Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 18:08
Oei, geen idee 8)7 . Waar kan ik dat zien en veranderen?

In de log /tmp/domoticz.txt zijn ook geen bijzonderheden te zien
In de /var/log/daemon.log ook geen gekke dingen, alle mqtt acties worden geregistreed zoals:

code:
1
Nov 14 15:25:16 raspberrypi npm[517]: #033[32m  zigbee2mqtt:info#033[39m 11/14/2018, 3:25:16 PM MQTT publish, topic: 'zigbee2mqtt/0x00158d0001b97b5c', payload: '{"contact":false,"linkquality":73,"battery":"99.00","voltage":3025}'

[ Voor 94% gewijzigd door Furiousz op 14-11-2018 15:36 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 14:46

defcon84

Multipass?

Furiousz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:57:
Oei, geen idee 8)7 . Waar kan ik dat zien en veranderen?

In de log /tmp/domoticz.txt zijn ook geen bijzonderheden te zien
In de /var/log/daemon.log ook geen gekke dingen, alle mqtt acties worden geregistreed zoals:

code:
1
Nov 14 15:25:16 raspberrypi npm[517]: #033[32m  zigbee2mqtt:info#033[39m 11/14/2018, 3:25:16 PM MQTT publish, topic: 'zigbee2mqtt/0x00158d0001b97b5c', payload: '{"contact":false,"linkquality":73,"battery":"99.00","voltage":3025}'
https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/wiki/Configuration
Gewoon even in je zigbeefolder/data/configuration.yaml de advanced/log_level op debug zetten en een restart van zigbee2mqtt.service doen.

Als je alle acties op de mqtt server te zien krijgt, ligt het niet aan je xiaomi tot mqtt spul, maar waarschijnlijk aan Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ik denk ook niet dat het aan zigbee/mqtt ligt. Zoals gezegd komen alle acties gewoon binnen in Domoticz en vervolgens logt Domoticz dat mijn script wordt uitgevoerd. Maar dat gebeurd dus niet, exact hetzelfde als voorheen toen de sensoren nog via de Xiaomi Gateway liepen.

Om de log van zigbee2mqtt te zien gebruik ik:
code:
1
sudo journalctl -u zigbee2mqtt.service -f

Ook hier geen bijzonderheden! Ik ga het eens vragen op het Domoticz forum.....

[ Voor 5% gewijzigd door Furiousz op 14-11-2018 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:47
meesje schreef op woensdag 14 november 2018 @ 10:40:
Hoe verwijder ik een Room uit de Mi Home app?
Wat is het toch een draak van een app.... Ik selecteerde eerst My Navigation > My Management. Daar zie je wel de rooms, maar je kunt ze niet verwijderen, wel de volgorde aanpassen. De oplossing is: linksboven Home > Manage rooms. Daar kun je lege kamers wel verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Domme vraag; met een Zigbee2MQTT stick kan je dus je Xiaomi sensoren rechtstreeks uitlezen zónder Gateway?

Die Chinezen hoeven namelijk niet alles te weten :9

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:35
Toppe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:38:
Domme vraag; met een Zigbee2MQTT stick kan je dus je Xiaomi sensoren rechtstreeks uitlezen zónder Gateway?

Die Chinezen hoeven namelijk niet alles te weten :9
Uitlezen niet want het zijn sensoren die zelf periodiek de waardes doorgeven (i.pv. dat de gateway of whatever vraagt voor de huidige waardes). Verder correct: als je zigbee2mqtt gebruikt of bv Deconz (Conbee stick of Raspbee voor RPi) heb je de gateway niet nodig en komen de Chinezen niet alles (/niks) te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RobertMe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 16:52:
[...]

Uitlezen niet want het zijn sensoren die zelf periodiek de waardes doorgeven (i.pv. dat de gateway of whatever vraagt voor de huidige waardes). Verder correct: als je zigbee2mqtt gebruikt of bv Deconz (Conbee stick of Raspbee voor RPi) heb je de gateway niet nodig en komen de Chinezen niet alles (/niks) te weten.
Haha, de stick vangt gewoon het signaal op net zoals de Gateway. Misschien ga ik ‘m dan ook wel bestellen. Kan dat lelijke ding de deur uit.

Werkt met alle sensoren van Xiaomi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Toppe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:02:
[...]

Haha, de stick vangt gewoon het signaal op net zoals de Gateway. Misschien ga ik ‘m dan ook wel bestellen. Kan dat lelijke ding de deur uit.

Werkt met alle sensoren van Xiaomi?
Veel wel, alles weet ik niet. Zie de wiki voor een overzichtje: https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/wiki/Supported-devices . Maar het zou uiteraard kunnen dat recentelijker nieuwe devices zijn toegevoegd die nog ontbreken op de wiki.

Overigens zijn er ook velen die tevreden zijn over Deconz. Voordeel dat ik zelf vind dat Deconz heeft is dat het meer een kant en klare oplossing is en een commercieel product. Bij Zigbee2mqtt moet je zelf de firmware op de stick flashen (of kant en klaar van Marktplaats kopen, maar kun je dan weer zelf updaten?) etc. en bij Deconz is dat allemaal al geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-09 11:56
welke manual gebruiken jullie om de zigbee2mqtt te installeren?
ik heb de https://github.com/stas-demydiuk/domoticz-zigbee2mqtt-plugin gebtuikt maar komt niet in het overzicht van domoticz naar voren.
de zigbee komt morgen, wil vast de drivers voorbereiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 17:53:
welke manual gebruiken jullie om de zigbee2mqtt te installeren?
ik heb de https://github.com/stas-demydiuk/domoticz-zigbee2mqtt-plugin gebtuikt maar komt niet in het overzicht van domoticz naar voren.
de zigbee komt morgen, wil vast de drivers voorbereiden
Het zit je ook niet mee he, net hier even getest volgens de link die je post: geïnstalleerd binnen 1 minuut zonder problemen.

Zoals eerder geadviseerd: formatteer je SD kaart en begin opnieuw.

Je Gateway die hij niet kent, plug-ins die je niet kan installeren...

Edit: net even een bericht gestuurd ivm levertijd, krijg ik meteen onderstaande mail:
Beste Toppe,

Je hebt gereageerd op een advertentie van een adverteerder die zich mogelijk in het buitenland bevindt. Het betreft je reactie op de advertentie: 'CC2531 USB Zigbee Sticks voor zigbee2mqtt'.

Als je niet in persoon kunt handelen, adviseren wij je om je te verzekeren van de goede bedoelingen van de adverteerder. Zeker wanneer de vraagprijs van het artikel erg aantrekkelijk lijkt. In de praktijk blijkt dat wanneer een vraagprijs te mooi lijkt om waar te zijn, deze dat vaak ook is.

Wees extra voorzichtig als je een e-mail ontvangt die geschreven is in gebrekkig Engels, of als er wordt aangeboden om te betalen met MoneyGram, Western Union Bank, HSBC Bank, Cheque of andere onbekende betaalmethoden.

Lees via de onderstaande link meer belangrijke tips over veilig handelen: http://www.marktplaats.nl/i/help/veilig-en-succesvol/

Met vriendelijke groet,

Afdeling Gebruikersbescherming
www.marktplaats.nl

[ Voor 44% gewijzigd door Toppe op 14-11-2018 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Toppe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:22:
[...]

Het zit je ook niet mee he, net hier even getest volgens de link die je post: geïnstalleerd binnen 1 minuut zonder problemen.

Misschien komt het omdat ik een newbee ben ? :)
Maar heb in deze week al 4 keer opnieuw geinstalleerd , Via Raspbian. twee nieuwe SD kaartjes besteld en gebruikt,
Ook Roboo heeft meegekeken en komt er ook voor nu niet uit.

maar ja de aanhouder wint

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sterremos schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:26:
[...]

Misschien komt het omdat ik een newbee ben ? :)
Maar heb in deze week al 4 keer opnieuw geinstalleerd , Via Raspbian. twee nieuwe SD kaartjes besteld en gebruikt,
Ook Roboo heeft meegekeken en komt er ook voor nu niet uit.

maar ja de aanhouder wint

Ron
Ik ken Roboo niet dus geen idee wat de kennis en kunde van die persoon is. Weet alleen wel dat het installeren van Raspbian niet zo'n probleem moet zijn, zolang je maar de desktop versie gebruikt en niet de lite.

Als je die netjes geïnstalleerd hebt en deze stappen volgt dan moet de basis configuratie dik in orde zijn. Ik zelf zou stoppen bij 'Additional setup information' en verder gaan bij 'Maintaining and Updating your System' om zeker te weten dat je (per ongeluk) geen andere configuraties onnodig aanpast.

Daarna is het alleen een kwestie van onderstaande code uitvoeren
code:
1
curl -L install.domoticz.com | sudo bash
Waarna je (als alles goed is gegaan) Domoticz moet kunnen benaderen via de webbrowser, je moet zelf geen aanpassingen doen in welk configuratie bestand dan ook.

Als je zeker weet dat je alléén bovenstaande stappen hebt gebruikt en Domoticz nog niet lekker werkt, dan zou ik het pas gaan zoeken in de hardware hoek. Het heeft totaal geen nut om alles constant nieuw te gaan kopen terwijl ik voor 99% zeker weet dat het oude niet eens tekenen heeft van overlijden.

Mocht je wat willen weten kan je altijd een PB'tje sturen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GlitchBug
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 19-09 13:53
Furiousz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 14:53:
[...]

Ik heb die van mij ook via marktplaats. Maar helaas heeft dat mijn problemen met het Xiaomi spul niet opgelost. Vanochtend weer Domoticz moeten herstarten omdat mijn scripts niet meer werkten (deurbel, wandschakelaars, enz). In de log geen enkele error. Bij bijvoorbeeld het indrukken wordt er keurig gelogd dat het script "deurbel" is uitgevoerd, nou mooi niet dus!

Ik was er van overtuigd dat het aan de Xiaomi Gateway lag, maar nu met de Zigbee2MQTT heb ik er dus nog steeds last van. Zojuist Domoticz geüpdate van de laatste stable naar de laatste beta..... Verder zou ik het echt niet meer weten!

Ik ga nog wel de benodigdheden kopen om zelf de stick te kunnen flashen aangezien je anders geen updates kunt flashen.
Wauw! Ik heb dus precies heztelfde probleem. Kon ook echt niks vinden op Domoticz forum. Weet wel dat het aan het Xiaomi spul ligh. Nu ik de xiaomi hardware heb uitgeschakeld blijft het draaien. Was al in contact met de verkoper op MP over die zigbee2mqtt stick. Die laat ik dus nog wel even links liggen. Wat klote dit zeg... al m'n scripts werkte eindelijk prima totdat dit roet in het eten gooide.

[ Voor 22% gewijzigd door GlitchBug op 14-11-2018 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
Toppe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:22:
[...]

Edit: net even een bericht gestuurd ivm levertijd, krijg ik meteen onderstaande mail:

[...]
Dat bericht krijg je omdat ie op een VPN zit. Dat zei hij tegen mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Ellende he! Het zal echt ergens in Domoticz zitten. Vanavond heb ik voor de 2e keer vandaag Domoticz opnieuw moeten opstarten omdat de licht schakelaars niet meer werkten :( . Misschien tzt toch maar eens kijken naar andere oplossingen (Shelly1 bijvoorbeeld voor de wand schakelaars)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlitchBug
Furiousz schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:31:
Ellende he! Het zal echt ergens in Domoticz zitten. Vanavond heb ik voor de 2e keer vandaag Domoticz opnieuw moeten opstarten omdat de licht schakelaars niet meer werkten :( . Misschien tzt toch maar eens kijken naar andere oplossingen (Shelly1 bijvoorbeeld voor de wand schakelaars)
Behoorlijk.

Ik heb net als jou al lopen speuren maar kon niks vinden. Als je iets weet laat het dan alsjeblieft weten. Heel m'n home automation ligt nu plat hierdoor, erg zonde. Wat ik ookal heb gedaan is heel de RPI opnieuw installeren, verse versie van DZ erop, maar helaas. Zelfde probleem. Ik weet het echt niet meer.

Van het weekend al wezen prutsen met hass.io maar liep daar al tegen beperkingen op, en met als nadeel dat ik al m'n scripts opnieuw moet gaan bouwen. Het liefst wil ik DZ weer stabiel draaiende hebben.Inclusief m'n xiaomi spul uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:10
Ik zou graag starten met een Xiaomi Smart Home om lichten op basis van bewegingen te laten aangaan, maar enkel wanneer het donker is. Heeft iemand dezelfde toepassingen, en kan die volgende vragen toelichten?
* Is de bewegingssensor met lux-meter betrouwbaar om 'donker' te detecteren, en enkel een signaal te geven als het donker is? Ik zou de lichten bij daglicht niet willen laten aangaan.
* Is de bewegingssensor zelf betrouwbaar in een donkere omgeving?

• Reneekruijen
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 05-12-2022
Hee hallo, ik heb een vraagje. Wij hebben diverse HA toepast op onze woning en gekoppeld aan onze google home assistent. Alles van Xiaomi werkt perfect. De deursensoren zijn echt super nauwkeurig! Nu hebben we echter het volgende probleempje: We hebben de wired lightswitch van Aqara op de muur gezet zodat familie/vrienden gewoon de lampen in onze woning kunnen bedienen indien nodig. Echter schakelen deze switches zich na een x aantal uur uit en gaan ze offline. Met als gevolg dat ik dan eerst de lightswitches weer moet inschakelen voordat google home acties uitvoert op basis van de stem. Dan is dat nog niet eens zo'n groot probleem, want dan zijn we toch al in de kamer. Echter hebben we ook de scenario gemaakt dat wanneer de achter deur open gaat de lampen in de woning automatisch aan gaan tussen 01:00 - 05:00 's nachts. maar als de schakelaars 'offline' gaat werkt dat uiteraard niet meer. Weet iemand hoe we de schakelaars zo kunnen instellen dat ze níet offline gaan en altijd online blijven?? Dankjewel alvast!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

SoulShot schreef op woensdag 14 november 2018 @ 22:40:
Ik zou graag starten met een Xiaomi Smart Home om lichten op basis van bewegingen te laten aangaan, maar enkel wanneer het donker is. Heeft iemand dezelfde toepassingen, en kan die volgende vragen toelichten?
* Is de bewegingssensor met lux-meter betrouwbaar om 'donker' te detecteren, en enkel een signaal te geven als het donker is? Ik zou de lichten bij daglicht niet willen laten aangaan.
De lux-meter heb ik zelf nog niet getest maar in het pikkedonker is de sensor in iedergeval wat betreft betrouwbaarheid perfect. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:16
Yup, ik draai dit systeem al maanden op zolder (wel via HomeAssistant). De bewegingssensor detecteert beweging prima 's nachts en overdag. Ik gebruik de lux-meter om het licht alleen aan te laten gaan als het donker genoeg is (ook als bv de luiken overdag naar beneden zijn). Even zoeken naar een geschikte lux-waarde en dan werkt het prima

Werkt bijna foutloos, heb 1 of 2 keer gehad dat de sensor offline was. Reboot heeft dat opgelost :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
2 x yes, hier ook exact dat bovenaan de zoldertrap met motion sensor en lux waarde. Ik heb gemerkt dat lux waardes echt even aftasten is, dus gewoon sensor ophangen en na een dag even kijken wat een realistische waarde is, nu met winter die begonnen is ook al 2 een beetje bijgeschaafd omdat anders de buitenlampen wel erg vroeg aangingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22-09 10:51

RoRoo

Certified Prutser

Toppe schreef op woensdag 14 november 2018 @ 18:37:
[...]

Ik ken Roboo niet dus geen idee wat de kennis en kunde van die persoon is. Weet alleen wel dat het installeren van Raspbian niet zo'n probleem moet zijn, zolang je maar de desktop versie gebruikt en niet de lite.

Als je die netjes geïnstalleerd hebt en deze stappen volgt dan moet de basis configuratie dik in orde zijn. Ik zelf zou stoppen bij 'Additional setup information' en verder gaan bij 'Maintaining and Updating your System' om zeker te weten dat je (per ongeluk) geen andere configuraties onnodig aanpast.

Daarna is het alleen een kwestie van onderstaande code uitvoeren
code:
1
curl -L install.domoticz.com | sudo bash
Waarna je (als alles goed is gegaan) Domoticz moet kunnen benaderen via de webbrowser, je moet zelf geen aanpassingen doen in welk configuratie bestand dan ook.

Als je zeker weet dat je alléén bovenstaande stappen hebt gebruikt en Domoticz nog niet lekker werkt, dan zou ik het pas gaan zoeken in de hardware hoek. Het heeft totaal geen nut om alles constant nieuw te gaan kopen terwijl ik voor 99% zeker weet dat het oude niet eens tekenen heeft van overlijden.

Mocht je wat willen weten kan je altijd een PB'tje sturen :o
Roboo hier ;)

Ik heb even snel met hem meegekeken en wat getest, alles lijkt in orde te zijn binnen domoticz maar de devices worden niet herkend na het toevoegen van de gateway.
Bij mij even getest met een nieuwe install van Domoticz. Ging goed toen ik doorhad dat de devices pas toegevoegd worden na een actie van het device. (knop laten schakelen, Motion detector beweging laten detecteren etc)

Bij Sterremos gaat dat gewoon fout. Met HASS.io had hij trouwens geen problemen.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er ergens in het lokale net toch iets scheef zit.. Maar wat dat precies is....

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

RoRoo schreef op donderdag 15 november 2018 @ 13:34:
[...]

Roboo hier ;)

Ik heb even snel met hem meegekeken en wat getest, alles lijkt in orde te zijn binnen domoticz maar de devices worden niet herkend na het toevoegen van de gateway.
Bij mij even getest met een nieuwe install van Domoticz. Ging goed toen ik doorhad dat de devices pas toegevoegd worden na een actie van het device. (knop laten schakelen, Motion detector beweging laten detecteren etc)

Bij Sterremos gaat dat gewoon fout. Met HASS.io had hij trouwens geen problemen.

Het enige wat ik nog kan bedenken is dat er ergens in het lokale net toch iets scheef zit.. Maar wat dat precies is....
Ja, en daar kan alleen @sterremos zelf achterkomen, ik neem aan dat hij al opties als 5Ghz etc heeft uitgeschakeld, of een verschil in netwerk tussen WiFi en LAN.

Wellicht eens op een ander forum binnen GOT proberen, zoals het netwerk gedeelte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
Je kunt ook het volgende gebruiken mocht de lux sensor niet naar wens zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
        function IsDark()
            local dark
            if (domoticz.time.isNightTime ) then 
                domoticz.log('It is nighttime', domoticz.LOG_INFO)
                dark = true 
            else 
                dark = false
                domoticz.log('It is daytime', domoticz.LOG_INFO)
            end
            return dark
        end

if (IsDark()) then
                if (domoticz.devices('HalSwitchSW1').state == 'Off') then -- only if switch is off
                    domoticz.devices('YeelightSwitchWhite1').switchOn()
                end
            end

Afhankelijk daarvan schakelen. Werkt bij mij voldoende goed in een hal met een voordeur met glas erin..

[ Voor 11% gewijzigd door jobr op 15-11-2018 19:05 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:49

flexje

got-father

Hoi, ik draai sinds een aantal dagen zigbee2mqtt op een rpi 3+ met 1 aqara temp. sensor als test.

Het rare is dat ik nu sinds gisteren 14:03 uur geen update is geweest van de temperatuur. Is de verbinding verbroken tussen de zigbee2mqtt en de sensor? Hoe kan je hier achter komen?

Ik weet dat de sensor alleen een push doet als de temperatuur verandert. Maar het lijkt me sterk dat na 1,5 dag geen wijziging is geweest in de temp.

code:
1
nov 14 14:03:15 pi-test npm[25167]:   zigbee2mqtt:info 2018-11-14 14:03:15 MQTT publish, topic: 'zigbee2mqtt/temp_lionel', payload: '{"temperature":21.98,"linkquality":0,"humidity":50.34,"pressure":1023,"battery":"37.00","voltage":2975}'

[ Voor 12% gewijzigd door flexje op 15-11-2018 19:25 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

flexje schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:24:
Hoi, ik draai sinds een aantal dagen zigbee2mqtt op een rpi 3+ met 1 aqara temp. sensor als test.

Het rare is dat ik nu sinds gisteren 14:03 uur geen update is geweest van de temperatuur. Is de verbinding verbroken tussen de zigbee2mqtt en de sensor? Hoe kan je hier achter komen?

code:
1
nov 14 14:03:15 pi-test npm[25167]:   zigbee2mqtt:info 2018-11-14 14:03:15 MQTT publish, topic: 'zigbee2mqtt/temp_lionel', payload: '{"temperature":21.98,"linkquality":0,"humidity":50.34,"pressure":1023,"battery":"37.00","voltage":2975}'
Druk eens op de knop, die van mij haperde ook vorige week. Wel eens wat rechtstreeks naar de Gateway

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:49

flexje

got-father

Toppe schreef op donderdag 15 november 2018 @ 19:25:
[...]

Druk eens op de knop, die van mij haperde ook vorige week. Wel eens wat rechtstreeks naar de Gateway
Knopje indrukken gaf geen nieuwe publish. Heb de rpi gereboot, even kijken hoe lang dit goed blijft.
Haperen is echt niet acceptabel. Was van plan om mijn deursensoren ook over te zetten vanaf de gateway op de zigbee2mqtt. Heb een alarminstallatie lopen via domoticz, kan geen risico nemen dat een sensor blijft haperen....

Ik moet zeggen dat via de gateway nog nooit (1 jaar) een sensor het niet deed of bleef hangen...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Begrijp ik goed dat de v2 van de Human Body Motion Sensor (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html) het inmiddels ook doet in Domoticz stable?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
FreakNL schreef op vrijdag 16 november 2018 @ 15:17:
Begrijp ik goed dat de v2 van de Human Body Motion Sensor (https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_659226.html) het inmiddels ook doet in Domoticz stable?
Ja hoor, doet het prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sterremos
dank zij RoRoo en Toppe kom ik meer te weten over deze materie, mijn dank. ik heb de zigbee2mqtt werkend volgens Toppe, maar hoe ik activeer de mi cube en de wireless in domoticz via de zigbee2mqtt daar heb ik nu nog geen goede oplossing gevonden

ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
zie dat dat dit ook nog gedaan moet worden
IMPORTANT: Before you start, make sure that permit_join: true is set in your configuration.yaml. Otherwise new devices cannot join the network!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:00
Ik heb even stil gezeten met mijn domotica maar vandaag de tijd genomen om weer verder te gaan.
Plan;
Xiaomi Round Switch aan mijn deurbel/intercom systeem aansluiten

Uitvoer;
Kopie van deze man :)

Deze man sluit zijn Round Switch aan een lichtknop. Ik wil hem aansluiten aan de "Extra bel" poort van de intercom.

Probleem;
Ik ben gekomen zoals in de video tot 2:26
De behuizing is er vanaf. De fysieke drukknop is verwijderd en er zijn twee draden aan precies dezelfde pads gemonteerd.
Sindsdien is de knop niet meer te activeren in de Xiaomi App en Domoticz.
Als ik op de pair knop druk, gaat gewoon het blauwe ledje branden en hoor ik de dame iets zeggen op de gateway...

Hebben jullie ideeën?
Misschien het knop gedeelte kapot gemaakt tijdens het solderen?
Heeft iemand interesse in het printplaatje om te verder te knutselen als ik het opgeef?

--edit--

Na het posten check ik nog één keer vergeefs de app en zie ineens een update 5 minuten geleden!
Het druk/knop gedeelte werkt dus wel! Nu maar opzoek waar het probleem zit.
Misschien de kabels te veel weerstand?
Of een kabelbreuk?

[ Voor 11% gewijzigd door RedRayMann op 17-11-2018 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

paQ

Lijkt me nou niet de meest veilige wijze om 220V te schakelen eigenlijk.
Prima voor een deurbel, dat wel

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
paQ schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 14:58:
Lijkt me nou niet de meest veilige wijze om 220V te schakelen eigenlijk.
Prima voor een deurbel, dat wel
Hij schakelt geen 220V

De knop zorgt dat de verbinding gemaakt/verbroken wordt. (Push schakelaar)
Dus daarmee emuleert hij het kleine push knopje mee.
De Switch stuurt dan het "Click" signaal naar de gateway.
Zijn domotica systeem stuurt dan weer een signaal naar zijn slimme lamp (of slimme switch)

En ik krijg weer geen signaal uit de roundswitch :-(
Leuk, die hobby projecten zonder handleiding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

paQ

RedRayMann schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:04:
[...]

Hij schakelt geen 220V

De knop zorgt dat de verbinding gemaakt/verbroken wordt. (Push schakelaar)
Dus daarmee emuleert hij het kleine push knopje mee.
De Switch stuurt dan het "Click" signaal naar de gateway.
Zijn domotica systeem stuurt dan weer een signaal naar zijn slimme lamp (of slimme switch)

En ik krijg weer geen signaal uit de roundswitch :-(
Leuk, die hobby projecten zonder handleiding!
ah zo...
kee... niet echt inzetbaar voor een breakerswitch dus

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RedRayMann
UPDATE!

Voor de mensen die een soort gelijk iets willen maken.
Ik ben er nu achter dat het lussen van de twee soldeerpads (zie filmpje) geen nut heeft. Als ik één draad (Blauw) tegen de achterkant van de batterij klik, dan krijg ik response!

--edit--

En zojuist aangesloten op de "Extra bel" poort van het telecom systeem.
De blauwe draad heb ik op S+ en de groene draad op S-
Zodra ik op de bel druk, krijg ik een "Long Press" binnen! Het werkt dus!
Soms moet je niet tussentijds testen en gewoon alles aansluiten! :D

Extra info voor de mensen die interesse hebben in een soort gelijk systeem;
Ik woon in een appartementencomplex, duurbel systeem is vorig jaar vervangen voor Golmar T-540 Plus / T-5822VD handsets. Wat er beneden hangt weet ik helaas niet.
In de T-540 Plus / T-5822VD zit een printplaat met een schroefklem met vele aansluitingen, waaronder een aansluiting voor een "extra signaalgever"
Hierop heb ik de Round Switch gemonteerd.
Zodra iemand nu op de deurbel klikt, krijg ik een "Long Press" binnen. Hier kan ik nu Blockies mee aansturen!

[ Voor 62% gewijzigd door RedRayMann op 17-11-2018 15:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Toppe schreef op zondag 18 november 2018 @ 11:05:
Iemand al een temperatuursensor in de auto geplakt? Dan weten we of we moeten krabben of niet..
Straalkachel aan koppelen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op zondag 11 november 2018 @ 13:49:
[...]

Ik heb er 2 buiten hangen, 1 werkt al een maand of 10 probleemloos, de andere was na 2 maanden kou (begin dit jaar) kapot. De eerste hangt op noord, de tweede hing op zuid. Beiden onder overkapping.
De kapotte blijkt niet kapot maar ‘gewoon’ een lege CR2032 te betreffen :) tot nog toe dus alleen een knop die zeiknat is geworden die overleden is.
RedRayMann schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 15:23:
UPDATE!

Voor de mensen die een soort gelijk iets willen maken.
Ik ben er nu achter dat het lussen van de twee soldeerpads (zie filmpje) geen nut heeft. Als ik één draad (Blauw) tegen de achterkant van de batterij klik, dan krijg ik response!

--edit--

En zojuist aangesloten op de "Extra bel" poort van het telecom systeem.
De blauwe draad heb ik op S+ en de groene draad op S-
Zodra ik op de bel druk, krijg ik een "Long Press" binnen! Het werkt dus!
Soms moet je niet tussentijds testen en gewoon alles aansluiten! :D

Extra info voor de mensen die interesse hebben in een soort gelijk systeem;
Ik woon in een appartementencomplex, duurbel systeem is vorig jaar vervangen voor Golmar T-540 Plus / T-5822VD handsets. Wat er beneden hangt weet ik helaas niet.
In de T-540 Plus / T-5822VD zit een printplaat met een schroefklem met vele aansluitingen, waaronder een aansluiting voor een "extra signaalgever"
Hierop heb ik de Round Switch gemonteerd.
Zodra iemand nu op de deurbel klikt, krijg ik een "Long Press" binnen. Hier kan ik nu Blockies mee aansturen!
Dat opent perspectief! Ik wil iets vergelijkbaars maken met onze videodeurbel via een relais. Heb je wellicht fotos?

[ Voor 58% gewijzigd door Tomba op 18-11-2018 12:21 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Tomba schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:18:

De kapotte blijkt niet kapot maar ‘gewoon’ een lege CR2032 te betreffen :) tot nog toe dus alleen een knop die zeiknat is geworden die overleden is.
Thanks voor de update. N.a.v. je eerdere bericht had ik ‘m toch maar binnen geplaatst. Nu kan er toch wel eentje naar buiten. Het is een redelijk beschutte plek, de regen komt er nooit op, ook nog aardig beschermd door de schutting (ik plaats hem vlak onder een dwarsligger). De oorspronkelijke plakstrip gebruik ik trouwens niet eens, ik doe een klein beetje dubbel zijdig tape aan de zijkant en bevestig ‘m dan (binnen, aan de zijkant van de convector radiator tegen de muur). Zo kan ik ‘m makkelijker verwijderen als ik de batterij moet vervangen. Het oorspronkelijke stukje tape gaat ooit minder plakken, het eigen dubbel zijdig tape heb ik zo vevangen. Daarnaast heb ik ook geen zin om het stucwerk mee te trekken.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

meesje schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:32:
[...]

Thanks voor de update. N.a.v. je eerdere bericht had ik ‘m toch maar binnen geplaatst. Nu kan er toch wel eentje naar buiten. Het is een redelijk beschutte plek, de regen komt er nooit op, ook nog aardig beschermd door de schutting (ik plaats hem vlak onder een dwarsligger). De oorspronkelijke plakstrip gebruik ik trouwens niet eens, ik doe een klein beetje dubbel zijdig tape aan de zijkant en bevestig ‘m dan (binnen, aan de zijkant van de convector radiator tegen de muur). Zo kan ik ‘m makkelijker verwijderen als ik de batterij moet vervangen. Het oorspronkelijke stukje tape gaat ooit minder plakken, het eigen dubbel zijdig tape heb ik zo vevangen. Daarnaast heb ik ook geen zin om het stucwerk mee te trekken.... ;)
Precies zo hangt ie bij mij ook (buiten de extra schutting bescherming dan toch) Als er maar geen water in komt zit het wel goed.

Over water gesproken; op 11-11 heb ik de water sensor besteld en de trilsensor om zo de wasmachine in de gaten te kunnen houden (de slang is er al 2x uitgeschoten....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tomba schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:49:
[...]

Precies zo hangt ie bij mij ook (buiten de extra schutting bescherming dan toch) Als er maar geen water in komt zit het wel goed.

Over water gesproken; op 11-11 heb ik de water sensor besteld en de trilsensor om zo de wasmachine in de gaten te kunnen houden (de slang is er al 2x uitgeschoten....)
Ik heb ook even zitten spelen met de gedachten een trilsensor te bestellen, maar er is geen pijl op te trekken qua trillingen lijkt me?

En als je slang los schiet is een stuk ducktape een stuk efficiënter en voordeliger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RedRayMann
Tomba schreef op zondag 18 november 2018 @ 12:18:
Dat opent perspectief! Ik wil iets vergelijkbaars maken met onze videodeurbel via een relais. Heb je wellicht fotos?
Ik weet niet of het via mijn mobiel werkt. Ben nu niet huis dus heb alleen deze foto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/1p66OsLDmqd0gXGYBv08CNkD/thumb.jpg

Wat ik gedaan heb;
De round switch open gemaakt.
Drukknop verwijderd.
Twee dupont male-male kabels gepakt.
Aan één kant het puntje 90 graden gebogen.
Naast elkaar passen ze precies op de soldeerpads.
Behuizing met een Stanley mes bewerkt, buitenste kap los gesneden en binnenste behuizing aangepast zodat de draden naar buiten kunnen.
Alles weer in elkaar en met een stukje tape dicht gemaakt. (Omdat de dupont kabels iets te dik waren in vergelijking met de originele drukknop)
Dupont male pinnen in de schroefklemmen.
Switch met een stukje tape gepositioneerd, zodat hij niet zakt/valt/verschuift tijdens het monteren van de telefoon kap.
Telefoon kap er op en klaar :D

Wanneer gewenst probeer ik vanavond of morgen nog enkele details te fotograferen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Toppe schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:01:
[...]

Ik heb ook even zitten spelen met de gedachten een trilsensor te bestellen, maar er is geen pijl op te trekken qua trillingen lijkt me?

En als je slang los schiet is een stuk ducktape een stuk efficiënter en voordeliger?
Programma eindigt altijd met centrifuge dus ik hoop het zo op te kunnen lossen.

Ducktape was na de eerste keer ruimschoots eromheen gedaan. Probleem is dat soms de machine het water niet kwijt kan (oud huis) waardoor de drukopbouw zorgt voor het los schieten. Gaat mij dus puur om de constatering van het moment dat dit gebeurt. (Komt zelden voor maar die 2x dweilen was echt niet tof)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RedRayMann schreef op zondag 18 november 2018 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet of het via mijn mobiel werkt. Ben nu niet huis dus heb alleen deze foto.

[Afbeelding]

Wat ik gedaan heb;
De round switch open gemaakt.
Drukknop verwijderd.
Twee dupont male-male kabels gepakt.
Aan één kant het puntje 90 graden gebogen.
Naast elkaar passen ze precies op de soldeerpads.
Behuizing met een Stanley mes bewerkt, buitenste kap los gesneden en binnenste behuizing aangepast zodat de draden naar buiten kunnen.
Alles weer in elkaar en met een stukje tape dicht gemaakt. (Omdat de dupont kabels iets te dik waren in vergelijking met de originele drukknop)
Dupont male pinnen in de schroefklemmen.
Switch met een stukje tape gepositioneerd, zodat hij niet zakt/valt/verschuift tijdens het monteren van de telefoon kap.
Telefoon kap er op en klaar :D

Wanneer gewenst probeer ik vanavond of morgen nog enkele details te fotograferen.
Wauw, ziet er netjes uit! Heb je ook een foto van de binnenkant van de knop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Tomba schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:37:
[...]

Nu niet, ben niet thuis. Zal proberen vanavond of morgen een foto te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

RedRayMann schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:55:
[...]

Nu niet, ben niet thuis. Zal proberen vanavond of morgen een foto te maken.
Zou ik zeer op prijs stellen, is geen spoed :) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Moet ik voor de koppeling van mi home met Google home nog iets speciaals doen?

Als ik mijn account koppel, lijkt het te werken, alleen zie ik geen enkel Xiaomi/aqara apparaat verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sander817 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:33:

Als ik mijn account koppel, lijkt het te werken, alleen zie ik geen enkel Xiaomi/aqara apparaat verschijnen
Volgens mij een bekend probleem met china server. Zelf geen ervaring mee, maar Singapore werkt kennelijk wel maar heb ik geen devices meer (en kan ze ook niet toevoegen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Laatst online: 21:26

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Ok. Niet handig.
Als ik switch ben ik ook alles weer kwijt zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:01
sander817 schreef op zondag 18 november 2018 @ 18:33:

Ik heb hetzelfde probleem als ik ze in de Assistant app toe wil voegen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hoe zit het met huisdieren icm deze sensor? Niet dat mijn kat veel uit de stoel komt in de wintermaanden, maar als hij er eens uit komt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:46

HeroS

SmartHome Nerd

Iemand toevallig al ervaring met de watersensor van Xiaomi?

Deze:
https://www.gearbest.com/...668897.html?lkid=17578260

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 11:21
HeroS schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:07:

Deze:
Yep! Heb hem hier, na 2 lekkages, onder de kachel op de bergzolder liggen. Getest in een bakje water en zodra de puntjes in aanraking komen met water krijg je een push melding vanuit je Mi Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 09:22

Deze:
Yup, ook eentje thuis liggen onder de was machine. Nog niet afgegaan dus TOP :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Helox-in-a-box schreef op maandag 19 november 2018 @ 13:45:
[...]

Yup, ook eentje thuis liggen onder de was machine. Nog niet afgegaan dus TOP :D
of een FLOP alleen weet je het nog niet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06

Deze:
In mijn opstelling ligt de watersensor het verst weg van de gateway en daardoor heb ik een paar keer een periode gehad dat de sensor niet bekend was op de gateway. Tenminste ik vermoed dat het de afstand is. Verder reageert hij adequaat op de uitgevoerde testen (bij natte ondergrond prompte signalering)

What's the speed of dark?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
EOSfoto schreef op maandag 19 november 2018 @ 12:39:
[...]

Hoe zit het met huisdieren icm deze sensor? Niet dat mijn kat veel uit de stoel komt in de wintermaanden, maar als hij er eens uit komt... ;)
Heb er 1 in de keuken om lampen te dimmen als keuken leeg is en feller te laten gaan als er iemand in de keuken is. Als de katten richting hun brokjes gaan gaat ie ook gewoon aan. Idem in andere ruimte in huis waar ik er 1 heb hangen om lichten te dimmen als we er niet zijn. Zodra de kat erlangs loopt gaat hij toch aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:06
Ik zit met volgende vraag/probleem. Ik heb enkele Xiaomi senoren besteld op Ali alsook een Gateway. Ik ben van plan om wat rookmelders te hangen in huis. Tot daar geen probleem.

Ik heb ook een Ikea Tradfri hub die wat G10 spotjes kan aansturen. Deze GU10 spotjes hangen in de tuin tot net aan het tuinhuis. Het tuinhuis staat zo'n 25 meter van het huis.

In het tuinhuis had ik graag ook een Xiaomi rookmelder gehangen. Nu mijn vraag: het signaal van Xiaomi zal niet overgedragen worden door de GU10 spotjes van Ikea vermoed ik? Dan zou ik effectief een bijkomende Xiaomi Hub moeten aankopen om in het tuinhuis te hangen, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
argon007 schreef op maandag 19 november 2018 @ 15:39:
Ik zit met volgende vraag/probleem. Ik heb enkele Xiaomi senoren besteld op Ali alsook een Gateway. Ik ben van plan om wat rookmelders te hangen in huis. Tot daar geen probleem.

Ik heb ook een Ikea Tradfri hub die wat G10 spotjes kan aansturen. Deze GU10 spotjes hangen in de tuin tot net aan het tuinhuis. Het tuinhuis staat zo'n 25 meter van het huis.

In het tuinhuis had ik graag ook een Xiaomi rookmelder gehangen. Nu mijn vraag: het signaal van Xiaomi zal niet overgedragen worden door de GU10 spotjes van Ikea vermoed ik? Dan zou ik effectief een bijkomende Xiaomi Hub moeten aankopen om in het tuinhuis te hangen, correct?
Zigbee werkt inderdaad alleen als een mesh als alle apparaten zich in hetzelfde netwerk bevinden. Aangezien je 2 gateways gebruikt (Tradfri Hub en Xiaomi Gateway) zijn het dus ook twee gescheiden netwerken.

Als je met een extra Xiaomi Hub doelt op het plaatsen van een extra Gateway, volgens mij kan dat wel, ik weet alleen niet of de twee gateways dan met elkaar communiceren en je beide in de app kunt gebruiken (zelf maak ik ook geen gebruik van de Xiaomi Gateway / Mi Home / ... dus kan ik niks over zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Jammer dat Zigbee dus niet gelijk is aan Zigbee (lees dat alles Zigbee apparaten met elkaar kunnen praten). Maar goed ik zal niet de eerste zijn dit dit hier opmerkt ;-)

Bestaat er toevallig geen apparaatje die kan fungeren als Gateway voor zowel Xiaomi, Ikea, Philips, ... ?
Maar dan heb je weer het nadeel zeker dat er geen Firmware updates geïnstalleerd kunnen worden op de toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
argon007 schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:02:
Jammer dat Zigbee dus niet gelijk is aan Zigbee (lees dat alles Zigbee apparaten met elkaar kunnen praten). Maar goed ik zal niet de eerste zijn dit dit hier opmerkt ;-)

Bestaat er toevallig geen apparaatje die kan fungeren als Gateway voor zowel Xiaomi, Ikea, Philips, ... ?
Maar dan heb je weer het nadeel zeker dat er geen Firmware updates geïnstalleerd kunnen worden op de toestellen?
Zigbee is geen Zigbee inderdaad, want je hebt ook nog verschillende (sub)standaarden (Zigbee Home Automatigon, Zigbee Light Link, ...). Zigbee controllers (zoals ze officieel heten) die met meerdere merken overweg kunnen zijn er inderdaad. De Conbee USB stick en Raspbee RPi addon van DeCONz zijn hier voorbeelden van, daarnaast heb je ook nog de "zelfbouw" Zigbee2mqtt USB stick.

Maar deze oplossingen hebben v.z.i.w. inderdaad als nadeel dat firmware updates dan weer niet mogelijk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Hou er ook rekening mee dat Zigbee devices op batterij (ergo alle sensoren van Xiaomi...) geen mesh netwerk maken, omdat het batterijtje anders binnen no time leeg is. Mijn Doorsensor die op zolder op het raam zit verliest hierdoor ook regelmatig zijn verbinding. Moet mijn Gateway nog eens gaan verplaatsen daarvoor. Overigens is het wel logisch dat Zigbee devices alleen binnen hun eigen netwerk meshen, is een security dingetje.

[ Voor 6% gewijzigd door Tomba op 19-11-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Dus het komt er op neer dat een 2de gateway waarschijnlijk de way to go is. Of een product kopen die op netstroom werkt (want dit lijkt in de meeste gevallen wel te fungeren als Mesh netwerk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-09 09:22
RoRoo schreef op maandag 19 november 2018 @ 14:49:
[...]

of een FLOP alleen weet je het nog niet :+
Haha, ja heb em al getest in de wasbak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Helox-in-a-box schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:28:
[...]

Haha, ja heb em al getest in de wasbak ;)
haha top!!

Ik zie net trouwens dat de gateway flink afgeprijsd is:
https://www.gearbest.com/...p_344667.html?wid=1433363

Mocht iemand nog eentje zoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
RoRoo schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:59:
[...]

haha top!!

Is dit inclusief EU-adapter? Op Ali is de gateway incl eu-adapter meestal voor 21 euro te koop. Via cashbackxl heb je dan ongeveer dezelfde prijs als nu op Gearbest.

What's the speed of dark?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
[...]

Zie http://en.miui.com/thread-271763-1-1.html

Mooi moment om afscheid te nemen van de kat.... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door jobr op 19-11-2018 19:42 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HeroS
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:46

HeroS

SmartHome Nerd

RoRoo schreef op maandag 19 november 2018 @ 16:59:
[...]

haha top!!

Niet alleen de gateway maar alle Aqara producten:
https://www.gearbest.com/.../aqara.html?lkid=17583894

Sla je slag >:)

Blog over Smart Homes: https://www.hellosmarthome.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
Ik ben van plan mijn gordijnen te automatiseren met xiaomi aqara. Nu had ik de hub en de wireless switch (de ronde) al besteld en ingesteld. Na een aantal dagen schakelt hij automatisch de ‘scene’ uit. (Lamp van de hub aan als er op de knop gedrukt wordt) de hub hangt centraal in de woonkamer waar goede wifi verbinding is.

Weet iemand waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
Zoals gisteren aangehaald zijn mijn producten onderweg. Dus hierbij nog een praktisch vraagje dat ik zelf nog niet kan testen. Kan je bij het schakelen van een deursensor de rookmelders laten afgaan?

Met andere woorden, kan je de rookmelders triggeren met één of andere sensor en dus eigenlijk gebruiken als alarmsysteem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
HeroS schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:16:
[...]

Welke van de volgende gateways moet ik gebruiken voor Android? Zie dat er in de titel bij de AQara gateway homekit staat, dit is dacht ik een product van Apple en niet te gebruiken voor android? Of is de AQara de opvolger van de Xiaomi gateway en heeft deze meer functies? Aangezien hij ook fors duurder is.

https://www.gearbest.com/...84932110.html?wid=1433363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-09 13:29
HeroS schreef op maandag 19 november 2018 @ 20:16:
[...]

Let op...... op Ali soms nog VEEEEEL goedkoper
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.3da24c4dnFclUB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-09 17:26

Mars Warrior

Earth, the final frontier

De verschillen zijn soms enorm groot ja. Ik heb nu wat dingen op GearBest besteld die daar goedkoper zijn, maar iha is Ali goedkoper en veel sneller met versturen. Soms worden de GearBest spullen pas na 2 weken verstuurd, dan is mijn Ali spul al binnen...

GearBest:
- Temperatuur / Humi / Druk voor €7.65: https://www.gearbest.com/...p_626702.html?wid=1433363
- Deur/raam sensor voor €6.23: https://www.gearbest.com/...p_626703.html?wid=1433363
- Trilsensor voor €8.01: https://www.gearbest.com/...61787808.html?wid=1433363

Ali:
- Human body/Motion sensor voor €8.68: https://nl.aliexpress.com...-Android/32955911907.html
- Magic Cube voor €8.28: https://nl.aliexpress.com...Wireless/32892649746.html

Fijn hoor die kortingen deze maand. Veel sensoren zijn normaal toch zo'n 40% duurder 8)

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
Tomba schreef op zondag 18 november 2018 @ 15:37:
[...]

Daar zijn ze...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/or4IYw9oQ6CT7frbqgMz3GUT/medium.jpg
Printplaat. In het midden van de printplaat hoorde ooit de drukknop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/RY9GOsWgiEE3SW0CchTbC5lX/medium.jpg
Vanaf een andere kant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Mex0P19TIS6DVb6mPzhLW615/medium.jpg
Ik heb het buitenste kapje van de wireless switch verwijderd. Waardoor de printplaat nog wel beschermd wordt, maar niet meer zo dik is. Ook twee stukjes uit het kapje gesneden voor de kabels.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/R7B8Ru9sDNSzhxermZSnaTM3/medium.jpg
Andere kant.

Ik heb geen foto van de knop met het onderkantje. Zodat de batterij gewoon blijft zitten zoals deze origineel hoort te zijn. Het plastic kapje met de sticker om de knop ergens te plakken, heb ik ook niet terug geplaatst.
Ofwel, alleen de binnenste plasticdelen die normaal niet zichtbaar zijn, zijn nu zichtbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-09 11:21
argon007 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 11:55:
Zoals gisteren aangehaald zijn mijn producten onderweg. Dus hierbij nog een praktisch vraagje dat ik zelf nog niet kan testen. Kan je bij het schakelen van een deursensor de rookmelders laten afgaan?

Met andere woorden, kan je de rookmelders triggeren met één of andere sensor en dus eigenlijk gebruiken als alarmsysteem?
Je gateway kan optisch signaal afgeven en bijvoorbeeld rood knipperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
Mars Warrior schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:54:
[...]

De verschillen zijn soms enorm groot ja. Ik heb nu wat dingen op GearBest besteld die daar goedkoper zijn, maar iha is Ali goedkoper en veel sneller met versturen. Soms worden de GearBest spullen pas na 2 weken verstuurd, dan is mijn Ali spul al binnen...

GearBest:
- Temperatuur / Humi / Druk voor €7.65: https://www.gearbest.com/...p_626702.html?wid=1433363
- Deur/raam sensor voor €6.23: https://www.gearbest.com/...p_626703.html?wid=1433363
- Trilsensor voor €8.01: https://www.gearbest.com/...61787808.html?wid=1433363

Ali:
- Human body/Motion sensor voor €8.68: https://nl.aliexpress.com...-Android/32955911907.html
- Magic Cube voor €8.28: https://nl.aliexpress.com...Wireless/32892649746.html

Fijn hoor die kortingen deze maand. Veel sensoren zijn normaal toch zo'n 40% duurder 8)
Gisteren nog een sensor besteld bij GB en direct verstuurd. GB laat ze weer vanuit een ander bedrijf versturen.
Als je deze site gebruikt dan zijn ze regelmatig soms nog wat goedkoper te vinden. Je kan ook een price alert laten sturen. Zoekt op GB en banggood. Dan zelf nog even op aliexpress zoeken.

Die temp sensor kan bijv nog wat goedkoper bij GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
Klopt dat bij die motion/ Lux sensor je geen gevoeligheid voor de motion kan instellen.
Heb er net 6 ontvangen (nog geen controller)

Maar met 2 katten die rond razen ben ik bang dat de lampen vaak aan en uit gaan 😁😬

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jobr
Voor de mensen met een 3D printer:
Ik heb ook weer een case holder voor een Xiaomi WXKG02LM Aqara Smart Light Switch Wireless Version gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/19/af/85/c7/cd/0139021ef4d2fec170cd9ea1266805a6_preview_featured.JPG

Staan nog meer ontwerpen op voor een case holder voor een deur sensor, een switch en temperatuur sensor.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/53/a4/bf/93/3c/a492f482c3324ad8cbbf73dcf6d7b428_preview_featured.JPG

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/e9/7f/24/77/09/08505fd711324420fc678a326db31411_preview_featured.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/20/a5/76/86/36/77098ca6e1c463abf4665918f2c98ed9_preview_featured.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cdn.thingiverse.com/renders/62/0d/00/37/eb/7ac5b787d7c6243b3fb120bdf6b181a2_preview_featured.jpg

Kun je gemakkelijk de batterij vervangen maar ook de sensor aan de muur schroeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
trekker22 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:35:
Klopt dat bij die motion/ Lux sensor je geen gevoeligheid voor de motion kan instellen.
Heb er net 6 ontvangen (nog geen controller)

Maar met 2 katten die rond razen ben ik bang dat de lampen vaak aan en uit gaan 😁😬
Klopt, de sensoren kun je helemaal niks aan instellen. Mogelijk alleen een beetje in de gateway m.b.t. hoe lang het duurt voordat het 'alarm' uit gaat. Maar ook daarbij geldt dat de sensor alleen elke minuut een signaalje geeft als er beweging is en de gateway zal na de ingestelde tijd, als er geen 'beweging' signaal is gekomen aangeven dat er geen beweging (meer) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
RobertMe schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 22:11:
[...]

Klopt, de sensoren kun je helemaal niks aan instellen. Mogelijk alleen een beetje in de gateway m.b.t. hoe lang het duurt voordat het 'alarm' uit gaat. Maar ook daarbij geldt dat de sensor alleen elke minuut een signaalje geeft als er beweging is en de gateway zal na de ingestelde tijd, als er geen 'beweging' signaal is gekomen aangeven dat er geen beweging (meer) is.
Ach voordat geld is het een koopje. Dan maar wat vaker de lampen laten schakelen😬😁

Vooral goed dicht timmeren met scenes / tijden etc

[ Voor 4% gewijzigd door trekker22 op 20-11-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-08 10:39

Cablekevin

CCCP Baby!

jobr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 21:38:
Voor de mensen met een 3D printer:
Ik heb ook weer een case holder voor een Xiaomi WXKG02LM Aqara Smart Light Switch Wireless Version gemaakt.

[Afbeelding]

Staan nog meer ontwerpen op voor een case holder voor een deur sensor, een switch en temperatuur sensor.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Kun je gemakkelijk de batterij vervangen maar ook de sensor aan de muur schroeven.
Ziet er erg gelikt uit! :)
offtopic:
Wat voor 3D printer heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
asdf25 schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 12:02:
[...]

Welke van de volgende gateways moet ik gebruiken voor Android? Zie dat er in de titel bij de AQara gateway homekit staat, dit is dacht ik een product van Apple en niet te gebruiken voor android? Of is de AQara de opvolger van de Xiaomi gateway en heeft deze meer functies? Aangezien hij ook fors duurder is.

https://www.gearbest.com/...84932110.html?wid=1433363
Iemand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterBunny
  • Laatst online: 10-08 08:18
@asdf25 Beiden werken met Android, Ik zou de goedkoopste nemen als je helemaal niks met Homekit doet. De Aqara versie is inderdaad de nieuwste maar nog niet echt veel nieuwe functies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
[...]

Ik heb huisdieren in in de gang heb ik de sensor hoger gehangen wat t probleem redelijk verhelpt.

[ Voor 34% gewijzigd door randomg op 21-11-2018 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior

Mars Warrior

jobr schreef op dinsdag 20 november 2018 @ 19:58:
[...]
Gisteren nog een sensor besteld bij GB en direct verstuurd. GB laat ze weer vanuit een ander bedrijf versturen.
Als je deze site gebruikt dan zijn ze regelmatig soms nog wat goedkoper te vinden. Je kan ook een price alert laten sturen. Zoekt op GB en banggood. Dan zelf nog even op aliexpress zoeken.

Die temp sensor kan bijv nog wat goedkoper bij GB.
Ah. Sie site kende ik nog niet. Mooi!

Inmiddels zijn mijn spullen van diverse Ali leveranciers binnen. 11/11 besteld, dus 10 dagen.
Spullen van GB nog in geen velden of wegen te zien. Sommige zijn rond 14/11 verstuurd, maar dus nog niet aangekomen...

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 23:50

dof

Dit jaar op 11.11 weer een aantal xiaomi / aqara spullen besteld bij Aliexpress bij drie winkels. Deze keer i.t.t. vorig jaar niet meer bij GB besteld, want vorig jaar duurde het tot na half januari voordat de laatste dingen van GB (met de trein door azie, rusland) gearriveerd waren. Ali was vorig jaar ook al duidelijk sneller dan GB en BG (2-4 weken).
Nu zijn -tot mijn niet geringe verbazing- alle spullen al gearriveerd (binnen 10 dagen na de bestelling). Petje af, de logistiek en het transport zijn blijkbaar aanzienlijk verbeterd, ondanks de mega verkoop op 11.11 en de ongetwijfeld gigantische pakjesberg. Of ik heb gewoon geluk gehad... :)
BTW, 'k vond de xiaomi / aqara prijzen van dit jaar beetje tegenvallen, aantal zaken waren vorig jaar goedkoper (b.v. draadloze wand schakelaars voor ~10$).

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
Ik wil thuis per kamer de temperatuur en vochtigheid kunnen bijhouden in Home Assistant. Hiervoor leken die Xiaomi Aqara Temperature/Humidity sensoren wel handig, zeker aan de prijs dat ze nu staan en gezien er staat dat ze Zigbee ondersteunen.
Echter in de FAQ onderaan staat dan weer dat ze enkel met de Xiaomi Hub werken, waar ik niet echt interesse in heb (ik schaf me liever een Zigbee stick aan). Tegenstrijdige info dus. Ik zie dat er redelijk veel zijn die ze hier in gebruik hebben, werken ze nu puur met Zigbee ook? Of moet de hub er echt bij? (Ik zie dan ook weer een review waar het blijkbaar werkt in Homey zonder de hub).

Dan kan ik meteen een paar pakketjes kopen (want 1 pakket komt al snel boven de toegelaten douaneprijs uit van 22 Euro in België :F )

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:18

CodeIT

Code IT

@MClaeys Je hebt een controller nodig. Dit kan een Xiaomi hub ofwel een Zigbee stick van bijv. Conbee zijn. De Xiaomi hub is nu in de aanbieding onder de douaneprijs: https://nl.pepper.com/aan...gateway-v2-gearbest-84034

[ Voor 7% gewijzigd door CodeIT op 22-11-2018 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
CodeIT schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:16:
@MClaeys Je hebt een controller nodig. Dit kan een Xiaomi hub ofwel een Zigbee stick van bijv. Conbee zijn. De Xiaomi hub is nu in de aanbieding onder de douaneprijs: https://nl.pepper.com/aan...gateway-v2-gearbest-84034
of zigbee2mqtt: https://github.com/Koenkk/zigbee2mqtt/wiki

• Mars Warrior

Mars Warrior

MClaeys schreef op donderdag 22 november 2018 @ 11:05:
Dan kan ik meteen een paar pakketjes kopen (want 1 pakket komt al snel boven de toegelaten douaneprijs uit van 22 Euro in België :F )
Ach, de kans dat de echte prijs op het pakje staat is klein hoor. Op mijn zigbee programmer van €9 stond $5, en op twee Human body sensoren van €16 samen $4.50 als aangiftewaarde.

Geen idee hoe ze bij die bedragen komen, maar je kunt heel wat bestellen voordat je in de buurt jomt van die €22. En anders ff de verkoper een berichtje sturen bij de aankoop. Werkt goed.

• MClaeys
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 16:58
CodeIT schreef op donderdag 22 november 2018 @ 12:16:
@MClaeys Je hebt een controller nodig. Dit kan een Xiaomi hub ofwel een Zigbee stick van bijv. Conbee zijn.
Ok, dus de hub hoeft niet persé dan, dat is interessant. De stick valt ook precies nog mee qua prijs, ik had eerst een Elelabs Zigbee usb adapter op het oog, maar ik lees dat er precies toch nogal wat connectieverlies is met Xiaomi devices.
Ga ik me eens in inlezen. Bij mij draait het op Debian in Docker.
Mars Warrior schreef op donderdag 22 november 2018 @ 13:28:
[...]

Ach, de kans dat de echte prijs op het pakje staat is klein hoor.
De laatste keer dat ik er bestelde vorig jaar waren 3 onnozele sportbandjes (ik denk bij Ali) en de importkost kwam uiteindelijk meer uit dan wat ze gekost hadden 8)7 sindsdien wat terughoudender :) .

• j0p3Y
Welke xiaomi/aqara camera raden jullie aan voor bij de voordeur. Is onder afdak, dus niet echt watergevoelig. Eerder condens door kou waar ik bang voor ben.

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 23:50

dof

j0p3Y schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:07:
Welke xiaomi/aqara camera raden jullie aan voor bij de voordeur. Is onder afdak, dus niet echt watergevoelig. Eerder condens door kou waar ik bang voor ben.
Condens? Dan zou ik de Yi outdoor cam gebruiken. Yi is ook close related met Xiaomi.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

*Knip* Zo te zien zit je in het verkeerde topic. Eventueel kun je kijken of de aanbieding al in Black Friday / Cyber Monday 2018 is gemeld.

[ Voor 86% gewijzigd door Zeehond op 23-11-2018 09:43 ]

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:10
Ik wil met bijvoorbeeld (deze) Xiaomi knop, de lichten aan/uit kunnen doen, welke geen xiaomi lampen zijn. Kan dat met Domoticz?

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
dof schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:15:
[...]

Condens? Dan zou ik de Yi outdoor cam gebruiken. Yi is ook close related met Xiaomi.
Valt hier ook een rtsp feed (lokaal streaming via andere systemen dus) uit te halen? Bijv. Domoticz en Homebridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Laatst online: 22-09 14:46

defcon84

Multipass?

Xiaomi Smart Door Windows Sensor €5,34 @Gearbest
code: yjOudFqM
https://www.gearbest.com/smart-light-bulb/pp_257677.html
Pagina: 1 ... 46 ... 89 Laatste