Wat is het voordeel van Hue t.o.v. Milight, Yeelight en Tradfri? Ik ben zeer tevreden over Milight en wil nu de rest van het huis uitbreiden. Nadeel aan Milight is dat er maar 4 zones zijn per Wifi hub dus ik ben benieuwd waarom je bij Hue zweert. Het prijsverschil is namelijk enorm.Rgerr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 06:28:
[...]
Geen Xiaomi, maar heb je al eens gekeken naar Philips Hue? Qua verlichting zweer ik (en vele anderen) daarbij.
Hue is natuurlijk qua kleuren, kwaliteit en lichtsterkte superieur. Maar daar is de prijs ook naar.KvNwPPr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:53:
[...]
Wat is het voordeel van Hue t.o.v. Milight, Yeelight en Tradfri? Ik ben zeer tevreden over Milight en wil nu de rest van het huis uitbreiden. Nadeel aan Milight is dat er maar 4 zones zijn per Wifi hub dus ik ben benieuwd waarom je bij Hue zweert. Het prijsverschil is namelijk enorm.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hue lampen lijken anders ook niet verder te komen dan 800 lumen voor een E27 peertje, dat is precies hetzelfde als een Yeelight. Ook de CRI (~80 bij warm wit licht) is vrij standaard, al publiceert xiaomi geen specifiek getal.TommyGun schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:08:
[...]
Hue is natuurlijk qua kleuren, kwaliteit en lichtsterkte superieur. Maar daar is de prijs ook naar.
Qua kleurmenging kan ik er weinig over zeggen, maar die is bij yeelights als je direct naar de bulb kijkt niet denderend (maar daar heb je dan ook een lampenkap voor).
Tijdens het openmaken van deze behuizing is dat stukje glas stuk gegaan , is dat erg? hahahdefcon84 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 12:22:
Ik zweer bij Home Assistant :-)
Het is even knoeien en wennen maar het kan echt alles wat je wil!
Ik heb gisteren mijn bestaande light schakelaar slim gemaakt met een deursensor.
Werkt top!
[Afbeelding] [Afbeelding]
:P:P:P
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik heb 2 vibration sensors aan mijn muizenvallen hangen. Scheelt weer dagelijks onder de keuken kruipen
.
Werkt prima, 3 muizen in 3 dagen. Nog geen andere acties er aan hangen dan alleen een bericht naar de telefoon. Vind ik ook prima, muis 2 leefde nog, zat vast in de muizenval en ik kreeg maar berichtjes binnen
Nu wachten op Domoticz ondersteuning
Werkt prima, 3 muizen in 3 dagen. Nog geen andere acties er aan hangen dan alleen een bericht naar de telefoon. Vind ik ook prima, muis 2 leefde nog, zat vast in de muizenval en ik kreeg maar berichtjes binnen
Gaat niet lang meer duren 
Kliniclown schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:33:
Ik heb 2 vibration sensors aan mijn muizenvallen hangen. Scheelt weer dagelijks onder de keuken kruipen.
Werkt prima, 3 muizen in 3 dagen. Nog geen andere acties er aan hangen dan alleen een bericht naar de telefoon. Vind ik ook prima, muis 2 leefde nog, zat vast in de muizenval en ik kreeg maar berichtjes binnen![]()
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Dit Xiaomi spul lijkt me een mooie manier om wat raamsensoren te kunnen opnemen in Home Assistant. De Chinees sprekende gateway met ditto stekker schrikt me wel een beetje af maar voor het geld wil ik best een gokje wagen. Hoe herken ik nou de juiste gateway met Homekit support (voor eventuele toekomstige toepassingen)? De meest recente lijkt de Xiaomi/Aqara smart multifuncational gateway met radio en LED verlichting te zijn, is dat de juiste of zijn daar nog meerdere types van?
een bestelling gedaan voor de gateway, en wat losse spullen om mee te startenmeesje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:03:
[...]
Indien interesse in HomeKit zou ik voor de Aqara versie gaan. Anders Mi.
ron
Je kan ook een Conbee van dresden electronic bestellen. Zit je niet vast aan de chinese gateway en je kan er ook Ikea tradfri, Philips Hue en zigbee componenten van andere fabrikanten mee gebruiken. Heeft ook een component in Home Assistant.Bigs schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:36:
Dit Xiaomi spul lijkt me een mooie manier om wat raamsensoren te kunnen opnemen in Home Assistant. De Chinees sprekende gateway met ditto stekker schrikt me wel een beetje af maar voor het geld wil ik best een gokje wagen. Hoe herken ik nou de juiste gateway met Homekit support (voor eventuele toekomstige toepassingen)? De meest recente lijkt de Xiaomi/Aqara smart multifuncational gateway met radio en LED verlichting te zijn, is dat de juiste of zijn daar nog meerdere types van?
haha nee, heb je toch niet meer nodig danflexje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 19:21:
[...]
Tijdens het openmaken van deze behuizing is dat stukje glas stuk gegaan , is dat erg? hahah
:P:P:P
Mocht je toch gaan voor uitbreiding van MiLight. Overweeg dan deze https://blog.christopherm...y-emulator-on-an-esp8266/ hub.KvNwPPr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 15:53:
[...]
Wat is het voordeel van Hue t.o.v. Milight, Yeelight en Tradfri? Ik ben zeer tevreden over Milight en wil nu de rest van het huis uitbreiden. Nadeel aan Milight is dat er maar 4 zones zijn per Wifi hub dus ik ben benieuwd waarom je bij Hue zweert. Het prijsverschil is namelijk enorm.
Op deze manier kan je ongelimiteerd lampen toevoegen in domoticz. Nadeel is dat ze dan niet via de Milight app te bedienen zijn.
[ Voor 10% gewijzigd door denuz op 03-10-2018 16:46 ]
ik heb de https://www.banggood.com/...7OCrNGKAaNw8aAnI7EALw_wcB
ik moet steeds mijn bluetooth aanzetten om mijn smartphone om die data op te halen. Welk device heb ik nodig om dat zonder smartphone te doen? ik heb de gateway 2
ik moet steeds mijn bluetooth aanzetten om mijn smartphone om die data op te halen. Welk device heb ik nodig om dat zonder smartphone te doen? ik heb de gateway 2
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_1032313.htmlmaartentmm schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:17:
ik heb de https://www.banggood.com/...7OCrNGKAaNw8aAnI7EALw_wcB
Deze lamp heb ik (let op, alleen de 2e versie van deze lamp is een bluetooth gateway!)
V1 = Zilver
V2 = Goud
Zou je in plaats van de deursensor niet beter een button kunnen solderen? Daarmee kun je ook double clicks en ingedrukt houden afvangen. Met zigbee2mqtt zelfs nog 3, 4 en 5 keer klikken. De schakelaar is wel iets groter, maar past nog steeds meer dan makkelijk in een inbouwdoos.
Nobody?Marc O. schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 18:50:
Vraagje: Ik heb dus twee gateways (v2); eentje op de begane grond en eentje op de eerste verdieping. Die op de begane grond is de 'master' (als je dat zo mag zeggen). Functioneert die tweede gateway als een mesh repeater, of dien ik de sensoren apart op die tweede gateway aan te melden?
Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput
@flexjedefcon84 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 16:35:
[...]
haha nee, heb je toch niet meer nodig dan
Wel zorgen dat de metalen draadjes/stripjes IN het glas niet nu "ineens" contact blijven maken.
(Desnoods soldeer je heel dat glazen buisje er helemaal tussenuit)
Ik heb een Xiaomi gateway.
Deze heeft een lux meter aan boord. Deze lux meter wil ik gebruiken als trigger om in Domoticz verlichting aan te zetten. In de log van de lux meter zie ik maar af en toe fluctuaties in de hoeveelheid lux die gesignaleerd wordt. Het is net of het aantal lux maar heel incidenteel wordt doorgegeven. Is er een manier om dat meer regelmatig te doen. Ik hoef niet iedere minuut output, maar elke 10 minuten zou toch wel leuk zijn.
Ook geeft iedere morgen de gateway een enorm fel licht af. In de app heb ik alle alarmen (geluid en licht) uitgezet, maar toch brandt er iedere morgen licht. Is er iemand die weet hoe ik daar af kan komen. Een complete reset, of toch ergens een verborgen instelling?
Deze heeft een lux meter aan boord. Deze lux meter wil ik gebruiken als trigger om in Domoticz verlichting aan te zetten. In de log van de lux meter zie ik maar af en toe fluctuaties in de hoeveelheid lux die gesignaleerd wordt. Het is net of het aantal lux maar heel incidenteel wordt doorgegeven. Is er een manier om dat meer regelmatig te doen. Ik hoef niet iedere minuut output, maar elke 10 minuten zou toch wel leuk zijn.
Ook geeft iedere morgen de gateway een enorm fel licht af. In de app heb ik alle alarmen (geluid en licht) uitgezet, maar toch brandt er iedere morgen licht. Is er iemand die weet hoe ik daar af kan komen. Een complete reset, of toch ergens een verborgen instelling?
Een tweede gateway werkt niet als repeater, je moet je sensoren dus linken aan de dichtstbijzijnde gateway voor het beste resultaat.
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Lux metingen van de gateway (maar ook van de bewegingssensoren) zijn niet bepaald accuraat. Naar mijn weten kun je de interval van het doorgeven van de lux waarden ook niet wijzigen. Verder denk ik dat je goed moet zoeken in de instellingen van je gateway vwb het licht elke ochtend. Blijkbaar gaat ie elke morgen, dat zal ergens ingesteld staan. Ik heb er in ieder geval geen last van.miles schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:29:
Ik heb een Xiaomi gateway.
Helder, dank je!i7x schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:41:
[...]
Een tweede gateway werkt niet als repeater, je moet je sensoren dus linken aan de dichtstbijzijnde gateway voor het beste resultaat.
Lux meting van de bewegingssensoren is misschien niet accuraat maar je kunt er prima op automatiseren. Ik gebruik zo'n PIR in de woonkamer en schakel daar naar volle tevredenheid de verlichting mee. De lux waarde die die dingen geven zullen vast wel veel afwijken van de werkelijke lux waarde, maar zolang die fout constant is maakt dat voor het automatiseren niet zoveel uit.Rgerr schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Lux metingen van de gateway (maar ook van de bewegingssensoren) zijn niet bepaald accuraat.
Thanks! Ik had dat al wel overwogen maar nog niet uitgezocht of het afwijkende protocol op die manier ondersteund wordt. Ga ik verder bekijken.wmn79 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:10:
[...]
Je kan ook een Conbee van dresden electronic bestellen. Zit je niet vast aan de chinese gateway en je kan er ook Ikea tradfri, Philips Hue en zigbee componenten van andere fabrikanten mee gebruiken. Heeft ook een component in Home Assistant.
Ik heb sinds een week ook een Conbee stick in m'n DS918 geprikt en draai nu Deconz (software / REST API voor de Conbee) en Home Assistant in Docker containers. Tot nu toe werkt het prima/stabiel in m'n setup van hue lampen en aqara sensors.Bigs schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:08:
[...]
Thanks! Ik had dat al wel overwogen maar nog niet uitgezocht of het afwijkende protocol op die manier ondersteund wordt. Ga ik verder bekijken.
Grootste voordeel van 1 hub/coördinator lijkt mij het betere bereik van het zigbee netwerk (hue lampen werken namelijk ook als router (lees versterker signaal) voor de endpoint devices (sensors op batterij).
Enige nadeel tot nu toe is dat er (nog) geen ondersteuning is voor Hue Entertainment. Maar daar is ook een GitHub project mee bezig (DIYHUE).
Ik heb nog een pir sensor liggen waar ik eens mee kan stoeien.Rgerr schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 20:45:
[...]
Lux metingen van de gateway (maar ook van de bewegingssensoren) zijn niet bepaald accuraat. Naar mijn weten kun je de interval van het doorgeven van de lux waarden ook niet wijzigen. Verder denk ik dat je goed moet zoeken in de instellingen van je gateway vwb het licht elke ochtend. Blijkbaar gaat ie elke morgen, dat zal ergens ingesteld staan. Ik heb er in ieder geval geen last van.
Verder zal ik proberen de Gateway te resetten om van de verlichting op de Gateway zel al te komen...
Heb het geprobeerd en het laten varen om via de motion sensor op lux te schakelen. Maar goed om te weten dat het een concequente foute waarde is, liever dat dan dat je er niks mee kunt!Marc O. schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:01:
[...]
Lux meting van de bewegingssensoren is misschien niet accuraat maar je kunt er prima op automatiseren. Ik gebruik zo'n PIR in de woonkamer en schakel daar naar volle tevredenheid de verlichting mee. De lux waarde die die dingen geven zullen vast wel veel afwijken van de werkelijke lux waarde, maar zolang die fout constant is maakt dat voor het automatiseren niet zoveel uit.
das wel een dure oplossing.
deze werkt wel op de wifi?
https://www.banggood.com/...-auto__3&cur_warehouse=CN
Dacuuu schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:23:
[...]
https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_1032313.html
Deze lamp heb ik (let op, alleen de 2e versie van deze lamp is een bluetooth gateway!)
V1 = Zilver
V2 = Goud
2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l
@maartentmm Je hebt inderdaad de lamp nodig die Dacuuu aangeeft. Echter om nu een 'bedside' lamp in de woonkamer te plaatsen.Dacuuu schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:23:
[...]
https://www.gearbest.com/smart-lighting/pp_1032313.html
V1 = Zilver
V2 = Goud
Jammer dat er nog geen normale gateway is met bluetooth. Ik maak nu gebruik van homebridge die elke tien minuten de waarden ophaalt (homebridge=knutselpakket voor Apple HomeKit). Je kunt ongetwijfeld ook een andere domotica platform gebruiken, zoals domoticz of home assistant zo lang het apparaat waarop je deze software hebt geïnstalleerd binnen bluetooth bereik valt.
Jouw link verwijst naar een Aqara temp/hum sensor. Niet naar een lamp. De sensor werkt via zigbee.maartentmm schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:58:
das wel een dure oplossing.
[...]
Wel fijn trouwens om te weten dat er van deze sensor een verbeterde versie is die ook de luchtdruk meet.
dat klopt idd. ik bedoel hiermee als ik die koop of ik dat dan wel de temperatuur op afstand kan lezen
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:56:
[...]
Jouw link verwijst naar een Aqara temp/hum sensor. Niet naar een lamp. De sensor werkt via zigbee.
Wel fijn trouwens om te weten dat er van deze sensor een verbeterde versie is die ook de luchtdruk meet.
Ah helder! Deze sensor werkt dus via Zigbee (niet wifi) en heb je een Xiaomi/Aqara gateway nodig om de gegevens van de sensor uit te lezen. De gateway is natuurlijk via wifi te benaderen. Dus: ja, via wifi.maartentmm schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:00:
dat klopt idd. ik bedoel hiermee als ik die koop of ik dat dan wel de temperatuur op afstand kan lezen
[...]
Niet zo he..die van mij staat in de huiskamer.meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:55:
[...]
@maartentmm Je hebt inderdaad de lamp nodig die Dacuuu aangeeft. Echter om nu een 'bedside' lamp in de woonkamer te plaatsen.
Eerlijk gezegd zou ik zo'n bedside lamp best willen hebben. Echter qua WAF gaat dat niet lukken voor in de slaapkamer, laat staan in de woonkamer.Dacuuu schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:12:
[...]
Niet zo he..die van mij staat in de huiskamer.
Als ik me niet vergis, zijn er ook Yeelight plafonnières die als bluetooth gateway kunnen dienen. Ik ga daar eens in verdiepen. Een witte plafonnière zou toch nog wel moeten lukken qua WAF?
Grootste probleem vind ik dat ze de lux-waarde uit zichzelf niet vaak doorgeven. Als er beweging is geven ze de nieuwe waarde mee, maar zonder beweging kan dat soms wel even duren. Omdat ik de gemiddelde waarde van 4 sensoren neem, komt het vaak voor dat 1 van de sensoren een tijd geen beweging heeft gezien en nog vrolijk op 120 lux staat, terwijl de anderen 20 aangeven...Marc O. schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 21:01:
[...]
Lux meting van de bewegingssensoren is misschien niet accuraat maar je kunt er prima op automatiseren. Ik gebruik zo'n PIR in de woonkamer en schakel daar naar volle tevredenheid de verlichting mee. De lux waarde die die dingen geven zullen vast wel veel afwijken van de werkelijke lux waarde, maar zolang die fout constant is maakt dat voor het automatiseren niet zoveel uit.
Zie hier al wat mooie DIY projectjes om lichtschakelaars om te bouwen. Is er daar ergens een wat uitgebreidere instructie/beschrijving voor?
Daarnaast vroeg ik me af of er goedkopere alternatieven zijn voor zoiets. Misschien door wat Xiaomi sensors om te bouwen /te gebruiken? Zou wel mooi zijn voor de bedlampjes, die worden zeker niet vervangen maar als ik zo'n soort schakelaar, die ook nog een beetje oogt, er tussen kan zetten ben ik weer een stapje verder.
Daarnaast vroeg ik me af of er goedkopere alternatieven zijn voor zoiets. Misschien door wat Xiaomi sensors om te bouwen /te gebruiken? Zou wel mooi zijn voor de bedlampjes, die worden zeker niet vervangen maar als ik zo'n soort schakelaar, die ook nog een beetje oogt, er tussen kan zetten ben ik weer een stapje verder.
Kijk een naar een Sonoff Basic: https://www.itead.cc/sonoff-wifi-wireless-switch.htmlwmn79 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:55:
Zie hier al wat mooie DIY projectjes om lichtschakelaars om te bouwen. Is er daar ergens een wat uitgebreidere instructie/beschrijving voor?
Die heb ik al in huis maar die is toch wat lomp om tussen mijn bedlampje en stekker te hangen. Zoek naar iets wat op een gewone schakelaar lijkt maar toch slim is, zodat die vanuit Home Assistant geschakeld kan worden. Z-Wave, Zigbee of wifi maakt me niet uit alleen lijkt er behalve die Swiid niks in die form factor te zijn wat ook nog een beetje betaalbaar is.CodeIT schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:03:
[...]
Kijk een naar een Sonoff Basic: https://www.itead.cc/sonoff-wifi-wireless-switch.html
Dat kan ja, maar dan moet ik al mijn bestaande schakelaars vervangen door drukvlakschakelaars. Nu kan ik de bestaande aan-uit schakelaars gebruiken.endness schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 17:29:
Zou je in plaats van de deursensor niet beter een button kunnen solderen? Daarmee kun je ook double clicks en ingedrukt houden afvangen. Met zigbee2mqtt zelfs nog 3, 4 en 5 keer klikken. De schakelaar is wel iets groter, maar past nog steeds meer dan makkelijk in een inbouwdoos.
Mijn CC2531 stick voor zigbee2mqtt heb ik deze week ontvangen van een medetweaker (@WinSCaP
Heb gisteren mijn Human Body sensoren ontvangen en in combinatie met een CC2531 werkt het echt topdefcon84 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:23:
[...]
Dat kan ja, maar dan moet ik al mijn bestaande schakelaars vervangen door drukvlakschakelaars. Nu kan ik de bestaande aan-uit schakelaars gebruiken.
Mijn CC2531 stick voor zigbee2mqtt heb ik deze week ontvangen van een medetweaker (@WinSCaP), dus daar ga ik binnenkort ook mee aan de slag
Goed om te horen. :-)Imperial Guard schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:31:
[...]
Heb gisteren mijn Human Body sensoren ontvangen en in combinatie met een CC2531 werkt het echt top
Vinden jullie ook niet dat de sensortjes duurder aant worden zijn?
- Human Body Sensor v2 - 11 in topic start => nu 16 euro
- Window/Door Sensor v2 - 7 in topic start => nu 11 euro
- Temperature/Humidy Sensor v2 - 7 in topic start => nu 14 euro
Het lijkt erop dat ze in china door hebben dat we dit mooi spul vinden.
En als er veel mensen al aqara spul hebben, blijven ze het toch kopen.
Marktwerking op zen top.

En daarom is Pepper zo fijn. Gewoon notificatie instellen en op goede moment bestellen.defcon84 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:38:
[...]
Goed om te horen. :-)
die heb ik inderdaad ookmaartend schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:39:
[...]
En daarom is Pepper zo fijn. Gewoon notificatie instellen en op goede moment bestellen.
wat is pepper, dat is toch een datingsite? (het viel mij namelijk ook al op dat het duur wordt)
pepper.nl is idd een datingsitevwtune schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:43:
wat is pepper, dat is toch een datingsite? (het viel mij namelijk ook al op dat het duur wordt)
Wij hebben het over: https://nl.pepper.com/search?q=aqara
Heb voor 2x Human Body Sensor €16,33 betaald inc verzenden via Ali Express, 3x Deursensor via Gearbest en dat was een flash deal iets van rond de 21 euro.defcon84 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 13:38:
[...]
Goed om te horen. :-)
- Human Body Sensor v2 - 11 in topic start => nu 16 euro
- Window/Door Sensor v2 - 7 in topic start => nu 11 euro
- Temperature/Humidy Sensor v2 - 7 in topic start => nu 14 euro
Het lijkt erop dat ze in china door hebben dat we dit mooi spul vinden.
En als er veel mensen al aqara spul hebben, blijven ze het toch kopen.
Marktwerking op zen top.
De deursensoren komen hopelijk deze week nog binnen.
Die van mij staat pontificaal op mijn nachtkastje en mijn vrouwmens probeert 'm elke keer naar zolder te gooien waar ze 'm niet hoeft te zien.. Ze vindt 'm afschuwelijk.meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:21:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik zo'n bedside lamp best willen hebben. Echter qua WAF gaat dat niet lukken voor in de slaapkamer, laat staan in de woonkamer.![]()
Als ik me niet vergis, zijn er ook Yeelight plafonnières die als bluetooth gateway kunnen dienen. Ik ga daar eens in verdiepen. Een witte plafonnière zou toch nog wel moeten lukken qua WAF?
Toegegeven, de Hue Bloom ziet er net even wat stijlvoller uit. Maar ik vertik het om Hue euro's neer te leggen.
Bridge hier, sensor daar bla bla

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
iemand ook problemen dat je geen melding meer krijgt via de mi home app?
Sinds 2 dagen krijg ik al geen meldingen meer op mijn telefoon.
Sinds 2 dagen krijg ik al geen meldingen meer op mijn telefoon.
Ik heb de Xiaomi PHILIPS Zhirui Smart Bedside Lamp en daar nog geen klachten over gehad hoor! Iedereen vind deze lamp een beauty..meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:21:
[...]
Eerlijk gezegd zou ik zo'n bedside lamp best willen hebben. Echter qua WAF gaat dat niet lukken voor in de slaapkamer, laat staan in de woonkamer.![]()
Is inderdaad wat aan de prijs maar op dit moment bij Gearbest het minst duur: https://www.gearbest.com/...59205361.html?wid=1433363
Betreffende de Yeelight plafonnières; ze werken allemaal als BT-gateway ( en ook de Xiaomi Humidifier werkt als BT-gateway kwam ik gisteren achter

Het verste wat ik ben gekomen is het scherm waar je mag kiezen waar de gateway hangt (living room, bedroom etc.), maar daar krijg ik een error bij het saven. Ik heb het al met een ander device geprobeerd maar meestal krijg ik daarvoor al een timeout, danwel bij het verbinding maken met het netwerk, danwel bij het saven.
Heeft iemand de gouden tip? Ik heb dus al twee Android devices geprobeerd, mijn DNS servers gewijzigd....
De unit is ook gewoon verbonden met het netwerk, ik zie de DHCP lease, ik kan hem pingen. Alleen op mijn telefoon blijft de boel hangen op "getting info" en op een gegeven moment stopt dat dan en krijg ik "couldn't save".
Ik gebruik de mainland China servers, want dat zijn de enige waar de gateway uberhaupt gevonden kan worden.
UPDATE: inmiddels al 2 uur kwijt en nog steeds geen verbinding.

UPDATE2: nope, ook een ander wifi SSID lost het niet op.
UPDATE3: ook via de hotspot van mijn telefoon hetzelfde resultaat. Aan mijn netwerk ligt het dus ook niet.
Someone, anyone?
UPDATE4: HIJ DOET HET!
[ Voor 32% gewijzigd door citruspers op 04-10-2018 20:38 ]
Hou ons niet langer in spanning, wat was de oplossing?citruspers schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:36:
Wat een brak ding is die v3 gateway zeg..... Ik ben nu al anderhalf uur bezig om deze voor de eerste keer in de MiHome app te koppelen, zonder resultaat.
Het verste wat ik ben gekomen is het scherm waar je mag kiezen waar de gateway hangt (living room, bedroom etc.), maar daar krijg ik een error bij het saven. Ik heb het al met een ander device geprobeerd maar meestal krijg ik daarvoor al een timeout, danwel bij het verbinding maken met het netwerk, danwel bij het saven.
Heeft iemand de gouden tip? Ik heb dus al twee Android devices geprobeerd, mijn DNS servers gewijzigd....
De unit is ook gewoon verbonden met het netwerk, ik zie de DHCP lease, ik kan hem pingen. Alleen op mijn telefoon blijft de boel hangen op "getting info" en op een gegeven moment stopt dat dan en krijg ik "couldn't save".
Ik gebruik de mainland China servers, want dat zijn de enige waar de gateway uberhaupt gevonden kan worden.
UPDATE: inmiddels al 2 uur kwijt en nog steeds geen verbinding.
UPDATE2: nope, ook een ander wifi SSID lost het niet op.
UPDATE3: ook via de hotspot van mijn telefoon hetzelfde resultaat. Aan mijn netwerk ligt het dus ook niet.
Someone, anyone?
UPDATE4: HIJ DOET HET!
PSN: PcDCch
Er was geen oplossing, na een paar uur klooien deed hij het gewoon ineens. Ik denk dat er gewoon iets mis wat met de servers in China (overbelasting kan de timeouts verklaren).
[ Voor 40% gewijzigd door citruspers op 04-10-2018 21:20 ]
Wat ook soms wel eens werkt is een apart 2.4Ghz SSID gebruiken. Ik merk wel eens dat sommige devices die 2.4Ghz zijn niet lekker overweg kunnen met een SSID die 5 en 2.4 aanbiedt.citruspers schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 21:19:
Er was geen oplossing, na een paar uur klooien deed hij het gewoon ineens. Ik denk dat er gewoon iets mis wat met de servers in China (overbelasting kan de timeouts verklaren).
Heb een apart Domo SSID die 2.4Ghz only is en gelijk in een apart vlan zit.
Geen gezeur meer met connectie issues.
Oe dat is wel een sjiekere!! Hup op het lijstje en aan de vrouw laten zien.lowo schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:06:
Ik heb de Xiaomi PHILIPS Zhirui Smart Bedside Lamp en daar nog geen klachten over gehad hoor! Iedereen vind deze lamp een beauty..
Is inderdaad wat aan de prijs maar op dit moment bij Gearbest het minst duur: https://www.gearbest.com/...59205361.html?wid=1433363
Thanks!!
Wat is nu eigenlijk het nut van de BT gateway functie?
[ Voor 31% gewijzigd door RoRoo op 05-10-2018 09:34 ]
Middels een BT gateway kun je je BT devices (b.v. een Xiaomi temp/humidity sensor of de Mi Flower Mate) uitlezen, via een app op b.v. iPhone of iPad, zonder dat de iPhone/iPad in BT range hoeft te zitten.RoRoo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:33:
Wat is nu eigenlijk het nut van de BT gateway functie?
Dus dan wordt het eigenlijk een soort repeater?meesje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 09:42:
[...]
Middels een BT gateway kun je je BT devices (b.v. een Xiaomi temp/humidity sensor of de Mi Flower Mate) uitlezen, via een app op b.v. iPhone of iPad, zonder dat de iPhone/iPad in BT range hoeft te zitten.
Of lees ik dan de sensor uit door naar de lamp te gaan in de Mi App?
Ik heb er zelf nog geen ervaring mee, maar ik zo'n vermoeden dat je gewoon naar het betreffende BT device kunt gaan in de Mi Home app. Hetzelfde als je doet zo'n BT gateway, maar dan moet je zorgen dat je telefoon in BT range zit.RoRoo schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 10:32:
[...]
Dus dan wordt het eigenlijk een soort repeater?
Of lees ik dan de sensor uit door naar de lamp te gaan in de Mi App?
Dat is eigenlijk niet zo handig. Ik wil juist dat het licht ook aangaat als er niemand thuis is.endness schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:28:
[...]
Grootste probleem vind ik dat ze de lux-waarde uit zichzelf niet vaak doorgeven. Als er beweging is geven ze de nieuwe waarde mee, maar zonder beweging kan dat soms wel even duren. Omdat ik de gemiddelde waarde van 4 sensoren neem, komt het vaak voor dat 1 van de sensoren een tijd geen beweging heeft gezien en nog vrolijk op 120 lux staat, terwijl de anderen 20 aangeven...
Zijn er andere domoticz te koppelen lux meters die dat beter doen?
Dat licht gaat echt wel aan hoor. Kan alleen een kwartiertje later zijn dan wanneer iemand er 'doorheen' loopt. Gebruik dat zelf ook op die manier en werkt prima, ook als er niemand thuis is.miles schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 13:49:
[...]
Dat is eigenlijk niet zo handig. Ik wil juist dat het licht ook aangaat als er niemand thuis is.
Zijn er andere domoticz te koppelen lux meters die dat beter doen?
Precies. Het werkt uiteindelijk wel, maar ik zit liever niet een kwartier in het donker omdat de sensor aan de andere kant van de kamer nog slaapt. Bij mijn verhuizing binnenkort ga ik bekijken of ik zelf wat kan knutselen voor meer realtime data, want voor mij werkt t niet goed genoeg
Dan stel je hem in op een iets hogere lux waarde. Gaat bij mij echt prima, we zitten niet in het donker. En dat het licht dan aangaat als het ietsje donkerder is als we niet thuis zijn is ook geen ramp. Het is niet zo dat dat pas aangaat als het pikdonker is.
FWIW: Ik schakel de verlichting aan bij een luxwaarde <= 15 en uit bij een waarde > 21.
FWIW: Ik schakel de verlichting aan bij een luxwaarde <= 15 en uit bij een waarde > 21.
Gisteren was het helaas weer zo ver, geen geluid uit de gateway en de 3 wireless switchs (waarvan 1 als deurbel) werkten ineens niet meer. In de Mi Home app en Domoticz zijn er geen updates/veranderingen geweest. De boel heeft 29 dagen stabiel gedraaid. Ik heb de gateway even van de stroom af gehaald en 10sec later werkte de boel weer. Ik hoop toch echt dat dit tzt verholpen gaat worden!!!
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Ja ik zit er ook al 2 a 3 maanden meeFuriousz schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:25:
Gisteren was het helaas weer zo ver, geen geluid uit de gateway en de 3 wireless switchs (waarvan 1 als deurbel) werkten ineens niet meer. In de Mi Home app en Domoticz zijn er geen updates/veranderingen geweest. De boel heeft 29 dagen stabiel gedraaid. Ik heb de gateway even van de stroom af gehaald en 10sec later werkte de boel weer. Ik hoop toch echt dat dit tzt verholpen gaat worden!!!
Wellicht heeft de gateway een ander IP gekregen? Heb dat zelf 2x gehad waardoor domoticz geen data meer door kreeg (want het protocol is UDP)vwtune schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:56:
[...]
Ja ik zit er ook al 2 a 3 maanden meehet lijkt wel in de firmware van de gateway te zitten. Helaas lijkt het wel of er maar weinig mensen last van hebben (of het niet doorhebben) en er dus niet veel aandacht aan besteed wordt.
Anders een switch tussen plaatsen? Elke nacht even een minuutje van de stroom af en vervolgens weer aan?
Bij mij heeft de gateway een vast IP, net als alle andere apparaten in huis. Dus daar kan het niet aan liggen. Wat mij opvalt is dat de knop actie wel zichtbaar is in de mi home app, maar dus niet in Domoticz.Helox-in-a-box schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:42:
[...]
Wellicht heeft de gateway een ander IP gekregen? Heb dat zelf 2x gehad waardoor domoticz geen data meer door kreeg (want het protocol is UDP)
Hoe heb je de gateway een vast IP adres gegeven? Ik heb dat via de router ingesteld. Is dit wellicht ook mogelijk om via de Mi Home app in te regelen? Of is via de router de juiste weg?Furiousz schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:42:
[...]
Bij mij heeft de gateway een vast IP, net als alle andere apparaten in huis. Dus daar kan het niet aan liggen. Wat mij opvalt is dat de knop actie wel zichtbaar is in de mi home app, maar dus niet in Domoticz.
Via de router gedaan. Een andere mogelijkheid is mij niet bekend.
Bedankt voor je bericht. Dan heb ik het in ieder geval goed gedaan.Furiousz schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 18:18:
Via de router gedaan. Een andere mogelijkheid is mij niet bekend.
Idem hierzo...Furiousz schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 16:42:
[...]
Bij mij heeft de gateway een vast IP, net als alle andere apparaten in huis. Dus daar kan het niet aan liggen. Wat mij opvalt is dat de knop actie wel zichtbaar is in de mi home app, maar dus niet in Domoticz.
Ik heb toch wel te vaak last van een gebrekkige verbinding. Soms doet ie het een week perfect en dan is t ineens een hele dag een drama. Best onhandig als je lichten niet meer automatisch aangaan.
Ik heb de gateway op 3 verschillende plekken geprobeerd maar dat maakt geen verschil, o.a. 10 cm naast de router. Die storingen zijn zo random dat ik de oorzaak niet snap.
Onstabiel:

Stabiel:
Ik heb de gateway op 3 verschillende plekken geprobeerd maar dat maakt geen verschil, o.a. 10 cm naast de router. Die storingen zijn zo random dat ik de oorzaak niet snap.
Onstabiel:

Stabiel:

Vraagje.
Heb dus een gateway en een zooi aqara. gateway nooit gebruikt, probeer alles via device handlers in smartthings te krijgen. Werkt niet heel fijn.
Nu dus de smartthings via Mihome app gevonden. maar dat ding moet dus op mainland china staan en de rest van mijn spul staat al op europ. Hoe krijg ik dat ding over naar europ en behoud ik hem. Als in nu de regio verander kan ik hem niet vinden en kan ik er niet veel mee.
Ik probeer dus MiHome Connect app te laten integreren met de smartthings. Maar dta is ook nog even lastig.
Ik heb hem wel als device handler toegevoed, maar ST ziet dat ding niet.
Oke, gevonden door ST.
Maar vraag blijft, kan dat ding naar EU en alles blijft bewaard?
Heb dus een gateway en een zooi aqara. gateway nooit gebruikt, probeer alles via device handlers in smartthings te krijgen. Werkt niet heel fijn.
Nu dus de smartthings via Mihome app gevonden. maar dat ding moet dus op mainland china staan en de rest van mijn spul staat al op europ. Hoe krijg ik dat ding over naar europ en behoud ik hem. Als in nu de regio verander kan ik hem niet vinden en kan ik er niet veel mee.
Ik probeer dus MiHome Connect app te laten integreren met de smartthings. Maar dta is ook nog even lastig.
Ik heb hem wel als device handler toegevoed, maar ST ziet dat ding niet.
Oke, gevonden door ST.
Maar vraag blijft, kan dat ding naar EU en alles blijft bewaard?
[ Voor 23% gewijzigd door maartend op 07-10-2018 14:57 ]
Hmm. ik heb sinds een paar dagen issues met 1 temp/humidiy sensor die telkens connectie verliest. Als ik hem opnieuw connect, dan werkt ie een paar uur en dan verliest ie de verbinding weer. Ding heeft 2 weken perfect gedraaid, samen met een andere temp/humidity sensor, maar nu valt ie telkens uit.
Paar keer de batterij eruit gehaald en een tijd eruit gelaten,tig keer opnieuw geconnect. Maar dat ding knalt er toch steeds weer uit. Zijn die dingen ook hard te resetten ofzo?
Paar keer de batterij eruit gehaald en een tijd eruit gelaten,tig keer opnieuw geconnect. Maar dat ding knalt er toch steeds weer uit. Zijn die dingen ook hard te resetten ofzo?
Ik wil gaan beginnen met Aqara, iemand een Nederlands adresje waar ze ook de (bijvoorkeur HomeKit) gateway verkopen? Heb geen zin om te wachten
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Voor de mensen met audio gateway issues.. Hebben jullie 1 of 2 gateways? En werken jullie met Domoticz of een ander domotica systeem?
[ Voor 3% gewijzigd door renedis op 08-10-2018 17:11 ]
Hoi iedereen!
Ik heb van 't weekend de gateway en wat accessoires binnen. Welke smart sockets zijn aan te bevelen? Ik zie het niet zo zitten om firmware te flashen op Sonoff, maar wil liever ook niet overal 2 verloopstekkertjes tussen hebben.
Werkt bijvoorbeeld een Oram smart+ schakelaar? Zijn er andere goedkope alternatieven?
Ik heb van 't weekend de gateway en wat accessoires binnen. Welke smart sockets zijn aan te bevelen? Ik zie het niet zo zitten om firmware te flashen op Sonoff, maar wil liever ook niet overal 2 verloopstekkertjes tussen hebben.
Werkt bijvoorbeeld een Oram smart+ schakelaar? Zijn er andere goedkope alternatieven?
Het is wachten tot Ikea de Trådfri stekkers geschikt maakt, kosten een tientje per stuk. Voor nu (denk ik) de meest goedkope op de markt, maar kunnen verder ook geen gebruik bij houden etc.
Nu is dat verbruik wel leuk (heb er twee van Elgato) maar je kan het verbruik niet als trigger gebruiken. Als dat wel kon zou je leuke dingen kunnen doen zoals lamp aan als de wasmachine klaar is..
Nu is dat verbruik wel leuk (heb er twee van Elgato) maar je kan het verbruik niet als trigger gebruiken. Als dat wel kon zou je leuke dingen kunnen doen zoals lamp aan als de wasmachine klaar is..
Wij hebben een slaapkamer in twee gesplitst waardoor de oude schakelaar van de lamp is verdwenen. Ik heb nu een Xiaomi Yeelight erin geplaatst zodat ik deze lamp alsnog uit en aan kan zetten via de app. Ik ben op zoek naar een schakelaar om zo de lamp laagdrempeliger uit te kunnen zetten. Weet iemand misschien een oplossing? Ik wil liever geen Aqara Wireless schakelaar in combinatie met een home kit. Is dit uberhaupt mogelijk?
In mijn geval: 1 gateway (Firmware 1.4.1_157.0143, Domoticz 4.9983). Mi Home app 5.4.14renedis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:11:
Voor de mensen met audio gateway issues.. Hebben jullie 1 of 2 gateways? En werken jullie met Domoticz of een ander domotica systeem?
[ Voor 7% gewijzigd door Furiousz op 08-10-2018 23:20 ]
1. Hoe kom je aan dat overzicht, is toch niet standaard in de MI Home app of mis ik iets?KvNwPPr schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 11:45:
Ik heb toch wel te vaak last van een gebrekkige verbinding. Soms doet ie het een week perfect en dan is t ineens een hele dag een drama. Best onhandig als je lichten niet meer automatisch aangaan.
Onstabiel:
[Afbeelding]
Stabiel:
[Afbeelding]
2. Ik had ook erg last van instabiele verbindingen, bij mij hielp het om het WiFi signaal op een vast kanaal te zetten. Ik heb eens geleden dat het Zigbee signaal stoort met Wifi kanaal 11. Je kunt het eens proberen.
Dat overzicht bij 1 komt uit Home Assistant.Card Nox schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:21:
[...]
1. Hoe kom je aan dat overzicht, is toch niet standaard in de MI Home app of mis ik iets?
2. Ik had ook erg last van instabiele verbindingen, bij mij hielp het om het WiFi signaal op een vast kanaal te zetten. Ik heb eens geleden dat het Zigbee signaal stoort met Wifi kanaal 11. Je kunt het eens proberen.
Uuuuuh? Als je Domoticz of HA gebruikt (of vrijwel elke ander domotica systeem dan ook) icm de Xiaomi PowerPlugs dan kan dat gewoon hoor. Zelfs met de WiFi versies (incl stekkerblokken) kan dit. Je kan iedere gewenste actie koppelen die je maar wilt.Toppe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 20:47:
Het is wachten tot Ikea de Trådfri stekkers geschikt maakt, kosten een tientje per stuk. Voor nu (denk ik) de meest goedkope op de markt, maar kunnen verder ook geen gebruik bij houden etc.
Gewoon een kwestie van scripten.

De Trådfri tussenstekkers kennen alleen aan of uit. Je moet de iets luxere tussenstekkers hebben die het wattage of amperage kunnen uitlezen, anders valt er weinig te meten.renedis schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 00:42:
[...]
Uuuuuh? Als je Domoticz of HA gebruikt (of vrijwel elke ander domotica systeem dan ook) icm de Xiaomi PowerPlugs dan kan dat gewoon hoor. Zelfs met de WiFi versies (incl stekkerblokken) kan dit. Je kan iedere gewenste actie koppelen die je maar wilt.
Gewoon een kwestie van scripten.
[Afbeelding: Notificaties]
En ik heb 2 EVE’s die prima werken, alleen binnen de EVE app heb je geen mogelijkheid om een trigger te maken op basis van wattage of amperage, ik zou dus een geheel ander platform er naast moeten draaien wil ik dit wel kunnen, dan leg ik me daar wel bij neer
Home Assistant idd zoals iemand boven mij al zei.Card Nox schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:21:
[...]
1. Hoe kom je aan dat overzicht, is toch niet standaard in de MI Home app of mis ik iets?
Bedankt voor de tip over het Wifi kanaal dat ga ik proberen. Alleen dat is ook geen langetermijnoplossing want dan moet je blijven veranderen.
Het gekke is dat de storing zo random is. Nu is de verbinding bijvoorbeeld al een paar dagen 100% stabiel.

Over de Xiaomi Outlets gesproken. Ik heb nog 2 wifi versies liggen. Die heb ik ooit verkeerd besteld. Iemand interesse ?
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
@SHIFTER [NL] Zijn die bruikbaar met de mi home app of Hass.io? Zo ja, dan heb ik wel interesse.
Ja deze zijn gewoon te gebruiken in de mi home app. hass.io geen ervaring mee.MarcelG schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:30:
@SHIFTER [NL] Zijn die bruikbaar met de mi home app of Hass.io? Zo ja, dan heb ik wel interesse.
Ik heb net nog even contact gehad met Aqara om te vragen wanneer het EU spul uit gaat komen. Dit wordt tegen het einde van het jaar verwacht. Nog even geduld hebben dus
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
fungeert deze camera ook als hub?
https://nl.aliexpress.com...1WoTez9&priceBeautifyAB=0
https://nl.aliexpress.com...1WoTez9&priceBeautifyAB=0
Dacuuu schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:12:
[...]
Niet zo he..die van mij staat in de huiskamer.
Ik heb 2 gateways icm domoticz. de hoofd gateway verzorgt het geluid van de deurbel en alarm. de 2e gateway verzorgt alleen het geluid van het alarm. Wanneer het geluid niet meer werkt, is het bij beide tegelijk het geval.renedis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:11:
Waarom? Ik heb het kanaal nu sinds 1 okt op 1 staan en werkt tot nu toe perfect!KvNwPPr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:02:
[...]
Bedankt voor de tip over het Wifi kanaal dat ga ik proberen. Alleen dat is ook geen langetermijnoplossing want dan moet je blijven veranderen.
Wat voor "deurbel" of knop heb je hangen?vwtune schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:34:
[...]
Ik heb 2 gateways icm domoticz. de hoofd gateway verzorgt het geluid van de deurbel en alarm. de 2e gateway verzorgt alleen het geluid van het alarm. Wanneer het geluid niet meer werkt, is het bij beide tegelijk het geval.
Furiousz schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 23:16:
[...]
In mijn geval: 1 gateway (Firmware 1.4.1_157.0143, Domoticz 4.9983). Mi Home app 5.4.14
100% er van overtuigd dat dit aan Domoticz ligt. Eerst dacht ik dat het probleem enkel aanwezig was icm 2 gateways. Dit is dus niet het geval. Domoticz maakt zo ver ik weet te veel API calls.vwtune schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:34:
[...]
Ik heb 2 gateways icm domoticz. de hoofd gateway verzorgt het geluid van de deurbel en alarm. de 2e gateway verzorgt alleen het geluid van het alarm. Wanneer het geluid niet meer werkt, is het bij beide tegelijk het geval.
MarcelG schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 10:30:
Yes, het werkt ook in HA/Hass.io. Ook in Domoticz werkend te krijgen icm een shell script + python.SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 11:28:
[...]
Ja deze zijn gewoon te gebruiken in de mi home app. hass.io geen ervaring mee.
Totdat wifi kanaal 1 ook overbelast is. Bv als heel de straat ineens op Wifi kanaal 1 zit.Card Nox schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 12:40:
[...]
Waarom? Ik heb het kanaal nu sinds 1 okt op 1 staan en werkt tot nu toe perfect!
Ohh, daar maak ik me niet z'n zorgen over. Enige wifi kanaal wat ik kan zien is mijn eigen, maar kan me voorstellen dat 't niet overal zo is.KvNwPPr schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 17:19:
[...]
Totdat wifi kanaal 1 ook overbelast is. Bv als heel de straat ineens op Wifi kanaal 1 zit.
[...]
100% er van overtuigd dat dit aan Domoticz ligt. Eerst dacht ik dat het probleem enkel aanwezig was icm 2 gateways. Dit is dus niet het geval. Domoticz maakt zo ver ik weet te veel API calls.
[...]
Maar waarom werkt het daarna ook niet meer als je ze aanroept via de Mi Home app?
En als het aan Domoticz ligt, hoe kan het opgelost worden? Het is echt iets van de afgelopen 3 maanden ongeveer.
100% er van overtuigd dat dit aan Domoticz ligt. Eerst dacht ik dat het probleem enkel aanwezig was icm 2 gateways. Dit is dus niet het geval. Domoticz maakt zo ver ik weet te veel API calls.
[...]
Maar waarom werkt het daarna ook niet meer als je ze aanroept via de Mi Home app?
En als het aan Domoticz ligt, hoe kan het opgelost worden? Het is echt iets van de afgelopen 3 maanden ongeveer.
Een vierkante aqara switchCablekevin schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:27:
[...]
Wat voor "deurbel" of knop heb je hangen?
Nog iets mee gedaan om de weersinvloeden tegen te gaan?
Nee, maar dat is in mijn geval ook niet nodig aangezien er boven mijn voordeur een afdak zit. Hij doet het al bijna een jaar prima (op dezelfde batterij). Ik heb wel gelezen dat er iemand is hier die hem een soort van waterproof had gemaakt, maar ook iemand die hem gewoon in weer en wind heeft gehangen en dat ie ook nog gewoon werkt. Voor het geld kan je het prima uitproberen.Cablekevin schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:04:
[...]
Mijn eerste deurbel (ronde wireless switch) had ik open gemaakt en ingepakt met huishoudfolie. Die was binnen no-time al defect. Nu heb er al een hele poos een nieuwe ronde switch hangen en die werkt nog steeds prima zonder enige bescherming. Hangt vol in de wind en regen.Cablekevin schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:04:
[...]
Helder, ik heb zelf de Xiaomi Smart Switch (ronde) en een Aqara Smart Switch (Vierkant met ronde knop). Ik denk dat ik de laatste ga uit testen wat betreft deurbel. Bedankt voor de reacties!
Maar niet vreemd dat die toch kapot gaat vol in de folie. Als er ook maar iets van vocht inkomt, kan dat niet verwaaien, verdampen.Furiousz schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:18:
[...]
Mijn eerste deurbel (ronde wireless switch) had ik open gemaakt en ingepakt met huishoudfolie. Die was binnen no-time al defect. Nu heb er al een hele poos een nieuwe ronde switch hangen en die werkt nog steeds prima zonder enige bescherming. Hangt vol in de wind en regen.
Dat was ook mijn idee, de binnenkant was ook helemaal gecorrodeerd. Heb er nog 1 op reserve liggen voor het geval deze nu ook kapot gaat.maartend schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 11:14:
[...]
Maar niet vreemd dat die toch kapot gaat vol in de folie. Als er ook maar iets van vocht inkomt, kan dat niet verwaaien, verdampen.
Ik heb zelf een ronde wireless switch als deurbel, juist omdat die ronde (i.t.t. de vierkante) ook de 'long press release' ondersteunt. Je wilt namelijk niet dat de bel niét gaat als iemand die knop wat langer ingedrukt houdt (wat je bij een deurbel eigenlijk wel verwacht dat ze doen).Cablekevin schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 10:21:
Helder, ik heb zelf de Xiaomi Smart Switch (ronde) en een Aqara Smart Switch (Vierkant met ronde knop). Ik denk dat ik de laatste ga uit testen wat betreft deurbel. Bedankt voor de reacties!