Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Omdat het al enkele posts over een alarm gaat, even een grove uitleg hoe ik het heb:

- Verschillende Xiaomi sensoren + gateway
- Script welke gateway uitleest en op eigen MQTT published
- Apart Pi specifiek voor alarm alleen, met home automation software die specifiek alleen het alarm regelt
- Wiegand RFID reader met keypad welke met de pi praat
- Alarm heeft verschillende inschakelmogelijkeheden (gedeeltelijk en full)
- Alarm heeft verschillende zones (safe en unsafe)
- ESP met piezo buzzer voor audio feedback over ingetikte code en aan te geven hoeveel de inloop/uitlooptijd nog is bij in- en uitschakelen
- Alarm kan ingeschakeld worden op basis van correcte code of automatisch op basis van aanwezigheidsdetectie
- Bij detectie in de safezone zal de buzzer gaan piepen om aan te geven dat je het alarm moet unlocken. Indien niet binnen x tijd een correcte code is opgegeven triggerd het alarm
- Bij detectie in de unsafezone is het alarm direct getriggerd
- Bij alarm zal er een sirene loeien en word er een SMS gestuurd naar meerdere personen

Verder nog wat dingetjes zoals alle hoofdverlichting automatisch uitschakelen bij het inschakelen van het alarm, specifieke logging met logrotatie etc.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
Hoi allemaal,

Ik lees al weken mee en heb me helemaal laten enthousiasmeren door dit topic en heb ook allerlei Home Automation dingen aangeschaft.

Ik heb de nieuwe Aqara Hub, een 10tal sensoren (deur, raam, temperatuur, motion) van Aqara en nog een aantal Philips Hue lampen gekocht. Ik heb nog geen Homekit server (Apple TV) omdat ik de Apple aankondigingen van morgen wil afwachten en dan hopelijk goedkoper een Apple TV 4 op de kop kan tikken via Marktplaats. Heb geen interesse in de Apple TV zelf, wil alleen de Homekit server.

Nu heb ik bij het aanmaken van mijn Aqara account USA opgegeven als locatie. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik mijn Hub niet kan upgraden qua firmware. De firmware versie van de Hub is 1.2.26. Als ik hem wil upgraden krijg ik dit te zien: https://i.imgur.com/SuaUs6l.jpg

Als ik dan inlog en mijn Region aanpas naar Hongkong (China) dan probeert hij in te loggen maar krijg ik een connection timeout.

Kunnen jullie mij helpen? Heb nog erg veel te leren, maar ik kom voor mijn gevoel niet eens uit de basics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iasix
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-09 09:39
P.S. Als iemand wil: ik heb nog twee temperatuursensoren voor de oude hub. Had per ongeluk de oude versie gekocht ipv de Aqara versie. Als iemand ze wil hebben mag je ze gratis van me hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloedcel
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-09 02:25
Ik heb een door sensor in gebruik als lichtschakelaar, maar ik probeer hiervoor iets te maken mbv blockly (Domoticz), maar ik kom er niet helemaal uit.

Op dit moment moet ik de schakelaar 2x omzetten dan gaat de lamp aan. Om de lamp uit te zetten moet ik deze ook weer 2x omzetten.

Hopelijk heeft iemand een voorbeeld van zijn script/blockly om te kijken wat ik verkeerd heb gedaan...

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
iasix schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:20:
Hoi allemaal,

Ik lees al weken mee en heb me helemaal laten enthousiasmeren door dit topic en heb ook allerlei Home Automation dingen aangeschaft.

Ik heb de nieuwe Aqara Hub, een 10tal sensoren (deur, raam, temperatuur, motion) van Aqara en nog een aantal Philips Hue lampen gekocht. Ik heb nog geen Homekit server (Apple TV) omdat ik de Apple aankondigingen van morgen wil afwachten en dan hopelijk goedkoper een Apple TV 4 op de kop kan tikken via Marktplaats. Heb geen interesse in de Apple TV zelf, wil alleen de Homekit server.

Nu heb ik bij het aanmaken van mijn Aqara account USA opgegeven als locatie. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik mijn Hub niet kan upgraden qua firmware. De firmware versie van de Hub is 1.2.26. Als ik hem wil upgraden krijg ik dit te zien: https://i.imgur.com/SuaUs6l.jpg

Als ik dan inlog en mijn Region aanpas naar Hongkong (China) dan probeert hij in te loggen maar krijg ik een connection timeout.

Kunnen jullie mij helpen? Heb nog erg veel te leren, maar ik kom voor mijn gevoel niet eens uit de basics.
Het is allemaal leuk en goedkoop spul dat Aqara. Maar ze zijn er nog lang niet. Ik begrijp dat je idd nogsteeds ‘mainland China’ moet gebruiken om je hub met homekit werkend te krijgen. Ook werkt de ‘history’ functie nog niet.

Ik heb net de shock sensoren binnen en gekoppeld. Werkt perfect, buiten het feit dat ik nu de tijd in china te zien krijgt bij een melding.

De echte introductie van de amerikaanse series staat geplanned voor volgende maand, dus ik denk en hoop vooral dat er dan een grote update komt voor de hub en de app.

Er word veel geklaagd op het internet dat het onduidelijk is welke Aqara producten nu wel en niet werken met de nieuwe hub/homekit. Dit is wel echt een dingetje aan het worden, omdat er een hoop Aqara producten zijn die dus niet werken. Mini switch, smart plugs etc.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

bloedcel schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:58:
Ik heb een door sensor in gebruik als lichtschakelaar, maar ik probeer hiervoor iets te maken mbv blockly (Domoticz), maar ik kom er niet helemaal uit.

Op dit moment moet ik de schakelaar 2x omzetten dan gaat de lamp aan. Om de lamp uit te zetten moet ik deze ook weer 2x omzetten.

Hopelijk heeft iemand een voorbeeld van zijn script/blockly om te kijken wat ik verkeerd heb gedaan...
laat eens een voorbeeld/screenshot van de jouwe zien?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
maartend schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:22:
Oke. Ik heb een zooi Aqara spulletjes, oa temp sensor, humidity, brand, magoc cibe. Nu werken ze niet allemaal even feilloos met mijn Samsung Smartthings.
Nu heb ik ook een Gateway V2. Zou ik deze zeg maar er tussen kunnen zetten? De Xiaomi kan natuurlijk wel met alles overweg.
Volgens mij zou dat kunnen lukken met de Mi-connector smartapp. Niet al te eenvoudig te installeren overigens:

https://community.smartth...i-connector-xiaomi/122305

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Is er een manier om de gateway te 'rebooten'? ik bedoel dan eigenlijk een soort command dat ie zich reboot op een (zelf) gekozen moment. Dit ivm het wegvallen van het geluid (en alleen op te lossen is door de gateway van het stroom te halen en er weer op te zetten)

• Kasj
vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:57:
Is er een manier om de gateway te 'rebooten'? ik bedoel dan eigenlijk een soort command dat ie zich reboot op een (zelf) gekozen moment. Dit ivm het wegvallen van het geluid (en alleen op te lossen is door de gateway van het stroom te halen en er weer op te zetten)
Kun je hem niet in een slimme stekker steken, die elke nacht even van en weer op de stroom gaat?

• vwtune
Kasj schreef op woensdag 12 september 2018 @ 10:00:
[...]

Kun je hem niet in een slimme stekker steken, die elke nacht even van en weer op de stroom gaat?
Zou kunnen, maar om daar alleen een slimmem stekker voor te gebruiken vind ik ook zo zonde, buiten het feit dat die gateway toch die slimme stekker aanstuurd?

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wanneer je de contactsensor hack toepast met een niet-pulse wandschakelaar, dan zul je de wandschakelaar twee keer (aan, uit) moeten indrukken om de lamp uit te schakelen wanneer je de gekoppelde lamp via HASS ingeschakeld hebt vermoed ik?

• Kasj
renedis schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:55:
[...]

Bedankt voor de suggestie. Ik heb er 2 besteld als test.
Ik heb ook interesse in slimme inbouw switches, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe het zou moeten werken m.b.v. shelly. Hoe trigger je die switch dan op externe sensoren (deurcontacten, motion sensors, etc) die niet van shelly zijn?

• bloedcel
RoRoo schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:59:
[...]

laat eens een voorbeeld/screenshot van de jouwe zien?
Dit is nu in gebruik. Excuses in eerdere post sprak ik over een blockly, maar ik bedoel lua.

commandArray = {}
if devicechanged['Door Sensor 1'] == 'Open' then
if otherdevices['Sonoff 2'] == 'Off' then
commandArray['Sonoff 2'] = 'On'
else
commandArray['Sonoff 2'] = 'Off'
end
end
return commandArray

Ik heb het eerder met een blockly geprobeerd, maar toen ging de lamp alleen maar aan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
bloedcel schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:15:
[...]

Dit is nu in gebruik. Excuses in eerdere post sprak ik over een blockly, maar ik bedoel lua.

commandArray = {}
if devicechanged['Door Sensor 1'] == 'Open' then
if otherdevices['Sonoff 2'] == 'Off' then
commandArray['Sonoff 2'] = 'On'
else
commandArray['Sonoff 2'] = 'Off'
end
end
return commandArray

Ik heb het eerder met een blockly geprobeerd, maar toen ging de lamp alleen maar aan...
Ik ben geen programmeerheld, maar ik weet dat ik in webcore niet de status van de deursensor moet vermelden, maar puur het feit dat de status verandert, een toggle dus (of het open of close is maakt dus niet uit). Ik verwacht dus eerder iets als:

if devicechanged['Door Sensor 1'] then

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
flexje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:16:
[...]

Ik heb zelf (naast mijn "echte" galaxy flex 2 alarm) ook een alarm draaien met sensors van Aqara icm de Gateway 2.

Werkt prima icm Domoticz (dzvents), bedieningspaneel van domoticz heb ik nog een shuffle ingebouwd zodat de nummers random op de tablet verschijnen (zo zie je niet een vaste vingerafdruk patroon op het scherm :P)

Enige idd is een sirene, ik gebruik nu nog de gateway als sirene, maar het geluid vind ik veelste laag en ik krijg de sirene ook niet in een loop...
Heb je dan een tablet aan de muur gehangen, om te gebruiken als keypad?

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Kasj schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:35:
[...]

Ik ben geen programmeerheld, maar ik weet dat ik in webcore niet de status van de deursensor moet vermelden, maar puur het feit dat de status verandert, een toggle dus (of het open of close is maakt dus niet uit). Ik verwacht dus eerder iets als:

Dit!

Staat hier ook vermeld voor HomeAssistant:

- alias: Light switch
trigger:
platform: state
entity_id: binary_sensor.door_window_sensor_158d000xxxxxc2
action:
service: light.toggle
entity_id: light.somelight

• bloedcel
Kasj schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:35:
[...]

Zoals jullie merken ben ik absoluut geen programmeerheld :| , maar het bovenstaande werkt :)
Bedankt voor de hulp.

• vwtune
flexje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:16:
[...]

Ik heb zelf (naast mijn "echte" galaxy flex 2 alarm) ook een alarm draaien met sensors van Aqara icm de Gateway 2.

Werkt prima icm Domoticz (dzvents), bedieningspaneel van domoticz heb ik nog een shuffle ingebouwd zodat de nummers random op de tablet verschijnen (zo zie je niet een vaste vingerafdruk patroon op het scherm :P)

Enige idd is een sirene, ik gebruik nu nog de gateway als sirene, maar het geluid vind ik veelste laag en ik krijg de sirene ook niet in een loop...
Hoe/ waar bouw je dat in dat het beveiligingscherm shuffelt?

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 21:30

flexje

got-father

vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:17:
[...]

Hoe/ waar bouw je dat in dat het beveiligingscherm shuffelt?
In de index.html (secpanel folder van domoticz).

Ik post later op de dag wel mn scriptje.
bartje006 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 11:41:
[...]

Heb je dan een tablet aan de muur gehangen, om te gebruiken als keypad?
Ja, maar ook te schakelen vanaf mn dashticz dashboard in de woonkamer (bijv. Nachtstand -> Alarm op Home, lichten en tv woonkamer uit).

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• vwtune
flexje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:25:
[...]

In de index.html (secpanel folder van domoticz).

Ik post later op de dag wel mn scriptje.

[...]

Ja, maar ook te schakelen vanaf mn dashticz dashboard in de woonkamer (bijv. Nachtstand -> Alarm op Home, lichten en tv woonkamer uit).
Scriptje zou fijn zijn :)

Hoe laat je het armed away eigenlijk werken? je voert je code in, vervolgens telt ie (ingestelde) secondes af, en de status is veranderd, maar wanneer je thuis komt, hoe stel je dan in dat je in een bepaalde tijd je code moet invoeren zoadat de status veranderd naar disarmed? ik krijg dat laatste niet voor elkaar, bij mij gaat meteen het alarm enzo af als ik de voordeur open (xiaomi door sensor in een blockly).

• flexje

flexje

got-father

vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:57:
[...]

Scriptje zou fijn zijn :)

Hoe laat je het armed away eigenlijk werken? je voert je code in, vervolgens telt ie (ingestelde) secondes af, en de status is veranderd, maar wanneer je thuis komt, hoe stel je dan in dat je in een bepaalde tijd je code moet invoeren zoadat de status veranderd naar disarmed? ik krijg dat laatste niet voor elkaar, bij mij gaat meteen het alarm enzo af als ik de voordeur open (xiaomi door sensor in een blockly).
Hij triggert wel het alarmsysteem maar ik lat de sirene pas na 15 sec afgaan dmv .afterSec(15) met dzvents. Heb eigenlijk niks via blockly lopen.

• SpySeiko
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-03 23:40
Ik heb er ook een 30 sec delay in staan maar gepaard met een ringtone van de xiaomi gateway zodat ik weet dat ik het alarm eraf moet halen, voor het geval ik het ben vergeten.

[ Voor 4% gewijzigd door SpySeiko op 12-09-2018 14:06 ]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:32
Ik heb de laatst week oid (wellicht na een firmware update van de hubs) dat ik geen alarm toon (enkel of dubbel piepje) wanneer ik het alarm met een switch aan of uit zet. Erg vervelend omdat het nu altijd een verassing is of hij daadwerkelijk aan/uit staat. Meer mensen die hier last van hebben of wellicht iemand met een oplossing? Moet toevoegen heb nog niets getest, zou bv alarm kunnen verwijderen en opnieuw aan kunnen leggen maar dacht wellicht komt het iemand bekend voor.

• vwtune
flexje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:03:
[...]

Hij triggert wel het alarmsysteem maar ik lat de sirene pas na 15 sec afgaan dmv .afterSec(15) met dzvents. Heb eigenlijk niks via blockly lopen.
Oke, dat dacht ik in mijn geval wel, ga ik dat maar inbouwen :)

• vwtune
SpySeiko schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:05:
Ik heb er ook een 30 sec delay in staan maar gepaard met een ringtone van de xiaomi gateway zodat ik weet dat ik het alarm eraf moet halen, voor het geval ik het ben vergeten.
Dat is een goed idee! Ware het niet dat in mijn geval er niet altijd meer geluid uit de gateway komt... |:(

• vwtune
Card Nox schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:28:
Ik heb de laatst week oid (wellicht na een firmware update van de hubs) dat ik geen alarm toon (enkel of dubbel piepje) wanneer ik het alarm met een switch aan of uit zet. Erg vervelend omdat het nu altijd een verassing is of hij daadwerkelijk aan/uit staat. Meer mensen die hier last van hebben of wellicht iemand met een oplossing? Moet toevoegen heb nog niets getest, zou bv alarm kunnen verwijderen en opnieuw aan kunnen leggen maar dacht wellicht komt het iemand bekend voor.
Even teruglezen een pagina of 2 terug ;)

• Card Nox
vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:33:
[...]Even teruglezen een pagina of 2 terug ;)
Het welbekende uit/aan zetten verhaal of lees ik er overheen? Zoals ik lees is dat geen 'permanente' oplossing aangezien er zelfs iemand vraagt naar een reboot script.

• vwtune
Card Nox schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:49:
[...]

Het welbekende uit/aan zetten verhaal of lees ik er overheen? Zoals ik lees is dat geen 'permanente' oplossing aangezien er zelfs iemand vraagt naar een reboot script.
Naar die permanente oplossing zoek ik nog steeds en die iemand (ben ik) zou door dat script al een stuk geholpen zijn. Maar het probleem van het niet meer laten horen van geluid (want hij speelt het wel af als het goed is) heb ik al 2 weken geleden hier aangegeven (zelfs op het domoticz forum), maar het lijkt wel of ik er helaas bijna alleen voorsta in deze. Jij en nog 1 andere heeft het schijnbaar ook.

• Card Nox
@vwtune Hmm... heb je toevallig ook de firmware update gedaan? Voor mijn gevoel was het rond die periode dat de problemen opzetten. Wellicht dat we kunnen downgrade, geen idee of dat gaat.

• vwtune
Card Nox schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:56:
@vwtune Hmm... heb je toevallig ook de firmware update gedaan? Voor mijn gevoel was het rond die periode dat de problemen opzetten. Wellicht dat we kunnen downgrade, geen idee of dat gaat.
Ik zit op de laatste firmware: 1.4.1_157.0143, maar ik heb dit probleem nu ongeveer al zeker 1 maand en die laatste firmware van de gateway (V2) is dacht ik nog geen 3 weken oud? Dus dan zou het van die firmware update daarvoor al niet goed zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door vwtune op 12-09-2018 15:00 ]

• SpySeiko
vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:32:
[...]

Dat is een goed idee! Ware het niet dat in mijn geval er niet altijd meer geluid uit de gateway komt... |:(
Heb je een oude type v2 gateway, waar dit op gebeurd ?

• Card Nox
Het is een v2, niet heel oud paar maanden.

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:19
Ik heb hetzelfde probleem, voor zover ik weet ook sinds ik vorige week een firmware update gedaan heb. Ben ook erg benieuwd of er een oplossing is. Ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dYMn5k2

• vwtune
SpySeiko schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:00:
[...]

Heb je een oude type v2 gateway, waar dit op gebeurd ?
Er is toch maar 1 type V2? die van mij komen iig uit 2017

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 12-09-2018 15:05 ]

• SpySeiko
vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:04:
[...]

Er is toch maar 1 type V2? die van mij komen iig uit 2017
Ik doelde op de oude of nieuwe v2 deze wijkt wat af van de oude kwa design.

• SpySeiko
vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:59:
[...]

Ik zit op de laatste firmware: 1.4.1_157.0143, maar ik heb dit probleem nu ongeveer al zeker 1 maand en die laatste firmware van de gateway (V2) is dacht ik nog geen 3 weken oud? Dus dan zou het van die firmware update daarvoor al niet goed zitten.
Maakt het ook nog uit of je een alarm clok, ringtone of doorbel triggert ?

• vwtune
SpySeiko schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:12:
[...]

Maakt het ook nog uit of je een alarm clok, ringtone of doorbel triggert ?
Zoals ik in jouw bijlag kon zien, heb ik de oude V2 en niet de 'nieuwe' Aqara versie...

Het maakt echt helemaal niets uit wat ik probeer af te (laten) spelen. het blijft gewoon muisstil, in de logging zie je wel dat je een geluid (alarm, doorbell of ringtone) afspeelt, dus hij wordt wel getriggert om iets af te spelen. Via de Mi app of via Domoticz maakt ook niet uit. Als ik de kleur van de rgb ring aanzet en van kleur verander doet ie dat gewoon prima, ook alle aangelsoten sensoren en apparaten werken nog prima. Ik moet hem echt van stroom halen en er weer op zetten, dan komt er weer geluid uit. Dit werkt dan voor bepaalde tijd, kan een halve dag zijn, maar ook 3 dagen :-> onbetrouwbaar dus.

Ik heb overigens wel 2 gateways en beide hebben dan hetzelfde probleem, ik moet ze alle 2 dan van stroom halen om het probleem op te lossen. Het is niet zo dat de ene gateway wel nog geluid blijft geven en de andere niet. Ze geven alle twee geluid of alle twee niet 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door vwtune op 12-09-2018 15:26 ]

• SpySeiko
Heb net even gekeken en ik zit ook op dezelfde firmware met dezelfde gateway(11 devices).
Ik herken het helemaal niet, gateway heeft inmiddels een uptime van denk 2 maanden.
Heb nog wel een 2e gateway liggen, zal die ook eens aansluiten en updaten, kijken of die er last van heeft.

• flexje

flexje

got-father

vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:19:
[...]

Zoals ik in jouw bijlag kon zien, heb ik de oude V2 en niet de 'nieuwe' Aqara versie...

Het maakt echt helemaal niets uit wat ik probeer af te (laten) spelen. het blijft gewoon muisstil, in de logging zie je wel dat je een geluid (alarm, doorbell of ringtone) afspeelt, dus hij wordt wel getriggert om iets af te spelen. Via de Mi app of via Domoticz maakt ook niet uit. Als ik de kleur van de rgb ring aanzet en van kleur verander doet ie dat gewoon prima, ook alle aangelsoten sensoren en apparaten werken nog prima. Ik moet hem echt van stroom halen en er weer op zetten, dan komt er weer geluid uit. Dit werkt dan voor bepaalde tijd, kan een halve dag zijn, maar ook 3 dagen :-> onbetrouwbaar dus.

Ik heb overigens wel 2 gateways en beide hebben dan hetzelfde probleem, ik moet ze alle 2 dan van stroom halen om het probleem op te lossen. Het is niet zo dat de ene gateway wel nog geluid blijft geven en de andere niet. Ze geven alle twee geluid of alle twee niet 8)7
Hoe laat je een geluid afspelen? Alleen de selector van de "ringtone" kiezen is niet voldoende, je dient ook de Gateway Volume op AAN te zetten (bijv. drukken op de speaker knop)

• vwtune
flexje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:26:
[...]

Hoe laat je een geluid afspelen? Alleen de selector van de "ringtone" kiezen is niet voldoende, je dient ook de Gateway Volume op AAN te zetten (bijv. drukken op de speaker knop)
Dit klopt niet helemaal (in mijn geval), na een x tijd nadat ik een geluid heb afgespeelt of is getriggert dmv een blockly oid, gaat de speaker weer op status 'off' wanneer je daarna via de selector van een ringtone, doorbell of alarm een geluid selecteert, speelt ie die gewoon af, en zie je ook het icoon van het geluid weer oplichten. Wat jij stelt heb ik trouwens wel verscheidene keren geprobeerd... (hielp ook niet)

[ Voor 6% gewijzigd door vwtune op 12-09-2018 16:43 ]

• SpySeiko
vwtune schreef op woensdag 12 september 2018 @ 15:19:
[...]

Kan het zijn dat je gateway een andere ip krijgt waardoor de geluiden niet meer werken. Dat heb ik namelijk wel vaker bij het resetten van mijn firewall krijgt soms mijn gateway een andere ip die ik in domoticz moet aanpassen. Dit komt overigens door het niet kunnen aanmaken van een dhcp lease op mijn firewall, maar vertoont wel de zelfde symptomen.

• SpySeiko
Is het trouwens mogelijk om in de mi app 2 gateways te koppelen of moet daar een apart account voor aangemaakt worden.

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-09 15:18
SpySeiko schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:37:
Is het trouwens mogelijk om in de mi app 2 gateways te koppelen of moet daar een apart account voor aangemaakt worden.
Ik heb 2 gateways (gateway v2 en de camera met gateway functie) als ik een nieuwe sensor wil koppelen moet je aangeven aan welke je dat wil doen.

• vwtune
SpySeiko schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:32:
[...]

Kan het zijn dat je gateway een andere ip krijgt waardoor de geluiden niet meer werken. Dat heb ik namelijk wel vaker bij het resetten van mijn firewall krijgt soms mijn gateway een andere ip die ik in domoticz moet aanpassen. Dit komt overigens door het niet kunnen aanmaken van een dhcp lease op mijn firewall, maar vertoont wel de zelfde symptomen.
Nee want al mijn apparaten krijgen vaste ip adressen, buiten dat, dan zou niets moeten werken van de gateway...

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
Oke, schiet me lek. heb een gateway, en wel deze https://www.aliexpress.co...io-Night/32821192659.html

Volgens de handleiding moet ik dat ding in stopcontact frotsen (done), mihome app opstarten (done) en dan wordt hij gevonden. (en dat gebeurt dus niet.

Online kan ik niks vinden, behalve resetten. De app staat op mainland China (hoewel Europe recommended is), heb de gateway al gerest, hjj wordt geewoon niet gezien in Add device.

Iemand help?

edit 1 ; oke, ding blijkt op europe te staan. Hij kan niet switchen. Eens googlen.

edit 2 ; oke, dat komt dus omdat hhij met netwerk van gateway was verbonden, lukt nu wel, switchen dan. Gateway wordt echter nog steeds niet gezien.

edit 3 ; vannochtend opnieuw geprobeerd, tablet opgestart, binnen no time verbinding naar de GW. Vreemd

[ Voor 22% gewijzigd door maartend op 13-09-2018 09:42 ]

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo hobbyisten.
Ik ga instappen in het domoticawereldje maar heb even wat beginnerstips nodig (als ik dat zo mag vragen; heb het forum al doorzocht maar veel basisvragen monden al gauw uit in iets meer pro-antwoorden :-) ).
Afgelopen jaren heb ik mijn huis voorzien van China-schakelmaterieel van het merk Livolo. In eerste instantie vooral vanwege de tiptoetsbediening en het strakke design. Inmiddels enkele schakelaars en dimmers vervangen voor de remotecontrol (RF)variant. Deze werkt helaas behoorlijk bagger, slecht bereik en langzaam.
Ik heb momenteel een aantal Xiaomi-spulletjes besteld en onderweg, zoals de gateway, diverse lampen en wat sensoren.
Nu vraag ik me af wat de beste manier is om schakelmateriaal te gaan koppelen/vervangen. De helft van mijn Livovo switches is voorzien van RF remote. Vervangen door bijv deze Sonoff is één van de opties (https://www.banggood.com/...ang-2-Gang-p-1252355.html).
Alleen wil ik vooralsnog gebruik maken van één App, ik dacht aan die van Xiaomi; later, als ik meer ervaring heb opgedaan (en de vrouw des huizes daarmee heb overtuigd) wil ik de Domotica-hobby verder uitbouwen.
Wat zou de ideale beginner-setup zijn, uitgaande van de Xiaomi-gateway en aqara sensoren en lampen?
Dus welk schakelmateriaal adviseren jullie me, zodat ik nu een mooie start heb én dat ik er later op kan voortbouwen? Het schakelmateriaal moet zowel bruikbaar zijn zonder App (voor vrouw en kids) als mét App. (Dit werkt mijns inziens het beste qua acceptatiegraad :-) )

Hoor het graag.
Greetz,
j0p3Y

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
j0p3Y schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:04:
Hallo hobbyisten.
Ik ga instappen in het domoticawereldje maar heb even wat beginnerstips nodig (als ik dat zo mag vragen; heb het forum al doorzocht maar veel basisvragen monden al gauw uit in iets meer pro-antwoorden :-) ).
Afgelopen jaren heb ik mijn huis voorzien van China-schakelmaterieel van het merk Livolo. In eerste instantie vooral vanwege de tiptoetsbediening en het strakke design. Inmiddels enkele schakelaars en dimmers vervangen voor de remotecontrol (RF)variant. Deze werkt helaas behoorlijk bagger, slecht bereik en langzaam.
Ik heb momenteel een aantal Xiaomi-spulletjes besteld en onderweg, zoals de gateway, diverse lampen en wat sensoren.
Nu vraag ik me af wat de beste manier is om schakelmateriaal te gaan koppelen/vervangen. De helft van mijn Livovo switches is voorzien van RF remote. Vervangen door bijv deze Sonoff is één van de opties (https://www.banggood.com/...ang-2-Gang-p-1252355.html).
Alleen wil ik vooralsnog gebruik maken van één App, ik dacht aan die van Xiaomi; later, als ik meer ervaring heb opgedaan (en de vrouw des huizes daarmee heb overtuigd) wil ik de Domotica-hobby verder uitbouwen.
Wat zou de ideale beginner-setup zijn, uitgaande van de Xiaomi-gateway en aqara sensoren en lampen?
Dus welk schakelmateriaal adviseren jullie me, zodat ik nu een mooie start heb én dat ik er later op kan voortbouwen? Het schakelmateriaal moet zowel bruikbaar zijn zonder App (voor vrouw en kids) als mét App. (Dit werkt mijns inziens het beste qua acceptatiegraad :-) )

Hoor het graag.
Greetz,
j0p3Y
Ikzelf heb naast Xiaomi spul ook Livolo en nergens problemen mee. Heb je een RFLink of een RFXCom? Of echt alleen een Livolo remote oid? Ik heb een RFXCom met grotere antenne centraal in de woning (eerste verdieping overloop) en dat werkt uitstekend. Je kan ook alternatieve firmware op de Livolo's zetten om feedback te krijgen of ie daadwerkelijk heeft geschakeld.

Als je jezelf bezig wilt houden met een domotica systeem raad ik persoonlijk HomeAssistant of Domoticz aan. Dat hebben de meeste mensen hier ook.

HomeAssistant heeft naar mijn mening een gelikt uiterlijk. Wel vind ik het wat moeilijker configureren. Dit domotica systeem is gericht op het weergeven van een dashboard met een stuk automatisering er achter. Voor mijn gevoel heeft dit domotica systeem standaard meer supported devices. Devices individueel configureren kan een grote opgave zijn en een foutje in je config file kan snel gemaakt zijn.

Domoticz is makkelijker kwa configuratie maar heeft als nadeel dat je bij een dashboard weergave vrijwel direct neer komt op externe plugins welke veel configuratie werk vereist. Dit domotica systeem is echt ontwikkeld voor automatisering. Je bent bijna gedwongen om de beta release te draaien als je de nieuwste hardware support wilt hebben. Helaas gaat er nog al een wat fout bij een beta release en dat kan frustrerend zijn. Standaard ondersteund dit systeem veel devices maar de meer exotische apparaten moeten weer met een plugin.

Beide systemen zijn erg goed te noemen. Ik heb ze naast elkaar draaien waarbij Domoticz primair is.

Mijn plan is om compleet over te stappen naar MQTT en daarbij Domoticz en HomeAssistant dat uit te laten lezen. Zo kunnen ze 100% onafhankelijk van elkaar werken en kan je in de toekomst gemakkelijker overstappen naar een ander domotica systeem.

@Koffie Jij gebruikt voornamelijk MQTT, ik ben nog lerende hier in. Kan jij mij misschien een paar links geven welke handig zijn? Ik zie meerdere MQTT2Xiaomi-gateway, maakt het nog uit welke ik neem? Supporten ze alle devices van Xiaomi? En mosquitto is één van de bekendste brokers, zou je die ook adviseren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeadMetal
@renedis ik ben vergelijkbaar bezig. Al mijn automatiseringen in Node-RED (vind ik eenvoudiger dan Home Assistant (HA) qua automatiseringen) die ook zoveel mogelijk rechtsreeks m'n hardware aanstuurt (incl. de RFXCom). En dan kan Node-RED met HA (vanwege de prettige frontend) via een module of via MQTT praten. Mosquitto werkt eenvoudig.

In plaats van Node-Red -> Home Assistant -> Xiaomi Gateway via wifi -> sensor, wordt het dan Node-Red -> usb-stick -> sensor.

Mijn Zigbee2MQTT stick komt volgende week als het goed is binnen. Deze hardware: https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt

[ Voor 8% gewijzigd door DeadMetal op 13-09-2018 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

renedis schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:34:
[...]

@Koffie Jij gebruikt voornamelijk MQTT, ik ben nog lerende hier in. Kan jij mij misschien een paar links geven welke handig zijn? Ik zie meerdere MQTT2Xiaomi-gateway, maakt het nog uit welke ik neem? Supporten ze alle devices van Xiaomi? En mosquitto is één van de bekendste brokers, zou je die ook adviseren?
Ik gebruik als basis deze : https://github.com/hamwong/mihome maar daar heb ik zelf nog wel een hoop aan lopen sleutelen.
Het script werkt en kan ook via mqtt commandos voor de GW ontvangen, maar het zit nog vol met meuk en hardcoded adressen enzo. Nog niet geschikt voor publicatie dus.
Voordeel van een dergelijke script is dat je totaal niet druk hoeft te maken om support. Hi published alles wat de gateway aan sensor info verteld netjes naar MQTT. Een nu nog niet bestaande sensor werkt morgen (als de GW 'm ondersteund) dus zonder problemen.

Als broker gebruik ik gewoon mosquitto, werkt prima.

Voor home automation gebruik ik overigens Pimatic :Y)

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:49:
Voor de 3e keer in enkele dagen tijd meld een bewegingssensor geen activiteit meer :/
Op 14 augustus heb ik een PIR opgehangen. Deze gaf geen problemen. Ergens vorige week heb ik deze vervangen voor een PIR v2.
Afgelopen zondag viel mij voor het eerst op dat deze geen beweging meer doorgaf. Ik heb deze toen opnieuw gepaired en alles leek opgelost.
Maandagochtend wederom geen beweging. In de logging was te zien dat hij voor het laatst ergens rond 22:00 nog data had verstuurd.
In de loop van de ochtend begon hij ineens weer data te verzenden. Dat is de hele dag goed gegaan. Vanochtend wederom geen bewegingdetectie door die PIR. Om 1 uur afgelopen nacht heeft hij voor het laatst data verstuurd.
Zou dit een gevalletje bereik zijn ? Hoe kan ik dit oplossen? Via google kwam ik erachter dat een Xiaomi gateway op kanaal 25 zit.
Mijn Hue gateway zit ook op kanaal 25. Heeft het nut die van pihilips te wijzigen (kan dat als je ikea tradfri lampen op een hue gw hebt?)

Xiaomi gateway en Hue gateway hangen overigens beide in dezelfde meterkast.
Loop hier nu al een tijd mee te prutsen. Verschillende v2 PIR's vallen na verloop van tijd offline op deze specifieke plek.
Gerommeld met nieuwe firmware, mogelijk conflicterende wifi kanalen en bluetooth, zonder resultaat. De wegvallende PIR's geven op andere plekken geen issues.
Het vreemde .. een v1 lijkt (so far) geen enkel last te hebben van dit probleem. Nu maar een v1 op die plek opgehangen waardoor ik helaas wel de lux moet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Heeft er iemand een beeld van wanneer (moment van de dag, of na hoeveel uur) de Gateway stopt met geluid maken?

Ik wil er tijdelijk een (tijd)schakelaar tussen zetten zodat de reboot automatisch kan, maar ik weet nog niet wat nou de juiste momenten voor een reboot zouden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door DeadMetal op 14-09-2018 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
DeadMetal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:49:
Heeft er iemand een beeld van wanneer (moment van de dag, of na hoeveel uur) de Gateway stopt met geluid maken?

Ik wil er tijdelijk een (tijd)schakelaar tussen zetten zodat de reboot automatisch kan, maar ik weet nog niet wat nou de juiste momenten voor een reboot zouden zijn.
10-15 seconden ongeveer? Je kunt het toch ook zelf proberen door de gateway er in te trekken en weer in te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ja, maar dan heb je de volgende dag hetzelfde probleem weer. Ik ben benieuwd of er een patroon in zit, bijv. dat hij elke dag na tijdstip X ermee stopt, of X uur na de vorige reboot o.i.d.

/edit: voorlopig laat ik hem maar even elke 4u rebooten.

[ Voor 13% gewijzigd door DeadMetal op 14-09-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 16:24

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ik heb hier wat suggesties gezien voor de Aqara Airco companion gateway om het in een stekker te krijgen, en dat heeft gewerkt voor mij...

Echter kan ik nog geen stekker in steken. Iemand een linkje naar een goede adaptor CN/AU-->EU?

BTW: wat me ook opgevallen is: ik moest de region op China instellen, een beetje stom, maar goed.

EDIT: de Orico adapter heeft al mijn problemen opgelost, in alle richtingen...
https://www.aliexpress.co...-Use-for/32821971236.html

[ Voor 26% gewijzigd door Dima_2005 op 15-09-2018 09:10 ]

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
renedis schreef op maandag 10 september 2018 @ 13:52:
[...]

[...]

Informatie van de winkelmedewerkster;

- Mi hub is intern hetzelfde als de Aqara hub.
- Heeft geen bluetooth support, je zult de nachtlamp/plafondlamp/camera nog steeds moeten hebben voor deze functionaliteit.

Moet zeggen, de dame was goed op de hoogte van alle producten en features d:)b Ze heeft wel eventjes staan kwijlen bij m'n Xiaomi MI Notebook Pro :)

Kwaliteit van de LUX sensor in de hub heb ik nog geen idee. Voor mijn gevoel is de LED ring wel minder fel (heb de hub eventjes aan gehad). Indien er nog vragen zijn hoor ik ze graag.
Ik zie dat er een nachtlamp/plafondlamp ( meerdere zelfs ) en camera zijn die naast wifi ook bluetooth ondersteunen maar kan nergens vinden dat je deze ook als soort van Bluetooth naar Wifi Gateway kunt gebruiken.
Dat je bijvoorbeeld bij de plafondlamp een BT remote meegeleverd krijgt betekend toch nog niet dat deze ook andere BT apparaten via wifi kan doorverbinden?

Inmiddels heb ik hier meerdere Xiaomi / Aqara producten die verbinden met de telefoon via Bluetooth en zou deze ook graag buiten het huis willen benaderen / uitlezen.

Kun jij mij even helpen en aangeven welke dan ook echt een Bluetooth gateway functie hebben?
Het liefst zou ik een van de Xiaomi Yeelight plafondlampen nemen omdat die dan mooi centraal opgehangen kan worden ( ivm BT-bereik ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Mijn goudvis geheugen dacht dat ik op dit forum iemand was tegen gekomen die zijn Gateway op een USB kabel had aangesloten. In verband met een uitpuilende domotica meterkast, ben ik van plan dat ook te doen. Gewoon alles op USB (Tradfri gateway, Pine64 home assistant server en dus de gateway).

Heeft iemand die tutorial nog ?

woei!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
pasz schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:47:
Mijn goudvis geheugen dacht dat ik op dit forum iemand was tegen gekomen die zijn Gateway op een USB kabel had aangesloten. In verband met een uitpuilende domotica meterkast, ben ik van plan dat ook te doen. Gewoon alles op USB (Tradfri gateway, Pine64 home assistant server en dus de gateway).

Heeft iemand die tutorial nog ?
Deze toevallig?

rinkel in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DeadMetal schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 06:49:

Het is at random.... geen peil op te trekken dus. Kan zomaar 3 dagen achter elkaar goed werken, maar ook op 1 dag 4 keer stoppen met geluid maken (na een reboot). :/ :| 8)7 (werd bij mij net ook weer op het raam geklopt omdat de bel (het geluid) het niet meer deed) :(

[ Voor 7% gewijzigd door vwtune op 14-09-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
vwtune schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 14:23:
[...]

Het is at random.... geen peil op te trekken dus. Kan zomaar 3 dagen achter elkaar goed werken, maar ook op 1 dag 4 keer stoppen met geluid maken (na een reboot). :/ :| 8)7 (werd bij mij net ook weer op het raam geklopt omdat de bel (het geluid) het niet meer deed) :(
Hier gaat het gelukkig alweer een paar dagen goed, maar voor hoe lang.... De postbode gebruikt de bel in elk geval al niet meer, die bonkt standaard op het raam :(

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

Het valt mij op dat de laatste tijd veel deursensoren van mij blijven hangen op hun status. Als een deur of raam open en dicht gaat blijft ie vaak op Open staan in Domoticz.

Bereik en batterijen zijn goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 21-09 11:16
flexje schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:03:
Het valt mij op dat de laatste tijd veel deursensoren van mij blijven hangen op hun status. Als een deur of raam open en dicht gaat blijft ie vaak op Open staan in Domoticz.

Komt de status change wel gewoon door in de gateway zelf? (Sensor hisory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje

flexje

got-father

TravockMD schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:27:
[...]

Komt de status change wel gewoon door in de gateway zelf? (Sensor hisory)
Welke sensor history bedoel je? In de mi app? Die heb ik compleet uitstaan en geblokkeerd.

In domoticz denk ik niet dat de change doorkomt anders had domoticz de status ook wel aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TravockMD
  • Laatst online: 21-09 11:16
flexje schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:39:
[...]

Welke sensor history bedoel je? In de mi app? Die heb ik compleet uitstaan en geblokkeerd.

In domoticz denk ik niet dat de change doorkomt anders had domoticz de status ook wel aangepast.
Klein tijdje terug gehad dat een paar sensoren het wel deden, maar niet in Domoticz kwamen. Kwamen ook gewoon in de MI app binnen. Niet kunnen achterhalen waar het aan lag. Verschillende soorten sensoren en bij 2 verschillende gateways. Heb de sensoren moeten verwijderen en opnieuw toegevoegd aan de Mi app. Toen kwamen ze weer (als nieuw device) binnen in Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
flexje schreef op zondag 16 september 2018 @ 09:03:

Ook nadat je de gateway opnieuw heb gestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik ben wat teleurgesteld in het ontvangst van de xiaomi plugs. Op de begane grond, waar ook mijn gateway staat (waar ik de plugs aan toegevoegd heb), staat op 4 meter afstand 1 plug (voor mijn vloerverwarmingspomp) op de 1 verdieping zitten er in twee kamers, 1 plug. op de 2e etage zit er 1 plug in mijn slaapkamer en naast die kamer (washok) zit er ook 1. Nu heeft die van het washok eigenlijk nooit goed ontvangst en verandert de kleur steeds van blauw naar rood/paars. Ik kan deze dan ook niet bedienen. Ik vind het wel vreemd want die kamer ligt echt naast, en boven een kamer waar wel een goed werkend plug zit. Soms valt het me ook op dat er in 1 van de andere slaapkamers ook geen bereik is. Wat is hier aan te doen? In totaal dus 5 plugs op dit moment in huis.

[ Voor 3% gewijzigd door vwtune op 16-09-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vwtune schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:47:
Ik ben wat teleurgesteld in het ontvangst van de xiaomi plugs. Op de begane grond, waar ook mijn gateway staat (waar ik de plugs aan toegevoegd heb), staat op 4 meter afstand 1 plug (voor mijn vloerverwarmingspomp) op de 1 verdieping zitten er in twee kamers, 1 plug. op de 2e etage zit er 1 plug in mijn slaapkamer en naast die kamer (washok) zit er ook 1. Nu heeft die van het washok eigenlijk nooit goed ontvangst en verandert de kleur steeds van blauw naar rood/paars. Ik kan deze dan ook niet bedienen. Ik vind het wel vreemd want die kamer ligt echt naast, en boven een kamer waar wel een goed werkend plug zit. Soms valt het me ook op dat er in 1 van de andere slaapkamers ook geen bereik is. Wat is hier aan te doen? In totaal dus 5 plugs op dit moment in huis.
Simpel, plaats je gateway op de eerste verdieping. Zigbee is nou eenmaal onderhevig aan andere 2,4GHz gebruikers zoals WiFi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Rgerr schreef op zondag 16 september 2018 @ 21:55:
[...]

Simpel, plaats je gateway op de eerste verdieping. Zigbee is nou eenmaal onderhevig aan andere 2,4GHz gebruikers zoals WiFi.
Op de 1e verdieping heb ik al een tweede gateway staan ;)
Helaas kunnen daar geen devices aan gekoppeld worden welke moeten schakelen icm domoticz.
Buiten dit, het zigbee protocol is toch net zoals z-wave? het ene apparaat geeft signaal door aan de ander in de buurt en bouwt zo bruggen? Dus dan maakt het niet uit de mijn gateway beneden staat, de eerste drie pluggen hebben namelijk prima ontvangst, of iig, die hebben geen ontvangst issues

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vwtune schreef op zondag 16 september 2018 @ 23:15:
[...]

Op de 1e verdieping heb ik al een tweede gateway staan ;)
Helaas kunnen daar geen devices aan gekoppeld worden welke moeten schakelen icm domoticz.
Buiten dit, het zigbee protocol is toch net zoals z-wave? het ene apparaat geeft signaal door aan de ander in de buurt en bouwt zo bruggen? Dus dan maakt het niet uit de mijn gateway beneden staat, de eerste drie pluggen hebben namelijk prima ontvangst, of iig, die hebben geen ontvangst issues
Ingeplugde Zigbee apparaten dragen inderdaad bij aan her mesh netwerk. Alle sensoren e.d. op batterij niet. Maar ook onderhevig aan andere 2,4GHz gebruikers. Zou toch eens kijken of je de betreffende sensoren niet kunt koppelen aan de andere gateway, weet niet welk type het is, maar over het algemeen zijn de doorgaande modellen wel te koppelen met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Rgerr schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:11:
[...]

Ingeplugde Zigbee apparaten dragen inderdaad bij aan her mesh netwerk. Alle sensoren e.d. op batterij niet. Maar ook onderhevig aan andere 2,4GHz gebruikers. Zou toch eens kijken of je de betreffende sensoren niet kunt koppelen aan de andere gateway, weet niet welk type het is, maar over het algemeen zijn de doorgaande modellen wel te koppelen met Domoticz.
Ze zijn wel te koppelen, maar een tweede gateway in Domoticz werkt alleen als je er devices aan hebt gekoppeld welke alleen een terugkoppeling geven aan domoticz, dus temperatuur, water en raam sensoren bijvoorbeeld. Als je er switches of pluggen aan hangt, dan kan je ze geen commando's (aan/ uit oid) sturen. Dit is gewoon helaas (nog) niet mogelijk met een 2e of meerdere gateways icm met domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
vwtune schreef op maandag 17 september 2018 @ 11:23:
[...]

Ze zijn wel te koppelen, maar een tweede gateway in Domoticz werkt alleen als je er devices aan hebt gekoppeld welke alleen een terugkoppeling geven aan domoticz, dus temperatuur, water en raam sensoren bijvoorbeeld. Als je er switches of pluggen aan hangt, dan kan je ze geen commando's (aan/ uit oid) sturen. Dit is gewoon helaas (nog) niet mogelijk met een 2e of meerdere gateways icm met domoticz.
Ah, ik snap hem. Weet niet zeker of het werkt, maar heb je toevallig ook Hue (of andere zigbee) producten in huis? Wellicht dat deze het signaal naar boven kunnen versterken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 17-09 18:45
Even een vraag, ik heb sinds kort voor test ook een Xiaomi Gateway v2 gekoppeld aan Domoticz. Daaraan heb ik twee wireless switchen van Xiaomi gekoppeld, nu duurt het soms wel tot bijna 10 seconden voordat de status in Domoticz van "off" naar "on" verander, meestal rond de 5 seconden. Ik zit dan op twee meter van de Gateway, zonder muren ertussen.

Is dit een normale reactietijd? Ik las dat veel mensen positief zijn over de reactiesnelheid, maar persoonlijk vind ik dit nogal lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
jenssen schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:58:
Even een vraag, ik heb sinds kort voor test ook een Xiaomi Gateway v2 gekoppeld aan Domoticz. Daaraan heb ik twee wireless switchen van Xiaomi gekoppeld, nu duurt het soms wel tot bijna 10 seconden voordat de status in Domoticz van "off" naar "on" verander, meestal rond de 5 seconden. Ik zit dan op twee meter van de Gateway, zonder muren ertussen.

Is dit een normale reactietijd? Ik las dat veel mensen positief zijn over de reactiesnelheid, maar persoonlijk vind ik dit nogal lang.
Ik merk overigens dat waneer ik een scene toevoeg binnen de Xiaomi MI app, met als actie een "notifcatie naar het device" dat deze binnen continu ongeveer binnen 1 a 2 seconden wordt uitgevoerd. Zit er zoveel vertraging tussen de Gateway en Domoticz? Hebben jullie dit ook? Zo niet dan kan wireless nog mogelijk een probleem zijn, echter zit de 2.4GHz van de Gateway binnen een muur afstand van het access point.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 17 september 2018 @ 07:11:
[...]
Ingeplugde Zigbee apparaten dragen inderdaad bij aan her mesh netwerk. Alle sensoren e.d. op batterij niet.
Daar wil ik wel even aan toevoegen dat dit alleen geld voor ZigBee apparaten in hetzelfde netwerk.
(In dit geval, gekoppeld met dezelfde gateway)

Een ZigBee router (zo heet deze functie) kan geen pakketten doorsturen van andere netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

jenssen schreef op maandag 17 september 2018 @ 20:58:

Die reactietijd herken ik niet. Ik heb aan de knop een actie hangen die 2 lampen inschakelt. indrukken en binnen een sec zijn beide lampen (via een SonOff) ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:31
renedis schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:19:
[...]

[Afbeelding]

Is ook draadloos en werkt via het Zigbee protocol. Ik heb 3 van deze schakelaars in huis en kan over een WCD geplaatst worden of aan de muur geplakt worden. Je hebt ook bedrade versies maar die zijn niet gemaakt voor een EU WCD. Voor de rest heb ik Livolo schakelaars welke ik ook tevreden over ben (433 Mhz). Zodra Xiaomi besluit om dubbele wandschakelaars te maken (2x WCD versies) dan zal ik wellicht 100% overstappen.

Geloof dat er hier iemand ook was die de Xiaomo wandschakelaar heeft gemod.
Wat bedoel je precies met zijn niet gemaakt voor EU WCD ? Ik wil namelijk thuis ook enkele licht schakelaars vervangen voor deze, maar begrijp ik goed dat ze niet compatibel zijn ? En hoezo niet dan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 13:47
iketot schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:23:
[...]

Wat bedoel je precies met zijn niet gemaakt voor EU WCD ? Ik wil namelijk thuis ook enkele licht schakelaars vervangen voor deze, maar begrijp ik goed dat ze niet compatibel zijn ? En hoezo niet dan ?
Hij bedoelt dat deze niet passen in een Europese inbouw doos (WCD = Wand Contact Doos)
Het kunststof waar de printplaat in zit is te groot. En niet aan te passen naar een EU WCD dacht ik gelezen te hebben ivm de afmetingen van de printplaat

[ Voor 15% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 18-09-2018 14:25 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
RoRoo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:00:
[...]

Die reactietijd herken ik niet. Ik heb aan de knop een actie hangen die 2 lampen inschakelt. indrukken en binnen een sec zijn beide lampen (via een SonOff) ingeschakeld.
Via een SonOff in Domoticz neem ik aan? Ik heb de switch via standaard hardware overzicht toegevoegd in Domoticz, ik zie de status op het dashboard van off naar on (rood) dus veranderen, duurt ongeveer 5 tot 10 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:24:
[...]

Hij bedoelt dat deze niet passen in een Europese inbouw doos (WCD = Wand Contact Doos)
Het kunststof waar de printplaat in zit is te groot. En niet aan te passen naar een EU WCD dacht ik gelezen te hebben ivm de afmetingen van de printplaat
Bedankt voor je reactie.

Balen zeg dat ze niet voor Europa gebruikt kunnen worden, wilde deze graag gebruiken :-(
Dan maar misschien de variant draadloze nemen.

Gelukkig was ik een beetje aan het uitstellen met het bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 13:47
iketot schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:43:
[...]

Bedankt voor je reactie.

Balen zeg dat ze niet voor Europa gebruikt kunnen worden, wilde deze graag gebruiken :-(

Ik heb voor nu ook de draadloze versie. Ik ben nog wel bezig een inbouw doos te ontwerpen die ik wil 3d printen om te kijken of ik zo beide (eu en de xiaomi) kan plaatsen zonder veel aanpassingen in de muur te doen.

Let wel op dat de draadloze versie alleen een switch is. Hiermee is het niet mogelijk daadwerkelijk 220v te schakelen.

[ Voor 9% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 18-09-2018 15:22 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

jenssen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:36:
[...]

Via een SonOff in Domoticz neem ik aan? Ik heb de switch via standaard hardware overzicht toegevoegd in Domoticz, ik zie de status op het dashboard van off naar on (rood) dus veranderen, duurt ongeveer 5 tot 10 seconden.
Yep in Domoticz. Het kan zijn dat de statussen minder snel verversen dan dat ze daadwerkelijk doen.
[...]

Bedankt voor je reactie.

Deze past overigens wel
https://www.itead.cc/sonoff-t1-eu.html

Maar je moet maar net van het stijltje houden en een omgeving a la domoticz willen gebruiken.

[ Voor 37% gewijzigd door RoRoo op 18-09-2018 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
RoRoo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:42:
[...]

Yep in Domoticz. Het kan zijn dat de statussen minder snel verversen dan dat ze daadwerkelijk doen.

[...]

Deze past overigens wel

Maar je moet maar net van het stijltje houden en een omgeving a la domoticz willen gebruiken.
Ok, bedankt voor je reactie. Kan ik ergens zien hoe snel de status daadwerkelijk veranderd?

[ Voor 19% gewijzigd door jenssen op 18-09-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

jenssen schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:58:
[...]

Ok, bedankt voor je reactie. Kan ik ergens zien hoe snel de status daadwerkelijk veranderd?
Meestal gewoon in de logs.
Of natuurlijk gewoon een lamp oid laten schakelen en kijken of het echt 5sec. duurt voordat deze uit/aan gaat.

[ Voor 18% gewijzigd door RoRoo op 18-09-2018 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

[...]

Bedankt voor je reactie.

Als je geen wcd's in de muur hebt en alleen schakelaars, dan zou je deze kunnen vervangen voor draadloze schakelaars. Kunststof plaatje over de inbouwdozen vastschroeven, schakelaars erop plakken en klaar.
In mijn geval word het wat lastiger met twee wcd's en drie schakelaars. Dan krijg je oud en nieuw naast elkaar, dat wordt er niet mooier op.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Geurt-kun schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:01:
[...]

Als je geen wcd's in de muur hebt en alleen schakelaars, dan zou je deze kunnen vervangen voor draadloze schakelaars. Kunststof plaatje over de inbouwdozen vastschroeven, schakelaars erop plakken en klaar.
In mijn geval word het wat lastiger met twee wcd's en drie schakelaars. Dan krijg je oud en nieuw naast elkaar, dat wordt er niet mooier op.
Of de deur sensoren modden en die achter een normale schakelaar bouwen en de stroomverbinding doorlussen zodat deze loopt zonder de schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

groggy schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:55:
[...]

Of de deur sensoren modden en die achter een normale schakelaar bouwen en de stroomverbinding doorlussen zodat deze loopt zonder de schakelaar.
Dat is ook een optie, maar niet de meest makkelijke. Daar heb ik het mijne al over gezegd 😊

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
[b]RoRoo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 16:42:

[...]

Deze past overigens wel

Niet perse mijn smaak, maar ik ben echt een leek wat betreft domotica en wilde alles van Xiaomi en family halen zodat ik met de MiHome app alles kan doen wat ik wil.. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
Geurt-kun schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:01:
[...]

Klinkt als een beetje abracadabra, maar ga er wel eens naar kijken denk ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 15:21:
[...]

Ik heb voor nu ook de draadloze versie. Ik ben nog wel bezig een inbouw doos te ontwerpen die ik wil 3d printen om te kijken of ik zo beide (eu en de xiaomi) kan plaatsen zonder veel aanpassingen in de muur te doen.

Let wel op dat de draadloze versie alleen een switch is. Hiermee is het niet mogelijk daadwerkelijk 220v te schakelen.
Ja dat had ik inderdaad gezien, de stroom blijft dan altijd "aan" en de schakelaar werkt eigenlijk net als de virtuele schakelaar op je telefoon .. opzich ook OK, maar dat liever de 220v versie gehad. Ook ivm batterijen die op kunnen gaan met de draadloze versie.

Mocht het je lukken te 3d printen.. hou me aanbevolen om ze van je te kopen :-)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
Geurt-kun schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:50:
[...]

Dat is ook een optie, maar niet de meest makkelijke. Daar heb ik het mijne al over gezegd 😊
Heb ik dan gemist, wat was het probleem. Want ik ga een fakedoos ophangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jenssen
RoRoo schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:14:
[...]

Meestal gewoon in de logs.
Of natuurlijk gewoon een lamp oid laten schakelen en kijken of het echt 5sec. duurt voordat deze uit/aan gaat.
Ik had niet eerder echt van dit soort switches, dus niet eerder op gelet, maar je hebt gelijk, de GUI ijlt na. Ik heb een andere schakelaar gekoppeld en deze schakelt continu direct in (GUI wordt pas na enkele seconden aangepast, dit varieert tussen twee tot soms bijna 10 seconden).

Bedankt voor de feedback!!

[ Voor 9% gewijzigd door jenssen op 18-09-2018 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Heeft er iemand ervaring met het waterdicht maken van de Aqara knop? Ik heb hem nu zo ingesteld dat hij fungeert als deurbel, maar wil hem nog niet buiten hangen omdat hij eigenlijk niet waterdicht is helaas. Ik weet wel dat sommigen dit voor elkaar krijgen met wat plastic aan de binnenkant, maar heb geen schroefjes gevonden om dat ding ook maar open te krijgen en wil hem niet beschadigen. Heb tevens mijn eerste deursensor ingesteld als alarm. Lijkt goed te werken en de volgende 5 zijn dan ook onderweg om het systeem compleet te maken :)

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Laatst online: 14-09 18:08
i7x schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:19:
Heeft er iemand ervaring met het waterdicht maken van de Aqara knop? Ik heb hem nu zo ingesteld dat hij fungeert als deurbel, maar wil hem nog niet buiten hangen omdat hij eigenlijk niet waterdicht is helaas. Ik weet wel dat sommigen dit voor elkaar krijgen met wat plastic aan de binnenkant, maar heb geen schroefjes gevonden om dat ding ook maar open te krijgen en wil hem niet beschadigen. Heb tevens mijn eerste deursensor ingesteld als alarm. Lijkt goed te werken en de volgende 5 zijn dan ook onderweg om het systeem compleet te maken :)
De eerste wireless switch die ik had heb ik "waterdicht" gemaakt met huishoudfolie. Die knop heeft het nog geen 2 maanden vol gehouden. De 2e hangt er nu een paar maanden, en daar heb ik niets aan gedaan en hij werkt nog steeds prima!! (Al snappen sommige idioten niet dat het fungeert als deurbel.... :+ ). Open maken is simpel, je draait hem zo uit elkaar. Ik had verwacht dat Xiaomi ondertussen wel een IP67 knop/deurbel op de markt zou hebben gebracht maar helaas....

Hier zijn ook alle buitendeuren voorzien van deur sensoren, ik ga er nog een paar bij kopen voor de ramen en de garagedeuren.

[ Voor 10% gewijzigd door Furiousz op 18-09-2018 23:49 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

iketot schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:03:
[...]

Niet perse mijn smaak, maar ik ben echt een leek wat betreft domotica en wilde alles van Xiaomi en family halen zodat ik met de MiHome app alles kan doen wat ik wil.. :-)
Had ik ook. Totdat ik 4 verschillende apps had om dingen te doen.

Nu druk ik een Xiaomi knop in die zet een Sonoff apparaat aan, een Yeelight op 10% en de Nest gaat op 18.5 graden.

Het leerproces binnen Domoticz vond ik leuk om te ondervinden. Had eerst Homewiz maar dat was echt een brug te ver voor mij.

Ik had ze persoonlijk ook graag iets minder flashy gehad. Maar ja. Je kan niet alles hebben :+

• Kasj
i7x schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:19:
Volgens mij is dat spul behoorlijk degelijk. Ik heb zelf een deurcontact buiten in weer en wind op een poort geplakt. Werkt al maandenlang. Ik zou het gewoon met de standaard drukknop proberen.

• iketot
RoRoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 07:59:
[...]

Had ik ook. Totdat ik 4 verschillende apps had om dingen te doen.

Nu druk ik een Xiaomi knop in die zet een Sonoff apparaat aan, een Yeelight op 10% en de Nest gaat op 18.5 graden.

Het leerproces binnen Domoticz vond ik leuk om te ondervinden. Had eerst Homewiz maar dat was echt een brug te ver voor mij.

Ik had ze persoonlijk ook graag iets minder flashy gehad. Maar ja. Je kan niet alles hebben :+
Werkt de Xiaomi samen met Sonoff en Nest ? Of via wat anders ?
Zit heel erg te twijfelen over de Homey, volgens mij is dat nog het 'makkelijkste' als je een leek bent.. Maar als ik 90% van de dingen met Xiaomi en familie producten kan bereiken wat ik wil, ben ik al tevreden :-)..
Hoef ik niet perse nog een apparaat er bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

iketot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:40:
[...]

Werkt de Xiaomi samen met Sonoff en Nest ? Of via wat anders ?
Zit heel erg te twijfelen over de Homey, volgens mij is dat nog het 'makkelijkste' als je een leek bent.. Maar als ik 90% van de dingen met Xiaomi en familie producten kan bereiken wat ik wil, ben ik al tevreden :-)..
Hoef ik niet perse nog een apparaat er bij.
Alles is gekoppeld via Domoticz en daardoor kan je dus mixen en matchen. Heeft Xiaomi iets niet wat een andere partij wél heeft? No problem.

Zoveel mogelijk zaken zijn automatisch geschakeld zodat ik eigenlijk zo min mogelijk mijn telefoon in de handen heb om dingen te schakelen

Maar goed, als je binnen de Xiaomi omgeving eigenlijk tevreden bent... Dan hoef ik je nergens van te overtuigen :) je bent al blij

Ik ben een budget domotica gebruiker, dus probeer alles zo optimaal en vooral zo goedkoop mogelijk op te lossen. Dan red je dat niet altijd binnen de zelfde familie van producten.

• iketot
RoRoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:09:
[...]

Alles is gekoppeld via Domoticz en daardoor kan je dus mixen en matchen. Heeft Xiaomi iets niet wat een andere partij wél heeft? No problem.

Zoveel mogelijk zaken zijn automatisch geschakeld zodat ik eigenlijk zo min mogelijk mijn telefoon in de handen heb om dingen te schakelen

Maar goed, als je binnen de Xiaomi omgeving eigenlijk tevreden bent... Dan hoef ik je nergens van te overtuigen :) je bent al blij

Ik ben een budget domotica gebruiker, dus probeer alles zo optimaal en vooral zo goedkoop mogelijk op te lossen. Dan red je dat niet altijd binnen de zelfde familie van producten.
Ga het eens bekijken, want ze hebben dus niet alles wat ik wil.
Simpel voorbeeld, Xiaomi heeft geen lampen met kleine fitting of spotjes.. Ook hebben ze geen deurbel met camera.

Voor de rest zijn ze aardig voorzien. Moet denk ik eens de tijd nemen om alles goed door te nemen ook over bv deze Domoticz.

• Kasj
iketot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:14:
[...]

Ga het eens bekijken, want ze hebben dus niet alles wat ik wil.
Simpel voorbeeld, Xiaomi heeft geen lampen met kleine fitting of spotjes.. Ook hebben ze geen deurbel met camera.

Voor de rest zijn ze aardig voorzien. Moet denk ik eens de tijd nemen om alles goed door te nemen ook over bv deze Domoticz.
Herkenbaar probleem. Ik heb daarom een samsung smartthings hub. Daarmee kan ik alle goedkope sensoren van Xiaomi gebruiken, i.c.m. bijvoorbeeld de goedkope lampen van Ikea Tradfri. Zo hou je het toch een beetje betaalbaar en eenvoudig.

• iketot
Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:27:
[...]

Herkenbaar probleem. Ik heb daarom een samsung smartthings hub. Daarmee kan ik alle goedkope sensoren van Xiaomi gebruiken, i.c.m. bijvoorbeeld de goedkope lampen van Ikea Tradfri. Zo hou je het toch een beetje betaalbaar en eenvoudig.
Ja dat is dus de reden dat ik dan de Homey zou willen kopen, wel 2 x zo duur, maar ondersteunt volgens mij meer protocollen, dus zou je meer moeten kunnen ondersteunen. (Als ik het allemaal goed heb begrepen :-) )

• Kasj
iketot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:30:
[...]

Ja dat is dus de reden dat ik dan de Homey zou willen kopen, wel 2 x zo duur, maar ondersteunt volgens mij meer protocollen, dus zou je meer moeten kunnen ondersteunen. (Als ik het allemaal goed heb begrepen :-) )
En waarom dan homey i.p.v. smartthings?
Pagina: 1 ... 39 ... 89 Laatste