Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asdf25
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-12-2024
https://www.gearbest.com/...p_626703.html?wid=1433363

Dit is V2 als ik de OP moet geloven. Zat eergisteren ook te azen op deze sensor alleen liep de flashsale toen af. Kun jij me misschien zeggen wat en of verschil zit tussen de Xiaomi v1 sensor of de Aqara v2 sensor? Enige wat ik tot op heden heb ik kunnen ontdekken is de vormgeving. Plan was om er ongeveer 15 te kopen, scheelt toch behoorlijk wat geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Nu online

defcon84

Multipass?

asdf25 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 14:38:
[...]

https://www.gearbest.com/...p_626703.html?wid=1433363

Dit is V2 als ik de OP moet geloven. Zat eergisteren ook te azen op deze sensor alleen liep de flashsale toen af. Kun jij me misschien zeggen wat en of verschil zit tussen de Xiaomi v1 sensor of de Aqara v2 sensor? Enige wat ik tot op heden heb ik kunnen ontdekken is de vormgeving. Plan was om er ongeveer 15 te kopen, scheelt toch behoorlijk wat geld.
Voor zover ik weet zijn ze hetzelfde van binnen.
Ik heb beide hier in gebruik, merk geen verschil.
Kies voor uiterlijk en prijs. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 14:44
Hey allemaal.

Ik ben op zoek naar slimme verlichting. Ik heb nog geen smart home producten en doe nu onderzoek naar wat allemaal mogelijk is en welken merken etc. voor mij is het belangrijk dat het gewoon werkt, hoeft niet uitgebreid of teveel poespas. enige wat ik zou willen is 2 a 3 lampen en een led strip achter de tv meubel.

Nu ben ik op xioami gestuit. meerdere mensen ervaring met hun lampen? lijkt me op zich wel op dit forum.. Hoe zit het met gateaway, is dat echt nodig of? zijn er al dingen bekend zoals europese stekkers e.d. gezien xiaomi straks wordt geleverd bij kruitvat al is het niet bekend welke producten maar toch. misschien iemand die dat weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Gateway nodig. Mag ook een google home mini zijn, nu voor zeer leuke prijzen te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakwondo
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-09 14:44
maartend schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:49:
Gateway nodig. Mag ook een google home mini zijn, nu voor zeer leuke prijzen te koop
He, was dat reactie op mijn post? Heb inderdaad ook een mini gehaald bij de appie :)

dus dan kan ik enkel de lampen kopen en verbinding krijgen met die lampen zonder gateway?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Tweakwondo schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 22:29:
[...]

He, was dat reactie op mijn post? Heb inderdaad ook een mini gehaald bij de appie :)

dus dan kan ik enkel de lampen kopen en verbinding krijgen met die lampen zonder gateway?!
yeelight lampen werken zonder problemen op de GH. Even googlen, wordt alles je stap voor stap uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:18
Begrijp ik het goed dat de mi Home app op Singapore moet staan om deze te laten werken met Google assistant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randomg
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 22:55
Robbie T schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 23:54:
Begrijp ik het goed dat de mi Home app op Singapore moet staan om deze te laten werken met Google assistant?
bij mij werkt die gewoon op Mainland China, je kunt overigens gewoon wisselen tussen servers. Devices die niet compatible zijn met de server verdwijnen dan maar komen weer terug bij de juiste server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:18
Aah dat scheelt. Ik dacht dat ik de devices kwijt zou raken bij schakelen. Heb de spullen inmiddels thuis liggen maar moet nog wachten tot 5 december in verband met de kinderen, dus heb nog niet echt kunnen testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

randomg schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 00:22:
[...]

bij mij werkt die gewoon op Mainland China, je kunt overigens gewoon wisselen tussen servers. Devices die niet compatible zijn met de server verdwijnen dan maar komen weer terug bij de juiste server.
Net ff op Singapore gezet, maar dan ziet ie 0 devices. Moet je dan alle device weer aanmelden blijkbaar... Heb er tegen de 30 inmiddels. Ik wacht wel tot ze Europa werkend hebben, is me teveel werk. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 08:58:
[...]

Net ff op Singapore gezet, maar dan ziet ie 0 devices. Moet je dan alle device weer aanmelden blijkbaar... Heb er tegen de 30 inmiddels. Ik wacht wel tot ze Europa werkend hebben, is me teveel werk. :)
Dat kan nog wel eens even duren, vrees ik zo... Als ik zie hoe lang er al geroepen wordt om EU stekkers en hoe weinig devices op nu al ondersteunde landen te gebruiken zijn, ben ik bang dat de technische levensduur voorbij is voordat Europa volledig ondersteund gaat worden.
De verloopstekkerfabrikanten wrijven zich igg in de handen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

EOSfoto schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:03:
[...]

Dat kan nog wel eens even duren, vrees ik zo... Als ik zie hoe lang er al geroepen wordt om EU stekkers en hoe weinig devices op nu al ondersteunde landen te gebruiken zijn, ben ik bang dat de technische levensduur voorbij is voordat Europa volledig ondersteund gaat worden.
De verloopstekkerfabrikanten wrijven zich igg in de handen... ;)
Haha klopt ik heb zeker 20 van die verloopstekkers inmiddels. En dan bedoel ik die ik nog heb liggen niet diegene die ik al in gebruik heb. :)

Heeft ook zijn voordelen ik ben redelijk terughoudend met het verder uitbreiden omdat ik stiekem hoop dat ze zich vlugger op de Europese markt gaan focussen.

Als alle mihome apparaten met gh zouden werken zou het huis binnen no-time helemaal volhangen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Flagg op 24-11-2018 09:08 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 09:07:
[...]

Haha klopt ik heb zeker 20 van die verloopstekkers inmiddels. En dan bedoel ik die ik nog heb liggen niet diegene die ik al in gebruik heb. :)

Heeft ook zijn voordelen ik ben redelijk terughoudend met het verder uitbreiden omdat ik stiekem hoop dat ze zich vlugger op de Europese markt gaan focussen.

Als alle mihome apparaten met gh zouden werken zou het huis binnen no-time helemaal volhangen. :)
Moet GH zo even gaan ophalen bij de MM net over de grens, waar ik woon. Gisteren gekocht voor €69 samen met de GHM voor €29 (die €5 aan Airmiles los ik wel bij de Appie in bij de boodschappen) is het per saldo net zo duur...
Eerst eens even verkennen en dan eens kijken of ik eea kan regelen met Domoticz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11:56
Vandaag bezig geweest met home Assisant ik wil eens kijken naar het verschil hierin tussen Domoticz, ik werkend op een Rasp 3. de Yeelight werden gelijk herkend.
ik heb een Dresden Conbee stick kunnen configuren in HA. via de ip:8080 heb ik de Mi (Acara) kunnen toevoegen in Phoscon.
Bij een Herstart zie ik HA alleen de cube batteriij level, de cube zelf niet.
Heeft er iemand deze werkend en kan je mij op weg helpen om de te koppelen aan de lampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
sterremos schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:44:
Vandaag bezig geweest met home Assisant ik wil eens kijken naar het verschil hierin tussen Domoticz, ik werkend op een Rasp 3. de Yeelight werden gelijk herkend.
ik heb een Dresden Conbee stick kunnen configuren in HA. via de ip:8080 heb ik de Mi (Acara) kunnen toevoegen in Phoscon.
Heeft er iemand deze werkend en kan je mij op weg helpen om de te koppelen aan de lampen?
Heb geen antwoord op je vraag, maar een andere vraag: werkt Domoticz nog goed naast Home Assistant? En draai je toevallig ook nog Homebridge er op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 23:50

dof

Rgerr schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 09:19:
[...]

Valt hier ook een rtsp feed (lokaal streaming via andere systemen dus) uit te halen? Bijv. Domoticz en Homebridge?
Dat durf ik niet te zeggen. Daarvoor zal er andere firmware moeten zijn die op deze cam werkt en die heb ik nog niet gezien. De cam staat wel op m'n verlanglijstje maar ik heb hem nog niet want 'k vind hem nog niet iets te prijzig.

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-09 23:42
defcon84 schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 21:10:
[...]

Voor zover ik weet zijn ze hetzelfde van binnen.
Ik heb beide hier in gebruik, merk geen verschil.
Kies voor uiterlijk en prijs. :)
Ze zijn niet helemaal hetzelfde. De oude doen elk uur een checkin, de aqara elke 50 minuten.
Omdat dit niet volgens Zigbee spec is (maar wel goed voor de batterij) knikkeren sommige hubs de sensor er af (duurt te lang) en die 10 minuten kan dan net het verschil maken.
De SmartThings hub had er ook last van, maar dat is een tijdje geleden met een fw update gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesley2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09 22:59
Afgelopen week een Xiaomi Aqara Human Body Sensor binnen gekregen.
In de huiskamer gezet en met home assistant bestuur ik nu een lamp in huiskamer.
Als het onder bepaalde waarde is (donker) dan mag de lamp aangaan bij beweging en uit als er een aantal minuten niets gebeurt.
Dit werkt prima.
Nou heb ik ook de batterij sensor ervan in home assistant geplaatst.
Vorige week was hij 100% maar na ee weekje dus al op 69%
Gaat dit altijd zo snel of komt het door dat hij in de huiskamer hangt waar altijd wel beweging is?
Hoe kan je zoiets dan verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@wesley2004 In mijn ervaring is dat die batterijniveaus niet erg accuraat zijn. Ik heb er al 2 maanden op 49%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
sterremos schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:44:
Heb je de cube al even geschud? Deze rapporteert vgm alleen bij input de status.

Ik heb de cube nog niet echt voor wat nuttigs ingezet, maar hieronder wat van mijn testcode (die bij mij werkt):
toevoegen in automations.yml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
# Magic Cube setup

-  alias: "Toggle light when cube is shaken"    
   trigger:
   -  platform: event
      event_type: deconz_event
      event_data:
        entity_id: lumi.magiccube
        event: 7007
   action:
   - service: light.toggle
     entity_id: light.yeelight_color2_04cf8c7598a4

-  alias: "Rotate cube right"    
   trigger:
      event_data:
        event: 4001
   action:
   - service: light.turn_on
     data:
       brightness: 255
       rgb_color: [255, 0, 0]
       transition: 2

-  alias: "Rotate cube left"    
   trigger:
      event_data:
        event: 3001
   action:
     data:
       rgb_color: [0, 0, 255]

-  alias: "Rotate cube Top"    
   trigger:
      event_data:
        event: 1001
   action:
     data:
       rgb_color: [255, 255, 255]

Handige tip: als je de Phoscon Gateway opent en met de Cube speelt rapporteert hij de event ID aan je terug. Er zit een soort logica in afhankelijk van welke kant boven is.
Handige link: https://github.com/dresde...nz-rest-plugin/issues/138

[ Voor 5% gewijzigd door citruspers op 25-11-2018 20:24 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:58

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ito schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 15:25:
[...]

yep, wordt in de laaste beta van Domoticz ondersteund.Statussen 'Off', Tilt'', Vibrate'', 'Free Fall'
Heb hem inmiddels binnen maar hij springt niet terug naar off :(

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/6fa27f0529c83945d0d94a9fbb4c5ed3.png
Mijn temperatuur sensor geeft de laatste dagen via de MiHome app deze melding. Nu is mijn Chinees niet zo goed, misschien dat iemand een idee heeft wat dit betekend?

[ Voor 4% gewijzigd door vuurtjih op 25-11-2018 21:23 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
@wesley2004
dat zal wel mee vallen, 100% is hij nooit als hij uit de verpakking komt...
ik vermoed dat je hem nu wel een tijdje op 69% houdt.
die van mij waren allemaal rond de 50% uit de verpakking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Rgerr schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 14:56:
[...]

Heb geen antwoord op je vraag, maar een andere vraag: werkt Domoticz nog goed naast Home Assistant? En draai je toevallig ook nog Homebridge er op?
Zijn twee Raspberry's met aparte software erop, HB nog niet geprobeerd

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

wesley2004 schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:16:
Afgelopen week een Xiaomi Aqara Human Body Sensor binnen gekregen.
In de huiskamer gezet en met home assistant bestuur ik nu een lamp in huiskamer.
Als het onder bepaalde waarde is (donker) dan mag de lamp aangaan bij beweging en uit als er een aantal minuten niets gebeurt.
Dit werkt prima.
Nou heb ik ook de batterij sensor ervan in home assistant geplaatst.
Vorige week was hij 100% maar na ee weekje dus al op 69%
Gaat dit altijd zo snel of komt het door dat hij in de huiskamer hangt waar altijd wel beweging is?
Hoe kan je zoiets dan verhelpen?
Klopt wat @citruspers zegt, zie ook JBS in "Home Assistant - Open source Python3 home automation"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

vuurtjih schreef op zondag 25 november 2018 @ 21:22:
[Afbeelding]
Mijn temperatuur sensor geeft de laatste dagen via de MiHome app deze melding. Nu is mijn Chinees niet zo goed, misschien dat iemand een idee heeft wat dit betekend?
Mijn Chinese collega zegt: It's cold inside. Please keep it warm.

[ Voor 3% gewijzigd door MeltedForest op 26-11-2018 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinda[NL]
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-09 11:20
Hallo allemaal,

Voor de babykamer wil ik graag een temp sensor aanschaffen en een paar deur/raam sensoren voor de rest van het huis. In de toekomst waarschijnlijk ook nog bewegingsmelders, Yeelights en rookmelders.

Wat is nu de beste Xiaomi gateway om aan te schaffen? Door de verschillende versies weet ik even niet wat de beste keuze is voor nu en de toekomst. Bediening via Android smartphones incl. MiHome.

Thanks!

Groeten Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
MeltedForest schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:21:
[...]

Mijn Chinese collega zegt: It's cold inside. Please keep it warm.
Valt mee dus, thanks! :+
Pinda[NL] schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:44:
Hallo allemaal,

Voor de babykamer wil ik graag een temp sensor aanschaffen en een paar deur/raam sensoren voor de rest van het huis. In de toekomst waarschijnlijk ook nog bewegingsmelders, Yeelights en rookmelders.

Wat is nu de beste Xiaomi gateway om aan te schaffen? Door de verschillende versies weet ik even niet wat de beste keuze is voor nu en de toekomst. Bediening via Android smartphones incl. MiHome.

Thanks!

Groeten Jan
Ik heb zelf deze gehaald, omdat hij toen precies onder de importgrens zat :+

[ Voor 65% gewijzigd door vuurtjih op 26-11-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Geen probleem, ik weet niet hoe koud het bij jou binnen is als ie dat constant zegt, moet je de ruiten al krabben? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
citruspers schreef op zondag 25 november 2018 @ 20:22:
[...]

Heb je de cube al even geschud? Deze rapporteert vgm alleen bij input de status.

Ik heb de cube nog niet echt voor wat nuttigs ingezet, maar hieronder wat van mijn testcode (die bij mij werkt):
toevoegen in automations.yml

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
# Magic Cube setup

-  alias: "Toggle light when cube is shaken"    
   trigger:
      event_data:
        event: 7007
   action:
   - service: light.toggle

-  alias: "Rotate cube right"    
   trigger:
      event_data:
        event: 4001
   action:
     data:
       rgb_color: [255, 0, 0]

-  alias: "Rotate cube left"    
   trigger:
      event_data:
        event: 3001
   action:
     data:
       rgb_color: [0, 0, 255]

-  alias: "Rotate cube Top"    
   trigger:
      event_data:
        event: 1001
   action:
     data:
       rgb_color: [255, 255, 255]

Handige tip: als je de Phoscon Gateway opent en met de Cube speelt rapporteert hij de event ID aan je terug. Er zit een soort logica in afhankelijk van welke kant boven is.
Handige link: https://github.com/dresde...nz-rest-plugin/issues/138
Als ik inlog op mijn Ip:8080 zie ik alleen de Cube, de raportage zie ik niet, Is daar een andere instelling voor nodig?

Ps, de blocks welke hiervoor bijkomen, met welk programma wordendeze aangemaakt? heb Codeblocks maar dn krijg ik niet zo een overzicht

Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Nu online

defcon84

Multipass?

rinkel schreef op zondag 25 november 2018 @ 01:12:
[...]

Ze zijn niet helemaal hetzelfde. De oude doen elk uur een checkin, de aqara elke 50 minuten.
Omdat dit niet volgens Zigbee spec is (maar wel goed voor de batterij) knikkeren sommige hubs de sensor er af (duurt te lang) en die 10 minuten kan dan net het verschil maken.
De SmartThings hub had er ook last van, maar dat is een tijdje geleden met een fw update gefixt.
Wist ik niet. Heeft de Xiaomi hub v2 en het zigbee2mqtt project dan gelukkig geen last van. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinda[NL]
Ik heb zelf deze gehaald, omdat hij toen precies onder de importgrens zat :+
Dat scheelt inderdaad, laatst ook al voor een mediaplayer moeten bijbetalen.

Als ik het goed begrijp heeft de Aqara gateway alleen een voordeel als je Apple devices hebt?
Temp sensor wordt wel van Aqara omdat deze een stuk kleiner is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:36
sterremos schreef op maandag 26 november 2018 @ 12:15:
[...]

Als ik inlog op mijn Ip:8080 zie ik alleen de Cube, de raportage zie ik niet, Is daar een andere instelling voor nodig?

Ps, de blocks welke hiervoor bijkomen, met welk programma wordendeze aangemaakt? heb Codeblocks maar dn krijg ik niet zo een overzicht

Ron
Heb je al op de cube geklikt? Dan krijg je meer informatie:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/iZRMke8.png

De "blocks" heb ik niet met een programma gemaakt, die heb ik zelf geschreven en/of van het internet geplukt. Niet zo intuitief, maar je hebt wel veel controle.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Weet iemand waarmee de waarde van de PM2.5 overeen komt? Is dat micro g/m3? Een waarde van 26 microgram per m3 is dus best veel...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanderrr
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-02 08:49
Pinda[NL] schreef op maandag 26 november 2018 @ 09:44:
Hallo allemaal,

Thanks!

Groeten Jan
Ik gebruik een Homey, daarmee kun je ook andere systemen koppelen en automatiseren.

Ich liebe es wenn ein plan funktioniert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Sanderrr schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:18:
[...]

Ik gebruik een Homey, daarmee kun je ook andere systemen koppelen en automatiseren.
En daar ben ik ook weer...
Met SmartThings kan dat ook, zowel zigbee (hue, xiaomi, etc) als zwave direct te koppelen zonder andere hulpmiddelen.
Hub is echter alleen in de UK te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Weet iemand of ik deze switch kan gebruiken om via een Smartthings mijn Tasmota geflashte SonOff aan te sturen?

https://www.aliexpress.co...ork-with/32812462582.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinda[NL]
Bedankt voor de reacties allen, helaas vallen duurdere "hubs" op dit moment buiten mijn budget.

Heb besloten om eerste voor Xiaomi v2 Gateway te gaan, als dit bevalt dan komt er in de toekomst wellicht een Homey o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-09 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Sinds kort is er een E27 lamp van Aqara te koop die werkt via Zigbee.
(Deze is dus anders dan de Mi lamp van Philips, want die werkt via WiFi.)

Werkt de Aqara lamp goed met Zigbee hubs van een ander merken?
(en dan bedoel ik natuurlijk Hue, Ikea Tradfri en Osram Lightify)

[ Voor 7% gewijzigd door aawe mwan op 26-11-2018 21:33 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rinkel
maartend schreef op maandag 26 november 2018 @ 20:13:
Weet iemand of ik deze switch kan gebruiken om via een Smartthings mijn Tasmota geflashte SonOff aan te sturen?

https://www.aliexpress.co...ork-with/32812462582.html
Volgens mij is daar inderdaad een handler voor gemaakt.
Ben niet zeker over de dubbele schakelfunctie.
Hij staat bij mij ook in mn favo’s (andere site)

Edit
Je kunt de handler hier vinden.
Het lijkt erop dat de dubbele ook werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door rinkel op 26-11-2018 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:43
Mannen, ik zou graag een camera willen toevoegen aan mijn setup met als doel af en toe mijn zoontje te checken als hij in bed ligt (slaapt hij? Ogen open of dicht?).

Nu zie ik door de camera's het bos niet meer... Welke moet ik hebben? Ik dacht zelf aan de volgende:

https://m.gearbest.com/ip...rVcvpkoKsiVBoCmsMQAvD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Pinda[NL] schreef op maandag 26 november 2018 @ 16:47:
[...]

Dat scheelt inderdaad, laatst ook al voor een mediaplayer moeten bijbetalen.

Als ik het goed begrijp heeft de Aqara gateway alleen een voordeel als je Apple devices hebt?
Aqara is van Xiaomi toch? De gateways zijn hetzelfde, of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allen,

Zelf zit ik met een probleem dat mijn gateway V2 niet wil resetten.
De bedoeling was om mijn gateway te koppelen met mijn Home Mini zodat ik via spraak mijn gateway + gekoppelde devices kon aansturen.
Na aanleiding van een aantal posts begreep ik dat dat niet kon omdat Google niet opereert op Mainland China dus heb ik mijn locatie van de Gateway veranderd naar Singapore.
Dit had helaas niet het gewenste effect, zodoende ben ik terug geswitcht naar Mainland China.

Nu stuit ik op het probleem dat alle devices uit mijn lijst zijn en ik ze niet meer via de Mi Home app kan aansturen, alleen mijn Yeelights kan ik nog beheren in de Google Home app.
De devices gekoppeld met mijn Gateway doen nog wel wat ze horen te doen, bijv. de lamp gaat uit als ik mijn Mi Cube 90° draai.

Nu wou ik mijn Gateway resetten en hier is waar het vastloopt. Ik kan het knopje 5s, 20s of 1 minuut ingedrukt houden maar resetten doet hij niet. Het enige wat er gebeurt is dat er na ongeveer 7s een vrouwelijke stem iets korts in het chinees zegt.

De Gateway is dus niet meer zichtbaar in mijn Mi Home app en ik kan hem (tot nu toe) niet resetten via de knop aan de bovenzijde.

Is er hier iemand die met mij mee zou willen en kunnen denken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinda[NL]
Aqara is van Xiaomi toch? De gateways zijn hetzelfde, of mis ik iets?
Als ik het goed heb ondersteund de Aqara versie Apple Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
MeltedForest schreef op maandag 26 november 2018 @ 10:21:
[...]

Geen probleem, ik weet niet hoe koud het bij jou binnen is als ie dat constant zegt, moet je de ruiten al krabben? :P
De sensor is er nu 2 weken, het koudste wat er was is 17.7 graden. Dus krabben nog niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Laatst online: 29-06 23:27
Geurt-kun schreef op maandag 26 november 2018 @ 19:16:
Weet iemand waarmee de waarde van de PM2.5 overeen komt? Is dat micro g/m3? Een waarde van 26 microgram per m3 is dus best veel...
Klopt de 2.5 staat voor de afmeting van het fijnstof: PM2,5 = deeltjes met een aerodynamische diameter kleiner dan 2,5 micrometer.
De waarde die gemeten wordt is dan het aantal µg/m3.
Deze waarde mag niet hoger zijn dan 25 µg/m3 maar liefst natuurlijk lager.
Zie ook: https://aqicn.org/map/europe/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dof
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 23:50

dof

lowo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 20:41:
[...]

Klopt de 2.5 staat voor de afmeting van het fijnstof: PM2,5 = deeltjes met een aerodynamische diameter kleiner dan 2,5 micrometer.
De waarde die gemeten wordt is dan het aantal µg/m3.
Deze waarde mag niet hoger zijn dan 25 µg/m3 maar liefst natuurlijk lager.
Zie ook: https://aqicn.org/map/europe/
Interessant overzicht! Dat na het oostblok, de randstad het smerigste fijnstof gebied van west europa is (volgens het kaartje) is wel ontluisterend :-(

Sorry, offtopic

Gasloos sinds feb23, WP: Pana Mono 9j, WPB: Auer Air 200l, PV: 14x290 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
*knip* V&A houden we graag in https://tweakers.net/aanbod/.

[ Voor 90% gewijzigd door Zeehond op 28-11-2018 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktullemans88
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 11-09 15:59
Er is een nieuwe firmware update voor de AQARA hub, versie 1.4.7 Het zou nu mogelijk moeten zijn om de hub toe te voegen aan Mi Home app. Zou dit ook betekenen dat de hub toegevoegd kan worden aan Domoticz?

https://homekitnews.com/2...o-home-app/#comment-11950

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterBunny
  • Laatst online: 10-08 08:18
Cool, hier zat ik op te wachten! Thuis kijken of deze homekit hub nu ook werkt in Home Assistant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Dat zou geweldig zijn. Nu eens kijken hoe ik hem kan updaten zonder dat hij in mijn systeem hangt. Want hij is bij mij nog steeds niet in gebruik.

En dan van daar hopelijk makkelijk naar mijn Smartthings.

Ik wil nl. eigenlijk al mijn aqara spul op de hub van hun hangen en dan via een kleine omweg alles laten aansturen dor mijn Samsung Smartthings

[ Voor 43% gewijzigd door maartend op 28-11-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 17:11

Underworld

+1 Inzichtvol

masterBunny schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:15:
Cool, hier zat ik op te wachten! Thuis kijken of deze homekit hub nu ook werkt in Home Assistant
Ik zit vooral te wachten totdat we ook bijv. de smoke sensors kunnen toevoegen via de nieuwe hub. Zie ook eerder nieuwsbericht op dit blog

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Nu online
Wat is het verschil tussen Aqara Home en Mi Home? (de apps)

[ Voor 9% gewijzigd door vuurtjih op 28-11-2018 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
maartend schreef op woensdag 28 november 2018 @ 13:18:
Dat zou geweldig zijn. Nu eens kijken hoe ik hem kan updaten zonder dat hij in mijn systeem hangt. Want hij is bij mij nog steeds niet in gebruik.

En dan van daar hopelijk makkelijk naar mijn Smartthings.

Ik wil nl. eigenlijk al mijn aqara spul op de hub van hun hangen en dan via een kleine omweg alles laten aansturen dor mijn Samsung Smartthings
Waarom via de Xiaomi-hub en niet rechtstreeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou 2 huizen verder ingebroken vannacht, bij ons stond de tuindeur open vanochtend. Ik vermoed dat ze in de brievenbus hebben gekeken en dat daarna de tuinlampen zijn gaan knipperen en dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen. >:)

Of het feit dat ze een serre tegenkwamen als extra barrière. (Die niet eens op slot zit overigens.)

Dus maar 2 camera's besteld nu de aqara en een Xiaomi. De beste mag blijven. En een bewegingssensor en 3 deursensoren.

Niet dat ik denk dat ze terugkomen maar ik ben al een poosje nieuwsgierig naar de alarm mogelijkheden van mi home. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
rinkel schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:51:
[...]

Waarom via de Xiaomi-hub en niet rechtstreeks?
Ik heb niet alle handlers. Vooral mijn cube krijg ik niet goed aan de praat.
En dan hoef ik als ik meer aanschaf niet lastig te doen met nog meer handlers.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 28-11-2018 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
maartend schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:56:
[...]

Ik heb niet alle handlers. Vooral mijn cube krijg ik niet goed aan de praat.
En dan hoef ik als ik meer aanschaf niet lastig te doen met nog meer handlers.
Duidelijk.
Op zich kun je alle handlers op een plek terugvinden op github. Ze hebben veel tijd er in gestoken om alle Xiaomi handlers bij elkaar te brengen. Gewoon allemaal ophalen en alles zou moeten werken.
De Cube heb ik echter niet, dus dat zou idd een issue kunnen zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 09:38

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Laat ze nou eens haast maken met alles beschikbaar maken op de Europese server en volledige ondersteuning in Google home.

Ik zie weinig meerwaarde in de IKEA producten tov de Xiaomi producten. Of is dit omdat veel mensen Chinese producten eng vinden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joostnl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:40
Ik vrees alleen dat de gemiddelde dief een signaal jammer heeft die Wi-Fi camera's en zigbee schakelaars blokkeert...
Flagg schreef op woensdag 28 november 2018 @ 22:53:
Nou 2 huizen verder ingebroken vannacht, bij ons stond de tuindeur open vanochtend. Ik vermoed dat ze in de brievenbus hebben gekeken en dat daarna de tuinlampen zijn gaan knipperen en dat ze eieren voor hun geld hebben gekozen. >:)

Of het feit dat ze een serre tegenkwamen als extra barrière. (Die niet eens op slot zit overigens.)

Dus maar 2 camera's besteld nu de aqara en een Xiaomi. De beste mag blijven. En een bewegingssensor en 3 deursensoren.

Niet dat ik denk dat ze terugkomen maar ik ben al een poosje nieuwsgierig naar de alarm mogelijkheden van mi home. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

joostnl schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:49:
Ik vrees alleen dat de gemiddelde dief een signaal jammer heeft die Wi-Fi camera's en zigbee schakelaars blokkeert...

[...]
Tuurlijk, en hij/zij komt ook voorrijden in een Porsche en maakt zelf een afspraak voor de rechtbank....

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

joostnl schreef op donderdag 29 november 2018 @ 12:49:

[...]
Haha welnee. _O-

Ik zal het eens navragen morgen op het werk hoe vaak ze die zijn tegengekomen bij inbrekers.

Iets teveel mission impossible gekeken wellicht? :+ ;)

En stel dat Tom Cruise daadwerkelijk komt inbreken, heeft ie dan ook een emp gun die het sd kaartje in de camera wiped? :P

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 29-11-2018 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:05:
[...]

Haha welnee. _O-

Ik zal het eens navragen morgen op het werk hoe vaak ze die zijn tegengekomen bij inbrekers.

Iets teveel mission impossible gekeken wellicht? :+ ;)

En stel dat Tom Cruise daadwerkelijk komt inbreken, heeft ie dan ook een emp gun die het sd kaartje in de camera wiped? :P
Gezien zijn lengte komt hij wel binnen via de ventilatieroosters.

Maar theoretisch zijn zulke jammers beschikbaar, maar dat vergt wel enige technisch kennis over RF e.d. Om eerlijk te zijn, schat ik de gemiddeld crimineel die willekeurig een huis pakt niet zo in. Of je moet iets heel bijzonder waardevols in huis hebben, waarbij je een ander slag ciriminelen aantrekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Rgerr schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:38:
[...]

Gezien zijn lengte komt hij wel binnen via de ventilatieroosters.

Maar theoretisch zijn zulke jammers beschikbaar, maar dat vergt wel enige technisch kennis over RF e.d. Om eerlijk te zijn, schat ik de gemiddeld crimineel die willekeurig een huis pakt niet zo in. Of je moet iets heel bijzonder waardevols in huis hebben, waarbij je een ander slag ciriminelen aantrekt.
De gastjes die in normale woningen inbreken in de hoop wat cash en laptops ed te vinden hebben geen jammers.

Dat zijn of junks of "kinderen" op zoek naar een paar 100€ euro. Want meer is de opbrengst vrijwel niet. Niet voldoende om jammers te verantwoorden iig.

Zeg maar het schuim der aarde die zelfs te dom zijn om een behoorlijk inbreker te worden. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:48:
[...]

De gastjes die in normale woningen inbreken in de hoop wat cash en laptops ed te vinden hebben geen jammers.

Dat zijn of junks of "kinderen" op zoek naar een paar 100€ euro. Want meer is de opbrengst vrijwel niet. Niet voldoende om jammers te verantwoorden iig.

Zeg maar het schuim der aarde die zelfs te dom zijn om een behoorlijk inbreker te worden. :P
Wil je het zo ver brengen, knappe auto heb je nodig om zo veel vermogen te generen om je dipool antenne op de juiste frequentie gericht op je doelwit te zetten. Denk dat eerder de buren naar buiten lopen en bij je aanbellen of jouw wifi het ook niet doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TJakeis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 10:41
https://www.gizchina.com/...ll-announced-at-199-yuan/

Weet iemand hier al iets meer over? Integratie in het Aqara ecosysteem?

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
TJakeis schreef op donderdag 29 november 2018 @ 15:42:

Ah, interessant! en voor 33 dollar een no brainer. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 20:35
Hier meer foto's en kleine review! Ga deze zeker bestellen!! Is er voor ons de mogelijkheid om aan de crowdfunding mee te doen? En waar is die te vinden?

[ Voor 9% gewijzigd door _LF_ op 29-11-2018 21:56 ]

• Pixelmagic
  • Laatst online: 21-09 21:17

Pixelmagic

Ubergeek

_LF_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:12:
Hier meer foto's en kleine review! Ga deze zeker bestellen!! Is er voor ons de mogelijkheid om aan de crowdfunding mee te doen? En waar is die te vinden?
[...]
Hoe zorg je er voor dat iemand anders niet gaat genieten van de door jou aangeschafte digitale deurbel ? (Lees: lijkt me erg makkelijk gejat worden als het zo aan het deurkozein zit)

PVoutput van mijn 4950Wp

• _LF_
Nog noet over nagedacht, maar bij deze doet het minder pijn dan bij bijvoorbeeld de Ring deurbel (€99)
Pixelmagic schreef op donderdag 29 november 2018 @ 22:19:
[...]

Hoe zorg je er voor dat iemand anders niet gaat genieten van de door jou aangeschafte digitale deurbel ? (Lees: lijkt me erg makkelijk gejat worden als het zo aan het deurkozein zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
_LF_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 23:08:
Nog noet over nagedacht, maar bij deze doet het minder pijn dan bij bijvoorbeeld de Ring deurbel (€99)
[...]
Een Ring haal je niet zomaar van de muur af, daar is een klein specifiek schroevendraaiertje voor nodig. Daarnaast filmt de Ring de dief in kwestie. Met een protect plan kun je die beelden dan zelf terug zien in de app (net als dat iemand heeft aangebeld bijvoorbeeld), heb je dat niet, dan kijkt Ring de beelden voor je terug indien je melding maakt van diefstal. Daar boven op heeft Ring de belofte gedaan dat wanneer je Ring is gestolen, zij jou kosteloos een nieuwe zullen opsturen.

Het is dus niet zo zwart/wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
_LF_ schreef op donderdag 29 november 2018 @ 21:12:
[...]
Daar ben ik ook benieuwd naar! Kan alleen nergens iets vinden erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
  • Laatst online: 19-09 10:58
Ik heb 2 Xiaomi gateways met diverse sensoren en switches.
Vorige week hebben beide gateways een update gekregen en sindsdien gaan ze steeds offline, zodat de rest natuurlijk ook offline gaat. Veel automatiseringen blijven gewoon werken ?.
Ik heb al vanalles geprobeerd, gereset, opnieuw toegevoegd , wat pas na diverse pogingen lukte; maar na een dag is alles weer offline. Niets veranderd in mijn WIFI omgeving de laatste maanden.
Ik weet me geen raad meer.
Iemand anders dezelfde klachten of een suggestie om dit op te lossen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ghouben schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 10:57:
Ik heb 2 Xiaomi gateways met diverse sensoren en switches.
Vorige week hebben beide gateways een update gekregen en sindsdien gaan ze steeds offline, zodat de rest natuurlijk ook offline gaat. Veel automatiseringen blijven gewoon werken ?.
Ik heb al vanalles geprobeerd, gereset, opnieuw toegevoegd , wat pas na diverse pogingen lukte; maar na een dag is alles weer offline. Niets veranderd in mijn WIFI omgeving de laatste maanden.
Ik weet me geen raad meer.
Iemand anders dezelfde klachten of een suggestie om dit op te lossen ??
Welke versie firmware van de gateway zit je nu?
Ik heb even ingelogd in de MI app, ik zie dat er voor mijn 2 gateways idd een update beschikbaar is: 1.4.1_161.0143
Zoals ik jou hoor, ga ik zeker niet updaten! Ik was al blij dat met de laatste update eindelijk alles weer als vanouds werkte (het geluid van de gateway stopte zo nu en dan, en dat was opgelost met de laatste firmware)

[ Voor 19% gewijzigd door vwtune op 30-11-2018 11:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _LF_
Inmiddels er achter gekomen dat dit via de MIJIA App (zie store) te bestellen is, echter kunnen wij hier niet aan meedoen om dat ze niet naar Nederland verzenden. Verwachting is dat het in 1e kwartaal 2019 via Ali bestelbaar is. We houden het in de gaten..
vwtune schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 09:28:
[...]

Daar ben ik ook benieuwd naar! Kan alleen nergens iets vinden erover.

[ Voor 28% gewijzigd door _LF_ op 30-11-2018 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kan de Mi gateway al naar Europa servers of moet ik hem nog steeds op China servers zetten?

Ik vraag dit omdat hij net bij instellen aangaf dat germany recomended was. En ik krijg er niet echt duidelijkheid over.

En ik wil hem koppelen aan mijn Google home

[ Voor 9% gewijzigd door maartend op 30-11-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
vwtune schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 11:20:
[...]

Welke versie firmware van de gateway zit je nu?
Ik heb even ingelogd in de MI app, ik zie dat er voor mijn 2 gateways idd een update beschikbaar is: 1.4.1_161.0143
Zoals ik jou hoor, ga ik zeker niet updaten! Ik was al blij dat met de laatste update eindelijk alles weer als vanouds werkte (het geluid van de gateway stopte zo nu en dan, en dat was opgelost met de laatste firmware)
Inderdaad de 0143 = de laatste. Ik installeer inderdaad altijd nieuwe firmware als dat aangegeven wordt; denk dan dat ze bugs oplossen en niet toevoegen !!!
Kan ik nog terug naar de vorige firmware ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 09:10

super!
hier wacht ik al een tijdje op. Ik hoop alleen dat je deze op stroom kunt aansluiten net als bij de Ring en Nest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

ghouben schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:38:
[...]

Inderdaad de 0143 = de laatste. Ik installeer inderdaad altijd nieuwe firmware als dat aangegeven wordt; denk dan dat ze bugs oplossen en niet toevoegen !!!
Ik zie dat ik ook op 0143 zit en ondervind geen problemen so far.

Nou zegt dat ook niks, kan een combo zijn van versie en hardware die gek doet natuurlijk. Ik heb bijvoorbeeld geen deursensoren of bewegingsmelder. En gebruik enkel 2.4ghz wifi kanaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:24

TommyGun

Stik er maar in!

ghouben schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:38:
[...]

161.0143 is de laatste, aangezien er ook een 159.0143 is ;)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Zijn er hier mensen die de MiHome Connector ap goed werkzaam hebben in hun smartthings hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
TommyGun schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 13:17:
[...]

161.0143 is de laatste, aangezien er ook een 159.0143 is ;)
Het is inderdaad de 161.0143

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
maartend schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 14:10:
Zijn er hier mensen die de MiHome Connector ap goed werkzaam hebben in hun smartthings hub?
Enkel voor mijn robot stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kasj schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:47:
[...]

Enkel voor mijn robot stofzuiger.
Oke. Maar jij hebt dus de Miconnector Smartapp goed kunnen configureren in je Smartthings?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
maartend schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 18:54:
[...]

Oke. Maar jij hebt dus de Miconnector Smartapp goed kunnen configureren in je Smartthings?
Klopt, inderdaad. Maar was een heel gedoe om de raspberry pi op orde te krijgen. Lukt het bij jou niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Kasj schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 23:34:
[...]

Klopt, inderdaad. Maar was een heel gedoe om de raspberry pi op orde te krijgen. Lukt het bij jou niet?
Ik probeer her op mijn Android. Not working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Werken de sensoren om temperatuur en vochtigheid te.meten een beetje betrouwbaar?

[ Voor 25% gewijzigd door Marzman op 01-12-2018 02:05 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:48:
[...]

Hoeveel denk je dat een autodief overhoudt aan een diefstal? De gasten die je op de bovenste twee video's ziet verdienden daar zeker geen duizenden euro's aan. Die dingen gaan een parkeergarage in om gescand te worden op een GPS systeem, daar worden ze een of twee dagen 'koud gezet' om doorverkocht te worden. Dan worden ze vaak gestript of in een container verscheept naar landen waar het allemaal wat minder formeel aan toe gaat.

Cijfers heb ik niet voor je, maar wat ik je wel kan vertellen is dat steeds meer inbrekers en zeker autodieven (home-jacking) zich bedienen van steeds betere technische snufjes. Dus ja, de kans dat een beetje inbreker of autodief een wifi-jammer heeft, wordt steeds groter, ook al wordt het hier in het belachelijke getrokken.
Het schuim der aarde waar jij het over hebt, die laten zich ook niet tegenhouden door een camera-setje of doe-het-zelf alarm. Die nemen het risico gewoon en als ze betrapt worden, gaan ze er als een haas vandoor, terwijl jij nog versuft wakker aan het worden bent. Ondertussen hebben ze wel je beurs en telefoon van de keukentafel gegrist.

https://webwereld.nl/secu...tooth-scanners-op-tablets
https://www.security.nl/p...en+mogelijk+radio+jammers
YouTube: Europa Vandaag: Oostblokkertjes stelen zwarte Ferrari
YouTube: Hoe een BMW stelen in 1 minuut
YouTube: BMW X6 stolen in less than three minutes
YouTube: Hi-tech Thieves Steal Mercedes in Just a Minute WITHOUT Needing The ...

En nee, dit soort zaken spelen niet alleen in het Verenigd Koninkrijk of de VS... Wat trouwens wel 'leuk' is om je te realiseren: ook bij de laatste twee video's hingen prachtige beveiligingscamera's...
Marzman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 02:05:
Werken de sensoren om temperatuur en vochtigheid te.meten een beetje betrouwbaar?
Die ik hier heb wel... Er zit wel eens een half graadje verschil in met de Tado of de vroegere Moduline, maar de gemeten temperatuur is vrijwel gelijk aan de bewegingssensor van Hue.

[ Voor 6% gewijzigd door Peatsmoke op 01-12-2018 02:46 . Reden: aanvulling @Marzman ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bij mijn ouders in de straat is een auto gestolen, mijn vader dacht dat hij videobeelden had en had het SD kaartje van zijn wifi-camera aan die buurman gegeven. Maar er ontbreekt een kwartier op die opnames. Dus het gebeurd zeker wel.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Marzman schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 05:53:
Bij mijn ouders in de straat is een auto gestolen, mijn vader dacht dat hij videobeelden had en had het SD kaartje van zijn wifi-camera aan die buurman gegeven. Maar er ontbreekt een kwartier op die opnames. Dus het gebeurd zeker wel.
Daarom is het ook jammer dat het meteen in het belachelijke getrokken wordt. Dat je niet weet (en veel mensen kunnen het niet weten omdat zulke dingen behoren tot daderwetenschap en worden dus niet bekend gemaakt door de politie) wil niet zeggen dat het niet gebeurt.

Er zijn ook wel andere manieren om camera's fysiek kapot te maken, zelfs van 20 meter afstand, zonder dat iemand er iets van hoort. Dus waan je niet in het Walhalla met een camera! Overigens hangen er bij rond de woning ook 3 (Hikvision) met POE. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Rgerr schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 07:07:
[...]

Een Ring haal je niet zomaar van de muur af, daar is een klein specifiek schroevendraaiertje voor nodig. Daarnaast filmt de Ring de dief in kwestie. Met een protect plan kun je die beelden dan zelf terug zien in de app (net als dat iemand heeft aangebeld bijvoorbeeld), heb je dat niet, dan kijkt Ring de beelden voor je terug indien je melding maakt van diefstal. Daar boven op heeft Ring de belofte gedaan dat wanneer je Ring is gestolen, zij jou kosteloos een nieuwe zullen opsturen.

Het is dus niet zo zwart/wit.
Het is inderdaad niet zwart-wit: je moet ook maar bruikbare beelden hebben. Iemand die de zinnen op die bel heeft gezet, zorgt wel dat hij niet herkenbaar op beeld staat, of helemaal niet.

Voor de Xiaomi kun je ook andere dan de bijgeleverde schroeven gebruiken, zoals deze of deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:24
Ben erg benieuwd naar die camera! Ik had verwacht dat Xiaomi hier al eerder mee zou komen. Mijn zwager heeft een Ring 2 en was toch zon 249 euro kwijt... dat heb ik er dan weer niet voor over.

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Possible schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 07:47:
Ben erg benieuwd naar die camera! Ik had verwacht dat Xiaomi hier al eerder mee zou komen. Mijn zwager heeft een Ring 2 en was toch zon 249 euro kwijt... dat heb ik er dan weer niet voor over.
Ring 1 gekocht voor €85 bij 50five in de aanbieding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

EOSfoto schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 02:43:
[...]

Hoeveel denk je dat een autodief overhoudt aan een diefstal? De gasten die je op de bovenste twee video's ziet verdienden daar zeker geen duizenden euro's aan. Die dingen gaan een parkeergarage in om gescand te worden op een GPS systeem, daar worden ze een of twee dagen 'koud gezet' om doorverkocht te worden. Dan worden ze vaak gestript of in een container verscheept naar landen waar het allemaal wat minder formeel aan toe gaat.

Cijfers heb ik niet voor je, maar wat ik je wel kan vertellen is dat steeds meer inbrekers en zeker autodieven (home-jacking) zich bedienen van steeds betere technische snufjes. Dus ja, de kans dat een beetje inbreker of autodief een wifi-jammer heeft, wordt steeds groter, ook al wordt het hier in het belachelijke getrokken.
Het schuim der aarde waar jij het over hebt, die laten zich ook niet tegenhouden door een camera-setje of doe-het-zelf alarm. Die nemen het risico gewoon en als ze betrapt worden, gaan ze er als een haas vandoor, terwijl jij nog versuft wakker aan het worden bent. Ondertussen hebben ze wel je beurs en telefoon van de keukentafel gegrist.

https://webwereld.nl/secu...tooth-scanners-op-tablets
https://www.security.nl/p...en+mogelijk+radio+jammers
YouTube: Europa Vandaag: Oostblokkertjes stelen zwarte Ferrari
YouTube: Hoe een BMW stelen in 1 minuut
YouTube: BMW X6 stolen in less than three minutes
YouTube: Hi-tech Thieves Steal Mercedes in Just a Minute WITHOUT Needing The ...

En nee, dit soort zaken spelen niet alleen in het Verenigd Koninkrijk of de VS... Wat trouwens wel 'leuk' is om je te realiseren: ook bij de laatste twee video's hingen prachtige beveiligingscamera's...

[...]

Die ik hier heb wel... Er zit wel eens een half graadje verschil in met de Tado of de vroegere Moduline, maar de gemeten temperatuur is vrijwel gelijk aan de bewegingssensor van Hue.
Geen idee waar je het over hebt, maar ik heb het over de inbrekers die in normale woningen inbreken jij komt vervolgens met Europese georganiseerde misdaad (autodiefstal). Er wordt grof geld verdiend met die auto's een gestolen laptop levert max 100€ op.

Ik heb het gisteren nog gevraagd bij de collega's en ze moesten hartelijk lachen, nog nooit bij een standaard inbreker/insluiper aangetroffen. Maar ik zou nog langere posts gaan maken met nog meer linkjes die absoluut niet ter zake doen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

EOSfoto schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 06:20:
[...]

Daarom is het ook jammer dat het meteen in het belachelijke getrokken wordt. Dat je niet weet (en veel mensen kunnen het niet weten omdat zulke dingen behoren tot daderwetenschap en worden dus niet bekend gemaakt door de politie) wil niet zeggen dat het niet gebeurt.

Er zijn ook wel andere manieren om camera's fysiek kapot te maken, zelfs van 20 meter afstand, zonder dat iemand er iets van hoort. Dus waan je niet in het Walhalla met een camera! Overigens hangen er bij rond de woning ook 3 (Hikvision) met POE. ;)
Ik werk bij de politie, doe niet zo vreselijk dramatisch en denken dat je weet hoe het werkt. Een leuke laserpen is overigens voldoende om de lens sensor te vernielen heeft ook niet zo gek lang zelfs.

Niemand beweerd dat camera's het walhalla zijn, tot nu toe is er maar een die alles in het belachelijke trekt en dat ben jij.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 02-12-2018 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Flagg schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 09:25:
[...]

Ik werk bij de politie, doe niet zo vreselijk dramatisch en denken dat je weet hoe het werkt. Een leuke laserpen is overigens voldoende om de lens te vernielen heeft ook niet zo gek lang zelfs.

Niemand beweerd dat camera's het walhalla zijn, tot nu toe is er maar een die alles in het belachelijke trekt en dat ben jij.
Goed om dat online te zetten, daarmee breng je mensen echt niet op ideeën... Het is btw niet de lens die naar de knoppen gaat, maar de sensor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ghouben
Voor degenen met problemen met offline gateways en niet meer willen koppelen na update firmware !!

Na lang zoeken op internet heb ik de (voorlopige ??) oplossing gevonden om de Gateways te koppelen:
In de router (en in telefoon natuurlijk) de DNS server van Google toevoegen/gebruiken (8.8.8.8) en dan lukt de koppeling met het netwerk weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12:56
Ik heb mijn Xiaomi Robotstofzuiger uitgebreidt met wat extra gimmicks van xiaomi. Namelijk de gateway, 2 flower sensors, en de honeywell rookmelder.

Om de alles goed met de app te kunnen bedienen moet ik de locatie op mainland china zetten, alleen dan kan ik via de app niet meer bij mijn robot stofzuiger komen..

Dus ik moet nu kiezen, of de functionaliteiten van de robotstofzuiger, Of de rest van mijn sensoren....

Nu lees ik her en der dat dit wel een bekend probleem is/was. Maar de goede oplossing ben ik nog niet tegengekomen, is er al wel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:10
Misschien nog een 2e gateway en die op China Mainland zetten en daar de sensors aan koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
Heb de sensors ook in domoticz nu draaien, in dit voorbeeld staat aangegeven of het nat/droog normaal is , hoe stel je dat in?
Pagina: 1 ... 47 ... 89 Laatste