2 min geen motion en dan nog 10 minuten is 12 minuten, Meestal beweeg je dan wel weer een keer...
@jobr lijkt erop dat je dan alleen de refresh rate veranderd, wat doet dat wel niet met je batterij verbuik?
van 120 seconden naar 5 seconden
|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||
In de Mi Home app kan je het in ieder geval toevoegen als "device".Peatsmoke schreef op maandag 4 februari 2019 @ 06:14:
Is er iemand hier die de fijnstofmeter heeft?
Werkt die samen met de HUB en is er een mogelijkheid om dat ding van de Chinese tijd af te krijgen?
PuckStar schreef op zaterdag 2 februari 2019 @ 17:30:
[...]
Ik ga daar nu mee experimenteren ja. Maar bij de eerste testen gebeurde er weinig ook als ik best wel veel bewoog, vandaar dat ik het wat somber inzag. We'll see.
Het lijkt wel alsof hij een cooldown periode heeft. Detectie -> geen detectie -> check x seconden/minuten helemaal niets -> ga dan weer detecteren.
Gister ook even een water sensor aan homebridge gehangen (met server china) en die gaan netjes af in homebridge/homekit. Heb ook nog bij de kinderen op de kamers een smoke sensor gehangen maar heb die nog niet af laten gaan want niemand rookt in huisShadow343 schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 15:56:
Hey mensen, ik heb al flink wat spul thuis op basis van homebridge, hue & homekit maar heb toch de besloten om Xiaomi Aqara eens toe te voegen. Ik heb gister de smoke detector en een water sensor (aquarium) besteld samen met de homekit gateway. Nu zag ik binnen de app dat met Europe Region hij deze niet kan koppelen maar met China wel. Geeft dat verschil of is het gewoon zo dat ik China als region moet gebruiken en de rest gebeurd vanzelf?
[ Voor 60% gewijzigd door Kapotlood op 06-02-2019 18:38 ]
Ik zoiets gedaan met mijn gang licht. Ik heb hiervoor twee scenes gemaakt. Een als de deur open gaat, dan gaat het licht aan. En een als de deur sluit dat na 40 seconde het licht uit gaat. Of is dit niet helemaal wat je bedoeld?Kapotlood schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 21:01:
Heeft iemand wel eens een Xiaomi wasmachine of was-droog combinatie geprobeerd of gezien? Prijzen zijn een stuk lager dan reguliere merken, maar de kwaliteit lijkt behoorlijk goed, vooral de nieuwe 2019-versie.
Ik heb ook even een aanvullende vraag:
Ik heb zojuist een deursensor aan een Yeelight LED lamp gekoppeld, en wilde daar een automatisering aan hangen. Nu was het idee om, als de deursensor open gaat, de verlichting te laten schakelen. Maar in de automatisering-opties heb ik dan 3 keuzes:
- Turn on light
- Turn off light
- Turn on/off light
Nu wil ik natuurlijk de derde optie kiezen omdat de deursensor dan automatisch het licht aan óf uit doet, i.p.v. alleen het een of ander. Maar gek genoeg staat er een slotje achter deze optie in de Mi Home app. Weet iemand toevallig hoe dat komt en hoe ik daar omheen kan werken?
[ Voor 11% gewijzigd door Kapotlood op 07-02-2019 19:47 ]
Grote leercurve, absoluut. Maar er gaat een wereld voor je open.Kapotlood schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 20:37:
Dat had ik inderdaad begrepen @zoeperman, maar buiten dat ik dan nóg een apparaat(je) in huis moet halen wat als hub/gateway fungeert (zoals een rPi), moet ik ook weer een nieuw apparaat leren gebruiken (naast de Mi Home app). En dan heb ik het niet eens over vrouwlief die er ook mee overweg moet kunnen
[ Voor 58% gewijzigd door Boinkie op 07-02-2019 22:40 ]
Ja, je hebt een IR-emitter nodig.ctuxboy schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 21:02:Vraagje: een familielid vroeg of het mogelijk was om met zo'n smart-button de digirecorder op 'pauze' te zetten.
Maar ik veronderstel dat je hiervoor een IR-zender zal nodig hebben, die de functie vd afstandbediening overneemt?
Iemand ervaring hiermee, liefst via Xiaomi/Aqara of compatibel produkt?
l'art pour l'art
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Al opnieuw opgestart? Bij mij liep hij laatst ook vast, even het alarm aanzetten via de app deed wonderenvuurtjih schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:10:
Mijn Gateway heeft er geen zin meer in, hij staat steeds blauw te knipperen en krijg ik 'm niet meer aan met de app. Alle andere dingen die aan de gateway hangen werken nog wel?
Iemand enig idee?
Is dit nog steeds het geval?Koffie schreef op dinsdag 15 januari 2019 @ 17:19:
Ikea tradfri op Xiaomi gateway : werkt. Maar soepel? Nee. Veel misses. Commandos die niet goed aankomen maar wel al in de GUI verwerkt worden. Daarnaast krijg ik nul informatie via de lan modus te zien over de lamp. Aansturen buiten de mihome app is voorlopig dus niet mogelijk.
Geen idee, was voor mij even een test en die was niet geslaagd. Ben dus weer snel teruggegaan naar mijn hue gateway.
Tijd voor een nieuwe sig..
Nee alles blijft staan op de servers, zelf ook al getest door alle servers af te gaan een tijdje geledenmeesje schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:59:
Ik zou graag eens een test willen doen. Echter ik ben bang dat ik straks terug moet naar Mainland China en alles opnieuw moet instellen. Als ik namelijk switch naar Singapore moet ik eerst de gateway toevoegen en daarna de smart socket. Indien dit niet werkt met Alexa en ik ga terug naar Mainland China, ben ik dan alles kwijt? Dat vind ik eerlijk gezegd de test dan niet waard.
In Domoticz werken ze nog niet. Zal sowieso nog een update van de gateway voor nodig zijn denk ik, aangezien het "model" nog niet meegegeven wordt aan Domoticz.schumi2004 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:17:
[...]
Is dit nog steeds het geval?
Ik zie toevallig een firmware update klaar staan (1.4.1_164.0158) voor mijn Gateway en was voornemens van plan wat GU10'tjes (die van 7 euro) aan te schaffen vanavond en ze in Domoticz te hangen.
Maar als ik zo de verschillende topics lees (Domoticz/Tradfri en dit topic) wordt ik er eerlijk gezegd niet veel wijzer van of het nu kan gaan werken via Domoticz? Lees verschillende verhalen namelijk, zie Homekits voorbij komen toch de Ikea gateway, zigbee2mqtt stick of toch de Xiaomi gateway
Zojuist even een test gedaan, maar de boel gaat wel overhoop. Alles had ik ingesteld onder Mainland China. Bij Singapore heb ik de gateway weer toegevoegd + 1 smart socket. Dit werkte. Toen weer gewisseld naar Mainland China, maar niks was benaderbaar. Als eerste de gateway weer toegevoegd, maar de smart sockets bleven offline. Deze maar opnieuw toegevoegd. Later deze week maar alle temp en water sensoren koppelen.Helox-in-a-box schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 15:00:
[...]
Nee alles blijft staan op de servers, zelf ook al getest door alle servers af te gaan een tijdje geleden
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 08-02-2019 17:26 ]
Heb even gezocht wat zo'n zigbee2mqtt stick kost en voor 15 euro ga ik niet moeilijk doen en de gok erop wagen, daar weten we van dat het sowieso werkt.Koffie schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:25:
[...]
Geen idee, was voor mij even een test en die was niet geslaagd. Ben dus weer snel teruggegaan naar mijn hue gateway.
Ja inderdaad, gewoon niet te ver zoeken.art schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 11:03:
[...]
Ja, je hebt een IR-emitter nodig.
FWIW, ik heb mijn Humax en mijn Ziggo Mediabox thuis aan de domotica geknoopt met een Logitech Harmony Hub. Op een andere lokatie gebruik ik een Broadlink RM mini3 ('black bean') om de airco vanuit de cloud aan te zetten. Met Xiaomi/Aqara heb ik zelf geen ervaring, maar ik zie dus wel mogelijkheden. Als de persoon in kwestie echt enkel een eigen pauze-knop wil hebben is de eenvoudigste oplossing trouwens gewoon een tweede afstandsbediening kopen.
Ben ik ook wel benieuwd naar!!! Hier staat een kleine reviewTechNoobs schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 11:02:
Ben op zoek naar een deurbel en zie er een voorbij komen van Xiaomi https://m.banggood.com/nl...1388821.html?rmmds=search
Iemand al ervaring met deze deurbel?
[ Voor 8% gewijzigd door Furiousz op 09-02-2019 11:33 ]
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq