Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EBOOZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-09 14:19
Dan moet je er voor zorgen dat de sensors type Humidity zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 16-08-2024
Hallo,
ik zit met het volgende: ik heb een Xiaomi wall socket welke in een wcd zit daar in zit een stekker die naar een klikaanklikuit schakelaar gaat. Opzich niks bijzonder de lamp wordt geschakeld door de kaku en de Xiaomi wordt gebruikt om het vermogen te meten, nu als de lamp uit wordt gezet door kaku moet de Xiaomi plug in blijven staan voor de meting van de standby vermogen maar na een half uur ongeveer gaat de Xiaomi ook uit, is wel online in de app maar schakelt uit. Komt dit doordat er te weinig vermogen door gaat zodat hij denkt er is niks dus ik ga maar uit of moet ik iets anders doen, de socket hoeft niet te schakelen alleen maar altijd in om het vermogen te bepalen, wie heeft er een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 12:41

Gorefest

serial killer.

Waarom gebruik je de Xiaomi niet om te schakelen dan? Dan is het probleem opgelost lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
Gorefest schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 09:55:
Waarom gebruik je de Xiaomi niet om te schakelen dan? Dan is het probleem opgelost lijkt me.
Daar heb je gelijk in maar dit is een proef opstelling en verder gebruik ik geen Xiaomi maar alleen kaku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-09 10:11
Lampje007 schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 10:59:
[...]

Daar heb je gelijk in maar dit is een proef opstelling en verder gebruik ik geen Xiaomi maar alleen kaku
Enige optie zou dan zijn om de xiaomi achter een stekkerdoos te hangen waarin de kaku zit en iets anders wat een constant stroom verbruik heeft zodat je boven de drempelwaarde uit komt. Bijvoorbeeld een lamp.

De lamp meet je eerst apart en daarna kun je het verbruik van de lamp aftrekken van het stroomverbruik en weet je het standby verbruik van de kaku.

Veel andere opties heb je denk ik niet, vaak moet je dit bij standalone energiemeters ook doen om lage verbruiken te meten.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampje007
DeOS schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 12:32:
[...]

Enige optie zou dan zijn om de xiaomi achter een stekkerdoos te hangen waarin de kaku zit en iets anders wat een constant stroom verbruik heeft zodat je boven de drempelwaarde uit komt. Bijvoorbeeld een lamp.

De lamp meet je eerst apart en daarna kun je het verbruik van de lamp aftrekken van het stroomverbruik en weet je het standby verbruik van de kaku.

Veel andere opties heb je denk ik niet, vaak moet je dit bij standalone energiemeters ook doen om lage verbruiken te meten.
dat zou natuurlijk kunnen dat er een drempelwaarde aanzit, we zoeken het uit, bedank voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-09 12:41

Gorefest

serial killer.

[...]

Dat gaat ook niet werken want de Xiaomi gaat na stroomuitval default uit!
Daarom heb ik ze ook achter mijn diepvriezer en koelkast weggehaald.

Ik was daar ook het vermogen aan het meten maar nadat ik met de aardlekschakelaar aan het spelen was viel me op dat de Xiaomi weer uit stond. Niet handig voor dat soort apparaten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
Gorefest schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:17:
[...]

Dat gaat ook niet werken want de Xiaomi gaat na stroomuitval default uit!
Daarom heb ik ze ook achter mijn diepvriezer en koelkast weggehaald.

Ik was daar ook het vermogen aan het meten maar nadat ik met de aardlekschakelaar aan het spelen was viel me op dat de Xiaomi weer uit stond. Niet handig voor dat soort apparaten 8)7
Daarom moet de xiaomi dus ook achter de stekkerdoos. Hierdoor valt de stroom niet uit. De kaku zit dan in de stekkerdoos zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
DeOS schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 16:39:
[...]

Daarom moet de xiaomi dus ook achter de stekkerdoos. Hierdoor valt de stroom niet uit. De kaku zit dan in de stekkerdoos zelf.
Dus verloopstekker EU - China--> Xiaomi Wallplug---> China - EU verloop-->KiKa?
Hoeveel meter komt dat je kamer wel niet in? (Even uitgaande van het feit dat de platte stekkers nauwelijks meer te krijgen zijn op GB en Alie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
EOSfoto schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 17:27:
[...]

Dus verloopstekker EU - China--> Xiaomi Wallplug---> China - EU verloop-->KiKa?
Hoeveel meter komt dat je kamer wel niet in? (Even uitgaande van het feit dat de platte stekkers nauwelijks meer te krijgen zijn op GB en Alie).
Lijkt me ook niet een hele wenselijke constructie, maar wel de enige manier om het voor elkaar te krijgen. Dat was ook de vraag hè. Denk dat je sowieso het standby verbruik niet voor een lange periode gaat meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:53

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb meerdere Xiaomi bewegingssensoren , maar nu loopt er 1 te bokken. Hij zend elke minuut (strak op de minuut, nonstop) 'motion' uit terwijl er gegarandeerd geen beweging is.
Batterij er al uitgehaald en weer erin, dan gaat het voor enkele dagen goed en begint het opnieuw. Ook van kamer veranderd (Dichterbij de gateway). Een spinnetje ervoor oid is dus uitgesloten.
Batterij zit op 2985 mV, nog best wel ver van de 2800 mV vandaan.

Iemand bekend met dit rare gedrag ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Koffie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 21:15:
Ik heb meerdere Xiaomi bewegingssensoren , maar nu loopt er 1 te bokken. Hij zend elke minuut (strak op de minuut, nonstop) 'motion' uit terwijl er gegarandeerd geen beweging is.
Batterij er al uitgehaald en weer erin, dan gaat het voor enkele dagen goed en begint het opnieuw. Ook van kamer veranderd (Dichterbij de gateway). Een spinnetje ervoor oid is dus uitgesloten.
Batterij zit op 2985 mV, nog best wel ver van de 2800 mV vandaan.

Iemand bekend met dit rare gedrag ?
Al eens opnieuw gepaired?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

JBS schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:09:
[...]
Al eens opnieuw gepaired?
Gateway opnieuw gestart, opnieuw gepaired, stroomloos gehad. Toen leek het goed , tot hij enkele dagen later opnieuw begon.
En ineens ging hij zojuist weer normaal doen. Heb 'm nu naast een andere gezet, om enige IR bronnen uit te sluiten. Kijken wat dit een paar dagen gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Koffie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:19:
[...]

Gateway opnieuw gestart, opnieuw gepaired, stroomloos gehad. Toen leek het goed , tot hij enkele dagen later opnieuw begon.
En ineens ging hij zojuist weer normaal doen. Heb 'm nu naast een andere gezet, om enige IR bronnen uit te sluiten. Kijken wat dit een paar dagen gaat doen.
Soms kan een verse batterij ook wel helpen, ook al lijkt die van jou nu nog voldoende te zijn, misschien heeft ie dipjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Is het heel belangrijk als het zo weinig is dat je het niet kunt meten?

En op zich hoeft maar een iemand het te meten, als die het dan op internet plaatst dan weet je het ook
Dat lijkt me een goede combinatie, dan kan het goedkoop blijven en ook eu-keurmerken krijgen. Lijkt me toch ook wel belangrijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 05-12-2018 10:49 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:04

iMars

Full time prutser

Ik heb het nu al 2 of 3 keer meegemaakt dat er een schakelaar niet meer werkt (zo'n dubbele schakelaar op batterijen).

Momenteel heb ik er 9 verspreid in mijn huis om via mijn Home Assistant scenes te bedienen. Ik moet zeggen dat ik het fijn vind werken (had naar mijn mening meer functionaliteit als dubbel druk mogen hebben, maar dat terzijde).

Gisteravond wilde ik het licht uitdoen, reageert het licht niet. Dus dan maar via de app. Ik merkte dat alle andere schakelaars het wel deden. Na meerdere dingen gecontroleerd te hebben, zag ik dat er een schakelaar ontbrak in mijn Home Assistant. Dus kijk ik in de Mi Home app, zie ik dat de schakelaar in de woonkamer er niet meer tussen staat. Schakelaar toegevoegd en het werkte weer.

Dit haalt de WAF wel heel erg omlaag, zijn er meerdere die dit meegemaakt hebben? Of die dit kunnen verklaren?

Het zijn overigens niet dezelfde schakelaars. De eerste keer weet ik niet 1-2-3 waar dat was, maar de 2e keer in een kamer en de 3e keer (gisteren) in de woonkamer.

De batterijen zijn niet bijna leeg (volgens Home Assistant rond de 40%)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Koffie schreef op dinsdag 4 december 2018 @ 22:19:
[...]

Bespaar jezelf kopzorgen (met een onbetrouwbare sensor) en mieter het ding weg. Voor een tientje zet je een nieuwe neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-09 07:40
iMars schreef op woensdag 5 december 2018 @ 15:40:
Ik heb het nu al 2 of 3 keer meegemaakt dat er een schakelaar niet meer werkt (zo'n dubbele schakelaar op batterijen).

Momenteel heb ik er 9 verspreid in mijn huis om via mijn Home Assistant scenes te bedienen. Ik moet zeggen dat ik het fijn vind werken (had naar mijn mening meer functionaliteit als dubbel druk mogen hebben, maar dat terzijde).

Gisteravond wilde ik het licht uitdoen, reageert het licht niet. Dus dan maar via de app. Ik merkte dat alle andere schakelaars het wel deden. Na meerdere dingen gecontroleerd te hebben, zag ik dat er een schakelaar ontbrak in mijn Home Assistant. Dus kijk ik in de Mi Home app, zie ik dat de schakelaar in de woonkamer er niet meer tussen staat. Schakelaar toegevoegd en het werkte weer.

Dit haalt de WAF wel heel erg omlaag, zijn er meerdere die dit meegemaakt hebben? Of die dit kunnen verklaren?

Het zijn overigens niet dezelfde schakelaars. De eerste keer weet ik niet 1-2-3 waar dat was, maar de 2e keer in een kamer en de 3e keer (gisteren) in de woonkamer.

De batterijen zijn niet bijna leeg (volgens Home Assistant rond de 40%)
heb ik ook soms dat een sensor het niet goed doet.. dan helpt een reboot van home assistant nog wel eens.
zit er over te denken om naar conbee of zigbee2mqtt over te stappen als dat beter/stabieler is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:04

iMars

Full time prutser

zoeperman schreef op woensdag 5 december 2018 @ 16:32:
[...]

heb ik ook soms dat een sensor het niet goed doet.. dan helpt een reboot van home assistant nog wel eens.
zit er over te denken om naar conbee of zigbee2mqtt over te stappen als dat beter/stabieler is
Bij mij werkt eigenlijk alles sinds korte tijd gewoon goed. Heb op elke verdieping een netstroom-powered device die het netwerk extend. Storingen dat een sensor soms even niet bereikbaar is, heb ik niet.

Maar vind het gewoon raar dat een schakelaar in ene verdwenen is uit mijn Mi Home app (en dus ook niet meer functioneel in mijn domotica).

Ik heb er ook over na zitten denken aan een algemeen ZigBee netwerk, maar iets zegt mij dat ik wel mijn devices moet kunnen updaten met nieuwe updates. Dus dat houdt me weer tegen...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten30
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-04 17:58
Zojuist de aqara motion en lichtsensor binnen gekregen. Nu wil het zo instellen dat als het donker wordt, de gordijnen dicht gaan, en als het licht wordt de gordijnen open gaan.
ik krijg dit als opties:

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/upk5v.jpg

beetje vertalen levert op:
- iemand beweegt
- 2 minuten onbemand
- 5 minuten onbemand
- 10 minuten onbemand
- 20 minuten onbemand
- 30 minuten onbemand
- iemand beweegt en de helderheid is donker.

hoe kun je instellen dat de gordijnen bij x lux open moeten gaan en bij x lux dicht moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 20:53
Spannend, morgen komt m'n Yeelight lamp binnen :)
Aqara Cube kwam vandaag, keurig naast de plantenbak (stond wel keurig op het briefje). Straks maar even mee spelen.

EDIT: De Cube is echt leuk, grote blij voor mij. Kan er nu nog niet veel meer behalve de Gateway lamp aanzetten en van kleur veranderen, maar de uitbreidingen zijn onderweg (ledstrip + lampen)

[ Voor 36% gewijzigd door vuurtjih op 05-12-2018 22:57 ]

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
maarten30 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:09:
Zojuist de aqara motion en lichtsensor binnen gekregen. Nu wil het zo instellen dat als het donker wordt, de gordijnen dicht gaan, en als het licht wordt de gordijnen open gaan.
ik krijg dit als opties:

[Afbeelding]

- iemand beweegt
- 2 minuten onbemand
- 5 minuten onbemand
- 10 minuten onbemand
- 20 minuten onbemand
- 30 minuten onbemand

hoe kun je instellen dat de gordijnen bij x lux open moeten gaan en bij x lux dicht moeten gaan?
Het lijkt mij niet echt handig om dat enkel op lichtintensiteit te laten werken. Als je nl groot licht in de kamer aanmaakt, gaan de gordijnen open of gordijnen gaan dicht bij donker weer. Daarvoor kun je beter met ifttt aan de slag gaan, waarbij je aangeeft dat gordijnen bijvoorbeeld pas sluiten na zonsondergang (of tijdstip) bij minder dan 10lux en dat ze na zonsondergang (of tijd) niet meer open gaan bij meer dan 10lux tot zonsopkomst (of tijd).
Enkel op lux laten werken geeft teveel bijeffecten die je wss niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:41
maarten30 schreef op woensdag 5 december 2018 @ 18:09:
ik krijg dit als opties:

[Afbeelding]

- iemand beweegt
- 2 minuten onbemand
- 5 minuten onbemand
- 10 minuten onbemand
- 20 minuten onbemand
- 30 minuten onbemand

Volgens mij is het niet mogelijk om met de Mihome app schakelingen te doen obv Lux. In bijv. Domoticz is het wel mogelijk om acties te koppelen aan Lux waarden. De lux waarde wordt (denk ik) pas verwerkt bij beweging.

Op dit moment is het niet mogelijk om de curtain motor toe te voegen aan domoticz.

Ik heb maar een timer ingesteld die de gordijnen 's ochtends open doet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

vuurtjih schreef op woensdag 5 december 2018 @ 20:07:
Spannend, morgen komt m'n Yeelight lamp binnen :)
Aqara Cube kwam vandaag, keurig naast de plantenbak (stond wel keurig op het briefje). Straks maar even mee spelen.

EDIT: De Cube is echt leuk, grote blij voor mij. Kan er nu nog niet veel meer behalve de Gateway lamp aanzetten en van kleur veranderen, maar de uitbreidingen zijn onderweg (ledstrip + lampen)
Ja die Cube is echt heel erg handig. En werkt ook gewoon als je netwerk plat ligt gelukkig.

En het blijft grappig als iemand het licht aan wil doen of je het licht aan ziet doen. En ik ben er inmiddels al zo aan gewend dat ik het zelf niet meer door hebt.

De huishoudster begint altijd weer te grinniken, ze dacht laatst dat ze gek werd omdat ze ineens *bliep*..... "Ik begrijp je niet." hoorde in de keuken... Daarvoor dacht ze dat we haar in de zeik aan het nemen waren omdat we de Cube op het aanrecht hadden gelegd met een briefje erbij om te schudden als ze het licht aan wil doen in de woonkamer en weer schudden of kantelen om het uit te doen. :+

Vraag ze waarom ze "toktoktok" hoort af en toe. Oh ja das waar, dan gooit iemand iets in de brievenbus. Zij: ach ja natuurlijk...logisch. :F :P

Ze begint al wel een beetje aan ons te wennen na een jaar. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
denuz schreef op donderdag 6 december 2018 @ 08:45:
[...]

Volgens mij is het niet mogelijk om met de Mihome app schakelingen te doen obv Lux. In bijv. Domoticz is het wel mogelijk om acties te koppelen aan Lux waarden. De lux waarde wordt (denk ik) pas verwerkt bij beweging.

Op dit moment is het niet mogelijk om de curtain motor toe te voegen aan domoticz.

Ik heb maar een timer ingesteld die de gordijnen 's ochtends open doet.
In Domoticz is dat zeker mogelijk, maar dan kun je beter kiezen voor een tijd voor of na zonsondergang/ zonsopkomst. Zo heb je er helemaal geen omkijken naar: de zonsopkomst en -ondergang tijden worden altijd netjes bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denuz
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:41
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 10:07:
[...]

In Domoticz is dat zeker mogelijk, maar dan kun je beter kiezen voor een tijd voor of na zonsondergang/ zonsopkomst. Zo heb je er helemaal geen omkijken naar: de zonsopkomst en -ondergang tijden worden altijd netjes bijgewerkt.
Ja, sunrise/sundown is mij bekend. Ik wist niet dat de Aqara Curtain ook in domoticz kan. Maar volgens https://www.domoticz.com/wiki/Xiaomi_Gateway_(Aqara) is het wel mogelijk. Gebruik op dit moment nog de mi app voor het bedienen van de gordijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-09 14:01
Ook 3 WXKG02LM dubbele wireless wall switch ontvangen.

Kom er nu achter dat het dus geen AAN / UIT stand heeft.

Wat is nu het makkelijkste hier in om lampen aan/uit te maken en te dimmen?
"
Also this announcement article on Xiaomi Today for the new 2018 revision Aqara Wall Switch models seems to confirm single-press, double-press, and hold support by saying "the dual-key version has seven different functions".

If I understand the Homey driver code correctly, the data needed to identify single-press, double-press, and hold is also included in Multistate Input attribute reports."

Welke functies heeft die nu precies? Soms zie ik zelfs links/rechts voorbij komen op Google, maar dat lijkt me een andere. Of is het dan de linker/rechter switch?
EDIT inderdaad 7 functies. 3 op 2 knoppen is 6 en dan nog beiden knoppen tegelijk.
Benieuwd of dat lekker functioneerde en ik zo 2 lamp groepen mooi kan sturen en dimmen.

[ Voor 19% gewijzigd door trekker22 op 06-12-2018 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:33:

"
Also this announcement article on Xiaomi Today for the new 2018 revision Aqara Wall Switch models seems to confirm single-press, double-press, and hold support by saying "the dual-key version has seven different functions".

If I understand the Homey driver code correctly, the data needed to identify single-press, double-press, and hold is also included in Multistate Input attribute reports."

Welke functies heeft die nu precies? Soms zie ik zelfs links/rechts voorbij komen op Google, maar dat lijkt me een andere. Of is het dan de linker/rechter switch?
EDIT inderdaad 7 functies. 3 op 2 knoppen is 6 en dan nog beiden knoppen tegelijk.
Benieuwd of dat lekker functioneerde en ik zo 2 lamp groepen mooi kan sturen en dimmen.
Busch-Jaeger heeft een aantal mooie schakelaars in de collectie. Het kost iets meer dan schakelaars uit China, maar het werkt wel. Volgens mij heeft Nedo ook zoiets in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:50:
[...]

Busch-Jaeger heeft een aantal mooie schakelaars in de collectie. Het kost iets meer dan schakelaars uit China, maar het werkt wel. Volgens mij heeft Nedo ook zoiets in de collectie.
In mijn te bouwen aanbouw ga ik geen inbouw dozen meer frezen en gewoon van die wandplakkers op de muur en hopelijk ook 90% via sensors te schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:33:

Het is idd jammer dat er geen aan of uit stand op zit want dan kan je fijner werkende dimmers programmeren.
Ik gebruik nu single click voor light toggle. En double click om 4 verschillende helderheid niveau's in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:03:
[...]

In mijn te bouwen aanbouw ga ik geen inbouw dozen meer frezen en gewoon van die wandplakkers op de muur en hopelijk ook 90% via sensors te schakelen.
Je gaat toch geen aanbouw maken zonder leidingen te frezen? Wat als Xiaomi (om welke reden dan ook) over een x-aantal jaar, de stekker uit dit systeem trekt of buitenlandse IP-adressen gaat blokkeren op de server van Mainland China.
Ik vind die keuze onbegrijpelijk, zeker omdat het ook nog wel eens kan zijn dat je later elektrisch moet gaan bijverwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat heb je eigenlijk minimaal nodig om dan van daaruit eventueel uit te breiden? Het is wel interessant denk ik om alles appart te bestellen ivm heffingen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:24:
[...]

Je gaat toch geen aanbouw maken zonder leidingen te frezen? Wat als Xiaomi (om welke reden dan ook) over een x-aantal jaar, de stekker uit dit systeem trekt of buitenlandse IP-adressen gaat blokkeren op de server van Mainland China.
Ik vind die keuze onbegrijpelijk, zeker omdat het ook nog wel eens kan zijn dat je later elektrisch moet gaan bijverwarmen.
Het is zigbee. Ik ga die xiaomi hub niet gebruiken.

Dus waarom zou ik smartlamp die op spanning moet blijven nog eens 220 naar de schakelaar gaan trekken. En stel zigbee wordt vervangen door andere variant van smart is het lampen en gateway vervangen.

Voor de hele keuken/eetkamer plaats ik wel 1 schakelaar die als backup gebruikt kan worden indien de domotica het laat afweten.

Wat bedoel je met elektrisch bij verwarmen. Komt vloerverwarming hoh 10cm en goede isolatie.

[ Voor 5% gewijzigd door trekker22 op 06-12-2018 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Marzman schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:27:
Wat heb je eigenlijk minimaal nodig om dan van daaruit eventueel uit te breiden? Het is wel interessant denk ik om alles appart te bestellen ivm heffingen.
Een ontvanger (Xiaomi gateway of zigbee2mqtt) en een zender (bijvoorbeeld deursensor).
Het is helemaal afhankelijk van wat je wensen zijn, hoeveel tijd en kennis je hebt of moeite je wilt doen om alles werkend te krijgen zoals jij wil.

AANVULLING:
Let trouwens op bij het apart bestellen, dat je bij verschillende leveranciers bij Alie oid besteld. Anders moet je er een paar uur (liefst dag) tussen laten. Ik heb wel eens gehad dat ze zelf twee bestellingen samenvoegden en zo opstuurden. Niet dat ik toen invoerheffingen moest betalen, maar dat risico loop je wel.

[ Voor 24% gewijzigd door Peatsmoke op 06-12-2018 15:07 . Reden: aanvulling... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 19:10
Sinds gisteren ook hier het een en ander draaien (gateway en 2 sockets). Maar ik krijg het niet voor elkaar om het te laten werken met Google Assistant. Ook niet als ik de regio op singapore zet. Moet ik nog ergens iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Tot op bepaalde hoogte ben ik het met je eens, ik zou geloof ik alles infrezen en daarna gewoon de stukadoor alles laten dicht smeren, deksel over de dozen en klaar. Ja, je hebt wat herstel werk als je ze nodig hebt maar dat kost minder dan erna

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vuurtjih
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 14:40:
[...]

Een ontvanger (Xiaomi gateway of zigbee2mqtt) en een zender (bijvoorbeeld deursensor).
Het is helemaal afhankelijk van wat je wensen zijn, hoeveel tijd en kennis je hebt of moeite je wilt doen om alles werkend te krijgen zoals jij wil.

AANVULLING:
Let trouwens op bij het apart bestellen, dat je bij verschillende leveranciers bij Alie oid besteld. Anders moet je er een paar uur (liefst dag) tussen laten. Ik heb wel eens gehad dat ze zelf twee bestellingen samenvoegden en zo opstuurden. Niet dat ik toen invoerheffingen moest betalen, maar dat risico loop je wel.
Tip2: Met het bestellen ook even Gearbest en Banggood afgaan. Wel per product, de prijzen verschillen behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:16:
[...]

Tot op bepaalde hoogte ben ik het met je eens, ik zou geloof ik alles infrezen en daarna gewoon de stukadoor alles laten dicht smeren, deksel over de dozen en klaar. Ja, je hebt wat herstel werk als je ze nodig hebt maar dat kost minder dan erna
Ik wil teveel OT gaan, maar bij een aanbouw of nieuwbouw zijn genoeg (loze) leidingen van 'levensbelang" om het futureproof te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:44
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 13:03:
[...]

Zou ik wel doen, is het alleen al fijner bij eventuele verkoop van je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
vuurtjih schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:18:
[...]

Tip2: Met het bestellen ook even Gearbest en Banggood afgaan. Wel per product, de prijzen verschillen behoorlijk.
Klopt, alleen vind ik de levertijden van Gearbest soms wel echt China in het jaar 2007....
Banggood valt in veel gevallen nog mee, maar mijn ervaring met de meest recente GB bestellingen zijn echt dramatisch (>30 dgn levertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:21:
[...]

Klopt, alleen vind ik de levertijden van Gearbest soms wel echt China in het jaar 2007....
Banggood valt in veel gevallen nog mee, maar mijn ervaring met de meest recente GB bestellingen zijn echt dramatisch (>30 dgn levertijd).
Vind het opzich nog meevallen. M'n Aqara Cube is besteld op 21/11 en kwam gister (5/12). Motion sensor 22/11 besteld en verwacht ik binnen nu en een paar dagen. Yeelight doet er wel wat langer over, 15/11 besteld en is er nog niet (zou eigenlijk vandaag komen volgens PostNL, maar is ineens morgen). Buurvrouw komt ze net brengen, bezorger was scheel vandaag. Eens even uittesten :9~

Ligt er ook aan welke verzendoptie je kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:19:
[...]

Ik wil teveel OT gaan, maar bij een aanbouw of nieuwbouw zijn genoeg (loze) leidingen van 'levensbelang" om het futureproof te houden.
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je ze gewoon kan dichtstucen. Als je de maten maar weet :>

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:30:
[...]

Klopt, maar dat wil niet zeggen dat je ze gewoon kan dichtstucen. Als je de maten maar weet :>
Stukje draad oprollen en in de doos leggen, vindt je ze later altijd terug met een leidingendetector...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:34:
[...]

Stukje draad oprollen en in de doos leggen, vindt je ze later altijd terug met een leidingendetector...
Ik heb nog alle opties open. Maar wat infresenwat daarna een smart lamp wordt schiet niet op. Die hebben spanning nodig.

Bij een stopcontact (die komen er wel een paar) kan natuurlijk wel een fysieke schakelaar maar opzich moet je bij zigbee op je achterliggende domotica vertrouwen. Schakelaar moet altijd ook op aan staan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
trekker22 schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:13:
[...]

Ik heb nog alle opties open. Maar wat infresenwat daarna een smart lamp wordt schiet niet op. Die hebben spanning nodig.

Bij een stopcontact (die komen er wel een paar) kan natuurlijk wel een fysieke schakelaar maar opzich moet je bij zigbee op je achterliggende domotica vertrouwen. Schakelaar moet altijd ook op aan staan..
Wellicht ben ik wat wantrouwig, maar het hele domotica-gebeuren staat nog in de kinderschoenen en je werkt nu met een bepaald systeem (in mijn geval met Domoticz via de NAS, waarop ook de beelden van mijn camera's opgeslagen worden). Hoewel ik Domoticz nog lang niet volledig doorgrond heb, vind ik het een prima systeem (beter dan de plug-en-play die nu te koop zijn).
Stel nu dat er over twee jaar iets anders komt wat gewoonweg Het ei van Columbus blijkt te zijn, maar wat op sommige punten afhankelijk is van een verbindingen of steunpunten met UTP. Dan heb je die leidingen liggen en hoef je niets meer te doen. Ik moet dan wss de kruipruimte in en met boren aan de slag.

Ik bedoel: het kost nu nauwelijks moeite en meerwerk, maar in de toekomst kun je er heel veel profijt van hebben. Ik woon zelf in een woning van bouwjaar 1987 en het valt me nu al op hoe weinig wcd hier liggen. Een maat van me heeft 10 jaar geleden een huis gerenoveerd en overal leidingen gelegd, Die plukt (pikt 8)7 )daar nu echt te vruchten van.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
vuurtjih schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:18:
[...]

Nog veel beter is hier een pricealert aan te maken bij het artikel wat je wil.
EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 16:21:
[...]

Alle Gearbest Xiaomi bestelllingen die ik heb gedaan komen binnen 2 weken binnen. Vorige week de laatste nog.
Vorige jaar hadden ze nogal wat problemen met de Rail .... verzendmethode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _LF_
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19-09 20:35
Hij is al te pre-orderen bij Bangood!! Zie ook info over bestellen op Pepper
_LF_ schreef op vrijdag 30 november 2018 @ 12:19:
Inmiddels er achter gekomen dat dit via de MIJIA App (zie store) te bestellen is, echter kunnen wij hier niet aan meedoen om dat ze niet naar Nederland verzenden. Verwachting is dat het in 1e kwartaal 2019 via Ali bestelbaar is. We houden het in de gaten..
[...]

[...]

[ Voor 9% gewijzigd door _LF_ op 07-12-2018 07:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezzer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 18-09 18:37
Heeft er al iemand deze nieuwe zigbee lamp van Xiaomi bekeken?
De Xiaomi Aqara ZNLDP12LM LED Smart Bulb
https://www.gearbest.com/...92485950.html?wid=1433363
Vermoedelijk werkt deze ook als Zigbee repeater, dit zou interessant kunnen zijn.
Het is me nog niet helemaal duidelijk of ze met de 'gewone' Xiaomi gateway werkt, en/of met de Mijia Multi-Function Gateway Upgrade Edition.
In de link wordt gesproken over de app name aquara home.
Ik vraag me af of ze dan gaat werken met de MI app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

EOSfoto schreef op donderdag 6 december 2018 @ 12:50:
[...]

'iets duurder' ? Die dingen zijn bijna 90 euro per schakelaar duurder 8)7
[...]
Je hebt helemaal geen verbinding met die server in China nodig om Xiaomi te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:59
Gisteren eindelijk mijn motion sensor en draadloze switch binnen gekregen. Dit weekend eens mee klooien!

Ik had verwacht dat de motion sensor een groot lelijk gedrocht zou zijn maar in werkelijkheid valt dit reuze mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 08:46:
[...]
Je hebt helemaal geen verbinding met die server in China nodig om Xiaomi te bedienen.
Hoe ga je die schakelaar dan aanmelden? Of ga jij er vanuit dat iedereen met Zigbee2Mqtt oid werkt? Ik denk dat het gros vd mensen (ook hier op Tweakers) via de Hub werkt, maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-08 08:06
EOSfoto schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:04:
[...]

Hoe ga je die schakelaar dan aanmelden? Of ga jij er vanuit dat iedereen met Zigbee2Mqtt oid werkt? Ik denk dat het gros vd mensen (ook hier op Tweakers) via de Hub werkt, maar goed.
Wanneer je ook gebruik maakt van Home Assistant kun je met de service: xiaomi_aqara.add_device de Gateway voor 30 seconden in pair-modus zetten. Je device pairen en je ziet hem terug in HA en eventueel de Mi-Home app.

What's the speed of dark?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

[...]

Ga ik wel vanuit ja, we zitten hier op tweakers .. niet op het viva forum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
Klopt het nou nog steeds dat de cube niet in HA aan de praat is te krijgen? Hij is via MiHome gelinkt aan mijn Xiaomi Gatewat, ik zie hem in HA, maar kan er volslagen niks mee. Als ik hem enkel via MiHome laat wekrken, dan doet hj wel de dingen die ik wil dat er gebeeurt (schuiven is lamp aan bijv). HA ziet wel wat ik er mee doe, maar legt er vervolgens geen functie aan vast.

Of moet ik dat via HA instellen? Want nu is het in de MiHome app ingesteld wat er moet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:23:
[...]

Ga ik wel vanuit ja, we zitten hier op tweakers .. niet op het viva forum ;)
Sinds 2006 begint het daar wel steeds meer op te lijken... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayOne
maartend schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:27:
Klopt het nou nog steeds dat de cube niet in HA aan de praat is te krijgen? Hij is via MiHome gelinkt aan mijn Xiaomi Gatewat, ik zie hem in HA, maar kan er volslagen niks mee. Als ik hem enkel via MiHome laat wekrken, dan doet hj wel de dingen die ik wil dat er gebeeurt (schuiven is lamp aan bijv). HA ziet wel wat ik er mee doe, maar legt er vervolgens geen functie aan vast.

Of moet ik dat via HA instellen? Want nu is het in de MiHome app ingesteld wat er moet gebeuren.
Het is maar net wat je use cases zijn. Uit je vraagstelling kan ik niet echt afleiden wat nu het echte probleem is. Wanneer de lamp aan gaat door het schuiven (ingeregeld in de app) zie je dit toch ook in HA (de status verandering)?

In het algemeen: blijf je binnen het Xiaomi ecosysteem dan zou je de cube acties in de app kunnen instellen. Wil je los van de app de cube gebruiken zul je dit in HA moeten inregelen. Welke automation volgt na een trigger van de cube.

Er waren problemen met de Aqara-cube (nieuwere versie dan de Xiaomi), maar dat is met een firmware update van de gateway opgelost. Misschien dat je nog op een oudere firmware draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
JayOne schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 11:06:
[...]

Het is maar net wat je use cases zijn. Uit je vraagstelling kan ik niet echt afleiden wat nu het echte probleem is. Wanneer de lamp aan gaat door het schuiven (ingeregeld in de app) zie je dit toch ook in HA (de status verandering)?

In het algemeen: blijf je binnen het Xiaomi ecosysteem dan zou je de cube acties in de app kunnen instellen. Wil je los van de app de cube gebruiken zul je dit in HA moeten inregelen. Welke automation volgt na een trigger van de cube.

Er waren problemen met de Aqara-cube (nieuwere versie dan de Xiaomi), maar dat is met een firmware update van de gateway opgelost. Misschien dat je nog op een oudere firmware draait.
Ik had eerst de aansturing via de hub zelf, dus de Xiaomi hub. Heb sinds gisteren HA op een Pi gezet. Zowel de hub als de cube worden gezien. Echter doet de cube nu niet meer wat hij moest doen, hij wordt echter wel gezien.
En ik dacht dus dat de aansturing via de hub bleef lopen, heb niks ingesteld in HA voor de cube.
Dus daar ga ik iets mee doen.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
In log van de Cube in Domoticz zie ik dit staan:
Afbeeldingslocatie: https://gyazo.com/fd8fa369d0f9d56d2e172bf39648d86e.png

Wat betekend Alert? Alle andere statussen snap ik wel, maar wat deze nou precies is :?

(Of moet ik dan in het Domoticz topic zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
vuurtjih schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 12:33:
In log van de Cube in Domoticz zie ik dit staan:
[Afbeelding]

Wat betekend Alert? Alle andere statussen snap ik wel, maar wat deze nou precies is :?

(Of moet ik dan in het Domoticz topic zijn)
Zo trigger je de Alert state.

[ Voor 4% gewijzigd door JayOne op 07-12-2018 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 15:56
[...]

Vergeet deCONZ niet, die gebruiken ook een heleboel mensen hier op het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
wmn79 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:41:
[...]

Vergeet deCONZ niet, die gebruiken ook een heleboel mensen hier op het forum.
* citruspers steekt zijn hand op

Werkt best aardig met Home Assistant, veel firmware updates voor de stick en vrij redelijk geprijsd (40 euro). De compatibiliteit met Hue en Tradfri is ook fijn, al heb ik die persoonlijk nog niet getest.

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 15:56
citruspers schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 14:25:
[...]

* citruspers steekt zijn hand op

Werkt best aardig met Home Assistant, veel firmware updates voor de stick en vrij redelijk geprijsd (40 euro). De compatibiliteit met Hue en Tradfri is ook fijn, al heb ik die persoonlijk nog niet getest.
Een combinatie van Hue, Innr, Osram en Xiaomi werkt hier prima met deCONZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Gebruikt iemand van jullie de Yeelight of de Aqara app? In plaats van Mi Home?
De Yeelight app vind ik wat fijner voor m'n lamp nu, zo met het eerste gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allesvooriphone
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 17:48
Goedemiddag,

Is er toevallig iets van een xiaomi demotica voor dummies?
Ik wil een google home aanschaffen en deze koppelen aan hun lampen, switches e.d.
Nu heb ik yeelights en switches gekocht van een andere partij. Heb ik in deze setup wel de gateway nodig omdat ze alle standalone kunnen werken of is deze benodigd voor acties en koppeling met de google home?

[ Voor 40% gewijzigd door allesvooriphone op 07-12-2018 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21-09 08:47
vuurtjih schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 16:59:
Gebruikt iemand van jullie de Yeelight of de Aqara app? In plaats van Mi Home?
De Yeelight app vind ik wat fijner voor m'n lamp nu, zo met het eerste gebruik.
Omdat ik nog niet genoeg tijd heb gehad om de Yeelights echt in HA te integreren gebruik ik de Yeelight App. Werkt prima, geen klachten over.

@allesvooriphone Voor de Yeelights heb je geen gateway nodig (deze werken via standaard Wifi, dus je hoeft alleen de app op je telefoon te installeren). Voor de Mi/Aqara sensors heb je wel een gateway nodig, deze werken namelijk niet via Wifi maar Zigbee.

[ Voor 23% gewijzigd door citruspers op 07-12-2018 17:12 ]

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-08 12:29
Het zal aan mij liggen maar ik zie door de bomen het bos niet meer :-(.

Ik heb een Xiaomi Aquara Hub gekocht met 2 sensoren (temperatuursensor en een deursensor).

Daarna de Mi Home app geïnstalleerd en ben al uren bezig die gateway gekoppeld te krijgen maar zonder resultaat.

Hieronder wat ik gedaan heb:

1. App geïnstalleerd.
2. Locatie eerst op Europa (om emailadres te kunnen gebruiken om in te loggen.
3. Na inloggen locatie weer op China gezet.
4. 1. Stop gateway in stopcontact
2. Wit licht gaat branden
3. Daarna gaat hij blauw knipperen
4. Gateway gaat geel knipperen
5. In Mi home app gekozen voor toevoegen device
6. Kies “Aqara Hub”
7. Vink aan “light blicking “en kies “volgende”
8. Voeg toe aan “Mijn huis”
9. Code Homekit gateway invoeren
10. Gateway laat Chinees horen
11. Gateway gaat blauw knopperen en weer uit
12. Gateway gaat groen knipperen en weer uit.

In video's zie ik dat er na stap 6 er ingelogd moet worden op het wifi netwerk en dat er dan gekozen moet worden voor lumi-gateway maar die optie krijg ik niet (meer).

Maar daarna verschijnt er geen device in de Mi Home app hetgeen er ook de oorzaak van is dat ik geen sensoren kan installeren.

In Homekit kan ik de gateway overigens wel aan/uit zetten.

Heeft er iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

[ Voor 6% gewijzigd door wimbre op 07-12-2018 18:40 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wimbre
Het is niet te geloven!! Ik heb dus allerlei websites, forums en video's zitten bekijken en zag dus dat er heel veel mensen problemen hadden met koppelen etc. van die Aquara Hub.

Ik had dus ook de app van Xiaomi Mi Home gebruikt om te koppelen maar dat lukte dus niet.

Nu heb ik de app van Aqara gedownload en.... het werkt direct. Pfff.

Wellicht heeft iemand er iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:23
Bedoel je Aqara Home app? In de Google Store zie ik dat hij maar 5.000+ downloads heeft en op 4-8-2018 is uitgebracht....De Mi Home app heeft 5M+ downloads....ik vind het maar fishy....

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Helaas was ik te voorbarig:-(.

In die Aqara Home app kan ik veel minder en nu lees ik dat er een update geweest is zodat je in de Mi home app ook de Aqara Hub kan installeren. Dat laatste was dus in eerste instantie mijn probleem.

Op zich gaat het (net zoals bij de installtie via de Aqara Home app) goed tot het moment dat de Hub geel gaat knipperen.

Ik moet dan in de app bevestigen dat de het licht op de Hub geel knippert en dan kan ik verder in het proces.

Nu zou er een optie moeten komen dat ik kan inloggen op het Wifi netwerk en dat ik dan moet kiezen voor het wifinetwerk van de HUB (lumi-gataway) maar die optie komt niet in beeld.

Ik krijg nl. de optie "Select the home to add" en de keuze "Mijn huis".

Kies ik dat dan kan ik de Homekit code invoeren en komt de accessoire Aqara Hub-DEDB. Als ik die selecteer wordt er gevraagd of je deze wilt toevoegen aan het wifinetwerk. Na bevestiging wordt deze toegevoegd.

Nu kan ik deze in homekit zien. Maar wat er niet gebeurt is dat die Hub in de Mi Home app als "device" verschijnt. Met als gevolg dat ik geen andere devices kan toevoegen (die hebben nl. die hub nodig).

Ik vermoed dat het probleem dus zit in het feit dat de optie (waar ik kan inloggen op het Wifi netwerk van de HUB (lumi-gataway) ) niet doorlopen wordt.

Ik hoop dat iemand suggesties heeft.

Edit: Probleem zat hem in de firmware versie van de Hub. Via Aqara Home app (Hub was immers niet te zien in de Mi Home app) de firmware geupdate en daarna werkte het goed. Tevens de sensoren toegevoegd aan de Mi Home app en nu alles inregelen. :P

[ Voor 8% gewijzigd door wimbre op 09-12-2018 12:23 . Reden: Oplossing gevonden. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07:56
Ik maak al een tijdje gebruik van een xiaomi smart socket. Deze werkt netjes via de mi home app en via homebridge/homekit. Het valt me nu op dat wanneer ie aan is en het blauw lampje brandt, dat het lampje af en toe rood knippert. Hebben jullie dat ook? Ik heb er niks over kunnen vinden. Wel over dat alleen het rode lampje brandt (hardware failure).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
meesje schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:46:
Ik maak al een tijdje gebruik van een xiaomi smart socket. Deze werkt netjes via de mi home app en via homebridge/homekit. Het valt me nu op dat wanneer ie aan is en het blauw lampje brandt, dat het lampje af en toe rood knippert. Hebben jullie dat ook? Ik heb er niks over kunnen vinden. Wel over dat alleen het rode lampje brandt (hardware failure).
Ja dat heb ik ook bij degene welke het verst van de gateway zit. Mijn aanname is dus dat ie geen goed ontvangst heeft, maar net genoeg om het wel te doen (soms ook weer niet). Wat wel weer vreemd is, is dat ik er meerdere heb en die eigenlijk een mesh netwerk zouden moeten maken, hij is de laatste (verste) in het netwerk...

[ Voor 10% gewijzigd door vwtune op 08-12-2018 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
vwtune schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 13:55:
[...]

Ja dat heb ik ook bij degene welke het verst van de gateway zit. Mijn aanname is dus dat ie geen goed ontvangst heeft, maar net genoeg om het wel te doen (soms ook weer niet). Wat wel weer vreemd is, is dat ik er meerdere heb en die eigenlijk een mesh netwerk zouden moeten maken, hij is de laatste (verste) in het netwerk...
Hmmm.... Bij mij zou het logischerwijs de eerste zijn vanaf de overloop (daar bevindt zich de gateway) naar de woonkamer. Maar wellicht gaat het signaal van de overloop naar buiten via de tuin naar de woonkamer. Daar bevindt zich nog een stekker, welke stabiel blauw is.
Je zou inderdaad verwachten dat er een mesh ontstaat, maar kennelijk toch niet (goed)?

Edit: De stekker er even uit gehaald en er weer in gedaan. Nu wel stabiel blauw.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 08-12-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Om m'n overige sensoren te koppelen aan m'n Yeelight heb ik de lamp maar weer in Mi Home gezet ipv de Yeelight app. Echter nu krijg ik 'm niet meer in Domoticz :+

Nouja, de automation's maar fixen in de Mi Home app. Half chinees, half Engels en half Nederlands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
LAN toegang weer aangezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Dat kan dus niet in de Mi Home app, alleen in de Yeelight app. Misschien dat ik 'm toch weer daar in zet om het dan via een Blockly te gaan regelen. Het is alleen een beetje omslachtig maar goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Lollig die deursensoren. Heb er nu 3 binnen en met de eerste aan het testen (lees: spelen :+)

Als de plantenbaksensor in de tuinkamer minder dan 1000 lux meet wanneer de achterdeur opengaat gaan de lichten binnen aan.

En twerkt ook nog. :P

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Flagg schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 19:12:
Lollig die deursensoren. Heb er nu 3 binnen en met de eerste aan het testen (lees: spelen :+)

Als de plantenbaksensor in de tuinkamer minder dan 1000 lux meet wanneer de achterdeur opengaat gaan de lichten binnen aan.

En twerkt ook nog. :P
Mijn plantsensor meet nu 252 lux, vind ik nog geen reden om de verlichting in te schakelen...

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Geurt-kun schreef op zondag 9 december 2018 @ 10:52:
[...]

Mijn plantsensor meet nu 252 lux, vind ik nog geen reden om de verlichting in te schakelen...
Die van mij meet nu 1490 lux. :) Staat "buiten" in de tuinkamer, dat is 1 grote glazen ruimte. ;)

Kan ook niet minder dan 1000 lux kiezen dus moet het er maar mee doen. :P

[ Voor 11% gewijzigd door Flagg op 09-12-2018 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Flagg schreef op zondag 9 december 2018 @ 11:07:
[...]

Die van mij meet nu 1490 lux. :) Staat "buiten" in de tuinkamer, dat is 1 grote glazen ruimte. ;)
That makes sense.
Ik denk dat de mijne wat laat is met updaten, nu geeft ie bijna 2300 lux aan.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 18:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Koppeling met Google home lukt mij niet. Hij vraagt om de mi login, koppelt dan, maar springt weer terug naar beginscherm. Maar er is niks gekoppeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Een tijdje geleden heb ik drie xiaomi/honeywell rookmelders gekocht. Als eerste test even snel eentje gepaird met de gateway. Nu wilde de andere twee pairen. Dit lukt helemaal niet meer. Volgens de mi home app moet ik drie keer op de knop van rookmelder drukken. Diverse pogingen ondernomen, maar het lukt totaal niet.
Ik heb wel gisteren de gateway voorzien van de laatste firmware. Kan dit de oorzaak zijn? Hebben jullie nog suggesties wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 10:05
even een hulpje nodig bij het volgende, ik heb een yeelight led strip en wil deze met de mi cube gaan bedienen om een aantal kleuren te switchen.
ik heb een 4 tal scenes aangemaakt , rood, geel, groen en wit,
deze wil ik elke keer als ik de cube 90 graden flip dat de kleur veranderd naar die van de scenes.
ik heb een blocky gemaakt , de eerste vier gaan goed, dan loopt het niet verder. ik weet dat het niet klopt, maar zie het even niet, volgens mij moet het weer gereset worden naar de eerste loop?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/S94U66gxM5RVHnv6T2ZxZcPb/thumb.png

[ Voor 6% gewijzigd door sterremos op 09-12-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espon123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-09 09:25
Ik wil de laatste/beste gateway van xiaomi kopen samen met bewegingssensor om verlichting in en uit te schakelen. Er zijn veel verschillende hubs en de verschillen zijn ook niet aangeduid.
De link van de v3 wijst naar een convertor en niet naar de v3 gateway. Koop ik best xiaomi aqara hun met aqara sensors? Zelf heb ik Android.

[ Voor 12% gewijzigd door Espon123 op 09-12-2018 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Espon123 schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:33:
Ik wil de laatste/beste gateway van xiaomi kopen samen met bewegingssensor om verlichting in en uit te schakelen. Er zijn veel verschillende hubs en de verschillen zijn ook niet aangeduid.
De link van de v3 wijst naar een convertor en niet naar de v3 gateway. Koop ik best xiaomi aqara hun met aqara sensors? Zelf heb ik Android.
De link naar de v3 is het juiste artikel. Deze gateway ziet er inderdaad een beetje vreemd uit.
Je kunt het beste de v2 nemen. Deze heeft ondersteuning voor de meeste devices. Er is sinds kort ook een nieuwe Aqara gateway, welke ondersteuning biedt voor HomeKit. Indien je dat niet interessant vindt, kun je het beste voor de v2 gaan,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Espon123
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 21-09 09:25
meesje schreef op zondag 9 december 2018 @ 21:52:
[...]

De link naar de v3 is het juiste artikel. Deze gateway ziet er inderdaad een beetje vreemd uit.
Je kunt het beste de v2 nemen. Deze heeft ondersteuning voor de meeste devices. Er is sinds kort ook een nieuwe Aqara gateway, welke ondersteuning biedt voor HomeKit. Indien je dat niet interessant vindt, kun je het beste voor de v2 gaan,
werkt de v2 ook met de yeelight v2?
Ik weet dat Yeelight zonder hub kan werken, maar kan de combi met motion sensors?

[ Voor 7% gewijzigd door Espon123 op 09-12-2018 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnFlipse82
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 18:39
Mede Tweakers,

Heeft iemand van jullie ervaring met Aqara i.c.m. Apple HomeKit?

Wij hebben hier namelijk de Aqara Hub ZHWG11LM CMIIT verbonden met de “Mi Home” app. Welke op zijn beurt weer “Paired met HomeKit” is. Alle accessoires zijn daardoor zichtbaar in HomeKit behalve onze “Aqara Mi Smart Plug” (ZNCZ02LM CMIIT) Deze zie ik wel in de “Mi Home” app maar niet in Apple HomeKit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht namelijk dat de Aqara serie allemaal HomeKit compatible waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer61
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 20:06
Is er een mogelijkheid dat ik geen melding krijg als mijn telefoon is verbonden met mijn eigen wifi netwerk en dat zodra ik uit huis ben en dus ook geen verbinding heb mijn wifi, dan pas een melding krijg van bijvoorbeeld de deursensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
JohnFlipse82 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:11:
Mede Tweakers,

Heeft iemand van jullie ervaring met Aqara i.c.m. Apple HomeKit?

Wij hebben hier namelijk de Aqara Hub ZHWG11LM CMIIT verbonden met de “Mi Home” app. Welke op zijn beurt weer “Paired met HomeKit” is. Alle accessoires zijn daardoor zichtbaar in HomeKit behalve onze “Aqara Mi Smart Plug” (ZNCZ02LM CMIIT) Deze zie ik wel in de “Mi Home” app maar niet in Apple HomeKit.

Heeft iemand hier ervaring mee? Ik dacht namelijk dat de Aqara serie allemaal HomeKit compatible waren.
Is dit een stekker van Aqara of een Xiaomi/aqara? Een 100% Aqara stekker is volgens mij deze: https://www.aqara.com/en/smart_plug-product.html
Heb jij een xiaomi/aqara stekker? Is dit een wifi of zigbee versie? Het zou kunnen dat de xiaomi stekker nog niet ondersteund wordt.

@Rgerr Het plaatje in de aqara app van de smart socket lijkt wel erg op het plaatje uit bovenstaande link. Het uiterlijk van de xiaomi stekker is net iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
sterremos schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:23:
even een hulpje nodig bij het volgende, ik heb een yeelight led strip en wil deze met de mi cube gaan bedienen om een aantal kleuren te switchen.
ik heb een 4 tal scenes aangemaakt , rood, geel, groen en wit,
deze wil ik elke keer als ik de cube 90 graden flip dat de kleur veranderd naar die van de scenes.
ik heb een blocky gemaakt , de eerste vier gaan goed, dan loopt het niet verder. ik weet dat het niet klopt, maar zie het even niet, volgens mij moet het weer gereset worden naar de eerste loop?

[Afbeelding]
Heb je de strip en de Mi Cube ook gekoppeld in MiHome? Daar binnen kan je ~ongeveer doen wat jij wilt, namelijk dat de kleur veranderd als je de Cube draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JayOne
Killer61 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:14:
Is er een mogelijkheid dat ik geen melding krijg als mijn telefoon is verbonden met mijn eigen wifi netwerk en dat zodra ik uit huis ben en dus ook geen verbinding heb mijn wifi, dan pas een melding krijg van bijvoorbeeld de deursensor.
Hiervoor gebruik je home automation tooling zoals Home Assistant. Hier kun je een scheiding maken tussen je sensor-platform (Xiaomi/Aqara), presence detection (bijv op basis van router, nmap, bluetooth) en notificatie-platform (bv Pushbullet). Bijkomend voordeel is dat je alleen voor firmware updates nog de mi-home app gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnFlipse82
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-09 18:39
meesje schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:20:
[...]

Is dit een stekker van Aqara of een Xiaomi/aqara? Een 100% Aqara stekker is volgens mij deze: https://www.aqara.com/en/smart_plug-product.html
Heb jij een xiaomi/aqara stekker? Is dit een wifi of zigbee versie? Het zou kunnen dat de xiaomi stekker nog niet ondersteund wordt.
Hoi Meesje,

Bedankt voor je snelle reactie. De plug die ik heb is een zigbee versie.

Deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/Jem6RbL

In de “Aqara” app is hij ook gewoon toe te voegen. Terwijl je daar enkel aqara devices kan toevoegen en geen andere series dacht ik.

In de “Mi Home” app staat hij als “Mi Smart Plug” en niet als “Aqara Smart Plug” dus misschien is hij officieel nog niet ondersteund oid.

Iemand hier het antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
JohnFlipse82 schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:50:
[...]

Hoi Meesje,

Bedankt voor je snelle reactie. De plug die ik heb is een zigbee versie.

Deze:
https://s.click.aliexpress.com/e/Jem6RbL

In de “Aqara” app is hij ook gewoon toe te voegen. Terwijl je daar enkel aqara devices kan toevoegen en geen andere series dacht ik.

In de “Mi Home” app staat hij als “Mi Smart Plug” en niet als “Aqara Smart Plug” dus misschien is hij officieel nog niet ondersteund oid.

Iemand hier het antwoord op?
Dat is de xiaomi zigbee stekker, welke ik ook heb. Kennelijk is er qua stekkers een verschil tussen Aqara en Xiaomi/Aqara. Op homekitnews heb ik gelezen dat steeds meer xiaomi producten (gaan) werken met de Aqara hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8R7B4wd.png

Mijn deursensor doet sinds een paar dagen alleen nog maar 'on' ipv On/Off in Domoticz, hierdoor werkt mijn Blockly ook niet meer. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 5% gewijzigd door vuurtjih op 10-12-2018 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:17:
Een tijdje geleden heb ik drie xiaomi/honeywell rookmelders gekocht. Als eerste test even snel eentje gepaird met de gateway. Nu wilde de andere twee pairen. Dit lukt helemaal niet meer. Volgens de mi home app moet ik drie keer op de knop van rookmelder drukken. Diverse pogingen ondernomen, maar het lukt totaal niet.
Ik heb wel gisteren de gateway voorzien van de laatste firmware. Kan dit de oorzaak zijn? Hebben jullie nog suggesties wat te doen?
Pfff... het is me eindelijk gelukt. Stommerd die ik ben, ik drukte waarschijnlijk niet in de juiste snelheid. Drie keer drukken moet vrij snel.

Wat me trouwens opvalt, t.o.v. de water sensor, dat de rookmelder geen berichten van de Mi Home app toont op tablet of phone. Hebben jullie dat ook? Bij de water sensor heb ik daarvoor niks bijzonders ingesteld. Wel bij rookmelder en water sensor de optie aangezet dat de gateway mee moet loeien (en ook rood licht).

Het liefst zou ik zien dat bij rook de telefoon of iPad ook begint te loeien. Bij water sensor krijg je een notificatie plus je telefoon geeft een alarm geluid. Kan dit eenvoudig ingesteld worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-09 10:05
vuurtjih schreef op maandag 10 december 2018 @ 11:33:
[...]

Heb je de strip en de Mi Cube ook gekoppeld in MiHome? Daar binnen kan je ~ongeveer doen wat jij wilt, namelijk dat de kleur veranderd als je de Cube draait.
Nee, ik werk zonder de Gateway van Xiaomi op Domoticz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 12:23
Ik las net iets over rookmelders, Ik heb mijn hele huis vol hangen met (ei 650 rookmelder zonder RF), zijn alleen niet slim en niet gekoppeld (relatief klein huis), maar zou je deze slim kunnen maken met eenAqara vibration (motion) sensor?

Heeft iemand die liggen en wil die dat proberen op zijn/haar rookmelder en de rookmelder dan even laten janken? :+ :D

[ Voor 26% gewijzigd door gekke-gerrit op 10-12-2018 20:28 ]

Laden doe je met je zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:13
Ik heb van het weekend de rails eindelijk opgehangen na 2 maanden, maar nu bij het ophangen kom ik hierachter. Ik vermoed dat dit al zo was bij aankomst, de scheur/breuk is best glad en de andere 2 rails hebben het niet.

Rails 1 kapot

Rails 2 kapot

Wat is de beste manier om het te fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daniel. op 10-12-2018 22:05 ]

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
@Daniel. probeer het met epoxy, wat tussen die scheur smeren en eroverheen, daarna stevig aan elkaar drukken en even zo laten zitten dmv wat ducktape. Epoxy droogt vrij snel en is daarna keihard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Zijn er intussen al Xiaomi / Aqara apparaten die kunnen samenwerken met Zigbee hubs van andere merken?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:27
aawe mwan schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 20:02:
Zijn er intussen al Xiaomi / Aqara apparaten die kunnen samenwerken met Zigbee hubs van andere merken?
Specifiek hubs van andere merken? Zoals dus de Hue Bridge en Xiaomi Gateway? Ik verwacht niet dat dat er snel gaat komen. Maar je hebt ook universele controllers, zoals de Athom Homey of Samsung SmartThings. Deze doen ook Zigbee en supporten beiden v.zi.w. Xiaomi devices (Homey in ieder geval, want die heb ik zelf). En er zijn ook meer "DIY" oplossingen (die je moet gebruiken in combinatie met bv Home Assistant) zoals van Dresden de Conbee (USB stick) en Raspbee (RPi addon), en Zigbee2mqtt.
Pagina: 1 ... 48 ... 89 Laatste