Heb ik nog geen last van gehad met mijn vierkante switch? Er zit wel wat in wat je zegt, maar toch heb ik geen 'missers' gehad (ik krijg ook notificaties via mail en telegram als er iemand belt)Marc O. schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 16:54:
[...]
Ik heb zelf een ronde wireless switch als deurbel, juist omdat die ronde (i.t.t. de vierkante) ook de 'long press release' ondersteunt. Je wilt namelijk niet dat de bel niét gaat als iemand die knop wat langer ingedrukt houdt (wat je bij een deurbel eigenlijk wel verwacht dat ze doen).
Hey All!
Ik probeer al een tijdje de Gateway te koppelen aan HASS. Na bijna heel google te hebben uitgelezen is het mij nog altijd niet gelukt. Ik ben er achter gekomen dat de Gateway de betreffende poorten niet wil open zetten nadat de "toggle switch" op AAN is gezet in de Mi Home app.
(Mi Home app -> Gateway -> About -> Wirless communications protocol). Ik heb met Nmap getest in een werkende Gateway-HASS omgeving bij een kennis en daar zegt Nmap duidelijk dat beide poorten open staan. Alle vormen van resetten die ik kan vinden heb ik uitgevoerd.
Heeft iemand de gouden tip? Anders ga ik, net als vele met hetzelfde probleem, toch maar een nieuwe bestellen. (frustrerend want hardware is uit te sluiten, moet een software probleem zijn)
Nmap zegt het volgende;
(Gateway and Android app beide laatste versie)
Ik probeer al een tijdje de Gateway te koppelen aan HASS. Na bijna heel google te hebben uitgelezen is het mij nog altijd niet gelukt. Ik ben er achter gekomen dat de Gateway de betreffende poorten niet wil open zetten nadat de "toggle switch" op AAN is gezet in de Mi Home app.
Heeft iemand de gouden tip? Anders ga ik, net als vele met hetzelfde probleem, toch maar een nieuwe bestellen. (frustrerend want hardware is uit te sluiten, moet een software probleem zijn)
Nmap zegt het volgende;
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Starting Nmap 7.31 ( https://nmap.org ) at 2018-10-10 20:26 W. Europe Daylight Time Nmap scan report for 192.168.2.120 Host is up (0.0030s latency). PORT STATE SERVICE 4321/udp closed rwhois 9898/udp closed monkeycom MAC Address: 7C:49:EB:1A:65:B4 (Unknown) Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.06 seconds |
standaard moet HASS hem gewoon kunnen vinden:
https://www.home-assistant.io/components/xiaomi_aqara/
https://www.home-assistant.io/components/xiaomi_aqara/
Heb je wel de "LAN api" aangezet?EEKthecat schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 20:40:
Hey All!
Ik probeer al een tijdje de Gateway te koppelen aan HASS. Na bijna heel google te hebben uitgelezen is het mij nog altijd niet gelukt. Ik ben er achter gekomen dat de Gateway de betreffende poorten niet wil open zetten nadat de "toggle switch" op AAN is gezet in de Mi Home app.(Mi Home app -> Gateway -> About -> Wirless communications protocol). Ik heb met Nmap getest in een werkende Gateway-HASS omgeving bij een kennis en daar zegt Nmap duidelijk dat beide poorten open staan. Alle vormen van resetten die ik kan vinden heb ik uitgevoerd.
Nmap zegt het volgende;
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 Starting Nmap 7.31 ( https://nmap.org ) at 2018-10-10 20:26 W. Europe Daylight Time Nmap scan report for 192.168.2.120 Host is up (0.0030s latency). PORT STATE SERVICE 4321/udp closed rwhois 9898/udp closed monkeycom MAC Address: 7C:49:EB:1A:65:B4 (Unknown) Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 4.06 seconds
https://www.domoticz.com/...iaomi_Gateway_to_Domoticz
Jazeker! zoals beschreven meerdere howto's gevolgd inclusief deze. Al deze van Domoticz niet up-to-date want naam van deze functie is veranderd.Fabske schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:26:
[...]
Heb je wel de "LAN api" aangezet?
https://www.domoticz.com/...iaomi_Gateway_to_Domoticz
Ah! Ik dacht dat ik de enige was met dit probleem. Gebruik zelf een switch als deurbel. Erg vervelend dat ik met regelmaat geen deurbel heb. Hopelijk komt hier snel een fix voor.Furiousz schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:25:
Gisteren was het helaas weer zo ver, geen geluid uit de gateway en de 3 wireless switchs (waarvan 1 als deurbel) werkten ineens niet meer. In de Mi Home app en Domoticz zijn er geen updates/veranderingen geweest. De boel heeft 29 dagen stabiel gedraaid. Ik heb de gateway even van de stroom af gehaald en 10sec later werkte de boel weer. Ik hoop toch echt dat dit tzt verholpen gaat worden!!!
1 Gateway, met Domoticz. Maar deurbel actie heb ik in de mi home app gebouwd.renedis schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 17:11:
Voor de mensen met audio gateway issues.. Hebben jullie 1 of 2 gateways? En werken jullie met Domoticz of een ander domotica systeem?
Ah sorry. Het is een tijd geleden dat ik het gedaan heb en jij beschreef het wat anders.EEKthecat schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 08:28:
[...]
Jazeker! zoals beschreven meerdere howto's gevolgd inclusief deze. Al deze van Domoticz niet up-to-date want naam van deze functie is veranderd.
Misschien iets wat je kan testen, als de local API aanstaat worden alle berichten van de sensoren als UDP broadcast over het netwerk gestuurd.
Misschien kun je die sniffen of je ze ziet binnen komen? https://askubuntu.com/que...p-packets-on-a-local-port
Het kan ook een firewall zijn die dit blokkeert, dus het hoeft niet perse aan je gateway te liggen.
Ik heb sinds gisteren een mi smart socket welke in de mi home app netjes het verbruik laat zien.
Nu gebruik ik ook domoticz en de socket is als switch in domoticz erbij gekomen. Ik kan in domoticz dus niet het gebruik zien; iemand voor elkaar gekregen om hem ook in domoticz het verbruik te laten zien? Ik zie op internet dat het wel mogelijk zou moeten zijn.
Nu gebruik ik ook domoticz en de socket is als switch in domoticz erbij gekomen. Ik kan in domoticz dus niet het gebruik zien; iemand voor elkaar gekregen om hem ook in domoticz het verbruik te laten zien? Ik zie op internet dat het wel mogelijk zou moeten zijn.
Die komt er meestal op een later moment bij, de switch moet eerst even een tijdje stroom hebben geleverd aan een lamp ofzo.... dan komt ie als nieuwe device in je lijst erbij.Krypt schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:13:
Ik heb sinds gisteren een mi smart socket welke in de mi home app netjes het verbruik laat zien.
Ik gebruik de xiaomi hub icm een schakelaar als deurbel. Van het een op het ander moment doet het geluid het niet meer. De notificatie krijg ik nog wel op mijn telefoon. Als ik het geluid opnieuw wil instellen krijg ik ook geen geluid te horen... Wie weet raad? Ik mis op deze manier de pakketman
Heb je de rest van dit topic door gelezen???
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Ik zou idd kunnen sniffen, nog niet gedaan. Firewall, netwerk, alle componenten tussen HASS.IO en de Gateway kunnen het eigenlijk niet zijn. Ik heb zelf oudere APKs geinstalleerd om te kijken of het in de Mi Home app zit maar dat is niet het geval. Helaas zijn er teveel voorbeelden waarbij de enige oplossing het bestellen van een nieuwe Gateway is.Fabske schreef op vrijdag 12 oktober 2018 @ 09:05:
[...]
Ah sorry. Het is een tijd geleden dat ik het gedaan heb en jij beschreef het wat anders.
Misschien iets wat je kan testen, als de local API aanstaat worden alle berichten van de sensoren als UDP broadcast over het netwerk gestuurd.
Misschien kun je die sniffen of je ze ziet binnen komen? https://askubuntu.com/que...p-packets-on-a-local-port
Het kan ook een firewall zijn die dit blokkeert, dus het hoeft niet perse aan je gateway te liggen.
Nu zag ik op een aantal afbeeldingen dat het lijkt alsof de gateway een seriële toegang heeft op het moederbord. Ik zou daar mijn Logic sniffer eens aan kunnen solderen en zien wat het doet. Wellicht geeft het een optie om de gateway een echte reset te geven ipv de "soft reset" via de knop.
Heeft iemand hier problemen met de Mi Home app? Ik kan slecht door de app navigeren omdat hij steeds blijft hangen op 't laden
Af en toe doet die het dan weer wel, helaas niet voldoende om er goed gebruik van te maken. Bij de ene lamp geeft die aan offline te zijn en als ik een aqara sensor wil toevoegen blijft hij heel lang laden..
Af en toe doet die het dan weer wel, helaas niet voldoende om er goed gebruik van te maken. Bij de ene lamp geeft die aan offline te zijn en als ik een aqara sensor wil toevoegen blijft hij heel lang laden..
[ Voor 3% gewijzigd door randomg op 13-10-2018 17:31 ]
Nopes, vandaag geen problemen. Zojuist de hubs geupdate naar de nieuwste firmware.
Ik wel regelmatig met de Samsung, nooit met de iPad. Soms met mijn levolo
Ik heb een vaag probleem met de app, Ik heb dit weekend mijn Xiaomi Mi stofzuiger binnen gekregen en als mijn server op China staat kan ik hem wel koppelen maar ik krijg de melding use local server. Als ik de server op Hong-Kong of op Singapore zet.gaat het prima.
Het probleem is echter dat ik ook een gateway heb met meerdere temperatuurssensoren (die vierkante) en die werken niet op de Hong-Kong en Singapore servers
Xiaomi zou zoveel meer verkopen als ze alles open zouden zetten,
Het probleem is echter dat ik ook een gateway heb met meerdere temperatuurssensoren (die vierkante) en die werken niet op de Hong-Kong en Singapore servers

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Jouw probleem ben ik ook al op reddit tegen gekomen. Voor zover ik weet, is er geen oplossing voor. Ik zag ook bijvoorbeeld dat als je Google Home wil gebruiken met Mi Home, dat dit alleen werkt met Singapore. Dan heb je dus ook een probleem. Erg vervelend dat ze dit zo dicht hebben gezet.SnowDude schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 09:55:
Ik heb een vaag probleem met de app, Ik heb dit weekend mijn Xiaomi Mi stofzuiger binnen gekregen en als mijn server op China staat kan ik hem wel koppelen maar ik krijg de melding use local server. Als ik de server op Hong-Kong of op Singapore zet.gaat het prima.
Het probleem is echter dat ik ook een gateway heb met meerdere temperatuurssensoren (die vierkante) en die werken niet op de Hong-Kong en Singapore servers![]()
Het is niet een echt groot probleem, de gateway zit toch in domoticz dus die waardes zie ik daar.
All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.
Ik was dus naar zo'n zelfde adresje op zoek. Sowieso vanwege de tijd, maar ook omdat ik geen zin heb in inklaringskosten.Toppe schreef op maandag 8 oktober 2018 @ 16:25:
Ik wil gaan beginnen met Aqara, iemand een Nederlands adresje waar ze ook de (bijvoorkeur HomeKit) gateway verkopen? Heb geen zin om te wachten
Dus wie heeft hem de hub al in Nederland weten te bemachtigen?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Had ergens 1 adresje gevonden, maar daar vroegen ze €89... Daar heb ik dus ook geen zin in, wat winst maken prima maar dit....Serena schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:38:
[...]
Ik was dus naar zo'n zelfde adresje op zoek. Sowieso vanwege de tijd, maar ook omdat ik geen zin heb in inklaringskosten.
Dus wie heeft hem de hub al in Nederland weten te bemachtigen?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Bestel zovaak wat van 25 euro of meer uit het buitenland, nog maar één keer inklaringskosten hoeven te betalen en dat kwam omdat FedEx zo scherp was. Tijd geleden een Android auto radio gekocht voor x00 euro, werdt gewoon netjes bezorgd zonder ook maar iets van een factuur achteraf. En maak je je er druk om, vraag de verkoper lief of ie een wat lager bedrag op je pakketje wil zetten. Is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de verkoper of ie het doet of niet, en jou scheelt het je nachtrust.
De tijd dat dat echt effect had ligt wel achter ons.Rgerr schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:03:
En maak je je er druk om, vraag de verkoper lief of ie een wat lager bedrag op je pakketje wil zetten. Is uiteindelijk de verantwoordelijkheid van de verkoper of ie het doet of niet, en jou scheelt het je nachtrust.
De douane laat echt niet blindelings alle pakketjes waar een lagere waarde dan de drempel op staat zomaar door....
Denk je echt dat de douane zodanig veel capaciteit heeft om alle pakketjes te gaan openen en nakijken/taxeren? Ze leggen de verantwoordelijkheid bij de verkoper, en als ze die ‘betrappen’, kunnen er sancties op de verkoper volgen. Kijk maar eens op de labels, daarop staat dat de verkoper verklaart dat etc. Op basis van steekproef controleren ze eerder. Zal vast een puntje van aandacht zijn bij de evaluaties.groggy schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:28:
[...]
De tijd dat dat echt effect had ligt wel achter ons.
De douane laat echt niet blindelings alle pakketjes waar een lagere waarde dan de drempel op staat zomaar door....
Je moet ook altijd met chinapost of iets dergelijks laten versturen. Die worden eigenlijk nooit onderschept door de douane. Omdat ze zo goedkoop zijn kan je ook makkelijker alles los bestellen waardoor alle pakketjes onder de invoer rechten grens komen.
Op het moment dat je Fedex, DHL of een van de andere grote pakket diensten gebruikt weet je zeker dat je aan de beurt ben met import kosten
Op het moment dat je Fedex, DHL of een van de andere grote pakket diensten gebruikt weet je zeker dat je aan de beurt ben met import kosten
Poeh, dure vogel...Toppe schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 11:59:
[...]
Had ergens 1 adresje gevonden, maar daar vroegen ze €89... Daar heb ik dus ook geen zin in, wat winst maken prima maar dit....
Heeft er hier iemand succesvol Mi Home gekoppeld aan Amazon Echo (Alexa)? Als ik zoek in de Amazon skills vind ik er drie, waarvan er twee obsolete zijn. De skill die gebruikt moet worden, vindt geen devices (ik heb twee zigbee xiaomi smart pockets) en de region staat op Mainland China.
Dikke quote van mezelf, maar toch!Toppe schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:07:
Iemand enig idee of ik hier wat mee kan?
Xiaomi Multifunction Gateway 2 Smart Control Center Smart Home Upgrade Versie Twee Controle Met Radio Deurbel Ring.
Is dit gewoon de normale gateway?
Kan ik hiermee alle sensoren aansluiten die Aqara verkoopt? Of ben ik straks 5 gateways verder?
Wil het in eerste instantie beperkt houden tot wat water sensoren, deur contacten, temperatuur sensoren en bewegingsmelders maar lijkt me ook stoer om je planten te kunnen meten
Als ik voor een Home Camera van Xiaomi ga, kan ik dan beter voor Mijia of Yi gaan. Kan nergens achterhalen welke lijn nieuwer is of welke lijn doorgezet gaat worden.
Ik heb vooralsnog geen problemen om aqara devices te koppelen aan die gateway, ik heb in mijn huis 2 van die gateways en inmiddels een stuk of 40 devices (waarvan de helft ongeveer aqara)Toppe schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 16:22:
[...]
Dikke quote van mezelf, maar toch!
Kan ik hiermee alle sensoren aansluiten die Aqara verkoopt? Of ben ik straks 5 gateways verder?
Wil het in eerste instantie beperkt houden tot wat water sensoren, deur contacten, temperatuur sensoren en bewegingsmelders maar lijkt me ook stoer om je planten te kunnen meten
Wat ik heb begrepen is YI een dochter van Xiaomi welke haar eigen lijn uitbrengt (dus wel de hardware van Xiaomi gebruikt). Beide lijnen worden gewoon doorgezet.pineapple23 schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 17:27:
Als ik voor een Home Camera van Xiaomi ga, kan ik dan beter voor Mijia of Yi gaan. Kan nergens achterhalen welke lijn nieuwer is of welke lijn doorgezet gaat worden.
Wellicht interessant nieuws voor degene met een Xiaomi Aqara Smart Camera die behoefte hebben aan een RTSP stream. Op GitHub is een oplossing gepubliceerd: https://github.com/humpedli/docker-xiaomi-aqara-rtsp
Heb het zelf getest en werkt goed icm VLC, Synology en Homey.
Thanks! Zit hier al een week naar te zoekenKakaroto schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:23:
Wellicht interessant nieuws voor degene met een Xiaomi Aqara Smart Camera die behoefte hebben aan een RTSP stream. Op GitHub is een oplossing gepubliceerd: https://github.com/humpedli/docker-xiaomi-aqara-rtsp
Ben aan het kijken ook een set aan te schaffen, kan iemand mij helpen met de volgende vragen?
- Kan ik de app bedienen in het Engels of is alles in Chinese tekens?
- Ik kan niet goed bepalen welke gateway ik het beste kan kopen, er lijken meerdere versies te zijn. Bij deze shop ( https://www.banggood.com/...al-Gateway-p-1047282.html ) is de gateway 26 euro. Bij AliExpress / Gearbest zie ik alleen gateways van 45 euro staan. Maar zie eigenlijk geen verschil?
- Kan ik de app bedienen in het Engels of is alles in Chinese tekens?
- Ik kan niet goed bepalen welke gateway ik het beste kan kopen, er lijken meerdere versies te zijn. Bij deze shop ( https://www.banggood.com/...al-Gateway-p-1047282.html ) is de gateway 26 euro. Bij AliExpress / Gearbest zie ik alleen gateways van 45 euro staan. Maar zie eigenlijk geen verschil?
Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module
ik heb een xiaomi/yeelight rgbw lamp gekocht om eens te testen voor als vervanging van hier aanwezige milight.
ik merk dat ik via de app en domoticz het licht beter kan instellen.
dus wil eigenlijk de rest ook gaan vervangen, maar klopt het dat er bij de kleine fitting geen rgbw uitvoeringen zijn maar alleen wit?. Welke lampen met een E14 fitting werken ook op de mi/yeelight app?
ik merk dat ik via de app en domoticz het licht beter kan instellen.
dus wil eigenlijk de rest ook gaan vervangen, maar klopt het dat er bij de kleine fitting geen rgbw uitvoeringen zijn maar alleen wit?. Welke lampen met een E14 fitting werken ook op de mi/yeelight app?
Er is een xiaomi philips e14 lamo, maar die werkt vgm niet via de yeelight app. Heb er eentje gehaald, maar nog geen tijd gehad om er mee te experimenteren.
Ik ben trouwens bepaald niet onder de indruk van die gateway en zijn brakke servers en app, dus ik heb een conbee stick van amazon gehaald. De aqara sensors detecteert hij in ieder ge al prima. Nu not even aan Home Assistant koppelen.
Ik kan het nog niet helemaal aanraden omdat ik het nog niet werkend heb, maar ik heb er nu al meer vertrouwen in dan de xiaomi gateway.
Ik ben trouwens bepaald niet onder de indruk van die gateway en zijn brakke servers en app, dus ik heb een conbee stick van amazon gehaald. De aqara sensors detecteert hij in ieder ge al prima. Nu not even aan Home Assistant koppelen.
Ik kan het nog niet helemaal aanraden omdat ik het nog niet werkend heb, maar ik heb er nu al meer vertrouwen in dan de xiaomi gateway.
Die Xiaomi-philips E14 kan je niet selecteren in de Yeelight app, en kan niet via die weg de developer/lan modus aanzetten. Een workaround voor dit heb ik niet kunnen vinden.
Aqara app heb je ook niet nodig, drie klikjes op de bridge is inclusion mode. En gewoon in je firewall outbound verkeer blokkeren voor de bridge. Dan werken de sensors prima in Home Assistant.citruspers schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:21:
Er is een xiaomi philips e14 lamo, maar die werkt vgm niet via de yeelight app. Heb er eentje gehaald, maar nog geen tijd gehad om er mee te experimenteren.
Nvm, aanbieding is verlopen
[ Voor 100% gewijzigd door Rushhour77 op 17-10-2018 10:43 ]
hoi, wie kan mij op weg helpen, ben nog pas bezig met deze materie. ik heb de gateway , yeelight en een Aoara cube , via de app werkt alles. de cube is geinig. shaken en het licht gaat aan/uit.
op de synology heb ik domoniticz draaien, heb volgens de gegevens de gateway toegevoegd, met het paswoord en de poortnummer. volgens internet zou ik daarna de cube ook moeten zien. deze zie ik niet.
Hoe kan ik in domonitcz controleren of de gateway bereikbaar is en werkt?
ik heb klikaan werkend in domoticz, als het goed is kan ik deze dan ook via de cube kunnen schakelen?
Ron
op de synology heb ik domoniticz draaien, heb volgens de gegevens de gateway toegevoegd, met het paswoord en de poortnummer. volgens internet zou ik daarna de cube ook moeten zien. deze zie ik niet.
ik heb klikaan werkend in domoticz, als het goed is kan ik deze dan ook via de cube kunnen schakelen?
Ron
Nu heb ik per ongeluk de app op chinees gezet, weet iemand hoe en vooral waar ik hem terug krijg op engels??
Bing
Mi home app starten, recht onderaan icoon voor profile selecteren, onderste optie kiezen (is settings in Engels), daarna de op één na laatste optie kiezen (dat is de taal). En dan 5e optie van boven (is English)
Thanks, heb me rambam gezocht.Krypt schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:19:
Mi home app starten, recht onderaan icoon voor profile selecteren, onderste optie kiezen (is settings in Engels), daarna de op één na laatste optie kiezen (dat is de taal). En dan 5e optie van boven (is English)
Heb nog een vraagje als het mag. In de oude app (ios) kon ik het mac adres en password vinden voor het gebruik in Domoticz. Nu heb ik het weer nodig en de app is een paar keer geupdate en ik kan het nergens meer vinden... (reden waarom ik chinees eindigde)
Weet jij dat toevallig ook......
[ Voor 29% gewijzigd door bing69 op 17-10-2018 17:41 ]
Bing
Even me eigen website spammen:bing69 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:38:
[...]
Thanks, heb me rambam gezocht.
Heb nog een vraagje als het mag. In de oude app (ios) kon ik het mac adres en password vinden voor het gebruik in Domoticz. Nu heb ik het weer nodig en de app is een paar keer geupdate en ik kan het nergens meer vinden... (reden waarom ik chinees eindigde)
Weet jij dat toevallig ook......
https://www.domotica-blog...-xiaomi-gateway-gebruiken
Bij menu en dan about.
Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl
Daar zat het inderdaad, maar geeft als voorbeeld een Android app zo te zien.HeroS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:36:
[...]
Even me eigen website spammen:
https://www.domotica-blog...-xiaomi-gateway-gebruiken
Bij menu en dan about.
In de ios versie kan ik het nergens meer vinden

Bing
Ik gebruik de nieuwste versie van de Mi app en kan nog steeds die data uit de app halen. Gateway -> rechtsboven de drie puntjes -> About -> keer of 5 achter elkaar drukken op het witte vlak midden/onder in -> optie 3 en 4 kan ik de data gewoon uithalen.bing69 schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:32:
[...]
Daar zat het inderdaad, maar geeft als voorbeeld een Android app zo te zien.
In de ios versie kan ik het nergens meer vinden
Je bent geweldig!!! BedanktRgerr schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:28:
[...]
Ik gebruik de nieuwste versie van de Mi app en kan nog steeds die data uit de app halen. Gateway -> rechtsboven de drie puntjes -> About -> keer of 5 achter elkaar drukken op het witte vlak midden/onder in -> optie 3 en 4 kan ik de data gewoon uithalen.
Bing
Helaas werkt dat niet voor de laatste versie van de stofzuiger. Ik krijg de key maar niet te pakken.Rgerr schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:28:
[...]
Ik gebruik de nieuwste versie van de Mi app en kan nog steeds die data uit de app halen. Gateway -> rechtsboven de drie puntjes -> About -> keer of 5 achter elkaar drukken op het witte vlak midden/onder in -> optie 3 en 4 kan ik de data gewoon uithalen.
[ Voor 4% gewijzigd door SnowDude op 18-10-2018 10:07 ]
Kan ik je helaas ook niet bij helpen, heb geen Xiaomi stofzuiger.SnowDude schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:57:
[...]
Helaas werkt dat niet voor de laatste versie van de stofzuiger. Ik krijg de key maar niet te pakken.
Zie https://www.home-assistan...trieving-the-access-tokenSnowDude schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:57:
[...]
Helaas werkt dat niet voor de laatste versie van de stofzuiger. Ik krijg de key maar niet te pakken.
Vandaag weer bezig geweest , herstarten, nieuwe wachtwoorden ed. maar lukt niet, zie wel in het logfile dat domoticz wat opmerkt van de gateway, maar ik zie niets in de apparatensterremos schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 15:51:
hoi, wie kan mij op weg helpen, ben nog pas bezig met deze materie. ik heb de gateway , yeelight en een Aoara cube , via de app werkt alles. de cube is geinig. shaken en het licht gaat aan/uit.
Ron
2018-10-18 10:46:50.139 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 7
2018-10-18 10:46:50.139 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-10-18 10:46:55.156 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-10-18 10:46:55.354 Status: XiaomiGateway: Could not detect local IP address: resolve: Host not found (authoritative)
2018-10-18 10:48:24.503 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-10-18 10:49:16.576 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 7
2018-10-18 10:49:16.828 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-10-18 10:49:22.195 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-10-18 10:49:22.195 Status: XiaomiGateway: Using 192.168.1.7 for local IP address.
Ron
Ik neem aan dat je lan modus ingeschakeld hebt op de gateway?sterremos schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:54:
[...]
Vandaag weer bezig geweest , herstarten, nieuwe wachtwoorden ed. maar lukt niet, zie wel in het logfile dat domoticz wat opmerkt van de gateway, maar ik zie niets in de apparaten
2018-10-18 10:46:50.139 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 7
2018-10-18 10:46:50.139 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-10-18 10:46:55.156 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-10-18 10:46:55.354 Status: XiaomiGateway: Could not detect local IP address: resolve: Host not found (authoritative)
2018-10-18 10:48:24.503 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-10-18 10:49:16.576 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 7
2018-10-18 10:49:16.828 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-10-18 10:49:22.195 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-10-18 10:49:22.195 Status: XiaomiGateway: Using 192.168.1.7 for local IP address.
Ron

En volgens mij moest Domoticz in Beta draaien, maar ik weet niet of dát nog actueel is.
[ Voor 3% gewijzigd door RoRoo op 18-10-2018 11:05 ]
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
deze staat inderdaad ingeschakeldRoRoo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:04:
[...]
Ik neem aan dat je lan modus ingeschakeld hebt op de gateway?
[Afbeelding]
En volgens mij moest Domoticz in Beta draaien, maar ik weet niet of dát nog actueel is.
ron
Welke versie van Domoticz heb je draaien?
Zit deze toevallig in een andere IP range dan je gateway?
Nee, ik draai het op de Nas (192.168.1.7) en de gateway (192.168.1.40)RoRoo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:14:
[...]
Welke versie van Domoticz heb je draaien?
Zit deze toevallig in een andere IP range dan je gateway?
Version: 4.9700
Build Hash: a3a4590-modified
Volgens mij heb ik nu een link, maar kom het niet tegen in domoticzsterremos schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:20:
[...]
Nee, ik draai het op de Nas (192.168.1.7) en de gateway (192.168.1.40)

2018-10-18 11:57:25.451 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-10-18 11:57:31.705 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 7
2018-10-18 11:57:31.705 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-10-18 11:57:36.711 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-10-18 11:57:36.711 Status: XiaomiGateway: Using 192.168.1.7 for local IP address.
Die is nieuwer dan de versie waar ik op zit (al een tijdje geen update meer gedaan) dus dat zou het ook niet mogen zijn.sterremos schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:20:
[...]
Nee, ik draai het op de Nas (192.168.1.7) en de gateway (192.168.1.40)
In Devices zie je ook geen dingen er bij komen?
Heb nu alles geprobeerd de gehele dag, maar het lukt helaas niet, ook via het Domoticz forum.RoRoo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:17:
[...]
Die is nieuwer dan de versie waar ik op zit (al een tijdje geen update meer gedaan) dus dat zou het ook niet mogen zijn.
In Devices zie je ook geen dingen er bij komen?
Het gaat niet niet hier, ga het voor vandaag maar geloven. Jammer zie de oplossing niet
ron
Ik word er hele gestoord van. Zojuist even gespeeld met een Aqara water sensor. Op mijn iPhone en iPad worden netjes notificaties vanuit de Mi Home app getoond. Echter de badge (het tellertje van aantal notificaties) blijft op mijn iPad op 1 staan, terwijl ie op mijn iPhone verdwenen is. Ik heb de logs van de gateway opgeschoond en van de water sensor. Op de iPad blijft het tellertje op 1 staan.
Is bovenstaande herkenbaar? Is de app een beetje buggy?
Edit: Nu is het tellertje wel weg op mijn iPad. Kennelijk duurt het even voor het in de Mi Home cloud verwerkt en zo gesynchroniseerd wordt tussen de devices.
Is bovenstaande herkenbaar? Is de app een beetje buggy?
Edit: Nu is het tellertje wel weg op mijn iPad. Kennelijk duurt het even voor het in de Mi Home cloud verwerkt en zo gesynchroniseerd wordt tussen de devices.
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 18-10-2018 17:21 ]
toch nog even bezig geweest, geprobeerd met een laptop en domoticz maar ook geen apparaten,sterremos schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Heb nu alles geprobeerd de gehele dag, maar het lukt helaas niet, ook via het Domoticz forum.
Het gaat niet niet hier, ga het voor vandaag maar geloven. Jammer zie de oplossing niet
ron
in de nas de firewall uitgeschakeld maar ook niets.
Lijkt mij tocht iets in de gateway te zitten, verschillende wachtwoorden gemaakt, gerest .....
niets helpt
Je ben een held! Dank je wel! Ik kan hem nu zien in mijn domoticz
Je hebt in de settings van domoticz toch niet toevallig accept new hw devices uit staan?sterremos schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:19:
[...]
toch nog even bezig geweest, geprobeerd met een laptop en domoticz maar ook geen apparaten,
in de nas de firewall uitgeschakeld maar ook niets.
Lijkt mij tocht iets in de gateway te zitten, verschillende wachtwoorden gemaakt, gerest .....
niets helpt
jobr schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:59:
[...]
Je hebt in de settings van domoticz toch niet toevallig accept new hw devices uit staan?
Even een beginnersvraagje: heb beslist om mij ook te wagen aan wat xiaomi/aqara spul. Ben mij volop aan het inlezen in dit topic (na toch al enkele uren leesplezier aan pagina 90 vd 167 in dit topic gekomen
)
Ondertussen al een gateway in bestelling en een wishlist opgesteld van sensoren die ik wil.
Zowel voor de Temperature als door sensor via couponsfromchina een kortingscode gevonden voor gearbest, maar geen enkele lijkt voor mij te werken hoewel de website aangeeft dat dit internationale coupons zijn.
Vb de door sensor (https://www.gearbest.com/...wid=1433363&lkid=16211184) zou moeten te koop zijn voor $5,99 via code GBYTBXX235
Krijg echter telkens de melding (net zoals de andere coupons die ik al probeerde) 'Sorry, this coupon isn't valid for the current delivery country'
Worden wij Belgjes uitgesloten van deze leuke deals of doe ik iets verkeerd?
Ondertussen al een gateway in bestelling en een wishlist opgesteld van sensoren die ik wil.
Zowel voor de Temperature als door sensor via couponsfromchina een kortingscode gevonden voor gearbest, maar geen enkele lijkt voor mij te werken hoewel de website aangeeft dat dit internationale coupons zijn.
Vb de door sensor (https://www.gearbest.com/...wid=1433363&lkid=16211184) zou moeten te koop zijn voor $5,99 via code GBYTBXX235
Krijg echter telkens de melding (net zoals de andere coupons die ik al probeerde) 'Sorry, this coupon isn't valid for the current delivery country'
Ik kan de code gewoon toepassen (NL)[b].Memphis. in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie".Memphis. schreef op donderdag 18 oktober 2018
Precies wat ze zeggen: Sorry, this coupon isn't valid for the current delivery country'.Memphis. schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 21:58:
Nieuwe update voor de Mi Control Hub V2 beschikbaar.
Versie 1.4.1_159.0143? Deze heb ik begin deze week geïnstalleerd. Of is er al weer een nieuwe?Serena schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 08:56:
Nieuwe update voor de Mi Control Hub V2 beschikbaar.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 19-10-2018 09:08 ]
Debug logging al aangezet? Daar staat vaak net even wat meer informatie.sterremos schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 16:06:
[...]
Heb nu alles geprobeerd de gehele dag, maar het lukt helaas niet, ook via het Domoticz forum.
ron
Kan je aangeven hoe dat moet? zie het niet staan.RoRoo schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 10:42:
[...]
Debug logging al aangezet? Daar staat vaak net even wat meer informatie.
Gisteren en vandaag de router gereset, de NAS op de T2 modem geplaatst , en via een wireverbinding weer geprobeerd, nog steeds geen gateway.
Domo op een laptop gezet, een wire verbinding gemaakt en de gateway weer toegevoegd maar ook niet in het overzicht.
het lijkt me dat het in de gateway zit, zie de oplossing niet, en daar balen we van.
Ron
heb aangegeven in domoticz om elke min de gateway te herstarten, heb eeen error
2018-10-19 13:12:30.476 Error: mi gateway hardware (7) nothing received for more than 1 Minute!....
2018-10-19 13:12:31.900 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-10-19 13:12:31.901 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 7
2018-10-19 13:12:31.901 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-10-19 13:12:31.488 Error: Restarting: mi gateway
2018-10-19 13:12:36.907 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-10-19 13:12:36.908 Status: XiaomiGateway: Using 192.168.1.7 for local IP address.
2018-10-19 13:12:30.476 Error: mi gateway hardware (7) nothing received for more than 1 Minute!....
2018-10-19 13:12:31.900 Status: XiaomiGateway: stopped
2018-10-19 13:12:31.901 Status: XiaomiGateway: will listen on 9898 for hardware id 7
2018-10-19 13:12:31.901 Status: XiaomiGateway: Delaying worker startup...
2018-10-19 13:12:31.488 Error: Restarting: mi gateway
2018-10-19 13:12:36.907 Status: XiaomiGateway: Worker started...
2018-10-19 13:12:36.908 Status: XiaomiGateway: Using 192.168.1.7 for local IP address.
Ja die, kwam vandaag in beeld.meesje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 09:07:
[...]
Versie 1.4.1_159.0143? Deze heb ik begin deze week geïnstalleerd. Of is er al weer een nieuwe?
Hoe kwam die bij jou in beeld? Kreeg je een notificatie? Ik kom er soms bij toeval achter door handmatig de firmware te checken.
Ik wilde die Chinese meldingen van (ik denk) de store uitzetten en zag ineens een rode 1 staan.meesje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:30:
[...]
Hoe kwam die bij jou in beeld? Kreeg je een notificatie? Ik kom er soms bij toeval achter door handmatig de firmware te checken.
Oh ja, die irritante reclame berichten. Destijds ook uitgezet.Serena schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 15:40:
[...]
Ik wilde die Chinese meldingen van (ik denk) de store uitzetten en zag ineens een rode 1 staan.
Je kunt nu afscheid nemen van de flowe care app he? Nu kan alles in Mi Home. Indien door elkaar gebruikt levert elke keer een shuffle op in Mi Home.
Ja!!! waar zet je die uit?? Store settings zijn in het Chineesmeesje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:00:
[...]
Oh ja, die irritante reclame berichten. Destijds ook uitgezet.
Je kunt nu afscheid nemen van de flowe care app he? Nu kan alles in Mi Home. Indien door elkaar gebruikt levert elke keer een shuffle op in Mi Home.
Nee hoor. Check: Profile > Settings > Message settings > Store messages. Deze heb ik uitgezet. Device notifications en Share device heb ik aan laten staan. Wat die laatste doet, weet ik niet. Maar die eerste is wel handig in het geval rook of water melding.RoRoo schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 17:02:
[...]
Ja!!! waar zet je die uit?? Store settings zijn in het Chinees
Kwam ik vandaag dus ook achter. Alles weer in default room en naam gewijzigd.meesje schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 16:00:
[...]
Oh ja, die irritante reclame berichten. Destijds ook uitgezet.
Dus als ik Flower Care niet gebruik blijft alles goed staan?
Ja, klopt!Serena schreef op vrijdag 19 oktober 2018 @ 23:19:
[...]
Kwam ik vandaag dus ook achter. Alles weer in default room en naam gewijzigd.
Dus als ik Flower Care niet gebruik blijft alles goed staan?
Ik zie dat je dit al een tijdje geleden hebt besteld.anor schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 18:46:
[...]
Even mijn ervaring delen mbt de aqara curtain.
Ik had precies 4m nodig en dit kwam aan in 2 stukken van 2m met de gekartelde band gemonteerd in de beide railen. Installatie is zeer eenvoudig en stevig (2 stukken aan elkaar verbinden mag/kan beter) helaas geen instructies erbij hoe te monteren maar er staat genoeg online. Motor is zo goed als geruisloos en erg simpel om te configureren/calibreren. Al met al was ik 180,- kwijt voor en de motor en de rails (beide apart besteld.
Ik zou graag ook de Xiaomi Aqara Curtain willen bestellen. Ik heb 3 meter nodig. En inplaats van dat ze in het midden naar 2 kanten open gaan wil ik alles naar 1 kant. Kan dat? Want op Ali vind ik alleen dat ze een dubbele versie hebben en niet enkele versie? Dus bij mij moeten ze naar 1 kant open.
zijn er ook zigbee ontvangers die eventueel met Mi kan gebruiken in domoticz? vandaag weer bezig geweest maar nog steeds geen verbinding,
Ik heb een vraag over mijn Yeelight LED lamp 💡.
Helemaal onderaan het scherm om de lamp te bedienen zie je twee bolletjes alsof je kunt kiezen tussen twee schermen. Echter, swipen werkt niet (want dan kies je een andere kleur) en een andere mogelijkheid heb ik ook nog niet gevonden. Weet iemand waar deze twee bolletjes voor zijn? Verder trouwens tevreden mee, heb hem naast de deur hangen en gaat 's avonds automatisch aan.
Helemaal onderaan het scherm om de lamp te bedienen zie je twee bolletjes alsof je kunt kiezen tussen twee schermen. Echter, swipen werkt niet (want dan kies je een andere kleur) en een andere mogelijkheid heb ik ook nog niet gevonden. Weet iemand waar deze twee bolletjes voor zijn? Verder trouwens tevreden mee, heb hem naast de deur hangen en gaat 's avonds automatisch aan.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
@Serena Wel een klein aandachtspuntje. Destijds gaf je aan dat er een update was voor de mi flower sensoren (3.1.9). Deze kon ik niet vinden via de Mi Home app maar wel via de Flower Care app. Nu geeft Mi Home aan dat de meeste recente versie van de Mi Flower sensor 3.1.8 is, en de toegepaste versie 3.1.9.
Geen ramp lijkt me, maar wel bijzonder.
Ik opende net de app mijn dienst gsm, een Android, en daar kwam een update in beeld. Volgens mij iets voor de Flower Sensor. Weet niet precies wat, maar heb hem maar laten lopen.meesje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:29:
@Serena Wel een klein aandachtspuntje. Destijds gaf je aan dat er een update was voor de mi flower sensoren (3.1.9). Deze kon ik niet vinden via de Mi Home app maar wel via de Flower Care app. Nu geeft Mi Home aan dat de meeste recente versie van de Mi Flower sensor 3.1.8 is, en de toegepaste versie 3.1.9.![]()
De Flower care app bedoel je? Kun je laten weten welke firmware versie dit betreft?Serena schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:52:
[...]
Ik opende net de app mijn dienst gsm, een Android, en daar kwam een update in beeld. Volgens mij iets voor de Flower Sensor. Weet niet precies wat, maar heb hem maar laten lopen.
Nee, de Mi Home app.meesje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 18:54:
[...]
De Flower care app bedoel je? Kun je laten weten welke firmware versie dit betreft?
Kan het niet herproduceren.
Wel raar, even op de iPhone bekeken. Raar, 3.1.8 is nieuw en de huidige is 3.1.9 inderdaad. Heel raar!
Deconz! Of doet die het niet in domoticz?sterremos schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:13:
zijn er ook zigbee ontvangers die eventueel met Mi kan gebruiken in domoticz? vandaag weer bezig geweest maar nog steeds geen verbinding,
@Serena Ik las dat je al de Honeywell rookmelder in huis hebt. Lukt het jou om de ring, die aan het plafond vast geschroefd moet worden, met de hand vast te draaien op de rookmelder? De batterij heb ik er in zitten, het extra palletje zit dus niet in de weg. Voordat ik gaten ga boren in het plafond wil ik eerst een goed gevoel hebben dat dit plaatje wel vastgeklikt kan worden.
Heb het in het plafond geschroefd en vastgedraaid. Easypeasy.meesje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:34:
@Serena Ik las dat je al de Honeywell rookmelder in huis hebt. Lukt het jou om de ring, die aan het plafond vast geschroefd moet worden, met de hand vast te draaien op de rookmelder? De batterij heb ik er in zitten, het extra palletje zit dus niet in de weg. Voordat ik gaten ga boren in het plafond wil ik eerst een goed gevoel hebben dat dit plaatje wel vastgeklikt kan worden.
Ok. Dan ook maar gewoon doen. Eerst de half gedemonteerde oude rookmelders er maar af halen. Na 11/12 jaar waren ze op en bleven maar piepen. Niet leuk voor midden in de nacht......Serena schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:09:
[...]
Heb het in het plafond geschroefd en vastgedraaid. Easypeasy.
Heb dat ding zelf gewoon vastgeplakt met de plakstrip
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Blijft de rookmelder dan plakken als je de batterij moet vervangen?i7x schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:41:
Heb dat ding zelf gewoon vastgeplakt met de plakstrip
Hallo allemaal,
Ondertussen wat Xiaomi-stuff in huis gehaald: deurcontacten, bewegingssensor, gateway en de IP-cam Dafang. Ook een Rasp3 met Domoticz draaiend en een Honeywell Lyric aangesloten (moet alleen een keer moed verzamelen om de hack op de Xiaomi camera te gooien, want die doet buiten de Mi Home App nu nog niks in Domoticz) en ben ondertussen al lustig aan het spelen met LUA en Blockly. Wat een leuk spul zeg, had ik dit gehad toen ik 14 was, waar zou ik dan geeindigd zijn?...
Enfin, nu wat gespeeld te hebben vind ik dat onze woonkamer een upgrade mag hebben. Ik wil nu onze verlichting aanpakken. De verlichting wil ik zowel met een wandschakelaar als geprogrameerd (obv tijd, aanwezigheid,lux etc.) als met de telefoon kunnen bedienen. Met een slim lampie alleen kom ik er niet want als mijn vriendin dan de analoge schakelaar bedient gaat er niks gebeuren. Ik kan dus eerst de lamp laten zitten en de schakelaar vervangen. Nu zag ik dat Xiaomi ook deze inbouwschakelaar heeft en ik ben benieuwd of ik deze zou kunnen toepassen:
- werkt deze wandschakelaar alleen onder gateway 3 of ook onder versie 2? Anders moet ik gauw v3 aanschaffen...
- moet ik hiervoor een nuldraad doortrekken vanaf mijn meterkast (verlichting werkt nu op 2-draads)?
- zijn er verder zaken waar ik op moet letten?
Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met de Xiaomi inbouwwandschakelaars
Ondertussen wat Xiaomi-stuff in huis gehaald: deurcontacten, bewegingssensor, gateway en de IP-cam Dafang. Ook een Rasp3 met Domoticz draaiend en een Honeywell Lyric aangesloten (moet alleen een keer moed verzamelen om de hack op de Xiaomi camera te gooien, want die doet buiten de Mi Home App nu nog niks in Domoticz) en ben ondertussen al lustig aan het spelen met LUA en Blockly. Wat een leuk spul zeg, had ik dit gehad toen ik 14 was, waar zou ik dan geeindigd zijn?...
Enfin, nu wat gespeeld te hebben vind ik dat onze woonkamer een upgrade mag hebben. Ik wil nu onze verlichting aanpakken. De verlichting wil ik zowel met een wandschakelaar als geprogrameerd (obv tijd, aanwezigheid,lux etc.) als met de telefoon kunnen bedienen. Met een slim lampie alleen kom ik er niet want als mijn vriendin dan de analoge schakelaar bedient gaat er niks gebeuren. Ik kan dus eerst de lamp laten zitten en de schakelaar vervangen. Nu zag ik dat Xiaomi ook deze inbouwschakelaar heeft en ik ben benieuwd of ik deze zou kunnen toepassen:
- werkt deze wandschakelaar alleen onder gateway 3 of ook onder versie 2? Anders moet ik gauw v3 aanschaffen...
- moet ik hiervoor een nuldraad doortrekken vanaf mijn meterkast (verlichting werkt nu op 2-draads)?
Deze past niet in een standaard inbouwboos, het wordt dus aanpassen of vervangenHerman1981 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:42:
Hallo allemaal,
Bummer... da's jammer. 'past niet' klinkt als ''dat gaat hem niet worden' in mijn oren. Zie het persoonlijk niet zitten om de inbouwdozen te gaan aanpassen. Wat bedoel je overigens met 'vervangen'?Toppe schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:03:
[...]
Deze past niet in een standaard inbouwboos, het wordt dus aanpassen of vervangen
Ja, je kunt hem losdraaien uit het deel dat vastgeplakt zit. (vrij zeker van iig)meesje schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 21:34:
[...]
Blijft de rookmelder dan plakken als je de batterij moet vervangen?
Je kan de draadloze variant nemen en twee gaatjes in boren. Zo heb ik het opgelost.Herman1981 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:15:
[...]
Bummer... da's jammer. 'past niet' klinkt als ''dat gaat hem niet worden' in mijn oren. Zie het persoonlijk niet zitten om de inbouwdozen te gaan aanpassen. Wat bedoel je overigens met 'vervangen'?
Vergeet niet de stroom kabels met lasdop rechtstreeks aan te sluiten.

[ Voor 3% gewijzigd door sanane op 20-10-2018 22:31 ]
Nice!! En die zet je zo voor de inbouwdoos? Geen last van interferentie etc. (me=noob)? Moet ik alsnog een slim lampie of een sonoff-ding kopen neem ik aan...sanane schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:30:
[...]
Je kan de draadloze variant nemen en twee gaatjes in boren. Zo heb ik het opgelost.
Vergeet niet de stroom kabels met lasdop rechtstreeks aan te sluiten.
[Afbeelding]
Ja, de draadloze variant stuurt direct een lamp aan. Is opzich niets mis mee, maar soms geen optie voor speciale lampen (fitting, formaat, kleur, model).Herman1981 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:42:
[...]
Nice!! En die zet je zo voor de inbouwdoos? Geen last van interferentie etc. (me=noob)? Moet ik alsnog een slim lampie of een sonoff-ding kopen neem ik aan...
Ik hoop stiekem dat er ergens iemand wakker wordt en fatsoenlijke ontvangers op de markt gaat brengen die je achter bestaande wandschakelaars kan monteren