Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Kan iemand mij zo tegen 11-11 een tip geven voor een wall switch die werkt met de Xiaomi gateway en de Yeelight lampen? Momenteel heb ik Livolo tiptoets schakelaars, daar zoek ik een WiFi variant voor.
Is dit iets waarvan bekend is dat het werkt met de Xiaomi gateway?

CNSKOU EU STANDARD SMART HOME 1GANG WIFI TOUCH SWITCH, ALEX AND GOOGLE HOME CONNECT WIFI WALL SWITCH
https://s.click.aliexpress.com/e/cPOEGO81

Of deze:

Broadlink TC2 3Gang network switch wireless touch wall switch 4G wifi smart switch remote control for xiaomi apple smartphone
https://s.click.aliexpress.com/e/bcTIFC93

Of deze:
Xiaomi Aqara Wall Switch Smart Light Control ZigBee Version Wireless Connection Single Key Control APP Remote smart home Kit
https://s.click.aliexpress.com/e/cFtiMZ85

Of de draadloze variant (los van het 220v netwerk, voor mijn gevoel niet optimaal :
Xiaomi WXKG02LM Aqara Smart Light Switch Wireless Remote Control Switch Version Double Key Mi Smart Home Zigbee Wifi Wall Switch
https://s.click.aliexpress.com/e/HjOD47n

Indien er andere oplossingen zijn die met de Xiaomi gateway en app werken dan hoor ik het graag.
Een Sonoff wellicht?

Groeten,
Joop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 19:05
j0p3Y schreef op woensdag 7 november 2018 @ 23:46:
Kan iemand mij zo tegen 11-11 een tip geven voor een wall switch die werkt met de Xiaomi gateway en de Yeelight lampen? Momenteel heb ik Livolo tiptoets schakelaars, daar zoek ik een WiFi variant voor.
Is dit iets waarvan bekend is dat het werkt met de Xiaomi gateway?

CNSKOU EU STANDARD SMART HOME 1GANG WIFI TOUCH SWITCH, ALEX AND GOOGLE HOME CONNECT WIFI WALL SWITCH
https://s.click.aliexpress.com/e/cPOEGO81

Of deze:

Broadlink TC2 3Gang network switch wireless touch wall switch 4G wifi smart switch remote control for xiaomi apple smartphone
https://s.click.aliexpress.com/e/bcTIFC93

Of deze:
Xiaomi Aqara Wall Switch Smart Light Control ZigBee Version Wireless Connection Single Key Control APP Remote smart home Kit
https://s.click.aliexpress.com/e/cFtiMZ85

Of de draadloze variant (los van het 220v netwerk, voor mijn gevoel niet optimaal :
Xiaomi WXKG02LM Aqara Smart Light Switch Wireless Remote Control Switch Version Double Key Mi Smart Home Zigbee Wifi Wall Switch
https://s.click.aliexpress.com/e/HjOD47n

Indien er andere oplossingen zijn die met de Xiaomi gateway en app werken dan hoor ik het graag.
Een Sonoff wellicht?

Groeten,
Joop
De laatste 2 werken bij mij prima. Via Domoticz en via de Mi Home app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magneetje
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 13:21
Ik gebruik Xiaomi Aqara sensoren i.c.m Smartthings wat prima werkt behalve dat een aantal sensoren buiten bereik zijn.

Ik lees in ervaringen van gebruikers dat niet alle zigbee apparaten op stroom als repeater werken voor de Xiaomi Aqara sensoren.

De Ikea Tradfri lampen schijnen wel goed te werken als repeater voor de Xiaomi Aqara sensoren, weet iemand of dit ook geldt voor het Ikea Tradfri stopcontact?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee hoe ik het batterij niveau kan inzien van een temperstuursensor?

[ Voor 19% gewijzigd door Toppe op 08-11-2018 19:51 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 19:51:
Iemand enig idee hoe ik het batterij niveau kan inzien van een temperstuursensor?
Goede vraag. Via de Mi Home app kan dat volgens mij niet. Wel via HomeKit, de Woning app, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
@Toppe
gebruik je Home Assistant of iets in die geest, dan kan je het daar in uitlezen
in de mi home app heb ik he namelijk niet kunnen vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
meesje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:09:
[...]

Goede vraag. Via de Mi Home app kan dat volgens mij niet. Wel via HomeKit, de Woning app, toch?
Met de v2 via Homebridge in HomeKit wel, met de HomeKit hub in HomeKit niet. :+ Hoe verzinnen ze het... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@meesje @zoeperman @Rgerr ik heb de niet HomeKit versie (die net wel toestemming wou tot HomeKit...?) en hij zit gekoppeld aan Domoticz.

Daar zie ik 100% accu, maar klopt deze data wel? Ik wil alle PLATTBOJ’s elke 3 maanden vervangen, mits die Aqara sensoren het ook zo lang uit houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
@Toppe
batterijen gaan wel lang mee, ikea batterijen zijn niet altijd even super..
ik heb de sensors al 3 maand hangen en niet hoeven te vervangen, denk dat ze wel een jaar mee gaan.
Ligt er ook aan welke sensoren en waar je ze hebt hangen en hoeveel data ze moeten versturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:18:
@meesje @zoeperman @Rgerr ik heb de niet HomeKit versie (die net wel toestemming wou tot HomeKit...?) en hij zit gekoppeld aan Domoticz.

Daar zie ik 100% accu, maar klopt deze data wel? Ik wil alle PLATTBOJ’s elke 3 maanden vervangen, mits die Aqara sensoren het ook zo lang uit houden?
Heb sommige sensoren al wel 1,5 jaar hangen, batterij: 45% ;)

In hoeverre dat accuraat is weet ik niet, weet wel dat ik nog geen enkele batterij heb hoeven vervangen

V.w.b. de mi app die toegang vraagt tot je Woning: https://homekitnews.com/2...-for-access-to-home-data/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:24:
[...]

Heb sommige sensoren al wel 1,5 jaar hangen, batterij: 45% ;)

In hoeverre dat accuraat is weet ik niet, weet wel dat ik nog geen enkele batterij heb hoeven vervangen

V.w.b. de mi app die toegang vraagt tot je Woning: https://homekitnews.com/2...-for-access-to-home-data/
Je batterij status zie jij in Domoticz?

Wat betreft je link: verklaart een hoop en toch niets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:13:
[...]

Met de v2 via Homebridge in HomeKit wel, met de HomeKit hub in HomeKit niet. :+ Hoe verzinnen ze het... :F
Erg bijzonder dat je beter af bent met de niet-homekit gateway + homebridge. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:27:
[...]

Je batterij status zie jij in Domoticz?

Wat betreft je link: verklaart een hoop en toch niets :P
Nee, in HomeKit. Maar heel concreet is het bericht niet, nee. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:34:
[...]

Erg bijzonder dat je beter af bent met de niet-homekit gateway + homebridge. :)
Tja, inderdaad... stabieler en ook werkt het alarm ‘beter’ icm HomeKit en geofence i.p.v. een schakelaar gebruiken om alarm in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:35:
[...]

Nee, in HomeKit. Maar heel concreet is het bericht niet, nee. :')
Ah, oke. Jij gebruikt HomeBridge dus... ik Domoticz. Misschien toch weer overstappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:43:
[...]

Ah, oke. Jij gebruikt HomeBridge dus... ik Domoticz. Misschien toch weer overstappen
Gewoon Homebridge installeren en edomoticz plug-in gebruiken. Heb je allebei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:51:
[...]

Gewoon Homebridge installeren en edomoticz plug-in gebruiken. Heb je allebei.
Hmmmm, die heb ik draaien maar ik kan geen batterij niveau vinden in de Home app van die sensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 23:50

dof

Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:18:

Aqara/Xiaomi geeft aan (website, folders) dat de batterijen in z'n devices minstens 2 jaar meegaan.
Ik heb ongeveer 15 Xiaomi sensoren, deurcontacten en wandschakelaars al een jaar in gebruik en die zijn allemaal nog in prima conditie. In Homeassistant kan ik gewoon de batterijen uitlezen, paar andere systemen ook.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op donderdag 8 november 2018 @ 20:55:
[...]

Hmmmm, die heb ik draaien maar ik kan geen batterij niveau vinden in de Home app van die sensor?
Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/ej5y15.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 10-07-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag de Xiaomi/Aqara temp/humidity sensor binnen gekregen (vierkant exemplaar). Hebben jullie ervaring met hoe deze sensor zich houdt/werkt buiten?
Wat een grote verpakking trouwens, dat had echt wel wat compacter gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
meesje schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 13:26:
Vandaag de Xiaomi/Aqara temp/humidity sensor binnen gekregen (vierkant exemplaar). Hebben jullie ervaring met hoe deze sensor zich houdt/werkt buiten?
Gewoon buiten ophangen en kijken wat er gebeurt. Mijn ronde swith hangt ook al een paar maanden (onbeschermd) buiten en werkt nog steeds prima!

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Iemand ook een linkje naar een geschikte verloopstekker bij een webshop in Nederland? Dan heb ik die stekker tenminste snel binnen. Kan niet echt vinden welke pin layout de gateway nu heeft. Iemand enig idee?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
Vandaag ook de Aqara Temperature en humidity sensor ontvangen. Wat is die klein!!! Fijn, die moffel je dus makkelijk ergens weg.

Kun je trouwens kPa ook wijzigen naar hPa?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-08 08:18
Als je hem een beetje afschermt tegen regen kan ie veel hebben. Ik heb er een in de vriezer gehad met -33 >:)
DennusB schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:25:
Iemand ook een linkje naar een geschikte verloopstekker bij een webshop in Nederland? Dan heb ik die stekker tenminste snel binnen. Kan niet echt vinden welke pin layout de gateway nu heeft. Iemand enig idee?
https://www.bever.nl/p/s-...isstekker-ocalc32004.html
Als je een bever in de buurt hebt heb je hem nog sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof
  • Laatst online: 21-09 23:50

dof

'k Heb deze al een paar maanden op ons balkon (buiten) hangen. Wel onder afdak. Na een jaar ga ik wel even kijken of er viezigheid via de kleine opening naar binnen is gekomen. :)

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:16

vanDaal

-ismeereentje

Ik heb vandaag mijn Aqara hub binnengekregen. Na wat gerommel met 2.4 en 5Ghz heb ik hem nu aan het netwerk hangen. Ik probeer nu de hub aan mijn Home Assistant te hangen via deze instructie, maar ik kan de key nergens vinden in de app (Android). Ik kan nergens in de app een "About" sectie vinden. Iemand dat probleem ook gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
vanDaal schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:59:
Ik heb vandaag mijn Aqara hub binnengekregen. Na wat gerommel met 2.4 en 5Ghz heb ik hem nu aan het netwerk hangen. Ik probeer nu de hub aan mijn Home Assistant te hangen via deze instructie, maar ik kan de key nergens vinden in de app (Android). Ik kan nergens in de app een "About" sectie vinden. Iemand dat probleem ook gehad?
Heb je de nieuwe Aqara hub (die ook homekit compatible is) of de xiaomi gateway (v2)? Jouw link toont en beschrijft de instructie voor de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:07
Dinsdag komt de Aqara Homekit hub en de V2 binnen.
Had tot voorkort alles gekoppeld aan DeConz, maar toch wat instabiel.
Nu vroeg ik me af of het iemand al is gelukt om de Xiaomi Honeywell rookmelders aan de Homekit hub te koppelen? (Vandaar ook eventueel de V2 erbij besteld)
Verder komen er 8 deur/raam sensoren, 9 wireless switches, 3 PIRs, en 2 tenperatuur sensoren aan, lijkt me dat die sowieso werken op de Homekit Hub.

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
QempZoR schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:32:
Dinsdag komt de Aqara Homekit hub en de V2 binnen.
Had tot voorkort alles gekoppeld aan DeConz, maar toch wat instabiel.
Nu vroeg ik me af of het iemand al is gelukt om de Xiaomi Honeywell rookmelders aan de Homekit hub te koppelen? (Vandaar ook eventueel de V2 erbij besteld)
Verder komen er 8 deur/raam sensoren, 9 wireless switches, 3 PIRs, en 2 tenperatuur sensoren aan, lijkt me dat die sowieso werken op de Homekit Hub.
De rook -en gasmelders werken (nog niet) met de HomeKit hub, wel met de V2. Middels Homebridge kun je die in HomeKit krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Voor de 11-11 sale aan het kijken naar de hub en kom deze tegen

Newest Version Original Xiaomi Mi Smart Multifunctional Gateway 2 WiFi Remote Center Control Intelligent Online Alarm System
https://s.click.aliexpress.com/e/bhifmZtn

Mis ik iets of is dit gewoon de versie die ik moet hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Rgerr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 11:46:
[...]

De rook -en gasmelders werken (nog niet) met de HomeKit hub, wel met de V2. Middels Homebridge kun je die in HomeKit krijgen.
Dat dacht ik al wel.

Twijfel nu wel om enkel de V2 te gebruiken icm Homebridge. Zou er progressie in zitten voor de rook/gas ondersteuning op de Homekit hub?

Of alle andere sensoren via de Homekit Hub, en de rookmelders via de V2? (Scheelt straks weer overzetten als de rookmelders worden ondersteund op de Homekit hub.

Wel apart, volgens mij hebben beide hubs dezelfde specs/hardware/uiterlijk.

Smarthome - HomeAssistant | Zigbee2MQTT | Homekit | Philips Hue | Synology | Unifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
QempZoR schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:02:
[...]

Dat dacht ik al wel.

Twijfel nu wel om enkel de V2 te gebruiken icm Homebridge. Zou er progressie in zitten voor de rook/gas ondersteuning op de Homekit hub?

Of alle andere sensoren via de Homekit Hub, en de rookmelders via de V2? (Scheelt straks weer overzetten als de rookmelders worden ondersteund op de Homekit hub.

Wel apart, volgens mij hebben beide hubs dezelfde specs/hardware/uiterlijk.
Heb ook de HomeKit hub en V2 hub, maar ben teruggegaan naar de V2 hub. Die ondersteunt alles en geeft bijvoorbeeld ook batterij status weer in HomeKit. Dus, de HomeKit versie ligt in de kast, wachtend tot die net zo goed werkt als de V2. :')

Voor zover ik heb begrepen, worden de rook -en gasmelders ook later door HomeKit hub ondersteund. Maar wanneer, blijft de vraag.

[ Voor 7% gewijzigd door Rgerr op 10-11-2018 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:46
Zo mijn bestellijstje voor black friday staat alvast klaar om door middel van Domoticz aan mijn HUE setup te koppelen:
  • Xiaomi MI gateway (weet nog niet of ik de normale pak of de HOMEKIT version
  • Motion sensor 2 stuks
  • Wireless switch (dubbel) 3 stuks
  • Xiaomi bluetooth switch
Toch nog wat vragen:

Klopt het dat er geen verschil zit tussen de motion sensor V1 en V2 behalve dat de V2 een standaard heeft?

Qua extra lampen zie ik even door de bomen het bos niet meer, ik zat zelf te kijken naar Xiaomi Yeelight YLDP05YL E27 10W Warm White to Daywhite. Tips of ideen? In ruimtes zoals de slaapkamer, keuken en woonkamer heb ik HUE. Dus het is vooral in ruimtes zoals de gang beneden en op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
R0y. schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:19:
Zo mijn bestellijstje voor black friday staat alvast klaar om door middel van Domoticz aan mijn HUE setup te koppelen:
  • Xiaomi MI gateway (weet nog niet of ik de normale pak of de HOMEKIT version
  • Motion sensor 2 stuks
  • Wireless switch (dubbel) 3 stuks
  • Xiaomi bluetooth switch
Toch nog wat vragen:

Klopt het dat er geen verschil zit tussen de motion sensor V1 en V2 behalve dat de V2 een standaard heeft?

Qua extra lampen zie ik even door de bomen het bos niet meer, ik zat zelf te kijken naar Xiaomi Yeelight YLDP05YL E27 10W Warm White to Daywhite. Tips of ideen? In ruimtes zoals de slaapkamer, keuken en woonkamer heb ik HUE. Dus het is vooral in ruimtes zoals de gang beneden en op zolder.
Nu ook leuke kortingen met Single’s Day... ben bang dat als wacht de kortingen minder leuk zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Robbie T schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 12:00:
Voor de 11-11 sale aan het kijken naar de hub en kom deze tegen

Newest Version Original Xiaomi Mi Smart Multifunctional Gateway 2 WiFi Remote Center Control Intelligent Online Alarm System
https://s.click.aliexpress.com/e/bhifmZtn

Mis ik iets of is dit gewoon de versie die ik moet hebben?
Kicken in 24 uur is normaal not done.. Maar in verband met singles day..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

meesje schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 09:16:
[...]

Heb je de nieuwe Aqara hub (die ook homekit compatible is) of de xiaomi gateway (v2)? Jouw link toont en beschrijft de instructie voor de laatste.
Ah ok, ik heb de eerste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Toppe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 16:37:
[...]

Die is prima. Vergeet de tussen stekker niet 8)
Ha, top. De tussenstekker (de platte aktion) worden er ook 3 van besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:46
Toppe schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 15:50:
[...]

Nu ook leuke kortingen met Single’s Day... ben bang dat als wacht de kortingen minder leuk zijn...
Had de kortingen op Ali niet gezien. Gateway (via de link van hierboven), motion sensor en de knop besteld om eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
Ik zou graag weten van iemand die hem heeft of dit apparat aan de netstroom gaat en of deze google home compatible is. Ik kom er op de verkoop sites niet uit. (nu net op de zoveelste site wel gezien dat hij DC input heeft btw)

Het gaat om de Xiaomi universal IR remote controller waarmee ik hoop via de telefoon (en google home) zenders te kunnen wisselen, volume aan te passen en tv aan/uit te zetten.

[ Voor 4% gewijzigd door Aezeal1980 op 10-11-2018 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik gebruik hem op de slaapkamer, als het na 20:00 uur de temperatuur boven de 23 graden komt op de slaapkamer hij de airco op turbo zet. :)

Werkt prima. Ik heb hem ook voor de audio geprobeerd te gebruiken maar de ab van de versterker krijg ik ingeleerd, maar dat ligt aan de zeer brakke ab van versterker.

Dus wat mij betreft doet ie het prima.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

DennusB schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 14:25:
Je mag er gratis 1 ophalen in Apeldoorn, heb mijn 10 stuks van de week binnen gekregen. :)

Edit oeps dubbel sorrie.

[ Voor 3% gewijzigd door Flagg op 10-11-2018 19:36 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aezeal1980
Flagg schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 19:35:
[...]

Ik gebruik hem op de slaapkamer, als het na 20:00 uur de temperatuur boven de 23 graden komt op de slaapkamer hij de airco op turbo zet. :)

Werkt prima. Ik heb hem ook voor de audio geprobeerd te gebruiken maar de ab van de versterker krijg ik ingeleerd, maar dat ligt aan de zeer brakke ab van versterker.

Dus wat mij betreft doet ie het prima.
Gebruik jij alleen de bijgeleverde app of via iets anders… of (wat ik wil gebruiken) Google home - of weet je wellicht of het google home compatible is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Aezeal1980 schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 20:29:
[...]

Gebruik jij alleen de bijgeleverde app of via iets anders… of (wat ik wil gebruiken) Google home - of weet je wellicht of het google home compatible is?
Ik gebruik alleen de mihome app, ik heb geen zin meer om hele domotica systemen en rpi te draaien, configureren en bijhouden om een systeem in de lucht te houden wat het leven makkelijker zou moeten maken. :P

Maar Google home werkt nog niet. Althans de dingen die ik heb niet, met uitzondering van de Yeelights, die kan ik wel bedienen via gh.

Maar volgens mij is het wel de bedoeling dat gh meer ondersteund gaat worden, Xiaomi gaat zich meer focussen op europa in de toekomst zeggen ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 08:48
Sinds vanmiddag vroeg de MI app mij om toegang tot mijn Home data. Ook zie ik nu in de app een Homekit icoon.

Zouden de bestaande gateways updates krijgen voor homekit??

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:43:
Sinds vanmiddag vroeg de MI app mij om toegang tot mijn Home data. Ook zie ik nu in de app een Homekit icoon.

Zouden de bestaande gateways updates krijgen voor homekit??
Kans daar op is klein tot nihil. Werkt eerder de andere kant op: https://homekitnews.com/2...-for-access-to-home-data/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Rgerr schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:46:
[...]

Kans daar op is klein tot nihil. Werkt eerder de andere kant op: https://homekitnews.com/2...-for-access-to-home-data/
Ah duidelijk. Het viel me vanmiddag op.
Niet dat het voor mijn belangrijk is. Heb alles draaien via Domitcz en Homebridge :)

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
SHIFTER [NL] schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 22:48:
[...]

Ah duidelijk. Het viel me vanmiddag op.
Niet dat het voor mijn belangrijk is. Heb alles draaien via Domitcz en Homebridge :)
Als het maar werkt. :) Viel mij laatst ook op, dat ie ineens op toegang vroeg. Dus even gezocht, kwam daar op uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal

vanDaal

-ismeereentje

vanDaal schreef op vrijdag 9 november 2018 @ 22:59:
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb inderdaad de Homekit versie; dan werkt bovenstaande instructie niet.

Wat je wel moet doen om het met Home Assistant werkend te krijgen:
- Homekit toevoegen onder Discovery in je configuratie file van HA
- Configureer knop in je HA site
- Juiste code toevoegen; deze staat achterop de hub en vul je in met het format: '123-45-678'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
zijn er nog leuke aanbiedingen dan vanwege singles day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apipa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 14-09 12:04
zoeperman schreef op zondag 11 november 2018 @ 09:56:
zijn er nog leuke aanbiedingen dan vanwege singles day?
Ik heb net een hele lading besteld op GearBest en AliExpress met kortingen. Verschilt per device waar hij goedkoper is. Op 4 door sensors scheelde het 5 euro (gear goedkoper), een wall switch double zelfs 8,50 per schakelaar (ali goedkoper).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Vamp
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 14:27
iemand ervaring met deze:
https://m.gearbest.com/sm...4IcHzJj_gEAQaAlzfEALw_wcB

Wil graag weten hoe hij beweging meld richting home assistant. Is het een binary sensor, of registreerde hij de hoeveelheid beweging?

Lijkt me wel wat om aan het zonnescherm te hangen.

Als er veel wind staat, kan die mooi automatisch inklappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb er 2 buiten hangen, 1 werkt al een maand of 10 probleemloos, de andere was na 2 maanden kou (begin dit jaar) kapot. De eerste hangt op noord, de tweede hing op zuid. Beiden onder overkapping.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Robbie T schreef op zaterdag 10 november 2018 @ 17:03:
[...]

Ha, top. De tussenstekker (de platte aktion) worden er ook 3 van besteld.
Ja die Auktion stekkers zijn prima geschikt en lekker plat.
Heb er vanmorgen ook 2 besteld ( vanaf 3 stuks heb je verzendkosten ) en dit keer de witte versie :)
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1OtF2XLvsK1RjSspdq6AZepXaS.jpg

Toch fijn dat er nu ook witte stekkers beschikbaar zijn, net iets mooier vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
ik heb sinds kort de aqara gateway die moet gaan werken met aqara curtain motor.
is het iemand gelukt om sunset/sunrise in te stellen? aangezien er een tijdsverschil van 7 uur(in Nederland is het 7 uur vroeger) en de maximale delay 1 uur is.

Nu las ik dat er een lichtsensor met motion sensor is maar deze niet goed werkt.

Is het iemand gelukt om de sunset/sunrise scene in te stellen of ervaring met de lichtsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdh009
  • Nu online

jdh009

FP ProMod
lowo schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:33:
[...]

Heb er vanmorgen ook 2 besteld ( vanaf 3 stuks heb je verzendkosten ) en dit keer de witte versie :)

Toch fijn dat er nu ook witte stekkers beschikbaar zijn, net iets mooier vind ik
Kun je die stekker ook gebruiken voor de Mi waterkoker? Degene die er gratis bij geleverd was heb ik weggegooid omdat die begon te smelten.

"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 19:42
Iemand nog een mooie aanbieding van de motion sensor gezien? Wil er 4 kopen en gebruiken om de lampen automatisch in en uit te schakelen.. Zie dat ze op GB in de aanbieding zijn voor 7.95, maar in mijn ervaring duurt dat wel een maandje om ze te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
peligro2k schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:10:
Iemand nog een mooie aanbieding van de motion sensor gezien? Wil er 4 kopen en gebruiken om de lampen automatisch in en uit te schakelen.. Zie dat ze op GB in de aanbieding zijn voor 7.95, maar in mijn ervaring duurt dat wel een maandje om ze te ontvangen.
26ste een water sensor besteld, 2 dagen geleden binnen gekomen :D

Iemand die mij kan vertellen of de ronde sensoren ook in Domoticz werken?

[ Voor 8% gewijzigd door Toppe op 11-11-2018 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Toppe schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:29:
[...]

26ste een water sensor besteld, 2 dagen geleden binnen gekomen :D

Iemand die mij kan vertellen of de ronde sensoren ook in Domoticz werken?
Thanks, net drie bewegingssensoren besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
peligro2k schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:10:
ik zie €8,81 bij GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:46

HeroS

SmartHome Nerd

Via deze link:
https://www.gearbest.com/...659226.html?lkid=17318778

Zag ik ze voor € 7,95 maar kan best zijn dat de deal afgelopen is.

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 15:30
HeroS schreef op zondag 11 november 2018 @ 22:44:
[...]

Via deze link:
https://www.gearbest.com/...659226.html?lkid=17318778

Zag ik ze voor € 7,95 maar kan best zijn dat de deal afgelopen is.
https://s.click.aliexpress.com/e/byMhmZMU =7.27€ +0.76€=8.03€ (koop er 2 dan is het 15.3/2=7.65€/stuk en goedkoper dan GB. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Welke producten van Aqara zijn native HomeKit?
Ik las wel overal over Homekit (voor de hub) maar zijn dan alle accesoires dan ook Homekit enabled?
En is er al een Europese Hub? En moet deze bedraad aangesloten zijn? En kan ik de ports in het starttopic blocken terwijl het dan nog werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op maandag 12 november 2018 @ 14:07:
Welke producten van Aqara zijn native HomeKit?
Ik las wel overal over Homekit (voor de hub) maar zijn dan alle accesoires dan ook Homekit enabled?
En is er al een Europese Hub? En moet deze bedraad aangesloten zijn? En kan ik de ports in het starttopic blocken terwijl het dan nog werkt?
Zie dit artikel: https://homekitnews.com/2018/11/10/aqara-hub-101/
De lijst met ondersteunde producten wordt elke keer uitgebreid. Waarschijnlijk wordt ook de rookmelder ondersteund.
De EU en US versie zijn er nog niet. Uitgesteld naar begin 2019. De hub moet net als de xiaomi versie draadloos aangesloten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 12-11-2018 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Hmm, jammer dat het al naar 2019 is doorgeschoven... wel fijn dat deze hub draadloos kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madvisionz
  • Laatst online: 19-12-2024
Mystic_Vamp schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:47:

Wil graag weten hoe hij beweging meld richting home assistant. Is het een binary sensor, of registreerde hij de hoeveelheid beweging?

Heb er 1, maar Domoticz ziet em niet automatisch. Dacht em aan een kattenluikie te plakken, zodat ik kan zien of de kat binnen is of niet. Of wellicht aan de droger of wasmachine, zodat ik kan zien of de was klaar is. Weet iemand of en hoe ik de vibration sensor in Domoticz krijg toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
goedemorgen, is er iemand die een zigbee2mqtt over heeft, voor een leuk prijsje
De kosten zijn het niet om te bestellen by alie en de debugger gebruik je toch maar 1 keer?

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Mystic_Vamp schreef op zondag 11 november 2018 @ 12:47:

Heb een eentje gekoppeld aan de raspbee op mijn Raspberry Pi. Home Assistant krijgt events door, zie JBS in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowo
jdh009 schreef op zondag 11 november 2018 @ 15:08:
[...]

Kun je die stekker ook gebruiken voor de Mi waterkoker? Degene die er gratis bij geleverd was heb ik weggegooid omdat die begon te smelten.
Ja hoor! Ik gebruik deze ook achter mijn Xiaomi slimme waterkoker ( degene die je met de app kunt bedienen via Bluetooth ).
De kwaliteit van de Auktion adapters is uitstekend en ik vertrouw de meegeleverde adapters bij een bestelling voor geen meter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
lowo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:43:
[...]
ik vertrouw de meegeleverde adapters bij een bestelling voor geen meter.
Wie wel. Sinds ik 1 maal een chinese USB lader op een festival een 3-fasen hoofdgroep, (100 meter verder) er uit heb zien laten klappen, is dat vertrouwen tot -100 gezakt. Was wel spectaculair. Lader is ook meegenomen door de Power Shop om aan collega's te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
maartend schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 10:50:
[...]

Wie wel. Sinds ik 1 maal een chinese USB lader op een festival een 3-fasen hoofdgroep, (100 meter verder) er uit heb zien laten klappen, is dat vertrouwen tot -100 gezakt. Was wel spectaculair. Lader is ook meegenomen door de Power Shop om aan collega's te laten zien.
Niet gefilmd toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Nope. Ik wa saan het werk, kreeg vraag van collega of ik zijn telefoon aan zijn lader wilde leggen. Zo'n leuke roze lader gaf hij. Ik dat ding in stopcontact, poef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
Ik heb gisteren ook Zigbee2mqtt aan de praat gekregen. Ik moet zeggen dat met me enorm mee valt hoe makkelijk het werkt. IKEA lampen zijn veel makkelijker te pairen en het bereik is hartstikke goed. Twee verdiepingen omhoog werkt de Aqara knop nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

peligro2k schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:19:
Ik heb gisteren ook Zigbee2mqtt aan de praat gekregen. Ik moet zeggen dat met me enorm mee valt hoe makkelijk het werkt. IKEA lampen zijn veel makkelijker te pairen en het bereik is hartstikke goed. Twee verdiepingen omhoog werkt de Aqara knop nog perfect.
En dan heb je de Bridge niet meer nodig?

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
RoRoo schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 11:22:
[...]

En dan heb je de Bridge niet meer nodig?
Klopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:33
[...]

Dat is wel bijzonder, want meestal zijn de groepen individueel gezekerd op het verdeelblok?

Maar ik vertrouw de meegeleverde adapter ook niet. Op de mijne zit een "Export Only" sticker wat waarschijnlijk betekent dat hij niet (eens) aan de veiligheidseisen van china voldoet :+

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 12:32
lowo schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:33:
[...]

Heb je toevallig een linkje? O-)

Hier vandaag de temperatuur sensor binnen gekregen, maar wat een klein ding zeg :+ had verwacht dattie wat groter was, maar dit is alleen maar beter.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-09 08:52

Ito

madvisionz schreef op maandag 12 november 2018 @ 18:47:
[...]

Heb er 1, maar Domoticz ziet em niet automatisch. Dacht em aan een kattenluikie te plakken, zodat ik kan zien of de kat binnen is of niet. Of wellicht aan de droger of wasmachine, zodat ik kan zien of de was klaar is. Weet iemand of en hoe ik de vibration sensor in Domoticz krijg toevallig?
yep, wordt in de laaste beta van Domoticz ondersteund.Statussen 'Off', Tilt'', Vibrate'', 'Free Fall'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QempZoR
Iemand hier toevallig de Mini wireless switch van Aqara (die kleine vierkante) al in Homekit gekregen via de Homekit Hub?

Zojuist aan het stoeien geweest, de deursensoren, watermelders gaan goed, en zijn direct in HK terug te vinden, maar de knopjes niet..
De WAF zakt hard hier. Al een paar dagen alleen de lampen kunnen aanzetten met de app :+

In de Aqara Home app komen ze er netjes in. Ik dacht dat die dingen native werder ondersteund (ook in HK) Maar geen knop te bekenen :(

[ Voor 16% gewijzigd door QempZoR op 13-11-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Vandaag is een temp sensor overleden... :( Nu probeer ik deze te verwijderen uit de Mi Home app. Maar krijg dit op geen mogelijkheid voor elkaar..

Iemand een trucje om deze te verwijderen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 18:48:
Vandaag is een temp sensor overleden... :( Nu probeer ik deze te verwijderen uit de Mi Home app. Maar krijg dit op geen mogelijkheid voor elkaar..

Iemand een trucje om deze te verwijderen ?
Via je hub naar devices gaan (Er op klikken, enter device, boven in devices), sensor selecteren en dan verwijderen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Toppe schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:46:
[...]

Via je hub naar devices gaan (Er op klikken, enter device, boven in devices), sensor selecteren en dan verwijderen
Thanks!! Gelukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngv
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-06 23:51

ngv

Is hier al iemand die ervaring heeft met de Aqara gordijnmotor en homekit app? (via xiaomi homekit hub)
Dit zou moeten werken, ik kan enkel online geen ervaringen van gebruikers over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
citruspers schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 12:48:
[...]

Dat is wel bijzonder, want meestal zijn de groepen individueel gezekerd op het verdeelblok?
Dit was ook zo. Maar de 1ste paddetoel beleef er in, het blok daarachter ook, pas bij de grote vloog hij er uit.
Oja, en dan was mijn cabin ook nog gezekerd. Hoe leip wil je het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0p3Y
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-12-2024
Na eerst even met de Yeelight wat te hebben gespeeld (scènes werkt prettig) nu de Xiaomi gateway geïnstalleerd.
Meteen wat andere koek, kleine uitdagingen. Allereerst kon ik na installeren van de gateway en koppelen van de lampen aan de gateway, die lampen niet meer bedienen vanuit de Yeelight app. Dus even beide serversettings op mainland China gezet (Yeelight zat op Singapore)
Ik hoopte een net zo'n fijne ervaring met de Mi Home app te hebben als met de Yeelight app. Helaas niet, voor zover ik zie zijn de handzame scenes waarbij je verschillende lichtplannen kunt maken, niet (makkelijk) mogelijk met de MiHome app.
Is er een goeie vervanger van beide Apps die mij toch de functionaliteit geeft dat ik met scenes mijn verlichting /lichtplannen makkelijk kan bedienen? En daarnaast dat ik wat sensoren en lichtschakelaars kan toevoegen? Verlichting is nu even het belangrijkste, levert ook de beste acceptatiegraad voor vrouw en kinderen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 09:17
sterremos schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 08:33:
goedemorgen, is er iemand die een zigbee2mqtt over heeft, voor een leuk prijsje
De kosten zijn het niet om te bestellen by alie en de debugger gebruik je toch maar 1 keer?

ron
Zelfde vraag hier :) OF iemand moet mij kunnen helpen met het volgende vraagstuk.

Van de 1 op de andere dag liep mijn Domoticz event system willekeurig vast. In de log was niks te vinden. Als ik nu de xiaomi gateway verwijder dan liep alles als een zonnetje. Alle waardes waren juist ingevuld onder hardware bij Domoticz. Ik dacht laat ik de gateway resetten en kijken of het daarna wel werkt. Dus ik druk 5 seconden op de knop en hoor een chinese stem, geen licht. Vervolgens klik ik op remove device in de mi home app. Bam, gateway met daaronder alle child devices (motion, door) weg.

Punt is. Ik krijg nu met geen mogelijkheid de gateway en bijbehorende devices gekoppeld in m'n app en dus ook niet in Domoticz.

Als ik de gateway in plug in het stopcontact zie ik een blauw blinkend licht voor een paar seconden. Daarna is de gateway verbonden met m'n netwerk (alsof het niet gereset is, zie ik in m'n router) maar ik zie niks in de mi home app. Ook als ik dan 5 sec op de knop druk hoor ik weer die chinese stem maar geen geel licht wat je zou moeten zien als je 'm reset. Als ik dan ga zoeken vind ik ook de gateway niet.

Hoe krijg ik nu de gateway weer verbonden? Voor mij is het nu een nutteloos stuk plastic, net als alle andere sensoren in huis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

GlitchBug schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:04:
[...]

Zelfde vraag hier :) OF iemand moet mij kunnen helpen met het volgende vraagstuk.

Van de 1 op de andere dag liep mijn Domoticz event system willekeurig vast. In de log was niks te vinden. Als ik nu de xiaomi gateway verwijder dan liep alles als een zonnetje. Alle waardes waren juist ingevuld onder hardware bij Domoticz. Ik dacht laat ik de gateway resetten en kijken of het daarna wel werkt. Dus ik druk 5 seconden op de knop en hoor een chinese stem, geen licht. Vervolgens klik ik op remove device in de mi home app. Bam, gateway met daaronder alle child devices (motion, door) weg.

Punt is. Ik krijg nu met geen mogelijkheid de gateway en bijbehorende devices gekoppeld in m'n app en dus ook niet in Domoticz.

Als ik de gateway in plug in het stopcontact zie ik een blauw blinkend licht voor een paar seconden. Daarna is de gateway verbonden met m'n netwerk (alsof het niet gereset is, zie ik in m'n router) maar ik zie niks in de mi home app. Ook als ik dan 5 sec op de knop druk hoor ik weer die chinese stem maar geen geel licht wat je zou moeten zien als je 'm reset. Als ik dan ga zoeken vind ik ook de gateway niet.

Hoe krijg ik nu de gateway weer verbonden? Voor mij is het nu een nutteloos stuk plastic, net als alle andere sensoren in huis....
Op MP verkoopt iemand ze voor 15 euro.

Je hebt volgens mij de gateway nu een (soort) factory reset gegeven. Dus opnieuw toevoegen in de Mi App en opnieuw al je devices toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Imperial Guard schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:04:
[...]

Helaas wil ik nog niet over met alle lampen aangezien de software nog niet helemaal lekker werkt om een groep met x aantal lampen in of uit te schakelen.
Dit is bekend bij Koenk en hopelijk op korte termijn verholpen.
Ik had hetzelfde, ik had 3 Ikea lampen in de slaap kamer naar zigbee2mqtt omgehangen, waarvoor ik 2 scenes in HA aangemaakt had. Eén scene moest 3 lampen tegelijkertijd aansturen en de andere twee maar dit gaat bijna nooit goed (kleur, helderheid). Heb er twee weer aan mijn Hue bridge gehangen en de andere op zigbee2mqtt laten zitten voor routering zodat mijn xiaomi knopjes en sensoren beter werken (en één lamp gaat prima via zigbee2mqtt). Nu gaat het weer goed maar geen idee of DeConz dit bijvoorbeeld beter doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:42
[...]

Wat dat betreft vertrouw ik niets uit Chinese webshops wat gemaakt is om direct aan de 230 te hangen. Geen voedingen én geen lampen. Of een shop moet echt bewezen consistente kwaliteit afleveren en uit een teardown moet gebleken zijn dat het allemaal in orde is......

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe verwijder ik een Room uit de Mi Home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
RoRoo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:29:
[...]

Je hebt volgens mij de gateway nu een (soort) factory reset gegeven. Dus opnieuw toevoegen in de Mi App en opnieuw al je devices toevoegen.
ja dat opnieuw toevoegen gaat dus niet :( Hij vind m niet. De gateway is ookal verbonden met mn netwerk zonder dat ik iets heb toegevoegd in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

GlitchBug schreef op woensdag 14 november 2018 @ 11:11:
[...]

ja dat opnieuw toevoegen gaat dus niet :( Hij vind m niet. De gateway is ookal verbonden met mn netwerk zonder dat ik iets heb toegevoegd in de app.
dan zelf even resetten:

Heb hier Engelse manual gevonden: https://files.xiaomi-mi.c...me%20smart%20kit%20EN.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
Maar... hoe reset je dat ding? 5 sec inhouden haalt niks uit. 60 sec inhouden ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

RoRoo schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:29:
[...]

V/d week zaken met deze persoon in kwestie gedaan, ben er zeer over te spreken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Laatst online: 14-09 18:08
Cablekevin schreef op woensdag 14 november 2018 @ 13:20:
[...]

V/d week zaken met deze persoon in kwestie gedaan, ben er zeer over te spreken. :)
Ik heb die van mij ook via marktplaats. Maar helaas heeft dat mijn problemen met het Xiaomi spul niet opgelost. Vanochtend weer Domoticz moeten herstarten omdat mijn scripts niet meer werkten (deurbel, wandschakelaars, enz). In de log geen enkele error. Bij bijvoorbeeld het indrukken wordt er keurig gelogd dat het script "deurbel" is uitgevoerd, nou mooi niet dus!

Ik was er van overtuigd dat het aan de Xiaomi Gateway lag, maar nu met de Zigbee2MQTT heb ik er dus nog steeds last van. Zojuist Domoticz geüpdate van de laatste stable naar de laatste beta..... Verder zou ik het echt niet meer weten!

Ik ga nog wel de benodigdheden kopen om zelf de stick te kunnen flashen aangezien je anders geen updates kunt flashen.

[ Voor 6% gewijzigd door Furiousz op 14-11-2018 14:54 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

Furiousz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:53:
[...]

Ik heb die van mij ook via marktplaats. Maar helaas heeft dat mijn problemen met het Xiaomi spul niet opgelost. Vanochtend weer Domoticz moeten herstarten omdat mijn scripts niet meer werkten (deurbel, wandschakelaars, enz). In de log geen enkele error. Bij bijvoorbeeld het indrukken wordt er keurig gelogd dat het script "deurbel" is uitgevoerd, nou mooi niet dus!

Ik was er van overtuigd dat het aan de Xiaomi Gateway lag, maar nu met de Zigbee2MQTT heb ik er dus nog steeds last van. Zojuist Domoticz geüpdate van de laatste stable naar de laatste beta..... Verder zou ik het echt niet meer weten!

Ik ga nog wel de benodigdheden kopen om zelf de stick te kunnen flashen aangezien je anders geen updates kunt flashen.
Welk logging level heb je alles staan? Wellicht dat je meer informatie naar boven kunt halen als je alles op trace zet?
Pagina: 1 ... 45 ... 89 Laatste