Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:42
Aezeal1980 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 00:07:
https://nl.aliexpress.com...999999.275.63e63c00B45TmY

Iemand die deze heeft?
Kan deze de hub vervangen? (gateway?) en moet deze op het lichtnet?
Ja ik heb hem, ja, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Iemand enig idee hoe ik de temperatuur sensor kan "forceren" een refresh te doen van de temperatuur state? Dit lijkt namelijk een redelijk random te gebeuren?

En heb ik voor de camera's perse de Gateway nodig of kan dit ook met Homey?

[ Voor 20% gewijzigd door Sanderrr op 28-10-2018 07:57 ]

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:30

paQ

Zijn er tweakers die ervaring hebben met de luchtbevochtiger van Xiaomi?
De versie met de roller aan de binnenkant.
https://www.gearbest.com/..._1650027.html?wid=1433363

Ik vind eigenlijk maar 1 Russisch filmpje waarbij je ziet dat de luchtvochtigheid slechts 2% stijgt in 20 min.
Dat is best weinig eigenlijk. :?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sanderrr schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 07:41:
Iemand enig idee hoe ik de temperatuur sensor kan "forceren" een refresh te doen van de temperatuur state? Dit lijkt namelijk een redelijk random te gebeuren?
Bij mijn weten kun je dit niet forceren / bevragen, tenzij je zelf met een python achtige script een request van alle aanwezige sensoren doet.

Updaten volgens de officiele documentatie:
The temperature and humidity sensor reports a message if the temperature changes to 0.5 degrees or the humidity changes to 6%.

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 15:27
paQ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:20:

Ik vind eigenlijk maar 1 Russisch filmpje waarbij je ziet dat de luchtvochtigheid slechts 2% stijgt in 20 min.
Ik vind het best veel 2% in 20 minuten. Maar zegt helemaal niks als je niet weet hoe groot de ruimte is waarin hij staat.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

hmmmm
Nou we gaan het zien. ik heb hem maar eens besteld.

Hij kan altijd nog op marktplaats :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 20:35
Inmidels al 6 van deze in gebruik. Klemmen heel goed. Hangt geen zwaar spul aan. Gateway, yeelights, staande lamp met leds en sommige via slimme schakelaar. Werken allemaal perfect. Zijn ook platter dan die creme kleurige van ebay met rode led
Flagg schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:26:
Deze kwam ik net tegen op Ali. Redelijk platte adapter stekker.

Universal High Quality 16A Euro converter Plug 2 Round Pin Socket AU US UK CN Plug To EU Wall Plug AC 250V Travel Adapter
https://s.click.aliexpress.com/e/cAAgKFuk

Zag er hier laatst ook eentje voorbij komen die een 10tje moest kosten. Deze is iets schappelijker. Tot 16A.

Zelf nog geen ervaring mee omdat ik ooit een keer 15 stuks via eBay (uiteindelijk met import nog veel te duur) heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

Als ik het goed begrijp word de Aqara (Europese) versie van de homekit gateway verplaatst van oktober naar januari 2019.

(Duitse) bron: https://www.ifun.de/aqara...-nach-deutschland-128948/

Denk dat ik nu toch de Chinese Aqara Homekit versie bestel, ervaren mensen zoals in het artikel beschreven inderdaad connectie issues? Met mijn Xiaomi stofzuiger eigenlijk nooit last van..

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Underworld schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:32:
Als ik het goed begrijp word de Aqara (Europese) versie van de homekit gateway verplaatst van oktober naar januari 2019.

Denk dat ik nu toch de Chinese Aqara Homekit versie bestel, ervaren mensen zoals in het artikel beschreven inderdaad connectie issues? Met mijn Xiaomi stofzuiger eigenlijk nooit last van..
Af en toe geven de Xiaomi accessoires in HomeKit bij mij ‘geen reactie’, maar na afsluiten van de Woning app reageren ze gewoon weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Underworld schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 16:32:

Jammer. Aan de andere kant, is mijn xiaomi gateway v2 wat minder snel afgeschreven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024
Kan je met dit ding zonder echte hub? Ik wil dit ding wel hebben denk ik en als ik dan geen hub hoef te kopen... dat zou schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Aezeal1980 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:09:
[...]

Kan je met dit ding zonder echte hub? Ik wil dit ding wel hebben denk ik en als ik dan geen hub hoef te kopen... dat zou schelen.
Ja, ik heb deze camera draaien icm magneet & motion sensors. Geen losse gateway nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
Dacuuu schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:11:
[...]

Ja, ik heb deze camera draaien icm magneet & motion sensors. Geen losse gateway nodig.
Nice.. dit ding is goedkoper dan de gateway en doet iets waar ik iets aan heb (iit de gateway die functies heeft die ik niet nodig heb denk ik). Dan wordt het deze met wat raamdeur sensors en een bewegings sensor om te starten denk ik.

Dit ding zit wel aan een draad neem ik aan? Op licht net?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Aezeal1980 schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 22:14:
[...]

Nice.. dit ding is goedkoper dan de gateway en doet iets waar ik iets aan heb (iit de gateway die functies heeft die ik niet nodig heb denk ik). Dan wordt het deze met wat raamdeur sensors en een bewegings sensor om te starten denk ik.

Dit ding zit wel aan een draad neem ik aan? Op licht net?
230v idd. (usb stekker in de camera) let er wel op dat je hem niet icm domoticz kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
Wel met google home? Ik las ergens iets dat aqara op GH kon (Ik zie MI home wel in de device opties bij GH... maar heb natuurlijk nog niets en weet niet of alle MI home spul dan ook zo werkt).

Overigens wel apart dat je dat cameratje op de ads overal ziet staan zonder draad :D

[ Voor 69% gewijzigd door Aezeal1980 op 28-10-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

paQ schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:20:

Zoals @DeOS al zei is de grootte van de ruimte bepalend, maar ook de omgevingstemperatuur. Hoe lager de temperatuur hoe minder vocht er opgenomen wordt in de lucht. Je kunt het wel inblazen, maar alle koude delen zullen nat worden. Terwijl de RLV laag blijft.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mijn scepsis zit meer erin dat het geen vaporizer is, maar plastic schijven die simpelweg door het water rollen.
De theorie erachter volgens mij, is dat je zo heel veel 'nat oppervlak' creëert, waardoor een ventilator en wegzuigt van dat oppervlak en het zo het apparaat uitblaast.
Is dat wel zo effectief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikkeraap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 21:09
Dit is een zogenaamde luchtwasser. Ik heb een soortgelijk iets van Philips. Deze zou 500 g/uur doen. Dit houd 55 m2 net boven de 40%. De xiaomi doet 240 g/uur, dus voor een woonkamer zou het denk te klein zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
Na een aantal Xiaomi apparaten via Homebridge toe te hebben gevoegd aan HomeKit ben ik even verder aan het kijken. Sowieso naar thermometers voor een aantal ruimtes is huis.
Nu zie ik een ronde en een vierkante met scherm. Kan ik die vierkante ook toevoegen aan de Gateway 2? Zie hem namelijk niet in de app staan als ik op de + klik.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Serena schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:36:
Na een aantal Xiaomi apparaten via Homebridge toe te hebben gevoegd aan HomeKit ben ik even verder aan het kijken. Sowieso naar thermometers voor een aantal ruimtes is huis.
Nu zie ik een ronde en een vierkante met scherm. Kan ik die vierkante ook toevoegen aan de Gateway 2? Zie hem namelijk niet in de app staan als ik op de + klik.
hij staat er bij mij gewoon tussen

edit: ah die met display.
Die witte kan volgens mij niet gekoppeld worden en is stand alone.
kikkeraap schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:30:
Dit is een zogenaamde luchtwasser. Ik heb een soortgelijk iets van Philips. Deze zou 500 g/uur doen. Dit houd 55 m2 net boven de 40%. De xiaomi doet 240 g/uur, dus voor een woonkamer zou het denk te klein zijn.
hmmm
naja we gaan het zien.

Op kantoor duikt in de winter de LV nog wel eens tot beneden de 10% :X

[ Voor 36% gewijzigd door paQ op 29-10-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Hier is het de afgelopen dagen weeeer bingo met de Xiaomi knoppen icm Domoticz :( . Ik heb nu 2 dagen achter elkaar de Pi opnieuw moeten opstarten om alle Xiaomi knoppen weer werkend te krijgen, heel vervelend! En ik kom er maar niet achter waar het nu aan ligt, erg frustrerend. Nog andere mensen hier die er de laatste tijd last van hebben?

Ik denk dat mij maar eens ga inlezen op het Zigbee2MQTT verhaal. Het lijkt mij dat wanneer alle Xiaomi knoppen via MQTT lopen de boel een stuk stabieler draait.

Edit: ik heb de benodigde hardware al besteld en alle software op de Pi geïnstalleerd :+ .

[ Voor 27% gewijzigd door Furiousz op 29-10-2018 13:43 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
Wat is nou echt het verschil tussen de ronde en de vierkante thermometer ZONDER scherm?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:20:
Wat is nou echt het verschil tussen de ronde en de vierkante thermometer ZONDER scherm?
Vierkant: temperature, humidity and atmospheric pressure
Rond: temperature and humidity
Zie specs op b.v. Gearbest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kikkeraap schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:30:
Ik heb het grootste deel van de middag in het theater gezeten, en daar hing de tent ook vol met verdampers in het plafond om de rLV op peil te houden Ik denk toch dat dat the way to go is in droge dagen.

Ik heb de order toch gecanceld zojuist en een Stadler Form Eva besteld.
Jammer dat zo'n tank maar 8 - 10 ur mee gaat, maar so be it.
Hopelijk genoeg voor enkele dagen telkens.
Met wat geluk kan ik hem via de IR booster aan en uitzetten, en zo in homebridge opnemen

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 29-10-2018 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
lowo schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Je hebt helemaal gelijk.
Er zijn 2 gateways waarbij de oude versie uitgefaseerd wordt ( is al bijna niet meer te krijgen zover ik kan zien ) en de nieuwe dus de Xiaomi Mi Smart Home Gateway V2 is'
Uiterlijk is hetzelfde maar het modelnummer van de Gateway V2 is DGNWG02LM.
Wat vaak omschreven wordt als Gateway V3 is eigenlijk een airconditioner controller met ingebouwde gateway functionaliteit.
Belangrijk verschil tussen versie 1 en 2 is de Aqara ondersteuning. Die is niet voor alle producten voorhanden op de Gateway V1.
Dus is dit het probleem dat de gateway niet werkt in Domiticz? ik zie nu in mijn Mi App dat ik een lummi gateway V3 hebt. ben een tijd bezig om deze in domoticz te krijgen.

voordat ik een verkeerde bestel kan er iemand een link geven van geven van de gateway V2 welke wel kan werking in Domo?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:12
En hoe doe je dit? Wat ik dus wil is met een dummy switch het alarm in en uit schakelen, dus niet het geluid maar echt het alarm. Dit doe ik nu via de App of via het knopje op de gateway. Graag zou ik dit automatiseren en dan vanuit een ander systeem deze dummy switch dan weer aan het uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.70584c4dt0MOph
sterremos schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 20:43:
[...]

Dus is dit het probleem dat de gateway niet werkt in Domiticz? ik zie nu in mijn Mi App dat ik een lummi gateway V3 hebt. ben een tijd bezig om deze in domoticz te krijgen.

voordat ik een verkeerde bestel kan er iemand een link geven van geven van de gateway V2 welke wel kan werking in Domo?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
rorie schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:36:
En hoe doe je dit? Wat ik dus wil is met een dummy switch het alarm in en uit schakelen, dus niet het geluid maar echt het alarm. Dit doe ik nu via de App of via het knopje op de gateway. Graag zou ik dit automatiseren en dan vanuit een ander systeem deze dummy switch dan weer aan het uit zetten.

[...]
In domoticz heb ik via een gebeurtenis het alarm aangemaakt.
hierin zit ook een dummy switch verwerkt (die op tijd aan en uit gaat) welke ook via een xiaomi switch kan worden aangestuurd (wanneer er bezoek komt/ weg gaat).
Wanneer de dummy 'aan' staat en het is tussen een bepaalde tijd en 1 van mijn ramen of deuren gaat open, dan gaat het alaram van de gateway (onder andere) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Als ik het goed begrijp laat jij Domoticz de beslissing maken of het alarm af moet gaan, dit kan natuurlijk ook. Op dit moment gebruik ik de Xiaomi home app i.c.m. de Xiaomi gateway v2 en twee deursensors, als ik naar bed ga zet ik het alarm via de App of Gateway op scherp. Net voordat ik de volgende dag de deur open doe disarm ik het alarm via de app van Xiaomi.

Mijn vraag is dus of ik in Domoticz via een dummy switch het alarm op scherp kan zetten van de gateway, dus net zoals ik dat nu via de App doe. Hopelijk is de vraag zo iets duidelijker en is dit mogelijk?
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 09:29:
[...]

In domoticz heb ik via een gebeurtenis het alarm aangemaakt.
hierin zit ook een dummy switch verwerkt (die op tijd aan en uit gaat) welke ook via een xiaomi switch kan worden aangestuurd (wanneer er bezoek komt/ weg gaat).
Wanneer de dummy 'aan' staat en het is tussen een bepaalde tijd en 1 van mijn ramen of deuren gaat open, dan gaat het alaram van de gateway (onder andere) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rorie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:19:
Als ik het goed begrijp laat jij Domoticz de beslissing maken of het alarm af moet gaan, dit kan natuurlijk ook. Op dit moment gebruik ik de Xiaomi home app i.c.m. de Xiaomi gateway v2 en twee deursensors, als ik naar bed ga zet ik het alarm via de App of Gateway op scherp. Net voordat ik de volgende dag de deur open doe disarm ik het alarm via de app van Xiaomi.

Mijn vraag is dus of ik in Domoticz via een dummy switch het alarm op scherp kan zetten van de gateway, dus net zoals ik dat nu via de App doe. Hopelijk is de vraag zo iets duidelijker en is dit mogelijk?

[...]
Dat klopt, bij mij loopt alles via domoticz.

Ja waarom zou dat niet kunnen? Je moet dan wel in domoticz de gebeurtenis aanmaken, met daarin je gateway en dummy switch. Je moet er dus wel voor zorgen dat je gateway in domoticz staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Vraag het me dus steeds meer af of dit dus wel mogelijk is en vooral hoe, kan hier tot nog toe weinig over terug vinden. Gateway en dummy switch zijn netjes toegevoegd, bij devices staan net al mijn Xiaomi producten. De grote vraag voor mij blijft hoe je nu in blocky tegen de gateway zegt om het alarm op scherp te zetten.
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 10:39:
[...]

Dat klopt, bij mij loopt alles via domoticz.

Ja waarom zou dat niet kunnen? Je moet dan wel in domoticz de gebeurtenis aanmaken, met daarin je gateway en dummy switch. Je moet er dus wel voor zorgen dat je gateway in domoticz staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
rorie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:05:
Vraag het me dus steeds meer af of dit dus wel mogelijk is en vooral hoe, kan hier tot nog toe weinig over terug vinden. Gateway en dummy switch zijn netjes toegevoegd, bij devices staan net al mijn Xiaomi producten. De grote vraag voor mij blijft hoe je nu in blocky tegen de gateway zegt om het alarm op scherp te zetten.

[...]
De vraag is, wat versta jij onder het 'alarm' van de gateway? Het is gewoon het geluid wat uit de gateway komt... toevallig heeft de gateway wel een aparte IDX/device in domoticz (ook in de mi app) waar je uit alarm geluiden kunt kiezen. Zoals je bijvoorbeeld ook de 'deurbel' geluiden kunt kiezen. Je maakt dus een event aan waarin jij zegt middels een dummy switch wanneer het alarm (een gekozen geluid van de gateway) moet/mag afgaan. In mijn geval gaan tevens alle lampen in mijn huis aan en komt er uit mijn 2e gateway ook geluid en ik heb ook nog twee sonoffs gekoppeld aan een 'echte' alarm device waaruit herrie komt wanneer mijn event: alarm, getriggerd wordt, zo worden wij niet alleen wakker, maar mijn buurt ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Afbeeldingslocatie: https://www.aqara.com/common/images/smart_hub_en-pc-product1.jpg
Hebben er al meer mensen de nieuwe Aqara hub? werkt goed met Homekit en spreekt chinees en engels!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag. In Domoticz kan ik een aantal zaken terug vinden die je ook via de Mi Home app kan instellen maar niet alles. Het laten afspelen van een alarm uit de Xiaomi gateway speaker gaat prima met Xiaomi Gateway Alarm Ringtone vanuit Domoticz. Wat ik niet kan vinden is hoe je vanuit Domoticz Alerts enabled en disabled, denk dat dit gewoon niet op de API zit van de Xiaomi gateway. Misschien komt dat nog, wie weet.

Zo kan je vanuit Domoticz denk ik ook niet reageren op wanneer er op de fysieke button gedrukt word die aanwezig is op de Gateway?
vwtune schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:18:
[...]

De vraag is, wat versta jij onder het 'alarm' van de gateway? Het is gewoon het geluid wat uit de gateway komt... toevallig heeft de gateway wel een aparte IDX/device in domoticz (ook in de mi app) waar je uit alarm geluiden kunt kiezen. Zoals je bijvoorbeeld ook de 'deurbel' geluiden kunt kiezen. Je maakt dus een event aan waarin jij zegt middels een dummy switch wanneer het alarm (een gekozen geluid van de gateway) moet/mag afgaan. In mijn geval gaan tevens alle lampen in mijn huis aan en komt er uit mijn 2e gateway ook geluid en ik heb ook nog twee sonoffs gekoppeld aan een 'echte' alarm device waaruit herrie komt wanneer mijn event: alarm, getriggerd wordt, zo worden wij niet alleen wakker, maar mijn buurt ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

masterBunny schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:57:
[Afbeelding]
Hebben er al meer mensen de nieuwe Aqara hub? werkt goed met Homekit en spreekt chinees en engels!
Eh nee.. Nog geen behoefte gehad om iets van Google of Apple voice commando's te hoeven gebruiken.
Gebruik het helemaal niet, alleen in de auto om een appje te sturen of naar huis te bellen.

Verder nog nieuwe functies erbij gekomen? Of puur EU stekker en Engelse taal?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-09 22:00
rorie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:18:
Helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag. In Domoticz kan ik een aantal zaken terug vinden die je ook via de Mi Home app kan instellen maar niet alles. Het laten afspelen van een alarm uit de Xiaomi gateway speaker gaat prima met Xiaomi Gateway Alarm Ringtone vanuit Domoticz. Wat ik niet kan vinden is hoe je vanuit Domoticz Alerts enabled en disabled, denk dat dit gewoon niet op de API zit van de Xiaomi gateway. Misschien komt dat nog, wie weet.

Zo kan je vanuit Domoticz denk ik ook niet reageren op wanneer er op de fysieke button gedrukt word die aanwezig is op de Gateway?

[...]
Misschien zijn je vragen meer iets voor in het domoticz topic dan voor het Xiaomi topic. Neem aan dat je de info op de wiki al doorgenomen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Klopt, ik zal daar mijn vraag opnieuw stellen, wiki heb ik bekeken, bedankt voor alle hulp hier!
wmn79 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:38:
[...]

Misschien zijn je vragen meer iets voor in het domoticz topic dan voor het Xiaomi topic. Neem aan dat je de info op de wiki al doorgenomen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
RoRoo schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:37:
[...]

Eh nee.. Nog geen behoefte gehad om iets van Google of Apple voice commando's te hoeven gebruiken.
Gebruik het helemaal niet, alleen in de auto om een appje te sturen of naar huis te bellen.

Verder nog nieuwe functies erbij gekomen? Of puur EU stekker en Engelse taal?
Nee niet echt, de EU stekker is nog niet leverbaar. Ik heb de Chinese stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien dat dit al eerder is besproken.

Ik wil de Xiaomi Aqara Wall Switch gebruiken om normale lampen met de app te bedienen. Maar ik lees dat ze op 220V werken. Heeft iemand iemand deze switch uitgeprobeerd en werkt het op 230v?

https://www.gearbest.com/...UUwdOhDcp_zEaAq5WEALw_wcB

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2018 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

masterBunny schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:50:
[...]

Nee niet echt, de EU stekker is nog niet leverbaar. Ik heb de Chinese stekker.
Ik heb hem toevallig gister besteld. Maar de Europese stekker zit er bij voor op de Chinese stekker.
Of bedoel je met EU stekker; de Europese versie van de gateway? Die is inderdaad uitgesteld tot januari 2019

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 18:21:
Misschien dat dit al eerder is besproken.

Ik wil de Xiaomi Aqara Wall Switch gebruiken om normale lampen met de app te bedienen. Maar ik lees dat ze op 220V werken. Heeft iemand iemand deze switch uitgeprobeerd en werkt het op 230v?

https://www.gearbest.com/...UUwdOhDcp_zEaAq5WEALw_wcB
het werkt... in een vierkante inbouwdoos ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
rorie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:44:
Klopt, ik zal daar mijn vraag opnieuw stellen, wiki heb ik bekeken, bedankt voor alle hulp hier!

[...]
Als workaround zou je een 'door sensor' kunnen gebruiken en die laten triggeren met domoticz (schakelaar via domoticz aansluiten aan het glaasje in de aqara sensor) en in de Mi Home stel je dan een scene in op die door sensor als die contact geeft dat alarm actief moet zijn.
Een rechtstreekse communicatie is er niet. Je zal een 'omweg' moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Jij begrijpt mij :) en wat een creatieve oplossing. Ben benieuwd of dit gewoon niet aanwezig is op de API van de Xiaomi gateway of dat Domoticz dit gewoon niet geimplementeerd heft.
de.lesse schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 21:02:
[...]
Als workaround zou je een 'door sensor' kunnen gebruiken en die laten triggeren met domoticz (schakelaar via domoticz aansluiten aan het glaasje in de aqara sensor) en in de Mi Home stel je dan een scene in op die door sensor als die contact geeft dat alarm actief moet zijn.
Een rechtstreekse communicatie is er niet. Je zal een 'omweg' moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
hoi, Gisteren de Raspberry met domoticz geintalleerd, de klikaan, de Yeelight en de mi lampen stan in de domoticz en werken. De MI gateway is inderdaad niet de juiste. en dus de juiste staat in bestelling.
Ik lees in het forum dat oa d eMi kubus gebruikt kan worden voor verschillende mogelijkheden. Less bv over Spotity, geluid harder/zachter/

Moet nog even wachten, maar wat is de werkwijze om deze bv alle lampen te bedienen met bv de kubus? is dit et script in domoticz?

waar kan ik hierover informatie vinden?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
sterremos schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:04:
hoi, Gisteren de Raspberry met domoticz geintalleerd, de klikaan, de Yeelight en de mi lampen stan in de domoticz en werken. De MI gateway is inderdaad niet de juiste. en dus de juiste staat in bestelling.
Ik lees in het forum dat oa d eMi kubus gebruikt kan worden voor verschillende mogelijkheden. Less bv over Spotity, geluid harder/zachter/

Moet nog even wachten, maar wat is de werkwijze om deze bv alle lampen te bedienen met bv de kubus? is dit et script in domoticz?

waar kan ik hierover informatie vinden?

ron
Kan via een script, maar ook 'simpel' via blockly.
If turn 90graden then lamp aan...
if turn 180 graden then turn lamp uit.
enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
rorie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 10:14:
Jij begrijpt mij :) en wat een creatieve oplossing. Ben benieuwd of dit gewoon niet aanwezig is op de API van de Xiaomi gateway of dat Domoticz dit gewoon niet geimplementeerd heft.

[...]
Ik heb hier ook naar gezocht maar volgens mij kan je de hub niet op scherp zetten via Domoticz. Ik heb het nu opgelost door een fysieke knop te gebruiken die ik in de Mi app heb geconfigureerd om alarm op scherp te zetten. Dit om de WAF factor te verhogen en de app werkt best traag voor alarm aan te zetten.
Ander probleem wat ik tegen ben gekomen is dat als het alarm getriggered wordt er geen vertraging is voordat het alarm afgaat, dus heb ik de voordeursensor niet op alarm staan. Verder zorg ik ervoor dat als op de knop wordt gedrukt er een stopcontact wordt aangezet voor een ipcamera en een lamp ergens aan wordt gezet zodat ik zie dat het alarm aan staat als ik thuiskom.
Tot slot ben ik nog aan het zoeken naar een betere methode om mij te zeggen dat alarm is afgegaan. Nu wordt er gewoon een push notification gestuurd en valt het niet echt op op mijn telefoon. Een bellertje zou ideaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ik heb vandaag de zigbee2mqtt USB stick binnen gekregen. Alle deursensoren (die ik achter fysieke wandschakelaars heb geplakt) en wireless switches heb ik uit de Mi home app en Domoticz verwijderd en gekoppeld aan zigbee2mqtt. Dit werkt perfect! In Domoticz heb ik ze dezelfde naam gegeven als de oude devices en hoefde ik dus geen enkel script aan te passen.

Nu maar eens kijken of de boel stabiel blijft draaien en de knoppen blijven reageren zoals het hoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 22-09 22:49

flexje

got-father

Furiousz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 20:23:
Ik heb vandaag de zigbee2mqtt USB stick binnen gekregen. Alle deursensoren (die ik achter fysieke wandschakelaars heb geplakt) en wireless switches heb ik uit de Mi home app en Domoticz verwijderd en gekoppeld aan zigbee2mqtt. Dit werkt perfect! In Domoticz heb ik ze dezelfde naam gegeven als de oude devices en hoefde ik dus geen enkel script aan te passen.

Nu maar eens kijken of de boel stabiel blijft draaien en de knoppen blijven reageren zoals het hoort!
Ben ook zeer geinteresseerd geraakt. Waarom voor jou de overstap? Werkte het niet goed? Heb je ergens nog een wiki voor de usb variant?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje
  • Laatst online: 22-09 22:49

flexje

got-father

Rushhour77 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:47:
[...]

Ik heb hier ook naar gezocht maar volgens mij kan je de hub niet op scherp zetten via Domoticz. Ik heb het nu opgelost door een fysieke knop te gebruiken die ik in de Mi app heb geconfigureerd om alarm op scherp te zetten. Dit om de WAF factor te verhogen en de app werkt best traag voor alarm aan te zetten.
Ander probleem wat ik tegen ben gekomen is dat als het alarm getriggered wordt er geen vertraging is voordat het alarm afgaat, dus heb ik de voordeursensor niet op alarm staan. Verder zorg ik ervoor dat als op de knop wordt gedrukt er een stopcontact wordt aangezet voor een ipcamera en een lamp ergens aan wordt gezet zodat ik zie dat het alarm aan staat als ik thuiskom.
Tot slot ben ik nog aan het zoeken naar een betere methode om mij te zeggen dat alarm is afgegaan. Nu wordt er gewoon een push notification gestuurd en valt het niet echt op op mijn telefoon. Een bellertje zou ideaal zijn.
Alarm kun je af laten gaan op vertraging met bijv. Dzvents en de aftersec() functie.

Ik krijg zelf een telegram notificatie en op herhalen ingesteld in telegram. Werkt snel

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 20:46
Vraagje, kun je met de Xiaomi Mi Smart Home Gateway 2 + Xiaomi Aqara Human body sensor zoiets creëren dat je van een Yeelight Ledstrip Plus een bedlamp kunt maken? Oftewel, als je uit bed gaat dat de LEDstrip aangaat voor 30 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
flexje schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Ben ook zeer geinteresseerd geraakt. Waarom voor jou de overstap? Werkte het niet goed? Heb je ergens nog een wiki voor de usb variant?
In het Domoticz topic heb ik eergisteren wat relevante links gepost.

Ik was er helemaal zat van dat om de haverklap de deurbel niet meer werkte, de licht schakelaars het niet meer deden, enz. Vandaar de overstap naar zigbee2mqtt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Ja, dit moet lukken via de Mi home app.
BliXem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:03:
Vraagje, kun je met de Xiaomi Mi Smart Home Gateway 2 + Xiaomi Aqara Human body sensor zoiets creëren dat je van een Yeelight Ledstrip Plus een bedlamp kunt maken? Oftewel, als je uit bed gaat dat de LEDstrip aangaat voor 30 seconden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
De Xiaomi Gateway verlor de verbinding met zijn sensoren of Domoticz de verbinding met de Gateway? Nooit problemen hier.
Furiousz schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:46:
[...]

In het Domoticz topic heb ik eergisteren wat relevante links gepost.

Ik was er helemaal zat van dat om de haverklap de deurbel niet meer werkte, de licht schakelaars het niet meer deden, enz. Vandaar de overstap naar zigbee2mqtt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
rorie schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:53:
De Xiaomi Gateway verlor de verbinding met zijn sensoren of Domoticz de verbinding met de Gateway? Nooit problemen hier.

[...]
Ik weet niet waar het in zat, ik vermoed Domoticz. Als ik een knop in drukte dan kwam dat prima binnen (te zien in de domoticz log), alleen de gekoppelde actie (LUA of Blockly) werd niet geactiveerd. De oplossing was dan de Pi of Domoticz opnieuw starten. Als je een beetje leest op internet dan is dit best een veel voorkomende probleem. Best vervelend als je continu de postbode mis loopt omdat de deurbel niet werkt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_nuts
  • Niet online
BliXem schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 22:03:
Dit is mogelijk in de MiHome app dmv "Turn on for an adjustable period of time" aan te vinken. Vervolgens kan je kiezen van 1 tm 59 minuten in stapjes van 1 minuut. Halve minuten zijn dus niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 14:47
DeOS schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Ik vind het best veel 2% in 20 minuten. Maar zegt helemaal niks als je niet weet hoe groot de ruimte is waarin hij staat.
Ligt ook geheel aan de absolute luchtvochtigheid RV kan enorm verschillen in warme of koele lucht. Warme lucht kan immers veel meer vocht bevatten t.o.v koele lucht. Dus als de temperatuur daalt zal de RV een stuk hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neles7108
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 29-08 14:47
DeOS schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:36:
[...]

Ligt ook geheel aan de absolute luchtvochtigheid RV kan enorm verschillen in warme of koele lucht. Warme lucht kan immers veel meer vocht bevatten t.o.v koele lucht. Dus als de temperatuur daalt zal de RV een stuk hoger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Het verschil is nu dus dat alles binnen komt vanaf de ZigBee2MQTT usb stick, de mqtt client van Domoticz.
Maar je gebruikt nog steeds Domoticz met LUA scripts en Blocky, er is dus niet heel veel veranderd. Behalve dus dat je Gateway van Xiaomi niet meer gebruikt en Domoticz dus geen gebruikt meer maakt van de Xiaomi API.

Begrijp me niet verkeerd, heb zelf ook de Xiaomi gateway met 2 deur sensoren en de nieuwe bewegings melder. In mijn setup heb ik ook de Xiaomi Gateway gekoppeld in Domoticz alleen heb ik al mijn regels in pilight. Domoticz is op dit moment dus een door geef luik op basis van http van en naar pilight, dit werkt erg stabile, nooit problemen, Als ik dan jou reactie lees sta ik niet echt te springen om helemaal over te stappen op Domoticz :)
Furiousz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 00:04:
[...]

Ik weet niet waar het in zat, ik vermoed Domoticz. Als ik een knop in drukte dan kwam dat prima binnen (te zien in de domoticz log), alleen de gekoppelde actie (LUA of Blockly) werd niet geactiveerd. De oplossing was dan de Pi of Domoticz opnieuw starten. Als je een beetje leest op internet dan is dit best een veel voorkomende probleem. Best vervelend als je continu de postbode mis loopt omdat de deurbel niet werkt!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vwtune
rorie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:31:
Het verschil is nu dus dat alles binnen komt vanaf de ZigBee2MQTT usb stick, de mqtt client van Domoticz.
Maar je gebruikt nog steeds Domoticz met LUA scripts en Blocky, er is dus niet heel veel veranderd. Behalve dus dat je Gateway van Xiaomi niet meer gebruikt en Domoticz dus geen gebruikt meer maakt van de Xiaomi API.

Begrijp me niet verkeerd, heb zelf ook de Xiaomi gateway met 2 deur sensoren en de nieuwe bewegings melder. In mijn setup heb ik ook de Xiaomi Gateway gekoppeld in Domoticz alleen heb ik al mijn regels in pilight. Domoticz is op dit moment dus een door geef luik op basis van http van en naar pilight, dit werkt erg stabile, nooit problemen, Als ik dan jou reactie lees sta ik niet echt te springen om helemaal over te stappen op Domoticz :)

[...]
Er zijn genoeg mensen welke die gateway icm Domoticz gebruiken en die problemen niet kennen. Ik heb echt veel devices gekoppeld aan 2 gateways icm Domoticz, ik had geen problemen, tot 3 maanden geleden, toen kwam er soms geen geluid uit mijn gateway wanneer er aangebeld werd, ik moest de gateway dus even van het stroom halen, maar dat switches oid niet werken herken ik zeker niet. Nu de gateways weer een update hebben gehad, lijkt het vooralsnog weer prima te werken. (ook wanneer ik via de mi app een geluid triggerde, kwam er geen geluid uit de gateway, dus het had niets met domoticz te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rorie
Bedankt voor je reactie en heldere uitleg :).
vwtune schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:53:
[...]

Er zijn genoeg mensen welke die gateway icm Domoticz gebruiken en die problemen niet kennen. Ik heb echt veel devices gekoppeld aan 2 gateways icm Domoticz, ik had geen problemen, tot 3 maanden geleden, toen kwam er soms geen geluid uit mijn gateway wanneer er aangebeld werd, ik moest de gateway dus even van het stroom halen, maar dat switches oid niet werken herken ik zeker niet. Nu de gateways weer een update hebben gehad, lijkt het vooralsnog weer prima te werken. (ook wanneer ik via de mi app een geluid triggerde, kwam er geen geluid uit de gateway, dus het had niets met domoticz te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
rorie schreef op donderdag 1 november 2018 @ 09:31:

[...]
Zolang het allemaal werkt zoals het moet is het prima toch :) ! De gateway gaat hier ook zeker nog niet weg, alle temperatuur sensoren bijvoorbeeld werken wel prima. (Kan het misschien zijn geweest dat ik gewoon teveel devices aan 1 hub had gekoppeld?) En hij fungeert hier als speaker voor de deurbel en het alarm.

Aangezien Yeelight nog geen slimme e14 lampen heeft wil ik een nog een paar IKEA lampen kopen, het voordeel met zigbee2mqqt is dat ik nu geen losse zigbee hubs hoef te kopen voor elk merk (IKEA, Phillips, enz).

Zijn er hier al mensen die de Xiaomi vibration sensor in huis hebben en daar een handige toepassen voor hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:46

HeroS

SmartHome Nerd

Furiousz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:41:
[...]

Zolang het allemaal werkt zoals het moet is het prima toch :) ! De gateway gaat hier ook zeker nog niet weg, alle temperatuur sensoren bijvoorbeeld werken wel prima. (Kan het misschien zijn geweest dat ik gewoon teveel devices aan 1 hub had gekoppeld?) En hij fungeert hier als speaker voor de deurbel en het alarm.

Aangezien Yeelight nog geen slimme e14 lampen heeft wil ik een nog een paar IKEA lampen kopen, het voordeel met zigbee2mqqt is dat ik nu geen losse zigbee hubs hoef te kopen voor elk merk (IKEA, Phillips, enz).

Zijn er hier al mensen die de Xiaomi vibration sensor in huis hebben en daar een handige toepassen voor hebben?
Ja, ik heb hem liggen maar moet hem nog uitgebreid aan de tand voelen.

Maar toepassing:
- Kijken of je wasmachine draait
- Registreren of de bel gaat (door hem bij de gong te plaatsen)
- Je kunt hem natuurlijk ook als deursensor gebruiken

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Dat van de wasmachine is inderdaad wel een goed idee. Hoe gevoelig is die sensor? Soms dan draait de wasmachine bijvoorbeeld even niet omdat hij dan aan het spoelen is o.i.d. (denk ik, geen verstand van dat ding :+ )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:42
Ik heb voorzichtige hoop dat met de laatste Gateway firmware de wegvallende geluiden/ringtones zijn opgelost. 1.4.1_159. Hij draait nu enkele dagen en alles werkt nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
DeadMetal schreef op donderdag 1 november 2018 @ 15:43:
Ik heb voorzichtige hoop dat met de laatste Gateway firmware de wegvallende geluiden/ringtones zijn opgelost. 1.4.1_159. Hij draait nu enkele dagen en alles werkt nog.
klopt, bij mij al twee weken nu 8) (ben bijna geneigd om nooit meer een update te doen van die gateway)

[ Voor 9% gewijzigd door vwtune op 01-11-2018 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

HeroS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:56:
[...]

Ja, ik heb hem liggen maar moet hem nog uitgebreid aan de tand voelen.

Maar toepassing:
- Kijken of je wasmachine draait
- Registreren of de bel gaat (door hem bij de gong te plaatsen)
- Je kunt hem natuurlijk ook als deursensor gebruiken
Heb hem zelf ook al in huis gehaald, echter nog niet de gateway. Ik ben ook specifiek benieuwd naar het wasmachine verhaal. Ook als de wasmachine even stil staat hoop ik dat je daar ook iets van een timeout aan kan hangen. Dus dat als je wasmachine stil staat voor x aantal seconden dat hij niet een melding mag geven. Geen idee of dit kan met bepaalde apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

Underworld schreef op donderdag 1 november 2018 @ 21:45:
[...]

Heb hem zelf ook al in huis gehaald, echter nog niet de gateway. Ik ben ook specifiek benieuwd naar het wasmachine verhaal. Ook als de wasmachine even stil staat hoop ik dat je daar ook iets van een timeout aan kan hangen. Dus dat als je wasmachine stil staat voor x aantal seconden dat hij niet een melding mag geven. Geen idee of dit kan met bepaalde apps.
Kan je best eens gelijk in hebben.

Ik gebruik hem ook op de Homey nog niet gekeken op de Xiaomi. Zou weleens lastig kunnen worden aangezien de mogelijkheden daar wat beperkter zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Furiousz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 14:41:

Wij hebben zo'n groene brievenbus en heb hem in de binnenkant van de klep geplakt. Als de post is geweest (lees: aliexpress pakketjes :P) krijg ik een notificatie, een geluidje uit de gateway en gaan de yeelights een keertje knipperen in de tuinkamer. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
Flagg schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:23:
[...]

Wij hebben zo'n groene brievenbus en heb hem in de binnenkant van de klep geplakt. Als de post is geweest (lees: aliexpress pakketjes :P) krijg ik een notificatie, een geluidje uit de gateway en gaan de yeelights een keertje knipperen in de tuinkamer. :)
Haha, ik ben dus niet de enige met een sensor (deursensor) aan de brievenbus :+ !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 09:35
Flagg schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:23:
[...]

Wat een top idee, eindelijk een bestemming gevonden voor de trilsensor ;) Heb er 3 gehaald omdat ze in de aanbieding waren maar niet echt een bestemming voor gevonden tot nu toe :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fabske
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Furiousz schreef op donderdag 1 november 2018 @ 23:36:
[...]

Haha, ik ben dus niet de enige met een sensor (deursensor) aan de brievenbus :+ !
Zeker niet :D
Er gaat een telegram naar mijn telefoon met foto van de beveiliging camera.

Hebben jullie met dit koude weer ook last dat de verbinding wegvalt?
Hier doet hij het in de zomer perfect, maar nu het kouder is merk ik haperende/geen signalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Fabske op 02-11-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld

Underworld

+1 Inzichtvol

HeroS schreef op donderdag 1 november 2018 @ 22:10:
[...]

Kan je best eens gelijk in hebben.

Ik gebruik hem ook op de Homey nog niet gekeken op de Xiaomi. Zou weleens lastig kunnen worden aangezien de mogelijkheden daar wat beperkter zijn.
Misschien dat het via Domoticz of Homebridge kan. Met homebridge via een pushbericht en of plugin lijkt me wel mogelijk.
Als ik de boel binnen heb ga ik wel even testen en rondvragen bij beide topics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jll
  • Laatst online: 21-09 22:06

jll

masterBunny schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:57:
[Afbeelding]
Ik heb deze versie dus thuis en merk dat het allemaal nog niet goed werkt. Is dit de V3 versie van de Aqara hub ? Het lukt mij niet om deze hub in de Mihome app toe te voegen. wel in de Aqara app en daarmee ook in de Homekit omgeving in IOS. IN domoticz kan ik hem wel toevoegen onder hardware maar kan er verder niks mee. Ik denk dat hij nog in ontwikkelaars mode moet alleen lukt dat niet vanwege dat hij niet in de MiHome app toe te voegen is.

Iemand nog ervaring hiermee ?

ohja in de Aqara app meld mijn wireless wall switch zich ook niet goed aan, hij komt als een actuator in de app...

[ Voor 6% gewijzigd door jll op 02-11-2018 19:42 ]

the right tool for the right job__smaken verschillen maar lelijk is niet mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 19:05
jll schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 19:41:
[...]

Ik heb deze versie dus thuis en merk dat het allemaal nog niet goed werkt. Is dit de V3 versie van de Aqara hub ? Het lukt mij niet om deze hub in de Mihome app toe te voegen. wel in de Aqara app en daarmee ook in de Homekit omgeving in IOS. IN domoticz kan ik hem wel toevoegen onder hardware maar kan er verder niks mee. Ik denk dat hij nog in ontwikkelaars mode moet alleen lukt dat niet vanwege dat hij niet in de MiHome app toe te voegen is.
De nieuwe hub kan tot op heden niet in de ontwikkelaarsmode gezet worden, en daarom ook niet gebruikt worden in domoticz.. Ben ik ook achter gekomen, na lang zoeken.
De V2 kan dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
wat voor opties zijn er om een stomme lamp smart te maken? we hebben een bv een ganglamp met schakelaar, wil de lamp niet vervangen, hoe kan ik deze zo krijgen in MI home dat ala we binnen komen deze aangaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Er zijn slimme fittingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Oh, heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
En slimme schakelaars. (sonoff T1, aqara heeft ze ook). Ik naam aan dat het om een grote fancy lamp gaat want anders is een lampje vervangen voor een smartlampje wel goedkoper.

[ Voor 53% gewijzigd door Aezeal1980 op 03-11-2018 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Nee, heb dat gewoon eens ergens gelzen. Ik zou zeggen ; google

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ghouben
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 10:58
rorie schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 11:05:

[...]
De alarmfunctie triggeren van de Gateway is buiten de mi home app niet mogelijk (met domoticz, iobroker oid)
Wat jammer is want deze werkt perfect met b.v. Geofencing op de Iphone.Alleen moeten ze de delay bij het uitschakelen toevoegen.

In dit forum en in het domoticz forum heeft men het erover dat zij zelf een alarmfunctie maken door switches en sensors te triggeren en dan licht en geluid laten afspelen op de Gateway...dus niet de interne alarmfunctie gebruiken die jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
Ik gebruik momenteel een switch als deurbel. Is het mogelijk om het deurbel geluid op 2 hubs af te laten spelen? Krijg het doel dat alleen weekend op de hub waar hij is gepaired. Ik wil dus een link zoals bij het alarm mogelijk is.

Of moet het dan via een automation rule?

[ Voor 8% gewijzigd door Card Nox op 04-11-2018 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Weet iemand of je de luxsensor van de Aqara bewegingsdetector ook apart kunt gebruiken?
Ik wil bewerkstelligen dat als het buiten donker begint te worden de gordijnen automatisch dicht gaan.
Dit zou dan onafhankelijk van beweging moeten gebeuren.
( Gordijnen zijn al elektrische gordijnen met een Xiaomi Aqara motorsturing )

nb. Ik gebruik gewoon de gateway(s) voor het aansturen van mijn sensoren en schakelaars dus zou het daarmee moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Aezeal1980 schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 09:37:
En slimme schakelaars. (sonoff T1, aqara heeft ze ook). Ik naam aan dat het om een grote fancy lamp gaat want anders is een lampje vervangen voor een smartlampje wel goedkoper.
Nee geen grote lamp, maar een ikea led armatuur met de leds vast in de houders. ik mag deze niet vervangen van mijn vrouw:-(

Weet iemand of de wire schakelaars van Aqara in de nederlandse inbouw dozen? zien er er namelijk wel strak uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 13:51:
[...]

Nee geen grote lamp, maar een ikea led armatuur met de leds vast in de houders. ik mag deze niet vervangen van mijn vrouw:-(

Weet iemand of de wire schakelaars van Aqara in de nederlandse inbouw dozen? zien er er namelijk wel strak uit
Vierkante dozen plaatsen of je huidige dozen aanpassen

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op GB heb ik de ‘Aqara WXKG11LM Smart Wireless Switch Asia Pacific Version’ gevonden. Ik ben me bewust dat dit de oude versie is zonder gyroscoop functie. Dat maakt mij niet veel uit. Ik wil zo’n switch als deurbel in gaan zetten.

Ik vraag me nu af wat de Asia Pacific versie precies inhoudt. Mijn xiaomi/aqara spul is allemaal gekoppeld via de mainland china server. Dan moet deze versie toch ook werken? Of is er een klein addertje.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 13:29
Ik gebruik nu drie gateways omdat ik anders in delen van mijn huis geen bereik had op de Xiaomi Sensoren. Opzicht werkt dit prima voor me en heb ik geen last van wegvallende sensoren.

Toch begint het nerd hart harder te kloppen van de ZigBee2MQTT usb stick omdat ik dan alle Zigbee spullen via één manier naar binnen haal en dat is wel cool. Echter, hoe gaat dat dan met het bereik, want ik heb nu dus 3 Xiaomi gateways nodig en hoe kan ik dat fixen via een ZigBee2MQTT usb stick?

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS

HeroS

SmartHome Nerd

GAEvakYD schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:47:
Ik gebruik nu drie gateways omdat ik anders in delen van mijn huis geen bereik had op de Xiaomi Sensoren. Opzicht werkt dit prima voor me en heb ik geen last van wegvallende sensoren.

Toch begint het nerd hart harder te kloppen van de ZigBee2MQTT usb stick omdat ik dan alle Zigbee spullen via één manier naar binnen haal en dat is wel cool. Echter, hoe gaat dat dan met het bereik, want ik heb nu dus 3 Xiaomi gateways nodig en hoe kan ik dat fixen via een ZigBee2MQTT usb stick?
Bereik wordt mede bepaald door het aantal repeaters. Repeaters zijn sensoren/lampen/stekkers welke op een vaste voeding zitten. Dus als deze goed verspreid zijn zou het goed moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Laatst online: 13:29
HeroS schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:55:
[...]

Bereik wordt mede bepaald door het aantal repeaters. Repeaters zijn sensoren/lampen/stekkers welke op een vaste voeding zitten. Dus als deze goed verspreid zijn zou het goed moeten komen.
Jah idd. Mijn Zwave netwerk is daarom wel gedekt omdat die bestaat uit o.a. veel Fibaro dimmers die gevoed zijn met 230v. Zoals je misschien weet zijn alle Xiaomi spullen zonder stekker en werken op batterijen. Oftewel, mijn hele Xiaomi / Zigbee netwerk van 40 devices heeft geen actieve repeaters, alleen de 3 gateways zelf die ik nu gebruik.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
GAEvakYD schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:47:

Hier in huis tot op heden nog geen problemen qua dekking van het zigbee netwerk met de zigbee2mqtt USB. Nu heb ik nog maar een aantal devices overgezet van de Xiaomi hub naar de stick, dus echt representatief is het niet. Wat ik wel heb gelezen is dat je bijvoorbeeld een 2e zigbee2mqtt USB kan flashen met router software zodat je daarmee je netwerk stabieler kunt maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
Furiousz schreef op zondag 4 november 2018 @ 09:53:
[...]

Hier in huis tot op heden nog geen problemen qua dekking van het zigbee netwerk met de zigbee2mqtt USB. Nu heb ik nog maar een aantal devices overgezet van de Xiaomi hub naar de stick, dus echt representatief is het niet. Wat ik wel heb gelezen is dat je bijvoorbeeld een 2e zigbee2mqtt USB kan flashen met router software zodat je daarmee je netwerk stabieler kunt maken.
Ik liep voorheen ook tegen wat bereik issues aan. Aangezien ik de Hue lampen nog niet zo smooth vond werken zoals ik voorheen had met de Hue bridge.

Nu heb ik de laatste software gebruikt: https://github.com/Koenkk...ze/coordinator/CC2531/bin dit vergroot al je netwerk en kan je meer devices pairen zonder extra router.

Om mijn netwerk te vergroten heb ik een router CC2530 met externe antenne geflashed hiermee zijn de helft van mijn Xiaomi devices verbonden. En de proef op de som genomen om met de nieuwe software een Hue lamp te koppelen en dat lijkt goed, snel en stabiel te werken.

Helaas wil ik nog niet over met alle lampen aangezien de software nog niet helemaal lekker werkt om een groep met x aantal lampen in of uit te schakelen.
Dit is bekend bij Koenk en hopelijk op korte termijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
ik heb zelf ike tradfri lampen en xiaomi sensoren, enige nadeel wat ik nog kan bedenken aan zigbee2mqtt is dat je dan de lampen en sensoren niet meer van nieuwe firmware kan voorzien... of zien jullie dat anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Laatst online: 09:35
Had aan het begin ook problemen met bereik van zigbee sensoren en de Hue lampen maar heb toen de channel van WIFI aangepast zodat het niet overlapt met zigbee en sindsdien nooit meer problemen gehad.

https://support.metageek....gBee-and-WiFi-Coexistence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rushhour77
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-09 12:56
GAEvakYD schreef op zondag 4 november 2018 @ 08:56:
[...]
Zoals je misschien weet zijn alle Xiaomi spullen zonder stekker en werken op batterijen. Oftewel, mijn hele Xiaomi / Zigbee netwerk van 40 devices heeft geen actieve repeaters, alleen de 3 gateways zelf die ik nu gebruik.
Ik heb deze Xiaomi stekker thuis en die is zigbee met stekker:
https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344666.html

Ik neem aan dat deze het zigbee netwerk versterkt, alhoewel ik hier tot nu toe nog geen problemen mee heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lxz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:45

lxz

Imperial Guard schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:04:
[...]

Ik liep voorheen ook tegen wat bereik issues aan. Aangezien ik de Hue lampen nog niet zo smooth vond werken zoals ik voorheen had met de Hue bridge.

Nu heb ik de laatste software gebruikt: https://github.com/Koenkk...ze/coordinator/CC2531/bin dit vergroot al je netwerk en kan je meer devices pairen zonder extra router.

Om mijn netwerk te vergroten heb ik een router CC2530 met externe antenne geflashed hiermee zijn de helft van mijn Xiaomi devices verbonden. En de proef op de som genomen om met de nieuwe software een Hue lamp te koppelen en dat lijkt goed, snel en stabiel te werken.

Helaas wil ik nog niet over met alle lampen aangezien de software nog niet helemaal lekker werkt om een groep met x aantal lampen in of uit te schakelen.
Dit is bekend bij Koenk en hopelijk op korte termijn verholpen.
Ah thanks, ik heb momenteel nogal wat problemen met mijn cc2531 en temperatuur-sensors. Ik moet ze regelmatig opnieuw pairen, terwijl mijn deur/raam-sensoren wel gewoon gepaired blijven. Zal de nieuwe versie eens proberen, kijken of het daar beter van wordt.

Heb je misschien ook een linkje naar jouw cc2530? Ik heb er 1 besteld en binnen, maar die krijg ik met geen mogelijkheid geflashed. Er brandt ook geen lampje op als ik 'm aansluit, dus ik ben bang dat deze kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rushhour77 schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:17:
[...]

Ik heb deze Xiaomi stekker thuis en die is zigbee met stekker:
https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344666.html

Ik neem aan dat deze het zigbee netwerk versterkt, alhoewel ik hier tot nu toe nog geen problemen mee heb.
Voor zover mij bekend, breidt die stekker je (xiaomi) zigbee netwerk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial Guard
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-09 09:06
lxz schreef op maandag 5 november 2018 @ 14:41:
[...]

Ah thanks, ik heb momenteel nogal wat problemen met mijn cc2531 en temperatuur-sensors. Ik moet ze regelmatig opnieuw pairen, terwijl mijn deur/raam-sensoren wel gewoon gepaired blijven. Zal de nieuwe versie eens proberen, kijken of het daar beter van wordt.

Heb je misschien ook een linkje naar jouw cc2530? Ik heb er 1 besteld en binnen, maar die krijg ik met geen mogelijkheid geflashed. Er brandt ook geen lampje op als ik 'm aansluit, dus ik ben bang dat deze kapot is.
Deze manual heb ik gebruikt:

http://ptvo.info/how-to-select-and-flash-cc2530-144/

Succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
Gebruikt iemand de bedrade muurschakelaars van Xiaomi? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?Lijkt me handig om groepen lampen mee aan te sturen, en daarnaast mijn lelijke creme schakelaars mee te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Laatst online: 09:06
peligro2k schreef op woensdag 7 november 2018 @ 11:32:
Gebruikt iemand de bedrade muurschakelaars van Xiaomi? Wat zijn jullie ervaringen hiermee?Lijkt me handig om groepen lampen mee aan te sturen, en daarnaast mijn lelijke creme schakelaars mee te vervangen.
heb deze heel lang geleden gekocht. technisch werken ze uitstekend, weekje gebruikt. maar ligt nu in een kastje te stoffen. omdat ik uiteindelijk ben afgezien om een grotere gat te maken in de muur, zodat de schakelaar zou passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
SolarOrbiter schreef op woensdag 7 november 2018 @ 13:10:
[...]

heb deze heel lang geleden gekocht. technisch werken ze uitstekend, weekje gebruikt. maar ligt nu in een kastje te stoffen. omdat ik uiteindelijk ben afgezien om een grotere gat te maken in de muur, zodat de schakelaar zou passen.
Ja dat is natuurlijk erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
Leuk, vandaag de Aqara temp/humidity/pressure binnengekregen. Temperatuur en luchtvochtigheid kan ik niet echt ijken, maar de luchtdruk zit maar 1 hPa naast het dichtsbijzijnde weerstation. :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aIjqZLw.png
(Screenshot van DeConz)

Nu nog even aan HA koppelen en ik heb er weer een mooie sensor bij.

EDIT: Slim! Updatefrequentie lijkt gekoppeld aan wijzigingen in de temperatuur/vochtigheid. Als ik de sensor met rust laat blijft hij zo 7 minuten stil, maar als ik hem vastpak begint hij meteen te updaten.

EDIT2: Mooie bonus, HA heeft de sensor uit zichzelf al gevonden _/-\o_

[ Voor 28% gewijzigd door citruspers op 07-11-2018 22:59 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Pagina: 1 ... 44 ... 89 Laatste