Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Rgerr schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 07:25:
Welke verloopstekker is wel geschikt voor de v3 gateway?
Ik kan je tot nu toe alleen maar zeggen welke er NIET passen |:(
Tot nu heb ik de AUKTION en de net ontvangen SKROSS geprobeerd en geen van beide past goed!
Allebei de stekkeradapters reclameren tot 16 Ampere geschikt te zijn maar de - iets - grotere stekker van mijn Gateway past er niet in. De twee SKROSS adapters kunnen dus terug naar Conrad... ;w

De AUKTION had ik gemodificeerd zodat de stekker van de Gateway er met wat geweld wel in te krijgen is en dan muurvast zit maar ik had liever een gewoon nette passende adapter gehad.

Geen idee welke adapter dan wel zal passen, zou dit ook graag weten.
Als er geen adapter te vinden is dan maar een verlengsnoer maken met aan de ene kant een Europese geaarde stekker en aan de andere kant een Chinees 16 A opbouw stopkontakt zoals deze: https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

lowo schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Ik kan je tot nu toe alleen maar zeggen welke er NIET passen |:(
Tot nu heb ik de AUKTION en de net ontvangen SKROSS geprobeerd en geen van beide past goed!
Allebei de stekkeradapters reclameren tot 16 Ampere geschikt te zijn maar de - iets - grotere stekker van mijn Gateway past er niet in. De twee SKROSS adapters kunnen dus terug naar Conrad... ;w

De AUKTION had ik gemodificeerd zodat de stekker van de Gateway er met wat geweld wel in te krijgen is en dan muurvast zit maar ik had liever een gewoon nette passende adapter gehad.

Geen idee welke adapter dan wel zal passen, zou dit ook graag weten.
Als er geen adapter te vinden is dan maar een verlengsnoer maken met aan de ene kant een Europese geaarde stekker en aan de andere kant een Chinees 16 A opbouw stopkontakt zoals deze: https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0
De stekkers kunnen ongetwijfeld 16A aan (wat je met je mod ook voor elkaar hebt gekregen), dat is waarschijnlijk waar de advertentie op doelt. Wel onhandig dat daar in China ook een specifieke stekker bij hoort. Wat is eigenlijk precies het verschil? Is een pinnetje langer ofzo? Dan kun je wellicht ook gewoon de stekkerpin wat inkorten.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
i7x schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 17:02:
[...]

De stekkers kunnen ongetwijfeld 16A aan (wat je met je mod ook voor elkaar hebt gekregen), dat is waarschijnlijk waar de advertentie op doelt. Wel onhandig dat daar in China ook een specifieke stekker bij hoort. Wat is eigenlijk precies het verschil? Is een pinnetje langer ofzo? Dan kun je wellicht ook gewoon de stekkerpin wat inkorten.
De 16A stekkerpin is niet langer maar wel iets dikker en breder.
De pootjes staan ook heel iets verder uit elkaar waardoor het dan ook net allemaal niet past.
Zie als voorbeeld de stekkers in de Ali link die ik plaatste, hier kun je goed zien dat de 16A versie net iets groter is dan de 10 A.
https://ae01.alicdn.com/k...NVXXXXbMXpXXq6xXFXXXL.jpg

Bij de AUKTION heb ik het smalle stukje onderaan de rechter foto weggesneden ( tussen het ronde pengat en het langwerpige gat daarboven en dan past het enigsinds ( met geweld )
https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Tp1pXiMnBKNjSZFCq6x0KFXaE.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door lowo op 08-08-2018 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Madzib
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-09 01:09
Binnenkort nieuwe Aqara producten. Aqara:
Smart hub
Are you expecting a hub like this one - Integrated with Siri Voice Control, Security, Automation and App Control and works with Apple Homekit? So far it doesn't support Google assistant and we are planning more function. The new Aqara hub in US edition will be released in September and EU version in October.

Smart plug
Want to know the power consumption for each appliances everyday clearly? The smart plug can help record that statistics, allowing you to use your appliances more scientifically. The one that will be released in September is US version, it will be released on Amazon. And the EU version will be in October.

https://www.facebook.com/AQara.Official
https://www.aqara.com/en/home.html

madzib

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Madzib schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:00:
Smart hub
Are you expecting a hub like this one - Integrated with Siri Voice Control, Security, Automation and App Control and works with Apple Homekit? So far it doesn't support Google assistant and we are planning more function. The new Aqara hub in US edition will be released in September and EU version in October.

Smart plug
Want to know the power consumption for each appliances everyday clearly? The smart plug can help record that statistics, allowing you to use your appliances more scientifically. The one that will be released in September is US version, it will be released on Amazon. And the EU version will be in October.

Heel vet dat er ook een us/EU versie komt.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:30
Madzib schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 00:00:
Smart hub

Smart plug

Ik ben heel erg benieuwd naar de prijs van deze produkten. Aangezien er een EU versie komt, lijkt het me aannemelijk dat deze ook te koop zullen zijn via amazon.de. Via amazon.com werd de nieuwe gateway al aangeboden. Wel meer dan het dubbele van de oude Xiaomi/Mi/Aqara gateway (60 dollar vs 20 euro).
Mijn eerste gevoel is dat deze nieuwe producten niet meer de prijsvriendelijke Chinese prijzen krijgen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:33
Kijk dat zijn weer goede berichten!! Nog 2 maanden wachten dus, dat is dan wel weer jammer haha.

En laten we hopen dat de prijzen een beetje gelijk blijven indd.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Maar waarom zou je ‘wachten’ op een hub met HomeKit en Siri supporter, als je gewoon met een Pi en Homebridge voor elkaar hebt? Een hoop plezier (want je leert er nog wat van) en scheelt een geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:01
Rgerr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:20:
Maar waarom zou je ‘wachten’ op een hub met HomeKit en Siri supporter, als je gewoon met een Pi en Homebridge voor elkaar hebt? Een hoop plezier (want je leert er nog wat van) en scheelt een geld!
Als je die Pi al hebt liggen scheelt het geld, ja. Anders is ben je het prijsverschil kwijt aan je Pi + toebehoren.
Daarnaast is het natuurlijk telkens wachten tot de community updates uitbrengt als er, bijvoorbeeld, nieuwe producten zijn. Mijn Aqara Cube werkt nog steeds niet via Homebridge.
* Wormaap heeft een Pi met Homebridge, maar is nog steeds érg benieuwd naar de uiteindelijke prijs van de nieuwe Gateway.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Wormaap schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Als je die Pi al hebt liggen scheelt het geld, ja. Anders is ben je het prijsverschil kwijt aan je Pi + toebehoren.
Daarnaast is het natuurlijk telkens wachten tot de community updates uitbrengt als er, bijvoorbeeld, nieuwe producten zijn. Mijn Aqara Cube werkt nog steeds niet via Homebridge.
* Wormaap heeft een Pi met Homebridge, maar is nog steeds érg benieuwd naar de uiteindelijke prijs van de nieuwe Gateway.
Nou... Met Aqara is het ook maar afwachten. :+ Zo zijn er genoeg voorbeelden van geflopte HomeKit projecten, jammer genoeg, maar ik hou het ook in de gaten. Denk alleen dat het niet meer zal zijn dan een te hoge prijs voor een stukje software wat afgeleid is van de huidige Aqara plug-ins op Homebridge... Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke prijs, hopelijk blijven de sensoren wel te koop voor dezelfde prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Rgerr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:20:
Heb alles op dit moment draaien via Homebridge. Eerst via de pi en nu op mijn Synology NAS.
Ik ben erop aan het wachten omdat ik het gewoon native ondersteund wil hebben. (natuurlijk is het succes hiervan afwachten, aangezien ik wel meer Homekit spul weet wat nog niet echt lekker werkt)

Zowel de pi en synology loopt nog wel eens niet lekker. Alles moeten rebooten zodra ik een nieuw device toevoeg. Overal codes vandaan halen op de meest rare plekken met allerlei trucjes.

Natuurlijk erg leerzaam, maar ik heb meer te doen op een dag dan mijn Homebridge systeem onderhouden en werkend houden 8)7
Rgerr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Nou... Met Aqara is het ook maar afwachten. :+ Zo zijn er genoeg voorbeelden van geflopte HomeKit projecten, jammer genoeg, maar ik hou het ook in de gaten. Denk alleen dat het niet meer zal zijn dan een te hoge prijs voor een stukje software wat afgeleid is van de huidige Aqara plug-ins op Homebridge... Ben wel benieuwd naar de uiteindelijke prijs, hopelijk blijven de sensoren wel te koop voor dezelfde prijzen.
Ik neem aan dat de sensoren gewoon nog uit China te bestellen blijven. Mochten ze de prijs extreem gaan verhogen, dan wordt het hele spul natuurlijk een stuk minder interessant.

[ Voor 33% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 09-08-2018 09:45 ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

Heb alles op dit moment draaien via Homebridge. Eerst via de pi en nu op mijn Synology NAS.
Ik ben erop aan het wachten omdat ik het gewoon native ondersteund wil hebben. (natuurlijk is het succes hiervan afwachten, aangezien ik wel meer Homekit spul weet wat nog niet echt lekker werkt)

Zowel de pi en synology loopt nog wel eens niet lekker. Alles moeten rebooten zodra ik een nieuw device toevoeg. Overal codes vandaan halen op de meest rare plekken met allerlei trucjes.

Natuurlijk erg leerzaam, maar ik heb meer te doen op een dag dan mijn Homebridge systeem onderhouden en werkend houden 8)7
Beetje off-topic, maar auto reboot? En bij mij komt het nieuwe (Aqara) accessoire na een paar minuten gewoon in HomeKit te staan. Afijn, ik snap wel dat je het liefst native support wil. Dan kun je de verantwoordelijkheid makkelijker bij de support van het product leggen. Desalniettemin vind ik het wel een goede ontwikkeling dat Aqara HomeKit support krijgt, alleen vrees ik zoals eerder gezegd voor een commercieel gewin zonder dat het veel zal toevoegen aan huidige mogelijkheden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:43:
[...]

[...]

Ik neem aan dat de sensoren gewoon nog uit China te bestellen blijven. Mochten ze de prijs extreem gaan verhogen, dan wordt het hele spul natuurlijk een stuk minder interessant.
Ik denk juist dat zodra er een nieuwe HomeKit hub komt, de prijzen zullen stijgen. Er zijn genoeg mensen die niet van knutselen houden en liever een paar cent meer neerleggen. Daarom denk ik ook dat Xiaomi de prijzen (al dan niet geleidelijk) zal verhogen > meer winst wil behalen. Updates e.d. voor de hub zullen ook niet veel worden uitgebracht, omdat er al jaren via Homebridge wordt gewerkt en daardoor veel issues verholpen zijn door medegebruikers. Ik hoop het niet, maar ik denk wel dat dat de insteek is geweest van Xiaomi om de prijzen te kunnen verhogen. Apple gebruikers en HomeKit gebruikers hebben namelijk geld en willen dat graag investeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Dan is het misschien slim om nu alvast wat spul in te gaan slaan :P

Eens kijken of ze ergens nog wat leuke aanbiedingen hebben. (Die van Gearbest zijn ook niet echt meer interessant te noemen tegenwoordig....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 09:58:
Dan is het misschien slim om nu alvast wat spul in te gaan slaan :P

Eens kijken of ze ergens nog wat leuke aanbiedingen hebben. (Die van Gearbest zijn ook niet echt meer interessant te noemen tegenwoordig....)
Baat het niet, schaad het niet. :) Je zult het er vast mee eens zijn dat ze in elk geval er niet goedkoper op zullen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Rgerr schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:02:
[...]

Baat het niet, schaad het niet. :) Je zult het er vast mee eens zijn dat ze in elk geval er niet goedkoper op zullen worden.
Dat ben ik jammer genoeg zeker met je eens.

Het zou wel fijn zijn als ze slimme EU inbouw stopcontacten zouden maken zoals ze nu ook al hebben voor de Chineze markt. Dat is top voor monitoring zonder tussen stukken.

Beetje dit (maar dan EU)

[ Voor 38% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 09-08-2018 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

SHIFTER [NL] schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Dat ben ik jammer genoeg zeker met je eens.

Het zou wel fijn zijn als ze slimme EU inbouw stopcontacten zouden maken zoals ze nu ook al hebben voor de Chineze markt. Dat is top voor monitoring zonder tussen stukken.

Beetje dit (maar dan EU)
Passen EU en US stekkers niet gewoon in die bovenste gaten? Volgens mij is dat de Type A/Type C ingang. Daar moet gewoon een EU en US stekker inkunnen. Eigenlijk mischien juist wel handig, hoef je nooit meer verloopjes te gebruiken; US, CN en EU apparatuur gaat er allemaal in.

[ Voor 15% gewijzigd door i7x op 09-08-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
i7x schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:31:
[...]

Passen EU en US stekkers niet gewoon in die bovenste gaten? Volgens mij is dat de Type A/Type C ingang. Daar moet gewoon een EU en US stekker inkunnen. Eigenlijk mischien juist wel handig, hoef je nooit meer verloopjes te gebruiken; US, CN en EU apparatuur gaat er allemaal in.
Dat past zeker. Maar ik ga mijn huis niet volhangen met Chineze/US stopcontacten zonder aarding voor een eu stekker ;) Plus deze is qua inbouw maat te groot voor een eu inbouwdoos ;(

[ Voor 5% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 09-08-2018 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-09 17:04

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Heeft iemand enig idee hoe de kleur van de gateway ring aangestuurd kan worden door zelf rechtstreeks tegen de gateway te praten?
Ik weet hoe ik een commando moet sturen, ook voor de kleur. Ik weet ook dat rood gelijk staat aan "rgb:1694435840" maar hoe je in vredesnaam kunt berekenen dat dit rood zou zijn is mij een raadsel.
Ik las ergens dat de kleur niet in RGB waarde maar in HSV gestuurd zou moeten. Maar dan nog vind ik niets herkenbaars in deze getallenbrij.

update:
na het nodig zoeken op internet een python scriptje gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
color = sys.argv[2][1:]                                                                                                                                       
brightness = float(sys.argv[1])                                                                                                                               
br = brightness * 0.64                                                                                                                                        
if int(br) > 64:                                                                                                                                              
    br = 64                                                                                                                                                   
rgb = str(int(br)) + color                                                                                                                                    
hsv= int(rgb, 16)                                                                                                                                             

print(hsv)

python script.py brightness "#FFFFFF"
(brightness is een waarde tussen 1 en 100, color is een hex kleurwaarde)
Met de nodige scriptjes nu werkend om in pimatic middels een colorpicker de kleur te veranderen richting de gateway

[ Voor 63% gewijzigd door Koffie op 10-08-2018 14:21 ]

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 09:38
CopyCatz schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 10:12:
Volgens mij zijn de vibratie sensors nog niet echt leverbaar... Hij heeft bijna tot aan de Ali tijdslimiet op in behandeling gestaan waardoor ie automatisch gecanceld zou worden, en nu hebben ze hem maar op verzonden gezet maar is al dagen waiting for pickup.. Leuk die trucjes om de Ali regels te omzeilen.
Huh, dat is vreemd. Klopt de voorraadindicatie niet? Ik zie altijd nog ruime 'availability'.

Ik wou toevallig nog even melden dat de sensor via de mobiele app nu 20 euro is:

http://s.aliexpress.com/VJRrEzay

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38
Mijn bestelling is al 16 dagen bezig om de Mijia smartHome Store uit te komen. Eerst wachten ze zo lang mogelijk met op shipped zetten en nu staat er al meer dan een week waiting for pickup. Lijkt erop dat ze ze nog niet echt op voorraad hadden en nu onder een gecancelde order uit willen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal Saul
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 17:03
Koffie schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 10:10:
Heeft iemand enig idee hoe de kleur van de gateway ring aangestuurd kan worden door zelf rechtstreeks tegen de gateway te praten?
Ik weet hoe ik een commando moet sturen, ook voor de kleur. Ik weet ook dat rood gelijk staat aan "rgb:1694435840" maar hoe je in vredesnaam kunt berekenen dat dit rood zou zijn is mij een raadsel.
Ik las ergens dat de kleur niet in RGB waarde maar in HSV gestuurd zou moeten. Maar dan nog vind ik niets herkenbaars in deze getallenbrij.

update:
na het nodig zoeken op internet een python scriptje gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
color = sys.argv[2][1:]                                                                                                                                       
brightness = float(sys.argv[1])                                                                                                                               
br = brightness * 0.64                                                                                                                                        
if int(br) > 64:                                                                                                                                              
    br = 64                                                                                                                                                   
rgb = str(int(br)) + color                                                                                                                                    
hsv= int(rgb, 16)                                                                                                                                             

print(hsv)

python script.py brightness "#FFFFFF"
(brightness is een waarde tussen 1 en 100, color is een hex kleurwaarde)
Met de nodige scriptjes nu werkend om in pimatic middels een colorpicker de kleur te veranderen richting de gateway
Dat is nu exact de reden dat ik ben overgestapt van Pimatic naar Home-Assistant. In letterlijk 4 configuratie regels (toevoegen gateway) heb ik alle Xiaomi devices automagisch in HA staan. Evenals het licht van de gateway inclusief de color picker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Pascal Saul schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Dat is nu exact de reden dat ik ben overgestapt van Pimatic naar Home-Assistant. In letterlijk 4 configuratie regels (toevoegen gateway) heb ik alle Xiaomi devices automagisch in HA staan. Evenals het licht van de gateway inclusief de color picker ;).
Veel te leuk om zelf af en toe dit soort dingen uit te zoeken. Door zelf een script te schrijven heb ik een aardig beeld van hoe die Xiaomi gateway werkt.
Maar idd, soms wil je dat niet Mijn Philips Hue gateway had ik er geen zin in. Pimatic plugin installeren en gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Heeft iemand hier al ervaring met het Sherlock Smart lock?

Ik ga binnenkort het hang en sluitwerk op de achterdeur vervangen en zit er aan te denken om meteen naar een smartlock te plaatsen.

En die Sherlock ziet er wel handig uit en kan het er ook gewoon weer afslopen en terugbrengen naar originele staat mocht ik het niet handig vinden of gewoon slecht werken.

Anders wordt het ws een nuki, maar die zijn dan weer dusdanig prijzig dat je het niet ff voor de leut gaat proberen.

[Edit] ennnn laat maar, hij past niet eens, ik heb 6 cm nodig tussen slot en het glas in de deur en heb maar 4cm.

[ Voor 10% gewijzigd door Flagg op 12-08-2018 11:56 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PieterBuma
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20-09 17:24
Flagg schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:18:
Heeft iemand hier al ervaring met het Sherlock Smart lock?

Ik ga binnenkort het hang en sluitwerk op de achterdeur vervangen en zit er aan te denken om meteen naar een smartlock te plaatsen.

En die Sherlock ziet er wel handig uit en kan het er ook gewoon weer afslopen en terugbrengen naar originele staat mocht ik het niet handig vinden of gewoon slecht werken.

Anders wordt het ws een nuki, maar die zijn dan weer dusdanig prijzig dat je het niet ff voor de leut gaat proberen.

[Edit] ennnn laat maar, hij past niet eens, ik heb 6 cm nodig tussen slot en het glas in de deur en heb maar 4cm.
Dat lijkt mij niet zo'n handig apparaat, als je aan de binnenkant een sleutel in je slot steekt, heb je een grote kans dat je hem van buiten niet meer met een sleutel kan openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

PieterBuma schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 12:10:
[...]

Dat lijkt mij niet zo'n handig apparaat, als je aan de binnenkant een sleutel in je slot steekt, heb je een grote kans dat je hem van buiten niet meer met een sleutel kan openen.
Jawel hoor ik heb een m&c condor cilinder besteld en die heeft een gevaar/hotel functie, werkt prima.

Volgens mij moet je al een redelijk oud slot hebben wil dat niet werken, bij alle nemef en condor cilinders is het zover ik weet standaard, iig de skg** en ***, de hele goedkope weet ik niet, heb ik niet naar gekeken. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ach what the hell ook. Ik heb de Sherlock S2 gewoon besteld met 2 remotes.

Geen idee of de S2 ook met mi home werkt. Zoals gewoonlijk zegt de ene leverancier wel en de andere zegt niks. In de app staat alleen de m1, maar we gaan het meemaken.

Ik bedoel, voor 90€ in totaal interesseert het me ook vrij weinig. Bij nuki betaal je al 40€ voor 1 afstandsbedieninkje, iets met buitenproportioneel...

Dussss ik laat het tzt wel weten, komt vanuit Duitsland, dus hoeft niet lang te duren. :)

[Edit] morgen komt iig het nieuwe slot + cilinder (nemef + m&c condor) en nieuw antikerntrek beslag, dus de basis zal veilig genoeg zijn me dunkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Flagg op 13-08-2018 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizzieBis
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 18:12
Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik heb ook wel interesse in een dergelijke oplossing. Vooral omdat je niets hoeft aan te passen, en je het eenvoudig weer kunt demonteren.

Waar het je het setje besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

BizzieBis schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 23:01:
Ik ben benieuwd hoe hij bevalt. Ik heb ook wel interesse in een dergelijke oplossing. Vooral omdat je niets hoeft aan te passen, en je het eenvoudig weer kunt demonteren.

Waar het je het setje besteld?
Ik heb hem bij de official Sherlock store op Ali besteld.

Dat was idd ook mijn gedachte, ik wil niks aan het slot zelf prutsen, moet gewoon ongedaan gemaakt kunnen worden achteraf. En sommige cilinders die bijgeleverd worden heb ik ook mijn vraagtekens bij de kwaliteit. Of niet leverbaar met sleutels met gepanteerd sleutelcertificaat.

En mocht het bevallen maar wil ik meer dan kan ik altijd nog kijken naar een duurdere\meer uitgebreide.

En 90€ waar hebben we het over, en 75€ als je geen remotes wil hebben. daar wil ik het wel een keer voor proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• berkens
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-08 10:30
TerrorSource schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:30:
Iemand al ervaring met deze?

Xiaomi mijia Honeywell Fire Alarm Detector - WHITE
https://www.gearbest.com/alarm-systems/pp_615081.html

Enige wat in in deze topic voorbij heb zien komen is dat ze vrij gevoelig zijn.
Zit er over te twijfelen, zeker nu ze in de aanbieding zijn voor 20.60
Heb deze smoke detector een maand geleden gekocht. Op een ochtend, 5:30u laat, ging het alarm.

Gekoppeld aan Smartthings gingen alle lampen in huis aan. Loos alarm, geen rook, geen vuur.

Batterij eruit en weer naar bed.

Later de batterij er in, nog steeds alarm, niet te resetten. Gisteren las ik ergens dat het een photoelectric smoke detector is.

Open gemaakt, schoon geblazen en weer in elkaar gezet. Vals alarm is nu voorbij, weer gekoppeld met SmartThings, nog een keer testen met rook.

Foto's op https://community.smartth...ector-how-to-clean/133606

Ben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-09 14:18
Flagg schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 18:31:
Ach what the hell ook. Ik heb de Sherlock S2 gewoon besteld met 2 remotes.

Geen idee of de S2 ook met mi home werkt. Zoals gewoonlijk zegt de ene leverancier wel en de andere zegt niks. In de app staat alleen de m1, maar we gaan het meemaken.

Ik bedoel, voor 90€ in totaal interesseert het me ook vrij weinig. Bij nuki betaal je al 40€ voor 1 afstandsbedieninkje, iets met buitenproportioneel...

Dussss ik laat het tzt wel weten, komt vanuit Duitsland, dus hoeft niet lang te duren. :)

[Edit] morgen komt iig het nieuwe slot + cilinder (nemef + m&c condor) en nieuw antikerntrek beslag, dus de basis zal veilig genoeg zijn me dunkt.
Het zou leuk zijn als je je bevindingen idd deelt.... Volgens mij is mijn slot iig al niet compatible.
Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1Ns_cfkKWBuNjy1zjq6AOypXan.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

DarkAllMan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

Het zou leuk zijn als je je bevindingen idd deelt.... Volgens mij is mijn slot iig al niet compatible.
[afbeelding]
Ik snap werkelijk niet hoe ik uit dat plaatje zou kunnen achterhalen wat de verschillen zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-09 01:13
Koffie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Ik snap werkelijk niet hoe ik uit dat plaatje zou kunnen achterhalen wat de verschillen zijn?
Sleutel verticaal en horizontaal plaatsen?
Verticaal en 'bovenin' werkt zo te zien niet.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 10:12

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

berkens schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

Heb deze smoke detector een maand geleden gekocht. Op een ochtend, 5:30u laat, ging het alarm.

Gekoppeld aan Smartthings gingen alle lampen in huis aan. Loos alarm, geen rook, geen vuur.

Batterij eruit en weer naar bed.

Later de batterij er in, nog steeds alarm, niet te resetten. Gisteren las ik ergens dat het een photoelectric smoke detector is.

Open gemaakt, schoon geblazen en weer in elkaar gezet. Vals alarm is nu voorbij, weer gekoppeld met SmartThings, nog een keer testen met rook.

Foto's op https://community.smartth...ector-how-to-clean/133606
Dit kan bij iedere optische melder gebeuren en kan idd komen door stof

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Shit .. PIR besteld op Ali en niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Bleek dus een v1 te zijn ipv een v2. Terwijl lux nou net iets is wat ik veel gebruik (ook voor waar hij komt).
Vooralsnog maar opgelost door in mijn rules te kijken naar de lux van een andere PIR die redelijk overeenkomt met die ruimte :P
Tipje dus voor anderen : let even goed op bij dergelijke sensoren of je de v1 of v2 besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:36
Koffie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:51:
Shit .. PIR besteld op Ali en niet verder gekeken dan mijn neus lang is. Bleek dus een v1 te zijn ipv een v2. Terwijl lux nou net iets is wat ik veel gebruik (ook voor waar hij komt).
Vooralsnog maar opgelost door in mijn rules te kijken naar de lux van een andere PIR die redelijk overeenkomt met die ruimte :P
Tipje dus voor anderen : let even goed op bij dergelijke sensoren of je de v1 of v2 besteld.
Maar zend ze pir de lux waarde niet alleen maar uit als hij detectie Detecteert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dacuuu schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:54:
[...]
Maar zend ze pir de lux waarde niet alleen maar uit als hij detectie Detecteert?
Lux word, indien er langere tijd geen beweging is, met grote intervallen verzonden. Bij veel beweging word er natuurlijk vaker gestuurd.
Maar in principe moet de lux waarde van die andere PIR voldoende zijn. Sowieso gaat er een nieuwe (met lux) komen, en in het ergste geval stap ik over op de lux meting van de woonkamer, daar is namelijk de meeste beweging (en dus de meeste aantal lux metingen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:38
Dacuuu schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 19:54:
[...]

AFAIK correct. Ik heb als het goed is de Aqara body sensor (in ieder geval met lux), en die zend de lux inderdaad alleen bij beweging.

Als ik het mij goed herinner werkt deze als volgt:
1. Er wordt beweging gedetecteert
2. Deze zend een bericht dat er beweging is en daarbij de huidige lux
3. Na 1 minuut wordt er gekeken of er nog steeds beweging is
3a. Als er inderdaad nog beweging is, ga naar 2
3b. Als er geen beweging meer is doe niks

Ten eerste betekend dit dus dat je niet weet dat er geen beweging meer is, behalve dat je al langer als 1 minuut geen bericht dat er beweging is geweest is ontvangen. Daarnaast wordt de lux dus ook alleen (elke minuut) gemeld als er beweging is.

Zelf zag ik dat ook afgelopen weken leuk terug in kamers waar niet veel iemand komt. 's Morgens was dan het rolluik omhoog, maar omdat dat al vroeg omhoog werd gedaan was de lux dan nog relatief laag. Een paar uur later loopt iemand die kamer in waarbij er een hoge lux wordt gerapporteerd, vervolgens wordt het rolluik omlaag gedaan en de kamer verlaten. Gevolg is dat er dus nooit meer een nieuwe lux wordt gerapporteerd en deze uren lang op de hoge waarde blijft staan terwijl het in werkelijkheid pikkedonker is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RobertMe schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:07:
[...]

AFAIK correct. Ik heb als het goed is de Aqara body sensor (in ieder geval met lux), en die zend de lux inderdaad alleen bij beweging.

Als ik het mij goed herinner werkt deze als volgt:
1. Er wordt beweging gedetecteert
2. Deze zend een bericht dat er beweging is en daarbij de huidige lux
3b. Als er geen beweging meer is doe niks

Ten eerste betekend dit dus dat je niet weet dat er geen beweging meer is, behalve dat je al langer als 1 minuut geen bericht dat er beweging is geweest is ontvangen. Daarnaast wordt de lux dus ook alleen (elke minuut) gemeld als er beweging is.
PIR werkt vanaf de gateway als volgt:

1 Er word beweging gedecteerd
2 Zend bewegeing
3b. Als er geen beweging meer is doe niks, stuur als opmerking dat je al 120 seconden niets hebt gezien
3c. Als er geen beweging meer is doe niks, stuur als opmerking dat je al 180 seconden niets hebt gezien
3d. Als er geen beweging meer is doe niks, stuur als opmerking dat je al 300 seconden niets hebt gezien
3e. Als er geen beweging meer is doe niks, stuur als opmerking dat je al 600 seconden niets hebt gezien
3f. Als er geen beweging meer is doe niks, stuur als opmerking dat je al 1200 seconden niets hebt gezien
3g. Als er geen beweging meer is doe niks, stuur als opmerking dat je al 1800 seconden niets hebt gezien
Zelf zag ik dat ook afgelopen weken leuk terug in kamers waar niet veel iemand komt. 's Morgens was dan het rolluik omhoog, maar omdat dat al vroeg omhoog werd gedaan was de lux dan nog relatief laag. Een paar uur later loopt iemand die kamer in waarbij er een hoge lux wordt gerapporteerd, vervolgens wordt het rolluik omlaag gedaan en de kamer verlaten. Gevolg is dat er dus nooit meer een nieuwe lux wordt gerapporteerd en deze uren lang op de hoge waarde blijft staan terwijl het in werkelijkheid pikkedonker is.
Zonder beweging stuurt een PIR rond elke 60 minuten een heartbeat met lux.

Google translate van de gateway documentatie:
Meter home body sensor:
The human sensor detects that the person will report the report information immediately. In the case of a human being, the report is sent one minute at the earliest in order to save power on the human body sensor.
Property Description
Voltage Button battery voltage, in mv, range 0~3300mv. Under normal circumstances, less than 2800mv means low battery
Status motion detected someone; unknown unknown
Property report:
{"cmd":"report","model":"motion","sid":"112316","short_id":4343,"data":"{\"status\":\"motion\"}" }

Heartbeat report (~60 minutes each time):
{"cmd":"report","model":"motion","sid":"112316","short_id":4343,"data":"{\"voltage\":3000}" }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vreemd, ik krijg iedere 5 minuten een nieuwe lux waarde door in Domoticz. En bij beweging uiteraard sneller.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Marc O. schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:26:
Vreemd, ik krijg iedere 5 minuten een nieuwe lux waarde door in Domoticz. En bij beweging uiteraard sneller.
Niet stiekem dezelfde? Of juist een groot verschil tussen de vorige waarde?
Wellicht dat een domoticz plugin wat actiever de info opvraagt? Al weet ik niet zeker of je daarme kunt forceren om een nieuwe lux te krijgen .. zou ik ff in de documentatie van de gateway moeten duiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Laatst online: 08-09 16:32
Vaak idd wel dezelfde waarde zie ik nu, maar beslist niet altijd en ook zeker niet gedurende een uur lang. Tevens niet alleen bij grote afwijkingen.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 18:42
Die Lux meting is bij mijn V2's echt knudde....Varieert tussen de 0 en 8....daar kun je weinig mee sturen...

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkAllMan
Koffie schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:16:
[...]

Zoals ik het zie, verticale sleutel insteken werkt niet....
Alleen horizontaal....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
DarkAllMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

Alleen horizontaal....
Dat zei ik dus ook al. Maar hij reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
flexje schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:41:
Weet iemand hoe ik de xiaomi gateway alarm sirene in een loop kan laten lopen in domoticz en dzvents?
Ben je er al uit? Ik loop ook al een tijd met deze vraag rond namelijk...
Nu is het zo dat wanneer het alarm afgaat, het ook weer stopt nadat de gekozen melodie afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

DarkAllMan schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:16:
[...]

[afbeelding]
Ja je moet wel ff opletten met de cilinder die je kiest, er zijn er niet zo heel veel die de sleutel horizontaal hebben en een hotel functie.

Maar aangezien ons hele beslag uit het jaar kruik was en toch vervangen moest worden kon ik er rekening mee houden. Gisteren de schilden, insteekslot en cilinder geplaatst en nu blijkt er iets mis te zijn met de m&c cilinder en de hotel functie werkt niet altijd.

Dus de cilinder gaat weer terug en ik krijg een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Serena schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 15:49:
[...]

Sleutel verticaal en horizontaal plaatsen?
Verticaal en 'bovenin' werkt zo te zien niet.
DarkAllMan schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:40:
[...]

Alleen horizontaal....
Sorry, was even aan mijn aandacht ontschoten ;)
Gaat waarschijnlijk niet werken met mijn slot, en het feit dat het BT only is maakt het ook niet echt interessant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 18:31

flexje

got-father

vwtune schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:20:
[...]

Ben je er al uit? Ik loop ook al een tijd met deze vraag rond namelijk...
Nu is het zo dat wanneer het alarm afgaat, het ook weer stopt nadat de gekozen melodie afgelopen is.
Nee heb het niet kunnen fixen. Hoop een beetje opgegeven nu haha.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
2 weken geleden gordijnrails besteld 4.2 meter in totaal, en paar dagen later de gordijnmotor van Aqara/Xiaomi.

Vandaag binnen gekregen dus van het weekend weer wat te spelen (is de bedoeling).
Gordijnrails heb ik 125 euro voor betaald en nog 30 euro inklaringskosten en BTW. (UPS)
En voor de motor heb ik 76 euro betaald, geen extra kosten gehad. (Chinese koerier? en PostNL)

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
rikadoo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:11:
2 weken geleden gordijnrails besteld 4.2 meter in totaal, en paar dagen later de gordijnmotor van Aqara/Xiaomi.

Vandaag binnen gekregen dus van het weekend weer wat te spelen (is de bedoeling).
Gordijnrails heb ik 125 euro voor betaald en nog 30 euro inklaringskosten en BTW. (UPS)
En voor de motor heb ik 76 euro betaald, geen extra kosten gehad. (Chinese koerier? en PostNL)
Is mooi spul ( heb ik ook ) maar let er goed op dat je de beugels goed vast zet. ( bij mij schoot een eindbeugel los en de rail schoot met gordijn en al een stuk naar beneden precies na het koppelstuk. Gelukkig is het stevig materiaal en kon nadat de beugel dit keer wel goed vastgeschroefd was de boel netjes opgehangen worden.

Loopt prachtig zonder veel lawaai.
In ieder geval niet nu alvast de motor ff testen! Bij de eerste keer bedienen bepaal je het begin en eind waarbij de motor moet stoppen!

Natuurlijk was ik zo dom om dat wel te doen 8)7 en de gordijnen gingen daarna maar een stukje open.
Is echter simpel te verhelpen in de app ( bij Quick start guide )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
lowo schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:42:
[...]

Is mooi spul ( heb ik ook ) maar let er goed op dat je de beugels goed vast zet. ( bij mij schoot een eindbeugel los en de rail schoot met gordijn en al een stuk naar beneden precies na het koppelstuk. Gelukkig is het stevig materiaal en kon nadat de beugel dit keer wel goed vastgeschroefd was de boel netjes opgehangen worden.

Loopt prachtig zonder veel lawaai.
In ieder geval niet nu alvast de motor ff testen! Bij de eerste keer bedienen bepaal je het begin en eind waarbij de motor moet stoppen!

Natuurlijk was ik zo dom om dat wel te doen 8)7 en de gordijnen gingen daarna maar een stukje open.
Is echter simpel te verhelpen in de app ( bij Quick start guide )
Ben benieuwd, bedankt voor de tip iig!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:45

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Jammer; niet te koppelen aan de smarthub...

https://nl.pepper.com/aan...toiletbril-banggood-74591

:+

Xbox Live ID:Notna8310

• lowo
Ahhh wat jammer nou _O-
Is het dus niet de "Xiaomi TINYMU Smart Toilet" want die zie ik wel terug in de Mi Home app ;)

• justinw78
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 08-07 19:34
Goedendag, Ik ben erg nieuwschierig of je met de wireless switch via Zigbee ook andere apparaten kan bedienen via HomeAssistant? Dus bijvoorbeeld een wifi switch van Sonoff.

Afbeeldingslocatie: https://c.76.my/Malaysia/xiaomi-aqara-smart-home-smart-light-control-wifi-zigbee-wall-switch-visiongadgetry-1709-08-VISIONGADGETRY@3.jpg

Groetjes

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

lowo schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Ahhh wat jammer nou _O-
Is het dus niet de "Xiaomi TINYMU Smart Toilet" want die zie ik wel terug in de Mi Home app ;)
Wie gebruikt er anno 2018 nu nog een wc zonder app?

• asdf25
  • Laatst online: 28-12-2024
Pas geleden is mijn nieuwbouwwoning opgeleverd en ga er de aankomende maanden in klussen om alles naar wens te maken. In een aantal vertrekken ga ik een verlaagd plafond toepassen welke daarna gestukadoord en geschilderd moet worden. Wou eerst Tradfi led lampen plaatsen maar lees dat Domoticz hier niet mee kan communiceren. Wens is om domotica in huis steeds verder uit te gaan breiden; sensoren voor ramen en deuren, beveiliging, rookmelders etc. Ik koop liever in één keer een goed en vooral betaalbaar systeem waarin je alles kan toevoegen dan over moeten stappen na een halfjaar. Mijn oog is nu dus gevallen op lampen van Xiaomi Yeelight. Aangezien mijn keuken, woonkamer en eetkamer in feite 1 vertrek is hoe stuur je de spots dan aan met smart verlichting? Woning is opgeleverd met 3 schakelaars (keuken, eetkamer, woonkamer). Werkt dat dan gewoon net als normaal, lichtschakelaar keuken aanzetten 6 spots in de keuken springen aan?

Wat voor voorbereidingen kan ik nu nog in de woning doen waar ik later profijt van kan hebben wil ik het klaar maken voor bovengenoemde domotica toepassingen? Heb nu namelijk alles nog open liggen (afwerking staat pas met halfjaar op de planning). Wellicht hebben jullie verder nog tips waar ik aan moet denken? Dank alvast.

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Geurt-kun schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 18:43:
[...]

Ik heb er eentje besteld. Op hoop van zegen.
Ben benieuwd wat ie me uiteindelijk gaat kosten met een basis van plus EUR 25.
Volgens de laatste update is de zending geannuleerd.
Echter, daaronder staat weer als de zending niet voor een bepaalde datum geleverd is ik contact moet opnemen met de klantenservice van Alie.
Andere spulletjes, die ik vorige week besteld heb zijn al wel binnen.
Spannend 😳

2k op west bij Pv Output

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-09 23:25
justinw78 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:15:
Goedendag, Ik ben erg nieuwschierig of je met de wireless switch via Zigbee ook andere apparaten kan bedienen via HomeAssistant? Dus bijvoorbeeld een wifi switch van Sonoff.

[afbeelding]

Groetjes
Ik heb een conbee USB zigbee stick en stuur tradfri lampen aan met Xiaomi wireless smart buttons en de Cube. Dat kan dus.
Je kan in hass dingen van verschillende merken maar ook standaarden met elkaar verbinden, dat is de kracht van hass

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
Geurt-kun schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 17:26:
[...]

Volgens de laatste update is de zending geannuleerd.
Echter, daaronder staat weer als de zending niet voor een bepaalde datum geleverd is ik contact moet opnemen met de klantenservice van Alie.
Andere spulletjes, die ik vorige week besteld heb zijn al wel binnen.
Spannend 😳
Ik heb gister een dispute geopend aangezien de seller niet op mijn berichten reageerde. Had binnen een halve dag antwoord van ali dat ik mijn geld terug krijg. Ben wel benieuwd of andere verkopers de sensor wel hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-09 13:32

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
DarkAllMan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:36:
[...]

Best aan de prijs.... vergeleken met de vorige HUB
Even geduld hebben, komt vanzelf in de aanbieding. ;) Nieuwe artikelen zijn altijd duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkAllMan
Rgerr schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:39:
[...]

Even geduld hebben, komt vanzelf in de aanbieding. ;) Nieuwe artikelen zijn altijd duur.
Ik ben vooral benieuwd wat het verschil is met de huidige HUB... als het alleen Apple Homekit ondersteuning is.... dan laat maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
DarkAllMan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:51:
[...]

Ik ben vooral benieuwd wat het verschil is met de huidige HUB... als het alleen Apple Homekit ondersteuning is.... dan laat maar :)
Weet het niet precies, maar ik denk wel dat dat het (grote) verschil is. :) Voor HomeKit fanaten allicht een aanlonkelijk artikel, maar ook daar zijn al oplossing voor (Homebridge op Raspberry Pi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Rgerr schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:54:
[...]

Weet het niet precies, maar ik denk wel dat dat het (grote) verschil is. :) Voor HomeKit fanaten allicht een aanlonkelijk artikel, maar ook daar zijn al oplossing voor (Homebridge op Raspberry Pi).
Klopt alhoewel ik het momenteel niet werkend krijg, iOS beta 12.8

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
bing69 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:57:
[...]

Klopt alhoewel ik het momenteel niet werkend krijg, iOS beta 12.8
Meld je even in het Homebridge topic, misschien dat ik je kan helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 18:42
DarkAllMan schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:51:
[...]

Waarom alleen Homekit en niet ook Echo/Google Home?

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09 13:44

defcon84

Multipass?

justinw78 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 14:15:

[afbeelding]

Groetjes
Yup gaat zonder problemen: aqara wall switch => aqara hub => homeassistant => MiLight box => milight lampje aan/uit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Dat was snel, vandaag de Sherlock al binnen....

En binnen half uur geïnstalleerd...

....

FML

Deur wilde alleen niet dicht. |:(

Had alleen maar de ruimte links van het slot gemeten en me erbij neergelegde dat ik wat deur tekort kwam, maakt uiteindelijk ook niks uit. Dus ik de deur open slot mooi gecentreerd sleutelhouder beetje afgeslepen zodat de lompe sleutel past, app open, slot gekoppeld, getest en goed bevonden. Slot draait snel en de 10x achter elkaar open en dicht ging soepel en vlekkeloos.

Dus ik duw de deur dicht....

...*tok*...

Tok?

Damn, komt het slot tegen het binnenkozijn aan, deur kan dus niet dicht. :D en :F en |:(

Jammer want het slot an sich was boven verwachting goed eigenlijk. Nou ja in de kast en misschien een leuk kadootje voor iemand waar hij wel past. :+

Dus toch maar eens naar een nuki kijken als ik me over de prijs heen kan zetten that is, wat nu nog moeilijker wordt nu ik gezien heb hoe goed een Chinees slot van 75€ euro werkt. :P

Ik heb het niet gemeten maar hij is ongeveer 2x zo snel als de nuki denk ik en ook minder lawaai.

[ Voor 14% gewijzigd door Flagg op 17-08-2018 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 24-09 17:38
Flagg schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:57:

....

FML

Had alleen maar de ruimte links van het slot gemeten en me erbij neergelegde dat ik wat deur tekort kwam, maakt uiteindelijk ook niks uit. Dus ik de deur open slot mooi gecentreerd sleutelhouder beetje afgeslepen zodat de lompe sleutel past, app open, slot gekoppeld, getest en goed bevonden. Slot draait snel en de 10x achter elkaar open en dicht ging soepel en vlekkeloos.

...*tok*...

Tok?

Damn, komt het slot tegen het binnenkozijn aan, deur kan dus niet dicht. :D en :F en |:(

Jammer want het slot an sich was boven verwachting goed eigenlijk. Nou ja in de kast en misschien een leuk kadootje voor iemand waar hij wel past. :+

Dus toch maar eens naar een nuki kijken als ik me over de prijs heen kan zetten that is, wat nu nog moeilijker wordt nu ik gezien heb hoe goed een Chinees slot van 75€ euro werkt. :P

Ik heb het niet gemeten maar hij is ongeveer 2x zo snel als de nuki denk ik en ook minder lawaai.
Ah balen! Was wel geïnteresseerd in een uitgebreidere review :P

Zit ook met een schuin oog naar een smart lock the kijken, maar prijs van een Nuki houd mij tot nu toe ook nog tegen.

Weet jij of de Sherlock steeds de deur weer op slot draait nadat deze open is geweest? Kan het online niet echt vinden.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Flagg schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 17:57:

....

FML

...*tok*...

Tok?

Heb jij misschien net als ik een "krukgestuurde" 3-puntssluiting?
Dan zul je toch eerst de deurkruk omhoog moeten doen alvorens Sherlock de deur op slot kan draaien?

Ik ben ook al een tijdje naar dat slot aan het kijken maar kan nergens vinden of hij ook voor mijn achterdeur ( krukgestuurde 3 puntssluiting ) geschikt is. Vooral met dit warme weer handig om vanuit bed in de app te kunnen zien of je nou wel of niet de achterdeur dicht en op slot hebt gedaan. Moest er menigmaal mijn bed voor uit 7(8)7 om te checken nadat ik een keer 's morgens opstond en in de kamer mijn achterdeur nog wagenwijd open zag staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 18:31

flexje

got-father

lowo schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:20:
[...]

Heb jij misschien net als ik een "krukgestuurde" 3-puntssluiting?
Dan zul je toch eerst de deurkruk omhoog moeten doen alvorens Sherlock de deur op slot kan draaien?

Ik ben ook al een tijdje naar dat slot aan het kijken maar kan nergens vinden of hij ook voor mijn achterdeur ( krukgestuurde 3 puntssluiting ) geschikt is. Vooral met dit warme weer handig om vanuit bed in de app te kunnen zien of je nou wel of niet de achterdeur dicht en op slot hebt gedaan. Moest er menigmaal mijn bed voor uit 7(8)7 om te checken nadat ik een keer 's morgens opstond en in de kamer mijn achterdeur nog wagenwijd open zag staan :o
Kan ook met een deurcontactje toch :+

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 24-09 10:09

Nicap

Tsssk....

Dat is idd wel een dingetje ja. Hier ook de voordeur en achterdeur waarbij je eerst de kruk omhoog moet doen voordat je hem op slot kunt draaien. Zijn daar überhaupt oplossingen voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Nicap schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:29:
Dat is idd wel een dingetje ja. Hier ook de voordeur en achterdeur waarbij je eerst de kruk omhoog moet doen voordat je hem op slot kunt draaien. Zijn daar überhaupt oplossingen voor?
Deze ( plan: Neem afscheid van je sleutels en win een Loqed Smart Lock!  ) zou het moeten kunnen maar ik heb weinig vertrouwen in een geheel sleutelloze oplossing dus ben daar niet voor gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
flexje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:28:
[...]

Kan ook met een deurcontactje toch :+
Idd wel op hij nog open staat ( heb er idd een deurcontactje ( Xiaomi door/windowsensor ) op zitten voor de luchtreiniger maar dan kan hij alsnog niet op slot zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Laatst online: 24-09 10:09

Nicap

Tsssk....

lowo schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:32:
[...]

Deze ( plan: Neem afscheid van je sleutels en win een Loqed Smart Lock!  ) zou het moeten kunnen maar ik heb weinig vertrouwen in een geheel sleutelloze oplossing dus ben daar niet voor gegaan.
Ik had daar destijds aan meegedaan. Niet gewonnen hoor. Maar de reacties waren overwegend kritisch op het slot en de manier van promotie. Ik heb liever ook een soortgelijk slot als de newton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
De voorraad Aqara vibration sensors zijn op peil! Prijzen zijn flink gedaald!

http://s.aliexpress.com/2uIb6fAf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Aurora schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:38:

Werken deze ook met de nieuwe HomeKit hub en dus in HomeKit? Gezien het Aqara is, Aqara hub is en Aqara in HK komt, lijkt het mij wel. Maar ik heb er alleen geen beeld bij, omdat er geen vibratie sensoren zijn voor HomeKit, net als een accessoire type daarvoor. Althans, voor zover ik weet niet. Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Zo lang het produkt niet voorkomt op aqara.com zou ik er niet van uit gaan dat die compatible is met de nieuwe hub. Sowieso vind ik het hele xiaomi en aqara gebeuren niet echt doorzichtig. Op aqara.com wordt de smart plug getoond, echter op Ali is dit een produkt van Xiaomi en niet van Aqara.......
Het is volgens mij wachten op de eerste ervaringen. Of zelf de gok nemen natuurlijk. ;)
Zelf hou ik het eerst wel bij Xiaomi. De smart plug werkt middels homebridge in HomeKit en daarnaast is de plug ook compatible met Google Home en Alexa (Mi Home plugin). Dus twee vliegen in 1 klap: automations via homekit en spraakbediening via Google Home. Ik ga niet zo’n overdreven bass luidspreker als HomePod in huis halen voor alleen stembediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik heb al tijden zeer veel xiaomi/Aqara spul. Onlangs heb ik de woonkamer 2x een gordijnrail geïnstalleerd (feest). Ik heb nu een fysiek knopjes waarmee beide gordijnen open of dicht gaan.

Is het ook mogelijk dat ik een knopje heb op mijn telefoon om beide gordijn motoren dezelfde taal te geven? Op mijn telefoon bedien ik de gordijnen nu separaat en dat is niet handig. Kan ik ze groeperen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
groggy schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:06:
Ik heb al tijden zeer veel xiaomi/Aqara spul. Onlangs heb ik de woonkamer 2x een gordijnrail geïnstalleerd (feest). Ik heb nu een fysiek knopjes waarmee beide gordijnen open of dicht gaan.

Is het ook mogelijk dat ik een knopje heb op mijn telefoon om beide gordijn motoren dezelfde taal te geven? Op mijn telefoon bedien ik de gordijnen nu separaat en dat is niet handig. Kan ik ze groeperen oid?
Gebruik je ze icm Homebridge? Binnen Homebridge (Homekit) kun je accessoires groeperen. Wat je ook zou kunnen doen, is een automatisering aanmaken dat wanneer gordijn 1 dicht gaat, gordijn 2 ook dicht gaat en andersom (open) natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CopyCatz
Aurora schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 13:38:

Nu zijn er opeens twee verschillende...

Drie kriebeltjes: https://nl.aliexpress.com...werk-met/32891702615.html (xiaomi?)

Vier kriebeltjes: https://nl.aliexpress.com...r-MiHome/32912242122.html (aqara?)

Echt dat business model van xiaomi/aqara..

[ Voor 4% gewijzigd door CopyCatz op 18-08-2018 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
CopyCatz schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 22:21:
[...]

Nu zijn er opeens twee verschillende...

Drie kriebeltjes: https://nl.aliexpress.com...werk-met/32891702615.html (xiaomi?)

Vier kriebeltjes: https://nl.aliexpress.com...r-MiHome/32912242122.html (aqara?)

Echt dat business model van xiaomi/aqara..
Verrek! Goed gespot! Ik ga uit dat de drie kriebeljes de "originele Aqara" is... Deze stond ook in de brochure van vorig jaar.

Tenzij dat echt puur mockups waren en nu bij productie anders is

[ Voor 21% gewijzigd door Aurora op 19-08-2018 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 15:02:
Ik ga niet zo’n overdreven bass luidspreker als HomePod in huis halen voor alleen stembediening.
Heb je hem überhaupt zelf al live horen spelen, dat betwijfel ik namelijk. Je doet er steeds super negatief over, net als destijds over HomeBridge. Nu loop je er ineens mee weg.
Die bas valt reuze mee, geluid is heel mooi en helder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Rgerr schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 21:57:
[...]

Gebruik je ze icm Homebridge? Binnen Homebridge (Homekit) kun je accessoires groeperen. Wat je ook zou kunnen doen, is een automatisering aanmaken dat wanneer gordijn 1 dicht gaat, gordijn 2 ook dicht gaat en andersom (open) natuurlijk.
Bedankt, ik gebruik ze niet icm met homebridge. Wel icm domoticz. Maar ik heb mbv automation een taak kunnen aanmaken die beide gordijnen open/sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Heb je hem überhaupt zelf al live horen spelen, dat betwijfel ik namelijk. Je doet er steeds super negatief over, net als destijds over HomeBridge. Nu loop je er ineens mee weg.
Die bas valt reuze mee, geluid is heel mooi en helder.
Ik heb ‘m helaas nog niet live mogen bewonderen. Even heen en weer naar DE zit er voor mij niet in en ik ken ook niemand in de buurt die een HomePod bezit. Ik moet dus voorlopig uitgaan van de diverse reviews. De grote lijn die ik daarin zie is dat vaak als negatief de hoeveelheid bass wordt gezien (b.v. https://venturebeat.com/2...-consider-this-bass-bomb/).

Maar je hebt gelijk om dat ‘overdreven bass’ wel een beetje overdreven geformuleerd was. ;)
Zelf ben ik erg kritisch op te veel aanwezig bass. Soms lijkt het wel dat bass synoniem is aan mooi/goed geluid. Destijds heb ik veel luidsprekers beluisterd en (ook al waren het zeer goed merken) vond ik veel speakers veels te veel bass produceren. Het liefst zou ik zien dat Apple een relatief simpel speakertje op de markt brengt waarmee ik mijn thuisautomatisering kan bedienen met mijn stem. Daarom kijk ik op dit moment meer naar Google Home en Amazon Alexa.

Super negatief vind ik trouwens wel een beetje overdreven (maar wel conform mijn bewoording ;) ). Ik ben vrij kritisch over de HomePod. T.o.v. de andere twee grote concurrenten vind ik de HomePod te gesloten. Het zou me niet verbazen als de verkopen het komende jaar niet zoals gehoopt zijn, ze ongetwijfeld het systeem ook voor andere muziekdiensten open zullen gaan stellen.

Wat betreft homebridge, los van dat ik er nu redelijk bedreven in ben, vind ik het nog steeds een knutselpakket. Het is niet van plugin selecteren en klaar is kees. Je moet nog steeds checken of er pre-req’s zijn. En soms wat meer moeite doen om de juiste parameters te achterhalen voor de config.json. Dat ik nu wat meer kennis heb van homebridge en zo anderen ook kan helpen, betekent niet dat ik nu helemaal lyrisch ben over homebridge. Dus verwar dat ik actief ben in het homebridge topic niet met dat ik er mee weg loop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Weten jullie welke van de xiaomi/aqara/yeelight apparaten ook als BLE gateway kunnen dienen? Ooit eens iets gelezen over de wifi versie van de yeelight bedlamp. Klopt dat? Welke devices nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

meesje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:31:
Weten jullie welke van de xiaomi/aqara/yeelight apparaten ook als BLE gateway kunnen dienen? Ooit eens iets gelezen over de wifi versie van de yeelight bedlamp. Klopt dat? Welke devices nog meer?
Ik weet enkel dat de camera het kan (die grote voor buiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
i7x schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Ik weet enkel dat de camera het kan (die grote voor buiten).
Heb je wellicht een link?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
meesje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 16:31:
De bedlamp met gouden rand is inderdaad een Bluetooth gateway.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tg422lR.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

meesje schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 17:10:
[...]

Heb je wellicht een link?
Volgens mij is deze het, maar misschien kan iemand dit even verifiëren.
https://m-us.gearbest.com/ip-cameras/pp_615275.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suli
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Deze heeft ook een Bluetooth gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Vandaag 2 stuks deurcontact sensoren binnen gekregen :Y)
Eentje direct opengemaakt en 2 draadjes aan gesoldeerd voor achter een (losgekoppelde) lichtschakelaar. Heb wel het gevoel dat contact niet altijd gezien word bij de gesoldeerde versie dus even kijken hoe dit in de praktijk gaat uitvallen.
De schakelaar zal niet veel gebruikt worden, maar ik had iets nodig om in de badkamer handmatig de afzuiging aan of uit te zetten (primaire aansturing gebeurt al op basis van xiaomi temperatuursensor / humidity).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
Er zijn er nog meer hoor! De Aqara Airconditioner Companion aka Gateway 3 en de Honeywell rookmelder ook zover ik heb gezien ( beide heb ik in bezit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
i7x schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Volgens mij is deze het, maar misschien kan iemand dit even verifiëren.
https://m-us.gearbest.com/ip-cameras/pp_615275.html
Ik meen gelezen te hebben dat het deze is: https://www.gearbest.com/...p_978606.html?wid=1433363

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Deze kan inderdaad als zigbee gateway functioneren, maar of deze bluetooth (LE) ondersteunt, kan ik niks vinden.
lowo schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Er zijn er nog meer hoor! De Aqara Airconditioner Companion aka Gateway 3 en de Honeywell rookmelder ook zover ik heb gezien ( beide heb ik in bezit )
Ik betwijfel of deze gateway BLE ondersteunt. Op de website kan ik daar niks over vinden.
https://www.aqara.com/en/acpartner.html
Ook de rookmelder kan volgens mij niet als BLE gateway dienen. De rookmelder ondersteunt alleen Zigbee.
https://blog.tlpa.nl/2017...well-smart-fire-detector/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
100% geen Bluetooth.
Hij functioneert wel als normale zigbee hub, maar let op, je kan hem weer niet met domoticz verbinden. Wil je domoticz gebruiken, dan moet je de gewone simpele zigbee Gateway kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrOsman
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:22
Welke moet ik nou nemen? producten van Aqara of Xiaomi?
ik volg het even niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Koffie schreef op zondag 19 augustus 2018 @ 21:22:
Vandaag 2 stuks deurcontact sensoren binnen gekregen :Y)
Eentje direct opengemaakt en 2 draadjes aan gesoldeerd voor achter een (losgekoppelde) lichtschakelaar. Heb wel het gevoel dat contact niet altijd gezien word bij de gesoldeerde versie dus even kijken hoe dit in de praktijk gaat uitvallen.
De schakelaar zal niet veel gebruikt worden, maar ik had iets nodig om in de badkamer handmatig de afzuiging aan of uit te zetten (primaire aansturing gebeurt al op basis van xiaomi temperatuursensor / humidity).
Heb er hier ook twee achter een schakelaar zitten, werkt super snel. Veel sneller dan de X10 die ik er eerst achter had zitten.

Bing

Pagina: 1 ... 35 ... 89 Laatste