De Yi outdoor camera zit niet in de Mi App. Ik kom ook geen reviews tegen waarbij deze camera aan de Mi app is gekoppeld. Zal dan ook waarschijnlijk niet werken.dof schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:15:
[...]
Condens? Dan zou ik de Yi outdoor cam gebruiken. Yi is ook close related met Xiaomi.
ik ben hier mijn schakelaars aan het veranderen en ik ben nu genoodzaakt om sonoff relays bij de lampen te plaatsen (xiaomi schakelaar past niet en sonore schakelaar heeft neutraal nodig en dat heb ik niet)
nu vroeg ik mij af. heeft iemand ooit geprobeerd de xiaomi met een kleine behuizing alleen als relais te gebruiken. dat zou mij veel werk schelen.
ik weet overigens wel dat er xiaomi compatible relax zijn van eigenstone, maar heb ze nog niet te koop gezien.
nu vroeg ik mij af. heeft iemand ooit geprobeerd de xiaomi met een kleine behuizing alleen als relais te gebruiken. dat zou mij veel werk schelen.
ik weet overigens wel dat er xiaomi compatible relax zijn van eigenstone, maar heb ze nog niet te koop gezien.
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Dit klopt. Voor de Yi is er een andere app helaas. Ik heb ook een dome camera van Xiaomi en die staat wel in de home app. De apps van de camera's zelf zijn nagenoeg hetzelfde.j0p3Y schreef op dinsdag 11 december 2018 @ 23:19:
[...]
De Yi outdoor camera zit niet in de Mi App. Ik kom ook geen reviews tegen waarbij deze camera aan de Mi app is gekoppeld. Zal dan ook waarschijnlijk niet werken.
Voor degene die het Yi spul wil hebben kan beter af en toe op Amazon kijken daar willen ze soms weleens in de aanbieding zijn.
Batterijtje leeg?vuurtjih schreef op maandag 10 december 2018 @ 13:38:
[Afbeelding]
Mijn deursensor doet sinds een paar dagen alleen nog maar 'on' ipv On/Off in Domoticz, hierdoor werkt mijn Blockly ook niet meer. Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit kan oplossen?
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Buiten dit probleem bevallen ze verder wel? Ik ben nog in overweging ze te bestellen, maar lees weinig reviews van mensen over de gordijnrails.Daniel. schreef op maandag 10 december 2018 @ 22:05:
Ik heb van het weekend de rails eindelijk opgehangen na 2 maanden, maar nu bij het ophangen kom ik hierachter. Ik vermoed dat dit al zo was bij aankomst, de scheur/breuk is best glad en de andere 2 rails hebben het niet.
[Afbeelding: Rails 1 kapot]
[Afbeelding: Rails 2 kapot]
Wat is de beste manier om het te fixen.
Verder wellicht als tip om even de verkoper (indien Ali) een berichtje te sturen, over het algemeen heb je op Ali best oke service.
“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War
Vandaag de Mijia 1080p camera met de witte achterkant binnengekregen. Maar ik kan eigenlijk nergens vinden hoe ik RTSP kan inschakelen. Iemand hier dat wel al gelukt? Of in ieder geval in Domoticz of Home Assistant kan hangen? Het belangrijkste wat ik nu kon vinden was dat de bestaande hack niet werkt, maar daar neem ik natuurlijk geen genoegen mee.
Ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie? Ik kan ieder geval wel video's doorsturen naar mijn Pi, wat wel aardig is, maar dan zou ik minimaal images (stills) willen doorsturen zodat ik er ook daadwerkelijk iets mee kan.
Verder wel een erg mooie camera, goede kwaliteit en heel erg goedkoop. Dus behalve de Chinese installatie eigenlijk helemaal niets te klagen.
Ik ben benieuwd of ik iets over het hoofd zie? Ik kan ieder geval wel video's doorsturen naar mijn Pi, wat wel aardig is, maar dan zou ik minimaal images (stills) willen doorsturen zodat ik er ook daadwerkelijk iets mee kan.
Verder wel een erg mooie camera, goede kwaliteit en heel erg goedkoop. Dus behalve de Chinese installatie eigenlijk helemaal niets te klagen.
Het hangt er net 2-3 weken, dus dat hoop ik niet. Hij registreerd wel dat er iets gebeurd, maar niet open/dicht in het logboek.
Ohja, het is wel een Domoticz probleem. In Mi Home staat wel gewoon open/dicht.
[ Voor 13% gewijzigd door vuurtjih op 12-12-2018 22:33 ]
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Herstart je server eens, soms helpt z'n simpele actie een irritant probleem op te lossenvuurtjih schreef op woensdag 12 december 2018 @ 22:31:
[...]
Het hangt er net 2-3 weken, dus dat hoop ik niet. Hij registreerd wel dat er iets gebeurd, maar niet open/dicht in het logboek.
Ohja, het is wel een Domoticz probleem. In Mi Home staat wel gewoon open/dicht.
Ik heb de rails ook. Bevallen prima. Wel aardig aan de prijs ( 4.20 meter). Verzonden met UPS in 2 delen. WAF is ook goed op orde. Ik heb een switch onder de salontafel geplakt. Druk op knopje en de gordijnen gaan dicht.Underworld schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:56:
[...]
Buiten dit probleem bevallen ze verder wel? Ik ben nog in overweging ze te bestellen, maar lees weinig reviews van mensen over de gordijnrails.
Verder wellicht als tip om even de verkoper (indien Ali) een berichtje te sturen, over het algemeen heb je op Ali best oke service.
Mocht je het gaan bestellen dan zou ik je adviseren om even na te kijken hoeveel haakjes je aan je gordijnen hebt. Dan kan de verkoper meteen het goede aantal runners in de rails stoppen.
Ik heb sinds gister ook m'n strip binnen en ben ook wat aan het stoeien om de kleuren te veranderen:sterremos schreef op zondag 9 december 2018 @ 14:23:
even een hulpje nodig bij het volgende, ik heb een yeelight led strip en wil deze met de mi cube gaan bedienen om een aantal kleuren te switchen.
ik heb een 4 tal scenes aangemaakt , rood, geel, groen en wit,
deze wil ik elke keer als ik de cube 90 graden flip dat de kleur veranderd naar die van de scenes.
ik heb een blocky gemaakt , de eerste vier gaan goed, dan loopt het niet verder. ik weet dat het niet klopt, maar zie het even niet, volgens mij moet het weer gereset worden naar de eerste loop?
[Afbeelding]

Misschien dat dit iets voor je is? Wel verschillende acties, maar het werkt wel.
Werkt helaas nietToppe schreef op donderdag 13 december 2018 @ 08:23:
[...]
Herstart je server eens, soms helpt z'n simpele actie een irritant probleem op te lossen

Leuk joh, zo'n smarthome. Wordt het makkelijker van
M'n lampen gaan dus wel aan als ik het op OR time < 00:00 laat staan, maar niet als ik hem op AND zet. Ik wil dus dat ze na 00:00 niet meer reageren op beweging, maar daarvoor wel. Waarom werkt het niet als hij op AND staat?
> ipv < helpt misschien
[ Voor 13% gewijzigd door vuurtjih op 13-12-2018 14:33 ]
Ik heb zelf helaas geen Android telefoon of tablet dus ook deze app niet. Is er nog een mogelijkheid om dit in iOS te doen ? Het about scherm is daar niet meer beschikbaar in de laatste versie van de app.HeroS schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 18:36:
[...]
Even me eigen website spammen:
https://www.domotica-blog...-xiaomi-gateway-gebruiken
Bij menu en dan about.
Kan gewoon met iOS app, net nog even geprobeerd. Werkt prima.harm12 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 10:55:
[...]
Ik heb zelf helaas geen Android telefoon of tablet dus ook deze app niet. Is er nog een mogelijkheid om dit in iOS te doen ? Het about scherm is daar niet meer beschikbaar in de laatste versie van de app.
Ziet mijn Mi Home er dan anders uit ?Rgerr schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:03:
[...]
Kan gewoon met iOS app, net nog even geprobeerd. Werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door harm12 op 14-12-2018 11:17 ]
Jij hebt de Aqara Hub en niet de Xiaomi Hub, ik denk dat daar het probleem ligt.
En die is niet in HA of Domoticz te krijgen ?vuurtjih schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:21:
[...]
Jij hebt de Aqara Hub en niet de Xiaomi Hub, ik denk dat daar het probleem ligt.
Not sure. Onderstaande komt hier vandaan:harm12 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:24:
[...]
En die is niet in HA of Domoticz te krijgen ?

Waarschijnlijk een stomme vraag maar ik zie in het start topic dat je het kan koppelen met Domoticz. Maar dan kan je de app toch gebruiken van https://wiki.domoticz.com/wiki/Android ?
Omdat er in het start topic staat.
Het zijn op Zigbee-protocol gebaseerde domotica sensoren. Nu hoor ik je al denken; Zigbee, algemeen protocol dus makkelijk te integreren en te koppelen. Helaas! Xiaomi/Aqara heeft een eigen sausje over het Zigbee protocol gegooit, zoals Philips ook bij Hue heeft gedaan en KlikAanKlikUit ook doet met de ICS-2000(zigbee-versie).
Door dit eigen sausje ben je verplicht de Xiaomi Home Gateway aan te schaffen en te gebruiken met bijbehorende app (Android/iPhone).
Of zie ik dat verkeerd?
Het zijn op Zigbee-protocol gebaseerde domotica sensoren. Nu hoor ik je al denken; Zigbee, algemeen protocol dus makkelijk te integreren en te koppelen. Helaas! Xiaomi/Aqara heeft een eigen sausje over het Zigbee protocol gegooit, zoals Philips ook bij Hue heeft gedaan en KlikAanKlikUit ook doet met de ICS-2000(zigbee-versie).
Door dit eigen sausje ben je verplicht de Xiaomi Home Gateway aan te schaffen en te gebruiken met bijbehorende app (Android/iPhone).
Of zie ik dat verkeerd?
Ik snap je vraag niet helemaal. Je kan de Xiaomi/Aqara sensoren uitlezen met Domoticz, dus ook via de app. Echter moet je Domoticz daarvoor wel koppelen aan de Xiaomi Gateway.TheDudez schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:33:
Waarschijnlijk een stomme vraag maar ik zie in het start topic dat je het kan koppelen met Domoticz. Maar dan kan je de app toch gebruiken van https://wiki.domoticz.com/wiki/Android ?
Of zie ik dat verkeerd?
Klopt zo heb ik het ongeveer ook. Maar het is wel leuk om via 1 manier de kleuren aan tepassen, dan op de kleuren op verschillende acties aan te passen, ben er nog niet uitvuurtjih schreef op donderdag 13 december 2018 @ 10:59:
[...]
Ik heb sinds gister ook m'n strip binnen en ben ook wat aan het stoeien om de kleuren te veranderen:
[Afbeelding]
Misschien dat dit iets voor je is? Wel verschillende acties, maar het werkt wel.
[...]
Ron
Niet verplicht... Er zijn alternatieve methoden om te verbinden (zoals ik heb gehad met de Zigbee2MQTT) maar dan heb je weer het probleem dat bijvoorbeeld bij Hue en Xiaomi de updates niet automatisch binnen komen. Ik heb het handmatig geprobeerd, maar mij is het niet gelukt en ben inmiddels weer terug op de hub van Hue en Xiaomi (heb liever dat de Chinese veiligheidsdienst inbreekt dan hackers die gebruik maken van veiligheidslekken in het IOTTheDudez schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:33:
Of zie ik dat verkeerd?
Als het alleen de updates zijn dan doe ik dat wel via mijn telefoon. Ik vind het ook niet zo fijn gevoel als alles gekoppeld aan een Xaomi account. https://play.google.com/s...ails?id=com.netbeast.yeti schijnt trouwens ook te werken. Ik ga deze nog even proberen.
Peatsmoke schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:11:
[...]
Niet verplicht... Er zijn alternatieve methoden om te verbinden (zoals ik heb gehad met de Zigbee2MQTT) maar dan heb je weer het probleem dat bijvoorbeeld bij Hue en Xiaomi de updates niet automatisch binnen komen. Ik heb het handmatig geprobeerd, maar mij is het niet gelukt en ben inmiddels weer terug op de hub van Hue en Xiaomi (heb liever dat de Chinese veiligheidsdienst inbreekt dan hackers die gebruik maken van veiligheidslekken in het IOT).
Je kunt de poorten vrij simpel uitschakelen in de firewall. Om de zoveel tijd laat ik dan even een update draaien...TheDudez schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 16:57:
Als het alleen de updates zijn dan doe ik dat wel via mijn telefoon. Ik vind het ook niet zo fijn gevoel als alles gekoppeld aan een Xaomi account. https://play.google.com/s...ails?id=com.netbeast.yeti schijnt trouwens ook te werken. Ik ga deze nog even proberen.
[...]
Ik wil juist die app niet op mijn telefoon...
In Domotcz werkt dat prima, meer hoeft voor mij ook niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Peatsmoke op 14-12-2018 17:17 ]
Waarschijnlijk zijn die hackers weer in dienst van de Chinese veiligheidsdienst. Nu komt er weer een pop-up op hun scherm want het woord Chinese veiligheidsdienst komt nu al twee drie keer in één bericht voorPeatsmoke schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 15:11:
[...]
Niet verplicht... Er zijn alternatieve methoden om te verbinden (zoals ik heb gehad met de Zigbee2MQTT) maar dan heb je weer het probleem dat bijvoorbeeld bij Hue en Xiaomi de updates niet automatisch binnen komen. Ik heb het handmatig geprobeerd, maar mij is het niet gelukt en ben inmiddels weer terug op de hub van Hue en Xiaomi (heb liever dat de Chinese veiligheidsdienst inbreekt dan hackers die gebruik maken van veiligheidslekken in het IOT).
Chinese veiligheidsdienst, Chinese veiligheidsdienst, Chinese veiligheidsdienstToppe schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 18:50:
[...]
Waarschijnlijk zijn die hackers weer in dienst van de Chinese veiligheidsdienst. Nu komt er weer een pop-up op hun scherm want het woord Chinese veiligheidsdienst komt nu al twee drie keer in één bericht voor
Nu wachten tot m'n lampen in disco mode gaan.
Man, ze gaan het druk krijgenvuurtjih schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:00:
[...]
Chinese veiligheidsdienst, Chinese veiligheidsdienst, Chinese veiligheidsdienst

Dit valt wel te regelen hoor. Kijk eens onder setup--> more options --> user variables. Maak hier een user variable aan en integreer deze in je blocky.sterremos schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:44:
[...]
Klopt zo heb ik het ongeveer ook. Maar het is wel leuk om via 1 manier de kleuren aan tepassen, dan op de kleuren op verschillende acties aan te passen, ben er nog niet uit
Ron
Je blocky komt dan uit op iets van;
if qube= shake air and variable x=0
then set scene color= blue
set variable= x1
if qube= shake air and variable x=1
then set scene color= red
set variable= x2
if qube= shake air and variable x=2
then set scene color= yellow
set variable= x3
if qube= shake air and variable x=3
then set light off
set variable= x0
[ Voor 8% gewijzigd door denuz op 14-12-2018 21:25 ]
Het was figuurlijk bedoeld, ik had geen flauw vermoeden dat dit soort uitspraken zo gevoelig liggen hier...vuurtjih schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 19:00:
[...]
Chinese veiligheidsdienst, Chinese veiligheidsdienst, Chinese veiligheidsdienst

Weet iemand of de wired xiaomi wall switches ook als zigbee repeater werken?
Ik heb straks sensoren over 4 verdiepingen, kan me voorstellen dat dat buiten het standaard bereik ligt.
Echter hoop ik dat met tenminste 1 wired switch per verdieping dat probleem weer is opgelost!
Ook las ik ergens dat er een max is van 10 sensoren per gateway...is dat echt het geval?
want met 4x deur/raam, 3x movement, 1x temp en 1x vibration sensor zit dan dus vrijwel meteen 'vol' ?
Ik heb straks sensoren over 4 verdiepingen, kan me voorstellen dat dat buiten het standaard bereik ligt.
Echter hoop ik dat met tenminste 1 wired switch per verdieping dat probleem weer is opgelost!
Ook las ik ergens dat er een max is van 10 sensoren per gateway...is dat echt het geval?
want met 4x deur/raam, 3x movement, 1x temp en 1x vibration sensor zit dan dus vrijwel meteen 'vol' ?
Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad
Wel rekening mee houden dat deze niet in je standaard inbouw doos passen he..!
Daar gekeken, maar daar kan ik niets instellen?denuz schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 21:23:
[...]
Dit valt wel te regelen hoor. Kijk eens onder setup--> more options --> user variables. Maak hier een user variable aan en integreer deze in je blocky.
Je blocky komt dan uit op iets van;
if qube= shake air and variable x=0
then set scene color= blue
set variable= x1
if qube= shake air and variable x=1
then set scene color= red
set variable= x2
if qube= shake air and variable x=2
then set scene color= yellow
set variable= x3
if qube= shake air and variable x=3
then set light off
set variable= x0
moet ik nog iets instellen voordat je dit kan gebruiken?

Je moet er eerst 1 aanmaken ( zie m'n post) onder setup-->more options--> user variables. Zodra je er daar 1 aangemaakt hebt verschijnt ie wel in dat scherm van je screenshot.sterremos schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:46:
[...]
Daar gekeken, maar daar kan ik niets instellen?
moet ik nog iets instellen voordat je dit kan gebruiken?
[Afbeelding]
(wellicht moet je even over naar het domoticz topic. Dit is hier nogal offtopic)
[ Voor 7% gewijzigd door denuz op 15-12-2018 13:06 ]
ah... goeie... daar had ik nog niet naar gekeken....new_guy schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:20:
Wel rekening mee houden dat deze niet in je standaard inbouw doos passen he..!
Dus een andere manier vinden om 2 verdiepingen aan elkaar te koppelen.
@harm12 Wat hierboven beschreven staat, moet werken. Je moet inderdaad wel de about hebben van de gateway. Doormiddel van 5x snel tikken op het lege blanke gedeelte onderaan, komen er 3 opties bij, de tweede nieuwe optie (de middelste) daar stel je de lan toegang in.vuurtjih schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 11:30:
[...]
Not sure. Onderstaande komt hier vandaan:
[Afbeelding]

Verwijderd
Ik krijg mijn gateway maar niet aan Home Assistant gekoppeld.
Daarna niks meer er komen geen broadcasts.
Blijkbaar moet de router multicast ondersteunen, hoe krijg ik dat het goedkoopst werkend?
Ik heb nu een experiabox v10 hangen die heeft geen multicast voor zover ik weet.
code:
1
2
3
| [homeassistant.components.xiaomi_aqara] Discovering Xiaomi Gateways (Try 1) [xiaomi_gateway] Xiaomi Gateway xx49exx0xxe9 configured at IP 192.168.1.1:9898 [homeassistant.components.xiaomi_aqara] Gateways discovered. Listening for broadcasts |
Blijkbaar moet de router multicast ondersteunen, hoe krijg ik dat het goedkoopst werkend?
Ik heb nu een experiabox v10 hangen die heeft geen multicast voor zover ik weet.
Was maar een grapje hoor, ik had geen flauw vermoeden dat dit soort uitspraken zo gevoelig liggen hier...Peatsmoke schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 07:27:
[...]
[...]
Het was figuurlijk bedoeld, ik had geen flauw vermoeden dat dit soort uitspraken zo gevoelig liggen hier...
Ik had em wel werkend op en Experiabox v10. Heb je wel de key voor de developer options?Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 16:16:
Ik krijg mijn gateway maar niet aan Home Assistant gekoppeld.![]()
code:
1 2 3 [homeassistant.components.xiaomi_aqara] Discovering Xiaomi Gateways (Try 1) [xiaomi_gateway] Xiaomi Gateway xx49exx0xxe9 configured at IP 192.168.1.1:9898 [homeassistant.components.xiaomi_aqara] Gateways discovered. Listening for broadcasts
Verwijderd
Dat is goed om te horen iig! Ja ik heb de key aangemaakt via de app.
Heb al 10x een nieuwe code geprobeerd en de gateway gereset hmm
code:
1
2
3
4
5
6
| xiaomi_aqara: discovery_retry: 5 gateways: - mac: 7c49xxxxa3e9 key: k0tsixippdcjqqwd host: 192.168.1.1 |
Als je mac & host weglaat dan? Is in principe niet nodig bij één gateway. Anders even in het Homeasisstant topic vragen?Verwijderd schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:07:
Dat is goed om te horen iig! Ja ik heb de key aangemaakt via de app.
code:
1 2 3 4 5 6 xiaomi_aqara: discovery_retry: 5 gateways: - mac: 7c49xxxxa3e9 key: k0tsixippdcjqqwd host: 192.168.1.1
Bij mij werkte het om HA compleet opnieuw op te starten, ipv alleen de config opnieuw te laten.
Edit: daar ben je al geweest zo te zien
[ Voor 8% gewijzigd door vuurtjih op 15-12-2018 20:13 ]
Verwijderd
Hehe ja ik heb ongeveer alles wel geprobeerd.. mac leeg laten, alles weg laten.
Tevergeefs..Zonder enige config zouden de sensoren etc moeten werken als ik het goed begrijp?
Heb ook alles al tig keer opnieuw opgestart maar bedankt voor de tip
Tevergeefs..Zonder enige config zouden de sensoren etc moeten werken als ik het goed begrijp?
Heb ook alles al tig keer opnieuw opgestart maar bedankt voor de tip
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2018 20:18 ]
Helaas mis ik de about.. :-) kan dus ook nergens onder drukken of klikken. Het is dus de aqara hub, blijkbaar is dat anders dan de xiaomi hub. Vrees er voor dan. Het is dus dit model Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpressiMars schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 14:18:
[...]
@harm12 Wat hierboven beschreven staat, moet werken. Je moet inderdaad wel de about hebben van de gateway. Doormiddel van 5x snel tikken op het lege blanke gedeelte onderaan, komen er 3 opties bij, de tweede nieuwe optie (de middelste) daar stel je de lan toegang in.
[Afbeelding][Afbeelding]
https://s.click.aliexpress.com/e/bWM9Ofwu
Oké, ik heb dus mijn Aqara-kit binnen incl. wat accessoires.
Direct koppelen via de 'Mi Home' app lijkt niet te werken en geeft constant de error 'no room to add'.
Dit terwijl ik een drietal andere Xiaomi devices moeiteloos heb gekoppeld met de app.
Wat doe ik in godsnaam fout?
Ik krijg de Aqara wel gekoppeld via de 'Aqara Home'-app. Deze app is echter zo beperkt dat je er niks aan hebt. Ook de Binding functie naar HomeKit werkt niet.
De HomeKit-app lijkt mijn Aqara incl de gekoppelde accessoires wel meteen te herkennen. Binnen de app kan ik alleen niet mijn de Aqara accessoires configureren..
Dus net die app die ik nodig heb (Mi Home) pakt mijn spulletjes niet
Zo ver ik kan zien is er in dit topic nog niemand tegen een dergelijk probleem aangelopen.
Direct koppelen via de 'Mi Home' app lijkt niet te werken en geeft constant de error 'no room to add'.
Dit terwijl ik een drietal andere Xiaomi devices moeiteloos heb gekoppeld met de app.
Ik krijg de Aqara wel gekoppeld via de 'Aqara Home'-app. Deze app is echter zo beperkt dat je er niks aan hebt. Ook de Binding functie naar HomeKit werkt niet.
De HomeKit-app lijkt mijn Aqara incl de gekoppelde accessoires wel meteen te herkennen. Binnen de app kan ik alleen niet mijn de Aqara accessoires configureren..
Zo ver ik kan zien is er in dit topic nog niemand tegen een dergelijk probleem aangelopen.
Die is inderdaad anders, ik heb deze: https://nl.aliexpress.com...io-Night/32828475718.htmlharm12 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 20:55:
[...]
Helaas mis ik de about.. :-) kan dus ook nergens onder drukken of klikken. Het is dus de aqara hub, blijkbaar is dat anders dan de xiaomi hub. Vrees er voor dan. Het is dus dit model Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
https://s.click.aliexpress.com/e/bWM9Ofwu
niemand heeft zo'n switch gesloopt om alleen het relais te gebruiken?justice strike schreef op woensdag 12 december 2018 @ 08:24:
ik ben hier mijn schakelaars aan het veranderen en ik ben nu genoodzaakt om sonoff relays bij de lampen te plaatsen (xiaomi schakelaar past niet en sonore schakelaar heeft neutraal nodig en dat heb ik niet)
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
justice strike schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:58:
[...]
niemand heeft zo'n switch gesloopt om alleen het relais te gebruiken?
Heb je de Gateway gereset hierna?Wootism schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:41:
Yes, elke keer gereset.
Direct uit de doos heb ik hem eerst proberen te pairen met de Mi Home app. Maar altijd dezelfde ‘no home to add’.
Ik heb het idee dat dit een bug is in de app aangezien ik deze melding altijd krijg ongeacht waar ik ben.
Zit bijvoorbeeld nu in de trein en wanneer ik de Aqara probeer toe toevoegen krijg ik deze melding ook terwijl dat ding niet in de buurt is....
[ Voor 29% gewijzigd door Wootism op 16-12-2018 11:41 ]
Ik heb een sonoff switch gesloopt om het relay los te gebruiken van 220v...justice strike schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 22:58:
[...]
niemand heeft zo'n switch gesloopt om alleen het relais te gebruiken?
maar is me niet duidelijk of dat je vraag is. Ik gebruik een sonoff voor mijn thermostaat aan/uit.
Heb de relay output ge rewired naar het relay, de 220v in is nu enkel de voeding voor de esp8266.
Naast het omsolderen van wat draden moet je ook 1 trace op het board doorfrezen. En pas op, klein foutje en je stoppen springen eruit

@xychix waarom dan niet gewoon een esp8266 bordje of een nodemcu of iets in die geest
Die liggen niet gevoelig. Wel bij de Chinese veiligeheidsdiensten gok ik, maar ja... daar komen we nooit achter want de Chinese veiligheidsdienst is niet voor niets de Chinese veiligheidsdienst.Peatsmoke schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 07:27:
[...]
[...]
Het was figuurlijk bedoeld, ik had geen flauw vermoeden dat dit soort uitspraken zo gevoelig liggen hier...

Ik heb momenteel aan alle acties van de Cube (waarvan ik weet wat ze zijn
) een andere actie gekoppeld:

Alles werkt, behalve de tap_twice
Domoticz registreert hem überhaupt niet. Is mijn Cube gewoon stuk?
(Swing en Rotate ben ik nog niet uit hoe je die triggert)

Alles werkt, behalve de tap_twice
Je moet met tap twice aardig tikken op het liefst een harde ondergrond. Dan werkt het denk ik wel.
Of ie stuk is, kun je beste testen middels de Mi Home app.vuurtjih schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:34:
Ik heb momenteel aan alle acties van de Cube (waarvan ik weet wat ze zijn) een andere actie gekoppeld:
[Afbeelding]
Alles werkt, behalve de tap_twiceDomoticz registreert hem überhaupt niet. Is mijn Cube gewoon stuk?
Dit heb ik ook gehad. Ook sinds week diverse spullen binnen gekregen. Ook aquara hub die werkt met home kit. Ook kreeg ik deze niet gekoppeld met HomeKit en de mi home. Wat ik vervolgens gedaan heb. De aqara app downloaden. Daarna de hub updaten.Wootism schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 21:41:
Oké, ik heb dus mijn Aqara-kit binnen incl. wat accessoires.
Daarna kun je hem wel toevoegen aan zowel HomeKit iOS als toevoegen mi home en zal alles moeten werken
Waar heb je dat gelezen? Lijkt mij onzin want heb hier al 11 deur/raam, 2 smokealarm en nog wat random sensoren en nergens last van. Moet wel zeggen dat het bereik van de sensoren bijzonder goed is (bridge op 1e verdieping en pakt alles erboven/onder)xychix schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:18:
Zal het nog eens proberen dan.Nicap schreef op zondag 16 december 2018 @ 19:53:
Je moet met tap twice aardig tikken op het liefst een harde ondergrond. Dan werkt het denk ik wel.
Eerst kijken of harder tikken helptmeesje schreef op zondag 16 december 2018 @ 20:08:
[...]
Of ie stuk is, kun je beste testen middels de Mi Home app.
Yes!! Hij werkt, thanks!Pascall_1 schreef op zondag 16 december 2018 @ 21:53:
[...]
Dit heb ik ook gehad. Ook sinds week diverse spullen binnen gekregen. Ook aquara hub die werkt met home kit. Ook kreeg ik deze niet gekoppeld met HomeKit en de mi home. Wat ik vervolgens gedaan heb. De aqara app downloaden. Daarna de hub updaten.
Daarna kun je hem wel toevoegen aan zowel HomeKit iOS als toevoegen mi home en zal alles moeten werken
Blijkbaar moest de hub inderdaad eerst voorzien worden van een firmware update.
Super bedankt!
30 sensoren is maximum. Daarna kun je alleen nog maar wifi devices toevoegen....Ik heb inmiddels 2 gateways....xychix schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 12:18:
KNIP
Omdat:zoeperman schreef op zondag 16 december 2018 @ 14:16:
@xychix waarom dan niet gewoon een esp8266 bordje of een nodemcu of iets in die geest
- dat meer werk is (losse relay board en losse voeding)
- niet met een behuizing komt
- een stuk meer kost
het is immers een esp8266 + voeding + relay
[ Voor 7% gewijzigd door xychix op 17-12-2018 08:08 ]
Mijn Raspberry met domoticz staat bij ons op de boven verdieping, ik merk dat mijn signaal in de kamer soms minder is. Ik gebruik oa lampen van Yeelight en sensors van xiaomi/
Ik gebruik geen Xiaomi gateway maar een Zigbee2Mqtt stickje.
Kan ik in deze situatie gebruik maken maken van de Xiaomi stekker
https://www.gearbest.com/living-appliances/pp_344666.html
Om te relayen/daisychainen bedoel je? Ik weet het antwoord niet, maar de vraag was me niet helemaal duidelijk.sterremos schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:25:
Mijn Raspberry met domoticz staat bij ons op de boven verdieping, ik merk dat mijn signaal in de kamer soms minder is. Ik gebruik oa lampen van Yeelight en sensors van xiaomi/
Wil het zigbee netwerk versterkenDacuuu schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:31:
[...]
Om te relayen/daisychainen bedoel je? Ik weet het antwoord niet, maar de vraag was me niet helemaal duidelijk.
Hoezo dat als ik vragen mag?xychix schreef op zondag 16 december 2018 @ 12:23:
maar is me niet duidelijk of dat je vraag is. Ik gebruik een sonoff voor mijn thermostaat aan/uit.
Ik zit zelf nl. te bedenken om de Nest de deur uit te doen en de radiatoren te voorzien van slimme kranen die met Domoticz kletsen om de electronische klep van de stadsverwarming open te laten zetten zodra het ergens niet de juiste temp is.
Dit omdat het nu op zolder koud is terwijl de woonkamer braaf vast blijft staan op 19graden.
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku
Klopt het als ik zeg dat je bij de Aqara Hub de locale netwerk functies niet aan kan zetten? Ik kan in ieder geval nergens een tutorial vinden. En kan hem dus niet koppelen met Domoticz e.d.
Als dat zo is had ik toch beter die Gen 2 hub kunnen aanschaffen
lowo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 18:40:
[...]
De 16A stekkerpin is niet langer maar wel iets dikker en breder.
De pootjes staan ook heel iets verder uit elkaar waardoor het dan ook net allemaal niet past.
Zie als voorbeeld de stekkers in de Ali link die ik plaatste, hier kun je goed zien dat de 16A versie net iets groter is dan de 10 A.
https://ae01.alicdn.com/k...NVXXXXbMXpXXq6xXFXXXL.jpg
Bij de AUKTION heb ik het smalle stukje onderaan de rechter foto weggesneden ( tussen het ronde pengat en het langwerpige gat daarboven en dan past het enigsinds ( met geweld )
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Tp1pXiMnBKNjSZFCq6x0KFXaE.jpg
@lowo , werken ze nu wel of niet goed?lowo schreef op zondag 11 november 2018 @ 14:33:
[...]
Ja die Auktion stekkers zijn prima geschikt en lekker plat.
Heb er vanmorgen ook 2 besteld ( vanaf 3 stuks heb je verzendkosten ) en dit keer de witte versie![]()
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1OtF2XLvsK1RjSspdq6AZepXaS.jpg
Toch fijn dat er nu ook witte stekkers beschikbaar zijn, net iets mooier vind ik
Klopt en is ook geen echt nadeel; bovendien kun je tegen een sensor op gateway B zeggen dat op gateway A de bel moet luiden.MasterMaceMichu schreef op maandag 17 december 2018 @ 07:26:
[...]
30 sensoren is maximum. Daarna kun je alleen nog maar wifi devices toevoegen....Ik heb inmiddels 2 gateways....
Zo heb ik de sensoren die ik heb zoveel mogelijk verdeelt over de gateways ( inmiddels al weer 3 stuks + een "Airco-gateway" ).
De "brievenbussensor" bij de voordeur die is gekoppeld aan een gateway vs2 in de slaapkamer geeft dan een signaal af via de gateway vs1 in de woonkamer.
Ook kun je Aqara-sensoren die niet gekoppeld kunnen worden aan de oude Xiaomi Gateway 1 zo mooi koppelen aan de Gateway 2 en toch via de Gateway 1 laten signaleren.
Ja hoor werken prima maar de Auktion adapters zijn in principe niet geschikt voor de 16A stekkers.itsme9x schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:35:
[...]
[...]
@lowo , werken ze nu wel of niet goed?
Met een beetje modificeren kun je die echter ( met gepast geweld ) er wel in krijgen en dan zitten ze muurvast.
Ik heb onlangs een Aqara Wireless Wall Switch in gebruik genomen, en ik zie in de Mi Home app en in Home Assistant dat alleen een single click event wordt ondersteund.
Nu zie ik ook deze staan:
https://www.aliexpress.co...n-for-Mi/32910254604.html
En daar staat expliciet bij dat er ook long-press en double click worden ondersteund. Het lijkt ook een nieuwere versie te zijn ("Upgrade" in de productnaam). Iemand bekend met dit verschil?
En daar staat expliciet bij dat er ook long-press en double click worden ondersteund. Het lijkt ook een nieuwere versie te zijn ("Upgrade" in de productnaam). Iemand bekend met dit verschil?
Wordt waarschijnlijk begin 2019 in een nieuwe firmware opgelost (bron, antwoord 23 september 2018 op vraag Didier3L)Wootism schreef op maandag 17 december 2018 @ 12:54:
Klopt het als ik zeg dat je bij de Aqara Hub de locale netwerk functies niet aan kan zetten? Ik kan in ieder geval nergens een tutorial vinden. En kan hem dus niet koppelen met Domoticz e.d.
What's the speed of dark?
Klopt, de double click is nog niet beschikbaar in HASS en Domoticz. In de App zie ik wel het double click event. Maar wie weet dat ik een andere versie heb als jij.Koppensneller schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:49:
Ik heb onlangs een Aqara Wireless Wall Switch in gebruik genomen, en ik zie in de Mi Home app en in Home Assistant dat alleen een single click event wordt ondersteund.
Duidelijk, dank je. Dan heeft het nog even geen zin om de nieuwere versie mét double click te bestellen.Camiel schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:00:
[...]
Klopt, de double click is nog niet beschikbaar in HASS en Domoticz. In de App zie ik wel het double click event. Maar wie weet dat ik een andere versie heb als jij.
HASS doet het prima met double en long press:
[homeassistant.components.xiaomi_aqara] PUSH >> <Entity Switch_..........: off>: {'status': 'long_click_press'}
[homeassistant.components.xiaomi_aqara] PUSH >> <Entity Switch_..........: off>: {'status': 'long_click_press'}
Koppensneller schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:03:
[...]
Duidelijk, dank je. Dan heeft het nog even geen zin om de nieuwere versie mét double click te bestellen.
Ik heb echt xiaomi fan, maar dit is dan weer zo gruwelijk irritant. Ik heb deze knop, nee niet DEZE knop, want die van mij heeft geen short / long press optie. Lekker makkelijk allemaal. Geeft die nieuw knop dan net een ander uiterlijk ofzo, of een andere naam.Camiel schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:00:
[...]
Klopt, de double click is nog niet beschikbaar in HASS en Domoticz. In de App zie ik wel het double click event. Maar wie weet dat ik een andere versie heb als jij.
Wel met de wireless switch (enkele ronde knop) niet de dubbele wireless wall switch voor zover ik heb kunnen vinden.hasseroderman schreef op maandag 17 december 2018 @ 15:44:
HASS doet het prima met double en long press:
[...]
In domoticz overal al aan het vragen, maar lijkt ook daar niet te werken nog.
[ Voor 8% gewijzigd door Camiel op 17-12-2018 16:41 ]
Ik heb de double rocker wireless switch, double press werkt gewoon in HASS. Long press kent hij niet.Camiel schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:40:
[...]
Wel met de wireless switch (enkele ronde knop) niet de dubbele wireless wall switch voor zover ik heb kunnen vinden.
Met double press wordt trouwens bedoeld "beide knoppen tegelijk", niet 2 keer 1 enkele knop indrukken.
Double click is wat anders, both_click ken ik die andere..Slonzo schreef op maandag 17 december 2018 @ 16:42:
[...]
Ik heb de double rocker wireless switch, double press werkt gewoon in HASS. Long press kent hij niet.
Met double press wordt trouwens bedoeld "beide knoppen tegelijk", niet 2 keer 1 enkele knop indrukken.
Ik zie deze melding in de log staan, maar geen idee wat dit betekend?
Het zal hier iets mee te maken hebben, maar hoe weet ik nou over welk device het gaat?2018-12-16 18:37:18.643 Status: XiaomiGateway: SendMessageToGateway failed on first attempt, will try again
EDIT: Nou domoticz is wakker:2018-12-16 18:37:18.642 Error: XiaomiGateway: unable to write command - Unsupported device
Het werkt ineens2018-12-17 17:19:13.131 (Gateway) Light/Switch (Xiaomi Square Wireless Switch)
2018-12-17 17:19:13.131 Status: {"cmd":"report","model":"sensor_switch.aq2","sid":"158d0002130a57","short_id":34684,"data":"{\"status\":\"click\"}"}
[ Voor 27% gewijzigd door vuurtjih op 17-12-2018 17:19 ]
Ik heb die single key ook met dat typenummer met een GatewayV2. Die heeft maar 1 optie en dat is Click als ik in de MiHome app kijk.Koppensneller schreef op maandag 17 december 2018 @ 13:49:
Dan gebruik je toch zo'n dezelfde Zigbee2Mqtt stickje als router.sterremos schreef op maandag 17 december 2018 @ 08:25:
Job, is dat gewoon, sticky aansluiten bv beneden in een USB en komt er dan automatich een link tussen de sticks?jobr schreef op maandag 17 december 2018 @ 19:27:
Dan gebruik je toch zo'n dezelfde Zigbee2Mqtt stickje als router.
ik heb de CC2531 USB Zigbee Stick
ron
u
Je moet hem wel als router flashen en dan aan de coordinator koppelen.sterremos schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:47:
[...]
Job, is dat gewoon, sticky aansluiten bv beneden in een USB en komt er dan automatich een link tussen de sticks?
ik heb de CC2531 USB Zigbee Stick
ron
u
Zie ook http://ptvo.info/cc2531-b...irmware-136/#comment-1386
Ik kwam hier helaas ook achter, lampen in de gang werkten perfect tot een uur later waarna hij om de minuut pas een "ON" commando verstuurde. Schijnbaar is dit een bekend iets en is er ook een "oplossing" voor. Zie dit topic waarbij iemand van de Motion sensor een "Super motion sensor" heeft gemaakt. De sensor blijft door het solderen van 2 contactjes om de 5 seconden een update sturen ipv om de minuut. Volgens de topic starter daar draait hij al ruim een jaar met zijn CR2032 batterij dus het slurpt niet extreem veel extra energie. Ik ga dit binnenkort eens testen om te zien of het inderdaad zo mooi werkt als die Koreaan zegt.123teun123 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:55:
Heey vraagje, op dit moment gebruik ik de motion sensor in de gang om daar de verlichting te schakelen.
Deze is gekoppeld met domoticz. Op dit moment is het zo ingesteld dat zodra de sensor beweging detecteerd de lamp voor 10 seconden aangaat, zolang de sensor beweging blijft zien wordt deze timer steeds gereset. Werkte prima.
Het probleem is nu dat de sensor niet om de paar seconden laat weten dat er beweging is gedetecteerd maar elke minuut.
Is dit misschien na een update aangepast of zie ik een instelling over het hoofd?
Heb dit trouwens buiten domoticz om gecheckt in de mi app log.
Alvast bedankt!
Edit: heb ondertussen uitgevogeld wat het blijkbaar is, net dat de sensor geconnect is met het netwerk triggered die om de 5 seconden, na 1 uur geen beweging te hebben gezien elke minuut.
Dus de vraag is nu, kan ik hem ook elke 5 seconden laten triggeren door die mode op een of andere manier te forseren?
Vandaag de gateway binnen gekregen maar krijg deze met geen mogelijkheid zichtbaar in home assistent. Verschillende opties al geprobeerd.
- opnieuw koppelen via de mi home app
- verschillende setting in HA. Met/en/of zonder host, Mac adres.
- firmware updates
Iemand enig idee hoe ik kan testen of Local Area Network Communication Protocol met succes is aangezet? Bijvoorbeeld via een browser oid.
- firmware updates
Iemand enig idee hoe ik kan testen of Local Area Network Communication Protocol met succes is aangezet? Bijvoorbeeld via een browser oid.
[ Voor 3% gewijzigd door gomeq op 17-12-2018 22:57 ]
Zie dit wel vaker gebeuren echter bij njet al te groot netwerk is powered devices toch ook zat om de mesh te creeeren?jobr schreef op maandag 17 december 2018 @ 21:48:
[...]
Je moet hem wel als router flashen en dan aan de coordinator koppelen.
Zie ook http://ptvo.info/cc2531-b...irmware-136/#comment-1386
Welke code zet je in HA?gomeq schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:56:
Vandaag de gateway binnen gekregen maar krijg deze met geen mogelijkheid zichtbaar in home assistent. Verschillende opties al geprobeerd.
- firmware updates
Ik wilde een thermostaat 'override' zodat wij niet elke ochtend/avond met de hand de thermostaat aan hoeven zetten.RoRoo schreef op maandag 17 december 2018 @ 10:12:
[...]
Hoezo dat als ik vragen mag?
Ik zit zelf nl. te bedenken om de Nest de deur uit te doen en de radiatoren te voorzien van slimme kranen die met Domoticz kletsen om de electronische klep van de stadsverwarming open te laten zetten zodra het ergens niet de juiste temp is.
Dit omdat het nu op zolder koud is terwijl de woonkamer braaf vast blijft staan op 19graden.
Mijn vrouw hecht nog wel waarde aan de temperatuur instelling aan de muur.
En een nest is duurder dan mijn hele opstelling so far
Bij ons staat de verwarming alleen aan in de woonkamer, badkamer en half open in werkkkamer.
Volstaat prima.
Heb alle drie de onderstaande snippets geprobeerd. Heb ook de discovery retry naar 30 opgekrikt maar gaf ook geen resultaat.
code:
1
2
3
4
| xiaomi_aqara: discovery_retry: 10 gateways: - key: MY_PASSWORD_KEY |
code:
1
2
3
4
5
| xiaomi_aqara: discovery_retry: 10 gateways: - key: GATEWAY_PASSWORD_KEY host: GATEWAY_LOCAL_IP |
code:
1
2
3
4
5
| xiaomi_aqara: discovery_retry: 10 gateways: - key: GATEWAY_PASSWORD_KEY mac: GATEWAY_MAC |
HA geeft mij na een reboot de volgende error's
code:
1
2
3
| 2018-12-18 09:02:57 WARNING (MainThread) [homeassistant.setup] Setup of xiaomi_aqara is taking over 10 seconds. 2018-12-18 09:03:13 ERROR (SyncWorker_6) [homeassistant.components.xiaomi_aqara] No gateway discovered 2018-12-18 09:03:13 ERROR (MainThread) [homeassistant.setup] Setup failed for xiaomi_aqara: Component failed to initialize. |
Snap er niks va. Bij mij werkte de eerste zonder problemen.
Wel een restart gedaan?
Wel een restart gedaan?
Ja uiteraard. Is er een manier om te checken of de gateway 'open staat'?maartend schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 09:51:
Snap er niks va. Bij mij werkte de eerste zonder problemen.
Wel een restart gedaan?
Verwijderd
Ik heb precies hetzelfde probleem @gomeq, heb je ook meteen na ontvangst de firmware geüpdatete?
Die Home Gateway v3 is apart zeg. Zijn er nog sterke automation voordelen met die v3 als je geen airco en IR gebruikt of kan je dan beter de v2 nemen als je liever een lamp hebt?
Helaas doen de filmpjes het niet. Dus hoe je de sensor nu open kan krijgen is me niet duidelijk.Hiechel schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:39:
[...]
Ik kwam hier helaas ook achter, lampen in de gang werkten perfect tot een uur later waarna hij om de minuut pas een "ON" commando verstuurde. Schijnbaar is dit een bekend iets en is er ook een "oplossing" voor. Zie dit topic waarbij iemand van de Motion sensor een "Super motion sensor" heeft gemaakt. De sensor blijft door het solderen van 2 contactjes om de 5 seconden een update sturen ipv om de minuut. Volgens de topic starter daar draait hij al ruim een jaar met zijn CR2032 batterij dus het slurpt niet extreem veel extra energie. Ik ga dit binnenkort eens testen om te zien of het inderdaad zo mooi werkt als die Koreaan zegt.
Video hier doet het prima. http://livebywant.tistory.com/m/13?category=703455jobr schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 21:30:
[...]
Helaas doen de filmpjes het niet. Dus hoe je de sensor nu open kan krijgen is me niet duidelijk.
Hoe dan ook is het niet heel moeilijk. Batterij er uit en vervolgens rondom aan de zijkanten de onderkant er af wrikken met een dun mesje.
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Ik zie het nu ook. Kwam door mijn adblocker. Ziet er eenvoudig uit.DeOS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:10:
[...]
Video hier doet het prima. http://livebywant.tistory.com/m/13?category=703455
Hoe dan ook is het niet heel moeilijk. Batterij er uit en vervolgens rondom aan de zijkanten de onderkant er af wrikken met een dun mesje.
Super! Had mij er ondertussen al bij neer gelegd dat mijn gang verlichting 1 minuut bleef branden... Ik ga het morgen proberen en geef dan even een update. Bedankt in iedergeval.Hiechel schreef op maandag 17 december 2018 @ 22:39:
[...]
Ik kwam hier helaas ook achter, lampen in de gang werkten perfect tot een uur later waarna hij om de minuut pas een "ON" commando verstuurde. Schijnbaar is dit een bekend iets en is er ook een "oplossing" voor. Zie dit topic waarbij iemand van de Motion sensor een "Super motion sensor" heeft gemaakt. De sensor blijft door het solderen van 2 contactjes om de 5 seconden een update sturen ipv om de minuut. Volgens de topic starter daar draait hij al ruim een jaar met zijn CR2032 batterij dus het slurpt niet extreem veel extra energie. Ik ga dit binnenkort eens testen om te zien of het inderdaad zo mooi werkt als die Koreaan zegt.
Je kunt beter de batterij laten zitten en dan voorzichtig aan het deksel trekken. Zodra je een ergens ruimte ziet ontstaan duw je er iets tussen (bankcard of vingernagel) en gaat helemaal rond. Als je eenmaal rondom een opening hebt, kun je het er voorzichtig af trekken.DeOS schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 22:10:
[...]
Video hier doet het prima. http://livebywant.tistory.com/m/13?category=703455
Let erop als je de deksel teruggeplaatst dat je de openingen voor de connectors goed hebt zitten.
Ik heb de linker versie van de twee.Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 19:43:
[Afbeelding]
En heb je ook de linker versie van deze hubs? ( met rondlopende text )
Als je met de V3 de Aqara bedoelt zou ik op dit moment absoluut voor de V2 gaan...Saturnus schreef op dinsdag 18 december 2018 @ 20:44:
Die Home Gateway v3 is apart zeg. Zijn er nog sterke automation voordelen met die v3 als je geen airco en IR gebruikt of kan je dan beter de v2 nemen als je liever een lamp hebt?
Heb een week geleden de Aqara binnen gekregen en voel me echt gehandicapt t.o.v. de V2.
Iets simpels als het aanzetten van lan-support is bijvoorbeeld (nog) niet mogelijk op de Aqara en wel op de V2.
Ik heb deze week ook mijn gateway besteld met 3 temperatuur sensoren om te beginnen. Waarschijnlijk ga ik snel uitbreiden met ander spul.
Maar toevallig willen we nu ook thuis een robot stofzuigen kopen, ik heb mijn oog natuurlijk onmiddelijk laten vallen, als fan, op de Xiaomi toestellen. De Robot Vacumer (1st gen) en Roborock S50 (2nd gen).
De Roborock is er in verschillende uitvoeringen, CN versie of internationale versie. Ik lees op internet dat er bvb problemen zijn om de internationale home artikelen de koppelen met Mi Home, aangezien deze voor de andere sensoren op Mainland China staan. Moet ik dan perse een CN versie van Roborock kopen zodat deze in mijn Mi Home kan worden opgenomen?
Of heb ik het mis?
Maar toevallig willen we nu ook thuis een robot stofzuigen kopen, ik heb mijn oog natuurlijk onmiddelijk laten vallen, als fan, op de Xiaomi toestellen. De Robot Vacumer (1st gen) en Roborock S50 (2nd gen).
De Roborock is er in verschillende uitvoeringen, CN versie of internationale versie. Ik lees op internet dat er bvb problemen zijn om de internationale home artikelen de koppelen met Mi Home, aangezien deze voor de andere sensoren op Mainland China staan. Moet ik dan perse een CN versie van Roborock kopen zodat deze in mijn Mi Home kan worden opgenomen?
Of heb ik het mis?
Ik heb zelf de probleemsituatie die jij beschrijft: in Mi Home kan ik mijn Aqara-spullen niet tegelijk registeren met mijn Roborock S50 (International), wisselen kan alleen door van server te switchen en opnieuw in te loggen.Cerv47 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 15:28:
Ik heb deze week ook mijn gateway besteld met 3 temperatuur sensoren om te beginnen. Waarschijnlijk ga ik snel uitbreiden met ander spul.
Of heb ik het mis?
Voor mij trouwens niet zo'n probleem omdat ik mijn Aqara-spul lokaal aanstuur via Home Assistant, en dat werkt gewoon prima, zolang het maar aan de gateway gekoppeld is.