Ik zou zeggeb, kijk eens op de plaatjes bij het verlengstukHelox-in-a-box schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
Grappig, maar hoe moeten die verlengstukjes werken? Want de standaard 2m led strips hebben zo'n plastic eindstukje.
De nieuwe dus niet (of een verwijderbaar kapje oid)....als ik hem binnen heb, weet ik het...Helox-in-a-box schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:32:
[...]
Grappig, maar hoe moeten die verlengstukjes werken? Want de standaard 2m led strips hebben zo'n plastic eindstukje.
Ik heb ook de nieuwe Aqara sensor gevonden, mooi ding zeg. Werkt die ook gewoon met Mi Home? Ik zie nergens Mi branding namelijk en ik gebruik graag de Mi Home app. De sensor is wel weer 14 EUR op gearbest, maar ik houd hem in de gaten.lowo schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:27:
[...]
Ja zo'n nieuwe Aqara motion sensor ( die vierkante met ribbeltjes ) is inmiddels onderweg naar mij.
Gearbest heeft ze in de flashsale en gisteren zelfs kunnen scoren voor € 5.30![]()
Ik heb bij de voordeur een zogenaamde postvanger en wil daar een motion sensor op plakken. Dan krijg je een notificatie als er post in de brievenbus valt ( en hoef dan niet telkens te kijken of er al een klein pakketje uit China in de bus is gevallen).
Een tweede sensor wil ik op de voordeur plakken zodat ik een notificatie krijg als er iemand op de deur staat te kloppen ( vooral DHL is erg ongeduldig en drukt eenmaal op de bel en zit dan bijna direct de deur in elkaar te meppen omdat het hun te lang duurt voor ik bij de deur ben )
Laatste lijkt mij handig om naast de bestaande deurbel te hebben zodat ik ook buiten waar ik mijn deurbel niet kan horen een notificatie krijg en weet dat er iemand aan de deur staat.
Zelf vandaag een raam/deur sensor besteld, en een simpele knop. Ik plan die knop te gebruiken als deurbel. Misschien ook wel een tip voor jou. Je kunt dan ook notificaties instellen, en je kunt een bel geluid instellen voor de hub. De deursensor ga ik gebruiken voor een alarm. Ik heb er al een, maar die is niet smart en wil het wel met de app in en uit kunnen schakelen.
Edit ik haal de motion en shock sensor door elkaar waarschijnlijk... De motion is nog steeds rond, maar de shock is zo te zien vierkant.
[ Voor 3% gewijzigd door i7x op 27-08-2018 19:23 ]
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Is er ook ergens een centrale site van xiaomi zelf met nieuws?
Ik wil verder gaan uitbreiden, maar gezien de karige ondersteuning van Google Home durf ik nog niet echt. Is er een soort roadmap oid met info zoals gh ondersteuning, Europese server, en hardware met Europese stekkers ed.
Ik ben nu nog wat huiverig om all-in te gaan op xiaomi/aqara als ze google home verder links laten liggen.
En ik heb geen zin om zelf weer servers te gaan draaien met domotics om tekortkomingen van anderen op te lossen.
Ik wil verder gaan uitbreiden, maar gezien de karige ondersteuning van Google Home durf ik nog niet echt. Is er een soort roadmap oid met info zoals gh ondersteuning, Europese server, en hardware met Europese stekkers ed.
Ik ben nu nog wat huiverig om all-in te gaan op xiaomi/aqara als ze google home verder links laten liggen.
En ik heb geen zin om zelf weer servers te gaan draaien met domotics om tekortkomingen van anderen op te lossen.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Hebben jullie ervaring met de xiaomi pm2.5 sensor? Heeft deze sensor voor een woning in NL nut?
Wachten totdat Ted klaar is met het reverse engineren?Geurt-kun schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 21:49:
[...]
De vibratie sensor is gisteren bezorgd.
Naar ik begrepen heb is de sensor opnieuw verzonden.
Nu nog een manier zoeken om de sensor aan mijn Homey te koppelen.
Heel toevallig vanmiddag besteld! Het is een (ultra) fijnstof meter, waarom zou het hier niet nuttig zijn?meesje schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:31:
Hebben jullie ervaring met de xiaomi pm2.5 sensor? Heeft deze sensor voor een woning in NL nut?
Een kaartje: https://www.atlasleefomge...&rotation=0&baselayer=992
Edit: de waardes in Nederland zijn zeer laag gelukkig, maar mij ging het om de luchtkwaliteit binnenshuis die vaak slechter kan zijn dan buiten.
Ik ga het gebruiken voor in de kinderkamer, voor de algehele luchtkwaliteit. Dat is de theorie iig. Ik wil bijvoorbeeld alarm slaan als de waardes overeenkomen met rook in de kamer. Of als de veniltatieroosters dicht zijn + de deur dicht en daardoor de luchtkwaliteit minder wordt. Geen idee of het werkt, meer een experiment.
[ Voor 18% gewijzigd door Aurora op 27-08-2018 21:31 ]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ik wist niet dat PM2.5 stond voor fijnstof. Ik had dat natuurlijk kunnen google-en.Aurora schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:03:
[...]
Wachten totdat Ted klaar is met het reverse engineren?![]()
[...]
Heel toevallig vanmiddag besteld! Het is een (ultra) fijnstof meter, waarom zou het hier niet nuttig zijn?![]()
Een kaartje: https://www.atlasleefomge...&rotation=0&baselayer=992
Ik ga het gebruiken voor in de kinderkamer, voor de algehele luchtkwaliteit. Dat is de theorie iig.
Voor de kinderkamer lijkt me een zeer goede toepassing. Je krijgt straks weer de periode dat de houtkachels aan gaan. Dan is het (denk ik) schrikken wat het apparaatje meet. Je kunt dan wat eerder anticiperen door het raam, en luchtrooster, dicht te doen.
Heb je een link van waar je ‘m gekocht hebt? Sowieso hoger dan 22 euro en risico op additionele kosten.
Inderdaad hoger dan 22. Kans op BTW/inklaringskosten hoop ik nog meer te kunnen minimaliseren door de verkoper te vragen of deze een lagere waarde op het pakketje kan opgeven. Geen idee of deze het daadwerkelijk gaat doen.meesje schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 21:32:
[...]
Heb je een link van waar je ‘m gekocht hebt? Sowieso hoger dan 22 euro en risico op additionele kosten.
Anyhow, ik heb m voor ongeveer 45 kunnen weten te scoren op AliExpress. Via de app van Ali kon ik wat coins inwisselen voor een aantal coupons bij deze verkoper, waardoor ik iets meer dan 5 korting kon krijgen.
Anders hier voor iets meer dan 46 euro.
Goedkoper kon ik nergens vinden.
Stukje verwachtingsmanagement rondom de fijnstofmeter:
https://smartairfilters.c...ate-not-control-purifier/
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
In deze test wordt de geïntegreerde sensor van de Mi purifiers getest. Deze is kennelijk niet accuraat.DeOS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:01:
Stukje verwachtingsmanagement rondom de fijnstofmeter:
Het eerste comment geeft aan de de stand alone Xiaomi PM2.5 sensor wel juist werkt, doordat er een andere techniek gebruikt wordt.
Klopt dat dit gaat over de iets oudere airpurifiers. Eerste comment gaat inderdaad over iemand zijn ervaring waarbij hij de sensor buitenshuis vergelijkt met de metingen van de overheid. dit is natuurlijk wel even iets anders als metingen binnenshuis en de scenarios die zijn getest.meesje schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:19:
[...]
In deze test wordt de geïntegreerde sensor van de Mi purifiers getest. Deze is kennelijk niet accuraat.
Het eerste comment geeft aan de de stand alone Xiaomi PM2.5 sensor wel juist werkt, doordat er een andere techniek gebruikt wordt.
In het artikel en verderop in de comments wordt er echter ook gesproken over de pro en s variant van de airpurifier die dezelfde laser technologie gebruikt als de standalone sensor. Deze lijken vergelijkbare afwijkingen te geven.
[ Voor 12% gewijzigd door DeOS op 28-08-2018 10:27 ]
Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions
Die van mij (2S) komt vandaag binnen. Ik zal hem eerst eens een dag of wat naast de Eve room zetten, kijken hoe die twee zich verhouden.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Oei, dat is wel jammer.DeOS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:24:
[...]
In het artikel en verderop in de comments wordt er echter ook gesproken over de pro en s variant van de airpurifier die dezelfde laser technologie gebruikt als de standalone sensor. Deze lijken vergelijkbare afwijkingen te geven.
[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 28-08-2018 10:42 ]
Ik ben benieuwd!paQ schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:25:
Die van mij (2S) komt vandaag binnen. Ik zal hem eerst eens een dag of wat naast de Eve room zetten, kijken hoe die twee zich verhouden.
Misschien her en der in de kamer een paar lucht kwaliteit sensoren ophangen en hem daar ook op laten reageren.
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:26:[/b]
[...]
Ik ben benieuwd!
Hij draait hier nu een maandje denk ik.
Misschien her en der in de kamer een paar lucht kwaliteit sensoren ophangen en hem daar ook op laten reageren.
[/quote]
In Nederland is er weinig reden om een luchtreiniger neer te zetten.
Zelf heb ik de Xiaomi Air Purifier nu al meer dan een jaar staan ( heb katten en ben daar allergisch voor dus dacht ik dit zo een beetje te onderdrukken ) en de P.M 2.5 staat op dit moment op 10 ppm en komt ook in de maximale ventilatiestand niet daarboven.
De resterende filtercapaciteit na een jaar staat nog steeds op 98%!
Ding staat dagelijks een paar uur aan en doet blijkbaar toch zijn werk.
Ik merk weinig verschil of de luchtreiniger nu wel of niet aan staat, alleen tijdens het stofzuiger zet ik heb sowieso een tijdje aan om alle opdwarrelende stof te vangen.
Trouwens: geen rokers hier in huis want dan kun je zelf wel invullen hoe slecht de lucht binnenshuis wordt.
https://tweakers.net/ext/f/BUN4eCT1hcsTSQ6XToaUBDcj/full.png
[...]
Ik ben benieuwd!
[/quote]
In Nederland is er weinig reden om een luchtreiniger neer te zetten.
Zelf heb ik de Xiaomi Air Purifier nu al meer dan een jaar staan ( heb katten en ben daar allergisch voor dus dacht ik dit zo een beetje te onderdrukken ) en de P.M 2.5 staat op dit moment op 10 ppm en komt ook in de maximale ventilatiestand niet daarboven.
Ik merk weinig verschil of de luchtreiniger nu wel of niet aan staat, alleen tijdens het stofzuiger zet ik heb sowieso een tijdje aan om alle opdwarrelende stof te vangen.
Trouwens: geen rokers hier in huis want dan kun je zelf wel invullen hoe slecht de lucht binnenshuis wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door lowo op 28-08-2018 13:29 . Reden: foto toegevoegd ]
DeOS schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 10:24:
[...]
Met nadruk op lijken
Verder geeft de schrijver als reactie:I tested the Mi1, Mi2, and Mi2 Pro. Unfortunately I only have a record of the Mi1 and Mi2 data. The Mi2 Pro was at a friend’s apartment, where I had access for a limited period of time.
Verder zegt zijn collega over de PM2.5 sensor op basis van vergelijkbare standalone sensors:Does Xiaomi claim that the Mi2 Pro has a better particle counter? I’ve searched their website and haven’t found any claim about the particle counter. If you find a specific claim, let me know. Also, if you have a particle counter and the Mi2 Pro, let’s set up another test!
'reasonably' accurate is voor mijn doeleinden goed genoeg. Ik hoef niet exact te weten hoeveel particals in de lucht hangen. En dat kun je eigenlijk ook niet verwachten voor het geld en de afmeting van het apparaat. Goed = goed, slecht = slechtHaving said that, I have no doubt it’ll be ‘reasonably’ accurate, but accurate enough to ensure your air is clean 100% of the time… that’s a difficult one to answer.
Is dat niet de bedoeling?lowo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:06:
SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:26:[/b]
Dit is exact de reden waarom ik hem ook heb.In Nederland is er weinig reden om een luchtreiniger neer te zetten.
Hij schommelt meestal zo rond de 5 - 10 ppm hier. Bij het koken schiet hij meestal wel omhoog.
[ Voor 5% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 28-08-2018 14:09 ]
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Je zou kunnen proberen wat processen uit te zetten en het geluid, ben alleen bang dat dat niet voldoende is. Ik raad je aan die github issue te volgen, daar staan wat goede tips in!JBS schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:57:
[...]
Dat is positief! Zouden die twee punten die je in die post noemt op zich ook voldoende zijn zonder alles dat je al eerder geprobeerd hebt?
Hetzelfde als met de deurbel, als er post is twee foto's en een melding. Echter ik had de volledige code hier neer gezet en (gelukkig) werd ik er direct op gewezen dat iedereen mij berichtjes kon sturen ;-)Furiousz schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 15:47:
[...]
Ik snap hem niet helemaal, wat doe je precies met je brievenbus?
LUA voor de deurbel:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 local Speaker = 'Xiaomi Gateway Doorbell' local Knop = 'Deurbel' commandArray = {} if devicechanged[Knop] == 'Double Click' or devicechanged[Knop] == 'Click' or devicechanged[Knop] == 'Long Click' then commandArray[Speaker] = 'Set Level 10' commandArray['SendNotification']='Bel#Er staat iemand voor de voordeur#0#sound#extradata#http' commandArray['SendCamera:2'] = 'DEURBEL AFTER 5' end return commandArray
Bing
Ahhhh okbing69 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:57:
[...]
Hetzelfde als met de deurbel, als er post is twee foto's en een melding. Echter ik had de volledige code hier neer gezet en (gelukkig) werd ik er direct op gewezen dat iedereen mij berichtjes kon sturen ;-)
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Verwijderd
Ik heb net een gateway 2 binnengekregen. Heb ook 5 thermpratuursensors aangesloten. Nu valt de verbinding telkens weg. Hoe staan deze verbonden met de gateway? Is dat via bluetooth? Heb boven en beneden een paar. Camera doet het wel goed. Ook van buitenaf.
Volgens mij zijn er een aantal tweakers die hem hebben besteld. Hier is de volledige review en geüpdatet naar aanleiding van de Aqara app update. https://homekitnews.com/2018/08/27/aqara-hub-review/H.Spuybroek schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 15:23:
Heeft iemand al ervaring met de Aqara hub?
https://www.iculture.nl/n...hub-homekit-verkrijgbaar/
Nog steeds een aantal bugs, maar groot aantal zijn ook opgelost. Ben benieuwd hoe de niet ondersteunde MIJA accessoires werken, volgens de reviewer zijn automatiseringen nog wel mogelijk maar worden ze niet weer gegeven in de app (zowel aqara als apple home).
In dat kader, ik had vandaag contact met de servicedesk van aqara welke heeft aangegeven dat ze geleidelijk de komende maanden support zullen gaan bieden aan MIJA producten. Of dat nieuwe of bestaande producten zijn is helaas (nog) niet duidelijk.
Ze werken via zigbee, normaal gesproken zou de afstand niet snel een probleem moeten zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:02:
Ik heb net een gateway 2 binnengekregen. Heb ook 5 thermpratuursensors aangesloten. Nu valt de verbinding telkens weg. Hoe staan deze verbonden met de gateway? Is dat via bluetooth? Heb boven en beneden een paar. Camera doet het wel goed. Ook van buitenaf.
Verwijderd
Oke, de tijd van de camera kan je zeker niet juist zetten? Nu staat die nog op China. Had hem al op Berlijn gezet maar dat helpt niks.
Aurora schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 13:52:
[...]
[...]
Met nadruk op lijkenIn de comments is het voor de schrijver en zijn collega niet duidelijk of de standalone 2.5PM dezelfde sensor gebruikt als de nieuwere purifiers. Verder hebben ze de nieuwere purifiiers ook niet uitvoerig getest:
[...]
Verder geeft de schrijver als reactie:
[...]
Verder zegt zijn collega over de PM2.5 sensor op basis van vergelijkbare standalone sensors:
[...]
'reasonably' accurate is voor mijn doeleinden goed genoeg. Ik hoef niet exact te weten hoeveel particals in de lucht hangen. En dat kun je eigenlijk ook niet verwachten voor het geld en de afmeting van het apparaat. Goed = goed, slecht = slechtAls mijn buurman beneden op zijn terras een sigaretje opsteekt of de BBQ aanzet , schiet ongetwijfeld de PM2.5 waarde in mijn woonkamer de lucht in en mag de ventilatierooster dicht
het ding staat een uurtje aan, de eve room staat er pal naast op dezelfde hoogte als aan de achterkant 'laser sensor' van de 2S.SHIFTER [NL] schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 11:26:
[...]
Ik ben benieuwd!Hij draait hier nu een maandje denk ik.
Kwa luchtvochtigheid en temperatuur meten beide exact dezelfde waardes, resp. 57% en 24,1
kwa luchtkwaliteit morgen meer, dan gaan we weer klooien met dampen, lakken en fijnstof
beide staan op excellent, waarbij de 2S op 002 staat, en eve room 669ppm aangeeft.
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 28-08-2018 22:40 ]
Je bedoeld de Mi Home app toch?Verwijderd schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:48:
Kan ik ook 2 gateway’s aansluiten op 1 app?
Dan geen enkel probleem, ik heb nu 3 gateways op de Mi Home app aangemeld en zie alle sensoren!
( Gateway V1 ; Gateway V2 en de Air Conditioner Companion - meestal Gateway V3 genoemd )
Je ziet in de app zowel de sensoren die zijn aangemeld op de ene gateway alsook de overige sensoren die op een andere gateway zijn aangemeld ( in de betreffende ruimtes die je hebt toegewezen aan deze sensoren )
De Gateway V1 heb ik laten zitten na aanschaf van de V2 want hierop zijn een aantal temperatuur/luchtvochtigheid sensoren ; deur/raam sensoren en een motion sensor aangemeld.
Omdat de V1 niet Aqara sensoren ondersteund heb ik de V2 erbij gekocht en die daarop aangemeld.
Op de V2 zijn Aqara watersensoren, Aqara draadloze schakelaars, een Aqara Gordijnmotor, een Xiaomi Honeywell rookmelder en een Aqara cube aangemeld.
De "V3" heeft op dit moment nog geen aangemelde sensoren, dat komt nog.
Verwijderd
Bedankt, dan ga ik er nog 1 bestellen. Dan heb ik op de eerste verdieping ook bereik met die sensoren (als het dan goed is)
Heb je toevallig ook een manier gevonden om de token uit de v3 te krijgen? Die van mij ligt momenteel in de lade omdat ik de token er niet uit krijg (voor Homebridge gebruik).lowo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:54:
[...]
Je bedoeld de Mi Home app toch?
Dan geen enkel probleem, ik heb nu 3 gateways op de Mi Home app aangemeld en zie alle sensoren!
( Gateway V1 ; Gateway V2 en de Air Conditioner Companion - meestal Gateway V3 genoemd )
Je ziet in de app zowel de sensoren die zijn aangemeld op de ene gateway alsook de overige sensoren die op een andere gateway zijn aangemeld ( in de betreffende ruimtes die je hebt toegewezen aan deze sensoren )
De Gateway V1 heb ik laten zitten na aanschaf van de V2 want hierop zijn een aantal temperatuur/luchtvochtigheid sensoren ; deur/raam sensoren en een motion sensor aangemeld.
Omdat de V1 niet Aqara sensoren ondersteund heb ik de V2 erbij gekocht en die daarop aangemeld.
Op de V2 zijn Aqara watersensoren, Aqara draadloze schakelaars, een Aqara Gordijnmotor, een Xiaomi Honeywell rookmelder en een Aqara cube aangemeld.
De "V3" heeft op dit moment nog geen aangemelde sensoren, dat komt nog.
mi 2S purifier en eve room geven nu aan
mi / eve
23,8 / 23,5
56% / 57%
6 ug/m3 / 628 ppm
Dat lijkt dus momenteel allemaal nagenoeg gelijk te zijn
mi / eve
23,8 / 23,5
56% / 57%
6 ug/m3 / 628 ppm
Dat lijkt dus momenteel allemaal nagenoeg gelijk te zijn
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 29-08-2018 08:54 ]
Weet iemand toevallig of er inmiddels ook een Xiaomi/Aqara beschikbaar is voor rolgordijnen / luxeflex / jaloezieen? Ik het zelf niet vinden, wel een "normale" gordijnen.
niet out of the boxMyLilPWNY schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 08:56:
Weet iemand toevallig of er inmiddels ook een Xiaomi/Aqara beschikbaar is voor rolgordijnen / luxeflex / jaloezieen? Ik het zelf niet vinden, wel een "normale" gordijnen.
Nee sorry, heb hem pas en maak nog steeds gebruik van de Mi Home app.Rgerr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:36:
[...]
Heb je toevallig ook een manier gevonden om de token uit de v3 te krijgen? Die van mij ligt momenteel in de lade omdat ik de token er niet uit krijg (voor Homebridge gebruik).
Beste mensen,
Even een klein vraagje van mij.
Zijn er toevallig al rgb gu10 spots die ik kan koppelen aan de gateway en werken?
Kom er met google niet uit
Gr
Zijn er toevallig al rgb gu10 spots die ik kan koppelen aan de gateway en werken?
Kom er met google niet uit

Gr
[ Voor 10% gewijzigd door NickMers op 29-08-2018 10:44 ]
neeNickMers schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 10:43:
Beste mensen,
Kom er met google niet uit![]()
Gr
De mi 2S purifier meet geen VOC 
heb er niks aan daarom.
Maar retour afzender denk ik zo
Metingen met een eve room lopen enorm uiteen als ik er doelbewust een damp naast plaats
heb er niks aan daarom.
Metingen met een eve room lopen enorm uiteen als ik er doelbewust een damp naast plaats
[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 29-08-2018 12:28 ]
kan iemand mij aub uitleggen/linken welke variant nu de V3 gateway zou moeten zijn,
xiaomi-aqara-air-conditioning-companion-temperature-humidity-sensor/
ben geneigd om gewoon voor de V2 variant te gaan.
uiteindelijke bestemd voor hass.io/home assistant.
op de officiële? website wordt met geen woord gesproken over een gateway functie. ?lowo schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 22:54:
[...]
.....
.....
Check de topic start. Op de site van GB wordt wel ‘gateway’ vermeld.Zephyr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:10:
kan iemand mij aub uitleggen/linken welke variant nu de V3 gateway zou moeten zijn,
[...]
op de officiële? website wordt met geen woord gesproken over een gateway functie. ?
Maar inderdaad de meesten gaan inderdaad voor v2 en daardoor ook het meeste support van tweakers mag verwachten.
Hmm jammer dat hij geen VOC meet... Dat zou een mooie feature zijn.paQ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 12:27:
De mi 2S purifier meet geen VOC
heb er niks aan daarom.
Waarom is dit voor jou nou precies zo belangrijk? Die gevaarlijke stoffen komen niet vaak voor volgens mij (maar misschien denk ik aan de verkeerde stoffen)
Accepteren ze dat nog? Een aangenomen pakket retour afzender sturen?
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt, maar misschien heb ik wel interesse voor een 2e
[ Voor 12% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 29-08-2018 13:59 ]
Zie bijvoorbeeld deze uitleg: YouTube: Xiaomi / Aqara Air Conditioner Gateway - Full WalkthroughZephyr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:10:
[...]
op de officiële? website wordt met geen woord gesproken over een gateway functie. ?
sja hij komt gewoon van een NL webshop, dus why not?SHIFTER [NL] schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 13:56:
[...]
Hmm jammer dat hij geen VOC meet... Dat zou een mooie feature zijn.
Waarom is dit voor jou nou precies zo belangrijk? Die gevaarlijke stoffen komen niet vaak voor volgens mij (maar misschien denk ik aan de verkeerde stoffen)
Accepteren ze dat nog? Een aangenomen pakket retour afzender sturen?
Ik weet niet wat je ervoor betaald hebt, maar misschien heb ik wel interesse voor een 2e
Er zwerven hier nogal wat oplosmiddelen e.d.
De room houdt op zich prima bij wanneer dat te veel wordt. Dan pas ik daar de MV op aan en desnoods gaat er een deur open.
Ik zou nog kunnen zien of hij wel VOC afbreekt, anders is het een nutteloos apparaat voor mij
Ik wilde nog de vibration sensor kopen met de bedoeling om dit aan mijn wasmachine te hangen, maar ik weet niet of dit gaat werken en of ik een regel kan maken in de mi home app, dat ik een notificatie ontvang als er xx minuten geen vibratie meer is. <-- een tweaker die hier antwoord op kan geven?
wat ik nog graag zou willen: een deurbel a la 'ring/nest' van xiaomi..
uur op vol vermogen gedraaid; eve room geeft nog steeds min of meer dezelfde ppm waarde (VOC ws) aan.paQ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:18:
[...]
sja hij komt gewoon van een NL webshop, dus why not?
De room houdt op zich prima bij wanneer dat te veel wordt. Dan pas ik daar de MV op aan en desnoods gaat er een deur open.
Ik zou nog kunnen zien of hij wel VOC afbreekt, anders is het een nutteloos apparaat voor mij
VOC afvangen doet ie dus ook niet (althans niet het blauwe filter)
Eve room staat nu even bovenop de mi uitlaat, op vol vermogen. Kijken wat dat brengt
edit:
na ca 30 min nog steeds onveranderd; eerder iets erger
Ik vraag me echt af wat dit ding eigenlijk doet

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 29-08-2018 15:29 ]
https://smartairfilters.c...ate-not-control-purifier/paQ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 15:09:
[...]
uur op vol vermogen gedraaid; eve room geeft nog steeds min of meer dezelfde ppm waarde (VOC ws) aan.
VOC afvangen doet ie dus ook niet (althans niet het blauwe filter)
Eve room staat nu even bovenop de mi uitlaat, op vol vermogen. Kijken wat dat brengt
edit:
na ca 30 min nog steeds onveranderd; eerder iets erger
Ik vraag me echt af wat dit ding eigenlijk doet
Tijd voor een nieuwe sig..
Filteren fijnstof. Voor NL bijvoorbeeld handig als je rookt of zelf een houtkachel hebt.
Zelf overweeg ik zo’n xiaomi pm2.5 aan te schaffen. Voor op de slaapkamer zodat ik voortijdig de ramen/luchtroosters dicht kan doen. Straks krijg je weer de periode dat massaal de houtkachels aangezet worden.
Ik kan niet meer inloggen in de Mijia Home app? Server down? Meerdere mensen last van?
Ah op die manier. Ik dacht vanuit china.paQ schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:18:
[...]
sja hij komt gewoon van een NL webshop, dus why not?
Misschien dat het eco filter (blauwe) dit niet afbreekt. Ik kan zo 1,2,3, geen info vinden over de andere filters (groen, paars) die bevestigd of ze dit wel doen.
Ik heb een vraag over de aqara curtain rails, voor iemand die ze al in gebruik heeft.
Ik zou de linker en rechter zijde van het gordijn afzonderlijjk willen aansturen.
Met 1 motor met center opening/sluiting is dit niet mogelijk. (1 belt)
Als ik een linker en een rechter versie koop met beide één motor moet dit volgens mij wel lukken.
Nu is de vraag kan ik ze samen tegelijkertijd aansturen? (domoticz)
En overlappen de gordijnen wel in de center met een linker en rechter versie?
Ik zou de linker en rechter zijde van het gordijn afzonderlijjk willen aansturen.
Met 1 motor met center opening/sluiting is dit niet mogelijk. (1 belt)
Als ik een linker en een rechter versie koop met beide één motor moet dit volgens mij wel lukken.
Nu is de vraag kan ik ze samen tegelijkertijd aansturen? (domoticz)
En overlappen de gordijnen wel in de center met een linker en rechter versie?
weet niet hoe de gevoeligheid wordt uitgedrukt voor de sensor, chinese details zijn nog al slecht vertaald naar engels zoals te verwachten,SolarOrbiter schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 14:29:
Ik wilde nog de vibration sensor kopen met de bedoeling om dit aan mijn wasmachine te hangen, maar ik weet niet of dit gaat werken en of ik een regel kan maken in de mi home app, dat ik een notificatie ontvang als er xx minuten geen vibratie meer is. <-- een tweaker die hier antwoord op kan geven?
maar de sensitivity is dus aanpasbaar om valse meldingen te voorkomen.
op "high' plakken ze deze dus als voorbeeld op een kluisdeur, neem aan dat het dus goed moet lukken met een wasmachine (centrifugeren, laatste "tik/audio signaal" na voltooien programma)
In mijn enthousiasme heb ik een dooya rolgordijnmotor besteld welke aangestuurd zou moeten kunnen worden met domoticz e.d. Helaas zie ik nu pas dat de dooya motor voor een 38mm rolgordijn buis is. Mijn huidige buis van mijn rolgordijn is 28mm, het gaat niet passen dus...
Ik vroeg me af of er iemand weet waar ik makkelijk zo een 38 mm buis kan kopen/ bestellen? Met google kom ik echt nergens uit, schijnt nogal moeilijk te zijn om zelf een rolgordijn in elkaar te prutsen....
Ik vroeg me af of er iemand weet waar ik makkelijk zo een 38 mm buis kan kopen/ bestellen? Met google kom ik echt nergens uit, schijnt nogal moeilijk te zijn om zelf een rolgordijn in elkaar te prutsen....
Onderaan de pagina staan de buizen.vwtune schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:48:
In mijn enthousiasme heb ik een dooya rolgordijnmotor besteld welke aangestuurd zou moeten kunnen worden met domoticz e.d. Helaas zie ik nu pas dat de dooya motor voor een 38mm rolgordijn buis is. Mijn huidige buis van mijn rolgordijn is 28mm, het gaat niet passen dus...
https://www.werff-zonweri...l_gordijn_onderdelen.html
Lovely.Snuffelke schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:53:
[...]
Onderaan de pagina staan de buizen.![]()
https://www.werff-zonweri...l_gordijn_onderdelen.html
Die dooya motoren zijn overigens een goed alternatief voor mensen welke op een Xiaomi variant zitten te wachten
De Mi Home app toont dat er voor de Xiaomi Hygrothermograph een firmware update beschikbaar is (versie 1.0.1_0066. Ik leg de iPad naast het device, echter het lukt me niet om de firmware te upgraden. Is het jullie wel gelukt?
Als ik op Update now Klik, krijg ik eerst "Preparing for update", daarna "Updating" (met een percentage oplopend tot 100) en vervolgens de melding "Updating" met een 2/3e groene cirkel. Na 15 minuten is er nog steeds niks veranderd.
Als ik op Update now Klik, krijg ik eerst "Preparing for update", daarna "Updating" (met een percentage oplopend tot 100) en vervolgens de melding "Updating" met een 2/3e groene cirkel. Na 15 minuten is er nog steeds niks veranderd.
iemand nog tips voor installeren van een custom firmware op een Xiaofang camera? Ik heb de volgende hack op een dafang camera weten te installeren. Maar ik krijg deze niet werkend op de xiaofang.
Iemand tips of eventueel een andere hack?
Ik zit op de mainland China server, er gaat volgens mij iets fout op de server. Devices zijn niet zichtbaar. En net had ik heel veel vertraging. Meer mensen last van?
Had net ook wat problemen maar nu werkt alles weer. Ook m'n Xiaofang kunnen updaten.groggy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 19:21:
Ik zit op de mainland China server, er gaat volgens mij iets fout op de server. Devices zijn niet zichtbaar. En net had ik heel veel vertraging. Meer mensen last van?
🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...
Misschien heb je een "Classic" Xiaofang?Jerry_bboy schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 18:38:
iemand nog tips voor installeren van een custom firmware op een Xiaofang camera? Ik heb de volgende hack op een dafang camera weten te installeren. Maar ik krijg deze niet werkend op de xiaofang.
Er staat in de tekst van jou link ondermeer: If you have a classic XiaoFang with a ARM-Processor, consider using https://github.com/samtap/fang-hacks
Ik zag dat ook Europees nu als server te kiezen is. Alleen als je alles er al in hebt en je zit op China en wilt switchen ben je alles kwijt. Of is hier een oplossing voor?
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Vraagje.
Als ik een smartthing heb, een google home maar ook wat aqara spulletjes (cune, temp, humidty sensor) die ik via DH probeer aan te sturen met mijn SmartThing, heeft een Xiaomi Gateway dan nog nut?
Als ik een smartthing heb, een google home maar ook wat aqara spulletjes (cune, temp, humidty sensor) die ik via DH probeer aan te sturen met mijn SmartThing, heeft een Xiaomi Gateway dan nog nut?
Weet iemand toevallig of Xiaomi een CO2 meter heeft?
Heb ze nog niet gezien iigSHIFTER [NL] schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 08:42:
Weet iemand toevallig of Xiaomi een CO2 meter heeft?
Ik heb op dit moment 2 gateways (V2) in huis, 1 in de hal beneden en 1 op de eerste verdieping in de gang. Beneden heeft ie ook de functie als deurbel en verlichting in de nacht. Boven verlichting in de nacht en beide dienen ook als alarm. Nu is het zo dat ik de laatste tijd merk dat wanneer ik het alarm even test of het nog wel werkt, alleen boven het geluid werkt, beneden blijft dan stil. Als ik bij apparaten ga kijken, zie ik dat bij de gateway staat dat het geluid uit is, dus je ziet geen percentage op welke stand ie staat of laatste stand (deurbel is 80%, dummy knop wanneer ik het alarm aanzet, geluid 10%)
Nu vraag ik me af of het normaal is dat wanneer er een bepaalde tijd geen activiteit (lees: er moest geluid uit komen) dat de gateway zelf in de stand uit gaat? Gisteravond heb ik de schakelaar van off naar on gezet, en toch kwam er nog geen geluid uit, ik moest de gateway dus echt van het stroom halen voordat ie het weer deed (het geluid, want verlichting e.d. doet het wel gewoon zoals het hoort)
De gateway van boven blijft altijd op 80% geluid staan en ik zie hem ook nooit de status 'off' krijgen. Wellicht dat dit komt omdat het een 2e gateway is, geen idee...
Nu vraag ik me af of het normaal is dat wanneer er een bepaalde tijd geen activiteit (lees: er moest geluid uit komen) dat de gateway zelf in de stand uit gaat? Gisteravond heb ik de schakelaar van off naar on gezet, en toch kwam er nog geen geluid uit, ik moest de gateway dus echt van het stroom halen voordat ie het weer deed (het geluid, want verlichting e.d. doet het wel gewoon zoals het hoort)
De gateway van boven blijft altijd op 80% geluid staan en ik zie hem ook nooit de status 'off' krijgen. Wellicht dat dit komt omdat het een 2e gateway is, geen idee...
Ik ben aan het bijlezen en heb nog niet alles gelezen. Dus sorry als dit al opgelost is. Maar wilde onderstaande URL wel met jullie delen.Rgerr schreef op woensdag 29 augustus 2018 @ 07:36:
[...]
Heb je toevallig ook een manier gevonden om de token uit de v3 te krijgen? Die van mij ligt momenteel in de lade omdat ik de token er niet uit krijg (voor Homebridge gebruik).
Ik heb vorige week namelijk mijn netwerk (SSID e.d.) aangepast. Dus ook mijn Vacuüm, Gateway en Yeelight opnieuw in Domoticz moeten zetten.
Ik kreeg de tokens niet via MiToolKit. Omdat mijn telefoon encrypt is.
Dus wat heb ik gedaan?
-oude android telefoon gepakt met root access
-oude MiHome app geïnstalleerd (zoek op internet naar de app versie rond of voor versie 5.0)
-inloggen en eventueel apparaten toevoegen (als alle apparaten al in je app staan hoef je alleen in te loggen en zie je al je apparaten)
-miio2.db uit de "/data/data/com.xiaomi.smarthome/databases/" halen
-uploaden op http://miio2.yinhh.com
-alle tokens waren ineens zichtbaar
Hoe betrouwbaar is deze site? Geen idee! Eventueel vooraf een tijdelijk wachtwoord invoeren en na uploaden weer wijzigen. 2eet niet of dit soort gegevens in de .db staan.
Volgens mij niet. De smart things hub neemt de rol van de Xiaomi gateway over.maartend schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 07:47:
Vraagje.
Even voor degenen die geïnteresseerd zijn: De nieuwe Aqara cube werkt nu binnen Domoticz (beta laatste versie)
Iemand die eens wil verifiëren of de ' gateway volume' knop in domoticz, na een bepaalde tijd, weer de status: ' off' krijgt??? wellicht is het niet erg dat ie de status ' off' krijgt, maar wanneer de ' gateway volume' weer aangesproken wordt, dan moet er wel weer geluid uitkomen natuurlijk. Het begon mij op te vallen nadat er mensen aanbelde, en er geen geluid uit kwam. de gateway zelf doet het wel gewoon aangezien alle connected devices gewoon werken. Om er weer geluid uit te laten komen, moet ik de gateway van het stroom halen en er weer op. Dit moet ik dus nu dagelijks doen. Frustrerend te noemenvwtune schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:00:
Ik heb op dit moment 2 gateways (V2) in huis, 1 in de hal beneden en 1 op de eerste verdieping in de gang. Beneden heeft ie ook de functie als deurbel en verlichting in de nacht. Boven verlichting in de nacht en beide dienen ook als alarm. Nu is het zo dat ik de laatste tijd merk dat wanneer ik het alarm even test of het nog wel werkt, alleen boven het geluid werkt, beneden blijft dan stil. Als ik bij apparaten ga kijken, zie ik dat bij de gateway staat dat het geluid uit is, dus je ziet geen percentage op welke stand ie staat of laatste stand (deurbel is 80%, dummy knop wanneer ik het alarm aanzet, geluid 10%)
Sinds gisteren in bezit van de nieuwe hub en de installatie ging vrij snel en makkelijk. Temperatuur & humidity senors en de deur/raam sensors waren snel gekoppeld en zichtbaar in de Aqara home en de Homekit app.granturismo5 schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 21:25:
[...]
Volgens mij zijn er een aantal tweakers die hem hebben besteld. Hier is de volledige review en geüpdatet naar aanleiding van de Aqara app update. https://homekitnews.com/2018/08/27/aqara-hub-review/
Nog steeds een aantal bugs, maar groot aantal zijn ook opgelost. Ben benieuwd hoe de niet ondersteunde MIJA accessoires werken, volgens de reviewer zijn automatiseringen nog wel mogelijk maar worden ze niet weer gegeven in de app (zowel aqara als apple home).
In dat kader, ik had vandaag contact met de servicedesk van aqara welke heeft aangegeven dat ze geleidelijk de komende maanden support zullen gaan bieden aan MIJA producten. Of dat nieuwe of bestaande producten zijn is helaas (nog) niet duidelijk.
Echter de smart plug en mini switch (laatste is echt een Aqara met het zelfde artikel nummer als op de Aqara website) werken nog niet zoals verwacht. Ze koppelen prima aan de hub en zijn zichtbaar bij de automatiseringen maar verschijnen niet als items in beide apps. En kan je er dus eigenlijk niks mee op dit moment.
Ben intussen in contact met de helpdesk en hoop snel duidelijkheid te krijgen.
Over het algemeen tevreden over de kwaliteit en werking. Batterijen van de deursensoren gaan niet erg lang mee en de kleine knopjes om te koppelen blijven bij sommige items wel eens hangen/plakken. Reactie snelheid op de sensoren is wel echt snel. Sneller dan de Elgato en Philips sensoren.
Voor de mensen met een Aqara cube: Sinds de nieuwe firmware update (bridge) werkt de Aqara cube met home assistant
Batterijen van deur sensoren gaan niet lang mee in de nieuwe hub? Momenteel de V2 hub in gebruik en sinds aanschaf (vorig jaar winter) batterijen nog niet vervangen. Zitten zelfs nog op ~40%.Mothergoose schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:40:
[...]
Sinds gisteren in bezit van de nieuwe hub en de installatie ging vrij snel en makkelijk. Temperatuur & humidity senors en de deur/raam sensors waren snel gekoppeld en zichtbaar in de Aqara home en de Homekit app.
Echter de smart plug en mini switch (laatste is echt een Aqara met het zelfde artikel nummer als op de Aqara website) werken nog niet zoals verwacht. Ze koppelen prima aan de hub en zijn zichtbaar bij de automatiseringen maar verschijnen niet als items in beide apps. En kan je er dus eigenlijk niks mee op dit moment.
Over het algemeen tevreden over de kwaliteit en werking. Batterijen van de deursensoren gaan niet erg lang mee en de kleine knopjes om te koppelen blijven bij sommige items wel eens hangen/plakken. Reactie snelheid op de sensoren is wel echt snel. Sneller dan de Elgato en Philips sensoren.
Bij mij beginnen van de oudste temperatuur/vochtigheidssensoren de batterijen het te begeven.Rgerr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:04:
[...]
Batterijen van deur sensoren gaan niet lang mee in de nieuwe hub? Momenteel de V2 hub in gebruik en sinds aanschaf (vorig jaar winter) batterijen nog niet vervangen. Zitten zelfs nog op ~40%.
Deze sensoren zijn in 2015(!) gekocht.
Sterker nog, de deur/raamsensoren gekocht in 2015 doen het allemaal nog prima.
Hier gaan de deuren niet tientallen keren per dag open en dicht dus misschien is het daarom wel.
Goed nieuws. Dank voor het delen van je ervaring. Ik had van de week ook contact met de servicedesk, de smart plug is nog niet officieel ondersteund maar werkt wel in automatisering. Ze gaven aan dat ze aankomende maanden ook geleidelijk de MIJA producten willen gaan ondersteunen (incl. Homekit).Mothergoose schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 16:40:
[...]
Sinds gisteren in bezit van de nieuwe hub en de installatie ging vrij snel en makkelijk. Temperatuur & humidity senors en de deur/raam sensors waren snel gekoppeld en zichtbaar in de Aqara home en de Homekit app.
Mijn volume knop in Domoticz staat op off maar de schuif staat op 20% oid.vwtune schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 12:41:
[...]
Iemand die eens wil verifiëren of de ' gateway volume' knop in domoticz, na een bepaalde tijd, weer de status: ' off' krijgt??? wellicht is het niet erg dat ie de status ' off' krijgt, maar wanneer de ' gateway volume' weer aangesproken wordt, dan moet er wel weer geluid uitkomen natuurlijk. Het begon mij op te vallen nadat er mensen aanbelde, en er geen geluid uit kwam. de gateway zelf doet het wel gewoon aangezien alle connected devices gewoon werken. Om er weer geluid uit te laten komen, moet ik de gateway van het stroom halen en er weer op. Dit moet ik dus nu dagelijks doen. Frustrerend te noemenHet heeft wel een half jaar goed gewerkt, dus geen idee waarom het nu zo gaat.
Als ik dan bij Doorbell in Domoticz een toontje kies komt er gewoon geluid uit.
Ik heb de V2 gateway en laatste stable van Domoticz.
Top. Dat de smart plug niet zou werken had ik wel verwacht, die ik heb is ook niet onder het merk Aqara uitgekomen. Maar dat de mini switch niet werkt baal ik toch echt van. Had deze ingedachte als deurbel en lichtschakelaar.granturismo5 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 18:35:
[...]
Goed nieuws. Dank voor het delen van je ervaring. Ik had van de week ook contact met de servicedesk, de smart plug is nog niet officieel ondersteund maar werkt wel in automatisering. Ze gaven aan dat ze aankomende maanden ook geleidelijk de MIJA producten willen gaan ondersteunen (incl. Homekit).
Wat betreft de batterij opmerking, ik denk dat ik in één sensor gewoon een slechte batterij had. De rest is namelijk nog rond de 80%.
Oke dus dat lijkt normaal gedrag, maar waarom staat en blijft ie bij mijn 2e gateway wel altijd aan staan?jobr schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 19:15:
[...]
Mijn volume knop in Domoticz staat op off maar de schuif staat op 20% oid.
Als ik dan bij Doorbell in Domoticz een toontje kies komt er gewoon geluid uit.
Ik heb de V2 gateway en laatste stable van Domoticz.
Het vreemde is dat mijn gateway welke beneden staat, op een bepaald moment echt geen geluid meer geeft wanneer ie dat wel zou moeten doen (wanneer er iemand aanbelt ofzo) Ik heb de afgelopen 3 dagen dus al gehad dat ik de status op ' off' zag staan en ik voor de test maar even ging aanbellen. Er kwam toen idd geen geluid uit de speaker, toen heb ik de gateway van stroom gehaald en weer opnieuw erin, toen werkte ie wel weer, om vervolgens de status na een tijdje weer op ' off' ging, ik daarna weer aanbelde en er wel nog gewoon geluid uit kwam, tot de volgende dag.. weer geen geluid.... Beetje vreemd dus.

Ik heb met dank aan het Xiaomi en dit topic ook e.e.a. aangeschat aan producten (5 Yeelights, 4 sensors, Gateway V2 en een camera).
Alles werkt goed naar behoren en bevalt prima! Heb ook een Hue starterskit maar die gaat vervangen worden voor dit spul.
Nu loop ik tegen een probleem aan met de sensors.
Ik wil er 1 in de toilet ruimte plaatsen, zodat het licht daar aangaat bij beweging en na 1 minuut geen beweging weer uit gaat. Vrij basic, maar de sensors willen het op geen mogelijkheid doen met die lamp.
Ik heb alle 5 lampen en alle 4 sensors geprobeerd, maar de combi sensor + toilet lamp doet het gewoon niet.
De schakelaar is gewoon aan, maar toch reageert de sensor niet en gaat de lamp niet aan.
Als ik een andere lamp in de woonkamer pak en probeer met welke sensor dan ook, werkt het goed en gaat de lamp automatisch aan en weer uit na een minuut inactiviteit.
Iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen?
Gebruiken nu gewoon de schakelaar, maar wil graag met sensor werken..
Alles werkt goed naar behoren en bevalt prima! Heb ook een Hue starterskit maar die gaat vervangen worden voor dit spul.
Ik wil er 1 in de toilet ruimte plaatsen, zodat het licht daar aangaat bij beweging en na 1 minuut geen beweging weer uit gaat. Vrij basic, maar de sensors willen het op geen mogelijkheid doen met die lamp.
Ik heb alle 5 lampen en alle 4 sensors geprobeerd, maar de combi sensor + toilet lamp doet het gewoon niet.
De schakelaar is gewoon aan, maar toch reageert de sensor niet en gaat de lamp niet aan.
Als ik een andere lamp in de woonkamer pak en probeer met welke sensor dan ook, werkt het goed en gaat de lamp automatisch aan en weer uit na een minuut inactiviteit.
Misschien onvoldoende bereik met de Gateway?
De sensoren maken via zigbee contact met de gateway maar maken zelf geen mesh netwerk zoals bijvoorbeeld de Philips Hue lampen. Hierdoor ben je enigszins beperkt voor wat betreft de afstand tot de gateway.
De sensoren maken via zigbee contact met de gateway maar maken zelf geen mesh netwerk zoals bijvoorbeeld de Philips Hue lampen. Hierdoor ben je enigszins beperkt voor wat betreft de afstand tot de gateway.
[ Voor 42% gewijzigd door lowo op 01-09-2018 23:45 ]
Dat is positief. Hoeveel procent batterij geven de sensoren die het gaan begeven nu aan? Ik heb mijn huis vol hangen met raam/deur, body, smoke sensoren. Helaas alle drie een andere batterij erin. Ik wil alvast wat batterijen op plank gaan leggen. Helaas heb ik nog nergens een handig filmpje of iets gezien hoe je de batterijen kunt vervangen.lowo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:24:
[...]
Bij mij beginnen van de oudste temperatuur/vochtigheidssensoren de batterijen het te begeven.
Deze sensoren zijn in 2015(!) gekocht.
Sterker nog, de deur/raamsensoren gekocht in 2015 doen het allemaal nog prima.
Hier gaan de deuren niet tientallen keren per dag open en dicht dus misschien is het daarom wel.
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Zie je in de Mi home app wel dat de sensor getriggered wordt?iketot schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 22:22:
Ik heb met dank aan het Xiaomi en dit topic ook e.e.a. aangeschat aan producten (5 Yeelights, 4 sensors, Gateway V2 en een camera).
Vanaf vanochtend heb ik als test, om een bepaalde tijd op de deurbel (xiaomi switch) gedrukt om de deurbel te activeren. Dat werkte normaal tot een half uur geleden, toen kwam er weer geen geluid uit de gateway, ook als ik de gateway aanstuur om de standaard ringtones of alarm tones te laten afspelen.. ik ben in de logs gaan kijken, maar alles wordt netjes getriggerd, samen met geluid gaat ook de rgb ring van de gateway branden zoals ik het heb ingesteld, de verlichting doet het dus gewoon. Ik ben via de app gaan kijken of ik er dan wel geluid uit kan krijgen, ook dat werkt niet meer, wel het aansturen van de verlichting, en al mijn aangesloten switches en apparaten werken ook normaal. Ik ben toen naar mijn tweede gateway gaan kijken of daar dan wel geluid uit komt.... ook dus niet meer.... ik krijg er pas weer geluid uit wanneer ik ze beide van stroom haal en weer op stroom zet.
Wat kan dit toch zijn? Voor mij is het geluid uit de gateway juist een belangrijk aspect in mijn gehele huis, nu is dat deel totaal onbetrouwbaar geworden.
Wat kan dit toch zijn? Voor mij is het geluid uit de gateway juist een belangrijk aspect in mijn gehele huis, nu is dat deel totaal onbetrouwbaar geworden.
[ Voor 4% gewijzigd door vwtune op 02-09-2018 12:21 ]
Er zit 1 muur tussen (geen draag/steun muur dus niet zo dik als een buitenmuur).lowo schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 23:44:
Misschien onvoldoende bereik met de Gateway?
Maar, als ik de sensor in de woonkamer (achter die muur) zet, dan gaat de lamp ook niet aan..
Jep, alle sensors die hebben continue het bericht "Motion detected". Dus de Mi App die registreerd wel iets, maar voert dan geen actie uit met die specifieke lamp locatie.123teun123 schreef op zondag 2 september 2018 @ 10:12:
[...]
Zie je in de Mi home app wel dat de sensor getriggered wordt?
En nu voor € 7.80 bij Gearbest https://m.gearbest.com/access-control/pp_1845856.htmlGJV93 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:01:
Voor de mensen met een Aqara cube: Sinds de nieuwe firmware update (bridge) werkt de Aqara cube met home assistant
Vaag probleem. Hier triggert HA de Milight lamp in de wc als er motion is. Tussen de wc en gateway zit +/- 7 meter en 2 muren. Maar als de mi app het bericht "motion detected" geeft, dan komt het signaal wel goed door dus aan het bereik zou het niet moeten liggen. Anders zou je de gateway nog in de wc kunnen hangen om te testen.iketot schreef op zondag 2 september 2018 @ 21:22:
[...]
Er zit 1 muur tussen (geen draag/steun muur dus niet zo dik als een buitenmuur).
Maar, als ik de sensor in de woonkamer (achter die muur) zet, dan gaat de lamp ook niet aan..![]()
[...]
Jep, alle sensors die hebben continue het bericht "Motion detected". Dus de Mi App die registreerd wel iets, maar voert dan geen actie uit met die specifieke lamp locatie.
Ligt het niet aan de lamp zelf? Heb je een lamp uit de woonkamer in de wc geprobeerd? Of probeer de lamp op een bepaalde tijd aan te laten gaan i.p.v. door de motion.
Bedankt voor deze update! Zelf maak ik gebruik van homebridge, maar daarmee werkte de Aqara cube ook niet goed. Wellicht nu wel na de update. Komende week maar eens proberen.GJV93 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:01:
Update van GitHub:
Today I updated my gateway firmware to 1.4.1_157.0143 using the Mi Home App (on mainland china server) and now the cube is working fine. My plugin version is 0.6.9 and the buttons/switches are discovered in Homekit, assining actions also works. So you have to update your Gateway and the issue should be solved. Also restart your homebridge to refresh the accessories. So I guess it was a faulty gateway firmware.
Onder homebridge behoort het dus ook te werken.
Zeker een vaag probleem. Nee aan de lamp ligt het ook niet, heb meerdere lampen daar opgehangen, maar geen van alle doen ze het, en als ik de lamp in de woonkamer zet dan werkt die ook weer normaal met de sensor.. De sensors en lampen doen het dus allemaal, alleen niet als de lamp in de toilet ruimte hangt..KvNwPPr schreef op maandag 3 september 2018 @ 09:52:
[...]
En nu voor € 7.80 bij Gearbest https://m.gearbest.com/access-control/pp_1845856.html
[...]
Vaag probleem. Hier triggert HA de Milight lamp in de wc als er motion is. Tussen de wc en gateway zit +/- 7 meter en 2 muren. Maar als de mi app het bericht "motion detected" geeft, dan komt het signaal wel goed door dus aan het bereik zou het niet moeten liggen. Anders zou je de gateway nog in de wc kunnen hangen om te testen.
Ligt het niet aan de lamp zelf? Heb je een lamp uit de woonkamer in de wc geprobeerd? Of probeer de lamp op een bepaalde tijd aan te laten gaan i.p.v. door de motion.

Ik ga nog wat stoeien inderdaad, kijken of ik er wat van kan maken..
Het enige dat ik soms ervaar is dat de Door/Window sensor "Open" zegt terwijl de deur wel degelijk gesloten is.
Dat gebeurt dan meestal met het openen en sluiten, lijkt dan iets fout te gaan in de volgorde (als het binnen een minuut is?) of door dubbele registratie.
Dat gebeurt dan meestal met het openen en sluiten, lijkt dan iets fout te gaan in de volgorde (als het binnen een minuut is?) of door dubbele registratie.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ik merk dat mijn door/window sensor altijd een verkeerde tijd aangeeft
Ook al staan de time settings op Amsterdam.
Maar toch telt hij er 6 uur bij iedere keer.
PSN: McMillan0984
Ik heb ook wat cameras en ook daar werkt het niet. Volgens mij gaat een correcte tijd tonen sowieso niet lukken zolang je mainland China als regio hebt gekozen. Het is gelukkig niet heel erg verder.Clavat schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:25:
Ik gebruik een hele boel van deze sensoren icm Homey.
Nou vroeg ik me af, verschijnen er wel eens firmware updates van deze xiaomi sensoren? Homey is niet in staat de firmware van apparaten te updaten.
Heeft het zin om hiervoor een gateway aan te schaffen? Om zo af en toe eens even de firmware te checken?
Nou vroeg ik me af, verschijnen er wel eens firmware updates van deze xiaomi sensoren? Homey is niet in staat de firmware van apparaten te updaten.
Heeft het zin om hiervoor een gateway aan te schaffen? Om zo af en toe eens even de firmware te checken?
Ik heb gemerkt dat er best vaak updated zijn. Wanneer ik iets nieuws koppel is er eigenlijk altijd wel direct een update beschikbaar. Je moet natuurlijk wel afwegen hoeveel het nu echt oplost.powermarcel10 schreef op maandag 3 september 2018 @ 13:58:
Ik gebruik een hele boel van deze sensoren icm Homey.
Raar, hier lopen deze sensoren juist prima op tijd.Clavat schreef op maandag 3 september 2018 @ 12:25:
Enige tijdverschil zit in de Dafang en XiaoFang camera's die ik in gebruik heb.
Daar krijg ik steeds de "Chinese" tijd te zien.
Edit: net mijn "stokoude" XiaoYi 720p camera's even aangesloten op een voeding en die geven waarachtig WEL de juiste tijd weer..

[ Voor 12% gewijzigd door lowo op 03-09-2018 15:43 ]
Thanks! Ontvang je ook regelmatig updates wanneer de apparaten al langere tijd gekoppeld zijn? En gaat het hier ook daadwerkelijk over zigbee sensoren waar je de updates voor ontvangt?i7x schreef op maandag 3 september 2018 @ 14:25:
[...]
Ik heb gemerkt dat er best vaak updated zijn. Wanneer ik iets nieuws koppel is er eigenlijk altijd wel direct een update beschikbaar. Je moet natuurlijk wel afwegen hoeveel het nu echt oplost.
Ik denk toch zinvol om in dat geval zo'n gateway te bestellen.
Ik heb alleen maar updates van de gateway gezien. Nooit van een sensor.powermarcel10 schreef op maandag 3 september 2018 @ 15:38:
[...]
Thanks! Ontvang je ook regelmatig updates wanneer de apparaten al langere tijd gekoppeld zijn? En gaat het hier ook daadwerkelijk over zigbee sensoren waar je de updates voor ontvangt?
Ik denk toch zinvol om in dat geval zo'n gateway te bestellen.
Zijn er hier mensen die via de homekit component in home assistant hun Aqara cubes en one button switches succesvol in homekit werkend krijgen?
De motion, deur en temperature sensoren werken prima, echter die one button switches en cube worden als een presence sensor weergeven.
De motion, deur en temperature sensoren werken prima, echter die one button switches en cube worden als een presence sensor weergeven.
Sinds de gateway firmware update heb ik nu 5 van de 6 functies van de Aqare cube werkend onder homebridge (homekit).GJV93 schreef op maandag 3 september 2018 @ 21:05:
Zijn er hier mensen die via de homekit component in home assistant hun Aqara cubes en one button switches succesvol in homekit werkend krijgen?
Zie: meesje in "Homebridge topic"
De plantensensoren zijn voor net geen 10 euro te krijgen bij Banggood
https://nl.pepper.com/aan...ten-sensor-banggood-76363
https://nl.pepper.com/aan...ten-sensor-banggood-76363
Ik krijg opeens de volgende foutmelding: Error: XiaomiGateway: received data from unregisted gateway!
Geen enkele sensor welke op deze (mijn 2e gateway in domoticz) zit aangesloten, laat zijn status nog zien en de bloclys werken ook niet meer. In de mi app zie je wel gewoon dat ie werkt.
Waar kan dit aan liggen? ik heb hem al gereset en domoticzs meermaals gereboot. Zal denk ik wel te maken hebben met de laatste Beta update
Update: het komt idd door de beta versie. niet updaten dus!!!
Geen enkele sensor welke op deze (mijn 2e gateway in domoticz) zit aangesloten, laat zijn status nog zien en de bloclys werken ook niet meer. In de mi app zie je wel gewoon dat ie werkt.
Waar kan dit aan liggen? ik heb hem al gereset en domoticzs meermaals gereboot. Zal denk ik wel te maken hebben met de laatste Beta update
Update: het komt idd door de beta versie. niet updaten dus!!!
[ Voor 13% gewijzigd door vwtune op 04-09-2018 09:36 ]
Voor de 3e keer in enkele dagen tijd meld een bewegingssensor geen activiteit meer 
Op 14 augustus heb ik een PIR opgehangen. Deze gaf geen problemen. Ergens vorige week heb ik deze vervangen voor een PIR v2.
Afgelopen zondag viel mij voor het eerst op dat deze geen beweging meer doorgaf. Ik heb deze toen opnieuw gepaired en alles leek opgelost.
Maandagochtend wederom geen beweging. In de logging was te zien dat hij voor het laatst ergens rond 22:00 nog data had verstuurd.
In de loop van de ochtend begon hij ineens weer data te verzenden. Dat is de hele dag goed gegaan. Vanochtend wederom geen bewegingdetectie door die PIR. Om 1 uur afgelopen nacht heeft hij voor het laatst data verstuurd.
Zou dit een gevalletje bereik zijn ? Hoe kan ik dit oplossen? Via google kwam ik erachter dat een Xiaomi gateway op kanaal 25 zit.
Mijn Hue gateway zit ook op kanaal 25. Heeft het nut die van pihilips te wijzigen (kan dat als je ikea tradfri lampen op een hue gw hebt?)
Xiaomi gateway en Hue gateway hangen overigens beide in dezelfde meterkast.

Op 14 augustus heb ik een PIR opgehangen. Deze gaf geen problemen. Ergens vorige week heb ik deze vervangen voor een PIR v2.
Afgelopen zondag viel mij voor het eerst op dat deze geen beweging meer doorgaf. Ik heb deze toen opnieuw gepaired en alles leek opgelost.
Maandagochtend wederom geen beweging. In de logging was te zien dat hij voor het laatst ergens rond 22:00 nog data had verstuurd.
In de loop van de ochtend begon hij ineens weer data te verzenden. Dat is de hele dag goed gegaan. Vanochtend wederom geen bewegingdetectie door die PIR. Om 1 uur afgelopen nacht heeft hij voor het laatst data verstuurd.
Zou dit een gevalletje bereik zijn ? Hoe kan ik dit oplossen? Via google kwam ik erachter dat een Xiaomi gateway op kanaal 25 zit.
Mijn Hue gateway zit ook op kanaal 25. Heeft het nut die van pihilips te wijzigen (kan dat als je ikea tradfri lampen op een hue gw hebt?)
Xiaomi gateway en Hue gateway hangen overigens beide in dezelfde meterkast.
[ Voor 3% gewijzigd door Koffie op 04-09-2018 07:50 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik ben na de problemen met het niet meer tonen van de logs, de vreemde cashing problemen en als grootste probleem, het niet meer willen accepteren van een tweede xiaomi gateway (welke al maand en dag werkt) en dus geen statussen meer update e.d. weer terug gegaan naar een verse image met de laatste Stable versie.
Alle problemen weer opgelost. Zit toch echt in de beta versies waar mijn problemen door zijn gekomen.
Alle problemen weer opgelost. Zit toch echt in de beta versies waar mijn problemen door zijn gekomen.
Iemand tips waar ik een kant en klare zigbee2mqtt stick kan kopen?
Klinkt namelijk als een interessant project! De Xiaomi Gateway gebruik ik nu alleen om mijn Aqara spullen te schakelen. Hoe minder data naar buiten des te beter natuurlijk!
Klinkt namelijk als een interessant project! De Xiaomi Gateway gebruik ik nu alleen om mijn Aqara spullen te schakelen. Hoe minder data naar buiten des te beter natuurlijk!