Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:48

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DeVantaggio schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:02:
Iemand tips waar ik een kant en klare zigbee2mqtt stick kan kopen?

Klinkt namelijk als een interessant project! De Xiaomi Gateway gebruik ik nu alleen om mijn Aqara spullen te schakelen. Hoe minder data naar buiten des te beter natuurlijk!
Dan block je toch gewoon internet op je router voor de gateway :?

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-07 15:39
Koffie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 14:14:
[...]

Dan block je toch gewoon internet op je router voor de gateway :?
Mijn router heeft die functie helaas niet. Kan het wel fixen met pi hole. Naast data vind ik het ook interessant omdat ik dan gelijk Ikea en Hue spul kan aansluiten zonder gateway.

Zelf zo'n stick maken kan natuurlijk ook, maar als ik het kant en klaar kan kopen vind ik dat fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:01
DeVantaggio schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 15:05:
[...]

Mijn router heeft die functie helaas niet. Kan het wel fixen met pi hole.
offtopic:
Dat hoeft niet perse zo te zijn. Als de gateway rechstreeks op IP verbind of gebruik maakt van een alternatieve DNS dienst en niet die gebruikt wat via DHCP binnen komt kun je nog niet de domeinen en daarmee verbinding blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 09:17
vwtune schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:20:
Vanaf vanochtend heb ik als test, om een bepaalde tijd op de deurbel (xiaomi switch) gedrukt om de deurbel te activeren. Dat werkte normaal tot een half uur geleden, toen kwam er weer geen geluid uit de gateway, ook als ik de gateway aanstuur om de standaard ringtones of alarm tones te laten afspelen.. ik ben in de logs gaan kijken, maar alles wordt netjes getriggerd, samen met geluid gaat ook de rgb ring van de gateway branden zoals ik het heb ingesteld, de verlichting doet het dus gewoon. Ik ben via de app gaan kijken of ik er dan wel geluid uit kan krijgen, ook dat werkt niet meer, wel het aansturen van de verlichting, en al mijn aangesloten switches en apparaten werken ook normaal. Ik ben toen naar mijn tweede gateway gaan kijken of daar dan wel geluid uit komt.... ook dus niet meer.... ik krijg er pas weer geluid uit wanneer ik ze beide van stroom haal en weer op stroom zet.

Wat kan dit toch zijn? Voor mij is het geluid uit de gateway juist een belangrijk aspect in mijn gehele huis, nu is dat deel totaal onbetrouwbaar geworden.
Balen, ik heb er ook last van :( . Mijn deurbel werkt nu niet meer. De rest ook niet, alarm, ringtones, enz..... Ik kan ook geen errors in de log vinden helaas.

Als noodoplossing voor de deurbel heb ik in de Mi Home app maar een Scene aangemaakt zodat ik toch de postbode hoor als deze voor de deur staat, maar ideaal is het niet....

[ Voor 6% gewijzigd door Furiousz op 04-09-2018 16:51 ]

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:49:
Voor de 3e keer in enkele dagen tijd meld een bewegingssensor geen activiteit meer :/
Op 14 augustus heb ik een PIR opgehangen. Deze gaf geen problemen. Ergens vorige week heb ik deze vervangen voor een PIR v2.
Afgelopen zondag viel mij voor het eerst op dat deze geen beweging meer doorgaf. Ik heb deze toen opnieuw gepaired en alles leek opgelost.
Maandagochtend wederom geen beweging. In de logging was te zien dat hij voor het laatst ergens rond 22:00 nog data had verstuurd.
In de loop van de ochtend begon hij ineens weer data te verzenden. Dat is de hele dag goed gegaan. Vanochtend wederom geen bewegingdetectie door die PIR. Om 1 uur afgelopen nacht heeft hij voor het laatst data verstuurd.
Zou dit een gevalletje bereik zijn ? Hoe kan ik dit oplossen? Via google kwam ik erachter dat een Xiaomi gateway op kanaal 25 zit.
Mijn Hue gateway zit ook op kanaal 25. Heeft het nut die van pihilips te wijzigen (kan dat als je ikea tradfri lampen op een hue gw hebt?)

Xiaomi gateway en Hue gateway hangen overigens beide in dezelfde meterkast.
Vandaag even verder ingedoken. Het blijkt dat dit sinds afgelopen donderdag elke avond/nacht/ochtend plaatsvind :?
Dat is precies de dag dat ik een Raspberry Pi als Access Point opgetuigd heb Ik had die gisteren al van kanaal 6 naar 11 gezet, maar ik las vandaag dat zigbee kanaal 25 meer last heeft van 11 dan van 6.
Vandaag dus weer terug naar 6.
Van een collega de tip om bluetooth ook eens uit te zetten. Ik wist niet eens dat BT op een Pi3 zat :P Deze blijkt dus default uit te staan. Deze vandaag ook even volledig de nek omgedraaid.
Even kijken wat dit vannacht doet.
Als de PIR vannacht weer offline gaat, plaats ik deze morgen naast een PIR die deze issues niet heeft en dan maar weer verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:15
Sinds de laatste firmware update voor de gateway (v2) kan ik via de Mi Home app niet meer de verlichting van de gateway bedienen. Hebben jullie dat ook?
Daarnaast vraag ik me af hoe ik de badge (het tellertje van de notificaties) op nul kan krijgen. Ik had even een snelle test gedaan met een automation: stuur notificatie wanneer cube 90 graden kantelen. De notificatie verscheen keurig. Echter het ‘tellertje’ blijft op 1 staan.

Edit: never mind, het is opgelost. Even via homebridge/homekit het licht aan/uit gezet. Daardoor is er kennelijk iets gereset. Zowel tellertje is verdwenen als dat ik nu wel via de Mi Home app de verlichting kan bedienen.

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 04-09-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
DeVantaggio schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:02:
Iemand tips waar ik een kant en klare zigbee2mqtt stick kan kopen?

Klinkt namelijk als een interessant project! De Xiaomi Gateway gebruik ik nu alleen om mijn Aqara spullen te schakelen. Hoe minder data naar buiten des te beter natuurlijk!
Op de wiki pagina Supported sniffer devices staan toch links waar je ze kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 29-06 23:19

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

powermarcel10 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:38:
[...]

Thanks! Ontvang je ook regelmatig updates wanneer de apparaten al langere tijd gekoppeld zijn? En gaat het hier ook daadwerkelijk over zigbee sensoren waar je de updates voor ontvangt?

Ik denk toch zinvol om in dat geval zo'n gateway te bestellen.
Sorry misschien stom van mij maar de updates ontvang ik in het algemeen, niet specifiek enkel voor sensoren die via de hub lopen (maar bijvoorbeeld ook voor de camera's, light strip etc). Of ik ze ook enkel voor de sensoren veel ontvang kan ik helaas niet zeggen.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Furiousz schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 16:27:
[...]

Balen, ik heb er ook last van :( . Mijn deurbel werkt nu niet meer. De rest ook niet, alarm, ringtones, enz..... Ik kan ook geen errors in de log vinden helaas.

Als noodoplossing voor de deurbel heb ik in de Mi Home app maar een Scene aangemaakt zodat ik toch de postbode hoor als deze voor de deur staat, maar ideaal is het niet....
Heb jij 1 of twee gateways? en welke versie van Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2023
Ik heb een aqara gateway v2 binnen met nog wat sensoren. De gateway heb ik toegevoegd in de aqara home app en ik kan de led besturen met kleuren enz. Het toevoegen van de wireless mini switch mislukt echter. Volgens de handleiding druk ik 3 sec. het kleine knopje in, ik zie de led 3 keer knipperen, ik hoor in het chinees iets uit de gateway. Vervolgens krijg ik een “ request timed out” melding en wordt dit accessoire niet toegevoegd.

Iemand een idee?

Een sign up voor een account mislukt. Dit wilde ik doen om zo een firmware update te doen.

Edit toegevoegd:
Een motion sensor toevoegen werkt wel normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door Kelfox op 05-09-2018 19:45 . Reden: Gateway v2 ipv v3. V3 besteld, v2 gekregen blijkbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
vwtune schreef op woensdag 5 september 2018 @ 09:16:
[...]

Heb jij 1 of twee gateways? en welke versie van Domoticz?
Ik heb 1 gateway. Domoticz Beta 4.9983. Vanochtend de Wireless Switch (Deurbel) uit Domoticz verwijderd en later weer opnieuw toegevoegd. Tevens het script verwijderd en opnieuw gemaakt. De deurbel werkt nu weer zoals voorheen. Het alarm moet ik nog wel even testen.

Als het goed is komt er vandaag weer wat Xiaomi spul binnen :+ . 2x wireless switch, 2x deur sensor, 2 motion sensor. De deur sensoren worden aangepast en komen achter bestaande wandschakelaars. (Furiousz in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie") Met de schakelaars kunnen dan wat Yeelights bediend worden. De wireless switch zal worden gebruikt voor een Sonoff S20 (Tasmota) die in de garage hangt. Voor de motion sensoren heb ik nog geen doel. In de woonkamer lijkt mij niet echt handig i.v.m. 2 zeer actieve katten :'( . Misschien dat ik er 1 in de garage hang om te checken of 1 van die beesten niet per ongeluk daar opgesloten zit (dat gebeurd nu regelmatig |:( )

[ Voor 47% gewijzigd door Furiousz op 05-09-2018 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
Toen ik mijn Gateway net had, heb ik hem even gebruikt via de Mi Home app, China Mainland server.
Daarna heb ik hem in de router afgesloten van het internet omdat ik hem enkel via Home Assistant wilde gaan gebruiken, dat werkt prima.

Nu wil ik echter een extra ringtone uploaden naar de Gateway, dat kan bij mijn weten enkel vanuit de Mi Home app. Daarom de Gateway weer toegang tot internet gegeven in de router en hem opnieuw opgestart.
Echter, de Mi Home app blijft zeggen dat de Gateway 'offline' is.

Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Is China Mainland overigens nog nodig/mogelijk? Is dat het probleem? In tegenstelling tot destijds, zie ik nu Europe (recommended) in de Mi home app staan.

[ Voor 12% gewijzigd door DeadMetal op 05-09-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:46:
[...]

Vandaag even verder ingedoken. Het blijkt dat dit sinds afgelopen donderdag elke avond/nacht/ochtend plaatsvind :?
Dat is precies de dag dat ik een Raspberry Pi als Access Point opgetuigd heb Ik had die gisteren al van kanaal 6 naar 11 gezet, maar ik las vandaag dat zigbee kanaal 25 meer last heeft van 11 dan van 6.
Van een collega de tip om bluetooth ook eens uit te zetten. Ik wist niet eens dat BT op een Pi3 zat :P Deze blijkt dus default uit te staan. Deze vandaag ook even volledig de nek omgedraaid.
Als de PIR vannacht weer offline gaat, plaats ik deze morgen naast een PIR die deze issues niet heeft en dan maar weer verder kijken.
Pff moedeloos word je er van.
Gisteravond wederom geen data van de PIR. Ik heb de PIR opgepakt en in de woonkamer gezet, vrij snel daarna netjes weer data van de PIR.
Een andere (een v1) PIR op exact dezelfde plaats gezet als waar die v2 geen data verstuurd en tot op dit moment nog geen broadcast gemist.
Deze setup maar eens laten staan tot morgen. Mochten beide PIR's (de nukkige v2 op een andere locatie en de v1 op verdachte plek) gewoon data blijven versturen dan heb ik nog 1 laatste test : een andere v2 op de verdachte plek. Als ook dat geen issues opgeeft maar eens reclameren bij de Chinees.

Voor de volledigheid : ik heb een 3d geprint houdertje aan de muur van de PIR, dus ondanks velen verwisselen staan de PIR's altijd op exact dezelfde plek in die ruime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:12
DeadMetal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 12:01:
Toen ik mijn Gateway net had, heb ik hem even gebruikt via de Mi Home app, China Mainland server.
Daarna heb ik hem in de router afgesloten van het internet omdat ik hem enkel via Home Assistant wilde gaan gebruiken, dat werkt prima.

Nu wil ik echter een extra ringtone uploaden naar de Gateway, dat kan bij mijn weten enkel vanuit de Mi Home app. Daarom de Gateway weer toegang tot internet gegeven in de router en hem opnieuw opgestart.
Echter, de Mi Home app blijft zeggen dat de Gateway 'offline' is.

Iemand een idee wat ik nu moet doen?

Is China Mainland overigens nog nodig/mogelijk? Is dat het probleem? In tegenstelling tot destijds, zie ik nu Europe (recommended) in de Mi home app staan.
Ook toegang gegeven van internet naar gateway? Er mogen geen restricties zijn op uw FW/Router. Hier ook zo in gebruik en geen probleem wanneer ik de App even wil gebruiken voor iets. Zelfs met China mainland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:44
Zal je altijd zien, de afgelopen dagen lukte het niet. Nu nogmaals geprobeerd en is hij wel online 8)7

Echter, de optie om een ringtone te uploaden naar de gateway lijkt weggehaald te zijn uit de Mi home app?
Bij deze eerder gebruikte uitleg, nu kan ik de 'ringtone settings' niet meer vinden.
  • Navigate to the Gateway in the MiHome app
  • Choose “Device” from the top of the screen
  • Select the Gateway
  • Select Ringtone Settings
  • Choose one of the Ringtone Types
  • Touch the “+ Add Ringtone” at the bottom of the page
  • Choose your desired file and touch “Yes”
  • Your file will now be available at the top of the page as a “Custom Ringtone.”

[ Voor 78% gewijzigd door DeadMetal op 05-09-2018 19:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
DeadMetal schreef op woensdag 5 september 2018 @ 18:57:
Zal je altijd zien, de afgelopen dagen lukte het niet. Nu nogmaals geprobeerd en is hij wel online 8)7

Echter, de optie om een ringtone te uploaden naar de gateway lijkt weggehaald te zijn uit de Mi home app?
Bij deze eerder gebruikte uitleg, nu kan ik de 'ringtone settings' niet meer vinden.

[...]
Kies gateway. Kies Auto boven aan in het midden.
Kies Doorbell. Kies doorbell tone
Zie Add ringtone onderaan de pagina

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-07 14:04
powermarcel10 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:58:
Ik gebruik een hele boel van deze sensoren icm Homey.

Nou vroeg ik me af, verschijnen er wel eens firmware updates van deze xiaomi sensoren? Homey is niet in staat de firmware van apparaten te updaten.

Heeft het zin om hiervoor een gateway aan te schaffen? Om zo af en toe eens even de firmware te checken?
Ik kan mij niet herinneren dat ik in het verleden een update had voor een bepaalde sensor. Wel voor standalone devices, zoals camera’s of de gateway zelf.

Buiten dit om.. als je de sensoren aan Homey hebt gekoppeld, moet je ze stuk voor stuk opnieuw pairen met de gateway, om ze in de Mi Home app te gebruiken of in te zien. Ga je weer terug naar Homey moet het hele riedeltje weer opnieuw in Homey. Je kunt ze dus maar met 1 controller tegelijk gebruiken :)

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

• Kelfox
Gebruiken jullie de Aqara app, of de Mi Home app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 30-06 11:32

RoRoo

Certified Prutser

Furiousz schreef op woensdag 5 september 2018 @ 10:45:
De deur sensoren worden aangepast en komen achter bestaande wandschakelaars. (Furiousz in "[Xiaomi / Aqara] Ervaringen & discussie")
Ik ga daar ook nog eens aan knutselen. Heb 2 van deze sensoren en nog een ongebruikte yeelight :)
Vond ook deze: https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• Furiousz
Ik heb al 1 schakelaar een hele poos werkend op deze manier en dat bevalt prima!

Vandaag wat aan het spelen geweest met de gisteren ontvangen human body sensor, d.m.v. onderstaande blockly wordt een groep lampen ingeschakeld als de verlichting nog niet automatisch is aan gegaan (gebeurd 20 min voor zonsondergang) maar het toch wat donkerder is in de woonkamer. Als de lichtsterkte weer boven een bepaalde LUX waarde komt gaan de lampen weer uit:

Afbeeldingslocatie: http://i67.tinypic.com/1446y9s.jpg

[ Voor 76% gewijzigd door Furiousz op 06-09-2018 20:55 ]

• h3nr1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 11:10
Vandaag de cc2531 zigbee stick binnen gekregen en geflashed. In iobroker kon ik de philips hue dimmer al koppelen. Hopelijk krijg ik snel de xiaomi spulletjes binnen om verder te testen. Een motion sensor en een magic cube.

[ Voor 9% gewijzigd door h3nr1 op 06-09-2018 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-07 15:03

TommyGun

Stik er maar in!

Kelfox schreef op donderdag 6 september 2018 @ 15:51:
Gebruiken jullie de Aqara app, of de Mi Home app?
Mi Home

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

paQ

Is er toevallig nog iemand die werkeloze deur/raam sensors heeft rondslingeren? O-)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
paQ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:46:
Is er toevallig nog iemand die werkeloze deur/raam sensors heeft rondslingeren? O-)
Nog in de aanbieding bij GB
https://www.gearbest.com/...m_source=tt_de&aid=171752

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:49

paQ

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

Furiousz schreef op donderdag 6 september 2018 @ 20:48:
Ik heb al 1 schakelaar een hele poos werkend op deze manier en dat bevalt prima!

Vandaag wat aan het spelen geweest met de gisteren ontvangen human body sensor, d.m.v. onderstaande blockly wordt een groep lampen ingeschakeld als de verlichting nog niet automatisch is aan gegaan (gebeurd 20 min voor zonsondergang) maar het toch wat donkerder is in de woonkamer. Als de lichtsterkte weer boven een bepaalde LUX waarde komt gaan de lampen weer uit:

[afbeelding]
En werkt die waarde een beetje?? Mijn human body sensor staat in de woonkamer boven mijn hoofd en die schiet al snel naar waarde 0.

Er lijkt niet heel veel tussenin te zitten:
Lux2

Mijn lampen gaan aan tijdens sundown (random in 10 min.) Maar de LUX blijft op 0.
Dus ik kan daar niet heel erg goed van uit gaan. Motion detecteert ie wel correct.

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoo op 07-09-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
Ook de nieuwe gateway met Homekit ondersteuning?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
h3nr1 schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:43:
Vandaag de cc2531 zigbee stick binnen gekregen en geflashed. In iobroker kon ik de philips hue dimmer al koppelen. Hopelijk krijg ik snel de xiaomi spulletjes binnen om verder te testen. Een motion sensor en een magic cube.
Waar heb je die stick vandaan? Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n oplossing om zodanig de gateways functie te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
RoRoo schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:00:
[...]

En werkt die waarde een beetje?? Mijn human body sensor staat in de woonkamer boven mijn hoofd en die schiet al snel naar waarde 0.

Er lijkt niet heel veel tussenin te zitten:
[afbeelding]

Mijn lampen gaan aan tijdens sundown (random in 10 min.) Maar de LUX blijft op 0.
Dus ik kan daar niet heel erg goed van uit gaan. Motion detecteert ie wel correct.
Ik was niet thuis gisteravond, maar ik heb hem wel in de gaten gehouden. Rond 19:30 zakte de LUX waarde onder wat ik had ingesteld en dus ging de verlichting aan. Maar ik weet dus niet of het op dat moment ook echt "donker" was in de kamer.

De sensor staat bij mij in het midden van de ruimte, gericht naar een raam aan de voorzijde (op zo'n 5m afstand). De LUX waarden variëren van 0 tm 643

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/zkicqw.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 21:50

defcon84

Multipass?

Kent iemand dit ding?
Afbeeldingslocatie: https://gloimg.gbtcdn.com/soa/gb/pdm-product-pic/Electronic/2018/08/14/goods_img-v7/20180814103834_84367.jpg
link

[ Voor 24% gewijzigd door defcon84 op 07-09-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Even dit topic zoeken op 'shock' ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-07 21:50

defcon84

Multipass?

ooh.. dat soort 'motion'

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Ik wil graag als Xiaomi fan dit met jullie delen:

Vandaag de nieuwe eerste winkel van MI mogen aanschouwen in Taiwan. De winkel zal deze/aankomende week zijn deuren gaan openen. Er is enorm veel aandacht voor de winkel hier. Helaas weet ik niet de precieze datum van de opening. Ik lees/spreek de taal niet en er was niemand aanspreekbaar in het Engels op dat moment.

Sommige prijzen liggen lager dan op AliExpress/GearBest e.d.. Maar over het algemeen betalen we het juiste bedrag in NL voor onze producten.

Hier word o.a. verkocht:
- MiRobot
- AirPurifiers
- Travel cases/bags
- MiBands
- Diverse telefoons
- Televisies
- Home automation spullen 8)
- Audio apparatuur
- Video apparatuur
- Rijst/waterkokers

Nu een paar avond-shots, binnenkort heb ik ook foto's van overdag.

Xiaomi1

Xiaomi2

Xiaomi3

Xiaomi4

Xiaomi5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h3nr1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 11:10
Kelfox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:39:
[...]

Waar heb je die stick vandaan? Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n oplossing om zodanig de gateways functie te vervangen.
Via ebay gekocht. Om te flashen heb je ook nog een adapter en een flasher nodig. Handige is dat je ook andere fabrikanten die zigbee gebruiken kan aansturen zoals hue en tradfri.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

renedis schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:23:
Ik wil graag als Xiaomi fan dit met jullie delen:

Vandaag de nieuwe eerste winkel van MI mogen aanschouwen in Taiwan. De winkel zal deze/aankomende week zijn deuren gaan openen. Er is enorm veel aandacht voor de winkel hier. Helaas weet ik niet de precieze datum van de opening. Ik lees/spreek de taal niet en er was niemand aanspreekbaar in het Engels op dat moment.

Sommige prijzen liggen lager dan op AliExpress/GearBest e.d.. Maar over het algemeen betalen we het juiste bedrag in NL voor onze producten.

Hier word o.a. verkocht:
- MiRobot
- AirPurifiers
- Travel cases/bags
- MiBands
- Diverse telefoons
- Televisies
- Home automation spullen 8)
- Audio apparatuur
- Video apparatuur
- Rijst/waterkokers

Nu een paar avond-shots, binnenkort heb ik ook foto's van overdag.
Vraag volgende keer ook gelijk wanneer de shop in NL geopend wordt.. Dan hebben ze vast 1 vaste klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kelfox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:32:
[...]

Ook de nieuwe gateway met Homekit ondersteuning?
Nee de v2...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 23:24
Jazeker! Aankomende week maak ik er een korte video review van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kelfox
Dus homekit ondersteuning zit alleen in de v3? Ik heb er eentje met homekit ondersteuning maar die is rond en niet vierkant zoals in de topicstart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenssen
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23-07 20:09
h3nr1 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 16:39:
[...]

Via ebay gekocht. Om te flashen heb je ook nog een adapter en een flasher nodig. Handige is dat je ook andere fabrikanten die zigbee gebruiken kan aansturen zoals hue en tradfri.
Apparaten toevoegen dergelijke gaat dan toch wel wat omslachtiger? Ik heb zelf ook naar ZiGate zitten kijken, maar volgens mij is het toevoegen van Zigbee apparatuur dan toch wat moeilijker. Daarnaast kun je blijkbaar ook geen batterijniveau uitlezen van bijvoorbeeld Xiaomi apparatuur. Ben benieuwd naar jouw testen, ik zou ook het liefste een universele oplossing willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Kelfox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:13:
[...]

Dus homekit ondersteuning zit alleen in de v3? Ik heb er eentje met homekit ondersteuning maar die is rond en niet vierkant zoals in de topicstart staat.
Sorry, ik heb geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Laatst online: 20:56
Kelfox schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 21:13:
[...]

Nee de Homekit ondersteuning zit in de Aqara Hub. Die is pas recent uitgebracht. Hier verschijnt als het goed is binnenkort een US en Europa versie van.

V2 kan in homekit via homebridge.
en V3 is dacht ik de vierkante voor een airco.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• renedis
Net een bezoekje kunnen doen in de MI winkel. De opening zelf heb ik niet bijgewoond.

Ook een paar foto's kunnen schieten van de nieuwe gateway. Deze is wat kleiner, gladder en mooier afgewerkt dan de V2. Deze komt inderdaad in meerdere aansluitingen beschikbaar.

Nieuwe gateway: 1195 TWD - 33,53 euro
Temp/Hydro meter met scherm (bluetooth): 365 TWD - 10,24 euro
Smartplug: 495 TWD - 13,89 euro
Motion sensor: 295 TWD - 8,27 euro
Temp sensor: 295 TWD - 8,27 euro
Deur/raam sensor: 195 TWD - 5,47 euro
Round wireless switch: 195 TWD - 5,47 euro

Let wel, dit zijn advies prijzen. Zo ver ik het heb begrepen krijg je in de winkel ter introductie nog wat korting.

De nieuwe gateway gaat met mij mee naar huis. Met waarschijnlijk nog wat meer goodies :+ Ik ben als een klein kind in een snoepwinkel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Y1S3gPOem0iMTRtOUiAh6bRr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nIfPmKvYvLKNH3H55RbZxUkb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tbIAZ1ZBhOR0Uv2Bm2xiWJwt/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/PWE9k6alOU8woYNWgGcEnUdX/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OmodhrLx858gySX3Pxg3FI7E/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E23SC0dz0A25sVAuk908vbYj/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UPvz9law4bXiA81J74sbicXa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/pNdaq5uEixFknHOccoTw8wTn/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-07 11:41
Misschien een domme vraag, maar klopt het, dat ik “oude” accesoires zoals bv de cube niet kan gebruiken icm de V3 hub?

Ik heb die nieuwe hub, maar bij gebrek aan accesoires dacht ik de cube even te koppelen om mee te spelen.

Dat de cube niet in homekit komt, snap ik, maar ik vind niet eens de mogelijkheid om hem aan de aqara hub te koppelen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik ben eventjes lost. Ik dacht dat met nieuwe gateway de Aqara gateway met homekit ondersteuning bedoeld werd. Er dus nu ook een nieuwe Xiaomi hub. Wat is het verschil met de V2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-07 11:41
Uuh,

Ik heb het ook over de aqara hk hub.
Sorry, geen v3...

Die aqara hub kan dus geen xiaomi accesoires koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
boefje79 schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:41:
Uuh,

Ik heb het ook over de aqara hk hub.
Sorry, geen v3...

Die aqara hub kan dus geen xiaomi accesoires koppelen?
Check even dit artikel.
https://homekitnews.com/2...rking-with-mijia-devices/
Sommige xiaomi devices werken al met de nieuwe aqara hub. En kennelijk worden xiaomi/mi/mijia devices officieel in december ondersteund. Eerst zien, dan geloven. Maar het zou wel top zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Bedankt voor de tips eerder in dit topic om van een Xiaomi contact sensor een slimme wandschakelaar te maken! Heb vandaag mijn eerste wandschakelaar gemod en teruggeplaatst!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5tC59IloqBBwmORu1wDr7P4w/thumb.jpg

Nu nog even programmeren!

[ Voor 4% gewijzigd door Kasj op 09-09-2018 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 21:58
Kasj schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:39:
Bedankt voor de tips eerder in dit topic om van een Xiaomi contact sensor een slimme wandschakelaar te maken! Heb vandaag mijn eerste wandschakelaar gemiddelde en teruggeplaatst!

[afbeelding]

Nu nog even programmeren!
Leuk idee, gewoon twee draden solderen in de contact sensor en in de schakelaar schuiven? Kan een mooie uitkomst zijn voor mijn buitenverlichting.

[ Voor 5% gewijzigd door Rgerr op 09-09-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@renedis Wat is het verschil tussen de (nieuwe) Mi Control hub (van jouw foto) en de oude gateway v2? Ik heb nog niks voorbij zien over de nieuwe hub, wel veel over de Aqara hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
meesje schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:48:
@renedis Wat is het verschil tussen de (nieuwe) Mi Control hub (van jouw foto) en de oude gateway v2? Ik heb nog niks voorbij zien over de nieuwe hub, wel veel over de Aqara hub.
Inderdaad. Dit vraag ik mij ook af.
Ik hoop dat de nieuwe hub ook bluetooth ondersteuning heeft zodat je alle Xiaomi bluetooth-apparaten ook kunt benaderen als je niet thuis bent.
Ze maken steeds meer BT-spulletjes dus zou niet gek zijn als een Gateway naast Wifi en Zigbee ook Bluetooth gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 12:43:
[...]

Leuk idee, gewoon twee draden solderen in de contact sensor en in de schakelaar schuiven? Kan een mooie uitkomst zijn voor mijn buitenverlichting.
Meer is het inderdaad niet! Tip: even de draadjes vertinnen die in de schakelaar gaan!

Als het goed is ontvang ik deze week ook nog 2 deur sensoren en die komen achter de laatste 2 normale schakelaars die ik nog heb ik de woonkamer :) . Voor de rest zijn het allemaal Xiaomi en Sonoff schakelaars. En op de overloop hangt een wireless switch waarmee ik alle lampen in de woonkamer in 1x aan of uit kan zetten.

[ Voor 31% gewijzigd door Furiousz op 09-09-2018 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Furiousz schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:26:
[...]

Meer is het inderdaad niet! Tip: even de draadjes vertinnen die in de schakelaar gaan!

Als het goed is ontvang ik deze week ook nog 2 deur sensoren en die komen achter de laatste 2 normale schakelaars die ik nog heb ik de woonkamer :) . Voor de rest zijn het allemaal Xiaomi en Sonoff schakelaars. En op de overloop hangt een wireless switch waarmee ik alle lampen in de woonkamer in 1x aan of uit kan zetten.
Heb je toevallig een foto waar exact te solderen? Leuk voor van het weekend. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Furiousz
Ik geloof dat ik ergens in dit topic al een foto heb gepost, maar op onderstaande website staat precies uitgelegd hoe het werkt:

https://medium.com/jacob-...ght-switches-ce29d00aa981

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Furiousz schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:57:
Ik geloof dat ik ergens in dit topic al een foto heb gepost, maar op onderstaande website staat precies uitgelegd hoe het werkt:

Als ik het goed lees, valt de schakelaar niet meer ‘normaal’ te gebruiken als je er de contactsensor achter plaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
Dat klopt helemaal, de fase en schakeldraad worden doorverbonden zodat er continu spanning op de lamp blijft staan. Ik vind het eerlijk gezegd ideaal. Met een "domme" schakelaar moet je er altijd om denken dat een gezinslid niet met zijn vingers aan die schakelaar gaat zitten, want dan kan het dus gebeuren dat er geen prik op je slimme lamp staat en dat je hem dan niet kunt bedienen (via Domoticz o.i.d.). Met de aangepaste schakelaar kan iedereen in huis op zijn of haar manier de verlichting bedienen.

[ Voor 62% gewijzigd door Furiousz op 09-09-2018 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 15:47
Rgerr schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:02:
[...]

Als ik het goed lees, valt de schakelaar niet meer ‘normaal’ te gebruiken als je er de contactsensor achter plaatst?
klopt dit werkt ook enkel als je er een slimme lamp op aansluit
Dus je hebt een hue of ikea lamp al en die wil je slim schakelen, dan vervang je de huidige schakelaar hier door.
dan wordt de WAF factor in je huis wat groter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Heb nog een contactsensor liggen, ga het eens proberen met een hue lamp buiten. Even wat gelezen dat de hue binnenlampen niet voor buiten geschikt zijn, maar wel in de schommelende omstandigheden werken, onbeschermd. Laat ik de lamp nou wel in een Philips armatuur plaatsen. ;) Zou wel mooi zijn. En inderdaad, WAF schiet omhoog! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Furiousz schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:26:
[...]

Welke Sonoff schakelaar heb je? Werken die met een smartthings hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Koffie schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 18:46:
[...]

Ik heb voor het weekend de gateway voorzien van firmware 1.4.1_157.0143 (ik zat op 1.4.1_151.0143) sindsdien geen uitvallers meer met de PIR. Ook niet op zijn oorspronkelijke locatie.

Fingers crossed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
zoeperman schreef op zondag 9 september 2018 @ 20:28:
[...]

klopt dit werkt ook enkel als je er een slimme lamp op aansluit
Dus je hebt een hue of ikea lamp al en die wil je slim schakelen, dan vervang je de huidige schakelaar hier door.
dan wordt de WAF factor in je huis wat groter ;)
Wel weer best lastig te combineren met motion sensors. Die maken de schakelaar min of meer overbodig. Best even prutsen qua programmeren om het enigszins toegevoegde waarde te laten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
Kasj schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:17:
[...]

Ik heb de basic en de S20, maar gebruik ze alleen i.c.m. Domoticz. Verder geen ervaring met Smartthings, maar als ik onderstaande site moet geloven dan werkt MQTT ook daar op (wel even Tasmota o.i.d. op je Sonoff flashen).

https://community.home-as...-and-home-assistant/42493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:51
Kasj schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:17:
[...]

Ik heb S20, en de gewone basic. beiden geflashed naar tasmota (v5.14), custom device handlers toegevoegd in Smartthings en dan kan ik ze bijv via Tasker op mijn tablet van alles laten doen. beetje werk, maar dan heb je ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Kasj schreef op zondag 9 september 2018 @ 21:23:
[...]

Wel weer best lastig te combineren met motion sensors. Die maken de schakelaar min of meer overbodig. Best even prutsen qua programmeren om het enigszins toegevoegde waarde te laten hebben.
Er zijn momenten dat je wil schakelen op basis van beweging en/of lux en er zijn momenten dat je een manual override wil. Valt prima te combineren :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Er is mij verteld dat deze identiek is aan de Aqara hub maar dan bestemd voor de Taiwanese markt (andere stekker). Ik heb helaas nog geen mogelijkheid gehad om te testen, ben namelijk pas woensdag weer in Nederland.

Zal vandaag nog even langs de winkel lopen, vragen over bluetooth ondersteuning e.d.. Ik vermoed dat dit er niet in zit, maar vragen kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:35

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Voor mijn tweede gateway ben ik nogmaals op zoek naar een flat travel adapter. Ik zoek me suf, maar de links in de openings post werken niet meer en mijn eBay geschiedenis helpt me ook niet..

Wie heeft er een goed linkje voor me?

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Koffie schreef op zondag 9 september 2018 @ 22:28:
[...]

Er zijn momenten dat je wil schakelen op basis van beweging en/of lux en er zijn momenten dat je een manual override wil. Valt prima te combineren :Y)
Dit zoek ik dus ook. Hoe doe jij dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

maartend schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:56:
[...]

Dit zoek ik dus ook. Hoe doe jij dat?
Dat is toch niet zo moeilijk :? Wanneer je een update van de deurcontact krijgt (ongeacht wat het was) laat je het betreffende lampje togglen naar de andere postie.
Hoe dat exact uit te werken hangt af van de software die je hiervoor gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Is nog vroeg, zat toevallig gisteren aan zo iets te denken. Slaapkamer deur open, lampen gaan aan, maar moeten soms aan blijven en soms weer uit, ook manueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoeperman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-07 15:47
Dat kan inderdaad makkelijk, ik gebruik hier Home assistant als stuur software voor.
PIR in de gang gaat schakelen op basis van zonsopkomst/ondergang (want de lux meting in die pir vindt ik niet super :()
De schakelaar in de gang die schakelt de lamp aan of uit naar max brightness(ook als hij al aan staat gaat hij uit) altijd

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-07 12:44

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Furiousz schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:57:

Geweldig idee, maar wel een kleine kanttekening.
Er gaat een heel licht stroompje over de schakelaar heen. Na verloop van tijd (vraag niet hoelang) gaan de contacten van de schakelaar oxideren. Bij een 230 Volt installatie is dat geen bezwaar, maar een spanning van 1,2 Volt is te laag om door deze oxidatie heen te branden. Gevolg is dat de schakelaar niet werkt. Je zou ter zijner tijd kunnen overwegen de schakelaar te vervangen.
Nog mooier zou zijn het bi-metaal te activeren met een wandschakelaar. Dat vergt wat meer mod kunsten.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Geurt-kun schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:25:
[...]

Er gaat een heel licht stroompje over de schakelaar heen. Na verloop van tijd (vraag niet hoelang) gaan de contacten van de schakelaar oxideren. Bij een 230 Volt installatie is dat geen bezwaar, maar een spanning van 1,2 Volt is te laag om door deze oxidatie heen te branden. Gevolg is dat de schakelaar niet werkt. Je zou ter zijner tijd kunnen overwegen de schakelaar te vervangen.
Nog mooier zou zijn het bi-metaal te activeren met een wandschakelaar. Dat vergt wat meer mod kunsten.
En als je draad contacten vertint?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Rgerr schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:28:
[...]

En als je draad contacten vertint?
Dat maakt niet uit.
Het gaat om de oppervlakte van de contacten waar deze elkaar raken.
NB, Ik brand het niet af hoor, het is het proberen waard. Het kan jaren duren voor het zover is.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Furiousz
Geurt-kun schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:25:
[...]

Ok, dat wist ik niet! Het schakelmateriaal wat ik heb gebruikt is allemaal nieuw dus dat zal wel een poos duren voor het zo ver is. En daarnaast wordt eigenlijks alle verlichting automatisch gestuurd en worden de schakelaars amper gebruikt. Maar inderdaad wel iets om in het achterhoofd te houden.

Wat nog mooier zou zijn: betaalbare slimme wandschakelaars en wandcontacten zonder extra draden te hoeven trekken (zoals Sonoff bv)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geurt-kun

Geurt-kun

Furiousz schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:45:
[...]

Ok, dat wist ik niet! Het schakelmateriaal wat ik heb gebruikt is allemaal nieuw dus dat zal wel een poos duren voor het zo ver is. En daarnaast wordt eigenlijks alle verlichting automatisch gestuurd en worden de schakelaars amper gebruikt. Maar inderdaad wel iets om in het achterhoofd te houden.

Wat nog mooier zou zijn: betaalbare slimme wandschakelaars en wandcontacten.....
Jaren geleden deze ervaring opgedaan met een Philips bus systeem waarbij de schakelaars in de aluminium kozijnen werden geplaatst. Daar gebruikten ze 5 Volt om te schakelen. Het zag er mooi uit, maar na verloop van tijd kwamen de problemen.

Overigens vergt het solderen ook wel wat ervaring. De aansluitingen zijn flinterdun. Oppassen geblazen voor degene die het gaan proberen.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Geurt-kun schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:55:
[...]

Jaren geleden deze ervaring opgedaan met een Philips bus systeem waarbij de schakelaars in de aluminium kozijnen werden geplaatst. Daar gebruikten ze 5 Volt om te schakelen. Het zag er mooi uit, maar na verloop van tijd kwamen de problemen.

Overigens vergt het solderen ook wel wat ervaring. De aansluitingen zijn flinterdun. Oppassen geblazen voor degene die het gaan proberen.
In het ergste geval soldeer je de contact sensor stuk toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Koffie schreef op maandag 10 september 2018 @ 08:58:
[...]

Dat is toch niet zo moeilijk :? Wanneer je een update van de deurcontact krijgt (ongeacht wat het was) laat je het betreffende lampje togglen naar de andere postie.
Hoe dat exact uit te werken hangt af van de software die je hiervoor gebruikt.
Ik vind dat programmeren (in mijn geval webcore) nog best ingewikkeld. Doe altijd maar trial en error totdat het lijkt op wat ik wilde bereiken. In de situatie slimme lamp + motion sensor + schakelaar heb ik 3 pistons gemaakt.

1) bij motion in home mode -> lamp aan
2) bij gebruik schakelaar toggle -> lamp aan indien uit of lamp uit indien aan (in elke mode, dus ook snachts te gebruiken)
3) in alle gevallen, na zoveel minuten inactiviteit -> lamp uit

De schakelaar heeft dus toegevoegde waarde in de nacht en voor onze schoonmaakster die geen idee heeft van smarthome en voorheen altijd de stroom van de lampen haalde :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renedis
lowo schreef op zondag 9 september 2018 @ 17:44:
[...]

Inderdaad. Dit vraag ik mij ook af.
Ik hoop dat de nieuwe hub ook bluetooth ondersteuning heeft zodat je alle Xiaomi bluetooth-apparaten ook kunt benaderen als je niet thuis bent.
Ze maken steeds meer BT-spulletjes dus zou niet gek zijn als een Gateway naast Wifi en Zigbee ook Bluetooth gaat ondersteunen.
Informatie van de winkelmedewerkster;

- Mi hub is intern hetzelfde als de Aqara hub.
- Heeft geen bluetooth support, je zult de nachtlamp/plafondlamp/camera nog steeds moeten hebben voor deze functionaliteit.

Moet zeggen, de dame was goed op de hoogte van alle producten en features d:)b Ze heeft wel eventjes staan kwijlen bij m'n Xiaomi MI Notebook Pro :)

Kwaliteit van de LUX sensor in de hub heb ik nog geen idee. Voor mijn gevoel is de LED ring wel minder fel (heb de hub eventjes aan gehad). Indien er nog vragen zijn hoor ik ze graag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• renedis
Furiousz schreef op maandag 10 september 2018 @ 10:45:
[...]
Wat nog mooier zou zijn: betaalbare slimme wandschakelaars en wandcontacten zonder extra draden te hoeven trekken (zoals Sonoff bv)
Afbeeldingslocatie: https://image4.geekbuying.com/ggo_pic/2017-08-30/Xiaomi-Aqara-Wireless-Wall-Switch-Single-key-Control-White-442782-.jpg

Is ook draadloos en werkt via het Zigbee protocol. Ik heb 3 van deze schakelaars in huis en kan over een WCD geplaatst worden of aan de muur geplakt worden. Je hebt ook bedrade versies maar die zijn niet gemaakt voor een EU WCD. Voor de rest heb ik Livolo schakelaars welke ik ook tevreden over ben (433 Mhz). Zodra Xiaomi besluit om dubbele wandschakelaars te maken (2x WCD versies) dan zal ik wellicht 100% overstappen.

Geloof dat er hier iemand ook was die de Xiaomo wandschakelaar heeft gemod.

[ Voor 4% gewijzigd door renedis op 10-09-2018 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:48
renedis schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:19:
[...]

Zodra Xiaomi besluit om dubbele wandschakelaars te maken (2x WCD versies) dan zal ik wellicht 100% overstappen.
Je hebt ze wel van andere merken in een EU zwave uitvoering, ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd of die een beetje functioneren.

https://www.aliexpress.co...366448b&priceBeautifyAB=0

Ik heb nu in het hele huis enkele en dubbele TKBHome switches maar die zijn niet echt denderend qua bedrading. Met smartthings kan ik gewoon zigbee en zwave combineren, maar de wall switches zijn wel zo'n beetje de hoofd distributie nodes door het huis heen voor de zwave mesh, als ik dat ha vervangen door zigbee moet ik maar over op compleet zigbee.

[ Voor 21% gewijzigd door CopyCatz op 10-09-2018 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
CopyCatz schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:52:
[...]

Je hebt ze wel van andere merken in een EU uitvoering, ik ben zelf eigenlijk wel benieuwd of die een beetje functioneren. Ik heb nu in het hele huis enkele en dubbele TKBHome switches maar die zijn niet echt denderend qua bedrading.

https://www.aliexpress.co...366448b&priceBeautifyAB=0
TKBHome werkt via ZWave, evenals de NEO Coolcam. De NEO Coolcam zijn om te huilen, zo slecht is de kwaliteit. Daarnaast ben ik geen fan van ZWave, overpriced stuff.

Beste optie is een (goede) ESP switch met EU socket, en die zijn erg moeilijk te vinden tenzij je zelf met een soldeerbout aan de slag gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

renedis schreef op maandag 10 september 2018 @ 14:55:
[...]

TKBHome werkt via ZWave, evenals de NEO Coolcam. De NEO Coolcam zijn om te huilen, zo slecht is de kwaliteit. Daarnaast ben ik geen fan van ZWave, overpriced stuff.

Beste optie is een (goede) ESP switch met EU socket, en die zijn erg moeilijk te vinden tenzij je zelf met een soldeerbout aan de slag gaat.
Kijk even naar Shelly1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-09-2023
Hi,

Is het Aqara systeem van Xiaomi ook te gebruiken als alarmsysteem? Of moet je daarvoor echt iets anders hebben, bv. Somfy?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bartje006 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:50:
Hi,

Is het Aqara systeem van Xiaomi ook te gebruiken als alarmsysteem? Of moet je daarvoor echt iets anders hebben, bv. Somfy?

Thanks!
Ik ben nu net aan het experimenteren ermee. Komt wel een hoop meer bij kijken dan alleen een sensor en een gateway - zeker als je niet de chinese app wil gebruiken.
So far werkt het naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
Koffie schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:53:
[...]

Ik ben nu net aan het experimenteren ermee. Komt wel een hoop meer bij kijken dan alleen een sensor en een gateway - zeker als je niet de chinese app wil gebruiken.
So far werkt het naar volle tevredenheid.
Ja, dat had ik al gelezen. Vind ik op zich niet erg. Ik kan alleen nergens een sirene/alarm vinden met flink wat volume. Bestaat die wel? Of is dat de gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

bartje006 schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:54:
[...]

Ja, dat had ik al gelezen. Vind ik op zich niet erg. Ik kan alleen nergens een sirene/alarm vinden met flink wat volume. Bestaat die wel? Of is dat de gateway?
Volgens mij is dat op ali/ebay prima te vinden. Ik heb nog een oud alarm staan met externe sirene waarvan ik behoorlijk overtuigd ben dat die herrie maakt door er simpelweg 12v op te gooien.
Ik gok dat de chinese sites genoeg sirenes hebben waar je alleen maar stroom op hoeft te knallen.

Sirene is leuk maar daar gaat geen hond op afkomen. Daarnaast heb ik dus ook iets gebouwd dat bij een alarm direct SMS gaat versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje006
Koffie schreef op maandag 10 september 2018 @ 18:59:
[...]

Volgens mij is dat op ali/ebay prima te vinden. Ik heb nog een oud alarm staan met externe sirene waarvan ik behoorlijk overtuigd ben dat die herrie maakt door er simpelweg 12v op te gooien.
Ik gok dat de chinese sites genoeg sirenes hebben waar je alleen maar stroom op hoeft te knallen.

Sirene is leuk maar daar gaat geen hond op afkomen. Daarnaast heb ik dus ook iets gebouwd dat bij een alarm direct SMS gaat versturen.
Ik bedoelde van Xiaomi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voor zover ik weet niet, dan zul je idd de gateway moeten gebruiken. Daar zal een gemiddelde inbreker nou niet echt van schrikken ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:01

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Off-topic:
Heb onlangs de YouTube filmpjes bekeken en ben er ook wel gecharmeerd van. Alleen de verkrijgbaarheid is niet echt denderend op dit moment.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-06 22:31
Xiaomi Gateway update problemen.

Ik kan niet meer inloggen na de laatste update. Iemand tips?

-------------------------------------------------------------------------------------

Ah, werkt al... gewoon blijven ademhalen en 94x proberen...

[ Voor 44% gewijzigd door Madzib op 11-09-2018 00:02 . Reden: probleem verholpen ]

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Hi,

Thanks!
Ja want zo heb ik het ook in mijn huis. Ik heb 2 gateways, degene op de begane grond dient tevens als deurbel. Ik vind dat het geluid op 80 - 100% echt wel een behoorlijk lawaai maakt. Genoeg om iedereen in huis wakker te maken. Probleem waar ik helaas sinds een maand tegenaan loop: het geluid uit de gateways 'stoppen' at random, dus ik kan de gateways niet meer vertrouwen. Wat ik bedoel hiermee: het kan dus gebeuren dat er iemand aan de deur staat, drukt op de bel (xiaomi switch) en er komt geen geluid uit de gateway, de rgb ring doet het wel gewoon (dit gaat ook aan wanneer er gebeld wordt) en ook al mijn aangesloten xiaomi apparaten welke gekoppeld zijn aan de gateway doen het ook gewoon prima. Als test doe ik handmatig een alarm, wekker of ringtone van de gateway draaien en dan komt er ook geen geluid uit (maakt niet uit of ik het via domoticz of de mi app doe). Om dit probleem op te lossen moet ik de gateways van het stroom halen en er weer op doen, dan werkt het weer een paar uur of een paar dagen... :?
Totaal onbetrouwbaar geworden in mijn geval dus. Ik heb nu 2 van deze besteld: https://nl.aliexpress.com...3e63f8d&priceBeautifyAB=0
Deze stuur ik dan aan via een simpele rf schakelaar: https://nl.aliexpress.com...4605379&priceBeautifyAB=0

Voor de deurbel ga ik dit ook via zo een rf schakelaar doen en een draadloze deurbel (zo een ding van de action welke ook op 433 werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 29-06 23:19

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

In ons nieuwe huis hebben we een open haard met afstandsbediening. Is gewoon ir zo te zien. Nu zie ik dat Xiaomi ook een ir blaster verkoopt die tevens te koppelen is met de Mi Home app. Ik gebruik liever m'n telefoon dan weer een extra (lelijke) afstandsbediening dus ik denk dat ik ga proberen de blaster te koppelen. Iemand anders ervaring met iets soortgelijks?

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de.lesse
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:12
vwtune schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:21:
[...]Als test doe ik handmatig een alarm, wekker of ringtone van de gateway draaien en dan komt er ook geen geluid uit (maakt niet uit of ik het via domoticz of de mi app doe). Om dit probleem op te lossen moet ik de gateways van het stroom halen en er weer op doen, dan werkt het weer een paar uur of een paar dagen... :?
Totaal onbetrouwbaar geworden in mijn geval dus.[...]
Hier ook voorgehad. Geen idee wat de trigger zou zijn. Stekker eruit en erin is de enige oplossing blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
i7x schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 13:12:
In ons nieuwe huis hebben we een open haard met afstandsbediening. Is gewoon ir zo te zien. Nu zie ik dat Xiaomi ook een ir blaster verkoopt die tevens te koppelen is met de Mi Home app. Ik gebruik liever m'n telefoon dan weer een extra (lelijke) afstandsbediening dus ik denk dat ik ga proberen de blaster te koppelen. Iemand anders ervaring met iets soortgelijks?
Ik gebruik soort gelijke boosters, maar dan van Broadlink. Werkt prima, je leert het apparaatje de hex-codes en geeft het een naam, vervolgens kun je dus met de native app of in mijn geval via Homebridge in HomeKit je tv/airco/stofzuigrobot e.d. bedienen. Je kunt het vervolgens dan ook automatiseren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 22:37

flexje

got-father

Hi,

Thanks!
Ik heb zelf (naast mijn "echte" galaxy flex 2 alarm) ook een alarm draaien met sensors van Aqara icm de Gateway 2.

Werkt prima icm Domoticz (dzvents), bedieningspaneel van domoticz heb ik nog een shuffle ingebouwd zodat de nummers random op de tablet verschijnen (zo zie je niet een vaste vingerafdruk patroon op het scherm :P)

Enige idd is een sirene, ik gebruik nu nog de gateway als sirene, maar het geluid vind ik veelste laag en ik krijg de sirene ook niet in een loop...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

flexje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:16:
[...]

Ik heb zelf (naast mijn "echte" galaxy flex 2 alarm) ook een alarm draaien met sensors van Aqara icm de Gateway 2.

Werkt prima icm Domoticz (dzvents), bedieningspaneel van domoticz heb ik nog een shuffle ingebouwd zodat de nummers random op de tablet verschijnen (zo zie je niet een vaste vingerafdruk patroon op het scherm :P)

Enige idd is een sirene, ik gebruik nu nog de gateway als sirene, maar het geluid vind ik veelste laag en ik krijg de sirene ook niet in een loop...
Slim die random nummer locaties.

Misschien een idee om een variabele te checken?
If AlarmAfgaan = 1
then do wiejoewiejoewiejoe
?

En dan bij een disarm de AlarmAfgaan op 0 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-07 22:37

flexje

got-father

RoRoo schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:06:
[...]

Slim die random nummer locaties.

Misschien een idee om een variabele te checken?
If AlarmAfgaan = 1
then do wiejoewiejoewiejoe
?

En dan bij een disarm de AlarmAfgaan op 0 zetten?
Sirene gaat wel gewoon af. Hij stopt alleen na 1x afgaan. Weet niet hoe je hem in een loop krijgt in dzvents

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoo

RoRoo

Certified Prutser

flexje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 17:09:
[...]

Sirene gaat wel gewoon af. Hij stopt alleen na 1x afgaan. Weet niet hoe je hem in een loop krijgt in dzvents
mijn gedachte toch te simpel dus?
Je zou denken, een dzvents script die je elke x sec. laten lopen die puur die check doet of ie af moet gaan, dan checkt of het niet al het geval is en indien noodzakelijk gaat loeien?

Maar goed, zo ver was ik zelf nog niet :) is vaak 's avonds dat ik ga testen en vinden de vrouw en kids het niet fijn als er een bak herrie komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renedis
Bedankt voor de suggestie. Ik heb er 2 besteld als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke. Ik heb een zooi Aqara spulletjes, oa temp sensor, humidity, brand, magoc cibe. Nu werken ze niet allemaal even feilloos met mijn Samsung Smartthings.
Nu heb ik ook een Gateway V2. Zou ik deze zeg maar er tussen kunnen zetten? De Xiaomi kan natuurlijk wel met alles overweg.
Pagina: 1 ... 38 ... 89 Laatste