Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:37
Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:44:
[...]

En waarom dan homey i.p.v. smartthings?
Omdat volgens mij de Smartthings 'slechts' Zigbee en Z-Wave ondersteunt en WIFI, en de Homey ondersteunt ; Wi-Fi, Bluetooth, ZigBee, Z-Wave, 433 MHz, 868 MHz, Infrarood Ontvanger, Infrarood Zender, NFC.

Zal je met mijn geluk en weinige kennis zien dat ik precies producten koop die niet op de smartthings werken want verkeerde protocol.

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik begin me steeds meer te storen aan die verplichte Chinese adapter bij een smart switch van Xiaomi (lees: de op afstand bedienbare stekker), de stekkers blijven niet lekker in mijn stopcontact zitten. Bestaan dit soort stekkers maar dan met de Nederlandse stekker, die goed met de Xiaomi gateway en Domoticz werken en ook nog betaalbaar zijn? Ik heb gezocht, maar ik heb geen 40 euro per stekker er voor over.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

pven schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:53:
Ik begin me steeds meer te storen aan die verplichte Chinese adapter bij een smart switch van Xiaomi (lees: de op afstand bedienbare stekker), de stekkers blijven niet lekker in mijn stopcontact zitten. Bestaan dit soort stekkers maar dan met de Nederlandse stekker, die goed met de Xiaomi gateway en Domoticz werken en ook nog betaalbaar zijn? Ik heb gezocht, maar ik heb geen 40 euro per stekker er voor over.
Je zou bijna denken dat ik aandelen heb...
https://www.itead.cc/sonoff-s26-wifi-smart-plug.html

Tasmota erop flashen en koppelen in Domoticz. Ik heb zelf laatst een S20 kunnen scoren in de aanbieding voor 4 euro. Werkt als een speer!

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
RoRoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:55:
[...]

Tasmota erop flashen en koppelen in Domoticz. Ik heb zelf laatst een S20 kunnen scoren in de aanbieding voor 4 euro. Werkt als een speer!
Erg interessant. Dank je! _O_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-09 18:10
RoRoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:09:
[...]

Alles is gekoppeld via Domoticz en daardoor kan je dus mixen en matchen. Heeft Xiaomi iets niet wat een andere partij wél heeft? No problem.

Zoveel mogelijk zaken zijn automatisch geschakeld zodat ik eigenlijk zo min mogelijk mijn telefoon in de handen heb om dingen te schakelen

Maar goed, als je binnen de Xiaomi omgeving eigenlijk tevreden bent... Dan hoef ik je nergens van te overtuigen :) je bent al blij

Ik ben een budget domotica gebruiker, dus probeer alles zo optimaal en vooral zo goedkoop mogelijk op te lossen. Dan red je dat niet altijd binnen de zelfde familie van producten.
Fijn dat je dit hebt gedeeld, ik ben me momenteel zelf aan het inlezen in het hele domotica gebeuren en wat ik voor nu van plan ben is eigenlijk precies wat jij schetst: Open controller (Domoticz of Hass.io) in combinatie met een (of meer) gateways, waarin Xiaomi waarschijnlijk leidend wordt ivm budget. :)

I'm a photographer, not a terrorist

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
RoRoo schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:55:
[...]

Hoe ingewikkeld is dat flashen? Begreep dat je voor bijv. sonoff basic ook moet solderen etc? Is dat voor de S20 ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:11:
[...]

Hoe ingewikkeld is dat flashen? Begreep dat je voor bijv. sonoff basic ook moet solderen etc? Is dat voor de S20 ook?
Er zijn versies die over the air te flashen zijn, maar anders soldeer je een paar (4) pinnetjes en flash je met een USB dongeltje in een paar tellen de software.

Er zijn mensen die kunnen flashen door net iets dikkere pinnetjes te gebruiken en deze gewoon in de gaatjes steken.

Er is een heul topic over de sonoff's: Sonoff: goedkope schakelaar op afstand via wifi (ESP8266)
Hier ook wat tips: https://github.com/arends...wiki/Hardware-Preparation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasj
Heb je de platte adapters in de opening post gezien. Die gebruik ik er zelf ook voor. Eventueel kun je hem zelf verlijmen. Dat werkt op zich prima!

https://www.ebay.nl/itm/E...10742?hash=item2a5067ddf6

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:34
iketot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:50:
[...]

Omdat volgens mij de Smartthings 'slechts' Zigbee en Z-Wave ondersteunt en WIFI, en de Homey ondersteunt ; Wi-Fi, Bluetooth, ZigBee, Z-Wave, 433 MHz, 868 MHz, Infrarood Ontvanger, Infrarood Zender, NFC.
Bluetooth is verre van optimaal en er is maar ondersteuning voor heeel weinig apparaten
ZigBee is hit and miss. Als je bv 5 lampen direct via ZigBee verbind en je wilt ze allemaal tegelijk aan zetten bv is de kans groot dat het niet goed gaat. Daarnaast bestempelen ze een netwerk van 20 apparaten als "groot" en geven ze daar geen ondersteuning op. Mogelijke oplossing komt er als ze ZigBee ondersteuning hebben herschreven, maar dat gebeurd pas na de volgende grote firmware update (2.0) en zal dus waarschijnlijk niet voor begin 2019 zijn
Z-Wave kent hetzelfde probleem als ZigBee dat een netwerk van 20 apparaten al "groot" is.
433MHz en 838MHz werkt niet altijd goed, zowel door het protocol an zich als binnen Homey
Infrarood is op zichzelf al erg gevoelig voor "richting" en hetzelfde geldt dus voor Homey. Als je Homey bv naast de TV staat kunnen die onderling werken, staan ze ver van elkaar af/niet "gericht" is de kans groot dat de signalen niet aan komen.
NFC is sowieso "near field" (dus binnen 10 centimeter), en ik weet ook niet wat je daar precies mee kunt binnen Homey.

Daarnaast wordt Homey vanaf de 2.0 versie mobile only. Dit betekend dat je vanaf dan alles op je telefoon moet doen, incl. het maken van "flows" (= automatiseringen). Dat is dus iets om zeker ook rekening mee te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Tegenwoordig heb ik deze: https://m.aliexpress.com/...c36d243cda0ac7eab95f431db

Vind ik een stuk mooier dan die van de openingspost en ze hebben dat irritante rode ledje niet.

• pven
  • Niet online
Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:18:
[...]

Heb je de platte adapters in de opening post gezien. Die gebruik ik er zelf ook voor. Eventueel kun je hem zelf verlijmen. Dat werkt op zich prima!

https://www.ebay.nl/itm/E...10742?hash=item2a5067ddf6
Die had ik gemist. Thx, eens naar kijken. _O_

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:19:
[...]

Volgens mij is dat spul behoorlijk degelijk. Ik heb zelf een deurcontact buiten in weer en wind op een poort geplakt. Werkt al maandenlang. Ik zou het gewoon met de standaard drukknop proberen.
Bedankt, dan doe ik dat. Zie nu dat hij na vanacht opeens niet meer is gekoppeld met de hub. Wanneer ik hem opnieuw koppel maakt hij wel de connectie, maar wanneer ik de bel indruk hoor je een Chinese stem ipv de bel. Wanneer ik een enkele keer op het connectie knopje druk verdwijnt de verbinding vervolgens ook weer. Iemand die weet wat ik verkeerd doe?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:02
Is het iemand gelukt om de bestaande Aqara cams in de nieuwe Aqara HomeKit Gateway toe te voegen?

Deze Aqara cam dus.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-09 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 16:58:
[...]

https://www.bever.nl/p/s-...ALC32004.html?colour=5806

Ik bespaar niet graag op spullen die potentieel mijn huis in lichterlaaie zetten.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• iketot
RobertMe schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:28:
[...]

Bluetooth is verre van optimaal en er is maar ondersteuning voor heeel weinig apparaten
ZigBee is hit and miss. Als je bv 5 lampen direct via ZigBee verbind en je wilt ze allemaal tegelijk aan zetten bv is de kans groot dat het niet goed gaat. Daarnaast bestempelen ze een netwerk van 20 apparaten als "groot" en geven ze daar geen ondersteuning op. Mogelijke oplossing komt er als ze ZigBee ondersteuning hebben herschreven, maar dat gebeurd pas na de volgende grote firmware update (2.0) en zal dus waarschijnlijk niet voor begin 2019 zijn
Z-Wave kent hetzelfde probleem als ZigBee dat een netwerk van 20 apparaten al "groot" is.
433MHz en 838MHz werkt niet altijd goed, zowel door het protocol an zich als binnen Homey
Infrarood is op zichzelf al erg gevoelig voor "richting" en hetzelfde geldt dus voor Homey. Als je Homey bv naast de TV staat kunnen die onderling werken, staan ze ver van elkaar af/niet "gericht" is de kans groot dat de signalen niet aan komen.
NFC is sowieso "near field" (dus binnen 10 centimeter), en ik weet ook niet wat je daar precies mee kunt binnen Homey.

Daarnaast wordt Homey vanaf de 2.0 versie mobile only. Dit betekend dat je vanaf dan alles op je telefoon moet doen, incl. het maken van "flows" (= automatiseringen). Dat is dus iets om zeker ook rekening mee te houden.
Maar de Smartthings van Samsung heeft dan toch ook al deze problemen, alleen werkt deze enkel met Z-wave en Zigbee ?

Dus deze heeft meer mogelijkheden maar met dezelfde restricties..

• iketot
elcastel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:18:
Is het iemand gelukt om de bestaande Aqara cams in de nieuwe Aqara HomeKit Gateway toe te voegen?

Deze Aqara cam dus.
Niet die, maar heb wel deze : https://www.gearbest.com/...ail&utm_campaign=shipping

Werkt als een trein, goed beeld (zowel overdag als night vision), makkelijke setup, werkt ook heel goed via de app. Weinig lag.

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:11:
[...]

Solderen is echt niet nodig, ik heb hier 4 Sonoffs (2 basic en 2 s20). In plaats van te solderen heb ik gewoon de pinnetjes even vast gehouden tijdens het flashen. Bij 1 ging het 1x fout omdat mijn vinger bewoog en de pinnetjes geen contact maakte, maar dat is geen probleem. USB er uit en weer opnieuw connecten.

Voor niet EU stekkers gebruik ik deze adapter van de BCC: https://www.bcc.nl/access...pTsC26OtgHARoCBCUQAvD_BwE

[ Voor 22% gewijzigd door Furiousz op 19-09-2018 13:54 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:02
iketot schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:59:
Niet die, maar heb wel deze : https://www.gearbest.com/...ail&utm_campaign=shipping

Werkt als een trein, goed beeld (zowel overdag als night vision), makkelijke setup, werkt ook heel goed via de app. Weinig lag.
Die heb ik hier ook staan. Maar ook die krijg ik niet toegevoegd. Beide soorten cam wel in de MiHome app, maar niet in de Aqara App, en dus ook niet in mijn Homekit. Kun je uit de doeken doen hoe je dat voor elkaar kreeg? Middels de QRcode? (lukt mij niet), streepjescode? (niet ook niet) of zit er een 8-cijferige code bij?

• Kasj
Furiousz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:47:
[...]

Solderen is echt niet nodig, ik heb hier 4 Sonoffs (2 basic en 2 s20). In plaats van te solderen heb ik gewoon de pinnetjes even vast gehouden tijdens het flashen. Bij 1 ging het 1x fout omdat mijn vinger bewoog en de pinnetjes geen contact maakte, maar dat is geen probleem. USB er uit en weer opnieuw connecten.

Voor niet EU stekkers gebruik ik deze adapter van de BCC: https://www.bcc.nl/access...pTsC26OtgHARoCBCUQAvD_BwE
Bedankt kan ik wel eens proberen dan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
elcastel schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:52:
[...]

Die heb ik hier ook staan. Maar ook die krijg ik niet toegevoegd. Beide soorten cam wel in de MiHome app, maar niet in de Aqara App, en dus ook niet in mijn Homekit. Kun je uit de doeken doen hoe je dat voor elkaar kreeg? Middels de QRcode? (lukt mij niet), streepjescode? (niet ook niet) of zit er een 8-cijferige code bij?
Volgens mij was het echt kinderspel, in de stroom gedaan, en dan via de MiHome app op dat "+"-je om toe te voegen, en dan de juiste camera selecteren.

Vinkje aan vinken, en onderaan de connect button klikken van het apparaat. Dan op "Volgende" en dan hoor je dat apparaat ineens Chinees praten. Daarna verbinden met Wifi en volgens mij was dat het..

Excuus, ik dacht dat het om de MiHome app ging, had dat stukje "Kit" niet zien staan.
Sorry.. :-(

[ Voor 6% gewijzigd door iketot op 19-09-2018 14:08 ]

• Furiousz
  • Laatst online: 14-09 18:08
Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:58:
[...]

Bedankt kan ik wel eens proberen dan!
Precies, gewoon doen! En als je er niet uit komt dan moet je het maar laten weten, ik heb er in het begin ook wat mee lopen prutsen.

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

• pven
  • Niet online
Potentieel kan alles waar stroom doorheen gaat je huis in de hens zet. :P

Maar point taken!

• TommyGun
  • Laatst online: 23-09 18:13

TommyGun

Stik er maar in!

pven schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:32:
[...]

Potentieel kan alles waar stroom doorheen gaat je huis in de hens zet. :P

Maar point taken!
Mja, het is natuurlijk maar de vraag hoe veilig de gateway is maar die vertrouw ik wel meer dan een willekeurige goedkope adapter van een willekeurige verkoper op Ali. Wat dat betreft schaf ik liever voor de zekerheid een goede adapter aan (die van Bever.nl kost ook maar iets meer dan een tientje) zodat dat in ieder geval uitgesloten is.

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 19-09-2018 14:35 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
TommyGun schreef op woensdag 19 september 2018 @ 14:34:
[...]

Mja, het is natuurlijk maar de vraag hoe veilig de gateway is maar die vertrouw ik wel meer dan een willekeurige goedkope adapter van een willekeurige verkoper op Ali. Wat dat betreft schaf ik liever voor de zekerheid een goede adapter aan (die van Bever.nl kost ook maar iets meer dan een tientje) zodat dat in ieder geval uitgesloten is.
Mijn gateway zit in een goede adapter, met daarbij een rookmelder (een losse, niet vast aan de gateway). Gewoon voor de zekerheid. ;)

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

maartend schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:07:
[...]

Heb ik dan gemist, wat was het probleem. Want ik ga een fakedoos ophangen.
Zie deze post:
Geurt-kun in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie"

2k op west bij Pv Output

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-09 18:15
gelezen. Maar die max 3 maal per dag gebruik betekend ws pas vervanging schakelaar over 130 jaar. Of zoiets.

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Ik heb deze besteld.
Werkt natuurlijk niet met de Xiaomi gateway (idem Sonoff).
Kun je ook Tasmota opzetten en dan werkt deze ook met Domoticz.

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 23-09 17:23
Dan wordt het nog even afwachten. Er worden binnenkort Aqara smart sockets verwacht met US en EU stekkers.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

maartend schreef op woensdag 19 september 2018 @ 19:14:
[...]

gelezen. Maar die max 3 maal per dag gebruik betekend ws pas vervanging schakelaar over 130 jaar. Of zoiets.
Ik ben bang dat dit niet op gaat.
Als de contacten minder of bijna niet gebruikt worden zullen ze toch gaan oxideren. Dit heeft te maken met de hoeveelheid zuurstof in de lucht. Een Reed-contact heeft hier nagenoeg geen last van, omdat deze luchtdicht verpakt is.
Misschien zie ik te veel beren en moet je het gewoon gaan ervaren. Gaat het fout, denk dan hieraan.

2k op west bij Pv Output

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:19
Furiousz schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:47:
[...]
Solderen is echt niet nodig, ik heb hier 4 Sonoffs (2 basic en 2 s20). In plaats van te solderen heb ik gewoon de pinnetjes even vast gehouden tijdens het flashen.
Zo doe ik het ook, werkt prima. Ik begreep wel dat de S26 veel lastiger is dan de S20:
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/2808

Geen gaatjes dus meer om de pinnetjes in de steken, dus dan moet je persé solderen. Voor mij de S20 dus.

• DarkAllMan
  • Laatst online: 23-09 15:01
Iemand hier die de Aqara Magic Cube al gebruikt icm Domoticz?
Ik heb het idee dat hij niet alles oppakt.
In de Mi Home App registreert hij alles, maar in Domoticz mis ik bijv Simple Rotation. Die registreert hij zo goed als nooit.

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:35
DarkAllMan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:40:
Iemand hier die de Aqara Magic Cube al gebruikt icm Domoticz?
Ik heb het idee dat hij niet alles oppakt.
In de Mi Home App registreert hij alles, maar in Domoticz mis ik bijv Simple Rotation. Die registreert hij zo goed als nooit.
Ik kan alleen maar bespreken over de aqara cube icm homebridge. In homebridge werken alle bewegingen, behalve de rotate. Wellicht is dit nog een firmware dingetje? Sinds de laatste update gateway doen 5/6 bewegingen het. Daarvoor werkte er helemaal niets.

• DarkAllMan
meesje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:59:
[...]

Ik kan alleen maar bespreken over de aqara cube icm homebridge. In homebridge werken alle bewegingen, behalve de rotate. Wellicht is dit nog een firmware dingetje? Sinds de laatste update gateway doen 5/6 bewegingen het. Daarvoor werkte er helemaal niets.
Dank voor je reactie..... zou dit dus met API te maken hebben? Want in de Mi Home logs zie je rotate wel verschijnen....

• meesje
DarkAllMan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:09:
[...]

Dank voor je reactie..... zou dit dus met API te maken hebben? Want in de Mi Home logs zie je rotate wel verschijnen....
https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/190
Bovenstaande beschrijft het issue wat betreft de rotate functie in homebridge. Kennelijk moet er iets aangepast worden in de parser. Wellicht is een dergelijke aanpassing ook nodig in Domoticz? Dit gaat mij trouwens de pet te boven.

• maartend
heya. Ik gebruik de dingen van Aqara via custom device handlers op mijn Smartthings gateway. Moet ik die DH regelmatig updaten naar de nieuwste versies? Weet niet eens of die bestaan, maar toch.

• ovisser
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 28-01-2021
Is het ook mogelijk om achteraf de server te wijzigen in de mihome app naar mainland china? Ik loop er namelijk nu tegenaan dat de automations niet werken.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

DeadMetal schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:23:
[...]

Zo doe ik het ook, werkt prima. Ik begreep wel dat de S26 veel lastiger is dan de S20:
https://github.com/arendst/Sonoff-Tasmota/issues/2808

Geen gaatjes dus meer om de pinnetjes in de steken, dus dan moet je persé solderen. Voor mij de S20 dus.
Ik heb het geprobeerd.. Werkte bij mij voor geen kant.
Uiteindelijk maar gewoon pootje voor pootje even slordig gesoldeerd (ging daarna toch weer los)
Lelijk Solderen
toen werkte het pas.

• maartend
ovisser schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:37:
Is het ook mogelijk om achteraf de server te wijzigen in de mihome app naar mainland china? Ik loop er namelijk nu tegenaan dat de automations niet werken.
Yeppa. Zelf al een paar maal gedaan.

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

maartend schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:38:
[...]

Yeppa. Zelf al een paar maal gedaan.
Wel opnieuw je devices koppelen toch?

Toen ik wisselde was mijn lijst helemaal leeg tot ik weer naar Singapore ging....

• maartend
RoRoo schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:44:
[...]

Wel opnieuw je devices koppelen toch?

Toen ik wisselde was mijn lijst helemaal leeg tot ik weer naar Singapore ging....
Ik dacht het wel, maar ik moest wisselen voor ik ook maar 1 device had kunnen koppelen.

• DarkAllMan
meesje schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:17:
[...]

https://github.com/YinHan...ridge-mi-aqara/issues/190
Bovenstaande beschrijft het issue wat betreft de rotate functie in homebridge. Kennelijk moet er iets aangepast worden in de parser. Wellicht is een dergelijke aanpassing ook nodig in Domoticz? Dit gaat mij trouwens de pet te boven.
En wanneer wordt ALERT getriggerd? Is me nog niet helemaal duidelijk.

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
Weet iemand toevallig of er nog mooie motion sensor aanbiedingen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
lowo schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 12:19:
[...]

Ik zie dat er een nachtlamp/plafondlamp ( meerdere zelfs ) en camera zijn die naast wifi ook bluetooth ondersteunen maar kan nergens vinden dat je deze ook als soort van Bluetooth naar Wifi Gateway kunt gebruiken.
Dat je bijvoorbeeld bij de plafondlamp een BT remote meegeleverd krijgt betekend toch nog niet dat deze ook andere BT apparaten via wifi kan doorverbinden?

Inmiddels heb ik hier meerdere Xiaomi / Aqara producten die verbinden met de telefoon via Bluetooth en zou deze ook graag buiten het huis willen benaderen / uitlezen.

Kun jij mij even helpen en aangeven welke dan ook echt een Bluetooth gateway functie hebben?
Het liefst zou ik een van de Xiaomi Yeelight plafondlampen nemen omdat die dan mooi centraal opgehangen kan worden ( ivm BT-bereik ).
Ik zal mijn eigen vraag even beantwoorden mocht het zijn dat er meer mensen deze functie ( Bluetooth gateway ) zoeken!

Vanmorgen een mail gehad van Yeelight support: " All the smart ceiling light are support bluetooth gateway, you can connect with some of the product in Mi Home.
The picture you attached is the same as well."
Ik had een foto bijgevoegd van een door mij reeds bestelde 450 mm Yeelight plafondlamp.
Heb deze gisteren binnen gekregen ( bij Amazon besteld ) en ik kan ook bevestigen dat deze tevens als bluetooth gateway werkt oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 23-09 17:23
Ik heb rond gezocht maar kan nog niet tot een duidelijk antwoord komen.

Is er een Xiaomi camera die goed werkend (en veilig) te krijgen is in Homekit?
Zoja, welk type en welke plugin? :)

[ Voor 3% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 21-09-2018 08:40 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
DarkAllMan schreef op donderdag 20 september 2018 @ 10:22:
[...]

En wanneer wordt ALERT getriggerd? Is me nog niet helemaal duidelijk.
Ik denk dat dit de batterij betreft? Niemand anders die alerts krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-09 17:18

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Kasj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 08:19:
[...]

Volgens mij is dat spul behoorlijk degelijk. Ik heb zelf een deurcontact buiten in weer en wind op een poort geplakt. Werkt al maandenlang. Ik zou het gewoon met de standaard drukknop proberen.
@i7x ik had ook zo’n Aqara buiten hangen als deurbel; dat ging goed tot het niet meer goed ging. Ineens gebeurde er niets meer, moest opnieuw koppelen en dat een keer of 3. Ook regelmatig dat Chinese mens dat begint te emmeren en uiteindelijk was ie morsdood.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 08:34:
Ik heb rond gezocht maar kan nog niet tot een duidelijk antwoord komen.

Is er een Xiaomi camera die goed werkend (en veilig) te krijgen is in Homekit?
Zoja, welk type en welke plugin? :)
Ligt er aan of je er een rtsp of http feed uit weet te krijgen, maar dat valt vrij snel te vinden met een beetje Google werk. Of de verkoper vragen naar de feed. :) Mocht dat lukken, kijk eens naar Homebridge-camera-ffmpeg-omx plug-in (geoptimaliseerd voor RPi).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Rgerr schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 09:43:
[...]

Ligt er aan of je er een rtsp of http feed uit weet te krijgen, maar dat valt vrij snel te vinden met een beetje Google werk. Of de verkoper vragen naar de feed. :) Mocht dat lukken, kijk eens naar Homebridge-camera-ffmpeg-omx plug-in (geoptimaliseerd voor RPi).
Het is tot nu toe enkel mogelijk via Homebridge. De nieuwe homekit aqara hub ondersteund niet de camera's van aqara. Mogelijk dat dit nog wordt toegevoegd, maar volgens mij had dit te maken met de verscherpte veiligheidsmaatregelen die nodig zijn voor camera's in homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megazip
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 04-08-2023
Ik heb de Xiaomi gateway gekoppeld aan een Aqara (Xiaomi) cube,om het te laten werken moet ik in de gateway de Mainland China server kiezen.
Met de cube kan ik de Xiaomi Yeelight lampen bedienen.

Echter dan werkt Google Home Assistant niet meer met de Yeelight lampen,omdat de lampen op een Europese server draaien. De lampem zijn dan in de Yeelight app niet meer zichtbaar (offline)

Dus heb ik de Yeelight lampen ook op de Mainland Chinea server gezet, maar dat werkt ook niet omdat Mainland China server Google Home niet ondersteunt.

Of, doe ik iets helemaal fout?

Is er toch een mogelijke oplossing, of wachten totdat de Europese servers de cube ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
Megazip schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 11:47:
Ik heb de Xiaomi gateway gekoppeld aan een Aqara (Xiaomi) cube,om het te laten werken moet ik in de gateway de Mainland China server kiezen.
Met de cube kan ik de Xiaomi Yeelight lampen bedienen.

Echter dan werkt Google Home Assistant niet meer met de Yeelight lampen,omdat de lampen op een Europese server draaien. De lampem zijn dan in de Yeelight app niet meer zichtbaar (offline)

Dus heb ik de Yeelight lampen ook op de Mainland Chinea server gezet, maar dat werkt ook niet omdat Mainland China server Google Home niet ondersteunt.

Of, doe ik iets helemaal fout?

Is er toch een mogelijke oplossing, of wachten totdat de Europese servers de cube ondersteunen?
Klopt zover ik weet..
De Mainland China server ondersteund naast de Yeelight ook alle sensoren maar weer geen Google Home of Alexa terwijl de Europese servers de Yeelights ondersteunen én Google Home / Alexa maar dan weer geen Xiaomi / Aqara sensoren..
Je zult dus hoe dan ook concessies moeten doen ( ik heb voor de sensoren gekozen en dan maar geen spraaksturing.

Hopelijk komt er met onder andere de internationale Aqara Gateway met Homekit ondersteuning binnenkort een goede oplossing om zowel de sensoren alsook spraaksturing ( Google / Alexa ) te kunnen toepassen.
In principe zijn ze er al als ze ook de sensoren via Europese servers benaderbaar maken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23-09 15:18
Dacuuu schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 19:21:
[...]

Jazeker! Aankomende week maak ik er een korte video review van.
Het duurde even, maar hij is eindelijk af. :+

Ps. de vibration sensor werkt nog niet in domoticz, maar verwacht dat die dat wel binnenkort een keer gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Dacuuu schreef op maandag 24 september 2018 @ 12:47:
[...]

Het duurde even, maar hij is eindelijk af. :+

Ps. de vibration sensor werkt nog niet in domoticz, maar verwacht dat die dat wel binnenkort een keer gaat doen.
vanavond eens even kijken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madvisionz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik ben ook begonnen met Xiaomi apparatuur en wil nu een Wireless Light Switch gebruiken om mijn HUE lampen te bedienen. Heeft iemand dit al werkend? Heb wat zitten stoeien in Blockly maar er gebeurd nog helemaal niks...

Als iemand mij kan uitleggen hoe ik dit moet configureren dan zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 20:35
Op SBS6?

Graag een linkje ;)
RoRoo schreef op maandag 24 september 2018 @ 15:49:
[...]

vanavond eens even kijken d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 22:00
_LF_ schreef op maandag 24 september 2018 @ 21:04:
Op SBS6?

Graag een linkje ;)

[...]
In z'n signature:
Mijn Youtube reviews: YouTube: Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-09 15:16
Ik zit eens te kijken of het loont om over te stappen van internet/tv provider.. en nu heb ik wel een leuke aanbieding gezien.

Echter dit zal er natuurlijk op neerkomen dat er van de nieuwe provider nieuwe apparatuur komt te hangen en ik een nieuw Wifi netwerk zal moeten gaan instellen.

Gaat dit voor veel problemen zorgen als ik daarna alles moet overzetten op het nieuwe netwerk? Ik heb het over een Xiaomi Hub, twee yeelights, drie sensoren en een brandalarm. Daarnaast heb ik ook nog twee Sonoff S20 switches en een Amazon Alexa.

Ik zit een beetje te probleem denken maar als iemand me gerust kan stellen dat ik niet een frustrerende middag tegemoet ga vol met foutmeldingen als ik de overstap heb gewaagd :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

wann0wfhc schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:56:
Ik zit eens te kijken of het loont om over te stappen van internet/tv provider.. en nu heb ik wel een leuke aanbieding gezien.

Echter dit zal er natuurlijk op neerkomen dat er van de nieuwe provider nieuwe apparatuur komt te hangen en ik een nieuw Wifi netwerk zal moeten gaan instellen.

Gaat dit voor veel problemen zorgen als ik daarna alles moet overzetten op het nieuwe netwerk? Ik heb het over een Xiaomi Hub, twee yeelights, drie sensoren en een brandalarm. Daarnaast heb ik ook nog twee Sonoff S20 switches en een Amazon Alexa.

Ik zit een beetje te probleem denken maar als iemand me gerust kan stellen dat ik niet een frustrerende middag tegemoet ga vol met foutmeldingen als ik de overstap heb gewaagd :P
Zelfde SSID en keys aanhouden en er zijn geen issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wann0wfhc
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23-09 15:16
RoRoo schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 08:57:
[...]

Zelfde SSID en keys aanhouden en er zijn geen issues.
Thanks _/-\o_ Nou dan ben ik er snel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

wann0wfhc schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 09:00:
[...]

Thanks _/-\o_ Nou dan ben ik er snel uit!
:P No problem. Ik wissel wel vaker. Ander toegangs puntje of andere routers..

Gewoon even goed kijken of je nu WPA/WPA2 hebt of alleen WPA2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
En na het installeren van je nieuwe router/aansluiten nieuwe provider even alle apparaten op wifi opnieuw opstarten. Verbinden ze opnieuw en weet je direct of operatie geslaagd is of niet. :)

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:14

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Is de gateway al verkrijgbaar in internationale versie? Met EU stekker bedoel ik dan

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
sander817 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:53:
Is de gateway al verkrijgbaar in internationale versie? Met EU stekker bedoel ik dan
neen, maar enkele post terug stonden verschillende verloopstekkers. Deze is de dunste:
https://m.aliexpress.com/...c36d243cda0ac7eab95f431db

• lowo
peligro2k schreef op donderdag 20 september 2018 @ 22:35:
Weet iemand toevallig of er nog mooie motion sensor aanbiedingen zijn?
Deze website: https://couponsfromchina....pons-deals-list-gearbest/ even in de gaten houden. Komen regelmatig heel goeie aanbiedingen voorbij die je zelf anders moeizaam moet zoeken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Sinds vandaag reageren mijn gateways (heb er twee die via Domoticz worden aangestuurd na een druk op een Xiaomi schakelaar) ineens niet meer als deurbel. Ook als ik ze direct vanuit Domoticz probeer aan te roepen doen ze niks.

Tevens merk ik al een tijdje dat een aantal sensoren soms langere tijd offline zijn. Bereik zou geen probleem mogen zijn.

Ik begin me enigszins te ergeren aan de instabiliteit van dat spul :(

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vraagje: Ik heb dus twee gateways (v2); eentje op de begane grond en eentje op de eerste verdieping. Die op de begane grond is de 'master' (als je dat zo mag zeggen). Functioneert die tweede gateway als een mesh repeater, of dien ik de sensoren apart op die tweede gateway aan te melden?

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Ik heb sinds een goede week steeds meer gedoe met mijn setupje (2 hubs, 4 PIRs, 4 window, 2 smoke, 2 switches). App geeft continue aan dat de zaken offline zijn en ik kan ze niet bedienen. Nu is bv de hub online maar kan het alarm niet via de app aanzetten. Soms zegt het offline maar zie ik dat de PIRs nog wel bewegingen registreren.

Wat to do om weer van dit systeem te kunnen genieten? Nu voelt het een beetje als 'het kost niets, maar dan heb je ook niets'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:08

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Card Nox schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:37:
Ik heb sinds een goede week steeds meer gedoe met mijn setupje (2 hubs, 4 PIRs, 4 window, 2 smoke, 2 switches). App geeft continue aan dat de zaken offline zijn en ik kan ze niet bedienen. Nu is bv de hub online maar kan het alarm niet via de app aanzetten. Soms zegt het offline maar zie ik dat de PIRs nog wel bewegingen registreren.

Wat to do om weer van dit systeem te kunnen genieten? Nu voelt het een beetje als 'het kost niets, maar dan heb je ook niets'...
De laatste update van de hub heeft hier ook voor aardig wat issues gezorgd. Ik zit er aan te denken het te resetten maar de fabrieksinstellingen om te kijken of dat wilt helpen...

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hesmink
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 02-09-2023
de.lesse schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:18:
[...]
neen, maar enkele post terug stonden verschillende verloopstekkers. Deze is de dunste:
https://m.aliexpress.com/...c36d243cda0ac7eab95f431db
Ik heb deze, ook superdun, en relatief goedkoop:

Hama Reisestecker (zum Anschluss ausländischer Geräte, z.B. UK, USA, China, Italien, Schweiz, u.v.m., an deutsche Schutzkontakt-Steckdosen, geeignet für Spanien, Frankreich, u.v.m.) weiß

https://www.amazon.de/dp/...sw_r_cp_tai_rEoSBbFPH81JK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:00
Zijn er mensen die hun Aqara hub (2018 homekit) ook niet kunnen verbinden?

Het is als volgt.
- ik druk de knop 10 seconden in
- geel licht knippert (wordt ook wat geroepen in het chinees)
- probeer hub toe te voegen
- vraagt om toestemming wifi
- blauw licht knippert even (wordt ook wat geroepen in het chinees)
- spinner blijft
- uiteindelijk de melding 'couldn't add accessory'

Wifi op de router is 2.4ghz
5ghz is compleet uitgeschakeld.

router al gereboot
telefoon gereboot

verschillende afstanden tussen de router en hub geprobeerd. Heb ik bad luck of zie ik iets over het hoofd

Netgear R7000P router
ATV 4K 64GB

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
gekke-gerrit schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:07:

Het is als volgt.
- spinner blijft

router al gereboot
telefoon gereboot

verschillende afstanden tussen de router en hub geprobeerd. Heb ik bad luck of zie ik iets over het hoofd

Netgear R7000P router
ATV 4K 64GB
Gebruik je de Mi app of de Aqara Home app? Indien je de eerste gebruikt, probeer het met de Aqara Home app. Dan zou het moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:43:
[...]

Gebruik je de Mi app of de Aqara Home app? Indien je de eerste gebruikt, probeer het met de Aqara Home app. Dan zou het moeten lukken.
ik gebruik de Aqara Home app :'( Nog andere ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ciato
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 22:24
gekke-gerrit schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:44:
[...]

ik gebruik de Aqara Home app :'( Nog andere ideeën?
Ik had vrijdag hetzelfde. Weet niet meer precies wat ik gedaan heb maar volgens mij heb ik de hub een paar keer opnieuw in het stopcontact gestoken en toen werkte het.
Heb hetzelfde gehad met twee temperatuur/humidity sensoren. Die gaven ook een fout maar bleken toen gewoon in de lijst te staan.

Ik gebruik ook de Aqara home app maar die zit vol bugs. In MI home kan ik de hub helmaal niet toevoegen. Iemand een idee hoe dat werkt? Hub staan niet in de lijst met apparaten en discovery modus vindt hem ook niet.

Edit: locatie aangepast naar mainland China en nu staat het er wel tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door ciato op 30-09-2018 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:17
Notna schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 19:51:
[...]

De laatste update van de hub heeft hier ook voor aardig wat issues gezorgd. Ik zit er aan te denken het te resetten maar de fabrieksinstellingen om te kijken of dat wilt helpen...
Ik lag in bed nog even te woelen en dacht nog even te Googlen naar het offline probleem. Nu las ik dat wellicht het WiFi en Zigbee signaal elkaar konden storen. WiFi van auto naar signaal 1 gezet en alles is online in de app. Komende dagen eens even in de gaten blijven houden.

EDIT: so far so good!

EDIT: alles heeft de hele dag perfect gewerkt. Wifi kanaal switch heeft mij dus erg geholpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Card Nox op 01-10-2018 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vandaag de gateway verplaatst naar de overloop op de 1e verdieping. Ik ben positief verrast dat de smart sockets in de woonkamer op de begane grond nog bereikt konden worden. Dit biedt perspectief voor de drie rookmelders! Op elke woonlaag één exemplaar en de gateway mooi centraal in het midden.

Straks ook maar een paar flood sensors kopen (voor op zolder bij wasmachine en in de badkamer); deze sensoren zijn nu 8,70 euro bij GB. Volgens mij niet de laagste prijs ooit, maar wel redelijk laag.

Als jullie dergelijke flood sensors zouden kopen, waar zouden jullie deze dan plaatsen? Bij wasmachine, badkamer, wat nog meer? In de badkamer twijfel ik of ik er één of twee moet plaatsen: één in de douche (voor als de douchekraan lekt) en één gewoon in de badkamer (voor als de wastafels lekken). Of is dat overkill? De douche heeft een opstaande rand. Stel dat het daar lekt, dan is de lekkage al redelijk aan de gang voordat het water over deze rand is en de sensor in de badkamer heeft bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Ik heb een MI Bedlamp, welke ik heb toegevoegd in domoticz zoals ik ook bij mijn yeelights heb gedaan (via ip adres toevoegen en vervolgens nog het apparaat toevoegen) maar bij de bedlamp krijg ik steeds deze melding: Fout bij verzenden van schakelaar opdracht, controleer apparaat/hardware!
Waar kan dit aan liggen? Het ip adres is 100% goed, want dat geeft ie in mijn router en in de mi app aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 11:49:
Vandaag de gateway verplaatst naar de overloop op de 1e verdieping. Ik ben positief verrast dat de smart sockets in de woonkamer op de begane grond nog bereikt konden worden. Dit biedt perspectief voor de drie rookmelders! Op elke woonlaag één exemplaar en de gateway mooi centraal in het midden.

Straks ook maar een paar flood sensors kopen (voor op zolder bij wasmachine en in de badkamer); deze sensoren zijn nu 8,70 euro bij GB. Volgens mij niet de laagste prijs ooit, maar wel redelijk laag.

Als jullie dergelijke flood sensors zouden kopen, waar zouden jullie deze dan plaatsen? Bij wasmachine, badkamer, wat nog meer? In de badkamer twijfel ik of ik er één of twee moet plaatsen: één in de douche (voor als de douchekraan lekt) en één gewoon in de badkamer (voor als de wastafels lekken). Of is dat overkill? De douche heeft een opstaande rand. Stel dat het daar lekt, dan is de lekkage al redelijk aan de gang voordat het water over deze rand is en de sensor in de badkamer heeft bereikt.
Zou ze alleen plaatsen op plekken die je niet direct ziet. Ik heb ze bijvoorbeeld onder de wasbak in de keuken, onder de afvoer van het bad, onder de wasmachine en in de meterkast zitten. Als de douche kraan lekt, stroomt het wel het putje in en loop ik geen risico op een 'overstroming'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rgerr schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:16:
[...]

Zou ze alleen plaatsen op plekken die je niet direct ziet. Ik heb ze bijvoorbeeld onder de wasbak in de keuken, onder de afvoer van het bad, onder de wasmachine en in de meterkast zitten. Als de douche kraan lekt, stroomt het wel het putje in en loop ik geen risico op een 'overstroming'.
Bedankt voor de tips!

'Uit het zicht' klinkt goed (ook handig voor WAF ;)). En inderdaad indien de douche lekt, gaat het eerst de afvoer in. Dan volstaat één exemplaar in de badkamer. Aan de meterkast had ik nog niet gedacht, maar dat is wel een heel belangrijke! Ik heb er dus vier nodig: meterkast, badkamer, wasmachine en keuken.

In de keuken twijfel ik nog over één of twee exemplaren. In het kastje onder de wasbak (daar zie je ook de leidingen lopen, die je dicht kunt draaien), maar wellicht ook één achter de plint naast de vaatwasser? Of zal het eerder in het gootsteenkastje lekken? Het liefst maak ik de plint niet meer los. Vorig jaar is onze vloer vervangen waardoor de plint over de volle lengte lager gemaakt moest worden. De plint zit nu echt klem vast.

Het verbaast me toch weer elke keer hoe goedkoop Xiaomi spul is. Nu heb je voor 9 euro een water sensor, terwijl je voor een HomeKit exemplaar (ook nog via bluetooth......) van Fibaro 70 euro kwijt bent.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Bedankt voor de tips!

'Uit het zicht' klinkt goed (ook handig voor WAF ;)). En inderdaad indien de douche lekt, gaat het eerst de afvoer in. Dan volstaat één exemplaar in de badkamer. Aan de meterkast had ik nog niet gedacht, maar dat is wel een heel belangrijke! Ik heb er dus vier nodig: meterkast, badkamer, wasmachine en keuken.

In de keuken twijfel ik nog over één of twee exemplaren. In het kastje onder de wasbak (daar zie je ook de leidingen lopen, die je dicht kunt draaien), maar wellicht ook één achter de plint naast de vaatwasser? Of zal het eerder in het gootsteenkastje lekken? Het liefst maak ik de plint niet meer los. Vorig jaar is onze vloer vervangen waardoor de plint over de volle lengte lager gemaakt moest worden. De plint zit nu echt klem vast.

Het verbaast me toch weer elke keer hoe goedkoop Xiaomi spul is. Nu heb je voor 9 euro een water sensor, terwijl je voor een HomeKit exemplaar (ook nog via bluetooth......) van Fibaro 70 euro kwijt bent.....
Onder de vaatwasser lijkt me handiger, daar waar de de aansluitingen zitten. Kans dat de bodem er uit valt is niet zo groot, eerder dat een rubbertje niet meer goed afsluit en begint te lekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rgerr schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:28:
[...]

Onder de vaatwasser lijkt me handiger, daar waar de de aansluitingen zitten. Kans dat de bodem er uit valt is niet zo groot, eerder dat een rubbertje niet meer goed afsluit en begint te lekken. :)
Dan heb ik er dus vijf nodig: meterkast, vaatwasser, gootsteenkastje, badkamer en wasmachine. De eerste twee zijn al onderweg. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

vwtune schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 12:10:
Ik heb een MI Bedlamp, welke ik heb toegevoegd in domoticz zoals ik ook bij mijn yeelights heb gedaan (via ip adres toevoegen en vervolgens nog het apparaat toevoegen) maar bij de bedlamp krijg ik steeds deze melding: Fout bij verzenden van schakelaar opdracht, controleer apparaat/hardware!
Waar kan dit aan liggen? Het ip adres is 100% goed, want dat geeft ie in mijn router en in de mi app aan.
Je moet development mode aanzetten op de lamp. Kan in de app gedaan worden.
Had ik laatst ook na een firmware update.

edit:
Adding Yeelight Bulbs in Domoticz
You first need to enable developer mode on your bulbs through the Yeelight Android or iOS App. http://www.yeelight.com/en_US/developer. If developer mode is not enabled, Domoticz will not be able to communicate with your lights.

[ Voor 18% gewijzigd door RoRoo op 01-10-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
RoRoo schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:38:
[...]

Je moet development mode aanzetten op de lamp. Kan in de app gedaan worden.
Had ik laatst ook na een firmware update.

edit:
Adding Yeelight Bulbs in Domoticz
You first need to enable developer mode on your bulbs through the Yeelight Android or iOS App. http://www.yeelight.com/en_US/developer. If developer mode is not enabled, Domoticz will not be able to communicate with your lights.
JA dat klopt, ik heb hier genoeg yeelights in gebruik, maar in de app van de bedlight, kan ik echt nergens die optie vinden??? :?

Update: heb de bedside lamp gereset en nu eens toegevoegd via de yeelight app. nu kan ik LAN control wel aanzetten en werkt het ook in domoticz. Echter.... werkt ie nu niet meer via de MI app en kan ik hem nu ook niet meer gebruiken als bluetooth bridge. Beetje irritant dit, of je kan hem via lan gebruiken maar werkt de bluetooth bridge niet meer, of je kan hem via mi app gebruiken en als brdige, maar dan niet meer via de yeelight app en heb je ook geen lan control meer.... 8)7 |:( :(

[ Voor 27% gewijzigd door vwtune op 01-10-2018 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

vwtune schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:16:
[...]

JA dat klopt, ik heb hier genoeg yeelights in gebruik, maar in de app van de bedlight, kan ik echt nergens die optie vinden??? :?

Update: heb de bedside lamp gereset en nu eens toegevoegd via de yeelight app. nu kan ik LAN control wel aanzetten en werkt het ook in domoticz. Echter.... werkt ie nu niet meer via de MI app en kan ik hem nu ook niet meer gebruiken als bluetooth bridge. Beetje irritant dit, of je kan hem via lan gebruiken maar werkt de bluetooth bridge niet meer, of je kan hem via mi app gebruiken en als brdige, maar dan niet meer via de yeelight app en heb je ook geen lan control meer.... 8)7 |:( :(
Vreemd, bij mij kan ik wel domoticz en mi app gebruiken. BT Bridge gebruik ik niet.
Kan je nog een firmware update doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• citruspers
Ben ik de enige die zich heeft vergist in de grootte van zo'n aqara bewegingssensor? Om een of andere reden verwachtte ik een best wel grote sensor (zoals je vaak in de hoek van bedrijfspanden ziet hangen), niet een sensor met een diameter van nog geen 3cm :+

Kan hem helaas nog niet koppelen omdat de gateway nog onderweg is.

Waar gaat trouwens jullie voorkeur naar uit, Domoticz of Home Assistant? Mijn eerste indruk is dat Home Assistant wat meer "gebruiksklaar" is terwijl Domoticz meer features heeft (ten koste van de gebruikservaring).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
citruspers schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:07:
Ben ik de enige die zich heeft vergist in de grootte van zo'n aqara bewegingssensor? Om een of andere reden verwachtte ik een best wel grote sensor (zoals je vaak in de hoek van bedrijfspanden ziet hangen), niet een sensor met een diameter van nog geen 3cm :+

Waar gaat trouwens jullie voorkeur naar uit, Domoticz of Home Assistant? Mijn eerste indruk is dat Home Assistant wat meer "gebruiksklaar" is terwijl Domoticz meer features heeft (ten koste van de gebruikservaring).
Euh, homebridge.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
Die laat ik even buiten beschouwing omdat ik geen apple apparaten heb, en geen behoefte heb aan cloud koppelingen. Voor self-hosted zijn m.i. Home Assistant en Domoticz de twee voor de hand liggende opties, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
@citruspers die 2 zijn wel een beetje leading inderdaad.
En dan is het maar net welke je fijner vindt om automations te maken.
Ik heb zelf voor Home Assistant gekozen omdat ik Domoticz niet echt fijn vond, maar dat is persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
RoRoo schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:55:
[...]

Vreemd, bij mij kan ik wel domoticz en mi app gebruiken. BT Bridge gebruik ik niet.
Kan je nog een firmware update doen?
Hmm, ik blijf het vreemd vinden dat ik de lan optie niet heb via de mi app en alleen via de yeelight app. Overigens zit ik op de laatste firmware. Ik heb net wel gezien dat ik in de yeelight app, op de Singapore server zit en in de mi app zit ik met al mijn andere apparaten op Mainland China.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
gekke-gerrit schreef op zondag 30 september 2018 @ 18:07:

Het is als volgt.
- spinner blijft

router al gereboot
telefoon gereboot

Netgear R7000P router
ATV 4K 64GB
Terugkoment op mijn issue. Router gebackuped en gereset, vervolgens werkt het.
Verbindingen zijn trouwens erg makkelijk te debuggen door ze via settings -> Wifi te connecten met je netwerk (iOS only)

Uiteindelijk backup terug gezet, mijn wifi netwerk vergeten en weer opnieuw verbonden :X
4 uur later... maar goed! het werkt nu! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23-09 15:18
Na de review van de tril sensor mag hij van baasje verwisselen.
Het blijft een geniaal ding.
Xiaomi neemt steeds verder je huis over. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
goedeavond, We hebben telefoons en andere Electronica van Mi en weten dat het goed spul is. Nu ben ik van de week gestart met slim in het huis te introduceren \. op mijn NAS heb ik Domoticz geintalleerd en een RFX com kaart aan gesloten. het is is gelukt om de klikaan in de keuken te bedienen.
Ik lees dat de MI ook via Domoticz gelink kan worden. Dus wil mij op dit gebied gaan verdiepen.
Wat wil ik voor nu.
De situatie is klikaan in de keuken met dimmer voor de spotjes.
In de kamer hebben we 5 lichtpunten met Milight.

De keuken heb ik nu oa dat het licht aangaat 30 min voor zonsondergang.

Mijn vrouw is niet van de technische kant licht moet aan en uit als het eventueel nodig is, de cube is waarschijnlijk een leuke gadget erbij hiervoor.
Ik heb een RGB lamp besteld van Mi om daar eens te kijken naar de mogelijkheden.
Ik zie dat er op lamp gebied niet veel variatie is , maar twee soorten rgb en wit ,
De lampen in de kamer gaat als dit doorgaat wel goed komen, wat is een optie voor de keuken? ik zie volgens mij geen optie bij MI? moet dimmen en aan/uit. zie wel de stekker van MI maar is geen EU en dus krijg je een kerstboom.

Hoor graag jullie suggesties hoe jullie dit zouden gaan doen.
wat zou ik moeten bestellen?

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
sterremos schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:03:
goedeavond, We hebben telefoons en andere Electronica van Mi en weten dat het goed spul is. Nu ben ik van de week gestart met slim in het huis te introduceren \. op mijn NAS heb ik Domoticz geintalleerd en een RFX com kaart aan gesloten. het is is gelukt om de klikaan in de keuken te bedienen.
Ik lees dat de MI ook via Domoticz gelink kan worden. Dus wil mij op dit gebied gaan verdiepen.
Wat wil ik voor nu.

Mijn vrouw is niet van de technische kant licht moet aan en uit als het eventueel nodig is, de cube is waarschijnlijk een leuke gadget erbij hiervoor.
Ik heb een RGB lamp besteld van Mi om daar eens te kijken naar de mogelijkheden.
Ik zie dat er op lamp gebied niet veel variatie is , maar twee soorten rgb en wit ,
De lampen in de kamer gaat als dit doorgaat wel goed komen, wat is een optie voor de keuken? ik zie volgens mij geen optie bij MI? moet dimmen en aan/uit. zie wel de stekker van MI maar is geen EU en dus krijg je een kerstboom.

Ron
Geen Xiaomi, maar heb je al eens gekeken naar Philips Hue? Qua verlichting zweer ik (en vele anderen) daarbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dacuuu schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:22:
Na de review van de tril sensor mag hij van baasje verwisselen.
Het blijft een geniaal ding.
Xiaomi neemt steeds verder je huis over. >:)
Aan wat voor automations moet ik denken die je met de tril sensor kunt inregelen? Voor b.v. een deur een open/dicht sensor handiger.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 02-10-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:44:
[...]

Dan heb ik er dus vijf nodig: meterkast, vaatwasser, gootsteenkastje, badkamer en wasmachine. De eerste twee zijn al onderweg. ;)
Zojuist tweede bestelling gedaan met twee stuks! Laat de lekkage maar komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:00:
[...]

Zojuist tweede bestelling gedaan met twee stuks! Laat de lekkage maar komen. :)
Nou... Hoop dat je dat niet écht bedoeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rgerr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 09:04:
[...]

Nou... Hoop dat je dat niet écht bedoeld. ;)
Daar hebben we de smileys voor he.

Eerlijk gezegd hoop ik dat die dingen nooit af zullen gaan. Het zal je maar gebeuren als je op je werk zit, je nog 1,5 uur moet rijden om thuis te komen en je krijgt notificaties op je iPhone........

Morgen nummertje 5 bestellen. Toch wel grappig heb je voor 40-45 euro vijf sensoren terwijl Fibaro 70 euro vraagt voor 1 exemplaar. Leuk spul Xiaomi en ook nog officieel werkend met de nieuwe Aqara HomeKit hub.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

citruspers schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:07:

Hij is lief he??? Ik had exact hetzelfde..

Ik ben begonnen met Home Assistant, maar dat vond ik écht een draak om in te stellen. Config file editen om een device of functie toe te voegen, dan herstarten en gelijk helemaal op z'n gat omdat ik een spatie teveel meegenomen had met copy/paste.
|:(

na 4 dagen klooien heb ik Domoticz geprobeerd en dat was (voor mij) een verademing. Devices kunnen makkelijk toegevoegd worden, zonder te herstarten. Foutje gemaakt? Prima dan corrigeer je die omdat ie duidelijk aan geeft wát er fout is. Zonder op z'n kont te gaan.

Maar er zijn heeeel veel mensen die HA draaien met veel plezier.. Dus ik zou zeggen... Probeer degene die je het meest aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

vwtune schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:23:

Hmm, ik blijf het vreemd vinden dat ik de lan optie niet heb via de mi app en alleen via de yeelight app. Overigens zit ik op de laatste firmware. Ik heb net wel gezien dat ik in de yeelight app, op de Singapore server zit en in de mi app zit ik met al mijn andere apparaten op Mainland China.
Ik zit met alles op Mainland China, mogelijk is dat wel je issue. Begrijp her en der wel dat opties wegvallen op basis van die keuze.
sterremos schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 22:03:
Wat wil ik voor nu.

Ron
De WAF is idd een probleem :) Met creatief zijn kan je een hoop doen en bereiken om de Wife Acceptance Factor te verhogen ;)

Ik hou met alle automatisering rekening met mijn vrouw die niet te automatiseren is.
Dus bijv. mijn lampen in de woonkamer gaan automatisch aan bij zonsondergang. Maar deze zijn ook in en uit te schakelen door de Aqara schakelaar te gebruiken die op een vaste plek ligt.

In het toilet ga ik een Yeelight lampje ophangen, de draden achter de schakelaar aan elkaar doorverbinden zodat de lamp altijd spanning heeft en aangestuurd kan worden door bijv. een Aqara bewegings sensor.

Maar dan zit je nog met de schakelaar. Die ga ik slim maken door er een gemodde aqara deur sensor aan te hangen. Zodat ze (en de kids) het knopje óók nog kunnen gebruiken.

Het is wat extra werk en volgens sommigen wat overbodig, maar dat maakt het juist voor mij zo interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
welke gateway adviseren jullie? de Aqara of de Mi ? ik zie dat de Aqara wat duurder zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sterremos schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 10:33:
welke gateway adviseren jullie? de Aqara of de Mi ? ik zie dat de Aqara wat duurder zijn?
Indien interesse in HomeKit zou ik voor de Aqara versie gaan. Anders Mi.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:46

defcon84

Multipass?

Ik zweer bij Home Assistant :-)
Het is even knoeien en wennen maar het kan echt alles wat je wil!

Ik heb gisteren mijn bestaande light schakelaar slim gemaakt met een deursensor. :)
Werkt top!
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wXAFhSot.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B3qp6p4t.jpg
Pagina: 1 ... 40 ... 89 Laatste