Flagg schreef op donderdag 29 november 2018 @ 14:48:
[...]
De gastjes die in normale woningen inbreken in de hoop wat cash en laptops ed te vinden hebben geen jammers.
Dat zijn of junks of "kinderen" op zoek naar een paar 100€ euro. Want meer is de opbrengst vrijwel niet. Niet voldoende om jammers te verantwoorden iig.
Zeg maar het schuim der aarde die zelfs te dom zijn om een behoorlijk inbreker te worden.

Hoeveel denk je dat een autodief overhoudt aan een diefstal? De gasten die je op de bovenste twee video's ziet verdienden daar zeker geen duizenden euro's aan. Die dingen gaan een parkeergarage in om gescand te worden op een GPS systeem, daar worden ze een of twee dagen 'koud gezet' om doorverkocht te worden. Dan worden ze vaak gestript of in een container verscheept naar landen waar het allemaal wat minder formeel aan toe gaat.
Cijfers heb ik niet voor je, maar wat ik je wel kan vertellen is dat steeds meer inbrekers en zeker autodieven (home-jacking) zich bedienen van steeds betere technische snufjes. Dus ja, de kans dat een beetje inbreker of autodief een wifi-jammer heeft, wordt steeds groter, ook al wordt het hier in het belachelijke getrokken.
Het schuim der aarde waar jij het over hebt, die laten zich ook niet tegenhouden door een camera-setje of doe-het-zelf alarm. Die nemen het risico gewoon en als ze betrapt worden, gaan ze er als een haas vandoor, terwijl jij nog versuft wakker aan het worden bent. Ondertussen hebben ze wel je beurs en telefoon van de keukentafel gegrist.
https://webwereld.nl/secu...tooth-scanners-op-tablets
https://www.security.nl/p...en+mogelijk+radio+jammers
YouTube: Europa Vandaag: Oostblokkertjes stelen zwarte Ferrari
YouTube: Hoe een BMW stelen in 1 minuut
YouTube: BMW X6 stolen in less than three minutes
YouTube: Hi-tech Thieves Steal Mercedes in Just a Minute WITHOUT Needing The ...
En nee, dit soort zaken spelen niet alleen in het Verenigd Koninkrijk of de VS... Wat trouwens wel 'leuk' is om je te realiseren: ook bij de laatste twee video's hingen prachtige beveiligingscamera's...
Die ik hier heb wel... Er zit wel eens een half graadje verschil in met de Tado of de vroegere Moduline, maar de gemeten temperatuur is vrijwel gelijk aan de bewegingssensor van Hue.
[
Voor 6% gewijzigd door
Peatsmoke op 01-12-2018 02:46
. Reden: aanvulling @Marzman ]