Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:22
Herman1981 schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:42:
[...]

Nice!! En die zet je zo voor de inbouwdoos? Geen last van interferentie etc. (me=noob)? Moet ik alsnog een slim lampie of een sonoff-ding kopen neem ik aan...
Klopt die schroef je dan op de inbouwdoos. Schroefgaten komen perfect overeen.

Je moet wel een slimme lamp hebben of een sonoff dingetje.
Ik heb zelf een slimme lamp (Philips Hue) en het werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 21:22
Toppe schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:46:
[...]

Ja, de draadloze variant stuurt direct een lamp aan. Is opzich niets mis mee, maar soms geen optie voor speciale lampen (fitting, formaat, kleur, model).

Ik hoop stiekem dat er ergens iemand wakker wordt en fatsoenlijke ontvangers op de markt gaat brengen die je achter bestaande wandschakelaars kan monteren
Je kan ook een Sonoff schakelaar plaatsen tussen de lamp en stroom aansluiting in het plafond.

Stroompunt in plafond ---> Sonoff ---> Lamp

Daarmee kan je elke domme lamp een slimme lamp maken.
Maar helaas kan je met een Sonoff niet dimmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19-11-2024
Ik hoop stiekem dat er ergens iemand wakker wordt en fatsoenlijke ontvangers op de markt gaat brengen die je achter bestaande wandschakelaars kan monteren
Het is natuurlijk offtopic, maar is dan Fibaro een optie (weet alleen niet of die in m'n inbouwdoos past..)? Ik heb een z-wave usb stick op mijn verlangenlijstje staan en Sinterklaas is bijna in het land.... Heb hier trouwens boven de salontafel een lamp met 7 x E14 fitting hangen. Wordt een duur grapje om allemaal te vervangen door slimme varianten. Ben bang dat het een sonoff ertussen wordt samen met een draadloze Xiaomi wandschakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
sanane schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 22:52:
[...]
Je kan ook een Sonoff schakelaar plaatsen tussen de lamp en stroom aansluiting in het plafond.
Stroompunt in plafond ---> Sonoff ---> Lamp

Daarmee kan je elke domme lamp een slimme lamp maken.
Maar helaas kan je met een Sonoff niet dimmen.
Precies wat ik net zeg! Gelukkig hoef ik 4 van de 5 lamppunten niet perse te dimmen in mijn woonkamer. Daar zou ik dus met sonoff af kunnen. Heb er alvast één in bestelling staan, trouwens samen met een Xiaomi Magic Cube. Heb zo het idee dat dat ding wel eens een hit kan worden hier in huis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:19
[...]
Shelly 1 of 2? https://shelly.cloud - ik heb er een in bestelling. Komt achter je bestaande wandschakelaar. Wel een nuldraad nodig (blauwe draad) op die plek, is lang niet altijd het geval tenzij je er een stopcontact naast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadMetal schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:14:
[...]

Shelly 1 of 2? https://shelly.cloud - ik heb er een in bestelling. Komt achter je bestaande wandschakelaar. Wel een nuldraad nodig (blauwe draad) op die plek, is lang niet altijd het geval tenzij je er een stopcontact naast hebt.
Ben benieuwd naar je ervaring...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
Kunnen we svp weer terug on-topic? 8)7

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:35
Daniel. schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Ik zie dat je dit al een tijdje geleden hebt besteld.

Ik zou graag ook de Xiaomi Aqara Curtain willen bestellen. Ik heb 3 meter nodig. En inplaats van dat ze in het midden naar 2 kanten open gaan wil ik alles naar 1 kant. Kan dat? Want op Ali vind ik alleen dat ze een dubbele versie hebben en niet enkele versie? Dus bij mij moeten ze naar 1 kant open.
Ik ga mijzelf maar even quoten. Deze vraag is een beetje ondergesneeuwd.

Ik maak al een jaar gebruik van Xiaomi producten i.c.m. Homey, maar nu heb ik denk ik voor het eerst problemen en wil graag weten of meerdere mensen het hebben.
Van de week is mijn Temperatuur sensor binnen gekomen, dit keer de ronde versie en ik krijg die met geen mogelijkheid gekoppeld. Ik zie hem wel 3x knipperen, maar Homey weigert om verbinding te maken, de overige onderdelen doen het wel zoals het hoort, hebben mensen dit eerder gehad dat die wel knippert maar weigert verbinding te maken?

Het zou ook nog fijn zijn als iemand anders ervaring heeft met de gordijn rails of die naar 1 kant open kan gaan ipv. beide kanten.

Daniel.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:46

HeroS

SmartHome Nerd

Daniel. schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:24:
[...]

Ik ga mijzelf maar even quoten. Deze vraag is een beetje ondergesneeuwd.

Ik maak al een jaar gebruik van Xiaomi producten i.c.m. Homey, maar nu heb ik denk ik voor het eerst problemen en wil graag weten of meerdere mensen het hebben.
Van de week is mijn Temperatuur sensor binnen gekomen, dit keer de ronde versie en ik krijg die met geen mogelijkheid gekoppeld. Ik zie hem wel 3x knipperen, maar Homey weigert om verbinding te maken, de overige onderdelen doen het wel zoals het hoort, hebben mensen dit eerder gehad dat die wel knippert maar weigert verbinding te maken?

Het zou ook nog fijn zijn als iemand anders ervaring heeft met de gordijn rails of die naar 1 kant open kan gaan ipv. beide kanten.

Daniel.
Heeft misschien te maken met de hoeveelheid Zigbee apparaten.

Ten aanzien van je gordijnen. Ik gebruik deze: https://www.domotica-blog.nl/post/automatiseren-gordijnen

Overigens kunnen volgens mij alle gordijnrails zowel midden en links/rechts openen.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
HeroS schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:32:
[...]

Heeft misschien te maken met de hoeveelheid Zigbee apparaten.

Ten aanzien van je gordijnen. Ik gebruik deze: https://www.domotica-blog.nl/post/automatiseren-gordijnen

Overigens kunnen volgens mij alle gordijnrails zowel midden en links/rechts openen.
Dat is ook nog een optie. Xiaomi is over het algemeen goed spul. Maar op Ali staat alleen double open versie maar als het niet uit maakt dan ga ik hem toch maar eens bestellen. Maar eerst ook even jou optie kijken of dat wat is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 12:23:
Kunnen we svp weer terug on-topic? 8)7
Niet overdrijven he? ;) Een berichtje of vijf off topic. Als het nu vijf pagina’s was geweest. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 14:50
Daniel. schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 13:50:
[...]

Ik zie dat je dit al een tijdje geleden hebt besteld.

Ik zou graag ook de Xiaomi Aqara Curtain willen bestellen. Ik heb 3 meter nodig. En inplaats van dat ze in het midden naar 2 kanten open gaan wil ik alles naar 1 kant. Kan dat? Want op Ali vind ik alleen dat ze een dubbele versie hebben en niet enkele versie? Dus bij mij moeten ze naar 1 kant open.
Bij mij gaan ze ook maar van 1 kant open/dicht . Ik moest enkel aangeven welke kant de gordijnen open gingen.

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
anor schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

Bij mij gaan ze ook maar van 1 kant open/dicht . Ik moest enkel aangeven welke kant de gordijnen open gingen.
Dat is precies wat ik nodig heb, raar dat dan overal op Ali staat dat het dubbele opening is. Waar heb je hem gekocht dan ga ik daar ook even kijken. Welke seller dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ideaal, daar kan gewoon de Xiaomi motor op. Staat nog steeds 2 kanten maar het maakt dus niets uit, ze moeten bij mij naar rechts open, alles hangt dan rechts dus. Dan ga ik ze vanavond maar bestellen met de motor los. Dankje! Hoe is de kwaliteit van de rails?

[ Voor 9% gewijzigd door Daniel. op 21-10-2018 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
Redelijk tot goed. De koppeling tussen beide rails ( 2x200m bij mij) is niet geweldig maar het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
RoRoo schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 15:17:
[...]

Die is nieuwer dan de versie waar ik op zit (al een tijdje geen update meer gedaan) dus dat zou het ook niet mogen zijn.
In Devices zie je ook geen dingen er bij komen?
RoRoo,

welke versie heb jij draaien, wil deze anders eens proberen, gisteren weer bezig geweest, ook het engels talig forum doorgezet, (120 blz) en ook daar de workarounds geprobeerd maar nog geen echte oplossing

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

sterremos schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:35:
[...]

RoRoo,

welke versie heb jij draaien, wil deze anders eens proberen, gisteren weer bezig geweest, ook het engels talig forum doorgezet, (120 blz) en ook daar de workarounds geprobeerd maar nog geen echte oplossing

Ron
Ik heb momenteel dit draaien:

Version: 3.9530
Build Hash: 30295913
Compile Date: 2018-05-29 14:27:24
dzVents Version: 2.4.6

Maar goed. ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Misschien goed om eens een stapje naar achter te doen en eventjes opnieuw te kijken.

1. Je hebt v2 gateway? (DGNWG02LM)
2. Gateway zit in hetzelfde netwerk en ip subnet als je Domoticz install? En is voorzien van een vast ip? (DHCP reservering)
3. Gateway is pingbaar vanaf je domoticz installatie?
4. Developer én LAN modus aan op Gateway?
5. Troubleshooting gedaan welke op de Wiki staat? https://www.domoticz.com/...y_(Aqara)#Troubleshooting
6. Poort 9898 is bereikbaar? (powershell: test-netconnection <ip van je gateway> -Port 9898)

Ik vermoed dat er een firewall in je domoticz zit die de boel nekt.

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Vandaag in de Mi Home app op de Android weer zo'n vreemde update in beeld. Wel knap dat hij die ziet aangezien ik niet thuis ben.
@meesje Dit bedoelde ik dus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Lzvtu1ieRoaXQM2AtNUn7CRc/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:13:
Vandaag in de Mi Home app op de Android weer zo'n vreemde update in beeld. Wel knap dat hij die ziet aangezien ik niet thuis ben.
@meesje Dit bedoelde ik dus.

[Afbeelding]
Bijzonder. Wellicht een bug in de Android versie (en niet in iOS)? Dat ie niet kan omgaan met dat er 3.1.9 op staat en volgens Mi Home 3.1.8 de laatste is? En als je op update klikt, gebeurt er dus (ogenschijnlijk) niks?
Ik zou bijna de Flower Care app opstarten, maar dan is Mi Home weer een puinhoop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
RoRoo schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:58:
[...]

Ik heb momenteel dit draaien:

Version: 3.9530
Build Hash: 30295913
Compile Date: 2018-05-29 14:27:24
dzVents Version: 2.4.6

Maar goed. ik denk dat er iets anders aan de hand is.

Misschien goed om eens een stapje naar achter te doen en eventjes opnieuw te kijken.

1. Je hebt v2 gateway? (DGNWG02LM)
2. Gateway zit in hetzelfde netwerk en ip subnet als je Domoticz install? En is voorzien van een vast ip? (DHCP reservering)
3. Gateway is pingbaar vanaf je domoticz installatie?
4. Developer én LAN modus aan op Gateway?
5. Troubleshooting gedaan welke op de Wiki staat? https://www.domoticz.com/...y_(Aqara)#Troubleshooting
6. Poort 9898 is bereikbaar? (powershell: test-netconnection <ip van je gateway> -Port 9898)

Ik vermoed dat er een firewall in je domoticz zit die de boel nekt.
Zie ik nu licht aan de eind van de tunnel?

1 ik heb https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.f8f14c4disoTEn

2 heeft inderdaad een Vast IP en dezelfde subnet, en in hetzelfde netwerk als NAS met domoticz.

3 moet nog even kijken hoe ik vanaf de nas kan pingen naar de gateway
ook gelukt en is bereikbaar vanuit de NAS, ping uitgevoerd via SSH

5 heb ik inderdaad gevolgd.

6, en daar is het , volgens powershell is de poort 9898 niet open/bereikbaar. :(

WARNING: TCP connect to (192.168.1.7 : 9898) failed

ComputerName : 192.168.1.7
RemoteAddress : 192.168.1.7
RemotePort : 9898
InterfaceAlias : Wi-Fi
SourceAddress : 192.168.1.23
PingSucceeded : True
PingReplyDetails (RTT) : 4 ms
TcpTestSucceeded : False

nu loop ik het net uit te zoeken hoe ik deze poort op synology open kan zetten, maar daar ben ik nog niet uit, wordt dus vervolgd. wel raar, de firewall staat uit op de syno
als er iemand een suggestie heeft om deze bereikbaar kan maken, graag

Dank RoRoo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

sterremos schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 19:42:

nu loop ik het net uit te zoeken hoe ik deze poort op synology open kan zetten, maar daar ben ik nog niet uit, wordt dus vervolgd. wel raar, de firewall staat uit op de syno
als er iemand een suggestie heeft om deze bereikbaar kan maken, graag
En de 192.168.1.7 is je gateway?
Dan hoef je in principe niets op je NAS te doen, want zo te zien is de gateway ook niet te bereiken vanaf je pc.

Zojuist even via tunneltje mijn situatie gecheckd.

De poort reageert ook niet op TCP opdrachten |:( 8)7

Ik heb even portqry gedownload uit de MS Reskit en daarmee een test gedaan naar mijn gateway:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
PS C:\PortQryUI> .\PortQry.exe -n 192.168.10.13 -p udp -e 9898

Querying target system called:

192.168.10.13

Attempting to resolve IP address to a name...

Failed to resolve IP address to name

querying...

UDP port 9898 (unknown service): LISTENING

Test die eens.
Portqry: https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=17148
uitleg v commando: https://support.microsoft...-exe-command-line-utility

of je gebruikt de UI die er bij hoort. werking is gelijk:
portquery UI

Ook gelijk even in mijn gateway settings gekeken.
Staat de met rood aangegeven optie bij jou ook zo?
Gateway1

[ Voor 16% gewijzigd door RoRoo op 23-10-2018 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:53:
[...]

Bijzonder. Wellicht een bug in de Android versie (en niet in iOS)? Dat ie niet kan omgaan met dat er 3.1.9 op staat en volgens Mi Home 3.1.8 de laatste is? En als je op update klikt, gebeurt er dus (ogenschijnlijk) niks?
Ik zou bijna de Flower Care app opstarten, maar dan is Mi Home weer een puinhoop....
Heb er gisteravond niet meer aan gedacht. Zal straks nog eens kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:46

defcon84

Multipass?

sterremos schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 16:13:
zijn er ook zigbee ontvangers die eventueel met Mi kan gebruiken in domoticz? vandaag weer bezig geweest maar nog steeds geen verbinding,
Ik gebruik https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt icm HomeAssistant, werkt echt heerlijk.
Het is gewoon MQTT, dus het moet ook werken met Domoticz lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Die Android update? Die verschijnt dus niet in iOS. Ik laat het maar even, alles werkt nu lekker soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• granturismo5
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-08 20:26
Heeft iemand hier op het forum ook last van error 601 bij de nieuwe aqara (homekit) hub? Sinds een recente update van de app kan ik de hub niet meer connecten. De automations blijven wel werken en via homekit kan ik nog wel de lamp van de hub aanzetten, maar helaas niets meer toevoegen of wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:48
Nou gisteren een aan het klooien geweest met een Xiaomi Dafang camera.

Heb hem gekoppel gekregen in Homekit, echter nog geen beeld. Dus nog even verder klooien.
Iemand hem hier al wel draaien? (ik zou graag een werkende config.json zien :D )

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zijn hier Xiaomi gebruikers die Domoticz in Docker draaien op een Synology?
Mijn Xiaomi spullen werken prima met de Xiaomi app, Domoticz draait prima op de Synology met andere devices maar de Xiaomi spullen "lopen te bokken".
Ik kan mijn Xiaomi gateway toevoegen zonder problemen maar de Xiaomi devices verschijnen vervolgens niet in Domoticz. Er zijn wat truukjes met iptables (gedaan), ik heb poort 9898 doorgelust van de Synology naar mijn Domoticz maar nog steeds geen Xiaomi devices.
Het moet iets kleins zijn maar wat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:01:
Nou gisteren een aan het klooien geweest met een Xiaomi Dafang camera.

Heb hem gekoppel gekregen in Homekit, echter nog geen beeld. Dus nog even verder klooien.
Iemand hem hier al wel draaien? (ik zou graag een werkende config.json zien :D )
Verkeerd topic? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

masaman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 08:27:
Zijn hier Xiaomi gebruikers die Domoticz in Docker draaien op een Synology?
Mijn Xiaomi spullen werken prima met de Xiaomi app, Domoticz draait prima op de Synology met andere devices maar de Xiaomi spullen "lopen te bokken".
Ik kan mijn Xiaomi gateway toevoegen zonder problemen maar de Xiaomi devices verschijnen vervolgens niet in Domoticz. Er zijn wat truukjes met iptables (gedaan), ik heb poort 9898 doorgelust van de Synology naar mijn Domoticz maar nog steeds geen Xiaomi devices.
Het moet iets kleins zijn maar wat...
Toevallig heeft @sterremos dezelfde issues. Maar hij heeft die problemen ook ervaren als hij Domoticz los installeerde op zijn pc.

Ik heb het zonder problemen in een Docker gedraaid, maar dan op mijn QNAP. En die doet dockers nét even iets anders op netwerk niveau heb ik ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Zijn er slimme (Xiaomi) lampen met een E14 aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

vwtune schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:56:
Er zijn geen Yeelight E14 lampen nee.
Wel een Xiaomi Philips E14 lamp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

vwtune schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 11:56:
Of uit de Tradfri reeks: https://www.ikea.com/nl/n...318284/?query=tradfri+e14 of https://www.ikea.com/be/n...mp-opaalwit-art-60365271/ (Zie deze niet op de NL site, maar zag 'm in Eindhoven wel liggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
JBS schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 12:35:
[...]
Of uit de Tradfri reeks: https://www.ikea.com/nl/n...318284/?query=tradfri+e14 of https://www.ikea.com/be/n...mp-opaalwit-art-60365271/ (Zie deze niet op de NL site, maar zag 'm in Eindhoven wel liggen).
Aangezien ik een bol versie zoek, is dit we leen goede idd, maar ik ken de Tradfri lampen verder niet, zijn deze meteen in domoticz zichtbaar of moeten deze net zoals de yeelights via een app geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
vwtune schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:11:
[...]
Aangezien ik een bol versie zoek, is dit we leen goede idd, maar ik ken de Tradfri lampen verder niet, zijn deze meteen in domoticz zichtbaar of moeten deze net zoals de yeelights via een app geinstalleerd worden?
Je hebt een Tradfri bridge of Philips Hue bridge nodig om vanuit Domoticz te communiceren met de Tradfri lampen. Is Zigbee netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
masaman schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:49:
[...]

Je hebt een Tradfri bridge of Philips Hue bridge nodig om vanuit Domoticz te communiceren met de Tradfri lampen. Is Zigbee netwerk
Ah oke, ja dat is dan weer jammer, moet ik voor 30 euro een bridge kopen om 1 lamp te schakelen.... Ik ga wel even verder zoeken naar een e14 wifi bol-lamp van een ander merk (Xiaomi)
Die mi light lampen werken zeker ook alleen via zo een mi light controller? (https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.406f2e0ec5hzGW)

[ Voor 20% gewijzigd door vwtune op 24-10-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
vwtune schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Ah oke, ja dat is dan weer jammer, moet ik voor 30 euro een bridge kopen om 1 lamp te schakelen.... Ik ga wel even verder zoeken naar een e14 wifi bol-lamp van een ander merk (Xiaomi)
Dit kan trouwens ook prima een Conbee stick zijn, die werkt met Hue, Tradfri EN de xiaomi "zigbee" sensoren.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Conbee stick: https://www.amazon.de/Con...beleuchtung/dp/B01FDWOIHK
Is wel universeler maar niet echt goedkoop alternatief voor @vwtune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

vwtune schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 13:51:
[...]

Die mi light lampen werken zeker ook alleen via zo een mi light controller? (https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.406f2e0ec5hzGW)
Voor 15 euro koop je op marktplaats van een medetweaker een zigbee stick waarmee je oa yeelight, tradfri en Hue kan aansturen.

Voor Milight heb je idd een hub of afstandsbediening nodig ja
Of je maakt zelf je hub, is goedkoper en werkt fijner!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
defcon84 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Voor 15 euro koop je op marktplaats van een medetweaker een zigbee stick waarmee je oa yeelight, tradfri en Hue kan aansturen.

Yeelight werkt al out of the box met domoticz, dus ik denk dat je Mi light bedoeld?

Het is wel interessant, is het puur en alleen die stick in je RPI steken en dan in domoticz bij hardware kiezen voor: zigbee2mqtt? (ik heb al mqtt lan draaien op mijn rpi aangezien ik vele sonoffs heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
citruspers schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:19:
[...]

Dit kan trouwens ook prima een Conbee stick zijn, die werkt met Hue, Tradfri EN de xiaomi "zigbee" sensoren.
hoi, kan je aangeven hoe zo een stick configureer in domoticz

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
Ik gebruik hem met Home Assistant en dat is ook nog een work-in-progress, dus nee, ik heb geen kant-en klare howto voor je.
Als je zoekt op Domoticz en DeConz kom je wel wat tegen trouwens.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Wie heeft er van die Xiaomi rookmelders in huis? Ben wel benieuwd hoe die na enige tijd functioneren. Heeft iemand ze bijvoorbeeld getest met daadwerkelijke rook en misschien zelfs vergeleken met ‘standaard’ rookmelders? En zijn ze aan te sluiten op 230v?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
Ik loop ergens tegens aan en stoten is nooit fijn 8)7 :

Ik heb o.a. een Xiaomi Gateway v2 en daar wil ik via Domoticz een alarm afspelen op een bepaald volume. Dit lukt met onderstaande code, alleen de Gateway speelt het geluid maar één keer af en dat duurt slechts zo'n 20-30 secondes. Ik was zelf in de veronderstelling dat het in een loop afgespeeld zou worden. Iemand enig idee hoe je dat voor elkaar krijgt?
commandArray['Xiaomi Gateway Volume'] = 'Set Level: 75'
commandArray['Xiaomi Gateway Alarm Ringtone'] = 'Set Level: 10'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:59

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Rgerr schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 21:39:
Wie heeft er van die Xiaomi rookmelders in huis? Ben wel benieuwd hoe die na enige tijd functioneren. Heeft iemand ze bijvoorbeeld getest met daadwerkelijke rook en misschien zelfs vergeleken met ‘standaard’ rookmelders? En zijn ze aan te sluiten op 230v?
1. Ja ik heb er 2 via de hub (en Domoticz)
2. Nee ze kunnen niet op 230 (afaik)maar er zit een batterij in die achterlijk lang mee gaat (welke ook in oplaadbare vorm te krijgen zijn). In Domoticz kan je ook het voltage aflezen.
3. De melders checken zichzelf elke 6 maanden, je kan ook handmatig een check doen
4. Nee ik heb ze niet getest, maar je kan wel de gevoeligheid instellen nav de ruimte waar de melder geplaatst wordt.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
RoRoo schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 09:22:
[...]

Toevallig heeft @sterremos dezelfde issues. Maar hij heeft die problemen ook ervaren als hij Domoticz los installeerde op zijn pc.

Ik heb het zonder problemen in een Docker gedraaid, maar dan op mijn QNAP. En die doet dockers nét even iets anders op netwerk niveau heb ik ervaren.
ik ben samen met RoRoo bezig geweest om het werkend te krijgen, maar ook ik heb dezelfde issue. alles uitgezocht. geprobeert maar ook bij mij gaat het niet werken,
volgens ons is de dat UDP port 9898 (unknown service): LISTENING or FILTERED staat. de poort zou waarschijnlijk alleen op Listening moeten staan..

Ik zou heel graag eens als laatste een oudere uitvoering van de software willen proberen, maar deze kom ik niet tegen op het net.

Dus besloten dat ik voor nu ga stoppen met de Mi op domoticz ik krijg het niet werkend

ron

Ik krijg het niet voor elkaar,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
sterremos schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:44:
[...]
ik ben samen met RoRoo bezig geweest om het werkend te krijgen, maar ook ik heb dezelfde issue. alles uitgezocht. geprobeert maar ook bij mij gaat het niet werken,
volgens ons is de dat UDP port 9898 (unknown service): LISTENING or FILTERED staat. de poort zou waarschijnlijk alleen op Listening moeten staan..

Ik zou heel graag eens als laatste een oudere uitvoering van de software willen proberen, maar deze kom ik niet tegen op het net.

Dus besloten dat ik voor nu ga stoppen met de Mi op domoticz ik krijg het niet werkend

ron

Ik krijg het niet voor elkaar,
@RoRoo @sterremos
Ik heb gisteren Domoticz in een Docker op een Synology werkend gekregen met Xiaomi :)
De truuk die mij hielp was om de Domoticz container niet via een bridged netwerk verbinding aan te sluiten (instelling in Docker) maar via een host verbinding. Daarmee komen nu alle UDP pakketten van de Xiaomi prima binnen in Domoticz en kan ik met mijn Xiaomi Cube mijn Z-wave dimmer bedienen *O*
Ik zie er zelf niet veel kwaad in om Host ipv Bridge te gebruiken, mochten jullie dat anders zien dan hoor ik het graag. Ik was zelf ook dichtbij opgeven moet ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
masaman schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

@RoRoo @sterremos
Ik heb gisteren Domoticz in een Docker op een Synology werkend gekregen met Xiaomi :)
De truuk die mij hielp was om de Domoticz container niet via een bridged netwerk verbinding aan te sluiten (instelling in Docker) maar via een host verbinding. Daarmee komen nu alle UDP pakketten van de Xiaomi prima binnen in Domoticz en kan ik met mijn Xiaomi Cube mijn Z-wave dimmer bedienen *O*
Ik zie er zelf niet veel kwaad in om Host ipv Bridge te gebruiken, mochten jullie dat anders zien dan hoor ik het graag. Ik was zelf ook dichtbij opgeven moet ik zeggen...
MasaMan, dat is goed om te horen, op mijn synology (214Play) ik heb mijn Nas rechtstreeks op het modem aangebracht, dus gen host of brigde. maar niet werkend

ron

[ Voor 9% gewijzigd door sterremos op 25-10-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Herman1981 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:02:

Ik heb o.a. een Xiaomi Gateway v2 en daar wil ik via Domoticz een alarm afspelen op een bepaald volume. Dit lukt met onderstaande code, alleen de Gateway speelt het geluid maar één keer af en dat duurt slechts zo'n 20-30 secondes. Ik was zelf in de veronderstelling dat het in een loop afgespeeld zou worden. Iemand enig idee hoe je dat voor elkaar krijgt?

[...]
Tsja, als er uberhaupt geluid uitkomt dan klopt het dat er (helaas) geen 'loop' mogelijkheid is. Iig niet via een eenvoudige manier (moeilijke manier ken ik zelf niet als die er wel is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masaman
  • Niet online
Herman1981 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 22:02:

[...]
Als je een MP3 upload die 1 minuut duurt en je een variabele zet zodra je in alarm zet dan kun je met een script dat iedere minuut die variabele controleert het alarm iedere minuut triggeren. Zou dat kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman1981
@masaman : Dank je voor je reactie, ik denk inderdaad dat ik het zo ga benaderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84

defcon84

Multipass?

vwtune schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:40:
[...]

Yeelight werkt al out of the box met domoticz, dus ik denk dat je Mi light bedoeld?

Het is wel interessant, is het puur en alleen die stick in je RPI steken en dan in domoticz bij hardware kiezen voor: zigbee2mqtt? (ik heb al mqtt lan draaien op mijn rpi aangezien ik vele sonoffs heb)
Yeelight doet ie inderdaad niet, yeelight is van xiaomi.
Zigbee2mqtt ondersteund wel Xiaomi, maar niet de lampen, alleen de sensors.

Voor Mi-light geldt nog steeds mijn 2de alinea :)

Ik kan je helaas niet vertellen hoe je in Domoticz met mqtt werkt, ik doe alles met Home Assistant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
vwtune schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:40:
[...]Het is wel interessant, is het puur en alleen die stick in je RPI steken en dan in domoticz bij hardware kiezen voor: zigbee2mqtt? (ik heb al mqtt lan draaien op mijn rpi aangezien ik vele sonoffs heb)
Hier best voor de info: https://www.domoticz.com/...iewtopic.php?f=68&t=23607

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
Korte vraag, is het mogelijk via Domoticz blocky het alarm van de Xiaomi gateway v2 in en uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rorie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 15:22:
Korte vraag, is het mogelijk via Domoticz blocky het alarm van de Xiaomi gateway v2 in en uit te schakelen?
Kort antwoord: ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaffie
  • Laatst online: 08-05-2024
[...]

Ja, de draadloze variant stuurt direct een lamp aan. Is opzich niets mis mee, maar soms geen optie voor speciale lampen (fitting, formaat, kleur, model).

Tijd niet op het forum geweest maar deze frustratie had ik ook! Er blijkt iemand al een tijdje wakker te zijn maar was nog onbekend.
Het gaat om shelly cloud. Relatief nieuw merk die inderdaad inbouw WiFi modules levert! Ook rollershutter modules en een stuk goedkoper dan Fibaro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
zwaffie schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:23:
[...]

Tijd niet op het forum geweest maar deze frustratie had ik ook! Er blijkt iemand al een tijdje wakker te zijn maar was nog onbekend.
Het gaat om shelly cloud. Relatief nieuw merk die inderdaad inbouw WiFi modules levert! Ook rollershutter modules en een stuk goedkoper dan Fibaro.
Interessant! Nu nog even El Capitain overtuigen (heb niets te vertellen thuis :P ) en kijken of ik ze in Domoticz kan zetten.

€3,50 voor verzending valt nog mee :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Laatst online: 21-09 22:35

beekware

To Experience The Unexpected..

Heb v3 Gateway via Ali binnen. Nu zit ik met het volgende probleem dat ik deze niet in Domoticz gehangen krijg. Zowel domonticz op een Ubuntu in een VMware (ESXi) als op een Pi (wifi) meld de gateway zich niet. 2 Temp. sensoren via de app (Mi Home) gekoppeld en ook nejes zichbaar. Gateway krijgt netjes een vast IP-Adres toevewezen via een DHCP reservation.

Op Ubunto ook de onderstaande commando's uitgevoerd maar geen resultaat.
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -I INPUT -p udp -j ACCEPT

Verder IMGP Snooping aan/uit gezet. Wachtwoord via Mi Home App en mode op On gezet,. Op hetzelfde Accesspoint als de Pi, maar krijg het niet voor elkaar. Maak gebruik van Unfi swtich en Accesspoints.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poehah
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-04-2024
beekware schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 11:35:
Heb v3 Gateway via Ali binnen. Nu zit ik met het volgende probleem dat ik deze niet in Domoticz gehangen krijg. Zowel domonticz op een Ubuntu in een VMware (ESXi) als op een Pi (wifi) meld de gateway zich niet. 2 Temp. sensoren via de app (Mi Home) gekoppeld en ook nejes zichbaar. Gateway krijgt netjes een vast IP-Adres toevewezen via een DHCP reservation.

Op Ubunto ook de onderstaande commando's uitgevoerd maar geen resultaat.
iptables -P OUTPUT ACCEPT
iptables -I INPUT -p udp -j ACCEPT

Verder IMGP Snooping aan/uit gezet. Wachtwoord via Mi Home App en mode op On gezet,. Op hetzelfde Accesspoint als de Pi, maar krijg het niet voor elkaar. Maak gebruik van Unfi swtich en Accesspoints.

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?
Is dat deze? https://www.aliexpress.co...-With-Mi/32790224008.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware

beekware

meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Dat is gewoon de V2 (zie topic start).
Idd handleiding gewoon gevolgd, https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

Firmware: 1.4.1_159
Model: DGNWG02LM

Vreemd dat ik 'm niet aan de praat krijg.. iemand een idee om 'm binnen Domonticz te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
beekware schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:19:
[...]

Idd handleiding gewoon gevolgd, https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara)

Firmware: 1.4.1_159
Model: DGNWG02LM

Vreemd dat ik 'm niet aan de praat krijg.. iemand een idee om 'm binnen Domonticz te krijgen?
Check even het domoticz topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Sorry dat ik vraag naar iets wat waarschijnlijk wel gecovered is in de afgelopen 171 pagina's maar:
Je hebt voor deze sensoren dus zo'n gateway nodig.. die geen NL stekker heeft. Is dat iets wat gewoon in de meterkast kan (dan maakt een converter in het stop contact met niets uit) of moet die eigenlijk ergens anders staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aezeal1980 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:25:
Sorry dat ik vraag naar iets wat waarschijnlijk wel gecovered is in de afgelopen 171 pagina's maar:
Je hebt voor deze sensoren dus zo'n gateway nodig.. die geen NL stekker heeft. Is dat iets wat gewoon in de meterkast kan (dan maakt een converter in het stop contact met niets uit) of moet die eigenlijk ergens anders staan?
Heb hem net binnen, hangt nu op de eerste verdieping maar even kijken of dit zin heeft of niet.

Wil het nachtlampje daarvoor gaan gebruiken, maar die tussen stekker wint niet de schoonheidsprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15:27
Er zijn andere opties dan de gateway, maar de gateway heeft inderdaad een verloopstekker nodig.
Dit kan in de meterkast, maar ook op andere plekken in of uit het zicht.

Een centrale plek ik je huis is wel aan te bevelen, maar dat hangt ook af van het formaat huis en de dikte van de muren.
Als je gebruik wil maken van het nachtlampje of de speaker in het apparaat dan is in de MK misschien niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware

beekware

~knip~... sorry verkeerd topic 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door beekware op 26-10-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:40:
[...]

Heb hem net binnen, hangt nu op de eerste verdieping maar even kijken of dit zin heeft of niet.

Wil het nachtlampje daarvoor gaan gebruiken, maar die tussen stekker wint niet de schoonheidsprijs
@Aezeal1980 Voor de gateway heb ik deze verloopstekker: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.297b4c4dRb4x4B
Is zeer compact, je ziet 'm bijna niet. M.i. weinig verschil met indien de gateway wel in een 230v geaarde variant leverbaar zou zijn geweest.
Wat Toppe al aangeeft, ik gebruik 'm ook op de overloop (centrale plaats in de woning) als nachtlampje (in homekit geregeld dat ie tussen zonsondergang en zonsopkomst op 5% sterkte aan moet gaan).
Daarnaast wel handig dat de speaker, op een centrale plaats, extra van dienst kan zijn icm de rookmelder en/of water sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee of, en hoe, je de temperatuur sensor kan calibreren? Zit bij mij een verschil van 1 graad. Heb hem al een uurtje op de Lyric staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Gebruik je hem in Domoticz? Zo ja, dan kun je daarin een aanpassing doen aan de temperatuur. In de mi home app zou ik het zo niet weten... Mijn sensor in de woonkamer is ook 0.5 graad Celsius positiever dan de Nefit thermostaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Furiousz op 26-10-2018 15:32 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb de gateway op de overloop van de eerste verdieping hangen. Doet meteen dienst als nachtlampje in combi met een Hue bewegingsmelder.
Zit nog een grote verloopstekker achter, maar een 'kleine' is onderweg.

https://s.click.aliexpress.com/e/bq5UbwqG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
Gebruikt iemand hier de alarm functie van de gateway? Ik gebruik hem nu en om hem WAF proof te maken heb ik er ook fysieke knoppen voor. Deze zijn alleen in de gateway geconfigureerd. Ik heb een iphone en Domoticz (gekoppeld met de gateway) en Homebridge. Volgende vragen:
  • Kan ik de alarm functie ook omzetten naar Domoticz? Dus bewegingssensors en deursensors die de gateway alarm triggeren? Volgens mij moet dit kunnen met redelijk wat programmeer werk in Domoticz, toch? Zo ja, dan is het wel jammer dat er geen simpele GUI is om dit te doen zoals in de Mi-app, vooral als je nieuwe sensors wil toevoegen.
  • Het melden van Alarm gaat nu via een push bericht. Dat vind ik eigenlijk te weinig. Zijn er nog meer opties? Telefonisch bellen zou wel het ideale zijn.
zwaffie schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 07:23:
[...]
Ik heb ook lang gezeten met het feit dat niet alle lampen te vervangen zijn met Yeelights. Ik ga dit binnenkort oplossen door RF switches (livolo) aan te schaffen (ala KAKU) en dan een universele gateway (broadlink) die RF kan versturen en gekoppeld kan worden aan domoticz. Voordeel van deze switches: ze passen gewoon in NL muren en hebben geen extra kabel nodig. Nadeel: geen feedback of ze aan of uit staan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:57:
Ik heb de gateway op de overloop van de eerste verdieping hangen. Doet meteen dienst als nachtlampje in combi met een Hue bewegingsmelder.
Zit nog een grote verloopstekker achter, maar een 'kleine' is onderweg.

https://s.click.aliexpress.com/e/bq5UbwqG
Een beetje mijn reactie copy/paste-en.... ;) (zie drie reacties hiervoor) Jij wel geavanceerder. ;)

Nu jij 'm ook aan homekit hebt hangen. Zou je kunnen checken of jij het lampje wel met de fysieke schakelaar aan kunt krijgen? Als ie aan is, krijg ik 'm wel uit. Maar aan lukt me helaas niet... Indien jou het niet lukt, zal ik eens een issue openen op de GitHub pagina.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rushhour77 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:03:
Gebruikt iemand hier de alarm functie van de gateway? Ik gebruik hem nu en om hem WAF proof te maken heb ik er ook fysieke knoppen voor. Deze zijn alleen in de gateway geconfigureerd. Ik heb een iphone en Domoticz (gekoppeld met de gateway) en Homebridge. Volgende vragen:
  • Kan ik de alarm functie ook omzetten naar Domoticz? Dus bewegingssensors en deursensors die de gateway alarm triggeren? Volgens mij moet dit kunnen met redelijk wat programmeer werk in Domoticz, toch? Zo ja, dan is het wel jammer dat er geen simpele GUI is om dit te doen zoals in de Mi-app, vooral als je nieuwe sensors wil toevoegen.
  • Het melden van Alarm gaat nu via een push bericht. Dat vind ik eigenlijk te weinig. Zijn er nog meer opties? Telefonisch bellen zou wel het ideale zijn.
[...]

Ik heb ook lang gezeten met het feit dat niet alle lampen te vervangen zijn met Yeelights. Ik ga dit binnenkort oplossen door RF switches (livolo) aan te schaffen (ala KAKU) en dan een universele gateway (broadlink) die RF kan versturen en gekoppeld kan worden aan domoticz. Voordeel van deze switches: ze passen gewoon in NL muren en hebben geen extra kabel nodig. Nadeel: geen feedback of ze aan of uit staan :(
Dit zijn best specifieke domoticz vragen. Ik denk dat je in een ander topic meer succes hebt. Zelf maak ik overigens gebruik van homebridge/homekit. Helaas kun je vanuit daar niet het alarm triggeren (wellicht hetzelfde issue als in domoticz?). Het alarm kan wel icm rookmelders of water sensoren af gaan, echter dat wordt gewoon via de Mi Home app geregeld. Volgens mij kun je vanuit daar ook best veel aansturen. Het zou me niet verbazen dat je kunt inregelen dat wanneer deur open dan alarm af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

@Aezeal1980 Voor de gateway heb ik deze verloopstekker: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.297b4c4dRb4x4B
Is zeer compact, je ziet 'm bijna niet. M.i. weinig verschil met indien de gateway wel in een 230v geaarde variant leverbaar zou zijn geweest.
Wat Toppe al aangeeft, ik gebruik 'm ook op de overloop (centrale plaats in de woning) als nachtlampje (in homekit geregeld dat ie tussen zonsondergang en zonsopkomst op 5% sterkte aan moet gaan).
Daarnaast wel handig dat de speaker, op een centrale plaats, extra van dienst kan zijn icm de rookmelder en/of water sensor.
Heb je toevallig een foto met die tussenstekker? Misschien wil ik ook halen als hij smal genoeg is. Anders gaat hij gewoon de meterkast in

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 17:46:
[...]

Heb je toevallig een foto met die tussenstekker? Misschien wil ik ook halen als hij smal genoeg is. Anders gaat hij gewoon de meterkast in
Niet moeilijk doen, gewoon bestellen. Voor 1,60/1,70 euro heb je een veel mooier verloopstekker. Ik gebruik ze ook bij de xiaomi zigbee smart stekkers. Wel iets minder fraai, de gateway bedekt de stekker heel mooi, dat doen de stekkers wat minder. Maar zo wel mooie zigbee stekkers in homebridge/homekit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
Voor mensen die opzoek zijn naar een tussenstekker voor hun gateway waar je echt niets van ziet, koop deze: https://www.bol.com/nl/p/...-stekker/9200000017451107

[ Voor 8% gewijzigd door Zeehond op 27-10-2018 15:01 . Reden: referal verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuk die Gateway met licht, maar het lijkt wel een zonnen studio hier.

Ik heb hem in HomeKit gezet, rode kleur (is donkerder) en 1%. Zodra ik hem uitzet en weer aan staat hij op 110% blauw... wordt hier niet echt gewaardeerd, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:52:
[...]

Ik ben een beetje aan het experimenteren met smart spul. Mijn "hoofd" systeem is atm mijn google home. met hierbij wat tradfri lampen en de nest thermo die er al was ('gratis' bij overstappen). Nest beveiligings spul is me wat te duur (zeker om te testen) dus vandaar dat ik hier naar kijk. Ik vind het wel jammer dat ik naast de google home EN de tradfri gateway er nu nog een moet komen vandaar dat ik het liefst alles in de
Ik lees hier dat veel via domoticz (en/of home assistant) gedaan wordt maar zijn er ook mensen die mn google home gebruiken? Of doen jullie je google home weer via domoticz (geen idee of dit een domme opmerking is.. heb me nog niet in domoticz verdiept.

De speaker in de hub... is die ook te gebruiken als speaker voor je google home?

Ow, en ik zit dus te kijken naar aqara en zie dus ook veel mijia langskomen.. is al dat mijia spul ip ouder en af te raden (ivm compatibiliteit - mn google home dus - bijvoorbeeld).

zijn de volgende dingen de nieuwe dingen in hun soort (ik bedoel.. laatste versie van dit merk)
raam/deur
https://www.gearbest.com/...p_626703.html?wid=1433363
camera
https://nl.aliexpress.com...-View-IP/32843546982.html
hub
https://dutch.alibaba.com...malList.81.60be1695fZIwsR

Als ik bijvoorbeeld in deze ali winkel kijk (leek de goedkoopste voor de raamdeur sensor:
https://nl.aliexpress.com...tch_sort&SearchText=aqara

dan zie ik elke product 2 of 3 keer.. met verschillende prijzen.... beschrijving LIJKT allemaal het zelfde.. alleen wisselt het of er Aqara, MI of Aqara + MI staat. Een raamdeursensor waar updated bij staat is een euro duurder, als dat iets op levert is een euro niet veel.. maar als het onzin is koop ik er liever iets anders voor.... (help?)

[ Voor 28% gewijzigd door Aezeal1980 op 26-10-2018 23:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 20:40
Ik heb momenteel mijn domoticz gekoppeld aan Google assistent via controlicz; echter betaald,dus zit er aan te denken om ifttt te gaan doen met scenes.

Aqara en mi zijn hetzelfde; enkel rebranding. Enkel wat schakelaars hebben wat andere (extra) functies zoals long press release; maar kunnen gewoon op de mi Gateway.

Speaker kun je niet gebruiken als een hoor home; als je domoticz (en hass vast ook wel) hebt, dan kun je wel recorded mp3s afspelen. Die van mij roept even als de wasmachine klaar is.

Heb trouwens dezelfde adapters, en ben er wel blij mee. Sluiten goed aan; ene is wel iets slapper dan de andere; maar even open maken en de contacten wat aandrukken lost dat ook op; hoewel ik toch van plan ben om een dot lijm er tussen te gooien.

Mi gateway adapter

Power socket adapter

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:09:
[...]

Een beetje mijn reactie copy/paste-en.... ;) (zie drie reacties hiervoor) Jij wel geavanceerder. ;)

Nu jij 'm ook aan homekit hebt hangen. Zou je kunnen checken of jij het lampje wel met de fysieke schakelaar aan kunt krijgen? Als ie aan is, krijg ik 'm wel uit. Maar aan lukt me helaas niet... Indien jou het niet lukt, zal ik eens een issue openen op de GitHub pagina.
LOL, sorry, niet eens gezien.

Het knopje werkt wel, maar dan werkt de automatisering weer niet fatsoenlijk. Ik kom dus maar niet meer aan het knopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:51:
Leuk die Gateway met licht, maar het lijkt wel een zonnen studio hier.

Ik heb hem in HomeKit gezet, rode kleur (is donkerder) en 1%. Zodra ik hem uitzet en weer aan staat hij op 110% blauw... wordt hier niet echt gewaardeerd, iemand een idee?
Hoe zet je ‘m aan en uit? Ik heb in HomeKit een automation in geregeld dat ie aan moet bij zonsondergang en uit bij zonsopkomst. Ik heb een warme wit tint geselecteerd en 5% lichtsterkte. Dit gaat allemaal goed. Via de Woning app de tegel aan/uit onthoudt ie deze instellingen en gaat ook goed.

Heb je trouwens de foto’s gezien van @Krypt ? Zo ziet het er bij mij ook uit. Zeker voor de gateway een grote aanwinst. Je ziet de stekker dan bijna niet en maakt het geheel vrijwel niet dikker.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 27-10-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Krypt Ik heb drie van die verloopstekkers. De eerste zit muur vast op de gateway. De andere twee gebruik ik voor xiaomi smart stekkers. Daarbij viel me inderdaad op de één van de twee verloopstekkers wat slapper was. Nooit bij stil gestaan dat je dat zelf kunt fixen. Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
defcon84 schreef op woensdag 24 oktober 2018 @ 14:28:
[...]

Thanks zojuist de stick besteld om mijn Hue en vooral (Chinese) Xiaomi hub te vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peligro2k schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 10:31:
[...]

Thanks zojuist de stick besteld om mijn Hue en vooral (Chinese) Xiaomi hub te vervangen
Zorgt deze stekker ook voor mesh netwerk(en)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 11:35:
[...]

Zorgt deze stekker ook voor mesh netwerk(en)?
Als ik het goed heb zorgen je apparaten (in ieder geval lampen?) voor het mesh netwerk. De verkoper gaf aan een stick op zolder te hebben draaien, en dat deze zonder problemen zijn hele huis kon bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peligro2k schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:48:
[...]

Als ik het goed heb zorgen je apparaten (in ieder geval lampen?) voor het mesh netwerk. De verkoper gaf aan een stick op zolder te hebben draaien, en dat deze zonder problemen zijn hele huis kon bedienen.
Dat zou wel mooi zijn. Ik had namelijk ooit begrepen dat tradfri, xiaomi en hue alle hun eigen mesh netwerk opzetten. Het zou mooi zijn als dat bij zigbee2mqtt wel gecombineerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:02:
[...]

Dat zou wel mooi zijn. Ik had namelijk ooit begrepen dat tradfri, xiaomi en hue alle hun eigen mesh netwerk opzetten. Het zou mooi zijn als dat bij zigbee2mqtt wel gecombineerd kan worden.
Op de Github pagina van zigbee2mqtt vond ik dit
Mains Powered Zigbee nodes are almost always routers (repeaters), I've got a couple of Xiaomi Zigbee Wall Plugs and a Hue Lightstrip, all of them are routers.

https://github.com/Koenkk...77#issuecomment-423258909

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ik zal het nog maar een keertje zeggen om wat onduidelijkheid weg te nemen. Ik heb voor mijn werk meerdere ZigBee netwerken geïmplementeerd en er zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden.

- Batterij gevoede ZigBee nodes zijn (zo goed als altijd) altijd "end nodes" deze doen geen routing want dat kost een hoop stroom.

- Mains powered ZigBee nodes zijn inderdaad vaak routers. Echter routers "routen" alleen hun eigen netwerk. Dit vergelijkbaar met een wifi netwerk ID, in de zin van alleen gekoppelde apparaten zitten erin.
Een ZigBee netwerk van een ander merk zelfs hetzelfde merk maar een ander netwerk ID zal geen routing doen voor jouw netwerk.

De Zigbee2Mqtt stick maakt (zover ik begrijp) gebruik van een ZigBee sniffer. Deze zit niet in een netwerk maar luistert alle berichten af die door de lucht gaan. Om ze te kunnen decoderen heb je wel de encryptiesleutels nodig maar deze zijn heel vaak statisch.

[ Voor 0% gewijzigd door Fabske op 18-09-2019 19:34 . Reden: foute info ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Fabske schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:40:
Ik zal het nog maar een keertje zeggen om wat onduidelijkheid weg te nemen. Ik heb voor mijn werk meerdere ZigBee netwerken geïmplementeerd en er zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden.

- Batterij gevoede ZigBee nodes zijn (zo goed als altijd) altijd "end nodes" deze doen geen routing want dat kost een hoop stroom.

- Mains powered ZigBee nodes zijn inderdaad vaak routers. Echter routers "routen" alleen hun eigen netwerk. Dit vergelijkbaar met een wifi netwerk ID, in de zin van alleen gekoppelde apparaten zitten erin.
Een ZigBee netwerk van een ander merk zelfs hetzelfde merk maar een ander netwerk ID zal geen routing doen voor jouw netwerk.

De Zigbee2Mqtt stick maakt (zover ik begrijp) gebruik van een ZigBee sniffer. Deze zit niet in een netwerk maar luistert alle berichten af die door de lucht gaan. Om ze te kunnen decoderen heb je wel de encryptiesleutels nodig maar deze zijn heel vaak statisch.
Thanks voor deze uitleg!

Nog voor de zekerheid ;) : als je dus xiaomi (zigbee smart stekkers, dus mains powered) en hue door elkaar gebruikt, wordt er middels zigbee2mqtt geen gecombineerd mesh netwerk opgebouwd? Zo nee, dan lijkt me dat best een erg belangrijk aspect. Bij mij loopt Hue helemaal door in de achtertuin, terwijl de hub zich in de meterkast bevindt. Wel een domper als je in de veronderstelling bent dat bv een tradfri slimme stekker dan opeens mee lift als zigbee2mqtt gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Fabske schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 13:40:
Volgens mij is die originele stick met een sniffer firmware. Daarom dat je ze moet reflashen en dan wordt het een controller (AFAIK). Daarnaast zijn er voor die stick ook router/repeater firmwares te vinden.

Met zigbee2mqtt krijg je dus wel één netwerk wat beheert wordt door de stick. I.p.v. dat de stick het verkeer van verschillende netwerken snifft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fabske
  • Niet online
RobertMe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:24:
[...]

Volgens mij is die originele stick met een sniffer firmware. Daarom dat je ze moet reflashen en dan wordt het een controller (AFAIK). Daarnaast zijn er voor die stick ook router/repeater firmwares te vinden.

Met zigbee2mqtt krijg je dus wel één netwerk wat beheert wordt door de stick. I.p.v. dat de stick het verkeer van verschillende netwerken snifft.
Ik ken die Zigbee2Mqtt stick niet zo goed, maar als ik de documentatie zo bekijk heb je gelijk inderdaad.
Zo te zien maakt de stick zelf een netwerk (Coordinator) en daar moet je je devices op laten joinen.
Dat betekend dat alle routers die ook in dat netwerk zitten inderdaad packages routeren. Dit detail word heel vaak over het hoofd gezien. (Vandaar dat ik er steeds zo op hamer).
Maar er is dus wel sprake van een gecombineerd netwerk.

Wat ik mij wel afvraag is dat ze claimen dat je "iedere zigbee device" kan toevoegen.
Volgens mij kun je alleen apparaten met het zelfde Zigbee Profile in een netwerk samenvoegen. (Dit profiel bepaald namelijk de gebruikte network keys). Hierdoor werd ik op het verkeerde been gezet mbt de sniffer.

Overigens is die stick een universeel zigbee device waar ze dmv firmware een bepaald type van maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Fabske op 27-10-2018 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Deze kwam ik net tegen op Ali. Redelijk platte adapter stekker.

Universal High Quality 16A Euro converter Plug 2 Round Pin Socket AU US UK CN Plug To EU Wall Plug AC 250V Travel Adapter
https://s.click.aliexpress.com/e/cAAgKFuk

Zag er hier laatst ook eentje voorbij komen die een 10tje moest kosten. Deze is iets schappelijker. Tot 16A.

Zelf nog geen ervaring mee omdat ik ooit een keer 15 stuks via eBay (uiteindelijk met import nog veel te duur) heb gekocht.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Flagg schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:26:
Deze kwam ik net tegen op Ali. Redelijk platte adapter stekker.

Universal High Quality 16A Euro converter Plug 2 Round Pin Socket AU US UK CN Plug To EU Wall Plug AC 250V Travel Adapter
https://s.click.aliexpress.com/e/cAAgKFuk
Vreemd, Page cannot be displayed aan deze kant

edit ; aha, wacht, maintanance

[ Voor 4% gewijzigd door maartend op 27-10-2018 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
Fabske schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 14:56:
[...]

Ik ken die Zigbee2Mqtt stick niet zo goed, maar als ik de documentatie zo bekijk heb je gelijk inderdaad.
Zo te zien maakt de stick zelf een netwerk (Coordinator) en daar moet je je devices op laten joinen.
Dat betekend dat alle routers die ook in dat netwerk zitten inderdaad packages routeren. Dit detail word heel vaak over het hoofd gezien. (Vandaar dat ik er steeds zo op hamer).
Maar er is dus wel sprake van een gecombineerd netwerk.

Wat ik mij wel afvraag is dat ze claimen dat je "iedere zigbee device" kan toevoegen.
Volgens mij kun je alleen apparaten met het zelfde Zigbee Profile in een netwerk samenvoegen. (Dit profiel bepaald namelijk de gebruikte network keys). Hierdoor werd ik op het verkeerde been gezet mbt de sniffer.

Overigens is die stick een universeel zigbee device waar ze dmv firmware een bepaald type van maken.
Hey, ik ben dus aan het denken om wat Xaomi spul te komen en wie weet wat voor merken nog volgen.. de tradfri hub heb ik al... maar dit klinkt handig.. maar is het plug n play (wat apparaten koppelen zoals bij tradfrit kan ik natuurlijk wel) of moet er bij dit soort dingen meer gebeuren? (want dan koop ik liever een paar hubs extra die ik ergens in de meterkast leg en nooit meer zie). En nog belangrijker.. kan je dit dan ook aan google home koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Niet online
Als je zo min mogelijk gedoe wilt hebben kun je het beste voor de officiele gateway gaan.
De Zigbee2Mqtt is meer knutselwerk. (Heeft vele voordelen, maar gebruiksvriendelijkheid is daar niet een van)
Of die aan google home te koppelen is heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
Aezeal1980 schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:04:
[...]

Hey, ik ben dus aan het denken om wat Xaomi spul te komen en wie weet wat voor merken nog volgen.. de tradfri hub heb ik al... maar dit klinkt handig.. maar is het plug n play (wat apparaten koppelen zoals bij tradfrit kan ik natuurlijk wel) of moet er bij dit soort dingen meer gebeuren? (want dan koop ik liever een paar hubs extra die ik ergens in de meterkast leg en nooit meer zie). En nog belangrijker.. kan je dit dan ook aan google home koppelen?
Bij de Zigbee2mqtt stick moet je zelf die stick flashen met de juiste firmware. Dat is dus niet plug & play. Maar volgens mij kun je ook weer kant en klare sticks kopen op marktplaats (die dus al geflashed zijn). Maar na wat onderzoek heb ik zelf een beetje mijn twijfels bij zigbee2mqtt. Niet perse voor (Xiaomi) sensoren, maar wel als je ook naar verlichting gaat kijken. AFAIK kan Zigbee2mqtt bv lampen niet groeperen. Als je dus 4 lampen in 1 ruimte hebt moet je ze allemaal apart aanzetten, wat mogelijk tot kleine vertragingen leidt (alle lampen een voor een aan zien gaan i.p.v. allemaal tegelijk).

Overigens zijn er ook nog andere 'alles in een' opties. In het Home Assistant topic werd daar gisteren ook nog over gesproken. Een volgens mij ook populaire optie is met Deconz, die 2 'sticks' maken, de Conbee wat een echte USB stick is en de RaspBee, die zoals de naam al doet vermoeden, voor een Raspberry Pi is. En daarnaast zijn er dan nog meer makers van (universele) sticks, Elelabs is er daar een van.

Voor Google Home ben je overigens denk ik altijd gekoppeld aan het domotica platform waar je gebruik van maakt. Zigbee2mqtt bv doet alleen maar werken met MQTT. Maar dat kun je wel gebruiken om devices ervoor aan te maken in Home Assistant, waarna je Home Assistant vervolgens weer aan bv Google Home kunt koppelen. Dit omdat (al?) deze oplossingen gericht zijn op opzetten van het Zigbee netwerk en dat beschikbaar stellen aan een programma (Home Assistant, Domoticz, ...). Die laatste zijn vervolgens dus 'verantwoordelijk' voor het communiceren met iets zoals de Google Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
RobertMe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:52:
[...]

AFAIK kan Zigbee2mqtt bv lampen niet groeperen. Als je dus 4 lampen in 1 ruimte hebt moet je ze allemaal apart aanzetten, wat mogelijk tot kleine vertragingen leidt (alle lampen een voor een aan zien gaan i.p.v. allemaal tegelijk).
Het groeperen doe je toch gewoon via Domoticz/Home Assistant/Homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Nu online
peligro2k schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 23:25:
[...]

Het groeperen doe je toch gewoon via Domoticz/Home Assistant/Homekit?
Maar dan krijg je dus wat ik zeg. Dat Domoticz/HA/Homekit allemaal losse commando's naar Zigbee2mqtt sturen met "zet lamp X aan", "zet lamp Y aan" etc. Elk commando aan Zigbee2mqtt wordt vervolgens ook "apart" doorgezet binnen het Zigbee netwerk en daardoor ga je dus mogelijk ook zien dat elke lamp apart aan gaat (of doet dimmen, of van kleur veranderd, of...). Dit waar het als ik het goed begrepen heb ook binnen Zigbee zelf mogelijk is om apparaten (of in ieder geval dan lampen) te groeperen. Daardoor wordt er binnen het Zigbee netwerk ook maar één commando gestuurd in zo'n geval en passen alle lampen gelijktijdig de status aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
https://nl.aliexpress.com...999999.275.63e63c00B45TmY

Iemand die deze heeft?
Kan deze de hub vervangen? (gateway?) en moet deze op het lichtnet?
Pagina: 1 ... 43 ... 89 Laatste