Eerlijk gezegd kan ik ook niet meer volgen....MrOsman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:33:
Welke moet ik nou nemen? producten van Aqara of Xiaomi?
ik volg het even niet meer.
Ik dacht dat aqara een merknaam van Xiaomi was
Eerlijk gezegd kan ik ook niet meer volgen....MrOsman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 12:33:
Welke moet ik nou nemen? producten van Aqara of Xiaomi?
ik volg het even niet meer.
ik volg het ook niet meer vandaar de vraagYoki1985 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:00:
[...]
Eerlijk gezegd kan ik ook niet meer volgen....
Ik dacht dat aqara een merknaam van Xiaomi was![]()
Je hebt helemaal gelijk.. Ik zit er behoorlijk naast..meesje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 22:03:
[...]
Deze kan inderdaad als zigbee gateway functioneren, maar of deze bluetooth (LE) ondersteunt, kan ik niks vinden.
[...]
Ik betwijfel of deze gateway BLE ondersteunt. Op de website kan ik daar niks over vinden.
https://www.aqara.com/en/acpartner.html
Ook de rookmelder kan volgens mij niet als BLE gateway dienen. De rookmelder ondersteunt alleen Zigbee.
https://blog.tlpa.nl/2017...well-smart-fire-detector/
Bedoel je dat je hem achter een wandschakelaar plaatst?bing69 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:12:
[...]
Heb er hier ook twee achter een schakelaar zitten, werkt super snel. Veel sneller dan de X10 die ik er eerst achter had zitten.
Precies!Dacuuu schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:39:
[...]
Bedoel je dat je hem achter een wandschakelaar plaatst?
[ Voor 13% gewijzigd door bing69 op 20-08-2018 15:51 ]
Bing
heb je foto's van hoe het intern is aangesloten ?bing69 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:45:
[...]
Precies!
Met de ene schakelaar stuur ik 1 lamp aan met de andere een hele scene
https://www.dropbox.com/s...3/IMG_553861002.jpeg?dl=0
Ah zo, maar dan heb je geen 230 meer geschakeld de toch?. Puur de Xiaomi sensor, aangesloten op de grote schakelaar?bing69 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:45:
[...]
Precies!
Met de ene schakelaar stuur ik 1 lamp aan met de andere een hele scene
Zo te zien heeft hij idd een "gewone" lichtschakelaar omgebouwd en draadloos gemaakt mbv een Xiaomi Aqara deur/raamsensor..Dacuuu schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:59:
[...]
Ah zo, maar dan heb je geen 230 meer geschakeld de toch?. Puur de Xiaomi sensor, aangesloten op de grote schakelaar?
[ Voor 24% gewijzigd door lowo op 20-08-2018 16:19 ]
Welke wordt dan aangeraden?RobertMe schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:11:
Aqara is een bevriend merk van Xiaomi. Zo worden er volgens mij ook Phillips lampen verkocht onder de Xiaomi naam.
Waarom beiden vervolgens soortgelijke producten uitbrengen is mij een groot raadsel. Daarnaast zijn sommige producten identiek aan elkaar, en sommige hebben kleine afwijkingen. Bv de deur/raamsensoren zijn gelijk, en hebben alleen een iets andere form. Terwijl de motion sensor van Xiaomi geen lux meet en die van Aqara wel (IIRC).
Raam deur contact zijn v1 en v2 hebben identieke functies.MrOsman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:31:
[...]
Op zoek naar raam/deur contact en bewegings gebeuren
Welke is mooi die van aqara of xiaomi rond?Dacuuu schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:40:
[...]
Raam deur contact zijn v1 en v2 hebben identieke functies.
Motion Sensor v2 kopen (heb je de lux er bij)
De rechthoekige zijn aqara.MrOsman schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:45:
[...]
Welke is mooi die van aqara of xiaomi rond?
ben van plan om Homey hiervoor te gebruiken.Dacuuu schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:47:
[...]
De rechthoekige zijn aqara.
De ronde van Xiaomi.
Zorg trouwens wel dat je de gateway v2 koop (deze heeft een radio functie)
Alleen chinees toch?Dacuuu schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:47:
[...]
Zorg trouwens wel dat je de gateway v2 koop (deze heeft een radio functie)
Natuurlijk is die radio waardeloos, maar laat nou alleen de v2 de radio hebben, en v1 niet. Zo kan je ze makkelijk uit elkaar houden.groggy schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 18:25:
[...]
Ik weet niet hoe jouw Chinees, is maar de ondersteuning van radio is daarmee voor mij waardeloos.
[ Voor 46% gewijzigd door Vorkie op 20-08-2018 21:52 ]
Dus… Conclusie: Eerst live meemaken, dan pas oordelen.meesje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
Ik heb ‘m helaas nog niet live mogen bewonderen. Even heen en weer naar DE zit er voor mij niet in en ik ken ook niemand in de buurt die een HomePod bezit. Ik moet dus voorlopig uitgaan van de diverse reviews. De grote lijn die ik daarin zie is dat vaak als negatief de hoeveelheid bass wordt gezien (b.v. https://venturebeat.com/2...-consider-this-bass-bomb/).
Maar je hebt gelijk om dat ‘overdreven bass’ wel een beetje overdreven geformuleerd was.![]()
Zelf ben ik erg kritisch op te veel aanwezig bass. Soms lijkt het wel dat bass synoniem is aan mooi/goed geluid. Destijds heb ik veel luidsprekers beluisterd en (ook al waren het zeer goed merken) vond ik veel speakers veels te veel bass produceren. Het liefst zou ik zien dat Apple een relatief simpel speakertje op de markt brengt waarmee ik mijn thuisautomatisering kan bedienen met mijn stem. Daarom kijk ik op dit moment meer naar Google Home en Amazon Alexa.
Super negatief vind ik trouwens wel een beetje overdreven (maar wel conform mijn bewoording). Ik ben vrij kritisch over de HomePod. T.o.v. de andere twee grote concurrenten vind ik de HomePod te gesloten. Het zou me niet verbazen als de verkopen het komende jaar niet zoals gehoopt zijn, ze ongetwijfeld het systeem ook voor andere muziekdiensten open zullen gaan stellen.
Wat betreft homebridge, los van dat ik er nu redelijk bedreven in ben, vind ik het nog steeds een knutselpakket. Het is niet van plugin selecteren en klaar is kees. Je moet nog steeds checken of er pre-req’s zijn. En soms wat meer moeite doen om de juiste parameters te achterhalen voor de config.json. Dat ik nu wat meer kennis heb van homebridge en zo anderen ook kan helpen, betekent niet dat ik nu helemaal lyrisch ben over homebridge. Dus verwar dat ik actief ben in het homebridge topic niet met dat ik er mee weg loop.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Klopt de lampen van Yeelight en Milight moeten toch constant stroom hebben, dus de draden door verbonden en lampen worden draadloos geschakeld door Domoticz of door de omgebouwde magneet schakelaar.Dacuuu schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:59:
[...]
Ah zo, maar dan heb je geen 230 meer geschakeld de toch?. Puur de Xiaomi sensor, aangesloten op de grote schakelaar?
Bing
Correct!lowo schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:15:
[...]
Zo te zien heeft hij idd een "gewone" lichtschakelaar omgebouwd en draadloos gemaakt mbv een Xiaomi Aqara deur/raamsensor..
Bing
230 staat staat buiten de schakelaar om door verbonden.Jerry_bboy schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 15:57:
[...]
heb je foto's van hoe het intern is aangesloten ?
of een guide ?
[ Voor 13% gewijzigd door bing69 op 21-08-2018 07:54 ]
Bing
[ Voor 39% gewijzigd door vwtune op 21-08-2018 11:39 ]
https://nl.aliexpress.com...r-xiaomi/32830859677.htmlvwtune schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:38:
misschien kijk ik er overheen, maar zijn er inmiddels ook al electrische ROLgordijn systemen / motoren van XIAOMI of Aqara?
Van het merk Dooya kan ik ze wel vinden, maar die zijn er alleen voor 38mm diameter buizen. De meeste Nederlandse rolgordijn buizen hebben een diameter van 28.
Ik denk niet dat je mijn tekst/ vraag goed gelezen hebt
Zand in ogen!vwtune schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:51:
[...]
Ik denk niet dat je mijn tekst/ vraag goed gelezen hebt
Voor de echte tweaker!vwtune schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:38:
misschien kijk ik er overheen, maar zijn er inmiddels ook al electrische ROLgordijn systemen / motoren van XIAOMI of Aqara?
Van het merk Dooya kan ik ze wel vinden, maar die zijn er alleen voor 38mm diameter buizen. De meeste Nederlandse rolgordijn buizen hebben een diameter van 28.
Heel tof! alleen voor mij een bridge to far...Juicie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Voor de echte tweaker!
3D ontwerp:
https://www.thingiverse.com/thing:2065722
En de code voor een ESP8266:
https://github.com/nidayand/motor-on-roller-blind-ws
Dit draait bij mij nu al een tijdje geintegreerd met HomeAssistant en ben er zeer tevreden over. Totale kosten nog geen 10 euro. Maar dit is natuurlijk geen kant en klare oplossing voor je Aqara systeem.
Ben ook al zo lang op zoek naar een oplossing hiervoor.vwtune schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:38:
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Juicie schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 13:03:
[...]
Voor de echte tweaker!
3D ontwerp:
https://www.thingiverse.com/thing:2065722
En de code voor een ESP8266:
https://github.com/nidayand/motor-on-roller-blind-ws
Dit draait bij mij nu al een tijdje geintegreerd met HomeAssistant en ben er zeer tevreden over. Totale kosten nog geen 10 euro. Maar dit is natuurlijk geen kant en klare oplossing voor je Aqara systeem.
[ Voor 3% gewijzigd door joostnl op 21-08-2018 19:38 ]
Mijn dildo sensor is onderweg. Toepassing? Dat zie ik wel als die binnen is.zoeperman schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 16:32:
iemand die vibration sensor al getest?
en uberhaupt een toepassing voor?
Ik gebruik Home Assistant. Kleine opmerking. Ik heb wel het 3d ontwerp iets aangepast waardoor ik de bestaande gaten kon gebruiken. Weet niet of dit altijd nodig is maar voor de variant die ik hier had hangen was wel.joostnl schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 19:36:
Ziet er fantastisch uit! Gebruik je dit ook in combinatie met Domoticz?
Ik heb sinds kort een 3d printer dus ik ga de parts proberen te maken
[...]
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
Off-topic ik werk bij een bedrijf die raambekleding ontwikkeld. Ik ben mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het motoriseren van raambekleding, we zijn op dit moment druk bezig met de uitrol van ons nieuwe motorisatie lijn. Deze zal ook te bedienen zijn middels een app en daarnaast met de volgende platformen Amazon Alexa, Google home en IFTTT. Welke koppelingen zouden jullie graag nog zien en welke functionaliteiten zoeken jullie in de bediening van de raambekleding? Misschien gaan we binnenkort contact zoeken met wat tweakers die dit systeem voor ons willen testen. Mocht het zover zijn meld ik het hier wel mocht daar belang bij zijn.vwtune schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:38:
[ Voor 0% gewijzigd door Jerry_bboy op 21-08-2018 23:37 . Reden: Woord dubbel. ]
Wat leuk om te zien dat jullie hiermee bezig zijn. Wat ik voornamelijk tof zou vinden als het een aanvulling is op de conventionele systemen. Ik heb in de woonkamer mijn gordijnen voorzien van de xiaomi curtain motor, waardoor ik ook nieuwe rails moest kopen.Jerry_bboy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:29:
[...]
Off-topic ik werk bij een bedrijf die raambekleding ontwikkeld. Ik ben mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het motoriseren van raambekleding, we zijn op dit moment druk bezig met de uitrol van ons nieuwe motorisatie lijn. Deze zal ook te bedienen zijn middels een app en daarnaast met de volgende platformen Amazon Alexa, Google home en IFTTT. Welke koppelingen zouden jullie graag nog zien en welke functionaliteiten zoeken jullie in de bediening van de raambekleding? Misschien gaan we binnenkort contact zoeken met wat tweakers die dit systeem voor ons willen testen. Mocht het zover zijn meld ik het hier wel mocht daar belang bij zijn.
Hier een promo video voor onze motorisatie lijn.
[video]
Een toffe feature is dat de meeste motoren ook te bedienen zijn door simpel aan een koordje aan te trekken. Dus heb je bezoek en hebben ze niet een app of een afstandsbediening dan kunnen ze alsnog de raamdecoratie bedienen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
wat idd cool is als je je bestaande rolgordijn kan laten hangen en niets meer als een motortje in de rol of aan het koortje kan maken die hetgeen bediend. Hele systemen vervangen is voor mij reden om het niet te doen.Jerry_bboy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:29:
[...]
Off-topic ik werk bij een bedrijf die raambekleding ontwikkeld. Ik ben mede verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het motoriseren van raambekleding, we zijn op dit moment druk bezig met de uitrol van ons nieuwe motorisatie lijn. Deze zal ook te bedienen zijn middels een app en daarnaast met de volgende platformen Amazon Alexa, Google home en IFTTT. Welke koppelingen zouden jullie graag nog zien en welke functionaliteiten zoeken jullie in de bediening van de raambekleding? Misschien gaan we binnenkort contact zoeken met wat tweakers die dit systeem voor ons willen testen. Mocht het zover zijn meld ik het hier wel mocht daar belang bij zijn.
[video]
Een toffe feature is dat de meeste motoren ook te bedienen zijn door simpel aan een koordje te trekken. Dus heb je bezoek en hebben ze niet een app of een afstandsbediening dan kunnen ze alsnog de raamdecoratie bedienen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
[ Voor 3% gewijzigd door martinvdm op 22-08-2018 07:39 ]
He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV
Heel gaaf! ik hou mij aanbevolen om te testen, pm mij maar tegen die tijd.Jerry_bboy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:29:
[...]
[video]
Een toffe feature is dat de meeste motoren ook te bedienen zijn door simpel aan een koordje te trekken. Dus heb je bezoek en hebben ze niet een app of een afstandsbediening dan kunnen ze alsnog de raamdecoratie bedienen. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Homey support ?Jerry_bboy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:29:
[...]
[video]
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Dus even voor mijn 100% zekerheid ;bing69 schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 07:52:
[...]
230 staat staat buiten de schakelaar om door verbonden.
Verder zie foto's:
https://www.dropbox.com/s...m/IMG_553855635.jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...z/IMG_553855648.jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...i/IMG_553859144.jpeg?dl=0
https://www.dropbox.com/s...9/IMG_553859400.jpeg?dl=0
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 22-08-2018 10:36 ]
Zorg dan alsjeblieft voor een open API oid of op mijn minst een goede implementatie van mqttJerry_bboy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:29:
[...]
Ja dat kan, sterker nog: geen 220v eraan is een must. Word wel prijzig bij meerdere schakelaars.maartend schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:35:
[...]
Dus even voor mijn 100% zekerheid ;
Met dit syteem kan ik lampen schakelen met een schakelaar, zonder dat er 220 op de schakelaar zit?
Dus dit ding, sonoff ergens, smartthings ertussen en schakelen maar?
Ik moet nl. een zooi lampen ergens schakelen mbv normale huis/tuin/keukenschakelaar zonder dat ik de mogenlijkheid heb 220 naar de schakelaar te trekken.
[ Voor 22% gewijzigd door Koffie op 22-08-2018 10:54 ]
Tijd voor een nieuwe sig..
Ja dit kangroggy schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:23:
De xiaomi hub kan toch tot 30 apparaten aan? Kan je ook meerdere hubs in je netwerk hebben?
Je moet uiteraard de XIaomi interface hebben anders kun je niet communiceren, via domoticz kun je dan elke lamp of welk device dan ook die je via Domoticz kunt schakelen dan ook op deze manier schakelen.maartend schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:35:
[...]
Dus even voor mijn 100% zekerheid ;
Met dit syteem kan ik lampen schakelen met een schakelaar, zonder dat er 220 op de schakelaar zit?
Dus dit ding, sonoff ergens, smartthings ertussen en schakelen maar?
Ik moet nl. een zooi lampen ergens schakelen mbv normale huis/tuin/keukenschakelaar zonder dat ik de mogenlijkheid heb 220 naar de schakelaar te trekken.
[ Voor 9% gewijzigd door bing69 op 22-08-2018 12:35 ]
Bing
Smartthings heeft handlers. Ik dacht ook voor dit. Ik heb expres smartthings, dan hoef ik maar 1 interface te hebben.bing69 schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 12:33:
[...]
Je moet uiteraard de XIaomi interface hebben anders kun je niet communiceren, via domoticz kun je dan elke lamp of welk device dan ook die je via Domoticz kunt schakelen dan ook op deze manier schakelen.
Hoe werkt dat dan zonder 220? Moet toch stroom doorgezet worden naar de lamp? Kun je misschien een foto posten van de schakelaar met sensor in compleet aangesloten?Koffie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:52:
[...]
Zorg dan alsjeblieft voor een open API oid of op mijn minst een goede implementatie van mqtt
[...]
Ja dat kan, sterker nog: geen 220v eraan is een must. Word wel prijzig bij meerdere schakelaars.
Gisteren heb ik een ESP8266 in de muur gebouwd waar ik 5 fysieke schakelaars (zonder 220v) aan heb verbonden.
Op de ESP staat tasmota. De mqtt messages komen binnen op mijn Pimatic systeem welke weer de correcte lamp (mix van hue en kaku) aanstuurt.
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Meestal hebben inbouwschakelaars geen scheiding tussen de verschillende polen (boven en onder waar je draden insteekt). Dat betekend dus dat als jij je 220v bedrading uit de muur in de schakelaar steekt PLUS de 2 draadjes van de gemodde deurcontact dat er 220v op die 2 draadjes naar de PCB van het deurcontact zal komen te staan. En dan komt de magische rook uit je PCBflexje schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 18:44:
[...]
Hoe werkt dat dan zonder 220? Moet toch stroom doorgezet worden naar de lamp? Kun je misschien een foto posten van de schakelaar met sensor in compleet aangesloten?
Gezien de plaatjes op onderstaande link heb ik het vermoeden dat die met vier kringeltjes ondersteund wordt door HomeKit (met nieuwe gateway).CopyCatz schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:21:
[...]
Nu zijn er opeens twee verschillende...
Drie kriebeltjes: https://nl.aliexpress.com...werk-met/32891702615.html (xiaomi?)
Vier kriebeltjes: https://nl.aliexpress.com...r-MiHome/32912242122.html (aqara?)
Echt dat business model van xiaomi/aqara..
[ Voor 23% gewijzigd door JBS op 22-08-2018 21:49 ]
Ja, want andere topics van de camera worden wel gevuld en daarin wordt geen onderscheid gemaakt.Koffie schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:03:
Geen enkele ervaring met die camera, maar weet je zeker dat het gebruikte account ook schrijfrechten op het topic heeft ?
[ Voor 11% gewijzigd door JBS op 22-08-2018 22:28 ]
Apple HomeKit?Jerry_bboy schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:29:
[...]
[video]
Een dikke +1 !!!
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Één gateway maakt er één netwerk van waarbij powered nodes als repeater werken. Als je meerdere gateways hebt heb je dus ook meerdere, van elkaar gescheiden, netwerken.Koffie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:04:
Ik lees op verschillende plekken dat Ikea Tradfri als repeater voor (o.a.) Xiaomi sensors gaat werken. Maar nergens echt technische uitleg en bevestiging.
Mijn situatie:
- Xiaomi v2 gateway
- Diverse Xiaomi sensoren
- Philips Hue gateway
- Enkele Philips Hue lampen
- Enkele Ikea Tradfri lamp (gekoppeld aan de Hue gateway)
Is het opzetten van een mesh / routeren van zigbee signalen iets wat in de lamp zit of in combinatie met de gekoppelde gateway?
Maar de Hue gateway werkt niet met Xiaomi. Probeert een Tradfri lampje het dan te repeaten naar de hue gatewayRobertMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:17:
[...]
Één gateway maakt er één netwerk van waarbij powered nodes als repeater werken. Als je meerdere gateways hebt heb je dus ook meerdere, van elkaar gescheiden, netwerken.
Nee, die lamp zal niks repeaten van Xiaomi omdat de Xiaomi sensoren in een ander netwerk zitten als je Hue & Tradfri lampen.Koffie schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:31:
[...]
Maar de Hue gateway werkt niet met Xiaomi. Probeert een Tradfri lampje het dan te repeaten naar de hue gateway
Bedankt voor het delen!Serena schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 16:48:
Er is een update beschikbaar voor de Flower Care.
[afbeelding]
Ik zou graag Xiaomi sensoren en Tradfri lampen graag willen koppelen aan 1 gateway. Klopt het dat ik dat enkel kan dmv een Raspberry pi met een raspbee? En andere oplossing zou zijn om voor zowel Xiaomi als Tradfri een gateway aan te schaffen?RobertMe schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 09:49:
[...]
Nee, die lamp zal niks repeaten van Xiaomi omdat de Xiaomi sensoren in een ander netwerk zitten als je Hue & Tradfri lampen.
En Hue lampen werken ook als repeater, dus het is niet alsof de Tradfri lampen iets speciaals doen. Alleen zijn Trafri lampen een stuk goedkoper en dus interessanter om meer lampen te vervangen voor Tradfri en zo ook je netwerk uit te breiden. Dat bv lampen als repeater werken is ook nodig. Anders kun je niet met één gateway het hele huis bedienen, over hele verdiepingen etc.
Dat probleem had ik ook. Ik heb de Mi Home app vaarwel gezegd. Heb verder toch geen Xiaomi apparaten.meesje schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
Bedankt voor het delen!
Wel waardeloos dat alleen de Flower Care app laat zien dat er een update is. De Mi Home app zag deze update niet. Aangezien ik voor meerdere Xiaomi produkten gebruik maak van de Mi Home app (en natuurlijk homebridge) had ik vaarwel gezegd tegen de Flower Care app. Ook zorgde het door elkaar gebruiken van deze apps, dat veel devices in de Mi Home app opeens in de Default room geplaatst werd.
Voor zover ik weet zou dat idd met een raspbee oplossing kunnen ja : https://github.com/Koenkk/zigbee2mqttwouter-7 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:13:
[...]
Ik zou graag Xiaomi sensoren en Tradfri lampen graag willen koppelen aan 1 gateway. Klopt het dat ik dat enkel kan dmv een Raspberry pi met een raspbee? En andere oplossing zou zijn om voor zowel Xiaomi als Tradfri een gateway aan te schaffen?
Een soortgelijke vraag werd ook gesteld in het ikea tradfri topic.wouter-7 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 23:13:
[...]
Ik zou graag Xiaomi sensoren en Tradfri lampen graag willen koppelen aan 1 gateway. Klopt het dat ik dat enkel kan dmv een Raspberry pi met een raspbee? En andere oplossing zou zijn om voor zowel Xiaomi als Tradfri een gateway aan te schaffen?
Hoezo zijn die flower dingen opeens 20euro plus?meesje schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 22:22:
[...]
Bedankt voor het delen!
Wel waardeloos dat alleen de Flower Care app laat zien dat er een update is. De Mi Home app zag deze update niet. Aangezien ik voor meerdere Xiaomi produkten gebruik maak van de Mi Home app (en natuurlijk homebridge) had ik vaarwel gezegd tegen de Flower Care app. Ook zorgde het door elkaar gebruiken van deze apps, dat veel devices in de Mi Home app opeens in de Default room geplaatst werd.
Waarschijnlijk weinig voorraad. Gewoon even geduld hebben. De prijs zal ongetwijfeld weer ergens tussen 8 en 12 euro worden.groggy schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:26:
[...]
Hoezo zijn die flower dingen opeens 20euro plus?
Zijn al weken beschikbaar en ook al wat goedkoper geweest.MasterMaceMichu schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:46:
De nieuwe Xiaomi LED Lightstrips zijn uit: Standaard 2 meter (met EU plug!) en verlengbaar tot 10 meter, met 1 meter stukken.
Goedkoopste die ik tegenkom (en besteld heb) op Tomtop.
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 25-08-2018 10:50 ]
Ik zit ook even te wachten tot hij rond die 22 zit. Moet/wil er een stel kopen en een zooi verlengers.MasterMaceMichu schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:55:
Had het hier nog niet langs zien komen. Heb ze zelf ook wat goedkoper. Nog net boven de EUR 22 voor de basis, maar de verlengstukken ware per twee precies onder de 22 EUR per 2. Dus maar wat aparte verzendingen gemaakt en bij de basis-set een vriendelijk verzoekje gedaan om de prijs op pakket iets lager te zetten....
Nog altijd goedkoper dan Hue!
[ Voor 8% gewijzigd door maartend op 25-08-2018 11:56 ]
Alle info staat bij het artikel zag ik net.martinvdm schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 12:47:
Zijn die led strips via Home assistant aan te sturen? Integreert dat met de gateway?
[ Voor 29% gewijzigd door Furiousz op 26-08-2018 09:43 ]
3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput
Houd je er rekening mee dat die lampen dan ook aangaan als je weggaat? Dan gaat tenslotte ook de voordeur open.Robbie T schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 23:39:
Binnenkort verhuizen en dan ook maar eens wat aan automation doen. Ik wil hiervoor Ikea Tradfri lampen gebruiken en van Xiaomi / Aqara de deur/ raamsensoren en de body sensors. Hier worden ook nog 1/ 2 wireless switches bij gebruikt. Ik lees in het topic vooral het gebruik van de Xiaomi Mi home app. Ik ben er inmiddels achter dat ik de Xiaomi gateway ook kan koppelen aan Domoticz of Home assistent, is dit correct?
Ik wil daarnaast graag een rule hebben dat als de voordeur open gaat de (Ikea tradfri) lamp in de hal gaat branden en ook vast een lamp in de woonkamer. Hoe werkt dit als de lamp in de woonkamer al brandt? Is het dan zo dat deze niet aangaat? Zijn er verder nog dingen waar ik expliciet rekening mee moet houden?
Aah daar roep je inderdaad wat, had ik in mijn enthousiasme nog niet over nagedacht ;-). Dan wellicht met een motion sensor o.i.d werkenSerena schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:08:
[...]
Houd je er rekening mee dat die lampen dan ook aangaan als je weggaat? Dan gaat tenslotte ook de voordeur open.
Ja zo'n nieuwe Aqara motion sensor ( die vierkante met ribbeltjes ) is inmiddels onderweg naar mij.Robbie T schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:12:
[...]
Aah daar roep je inderdaad wat, had ik in mijn enthousiasme nog niet over nagedacht ;-). Dan wellicht met een motion sensor o.i.d werken
Hoe heb je dit ingeregeld? Gebruik momenteel 1 gateway in Homebridge en 1 (HomeKit) gateway is onderweg. Wil de ‘gewone’ gateway in Domoticz gaan gebruiken en ook van een wireless switch een deurbel maken, met notificaties en snapshot vanaf ip camera. Kun je een how-to posten/pm’en?Furiousz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:36:Ook leuk: als iemand op de deurbel (Xiaomi wireless switch) drukt bij ons en er is niemand thuis ontvang ik een Telegram berichtje dat er iemand voor de deur staat. Via de mail ontvang ik een foto die de IP camera heeft gemaakt. (Lukt me nog niet om dit ook via Telegram te doen)
Die vierkante met de ribbeltjes is toch voornamelijk om trillingen te meten en niet zozeer beweging 1 meter verderop?lowo schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:27:
[...]
Ja zo'n nieuwe Aqara motion sensor ( die vierkante met ribbeltjes ) is inmiddels onderweg naar mij.
Gearbest heeft ze in de flashsale en gisteren zelfs kunnen scoren voor € 5.30![]()
Ik heb bij de voordeur een zogenaamde postvanger en wil daar een motion sensor op plakken. Dan krijg je een notificatie als er post in de brievenbus valt ( en hoef dan niet telkens te kijken of er al een klein pakketje uit China in de bus is gevallen).
Een tweede sensor wil ik op de voordeur plakken zodat ik een notificatie krijg als er iemand op de deur staat te kloppen ( vooral DHL is erg ongeduldig en drukt eenmaal op de bel en zit dan bijna direct de deur in elkaar te meppen omdat het hun te lang duurt voor ik bij de deur ben )
Laatste lijkt mij handig om naast de bestaande deurbel te hebben zodat ik ook buiten waar ik mijn deurbel niet kan horen een notificatie krijg en weet dat er iemand aan de deur staat.
Tuurlijk, ik stuur je het script vanmiddag/vanavond!Rgerr schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:34:
[...]
Hoe heb je dit ingeregeld? Gebruik momenteel 1 gateway in Homebridge en 1 (HomeKit) gateway is onderweg. Wil de ‘gewone’ gateway in Domoticz gaan gebruiken en ook van een wireless switch een deurbel maken, met notificaties en snapshot vanaf ip camera. Kun je een how-to posten/pm’en?
[ Voor 6% gewijzigd door Furiousz op 26-08-2018 14:49 ]
Klopt! Dacht ook dat je die bedoeldeRobbie T schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:03:
[...]
Die vierkante met de ribbeltjes is toch voornamelijk om trillingen te meten en niet zozeer beweging 1 meter verderop?
Thanks! Heb een p1 kabel onderweg, wil graag serieus energie besparen en dan komt dat erg goed van pas!Furiousz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 12:05:
[...]
Tuurlijk, ik stuur je het script vanmiddag/vanavond!
En vbw de verlichting die aan gaat als je de deur uit gaat. Inderdaad een kwestie van een motion sensor gebruiken en je script er op aanpassen.
Heb je een linkje?lowo schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:27:
[...]
Ja zo'n nieuwe Aqara motion sensor ( die vierkante met ribbeltjes ) is inmiddels onderweg naar mij.
Gearbest heeft ze in de flashsale en gisteren zelfs kunnen scoren voor € 5.30
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
https://www.gearbest.com/...-Sensor-special-3132.html
lowo schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 11:27:
[...]
Gevalletje van verkeerd vertaald denk ik. Dit is verre van "motion" inderdaad. Het is de vibration/shock sensor.meesje schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 14:57:
[...]
https://www.gearbest.com/...-Sensor-special-3132.html
First 50 units daily. Dus morgenochtend weer om 09.00 UTC uur proberen. Dat is 11.00 uur onze tijd.
[ Voor 5% gewijzigd door Aurora op 26-08-2018 16:57 ]
Don't forget the Cloud is just someone else's computer
Ik zie hier wel een leuke toepassing in i.c.m. DomoticzAurora schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 16:52:
[...]
[...]
Gevalletje van verkeerd vertaald denk ik. Dit is verre van "motion" inderdaad. Het is de vibration/shock sensor.
edit: zit blijkbaar ook een accelerometer in wat dus beweging waarneemt.
https://github.com/robertvorthman/smart-plug-power-monitorFuriousz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 19:27:
[...]
Ik zie hier wel een leuke toepassing in i.c.m. Domoticz, plak hem op de wasmachine/droger en maak een script die automatisch een notificatie naar je telefoon stuurt als de was klaar/droog is
De vibratie sensor is gisteren bezorgd.CopyCatz schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 00:38:
[...]
Ik heb gister een dispute geopend aangezien de seller niet op mijn berichten reageerde. Had binnen een halve dag antwoord van ali dat ik mijn geld terug krijg. Ben wel benieuwd of andere verkopers de sensor wel hebben.
Ik kamp met hetzelfde probleem, heb het volgende al geprobeerd;JBS schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 22:21:
[...]
Ja, want andere topics van de camera worden wel gevuld en daarin wordt geen onderscheid gemaakt.
Inmiddels de oorzaak en mogelijke oplossing gevonden.
Probleem is dat de camera te weinig geheugen heeft om in combinatie met hoge resolutie stream het script bij beweging af te trappen. Wanneer ik de resolutie even terugschroef naar 640x480 werkt 't direct.
MQTT:
[afbeelding]
Home Assistant:
[afbeelding]
Een swap file aanmaken op 't SD kaartje in de camera zou dit probleem oplossen vond ik hier https://github.com/EliasK...78#issuecomment-375931538.
Zelf moet ik dat nog testen.
[ Voor 5% gewijzigd door robbinjanssen op 27-08-2018 11:20 ]
De bel doe ik nog in Blocky (kan hem zo gauw niet vinden) maar zo doe ik het met de brievenbus met DZvents.Furiousz schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 09:36:
Ik gebruik de Gateway alleen i.c.m. Domoticz, de app zelf gebruik ik nooit. Aan de gateway zitten diverse deur en temperatuur sensoren gekoppeld en een paar wireless switchs. Daarnaast heb ik nog 3 Yeelights. Deze zijn allemaal zichtbaar in Domoticz. Met een beetje creativiteit met LUA (of blockly) kun je het zo gek maken als je zelf wil. Dus de lampen aan schakelen als de deur sensor getriggerd word is heel simpel. Als een lamp het "On" commando krijgt en hij staat al aan dan gebeurt er niets, hij blijft gewoon aan. Ik heb een script die 3 lampen aan schakelt als de zon onder gaat. Vaak heb ik de lampen zelf al iets eerder aan gedaan, dus op het moment van zonsondergang krijgen ze alle 3 het "On" commando, blijven dan keurig aan.
Ook leuk: als iemand op de deurbel (Xiaomi wireless switch) drukt bij ons en er is niemand thuis ontvang ik een Telegram berichtje dat er iemand voor de deur staat. Via de mail ontvang ik een foto die de IP camera heeft gemaakt. (Lukt me nog niet om dit ook via Telegram te doen)
Waar je verder rekening mee moet houden? Het is "verslavend"!
1
2
| Code weg, thanks voor de waarschuwing! } |
[ Voor 39% gewijzigd door bing69 op 27-08-2018 10:55 ]
Bing
Dat is positief! Zouden die twee punten die je in die post noemt op zich ook voldoende zijn zonder alles dat je al eerder geprobeerd hebt?robbinjanssen schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 08:38:
[...]
Ik kamp met hetzelfde probleem, heb het volgende al geprobeerd;
- De bootloader geupdate zodat er meer geheugen vrij komt.
- De memory assignment aangepast.
- Een aantal processen uitgezet om geheugen te besparen, ook bftpd uitgeschakeld gezien ik dat niet gebruik.
Niks mag baten helaas, lagere resolutie inderdaad wel, met een swap file werkt het ook maar dat wil ik vermijden gezien dat je SD kaartje nogal belast.
Update: @JBS ik heb het nu wel (deels) voor elkaar; zie github
Grappig, maar hoe moeten die verlengstukjes werken? Want de standaard 2m led strips hebben zo'n plastic eindstukje.MasterMaceMichu schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 10:46:
De nieuwe Xiaomi LED Lightstrips zijn uit: Standaard 2 meter (met EU plug!) en verlengbaar tot 10 meter, met 1 meter stukken.
Goedkoopste die ik tegenkom (en besteld heb) op Tomtop.
Ik snap hem niet helemaal, wat doe je precies met je brievenbusbing69 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 10:43:
[...]
De bel doe ik nog in Blocky (kan hem zo gauw niet vinden) maar zo doe ik het met de brievenbus met DZvents.
code:
1 2 Code weg, thanks voor de waarschuwing! }
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| local Speaker = 'Xiaomi Gateway Doorbell' local Knop = 'Deurbel' commandArray = {} if devicechanged[Knop] == 'Double Click' or devicechanged[Knop] == 'Click' or devicechanged[Knop] == 'Long Click' then commandArray[Speaker] = 'Set Level 10' commandArray['SendNotification']='Bel#Er staat iemand voor de voordeur#0#sound#extradata#http' commandArray['SendCamera:2'] = 'DEURBEL AFTER 5' end return commandArray |
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq