Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry_bboy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 24-09 10:24
123teun123 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:55:
Heey vraagje, op dit moment gebruik ik de motion sensor in de gang om daar de verlichting te schakelen.
Deze is gekoppeld met domoticz. Op dit moment is het zo ingesteld dat zodra de sensor beweging detecteerd de lamp voor 10 seconden aangaat, zolang de sensor beweging blijft zien wordt deze timer steeds gereset. Werkte prima.

Het probleem is nu dat de sensor niet om de paar seconden laat weten dat er beweging is gedetecteerd maar elke minuut.
Is dit misschien na een update aangepast of zie ik een instelling over het hoofd?
Heb dit trouwens buiten domoticz om gecheckt in de mi app log.

Alvast bedankt!

Edit: heb ondertussen uitgevogeld wat het blijkbaar is, net dat de sensor geconnect is met het netwerk triggered die om de 5 seconden, na 1 uur geen beweging te hebben gezien elke minuut.
Dus de vraag is nu, kan ik hem ook elke 5 seconden laten triggeren door die mode op een of andere manier te forseren?
Kun je jouw script eens laten zien? Ik ben ook nog opzoek naar zoiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 09:38
CopyCatz schreef op maandag 9 april 2018 @ 22:06:
Pff waar blijven die aqara vibration sensors nou.. ik blijf maar op de vibrator pagina bij ali uitkomen.
Dudes! Hij is leverbaar! Ik zat regelmatig te zoeken op 'Aqara vibration', lijkt deze nu gevonden te zijn als 'shock sensor' als vertaling op Ali. Terug op Engels stond hij te boek als 'Vibaration'! De prutsers! God mag weten hoe lang deze al te koop is aangeboden.

Een stuk duurder dan de gemiddelde Aqara/Xiaomi devices, maar ik kan zoveel nieuwe dingen mee doen met dit ding.

Edit: de URL, zoals lowo hieronder ook aangeeft, https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

[ Voor 34% gewijzigd door Aurora op 24-07-2018 11:01 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Aurora schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:37:
[...]

Dudes! Hij is leverbaar! Ik zat regelmatig te zoeken op 'Aqara vibration', lijkt deze nu gevonden te zijn als 'shock sensor' als vertaling op Ali. Terug op Engels stond hij te boek als 'Vibaration'! De prutsers! God mag weten hoe lang deze al te koop is aangeboden.

Een stuk duurder dan de gemiddelde Aqara/Xiaomi devices, maar ik kan zoveel nieuwe dingen mee doen met dit ding.
Euhh... link aub? ( anders moeten wij ons ook door al die vibrators heen worstelen _O- )

Edit: gevonden _/-\o_

https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0

[ Voor 34% gewijzigd door lowo op 24-07-2018 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38
[...]

Dudes! Hij is leverbaar!
Dude! thanks voor het terugzoeken van mijn post! Twee stuks besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
123teun123 schreef op zaterdag 21 juli 2018 @ 23:55:
Heey vraagje, op dit moment gebruik ik de motion sensor in de gang om daar de verlichting te schakelen.
Deze is gekoppeld met domoticz. Op dit moment is het zo ingesteld dat zodra de sensor beweging detecteerd de lamp voor 10 seconden aangaat, zolang de sensor beweging blijft zien wordt deze timer steeds gereset. Werkte prima.

Het probleem is nu dat de sensor niet om de paar seconden laat weten dat er beweging is gedetecteerd maar elke minuut.
Is dit misschien na een update aangepast of zie ik een instelling over het hoofd?
Heb dit trouwens buiten domoticz om gecheckt in de mi app log.

Alvast bedankt!

Edit: heb ondertussen uitgevogeld wat het blijkbaar is, net dat de sensor geconnect is met het netwerk triggered die om de 5 seconden, na 1 uur geen beweging te hebben gezien elke minuut.
Dus de vraag is nu, kan ik hem ook elke 5 seconden laten triggeren door die mode op een of andere manier te forseren?
Dat wordt heel lastig. Wanneer de sensor beweging detecteert, wordt er 1 (of 2?) minuten lang een state 'beweging' vastgehouden. Ik lees de beweging densoren uit in HA en ook daar kan ik pas na 1 of 2 minuten (ik weet even niet meer welke van de 2) een nieuwe state uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:38
Kaspers schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Dat wordt heel lastig. Wanneer de sensor beweging detecteert, wordt er 1 (of 2?) minuten lang een state 'beweging' vastgehouden. Ik lees de beweging densoren uit in HA en ook daar kan ik pas na 1 of 2 minuten (ik weet even niet meer welke van de 2) een nieuwe state uitlezen.
Volgens mij is het nog 'slechter'. Zolang er beweging is stuurt de sensor, ik meen elke minuut, een signaal af dat er beweging is. De sensor stuurt dus geen signaal als er geen beweging meer is, dit moet worden opgemaakt uit het feit dat er al die minuut lang (en een marge?) geen beweging is geweest.

Volgend nadeel is IIRC ook dat de lux alleen in het signaal dat er beweging is wordt meegestuurd. Je hebt dus ook geen continue lux rapportage, maar alleen als er beweging is.

De sensoren an zich zijn niet slecht (qua detectie en zo), maar de manier van communiceren/welke signalen er zijn is wel iets om rekening mee te houden. (Als in: 1. Afwezigheid kan pas na 1 minuut geschakeld worden, 2. Helderheid monitoren kan niet continu maar alleen als er beweging is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

CopyCatz schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 10:46:
[...]

Dude! thanks voor het terugzoeken van mijn post! Twee stuks besteld :)
Ik heb er eentje besteld. Op hoop van zegen.
Ben benieuwd wat ie me uiteindelijk gaat kosten met een basis van plus EUR 25.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:10
Iemand al eens zo'n Xiaomi ventilator aangeschaft en wat is de ervaring? Dan denk ik aan geluidsniveau, blaassterkte. (zoeken op ventilator in dit topic levert niets op ;-)) Kom er ook wat verschillende tegen (lijken generaties te zijn). Lijkt me grappig icm xiaomi temperatuurmeter: if (>2X graden && ik ben thuis) {zet ventilator aan}

[ Voor 7% gewijzigd door monsieurpinot op 24-07-2018 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowo
monsieurpinot schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:13:
Iemand al eens zo'n Xiaomi ventilator aangeschaft en wat is de ervaring? Dan denk ik aan geluidsniveau, blaassterkte. (zoeken op ventilator in dit topic levert niets op ;-)) Kom er ook wat verschillende tegen (lijken generaties te zijn). Lijkt me grappig icm xiaomi temperatuurmeter: if (>2X graden && ik ben thuis) {zet ventilator aan}
Bedoel je deze: https://www.gearbest.com/...20834265.html?wid=1433363 of bedoel je deze: https://www.gearbest.com/...46176508.html?wid=1433363.

Van de eerstgenoemde zijn inderdaad 2 versies, met en zonder ingebouwde accu. De versie die momenteel bij GB in de flashsale is heeft geen ingebouwde accu, vandaar de relatief lage prijs.

Ik heb erover gedacht om hem aan te schaffen maar er toch vanaf gezien. Vind het nogal een fors bedrag voor "alleen maar" een ventilator.
Toch ervoor gekozen om de gateway V3 ( Xiaomi Aqara Airconditioning Gateway ) te bestellen en die in te zetten samen met mijn reeds voorhanden zijnde airconditioner. Als ventilator blijft mijn 10 jaar oude € 15 Praxis ventilator dienst doen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Mocht er nog iemand opzoek zijn naar Gordijn rail waar je een Aqara (Zigbee) motor aan kunt doen,

Voor een kleine 100 euro ben je klaar. Dan heb je 4 meter rails, waar je normaal zo`n 50 euro per meter betaald.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
lowo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 08:36:
[...]

Bedoel je deze: https://www.gearbest.com/...20834265.html?wid=1433363 of bedoel je deze: https://www.gearbest.com/...46176508.html?wid=1433363.

Van de eerstgenoemde zijn inderdaad 2 versies, met en zonder ingebouwde accu. De versie die momenteel bij GB in de flashsale is heeft geen ingebouwde accu, vandaar de relatief lage prijs.

Ik heb erover gedacht om hem aan te schaffen maar er toch vanaf gezien. Vind het nogal een fors bedrag voor "alleen maar" een ventilator.
Toch ervoor gekozen om de gateway V3 ( Xiaomi Aqara Airconditioning Gateway ) te bestellen en die in te zetten samen met mijn reeds voorhanden zijnde airconditioner. Als ventilator blijft mijn 10 jaar oude € 15 Praxis ventilator dienst doen :P
Ik bedoel de staande (eerstgenoemde) inderdaad.
kom bij Banggood deze versies tegen:

1. Xiaomi / DC Frequency Conversion Floor Fan / Model: ZLBPLDS02ZM / (€ 137,29)
https://www.banggood.com/...1308817.html?rmmds=search

2. Xiaomi / Smart DC Frequency Electric Stand Fan with APP Remote Control Natural Wind / Model: Smartmi Fan / (€ 162,08)
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

3. Xiaomi /Wireless Smart Natural Wind DC Frequency Stand Fan / Modal: ? / (€ 188,77)
https://www.banggood.com/...1309017.html?rmmds=search

Zie ook wel wat in jouw overweging inderdaad (om misschien wat meer te investeren, het lijkt niet echt koeler te worden de komende jaren ;-)). Ga ook eens wat airco's bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
rikadoo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 09:50:
Mocht er nog iemand opzoek zijn naar Gordijn rail waar je een Aqara (Zigbee) motor aan kunt doen,

Voor een kleine 100 euro ben je klaar. Dan heb je 4 meter rails, waar je normaal zo`n 50 euro per meter betaald.
Let er wel op dat daar nog douanekosten bij komen!
Heb zelf een rail van 2.75 m en ben met de verkoper overeengekomen dat een vrachtbriefprijs van 50 USD moest kunnen. Dus wel douanekosten gehad maar deze waren te overzien, ik was in totaal ongeveer € 104 euro kwijt aan de rails.
Daarnaast heb je nog de motor nodig, ook een investering van zo'n 100 euro incl douanekosten!!

Voor 100 euro ben je klaar is dus een beetje kort door de bocht :)

Deze Ali aanbieding is echter wel een hele goeie en zeker niet duur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
lowo schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 10:15:
[...]

Let er wel op dat daar nog douanekosten bij komen!
Heb zelf een rail van 2.75 m en ben met de verkoper overeengekomen dat een vrachtbriefprijs van 50 USD moest kunnen. Dus wel douanekosten gehad maar deze waren te overzien, ik was in totaal ongeveer € 104 euro kwijt aan de rails.
Daarnaast heb je nog de motor nodig, ook een investering van zo'n 100 euro incl douanekosten!!

Voor 100 euro ben je klaar is dus een beetje kort door de bocht :)

Deze Ali aanbieding is echter wel een hele goeie en zeker niet duur!
Heb ik inderdaad geen rekening mee gehouden, maar toch leuke aanbieding!

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martenjw
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-12-2020
Vandaag de MI cube binnen gekregen en binnen 5 minuten werkend met de nieuwste stable versie van Domoticz.
De aquara cube had ik al maar die werkt dus echt niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• i7x
  • Laatst online: 31-08 21:24

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Gisteren heb ik mijn Hub v2 ontvangen. Een erg mooi apparaat en een stuk kleinder dan verwacht. Vandaag heb ik ook mijn stekker converters van Ali ontvangen.

Jammer dat we in de EU van die lelijke gigantische stopcontacten/stekkers gebruiken. Ik heb daarom expres gezocht naar de dunst mogelijke oplossing. Met deze converters blijft de hub toch nog mooi tegen de muur zitten. :) Een tip voor iedereen die ook op zoek was naar converters.

[ Voor 6% gewijzigd door i7x op 01-08-2018 14:07 ]

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i7x schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:36:
Gisteren heb ik mijn Hub v2 ontvangen. Een erg mooi apparaat en een stuk kleinder dan verwacht. Vandaag heb ik ook mijn stekker converters van Ali ontvangen. Zo ziet hij eruit (eigen foto):
[afbeelding]

Jammer dat we in de EU van die lelijke gigantische stopcontacten/stekkers gebruiken. Ik heb daarom expres gezocht naar de dunst mogelijke oplossing. Met deze converters blijft de hub toch nog mooi tegen de muur zitten. :) Een tip voor iedereen die ook op zoek was naar converters.
Hier dezelfde stekker en hub/gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:46
monsieurpinot schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 21:13:
Dat kan natuurlijk ook gewoon met een Xiaomi Smart Power Plug. Stekker erin en gaan :P
Enige wat je dan niet kan regelen is de snelheid natuurlijk.

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
i7x schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:36:
Gisteren heb ik mijn Hub v2 ontvangen. Een erg mooi apparaat en een stuk kleinder dan verwacht. Vandaag heb ik ook mijn stekker converters van Ali ontvangen. Zo ziet hij eruit (eigen foto):
[afbeelding]

Yep hier ook in gebruik ( en alweer 2 nieuwe onderweg )
Tip: bestel er maximaal twee per bestelling, dan heb je geen verzendkosten bij deze leverancier op Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@lowo Bij eentje had ik ook geen verzendkosten. Ik heb er 1,57 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
meesje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:37:
@lowo Bij eentje had ik ook geen verzendkosten. Ik heb er 1,57 euro voor betaald.
Klopt daarom zei ik ook "maximaal twee" want zodra je er meer dan 2 wilt bestellen dan verschijnen de verzendkosten. Aangezien het een prima stekkeradapter is ( tot 16 Ampere!! ) had ik er meer nodig dan 2 dus dan maar met verschillende orders laten komen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@lowo Sorry man, te snel gelezen. Je hebt inderdaad 'maximaal twee' gezegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123teun123
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:29
Kaspers schreef op dinsdag 24 juli 2018 @ 17:16:
[...]

Klopt inderdaad, volgens mij stuurt de gateway 2 minuten na de beweging een "off" bericht naar Domoticz/HA. Wat ik heb begrepen kun je hier in HA niks aan doen, maar in Domoticz heb ik dit opgelost door zelf deze state op "off" te zetten, de gateway blijft namelijk wel de state op "on" zetten op het moment dat er beweging wordt gedetecteerd. Op die manier stond de lamp alleen aan als er beweging in de gang was, nu is het dus minimaal 1 minuut.

Het script maakt het inderdaad misschien wat duidelijker, stelt overigens niks voor maar het werkt(e).
@Jerry_bboy
code:
1
2
3
4
if (devicechanged['GangMotion'] == "On") then
    commandArray['SonoffGang'] = "On"
    commandArray['GangMotion'] = "Off"
end

op de "SonoffGang"stond een off timer van 5 seconden. Deze wordt weer gereset als de GangMotion weer op "On" wordt gezet door de bewegingsmelder/gateway.

Ben bang dat hier niets aan te doen is. Het zit namelijk in de software van de beweging sensor zelf. Maar misschien heeft iemand een bypass zodat de zogenaamde "test modus" voor altijd aan staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 24-09 12:26
123teun123 schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 17:36:
[...]

Klopt inderdaad, volgens mij stuurt de gateway 2 minuten na de beweging een "off" bericht naar Domoticz/HA. Wat ik heb begrepen kun je hier in HA niks aan doen, maar in Domoticz heb ik dit opgelost door zelf deze state op "off" te zetten, de gateway blijft namelijk wel de state op "on" zetten op het moment dat er beweging wordt gedetecteerd. Op die manier stond de lamp alleen aan als er beweging in de gang was, nu is het dus minimaal 1 minuut.

Het script maakt het inderdaad misschien wat duidelijker, stelt overigens niks voor maar het werkt(e).
@Jerry_bboy
code:
1
2
3
4
if (devicechanged['GangMotion'] == "On") then
    commandArray['SonoffGang'] = "On"
    commandArray['GangMotion'] = "Off"
end

op de "SonoffGang"stond een off timer van 5 seconden. Deze wordt weer gereset als de GangMotion weer op "On" wordt gezet door de bewegingsmelder/gateway.

Ben bang dat hier niets aan te doen is. Het zit namelijk in de software van de beweging sensor zelf. Maar misschien heeft iemand een bypass zodat de zogenaamde "test modus" voor altijd aan staat.
Top dit is precies wat ik nodig had, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Sinds gisteren een gateway en motion/lux sensor aangesloten, motion werkt heel goed en snel. De lux waardes zijn niet heel accuraat https://i.imgur.com/c0IV37J.png maar wel voldoende om licht en donker mee te triggeren in Hass.

Ik krijg het alleen niet voor elkaar om de poorten uit de beginpost te blokkeren. Als ik bij mijn ziggo router deze poorten blokkeer https://i.imgur.com/LMHrmmg.png, dan kan ik de Mii home app nog gewoon gebruiken. Als ik het blokkeer via MAC filtering https://i.imgur.com/lPYe8ij.png, dan lijkt het wel te werken (mi home app start niet meer op). Alleen is het nu wel echt geblokkeerd?

Werkt MAC filtering hetzelfde als de poorten blokkeren of moet ik dit op een andere manier realiseren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Vandaag mijn tweede Mi Flower Mate binnen gekregen. Voorheen gebruikte ik zowel de Mi Flower Care als de Mi Home app. De eerste vnl. omdat je daarin het batterijpercentage kon zien en de firmware kan updaten. Dit kan nu ook in de Mi Home app (tenminste dat valt me nu pas op, de app wordt ook regelmatig bijgewerkt). Dus bye, bye Mi Flower Care app. Daardoor ook niet meer dat devices naar de default room worden verplaatst; dat is namelijk het geval als je beide apps door elkaar gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
meesje schreef op zaterdag 28 juli 2018 @ 17:10:
Vandaag mijn tweede Mi Flower Mate binnen gekregen. Voorheen gebruikte ik zowel de Mi Flower Care als de Mi Home app. De eerste vnl. omdat je daarin het batterijpercentage kon zien en de firmware kan updaten. Dit kan nu ook in de Mi Home app (tenminste dat valt me nu pas op, de app wordt ook regelmatig bijgewerkt). Dus bye, bye Mi Flower Care app. Daardoor ook niet meer dat devices naar de default room worden verplaatst; dat is namelijk het geval als je beide apps door elkaar gebruikt.
ik toevallig ook gister 2 stuks binnen, best leuk spul en ik was verbaasd dat er zoveel planten in die database te vinden waren. Oplossingen voor continu outdoor zijn er nog niet he?

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@knuppelhout Wat bedoel je met de laatste zin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 10:12

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@meesje ik denk dat @knuppelhout doelt op het feit dat de sensoren niet officieel geschikt zijn voor buiten. Echter hebben ze wel de batterij geseald dus dikke kans dat het gewoon goed blijft werken zolang die maar niet ondergedompeld wordt.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Heb een tijd een Flower Mate buiten gebruikt, was alleen te ver van m’n pi af om constant te kunnen pollen, jammer genoeg. Was afgelopen herfst, heeft regelmatig een buitje gehad en werkte prima zo. Stond wel zo half tegen erfafscheiding aan, dus soort van beschut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 17:33:
[...]

Dat kan natuurlijk ook gewoon met een Xiaomi Smart Power Plug. Stekker erin en gaan :P
Enige wat je dan niet kan regelen is de snelheid natuurlijk.
Haha dat is goed omdenken :*) . (heb al 2 Blitzwolf smart plugs in m'n bezit). Nu alleen nog een winkel vinden waar ze nog ventilatoren hebben _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
martinvdm schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:32:
@meesje ik denk dat @knuppelhout doelt op het feit dat de sensoren niet officieel geschikt zijn voor buiten. Echter hebben ze wel de batterij geseald dus dikke kans dat het gewoon goed blijft werken zolang die maar niet ondergedompeld wordt.
klopt. in de manual staat dat ie niet geschikt is voor regen en onderdompelen. de seal is een flimsy rubberen randje, maar goed wel prima te horen dat zo'n ding het toch een tijd volhoudt!

Canon 6D, canon 50mm 1.8 II,canon 70-200L f4, canon 28-135IS, canon 100mm 2.8L macro IS, speedlite 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuppelhout
  • Niet online
Rgerr schreef op zondag 29 juli 2018 @ 17:57:
Heb een tijd een Flower Mate buiten gebruikt, was alleen te ver van m’n pi af om constant te kunnen pollen, jammer genoeg. Was afgelopen herfst, heeft regelmatig een buitje gehad en werkte prima zo. Stond wel zo half tegen erfafscheiding aan, dus soort van beschut.
dat ie met BT werkt is echt een minpunt... waarom zou t niet zoals de deursensoren een andere freq zijn? of is dat vanwege de beperkingen van die techniek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
knuppelhout schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:04:
[...]

dat ie met BT werkt is echt een minpunt... waarom zou t niet zoals de deursensoren een andere freq zijn? of is dat vanwege de beperkingen van die techniek?
Zeg het maar, vind bluetooth sowieso een prut techniek voor domotica... Bereik is zeer beperkt en onstabiel. Maar goed, zal ongetwijfeld een afweging zijn geweest. Had ze liever ook op Zigbee of Z-wave gezien. Je kunt er een range extender tussen proppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 19:10
Rgerr schreef op maandag 30 juli 2018 @ 10:43:
[...]

Zeg het maar, vind bluetooth sowieso een prut techniek voor domotica... Bereik is zeer beperkt en onstabiel. Maar goed, zal ongetwijfeld een afweging zijn geweest. Had ze liever ook op Zigbee of Z-wave gezien. Je kunt er een range extender tussen proppen.
Hoewel het allemaal uiteindelijk onder de vlag van Xiaomi zit, zitten er verschillende bedrijven achter die het produceren. De achterliggende gedachte voor MiFlora is bovendien dat je hem gebruikt met hun app (en dus bluetooth) en niet dat je hem gebruikt in een domotica-setup (wat bij Aqara dan natuurlijk wel het geval is) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08:30
Mede Xiaomi fans,

Sinds een paar dagen krijg ik de melding dat ongeveer de helft van de sensoren offline zijn. Kijk ik echter naar bijvoorbeeld een temperatuursensor dan ziet ie wel dat het 32 graden is dus an zich werkt hij wel 8)7

Heb vanavond geprobeerd om een bewegingssensor te resetten. Netjes met een paperclip een paar seconden in het gaatje lopen prikken totdat ie blauw begon te knipperen. Volgens plan moet je dan naar de Wifi instellingen van je telefoon gaan en daar het Wifi netwerk selecteren wat de sensor op dat moment uitzendt. Helaas, geen Wifinetwerk wat uitgezonden wordt door de sensor |:(

Het gekke is dat het maar de helft van de sensoren zijn, de andere helft doet het nog gewoon.

Meer mensen met dit probleem?

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
DePaul schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 22:05:
Mede Xiaomi fans,

Sinds een paar dagen krijg ik de melding dat ongeveer de helft van de sensoren offline zijn. Kijk ik echter naar bijvoorbeeld een temperatuursensor dan ziet ie wel dat het 32 graden is dus an zich werkt hij wel 8)7

Heb vanavond geprobeerd om een bewegingssensor te resetten. Netjes met een paperclip een paar seconden in het gaatje lopen prikken totdat ie blauw begon te knipperen. Volgens plan moet je dan naar de Wifi instellingen van je telefoon gaan en daar het Wifi netwerk selecteren wat de sensor op dat moment uitzendt. Helaas, geen Wifinetwerk wat uitgezonden wordt door de sensor |:(

Het gekke is dat het maar de helft van de sensoren zijn, de andere helft doet het nog gewoon.

Meer mensen met dit probleem?
Zeker weten dat je je sensor moet verbinden met WiFi? Volgens mij is dat alleen zo bij de gateway, sensoren kun je gewoon toevoegen met de app op het plusje en vervolgens de sensor resetten.

Afijn, laatst had ik dat al mijn sensoren het niet meer deden. Even later kwam ik er achter dat ook mijn Hue lampen het niet meer deden. Uiteindelijk zowel Xiaomi alles verwijderd en opnieuw toegevoegd als Hue. Dat bleek maar een halve oplossing, omdat Hue de lampen niet meer zag en de Xiaomi sensoren niet allemaal meer kreeg toegevoegd. Denk dat te maken heeft gehad met een conflict tussen 2.4GHz WiFi netwerk en Zigbee welke dezelfde frequentie gebruiken. Misschien heb je er wat aan. :) Heb het opgelost door het modem even uit te zetten en na een paar minuten weer ingeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennnn
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08:49
[...]

Edit: de URL, zoals lowo hieronder ook aangeeft, https://nl.aliexpress.com...ae803_1&priceBeautifyAB=0
Zoveel nieuwe dingen? Wat ben je van plan dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

Novartis schreef op dinsdag 30 januari 2018 @ 00:32:
Ik heb de Aqara Curtain rail een week geleden besteld via AliExpress.

Zoals al aangegeven is moet je de Motor en Rail los bestellen. Motor rond 80€ en de rail afhankelijk van de lengte. Het is inderdaad wel misleidend dat het inclusief motor is, maar het tegendeel is waar.

Zelf heb ik 659cm nodig en heb dus 700cm moeten bestellen, hoop dat het redelijk simpel in te korten is.

Helaas op internet nog weinig over te vinden.

Tevens heb je ook nog de Gateway nodig als ik me niet vergis.
Ben je al verder met het installeren van je curtain motor?

Ik ben sinds kort ook druk met Homey en ik had altijd al een curtainrail met motor en IR ontvanger echter is die motor nooit helemaal goed geweest. Nu is dat Xiaomi spul mooi en prima spul dus die motor van hun lijkt me wel wat. Ik hoop alleen dat ik me bestaande rail kan gebruiken.

Zou jij misschien een foto kunnen maken van de eindstukken van de rail? Dan kan ik die vergelijken met mijn rail en als dat ongeveer hetzelfde is bestel ik er gelijk eentje.

[ Voor 8% gewijzigd door G64 op 01-08-2018 11:34 . Reden: Vraag voor foto ]

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
G64 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:49:
[...]

Ben je al verder met het installeren van je curtain motor?

Ik ben sinds kort ook druk met Homey en ik had altijd al een curtainrail met motor en IR ontvanger echter is die motor nooit helemaal goed geweest. Nu is dat Xiaomi spul mooi en prima spul dus die motor van hun lijkt me wel wat. Ik hoop alleen dat ik me bestaande rail kan gebruiken.

Zou jij misschien een foto kunnen maken van de eindstukken van de rail? Dan kan ik die vergelijken met mijn rail en als dat ongeveer hetzelfde is bestel ik er gelijk eentje.
Ik heb ook zo'n rail met Aqara motor.
Kijk even hier of je zo genoeg info hebt: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.14484c4dAe89a0

Naar beneden scrollen voor gedetailleerde foto's van rail en eindstuk voor Aqara :)
edit bij de foto van de eindstukken is de linker voor Aqara!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Die Aqara Temp/Humidity/Pressure metertjes zijn KLEIN :o Vandaag één binnen gekregen maar als je niet op past slik je ze zo naar binnen.... :+

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G64
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-08 16:58

G64

lowo schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb ook zo'n rail met Aqara motor.
Kijk even hier of je zo genoeg info hebt: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.14484c4dAe89a0

Naar beneden scrollen voor gedetailleerde foto's van rail en eindstuk voor Aqara :)
edit bij de foto van de eindstukken is de linker voor Aqara!
Top. Dank je. Ik heb echter een ander soort rail zo even uit mijn hoofd. Die van mij moest ook met een kabel worden gespannen en deze lijkt een rubberband te hebben.

Overigens heb ik gister zo`n deurcontact en een aanwezigheids PIR binnen gehad en die zijn ook heeel erg klein. Wel gelijk ook gister zo`n Humidity sensor besteld en nog wat dingetjes.

If you`re not first, you`re last .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
Ik heb gisteren zitten stoeien met wat Xiaomi mi home spullen. Meeste werkt direct en goed. Echt aan te raden. Heb nog wel twee vragen.

1. Ik krijg 1 van de 2 smart plugs niet verbonden. Na 5 tellen de knop indrukken zie ik geen rood lampje.

2. De hub Wordt telkens fel groen. Ik kan hem uitzetten maar na een paar minuten staat ie weer aan. Ik heb geen idee wat dat veroorzaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Er is weer wat meer duidelijk gekomen over de native HomeKit ondersteuning.

Alleen de devices gemaakt door/met Aqara logo werken met de nog uit te komen hub en HomeKit.

De Mijia gebrande onderdelen werken niet native met de nieuwe hub en Homekit straks.

Bron: https://www.iculture.nl/n...i-aqara-homekit-geschikt/

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurora
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-09 09:38
Lennnn schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Zoveel nieuwe dingen? Wat ben je van plan dan? :o
Laten we eerst kijken wat deze in de praktijk aankan, maar het volgende heb ik in gedachten. Houd ook in gedachten dat ik Xiaomi/Aqara devices gebruik in combinatie met Homey.

“Er wordt aan de deur geklopt” - notificatie op mobiel, lichtsignaal Homey
“Er wordt op de deur geramd, poging inbraak?” - maak snapshot camera en verstuur naar mobiel

Verder..

Sensor onder de zitbank, teken van aanwezigheid in de woonkamer
Sensor onder matras ledikant -> Kind 1 ligt in bed na zonsondergang. Als kinderkamer deur open is + helderheid lamp in de hal >25% -> dim lamp naar 10%/zet lamp uit

Sensor op wasmachine:

Wasmachine is klaar!
Wasmachine trilt hevig, wasgoed niet in balans.

Heb nog een lijst met mogelijke toepassingen of in ieder geval andere flows betrouwbaarder kan maken.

[ Voor 5% gewijzigd door Aurora op 01-08-2018 18:11 ]

Don't forget the Cloud is just someone else's computer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Notna schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 13:08:
Die Aqara Temp/Humidity/Pressure metertjes zijn KLEIN :o Vandaag één binnen gekregen maar als je niet op past slik je ze zo naar binnen.... :+
Pressure? Temperatuur en luchtvochtigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

martinvdm schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:17:
[...]

Het is ook een barometer ;) Geeft druk aan in kPa, Rv in % en Temp. In Celcius

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:36
martinvdm schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:17:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4NM8DWU.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

@Dacuuu @Notna dat heb ik niet. We hebben het toch over de aqara temp/humidity sensor?
https://m.aliexpress.com/item/32863531757.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Laatst online: 06:38
martinvdm schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 18:34:
@Dacuuu @Notna dat heb ik niet. We hebben het toch over de aqara temp/humidity sensor?
Denk dat bij die de omschrijving niet klopt. Afaik is de ronde van Xiaomi, de Aqara is vierkant. Zelf heb ik ook een Aqara en deze geeft ook de druk door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Nu online

Notna

Where are you?®

We hebben het daarover ja, maar dit is het vierkante model van Aqara (mogelijk nieuwer/verkeerd beschreven bij die van jou?) waar jij de ronde versie hebt

https://m.aliexpress.com/item/32887275362.html?

[ Voor 5% gewijzigd door Notna op 01-08-2018 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
Spuit 11 reactie, de ronde is de MIJIA (zonder druk) de vierkante is de aqara (met druk) vrijwel de hele mija lijn heeft ronde vormen, de aqara lijn kenmerkt zich aan de hoekige vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Aha dat verklaard eea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

Begrijp ik goed dat de Aqara sensoren niet gewoon met Mi Home werken maar weer wel met HomeKit (en Google Home?). Ik ben wel tevreden met Mi Home en wil wel graag alles netjes in één systeem.

🦅 U.S. ETFs kopen in Europa? https://europoor.com/ 📈 ARKK, 📈 UPRO, 📈 TECL, 📈 QQQJ, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
i7x schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:45:
Begrijp ik goed dat de Aqara sensoren niet gewoon met Mi Home werken maar weer wel met HomeKit (en Google Home?). Ik ben wel tevreden met Mi Home en wil wel graag alles netjes in één systeem.
Voor zover mij bekend werken de aqara produkten gewoon via de Mi home app. Ik kan daarin gewoon de aqara spullen selecteren om toe te voegen aan mi home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
i7x schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:45:
Dat heb je verkeerd begrepen. De Aqara en de Mijia lijn werken allebei prima via de Mi Home app.

Misschien heeft mijn stukje een paar posts terug verwarring gebracht. Dit ging over de nog uit te komen Aqara hub. Deze gaat native HomeKit ondersteuning bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i7x

i7x

Emoji fan 👽🦑🦋🍓

SHIFTER [NL] schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

Dat heb je verkeerd begrepen. De Aqara en de Mijia lijn werken allebei prima via de Mi Home app.

Misschien heeft mijn stukje een paar posts terug verwarring gebracht. Dit ging over de nog uit te komen Aqara hub. Deze gaat native HomeKit ondersteuning bieden.
OK bedankt! Ik blijf gewoon v2 gebruiken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 17:56
Ik zie dat er aqara wall-switches zijn. Met wifi en bedraad.

Mij is drie dingen daarover niet helemaal duidelijk, jullie wel?

1) zijn deze homekit-compatible icm de nieuwe hub?

2) zijn deze gevoed door de interne batterij en hoef je niet net als bij de koogeek-switch een 0-draad te trekken?

3) is het alleen een switch of ook dimmer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 08:43
SHIFTER [NL] schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 20:55:
[...]

1. En werken aqara en mija ook met elkaar samen? Dus een aqara hub met mija sensoren? 2. Welke hub is trouwens beter, mija of aqara? Ik heb namelijk gisteren mijn mija hub gebricked. Hij maakt wel verbinding met mijn router maar is niet te zien in de app. Zonder een hardware reset optie is er niks meer aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maken jullie gebruik van google home/assistant icm xiaomi spullen? Ik had namelijk gelezen dat er een Mi Home plugin is. Zo ja, welke xiaomi/aqara spullen sturen jullie aan via voice? Bij de mi home plugin heb ik gelezen dat er een redelijk beperkt aantal produkten ondersteund worden. O.a. verlichting en stofzuiger.

Op reddit heb ik gelezen dat ook de smart sockets aangestuurd kunnen worden via google home. Ik vraag me echter af of alles ook werkt via de mainland china server (en niet bv singapore of us). Ik heb alles via mainland china lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GilbertvH
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-09 14:32
Inmiddels ook een v2 smart home gateway besteld met 2 temperature sensors om te beginnen voor op de slaapkamers van de kids. Na de betrekkelijk eenvoudige Xiaomi sensor ronde lampjes op batterij is het tijd voor de volgende stap in home automation met Xiaomi :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
boefje79 schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 07:49:
Ik zie dat er aqara wall-switches zijn. Met wifi en bedraad.

Mij is drie dingen daarover niet helemaal duidelijk, jullie wel?

1) zijn deze homekit-compatible icm de nieuwe hub?

2) zijn deze gevoed door de interne batterij en hoef je niet net als bij de koogeek-switch een 0-draad te trekken?

3) is het alleen een switch of ook dimmer?
1) Deze kan ik toevoegen via de Aqara app, dus ik vermoed dat deze met de nieuw hub & Homekit gaan werken. Uiteraard is dit geen garantie.

2)Er zijn 2 types met beide 2 uitvoeringen:

Type 1 (Dit is het type met batterij. Deze heeft geen draden nodig is en overal te monteren)
Uitvoering 1: 1 knop (short press, long press in de mi home app)
Uitvoering 2: 2 knoppen (short press, long press, double press (knop L&R tegelijk)

Type 2 (Dit is de versie met 0-draad, Uiteaard te plaatsen op een punt met stroomvoorziening. LET OP! Deze past niet zomaar in een eu doos)
Uitvoering 1: 1 knop (short press, long press in de mi home app)
Uitvoering 2: 2 knoppen (short press, long press, double press (knop L&R tegelijk)

Naar mijn weten hebben beide knoppen geen mogelijkheden tot dimmen en is het gewoon een slimme schakelaar.
michielvz schreef op donderdag 2 augustus 2018 @ 08:19:
[...]

1. En werken aqara en mija ook met elkaar samen? Dus een aqara hub met mija sensoren? 2. Welke hub is trouwens beter, mija of aqara? Ik heb namelijk gisteren mijn mija hub gebricked. Hij maakt wel verbinding met mijn router maar is niet te zien in de app. Zonder een hardware reset optie is er niks meer aan te doen.
Xiaomi heeft een statment afgegeven dat Mija sensoren niet gaan werken met de Aqara hub & Homekit. Mocht hier een omweg voor zijn gaan we hier pas achter komen als de Awara hub aan te schaffen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik wil wat Aqara-spul kopen voor m'n HomeAssistant-configuratie. In eerste instantie de watersensor en thermometer.

Uiteraard heb ik dan ook een gateway nodig. Maar... welke? Ik begrijp dat er 3 verschillende versies zijn, maar wat is wat? Ik kan het totaal niet duidelijk vinden bij de verkopers :x Aqara is de opvolger van Mijia, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-09 15:19
Die vraag komt echt elke paar pagina's opnieuw langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sOid Check even de topic start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 23:00
Nieuw apparaat?

https://m.aliexpress.com/item/32826677539.html

Werkt ook door te schudden (heb geen desktop website, als ik de m. weg haal, krijg ik een 404)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 24-09 20:04
RedRayMann schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:00:
Nieuw apparaat?

Werkt ook door te schudden (heb geen desktop website, als ik de m. weg haal, krijg ik een 404)
bij deze de desktop versie:
https://nl.aliexpress.com...qara-Air/32826677539.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffelke
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:20
[...]

Deze is toch duur in verhouding met de andere sensoren, spijtig anders zou ik er een paar van kopen. Is het geen mogelijkheid van de magneetcontact sensoren te gebruiken en het magneetcontact te vervangen met een SW-18015P vibration sensor (kosten bijna niks). Iemand een idee welke sensor is ingebouwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
RedRayMann schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 23:00:
Nieuw apparaat?

Deze knop bestaat toch al heel lang?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ik denk dat dit hetzelfde is: (zelfde feedback en foto's)

https://www.aliexpress.co...qara-Air/32826677539.html

Maar "schudden" is volgens mij wel een nieuwe functie. Dat doet ie van mij in ieder geval niet...

[ Voor 18% gewijzigd door streamnl op 04-08-2018 08:08 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-09 23:00
Als ik de informatie van de knop bekijk, heeft ie ook een "shake" functie.

Ook las ik iets dat het product nummer anders is dan de vorige mijia knop.

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/HTB1gYWUSVXXXXbVXpXXq6xXFXXXS.jpg_640x640q90.jpg?size=99402&height=1482&width=1000&hash=23b45a99cccd3ceafe3834b83f32416a

Ik kwam er op omdat ik ging zoeken welke functies de wireless wall switch heeft. Die van mij heeft alleen links/rechts/beide. Terwijl ik een paar berichten hier boven lees dat het kort/lang/beide is.
Dus misschien een update binnen de knoppen?

PS. Ik gebruik Domoticz, dus misschien zijn de functies wil in de app, maar ondersteunt Domoticz deze functies niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
DeadMetal schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 22:28:
Die vraag komt echt elke paar pagina's opnieuw langs.
Uiteraard gedaan, en ook de zoekfunctie binnen dit topic gebruikt. Maar kwam niks tegen. Wellicht overheen gelezen dan, excuus.

Edit: echt heel suf dat ik die enorme tabel heb gemist, haha. Dank voor het mooie overzicht!

[ Voor 9% gewijzigd door sOid op 04-08-2018 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-09 17:15
Afgelopen week vanaf vakantie even zitten shoppen en een gateway V2, 5x temp/hum, 5x door en 2x flood sensoren besteld. Echter niet nagedacht over een verloopstekker... Is er een beetje een redelijke te bestellen die vanuit NL/EU wordt verzonden? Dat het dan een paar euro meer kost boeit me niet zo, maar geen zin dat die spullen komende week binnen zijn en ik dan nog drie weken moet wachten op een stekker en dus voor ik het kan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
The_Admin schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:05:
Afgelopen week vanaf vakantie even zitten shoppen en een gateway V2, 5x temp/hum, 5x door en 2x flood sensoren besteld. Echter niet nagedacht over een verloopstekker... Is er een beetje een redelijke te bestellen die vanuit NL/EU wordt verzonden? Dat het dan een paar euro meer kost boeit me niet zo, maar geen zin dat die spullen komende week binnen zijn en ik dan nog drie weken moet wachten op een stekker en dus voor ik het kan gebruiken
Heb er nog drie liggen, doe maar een pb, dan kunnen we eens overleggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monsieurpinot
waar heb je besteld? Bij mijn gateway 2 die ik via ali express bestelde zat een verloopstekker.

edit: kon je wel aangeven in de bestelling zie ik nu (EU/UK/US adapter)

[ Voor 5% gewijzigd door monsieurpinot op 04-08-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
monsieurpinot schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 09:49:
[...]

waar heb je besteld? Bij mijn gateway 2 die ik via ali express bestelde zat een verloopstekker.

edit: kon je wel aangeven in de bestelling zie ik nu (EU/UK/US adapter)
Gearbest, via de link uit de OP, zie daar in hoop comments dat een verloopstekker nodig is, heb bij bestellen ook niks kunnen kiezen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
Ik gebruik deze: https://www.bever.nl/p/s-...ALC32004.html?colour=5806

Wel iets duurder dan die dingen uit China, maar daar heb ik al een keer een near-miss mee gehad (ding half weg gesmolten) dus ik gebruik voortaan alleen nog maar wat degelijker spul. Voor die paar euro verschil ga ik geen risico lopen dat de tent affikt.

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowo
Marc O. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Ik gebruik deze: https://www.bever.nl/p/s-...ALC32004.html?colour=5806

Wel iets duurder dan die dingen uit China, maar daar heb ik al een keer een near-miss mee gehad (ding half weg gesmolten) dus ik gebruik voortaan alleen nog maar wat degelijker spul. Voor die paar euro verschil ga ik geen risico lopen dat de tent affikt.
Oei, inderdaad wat prijzig, heb hem iets minder duur kunnen vinden bij Conrad!
https://www.conrad.nl/p/s...er-world-to-europe-611561

De Gateway 2 heeft een laag stroomverbruik dus zo'n 16A verloopstekker is daarvoor overkill.
Ik zal er echter wel een gebruiken voor mijn Gateway 3 ( deze gaat gebruikt worden om de airco te regelen en kan max 4000 Watt schakelen )

[ Voor 15% gewijzigd door lowo op 04-08-2018 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc O.
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 08-09 16:32
lowo schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:41:
[...]

Goeie tip, thnx! Heb ze de vorige keer bij Bever besteld zodat ik ze de dag erna in huis zou hebben. Bij Conrad heb je die zekerheid niet altijd (had net nieuwe Xiaomi spullen binnen en wilde niet zo lang wachten :) )

Tesla Model 3 LR 2022 | PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
Marc O. schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 13:21:
[...]

Goeie tip, thnx! Heb ze de vorige keer bij Bever besteld zodat ik ze de dag erna in huis zou hebben. Bij Conrad heb je die zekerheid niet altijd (had net nieuwe Xiaomi spullen binnen en wilde niet zo lang wachten :) )
Klopt, de voorraad die online staat klopt over het algemeen wel maar het leveren van de spullen duurt ongeveer een dag of drie ( werkdagen! )

Even een vraag over de Skross stekkeradapter: klopt het dat daar ook de 16A Chinese stekkers in passen?
Die zijn groter dan de 10 A versie kwam ik achter toen ik de Xiaomi Gateway 3 binnen kreeg.
Mijn AUKTION Universal EU Plug Adapter 16A past namelijk niet goed!!
Die is alleen geschikt voor de kleinere Chinese 10 Ampere stekkers.
Met een flinke dosis geweld heb ik de Gateway in kunnen pluggen maar het voelt niet fijn vind ik dus daarom net 2 Skross adapters besteld bij Conrad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 18:31

flexje

got-father

Weet iemand hoe ik de xiaomi gateway alarm sirene in een loop kan laten lopen in domoticz en dzvents?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
lowo schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 12:41:
[...]

De Gateway 2 heeft een laag stroomverbruik dus zo'n 16A verloopstekker is daarvoor overkill.
Ik zal er echter wel een gebruiken voor mijn Gateway 3 ( deze gaat gebruikt worden om de airco te regelen en kan max 4000 Watt schakelen )
Goed gevonden, scheelt na verzendkosten nog zo'n 50 cent. Dus ik ga deze keer voor Bever, gezien de levertijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Sorry voor de checkvraag maar kom er toch niet helemaal uit...

Is de V3 gateway nu de nieuwe gateway die met homekit compatible is, of komt daarvoor weer een nieuwe die nog niet bestelbaar is?

[ Voor 5% gewijzigd door boefje79 op 04-08-2018 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:39
boefje79 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:51:
Sorry voor de checkvraag maar kom er toch niet helemaal uit...

Is de V3 gateway nu de nieuwe gateway die met homekit compatible is, of komt daarvoor weer een nieuwe die nog niet bestelbaar is?
Volgens mij het laatste. V3 is de airco-companion. Zou persoonlijk geen V3 kopen op dit moment maar een v2 of wachten tot homekit support.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
TerrorSource schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:48:
[...]

Volgens mij het laatste. V3 is de airco-companion. Zou persoonlijk geen V3 kopen op dit moment maar een v2 of wachten tot homekit support.
Check!

De V2 heb ik al, dus dan wordt het wachten.
Zag alleen op yt wat filmpjes waarin je aqara-spul ziet in homekit dus begon te twijfelen, maar dat zal wel met aanvullende software en pi zijn dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:48
Heeft er toevallig iemand een gateway v2 in de aanbieding? Krijg met 1 gateway geen degelijk bereik door het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
TerrorSource schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 23:48:
[...]

Nee inderdaad is het weinig zinvol om de V3 ( is de airco companion ) te kopen tenzij... je een airco hebt die je hiermee aan wilt sturen :)
Laat ik nou een airco en dus ook sinds kort de V3 in huis hebben!

Is trouwens een erg mooie uitvoering ( vind ik ), kleiner dan de V1 en de V2.
Product size (Lxbxh) 6.5 x 6.5 x 3.5 cm.
Enig "nadeel" is dat de stekker een 16 A stekker is en dus niet zomaar in een adapter past die bedoeld is voor de kleinere 10A stekkers.
Ook voor mijn airco heb ik bij Ali een 16 stekker besteld ( en bij Conrad de Skroll adapter die geschikt zou moeten zijn voor de stekker die op de V3 zit ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
lowo schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 12:47:
[...]

Nee inderdaad is het weinig zinvol om de V3 ( is de airco companion ) te kopen tenzij... je een airco hebt die je hiermee aan wilt sturen :)
Laat ik nou een airco en dus ook sinds kort de V3 in huis hebben!

Is trouwens een erg mooie uitvoering ( vind ik ), kleiner dan de V1 en de V2.
Product size (Lxbxh) 6.5 x 6.5 x 3.5 cm.
Enig "nadeel" is dat de stekker een 16 A stekker is en dus niet zomaar in een adapter past die bedoeld is voor de kleinere 10A stekkers.
Ook voor mijn airco heb ik bij Ali een 16 stekker besteld ( en bij Conrad de Skroll adapter die geschikt zou moeten zijn voor de stekker die op de V3 zit ).
Hoe stuurt de v3 je airco aan? Zigbee/WiFi/IR? En waar geplaatst ten opzichte van je airco?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Rgerr schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:11:
[...]

Hoe stuurt de v3 je airco aan? Zigbee/WiFi/IR? En waar geplaatst ten opzichte van je airco?
Het stopcontact van je airco steek je in je V3 (wat een soort van smart socket is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
bottom line schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:23:
[...]

Het stopcontact van je airco steek je in je V3 (wat een soort van smart socket is).
Lijkt me dat dat voor meten van stroomverbruik is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-09 22:00
Rgerr schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:29:
[...]

Lijkt me dat dat voor meten van stroomverbruik is?

[ Voor 17% gewijzigd door bottom line op 05-08-2018 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke versie van de Mi Smart Socket raden jullie aan? De wifi of de zigbee versie?
Klopt het dat je met de zigbee versies een mesh netwerk kunt opzetten?
Volgens mij is de wifi versie iets goedkoper dan de zigbee versie. De zigbee versie is rond de 11,50/12,00 euro. De wifi versie een enkele euro goedkoper, maar dat weegt niet op als de zigbee versie inderdaad zorgt voor een mesh netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Voor wie wel de tijd heeft om in China te bestellen voor een verloopstekker, deze bevalt me goed en is veel minder dik dan die je vaak bij de Gateway krijgt: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.78aa4c4dVs2JXd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeadMetal schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:34:
Voor wie wel de tijd heeft om in China te bestellen voor een verloopstekker, deze bevalt me goed en is veel minder dik dan die je vaak bij de Gateway krijgt: https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.78aa4c4dVs2JXd
Die heb ik en past mooi bij de gateway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Card Nox schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 11:12:
Heeft er toevallig iemand een gateway v2 in de aanbieding? Krijg met 1 gateway geen degelijk bereik door het hele huis.
Stuur maar een pb, heb nog een zgan... 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowo
DeadMetal schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 15:34:
Inderdaad mooie verloopstekker maar in tegenstelling tot wat de leverancier beweert niet geschikt voor de grotere 16 Ampere Chinese stekkers !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
meesje schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:49:
Welke versie van de Mi Smart Socket raden jullie aan? De wifi of de zigbee versie?
Klopt het dat je met de zigbee versies een mesh netwerk kunt opzetten?
Volgens mij is de wifi versie iets goedkoper dan de zigbee versie. De zigbee versie is rond de 11,50/12,00 euro. De wifi versie een enkele euro goedkoper, maar dat weegt niet op als de zigbee versie inderdaad zorgt voor een mesh netwerk.
Ik heb nog wel 2 wifi versies liggen mocht je interesse hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Welke verloopstekker is wel geschikt voor de v3 gateway?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:38
Volgens mij zijn de vibratie sensors nog niet echt leverbaar... Hij heeft bijna tot aan de Ali tijdslimiet op in behandeling gestaan waardoor ie automatisch gecanceld zou worden, en nu hebben ze hem maar op verzonden gezet maar is al dagen waiting for pickup.. Leuk die trucjes om de Ali regels te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 18:31

flexje

got-father

flexje schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:41:
Weet iemand hoe ik de xiaomi gateway alarm sirene in een loop kan laten lopen in domoticz en dzvents?
Iemand?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeadMetal
Ik gebruik node-red voor m'n automations (kan samenwerken met Domoticz en Home Assistant) en daarin geef ik dan het commando om een geluid af te spelen, dan even te wachten (een delay node, ongeveer net zo lang als de ringtone duurt), en dan weer opnieuw het geluid af te spelen.

Dan zit je in een loop, en tussentijds check ik steeds of een bepaalde variabele nog actief is, zodat hij ook uit de loop kan komen als ik een bepaalde actie heb uitgevoerd.
Pagina: 1 ... 34 ... 89 Laatste